Toon posts:

[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim - Deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste
Acties:
  • 59.595 views

• Anoniem: 119304
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:26:
[...]

Als ik een zwaard de andere kant op zwaai dan waar jij staat, raak ik je echt niet hoor. Dus ja, natuurlijk moet je richten met een zwaard.
Een zwaard slaan is iets anders dan richten met een pistol. Daarom wordt richten in melee-combat in bijna geen game gebruikt. Maar met muis en toetsenbord heb je weinig keus

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 119304 op 04-11-2011 14:32]

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 07:12

Korben

() => {};

Anoniem: 119304 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:31:
[...]

Een zwaard slaan is iets anders dan richten met een pistol. Daarom wordt richten in melee-combat in bijna geen game gebruikt. Maar met muis en toetsenbord heb je weinig keus
Wat een onzin, je moet iemand toch op een bepaalde plek raken; het is eerder vreemd dat niet meer games het gebruiken.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-05 21:42
maar wat doe je dan op een console? gewoon een beetje in de rondte slaan en hopen dat je raak hebt? Je gaat toch ook niet voor je slaan terwijl er achter je iemand op je kop slaat? Richten is toch universeel?
Anoniem: 119304 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:31:
[...]

Ik kan me nog 1st person rpg's herinneren waarbij je muisbewegingen bepaalden hoe je met je zwaard hakte. Hoe dynamisch wil je het hebben? Alleen ging dat ten koste van mouse-look en dan moet je keuzes maken he.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het maakt zelfs in Oblivion al uit welke beweging je met je muis maakt tijdens het slaan.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

SnoeiKoei schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:35:
[...]Ik kan me nog 1st person rpg's herinneren waarbij je muisbewegingen bepaalden hoe je met je zwaard hakte. Hoe dynamisch wil je het hebben? Alleen ging dat ten koste van mouse-look en dan moet je keuzes maken he.
Mja tegenwoordig kunnen ze daar natuurlijk head/eyetracking voor gebruiken. Kijken waar iemand op het scherm naar kijkt en dan het beeld laten draaien met een snelheid en richting verkregen door de afstand tussen het midden van het scherm en het punt waar die persoon naar kijkt.
Zit je wel met het punt dat je een webcam moet verplichten van een redelijke kwaliteit (en fps)
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:36:
Het maakt zelfs in Oblivion al uit welke beweging je met je muis maakt tijdens het slaan.
Nee toch? Het maakte wel uit wat voor bewegingen je deed met AWSD (op PC) terwijl je de linker muisknop ingedrukt hield. Of zit ik ernaast?

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:47
SnoeiKoei schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:35:
Ik kan me nog 1st person rpg's herinneren waarbij je muisbewegingen bepaalden hoe je met je zwaard hakte.
Was dat toevallig die ene elder scrolls-serie ofzoiets? :+
Korben schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:26:Het gaat hier niet om zwaarden, maar om melee. Als je iemand in z'n gezicht wil slaan, zul je toch goed moeten richten, anders raak je alleen maar lucht. Met zwaarden hetzelfde, afgezien van het feit dat Skyrim geen damage zones ondersteunt, je kunt iemand in z'n benen hakken, of in z'n gezicht.
Wil je wel geloven dat ik daar bij Oblivion pas heel laat achter kwam? Had er de eerste honderd uur nooit op gelet, tot ik het ineens ergens las. Daarvoor altijd geprobeerd headshots te maken met m'n pijlen |:(

• Niet online
Tarkin schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:34:
maar wat doe je dan op een console? gewoon een beetje in de rondte slaan en hopen dat je raak hebt? Je gaat toch ook niet voor je slaan terwijl er achter je iemand op je kop slaat? Richten is toch universeel?
in een goede game? Locken zodat je totaal gefoccused bent op die vijand en dan tactisch aanvallen en ontwijken van counters

• Korben

Korben

() => {};

Anoniem: 119304 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:40:
[...]

in een goede game? Locken zodat je totaal gefoccused bent op die vijand en dan tactisch aanvallen en ontwijken van counters
Kom ik toch weer terug op: blijkbaar vind je Skyrim niet goed, dus ga een ander spel spelen.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Niet online
SnoeiKoei schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:38:
[...]

Nee toch? Het maakte wel uit wat voor bewegingen je deed met AWSD (op PC) terwijl je de linker muisknop ingedrukt hield. Of zit ik ernaast?
Dat klopt, dat waren ook de enige variaties die je kon maken in de combat

• dudeson
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-03-2016
[...]

Terwijl die andere tegenstander rustig je rug open staat te breken omdat je maar op een ding gefocust bent.

EDIT: er zitten ook niet voor niks schilden in het spel, zo kan je je verdedigen zonder met een zwaar pantser rond te hoeven dansen zodat je niet geraakt word.

[Voor 18% gewijzigd door dudeson op 04-11-2011 14:43]

Melkunie schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:38:
[...]

Bijvoorbeeld, maar ook Ultima Underworld uit 1992. :)

Hubman; zolang je 1:1 vecht is locken op een vijand misschien leuk maar het gaat ten koste van realisme en op het moment dat je tegen meerdere vijanden staat ben je het bokje.

[Voor 27% gewijzigd door SnoeiKoei op 04-11-2011 14:45]

• Niet online
dudeson schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:42:
[...]

Terwijl die andere tegenstander rustig je rug open staat te breken omdat je maar op een ding gefocust bent.
god man, volgens mij heb je nog nooit een game op ander apparaat gespeeld dan de PC zeker...

• Xantrax
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09-2017
Melkunie schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:38:
[...]

[...]
Volgens mij Die by the sword, prachtig spel, al warende controls wel serieus wennen :). Wie weet misschien dat de volgende elder scrolls zoiets wel heeft in combinatie met head tracking.

• Tarkin
Anoniem: 119304 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:44:
[...]

god man, volgens mij heb je nog nooit een game op ander apparaat gespeeld dan de PC zeker...
Aangezien de meeste games 1-1 kopies zijn van console naar pc, wat maakt het uit?
[...]

Ok ik ben overtuigd. ik zal wel skyrim spelen, speel jij maar je goede game...
Serieus. Ik snap nog altijd niet waarom je je de afgelopen uren druk maakt om een klein pietluttig dinkje dat er nog nooit ingezeten heeft en dat blijkbaar ook niet veel mensen nodig hebben (aangezien het er anders wel zou inzitten he :)). Blijkbaar zijn al die miljoenen gamers wel bedreven genoeg om te vechten ZONDER een lockingsystem. Maar hey, blijkbaar kunnen die dan ook niet gamen want die spelen geen goede games? Komop man, waar zaag je over...

[Voor 16% gewijzigd door Tarkin op 04-11-2011 14:46]

• Niet online
Xantrax schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:45:
[...]

Volgens mij Die by the sword, prachtig spel, al was de bediening wel serieus wennen :). Wie weet misschien dat de volgende elder scrolls zoiets wel heeft in combinatie met head tracking.
Als het zover komt dan dan ga ik toch liever voor een Wii-mote of PS Move dan voor een muis...

• dudeson
[...]

Want op de ps3 zou je natuurlijk wel achter je kunnen kijken in een FIRST PERSON modus. Ik speel overigens ook gewoon spellen op de ps3 hoor, maar die vlieger gaat hier niet op omdat het een pc first ontwikkeld spel is als het goed is.
[...]
:O Daar gaan we weer. Reageer nou eens inhoudelijk op hoe je met meerdere vijanden omgaat met een locking system?

• Niet online
Tarkin schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:46:
[...]

Aangezien de meeste games 1-1 kopies zijn van console naar pc, wat maakt het uit?

[...]

Ok ik ben overtuigd. ik zal wel skyrim spelen, speel jij maar je goede game...
Serieus. Ik snap nog altijd niet waarom je je de afgelopen uren druk maakt om een klein pietluttig dinkje dat er nog nooit ingezeten heeft en dat blijkbaar ook niet veel mensen nodig hebben (aangezien het er anders wel zou inzitten he :)). Blijkbaar zijn al die miljoenen gamers wel bedreven genoeg om te vechten ZONDER een lockingsystem. Maar hey, blijkbaar kunnen die dan ook niet gamen want die spelen geen goede games? Komop man, waar zaag je over...
Op het combat systeem van The Elder Scrolls is jaren grote kritiek. Het is nu niet echt dat uit de lucht komt vallen...

• dudeson
Anoniem: 119304 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:47:
[...]

Op het combat systeem van The Elder Scrolls is jaren grote kritiek. Het is nu niet echt dat uit de lucht komt vallen...
Ik heb het idee dat je ooit een half gesprek tussen twee personen hebt opgevangen over het vecht systeem in the elder scrolls, het verkeerd hebt begrepen en nu denkt er alles vanaf te weten hoe het beter kan en moet. Maarja, ik ga me ergens anders mee bezig houden.
[...]
Frizzz zal wel weer helemaal over de rooie gaan maar: als je al jaren zo'n probleem hebt met TES, wat doe je dan in dit topic? Het is duidelijk niet jouw ding en er zijn een miljoen andere games. :D

• Niet online
SnoeiKoei schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:47:
[...]

:O Daar gaan we weer. Reageer nou eens inhoudelijk op hoe je met meerdere vijanden omgaat met een locking system?
Je houd ze op afstand? Je laat het locking systeem los en valt ze alle drie aan? Je wisselt je aanvallen af tussen meerdere vijanden? Je zorgt dat je met je rug NIET naar de overige vijanden staat?

• Korben

Korben

() => {};

[...]Op het combat systeem van The Elder Scrolls is jaren grote kritiek. Het is nu niet echt dat uit de lucht komt vallen...
Er is altijd veel kritiek op iets wat immens succesvol is; het enige wat dat zegt is dat het veel mensen wel aanspreekt. En dan nog; je hoeft het niet te spelen. Wat voor titel jij dan ook verstaat onder een 'goede game', ik durf te wedden dat ook daar chronische kritiek op te vinden is.

De oplossing is simpel: slik ofwel je trots/gekrenkte ego/frustratie in en accepteer dat het in Skyrim niet zo werkt, maar dat ondanks dat Skyrim een geweldige game met veel immersie en sfeer is, ofwel koop Skyrim niet, zeur niet en ga een ander spel spelen waar je je wel kunt vermaken met het combat-systeem. Blijkbaar kun jij dat in Skyrim niet.

• Niet online
dudeson schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:49:
[...]

Ik heb het idee dat je ooit een half gesprek tussen twee personen hebt opgevangen over het vecht systeem in the elder scrolls, het verkeerd hebt begrepen en nu denkt er alles vanaf te weten hoe het beter kan en moet. Maarja, ik ga me ergens anders mee bezig houden.
Nee, want ik heb die games zelf ook gespeeld en ze staan hier trouwens netjes in de kast. Ik zal wel verwend zijn geraakt door andere games.

• Tarkin
Anoniem: 119304 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:51:
[...]

Je houd ze op afstand? Je laat het locking systeem los en valt ze alle drie aan? Je wisselt je aanvallen af tussen meerdere vijanden? Je zorgt dat je met je rug NIET naar de overige vijanden staat?
mag ik dan vragen wat het nut ervan is? als je het niet kan gebruiken tegen meer dan 1 vijand? want van zodra er meerdere zijn, dan ben je net zo goed bezig zoals in oblivion (alleen heb je datzelfde systeem daaar ook bij maar 1 persoon)

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-05 14:44
Ik ga niet over de rooie, koe. Maar goed, er zit een 'soort' auto-targeting in met 'Magnetism'. Dus is 't verhaal voor Hubman opgelost. En moet de rest het maar 'slikken'.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-02 18:09
Mehh... Laten we het hebben over wat er WEL in Skyrim zit, en niet over wat er allemaal mist...?

Iemand al leuke ideeen over characters die je gaat maken bijvoorbeeld?

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-07-2021
Wanneer wordt Skyrim eigenlijk naar de retailers geshipped? Gezien Saturn hem maandagnacht al in de verkoop gooit is er misschien een kans dat die dit weekend al ergens verkrijgbaar is? :)

• Cassissss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2021
kloos2 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:54:
Mehh... Laten we het hebben over wat er WEL in Skyrim zit, en niet over wat er allemaal mist...?

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik ben van de snelheid en de zwaarden.
Light armor, blade, restoration.
Welk ras moet ik dan gebruiken?

• dudeson

Ik denk dat het een nord word, had ik in oblivion ook namelijk en daar ben ik altijd wel van gecharmeerd. Verder denk ik dat ik hem een beetje de paladin kant op ga proberen te sturen, met brute blunt aanvallen schedels breken en mezelf ondertussen buffen met verschillende vormen van magie.

EDIT: en dit is dus waarom dit spel zo slecht is voor mij, want aan de andere kant lijkt een stealth character en de dark brotherhood me ook wel wat. Vond ik in ieder geval episch in oblivion met me tweede char.

[Voor 15% gewijzigd door dudeson op 04-11-2011 14:59]

• Niet online
Frizzz schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:53:
Ik ga niet over de rooie, koe. Maar goed, er zit een 'soort' auto-targeting in met 'Magnetism'. Dus is 't verhaal voor Hubman opgelost. En moet de rest het maar 'slikken'.
Maginitism is geen lock-on denk ik (lock-on is manual, Magnetism lijkt me automatisch)... maar we zullen zien.

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 11:31

Goed idee. Finally :D

Ik ga beginnen met een archer/mage Redguard. De focus zal liggen op Marksman, sword (dual wield), destruction en conjuration. In mindere mate focussen op de crafting skills en verdere magie. Dan lekker light armour aan en wegrennen voor de moeilijkste vijanden. Leuk stealthen in de grotten met blote voetjes en dan de kampeerders verrassen met een pijl in de nek.

Heb Oblivion eigenlijk altijd met Tanks (heavy armour en claymores) gespeeld, maar ben pas begonnen met een lichter karakter en dat bevalt me wel eigenlijk. Misschien ga ik wel simultaan spelen met een archer/mage en tank. Gewoon omdat ik niet kan wachten om alle verschillende skills en perks te levelen.

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:05
Cassissss schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:56:
[...]

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik ben van de snelheid en de zwaarden.
Light armor, blade, restoration.
Welk ras moet ik dan gebruiken?
Maakt helemaal niet zoveel uit. Het belangrijkste van ras vind ik dat je je er goed moet kunnen inleven. Ras is helemaal niet super bepalend, dat zijn de perks/majors die je kiest.
Uiteraard hebben bepaalde rassen wel veel voordeel op basis van bv. combat (Orcs en Redguards vs Dunmer etc), maar staar je er aub niet blind op. Dus je 'moet' geen een ras gebruiken als je light armor, blade en restoration gaat gebruiken...

Volgens de lore zit je echter wel in de richting van een elf, mn een Bosmer.

Edit: en hopelijk houdt die ellelange discussie over locken eens op, lijken wel een stel kinderen...

[Voor 6% gewijzigd door SemperFidelis op 04-11-2011 14:59]

• Frituurman
  • Laatst online: 17-05 14:44
Anoniem: 119304 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:58:
[...]

Maginitism is geen lock-on denk ik (lock-on is manual, Magnetism lijkt me automatisch)... maar we zullen zien.
Auto-targeting. Dat zeg ik. Net als in AC. Speelde wel prettig!

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

d:)b
Maar goed, er zit een 'soort' auto-targeting in met 'Magnetism'. Dus is 't verhaal voor Hubman opgelost. En moet de rest het maar 'slikken'.
Ja moraal van het verhaal is volgens mij dat je nooit iedereen tevreden kunt stellen. En laten we wel wezen, Bethesda doet IETS goed want de TES-serie is een groot succes. Ligt het je niet, dan doe je iets anders.

• dudeson
SemperFidelis schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:59:
[...]

Maakt helemaal niet zoveel uit. Het belangrijkste van ras vind ik dat je je er goed moet kunnen inleven. Ras is helemaal niet super bepalend, dat zijn de perks/majors die je kiest.
Uiteraard hebben bepaalde rassen wel veel voordeel op basis van bv. combat (Orcs en Redguards vs Dunmer etc), maar staar je er aub niet blind op. Dus je 'moet' geen een ras gebruiken als je light armor, blade en restoration gaat gebruiken...

Volgens de lore zit je echter wel in de richting van een elf, mn een Bosmer.

Edit: en hopelijk houdt die ellelange discussie over locken eens op, lijken wel een stel kinderen...
In oblivion was ik idd. ook heel erg bezig met het goede ras kiezen, juiste sterrenbeeld en zorgen dat ik m'n stats allemaal perfect hield. Ik denk dat ik skyrim gewoon ga beginnen met een instelling van het boeit me allemaal niet, neem een nord omdat ik die altijd al vet vond en ik zie wel welke kant het op gaat. Ga me niet zorgen maken of ik perfect speel of niet maar of ik doe wat mij het juiste lijkt. Zo ook in bijvoorbeeld quests waar ik een keuze moet maken tussen bepaalde dingen, ga me zo veel mogelijk inleven in mn character en wat die zou doen op zo'n moment.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het hele idee van een Role Playing Game is dat je een rol speelt die je leuk vindt. Al die stats zijn maar bijzaak, vind ik.

Al dat ge-min-max en die "perfect leveling guides": wat is er nou leuk aan een paar nummertjes ophogen?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Ik heb bij Oblivion ook nooit zo gemin/maxt, zelfs als je per level maar 3x 2 puntjes kon ophogen ipv 3x 5 was je op lvl20 alles al de baas en schaalden de vijanden al niet goed meer mee.
Qua gameplay twijfel ik altijd tussen light armor, ranged & sneaky enerzijds en heavy armor, 2handed face smashing anderzijds. Tussenweg is ook leuk met wat magie erbij. Helemaal puur de magische toer heb ik nog nooit geprobeerd maar trekt me ondertussen ook wel een keer. Dilemma's! Wordt eerst maar een tijdje wat combinaties proberen en dan 1 character verder spelen denk ik.

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-02 18:09
Ik zit te denken aan een heavy armor character met zwaard en schild, maar wil daar nog wat magic bij, iemand ideeen?

En is Lockpicking noodzakelijk? Ik vond in Morrowind altijd dat lockpicking wel een groot voordeel gaf.

• SemperFidelis
kloos2 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:12:
Ik zit te denken aan een heavy armor character met zwaard en schild, maar wil daar nog wat magic bij, iemand ideeen?

En is Lockpicking noodzakelijk? Ik vond in Morrowind altijd dat lockpicking wel een groot voordeel gaf.
Stealth is wat ge upgrade. Belangrijkste is dat je kan kijken in andermans zakken zonder dat dat een crime is. Ik denk dus dat je veel meer sleutels kan jatten en dergelijke.

Ik ga zelf voor een Bosmer met pijl en boog en light armor. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk zelfvoorzienend te zijn als een echte avonturier. Dus zelf mn armor maken, koken, hoge alchemy skills en weinig in de stad dingen kopen.

• socks
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-11-2017
Net een hd6950 besteld en was benieuwd hoe skyrim eruit zou gaan zien op hoge settings.
Net een tijdje gegoogled, maar ik kan geen beelden vinden van de pc versie. begrijp ik nou goed dat er een week voor de release er nog helemaal geen beelden uit zijn van de pc versie?! vreemd :S

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 20:04

jvo

geen commentaar

socks schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:35:
Net een hd6950 besteld en was benieuwd hoe skyrim eruit zou gaan zien op hoge settings.
Net een tijdje gegoogled, maar ik kan geen beelden vinden van de pc versie. begrijp ik nou goed dat er een week voor de release er nog helemaal geen beelden uit zijn van de pc versie?! vreemd :S
Zover ik het heb begrepen zijn er wel PC beelden uit, maar het is erg onduidelijk welke dit dan zijn.
jvo schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:37:
[...]

Zover ik het heb begrepen zijn er wel PC beelden uit, maar het is erg onduidelijk welke dit dan zijn.
De eerste trailer schijnen* PC-beelden te zijn:

* Eerst was gezegd dat het X360 was, later dat het PC was en weer later dat het allebei is.

[Voor 25% gewijzigd door anandus op 04-11-2011 16:02]

• Korben

Korben

() => {};

anandus schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:53:
[...]
De eerste trailer zijn PC-beelden.
Wat bedoel je met 'de eerste trailer'? De aankondigingstrailer met de muur en de voiceover?

Korben schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:54:
[...]

Wat bedoel je met 'de eerste trailer'? De aankondigingstrailer met de muur en de voiceover?
Ja, heb hem er even ingeplakt ^^^^^

• socks
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-11-2017
jvo schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:37:
[...]

Dan zijn de beelden iig niet veel mooier dan op de consoles. Niet echt een game om mijn nieuwe kaart me te testen dus. (had ik ook niet verwacht; daar hebben we bf3 voor). Hoop dat de gameplay iig goed is en dat ze het niet te simpel gemaakt hebben. Ik vond oblivion al minder dan morrowind, maar nog steeds goed natuurlijk O-)

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-05 21:09
Zo eindelijk the witcher 2 uitgespeeld. Wat een vet einde :o
Ben ik helemaal klaar voor Skyrim over een weekje :D

Alleen wat te doen in de tussentijd??
Hydrosine schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:02:

Mensen bashen die graag het combatsysteem van Zelda in TES-games zouden zien :+

• ReVision
  • Laatst online: 25-08-2018
Hydrosine schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:02:
Zo eindelijk the witcher 2 uitgespeeld. Wat een vet einde :o
Ben ik helemaal klaar voor Skyrim over een weekje :D

Mainquest van Oblivion, heb ik ook nog gedaan, om weer even in de sfeer te komen :)

| Discogs | Flickr |

• Hydrosine
ReVision schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:04:
[...]

Mainquest van Oblivion, heb ik ook nog gedaan, om weer even in de sfeer te komen :)
Dat is wel een plan inderdaad :) Heb die nog nooit aan een stuk doorgespeeld. Vond al die verschillende guilds interessanter! Vooral de thieves guild heb ik erg van genoten.

• Niet online
SnoeiKoei schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:04:
[...]

Mensen bashen die graag het combatsysteem van Zelda in TES-games zouden zien :+
Conservatief manneke zeker :+

• Hydrosine
Zeg niks tegen zelda games he! Maar die combat mag wegblijven uit TES :P

• SemperFidelis
Haha ik moet de Oblivion main quest ook nog uitspelen. Heb vrijwel elke side mission bijna 2x gespeeld, maar de Main Quest was echt saai.

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:37
Die Oblivion gates waren echt zo veel van hetzelfde dat ik er echt gek van werd, vraag me dan toch af of ze in het productie proces dat echt niet gezien hebben, dat het een grote faal is ten opzichte van de rest van de game.
Uiterst conservatief. Ik hoop dat Skyrim een beetje draait op mijn 8086! :+ (Moet haast wel want er zit een turbo-knop op)

[Voor 9% gewijzigd door SnoeiKoei op 04-11-2011 16:29]

• ReVision
badbadpresident schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:25:Die Oblivion gates waren echt zo veel van hetzelfde dat ik er echt gek van werd, vraag me dan toch af of ze in het productie proces dat echt niet gezien hebben, dat het een grote faal is ten opzichte van de rest van de game.
Klopt heb daarom ook zo min mogelijk gates gesloten, alleen welke echt nodig waren voor de Main Quest.
Uiteindelijk heb ik er maar iets van 5 gedaan gelukkig, ze waren inderdaad erg saai en eentonig.

Heb overigens zelf Skyrim wel gepreorderd, maar niet zozeer om op tijd te zijn ofzo. Maar meer omdat hij bij de Wehkamp in de aanbieding is voor €42,75 (xbox360) Waarschijnlijk heb ik hem dan niet direct op de releasedatum maar wel voor een mooie prijs :)

[Voor 52% gewijzigd door ReVision op 04-11-2011 16:34]

| Discogs | Flickr |

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:51
Niet richten met een zwaard :+

Bij jou wil ik niet in de buurt staan als je bv op een boomstam loopt te hakken :P
Volgens mij heb je echt nog nooit een zwaard of bijl in je handen gehad :?
Je moet echt idioot veel oefenen en trainen om zoiets uberhaupt te kunnen hanteren, maar joh, jij kan dat allemaal compleet automagisch.
In het echt zeg jij die vijand ga ik afmaken, slaat wat wild met je zwaard om je heen en vijand is vervolgens kassie. d:)b

Serieus, een auto targeting systeem meer realistisch dan zelf een doel onder handen nemen? Als jij in gevecht bent dan richt je ook automatisch? Je hoeft dan niks te doen om je aanvallen te richten??
Zelf moeten richten, ontwijken, orienteren is minder realistisch dan knop drukken om vast te zetten en daarna losjes knoppen rammen en vervolgens gewoon raken en bij meer vijanden het target systeem overboord gooien (waar zeur je dan over?) 8)7

[Voor 15% gewijzigd door Mutatie op 04-11-2011 16:52]

• Zarnikon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2018
Net de PC versie gepreorderd bij thehut.com. Hij zal wrs pas enkele dagen na de release aankomen, maar dat is niet zo erg.

• Niet online
Mutatie schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:45:
[...]

Niet richten met een zwaard :+

Bij jou wil ik niet in de buurt staan als je bv op een boomstam loopt te hakken :P
Volgens mij heb je echt nog nooit een zwaard of bijl in je handen gehad :?
Je moet echt idioot veel oefenen en trainen om zoiets uberhaupt te kunnen hanteren, maar joh, jij kan dat allemaal compleet automagisch.
In het echt zeg jij die vijand ga ik afmaken, slaat wat wild met je zwaard om je heen en vijand is vervolgens kassie. d:)b

Serieus, een auto targeting systeem meer realistisch dan zelf een doel onder handen nemen? Als jij in gevecht bent dan richt je ook automatisch? Je hoeft dan niks te doen om je aanvallen te richten??
Zelf moeten richten, ontwijken, orienteren is minder realistisch dan knop drukken om vast te zetten en daarna losjes knoppen rammen en vervolgens gewoon raken en bij meer vijanden het target systeem overboord gooien (waar zeur je dan over?) 8)7
Als je in gevecht bent dan ben je 100% gefocussed op je tegenstander. Dat is het hele idee achter een lock-on. Als je dat niet begrijpt dan houd het op he!

Game je überhaupt weleens op een ander platform dan de PC? Het lijkt wel of je nooit een game als Zelda, Dark Souls of God of War hebt gespeeld...

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 119304 op 04-11-2011 17:25]

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-05 08:31

Bansheeben

There never was any cake...

Je kunt toch ook, als je dat wilt, 100% gefocust zijn op je vijand. Je moet het alleen wel zelf doen. Dat is het mooie van TES, je bent helemaal vrij om de game te spelen op je eigen manier. Ik denk overigens niet dat deze discussie ergens toe gaat leiden dus laten we er nu maar mee ophouden. Ik vind het alleen wel vreemd dat je hele verdediging voor je stelling telkens weer uit twee/drie zinnen bestaat...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Ik ben een halve dag weg en het gaat nog steeds over dat lock-in gedoe? :D
Volgens mij heeft the Witcher (2) trouwens ook een lock-in systeem en is PC-only.
(Dat spel is trouwens een van de redenen waarom ik zo'n hekel heb aan een lock-in systeem :P )

Maar het lijkt me simpel. Het zit hoogstwaarschijnlijk niet in het spel, wil je het wel dan gooi je een desbetreffende mod erop. Zal niet al te lang duren tot die uitkomt. En zo is iedereen blij :)

Kunnen we nu weer ontopic? :P

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-03-2019
Anoniem: 119304 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:23:
[...]

Als je in gevecht bent dan ben je 100% gefocussed op je tegenstander. Dat is het hele idee achter een lock-on. Als je dat niet begrijpt dan houd het op he!

Game je überhaupt weleens op een ander platform dan de PC? Het lijkt wel of je nooit een game als Zelda, Dark Souls of God of War hebt gespeeld...
Je zal het dan ook nooit weten als er een tegenstander in je rug sluipt. Of gewoon al van een andere hoek dan recht voor je..
En ik heb God of War 3 nog niet gespeeld, maar 1 en 2 meer dan kapotgespeeld. Waar zit daar dan locking? Volgens mij alleen bij finishing moves, en dan was het nog maar button bashing. Hell, op de puzzels na is heel dat spel wel button bashing, wat iets helemaal anders is dan Skyrim.
Ga gewoon wat button bashen als je niet wilt richten voor je iets doet, wij hebben graag zelf nog wat controle over wat we doen. Jij moet precies in een pampertje zitten en met het lepeltje gevoed worden, of het is veel te moeilijk voor je.

• Niet online
DonPr0n schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:30:
[...]

Je zal het dan ook nooit weten als er een tegenstander in je rug sluipt. Of gewoon al van een andere hoek dan recht voor je..
En ik heb God of War 3 nog niet gespeeld, maar 1 en 2 meer dan kapotgespeeld. Waar zit daar dan locking? Volgens mij alleen bij finishing moves, en dan was het nog maar button bashing. Hell, op de puzzels na is heel dat spel wel button bashing, wat iets helemaal anders is dan Skyrim.
Ga gewoon wat button bashen als je niet wilt richten voor je iets doet, wij hebben graag zelf nog wat controle over wat we doen. Jij moet precies in een pampertje zitten en met het lepeltje gevoed worden, of het is veel te moeilijk voor je.
Luister, het is heel simpel: first person melee combat is heel beperkt en al helemaal in de Elder Scroll serie. In 1999 speelde ik al een game op de Dreamcast genaamd Maken X die BETERE first person combat had dan alle Elder Scrolls bij elkaar (ook met lock-on btw). Je kan zeuren wat je wilt, maar er is duidelijk ruimte voor verbetering

• Niet online
DonPr0n schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:30:
[...]

En dat zie je wel als je geen lock-on hebt :+ Dan klopt je speelstijl niet. In God of War zat geen lock-on maar daar ging het me om melee-combat in het algemeen.

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-05 19:22
Anoniem: 119304 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:34:
[...]

Luister, het is heel simpel: first person melee combat is heel beperk en al helemaal in de Elder Scroll serie. In 1999 speelde ik al een game op de Dreamcast genaamd Maken X die BETERE first person combat had dan alle Elder Scrolls bij elkaar (ook met lock-on btw). Je kan zeuren wat je wilt, maar er is duidelijk ruimte voor verbetering
Objectiviteit, noemen ze dat.

• DonPr0n
Anoniem: 119304 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:34:
[...]

Luister, het is heel simpel: first person melee combat is heel beperk en al helemaal in de Elder Scroll serie. In 1999 speelde ik al een game op de Dreamcast genaamd Maken X die BETERE first person combat had dan alle Elder Scrolls bij elkaar (ook met lock-on btw). Je kan zeuren wat je wilt, maar er is duidelijk ruimte voor verbetering
En geen enkele keer kom je met een argument, het is altijd maar weer ' bla bla x, y en z waren beter trololol'. Ga die spellen spelen als Skyrim je niet aanstaat en laat het topic hier terug over Skyrim gaan.

Nu, ontopic:
Spoiler: Race stats
Weer een reddit post, dit maal met met alle basisstats en skills. Wel leuk lijstje, en wat vollediger dan uesp.
Krijg er hoe langer hoe meer zin in!

• Niet online
DonPr0n schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:38:
[...]

En geen enkele keer kom je met een argument, het is altijd maar weer ' bla bla x, y en z waren beter trololol'. Ga die spellen spelen als Skyrim je niet aanstaat en laat het topic hier terug over Skyrim gaan.

Nu, ontopic:
Spoiler: Race stats
Weer een reddit post, dit maal met met alle basisstats en skills. Wel leuk lijstje, en wat vollediger dan uesp.
Krijg er hoe langer hoe meer zin in!
Wat heeft dat met trollen te maken? Met een richtkruis een beetje dom first person inhakken op een tegenstander met bijna geen enkele vorm van variatie of enige vorm van tactiek??? Hoeveel argumenten moet ik je nog geven? Hoeveel voorbeelden heb ik je nu al gegeven van games waar melee-combat WEL goed werkt?

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
Kan iemand niet dit deel gewoon sluiten en deeltje 4 openen, in de hoop dat deze onzinnige discussie dan over is? We zijn inmiddels iets van 100 posts verder volgens mij voor hij begon en we zijn nog geen steek verder.
Maar wat wil je bereiken dan? We weten nu wel je mening :P
Je bent vrij om een ander spel te spelen of corrigerende mods te installeren.

Stuur Bethesda een mail met de suggestie, misschien doen ze er wat mee.
Maar twintig keer roepen 'de combat in spel X was beter' is verder weinig cobstructief :)

• bierkwadraat
Anoniem: 119304 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:43:
[...]

Wat heeft dat met trollen te maken? Met een richtkruis een beetje dom first person inhakken op een tegenstander met bijna geen enkele vorm van variatie of enige vorm van tactiek??? Hoeveel argumenten moet ik je nog geven? Hoeveel voorbeelden heb ik je nu al gegeven van games waar melee-combat WEL goed werkt?
Melee combat werkt goed hoor, vind ik. Dat jouw mening verschilt van die van anderen betekent nog niet dat je gelijk hebt. Je voorbeelden zijn ook niet geweldig te noemen. Bijv. Zelda; je lockt, en je hakt er vervolgens op los. In werkelijkheid is er dus maar weinig verschil op het locken na. Dat dreamcast spel wat je noemde is op het locken na, nagenoeg hetzelfde als dat van Oblivion/Skyrim.

Wederom: het is JOUW MENING. punt. klaar.

• Niet online
bierkwadraat schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:46:
[...]

Melee combat werkt goed hoor, vind ik. Dat jouw mening verschilt van die van anderen betekent nog niet dat je gelijk hebt. Je voorbeelden zijn ook niet geweldig te noemen. Bijv. Zelda; je lockt, en je hakt er vervolgens op los. In werkelijkheid is er dus maar weinig verschil op het locken na. Dat dreamcast spel wat je noemde is op het locken na, nagenoeg hetzelfde als dat van Oblivion/Skyrim.

Wederom: het is JOUW MENING. punt. klaar.
Niet waar, als je locked dan heb je opeens veel meer moves tot je beschikking (salto achteruit, voorwaartseslag, zijsprong). Bovendien wordt het geheel dan veel tactischer.

Over dat dreamcast spel zullen we het maar niet hebben, zeker weten dat jij die game NIET gespeeld hebt!

Maar ontopic, ik heb er ook genoeg van!

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 119304 op 04-11-2011 17:54]

• Mutatie
Anoniem: 119304 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:23:
[...]

8)7

Oh pls doe ff nadenken dan.
Wat ben je in skyrim dan aan het doen? 100% focussen op koekjes bakken?? Dat wat je zelf opoemt is dat realisme waar ik het over heb, in het echt focus je je op een tegenstander net als je je in skyrim focust op een tegenstander.
Je weet wel, realistisch, zoals dat je in beide gevallen zelf moet vechten en focussen zonder dumbing down autofocus.

Gaan we echt opscheppen over hoe lang we gamen?? :|
(ik heb idd alle zelda's gespeeld sinds de NES behalve vanaf de WII elke console gehad sinds de NES behalve de WII en dreamcast en altijd een pc ernaast gehad, alle games gespeeld van mario tot killzone)
Zelda is erg leuk, speelt, lekker, zijn topgames, maar is gewoon iets anders.
Skyrim lijkt me erg gaaf maar ik ga hem waarschijnlijk nieteens aanschaffen, tijdgebrek.
Anoniem: 119304 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:51:
[...]

Niet waar, als je locked dan heb je opeens veel meer moves tot je beschikking (salto achteruit, voorwaartseslag, zijsprong). Bovendien wordt het geheel dan veel tactischer.

Over dat dreamcast spel zullen we het maar niet hebben, zeker weten dat jij die game NIET gespeeld hebt!

Maar ontopic, ik heb er ook genoeg van!
En als je het zelf moet doen kan dat niet? ik kan niet naar voren springen, opzij duiken, achterwaards springen in TES?

[Voor 28% gewijzigd door Mutatie op 04-11-2011 18:07]

• Niet online
Mutatie schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:59:
[...]

8)7

Oh pls doe ff nadenken dan.
Wat ben je in skyrim dan aan het doen? 100% focussen op koekjes bakken?? Dat wat je zelf opoemt is dat realisme waar ik het over heb, in het echt focus je je op een tegenstander net als je je in skyrim focust op een tegenstander.
Je weet wel, realistisch, zoals dat je in beide gevallen zelf moet vechten en focussen zonder dumbing down autofocus.

Gaan we echt opscheppen over hoe lang we gamen??
(ik heb idd alle zelda's gespeeld sinds de NES behalve vanaf de WII)
Zelda is erg leuk, speelt lekker maar is gewoon iets anders.
Laatste opmerking: lock-on heeft niks met dumbing down te maken. Dat denken alleen PC-fanboys. Een Lock-on functie zorgt ervoor dat de combat veel realitischer en tactischer wordt. Ipv 3 bewegingen die je met je zwaardje met een muis en toetsenbord kan maken kun je er nu opeens veel meer mogelijkheden. Hoe? Omdat je altijd face to face staat (wat realistisch is) en nu de nadruk kan gaan leggen op tactische gevechten ipv wie kan het snelste klikken. In theorie zou je nu met je muis of analoge stick allerlei geavanceerde bewegingen kunnen maken Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:39
En als je meerdere vijanden in 1 keer hebt? Daar gaat je lock-on.

• Niet online
En als je het zelf moet doen kan dat niet? ik kan niet naar voren springen, opzij duiken, achterwaards springen in TES?
Nee, daar is de game te houterig voor

• Mutatie
Anoniem: 119304 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:07:
[...]

Laatste opmerking: lock-on heeft niks met dumbing down te maken. Dat denken alleen PC-fanboys. Een Lock-on functie zorgt ervoor dat de combat veel realitischer en tactischer wordt. Ipv 3 bewegingen die je met je zwaardje met een muis en toetsenbord kan maken kun je er nu opeens veel meer. Hoe? Omdat je altijd face to face staat (wat realistisch is) en nu de nadruk kan gaan leggen op tactische gevechten ipv wie kan het snelste klikken. In theorie zou je nu met je muis of analoge stick allerlei geavanceerde bewegingen kunnen maken Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Altijd face to face is realisctisch? als een tegenstander een verwarrende move midden in een heftig gevecht maakt raak jij een doel nooit even uit het oog? Met dumbing down bedoel ik dat in het echt je ook moeite moet doen om op een doel te focussen, dat gaat gewoon niet automagisch daar heb je vaardigheden voor nodig!!
Wie kan het snelste klikken? Dat heeft nut als je met je rug naar je tegenstander staat...ohnee daar heb je autofocus voor nodig :+

• Niet online
GioStyle schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:09:
En als je meerdere vijanden in 1 keer hebt? Daar gaat je lock-on.
Jij bent slim! En zonder lock-on val je ze natuurlijk alledrie op het zelfde moment aan want je hebt immers 3 of controllers muizen tot je beschikking! :+

• DonPr0n
Anoniem: 119304 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:07:
[...]

Laatste opmerking: lock-on heeft niks met dumbing down te maken. Dat denken alleen PC-fanboys. Een Lock-on functie zorgt ervoor dat de combat veel realitischer en tactischer wordt. Ipv 3 bewegingen die je met je zwaardje met een muis en toetsenbord kan maken kun je er nu opeens veel meer mogelijkheden. Hoe? Omdat je altijd face to face staat (wat realistisch is) en nu de nadruk kan gaan leggen op tactische gevechten ipv wie kan het snelste klikken. In theorie zou je nu met je muis of analoge stick allerlei geavanceerde bewegingen kunnen maken Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Strafing is te moeilijk voor je? Zeker strafing in combinatie met het uiterst geavanceerde en obscure trukje genaamd 'springen'? En dan kan je altijd face to face blijven met de vijand door, je raadt het nooit, met je muis te bewegen. Ongelooflijk hé?
Locking = dumbing down. Daarom dat er op bv GTA een auto-aim is op consoles, en niet op de pc. ;)

• Niet online
DonPr0n schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:11:
[...]

Strafing is te moeilijk voor je? Zeker strafing in combinatie met het uiterst geavanceerde en obscure trukje genaamd 'springen'? En dan kan je altijd face to face blijven met de vijand door, je raadt het nooit, met je muis te bewegen. Ongelooflijk hé?
Locking = dumbing down. Daarom dat er op bv GTA een auto-aim is op consoles, en niet op de pc. ;)
Met je muisje uiterst primitief vechten in Oblivion dat is zeker geen dumbing down!

• Niet online
DonPr0n schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:11:
[...]

Ben je nu zo dom of? En strafen in melee combat..over realistisch gesproken!!! Geen wonder dat de combat in The Elder Scroll serie er altijd zo belachelijk uitzag!

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 119304 op 04-11-2011 18:15]

• DonPr0n
Anoniem: 119304 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:14:
[...]

Ben je nu zo dom of? En strafen in melee combat..over realistisch gesproken!!! Geen wonder dat de combat in The Elder Scroll serie er altijd zo belachelijk uitzag!
Ja, opzij stappen is veel onrealistischer dan radslagen, salto achteruit enzo?
Je hebt helemaal gelijk.

• Mutatie
Anoniem: 119304 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:14:
[...]

Je kent volgens mij alleen vechten als in hollywood? En volgens mij heb ik Jackie Chan wel eens zien strafen :P En daarbij, met autofocus komt strafen niet voor?????Als ik met Link een vijand lock strafe ik geloof ik rondjes om hem :+
Anoniem: 119304 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:13:
[...]

Met je muisje uiterst primitief vechten in Oblivion dat is zeker geen dumbing down!
Waar heb je het nou over? Met een muis zo snel reageren als je handen kunnen en moeite moeten doen iets te raken is makkelijker als locken en rammen?

het zijn gewoon totaal andere games! In GT5 mis ik ook geen turboboosters en arcade besturing!

[Voor 9% gewijzigd door Mutatie op 04-11-2011 18:22]

• bierkwadraat
Dusss...

Is er al wat bekend over Ma'aiq the Liar?

• ReVision
Mensen kunnen we nu eens ophouden met dat gezeur. Iedereen heeft zijn voorkeur en vind een bepaalde besturing beter dan een andere. Elkaar blijven afzeiken heeft ook geen zin en schiet niemand wat mee op. Dit topic is inmiddels de laatste 2 pagina's al volledig nutteloos geworden.

Ontopic:

Wat gaan de meeste mensen doen, eerst direct de Main Quest, of toch de wereld verkennen en aan Side Missions beginnen. Of misschien wel een beetje door elkaar heen? Vind ik wel interessant om te weten.

Zelf begin ik waarschijnlijk met een stukje Main Quest, waarna ik overga op verkenning en wat side missies ga doen. Later maak ik denk ik de Main Quest weer af.

| Discogs | Flickr |

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
bierkwadraat schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:27:
Dusss...

Is er al wat bekend over Ma'aiq the Liar?
Jup, hij zt er weer in.

En @ hierboven, ik zocht toevallig net de startpost ervan op, die was op pagina 38. 7 pagina's dus.

[Voor 20% gewijzigd door Gwildor op 04-11-2011 18:29]

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Ik zit te wachten tot we elkaar gaan dood schreeuwen met capslock :+
Maar even serieus, het zou fijn zijn als we allemaal de gezellige sfeer kunnen behouden.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

• bierkwadraat
Ik weet dan wel wat ik als eerste ga doen: Ma'aiq zoeken.
Bij Oblivion deed ik meteen de main quest, maar als ik de filmpjes zo bekijk wil ik alles wel doen; de grootste berg op, draken zoeken, kleine quests doen...

Zal allemaal wel wat minder makkelijk gaan door het levelingsysteem :p

• DonPr0n
Ik ga ook gewoon de main quest doen totdat ik ergens een andere quest tegenkom die mij leuk lijkt.. En mijzelf kennende zal ik dan uiteindelijke pas een 50tal uren later verder gaan met de main quest.

• kilon
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-05 18:56
Ik ga naar het dichtstbijzijnde dorp om een beetje alles in me op te nemen. Als de main quest daar is zal ik dat wel doen, maar anders komt het vanzelf wel.
de main quest heeft wel de laagste prioriteit bij mij. Als je het tegenkomt, leuk. Maar ik ga er echt niet achteraan.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:56

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

Ik ga denk ik net als in Oblivion de main quest spelen totdat ik vrij ben om zelf rond te gaan lopen en dan gewoon eerst maar even voor een paar uur verkenner spelen en random dingen doen.

Aangezien ik niet kon wachten heb ik Oblivion maar weer even herinstalleerd, heb er alweer 25 uur opzitten en ben nog steeds niet in Kvatch geweest, haha!

• GioStyle
Anoniem: 119304 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:11:
[...]

Jij bent slim! En zonder lock-on val je ze natuurlijk alledrie op het zelfde moment aan want je hebt immers 3 of controllers muizen tot je beschikking! :+
Zonder lock-on slacht ik ze alle 3 in 1 keer, ja! >:)

• Semmy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02-2018
ik zal doen wat ik altijd in elder scrolls heb gedaan.

Ergens beginnen.
Daar alle quests harken die er zijn ze allemaal doen en vervolgens het volgende dorp in...
Om zo overal iets gedaan te krijgen.

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04 11:45
Ik wil aan deze discussie nog 1 posting aanvullen.

Gezien de filmpjes op internet vallen me een aantal zaken op:
1. De finishing moves zijn slechter dan die van Mortal Combat 2 en dat spel is al heel oud
2. Ik heb in de Tekkenserie betere, realistischer en uitgebreidere vechtbewegingen gezien
3. Reproductie in Leisure Suit Larry was beter uitgewerkt
4. Als ik spring, dan is het prettiger om een zij-aanzicht te hebben zoals in Mario
5. De gemiddelde horrorfilm heeft realistischer gore dan Skyrim
6. Ik vond de tunes van Knightmare (MSX) vermakelijker dan die dure soundtracks in Skyrim
7. De textures die ik in Zwitserland heb aangetroffen gaven een realistischer beeld van een berglandschap dan Skyrim en dat land bestaat al eeuwen.
8. Maya, Blender en zelfs het oude Bryce renderen beter dan Skyrim
9. Het shooting gedeelte is beter uitgewerkt in Duck Hunt
10. Draken bestaan niet. Dat zijn legendes die in het leven zijn geroepen om de dino-skeletten te verklaren
11. Harry Potter kan beter toveren
12. Pixar is beter in de gezichtsanimaties
13. Waarom zitten er geen aliens in? Die bestaan ook al heel lang hoor...
14. Lord of the Rings heeft een beter uitgewerkt verhaal
15. Ik kan geen mijnen graven zoals in Wurm Online
16. Bij the Sims kon je mooiere huizen bouwen voor jezelf
17. World of Warcraft heeft meer items
18. In Golden Axe waren de skeletten veel cooler
19. Als het nou echt roleplaying is, waarom kan ik dan niet loodgieter zijn?
20. Het spel kan niet goed zijn, want Battlefield 3 heeft een grotere footprint qua bytes

En zo kan ik nog wel wat punten opnoemen. Ik denk dat ik mijn pre-order maar cancel.
Ze hebben tijdens de ontwikkeling van het spel prioriteiten moeten kiezen. Een spel kan niet alles perfect doen. Ik vind niet dat ze verkeerd hebben gekozen, maar als jij vindt dat ze prioriteiten verkeerd hebben gelegd, moet je het spel vooral niet kopen.

offtopic:
200 posts op één dag. Zo kan ik toch nooit op tijd een nieuw deeltje maken.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
CoolGamer schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:01:
Ze hebben tijdens de ontwikkeling van het spel prioriteiten moeten kiezen. Een spel kan niet alles perfect doen. Ik vind niet dat ze verkeerd hebben gekozen, maar als jij vindt dat ze prioriteiten verkeerd hebben gelegd, moet je het spel vooral niet kopen.

offtopic:
200 posts op één dag. Zo kan ik toch nooit op tijd een nieuw deeltje maken.
Inderdaad, sommigen verwachten ofzo dat het spel op alle fronten het beste spel is.

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04 11:45
Precies mijn mening... Ik zag een posting over individuele beginstats. Mijn probleem is dat ik een sneakende mage het leukst vind om te spelen, maar dat de rassen die deze stats boosten me totaal niet aantrekken. Getal of het gevoel? Ik ga voor het laatste denk ik...
Ander nieuws:
Skyrim gone gold, oftewel ze hebben nu alle, ruim 20, versies af.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• GioStyle
Logisch, ik denk nog steeds aan Morrowind. Die game was zijn tijd ver, echt ver vooruit tegenover zijn concurrenten. Met Oblivion was dat nauwelijks, en nu lijkt Skyrim gewoon weer nog minder vooruitstrevend.

En ja, dit geldt tegenwoordig voor alle pc-games. Ik heb met mezelf afgesproken dat als Skyrim mij tegenvalt, ik mijn videokaart in de verkoop gooi. Dit is grotendeels te danken aan het feit dat games voor consoles worden gemaakt, waardoor de kracht van de pc gewoon ongebruikt blijft. :(

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee