Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Even wachten wat de exacte prijs wordt...en wil hem wel eens in mijn handen hebben. Of ik hem niet te groot vind. Qua specs vind ik hem prima, ik werk nu nog met een iPhone 3G die echt te sloom is. Irriteer me er mateloos aan. Ook de foto's voldoen prima imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een lange review
YouTube: Video Anteprima Samsung Galaxy Nexus by batista70phone

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:53
God wat heb ik me bij die video zitten ergeren... Probeert ie een filmpje fullscreen te starten van de youtube site, vanaf de eerste keer denk ik, klik op youtube, maar nee, hij klikt op browser, he verdomme werkt niet, opnieuw... Tot 7 keet toe moet ie gevraagd worden tot ie op het juiste knopje drukt. Moet je zo iemand dan nog serieus nemen.
(spreek de taal trouwens niet)

Verder prachtig toestel dat er ontzettend snappie uit ziet, zit al vanaf april te wachten op een waardige vervanger voor mijn x10 en heb eindelijk de juiste gevonden.
Vooral de perikelen met SE en hun updates zorgen ervoor dat ik een nexus wil. Ben trouwens van mening dat een hd resolutie en groter scherm dit toestel tot de ware topklasse brengt en genoeg meerwaarde biedt tov een sgs2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Net gepre-ordered voor E560 bij Belsimpel lijkt me een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb geen tijd om het artikel door te lezen (moet zo werken) maar is dit weer een pentile ofzo? -->http://www.engadget.com/2011/10/21/the-galaxy-nexus-super-amoled-display-is-a-minus-not-a-plus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:37

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Levertijdentopic is geopend, Samsung Galaxy Nexus Levertijdentopic

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:49:
heb geen tijd om het artikel door te lezen (moet zo werken) maar is dit weer een pentile ofzo? -->http://www.engadget.com/2011/10/21/the-galaxy-nexus-super-amoled-display-is-a-minus-not-a-plus/
Dat je geen tijd hebt is geen excuus om simpele vragen te stellen waarbij je met een simpele zoekopdracht het antwoord op kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
@ sjondenon klopt... het super amoled scherm heeft een pentile layout geloof ik... dat zorgt voor een minder scherp ogend beeld dan rgb layout... (die super amoled PLUS gebruikt)

maargoed.. met een resolutie van 1280x720 denk ik niet dat dat zon probleem is... de dpi is erg hoog...
en super amoled blijft een geweldig contrast hebben.. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wolfjerolfje op 21-10-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:49:
Prima, heb op mijn desire ook een pentile scherm. Nooit last van gehad. Blij met dit scherm, rgb zou veel meer kosten en veel meer energie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Alexander6501 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:09:
[...]

Prima, heb op mijn desire ook een pentile scherm. Nooit last van gehad. Blij met dit scherm, rgb zou veel meer kosten en veel meer energie gebruiken.
Waarom zou RGB meer energie kosten? Er zijn ook Amoled-schermen zonder Pentile-layout, zoals op de GS II. Afaik verbruikt die niet meer energie. Nu heb ik er ook nooit last van gehad op mijn Desire, maar die hoge resolutie is dus minder hoog als je in ogenschouw neemt dat er maar 2 subpixels per pixels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
Alexander6501 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:09:
[...]

ben ik niet met je eens... samsung galaxy S heeft een super amoled.. (pentile layout dus) met een resolutie van 800x480.... daarbij kon ik de pixels duidelijk van elkaar onderscheiden... iets wat ik bijv. veel minder goed kan bij een optimus speed.. die gewoon een LCD met RGB layout heeft, met de zelfde resolutie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
wat ik wel jammer vind is het ontbreken van een SD slot, 16 of 32 GB vast geheugen is niet mis natuurlijk, maar soms kan het simpelweg verwisselen van het geheugen best handig zijn.

neemt niet weg dat ik het toestel nog steeds overweeg als opvolger van m'n Desire, die gaat er in april uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameete schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:26:
wat ik wel jammer vind is het ontbreken van een SD slot, 16 of 32 GB vast geheugen is niet mis natuurlijk, maar soms kan het simpelweg verwisselen van het geheugen best handig zijn.

neemt niet weg dat ik het toestel nog steeds overweeg als opvolger van m'n Desire, die gaat er in april uit :)
In april heb je weer andere keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Na zo'n grote hype vooraf, lijkt me toch dat veel mensen de Nexus vinden tegenvallen.
Wat is volgens jullie dan nu de "telefoon om in de gaten te houden"? Toch nog de Nexus? De bestaande 4s en de SGSII?
Ik heb het idee dat het momenteel in telefoonland nogal snel gaat en dat goed - beter - best op dit moment erg relatief is.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Jorgen schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:42:
Na zo'n grote hype vooraf, lijkt me toch dat veel mensen de Nexus vinden tegenvallen.
Wat is volgens jullie dan nu de "telefoon om in de gaten te houden"? Toch nog de Nexus? De bestaande 4s en de SGSII?
Ik heb het idee dat het momenteel in telefoonland nogal snel gaat en dat goed - beter - best op dit moment erg relatief is.
Ik ga lekker over een half jaar voor de Samsung Galaxy S3. Dat zal de nieuwe standaard worden.

Heb nu een S2 dus geen haast, de S2 is gewoon nog steeds de beste foon van dit moment dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door alwaysleft op 21-10-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
Jorgen schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:42:
Ik snap niet wat iedereen moeilijk doet over de Nexus?! Tuurlijk, qua specs zal de SGS3 er ver boven zitten en misschien zelfs de SGS2 al (op scherm na). Maar de Nexus is toch nooit de telefoon met de beste en nieuwste hardware geweest??? Het is een ontwikkelaarstelefoon en zet de maat. Dat betekent dat het een soort standaard is. En los daarvan, de specificaties zijn desalniettemin top; de Nexus is sneller en smoother dan de SGS2. Daar gaat het toch om... Wil je de nieuwste en beste hardware, tja, wacht dan even. Maar de ultieme phone zal lastig te vinden zijn, zoals je al zegt: er is altijd wel weer iets beters/nieuwer/snellers.

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
mbroeders schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:16:
[...]

Ik snap niet wat iedereen moeilijk doet over de Nexus?! Tuurlijk, qua specs zal de SGS3 er ver boven zitten en misschien zelfs de SGS2 al (op scherm na). Maar de Nexus is toch nooit de telefoon met de beste en nieuwste hardware geweest??? Het is een ontwikkelaarstelefoon en zet de maat. Dat betekent dat het een soort standaard is. En los daarvan, de specificaties zijn desalniettemin top; de Nexus is sneller en smoother dan de SGS2. Daar gaat het toch om... Wil je de nieuwste en beste hardware, tja, wacht dan even. Maar de ultieme phone zal lastig te vinden zijn, zoals je al zegt: er is altijd wel weer iets beters/nieuwer/snellers.
Ben ik het helemaal mee eens. Ik neem ook vooral een Nexus vanwege de Vanilla Android, dat geeft voor mij echt een groot voordeel boven andere skins (en achteraf kan je altijd nog een mod draaien). Ik denk dat de GS3 wel beter wordt dan de GN, vooral in GPU, maar dan heb je er wel Samsung Touchwiz bij en Samsung Kies.
Daarom ga ik voor de Galaxy Nexus, de specs zijn misschien niet de beste, maar het is idd een goede telefoon die veel langer wordt ondersteund dan andere telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:03

yok

Chris7 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:29:
[...]

Ben ik het helemaal mee eens. Ik neem ook vooral een Nexus vanwege de Vanilla Android, dat geeft voor mij echt een groot voordeel boven andere skins (en achteraf kan je altijd nog een mod draaien). Ik denk dat de GS3 wel beter wordt dan de GN, vooral in GPU, maar dan heb je er wel Samsung Touchwiz bij en Samsung Kies.
Daarom ga ik voor de Galaxy Nexus, de specs zijn misschien niet de beste, maar het is idd een goede telefoon die veel langer wordt ondersteund dan andere telefoons.
Blijft voor mij ook dé reden om voor de Nexus te gaan, wordt alweer mijn derde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

mbroeders schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:16:
[...]

Ik doe er ook niet moeilijk over. Ik verwoorde enkel wat mijns inziens de "algemene tendens" lijkt te zijn. Vooreerst was de Galaxy Nexus echt dé telefoon om te hebben en naar uit te kijken. Kort na de lancering van het apparaatje sloeg de stemming echter behoorlijk om. Lijkt voor mijn gevoel een beetje op de hype rond de Iphone 5, die ineens een "4s bleek te zijn". Ook hier hosanna van te voren en bij veel mensen een dip na de launch.
Mij maakt het allemaal niet zoveel uit. Ik gebruik nog een hele gewone Samsung telefoon. Ik weet wat ik er mee kan en wat ik er niet mee kan. Momenteel mis ik nog niks van de smartphonehype. Ik vind de smartphones wel interessant en zeker ook de commotie die rond de apparaatjes heerst.
Mijn vraag naar de "nieuwe-om-naar-uit-te-kijken" was dan ook voor een groot deel interesse naar naar het menselijke "willen-hebben"-aspect. :) En natuurlijk ben ik ook benieuwd naar wat nu de "beste" wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Jorgen schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:16:
[...]

Ik doe er ook niet moeilijk over. ... En natuurlijk ben ik ook benieuwd naar wat nu de "beste" wordt. ;)
Was natuurlijk ook zeker niet persoonlijk bedoeld ;) Meer naar aanleiding van meerdere negatieve posts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

OK. Geen probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante analyse van anandtech over het pentile scherm van de galaxy nexus :

http://www.anandtech.com/...tile-discussion-confirmed

Wel jammer, maar eigenlijk is het dus gewoon een vrij low resolutie scherm, qua subpixel density.Het truukje van de pentile maakt er dan een high rez ppi scherm van. Jammer, een verdere verslechtering van de specs imho :)

Volgens mij kan amoled nog niet hele kleine subpixels aan, de SLCD lithografie wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:05:
Interessante analyse van anandtech over het pentile scherm van de galaxy nexus :

http://www.anandtech.com/...tile-discussion-confirmed

Wel jammer, maar eigenlijk is het dus gewoon een vrij low resolutie scherm, qua subpixel density.Het truukje van de pentile maakt er dan een high rez ppi scherm van. Jammer, een verdere verslechtering van de specs imho :)

Volgens mij kan amoled nog niet hele kleine subpixels aan, de SLCD lithografie wel :)
Weer zo'n nutteloze 'blog' post van een persoon die het scherm zelf nog niet heeft gezien met als enigste doel pageviews te krijgen.
That said, at some subpixel density it should become difficult to impossible to notice PenTile's presence, it's just a matter of exceeding human visual acuity. Having not seen the Galaxy Nexus in person yet and given the absence of good macro shots of the display, we have put together a numerical comparison pitting the Galaxy Nexus panel up against some other common smartphone displays.
Dat zegt alles.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden: http://images.anandtech.com/graphs/graph5000/41846.png

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:37
quartex schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:21:
[...]

Weer zo'n nutteloze 'blog' post van een persoon die het scherm zelf nog niet heeft gezien met als enigste doel pageviews te krijgen.
Sorry maar alleen al met dit antwoord maak je jezelf compleet belachelijk. Dit is niet zomaar een blog, Anandtech is echt van de meest gerespecteerde sites als het om hardware reviews en previews gaat. Die gaan echt hun goede naam niet ten grabbel gooien om een paar pageviews meer.

[ Voor 18% gewijzigd door Miki op 23-10-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anandtech geeft het zelf aan dat je het zelf in de praktijk moet zien of het werkelijk zichtbaar is.
Als ik op youtube naar het scherm kijk vind ik die beter dan het scherm van de GS2. Die zijn zo overdreven.
Daarbij voldoet de hardware aan mijn eisen maar niet voor de adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Miki schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:00:
[...]

Sorry maar alleen al met dit antwoord maak je jezelf compleet belachelijk. Dit is niet zomaar een blog, Anandtech is echt van de meest gerespecteerde sites als het om hardware reviews en previews gaat. Die gaan echt hun goede naam niet ten grabbel gooien om een paar pageviews meer.
Dus?
Ze geven het zelf toe, ze hebben de Nexus niet zelf gezien, ze weten niet hoe het scherm eruit ziet, en of het inderdaad slechter is dan the sg2.

Ze zeggen zelf dat het voor het menselijk oog totaal niet uitmaakt.

Dus ja, ze doen het voor de pageviews.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Ach ja, had de Nexus bovenaan gestaan en de iPhone lager, dan had nu iedereen dit bericht hier neer gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Laatst online: 03-05-2021
ik vind hem ook verder "weinig" vernieuwend..
ik had gehoopt op de 1.5 exynos, met de sgx543mp2 gpu..

iet wat teleurstellende specs, en dat is jammer..

verder. moeten wel natuurlijk reeel blijven.
geweldig mooi apparaat vind ik het!

wel geweldig hoe de hele apple/android discussie weer los barst..

over het scherm.. tsjah, ik heb hem niet gezien, en kan er niet over oordelen..

ik wacht in ieder geval nog even, er komen zo verschrikkelijk veel nieuwe toestellen uit...

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

quartex schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:21:
[...]

[...]

Dat zegt alles.
Onzin. Het is bekend wat een Pentile-matrix doet en je kunt op basis daarvan uitrekenen wat de precieze (sub)pixeldichtheid is. Dat zijn gewoon de harde cijfers, zoals Anandtech die laat zien. Die hd-resolutie zegt dus eigenlijk maar weinig.

Voor mij is het overigens geen probleem. De resolutie blijft hoog, en van het Pentile-scherm op de Desire heb ik ook geen last.
quartex schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:27:
[...]

Dus?
Ze geven het zelf toe, ze hebben de Nexus niet zelf gezien, ze weten niet hoe het scherm eruit ziet, en of het inderdaad slechter is dan the sg2.

Ze zeggen zelf dat het voor het menselijk oog totaal niet uitmaakt.

Dus ja, ze doen het voor de pageviews.
Het enige wat er staat is dat het is bevestigd dat de GN een Pentile-layout heeft. Er staat niet zoiets als "het scherm van de GN is slecht".

[ Voor 29% gewijzigd door RoD op 23-10-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aron225 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:27:
ik vind hem ook verder "weinig" vernieuwend..
ik had gehoopt op de 1.5 exynos, met de sgx543mp2 gpu..
Iedereen heeft het erover dat de processor en vooral de GPU tegenvalt.
Kan het op dit moment een aantal high end games niet spelen? of 1080p afspelen?
Ik snap wel dat het daarmee minder future proof is maar in 2012 komen echt veel sterkere processoren (tegra 3/omap5) dat je met de omap 4460 toch al meteen achterloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
de reden dat ik geen galaxy nexus heb besteld, heeft iig hiermee temaken.
en dus denk ik, dat met mij, veel meer mensen dit toestel laten voor wat het is..

en ja, natuurlijk zal het gerust allemaal super gaan, en alles kunnen, maar ik ben gewoon spec-geil. en wil gewoon als ik iets koop, voor een hoop geld, het beste van het beste.. daarom voor mij geen iphone 4(s) (puur vanwege de limitaties van apple en software waar ik niet mee om kan gaan) en nog even geen galaxy nexus.

ik heb zojuist een 1 jarig goedkoop abbonementje afgesloten, en de voorganger van de galaxy nexus besteld (nexus s)..

hoop dat samsung/google, volgend jaar mij wel kan bekoren!

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
aron225 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:27:

iet wat teleurstellende specs, en dat is jammer..
Nexus heeft niet de bedoeling om de specs naar de limits te zetten. Gelukkig maar, want anders was er geen ander toestel dat ICS zou kunnen draaien. OMAP4 is op dit moment de snelste dualcore volgens mij, dit is al een verbeterde versie van de 4430 die in de Playbook draait en behoorlijk snel is.
ik wacht in ieder geval nog even, er komen zo verschrikkelijk veel nieuwe toestellen uit...
Welke dan als ik vragen mag? Sensation XE komt binnenkort uit, maar draait geen ICS en heeft een inferieur scherm. Verder alle toestellen zonder een resolutie van 1280x720 zou ik nu overslaan met het oog op de toekomst.
aron225 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:24:
de reden dat ik geen galaxy nexus heb besteld, heeft iig hiermee temaken.
en dus denk ik, dat met mij, veel meer mensen dit toestel laten voor wat het is..

en ja, natuurlijk zal het gerust allemaal super gaan, en alles kunnen, maar ik ben gewoon spec-geil. en wil gewoon als ik iets koop, voor een hoop geld, het beste van het beste.. daarom voor mij geen iphone 4(s) (puur vanwege de limitaties van apple en software waar ik niet mee om kan gaan) en nog even geen galaxy nexus.

ik heb zojuist een 1 jarig goedkoop abbonementje afgesloten, en de voorganger van de galaxy nexus besteld (nexus s)..

hoop dat samsung/google, volgend jaar mij wel kan bekoren!
Nieuwe generatie toestellen zal pas aangekondigd op CES (januari 2012) die dus pas uitkomen in april 2012, of op MWC (eind februari 2012, SGS3), die dus pas uitkomen in juni 2012. Veel plezier met wachten :D

[ Voor 37% gewijzigd door Alexander6501 op 23-10-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik heb tot oktober 2012 een nexus S..
daarnaast een bb torch, en zakelijk een bb bold 9700..

ik heb dus 3 telefoon abbonementen, alle 3 lopen ze 1 jaar.
ik kan dus 3 telefoons in een jaar bestellen (desire is nu verlopen en komt een nexus S)
torch verloopt februari/maart.
bold verloopt in juli.

dus heb genoeg tijden om te updaten.. en te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 00:57
aron225 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:34:
ik heb tot oktober 2012 een nexus S..
daarnaast een bb torch, en zakelijk een bb bold 9700..

ik heb dus 3 telefoon abbonementen, alle 3 lopen ze 1 jaar.
ik kan dus 3 telefoons in een jaar bestellen (desire is nu verlopen en komt een nexus S)
torch verloopt februari/maart.
bold verloopt in juli.

dus heb genoeg tijden om te updaten.. en te wachten..
Je hebt veel keuze dat klopt ,maar je betaalt denk ik ook wel een stuk meer per maand aan telefoon abonnementen

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
dat valt reuze mee..
mijn bold is gewoon zakelijk toestel, dus die kost me niks..
mijn torch kost geloof ik een euro of 30 in de maand, maar heeft mij (door bb messenger) al meer opgebracht, dan dat hij kost, (soort zakelijke prive telefoon)

derde abbo is gewoon echt prive.. daar heb ik een nexus S voor.. die kost me tussen de 30 en 35 euro..

dus,,, net hoe je het bekijkt..

maar mischien beter als we ontopic blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Alexander6501 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:29:
[...]

Nexus heeft niet de bedoeling om de specs naar de limits te zetten. Gelukkig maar, want anders was er geen ander toestel dat ICS zou kunnen draaien. OMAP4 is op dit moment de snelste dualcore volgens mij, dit is al een verbeterde versie van de 4430 die in de Playbook draait en behoorlijk snel is.

[...]

Welke dan als ik vragen mag? Sensation XE komt binnenkort uit, maar draait geen ICS en heeft een inferieur scherm. Verder alle toestellen zonder een resolutie van 1280x720 zou ik nu overslaan met het oog op de toekomst.

[...]

Nieuwe generatie toestellen zal pas aangekondigd op CES (januari 2012) die dus pas uitkomen in april 2012, of op MWC (eind februari 2012, SGS3), die dus pas uitkomen in juni 2012. Veel plezier met wachten :D
De Kal-El ( Nvidia quad core) is al in productie dus binnen nu en 4 maanden komen er smartphones met deze chip. Tevens zal de S3 in april komen net zoals dd galaxy s2 dit jaar. Dus wil je gewoon de uber specs dan zul je nog maar eventjes moeten wachten. Niet zo lang als jij doet stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 14:16
alwaysleft schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:11:
[...]

De Kal-El ( Nvidia quad core) is al in productie dus binnen nu en 4 maanden komen er smartphones met deze chip. Tevens zal de S3 in april komen net zoals dd galaxy s2 dit jaar. Dus wil je gewoon de uber specs dan zul je nog maar eventjes moeten wachten. Niet zo lang als jij doet stellen.
Ben benieuwd hoeveel deze "uber-specs" nog gaan uitmaken. Ice Cream Sandwich draait ontzettend soepel op de Galaxy Nexus, je hebt echt nooit het idee dat de hardware te traag is. Daarnaast is het maar afwachten hoe je battery life met een nieuwe complexe SoC als Kal-El gaat zijn.

Als je (complexe) games speelt is het natuurlijk een ander verhaal, maar voordat er games uit zijn die de kracht van Kal El uitbuiten zijn we misschien ook weer een jaar verder. En tegen die tijd komt de S4 alweer bijna... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kal El voor mobiele telefoons komen pas Q1 2012 beschikbaar. Daarbij komt dat de tegra chips altijd later op de markt zijn gekomen dan NVIDIA naar buiten heeft gebracht.
Tablet pc met tegra 3 zou volgens Nvidia al in augustus 2011 op de markt komen. Dat is dus dec geworden.
Wacht je op de S3 dan heb je eind van het jaar al de omap 5. Kan je wachten komt er altijd een betere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
@finwe.

jij de galaxy nexus al in je handen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
aron225 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:24:
@finwe.

jij de galaxy nexus al in je handen gehad?
Yep, ik vind het echt een super device! De hardware is natuurlijk erg goed (ik vind vooral het scherm mooi), maar Ice Cream Sandwich is de grootste sprong voorwaarts wat mij betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
laat eens wat meer los!
wat zijn puntjes waar jij van zegt: had beter gekunt.
of de grootste plus / minpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Finwe schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:21:
[...]

Ben benieuwd hoeveel deze "uber-specs" nog gaan uitmaken. Ice Cream Sandwich draait ontzettend soepel op de Galaxy Nexus, je hebt echt nooit het idee dat de hardware te traag is. Daarnaast is het maar afwachten hoe je battery life met een nieuwe complexe SoC als Kal-El gaat zijn.

Als je (complexe) games speelt is het natuurlijk een ander verhaal, maar voordat er games uit zijn die de kracht van Kal El uitbuiten zijn we misschien ook weer een jaar verder. En tegen die tijd komt de S4 alweer bijna... ;)
Kal El gebruikt een speciale 5de core om het energieverbruik te verlagen. Zo gaat de eerste tablet ( transformer prime) op 1 acculading meer 8)7 dan 11 uur mee. Benchmarks zijn ook erg goed: http://www.androidauthori...its-quintuple-core-24852/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01 14:45
Tja zo kan je altijd wel blijven zeggen van 'ik wacht nog even 4 maandjes want dan komt er weer een superdeluxe nieuwe phone uit, maar dan ben je 4 maanden verder, en dan komt er 3 maanden daarna weer een enorm veel betere uit, tja.. zo kan je altijd wel blijven wachten.
Denk dat een van de grootste pluspunten van de Galaxy Nexus is dat er gewoon stock android op zit en dat je veeel langer dan andere telefoons updates krijgt (en ook snel). Verder geloof ik best dat het scherm erg mooi is, al zullen er inderdaad nog wel betere schermen uit komen maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
aron225 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:34:
laat eens wat meer los!
wat zijn puntjes waar jij van zegt: had beter gekunt.
of de grootste plus / minpunten.
Dat zou weinig zin hebben, aangezien ik zelf in het Android team werk, dus natuurlijk vind ik hem helemaal geweldig! :) Dat vind ik ook echt trouwens, het is geen verkoop-praat - ik denk dat het team het maximale eruit heeft gehaald. Maar het is echt een telefoon die je in je handen moet hebben om te kunnen zien hoe goed hij is, dat helpt meer dan wat ik er ook over zou zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:17

StrongArmLance

Endless flow

Oud bericht, maar ik miste hem hier?

http://www.engadget.com/2...android-4-0-4-65-inch-hd/

Maar iig nog even alle dingen op een rijtje...

Ik verbaas me trouwens nog steeds over die barometer ;)

[ Voor 56% gewijzigd door StrongArmLance op 23-10-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
kristan schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:02:
Oud bericht, maar ik miste hem hier?

http://www.engadget.com/2...android-4-0-4-65-inch-hd/

Maar iig nog even alle dingen op een rijtje...

Die zit er schijnbaar in om een snellere GPS fix te krijgen.

Ik ga gewoon voor dit toestel, ben meer op zoek naar een stabiel en goed (het liefst vanilla) android toestel. Bovendien vind ik het hogere resolutie, ondanks de pentile layout, echt een plus. Kan niet wachten! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Rubu schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:52:
[...]

Die zit er schijnbaar in om een snellere GPS fix te krijgen.

Ik ga gewoon voor dit toestel, ben meer op zoek naar een stabiel en goed (het liefst vanilla) android toestel. Bovendien vind ik het hogere resolutie, ondanks de pentile layout, echt een plus. Kan niet wachten! :9~
Vanille android is ook waar ik uiteindelijk altijd weer op terecht komt, en daarom zou ik hem graag willen. Ik vind die camera wel bijzonder spijtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkHe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-02 09:01
Hmm, ik zit nu inmiddels toch wel te twijfelen.

Wilde echt heel graag van tevoren een Galaxy Nexus, maar zit nu jammer genoeg te twijfelen

Komt de galaxy SII HD eigenlijk ook in nederland uit? want dat is eigenlijk ook wel een heel tof toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

kristan schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:02:
Het werd al ruim 1.5 geleden aangekondigd (barometers in telefoons)... Ik zie er echt enorm veel toegevoegde waarde voor bijvoorbeeld buienradar-achtige applicaties ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
BtM909 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:40:
[...]

Het werd al ruim 1.5 geleden aangekondigd (barometers in telefoons)... Ik zie er echt enorm veel toegevoegde waarde voor bijvoorbeeld buienradar-achtige applicaties ;)
Volgens mij werd de barometer in de Galaxy Nexus niet voor het weer gebruikt, maar om sneller met GPS je locatie te bepalen. Wat ook erg fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carrein
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-01-2016
Omdat het levertijdentopic gesloten is, toch maar even hier gezet.

Heb een mailtje gestuurd naar CoolBlue (België) en zij verwachten de Galaxy Nexus te verkopen vanaf half november. Prijs is nog wel onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
RoD in "Samsung Galaxy Nexus Levertijdentopic"

heb je deze gelezen? Er zijn niet voor niets levertijdentopics natuurlijk. Dan vervuild het ervaringen/techtopic niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 11:18
418O2 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:42:

heb je deze gelezen? Er zijn niet voor niets levertijdentopics natuurlijk. Dan vervuild het ervaringen/techtopic niet zo
Iemand interesse om dit samen te doen?

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carrein
418O2 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:42:

topic is gesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 11:38
Nieuw Leveringstijden topic is geopend!

Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Belangrijkste reden voor mij om naar de galaxy nexus te gaan is nog wel dat ie ook weer een notification led heeft :-D

Ik ga er dan wel even voorzichtig vanuit dat het een fullcolour is net als op mijn nexus one, ik zou echt niet meer zonder kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

wessel99 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:34:
Belangrijkste reden voor mij om naar de galaxy nexus te gaan is nog wel dat ie ook weer een notification led heeft :-D

Ik ga er dan wel even voorzichtig vanuit dat het een fullcolour is net als op mijn nexus one, ik zou echt niet meer zonder kunnen!
Dat is serieus hét ding wat ik miste toen ik van N1 naar NS ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
wessel99 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:34:

Oh, dat is briljant. Vriend van mij is van een Desire naar S2 gegaan (zit zelf nog op de desire) en zit te vloeken datie telkens echt moet kijken of er wat is. Maakt hem voor mij weer een stuk interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:07
dit was voor mij ook een reden om de Nexus S snel weer te verkopen.
Ik was de Nexus One gewend destijds en die trackball i.c.m. de verschillende kleuren waren perfect.

Ik hoop dat het bij deze Nexus ook weer mogelijk is allerlei kleuren in te stellen voor verschillende soorten messages/alarms. Is dara al meer over bekend?

Ps: eigenlijk hoop ik dat ze nog eens een remake doen van de Nexus One. Ik vond dat wel een perfect toestel eigenlijk.
yok schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:39:
[...]

Dat is serieus hét ding wat ik miste toen ik van N1 naar NS ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
arene schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:48:
dit was voor mij ook een reden om de Nexus S snel weer te verkopen.
Ik was de Nexus One gewend destijds en die trackball i.c.m. de verschillende kleuren waren perfect.

Ik hoop dat het bij deze Nexus ook weer mogelijk is allerlei kleuren in te stellen voor verschillende soorten messages/alarms. Is dara al meer over bekend?

Ps: eigenlijk hoop ik dat ze nog eens een remake doen van de Nexus One. Ik vond dat wel een perfect toestel eigenlijk.
[...]
Ik kwam wel dit tegen maar dit is informatie van 6 oktober:
Notification Light
As many of you know, Samsung seems to leave off notification lights on their phones – not with this one. We have been told that the Galaxy Nexus will have a multi-colored notification light placed towards the bottom chin. So with all physical buttons removed thanks to Ice Cream Sandwich, Samsung has placed a notification light, smack dab in the middle there instead.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 01:01:
[...]

Oh, dat is briljant. Vriend van mij is van een Desire naar S2 gegaan (zit zelf nog op de desire) en zit te vloeken datie telkens echt moet kijken of er wat is. Maakt hem voor mij weer een stuk interessanter.
Met een beetje handigheid (lees: root en een speciale ROM) is dat gewoon te verhelpen hoor, niet alle kleuren maar je kan wel degelijk de ledjes achter de touchbutton laten oplichten bij een notificatie...

En er zijn nog andere tools die het zelfs op het scherm tonen, en aangezien het maar 1/50ste van je scherm gebruikt kost het ook maar weinig stroom...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
watercoolertje schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:45:
En er zijn nog andere tools die het zelfs op het scherm tonen, en aangezien het maar 1/50ste van je scherm gebruikt kost het ook maar weinig stroom...
Als je op NoLED doelt: die trekt de accu wel degelijk als een malloot leeg omdat de telefoon niet meer naar deep sleep mode gaat als er een notificatie "aan de hand" is.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Even heel wat anders: bevat dit toestel ook een FM-ontvanger? Zo ja, wordt daar dan ook een app voor aangeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

laserboy schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:40:
Even heel wat anders: bevat dit toestel ook een FM-ontvanger? Zo ja, wordt daar dan ook een app voor aangeleverd?
De Nexus Galaxy bevat geen tuner, staat bij de specs van Belsimpel.

[ Voor 8% gewijzigd door yok op 25-10-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
yok schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:47:
[...]De Nexus Galaxy bevat geen tuner, staat bij de specs van Belsimpel.
Nu weet ik dat het voorgaande Nexus-toestel ook geen FM Tuner bevat, echter zat er wel een chip in die FM ondersteunde. Aan de hand van de HTC App hebben ze het toch werkende gekregen. Zie je hier wel een mogelijkheid in bij de Galaxy Nexus? Daarmee bedoel te zeggen of er een chip zit die FM gewoon ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Heb dit topic en de hele aanloop naar de galaxy nexus specs etc al een tijd gevolgt.
Ik mag fijn ergens december verlengen ( mag nu al maar doe ik niet omdat ik een GS2 of Sensation XE nu geen toegevoegde waarde vind t.o.v. de GN, de GS2 HD dan weer wel maar die is er niet, en heeft dan nog knoppen waardoor je toch iets inlevert ).

Dat vorig jaar de NS uitkwam heb ik deze overgeslagen omdat ik t.o.v. mijn desire geen toegevoegde waarde kon vinden waar ik heel blij van werd behalve vanilla android en dus altijd up to date.
Deze had voor NL geen Amoled en t.o.v. desire, of anders dik betalen voor een import uit de US.
Geen notificatie LED

Wat mij betreft zijn er een heleboel plussen aan dit toestel.

+Resolutie van het scherm ( zeer fiijn en vergelijkbaar met mijn tablet )
+Scherm zelf wat nu wel weer amoled is, zelfs super amoled.
+Processor is snel en dualcore ( in mijn geval van desire naar GN een grote verbetering )
+Notificatie LED is weer terug!
+Vanilla android en dus altijd up to date ( waarbij ICS zoals ik het tot nu toe heb gezien geen andere launcher nodig zal hebben aangezien deze sterk verbeterd is )

Radio gebruik ik nu ook niet, dus zal ik niet missen in een telefoon.

16 of 32 Gb, tja ik heb nu een transformer met 16Gb en daarmee red ik het prima, zal vooral afhangen van het verschil in prijs van deze versies, wat is hierover bekend?.
Vast geheugen lijkt mij ook geen groot probleem, weet niet hoe dit eventueel het flashen van Roms in de toekomst in de weg zal zitten, toch jammer dat er mbt bovenstaande keuze geen verwisselbaar geheugen kaartje in kan, niet erg maar het is wel handig en denk ik het enige minpunt maar overkomelijk.

Dus wat mij betreft veel plussen, ik game niet op de telefoon ( wellicht een keertje wordfeud of angry birds in de trein ) maar verder als dat geen grafische power nodig, en zelfs dan heb ik nog een verbetering t.o.v. desire ).

( Maar afhankelijk of ICS goed geport kan worden naar de desire zou het best zo kunnen zijn dat ik de kat uit de boom kijk, beleef nu nog steeds veel plezier aan deze telefoon )

Waar ik zeer benieuwd naar ben is hoe mensen met een GS2 of Sensation denken aan een update naar deze telefoon? en waarom?

Wellicht hoort niet alles hier in de topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yochi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
heeft er iemand een foto of video waar je de notification led ziet? ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze er uit ziet :s ik heb al op youtube enz gezocht maar vind niet echt iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
yochi schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:31:
heeft er iemand een foto of video waar je de notification led ziet? ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze er uit ziet :s ik heb al op youtube enz gezocht maar vind niet echt iets
Hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
GrandPuba schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:22:
knip...

Waar ik zeer benieuwd naar ben is hoe mensen met een GS2 of Sensation denken aan een update naar deze telefoon? en waarom?

Wellicht hoort niet alles hier in de topic...
Leuk positief stuk! En ik denk dat je echt aangenaam verrast gaat worden door het verschil tussen de Desire en de GN. Tenminste, ik vond de overstap van Desire naar SGS2 al een reuzeverschil!
En ja, ik ga nu een definitieve overstap maken naar de GN. Eigenlijk vooral vanwege de punten die jij noemt: scherm, ingebakken LED en vanilla android. Ik denk dat ICS echt een enorm verschil gaat maken. Nu ben ik blij met extra features die Touchwizz biedt, maar met ICS zit het merendeel van die features ingebouwd. En een aantal nuttige features van CM zijn ook overgenomen (of Google nu goed naar CM heeft gekeken of dat het CM team daadwerkelijk heeft meegeholpen laat ik maar even in het midden). De SGS2 is super, maar ik wil niet meer afhankelijk zijn van updates van de fabrikant en gewoon direct kunnen ervaren welke koers Android opgaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
GrandPuba schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:22:
Wat mij betreft zijn er een heleboel plussen aan dit toestel.

+Resolutie van het scherm ( zeer fiijn en vergelijkbaar met mijn tablet )
+Processor is snel en dualcore ( in mijn geval van desire naar GN een grote verbetering )
1. De opgegeven resolutie van de GN is niet de werkelijke resolutie, die is veel lager, die het Pentile - RGB verhaal. De werkelijke scherpheid/ppi van het scherm is vergelijkbaar met dat van de Galaxy S II.
2. De OMAP4460 is an sich een prima SoC, maar met een sterk verouderde GPU. True, de GPU (SGX540) is overclocked (naar 384 MHz als ik het me goed herinner). Als je de OMAP4460 vergelijkt met de Exynos 4210 (o.a. in de SGS2), dan wordt de Galaxy Nexus echt van tafel geblazen op grafisch gebied, de GPU van de Exynos (de Mali400) is één van de krachtigste (misschien wel dé krachtigste) mobiele GPU's op dit moment, alleen voorbij gestreefd door (dacht ik) de GPU in de iPad2 en de iPhone 4S, de PowerVR SGX543MP2.

Maar, je hebt gelijk in het punt dat de Galaxy Nexus beter is dan de Desire ;)

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
thijsje66 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:17:
[...]

1. De opgegeven resolutie van de GN is niet de werkelijke resolutie, die is veel lager, die het Pentile - RGB verhaal. De werkelijke scherpheid/ppi van het scherm is vergelijkbaar met dat van de Galaxy S II.
Heb je ze beide al eens naast elkaar gezien? De resolutie *is* 1280x720, dus er past meer op je scherm, dus het is fijner om er websites op te lezen, je ziet meer e-mails in gmail, etc. etc. Scherpheid/ppi is een ander verhaal, en bekijk de telefoon eerst eens in het echt voor je daar een oordeel over velt. Ik persoonlijk vind het scherm beter dan dat van de SGS2, en zie echt geen pixels. Maar ik raad iedereen aan om vooral zelf te gaan kijken, en niet zomaar iedereen op een forum te geloven (inclusief mijzelf).
2. De OMAP4460 is an sich een prima SoC, maar met een sterk verouderde GPU. True, de GPU (SGX540) is overclocked (naar 384 MHz als ik het me goed herinner). Als je de OMAP4460 vergelijkt met de Exynos 4210 (o.a. in de SGS2), dan wordt de Galaxy Nexus echt van tafel geblazen op grafisch gebied, de GPU van de Exynos (de Mali400) is één van de krachtigste (misschien wel dé krachtigste) mobiele GPU's op dit moment, alleen voorbij gestreefd door (dacht ik) de GPU in de iPad2 en de iPhone 4S, de PowerVR SGX543MP2.
"Van tafel geblazen" op welk vlak? De GPU in de Galaxy Nexus is volgens mij echt prima en rap zat voor ICS. De enige reden waarom je zou kunnen twijfelen is als je games speelt, en dan nog zou ik even wachten op goede benchmarks voor je dit soort conclusies trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Sowieso zeggen specs niet alles, de software is enorm bepalend. Met een goede rom en een leuke OC kan ik op mijn 2 jaar oude Milestone (/Droid) nog een behoorlijke score halen in Quadrant
Afbeeldingslocatie: http://joolee.nl/images/screenshot_2.jpg

Ter vergelijking;
Dit is op Froyomod 2.3 met 1100 Mhz overclock
Op 900ULV overclock haal ik een score van 1150. Dit draai ik standaard met een accuduur van +- 2 dagen.
Een Milestone met standaard rom haalt +-300 (getest op een vanilla Milestone met alle updates)

[ Voor 5% gewijzigd door Joolee op 25-10-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Finwe schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:00:
[...]

Heb je ze beide al eens naast elkaar gezien? De resolutie *is* 1280x720, dus er past meer op je scherm, dus het is fijner om er websites op te lezen, je ziet meer e-mails in gmail, etc. etc. Scherpheid/ppi is een ander verhaal, en bekijk de telefoon eerst eens in het echt voor je daar een oordeel over velt. Ik persoonlijk vind het scherm beter dan dat van de SGS2, en zie echt geen pixels. Maar ik raad iedereen aan om vooral zelf te gaan kijken, en niet zomaar iedereen op een forum te geloven (inclusief mijzelf).
Toch heeft dat Pentile-verhaal wel het eea aan invloed op de daadwerkelijke resolutie. Wat, uiteindelijk, de kwaliteit van het scherm is durf ik ook niet te zeggen, maar het is al wel bekend dat Pentile niet onzichtbaar hoeft te zijn. Zelf ben ik wel erg benieuwd naar de reviews. Jij zegt dat je het scherm beter vindt dan de SGS2; jij hebt het toestel dus gezien?
"Van tafel geblazen" op welk vlak? De GPU in de Galaxy Nexus is volgens mij echt prima en rap zat voor ICS. De enige reden waarom je zou kunnen twijfelen is als je games speelt, en dan nog zou ik even wachten op goede benchmarks voor je dit soort conclusies trekt.
Zeker omdat de GPU in de GN veel hoger geklokt is dan in andere toestellen, is het noodzakelijk om de reviews af te wachten. Zeker voor de GPU is nu oordelen veel te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Finwe schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:00:
[...]

[...]

De resolutie op papier, in absolute pixels is 720p. Echter, schermen die werken met een Pentile layout - en dat doet de Galaxy Nexus - hebben minder subpixels, lees het verhaal maar hier, hier en hier.

Op papier, dat zal je tijdens normaal gebruik niet merken, maar daar had ik het ook niet over. Mocht je de telefoon willen kopen omdat hij op papier absoluut de sterkste is, dan moet je dat niet doen. Ik zeg niets over de telefoon of ICS, die zijn prachtig!

Ik zei dat de daadwerkelijke scherpte ongeveer gelijk is met de Galaxy S II. Dat klopt niet helemaal, de GN is ietsjes scherper.
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph5000/41848.png

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph5000/41846.png
Here things still look pretty good for the 4.65" HD Super AMOLED display, putting it just north of SGS2's Super AMOLED Plus display with an RGB stripe. I wager that if you were satisfied with the pixel density of SGS2 that the pixel density Galaxy Nexus actually won't be off-putting despite the presence of PenTile. In addition, hopefully some of the UI design considerations that come along with using PenTile (no vertical 1 pixel thick elements) have been taken into consideration from the outset for Ice Cream Sandwich. For true subjective impressions however, we'll have to wait and see.
Bron: Anandtech

En over het GPU kloksnelheid verhaal:
Als je een Pentium 4 dezelfde kloksnelheid geeft als een i7 2600k, krijg je dan ook dezelfde prestaties? Nee. Feit is en blijft dat de GPU van de OMAP4460 ook al zat in de Hummingbird processors van vorig jaar, o.a. terug te vinden in de Galaxy S en Nexus S. Toen was dat een topnotch GPU, dat valt nu echter wel mee. Nee, hij is niet slecht, maar hij had beter gekund. Ik had echt, echt gehoopt op een Mali400.

@Jolee
Je haalt nu Quadrant naar boven, een van de onbetrouwbaarste benchmarks, waarbij makkelijk gecheat kan worden. Dat cheaten gaat zo:
code:
1
2
3
4
#!/system/bin/sh

mount -o rw -t tmpfs tmpfs /data/data/com.aurorasoftworks.quadrant.ui.standard
mount -o rw -t tmpfs tmpfs /data/data/com.aurorasoftworks.quadrant.ui.advanced

Wat je doet is de I/O tests van Quadrant uitvoeren op je RAM-geheugen, wat veel sneller is dan je NAND geheugen.
Bovendien, als je Quadrant dan toch wil gebruiken, moet je wel de Advanced versie gebruiken, die laat ook de subscores per onderdeel zien, I/O, CPU, Memory, 2D en 3D.
Leuk dat je Milestone hoger haalt, ik kon mijn Nexus S tot de 3000 pushen (soms 3500) en m'n Galaxy S II liet wel eens uitschieters naar de 5000 zien als ik er even goed mee prutste. Bovendien fluctueren de Quadrant scores enorm. De meeste huidige telefoons lopen namelijk tegen hun fps-cap op, wat er voor zorgt dat het grafische gedeelte niet hoger kan dan 60 fps en je dus nooit zeker weet of dat de echte GPU-score is.
GLBenchmark heeft laatst een nieuwe versie geïntroduceerd, versie 2.1, die de grafische benchmarks offscreen draait, je ziet ze dus niet, met een resolutie van 720p. Zo heb je geen fps-cap, duidelijkere scores en een eerlijker testresultaat.

Als je echt een goede benchmark wil, kijk dan eens naar CFBench, GLBenchmark o.i.d.

[ Voor 17% gewijzigd door thijsje66 op 25-10-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
RoD schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:31:
[...]

Toch heeft dat Pentile-verhaal wel het eea aan invloed op de daadwerkelijke resolutie. Wat, uiteindelijk, de kwaliteit van het scherm is durf ik ook niet te zeggen, maar het is al wel bekend dat Pentile niet onzichtbaar hoeft te zijn. Zelf ben ik wel erg benieuwd naar de reviews. Jij zegt dat je het scherm beter vindt dan de SGS2; jij hebt het toestel dus gezien?
Yep ik heb hem gezien. Ik geloof best dat pentile invloed heeft, maar ik persoonlijk zie er niks van en vind de grotere resolutie van de GN een voordeel tov de SGS2. Misschien ben ik er zelf minder gevoelig voor, en zien andere mensen het wel. Daarom vind ik gewoon dat iedereen zelf moet gaan kijken naar het scherm, als je er echt over twijfelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Finwe schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:52:
[...]

Yep ik heb hem gezien. Ik geloof best dat pentile invloed heeft, maar ik persoonlijk zie er niks van en vind de grotere resolutie van de GN een voordeel tov de SGS2. Misschien ben ik er zelf minder gevoelig voor, en zien andere mensen het wel. Daarom vind ik gewoon dat iedereen zelf moet gaan kijken naar het scherm, als je er echt over twijfelt.
Een Pentile-scherm heeft nog niet eerder zo'n hoge resolutie gehad, dus het zichtbare effect zal natuurlijk bij de GN minder zijn. Dat wordt ook bevestigd door de berekeningen van Anandtech, die de subpixeldichtheid nog boven de SGS2 plaatst. Daarom verwacht ik ook niet dat het voor mij een probleem zal zijn. Wel zijn de claims van een superhoge resolutie nogal overtrokken, want het is vooral de effectieve pixeldichtheid waar het om draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Finwe schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:52:
[...]

Oh dat zeg ik ook niet, ik het zelf een Galaxy S II en ik zie geen pixels, prima scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
thijsje66 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:36:
[...]
Op papier, dat zal je tijdens normaal gebruik niet merken, maar daar had ik het ook niet over. Mocht je de telefoon willen kopen omdat hij op papier absoluut de sterkste is, dan moet je dat niet doen. Ik zeg niets over de telefoon of ICS, die zijn prachtig!
Als je het toch niet zal merken, waarom dan mensen in verwarring brengen :) Op papier (volgens de specs van Samsung) is het 1280x720 en in de praktijk dus ook.
En over het GPU kloksnelheid verhaal:
Als je een Pentium 4 dezelfde kloksnelheid geeft als een i7 2600k, krijg je dan ook dezelfde prestaties? Nee. Feit is en blijft dat de GPU van de OMAP4460 ook al zat in de Hummingbird processors van vorig jaar, o.a. terug te vinden in de Galaxy S en Nexus S. Toen was dat een topnotch GPU, dat valt nu echter wel mee. Nee, hij is niet slecht, maar hij had beter gekund. Ik had echt, echt gehoopt op een Mali400.
Je kan een P4 totaal niet vergelijken met een i7...daar zitten meerdere generaties architectuur-vernieuwingen tussen. De SGX is maar een generatie nieuwer, dus clock speed kan daar best een verschil maken. Mijn punt is ook niet zozeer dat de 384 MHz SGX een top-GPU is (hoewel hij dat best zou kunnen zijn)..mijn punt is: waarom heb je een andere GPU nodig als ICS al supersnel draait met deze GPU? Dat lijkt alleen echt belangrijk voor games, en zelfs daar is het maar de vraag of de hoge clock het meeste verschil niet opheft. Meer GPU power is ook minder batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Finwe schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:02:
[...]

Als je het toch niet zal merken, waarom dan mensen in verwarring brengen :) Op papier (volgens de specs van Samsung) is het 1280x720 en in de praktijk dus ook.

[...]

Je kan een P4 totaal niet vergelijken met een i7...daar zitten meerdere generaties architectuur-vernieuwingen tussen. De SGX is maar een generatie nieuwer, dus clock speed kan daar best een verschil maken. Mijn punt is ook niet zozeer dat de 384 MHz SGX een top-GPU is (hoewel hij dat best zou kunnen zijn)..mijn punt is: waarom heb je een andere GPU nodig als ICS al supersnel draait met deze GPU? Dat lijkt alleen echt belangrijk voor games, en zelfs daar is het maar de vraag of de hoge clock het meeste verschil niet opheft. Meer GPU power is ook minder batterijduur.
Het was een abstracte en overdreven vergelijking, maar wel een terechte.
Nou, ik heb liever een betere GPU in mijn toestel (het kan áltijd wat soepeler ;) ), zeker met spellen. Zeker, de hogere clock zal wel wat helpen, maar een nieuwere GPU is altijd beter.
Het is vaak zo dat nieuwere GPU's zuiniger zijn dan de oude, een oude GPU met een hogere clock is minder zuinig dan een nieuwere GPU met een lagere clock. Nu weet ik dat in dit geval niet helemaal zeker, maar ik ga er wel vanuit.
Je kan er ook vanuit gaan dat een GPU een minimaal deel van je stroomverbruik van je mobiel is, waarom denk je dat mensen zo graag hardware acceleration willen? Omdat je GPU zuiniger is dan je CPU, eigenlijk vooral daarom. Ja, het zal soepeler lopen, maar bovenstaande is veel belangrijker.

En ja, het pentile verhaal is wel belangrijk. Je krijgt niet een pixel-density à la de iPhone 4(S), maar à la de SGS2, dat is wel een groot verschil.
No offense :) , maar blijkbaar heb je mijn verhaal niet goed gelezen, Samsung zegt inderdaad dat het 720p is, dat is in de officiële pixelcount ook zo, maar als je beter kijkt zie je dat de real-life resolutie lager is.

[ Voor 5% gewijzigd door thijsje66 op 25-10-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
thijsje66 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:09:
[...]

Het was een abstracte en overdreven vergelijking, maar wel een terechte.
Nou, ik heb liever een betere GPU in mijn toestel (het kan áltijd wat soepeler ;) ), zeker met spellen. Zeker, de hogere clock zal wel wat helpen, maar een nieuwere GPU is altijd beter.
Het is vaak zo dat nieuwere GPU's zuiniger zijn dan de oude, een oude GPU met een hogere clock is minder zuinig dan een nieuwere GPU met een lagere clock. Nu weet ik dat in dit geval niet helemaal zeker, maar ik ga er wel vanuit.
Je kan er ook vanuit gaan dat een GPU een minimaal deel van je stroomverbruik van je mobiel is, waarom denk je dat mensen zo graag hardware acceleration willen? Omdat je GPU zuiniger is dan je CPU, eigenlijk vooral daarom. Ja, het zal soepeler lopen, maar bovenstaande is veel belangrijker.
Tja veel dingen zijn maar een minimaal deel van het stroomgebruik, maar in mobile telt iedere mA hoor :) Ik denk dat voor de core ICS experience de huidige GPU super is. Ik ben het helemaal met je eens op games vlak - daar kan het wel uitmaken. Ik zou gewoon de benchmarks afwachten, het zou niet de eerste keer zijn dat de eerste versie van een nieuwe architectuur minder presteert dan de vorige op een hogere clock.
En ja, het pentile verhaal is wel belangrijk. Je krijgt niet een pixel-density à la de iPhone 4(S), maar à la de SGS2, dat is wel een groot verschil.
No offense :) , maar blijkbaar heb je mijn verhaal niet goed gelezen, Samsung zegt inderdaad dat het 720p is, dat is in de officiële pixelcount ook zo, maar als je beter kijkt zie je dat de real-life resolutie lager is.
De vraag is, wat is "real-life resolutie" :) Voor veel mensen betekent resolutie het aantal pixels op hun scherm. Meer pixels is meer ruimte voor applicaties om te renderen, en dat vind ik persoonlijk het grootste voordeel. Dat voordeel heb je op de Galaxy Nexus. Dat er een techniek wordt gebruikt waardoor de ppi lager is, betekent niet dat dat voordeel verdwijnt, zeker niet als je het gebruik van deze techniek eigenlijk niet kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Finwe schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:23:
[...]

Tja veel dingen zijn maar een minimaal deel van het stroomgebruik, maar in mobile telt iedere mA hoor :) Ik denk dat voor de core ICS experience de huidige GPU super is. Ik ben het helemaal met je eens op games vlak - daar kan het wel uitmaken. Ik zou gewoon de benchmarks afwachten, het zou niet de eerste keer zijn dat de eerste versie van een nieuwe architectuur minder presteert dan de vorige op een hogere clock.

[...]

De vraag is, wat is "real-life resolutie" :) Voor veel mensen betekent resolutie het aantal pixels op hun scherm. Meer pixels is meer ruimte voor applicaties om te renderen, en dat vind ik persoonlijk het grootste voordeel. Dat voordeel heb je op de Galaxy Nexus. Dat er een techniek wordt gebruikt waardoor de ppi lager is, betekent niet dat dat voordeel verdwijnt, zeker niet als je het gebruik van deze techniek eigenlijk niet kan zien.
OK, nou zijn we het (eindelijk ;) ) eens :P
Over je punt van 'Meer pixels is meer ruimte voor applicaties om te renderen' had ik nog niet nagedacht, dat is inderdaad wel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
Wat ik me afvraag naar aanleiding van het verhaal over de GPU icm het gebruik van ICS: Daar zit hardware acceleration in, is het dan zo dat onze Androidtelefoons zuiniger gaan worden?

Dit zou mogelijk kunnen zijn omdat nu de cpu alle gpu-taken op zich neemt wat betreft de UI. Die is daarin niet gespecialiseerd en kost hem dus veel moeite.
Nu de GPU hiervoor ingeschakeld gaat worden, zal deze hier sneller klaar mee zijn.
Zou dit veel voordeel opleveren wat betreft de batterijconsumptie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
thijsje66 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:24:
[...]

OK, nou zijn we het (eindelijk ;) ) eens :P
Over je punt van 'Meer pixels is meer ruimte voor applicaties om te renderen' had ik nog niet nagedacht, dat is inderdaad wel fijn :)
Yay! ;) Ik merk het zelf vooral bij GMail, veel makkelijker om in de lijst van e-mails de context van berichten te zien bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit nog een beetje te twijfelen :D

Het scherm lijkt me geweldig, namelijk 720p, de S(uppixel)PPI ligt helaas maar iets hoger (10%) als de SGS2, er is meer ruimte (namelijk een groter scherm die in een aantal apps ook volledig benut kan woorden). En het notificatieledje is zeker welkom!

Echter de GPU zal zeer waarschijnlijk vergelijkbaar of slechter zijn dat die in de SGS2 (ik uit me hier voorzichtig ik wil eerst de benches zien), echter met een hogere resolutie pakt dat dus wel aardig negatief uit, er moeten namelijk niet 384.000 (SGS2) pixels gerenderd worden maar 921.600, ruim 2x zo veel dus! En ik game wel regelmatig en alles draait perfect op de SGS2. Tevens is deze telefoon toch iets groter en hoewel het me niet zo boeit snap ik dat niethelemaal, het scherm neemt namelijk net zo veel in als me SGS2 scherm + buttons, waarom het toestel dan niet even groote/klein kan zijn is me een raadsel maar naar mijn idee zit er teveel ruimte onder en boven het scherm.

Maargoed als ik nu nog me SGS1 of LG2x had gehad wist ik direct dat ik over zou stappen, echter aangezien ik een model heb wat nog goed mee kan met dit top-apparaat is het toch een erg lastige keus!

Ow en als voordeel heb je natuurlijk direct ICS, maar ik flash graag roms enzo en de SGS2 zal niet veel (maandje hooguit) later een custom ICS rom krijgen!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
PeterFdeVries schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:40:
Wat ik me afvraag naar aanleiding van het verhaal over de GPU icm het gebruik van ICS: Daar zit hardware acceleration in, is het dan zo dat onze Androidtelefoons zuiniger gaan worden?

Dit zou mogelijk kunnen zijn omdat nu de cpu alle gpu-taken op zich neemt wat betreft de UI. Die is daarin niet gespecialiseerd en kost hem dus veel moeite.
Nu de GPU hiervoor ingeschakeld gaat worden, zal deze hier sneller klaar mee zijn.
Ja, dat levert voordeel op. Zeker bij de eerdere Android-telefoons (maar dan praat je wel over de G1-fase) maakte dat een groot verschil, redenen waarom die zo snel leegliepen:
  • Niet bepaald zuinige CPU
  • Slechte en onzuinige GPU
  • Door bovenstaande bijna alles op de CPU
@watercoolertje
Klopt, de pixelcount telt zeker mee!
Ik heb zelf de SGS2, maar ik ga toch over naar de Galaxy Nexus (krijg hem toch gratis van Samsung, review sample :) )
Anders had ik hem zelf ook wel gekocht hoor, daar niet van.

[ Voor 11% gewijzigd door thijsje66 op 25-10-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeterFdeVries schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:40:

Zeker maar verwacht geen uren extra, hooguit 5-15% extra op de 3 a 4 uur die normaal gehaald wordt (uiteraard 3 a 4 uur scherm aan tijd doel ik dan op). Verbruik van SoC's is beetje overrated (als ik kijk waar mijn SoC voornamelijk op draait is het 80% deep sleep en 10% 200Mhz en de overige 10% van de tijd heeft ie op een snelheid van 500/800/1000/1200 of 1400 gedraait. Als het nou 20 a 30% was op 1000+ dan had je kunnen stellen dat er aardige winst zou zijn. Maar blijkbaar hoeft me huidige SoC ook niet zo veel te doen op hoge snelheid...

[ Voor 3% gewijzigd door watercoolertje op 25-10-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yochi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
Phone Arena heeft ondertussen weer een nieuwe review helaas wel nog altijd met het beta model :(
YouTube: Samsung Galaxy Nexus Preview

Persoonlijk vind ik de review niet zo goed maar ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
yochi schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:52:
Phone Arena heeft ondertussen weer een nieuwe review helaas wel nog altijd met het beta model :(

Stem is in ieder geval goed irritant. Valt me telkens weer mee hoe handzaam hij nog is met zo'n scherm. Verder is het inderdaad een beetje open deuren intrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:02

Ik vind het echt een nietszeggende review... Doe het dan niet zou ik zeggen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Michaelg schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:26:
[...]

Ik vind het echt een nietszeggende review... Doe het dan niet zou ik zeggen.
Precies wat ik dacht. Gewoon 10 minuten specs opnoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66

Nou, 'beta model', ik zou eerder zeggen 'release candidate software met final model'. Ik denk niet dat ze nog zo heel veel gaan veranderen, mensen hebben nog geen obvious bugs gevonden in hun hands-on tijd en aangezien Google en Samsung best wel een hoop finaliseertijd hebben gehad verwacht ik dat dit precies hetzelfde model is als het model dat uiteindelijk in de winkels ligt.
* Thijs gaat hem importeren uit Amerika in de release-week :)
offtopic:
Ik ben blijkbaar als enige fan van zijn stem. Waarschijnlijk gaat hij nog steeds een keer iets zeggen in de trend van:
'And this, comrades, is great quality from great Mother Russia!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:58

Koppensneller

winterrrrrr

Waarom ga je hem importeren? Scheelt dat een hoop centjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
KoppenSneller schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:36:
Waarom ga je hem importeren? Scheelt dat een hoop centjes?
Dat ook, maar grotendeels omdat ik hem godverdomme als eerste wil hebben ;)
December duurt me toch echt te lang, begin november klinkt al een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thijsje66 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:34:
[...]

Afhankelijk van de prijs aldaar en de dollar koers ga ik 'm ook gewoon zelf halen daar, mooi excuus voor een paar dagen New York o.i.d.
offtopic:
Ik ben blijkbaar als enige fan van zijn stem. Waarschijnlijk gaat hij nog steeds een keer iets zeggen in de trend van:
'And this, comrades, is great quality from great Mother Russia!'
offtopic:
Je bent niet de enige..

Hij meldt in het filmpje wel dat het toestel een slecht toetsenbord had, maar hij zegt dat dit komt doordat het een early/beta/proto versie is, maar dat zie ik er verder niet in terug, dus ook al is dit de finale versie, dan maak ik me geen zorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Fly-guy schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:57:
[...]
Afhankelijk van de prijs aldaar en de dollar koers ga ik 'm ook gewoon zelf halen daar, mooi excuus voor een paar dagen New York o.i.d.

[...]
offtopic:
Je bent niet de enige..

Hij meldt in het filmpje wel dat het toestel een slecht toetsenbord had, maar hij zegt dat dit komt doordat het een early/beta/proto versie is, maar dat zie ik er verder niet in terug, dus ook al is dit de finale versie, dan maak ik me geen zorgen...
Hij ging volgens mij $699 kosten, da's op het moment ongeveer 500 euro, een stuk goedkoper dan de Nederlandse adviesprijs dus. Ik heb een paar collega's in Amerika, ik laat hem wel daarheen sturen en vervolgens naar Nederland sturen, dan heb ik waarschijnlijk ook geen gekloot met douane :7 (of tenminste, dat hoop ik :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carrein
thijsje66 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:34:
[...]
Wanneer en bij welke winkels komt hij uit? Heb nogal wat vrienden in de VS wonen, dan kan ik hem zo goedkoper en sneller binnenkrijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Ook importeren hoort hier niet thuis. Ontopic aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

thijsje66 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:36:
[...]

Hij ging volgens mij $699 kosten, da's op het moment ongeveer 500 euro, een stuk goedkoper dan de Nederlandse adviesprijs dus. Ik heb een paar collega's in Amerika, ik laat hem wel daarheen sturen en vervolgens naar Nederland sturen, dan heb ik waarschijnlijk ook geen gekloot met douane :7 (of tenminste, dat hoop ik :P)
In Nederland is hij in de tweede week van november beschikbaar, dus dat valt wel mee (ook uit US) via telecomwinkels, inderdaad alleen wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
thijsje66 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:36:
[...]

Zit er geen verschil tussen EU en VS versie dan?

grahamofthewheels.com

Pagina: 1 ... 7 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.