Ik speel dit spel nu sinds enkele weken op de pc.
Ben inmiddels een level 25 thief en heb voornamelijk geïnvesteerd in dexterity en endurance.
Vindt het redelijk goed gaan tot nu toe, ik heb net de gaping dragon gedood.
Voor ik verder ga in blighttown wilde ik nog wat optionele vijanden doden. Ook dat lukt goed behalve Havel. Ik heb het spidershield voor 100% block en de wolf ring voor extra poise.
Ik probeer hem te parryen maar heb moeite met de timing. Dit wordt niet geholpen door de framedrops waar ik maar niet vanaf kom.
Het heeft sowieso een tijdje geduurd voor ik het spel goed aan het lopen had. Ik draai windows 8 en gebruik een PS3 controller icm DS3 tool. Het heeft even geduurd maar het werkt nu goed. Het enige waar ik niet vanaf kom is dat elke 20 seconden ongeveer de framerate gigantisch inzakt. Dit gaat direct weg als ik even met de muis beweeg, maar komt vervolgend ook weer terug na een 20 seconden. Dit maakt gevechten waarbij timing een rol speelt bijna onmogelijk.
Ik heb ongeveer alle tips op internet geprobeerd om dit te verhelpen. Heb alleen nog niets gevonden dat voor mij ook echt werkt. Ik dacht eerst dat mijn videokaart naar 2D modus gaat, maar na het monitoren op de achtergrond met MSI afterburner blijkt dit niet het geval te zijn.
Ook heb ik in windows bij energiebeheer de processorstatus op minimaal 100% gezet. Verder heb ik geprobeerd zowel met als zonder DSFix. Ook fullscreen of windowed maakt geen verschil.
Ik hoop dat ik nog een oplossing ga vinden, wat ik ben bang dat dit voor mij het spel gaat verpesten omdat het ontzettend hinderlijk is bij alles wat timing vereist.
Ik zou het wel jammer vinden. Het is een van de weinige moderne spellen waarbij het doorstaan van een moeilijk stuk ook echt voldoening oplevert. Waar het bij veel spellen zo is dat ik bij frustrerende delen het spel bijna naast me neer leg is het bij dit spel zo dat je juist verder wil komen en juist opnieuw wilt proberen.
Het mooie is namelijk dat als je dood gaat, je eigenlijk zelf altijd heel goed weet waardoor en wat je fout gedaan hebt. En niet zoals in veel spellen het vaak als geluk of pech aanvoelt als je ergens wel of niet doorheen komt.
[
Voor 14% gewijzigd door
-db- op 10-05-2013 17:03
]