'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...
Volgens aankondigen heeft de Galaxy Nexus of LTE, of HSPA+. Het zou mij verbazen mocht dit er niet inzitten. Ik ben wel benieuwd welke versie in de Benelux gaat uitkomen, want naar mijn weten is België klaar voor zowel HSPA+ als LTE.mbroeders schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:10:
Ik dacht dat de GN standaard met LTE geleverd zou worden, maar nu ik bij de specificaties op pdashop staan dat er géén LTE op zit. Weet iemand hoe dat zou zitten?
Het maakt denk ik niet eens zo heel veel uit welke van de twee erop zit, geen van beide zijn bij mijn weten beschikbaar in Nederland. Als ik moet gokken, denk ik de HSPA+ versie, maar daar kan ik ook volkomen naast zitten.mbroeders schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:10:
Ik dacht dat de GN standaard met LTE geleverd zou worden, maar nu ik bij de specificaties op pdashop staan dat er géén LTE op zit. Weet iemand hoe dat zou zitten?
Ik heb geen leuke ondertitel.
Coolblue bevestigt FM-Tuner op Galaxy Nexus!
Samsung Galaxy Nexus heeft geen Gorilla Glass, aldus Engadget.
[ Voor 44% gewijzigd door laserboy op 27-10-2011 12:09 ]
Wel verstevigd glas, das wel positief. FM-tuner kan me gestolen worden. Ik ga er vanuit dat ze toch geen honderden versies met verschillende radio's gaan bouwen? Maar gewoon één of twee? Dus hoop eigenlijk dat wij hier ook 4g krijgen en dat ze op de campussen 4g gaan uitrollenlaserboy schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:34:
PDAShop meldt ook dat het toestel beschikt over FM-tuner. De afgelopen weken is dit niet tegengesproken, maar was er amper informatie te vinden. Ben ook hier benieuwd naar. We zullen het tzt wel zien.
Coolblue bevestigt FM-Tuner op Galaxy Nexus!
Samsung Galaxy Nexus heeft geen Gorilla Glass, aldus Engadget.
Ik denk dat ook dat Samsung de échte high-end specs (zoals goede GPU, 1.8Ghz Exynos, Super AMOLED Plus) voor de GS3 bewaard. Waarom ik toch voor de GN ga is toch wel voornamelijk de Vanilla Android.
En het is natuurlijk een zeer goede telefoon. Het zal niet de beste Androidtelefoon zijn, maar hij doet toch zeker mee in de top. Daarom wel een GN voor mij, maar ik vind het toch een beetje jammer dat Samsung mensen niet het beste geeft wat het in huis heeft,
Voor de 100e keer, dat is de bedoeling niet van de Galaxy Nexus. Het is gewoon een soort mijlpaaltelefoon (ghi) om de komst van ICS te vergezellen. Ookal is het niet cutting edge, de specs zijn prima en zeker goed genoeg om de nieuwe android experience te showcasen. Niets meer, niets minder.Chris7 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:32:
Ik vind het opvallend dat de GN op veel punten toch iets mindere specs heeft dan de GS2. En op sommige punten is hij wel beter, maar toch niet met de best mogelijk specs.
Ik denk dat ook dat Samsung de échte high-end specs (zoals goede GPU, 1.8Ghz Exynos, Super AMOLED Plus) voor de GS3 bewaard. Waarom ik toch voor de GN ga is toch wel voornamelijk de Vanilla Android.
En het is natuurlijk een zeer goede telefoon. Het zal niet de beste Androidtelefoon zijn, maar hij doet toch zeker mee in de top. Daarom wel een GN voor mij, maar ik vind het toch een beetje jammer dat Samsung mensen niet het beste geeft wat het in huis heeft,
Dat geneuzel over de specs waar ongeveer 50% van de posts hier over gaat moet maar eens afgelopen zijn want het voegt echt niets toe en kan me voorstellen dat er een hoop mensen zijn die er doodmoe van worden.
\o/
Dus jij wil zeggen dat je totaal niet op specs let bij het aanschaffen van een telefoon? Kijk, software kan je aanpassen, daar let ik niet zo op bij het aanschaffen van een telefoon, maar een andere SoC in je telefoon zetten wordt toch ingewikkeldoXygeN schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:06:
[...]
Voor de 100e keer, dat is de bedoeling niet van de Galaxy Nexus. Het is gewoon een soort mijlpaaltelefoon (ghi) om de komst van ICS te vergezellen. Ookal is het niet cutting edge, de specs zijn prima en zeker goed genoeg om de nieuwe android experience te showcasen. Niets meer, niets minder.
Dat geneuzel over de specs waar ongeveer 50% van de posts hier over gaat moet maar eens afgelopen zijn want het voegt echt niets toe en kan me voorstellen dat er een hoop mensen zijn die er doodmoe van worden.
Daar gaat het niet om. Dit is al zo vaak gemeld, we weten het nu wel, het voegt niets toe.thijsje66 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:49:
[...]
Dus jij wil zeggen dat je totaal niet op specs let bij het aanschaffen van een telefoon? Kijk, software kan je aanpassen, daar let ik niet zo op bij het aanschaffen van een telefoon, maar een andere SoC in je telefoon zetten wordt toch ingewikkeld
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Dat zegt hij niet. Het zou prettig zijn als je de discussie ietwat meer op de inhoud zou kunnen voeren. Dit soort berichten voegen niets toe.thijsje66 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:49:
[...]
Dus jij wil zeggen dat je totaal niet op specs let bij het aanschaffen van een telefoon? Kijk, software kan je aanpassen, daar let ik niet zo op bij het aanschaffen van een telefoon, maar een andere SoC in je telefoon zetten wordt toch ingewikkeld
Ik vind vanille android een groter voordeel dan een proc die misschien 20% sneller is. Door vanilla android voelt mijn HTC Desire nog steeds nieuw en snel na bijna 2 jaar (een uniekum voor mij, buiten mijn w810i (ik ben nog steeds een beetje verliefd daarop) heb ik het nooit langer dan een jaar met een telefoon uitgehouden doordat het traag ging). De TouchWizz software en alle bloatware en trage updates heb ik liever niet, dan neem ik die iets mindere specs op de koop toe. De mindere specs zitten daarnaast vooral in de GPU, en aangezien ik buiten cut the rope nouwelijks game op mijn telefoon ga ik dat niet missen denk ikthijsje66 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:49:
[...]
Ja, maar wat ik bedoel dat je op bijna elke telefoon (semi-) vanilla Android kan zetten (CM7/AOSP ROM's). (Ik hou wel van Touchwiz, maar da's een kwestie van smaak)Cyleo schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:38:
[...]
Ik vind vanille android een groter voordeel dan een proc die misschien 20% sneller is. Door vanilla android voelt mijn HTC Desire nog steeds nieuw en snel na bijna 2 jaar (een uniekum voor mij, buiten mijn w810i (ik ben nog steeds een beetje verliefd daarop) heb ik het nooit langer dan een jaar met een telefoon uitgehouden doordat het traag ging). De TouchWizz software en alle bloatware en trage updates heb ik liever niet, dan neem ik die iets mindere specs op de koop toe. De mindere specs zitten daarnaast vooral in de GPU, en aangezien ik buiten cut the rope nouwelijks game op mijn telefoon ga ik dat niet missen denk ik
En klopt, de CPU is prima, de GPU kan je zo je vraagtekens bij stellen, maar dat hebben we hierboven al (uitgebreid) gedaan.
Maar dan ben je afhankelijk van twee bronnen, namelijk google voor de source en de dev voor de ROM (voor zover je het zelf niet kan wil).thijsje66 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:44:
[...]
Ja, maar wat ik bedoel dat je op bijna elke telefoon (semi-) vanilla Android kan zetten (CM7/AOSP ROM's).
Ik was in het begin met mijn desire ook wel van de ROMs en veel flashen, maar merk nu dat nu CM7.x lekker loopt, die drang minder is. Derhalve zie ik het voordeel van een google experience foon ook wel, zonder flashen toch de snelste updates en mocht je wel willen flashen is dat ook erg makkelijk gemaakt.
Dit slaat echt nergens op.thijsje66 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:49:
[...]
Daarom ga ik ook voor de Galaxy Nexus. Je zit niet met alle Touchwiz-rommel en achteraf hoef je er geen mod op te zetten, want ik vind de Vanilla Android erg mooi en altijd als eerste updates vind ik al helemaal perfect.Fly-guy schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:12:
[...]
Maar dan ben je afhankelijk van twee bronnen, namelijk google voor de source en de dev voor de ROM (voor zover je het zelf niet kan wil).
Ik was in het begin met mijn desire ook wel van de ROMs en veel flashen, maar merk nu dat nu CM7.x lekker loopt, die drang minder is. Derhalve zie ik het voordeel van een google experience foon ook wel, zonder flashen toch de snelste updates en mocht je wel willen flashen is dat ook erg makkelijk gemaakt.
Met deze specs zal de GN ook nog wel lang ondersteund worden, want met een dualcore kun je voorlopig vooruit, lijkt me.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De vraag is alleen of de verandering van dual- naar quadcore zoveel verschil oplevert als single- naar dualcore.CLB schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:27:
Als je 't echt zo wil stellen is dualcore alweer oud, Tegra3 platform is quadcore.. mja =p
Je kan op bijna elke Android telefoon een vanilla ROM draaien, maar dan moet je wel zin hebben in flashen, rooten en ROMs. Alleen het gezeik met een degelijke back-up weerhoud mij er van om daar aan te beginnen. Ik heb namelijk nu alles ingesteld zoals ik wil, alle apps die ik wil en al m'n bestanden zoals ik ze wil. Met back-ups gaat mij net iets te vaak iets fout om dat te riskeren. Helaas is het alternatief bij gewoon updaten Kies...thijsje66 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:44:
[...]
Ja, maar wat ik bedoel dat je op bijna elke telefoon (semi-) vanilla Android kan zetten (CM7/AOSP ROM's). (Ik hou wel van Touchwiz, maar da's een kwestie van smaak)
En klopt, de CPU is prima, de GPU kan je zo je vraagtekens bij stellen, maar dat hebben we hierboven al (uitgebreid) gedaan.
Ik zou mijn Galaxy S2 zo ruilen voor een Galaxy Nexus, al waren ze op dezelfde dag uitgekomen. Alleen al omdat ik nu een homescreen replacement moet draaien (Go Launcher), omdat ik TW echt crap van de bovenste plank vind (lijkt me te veel op iOS en dat wil ik juist niet).
Dat de hardware dan een klein beetje minder is, kan ik mee leven.
Kan ik gewoon mijn contract niet verlengen en pas in december verlengen en dan bij bijv. smartphoneshop.nl de Galaxy Nexus bestellen met verlenging van mijn abonnement?
Ben ook benieuwd hoe "lastig" het flashen / terugflashen van roms zal gaan zijn. Zeker het maken van een backup naar een SD-card vind ik erg handig op mijn N1; als je dan niet tevreden bent met de rom (of alsnog moet wipen), kun je altijd nog even snel terug. Benieuwd hoe dat gaat als je alleen intern geheugen hebt.
Verder zou ik het een mooie upgrade van mijn N1 vinden, al kan ik nu niet echt zeggen wat ik nu aan de N1 mis. Wellicht het enige dat ik jammer vind van de N1 is dat het interne geheugen beperkt is, maar met SD-linker en een Ext3 partitie op mijn SD-kaart is dat ook opgelost. Dus alhoewel ik een hoog "hebben"-gehalte bespeur kan ik het nog niet helemaal uitleggen waarom dit nu een zinvolle upgrade zou worden. Een ding waar ik wel erg blij mee ben is dat er een full-colour led op zit, want dat vind ik nog steeds de meest geniale feature van de N1, die multi-colour clitoris!
Verwijderd
Ja, die kun je gewoon door laten lopen, is maandelijks opzegbaar tegenwoordig. Het kan wel zijn dat de kosten omhoog gaan als je nu nog korting krijgt maar dat is provider afhankelijk. Dom dat T-mobile hem niet gaat verkopen, lopen ze veel klanten mee mis.supestw schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:45:
Kan ik gewoon mijn contract niet verlengen en pas in december verlengen en dan bij bijv. smartphoneshop.nl de Galaxy Nexus bestellen met verlenging van mijn abonnement?
Whahaha.wessel99 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:54:
die multi-colour clitoris!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 00:01 ]
NOT bleeding edge hardware.
NOT the fastest devices out there.
ARE for bleeding edge software releases.
ARE for developers.
NOT perfect.
Ik dacht dat dit duidelijk was. Het is een standaard, een soort van minimum waar anderen op voort zullen bouwen. Wat belangrijker is, is dat de telefoon waarschijnlijk wel sneller zal runnen dankzij een volledig geoptimaliseerd besturingssysteem. Het enige waar ik wat op zou afdingen, is het glas dat ze gebruiken (of de prijs). En heel misschien de camera, maar ik wil eerst eens een goede review daarover lezen en wat foto's zien. Maar met bovenstaande dingen in acht nemend, denk ik echt niet dat we zo kritisch moeten zijn over bijvoorbeeld het type processor of GPU. Toch?!
Heb je gelijk in, zelf neem ik bij me abbo meestal een device waar ik vrijwel niks extra's voor betaal (zo heb ik het afgelopen jaar een abbo van 320 euro totaal en heb ik daar een telefoon bij gekregen van 325 euro) Die heb ik verkocht voor 225 (vriendendienst anders nog 25 meer gevraagd), waardoor me totaalkosten voor een aboo over het hele jaar maar 95 euro isVerwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:58:
Dom dat T-mobile hem niet gaat verkopen, lopen ze veel klanten mee mis.
Dan kan je mits je geld spaart/genoeg verdient een telefoon in 1x kopen van bijv 400 tot 500 euro en ben je dus over een heel jaar 500 tot 600 euro kwijt aan je telefoon + abbo, vergelijkbaar of zelfs goedkoper als een high-end telefoon bij je abbo nemen meestal
Ik wil de Galaxy Nexus maar koop hem pas onder de 500 euro en als dat snel geneog is wacht ik zelfs tot ie onder de 450 is, uiteindelijk is die niet veel beter (eigenlijk enkel het scherm en het OS) dan me SGS2 en die is nog maar 425 euro
edit: wat ik dus eignelijk zeg, ookal biedt t-mobile die telefoon niet aan ze zijn me niet kwijt als klant ondanks dat ik wel voor die telefoon ga
[ Voor 6% gewijzigd door watercoolertje op 28-10-2011 10:37 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Precies, en met deze krijg je gewoon als eerste de nieuwe Android versie zonder lastig te hoeven doen (hoewel ik flashen best leuk vind) en niet de onnodige achtergrondprocessen van niet-vanilla android romsFly-guy schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:12:
[...]
Maar dan ben je afhankelijk van twee bronnen, namelijk google voor de source en de dev voor de ROM (voor zover je het zelf niet kan wil).
Dáárom koop je denk ik ook een Nexustoestel. De hardware is niet de beste die er te krijgen is, maar de Vanilla Android en de enorm lange ondersteuning zijn enorm grote voordelen. Voor mij is deze hardware goed genoeg, maar ik stel me zo voor dat andere mensen meer hadden verwacht. Vooral de oude GPU zal Samsung wel op kritiek komen te staan.Cyleo schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:10:
[...]
Precies, en met deze krijg je gewoon als eerste de nieuwe Android versie zonder lastig te hoeven doen (hoewel ik flashen best leuk vind) en niet de onnodige achtergrondprocessen van niet-vanilla android roms
Maar we moeten maar eerst eens een goede review/benchmark zien om te kijken hoe het in de praktijk uitpakt.
In de review van iPhone 4S komt de GN in ieder geval bij de browserbenchmarks een stuk beter uit de bus, ben dus benieuwd naar hoe het hele systeem presteert.
Dat is dit knopje

[ Voor 130% gewijzigd door PaT op 29-10-2011 22:11 ]
Hij is iets groter dan de GS2, en dus vind ik de GN op zich een nog net acceptabele grootte hebben. Doordat de knoppen onder het scherm ontbreken kon het scherm ook groter worden. Ik denk wel dat het niet groter moet worden, want dan krijg je het denk ik wel erg lastig in je broekzak. En een veelgehoorde 'klacht' is dat het nu misschien moeilijk is met één hand je telefoon te bedienen. Maar daarvoor moet je denk ik echt zelf de telefoon in handen hebben gehad.KoppenSneller schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:26:
Wat vinden jullie van het formaat van de GN? Ik heb nu in een aantal telefoonzaken eens wat grote toestellen in de hand gehad (LG Optimus 3D bijv.), en als ik dan bedenk dat de GN nóg groter is, schrik wel een beetje. Het toestel zelf vind ik erg mooi, maar ik vraag me af of het niet te lomp/groot is voor mij. Aan de andere kant dacht ik dat van tevoren ook van de HTC Hero die ik nu nog gebruik...
Verwijderd
Gewoon de specs vergelijkenKoppenSneller schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:26:
Wat vinden jullie van het formaat van de GN? Ik heb nu in een aantal telefoonzaken eens wat grote toestellen in de hand gehad (LG Optimus 3D bijv.), en als ik dan bedenk dat de GN nóg groter is, schrik wel een beetje. Het toestel zelf vind ik erg mooi, maar ik vraag me af of het niet te lomp/groot is voor mij. Aan de andere kant dacht ik dat van tevoren ook van de HTC Hero die ik nu nog gebruik...
LG optimus 3D: 128.8 x 68 x 11.9 mm gewicht 168 g
HTC Titan 131x70x9 mm 160 g
GN 135.5 x 67.94 x 8.94 mm gewicht 135 g
Dus het valt erg mee. GN is tov optimus 3D en Titan alleen langer.
Hopelijk komen er nog andere toestellen met zo'n schermgrootte/resolutie als de GN alleen geheel gewoon kleiner. Aan de zijkant en boven en onder van het scherm is toch nog wel in de toekomst wat ruimte weg te snoepen. Moeten de andere onderdelen maar gewoon wat kleiner worden!
Heel misschien toch de GN nog maar los kopen
[ Voor 4% gewijzigd door Nivk op 29-10-2011 17:44 ]
YouTube: Samsung Galaxy Nexus hands-on
Ik mag medio december verlengen en ben er eigenlijk zeker van dat deze het gaat worden. Natuurlijk zal de SGSIII nog veel bruter worden. Maar voordat die er is zijn we een half jaar verder en dan blijf je toch zitten met een Android 4.0 + TW telefoon, doe mij die kale Android maar

Yep. Dit filmpje heeft mij ook doen besluiten om voor de Nexus te gaan. Wil gewoon nieuwste Android altijd hebben. Vind hem net zo smooth als de 4S en dat zegt een hooppartyondude schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 22:34:
Wil net zeggen ja, dat ziet er toch fantastisch en heerlijk smooth uit? Jammer dan dat de Nexus niet de allerbeste specs heeft, zo te zien loopt het wel als een trein en uiteindelijk gaat het daar gewoon om. En dat de camera niet matched met wat heden ten dage de norm is, ach, boeiend. Ik maak met mijn SGS foto's die voor mij kwalitatief ruim voldoende zijn, dit zal alleen maar beter worden.
Ik mag medio december verlengen en ben er eigenlijk zeker van dat deze het gaat worden. Natuurlijk zal de SGSIII nog veel bruter worden. Maar voordat die er is zijn we een half jaar verder en dan blijf je toch zitten met een Android 4.0 + TW telefoon, doe mij die kale Android maar
Ik vind dit eigenlijk niet zo fijn. Als je bedenkt dat een Galaxy S2 HD de maten 129.8 x 68.8 x 9.5 mm heeft met een 4.65 inch 720p scherm dan vind ik de Nexus eigenlijk best log. Aangezien een S2 HD nog knoppen heeft, had de Nexus wel wat kleiner gekund wat mij betreft. Dan laat ik het dikste punt van de Nexus nog even terzijde (11.5mm) want de S2 HD zal ook wel dikker zijn bij de camera dan die 9.5mm. Grappig wel dat de Nexus juist niet bij de camera dikker is, maar aan de onderkant.Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:19:
[...]
Gewoon de specs vergelijken
LG optimus 3D: 128.8 x 68 x 11.9 mm gewicht 168 g
HTC Titan 131x70x9 mm 160 g
GN 135.5 x 67.94 x 8.94 mm gewicht 135 g
Dus het valt erg mee. GN is tov optimus 3D en Titan alleen langer.
Volgens Google is er wel 'stevig' glas gebruikt, een alternatief op Gorilla Glass dus. Wat precies is afaik niet echt bekendgemaakt.alwaysleft schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:51:
Wat me wel zorgen maakt is dat er geen Gorilla Glass in de Nexus zit. Zou dat echt zoveel uitmaken? http://androidandme.com/2...ass-for-the-galaxy-nexus/
Dit soort dingen worden in het levertijdentopic besprokenyochi schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:48:
Heeft iemand hier een idee wat de prijs zou zijn van de GN in belgie? want hier hoor ik best wel weinig over in price watch staat 569 in nederland, met die prijs zou ik heeel blij zijn
Smooth ja, maar heb toch 2x een framedrop kunnen bespeuren, dat is wanneer hij widgets toevoegt aan de homescreen, dan is de transitie terug naar de widgetscreen niet helemaal smooth. Zie je op 1:07 tot 1:15 in de video.alwaysleft schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:54:
Door deze link wil je gewoon de Nexus hebben. Wat een smooth toestel![]()
![]()
Maar afgezien daarvan is ie zeker smooth!
Serieus? Ik ben echt een idioot met mijn SNS en gebruik 'm wel tig keer per dag, maar alleen de achterkant is bekrast. Mijn scherm echt totaal niet. Enige wat ik altijd doe is de telefoon in de broekzak met het scherm naar de kant stoppen van mijn been (de zachte kant) en nooit mijn telefoon in een tas doen en/of in combinatie met sleutels.partyondude schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:13:
Dat Gorilla glas klinkt leuk, maar ik heb op mijn SGS toch echt een paar krassen op het scherm na een jaar intensief gebruik. Volgens mij is het vrij simpel, wil je je telefoon mooi houden dan moet er minimaal een screen protector op, het beste is natuurlijk gewoon dat ding in een hoesje stoppen.
Zou alleen graag een verbetering van de batterij zien, maar dat geldt volgens mij voor heel veel smartphone-gebruikers :-)
Ah, dat ziet er geweldig uit. En apple heeft al een paar keer laten zien dat voor een smoothe user ervaring geen top hardware nodig is (overigens absoluut géén apple fan) en uiteindelijk is dat wat ik wil en de reden dat mijn desire oxygen draait, en ik van mijn leven geen sense meer terug wil. En eigenlijk ook geen andere fabrikantenlauncher, al lijkt mij die van SE nog mee te leven van wat ik heb gezien.alwaysleft schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:54:
Door deze link wil je gewoon de Nexus hebben. Wat een smooth toestel![]()
![]()
Waar heb je dat weg? Verder mag er bij Honeycomb wel een schil ontwikkeld worden door fabrikanten. Het gebeurt desondanks niet echt veel. Ze zullen het echter wel zoveel mogelijk proberen te verhinderen.rdohmen schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:17:
Als ik het goed begrepen heb is het bij ICS net als bij Honeycomb niet de bedoeling dat er een "schil" door de afzonderlijke Android fabrikanten ontwikkeld word.
Verwijderd
Ik geloof het niet maar zou het wel toejuichen.rdohmen schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:47:
Hier vandaan. Ik heb het op meerdere sites gezien maar volgens mij gebruiken ze allemaal dezelfde bron.
Laat Samsung lekker verder gaan met touchwiz en HTC met sense etc.
Wel zou het bv een keus kunnen zijn om een update te krijgen die plain vanilla biedt en dat je een paar maanden later een update krijgt met de laatste sense versie bv. Als een gebruiker dat zou willen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Tja, aangezien de Samsung tablets gewoon met Touchwizz schil worden geleverd, zou ik dit niet te serieus nemen. Daarnaast, Samsung heeft al een tijd geleden aangegeven dat de TW schil er gewoon komt, zij het iets 'minder' (heb ik gelezen, vraag me even niet naar de bron). Zo zouden updates sneller kunnen doorkomen. Maar goed, ik had dit bericht al een paar maanden geleden gelezen en toen waren er ook grote vraagtekens bij...rdohmen schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:47:
Hier vandaan. Ik heb het op meerdere sites gezien maar volgens mij gebruiken ze allemaal dezelfde bron.
Verwijderd
Gelukkig kreeg ik door de schil van Samsung de Touchwiz op de SGS2 meer performance omdat samsung onder de motorkap ook van alles sneller maakte.
Voorbeeld is bijvoorbeeld dat de TouchWiz browser sneller is als de Stockbrowser en veel smoother werkt.
Als Samsung dit blijft doen vind ik het verder niet erg.. Maar als de performance omlaag gaat natuurlijk wel.
Zie het antwoord op mijn tweet daarover:
https://twitter.com/#!/Coolblue_NL/status/130944683139534848
weinig tot niks..
Bij Belsimpel zeggen ze alleen de 32GB versie binnen te krijgen. Beetje vreemd inderdaad.didio schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:28:
Weet iemand hoe het zit met de 16GB versie en de 32GB versie. Coolblue zegt voor nu alleen nog de 16GB binnen te krijgen.
Zie het antwoord op mijn tweet daarover:
https://twitter.com/#!/Coolblue_NL/status/130944683139534848
Wat houd dit in? En wil je dan zo vriendelijk zijn paar video's op youtube te zetten en hier te posten?thijsje66 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 19:55:
Hehe, ik sta op de lijst voor de Galaxy Nexus, ik krijg op de releasedag een recensie-exemplaar van Samsung
Ik ben namelijk hééél erg geïnteresseerde in deze telefoon, het gaat deze worden of de GS2
Pff, wordt het nog moeilijk kiezen of ik daarnaast nog een tablet wilDynamix schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:03:
Browsen is een genot op de GN zo te zien:
[video]
Ik vraag me af of de browser net zoals op de htc's werkt dat die automatisch de tekst aanpast aan je scherm als je dubbel tapt op een stuk tekstDynamix schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:03:
[video]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Op mijn Xperia Arc gebeurt dat ook...CLB schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:24:
Volgens mij is dat nog steeds HTC-only...
edit: draait op de standaard software...
[ Voor 10% gewijzigd door retlaw op 01-11-2011 15:27 ]
Battle.net || Strava
Dat zou we jammer zijn, want het is wel erg handigCLB schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:24:
Volgens mij is dat nog steeds HTC-only...
Okay, I'm wrong =)retlaw schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:27:
Op mijn Xperia Arc gebeurt dat ook...
edit: draait op de standaard software...
Ik gebruik (op mijn HTC) de Opera Mobile browser, die doet ook wat jij hierboven beschrijft. Volgens mij gedraagt die browser zich niet verschillend op verschillende merken Android telefoons dusssss.....disturbedmind schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:23:
[...]
Ik vraag me af of de browser net zoals op de htc's werkt dat die automatisch de tekst aanpast aan je scherm als je dubbel tapt op een stuk tekst
edit: Iemand was me al voor zie ik

[ Voor 4% gewijzigd door westergas op 01-11-2011 15:38 ]
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Verwijderd
Dat is met GB gewoon zo. Met android 3.0 is er geen text resizing meer. Dat hebben ze blijkbaar doorgetrokken in android 4.0. Oplossing is het automatisch te laten inzoomen.disturbedmind schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:23:
[...]
Ik vraag me af of de browser net zoals op de htc's werkt dat die automatisch de tekst aanpast aan je scherm als je dubbel tapt op een stuk tekst
Overigens hebben WP en iPhone het ook niet. Voor mij niet logisch aangezien je niet continu zijwaarts wilt scrollen om wat te lezen. Onbegrijpelijk.
Dit houdt in dat ik op releasedag (of in het geval van de Xperia Arc iets daarvoor) een toestel krijg om een recensie over te schrijven, ik schrijf namelijk voor Androidguys.comyochi schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:22:
[...]
Wat houd dit in? En wil je dan zo vriendelijk zijn paar video's op youtube te zetten en hier te posten?![]()
Ik ben namelijk hééél erg geïnteresseerde in deze telefoon, het gaat deze worden of de GS2
Dus ja, ik zal er wat foto's van (en mee natuurlijk) maken, wat filmpjes maken en ASAP m'n review online gooien.
@alteclansing
Het is er in ieder geval uit bij Honeycomb, dat heb je immers ook niet nodig op een tablet. In Android voor telefoons was text resizing tot nu toe altijd een optie die je ook uit kon schakelen, ik ga er dan ook vanuit dat dat hier ook is gebeurd.
De iPhone heeft ook textresizing en voor WP7 kan ik niet spreken, maar ik ga er vanuit van wel. Dat is tegenwoordig toch wel een standaard ding geworden in het mobiele browsen.
[ Voor 26% gewijzigd door thijsje66 op 01-11-2011 17:21 ]
Verwijderd
Ik hoop echt dat ze dat erin gaan zetten, desnoods met een optie (zoals je nu kan door iets about:config achtigs in te typen). Gebruik het erg vaak en zou niet zonder willen, ook niet op 720pthijsje66 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:19:
[...]
Dit houdt in dat ik op releasedag (of in het geval van de Xperia Arc iets daarvoor) een toestel krijg om een recensie over te schrijven, ik schrijf namelijk voor Androidguys.com
Dus ja, ik zal er wat foto's van (en mee natuurlijk) maken, wat filmpjes maken en ASAP m'n review online gooien.
@alteclansing
Het is er in ieder geval uit bij Honeycomb, dat heb je immers ook niet nodig op een tablet. In Android voor telefoons was text resizing tot nu toe altijd een optie die je ook uit kon schakelen, ik ga er dan ook vanuit dat dat hier ook is gebeurd.
De iPhone heeft ook textresizing en voor WP7 kan ik niet spreken, maar ik ga er vanuit van wel. Dat is tegenwoordig toch wel een standaard ding geworden in het mobiele browsen.
@hierboven: Het blijft Android, ik vermoed dat er genoeg aan te passen valt.
Als in: Je kan je launcher aanpassen? Ja, dat kan.Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:05:
Ik vind de looks van dat homescreen echt niet mooi. De icoontjes, en die google balk bah. De people hub en foto gallery ziet er dan weer wel goed uit. Kun je eigenlijk ook zonder custom rom er een nieuw thema op installeren via de market?
Je kan echter systeemapps zoals de Market niet aanpassen zonder root, dan moet je namelijk in de systeemmappen lopen graven en kloten, dat kan/mag niet als gewone gebruiker.
Wat bedoel je precies met automatisch laten inzoomen?Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:53:
[...]
Dat is met GB gewoon zo. Met android 3.0 is er geen text resizing meer. Dat hebben ze blijkbaar doorgetrokken in android 4.0. Oplossing is het automatisch te laten inzoomen.
Overigens hebben WP en iPhone het ook niet. Voor mij niet logisch aangezien je niet continu zijwaarts wilt scrollen om wat te lezen. Onbegrijpelijk.
Ik heb in ieder geval de ICS emulator even opgestart, daar staat bij browser-instellingen(en dan geavanceerd) de instelling Auto-fit pages. Als je die uit zet heb je gewoon zonder aanpassing, zet je die aan dan zorgt de browser dat hij hem aanpast aan de standaard zoom. Maar het is dus niet zo dat hij het bij elk zoom-niveau aanpast, maar wel voor het normale inzoomen.
Overigens wordt ICS open-source, en dus ook de browser, dus indien nodig zullen er vast ontwikkelaars die functionaliteit verbeteren en hem dan onder een andere naam uitbrengen
Verwijderd
Bedoel ik met auto zoom. 2 keer tikken en hij zoomt automatisch in. Zoom je met de hand dieper in dan wordt de tekst niet geresized. Zoals hierboven al vermeld met de opera browser is dat wel zo. Althans wel op mijn HD2.fifarunnerr schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:51:
[...]
Wat bedoel je precies met automatisch laten inzoomen?
Ik heb in ieder geval de ICS emulator even opgestart, daar staat bij browser-instellingen(en dan geavanceerd) de instelling Auto-fit pages. Als je die uit zet heb je gewoon zonder aanpassing, zet je die aan dan zorgt de browser dat hij hem aanpast aan de standaard zoom. Maar het is dus niet zo dat hij het bij elk zoom-niveau aanpast, maar wel voor het normale inzoomen.
Overigens wordt ICS open-source, en dus ook de browser, dus indien nodig zullen er vast ontwikkelaars die functionaliteit verbeteren en hem dan onder een andere naam uitbrengen
En voor een smartphone vind ik dit toch jammer want het scherm is te klein. Anders moet je telkens zijwaarts scrollen om de tekst te lezen.
Nogmaals, dit is in alle mobiele Android versies het geval, ook in Ice Cream Sandwich. Tekst past zich automatisch aan als je twee keer tikt.Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:01:
[...]
Bedoel ik met auto zoom. 2 keer tikken en hij zoomt automatisch in. Zoom je met de hand dieper in dan wordt de tekst niet geresized. Zoals hierboven al vermeld met de opera browser is dat wel zo. Althans wel op mijn HD2.
En voor een smartphone vind ik dit toch jammer want het scherm is te klein. Anders moet je telkens zijwaarts scrollen om de tekst te lezen.
Verwijderd
En als je nog verder inzoomt? (pinch to zoom)thijsje66 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:55:
[...]
Nogmaals, dit is in alle mobiele Android versies het geval, ook in Ice Cream Sandwich. Tekst past zich automatisch aan als je twee keer tikt.
Werkt gewoon hoor... (hoe post ik een plaatje op tweakers?)Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:07:
[...]
En als je nog verder inzoomt? (pinch to zoom)
[ Voor 9% gewijzigd door Dijkhuis op 02-11-2011 19:31 ]
Verwijderd
Wowzers, dat werkt veel soepeler als mijn SGS2 en iPhone 4S die ik in handen heb gehad en dat vond ik al soepel.Dynamix schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:03:
[video]
Ik denk dat dit echt de beste mobiele browser is op dit moment. Hands down.. Lijkt mij echt een genot om op te browsen !!!
Nou, die op de Galaxy S II gebruikt ook GPU-acceleration, werkt ook fenomenaal.Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:36:
[...]
Wowzers, dat werkt veel soepeler als mijn SGS2 en iPhone 4S die ik in handen heb gehad en dat vond ik al soepel.
Ik denk dat dit echt de beste mobiele browser is op dit moment. Hands down.. Lijkt mij echt een genot om op te browsen !!!
In die zin verschilt de SGS2 niet erg veel van de Galaxy Nexus, ze hebben allebei hardware accelaration, alleen heeft de SGS2 die door wat aanpassingen van Samsung en de Galaxy Nexus heeft het standaard door Ice Cream Sandwich.
Een paar pagina's terug hebben we uitgebreid het GPU verhaal besproken, een grappig detail is dat aangezien de GPU in de Galaxy S II veel sterker is, browsen op de Galaxy Nexus in theorie iets minder soepel zou moeten zijn. Ik denk dat als de Galaxy S II een vanilla ICS ROM krijgt, dat de Galaxy S II de Galaxy Nexus van tafel blaast op browsegebied, behalve dan het feit dat de Galaxy Nexus een hogere resolutie heeft. De resolutie is een tijdje geleden ook uitgebreid besproken.
Hoeft toch niet, beide hebben een 60FPS lock als de Nexus dat gewoon haalt kan de SGS2 daar niet overheen, een pagina lijkt me veel lichter dan een game dus het zal me niks verbazen als er gewoon geen verschil is. Dat de S2 in theorie misschien wel 3x zo snel kan zijn maakt niet uit als de bottlenek ergens anders ligtthijsje66 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:06:
[...]browsen op de Galaxy Nexus in theorie iets minder soepel zou moeten zijn.
Als ik het filmpje zie lijkt het me een kleine verbetering op dem SGS2 (maar die is niet stock
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Niet mee eensDijkhuis schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:22:
Werkt gewoon hoor... (hoe post ik een plaatje op tweakers?)
Hier onder een screenie van dezelfde pagina met een willekeurige zoomlevel op Dolphin, Boat, Stock en Opera.

Bij allemaal op Opera na is de tekst van het artikel na wat willekeurig in/uitzoomen niet meer aligned...
Nickname does not reflect reality
In stock in vanilla android kan het ook. Als het standaard niet aan staat: typ about:debug ga naar settings en tik reflow text on pinch zoom aan. Zoals hierBrad Pitt schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:38:
[...]
Niet mee eensHeb 4 browsers op mijn telefoon staan en alleen Opera blijft consistent tekst uitlijnen bij een willekeurig zoomlevel. Andere browsers doen dit alleen op gefixte zoomlevels, niet variabel.
Hier onder een screenie van dezelfde pagina met een willekeurige zoomlevel op Dolphin, Boat, Stock en Opera.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Bij allemaal op Opera na is de tekst van het artikel na wat willekeurig in/uitzoomen niet meer aligned...
Ah okay, handig, dat wist ik nietCyleo schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:45:
In stock in vanilla android kan het ook. Als het standaard niet aan staat: typ about:debug ga naar settings en tik reflow text on pinch zoom aan. Zoals hier
Nickname does not reflect reality

Dit plaatje staat in een artikel op de frontpage klik
Ook al gaat het hier dan om de Transformer 2 toevallig staat er ook een benchmark van de Galaxy Nexus bij..
Wie zegt dat het de Galaxy Nexus is die getest wordt in die benchmark?tweakG5 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:22:
Toch nog een mooie performance. En de gup is zo te zien ook beter dan de galaxy SII terwijl er vaak beweerd is dat dit niet zo zou zijn. Blijkt het toch een zeer rap toestel te zijn. Hoewel ik al wist dat dit mijn volgende zou worden wordt ik hiervan alleen maar blijer.
De GPU van de Galaxy Nexus is sowieso niet beter dan die van de Galaxy S II, de Mali 400 van de Exynos 4210 is namelijk nog steeds de leidende GPU in de mobiele markt. En nee, de hogere kloksnelheid maakt ook niet zo'n verschil, dat is een tijdje terug uitgebreid besproken. Verder lopen eigenlijk alle hedendaagse telefoons tegen de FPS cap op van 60Hz, het scherm kan het niet sneller tonen. De enige benchmarks die nog wat zeggen draaien 'offscreen', dus op een virtueel scherm van 720p.
Volgens mij is dat qua GPU ook niet heel representatief. Balkje GPU van de Tegra 3 is even groot als die van de Tegra 2.tweakG5 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:22:
Toch nog een mooie performance. En de gup is zo te zien ook beter dan de galaxy SII terwijl er vaak beweerd is dat dit niet zo zou zijn. Blijkt het toch een zeer rap toestel te zijn. Hoewel ik al wist dat dit mijn volgende zou worden wordt ik hiervan alleen maar blijer.
Opnieuw, FPS cap. Bekend verschijnsel, de enige benchmark die dit goed oplost is GLbenchmark offscreen, die draait de benchmark op een virtueel 720p scherm.Cyleo schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:56:
[...]
Volgens mij is dat qua GPU ook niet heel representatief. Balkje GPU van de Tegra 3 is even groot als die van de Tegra 2.
Als je goed kijkt kun je dan ook aflezen dat de Graphics performance van zowel tegra 3, SII en Galaxy Nexus min of meer hetzelfde is, zal inderdaad FPS cap zijn. De enige conclusie die je hier dus evt uit zou kunnen trekken gaat over de CPU peformance. Daarbij doet de Nexus het op deze chart schijnbaar ietsje beter dan de Galaxy SII, en dat is niet onmogelijk. (zelfde clocksnelheid en instructie, andere SoC)thijsje66 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:49:
[...]
Wie zegt dat het de Galaxy Nexus is die getest wordt in die benchmark?
De GPU van de Galaxy Nexus is sowieso niet beter dan die van de Galaxy S II, de Mali 400 van de Exynos 4210 is namelijk nog steeds de leidende GPU in de mobiele markt. En nee, de hogere kloksnelheid maakt ook niet zo'n verschil, dat is een tijdje terug uitgebreid besproken. Verder lopen eigenlijk alle hedendaagse telefoons tegen de FPS cap op van 60Hz, het scherm kan het niet sneller tonen. De enige benchmarks die nog wat zeggen draaien 'offscreen', dus op een virtueel scherm van 720p.
Wel vraag ik me erg af waar ze die bench vandaag halen, en zou het me niet verbazen als ie niet klopt, maar het zou mi wel kunnen.
Kijk even in dit topic, laatste post is toevalling iemand die bij de MediaMarkt is gaan vragen.jordi.c schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:19:
Ik heb nog wat cadeaubonnen voor bij MediaMarkt weet iemand of deze winkelketen de Nexus in het assortiment gaat krijgen??
[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 05-11-2011 23:12 ]
Puur op specs zou die hoger moeten scoren waarschijnlijkCobesz schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:33:
Wat ik mij afvraag is wat de sgs2 met 4.0 zal doe.n qua benchmarks
Ja, maar bizar veel hoger dan de SGS2 nu scoort zal het natuurlijk niet wordenCyleo schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:12:
[...]
Puur op specs zou die hoger moeten scoren waarschijnlijk
Hij bedoelt juist dat de SGS2 hoger zou moeten scorenthijsje66 schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:18:
[...]
Ja, maar bizar veel hoger dan de SGS2 nu scoort zal het natuurlijk niet worden
Dat bedoel ik ookwatercoolertje schreef op maandag 07 november 2011 @ 08:13:
[...]
Hij bedoelt juist dat de SGS2 hoger zou moeten scorenZeker in real life gebruik (denk vooral in de borwser en games, voor de rest is niet echt 3D power nodig) zal een SGS2 sneller zijn door de beperkte resolutie (en de betere GPU), maar voor de rest vergelijkbare power als de Nexus.
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.
Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.
Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.