Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 19:33
Is er een site met wat info over de game, zoals verschillen in races enzo? Had een wiki gevonden maar daar was de info maar wat karig...
Kan ik alvast een beetje inlezen in races/spells :) en character verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raxious schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:15:
[...]
er is al meerdere malen ter sprake gekomen dat ze erin zitten
Helemaal niet, het is nimmer bevestigd!
Daarbij hoeft niet iedereen alles te weten, het is een kleine moeite om te spoileren :)
kloos2 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:29:
Is er een site met wat info over de game, zoals verschillen in races enzo? Had een wiki gevonden maar daar was de info maar wat karig...
Kan ik alvast een beetje inlezen in races/spells :) en character verzinnen.
Hier -> http://www.uesp.net/

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 04-11-2011 09:32 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ik wist niet precies hoe het spoileren werkte, dacht dat je wel een plaatje in spoiler kon stoppen. Heb nu alleen de link in de spoiler.
Excuses voor als ik de ervaring van spelers compleet heb verneukt (lijkt me sterk maar ach :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SemperFidelis schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:39:
Ik wist niet precies hoe het spoileren werkte, dacht dat je wel een plaatje in spoiler kon stoppen. Heb nu alleen de link in de spoiler.
Excuses voor als ik de ervaring van spelers compleet heb verneukt (lijkt me sterk maar ach :p)
Plaatjes kan je niet in een spoiler stoppen, maar als het een plaatje is waarbij je denkt dat het een spoiler kan bevatten kan je er beter een link van maken, zo kan iedereen zelf kiezen of ze het willen zien of niet.

Tekst spoileren doe je door er spoiler-tags omheen te gooien, zo:

[spoiler]blabla spoilertekst blabla[/spoiler]

En dan krijg je dit:
spoiler:
blabla spoilertekst blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:15

Willybubba

Nut up or shut up.

thriller schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:42:
Ik ben op zoek naar de hardcover strategy guide en wil hem graag op de release dag hebben, maar kan hem alleen vinden op amazon.com en de slamfm shop.

Weten jullie andere online winkels waar deze te koop is? Graag bekende die snel leveren? Ik koop hem het liefst bij bijvoorbeeld bol.com, maar daar kan ik hem niet vinden.
12Game heeft 'm, daar heb ik 'm ook besteld.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
anandus schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:47:
[...]
Plaatjes kan je niet in een spoiler stoppen, maar als het een plaatje is waarbij je denkt dat het een spoiler kan bevatten kan je er beter een link van maken, zo kan iedereen zelf kiezen of ze het willen zien of niet.

Tekst spoileren doe je door er spoiler-tags omheen te gooien, zo:

[spoiler]blabla spoilertekst blabla[/spoiler]

En dan krijg je dit:
spoiler:
blabla spoilertekst blabla
Eh ja daar was ik ook al achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 21:58
Willybubba schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:48:
[...]

Bedankt, ga hem gelijk bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twammo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 15:09

Twammo

PSN: rtwouda

Wow, ze hebben bij bol.com nu vette kortingen op alle skyrim versies.

Dacht ik. Staat er 29% korting op de pc versie. van 69.99 voor 49.99 Sinds wanneer zijn pcgames 69.99?
Owja voor consoleversies betaal je een 10-tje meer. Pfffffff Fail :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:22

Infinchible

Woef!

Willybubba schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:48:
[...]

Dankjewel! Heb heb daar ook maar besteld. Wel erg vet zo'n hardcover guidebook. Ik heb ook al de boeken van Oblivion en Shivering Isles. Niet dat ik die van Skyrim meteen ga gebruiken, maar het is toch leuk om te hebben. Eerst maar eens uitspelen (main quest en factions), daarna het boek erbij voor extra dingen. Dus dat kan wel even duren.
Ik ben nu vanaf vorige week al niets meer aan het kijken over Skyrim, teveel video's zijn er nu die teveel dingen spoilen. Jammer dat hij al is uitgelekt. Maar hij zal alsnog vaak zat over de toonbank gaan. De meeste mensen hebben wel respect voor Bethesda heb ik het idee :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:41:
[...]

Hmm? Ik geef Snoeikoei enkel gelijk, en benadruk dat het geen console-footage is.

Dat zekere plaatje lijkt mij bedoeld voor de console-boys die eventueel dit thread binnen kunnen vallen, om Melkunie erop te wijzen dat consoles natuurlijk niet in 640x480 renderen, maar vol trots, dat het een of andere, andere sub-720p resolutie zal zijn. :>
Lief, een PC-fanboy :F

Ga jij lekker zwaardvechten met je muis en toetsenbord 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:54:
[...]
Want dat is vreemder dan met een controller? :P

Maar zullen we de PC vs console-oorlogen uit dit topic laten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Hubman wil Skyrim gewoon voor de wii, lekker zwaaien met je wiimote terwijl je naar bagger graphics kijkt :+
Ik zie niet echt een andere manier dan muis en toetsenbord/controller waarop je een game als Skyrim moet besturen... Daarnaast vind ik een muis maar wat handig bij het navigeren door menu's

[ Voor 21% gewijzigd door Bansheeben op 04-11-2011 12:06 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:54:
[...]

Lief, een PC-fanboy :F

Het is inderdaad wel erg jammer dat je een controller niet aan je pc kan aansluiten. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:19
Ach, laat de trolls maar doen.

Er heeft iemand alle perks van de geleakte versie op reddit gezet:
Spoiler: perk trees

Als ik dit dan bekijk met de info dat je maar 50-75 perks kan kiezen, zal ik toch duidelijk moeten snoeien in mijn build. :(
Namelijk een stealth Dunmer die als primair wapen een boog heeft met als backup redelijk wat destruction en restoration. Dit is allemaal nog mogelijk. Echter zou ik ook graag pickpocketing en lockpicking hebben. En dan wordt het moeilijk om in de 75 points te passen en vanaf 50 gaat het blijkbaar zeer traag.
Nuja, ik heb Fallout maar een uurtje ofzo gespeeld bij een vriend, en herinner mij niets van het lockpicking eigenlijk. Is het nog mogelijk om de moeilijke sloten te openen zonder veel in die skill te investen? In Oblivion lukte dit vrij goed, zeker na de skeleton key. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:01:
[...]
Want dat is vreemder dan met een controller? :P
Ja, het hele vechtsysteem van Morrowind, Oblivion en Skyrim is gewoon primitief en gemaakt voor de beperkte muis en toetsenborden. Veels te houterig allemaal en duidelijk gemaakt met een beperkt input device in het achterhoofd. Ik bedoel, een crosshair om te mikken bij het zwaardvechten???? Slaat gewoon nergens op! Als je ziet wat games als Dark Souls, Zelda, God of War etc etc doen qua vechtsysteem dan valt Skyrim daarbij in het niets. En al die games maken voor de volle 100% gebruik van een (voor melee combat) veel beter inputdevice namelijk: een analoge controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonPr0n schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:24:
Ach, laat de trolls maar doen.

Er heeft iemand alle perks van de geleakte versie op reddit gezet:
Spoiler: perk trees

Als ik dit dan bekijk met de info dat je maar 50-75 perks kan kiezen, zal ik toch duidelijk moeten snoeien in mijn build. :(
Namelijk een stealth Dunmer die als primair wapen een boog heeft met als backup redelijk wat destruction en restoration. Dit is allemaal nog mogelijk. Echter zou ik ook graag pickpocketing en lockpicking hebben. En dan wordt het moeilijk om in de 75 points te passen en vanaf 50 gaat het blijkbaar zeer traag.
Nuja, ik heb Fallout maar een uurtje ofzo gespeeld bij een vriend, en herinner mij niets van het lockpicking eigenlijk. Is het nog mogelijk om de moeilijke sloten te openen zonder veel in die skill te investen? In Oblivion lukte dit vrij goed, zeker na de skeleton key. :P
in oblivion was het vrij simpel om na het joinen van de mages guild een goede unlock spell te maken waardoor lockpicking sowieso overbodig was, hoorde jammergenoeg wel ergens dat het spellmaken er uit is gehaald. aan de ene kant begrijpelijk maar het was toch wel leuk om daar een beetje mee te experimenteren vond ik.

EDIT: wat eigenlijk nogsteeds geen antwoord geeft op je vraag haha. ik denk dat er vast wel andere manieren zijn om plekken binnen te komen denk bijvoorbeeld aan (als je toch een stealth character maakt) eigenaar van een huis assassinaten en dan zijn key stelen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:04

westergas

rikkie_pc

Ik vraag me af of de ontwikkelaars het hebben aangedurft om de game een beetje uitdagend te maken. In bijv Oblivion, Dragon Age en The Witcher 2 gaat alles zo makkelijk. Marker op de map waar je heem moet en als je een beetje handig bent ben je in no time overpowered. Die spellen fiets je uiteindelijk doorheen waardoor de beleving een stuk minder word.

Ik speel nu Dark Souls en de uitdaging die dit spel bied is zeer verslavend. Is er al iets bekend hoe dit in Skyrim is geregeld?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:27:
[...]

Ja, het hele vechtsysteem van Morrowind, Oblivion en Skyrim is gewoon primitief en gemaakt voor de beperkte muis en toetsenborden. Veels te houterig allemaal en duidelijk gemaakt met een beperkt input device in het achterhoofd. Ik bedoel, een crosshair om te mikken bij het zwaardvechten???? Slaat gewoon nergens op! Als je ziet wat games als Dark Souls, Zelda, God of War etc etc doen qua vechtsysteem dan valt Skyrim daarbij in het niets. En al die games maken voor de volle 100% gebruik van een (voor melee combat) veel beter inputdevice namelijk: een analoge controller
Die spellen die jij opnoemt zijn allemaal third-person games. The Elder Scrolls-games zijn allemaal hoofdzakelijk gericht op first-person. Dat is natuurlijk al een heel groot verschil. Persoonlijk vind ik muis en toetsenbord daarbij echt veel lekkerder werken. Je hebt meer en snellere reactie met je muis. Het is allemaal veel preciezer en sneller. Maar je hebt op de PC gelukkig de keuze of je met de controller of met toetsenbord/muis wilt spelen. Op de console heb je dat niet.
Ook vind ik first-person RPG's echt een heel stuk leuker dan 3rd-person games. Ik kan me veel meer in de character verplaatsen, vooral als je het ook nog stereo3D kan spelen zoals Oblivion. Daarom zijn TES-games voor mij echt onovertroffen. Maar dat is natuurlijk allemaal maar mijn eigen mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
westergas schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:39:
Ik vraag me af of de ontwikkelaars het hebben aangedurft om de game een beetje uitdagend te maken. In bijv Oblivion, Dragon Age en The Witcher 2 gaat alles zo makkelijk. Marker op de map waar je heem moet en als je een beetje handig bent ben je in no time overpowered. Die spellen fiets je uiteindelijk doorheen waardoor de beleving een stuk minder word.

Ik speel nu Dark Souls en de uitdaging die dit spel bied is zeer verslavend. Is er al iets bekend hoe dit in Skyrim is geregeld?
Als je in Oblivion de moeilijkheidsschuiver helemaal naar rechts schuift is het toch een behoorlijke uitdaging. Zeker tot level ~18 - 20 ga je met een paar goede klappen al dood.

Maar ik hoop dat ze in Skyrim een beetje voor een tussenweg tussen Oblivion en Morrowind hebben gekozen. In Morrowind waren heel geel gebieden ontoegankelijk omdat je met 1 klap dood was. In Oblivion was een wolf op level 1 net zo moeilijk (of makkelijk hoe je het maar wilt zien) als op level 20..

Ik zie liever dat bepaalde vijanden meelevelen. En dat bepaalde gebieden wel ontoegankelijk zijn (Strongholds bijv).

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 04-11-2011 12:42 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DonPr0n schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:24:
Nuja, ik heb Fallout maar een uurtje ofzo gespeeld bij een vriend, en herinner mij niets van het lockpicking eigenlijk. Is het nog mogelijk om de moeilijke sloten te openen zonder veel in die skill te investen?
Ik denk het niet.

In Fallout was de skill alleen voor wélke soort sloten je kon openen
0 - very easy
25 - easy
50 - normal
75 - hard
100 - very hard
Het openen zelf was behendigheid.

Ik vermoed dat het bij Skyrim ook zoiets zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infinchible schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:39:
[...]

Die spellen die jij opnoemt zijn allemaal third-person games. The Elder Scrolls-games zijn allemaal hoofdzakelijk gericht op first-person. Dat is natuurlijk al een heel groot verschil. Persoonlijk vind ik muis en toetsenbord daarbij echt veel lekkerder werken. Je hebt meer en snellere reactie met je muis. Het is allemaal veel preciezer en sneller. Maar je hebt op de PC gelukkig de keuze of je met de controller of met toetsenbord/muis wilt spelen. Op de console heb je dat niet.
Ook vind ik first-person RPG's echt een heel stuk leuker dan 3rd-person games. Ik kan me veel meer in de character verplaatsen, vooral als je het ook nog stereo3D kan spelen zoals Oblivion. Daarom zijn TES-games voor mij echt onovertroffen. Maar dat is natuurlijk allemaal maar mijn eigen mening.
Ik vind first-person vechten dus echt een no-go. Je bent veels te beperkt in je mogelijkheden. De focus moet een keer op 3th person komen. Dan worden de Elder Scroll games ook een stuk beter en wordt er (eindelijk) iets gedaan aan die hatelijke houterige animaties.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:42:
[...]

Ik vind first-person vechten dus echt een no-go. Je bent veels te beperkt in je mogelijkheden
Dan ga jij lekker Dark Souls spelen, veel plezier! ;) Ik hoop alleen dat TES niet die kant op gaat. Ik vind het helemaal perfect zo en het werkt ook goed, als je ziet hoe populair deze games zijn!

[ Voor 20% gewijzigd door Infinchible op 04-11-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:42:
[...]

Ik vind first-person vechten dus echt een no-go.
Ik ik vind 3rd-person vechten dus weer 3x ( :+ ) niks. Ik zie liever dat ze het laten zoals nu dat je lekker zelf kan kiezen :) .

Wat ik echter wel graag zie is dat de animaties in 3rd person net zo vloeiend zijn als in 1st person. Dit is in Oblivion/FO3/FO:NV niet altijd even vloeiend te noemen..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infinchible schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:44:
[...]

Dan ga jij lekker Dark Souls spelen, veel plezier! ;) Ik hoop alleen dat TES niet die kant op gaat. Ik vind het helemaal perfect zo en het werkt ook goed, als je ziet hoe populair deze games zijn!
je kan toch niet ontkennen dat het hele vecht en animatie systeem ontzettend houterig is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ken ik Dark Souls niet en ben ik met je eens dat Morrowind/Oblivion wat houterig is qua combat, amar (als het goed is) is dat juist een van dé verbeteringen in Skyrim, dat de combat intuitiever is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:46:
[...]

je kan toch niet ontkennen dat het hele vecht en animatie systeem ontzettend houterig is??
Klopt, en hopelijk is daar veel aan verbeterd. Echter, 't is geen hack'n'slash game. Ik heb me geenszins gestoord aan de combat animaties in Oblivion danwel FO/FONV. Granted, het zou mooier kunnen, en vooral in 3rd person (al speel ik dat nooit), maar als de RPG elementen goed in elkaar zitten, zal ik me er niet aan storen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:48:
Nu ken ik Dark Souls niet en ben ik met je eens dat Morrowind/Oblivion wat houterig is qua combat, amar (als het goed is) is dat juist een van dé verbeteringen in Skyrim, dat de combat intuitiever is :)
Godzijdank moet er een soort van lock-on systeem ala Zelda The Ocarina of Time uit 1998! in zitten. Dan ben je tenminste automatisch gelocked aan je tegenstander zodat je wat soepeler bent in je bewegingen. Hoe het gaat werken (automatisch of via een knop en of er dan nieuwe moves mogelijk zijn) daar heb ik nog niks van gezien.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

NoUseWhatsoever schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:50:
[...]

Klopt, en hopelijk is daar veel aan verbeterd. Echter, 't is geen hack'n'slash game. Ik heb me geenszins gestoord aan de combat animaties in Oblivion danwel FO/FONV. Granted, het zou mooier kunnen, en vooral in 3rd person (al speel ik dat nooit), maar als de RPG elementen goed in elkaar zitten, zal ik me er niet aan storen :)
Met deze slimme jongen!
Ik kan me daar ook niet echt aan storen, speel ook altijd 1st-person. Het gaat mij vooral om de beleving, sfeer en het verhaal. En die beleving krijg ik met geen ander spel als TES zo goed! Daarom maakt het mij ook niet zoveel uit dat de animaties niet altijd kloppen of de textures niet zo scherp zijn als bijv. Battlefield 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:48
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:50:
[...]

Godzijdank moet er een soort van lock-on systeem ala Zelda The Ocarina of Time uit 1998! in zitten. Dan ben je tenminste automatisch gelocked aan je tegenstander zodat je wat soepeler bent in je bewegingen. Hoe het gaat werken (automatisch of via een knop en of er dan nieuwe moves mogelijk zijn) daar heb ik nog niks van gezien.
En wat als er dan 3 enemies rond jou staan? dan krijgt enkel de gelockte tegenstander klappen en ga je dood door de andere twee?

Als je van de TES reeks niets moet weten omdat het irritant/houterig/First person is, waarom laat je het spel dan gewoon niet in zijn waarde en speel je een ander spel? Er is genoeg keus voor iedereen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Liever niet, eigenlijk, het hele punt is juist dat je vrij bent :)

Maar voor Oblivion was er wel degelijk een lock on systeem
En dat zal er ongetwijfeld voor Skyrim ook wel komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:58:
[...]

En wat als er dan 3 enemies rond jou staan? dan krijgt enkel de gelockte tegenstander klappen en ga je dood door de andere twee?

Als je van de TES reeks niets moet weten omdat het irritant/houterig/First person is, waarom laat je het spel dan gewoon niet in zijn waarde en speel je een ander spel? Er is genoeg keus voor iedereen hoor...
Net als Zelda of Dark Souls, dan lock je niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:58:
[...]
Liever niet, eigenlijk, het hele punt is juist dat je vrij bent :)

Maar voor Oblivion was er wel degelijk een lock on systeem
En dat zal er ongetwijfeld voor Skyrim ook wel komen :)
Schijnbaar heb je geen idee wat een lock-on systeen echt inhoud. Hte maakt het vechten alleen maar dynamischer en veel meer gefocust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
[...]

Wil ik niet! Lock-on-systeem; daar speel je toch geen TES voor? Van ver af op een enemy locken en je hele quiver leegschieten? Nee, het moet wel een uitdaging blijven. Ik wil ook geen rode kadertjes om de vijanden oid. Daar speel je andere spellen voor. Wat ik bedoel met verbeteringen (gespoilered just in case):
spoiler:
als je een groot zwaard zwaait bleef je beeld bij Oblivion helemaal stil, dit zou moeten bewegen. Die finishing moves die we hebben gezien voegen al wel wat toe (al was dat voor mij ook niet nodig). Rennen is nu dynamischer in beeld gebracht dan Oblivion (daar liep je gewoon, maar dan sneller). Meer recoil van vijanden als ze geraakt worden, zodat het echt lijkt als je schade aanbrengt.

Dat soort verbetering zijn wat genuanceerder, maar wel een stuk wenselijker in een game als Oblivion, dan een lock-on systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Hopelijk is dat lock-systeem, als dat er al in zit, alleen voor de grafisch en qua besturingsprecisie enigszins gehinderde console-spelers. Als pc-speler zeg ik: DO NOT WANT.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoUseWhatsoever schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:02:
[...]

Wil ik niet! Lock-on-systeem; daar speel je toch geen TES voor? Van ver af op een enemy locken en je hele quiver leegschieten? Nee, het moet wel een uitdaging blijven. Ik wil ook geen rode kadertjes om de vijanden oid. Daar speel je andere spellen voor. Wat ik bedoel met verbeteringen (gespoilered just in case):
spoiler:
als je een groot zwaard zwaait bleef je beeld bij Oblivion helemaal stil, dit zou moeten bewegen. Die finishing moves die we hebben gezien voegen al wel wat toe (al was dat voor mij ook niet nodig). Rennen is nu dynamischer in beeld gebracht dan Oblivion (daar liep je gewoon, maar dan sneller). Meer recoil van vijanden als ze geraakt worden, zodat het echt lijkt als je schade aanbrengt.

Dat soort verbetering zijn wat genuanceerder, maar wel een stuk wenselijker in een game als Oblivion, dan een lock-on systeem.
Het vechtsyteem moet dynamisch, uitgebreider, leuker maar vooral: veel minder houterig. Een lock-on systeem voor melee-combat zou een mooie uitbreiding zijn! De finishing moves zijn trouwens een leuke toevoeging

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:04:
[...]

Het vechtsyteem moet dynamisch, uitgebreider, leuker maar vooral: veel minder houterig. Een lock-on systeem voor melee-combat zou een mooie uitbreiding zijn!
En zoals ik al zei: Die komt er heus wel :) Die was er ook voor Oblivion (zie mijn eerdere link).

Dat is juist het mooie van TES-spelletjes :) De vrijheid die je als gamer hebt om het spel zo te bouwen zoals je dat zelf wilt.
Bethesda maakt de kleurplaat, de kapstok, en als gamer kan je die kleurplaat precies zo invullen met de dingen die je wil (zoals bijvoorbeeld een lock on systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:05:
[...]
En zoals ik al zei: Die komt er heus wel :) Die was er ook voor Oblivion (zie mijn eerdere link).

Dat is juist het mooie van TES-spelletjes :) De vrijheid die je als gamer hebt om het spel zo te bouwen zoals je dat zelf wilt.
Bethesda maakt de kleurplaat, de kapstok, en als gamer kan je die kleurplaat precies zo invullen met de dingen die je wil (zoals bijvoorbeeld een lock on systeem).
dat is een mod :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat is mijn hele punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:04:
[...]

Het vechtsyteem moet dynamisch, uitgebreider, leuker maar vooral: veel minder houterig. Een lock-on systeem voor melee-combat zou een mooie uitbreiding zijn!
Vind jij. Ik zeker niet! Lock on systemen werken vaak niet goed wanneer er meerdere enemies zijn en het reduceert het gevecht vaak tot locken en raggen, volgende locken en weer raggen. Zal inderdaad wel een mod van komen, dus ga je gang, maar standaard moet het er NIET in! vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

anandus schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:06:
[...]
Ja, dat is mijn hele punt ;)
Amen, als je een lock-systeem wil, prima, maar doe dat maar lekker in een mod. Het was er niet voor (vanilla) Oblivion, dus waarom wel voor Skyrim?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korben schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:07:
[...]

Amen, als je een lock-systeem wil, prima, maar doe dat maar lekker in een mod. Het was er niet voor (vanilla) Oblivion, dus waarom wel voor Skyrim?
\Omdat dat gezegd is door de developers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:07:
[...]

Source or it didnt happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:07:
[...]

Heb je daar een bron voor, want dat lijkt me sterk, dat gaat juist een beetje tegen de filosofie van TES in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

anandus schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:09:
[...]
Heb je daar een bron voor, want dat lijkt me sterk, dat gaat juist een beetje tegen de filosofie van TES in.
Inderdaad, Skyrim is meer een action RPG, en iets 'statisch' als een lock-on systeem gaat daar heel erg tegen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 09:25

Frituurman

Mjam!

anandus schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:09:
[...]
Dat zeiden er ook zoveel over fasttravel in Oblivion. Daarnaast zou het een optie zijn; je hoeft het niet te gebruiken. Als je 't wel doet.. tja...

Je hoeft ook niet te roken of whatever, is optioneel. :P

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Frizzz schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:11:
[...]

Dat zeiden er ook zoveel over fasttravel in Oblivion. Daarnaast zou het een optie zijn; je hoeft het niet te gebruiken. Als je 't wel doet.. tja...

Je hoeft ook niet te roken of whatever, is optioneel. :P
Behalve dat er voor lock-on dan een knop zou moeten zijn; die neemt dan de plek in van één van de functies die er zijn. Fast travel is een optie in een (sub)menu. Lock on zou een hoofdfunctie in gameplay zijn; dat is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de bron niet meer vinden, het was één van de eerste interviews toen de game werd aangekondigd Ze wilden de combat verbeteren. Wie weet zit het er in, zou mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:14:
Kan de bron niet meer vinden, het was één van de eerste interviews toen de game werd aangekondigd Ze wilden de combat verbeteren. Wie weet zit het er in, zou mooi zijn!
Het is in latere interviews, waar bijvoorbeeld letterlijk werd gevraagd 'wat is er anders aan de combat?' (zoals deze) nergens ter sprake gekomen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korben schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:10:
[...]

Inderdaad, Skyrim is meer een action RPG, en iets 'statisch' als een lock-on systeem gaat daar heel erg tegen in.
Lock on statisch? Het zorg er juist voor dat het vechtsysteem veel meer mogelijkheden krijgt zoals uitwijken, nieuwe aanvalstechnieken etc! Het maakt de gameplay velen malen dieper! Weet je überhaupt wel wat een lockon systeem is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPr0n
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:21:
[...]

Lock on statisch? Het zorg er juist voor dat het vechtsysteem veel meer mogelijkheden krijgt zoals uitwijken, nieuwe aanvalstechnieken etc! Het maakt de gameplay velen malen dieper! Weet je überhaupt wel wat een lockon systeem is???
Ja, alleen verlies je daardoor het overzicht met je andere vijanden. Het is misschien leuk in jouw utopisch wereldje waar alles perfect is, echter niet in een spel zoals Skyrim.
Het is nu eenmaal zo, waarom blijf je er dan over doordrammen? Zoek je een spel dat je ook leuk vindt, en ga dat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Volgens mij snap je niet helemaal dat jullie het allebei over 2 verschillende vormen van dynamisch/statisch hebben. Jij bedoeld meer acties zoals ontwijken, terwijl er ook een dynamische manier kan worden bedoeld dat je niet vast zit aan een target zonder die knop te gebruiken om van lock te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
[...]

Weet jij overhoofd wel wat een TES game is en waar het om gaat!? Alleen maar omdat jij vind dat een lockon systeem wenselijk is, wil niet zeggen dat iedereen dat moet vinden. Je argumenten zijn duidelijk en via een mod kun jij je zin krijgen, maar begin niet beledigend te doen alleen maar omdat men het niet met je eens is.

Ik zag hier een thread over hoe er een cap zit op je level. Blijkbaar lvl je vrij snel tot 50, maar gaat het daarna langzamer. Je zal je dus op een paar skills moeten focussen om ver te komen in de skilltree. Echter is er dan binnen één bepaalde skilltree alweer zoveel mogelijk, dat je hier weinig last van zal ondervinden. Ik kan niet wachten om uit te vinden hoe ze het allemaal hebben opgezet :D

NOG MAAR EEN WEEK!!!

[ Voor 27% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 04-11-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Ik heb inderdaad ook het idee dat juist hubman het idee achter TES niet begrijpt... Het vechten is slechts bijzaak, uiteindelijk gaat het om het ontdekken van de wereld en het avontuur. Daarbij is natuurlijk enig wapengerei wenselijk, maar het is niet waar de game om draait.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet zeggen dat het combat-systeem in Morrowind eigenlijk nog dynamischer was dan in Oblivion, bij Morrowind maakte het per wapen nog uit of je stak/zijdelings hakte/bovenlangs beukte (stab, slash en chop ofzo) en was er bijvoorbeeld (behalve range) nog een echt onderscheid tussen lage en korte blades. Ik ben benieuwd in hoeverre Skyrim's combatsysteem me nu gaat bevallen; bewust nog niet te veel van gezien eigenlijk maar ik verwacht er wel wat van (mede door dual wield / dual cast etc).

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bansheeben schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:29:
Ik heb inderdaad ook het idee dat juist hubman het idee achter TES niet begrijpt... Het vechten is slechts bijzaak, uiteindelijk gaat het om het ontdekken van de wereld en het avontuur. Daarbij is natuurlijk enig wapengerei wenselijk, maar het is niet waar de game om draait.
Ik heb zowel Morrowind als Oblivion gespeeld. Dus ik weet zeer zeker waar het over gaat. Maar als je na bijna 10 jaar nog steeds vasthoud aan een (naar mijn mening) verouderd en houterig vechtsysteem dan doe je gewoon iets fout, klaar! En ik sta niet alleen alleen in mijn kritiek hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadhead
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 15:44
Waar maken jullie je druk om? Je kan draken doden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Ik kan Hubman wel begrijpen. Als ik ook kijk naar de oude Zelda-games, waar dit perfect was uitgewerkt (voor consoles iig), dan zou ik het ook eerder als een verrijking zien, maar dan wel alleen op consoles. Daar is de besturing voor een dergelijke game een tikkeltje lastiger dan op de PC (toch veel meer controle over je character, het richten, etc.). En nogmaals, als het er in zit, hoef je 't niet te gebruiken. Waarschijnlijk kun je de controls wel aanpassen naar je eigen smaak. :)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frizzz schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:36:
Ik kan Hubman wel begrijpen. Als ik ook kijk naar de oude Zelda-games, waar dit perfect was uitgewerkt (voor consoles iig), dan zou ik het ook eerder als een verrijking zien, maar dan wel alleen op consoles. Daar is de besturing voor een dergelijke game een tikkeltje lastiger dan op de PC (toch veel meer controle over je character, het richten, etc.). En nogmaals, als het er in zit, hoef je 't niet te gebruiken. Waarschijnlijk kun je de controls wel aanpassen naar je eigen smaak. :)
Ik zie eerder de muis en keyboard als beperking en zeker voor melee combat. Je mist analoge controle over je karakter. En nogmaals,het moeten aimen voor melee combat is gewoon uit de tijd. Het kan en moet anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:39:
[...]

Ik zie eerder de muis en keyboard als beperking en zeker voor melee combat. Je mist analoge controle over je karakter. En nogmaals,het moeten aimen voor melee combat is gewoon uit de tijd. Het kan en moet anders
jij wil er een soort mmo van maken ofzo? klik>attack>looten>klik>attack :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPr0n
[...]

Je mist analoge controle? Heb je al ooit een muis vastgehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja want als je in het echt met een zwaard rond gaat zwaaien raak je ook niemand als je geen locking system hebt. Wat een non-issue. Als je te lui bent om te richten waar je slaat moet je dat gewoon zeggen.

Edit: Ik wacht -in het kader van debilisering van games- nog op de eerste klachten dat er nog steeds geen auto-attack in het zo verouderde combatsysteem zit. :O

[ Voor 28% gewijzigd door SnoeiKoei op 04-11-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:42:
[...]

jij wil er een soort mmo van maken ofzo? klik>attack>looten>klik>attack :+
Nee! Maar je gaat toch niet aimen met een zwaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:45:
[...]

Nee! Maar je gaat toch niet aimen met een zwaard!
Ja tuurlijk wel. Waarom zou je alleen maar willen button bashen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonPr0n schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:43:
[...]

Je mist analoge controle? Heb je al ooit een muis vastgehad?
heb je ooit wel Dark Souls of Zelda gespeeld? Da begrijp je ook wat ik bedoel

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassissss
  • Laatst online: 21-08 13:59
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:46:
[...]

heb je ooit wel Dark Souls of Zelda gespeeld?
Dat zijn toch hele andere spellen?
Niet te vergelijken met TES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

volgens mij zit je in het verkeerde topic, als je dat zo fijn vind spelen koop je skyrim toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
[...]

Leuk spel; Zelda, maar het enige waar ik me soms aan ergerde was het targeting system. Bovendien is dat echt een ander spel dan TES. Dat zou imo gewoon het spel kapot maken als je er zo'n combat systeem in ramt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Seriously, als ik Zelda zou willen spelen zou ik Zelda gaan spelen. Kunnen we het weer over TES hebben? Dat een combat systeem anders is wil niet zeggen dat het slecht is en als het je niet ligt is het niet jouw ding. Geeft niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:45:
[...]

Ja tuurlijk wel. Waarom zou je alleen maar willen button bashen? :X
Wat is er nu dan tactisch aan Oblivion of Skyrim ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassissss
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:48:
[...]

Realistisch dat is het woord

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Richten met een zwaard is tactisch? :? Maar het maakt bij TES nog wel uit waar je iemand raakt bijvoorbeeld en dat wil ik niet laten afhangen van button 1 t/m 3 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Cassissss schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:49:
[...]

Vrijheid; dat is het woord. Geen on the rails wereld en geen stringente combat modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cassissss schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:49:
[...]

Het is helemaal niet realistisch! Het is houterig, langzaam en niet dynamisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:50:
[...]

Jij huppelt vrolijk rond met een gigantisch 2-handed sword en heavy armor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassissss
[...]

Ga jij eens met een zwaard ik je hand staan.
Ik zal je vertellen dat dat niet vloeiend, snel en dynamisch gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Kom op joh, je herhaalt jezelf als een dolle maar komt niet met argumenten. Alleen dat Zelda beter is? Volgens mij is de stemming hier aardig dat men blij is dat Skyrim geen Zelda is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

[...]

Nou, dan ga je toch lekker een ander spel spelen, in plaats van ons lastig te vallen met jouw utopische beeld van een combat-systeem wat de meesten hier als disfunctioneel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:15
@Hubman. Ik vind het prima zoals het nu is. Wil je ontwijken? Als je in echt met een zwaard vecht stap je naar opzij. Same in the game. Niet op een knopje drukken wat zorgt voor een actievolle duik van 2 meter naar de zijkant, dan wordt je meteen in je rug gestoken. Ik noem dat realisme.
Ook ben ik het niet eens met het houterig noemen. Heb je het dan ook over de snelheid? Als je de animaties bedoeld, prima, maar ik ben zelf niet zo'n graphicsfreak, en daar vallen animaties eigenlijk ook onder. Ik kan me geen spel herinneren waarbij de snelheid van een zwaardgevecht realistisch is. Realistisch zwaardvechten is hakken, niet schermen.

[ Voor 3% gewijzigd door Melkunie op 04-11-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Sjonge jonge.. hoe kansloos, deze discussie. Jullie hebben allemaal je eigen mening. De een vindt dit fijner, de ander dat. Live with it. Both sides.. Ga alleen wel ff respectvol met elkaars mening om. Het verword hier tot een puberaal welles/nietes-spelletje. Andere mensen zeggen dat ze maar een ander spel moeten gaan spelen. Pfff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Frizzz schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:59:
Sjonge jonge.. hoe kansloos, deze discussie. Jullie hebben allemaal je eigen mening. De een vindt dit fijner, de ander dat. Live with it. Both sides.. Ga alleen wel ff respectvol met elkaars mening om. Het verword hier tot een puberaal welles/nietes-spelletje. Andere mensen zeggen dat ze maar een ander spel moeten gaan spelen. Pfff..
Meneer probeert gegronde argumenten te geven waarom hij wil dat het er wél in zit, ondanks het feit dat dat volgens ons niet zo is, omdat dat niet binnen TES past. Dan kun je wel zeuren en klagen, maar dan moet je echt een ander spel gaan spelen als het zó belangrijk voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
Ik denk dat we blij mogen zijn dat Bethesda niet nog meer toegevingen maakt om het toegankelijker te maken voor console gamers. Het is al jaren zo bij TES en van mij mag het zo blijven. Als het echt zo brak was geweest had Bethesda er wel al iets aan gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frizzz schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:59:
Andere mensen zeggen dat ze maar een ander spel moeten gaan spelen. Pfff..
Ik merk dat je de discussie niet gevolgd hebt? Als je beweert dat het combatsysteem van Skyrim achterhaald is omdat dat van Zelda wel bepaalde features heeft, dan vind ik het terecht dat je te horen krijgt dat je dan maar Zelda moet blijven spelen. De hele vergelijking slaat als een lul op een pudding. Bij Skyrim en de oudere TES-spellen zijn bepaalde keuzes gemaakt om combat een ervaring te maken die verkracht wordt als je een locking system gaat inbouwen. Gelukkig heeft Bethesda dat begrepen. Als je er niet blij mee bent, dan moet je je afvragen of je het lang genoeg wil uitproberen om eraan te wennen en de game alsnog een eerlijke kans te geven je te overtuigen, of gewoon iets anders gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Korben schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:03:
[...]

Meneer probeert gegronde argumenten te geven waarom hij wil dat het er wél in zit, ondanks het feit dat dat volgens ons niet zo is, omdat dat niet binnen TES past. Dan kun je wel zeuren en klagen, maar dan moet je echt een ander spel gaan spelen als het zó belangrijk voor je is.
Vanuit zijn oogpunt zeuren en klagen jullie omdat jullie (in zijn ogen) gameplay van 10 jaar oud willen houden. Simpel welles/nietes dus. Lekker puberaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frizzz schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:05:
[...]

Vanuit zijn oogpunt zeuren en klagen jullie omdat jullie (in zijn ogen) gameplay van 10 jaar oud willen houden. Simpel welles/nietes dus. Lekker puberaal.
En vanuit ons standpunt staat hij te stampvoeten als een kleuter omdat hij zijn zin niet krijgt. Dan nog liever puberaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:48
[...]

[...]

heb je ooit wel Dark Souls of Zelda gespeeld? Da begrijp je ook wat ik bedoel
[...]

Je houdt van zelda en dark souls, genoteerd. Ga anders even die spellen spelen ipv te zagen wat er niet inzit in skyrim. Of maak binnen een maand een mod ofzo!

[ Voor 10% gewijzigd door Tarkin op 04-11-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassissss
[...]

Zelda, gameplay, 10 jaar oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het gaat mij er om dat ik dus geen lock-on systeem hoef, omdat dat niet in dit spel zou passen. Niet dat ik persee dit systeem wil houden, als er echt iets beters zou komen hoor je mij ook niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Wait whut, heeft Skyrim een lock systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik met mijn rug naar een vijand wil gaan staan en dan alsnog wil proberen hem te raken dan wil ik die vrijheid ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roodbwoy schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:08:
Wait whut, heeft Skyrim een lock systeem?
Ik hoorde ergens zoiets ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

Damn, ik hoop het niet... serieus he... die noobconsoles verzieken echte zoveel games :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

SnoeiKoei schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:06:
[...]En vanuit ons standpunt staat hij te stampvoeten als een kleuter omdat hij zijn zin niet krijgt. Dan nog liever puberaal. ;)
Jullie toch net zo? "Nou als je niet mee wilt doen, ga dan maar een ander spelletje spelen".. Hoe kinderachtig is dat wel niet?

Het enige wat Hubman doet is zeggen dat een bepaald gameplay-element uit Zelda niet zou misstaan in Skyrim. Hij zegt niet dat alles op de schop moet. Don't get me wrong: ik vind TES helemaal geweldig en ik heb al maanden een preorder uitstaan voor Skyrim, maar Skyrim is me niet heilig. Er is zat ruimte voor betering, ook qua gameplay. Of de ideeën van Hubman daarvoor geschikt zijn, maybe. Wie zal 't zeggen.

Jullie doen nu gewoon beiden (dus ook Hubman) of de ene mening beter is dan de andere. Nou nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Locking is voor gasten die niet kunnen gamen. In GTA ook gelijk uitgezet....

Wat wil je nou? Locken op een vijand zodat de pijl zijn werk goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

kbloem schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:10:
Locking is voor gasten die niet kunnen gamen. In GTA ook gelijk uitgezet....

Wat wil je nou? Locken op een vijand zodat de pijl zijn werk goed doet?
QFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
roodbwoy schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:10:
[...]

Damn, ik hoop het niet... serieus he... die noobconsoles verzieken echte zoveel games :-(
Niet alles over één kam scheren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Okee en nu alle zelda lui naar het wii forum.

Nog een week! Hoop dat ik dan uit t ziekenhuis ben, bf3 ligt thuis ook nog in verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Tuurlijk.. gaan we weer afgeven op consoles. Niveautje hier hoor, mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassissss
Ik weet niet of jullie al wat gameplay hebben gezien?
Ik wel en voor zover ik heb kunnen zien ben ik geen lock systeem tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frizzz schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:10:
[...]

Jullie toch net zo? "Nou als je niet mee wilt doen, ga dan maar een ander spelletje spelen".. Hoe kinderachtig is dat wel niet?

Het enige wat Hubman doet is zeggen dat een bepaald gameplay-element uit Zelda niet zou misstaan in Skyrim. Hij zegt niet dat alles op de schop moet. Don't get me wrong: ik vind TES helemaal geweldig en ik heb al maanden een preorder uitstaan voor Skyrim, maar Skyrim is me niet heilig. Er is zat ruimte voor betering, ook qua gameplay. Of de ideeën van Hubman daarvoor geschikt zijn, maybe. Wie zal 't zeggen.

Jullie doen nu gewoon beiden (dus ook Hubman) of de ene mening beter is dan de andere. Nou nee.
Ik zeg helemaal niet dat Hubman's mening minder is maar ik ook ga niet lopen klagen als het verhaal in een boek anders is dan ik vantevoren had gedacht. Da's namelijk zinloos en als een boek me niet aanstaat ga ik een ander boek lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

kbloem schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:11:
[...]

Niet alles over één kam scheren....
True... maar het sinds consoles hun opmars hebben gedaan heb ik een stijgende lijn gezien in de versimpeling van games / graphics.. ik heb een monster PC staan thuis maar veel games worden gecapped op 30 FPS, games op de PC met auto-lock, aim-assist, alles wordt zo simpel gemaakt dat het meer lijkt alsof ik een interactief verhaal speel waar ik af en toe dmv QTE iets kan doen...

ik mis gewoon de complexiteit van de vroegere games :(

misschien word ben ik wel gewoon oud.
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.