Toon posts:

[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim - Deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 59.594 views
Op 11 november 2011 (11/11/11), vijfeneenhalf jaar na The Elder Scrolls: Oblivion, zal The Elder Scrolls V: Skyrim het licht zien. Het spel is aangekondigd op het VGA event. Daar hebben ze de eerste trailer laten zien en is de website gelanceerd. Ondertussen is er al een hoop bekend gemaakt en is de eerste gameplay demo al getoond.

Skyrim
We zijn nu twee honderd jaar verder sinds Oblivion en bevinden ons in het noorden van Tamriel. Draken zijn terug gekeerd, ondanks ze duizenden jaren geleden zijn verbannen uit Tamriel. De Elder Scrolls hadden het verspeld. Na de vernietiging van Staff of Chaos, de verschijning van Numidium, de gebeurtenissen bij de Red Mountain, de opening van de poorten naar Oblivion en tot slot een burgeroorlog tussen de mensen in Skyrim kon het niet anders. Draken verschijnen in steeds grotere aantallen en uiteindelijk zelfs Alduin zelf.

Jij, de laatste dragonborn, hebt, gezegend door de goden, dezelfde krachten als de draken. Dragonborn kunnen vechten met draken op een geheel ander niveau.

Op de volgende is nog geen antwoord: Waarom zijn de draken teruggekeerd? Hoe zijn ze teruggekomen? Hoe worden de draken gestopt? En wat wordt de rol van speler?

Features:
De volgende features zijn aangekondigd:
  • Combat is vernieuwd. Het is meer dynamisch en tactisch. Je kan iedere hand een functie toewijzen, zoals bijvoorbeeld: twee wapens, wapen en een schild, wapen en magie. Gevechten kunnen worden afgesloten met een “finishing move”.
  • Dragon-shouts. Vaardigheden die je opdoet na het verslaan van een draak. Shouts zijn in de "dragon-taal" en zijn te vertalen naar het Engels. (Vertragen van tijd, vechten samen met een draak, ...)
  • Quests aan de hand van speelstijl. Welke skills heb je, welke personen heb je ontmoet, welke personen zijn vrienden, wie je vijanden en wie heb je vermoord?
  • Spel pauzeert niet tijdens gesprekken. Leven gaat door.
  • Extra activiteiten om even te ontsnappen uit het avontuur: Alchemie, enchanting, smeden, koken en houthakken.
  • Radiant AI. De personages in het spel hebben ieder een eigen leven en hun eigen dagelijkse bezigheden.
  • Verbeterde level-scaling. Vijanden passen zich aan je level. Gebieden die je hebt bezocht behouden hun level.
  • NPC's zien er veel echter uit. Zo toen bijvoorbeeld gezichten emoties.
  • Ruig terrein met bergen. Terrein met sneeuw en gletsjers. Tundra’s.
  • 5 grote steden.
  • Betere schaduwen. Bomen en takken bewegen individueel. Sneeuw valt en blijft liggen op objecten.
  • 50 levels (daarna niet gecapt, maar voortgang gaat trager). Bij ieder level kan je wat extra health en kan je keuze maken om nog wat verbeteren.
  • Keuze voor een perk bij elk level net zoals net zoals in Fallout 3.
  • Sterk verbeterde user-interface. De interface zal voor alle platforms hetzelfde zijn.
  • 70 acteurs spreken de 47.000 regels aan gesproken tekst in.

Linkjes:
Officiële website: http://www.elderscrolls.com/
Blog ontwikkelaar: http://www.bethblog.com/
Officiële forum: http://forums.bethsoft.co...kyrim-general-discussion/
Onofficiële Wiki: http://www.uesp.net/

Twitter: @ElderScrolls (Officiële twitterkanaal van de Elder Scrolls serie)
Twitter: @Bethblog (Officiële twitterkanaal van de ontwikkelaar)

Achtergrond over verhaal van de hele serie: http://www.imperial-library.info/

[YouTube: http://www.youtube.com/v/yoXFk-0NrDI?fs=1&hl=nl_NL&hd=1]

Behind the Scenes bij Bethesda

Concept art

Geluid en muziek in Skyrim

Achievements (Xbox 360)

De Collectors Edition is reeds aangekondigd. De collectors edition zal naast het spel ook drie andere dingen bevatten.
  • Een beeldje van Alduin.
  • Een art-book. Het boek zal ongeveer 24x31 cm zijn.
  • Een making-of dvd.

11-11-11

Topic voor problemen en (technische) vragen

Topics over eerdere Elder Scrolls delen:
Morrowind topic - Oblivion topic

Aanvullingen? DM mij

[Voor 102% gewijzigd door CoolGamer op 28-10-2011 18:00]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Ik zal ze toevoegen als linkjes. Anders wordt het wel een beetje veel.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

De handleiding die met de Xbox 360 versie wordt meegeleverd is online verschenen. Je kan hem hier vinden. Een mooi overzicht hoe de game werkt.

De PC-specs zijn nog niet vrijgegeven. Ik verwacht niet dat het nog lang zal duren voordat ze officieel bekend worden gemaakt.

Er zal deze maand, omdat de release zo dichtbij is, wel een hoop nieuwe over Skyrim verschijnen. Zelf wil ik niks horen over de main quest of andere grote verhaallijnen. Die wil ik zelf spelen en dan zelf ontdekken wat er gebeurd. Het is Bethesda tot nu toe goed gelukt om die informatie goed achter te houden, maar ik betwijfel of ze dat gaan volhouden tot aan de release. Nu is die informatie er dus nog niet, maar ik zal dus op een bepaald moment moeten stoppen met lezen van de Skyrim-info. Ik ben benieuwd tot hoelang voor de release de informatie over de quests geheim blijft.

Er zijn inderdaad grotten waar de wezens een minimaal level zullen hebben. Maar of die levels dan ook zo laag blijven zodra je een hoog level hebt weet ik niet. Ik denk dat het level dan alsnog meegroeit.

Er is gezegd dat de hoger gelegen gebieden moeilijkere vijanden zullen bevatten.

jpiwf schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:41:
morrowind is in 4.19 gedaan, skyrim zal in de toekomst ook wel binnen een kwartier gedaan worden.
Bij Oblivion was het al 11 minuten (vanwege een grote glitch kon een groot deel van de main quest geskipt worden). Fallout 3 was het al 30 minuten. Dus binnen een kwartier lijkt me niet reëel.

Treasure maps zijn bevestigd. Klinkt erg vet. Hopelijk wijzen ze naar dingen die echt de moeite waard zijn.

SuperNull schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 01:21:
Over de pre-orders:
Ik heb ge pre-ordered bij Gamemania in Delft. Die adverteerden met dat pre-orders de Special Edition voor de normale prijs zouden krijgen. (Niet verwarren met de dure Collectors Edition)
Ik neem aan dat dat betekend dat ik WEL de stoffen kaart maar NIET de artbook en NIET het beeldje krijg?
Ja, klopt. Het gaat overigens om een burlap (jute) kaart, niet om een stoffen.

Skyrim heeft een hoop muziek. De OST zou 4 CD's beslaan volgens Pete Hines. In de vorige delen was de muziek ook erg goed, dus ik neem aan dat de muziek bij Skyrim wederom geweldig zal zijn.

Ze zijn wel iets aan het opzetten om een hype te creëren, maar wat het nou precies is. Deze afbeeldingen zijn geplaatst op de officiële facebookpagina.

(Klik voor groter)

[via]

Komen waarschijnlijk maandag pas.

Hij was al eerder gemeld in dit topic. Echt een geweldige trailer hebben ze daar gemaakt. Erg indrukwekkend.

Ze komen alsnog vandaag. Als het goed is :p.

SuperNull schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:50:
[...]

Ja. Er komt alleen maar een 32bit exe. Er kan dus in totaal (video geheugen + intern geheugen) maximaal 4GB worden gebruikt door het spel.
Als je het spel op een 64-bits besturingssysteem draait hoef je het videogeheugen niet mee te rekenen voor de 4 GB-limiet die geldt voor 32-bits executables.

Voor Xbox 360 en PS3 komt het spel ook maar op één disk, dus het is ze schijnbaar toch gelukt. Een goede compressie hebben ze gevonden.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de stemmen in Oblivion het meeste ruimte innamen op de game disc. Als je die dus een stuk efficiënter kan opslaan, wat tegenwoordig makkelijk kan, dan is al een hoop ruimte bespaard.

anandus schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:34:
Nou, ben benieuwd hoelang het duurt tot er een 4Gb enabler uitkomt die Skyrim de Large Address Aware executable flag meegeeft zodat Skyrim van wat meer geheugen gebruik kan maken op 64-bit's systemen :)
Ze hebben 4GB als aanbevolen opgegeven, dus het lijkt me erg waarschijnlijk dat ze zelf dat vlaggetje zetten.

Maar als het vlaggetje oorspronkelijk niet aanstaat zal het aanzetten van het vlaggetje niet zo heel veranderen aan de performance van Skyrim. De "memory manager" van het spel zal dan niet ingericht zijn op het gebruiken van meer dan 2GB aan geheugen.

Hier staat wat informatie. Volgens mij zijn er verder geen grote details gegeven over het enchanten.

Ik had niet verwacht dat een onthoofding in het spel zou zitten. Ze zouden het namelijk minder "gruwelijk" maken dan Fallout 3 was. Desondanks ziet het er geweldig uit.

Bij het fysieke exemplaar zit een kaart van Skyrim. Bij de preorders zal de kaart van hoge kwaliteit karton zijn, terwijl bij de standaard orders een kaart van goedkoper papier zal zitten.

Mior schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:51:
Skyrim ziet er wel leuk uit, maar ik heb de vorige delen van The Elder Scrolls niet gespeeld. Kan ik Skyrim gaan spelen zonder iets van de serie af te weten?
Je zal zeker dingen herkennen als je eerdere delen al hebt gespeeld, maar het zeker vereiste dat je eerdere delen hebt gespeeld. Je zal wat minder weten van het achtergrondverhaal, maar dat zal tijdens het spel wel verder naar boven komen.
SnoeiKoei schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:00:
[...]

Hmmm idd wel goedkoop bij Gamesync.nl. Ken die toko niet, betrouwbaar?
Kijk bij de reviews.

Voor de mensen die van plan zijn om de strategy guide te kopen (ik zelf niet): de guide wordt 655 pagina's dik. Toch een hoop content.

jdh009 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:48:
wow! Hoop dat ze met zo veel bladzijde toch voor kwaliteit hebben gekozen... Als er extra lore in staat wordt het voor mij misschien wel interessant.
Ik neem aan dat er geen extra lore in zo'n strategy guide zal staan. Is daar niet echt de geschikte plek voor. Hoogsten een samenvatting van de lore die je tegen kan komen in het spel.
MoneyPriest schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:59:
[...]

Op bookdepository.co.uk staat deze op 592. Ik neem aan dat dat dezelfde is? Lopen ze daar achter met updaten van aantal pagina's?
655 is bevestigd, dus ik neem aan dat ze daar nog achterlopen.

Dit was al vrij vroeg bekend gemaakt. Dus het is niet echt een grote spoiler. Het verteld alleen hoe het verhaal start, maar laat nog een heleboel open wat nog ingevuld moet worden.

Bijv.
spoiler:
hoe ontsnap je aan je executie

Ze maken er juist een single player van, omdat dat juist de spelervaring geeft die ze willen dat je krijgt. Je kan spelen wanneer jij wilt, zonder dat je afhankelijk bent van andere. Ook wordt de spelwereld helemaal jouw wereld.

Om er dan eventueel co-op aan toe te voegen zal te veel werk zijn. Die tijd kunnen ze beter stoppen in het verbeteren van de single player experience.

Anoniem: 43565 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:59:
Ik blijf het overigens irritant vinden dat je een schild alleen aan je linkerhand kunt bevestigen. Ik hoop dat er snel een lefties-mod uit komt.
Dat zijn van die kleinigheidjes waar ik niet wakker van lig. Wat maakt het nou uit in welke hand je je schild houdt?

Ze geven hier veel info over hoe ze tot Skyrim zijn gekomen:
Completely Blue Sky: The Concept of Skyrim

Inclusief nieuwe concept art en een podcast.

[YouTube: http://www.youtube.com/v/zYcuyiMa-QY]

Vette afbeeldingen:
Skyrim Concept Art
Skyrim Concept Art

Podcast en meer...

Filmpje bovenaan in mijn vorige post duurt 1 minuut en 22 seconde.

Ook geweldige muziek die eronder zit.

Tja, de kaart zal toch in het doosje moeten. Als je zo'n kaart oprolt wordt het te groot om makkelijk te kunnen versturen.

IGN heeft aangekondigd dat hun Skyrim-review op 10 november wordt gepubliceerd. Voor de andere media zal het embargo waarschijnlijk ook op 10 november komen te vervallen, dus een dag voor de release zullen we een idee krijgen hoe de critici erover denken.

Dat is wel een mega-spoiler. :X Die ga ik niet kijken.

Het zat er dik in dat die versie zou uitlekken. Die versie is namelijk verstuurd naar een groot aantal journalisten. De pc-versie is niet aangeboden als reviewversie, dus die zal voorlopig niet uitlekken.

Er is een snelmenu waar je je keuzes snel kan benaderen. Bij de PC zouden er hotkeys komen.

Laten we ontopic blijven.

De vier-minuten-versie van de main theme staat nu online:
The Elder Scrolls 5: Skyrim Theme Song

Hij klikt erg goed.

anandus schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:23:
Making of Skyrim sound(track):

Misschien spoilers!
[video]
Interessante video. Het is duidelijk dat ze echt meer moeite doen om de stemmen meer verschillend te maken en dus geloofwaardiger. 8)

Ze hebben tijdens de ontwikkeling van het spel prioriteiten moeten kiezen. Een spel kan niet alles perfect doen. Ik vind niet dat ze verkeerd hebben gekozen, maar als jij vindt dat ze prioriteiten verkeerd hebben gelegd, moet je het spel vooral niet kopen.

offtopic:
200 posts op één dag. Zo kan ik toch nooit op tijd een nieuw deeltje maken.

Ander nieuws:
Skyrim gone gold, oftewel ze hebben nu alle, ruim 20, versies af.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee