Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:51:
[...]

Door Apple vanochtend te bellen en een nieuwe toegestuurd te krijgen. Dat batterij probleem zal wel op te lossen te zijn met een software-update, maar ik betaal geen 700 euro voor een phone met een minder scherm dan het oude waarbij ik vijf keer per dag moet rebooten vanwege 'invalid sim'.

Volgende week wordt ie opgehaald en dan komt hopelijk een paar dagen later een nieuwe binnen.
Wat met je "oude" iPhone, mag je die terug sturen nadat je de nieuwe hebt ontvangen of hoe gaat het in zijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:55:
[...]

Wat met je "oude" iPhone, mag je die terug sturen nadat je de nieuwe hebt ontvangen of hoe gaat het in zijn werk?
Oude wordt opgehaald. Als Apple die binnen heeft, wordt gelijk de nieuwe verstuurd. Ik ben hem dus een dag of vier kwijt. Hoop ik.

Maar goed, zoals ie nu werkt boeit me dat eigenlijk niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:01:
Oude wordt opgehaald. Als Apple die binnen heeft, wordt gelijk de nieuwe verstuurd. Ik ben hem dus een dag of vier kwijt. Hoop ik.

Maar goed, zoals ie nu werkt boeit me dat eigenlijk niks
Ik heb vorige week vrijdag gebeld voor een vervangend toestel (scheve home button). Heb net verzendbevestiging binnen gekregen dus hopelijk morgen binnen. Had de koerier voor het ophalen van het oude toestel gisteren aan de telefoon en heb aangegeven dat ik nog wacht op het vervangende toestel. De telefoniste zei dat ze bij Apple zou aangeven dat het retour sturen dus ietsje langer ging duren en ik kan bellen wanneer ik wil voor een nieuwe afspraak :) Als je het een beetje slim speelt hoef je dus niet zonder toestel te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff veel moeite en dan weet je nog niet wat je terug krijgt. Kan evengoed een refurb zijn met een ander probleem.

Morgen even bellen en horen wat ze zeggen. Anders laat ik het maar zo, hij doet het gewoon prima en het heeft iets uniek een scheve home knop. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:36
Het lijkt mij dat er nog niet zo heel veel refurbs zijn gezien de iPhone 4S net op de markt is.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Als ik lees op fora her en der dat ze een iPhone tot wel 3(!) keer omruilen omdat ze het scherm te geel vinden of hopen dat de batterij dan wel langer meegaat (ondanks hetzelfde iOS), dan gaat het anders best hard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Ik geloof ook niet dat Apple refurbs uit geeft wanneer er binnen de 14 dagen wordt omgeruild. Dat is immers geen garantie/reparatie kwestie, maar gewoon een omruil, ongeacht of er nou iets stuk is...

Verwijderd

Iphone gister binnen meteen raak ook connectie fails etc etc sim pin eraf gehaald en het werkt weer goed! Maar wat ongelofelijk slecht dit!!! Hoop dat apple en t-mobile snel met een oplossing komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 00:04 ]

• diotav
Apple spreekt in de iOS 5.0.1 (BETA) release notes over "security improvements", hopelijk verhelpen deze de aanhoudende problemen met de SIM-kaart.

dion.dev

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34
Erg blij met mijn 4s maar vind de trilmotor na week vervelend klinken. Heb al meerdere mensen gelzen hierover? Als ik met mn vinger zacht op de lens tik, klop hoor ik een los zittend iets. Als ik ergens anders op de tel ik, klop niets

Meer mensen hier "last" van met een iphone 4(s)?

CISSP! Drop your encryption keys!

• diotav
Dat is de auto-focus van de iPhone 4S.

dion.dev

• Cap
  • Niet online

Cap

Yep, lens vd 4s is een autofocuslens dus bevat beweegbare onderdelen. Overigens hoor je dit ook bij de iPhone 4, hoewel iets minder hard, lenspakketje is anders. Maar goed, zolang je niet in de buurt van de lens op de achterkant van je telefoon gaat tikken en luisteren is het geen probleem. :)

Trilmotor voordeel: trilmotor is krachtiger dan de oude 4, nadeel is wel dat het camera lensje gaat meetrillen en dat hoor je soms, afhankelijk van hoe hard hij op dat moment trilt en de hoek die je telefoon maakt t.o.v. het zwaartekrachtveld. :)

http://www.ifixit.com/Tea...4-Verizon-Teardown/4693/3

"It appears that Apple elected to go with the linear oscillating vibrator that we found in the Verizon iPhone 4 as opposed to the rotational electric motor with counterweight in the AT&T version (en europese versie van de iPhone 4). This vibrator motor is quieter, softer, and all-around less annoying than its counter-weighted predecessor."

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 10-11-2011 00:54 ]

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:03:
Iphone gister binnen meteen raak ook connectie fails etc etc sim pin eraf gehaald en het werkt weer goed! Maar wat ongelofelijk slecht dit!!! Hoop dat apple en t-mobile snel met een oplossing komen.
Ik had dezelfde problemen met een zelf geknipte Vodafone sim. Daarnaast was de accu na zo'n 8 uur normaal gebruik helemaal leeg.. Maandag omgewisseld voor een microsim (met 6 contactpunten). Daardoor is zowel het probleem met bereik en het batterij probleem opgelost! (nog steeds onder iOS 5.0)

• bureno
laurens0619 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:30:
Erg blij met mijn 4s maar vind de trilmotor na week vervelend klinken. Heb al meerdere mensen gelzen hierover?
Hier helaas hetzelfde probleem, de trilmotor maakt een irritant kabaal... Er trilt intern iets mee met het motortje. (niet de autofocus van de lens). Als ik rechtsonder in de iPhone knijp (waar de trilmotor zit) is het geluid weg en voel je 'm alleen nog maar trillen. Zeer irritant, helaas een hardware issue, als dit zo blijft een reden om 'm om te wisselen vrees ik. ;(

• Cap
  • Niet online

Cap

Dan kun je blijven wisselen want dat heeft iedereen. :) Of neem de iPhone 4, dan trilt ie minder hard en hoor je geen "kabaal", of in ieder geval minder, omdat de vibratie kortstondiger is. Jammer is dan wel dat je sneller een oproep mist als ie in je zak zit, omdat je het trillen minder snel voelt.

Het "kabaal" hangt wel een beetje af van de soort tril trouwens. Bij korte vibratie van het aanzetten van de trilstand hoor je het niet, bij de standaard tril die gepaard gaat met het "drietoon" sms geluid bijvoorbeeld wel. Edit bij nader inzien: dat komt volgens mij vooral doordat je je telefoon vast moet houden als je dat knopje omzet, dit dempt de boel nogal..

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 10-11-2011 01:10 ]

• bureno
Ik heb nog niet kunnen vergelijken met een andere 4s, maar kan me niet voorstellen dat dit hoort. En ja, ook bij het aanzetten van de trilstand is het goed hoorbaar! Vooral als de telefoon op tafel ligt is het irritant, doet de functie "stil" nogal teniet zeg maar.. :X

• DVDB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik heb ook last van de trilfuncite. Als ik hem op tafel leg, of onderaan vastheb, trilt hij stil. Eenmaal ik hem los heb is het precies een scheerapparaat geworden. Echt irritant. Blijkbaar hebben enorm veel toestellen hier last van. En de mensen die ze dan omruilen, hebben er na een tijdje terug last van. Enige optie is bij mij voorlopig zelf een trilsignaal maken met korte trilletjes.

• diotav
Het verwijderen van de PIN lijkt inderdaad een tijdelijke oplossing. Daarentegen blijft het probleem exact hetzelfde. De iPhone 4S valt qua bereik steeds verder terug tot de bars vlak zijn, daarna bouwt hij weer op. Iets zegt mij dat dit een hardwarematig 4S probleem is met de SIM-kaart. De behuizing onder het SIM-slot voelt namelijk warm, in tegenstelling tot de rest van het toestel.

dion.dev

Verwijderd

Dus ik kan me alvast voorbereiden dat mijn nieuwe omgeruilde iPhone4S wellicht een beter scherm heeft, maar dan ook een veel harder vibreert?

Dikke kans, want van die vibratie heb ik nu nog geen last. :+

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:00
jelle. schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:05:
[...]

Ik heb vorige week vrijdag gebeld voor een vervangend toestel (scheve home button). Heb net verzendbevestiging binnen gekregen dus hopelijk morgen binnen. Had de koerier voor het ophalen van het oude toestel gisteren aan de telefoon en heb aangegeven dat ik nog wacht op het vervangende toestel. De telefoniste zei dat ze bij Apple zou aangeven dat het retour sturen dus ietsje langer ging duren en ik kan bellen wanneer ik wil voor een nieuwe afspraak :) Als je het een beetje slim speelt hoef je dus niet zonder toestel te gaan zitten.
Jeetje, wat een gezeur om een scheve homebutton.. ongelofelijk.... ;)

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:49
Voor alle "Mijn android is beter wat ik heb flash op mijn telefoon"

http://www.zdnet.com/blog...ts-on-html5-updated/19226

Eindelijk zien ze ook dat flash niet geschikt is voor, met name , mobiel gebruik

Tjeezz had die Steve toch weer gelijk

En weer ontopic...

Gebruik de iPhone 4S nu een goede week en ik kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben.
Geen rare batterij of sim gerelateerde problemen , ben weer blij dat ik na de 3G en een uitstapje naar een HTC android weer een iPhone heb !

[ Voor 28% gewijzigd door oldsmelly op 10-11-2011 08:53 ]

MuziekLiefhebbert

• jelle.
dkawa schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:36:
Zeuren of niet, ik heb met een telefoontje en eventjes wachten op de UPS man in elk geval een nieuw toestel dat er wél goed uit ziet :) en dat mag ook wel voor 699 euro...

• diotav
Ik hang nu met Apple Nederland aan de lijn naar aanleiding van de SIM-problemen.

dion.dev

• Tourniquet
  • Laatst online: 17:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

diotav schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:37:
Ik hang nu met Apple Nederland aan de lijn naar aanleiding van de SIM-problemen.
En?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• diotav
Ze wimpelen mij af naar van Leliveld Services, omdat een in de UK Apple Store Online gekochte iPhone niet kan worden omgeruild op een Nederlands adres. Wat een onzin. Ze deden de medewerker die mijn adres wel degelijk veranderde af als nieuw. Ik heb ook gewoon een casenummer.

Edit: Leliveld Services neemt mijn toestel wel aan.

[ Voor 19% gewijzigd door diotav op 10-11-2011 16:48 ]

dion.dev

• bureno
@diotav: ik heb dit misschien gemist in een van je eerdere posts, maar heb je al een nieuwe microsimkaart gehaald, eentje met 6 contactpunten?

• diotav
Jazeker.

dion.dev

• THE_BASE
  • Niet online
De update is beschikbaar, downloaden!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mooi!
Bij Update op de iPhone staat dat 'ie up to date is... :?
Heb 'm nu via kabel aan iTunes, dat werkt wel.
iOS 5.0.1-software-update

Deze update bevat onder andere de volgende verbeteringen en oplossingen voor problemen:

• Oplossingen voor problemen met de batterijduur
• Multitasking-gebaren voor de oorspronkelijke iPad zijn toegevoegd
• Oplossingen voor problemen met 'Documenten in de cloud'
• Verbeterde stemherkenning voor Australische gebruikers van de dicteerfunctie

Deze software-update is geschikt voor deze producten:

• iPhone 4S
• iPhone 4
• iPhone 3GS
• iPad 2
• iPad
• iPod touch (4e generatie)
• iPod touch (3e generatie)

Informatie over de beveiligingsaspecten van deze update vindt u op deze webpagina:
<http://support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale=nl_NL>

[ Voor 80% gewijzigd door Cheesy op 10-11-2011 19:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:25:
Pfff veel moeite en dan weet je nog niet wat je terug krijgt. Kan evengoed een refurb zijn met een ander probleem.

Morgen even bellen en horen wat ze zeggen. Anders laat ik het maar zo, hij doet het gewoon prima en het heeft iets uniek een scheve home knop. :P
Heb vandaag dus gebeld, ze gaan een nieuwe opsturen en de oude wordt inderdaad opgehaald.

Verwijderd

dkawa schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:36:
[...]

Voor dat geld mag je wel een perfect afgewerkt product verwachten. Daar staat Apple toch voor bekend?

Ik ken mezelf en ik zou me er elke dag aan ergeren.

Verwijderd

5.0.1 is uit. Ik ga 's kijken of dat wat doet met de batterij door hem vannacht 's niet in de oplader te hangen.

• Tourniquet
  • Laatst online: 17:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

THE_BASE schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:20:
De update is beschikbaar, downloaden!
iPhoneclub meldt:

"het simkaartprobleem dat sommige mensen hadden bij de iPhone 4S, lijkt met deze update ook opgelost. Dit probleem hield in, dat mensen verbindingsproblemen hadden bij gebruik van een simkaart waarop een pincode was ingesteld. De simkaart weigerde dienst in de iPhone 4S. Zodra de pincode werd verwijderd, werkte alles wel normaal."

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• THE_BASE
  • Niet online
Nog steeds mindere netwerkdekking. Waar ik voorheen tijd vol bereik had met iPhone 4 en oude microsim, heb ik nu 3 of 4 streepjes met iPhone 4S en nieuwste microsim.

Had gehoopt dat dit probleem opgelost zou zijn, maar helaas. Plus: ben nog geen website verder of er is 2% af. Ben erg benieuwd hoe deze update voor anderen uitpakt.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• Cheesy
  • Niet online
Iedereen klaagt over batterijproblemen, maar wanneer is feitelijk écht je batterij snel leeg?

Toen ik vanavond thuis kwam stond die van mij nog op 80%, op werk een aantal keer wat mail binnengehaald en enkele internetpagina's bekeken. Vanmorgen met 100% vertrokken. Ik vind het aan de snelle kant, maar wel redelijk normaal?

• THE_BASE
  • Niet online
Redelijk normaal vind ik hoe het met mijn iPhone 4 was:

's morgens de stekker eruit op 100%. Een dag later eind van de dag moeten opladen.

Dit heb ik bij lange na nooit gehaald nog.

Verwijderd

Batterij lijkt op t eerste gezicht verbeterd, 'ongeldige sim' iig niet.

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:44:
Batterij lijkt op t eerste gezicht verbeterd, 'ongeldige sim' iig niet.
Duidelijk: https://discussions.apple...91947?start=4080&tstart=0

Verwijderd

Te vroeg gejuichd: iPhone ligt een half uur niks te doen. 30 minuten standby erbij (uiteraard), 18 minuten gebruik erbij.

• Cheesy
  • Niet online
Dat zijn gewoon je achtergrondtaken zoals mail ophalen enzo?

Ben nu 30 minuten aan het internetten en muziek aan luisteren en batterij op 97%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
kut mij niet de iPhone aan het netwerk te verbinden, terwijl de iPad dat wel vrolijk doet... :/
Netwerk word wel gezien, maar na het invullen van wachtwoord nog steeds de vermelding ' Geen verbinding mogelijk.

Zou het kunnen komen dat ik de nog niet geactiveerde SIM de bottleneck is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:59
Lijkt me niet, ik zit hier ook met een nog niet geactiveerde SIM gewoon probleemloos op het Wifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Ondanks dat de PIN-bug opgelost is heb ik nog steeds problemen met het teruglopende bereik van de 4S, in tegenstelling tot mijn iPhone 4. De iPhone gaat vrijdag/maandag dus gewoon richting van Leliveld Services.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:53
20% in standby weer.

Zie in system status dat ie de hele tijd verbinding heeft met 17.171.232.81, maar geen idee waarom: alle
notificaties en iCloud staan uit. Enige wat ik niet uit krijg is die default
Smtp server voor dat @me adres ergens in t iCloud menu (ook al staat dat verder ook allemaal uit).

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:36
diotav schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 01:03:
Ondanks dat de PIN-bug opgelost is heb ik nog steeds problemen met het teruglopende bereik van de 4S, in tegenstelling tot mijn iPhone 4.
Hier ook een redelijk groot verschil in het bereik van de Iphone 4s , waar ik met mijn 3GS 4 streepjes had heb ik nu met de iphone 4S 2 streepjes bereik. Dit terwijl de iphone 4 toch 2 antennes heeft.

Diotav hou me op de hoogte als je iphone het weer goed doet na reparatie dan ga ik hem ook opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vannacht leeggelopen in standby tot 28%. Daarna maar gewoon weer 's opgebruikt, opnieuw volledig opgeladen en in 30 minuten standy weer zo'n 24 minuten actief, terwijl ie gewoon op tafel ligt.

Dit is een faalphone ah worden. Ik neem dit weekend voor werk gewoon mijn iPhone4 mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

ik wil mijniphone 4 een backup maken maar volgens deze site moet ik een backup optie hebben

http://support.apple.com/kb/HT1766?viewlocale=nl_NL

maar ik hij staat niet in mijn lijstje in itunes bij me device iphone 4 . (ios 4.3.3)

Ik kan alleen een restore doen.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:59

BioHazard

*\o/*

edebee schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 08:00:
[...]

Hier ook een redelijk groot verschil in het bereik van de Iphone 4s , waar ik met mijn 3GS 4 streepjes had heb ik nu met de iphone 4S 2 streepjes bereik. Dit terwijl de iphone 4 toch 2 antennes heeft.

Diotav hou me op de hoogte als je iphone het weer goed doet na reparatie dan ga ik hem ook opsturen
Ja 2 antennes, maar zover ik weet hebben wij geen CDMA, dus in theorie is het dan één antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
BioHazard schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:10:
[...]

Ja 2 antennes, maar zover ik weet hebben wij geen CDMA, dus in theorie is het dan één antenne?
Oke duidelijk maar dan nog zou ik minstens dezelfde ontvangst sterkte verwachten als de 3GS.
provider is HI dus dekking zou goed moeten zijn. Ik gebruik ook hetzelfde simkaartje in de 3GS ( kreeg van Hi een houdertje om de micro simkaart in de 3GS te steken erbij) als in de 4S voor het vergelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
BioHazard schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:10:
[...]

Nee, je hebt er gewoon twee. Eèn chip voor 3G, GSM en CMDA. 2 antennes voor die chip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

edebee schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 08:00:
[...]

Heb je de simkaart moeten verknippen? Wellicht is dat het probleem.... Heb hier zelf geen probleem na overstap naar een 4S vanaf een 3GS, heb via een simcutter mijn sim aangepast.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
En voor iedereen die na de update ook nog batterijproblemen heeft; restore, setup als nieuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Been there, done that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 22:26
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1659295/sized_P1020691.JPG

Tweede iPhone ontvangen vanwege (ook) een scheve home knop. Nu heeft het scherm de gelige tint, lastig welke je nu terug moet sturen.

Blauwe tint heeft savonds een blauwe waas maar is overdag beter te lezen en men neemt snel aan dat dit de juiste keuze is omdat de iPhone 4 net zo blauw of blauwer is.Gele tint heeft warmere foto's maar is over dag zo geel dat je denkt hmmm.

Iemand advies, 3e keer een iPhone laten opsturen? Als je denkt dat als je de gele had ontvangen zonder vergelijkingsmateriaal had je hem wellicht gehouden, maar nu je moet kiezen is het best lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
Slasher schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:22:
[...]

Heb je de simkaart moeten verknippen? Wellicht is dat het probleem.... Heb hier zelf geen probleem na overstap naar een 4S vanaf een 3GS, heb via een simcutter mijn sim aangepast.
niet hoeven verknippen gewoon een nieuwe microsimkaart van HI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Laatst online: 23:36
waarom blijft bij mijn 4s het gebruik en standby exact gelijk?Moet ik soms push email uitzetten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Waar is de optie "Verkeer" in locatievoorzieningen->systeem precies voor?

@feddesman: het zou niet door pushmail moeten komen, want ik heb ook pushmail en bij mij geeft hij wel een juiste gebruikstijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
bartos88 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:07:

@feddesman: het zou niet door pushmail moeten komen, want ik heb ook pushmail en bij mij geeft hij wel een juiste gebruikstijd aan.
Ok thnx,
Push weer aangezet en locatievoorziening uit.Lijkt ook niet erg te werken.Mischien draait er 1 of andere app constant tijdens de standby.Hoe kan je daar achter komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
feddesman schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:13:
[...]

Ok thnx,
Push weer aangezet en locatievoorziening uit.Lijkt ook niet erg te werken.Mischien draait er 1 of andere app constant tijdens de standby.Hoe kan je daar achter komen?
Ik weet niet hoe je ziet of er apps actief draaien, maar als je dubbelklikt op de homeknop dan kan je apps afsluiten door je vinger erop gedrukt te houden en dan op de kruisjes te drukken. Misschien dat daar een slecht gemaakte app tussen staat die je moet afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
bartos88 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:16:
[...]

Ik weet niet hoe je ziet of er apps actief draaien, maar als je dubbelklikt op de homeknop dan kan je apps afsluiten door je vinger erop gedrukt te houden en dan op de kruisjes te drukken. Misschien dat daar een slecht gemaakte app tussen staat die je moet afsluiten.
Het heeft gewerkt ik had ze allemaal eraf gehaald en ik kreeg eindelijk een verschil.Ik ga ze nu 1 voor 1 weer installeren hoop dat ik de boosdoener tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
feddesman schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:04:
[...]

Het heeft gewerkt ik had ze allemaal eraf gehaald en ik kreeg eindelijk een verschil.Ik ga ze nu 1 voor 1 weer installeren hoop dat ik de boosdoener tegenkom.
Mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:27

vooghel

Cunning linguist

bartos88 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:07:
'Verkeer' is een optie in Kaarten. Hiermee kun je zien waar er files staan in je omgeving.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
vooghel schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:27:
[...]

'Verkeer' is een optie in Kaarten. Hiermee kun je zien waar er files staan in je omgeving.
Ah ok, tnx. Dan laat ik die aan staan :)

Nog een vraagje: is het mogelijk om bijv nieuwe emails in mijn lockscreen te tonen, zonder dat mijn scherm elke keer aan gaat als er een mailtje binnenkomt?

[ Voor 23% gewijzigd door bartos88 op 11-11-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ook bij iOS 5.01 of alleen bij 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Slasher schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:22:
[...]

Zelfgeknipte Vodafone sim van anderhalf jaar oud hier, werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

stormfly schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:58:
[afbeelding]

Tweede iPhone ontvangen vanwege (ook) een scheve home knop. Nu heeft het scherm de gelige tint, lastig welke je nu terug moet sturen.

Blauwe tint heeft savonds een blauwe waas maar is overdag beter te lezen en men neemt snel aan dat dit de juiste keuze is omdat de iPhone 4 net zo blauw of blauwer is.Gele tint heeft warmere foto's maar is over dag zo geel dat je denkt hmmm.

Iemand advies, 3e keer een iPhone laten opsturen? Als je denkt dat als je de gele had ontvangen zonder vergelijkingsmateriaal had je hem wellicht gehouden, maar nu je moet kiezen is het best lastig.
Da's inderdaad een behoorlijk verschil in tint. Ik vind het moeilijk te beoordelen. Ik bevind me zelf in de gelukkige omstandigheid dat mijn telefoon er wat tint betreft tussenin zit, en dan ietsje dichter in de buurt van jouw koele dan jouw warme tint. Wat mij betreft precies goed. Ik weet dat de gebruikte belichting, camera en mijn beeldscherm een rol spelen, maar toch: ik heb meer van dit soort foto's gezien met een te blauwe resp. gele tint, en telkens zit die van mij er tussenin.

Mijn iPhone 4 was veel koeler van tint. Mijn eerste reactie toen ik ze naast elkaar hield was ook "getver mijn scherm is minder sprankelend", maar al snel besefte ik dat mijn 4 vooral te blauwpaars was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

vooghel schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:27:
[...]

Ja, maar er is meer aan de hand. Ik denk dat de optie onder location services niet regelt of je file/verkeer aanduidingen in je kaarten te zien krijgt, maar of je zelf (anoniem) verkeerdata uploadt naar Apple op basis van je locatie. Dit zit ook in navigatiesoftware als Navigon en TomTom.

Met andere woorden je kiest hier of je zelf bijdraagt aan het verbeteren van de verkeersinformatie database, en niet of je de informatie zelf in Maps ziet. Mede daarom zit de optie ook zo goed verborgen en staat ie standaard aan, zet je hem prominent in het hoofdmenu of vraag je mensen of ze anonieme data willen sturen dan drukken ze zelf op "nee". :)

Crowd-sourced Wi-Fi and cellular Location Services
If Location Services is on, your device will periodically send the geo-tagged locations of nearby Wi-Fi hotspots and cell towers in an anonymous and encrypted form to Apple, to augment the crowd-sourced database of Wi-Fi hotspot and cell tower locations. In addition, if you are traveling (for example, in a car) and Location Services is on, a GPS-enabled iOS device will also periodically send GPS locations and travel speed information in an anonymous and encrypted form to Apple, to be used for building up a crowd-sourced road traffic database. The crowd-sourced location data gathered by Apple does not personally identify you.

Bron: Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Cap schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:02:
Ook bij iOS 5.01 of alleen bij 5?
Bij beta 1 van 5.0.1 en bij 5.01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zit met het volgende probleem met de iphone4 van een vriend en met de zoekfunctie kan ik geen oplossing vinden. Het is zo dat de microfoon niet meer werkt tijdens het bellen, de andere kant hoort mij niet. Met de telefoon op de luidspreker stand werkt het wel en ook met de dictafoon werkt alles gewoon prima. Inmiddels is de microfoon aan de onderzijde van het toestel vervangen maar dit bood geen oplossing. Ook het resetten van de telefoon en het installeren van de meest recente software verandert niks.
Nu heb ik wel zaken gelezen over het "reballen" van de toestel, maar dat gaat net wat te ver voor mijn eigen kluskunde. Heeft iemand wellicht een andere mogelijke oplossing? Helaas is de telefoon naar een niet officieel iphone reparatiepunt gestuurd en is er dus geen sprake meer van garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

matthijst schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:29:
[...]

Bij beta 1 van 5.0.1 en bij 5.01.
Nou, dat is mooi klote.

Als het bij mij zo problematisch zou zijn over verschillende software versies heen dan zou ik het met de standaardinstellingen proberen. (hoogstens iets als bluetooth uit zetten en de standaard iCloud service aan voor contacten, mail en agenda, verder geen eigen settings of apps) en 1 of 2 dagen proberen hoe het gaat.

Is er dan geen probleem dan is er ergens een probleem in de geinstalleerde software of de settings.

Is er echter nog steeds een probleem dan kan ik 3 mogelijkheden bedenken:
1. Toestel is exemplarisch brak. In dat geval vind ik dat je genoeg geprobeerd hebt en het toestel om kan ruilen. Dit zou het probleem dan moeten verhelpen.
2. Provider gerelateerd probleem: minder bereik of bepaalde provider gerelateerde settings (al dan niet icm de simkaart) die ervoor zorgen dat de batterij buitengewoon snel leeg gaat icm met iOS5. Het lijkt me dat dit te testen valt door de mobiele dataconnectie uit te zetten en gebruik te maken van WiFi. Voor dagelijks gebruik is dit natuurlijk totaal geen optie, maar het is wel zinvol om te achterhalen of het probleem hierin zit. Je zou vervolgens ook nog kunnen testen met een simkaart van een ander netwerk.
3. Toestel (icm met de meegeleverde software) brak "by design". Deze optie lijkt me vrijwel uitgesloten omdat blijkt dat er andere gebruikers zijn zonder batterijprobleem.

Of heb ik een mogelijkheid gemist? Ik zou in ieder geval wel tot een conclusie willen komen en niet willen blijven aanmodderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Als ik mijn iPad aan de Mac koppel heb ik bovenin in iTunes tussen Apps en Muziek ook nog de optie Beltonen. Wanneer ik de iPhone eraan koppel heb ik deze optie niet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Mja, ik merk wel dat mensen sowieso heel andere ideeen hebben over wat "normale standbytijd" is: lees ook vaak zat reacties van gebruikers die het prima en normaal vinden dat hun iPhone elke 24 uur aan de lader moet...

Bij 1 van die beta versies leek het even opgelost, maar uiteindelijk kwam het toch weer terug.
Heb nu ook in een uur weer 5 minuten "verbruik" erbij, terwijl ik geen internetverbinding heb en het toestel naast me ligt.

Na die foto's van gele schermen gezien te hebben hou ik het voorlopig toch liever bij het toestel dat ik nu heb.

[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 11-11-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Cap schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:19:
[...]
Ja, maar er is meer aan de hand. Ik denk dat de optie onder location services niet regelt of je file/verkeer aanduidingen in je kaarten te zien krijgt, maar of je zelf (anoniem) verkeerdata uploadt naar Apple op basis van je locatie. Dit zit ook in navigatiesoftware als Navigon en TomTom.
Die data komt van Google af en kan je ook gewoon in Google Maps zien. Het zou natuurlijk kunnen dat Google en Apple een afspraak hebben om die data uit te wisselen, maar eigenlijk lijkt die passage uit de voorwaarden me meer om zichzelf in te dekken dan dat het daadwerkelijk hier toegepast wordt.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Zou best kunnen. Maar waar het mij vooral om ging is dat die Traffic optie in Location Services > System er volgens mij toe dient om verkeersgegevens te versturen naar Apple/Google/wie dan ook, en het geen instelling is om te bepalen of je zelf verkeersgegevens ziet in de Maps app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

matthijst schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:41:
Mja, ik merk wel dat mensen sowieso heel andere ideeen hebben over wat "normale standbytijd" is: lees ook vaak zat reacties van gebruikers die het prima en normaal vinden dat hun iPhone elke 24 uur aan de lader moet...
Yep dat is zeker een probleem, je weet niet wat een ander precies met de telefoon doet en wat hij normaal vindt.

Ik kan in de week dat ik de telefoon nu heb met normaal gebruik in ieder geval wel 2 dagen toe. Het verbruik is hetzelfde of subtiel minder dan bij mijn iPhone 4.

Ik doe daarbij geen bijzondere dingen. Een of twee korte gesprekken van 5-20 minuten per dag, mijn agenda checken en bijwerken, even wat opzoeken in maps, mobiel bankieren, een smsje, een paar keer per dag whatsapp, een keertje facebook en/of twitter, 2 keer per dag nu.nl app voor het nieuws. Een fotootje schieten. Soms even een webpagina laden als ik iets moet weten, maar echt surfen doe ik niet op de telefoon. Soms 9292ov of ns app checken, soms een half uurtje muziekje op de koptelefoon als ik in de trein zit. Dat kost me zo'n 40% vd accu per dag.

Ik kan me verder wel voorstellen dat het bij het gebruiken van apps(data) nogal uitmaakt of je telefoon het grootste gedeelte v.d. dag aan WiFi hangt of juist niet.

Edit: hier mijn schermkleur. Zoals gezegd is mijn 4s zichtbaar minder blauwpaars dan mijn oude iPhone 4 was. Foto genomen met mijn camera op de auto stand voor witbalans. Bekijk ik deze foto op het scherm van mijn MacBook Pro en vergelijk ik hem direct met het scherm van mijn 4s, dan komt de kleur goed overeen: de kleur is even warm, op mijn MBP scherm alleen subtiel meer naar het rood.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10157455/4s_auto_t.JPG

Vergelijk dit met de foto van wopper van hierboven dan lijkt het alsof mijn 4s er wat kleur betreft tussenin zit:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10157455/4s_wopper.JPG

Hier nog wat pics van mijn 4 vs de 4s. Rechts de 4s.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10157455/4_vs_4s-1_t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10157455/4_vs_4s-3_t.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 11-11-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Zo enthousiast ik was in de eerste paar uur gebruik van mijn iPad 2, zo gematigd enthousiast ben ik nu over de iPhone 4S...
- vandaag vijf telefoongesprekken gevoerd, waarvan drie met een echo
- tijdens bediening van toestel gaat autoradio in de mute en hoor ik de piepjes en kliekjes door de speakers
- toestel kan maar niet verbinden met wifi netwerk, wat ik ook probeer...
- belonen optie niet te zien in iTunes
Overigens dit alles na update naar iOS 5.0.1 via iTunes.

[ Voor 4% gewijzigd door Mini Poeper op 11-11-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Voor de update dacht ik dat ik niet echt batterijproblemen had.
Na de update gaat het wel erg snel.

Vandaag amper gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/foto-11.png

Ik vind dit té snel. Klopt dat?

Ben nu m'n iPhone aan het herstellen. Ben benieuwd :)

[ Voor 17% gewijzigd door Cheesy op 12-11-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Blijkbaar zijn er problemen. Zie deze reactie (en ook de voorgaande van dezelfde gebruiker):

https://discussions.apple.com/message/16697359#16697359

"Be careful with the update!

Aparently there is a deeper error in iOS.
We are looking at this issue in writing time. Hang in there.
The battery problems get even worse for some, and some users who originally did'nt have the battery issue has obtained it via the 5.0.1 update.
Currently looking at the problem.

--Daniel Isaksen"

[ Voor 54% gewijzigd door Cap op 12-11-2011 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
@cap :

Welk app is dat voor die performance report ?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 11:51

Garrett

Watercooler

Kees_B ik geloof niet dat ik dat probleem heb met die batterij (op mijn 4S)
Hier, nieuwe telefoon en niks geïnstalleerd, helemaal schoon nog, en prepay kaartje erin:
http://a7.sphotos.ak.fbcd..._3776544_1422672714_n.jpg

Wordt ongetwijfeld "slechter" als alle mail en push shit aanstaat ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Garrett op 12-11-2011 08:28 ]

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Wow wat een verschil. Mooie vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Even een ander probleem aan de kaak stellen:

iPhone 4 met Microsim: prima bereik, vijf streepjes met T-Mobile.

iPhone 4S met nieuwe microsim: minder bereik, drie streepjes op dezelfde locatie.

Kruistest gedaan: KPN microsim in 4S: minder bereik, drie streepjes. T-Mobile microsim in iPhone 4: prima bereik, vier of vijf streepjes.

Heel bijzonder. Het lijkt dus aan de iPhone 4S te liggen of aan iOS 5.

Mensen die dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de enige waarbij de foto camera niet meer ih toegangsscherm staat na 5.0.1 update? M'n iPhone4 onder 5.0.0 heeft dat nl nog gewoon wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
werkt nog gewoon kan foto's maken via het toegangsscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat dan een instelling die je moet inschakelen? Reboot gedaan maar nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 22:16

Convoy

g44p

oldsmelly schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 07:08:
@cap :

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
lama verkeerd gelezen

[ Voor 89% gewijzigd door stormfly op 12-11-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 09:29:
Ben ik de enige waarbij de foto camera niet meer ih toegangsscherm staat na 5.0.1 update? M'n iPhone4 onder 5.0.0 heeft dat nl nog gewoon wel.
idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Homeknop dubbelklikken, staat ie er gewoon bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
matthijst schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 11:07:
Verrek, bij mij ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

oldsmelly schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 07:08:
De eerste is Geekbench, de 2e is GensystekLite.

Andere leuke tests voor de GPU: GPUBench, PaWaMark. En voor de CPU/FPU: Linpack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

THE_BASE schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 09:28:
(over verschil in bereik 4s t.o.v. 4)

Bij mij is het bereik voor de 4 en 4s precies hetzelfde. Zie ook de Vodafone ontvangstbalkjes in de vergelijkende screenshots hierboven. Als ik de 4 aan de onderkant vastpak gaan er 1 of 2 balkjes af, bij de 4s niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
THE_BASE schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 09:28:
Heel bijzonder. Het lijkt dus aan de iPhone 4S te liggen of aan iOS 5.

Hier ook verschil in bereik HI micro sim in iphone 4 dan 4 streepjes en in iphone 4s dan 2 streepjes.
Echt vreemd hopen dat hiereen oplossing voorkomt want in gebieden war ik vroeger 2 streepjes 3G had heb ik nu dus geen 3G meer :(.
Ben bang dat het aan de 4S ligt want op beide toestellen IOS 5.0.1

[ Voor 7% gewijzigd door edebee op 12-11-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 11:51

Garrett

Watercooler

Cheesy schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 08:34:
Wow wat een verschil. Mooie vergelijking.
Ja ik stond er ook versteld van, ik gebruik nu nog de 4 omdat er voor de 4S vooralsnog geen jailbreak is.
Ik zal voor de gein het simkaartje er eens uit halen en op Airplane mode zetten, kijken hoe lang ie het volhoudt ;)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 11:07:
Aha, dan lukt t wel. Bij mijn iPhone4 op 5.0.0 staat ie gewoon in toegangsscherm, zonder dat ik er voor hoef te dubbel klikken op de home button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Da's heul vreemd... weet je het wel zeker? Per ongeluk 2 keer geklikt op de home button vanuit lockmode wellicht, zou best kunnen, omdat ie soms niet direct reageert vanuit sleep mode. Vervolgens klik je dan meteen nog een keer en je hebt een dubbelklik gedaan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Cap schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 11:26:
[...]

De eerste is Geekbench, de 2e is GensystekLite.

Andere leuke tests voor de GPU: GPUBench, PaWaMark. En voor de CPU/FPU: Linpack
Thanks !

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Gisteren iPhone hersteld naar fabrieksinstellingen.

Vandaag is het echter nog slechter.
Als ik telefoon hele dag door zou gebruiken kom ik de dag niet eens rond :/

Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/foto-12.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 18:13:
Da's heul vreemd... weet je het wel zeker? Per ongeluk 2 keer geklikt op de home button vanuit lockmode wellicht, zou best kunnen, omdat ie soms niet direct reageert vanuit sleep mode. Vervolgens klik je dan meteen nog een keer en je hebt een dubbelklik gedaan... ;)
Nee, er gaat wel meer mis met mijn 4S. Ik heb geen enkele achtergrondfoto meer (iPhone 4 wel) en vanmiddag heb ik zelfs mijn SIM vastgezet via die 'invalid SIM' error, zodat ik mijn PUK-code moest achterhalen.

4S is een grandioze faalphone ah worden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Zou het niet kunnen dat de bereikindicator van de 4s anders is dan de 4. Iets wat we ook bij de introductie van de 4 zagen. Toen antennagate was heeft Apple een update uitgebracht waarbij je meer streepjes zag voor hetzelfde bereik.

Batterij zakt hier ook heel snel. Halve dag is het over. Hopen dat apple het snel verhelpt. Het lijkt met 5.01 bij mij wel wat beter geworden te zijn.

Sim kaart problemen zijn bij mij totaal opgelost na de update trouwens. Hij was hiervoor waardeloos en doet het nu perfect.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden - deel 2

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.