De camera knop hoort echt alleen te komen in het lockscreen als je dubbelklikt op de homeknop. Kan niet anders!Anoniem: 409686 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:44:
[...]
Nee, er gaat wel meer mis met mijn 4S. Ik heb geen enkele achtergrondfoto meer (iPhone 4 wel) en vanmiddag heb ik zelfs mijn SIM vastgezet via die 'invalid SIM' error, zodat ik mijn PUK-code moest achterhalen.
4S is een grandioze faalphone ah worden.
Nee hoor, de hoeveelheid streepjes was hetzelfde gebleven, Apple had ze alleen wat distinctiever gemaakt zodat het duidelijker was hoeveel streepjes je nou eigenlijk had.joffrey19 schreef op zondag 13 november 2011 @ 00:21:
Zou het niet kunnen dat de bereikindicator van de 4s anders is dan de 4. Iets wat we ook bij de introductie van de 4 zagen. Toen antennagate was heeft Apple een update uitgebracht waarbij je meer streepjes zag voor hetzelfde bereik.
Ik kan er niet echt iets concreets voor vinden op internet, maar zijn er hier mensen die weten of je een iPhone 3GS kan overclocken? Je merkt gewoon dat hij net iets te langzaam is geworden na verloop van tijd en updates.
Dus
Dus
Anoniem: 409686
We gaan de iPhone4S 's DFU resetten en 5.0.1 er opnieuw opzetten. Dinsdag komt de nieuwe iPhone, maar ik wil nog wel even 2 dagen redelijk normaal kunnen werken met een 700 euro kostende telefoon.
Dan laat hem na installatie van 5.0.1 eens liggen ipv te restoren. Alleen je push mail instellen. Verder niks. Ben ik toch wel eens benieuwd
Ik ook 
Al,vind ik het onzin dat je geen backup terug zou moeten zetten; dan ben je na elke upgrade alles kwijt, lekker handig
Al,vind ik het onzin dat je geen backup terug zou moeten zetten; dan ben je na elke upgrade alles kwijt, lekker handig
Voor de zoveelste keer. NIET voor iedere upgrade. Bij major releases, 3 naar 4, 4 naar 5 enz. En ik doe het zelf ook bij hardware changes of na jailbreaks. 5.0 naar 5.0.1 heb ik hier gewoon OTA gedaan, en de rest tot 6 er is zal ik ook zo doen.matthijst schreef op zondag 13 november 2011 @ 10:02:
Ik ook
Even nogmaals de vergelijking. Als je naar Windows 7 wil van XP, vind iedereen het de normaalste zaak van de wereld om te formatteren in fris te installeren, klaagt er niemand over. Nu snapt niemand het?

Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen met batterijproblemen een jailbreak hebben, of hebben gehad en die data nu iedere keer mee restoren.
/edit
Maar dit wordt veroorzaakt doordat Apple het backup systeem verneukt heeft. Geef gebruikers toegang om zelf hun app settings te backuppen. Dat zou een hoop schelen. Dan zet je gewoon zelf eventuele save games terug, maar niet je hele telefoon. Dat ben ik wel met iedereen die klaagt eens. Ik weet nog dat ik zelf wachtte (vroeger) tot er een jailbreak was voor de versie waar ik naar toe wilde. Dan haalde ik zelf dingen als sms, call history, app-settings er af, clean install, jailbreak, en hop, los weer alles terug zetten. Geen centje pijn. Apple is bang dat dit de user experience verknalt, dus maken ze het "makkelijk" en pleuren iedere keer alles terug.
[ Voor 31% gewijzigd door UltraSub op 13-11-2011 10:11 ]
Ja, dat ben ik nu ah doen: ik ben benieuwd of het wat helpt. Hij gaat zo van het stroom af.
Inmiddels door al het gekloot met backups ongeveer 4 jaar sms geschiedenis kwijt (tenzij iemand weet hoe je die 3d0d7e5fb2ce288813306e4d4636395e047a3d28.mddata kunt importeren: ik krijg enkel corrupte database).
Inmiddels door al het gekloot met backups ongeveer 4 jaar sms geschiedenis kwijt (tenzij iemand weet hoe je die 3d0d7e5fb2ce288813306e4d4636395e047a3d28.mddata kunt importeren: ik krijg enkel corrupte database).
Anoniem: 256912
Als je met iOS4 je iPhone aan de computer had hangen en via de explorer in je picture folder keek dan stonden daar heel handig alle foto's en video's in. Nu met iOS5 zijn 't allemaal random aparte folders. Wat is hier 't idee achter als ik vragen mag?
Dat over die sms geschiedenis hoor ik vaker. Maar ga eens na, hoe vaak lees je dat terug, smsjes van een jaar of meer geleden? Ik niet tenminste. (En als ik het wil dan kan ik het nog wel door een backup op mijn pc te openen en daar de smsjes door te lezen. Samen met de oude foto's en dia's, als ik in die stemming benAnoniem: 409686 schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:48:
On topic: ik ervaar helaas dat iOS 5.0.1 iets slechter met de batterij lijkt om te gaan dan iOS 5. 2% eraf na 24 uur stand-by lijk ik niet meer te halen (iCloud en mail staan uit en alle apps zijn afgesloten). Het is nu een procent of 3-4 na 10 uur, gebruik staat op 5 minuten. Hierbij heb ik voor het slapen gaan de telefoon van de lader gehaald en niet meer aangeraakt. Ik zet er vanavond (weer!) een schone iOS 5.0.1 op en dan probeer ik nog eens.
[ Voor 32% gewijzigd door Cap op 13-11-2011 13:10 ]
Ik heb een backup via Phone viewCap schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:00:
[...]
Dat over die sms geschiedenis hoor ik vaker. Maar ga eens na, hoe vaak lees je dat terug, smsjes van een jaar of meer geleden? Ik niet tenminste. (En als ik het wil dan kan ik het nog wel door een backup op mijn pc te openen en daar de smsjes door te lezen. Samen met de oude foto's en dia's, als ik in die stemming ben)
En het jammere is: iPhone ligt nu 16 minuten in standby. En jullie raden het al: 16 minuten gebruik.
Tyfusphone.
Ask Apple ;-) niemand weet hun onderbouwing zal met veiligheid te maken kunnen hebben. Bij een back-up in IOS 5 zitten (gelukkig) de wachtwoorden niet meer in de back-up. Als je restored bestaan al je accounts maar moet je zelf de wachtwoorden invullen.Anoniem: 256912 schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:50:
Als je met iOS4 je iPhone aan de computer had hangen en via de explorer in je picture folder keek dan stonden daar heel handig alle foto's en video's in. Nu met iOS5 zijn 't allemaal random aparte folders. Wat is hier 't idee achter als ik vragen mag?
Overigens foto's kan je terug halen met http://picturescueapp.com/
Ik vond 't erg handig dat ik gewoon ctrl-A > ctrl-C > skip duplicates kon gebruiken en meteen alle nieuwe content in m'n iPhone foto folder op de pc had staan... Nu ben ik telkens weer aan 't zoeken in welke folder 't staat en of ik niks mis.stormfly schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:06:
[...]
Ask Apple ;-) niemand weet hun onderbouwing zal met veiligheid te maken kunnen hebben. Bij een back-up in IOS 5 zitten (gelukkig) de wachtwoorden niet meer in de back-up. Als je restored bestaan al je accounts maar moet je zelf de wachtwoorden invullen.
Overigens foto's kan je terug halen met http://picturescueapp.com/
Ik kan geen eigen ringtones op mijn 4S zetten.
Anoniem: 233874
Ik heb vandaag een complete fresh install gedaan. SMS geschiedenis ben ik helaas kwijt. Niks voor kunnen vinden om dat te bewaren.Anoniem: 409686 schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:06:
[...]
Ik heb een backup via Phone view. Alleen geen backup van Whatsapp. Dikke kans dat het wel te achterhalen is, maar nu geen tijd voor.
En het jammere is: iPhone ligt nu 16 minuten in standby. En jullie raden het al: 16 minuten gebruik.
Tyfusphone.
Mijn Whatsapp geschiedenis heb ik echter wel terug kunnen zetten.
Met de gratis versie van DiskAid. Gewoon de hele inhoud van de "oude" install even naar de mac kopiëren, en na de fresh install van iOS en installatie van Whatsapp alles weer terugkopieren.
Dat probleem liet zich relatief makkelijk oplossen zo bleek: http://forum.iculture.nl/...ingtones-maken-via-iTunesMini Poeper schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:05:
Ik kan geen eigen ringtones op mijn 4S zetten.
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Ok, dat ga ik 's proberen. Ik vermoed dat het bij mij via wat uitgebreidere weg moet, want ik heb een corrupted backup volgens iTunes. Ik heb via iPhone Backup Extractor wel de whatsapp database weten te achterhalen en om te laten zetten in SQL.Anoniem: 233874 schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:20:
[...]
Ik heb vandaag een complete fresh install gedaan. SMS geschiedenis ben ik helaas kwijt. Niks voor kunnen vinden om dat te bewaren.
Mijn Whatsapp geschiedenis heb ik echter wel terug kunnen zetten.
Met de gratis versie van DiskAid. Gewoon de hele inhoud van de "oude" install even naar de mac kopiëren, en na de fresh install van iOS en installatie van Whatsapp alles weer terugkopieren.
Maar wat ik daarmee moet en hoe ik dat in vredesnaam terugkrijg op mijn iPhone is me een raadsel
Dat was het probleem niet, ik had al een ringtone. Echter had deze niet de extensie .m4r maar .m4r.mp4
Heb vervolgens die .mp4 weggehaald en nogmaals in iTunes gesleepd. Nu staat ringtone op telefoon.
Heb vervolgens die .mp4 weggehaald en nogmaals in iTunes gesleepd. Nu staat ringtone op telefoon.
Als dat de file genaamd "ChatStorage.sqlite" is kun je die na een nieuwe install van Whatsapp gewoon teruggooien.Anoniem: 409686 schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:58:
[...]
Ok, dat ga ik 's proberen. Ik vermoed dat het bij mij via wat uitgebreidere weg moet, want ik heb een corrupted backup volgens iTunes. Ik heb via iPhone Backup Extractor wel de whatsapp database weten te achterhalen en om te laten zetten in SQL.
Maar wat ik daarmee moet en hoe ik dat in vredesnaam terugkrijg op mijn iPhone is me een raadsel
Zo heb ik ook de "Console.log" en "StatusList.plist" teruggezet, en toen had ik mijn hele history weer terug
Aha, dat is netjes. Maar nu de vraag: waar gooi ik ze dan terug?Anoniem: 233874 schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:33:
[...]
Als dat de file genaamd "ChatStorage.sqlite" is kun je die na een nieuwe install van Whatsapp gewoon teruggooien.
Zo heb ik ook de "Console.log" en "StatusList.plist" teruggezet, en toen had ik mijn hele history weer terug
Ik heb een probleempje, Foto's of Video's die ik maak met mijn 4S worden ondersteboven weergegeven op mijn computer (Windows 7, Windows photo viewer en VLC).
Edit: Foto's worden ondersteboven getoond als ik ze maak door middel van de volumeknop (thuisknop aan linkerkant), als ik de iPhone draai (thuisknop aan de rechterkant) komen de foto's goed uit. Op een of andere manier wordt de rotatiedata niet goed opgeslagen of uitgelezen door Windows photo viewer. (Edit2: Photoshop geeft de foto's wél goed weer, het ligt waarschijnlijk aan de Windows photo viewer die de metadata niet respecteert, idem voor video's, in Quicktime werkt het goed, met VLC zijn ze ondersteboven).
Ook heb ik wel is dat de Autofocus blijft 'hangen', het vierkantje blijft dan knipperen en hij focust niet, pas als ik dan tussen Video en Foto mode switch of de camera-app sluit werkt het weer...
Edit: Foto's worden ondersteboven getoond als ik ze maak door middel van de volumeknop (thuisknop aan linkerkant), als ik de iPhone draai (thuisknop aan de rechterkant) komen de foto's goed uit. Op een of andere manier wordt de rotatiedata niet goed opgeslagen of uitgelezen door Windows photo viewer. (Edit2: Photoshop geeft de foto's wél goed weer, het ligt waarschijnlijk aan de Windows photo viewer die de metadata niet respecteert, idem voor video's, in Quicktime werkt het goed, met VLC zijn ze ondersteboven).
Ook heb ik wel is dat de Autofocus blijft 'hangen', het vierkantje blijft dan knipperen en hij focust niet, pas als ik dan tussen Video en Foto mode switch of de camera-app sluit werkt het weer...
[ Voor 43% gewijzigd door donny007 op 13-11-2011 20:27 ]
/dev/null
Daar download je even dat programma voor, DiskAid. Dat start je, en dan sluit je je iPhone aan. In de preferences van DiskAid even aanvinken "show all apps even if they don't have file-sharing enabled", "show root path for apps" en "show hidden files and folders".Anoniem: 409686 schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:35:
[...]
Aha, dat is netjes. Maar nu de vraag: waar gooi ik ze dan terug?
Daarna wordt Whatsapp zichtbaar. Je ziet dan een map documents. Daar gooi je ze in.
Ik heb trouwens de complete inhoud naar de mac gezet voor de fresh install, en daarna alles terug, maar dat is voor jou geen optie meer begrijp ik.
HeldAnoniem: 233874 schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:11:
[...]
Daar download je even dat programma voor, DiskAid. Dat start je, en dan sluit je je iPhone aan. In de preferences van DiskAid even aanvinken "show all apps even if they don't have file-sharing enabled", "show root path for apps" en "show hidden files and folders".
Daarna wordt Whatsapp zichtbaar. Je ziet dan een map documents. Daar gooi je ze in.
Ik heb trouwens de complete inhoud naar de mac gezet voor de fresh install, en daarna alles terug, maar dat is voor jou geen optie meer begrijp ik.
Ik ga 's kijken of binnenkort hetzelfde trucje mogelijk is met dat sms-bestand 3d0d7 enz.
Heej! Kan dat zonder jailbreak? Dat ging vroeger toch niet? Schrijven naar een non-jailbroken phone?
Het zou moeten lukken met deze truc: http://hints.macworld.com...p?story=20090624022758268UltraSub schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:34:
Heej! Kan dat zonder jailbreak? Dat ging vroeger toch niet? Schrijven naar een non-jailbroken phone?
Maar ik heb in mijn backup enkel het mddata-bestand staan, niet het .mdinfo bestand. Dikke kans dat dat mij een corrupted iPhone backup heeft opgeleverd.
Batterij tijd is overigens niet verbeterd met een clean install van 5.0.1.
Wat raar zeg. Ik kan er geen peil meer op trekken waarom sommige zo'n problemen hebben en anderen weer niet. :-/
Vage bende met die accu. Nu weer 5% eraf in 11 uur standby.
Oftewel: perfect! Maar waarom nu wel is me een raadsel.
En morgen kan alles weer anders zijn
Oftewel: perfect! Maar waarom nu wel is me een raadsel.
En morgen kan alles weer anders zijn
Vorige week de geweldige service van Vodafone mogen ervaren.
Mijn 6 maanden oude iPhone 4 met kapotte (vergrendel/aan- en uitknop) naar een Vodafone shop gebracht in Den Haag. Jongen aan balie constateerde het probleem en gaf aan dat hij opgestuurd zou worden en ik waarschijnlijk 'een nieuwe' zou krijgen.
Na een week werd ik gebeld met de mededeling dat er waterschade was geconstateerd. Los van het knopje is er nog nooit iets met mijn iPhone gebeurd, en al helemaal niets met water. De problemen met mijn iPhone vielen hierdoor perfect buiten de garantie en ik kon voor 260 euro een nieuw toestel krijgen. Uiteraard heb ik dit niet gedaan, maar om mijn toestel terug te krijgen mocht ik nog wel even 35 euro afrekenen.
Meer mensen hier ervaring mee? Wat een stelletje oplichters daar zeg!
Mijn 6 maanden oude iPhone 4 met kapotte (vergrendel/aan- en uitknop) naar een Vodafone shop gebracht in Den Haag. Jongen aan balie constateerde het probleem en gaf aan dat hij opgestuurd zou worden en ik waarschijnlijk 'een nieuwe' zou krijgen.
Na een week werd ik gebeld met de mededeling dat er waterschade was geconstateerd. Los van het knopje is er nog nooit iets met mijn iPhone gebeurd, en al helemaal niets met water. De problemen met mijn iPhone vielen hierdoor perfect buiten de garantie en ik kon voor 260 euro een nieuw toestel krijgen. Uiteraard heb ik dit niet gedaan, maar om mijn toestel terug te krijgen mocht ik nog wel even 35 euro afrekenen.
Dit typische verhaal weer? Dit is ooit voorbij gekomen in Kassa ofzo geloof ik.ZoRr0 schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:51:
Heb gister even een tegenstrijdige ervaring beleeft met mijn nieuwe 4S, was met de auto bezig, in het donker, moest ff 1 ding vervangen, mijn vriendin scheen bij met de LED van mijn 4S, en ik op een gegeven moment aan een bout trekken met de ratel, schoot los, ik stootte vies hard tegen haar hand aan die ze iets te dichtbij had, en vloeg mijn 4S met een rot gang door mijn motor compartiment heen, hoorde em 4x rond stuiteren om de motor heen, uiteindelijk terug gevonden, en geen krasje, geen scheurtje, helemaal niks.
Hele domme fout, maar gelukkig hoefde ik die niet te bekopen met lelijke schade.
Dus ben wel blij dat ie van glas is, mijn 3GS had dan een dikke kras gehad op de plastic achterkant
.
Hele domme fout, maar gelukkig hoefde ik die niet te bekopen met lelijke schade.
Dus ben wel blij dat ie van glas is, mijn 3GS had dan een dikke kras gehad op de plastic achterkant
En precies om dit soort akkefietjes had ik mijn 10 maande oude Vodafone Iphone 4 via de Apple Store in Oberhausen 'laten' omruilen vanwege mijn homebutton probleem.....ZoRr0 schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:51:
Yep, en ik zou hem dan ZEKER even checken op die zogenaamde vochtschade door de sensoren te bekijken:
1. stripje midden-onderkant van de dock connector
2. stipje midden in hoofdtelefoon connector
3. achterkantje losmaken (middels 2 schroefjes losdraaien aan de onderkant en dan achterpaneeltje naar boven schuiven) en de 2 stipjes op het moederbordje links van de batterij bekijken.
- Indien de st(r)ipjes rood tot (licht)roze zijn terwijl de iPhone uitstekend werkt ben je genaaid door deze indicatoren.
- Indien de stipjes helder wit zijn terwijl de iPhone uitstekend werkt ben je genaaid door het reparatie(afhandelings)bedrijf ondanks deze indicatoren.
1. stripje midden-onderkant van de dock connector
2. stipje midden in hoofdtelefoon connector
3. achterkantje losmaken (middels 2 schroefjes losdraaien aan de onderkant en dan achterpaneeltje naar boven schuiven) en de 2 stipjes op het moederbordje links van de batterij bekijken.
- Indien de st(r)ipjes rood tot (licht)roze zijn terwijl de iPhone uitstekend werkt ben je genaaid door deze indicatoren.
- Indien de stipjes helder wit zijn terwijl de iPhone uitstekend werkt ben je genaaid door het reparatie(afhandelings)bedrijf ondanks deze indicatoren.
[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 14-11-2011 18:10 ]
Nou, nieuwe iPhone is out for delivery: ik ben benieuwd. Vannacht zo'n 60% kwijt geraakt tijdens standby en wakker geworden met 'invalid sim'. Briljant.
Wat een geklaag. Voor 600 euro mag je er toch ook niet teveel van verwachten
Zelf nog steeds last van een prachtige kraak elke keer als de 3G antenne gebruikt moet worden.
26 topics en oplopend op Apple support.
Vaag dat vrijwel niemand hier er last van heeft. Zijn Nederlanders dover, sneller tevreden, of komt het gewoon niet voor
Dit geluid dus:
Ook te repliceren door wifi uit te schakelen en een download via 3G te starten (speedtest.net bijvoorbeeld).

Zelf nog steeds last van een prachtige kraak elke keer als de 3G antenne gebruikt moet worden.
Vaag dat vrijwel niemand hier er last van heeft. Zijn Nederlanders dover, sneller tevreden, of komt het gewoon niet voor
Dit geluid dus:
Ook te repliceren door wifi uit te schakelen en een download via 3G te starten (speedtest.net bijvoorbeeld).
[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 15-11-2011 08:11 ]
Ik dacht dat aanspraak op garantie alleen via je provider kan gebeuren? Ik zit namelijk te wachten op Telfort die mijn iPhone moet omruilen (DOA), maar dat duurt tot nu toe behoorlijk lang... Kan ik dan ook gewoon langs een AASP lopen?dkawa schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:00:
[...]
En precies om dit soort akkefietjes had ik mijn 10 maande oude Vodafone Iphone 4 via de Apple Store in Oberhausen 'laten' omruilen vanwege mijn homebutton probleem.....
Ik heb er in ieder geval geen directe last van. Het kraakje is er als ik heeeeeel goed luister tijdens de Speedtest, maar dan moet ik me er op concentreren. Bij normaal gebruik dus totaal geen probleem.matthijst schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 08:09:
Wat een geklaag. Voor 600 euro mag je er toch ook niet teveel van verwachten![]()
Ook de batterij gaat bij mij gewoon prima een dag mee bij hevig gebruik (internetten, gamen etc). Dat wil niet zeggen dat het probleem er niet is, verre van, maar het geeft wel aan het het in ieder geval geen universeel probleem is. En dat maakt het ook lastiger op te lossen natuurlijk...
[ Voor 8% gewijzigd door Ram0n op 15-11-2011 10:58 ]
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Anoniem: 432086
Beste mensen,
Ik heb nu zo'n 3 weken de Iphone 4s in mijn bezit. Ik heb deze via T-Mobile besteld. Ik had de eerste weken veel problemen met mijn netwerk- dekking. Deze viel soms spontaan weg en ik kreeg de dekking pas terug nadat ik mijn telefoon helemaal opnieuw had opgestart. Het handmatig selecteren van het T-mobile netwerk ging niet eens. Gelukkig zijn deze problemen sinds de laatste software update verholpen. Hadden andere mensen ook last van dit probleem?
Het volgende 'probleem' dient zich echter aan: de home button kraakt en piept een beetje wanneer ik deze indruk. Hij doet het wel gewoon, maar het lijkt wel of dat de knop er niet helemaal goed inzit. Nu is de garantie voor een kapot toestel bij T-mobile 2 jaar, maar kan ik met dit probleem een nieuwe iphone 4s aanvragen of moet ie hiervoor echt kapot zijn? Heeft iemand hier ervaringen mee?
Groet, Marcel
Ik heb nu zo'n 3 weken de Iphone 4s in mijn bezit. Ik heb deze via T-Mobile besteld. Ik had de eerste weken veel problemen met mijn netwerk- dekking. Deze viel soms spontaan weg en ik kreeg de dekking pas terug nadat ik mijn telefoon helemaal opnieuw had opgestart. Het handmatig selecteren van het T-mobile netwerk ging niet eens. Gelukkig zijn deze problemen sinds de laatste software update verholpen. Hadden andere mensen ook last van dit probleem?
Het volgende 'probleem' dient zich echter aan: de home button kraakt en piept een beetje wanneer ik deze indruk. Hij doet het wel gewoon, maar het lijkt wel of dat de knop er niet helemaal goed inzit. Nu is de garantie voor een kapot toestel bij T-mobile 2 jaar, maar kan ik met dit probleem een nieuwe iphone 4s aanvragen of moet ie hiervoor echt kapot zijn? Heeft iemand hier ervaringen mee?
Groet, Marcel
- Dover? Zeer onwaarschijnlijk.matthijst schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 08:09:
Vaag dat vrijwel niemand hier er last van heeft. Zijn Nederlanders dover, sneller tevreden, of komt het gewoon niet voor![]()
...
- Sneller tevreden? Zo mogelijk nog onwaarschijnlijker, de Nederlandse aard kennende.
- Komt niet voor? Misschien wat overdreven, het komt blijkbaar niet erg vaak voor in ieder geval.
Wel is het natuurlijk in het algemeen zo dat als sprake is van enige subtiliteit, pakweg 10% van de mensen dit opmerkt en 90% niet. Ze horen, zien, voelen, ruiken, proeven het simpelweg niet omdat hun voelsprieten niet aan staan of niet dermate ontwikkeld zijn.
Ik behoor absoluut tot de overgevoelige typjes en ben als muziekliefhebber en muzikant gevoelig voor geluid. Ik heb in dit topic desgevraagd al eerder geantwoord dat ik iets van "static" hoor als ik mijn oor tegen de speaker aandruk terwijl de telefoon met maximale snelheid aan het downloaden is in Speedtest. Maar dan moet het wel echt stil zijn in de ruimte, anders hoor ik het al niet. Ik gebruik trouwens Vodafone.
Wat betekent dat in mijn geval voor het bellen? Nou, dat ik het dus niet hoor. Want de kans dat er enige ruis (in de breedste zin vh woord, dus ook omgevingsgeluid) op de lijn / aan de andere kant van de lijn / in mijn omgeving aanwezig is, is zo groot dat de kans dat ik "static" kan horen in praktijk uitermate klein is - als die al aanwezig is.
Mijn conclusie is dus, er vanuit gaande dat jij natuurlijk niet enorm aan het mieren*eken bent (wat ik niet geloof omdat ik ook getik hoor in jouw opname), dat het exemplarisch moet verschillen. Of dat aan de telefoon ligt of aan de verbinding (provider) durf ik niet te zeggen.
Edit: Pietlut als ik ben, heb ik met mijn Minidisc en elektret condensatormic zelfs opnames gemaakt van het geluid mijn voicemail via de oorspeaker en de loudspeaker. Dit was om de iPhone 4 en 4s met elkaar te vergelijken. Resultaat was dat de 4s in beide gevallen overtuigend won. Minder krakerige stemmen, minder vervorming, meer laag, beter verstaanbaar.
Dit dus.Ram0n schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:57:
[...]
Ik heb er in ieder geval geen directe last van. Het kraakje is er als ik heeeeeel goed luister tijdens de Speedtest, maar dan moet ik me er op concentreren. Bij normaal gebruik dus totaal geen probleem.
[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 15-11-2011 12:32 ]
OK. Was ff benieuwd, aangezien er nu al meer gebruikers zijn 
Blijf benieuwd waar het dan door komt; 3G dekking misschien?
Exemplarisch zou kunnen, maar vreemd dat sommigen al aan hun 5e iPhone toe zijn en het nog steeds hebben.
Kan over 10 dagen naar een Apple Store, hopelijk wisselen ze 'm dan om, dan weet ik meteen of het aan de telefoon of aan iets anders (verbinding, omgevingsfactoren oid) ligt/lag.
Blijf benieuwd waar het dan door komt; 3G dekking misschien?
Exemplarisch zou kunnen, maar vreemd dat sommigen al aan hun 5e iPhone toe zijn en het nog steeds hebben.
Kan over 10 dagen naar een Apple Store, hopelijk wisselen ze 'm dan om, dan weet ik meteen of het aan de telefoon of aan iets anders (verbinding, omgevingsfactoren oid) ligt/lag.
1. Is het bij jullie ook het geval dat de videocamera mode meer ingezoomd is dan de normale fotocamera? Heel vreemd vind ik dit.
2. Is het mogelijk om dictafoon opgenomen berichten te versturen met whatsapp ? Zie die optie niet staan.
2. Is het mogelijk om dictafoon opgenomen berichten te versturen met whatsapp ? Zie die optie niet staan.
Mocht je nieuwsgierig zijn, hier mijn opnames met Vodafone voicemail. Je hoort met de ramen dicht en op 5 hoog zelfs achtergrondgeluid van spelende kinderen op straat; de microfoon is zeer gevoelig en pikt geluiden van veraf harder op dan het menselijk gehoor doet.
Let op de beduidend betere signaal/ruisverhouding van de 4s tov de 4 bij luisteren door de oorspeaker. (Kan ook exemplarisch zijn natuurlijk.) Een van de oorzaken: aangezien de oorspeaker van de 4 bij maximaal volume zachter was heb ik het geluidsniveau wat extra moeten opkrikken om het vergelijkbaar te maken met dat van de 4s. Dit hoor je aan het achtergrondgeluid. Maar ook dit versterkte achtergrondgeluid valt wat mij betreft onder de noemer van signaal/ruisverhouding.
Af en toe, met name aan het begin van de gesprekken als de verbinding net tot stand is gebracht, hoor je een tik, maar dit is storing op de mic veroorzaakt door de antenne van de telefoon en dat hoor je niet op de telefoon zelf.
iPhone 4s earspeaker
iPhone 4s loudspeaker
iPhone 4 earspeaker
iPhone 4 loudspeaker
Let op de beduidend betere signaal/ruisverhouding van de 4s tov de 4 bij luisteren door de oorspeaker. (Kan ook exemplarisch zijn natuurlijk.) Een van de oorzaken: aangezien de oorspeaker van de 4 bij maximaal volume zachter was heb ik het geluidsniveau wat extra moeten opkrikken om het vergelijkbaar te maken met dat van de 4s. Dit hoor je aan het achtergrondgeluid. Maar ook dit versterkte achtergrondgeluid valt wat mij betreft onder de noemer van signaal/ruisverhouding.
Af en toe, met name aan het begin van de gesprekken als de verbinding net tot stand is gebracht, hoor je een tik, maar dit is storing op de mic veroorzaakt door de antenne van de telefoon en dat hoor je niet op de telefoon zelf.
iPhone 4s earspeaker
iPhone 4s loudspeaker
iPhone 4 earspeaker
iPhone 4 loudspeaker
Dat komt door de ingebouwde videostabilisatie, de techniek dus om schokkend beeld, bijvoorbeeld tijdens het lopen, vloeiender te maken. Dit gaat via software. Het truukje wat wordt toegepast is dat een rand rondom weg wordt gelaten. Die rand is dan precies de marge voor schokkend beeld, de software analyseert elk frame op beeldinhoud en plakt die dan naadloos aan elkaar, hierbij gebruik makend van de slack space die die rand biedt.kaos- schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:16:
1. Is het bij jullie ook het geval dat de videocamera mode meer ingezoomd is dan de normale fotocamera? Heel vreemd vind ik dit.
[ Voor 41% gewijzigd door Cap op 15-11-2011 15:13 ]
Klinkt erg logisch wel. Slim bedacht, maar vind het wel lichtelijk storend moet ik zeggen. Echt handig is het niet in ietwat kleinere ruimtes.Cap schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:17:
Dat komt door de ingebouwde videostabilisatie, de techniek dus om schokkend beeld, bijvoorbeeld tijdens het lopen, vloeiender te maken. Dit gaat via software. Het truukje wat wordt toegepast is dat een rand rondom weg wordt gelaten. Die rand is dan precies de marge voor schokkend beeld, de software analyseert elk frame op beeldinhoud en plakt die dan naadloos aan elkaar, hierbij gebruik makend van de slack space die die rand biedt.
@Cap: thanks, zo zou het moeten klinken 
Heb zelf geen losse microfoon, dus had het met een iMac mic opgenomen, vandaar de extra ruis erin bij mij, waardoor het getik/gekraak lastiger te horen is.
Heb zelf geen losse microfoon, dus had het met een iMac mic opgenomen, vandaar de extra ruis erin bij mij, waardoor het getik/gekraak lastiger te horen is.
@matthijst: kan je niet eens een andere sim proberen, bij voorkeur van een andere provider natuurlijk.
Hier: Vodafone, volle bak 3G ontvangst, lokatie Amsterdam
Ik heb sinds vanmiddag een 4S binnen via apple.nl.
Nu probeer ik echter mijn t-mobile (micro)duo sim in de 4S te doen en vervolgens kan er niet geactiveerd worden.
Er staat dat de server niet beschikbaar is. Is dit het probleem dat mensen hebben als de simkaart niet geschikt is? Of is er iets geks aan de hand?
Tim
Nu probeer ik echter mijn t-mobile (micro)duo sim in de 4S te doen en vervolgens kan er niet geactiveerd worden.
Er staat dat de server niet beschikbaar is. Is dit het probleem dat mensen hebben als de simkaart niet geschikt is? Of is er iets geks aan de hand?
Tim
Zit er een pincode op je simkaart? Zo ja, haal die eens van die sim af (indien nodig mbv ander toestel) en probeer het eens opnieuw?
Er zit geen pincode op.
Ik heb de simkaart ongeveer een half jaar en hij zat eerst in een iPhone4 (+Elitebook) en daarna in een Galaxy S2. De galaxy s2 heb ik verkocht dus het is erg vervelend dat ik nu geen telefoon heb.
Ik heb de simkaart ongeveer een half jaar en hij zat eerst in een iPhone4 (+Elitebook) en daarna in een Galaxy S2. De galaxy s2 heb ik verkocht dus het is erg vervelend dat ik nu geen telefoon heb.
Er lijken soms problemen te zijn met T-Mobile sims. Zie dit artikel
nieuws: Sommige klanten T-Mobile kunnen iPhone 4S niet gebruiken
en zoek ook eens op T-Mobile in dit topic, dan vind je genoeg reacties.
Oplossing lijkt contact opnemen met T-Mobile en sim inwisselen.
Ik weet niet of het vermoeden dat geuit wordt in het artikel juist is. Men zegt namelijk dat dit voorkomt met iPhones van Duitse komaf, maar jij hebt je telefoon gekocht bij de NL store. Wat is het modelnummer van de telefoon? Voor de Nederlandse markt bestemde modellen eindigen op "DN", Duitse modellen op "D". Dus bijvoorbeeld MD235DN en MD235D.
Edit: staat trouwens op de sticker onderop het doosje waar de iPhone in kwam.
nieuws: Sommige klanten T-Mobile kunnen iPhone 4S niet gebruiken
en zoek ook eens op T-Mobile in dit topic, dan vind je genoeg reacties.
Oplossing lijkt contact opnemen met T-Mobile en sim inwisselen.
Ik weet niet of het vermoeden dat geuit wordt in het artikel juist is. Men zegt namelijk dat dit voorkomt met iPhones van Duitse komaf, maar jij hebt je telefoon gekocht bij de NL store. Wat is het modelnummer van de telefoon? Voor de Nederlandse markt bestemde modellen eindigen op "DN", Duitse modellen op "D". Dus bijvoorbeeld MD235DN en MD235D.
Edit: staat trouwens op de sticker onderop het doosje waar de iPhone in kwam.
[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 15-11-2011 16:55 ]
Ik zal eens contact opnemen met t-mobile.
Mijn iPhone komt inderdaad uit de NL store en heeft MD235DN als part no.
Mijn iPhone komt inderdaad uit de NL store en heeft MD235DN als part no.
Lijkt me niet de reden aangezien de iPhone 4 geen videostabilisatie heeft, maar wel hetzelfde beeld geeft in video-modus...?Cap schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:17:
Dat komt door de ingebouwde videostabilisatie, de techniek dus om schokkend beeld, bijvoorbeeld tijdens het lopen, vloeiender te maken. Dit gaat via software. Het truukje wat wordt toegepast is dat een rand rondom weg wordt gelaten. Die rand is dan precies de marge voor schokkend beeld, de software analyseert elk frame op beeldinhoud en plakt die dan naadloos aan elkaar, hierbij gebruik makend van de slack space die die rand biedt.
Ik heb dit gehad met de Dixons, eind Augustus geloof ik heb ik mijn iPhone 4 afgegeven bij een Dixons filiaal. Naar een maand kreeg ik een brief thuis dat er waterschade was, ik kon kiezen om 300 euro te betalen of 100 euro voor de onderzoekskosten. Ik ben hier niet akkoord meegegaan, heb 8 e-mailtjes verstuurd, waarop geen enkele keer geantwoord is. Heb thuiswinkel waarborg ingeschakeld, hierop zou ik binnen een week een reactie krijgen, nog geen reactie gekregen. Toen een aangetekende brief verstuurd dat de verkoper het direct had moeten zien dat er waterschade is aangezien het aan de buitenkant te zien is, heb hier de link van de Apple site bijgedaan. Gisteren dan eindelijk een telefoon gekregen dat ik toch een nieuwe unit krijg, zo zie je maar nooit opgeven. Dus als iemand binnenkort nog een 'nieuwe' iPhone 4 wil hebben stuur me maar een PM.ZoRr0 schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:51:
Ligt er maar net aan. Zou je bij Apple na moeten vragen, ik kan niet in de code kijken. Misschien gebruiken ze dezelfde code voor het cameraframe maar zetten ze daarbij de functie videostabilisatie op "disabled" als het een iPhone 4 betreft, don't know. Of die stabilisatie staat bij de iPhone 4 icm iOS5 stiekem ook aan. Zou ook kunnen.bureno schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:11:
[...]
Lijkt me niet de reden aangezien de iPhone 4 geen videostabilisatie heeft, maar wel hetzelfde beeld geeft in video-modus...?
KPN en T-Mobile geprobeerd; zelfde resultaat (Apeldoorn).Cap schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:36:
@matthijst: kan je niet eens een andere sim proberen, bij voorkeur van een andere provider natuurlijk.
Wie belt er dan tegenwoordig ook nog.matthijst schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 08:09:
Wat een geklaag. Voor 600 euro mag je er toch ook niet teveel van verwachten![]()
Vaag dat vrijwel niemand hier er last van heeft. Zijn Nederlanders dover, sneller tevreden, of komt het gewoon niet voor![]()
Dit geluid dus:
[video]
Ben toch erg bang dat het een exemplarisch probleem is.matthijst schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:45:
[...]
KPN en T-Mobile geprobeerd; zelfde resultaat (Apeldoorn).
Nieuwe iPhone ontvangen. Ben benieuwd. Deze heeft ook nog een aardig geel getint scherm, ook in vergelijking met de oude 4S: ik vermoed dat de schermen dan ook nog op 'kleur' moeten komen tijdens gebruik?
Ik hoop het voor je mocht het je storen. Het kan ook zijn dat de tint blijvend anders is. Ben wel benieuwd. Kan je een fotootje van de 2 maken met dezelfde helderheid (niet auto), ze beide een weekje houden en dan opnieuw een fotootje maken?
[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 15-11-2011 20:14 ]
Eerste ervaring: in een nacht standby is batterij van 98% naar 96% gegaan. Ik zit nog wel op 5.0.0 en heb mobiele data maar 's uitgezet omdat ik toch WiFi heb. Grappig genoeg gaat de oude 4S van 62% naar 53% in dezelfde standby periode en dezelfde setup (maar met 5.0.1.)
Mijn 4S springt soms spontaan van "T-Mobile NL"naar "No service" en verbind vervolgens alleen met het netwerk als ik hem volledig opnieuw opstart, het bereik was prima (4 á 5 streepjes). Dit is me nu al twee keer overkomen.
/dev/null
De truc van Donnie al geprobeerd?Delerium schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:32:
Ik ben niet blij met de iPhone 4S. Het enige wat beroerd werkt is.... de telefoon.
Hij meldt zich aan op mijn (T-mobile) netwerk en alles werkt: bellen en 3G. Alleen zakt het signaal binnen een paar minuten in zodat er 'geen service' meer staat. Ergo, geen telefoon en geen 3G, alleen nog maar iPod-touchfuncties. Ik krijg het signaal alleen maar terug door de telefoon fysiek uit te zetten en weer aan. Dat blijkt niet alleen thuis maar ook in parken, stadscentra (Groningen) enzovoort. Ik ben dus onbereikbaar.
Ik vermoed dat de antenne intern DOA aangesloten is oid. Het vermaledijde SIM-code invoeren duurt soms ook uren voordat het toestel ontgrendeld is.
Contact opnemen met Apple-support of zie ik een setting over het hoofd?
Pincode staat bij instellingen->telefoonDonnie Darko schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:11:
haal je pincode van je sim er eens af en herstart je iphone dan eens.
dat is de truc de bij mij werkt ik heb sinds gisteren 23:00 een constante verbinding.
Ik heb de pincode nu verwijdert, misschien is het de oplossing.
Settings -> Phone -> SIM PIN -> SIM PIN "Off"
Settings -> Phone -> SIM PIN -> SIM PIN "Off"
[ Voor 47% gewijzigd door donny007 op 16-11-2011 10:17 ]
/dev/null
Weet iemand hoe ik tijdelijke bestanden uit een app kan krijgen?
Voorbeeld: Facebook heeft nu een grootte van 173MB. Lijkt me een beetje veel voor een app.
Toen ik em net erop had gezet stond de teller namelijk op 30MB.
Voorbeeld: Facebook heeft nu een grootte van 173MB. Lijkt me een beetje veel voor een app.
Niet laten syncen met icloud backup, deinstalleren en opnieuw installeren?kaos- schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:28:
Weet iemand hoe ik tijdelijke bestanden uit een app kan krijgen?
I am the great Cornholio!
haha dat meen je niet, serieus? het kan dus maar zo zijn dat de facebook app over een jaar dik op de 3gb zit dus?MetaFrame schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:37:
[...]
Niet laten syncen met icloud backup, deinstalleren en opnieuw installeren?
Gewoon Facebook verwijderen en daarna opnieuw er op zetten? iOS waarschuwt toch dat je alle bestanden kwijt raakt als je een app verwijderd....
Maar dat is toch van de zotte. Je zou verwachten dat je "temp files" (want dat zijn het) kan verwijderen maar je app laten staan? Vind het maar raar.Anoniem: 409686 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:49:
Gewoon Facebook verwijderen en daarna opnieuw er op zetten? iOS waarschuwt toch dat je alle bestanden kwijt raakt als je een app verwijderd....
Ik heb ook problemen met de microfoon, als ik een nummer kies gebeurt het heel vaak dat ik geen geluid hoor als de telefoon overgaat.Anoniem: 181923 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:40:
Ik lees hier vooralsnog alleen maar positieve reviews over de nieuwe iPhone 4S. Alleen mijn 32GB model (geleverd door T-Mobile) heeft wel wat mankementen.
Het geluid van de microfoon is bar en bar slecht. Mensen verstaan mij amper. Woorden vallen weg en het klinkt dof. Dit is tevens ook wat ik zelf hoor. Bij mijn vorige iPhone (3GS) had ik hier geen last van. Alle gesprekken waren glashelder en zonder enige vorm van wegvallen.
Het gebeurt ook wel eens dat er tijdens het gesprek wegvalt en daarna ook het signaal van T-Mobile weg is en na 1 minuut weer kan bellen.
Ik heb T-Mobile hierover gebeld en zij geven aan dat zij een lijst met gebruikers hebben die ook hiervan last hebben maar ze hebben hier nog geen antwoord op.
Ze zijn aan het uitzoeken wat zij hiermee moeten. Terugsturen naar Apple of met een software update een oplossing vinden.
Dus zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
De telefoon waar ik naar bel gaat wel over en als hij opneemt horen we elkaar niet.
wat moet ik doen? Terugsturen naar Apple? Ik zit nog in de 14 dagen omruil termijn.
edit: Apple forum staat er vol mee....
Elect a clown, expect a circus.
Het zal wel een soort cache zijn voor afbeeldingen ofzo. Daarmee bespaar je dus dataverkeer, batterij en het levert snelheid op. Ongetwijfeld ziet hier een limiet op zodat het gebruik binnen de perken blijft. Al met al: Niet te druk om maken. Het is geen Android of Windows Mobile 6 telefoon waar je constant je resources in de gaten moet blijven houdenkaos- schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:40:
[...]
haha dat meen je niet, serieus? het kan dus maar zo zijn dat de facebook app over een jaar dik op de 3gb zit dus?
🌞🍃
Dat snap ik, maar het gedeelte "cache" boeit echt niet. Facebook heeft namelijk _constant_ nieuwe beelden. (foto's, filmpjes, etc van users
)
Mijn telefoon blijft opeens hangen bij het opstarten, ik zie alleen het apple logo, maar boot niet verder.
Ik heb al geprobeerd de telefoon uit te zetten, maar reageert nergens op. Weet iemand nog een trucje hoe ik deze kan resetten? de batterij is helaas helemaal vol.
edit:
Nevermind, hij is toch uitgevallen en doet het nu weer
Ik heb al geprobeerd de telefoon uit te zetten, maar reageert nergens op. Weet iemand nog een trucje hoe ik deze kan resetten? de batterij is helaas helemaal vol.
edit:
Nevermind, hij is toch uitgevallen en doet het nu weer
[ Voor 11% gewijzigd door Fietsbel op 16-11-2011 13:48 ]
39
Goed, nieuw iPhone heeft een wat betere batterij maar een aanzienlijk slechter scherm. En aan de achterkant kan ie onderaan ingedrukt worden zodat je een klik hoort.
Deze gaat dus ook terug: zelden zoveel problemen meegemaakt met een Apple product id laatste zes jaar. Vrijdag maar weer s bellen.
Deze gaat dus ook terug: zelden zoveel problemen meegemaakt met een Apple product id laatste zes jaar. Vrijdag maar weer s bellen.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 409686 op 16-11-2011 21:54 ]
Ben nu in het bezit van de iphone 4s 64gig ios5.01
In eerste instantie zeer tevreden met de upgrade van de 4 naar de 4s.
Maar ik begin me nu toch echt te storen aan de kwaaltjes.
-accu loopt echt belachelijk snel leeg. Zowel onder ios 5 als 5.01
-het scherm is wel erg geelig van kleur. Vooral als ik de 4 er naast leg is het verschil erg groot. Maar ook zonder vergelijk valt het op
-met filmen hoor je soms een soort ruis geluid door de film heen. Net als of er inwendig een motortje draait.
Dit is echter niet altijd het geval.
-met bellen hoor ik soms een echo maar bijna altijd een heel hinderlijk hoog kraakje in het geluid.
Met name de accu vind ik een groot probleem.
Ik moet zelfs overdag bij laden om het tot de avond te redden.
Het verschil tussen de iphone 4 en de 4s is echt bijzonder groot.
Echt een heel mooi mobieltje maar net teveel kinderziektes in mijn geval
-het scherm is wel erg geelig van kleur. Vooral als ik de 4 er naast leg is het verschil erg groot. Maar ook zonder vergelijk valt het op
-met filmen hoor je soms een soort ruis geluid door de film heen. Net als of er inwendig een motortje draait.
-met bellen hoor ik soms een echo maar bijna altijd een heel hinderlijk hoog kraakje in het geluid.
iOS 5.0.2 is al id maak voor de batterij. Maar ik zou je iPhone gewoon terugsturen.melly schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:47:
Ben nu in het bezit van de iphone 4s 64gig ios5.01
Mijn oude 4 werkte nagenoeg perfect: die deathgrip kon ik reproduceren maar daar had ik id praktijk geen last van. Ik heb nu een 700 euro iPhone die hardware technisch beter is dan die 4, maar id praktijk veel minder is.
Ik ga een derde vragen: is dat niks, dan blijf ik bij mijn 4 en kan Apple een jaartje wachten op m'n knaken.
Dat moet je klagen bij de makers van de Facebook app, Facebook zelf is dat geloof ik.kaos- schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:54:
[...]
Maar dat is toch van de zotte. Je zou verwachten dat je "temp files" (want dat zijn het) kan verwijderen maar je app laten staan? Vind het maar raar.
Zo'n functie is bij andere apps die gebruik maken van een cache namelijk vaak wel ingebouwd. Browsers, goodreader, synology DS audio station...
Facebook staat helaas niet bepaald bekend als een bedrijf wat stabiele goede software maakt...

Je hebt geen geluk, een fysiek brak toestel zou ik inderdaad meteen terugsturen. Dan nog liever het exemplaar met de iets mindere batterij...Anoniem: 409686 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:41:
Goed, nieuw iPhone heeft een wat betere batterij maar een aanzienlijk slechter scherm. En aan de achterkant kan ie onderaan ingedrukt worden zodat je een klik hoort.
Vandaag liet een vriend van mij een bug is iOS 5 zien. Je kan bellen met een gelockte iPhone via Voice Control.
Voor de mensen die onbekend zijn met Voice Control:
1. Houdt de home button ingedrukt totdat je een geluidje krijgt te horen.
2. Zeg "Bel Jantje op mobiel" (vervang de naam en en mobiel/prive is optioneel)
3. Je iPhone gaat bellen, ook al heb jij een lock code aanstaan.
Ik dacht eerst: "Ohw, dat Voice Control kan je natuurlijk wel uitzetten". Maar ik heb nergens die optie kunnen vinden, alleen de optie om de taal aan te passen. Met Google heb ik eigenlijk niets hierover kunnen vinden. Alle resultaten gaan over de iOS 4 bug met het alarmnummer+homebutton verhaal. Kan hier iemand licht over schijnen?
Edit: en nu vind ik net die optie..FAAL..
. Uitzetten gaat via Instellingen -> codeslot -> VoiceDial
* Aloys kruipt rood onder het bureau
Voor de mensen die onbekend zijn met Voice Control:
1. Houdt de home button ingedrukt totdat je een geluidje krijgt te horen.
2. Zeg "Bel Jantje op mobiel" (vervang de naam en en mobiel/prive is optioneel)
3. Je iPhone gaat bellen, ook al heb jij een lock code aanstaan.
Ik dacht eerst: "Ohw, dat Voice Control kan je natuurlijk wel uitzetten". Maar ik heb nergens die optie kunnen vinden, alleen de optie om de taal aan te passen. Met Google heb ik eigenlijk niets hierover kunnen vinden. Alle resultaten gaan over de iOS 4 bug met het alarmnummer+homebutton verhaal. Kan hier iemand licht over schijnen?
Edit: en nu vind ik net die optie..FAAL..
* Aloys kruipt rood onder het bureau
[ Voor 10% gewijzigd door Aloys op 17-11-2011 00:19 ]
Beetje vreemde vraag, maar zit er ook beschermfolie op de home knop van de iphone ?
Lijkt door de glans net zo, maar voordat ik het eraf probeer te peuteren en de home knop sloop toch maar even vragen .
Lijkt door de glans net zo, maar voordat ik het eraf probeer te peuteren en de home knop sloop toch maar even vragen .
melly schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:47:

matthijst in "[iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 34"
https://discussions.apple.com/message/16726135#16726135
Anoniem: 310212
Sinds ik icloud heb vraagt mijn iphone bij het openen van de map contacten welke ik wil gebruiken ; Alle contacten, Alle van mijn mac , Alle icloud , alle Hotmail.
Hoe kan ik deze vraag/keuze uitzetten ?
Hoe kan ik deze vraag/keuze uitzetten ?
@noxa14 Probeer eens om al je contacten in iCloud te zetten en dan de rest te verwijderen?
Zo..Apple gebeld. De derde iPhone 4s wordt opgestuurd. Third time is the charm, right?
Iphone nu en week of 3 in bezit en nu ook regelmatig vanuit het niets no service , met Hi abbo.
Het lijkt ook wel dat het schakelen tussen 3G en gsm ook niet lekker gaat. Duurt veel lager dan de 3GS, iets te maken met locatie voorziening mobiel netwerk zoeken ?
Het lijkt ook wel dat het schakelen tussen 3G en gsm ook niet lekker gaat. Duurt veel lager dan de 3GS, iets te maken met locatie voorziening mobiel netwerk zoeken ?
Ik gebruik net als velen WhatsApp op mijn iphone. Dit werkt vrij goed, maar ik kan geen filmpjes afspelen die ik van sommige android phones krijg.
Mijn zusje stuurde mij bijvoorbeeld een filmpje. Hij download deze dan maar bij afspelen zegt hij:
"video kan niet worden afgespeeld".
Dit gebeurd altijd als ik een filmpje krijg van een android phone.
Iemand een oplossing hiervoor?
Mijn zusje stuurde mij bijvoorbeeld een filmpje. Hij download deze dan maar bij afspelen zegt hij:
Wellicht komt dat door het formaat waarin android het verstuurd?Opperhoof schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:27:
Ik gebruik net als velen WhatsApp op mijn iphone. Dit werkt vrij goed, maar ik kan geen filmpjes afspelen die ik van sommige android phones krijg.
Elect a clown, expect a circus.
Anoniem: 261479
Zojuist de iPhone 4S 16GB besteld. Eerste iPhone, eens zien of het tegen mijn android-verleden op kan.
Maar... nu komt het. Ik kan nog switchen tussen White en Black. Is white nu zo verwijfd dat ik hem niet moet nemen? Of kan ik daar als man ook prima mee rondlopen.. keuzes keuzes.
Maar... nu komt het. Ik kan nog switchen tussen White en Black. Is white nu zo verwijfd dat ik hem niet moet nemen? Of kan ik daar als man ook prima mee rondlopen.. keuzes keuzes.
Tja tis nogal persoonlijk, maar ik vind zwart veel stijlvoller. En er lopen genoeg mannen met wit rond denk ik hoor.Anoniem: 261479 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:53:
Zojuist de iPhone 4S 16GB besteld. Eerste iPhone, eens zien of het tegen mijn android-verleden op kan.
Zwart is stijlvoller met een hoesje. Zonder hoesje is wit meer "gezien" als accessoires.BioHazard schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:56:
[...]
Tja tis nogal persoonlijk, maar ik vind zwart veel stijlvoller. En er lopen genoeg mannen met wit rond denk ik hoor.
Net eens even naar de zwarte van mijn broer zitten staren, tegenover zijn witte 3GS. Wat direct opviel was dat krasjes op de zwarte veel meer opvielen dan op de witte.
White it is. Mocht het niet bevallen is er vast ergens een ruiltje te regelen.
White it is. Mocht het niet bevallen is er vast ergens een ruiltje te regelen.
ZIt je daar nu serieus over te paniekeren ?Anoniem: 261479 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:53:
Paniekeren? Nee. Absoluut niet. Maar je kan de keus bij bestellen maar 1x maken he, dus even NADENKEN is aan te raden, lijkt me.Dylan93 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:06:
[...]
ZIt je daar nu serieus over te paniekeren ?
Heb zelf een zwarte , vind ik er strakker uitzien. In mijn vriedenkring zijn er genoeg mannen die een witte hebben. De kleur keus is een persoonlijke keus dus gewoon de kleur nemen die jezelf mooi vindt.
Zwart, als je een echte man bentAnoniem: 261479 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:53:
Sig
Mijn theorie is dat je tijdens 't filmen veel minder tijd per frame hebt waardoor je video onderbelicht zou raken of veel ruis zou vertonen door een hogere isowaarde en wellicht dat ze dat proberen te compenseren door een groter deel van de sensor te gebruiken alhoewel een mobiele lens wss niet zo geavanceerd is.kaos- schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:37:
[...]
Klinkt erg logisch wel. Slim bedacht, maar vind het wel lichtelijk storend moet ik zeggen. Echt handig is het niet in ietwat kleinere ruimtes.
Als je vaak in kleine ruimtes filmt zou je eventueel zo'n fancy lens kunnen aanschaffen:
YouTube: Fish-Eye Lens for iPhone & Pocket Cameras
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 256912 op 18-11-2011 17:07 ]
Anoniem: 195854
Ik zou de witte nemen en daar gewoon een zwart hoesje/caseprotector om doen.Anoniem: 261479 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:53:
Ikzelf heb een zwarte en heb de achterkant vervangen met een witte glasplaat.
Even over de iPad 3, want er zijn nieuwe geruchten van iLounge van hun 'meest betrouwbare bron'. iLounge is zoiezo wel betrouwbaar, maar aangezien ze het hier hebben over hun meest betrouwbare bron toch maar hier plaatsen.
Ik wil er geen apart topic voor maken, want daar is het te vroeg voor.
iPad 3
Volgens iLounge zal de nieuwe iPad 0.7 mm dikker zijn dan de iPad 2, aangezien ze van een nieuwe "twin light bar" system hebben. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat dat precies betekent, maar daar hadden meerdere bronnen het eerder dit jaar ook al over.
Dit nieuwe LED systeem zou nodig zijn om meer licht door te laten voor 'het hogere resolutie scherm' (retina dus
).
iPhone 6
Niet het 'teardrop design' waar zoveel geruchten over waren. Wel een ander nieuw design met een metal casing (waarschijnlijk aluminium) en de planning is om het weer 'zoals gewoonlijk' in de zomer te lanceren (in plaats van de herfst). Het heeft een 4 inch scherm en nog in de 'engineering phase'. Verder interessante quote: "We suspect that poor battery life doomed the prior prototype version, and that this one is being built with LTE-ready battery drain in mind." Tot slot: het apparaat is 8 mm langer!
MacBook Pro
De planning is nu voor een nieuw, dunner design. Ze zeggen hier echter wel bij dat de planning hiervoor nog minder vast staat.
----------------
Ik heb nu de iPhone 4 en in 2012 verloopt ook mijn contract dus dan wordt het denk ik de iPhone 6 (tenzij ik een Android telefoon tegenkom die me gewoon overhaalt voor hem te gaan).
Mij maakt het design niet echt iets uit, zolang het er maar weer fris en lekker vernieuwend uit ziet. Ik hou trouwens van het bericht dat de iPhone 6 een groter scherm krijgt. Ik heb geen moeite met 3.5 inch, maar ik merk wel dat als ik mijn iPhone en iPad naast elkaar heb liggen ik veel eerder naar de iPad grijp om een website te bekijken.
Maar goed, iPhone 6 dus 4 inch display en nieuw design wat ik al een enorme pro vind. Het schijnt dat de iPhone 6 dus ook LTE (4G) heeft, maar dat zet ik in Nederland zoiezo uit. Het uitzetten van 4G in combinatie met een grotere batterij (moet haast wel met een groter scherm en gezien het feit dat het apparaat 8 mm langer is én een nieuw design heeft), zorgt dat voor een lekkere batterij.
Het lijkt er dus op dat de iPhone 6 er voorlopig dus zo uit ziet:
- Compleet nieuw design
- 4 inch scherm
- Siri in het Nederlands (Apple heeft aangegeven veel meer talen te willen toevoegen in 2012)
- Betere batterij
Waarschijnlijk dan ook nog de A6 chip en mogelijk weer een verbetering in de camera's. De iPad 3 en iPhone 6 worden zo tof dit jaar! Ik heb het wel slecht 'aangepakt': nu moet ik zowel mijn eerste generatie iPad als mijn vierde generatie iPhone upgraden in één jaar (terwijl ik dit jaar helemaal niks heb geupgraded). Mijn planning is om om de twee jaar te upgraden voor die twee apparaten, tenzij ik de upgrade echt te klein vind of tenzij ik een ander beter apparaat vind).
Ik wil er geen apart topic voor maken, want daar is het te vroeg voor.
iPad 3
Volgens iLounge zal de nieuwe iPad 0.7 mm dikker zijn dan de iPad 2, aangezien ze van een nieuwe "twin light bar" system hebben. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat dat precies betekent, maar daar hadden meerdere bronnen het eerder dit jaar ook al over.
Dit nieuwe LED systeem zou nodig zijn om meer licht door te laten voor 'het hogere resolutie scherm' (retina dus
iPhone 6
Niet het 'teardrop design' waar zoveel geruchten over waren. Wel een ander nieuw design met een metal casing (waarschijnlijk aluminium) en de planning is om het weer 'zoals gewoonlijk' in de zomer te lanceren (in plaats van de herfst). Het heeft een 4 inch scherm en nog in de 'engineering phase'. Verder interessante quote: "We suspect that poor battery life doomed the prior prototype version, and that this one is being built with LTE-ready battery drain in mind." Tot slot: het apparaat is 8 mm langer!
MacBook Pro
De planning is nu voor een nieuw, dunner design. Ze zeggen hier echter wel bij dat de planning hiervoor nog minder vast staat.
----------------
Ik heb nu de iPhone 4 en in 2012 verloopt ook mijn contract dus dan wordt het denk ik de iPhone 6 (tenzij ik een Android telefoon tegenkom die me gewoon overhaalt voor hem te gaan).
Mij maakt het design niet echt iets uit, zolang het er maar weer fris en lekker vernieuwend uit ziet. Ik hou trouwens van het bericht dat de iPhone 6 een groter scherm krijgt. Ik heb geen moeite met 3.5 inch, maar ik merk wel dat als ik mijn iPhone en iPad naast elkaar heb liggen ik veel eerder naar de iPad grijp om een website te bekijken.
Maar goed, iPhone 6 dus 4 inch display en nieuw design wat ik al een enorme pro vind. Het schijnt dat de iPhone 6 dus ook LTE (4G) heeft, maar dat zet ik in Nederland zoiezo uit. Het uitzetten van 4G in combinatie met een grotere batterij (moet haast wel met een groter scherm en gezien het feit dat het apparaat 8 mm langer is én een nieuw design heeft), zorgt dat voor een lekkere batterij.
Het lijkt er dus op dat de iPhone 6 er voorlopig dus zo uit ziet:
- Compleet nieuw design
- 4 inch scherm
- Siri in het Nederlands (Apple heeft aangegeven veel meer talen te willen toevoegen in 2012)
- Betere batterij
Waarschijnlijk dan ook nog de A6 chip en mogelijk weer een verbetering in de camera's. De iPad 3 en iPhone 6 worden zo tof dit jaar! Ik heb het wel slecht 'aangepakt': nu moet ik zowel mijn eerste generatie iPad als mijn vierde generatie iPhone upgraden in één jaar (terwijl ik dit jaar helemaal niks heb geupgraded). Mijn planning is om om de twee jaar te upgraden voor die twee apparaten, tenzij ik de upgrade echt te klein vind of tenzij ik een ander beter apparaat vind).
Idddcl! schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:07:
[...]
Juist niet. Als je een echte man bent hoef je dat niet te bewijzen met de kleur van je telefoon!
Heb zelf ook een witte, vind ik persoonlijk stukken mooier.
@Hierboven: Weet je zeker dat er dit jaar een iPhone 6 komt
[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 18-11-2011 21:46 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Wie kan me helpen?
Ik probeer contacten in mij iPhone te zetten. Contacten worden ook naar iCloud opgeslagen.
Een contactpersoon is verdwenen in mijn lijst. Als ik deze opnieuw invoeg, dan krijg te zien dat er gekoppelde kaarten zijn en staat eronder Bundel en iPhone. Deze twee koppelingen bevatten weer mijn oude contact, die ook uitgebreider is. Verwijder ik mijn nieuwe contact, dan is het weer weg.
Ik wil graag deze contactpersoon in mijn contacten plaatsen, zonder gekoppelde kaarten. Ik snap niet waarom het bij deze niet lukt.
Ik probeer contacten in mij iPhone te zetten. Contacten worden ook naar iCloud opgeslagen.
Een contactpersoon is verdwenen in mijn lijst. Als ik deze opnieuw invoeg, dan krijg te zien dat er gekoppelde kaarten zijn en staat eronder Bundel en iPhone. Deze twee koppelingen bevatten weer mijn oude contact, die ook uitgebreider is. Verwijder ik mijn nieuwe contact, dan is het weer weg.
Ik wil graag deze contactpersoon in mijn contacten plaatsen, zonder gekoppelde kaarten. Ik snap niet waarom het bij deze niet lukt.
"De iPad 3 en iPhone 6 worden zo tof dit jaar!" - met "dit jaar" bedoelde ik dus komend jaar (aangezien Apple geen nieuwe iOS apparaten meer uitbrengt dit jaar).fsfikke schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:45:
[...]
Idd
Heb zelf ook een witte, vind ik persoonlijk stukken mooier.
@Hierboven: Weet je zeker dat er dit jaar een iPhone 6 komt
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden - deel 2
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden - deel 2
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.