Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 22:36
Ik ben niet van plan de reviews van tevoren uitgebreid te gaan doornemen. Het zou voor mij alleen het plezier van het ontdekken uit de game halen en daarnaast heb ik de game toch al in pre-order staan. :)

Het enige dat ik 10 november al wil weten is het cijfer voor de pc-versie en de verhouding van dat cijfer ten opzichte van de cijfers die de consoleversies krijgen. Mocht het een crap port zijn, dan weet ik dat liever voordat ik eraan begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

vosss schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:15:
[...]

Vaatdoek erop leggen en met de strijkbout stomen.

Dat werkt vrij goed om vouwen uit papier te halen.

Uiteraard op eigen risico :)
OK, goede tip! :) Gewoon een duizend-en-een-dingendoekje bedoel je he? Waarmee Rob de Geus ook werkt zeg maar...?

Edit: moet het doekje vochtig zijn of juist niet?

[ Voor 48% gewijzigd door jmk op 28-10-2011 23:27 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-10 11:18
Ik ga dus alleen maar het cijfer bekijken, 12 November komt volgens Amazon de game binnen. Ga niet nog eens €20 extra betalen voor 1 day delivery, dan zou ik hem beter in de winkel kunnen halen.

Gelukkig begrijpt Amazon wel dat als je een game op 11 November wilt hebben dat je hem dan niet op 11 November naar Nederland verstuurt uit angst dat hij een dag te vroeg aan komt (kuch, Game.co.uk).

[ Voor 34% gewijzigd door Wolfos op 29-10-2011 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik voel me getrolled door die gast. Nul informatie en maar inwrijven hoe vet het is dat hij betaald gaat krijgen om te spelen terwijl het klootjesvolk moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog warm!

[video]http://www.youtube.com/watch?v=MnsToGliqSA%5B/video"]YouTube: Skyrim - Cities[/video]

Dragonborn doet me denken aan Blade (De vampire hunter).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

spoiler:
Zou je er ook voor kunnen kiezen om die onthoofding niet te zien? Of dat je ervoor kan kiezen dat je niet kijkt?
Dat beeld is namelijk schokkender dan heel Oblivion.

Oblivion wordt in mijn kennissenkring gespeeld door 6 jarigen, misschien verstandig Skyrim even te laten rusten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
En de moorden in de Dark Brotherhood zijn niet schokkend? Of de vele doden in de main story line of de andere guild quests? Ik heb totaal geen problemen met dat beeld, in ben juist blij dat het fairytale gehalte van Oblivion eraf is (wat ook leuk was hoor, hou me ten goede) en het wat meer naar de ruigere kant van Skyrim gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:50
jmk schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 00:44:
spoiler:
Zou je er ook voor kunnen kiezen om die onthoofding niet te zien? Of dat je ervoor kan kiezen dat je niet kijkt?
Dat beeld is namelijk schokkender dan heel Oblivion.

Oblivion wordt in mijn kennissenkring gespeeld door 6 jarigen, misschien verstandig Skyrim even te laten rusten?
Tja, als 6-jarigen een spel spelen dat een 16+ rating heeft dan zit er sowieso wat fout... Kun je niet echt het spel de schuld van geven, die rating zit er niet voor niks op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Tja, als 6-jarigen een spel spelen dat een 16+ rating heeft dan zit er sowieso wat fout
De ouders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:21

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:38:
Nog warm!

[video]

[video]

Dragonborn doet me denken aan Blade (De vampire hunter).
Nu de vraag : ' Does it blend ? ' :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Avalaxy schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 01:40:
[...]

Tja, als 6-jarigen een spel spelen dat een 16+ rating heeft dan zit er sowieso wat fout... Kun je niet echt het spel de schuld van geven, die rating zit er niet voor niks op!
Nee, het spel heeft ook zeker niet de schuld, maar het zou wel fijn zijn als je wat gore en expliciet geweld uit kan zetten. Zodat het in ieder geval niet harder is dan Oblivion. Daarnaast werd the dark brotherhood ook niet gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenw64
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-06 15:34
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 01:14:
[...]

Geen garanties, maar ik eet mijn spreekwoordelijke hoed op als dat niet zou draaien. Toch momenteel één van de meer krachtige kaarten en ik verwacht niet dat ze Crysis-achtige dingen hebben waarbij zelfs de snelste hardware van het moment het niet aankan.
Om te testen heb ik Crysis 2 gespeeld met deze videokaart: pricewatch: EVGA GeForce GTX 560 Ti DS Superclocked

Geen enkele 'lag' op 1080p in 3D (met zo'n bioscoop brilletje van LG). Echter werd de GPU wel 80 graden na een tijdje. Ik stop dan met spelen, want dat lijkt me te heet. Ik meet dat met RealTemp.

Ik heb er wel vertrouwen in dat ik skyrim op hoge kwaliteit kan spelen. Een vriend van me zei dat Crysis 2 zwaarder is dan skyrim. Wat denken jullie? En 80 graden.. iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
stevenw64 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 09:09:
[...]

Om te testen heb ik Crysis 2 gespeeld met deze videokaart: pricewatch: EVGA GeForce GTX 560 Ti DS Superclocked

Geen enkele 'lag' op 1080p in 3D (met zo'n bioscoop brilletje van LG). Echter werd de GPU wel 80 graden na een tijdje. Ik stop dan met spelen, want dat lijkt me te heet. Ik meet dat met RealTemp.

Ik heb er wel vertrouwen in dat ik skyrim op hoge kwaliteit kan spelen. Een vriend van me zei dat Crysis 2 zwaarder is dan skyrim. Wat denken jullie? En 80 graden.. iemand tips?
[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stevenw64 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 09:09:
[...]
Een vriend van me zei dat Crysis 2 zwaarder is dan skyrim. Wat denken jullie?
Dat die vriend van je goed kan koffiedikkijken.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
http://www.youtube.com/pr...rJLH0V4#p/c/2/OgF6cwCsp_w

Wel vette nieuwe beelden... Veel had ik nog niet gezien...

[ Voor 138% gewijzigd door Kenny_026 op 30-10-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Een vriend van me zei dat Crysis 2 zwaarder is dan skyrim. Wat denken jullie? En 80 graden.. iemand tips?
Crysis 2 is zo zwaar niet.
Die speel ik vol open op een ouwe E8400 met een 6870 en 4 gieg intern op 1920x1200.

Overigens zal die 80 graden niet echt een probleem zijn lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Ik vind een heleboel van die forges en mijnen erg 'dwemer' aandoen. Terwijl de dwemer alleen voorkwamen in Morrowind voor zover ik weet. Ziet er in ieder geval erg vet uit. Ik ben ook benieuwd wat de MERP (Middle-Earth Roleplaying Project) ontwikkelaars hiermee kunnen. Ik hoop dat ze die mod ooit nog een keer af gaan maken :D

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Heeft iemand de nieuwe Gameplay? Als het goed is stond daar een review van Skyrim in. Kan iemand een korte samenvatting geven?

nvm, ik heb verkeerd gekeken.

[ Voor 13% gewijzigd door mister_S op 30-10-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPOILER!!!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ptqcsKKtqrA]

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 23:22
Dat is wel een mega-spoiler. :X Die ga ik niet kijken.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:15

Infinchible

Woef!

Heb hem inderdaad ook al langs zien komen. Wel erg benieuwd, heb me gelukkig nog kunnen inhouden. Dit wil ik ook echt niet zien! Maar toch ook weer wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pc upgrade check
Preorder check

Nu nog wachten tot de 11de :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:50
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:44:
Pc upgrade check
Preorder check

Nu nog wachten tot de 11de :S
:S :S :S :S :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-09 19:32
holy crap, een ding kan ik wel zeggen, de beste opening tot nu van elke Elders Scroll game imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een half uur later is ie verwijderd. :P Moet zeggen, erg goed.

Over de stijl:

spoiler:
Doet me denken aan Dark Messiah of Might and Magic. Wel compleet anders maar een beetje dezelfde stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thinkingaboutit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
waarom al die hype om een console game welke geport is naar de pc?

hoe kan een spel wat er zo mooi uit ziet goed draaien op een dual core 2ghz (telefoons hebben dit volgend jaar) met een 256mb videokaart, 70 verschillende voice actors en in totaal maar 6gb harde schijf ruimte in beslag nemen?!?!

of die jongens van bethesda hebben een super compressie techniek ontwikkeld of dit wordt "my little pony/dragon 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
thinkingaboutit schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:45:

hoe kan een spel wat er zo mooi uit ziet goed draaien op een dual core 2ghz (telefoons hebben dit volgend jaar) met een 256mb videokaart, 70 verschillende voice actors en in totaal maar 6gb harde schijf ruimte in beslag nemen?!?!

of die jongens van bethesda hebben een super compressie techniek ontwikkeld of dit wordt "my little pony/dragon 5"
-Bethesda bouwt geen crappy ports zoals Rockstar dat doet, ontwikkeling is zij aan zij gegaan.
-Ze hebben een eigen compressietechniek die volgens hunzelf erg goed werkt.
-Videokaart is minimaal 512MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:50

FYI, je kunt een dualcore processor die in een mobieltje zit absoluut niet vergelijken met een desktop cpu... De architectuur is compleet anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Omdat zo'n beetje elke game tegenwoordig ontwikkelt wordt voor een console en vervolgens geport wordt naar de pc... Helaas...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:30
Compressie? Ik heb ooit een techdemo van een FPS gespeeld met graphics van Quake 3 niveau, spel was nog geen megabyte groot. Harddisk ruimte is zo goedkoop geworden dat ontwikkelaars zich niet echt druk maken om compressie. Geweldig juist dat ze dat hier weer eens wel doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

OT:
Ik blijf dat filmpje over de Concept Art van Skyrim maar afspelen, wat een tof en sfeervol muziekje. De plaatjes zijn ook leuk, maar als de soundtrack overal zo sterk is dan ben ik helemaal happy. Ik moet me trouwens wel ontzettend inhouden om niet overal op te klikken, ik probeer eindelijk eens een game een beetje spoilervrij in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
http://www.youtube.com/watch?v=IE7eatvQ8ug

Voordat ie verwijderd wordt ;)
Kijk hem zelf niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Laatst online: 16-04-2020

Oh gaan we nu alle processors over een kam scheren ? RACIST !
3Ghz Core 2 Duo is een stuk minder snel als een 3Ghz dualcore van de laatste generatio.
4GB is 4GB ? Er zit wel degelijk verschil tussen DDR en DRR3-1600Mhz.... 8)7

Anyway, Skryim vraagt gewoon om gespeeld te worden met epische muziek zoals Immediate Music of Amon Amarth.
Ookal voelt het een beetje als betreyal, die soundtracks zullen wel weer masterlijk zijn _/-\o_

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Is al weg. 'Verwijderd door de gebruiker'... Bethesda lijkt er iig echt alles aan te doen om dit soort videos van internet te houden tot 11 november...

[ Voor 6% gewijzigd door mindcrash op 30-10-2011 21:27 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Laatst online: 05-10 22:36
Met nog minder dan twee weken te gaan is nu de tijd aangebroken dat bezitters van een review exemplaar informatie zullen gaan spoilen. Dingen zoals dat filmpje hierboven zullen nog wel vaker voor gaan komen de komende dagen.

Zelf vind ik het echt onwijs lastig om niet alles te bekijken. Ik heb intussen genoeg gezien om er zeker van te zijn dat ik dit echt een toffe game ga vinden (tenzij de pc versie verkracht wordt) dus daarom hoef ik niet nog meer info en filmpjes te zien. Ik wil Skyrim echt zelf gaan ontdekken, zonder van alles al van tevoren al te weten. Ik neem mezelf nog maar een keer voor om geen spoilertags, screenshots en filmpjes meer te bekijken maar ik weet nu al dat ik het lastig ga vinden om me aan dat voornemen te houden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:58:
Over de stijl:

spoiler:
Doet me denken aan Dark Messiah of Might and Magic. Wel compleet anders maar een beetje dezelfde stijl.
OK, mooi, Dark Messiah was best een vette game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

vosss schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:21:
[...]

spoiler:
OK, mooi, Dark Messiah was best een vette game :)
Fixed it for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een wat hogere resolutie van de twee filmpjes gekeken te hebben word ik niet echt blij van de textures. Het is allemaal nogal wazig in mijn optiek. Uiteraard zal de PC versie scherpere textures hebben maar toch zal dit denk ik één van de minpunten van Skyrim worden.

Mij hoor je niet klagen, WoW heeft ook oude graphics en is super sfeervol. Wel is het een beetje jammer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kuch* mods *kuch*

Het is natuurlijk een beetje riskant dat bij ieder minpuntje te roepen, maar je kan er niet aan voorbij dat vrijwel al die minpunten en meer binnen no-time gefixt gaan worden door de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:44:
*kuch* mods *kuch*

Het is natuurlijk een beetje riskant dat bij ieder minpuntje te roepen, maar je kan er niet aan voorbij dat vrijwel al die minpunten en meer binnen no-time gefixt gaan worden door de community.
Je kunt natuurlijk wel bij alles "mods" gaan roepen, wat bijvoorbeeld ook al over toekomstige bugs gedaan wordt, maar er zijn ook nog de consoles die helaas geen mods hebben en voor hun is het wel zeker nodig dat de opgepoetste versie van het spel op de disc komt te staan.

Edit: ik was een beetje voorbarig met mijn reactie, want dit was alleen maar een reactie over de textures, die inderdaad op de consoles niet beter kunnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Gwildor op 30-10-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Ik kan me er nu al op verheugen hoe dit topic eruit gaat zien op 11/11/11.
Zwarte balkjes everywhere hehe :D

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gwildor schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:52:
Je kunt natuurlijk wel bij alles "mods" gaan roepen, wat bijvoorbeeld ook al over toekomstige bugs gedaan wordt, maar er zijn ook nog de consoles die helaas geen mods hebben en voor hun is het wel zeker nodig dat de opgepoetste versie van het spel op de disc komt te staan.
Tsja, dat mods en consoles voorlopig nog niet door een deur gaan lijkt me evident. Daar kies je als consolespeler toch echt zelf voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Eerste 30 min Skyrim gameplay.
YouTube: LEAKED! FIRST 30 MINS OF SKYRIM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 15:07
Al dat gedoe over de console en de mods. Van dat eeuwige gebrabbel. Kunnen we het niet gewoon over de game hebben? (Ik ben overigens blij met mijn console en heb er vrede mee, en ook erg blij dat ik niet zo'n lelijk, groot, vervelend apparaat heb.)

Ik vind het apart dat je kunt trouwen in de game. Ik vond het leuk om een vrouw te zijn in Oblivion, maar om te moeten trouwen met een man lijkt me toch raar. Toch maar een kerel deze keer.

Ik kan echt niet wachten op die game, maar lig in het ziekenhuis en als ik eruit kom zijn we weer dichterbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FerdiV schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 06:58:
Al dat gedoe over de console en de mods. Van dat eeuwige gebrabbel. Kunnen we het niet gewoon over de game hebben? (Ik ben overigens blij met mijn console en heb er vrede mee, en ook erg blij dat ik niet zo'n lelijk, groot, vervelend apparaat heb.)

Ik vind het apart dat je kunt trouwen in de game. Ik vond het leuk om een vrouw te zijn in Oblivion, maar om te moeten trouwen met een man lijkt me toch raar. Toch maar een kerel deze keer.

Ik kan echt niet wachten op die game, maar lig in het ziekenhuis en als ik eruit kom zijn we weer dichterbij :)
Wat, zit same-sex-mariage er niet in? .. en dat voor een fantasy-game :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de veronderstelde mainquest is het niet handig homoseksueel te zijn uiteindelijk.

spoiler:
Als je idd de laatste dragonborn bent (en dus eigenlijk de laatste uit de Septimdynastie) en je wilt de Septim-familie weer op de troon krijgen, dan is het krijgen van nageslacht wel nuttig.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxTox
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-02 09:42
Mijn 10 cents op de geleakte filmpjes en commentaar daar op.

spoiler:
Je ziet heel veel mensen de graphics afkraken, maar waar het bij The Elder Scrolls omgaat is de gameplay! Als ik terug kijk in hoeveel uur ik in Oblivion heb gestoken omdat het leuk was en er veel te ontdekken was en dan kijk naar het systeem zou ik nu ook zeggen van wuut. Zoals de "lijken" die neervallen als veertjes, de gravity die over het algemeen niet aanwezig was op items en ragdolls en de stemacteur(s) :+
Was de gameplay gewoon goud. Zal bij Skyrim ook zo zijn, heb nog geen geleakt filmpje gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 07:22:
[...]

Wat, zit same-sex-mariage er niet in? .. en dat voor een fantasy-game :P
Same-sex marriage zit er wel in :) (kies maar een bron :P )
Ook interraciale huwelijken zijn mogelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 31-10-2011 08:46 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxTox
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-02 09:42
anandus schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:43:
[...]
Same-sex marriage zit er wel in :)
Viking love, ooh yeah, stroke my beard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 15:07
Haha, grappig. Maar ik denk dat ik toch voor een man kies... Vond het altijd cool om een mooie vrouw te maken die iedereen onverwachts afmaakte. Maarja, vroeger had ik meer fantasie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Melkunie schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 17:57:
[...]

Compressie? Ik heb ooit een techdemo van een FPS gespeeld met graphics van Quake 3 niveau, spel was nog geen megabyte groot. Harddisk ruimte is zo goedkoop geworden dat ontwikkelaars zich niet echt druk maken om compressie. Geweldig juist dat ze dat hier weer eens wel doen :)
De motivatie om dit mogelijk te maken zal in de vorm van een grote zak geld van Microsoft zijn gekomen.

Microsoft wil graag dat games op één DL-DVD uitkomen op de Xbox 360. Zeker bij een game als Skyrim zou het mega irritant zijn om disks te moeten wisselen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

MP4 voor audio en JPEG2000 voor plaatjes zijn hele sterke compressie-technieken.
Als je daar een DVD vol van propt, dan kom je heel ver.

Het genoemde spel van 1mb maakte overigens geen gebruik van compressie, maar van slimme algoritmes om bijv. textures via fractals en andere wiskundige algoritmes bij de start van het spel aan te maken.

Ik ben niet bang dat Skyrim grafisch gezien gaat tegen vallen.
Moet bekennen dat ik pas dit weekend met Oblivion begonnen ben. Daarvoor had ik het spel al, maar het draaide niet op mijn Vista-pc. Maar dat was al genieten! Vond bepaalde dingen wel vaag, zoals het moeten slapen om level-up te gaan. Maar een geniaal moment was dat ik een paard wilde kopen. De verkoper zat in een huis (het was nacht) met de deur op slot. Met een beetje lock-picking was ik zo binnen. Kerel was qua gezichtsuitdrukking behoorlijk pissig, maar wilde me wel een paard verkopen. Na de mislukte aankoop (had geen 2500g) moest ik met gebruik van lock-picking weer naar buiten. Eenmaal buiten zat er ineens een vrouw met een bijl achter mij aan. Eh? Oh ja, ik had ingebroken...

Ben uiteindelijk een sneaking mage geworden. Eerst naar je tegenstander toe sneaken. Skeleton voor zijn neus spawnen. En terwijl hij/zij het druk heeft met de skeleton achter hem/haar gaan staan en vuurbal/pijl/dolk in de rug en hoppa...
Dat soort weirde combinaties kan alleen in de Elder Scroll-series. Heerlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Kaw schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:35:
MP4 voor audio en JPEG2000 voor plaatjes zijn hele sterke compressie-technieken.
Als je daar een DVD vol van propt, dan kom je heel ver.
MP4 voor audio? Je bedoeld zeker AAC?

OGG Vorbis is gewoon gelijkwaardig en word al jaren ruimschoots in de gamesmarkt gebruikt, ... tenzij je HE-AAC bedoeld met bitrates onder de 64kbit/s, maar dat is gewoon belachelijk laag; daar verpest je een spel gewoon mee.

En waar denk je JPEG2000 voor te gebruiken in een game-engine, Textures? Die zullen eerst naar een gangbaar formaat waar je GPU mee om kan gaan getranscode moeten worden, wat ook weer kwaliteitsverlies geeft, extra processorkracht vraagt en het allemaal onnodig complex maakt.
Wie gaat zulke vreemde compressie-praktijken doen, in een tijd waar je binnen enkele minuten een compleet spel van meerdere gigabytes aan data vanaf Valve's Steam-servers binnenhaal, en waar fysieke harddisk-space een paar cent per Gigabyte kost.

Nee, neem maar van mij aan, of anders je common-sense; de textures in TES5 zullen op de pc gewoon beroerd zijn voor een spel wat eind 2011 uitkomt.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirNobax schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:18:
[...]
Nee, neem maar van mij aan, of anders je common-sense; de textures in TES5 zullen op de pc gewoon beroerd zijn.
In ieder geval bij release minder beroerd dan op consoles :P

Maar inderdaad, qua textures is het niet beter dan Oblivion met Qarl, misschien is het zelfs minder dan dat.
Maar zoals gezegd, zal er in no-time een high-resolution texture pack uitkomen (Qarl, NMC, tapioks of wie dan ook).

Ik vraag me ook af of de textures voor items in de inventory hetzelfde zijn als in de wereld. Als dat niet zo is dan is het een kleine moeite om die textures te transplanteren naar de wereld.

* anandus maakt zich geen zorgen over de texturekwaliteit op de PC-versie, helemaal als er mods uitzijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 18:03

D-rez

dexels

Can we have some specifics about the PC version of the game? How will it's UI be different? Will there be a 64-bit executable?
Todd: 64-bit specific exe? Not at this time. As far as UI, it visually looks the same across the platforms, but the controls are entirely different. There’s also a lot of “power user” stuff we do with the keyboard from how favorites work, to quick saves, and more that is similar to what we’ve done before in that area. We’re packing a lot of info on the screen and the whole interface is much less ‘look at giant fonts!’ than, say, Oblivion. The PC version also gets higher res textures, larger render modes, and a bunch of other effects you can scale up if your machine is a beast. Last but most important, is the Creation Kit we’ll be releasing for the PC. Modding the game and making it your own is very important to us and our fans, so we’re going to keep doing whatever we can in that area.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:42

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zie weer veel mensen die de wijsheid in pacht denken te hebben...

Het spel is nog niet uit, en aan de hand van wat filmpjes (die natuurlijk niet representatief zijn voor hetgeen er straks op je scherm verschijnt), en de 6GB die het spel straks inneemt op de harddisk, weten mensen schijnbaar al precies hoe het spel eruit gaat zien.

Waarom wachten we niet gewoon tot 11-11, zodat we echt kunnen zien hoe het spel eruit ziet?
Speculeren hierover is echt nutteloos...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nyarlathotep schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:27:
Waarom wachten we niet gewoon tot 11-11, zodat we echt kunnen zien hoe het spel eruit ziet?
Speculeren hierover is echt nutteloos...
Je hebt de screenshots gemist? :P
Lijkt me redelijk duidelijk hoe het eruitziet, toch? Daar valt redelijk goed een mening over de textures van te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 31-10-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

[...]

MP4 voor audio? Je bedoeld zeker AAC?
Advanced Audio Coding (AAC) is a standardized, lossy compression and encoding scheme for digital audio. Designed to be the successor of the MP3 format, AAC generally achieves better sound quality than MP3 at similar bit rates.[2]

AAC has been standardized by ISO and IEC, as part of the MPEG-4 specifications.[3][4] Part of the AAC known as High-Efficiency Advanced Audio Coding (HE-AAC) which is part of MPEG-4 Audio is also adopted into digital radio standards like DAB+ and Digital Radio Mondiale, as well as mobile television standards DVB-H and ATSC-M/H.
Ach, whats in the name...
OGG Vorbis is gewoon gelijkwaardig en word al jaren ruimschoots in de gamesmarkt gebruikt, ... tenzij je HE-AAC bedoeld met bitrates onder de 64kbit/s, maar dat is gewoon belachelijk laag; daar verpest je een spel gewoon mee.
Het is was maar een voorbeeld.
SirNobax schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:18:En waar denk je JPEG2000 voor te gebruiken in een game-engine, Textures? Die zullen eerst naar een gangbaar formaat waar je GPU mee om kan gaan getranscode moeten worden, wat ook weer kwaliteitsverlies geeft, extra processorkracht vraagt en het allemaal onnodig complex maakt.
Wie gaat zulke vreemde compressie-praktijken doen, in een tijd waar je binnen enkele minuten een compleet spel van meerdere gigabytes aan data vanaf Valve's Steam-servers binnenhaal, en waar fysieke harddisk-space een paar cent per Gigabyte kost.
JPEG2000 is niet veel trager als JPEG en ook JPEG wordt eerst uitgepakt voordat het door de GPU gebruikt wordt. JPEG is al wel jaren in gebruik bij veel spellen voor de textures.
Als je het spel ook op DVD uitbrengt, dan is het aantal GB wel van belang. Dat zie je nu ook bij Skyrim gebeuren. Bovendien is in de professionele markt het aantal GB wat je server verstookt aan data ook echt niet gratis. Als daar op bespaard kan worden, dan gebeurd dat.
Nee, neem maar van mij aan, of anders je common-sense; de textures in TES5 zullen op de pc gewoon beroerd zijn voor een spel wat eind 2011 uitkomt.
Ter vergelijking van andere spellen uit eind 2011zal Skyrim wellicht geen uitzonderlijke graphics hebben, maar voor free-roaming RPG's is dat niet ongewoon. Je hebt verhoudingsgewijs nu eenmaal veel meer content dan bijv. semi-free-roaming zoals bij The Witcher 2 waar ik het RPG-element ver te zoeken vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Kan natuurlijk ook prima zijn dat ze een Highres texturepack aanbieden zoals Bioware dat bij DA2 gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:56
Eh jij kent nog andere spellen die zo'n grote (aaneengesloten) wereld heeft welke geheel betreedbaar is vrijwel zonder laadtijden?..

Het spel mag grafisch dan wel niet top-notch zijn maar is qua grote en (waarschijnlijk) gameplay vrijwel niet in te halen door andere games.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

6 GB valt inderdaad wel mee. Stel dat 2 GB daarvan voor textures is en dat de textures zoals gangbaar is zijn opgeslagen met DXT1/BC1 compressie. (4 bits per pixel.) Dan heb je het over 4 gigapixels aan textures. (12 GB in 8:8:8 formaat.) Ofwel 4096 textures van 1024 bij 1024. En dat is nog zonder een standaard compressie als 7-zip achteraf. (Daarmee haal je er nog zo'n 40-50% af.) Met als doel om te draaien op een videokaart met 1 GB geheugen wil je denk ik niet heel veel meer textures hebben om swapping te voorkomen. Als je een videokaart met 4 GB hebt, ok, dan kan je gaan modden.

Edit: Wellicht is JPG gangbaar, maar echt handig is het in mijn ogen niet. Ik zou het handiger vinden de textures alvast op te slaan met een compressie die de videokaart kan decomprimeren (DXT1/BC1) en daar voor de opslag nog een lossless compressie (7-zip) overheen gooien. Dat zal qua omvang niet zo heel veel schelen, maar het laadt een stuk sneller. Een 1024 bij 1024 texture neemt dan met mipmaps dan zo'n 300-400k in.

[ Voor 26% gewijzigd door jvo op 31-10-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De textures (zoals ze op de consoles zullen zijn) zijn toch 512x512? Of 1024x1024?
Ik heb geen flauw idee, maar ik geloof dat videogeheugen van consoles de beperkende factor was. Helaas weet ik niet hoeveel videogeheugen de consoles hebben. 128Mb? 256Mb? 512Mb?

[ Voor 62% gewijzigd door anandus op 31-10-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Eh jij kent nog andere spellen die zo'n grote (aaneengesloten) wereld heeft welke geheel betreedbaar is vrijwel zonder laadtijden?..
Just Cause 2.

Veel groter ook nog. En retestrakke textures wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
JPEG is al wel jaren in gebruik bij veel spellen voor de textures.
Zelf inelkaar geknutselde spellen misschien. JPEG is absoluut geen standaard die bij development van spellen word geaccepteerd.
jvo schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:42:
Edit: Wellicht is JPG gangbaar, maar echt handig is het in mijn ogen niet.
Is het ook niet. Daarom gebruikt de engine van TES5 DDS als opslagformaat van textures. Geen JPEG, en zeker geen JPEG2000.
Als je het spel ook op DVD uitbrengt, dan is het aantal GB wel van belang. Dat zie je nu ook bij Skyrim gebeuren.
Een Dual-layer DVD heeft altijd nog 8.5GB. Dat daar blijkbaar maximaal 6GB van word gebruikt, betekend dus dat er niet het uiterste uit gehaald word.
Bovendien is in de professionele markt het aantal GB wat je server verstookt aan data ook echt niet gratis. Als daar op bespaard kan worden, dan gebeurd dat.
Het is een Steamworks game. Denk je nou echt, dat een developer van Bethesda moeite voor Valve gaat doen, om dat spel zo klein mogelijk gaat maken. Die storage kost Bethesda niets, dat is allemaal voor rekening van Valve.
John Carmack heeft zeker 2 nieren moeten doneren om Rage via steam gedistributeerd te krijgen? 8)7

[ Voor 77% gewijzigd door SirNobax op 31-10-2011 12:32 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
anandus schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:42:
De textures (zoals ze op de consoles zullen zijn) zijn toch 512x512? Of 1024x1024?
Ik heb geen flauw idee, maar ik geloof dat videogeheugen van consoles de beperkende factor was. Helaas weet ik niet hoeveel videogeheugen de consoles hebben. 128Mb? 256Mb? 512Mb?
PlayStation 3: The graphics processing unit, according to Nvidia, is based on the NVIDIA G70 (previously known as NV47) architecture. The GPU is clocked at 550 MHz and makes use of 256 MB GDDR3 RAM clocked at 700 MHz with an effective transmission rate of 1.4 GHz.[5]

Die van de Xbox 360 zou gelijk zijn aan de GeForce 7800 GTX, die volgens mij ook 256 MB heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:23
Vergeet niet dat naast de standaard texture je ook nog eens de normal maps moet opslaan. Op de consoles maakt het eigenlijk niet uit want die hebben toch niet genoeg geheugen en wat je eerder zei moet er dan veel geswapped worden. Maar wil je voor de PC een high texture optie hebben dan heb je baat bij goede compressie (en nee, jpeg is geen goede compressie :P ) Het voordeel van je textures extra compressie te geven is dat je ze in feite sneller kan streamen vanaf de harde schijf. Je moet ze dan wel transcoden maar tegenwoordig worden cpu's maar sneller en hebben ze genoeg cores. Bijna geen enkel spel gebruikt toch alle cores dus kan je altijd eentje voor het transcoden gebruiken.

Edit: geheugen op de consoles is een andere zaak, op de xbox wordt bijvoorbeeld het geheugen van je videokaart gedeeld met je cpu en je moet ook rekening houden met wat je os inneemt:
Platform Total(Available) System(Available) VRAM(Available)
PS3 512(462)MB 256(213)MB 256(249)MB
XBox 360 512(480)MB 512(480)MB 0(0)MB

[ Voor 21% gewijzigd door PjotrX op 31-10-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

anandus schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:28:
[...]
Je hebt de screenshots gemist? :P
Lijkt me redelijk duidelijk hoe het eruitziet, toch? Daar valt redelijk goed een mening over de textures van te maken.
Ook de screenshots zijn niet representatief. Compressie van de plaatjes, de omstandigheden waarin ze zijn genomen (grafische settings e.d.).
En... er wordt niet aangegeven of de screenshots afkomstig zijn van de pc of consoles.

Ik blijf dus terughoudend in het oordelen totdat het ik het spel zelf kan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nyarlathotep schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:24:
[...]

Ook de screenshots zijn niet representatief. Compressie van de plaatjes, de omstandigheden waarin ze zijn genomen (grafische settings e.d.).
En... er wordt niet aangegeven of de screenshots afkomstig zijn van de pc of consoles.

Ik blijf dus terughoudend in het oordelen totdat het ik het spel zelf kan spelen :)
Volgens mij heeft de developer bekend gemaakt dat bijna alles dat ze publiceren van de Xbox 360 afkomstig is.

Maar wat een gedoe over die graphics zeg, wat had iedereen dan verwacht? Net z'n sprong als van Morrowind naar Oblivion? Ik kon je een jaar geleden al wel vertellen dat dat onmogelijk is, Oblivion en Skyrim moeten op dezelfde generatie consoles draaien dus grafisch kunnen ze er gewoon niet veel meer uit persen dan nu het geval is.

Als ik nu Oblivion opstart vind ik het er nog steeds mooi uit zien, het lelijkste vind ik de NPC's en dat is juist een aandachtspunt geweest voor Skyrim. Ik ben dus dik tevreden met wat ik tot nu toe heb gezien!

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik begrijp het wel hoor... Ook zelf ben ik enthousiast over dit spel, en hoop ik stiekum weer op revolutionaire graphics, zoals dat bij Morrowind en Oblivion het geval was.

Echter... de gaming markt, en dan met name de pc markt, is dusdanig veranderd dat er nu bij het ontwikkelen van games op 3 paarden moet worden gewed (x-doos, ps3 en pc).

Waar ik echter gelukkig wel vanuit kan gaan, is dat wij weer veeeelen uren typische Elder Scrolls gameplay tegemoed kunnen zien. En dat vind ik toch echt het belangrijkste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

PjotrX schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:14:
Je moet ze dan wel transcoden maar tegenwoordig worden cpu's maar sneller en hebben ze genoeg cores.
De block compression die op videokaarten wordt gebruikt is helaas wel snel te decomprimeren, maar niet echt snel te comprimeren. Dit ligt heel anders dan bij bijvoorbeeld jpg. Kijk voor de gein eens naar de snelheid van de DDS plugin van Nvidia voor Photoshop. Als je dat als referentie neemt kom je minstens een factor 10 te kort voor gebruik in een game.

Normal maps zullen zeker een grote factor zijn. (Groter dan de diffuse textures.) Let wel dat Oblivion nog uit een tijd komt waarin er rekening gehouden moest worden met verschillende shader models. Dat is inmiddels vervallen en ontwikkelaars kunnen altijd uitgaan van een bepaalde rekenkracht op de videokaart. Hiermee kunnen in een aantal gevallen textures beter ingezet worden.

Neem bijvoorbeeld normal maps. Vaak wordt gewoon een zwart/wit versie van de texture als height map gebruikt. (Dit is natuurlijk absoluut niet correct, maar het gebeurt.) In dit geval kan je de normal map ook op de videokaart genereren in plaats van los op te slaan. Je offert zo wat rekenkracht op voor bandbreedte. Als je niet van shader model 3.0 uit kan gaan, kan je hiermee in de problemen komen. Maar dat is anno 2011 geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Weet iemand hoe groot de map is in square miles.
Even ter vergelijking ;
Just Cause 2 is 400 sq mi en oblivion 16 sq mi (fallout new vegas is 15 sq mi)
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cornelisjuh schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:03:
Even ter vergelijking ;
Skyrim is ook iets van 15 á 16 vierkante mijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:05:
[...]

Skyrim is ook iets van 15 á 16 vierkante mijlen.
Wel meer hoogtemeters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:56
Gwildor schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:10:
[...]

PlayStation 3: The graphics processing unit, according to Nvidia, is based on the NVIDIA G70 (previously known as NV47) architecture. The GPU is clocked at 550 MHz and makes use of 256 MB GDDR3 RAM clocked at 700 MHz with an effective transmission rate of 1.4 GHz.\[5]

Die van de Xbox 360 zou gelijk zijn aan de GeForce 7800 GTX, die volgens mij ook 256 MB heeft.
De PS3 heeft 256MB GDDR3 VRAM voor het GPU en 256MB RAM voor het CPU.
De Xbox-360 heeft 512MB GDDR3 RAM welke word gedeeld tussen het CPU en de GPU + 10MB Dedicated high-performance VRAM.

Bij de xbox-360 is de CPU de voornaamste beperkende factor.
Bij de PS3 is de GPU de voornaamste beperkende factor.
En beiden hebben eigenlijk te weinig VRAM ter beschikking.

De Xbox-360 kan textures trekken tot 8192 x 8192. De PS3 afaik hetzelfde of lager (Gezien de GPU een stuk trager is).

Het grootste probleem bij de huidige generatie consoles is de hoeveelheid VRAM beschikbaar voor het GPU.. Hierdoor kan je bijna geen grote textures streamen zonder gigantische pop-ins van modellen en textures in de verte.

@ discussie hierboven:
JC2 draaide op de consoles op slechts 30FPS, waar Oblivion het met 60FPS doet (En Skyrim ook met 60FPS). Daarnaast is het AA werk in veel gevallen belabberd. En is texture-popping op planten (en daar zijn er een hoop van) erg merkbaar als je er langs heen rent.

Daarnaast zijn er op erg veel punten vrjiwel dezelfde textures gebruikt, bijv voor gras, zand of stenen. In Oblivion werden overal andere textures gebruikt.

Waar Oblivion (En straks ook skyrim) super smooth zijn is het voor veel gamers merkbaar dat je in JC2 slechts 30FPS hebt op de consoles.. En dat scheelt ook een hele hoop in performance (30 vs 60FPS).

Daarnaast gaan Oblivion en Skyrim een stuk verder de hoogte in, En heb je op sommige punten gigantisch dichte bossen waar je doorheen loopt.

Edit:
En 400 SQM Map waarvan >60% water?
Afbeeldingslocatie: http://unrealitymag.com/wp-content/uploads/2011/02/just-cause-465x465.jpg
Yeah zo kan ik ook 8)7 ...

Edit2: Daarnaast word de gameplay in JC2 erg snel eentonig doordat er geen duidelijke verhaallijn OID aanwezig is..

Edit3: En laten we niet vergeten dat er 5 jaar tussen Oblivion en JC2 zit 8)7 .........

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 31-10-2011 14:06 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Cornelisjuh schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:03:
Even ter vergelijking ;
Maar uiteindelijk zegt het allemaal niet zoveel over de gameplay. Just Cause 2 krijgt gemiddeld rond een 8 en Oblivion gemiddeld een 9.
Voor mijn verwachting moet Skyrim er zeker beter uitzien als Oblivion, maar het belangrijkste is dat het ontwikkelteam zwakke punten uit Oblivion aangepakt heeft binnen Skyrim en dat ze een nieuw leuk verhaal neerzetten. Dat laatste is zo goed als zeker. Dat het er beter uit zal zien als Oblivion is ook wel zeker. Dan blijft de gameplay nog een beetje een verrassing. En wellicht is het voor reviewsites wel van belang dat de graphics mee kunnen in de huidige generatie spellen, maar voor mij is het veel belangerijker dat ik mijn RPG-ding er in kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Nu online
Sinds wanneer is de grootte van een spel direct gerelateerd aan de looks? 6Gb lijkt me prima, ze zeggen dat ze heel wat beter zijn met compressie. De installatie grootte voor de Xbox versie is 3.8GB, dus ik neem aan dat de PC versie high res textures heeft. Gezien de screens die zijn getoond er erg goed uitzien (Bethesda heeft gezegd dat alles van de console versie komt), moet de PC versie er prima uitzien.

Als ze het voor elkaar hebben gekregen om een spel (in potentie) zo groot als Skyrim in 3.8GB te proppen, kan ik ze alleen maar complementeren. Ik weet dat HDDs nu best groot zijn en internet snelheden hoog uitvallen, maar spellen van 15+ GB lijken me te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mister_S schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:51:
(Bethesda heeft gezegd dat alles van de console versie komt)
Da's niet waar :)
Bethesda heeft gezegd dat de screens zowel van de PC als consoles zijn, maar wil niet zeggen welke waarvandaan komen.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 31-10-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
http://www.bethblog.com/index.php/2011/10/30/roundup-4/

1e vid is een mooie documentaire over de provincie Skyrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Nu online
Hm, ik dacht dat alles van de console versie kwam. Na een korte Google search denk ik dat de sites met de screens zelf ook niet eens weten waar wat vandaan komt. Een screen die op één site van de xbox komt, staat op een andere site onder het kopje PC :?
Ik hoop dat ze snel wat PC gameplay laten zien, want dit slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Misschien gewoon ff wachten tot 11-11-11 en dan conclusies trekken over texture-kwaliteit?
Het is nog maar 12 dagen wachten ;)

Edit: wat ik overigens wel erg vreemd vind is dat de pricewatch van Oblivion standaard voor de PC steeds om de paar dagen leeg gegooit wordt en dan langzaam weer gevuld raakt. Ziet er uit als een bug?

[ Voor 44% gewijzigd door Kaw op 31-10-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

wachten is niet ons sterkste punt.

* D-rez haalt zijn wetsteen boven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Kaw schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:18:
Misschien gewoon ff wachten tot 11-11-11 en dan conclusies trekken over texture-kwaliteit?
Het is nog maar 12 dagen wachten ;)

Edit: wat ik overigens wel erg vreemd vind is dat de pricewatch van Oblivion standaard voor de PC steeds om de paar dagen leeg gegooit wordt en dan langzaam weer gevuld raakt. Ziet er uit als een bug?
12 dagen en dan HAPPY HAPPY JOY JOY!!!Afbeeldingslocatie: http://community.elgg.org/mod/profile/icondirect.php?lastcache=1255105823&joindate=1240410689&guid=80494&size=small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Kaw schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:18:
[...]

Maar uiteindelijk zegt het allemaal niet zoveel over de gameplay. Just Cause 2 krijgt gemiddeld rond een 8 en Oblivion gemiddeld een 9.
Voor mijn verwachting moet Skyrim er zeker beter uitzien als Oblivion, maar het belangrijkste is dat het ontwikkelteam zwakke punten uit Oblivion aangepakt heeft binnen Skyrim en dat ze een nieuw leuk verhaal neerzetten. Dat laatste is zo goed als zeker. Dat het er beter uit zal zien als Oblivion is ook wel zeker. Dan blijft de gameplay nog een beetje een verrassing. En wellicht is het voor reviewsites wel van belang dat de graphics mee kunnen in de huidige generatie spellen, maar voor mij is het veel belangerijker dat ik mijn RPG-ding er in kwijt kan.
Nee weet ik :D Het was gewoon een vraag puur uit nieuwsgierigheid. Want het heeft er veel meer mee te maken hoe je een map vult. Op de 16 sq mi van Fallout was ik zo uitgekeken, omdat het praktisch alleen maar woestijn is. De 15 sq mi van oblivion is daarmee een stuk beter benut O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

ROFL, jammer dat David Attenborough de presentatie niet deed xD "Tamriel then is as dangerous as it is varied, but truelly it's all the more beautiful for that. Just be sure to wear flame retardant clothing, should you ever go there." Ik zag David al bijna staan tussen alle vlammen _/-\o_

De metal remix van de main theme die eronder staat is overigens ook briljant, versterkt het hele gevoel van een viking zijn behoorlijk, naast de soundtrack :D

[ Voor 13% gewijzigd door Bansheeben op 31-10-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Cornelisjuh schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:43:
[...]

Nee weet ik :D Het was gewoon een vraag puur uit nieuwsgierigheid. Want het heeft er veel meer mee te maken hoe je een map vult. Op de 16 sq mi van Fallout was ik zo uitgekeken, omdat het praktisch alleen maar woestijn is. De 15 sq mi van oblivion is daarmee een stuk beter benut O+
Vergeet ook niet de vele dungeons in Oblivion. Ook Skyrim zal bezaait zijn met die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
Kaw schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:45:
[...]

Vergeet ook niet de vele dungeons in Oblivion. Ook Skyrim zal bezaait zijn met die dingen.
En godzijdank met 8 designers in plaats van 1 een stuk gevarieerder, in Oblivion was ik al vrij snel op ze uitgekeken. Ook forts waren nou niet echt zo geweldig. Wat ik er tot nu toe van gezien heb belooft echter veel goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Kaw schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:45:
[...]

Ja inderdaad, het scheelt een hoop dat er ook nog hoog en laag van alles te beleven valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:33
Als ik de screenshots zo zie dan lijkt het me een leuke game. ik weet alleen niet of ik geschikt ben voor een RPG game. Ik heb jarenlang WoW gespeeld met veel plezier, maar dat gaat op een gegeven moment wringen met het sociale leven :p
Heb net vorige maand Dragon Age: Origin gekocht en vond ik bij de gevechten wel leuk spelen. Alleen zat er te weinig vaart achter al die dialogen :s
Op het eerste gezicht ziet het er erg strak uit en ik hoop dat ik geschikt ben voor het speltype :)

Op Amazon.com is hij voor de PS3 goed betaalbaar + een kwaliteitsmap + 10 dollar op je account. Ik neem aan dat er geen nadelen zijn om hem in America te kopen vwb regio restricties ofzo? Ik heb me er niet in verdiept. Dat ik het een dag of 2 later kan spelen dan op de release is niet zo'n probleem.

Edit:
Bij nader inzien niet zo interessant. Blijkt nog shipping kosten en douane kosten aan te zitten |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Neurd op 31-10-2011 18:21 ]

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neurd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:16:
Als ik de screenshots zo zie dan lijkt het me een leuke game. ik weet alleen niet of ik geschikt ben voor een RPG game. Ik heb jarenlang WoW gespeeld met veel plezier, maar dat gaat op een gegeven moment wringen met het sociale leven :p
Heb net vorige maand Dragon Age: Origin gekocht en vond ik bij de gevechten wel leuk spelen. Alleen zat er te weinig vaart achter al die dialogen :s
Op het eerste gezicht ziet het er erg strak uit en ik hoop dat ik geschikt ben voor het speltype :)
WoW ken ik niet, maar TES is niet te vergelijken met DAO als RPG zijnde. Het is een stuk meer vrij, zowel qua ontwikkeing van je character als ontwikkeling van het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:35
anandus schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:22:
[...]
WoW ken ik niet, maar TES is niet te vergelijken met DAO als RPG zijnde. Het is een stuk meer vrij, zowel qua ontwikkeing van je character als ontwikkeling van het verhaal.
Yup.
Dat is een van de redenen waarom ik nooit begreep waarom zoveel mensen DAO super vonden en sommigen het zelfs de beste RPG noemden. Ik vond het spel zeer slecht (vooral vanwege het slechte en voorspelbare verhaal).
DAO1 was erg lineair en de wereld was zeer gesloten. In Tes heb je veel meer vrijheid en opties.

De eerste paar minuten word je een beetje op gang geholpen en is het een beetje van A naar B naar C maar daarna ben je volledig vrij om te doen wat je wilt. Je kunt verder gaan met de MQ of gewoon de wereld gaan verkennen. Als je ervoor kiest om de wereld te verkennen dan heb je weer redelijk wat opties. Gewoon verkennen en dorpen bezoeken en dan gewoon random quests doen of de guilds opzoeken dan deze joinen en hun quests doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:10

Rem

Deadsy schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:37:
[...]

Yup.
Dat is een van de redenen waarom ik nooit begreep waarom zoveel mensen DAO super vonden en sommigen het zelfs de beste RPG noemden. Ik vond het spel zeer slecht (vooral vanwege het slechte en voorspelbare verhaal).
DAO1 was erg lineair en de wereld was zeer gesloten. In Tes heb je veel meer vrijheid en opties.
Wel een beetje kort door de bocht.
Ik kan bijvoorbeeld de uitdaging van DAO heel erg waarderen, wat op de hoogste moeilijkheidsgraad écht een uitdaging is. Het nadeel van TES is dat je altijd je eigen verhaal speelt. Dit betekent dus dat je niet altijd een uitdaging hebt want heb je een warrior die level XX is en goeie gear heeft kan je heel veel scenario's 'makkelijk' doorlopen (Is mijn ervaring).

Begrijp me niet verkeerd, TES vind ik geweldig om te spelen. Maar een spel als DAO heeft ook zijn charmes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Deadsy schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:37:
[...]

Yup.

De eerste paar minuten word je een beetje op gang geholpen en is het een beetje van A naar B naar C maar daarna ben je volledig vrij om te doen wat je wilt. Je kunt verder gaan met de MQ of gewoon de wereld gaan verkennen. Als je ervoor kiest om de wereld te verkennen dan heb je weer redelijk wat opties. Gewoon verkennen en dorpen bezoeken en dan gewoon random quests doen of de guilds opzoeken dan deze joinen en hun quests doen.
hohohoho... Dragon Age fan hier :) Het eerste deel dan wel te verstaan...

Het sterke van Dragon Age vind ik juist de dialogen. Daar is Bioware gewoon heer en meester in. Ze trekken je daarmee echt in het verhaal.De voice acting is ook echt bij ieder spel goed verzorgt. Ik heb net Mass Effect 2 afgerond en die was ook echt mede door het verhaal geweldig. Op dat vlak kan Bethesda echt iets leren van Bioware.

Verder had het al een hele grote fanbase door de oudere game Baldurs Gate. Dat spel was voor zijn tijd echt briljant. Ook ver voor op de rest van de RPG games van toen. Ik had Dragon Age wel graag in een open ended word gezien. Dan was hij compleet geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:33
Het grootste nadeel van DAO vond ik niet zozeer het rechtlijnige, want er waren ook een aantal sidequests en opties tot verschillend reager (meegaand of agressief), maar meer het eindeloze geouwehoer. Ik wil geen 10 minuten bezig zijn met alleen maar dialogen. Dat vind ik dan weer het voordeel van WoW: quest accepteren en gelijk actie.

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:10

Rem

Als je echt een hekel aan dialogen heb kan ik niet voor jou zeggen of je skyrim leuk gaat vinden. Je KÁN skyrim als een action game spelen, maar ik zou het zelf niets aan vinden als ik alle dialogs aan het skippen was. Het verhaal is voor mij juist een héél groot deel van hoe goed ik 'in' het spel zit.

Maar misschien vind jij dat wel leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:10

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Sorry, maar als je geen zin hebt om naar het verhaal te luisteren, waarom speel je dan rpg's? In een goede rpg zit juist zoveel mogelijk praten/lezen met een goed verhaal. Als je alleen maar actie wilt kun je beter shooters ofzo gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
Leuke aan RPG's vind ik soms ook juist die "dialoogquests", zoals bijvoorbeeld in de Pokemon spellen voor de gameboy veel zaten en we al deze quest van Skyrim te horen hebben gekregen:

spoiler:
Dark elf is verliefd op een meisje en wilt dat je het meisje een briefje van hem geeft. Bard uit de bar vraagt of je haar een nepbriefje geeft om zo de relatie op de klippen te laten lopen. Aan jou de keuze welke brief je geeft als je met het meisje gaat praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 19:33
Ik ben van plan om Skyrim ook te halen, maar heb nog wel een vraag..
Morrowind heb ik op de Xbox gespeeld, was erg leuk, maar het was lastig om na een gestopte periode van X tijd weer terug te komen in de game. Mede doordat ik het logboek erg onoverzichtelijk vond. Je kon lastig zien waar je gebleven was, en een questline die ik niet direct voltooide, bleef vaak ongedaan. Er was niet altijd een locatie in het logboek, waardoor het zoeken was waar die NPC ook alweer stond.

Is dit in Skyrim verbeterd? Of was ik de enige die daar last van had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gwildor schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 19:15:
Leuke aan RPG's vind ik soms ook juist die "dialoogquests", zoals bijvoorbeeld in de Pokemon spellen voor de gameboy veel zaten en we al deze quest van Skyrim te horen hebben gekregen:

spoiler:
Dark elf is verliefd op een meisje en wilt dat je het meisje een briefje van hem geeft. Bard uit de bar vraagt of je haar een nepbriefje geeft om zo de relatie op de klippen te laten lopen. Aan jou de keuze welke brief je geeft als je met het meisje gaat praten.
Om een of andere reden kies ik bij zulke quests altijd de 'eerlijke' optie, terwijl ik er totaal geen moeite mee heb om in de Dark Brotherhood de halve provincie uit te moorden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kloos2 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:11:
Morrowind heb ik op de Xbox gespeeld, was erg leuk, maar het was lastig om na een gestopte periode van X tijd weer terug te komen in de game. Mede doordat ik het logboek erg onoverzichtelijk vond. Je kon lastig zien waar je gebleven was, en een questline die ik niet direct voltooide, bleef vaak ongedaan. Er was niet altijd een locatie in het logboek, waardoor het zoeken was waar die NPC ook alweer stond.

Dit was in Oblivion al "verbeterd" (tussen quotes omdat dat subjectief is en er ook erg veel tegenstanders zijn). Ze hebben namelijk een lijst met open quests toegevoegd waarvan je er één als active kunt markeren. De volgende actie in die quest krijgt dan een markering op de map. Zo weet je altijd waar je naartoe moet voor een quest.

Ik vermoed dat dit in Skyrim exact hetzelfde zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
kloos2 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:11:

Dit was zelfs in de uitbreidingen van Morrowind al verholpen door de quests pagina in je journal die alleen onvoltooide quests liet zien met een link naar alle info daarover.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.