Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Miki schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:29:
[...]
  • Is zeer persoonlijk al is het wel zo dat de huidige Google roms voor de Nexus One en S bedroevend slecht zijn. Dan heb ik het nog niet over de support die momteel Google biedt, die is er namelijk niet!
  • Het kan volgend jaar anders zijn, maar dan is er zeer waarschijnlijk ook wel weer een nieuwe Nexus te koop :)
  • Op mijn N1 vind ik de optische knoppen maar ondingen al heeft dat ook te maken met de slechte digitizer waardoor ik de backknop kan bedienen vanuit de linkerbovenhoek als de digitizer weer op hol geslagen is.
[...]

Daar kijk ik ook wel naar uit, al hoop ik echt dat Tweakers wat geleerd heeft van de samenwerking met Samsung. Miki in "Wat wil jij weten over de Nexus S?" :+
Ik zie dat Samsung wijselijk geen antwoord heeft gegeven op jouw laatste reply :p

@RoD: dat snap ik, wellicht dat je iets concreter kunt zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasieP schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:42:
[...]

ow kom op! Jij gelooft ook echt dat je 'stereo' hoort als de 2 speakers 3 mm van elkaar verwijderd zijn?
en je gaat echt geen film kijken op je telefoon als je in je huiskamer bent, dan zet je hem mooi op groot scherm (met stereo installatie)

Als je in de trein (bijvoorbeeld) een film kijkt heb je toch altijd koptelefoon in. (en die is stereo)
Zo een reactie had ik wel van iemand verwacht.
Het is gewoonweg natuurlijker horen als je film/youtube/zelfgemaakte films kijkt. Ook al is het maar een paar minuten. De mens heeft eenmaal 2 oren. En ik bedoel niet dat de speakers naast elkaar zitten maar aan weerszijden. Boven en onder.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 10:20
Iedereen die graag goed geluid hoort walgt van het geluid dat uit de beste telefoon komt en plugt bij het kijken van een film of luisteren van muziek meteen een koptelefoon in, dus ook wanneer het toestel toevallig stereo uit twee brakke speakers heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
partyondude schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:43:
[...]

Ik zie dat Samsung wijselijk geen antwoord heeft gegeven op jouw laatste reply :p

@RoD: dat snap ik, wellicht dat je iets concreter kunt zijn :+
Ik denk niet eens dat ze het konden, dit waren overduidelijk mensen die totaal geen benul hebben van het product. Dit was echt puur een copy/pasta van marketing flyers die ze hadden gehad van het hoofdkantoor.
Anyway dikke lol dat wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Johanson16 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:53:
Iedereen die graag goed geluid hoort walgt van het geluid dat uit de beste telefoon komt en plugt bij het kijken van een film of luisteren van muziek meteen een koptelefoon in, dus ook wanneer het toestel toevallig stereo uit twee brakke speakers heeft.
Zelfs bij een laptop is het geluid bagger en kijk ik films/videos met een koptelefoon. En die speakers hebben toch wel wat meer de ruimte dan in een telefoon. Ben het dus wel eens met het idee van gewoon met een koptelefoon kijken, sowieso als je in het iopenbaar vervoer doet. ;)

Verder vind ik dit wel een erg mooie telefoon en zou dit wel eens mijn eerste telefoon met Android kunnen worden. 650 euro los is wel wat veel maar ik wacht nog wel even af.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johanson16 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:53:
overdrijven is ook een vak.
Ik zal elke keer als ik een youtube film kijk of een game speel snel mn headset ff pakken.
Nee van zulke speakers hoef je niks spectaculairs te verwachten het gaat erom dat stereo natuurlijker
klinkt. Het zijn voor mij net de details.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
BasieP schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:42:
[...]

ow kom op! Jij gelooft ook echt dat je 'stereo' hoort als de 2 speakers 3 mm van elkaar verwijderd zijn?
en je gaat echt geen film kijken op je telefoon als je in je huiskamer bent, dan zet je hem mooi op groot scherm (met stereo installatie)

Als je in de trein (bijvoorbeeld) een film kijkt heb je toch altijd koptelefoon in. (en die is stereo)
Mijn nokia van 4 jaar terug had twee speakers. Links en rechts, ongeveer 2,5 cm naast elkaar. Je hebt dan al een enorm sterk stereo effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Laatst online: 11-09 17:49
De Nokia N900 had ook stereospeakers en dat was echt een verbetering tov de concurrentie die dit niet heeft/had. Ook het geluid was voor een telefoon boven gemiddeld te noemen, dus het kan wel daarom is het jammer dat het bij deze telefoon ook niet toegepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
The_Double schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:00:
[...]

Mijn nokia van 4 jaar terug had twee speakers. Links en rechts, ongeveer 2,5 cm naast elkaar. Je hebt dan al een enorm sterk stereo effect.
waar je 1x naar luistert... oooo aaa en iii roept en dan snel uitzet.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Vind het ook een gruwelijk non argument hoor, gaan mekkeren over speakertjes in een high end telfoon, kom op zeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ben ik zeer benieuwd naar, ook naar een vergelijking met de iPhone 4S. Dat is nu toch wel het toestel waar de meeste mensen hem mee vergelijken, en in prijs zijn ze redelijk hetzelfde. Alleen specs verschillen op sommige punten, ben daarom benieuwd of ICS op de GN op kan tegen iOS5 op een 4S.
(Niet dat het voor mij veel verschil uitmaakt, ik koop toch sowieso de Galaxy Nexus ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Preview van TC: http://techcrunch.com/201...eam-sandwich-android-4-0/

Over de camera:
Though I didn’t manage to finagle a sample shot to offer up as evidence, the quality of the device’s front and rear camera seemed about average. I tested the device in a relatively low-light room, and I was neither harshly disappointed nor overwhelmingly impressed.
The new camera is really, really fast. Shutter lag is non-existant, and it’s ready to take another picture in well under a second. I’m itching to do a quick-draw shoot out between the camera on the Galaxy Nexus and that of the iPhone 4S.

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 19-10-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

YouTube: Ice Cream Sandwich face unlock full demo with review

Dat is toch wel een hele leuke feature :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Heb met smart gewacht om te kijken of ik deze Galaxy Nexus goed genoeg vond om mijn iOS serie te doorbreken. Vanaf de 3G iedere iPhone gehad. Was wel toe aan wat vernieuwing, maar moest toch echt gaan verlengen. Toch nog even gewacht, en na twee weken wachten na de 4S release, en 2 weken alles bekijken van Android, zou het de hardware moeten zijn die voor mij de doorslag gaf.
Vanmorgen zag ik het, en wist ik het, gaat hem niet worden. Nog langer wachten is geen optie, dus vanmiddag de 4S besteld. Met name de camera van de Nexus vind ik beschamend. Megapixels zeggen lang niet alles, maar lenskwaliteit en ccd des te meer. De Nexus heeft minder megapixels, een volle stop lichtsterkte minder, en geen backlit ccd. Daarnaast ook geen gyroscopische stabilisatie. De camera is voor mij persoonlijk belangrijk, hele jonge kids.

Al met al, Nexus bood me (helaas) niet genoeg om me te doen afstappen van iOS. Volgend jaar beter. :)

/edit
Inderdaad!

[ Voor 13% gewijzigd door UltraSub op 19-10-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 14:16
UltraSub schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:15:
Met name de camera van de Nexus vind ik beschamend. Megapixels zeggen lang niet alles, maar lenskwaliteit en ccd des te meer. De Nexus heeft minder megapixels, een volle stop lichtsterkte minder, en geen backlit ccd. Daarnaast ook geen gyroscopische stabilisatie. De camera is voor mij persoonlijk belangrijk, hele jonge kids.
Ik had toch even gewacht op fatsoenlijke reviews, voordat je conclusies trekt puur op basis van specs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
UltraSub schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:15:
Heb met smart gewacht om te kijken of ik deze Galaxy Nexus goed genoeg vond om mijn iOS serie te doorbreken. Vanaf de 3G iedere iPhone gehad. Was wel toe aan wat vernieuwing, maar moest toch echt gaan verlengen. Toch nog even gewacht, en na twee weken wachten na de 4S release, en 2 weken alles bekijken van Android, zou het de hardware moeten zijn die voor mij de doorslag gaf.
Vanmorgen zag ik het, en wist ik het, gaat hem niet worden. Nog langer wachten is geen optie, dus vanmiddag de 4S besteld. Met name de camera van de Nexus vind ik beschamend. Megapixels zeggen lang niet alles, maar lenskwaliteit en ccd des te meer. De Nexus heeft minder megapixels, een volle stop lichtsterkte minder, en geen backlit ccd. Daarnaast ook geen gyroscopische stabilisatie. De camera is voor mij persoonlijk belangrijk, hele jonge kids.

Al met al, Nexus bood me (helaas) niet genoeg om me te doen afstappen van iOS. Volgend jaar beter. :)

/edit

[...]

Inderdaad!
Waarom dan niet voor de S2 gegaan? Die slaan veel reviewers hoger aan als de 4S: http://pocket-lint.com/ne...-4s-vs-samsung-galaxy-s-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Mooi filmpje waar veel zaken helder worden getest en goed in beeld worden gebracht. Paar zaken vallen me op.

Ik vind die camera echt idioot snel reageren en werken. In luttele seconden heeft die zo 3 foto's gemaakt, zijn er meer telefoons die zo snel zijn? Kwaliteit valt nog niets over te zeggen maar om eerlijk te zijn geloof ik dat wel. Mijn SGS heeft ook een 5MP camera en als ik zie wat voor foto's die bij voldoende licht kan maken, is dat wat mij betreft al ruim voldoende, mooi scherp en zuiver.

Het browsen gaat ook enorm snel, maar dat is volgens mij altijd al een sterk punt geweest van Android. Ook handig dat je er voor kan kiezen om naar de desktop versie te gaan. De beveiliging door middel van gezichtsherkenning is cool en werkt nog vrij rap ook.

Android Beam is al helemaal gestoord zeg 8)

Verder ziet ICS er echt enorm geavanceerd en zeer goed doordacht uit. Ben heel benieuwd hoe zo'n telefoon het tegen een iPhone 4S en een WMP topmodel doet.

Ik heb nu nog een SGS die op 2.3.5 draait, maar er lijken wel lichtjaren aan ontwikkeling tussen de 2 toestellen te zitten, vrij bizar.

[ Voor 7% gewijzigd door partyondude op 19-10-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Finwe schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:24:
[...]

Ik had toch even gewacht op fatsoenlijke reviews, voordat je conclusies trekt puur op basis van specs..
Naja, een volle stop minder lichtsterk op een telefoon is veel. En gyroscopische stabilisatie zat er niet op. De iOS camera's kennende, beter kan het dan niet worden.
alwaysleft schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:39:
[...]

Waarom dan niet voor de S2 gegaan? Die slaan veel reviewers hoger aan als de 4S: http://pocket-lint.com/ne...-4s-vs-samsung-galaxy-s-2
Omdat ik nog heel erg twijfelde welk eco-system voor mij persoonlijk zou voldoen. Het moet significant beter zijn dan iOS om me over te laten stappen. Ik heb hier al een volledig iOS ecosystem in huis. Heeft nogal wat impact als ik switch. De S2 deed het hem niet, (wel mooie specs, maar specs zeggen niet alles), en ik had gehoopt dat icecream Android een stuk beter zou maken. Meer consistent. Snappier. Niet zo'n "rommeltje". Ik wil niet tweaken, hoef niet alles te kunnen. Ding moet doen wat het moet doen, en moet dat goed en stabiel doen. Zonder gedonder. Laten we eerlijk zijn, iOS is daar sterk in.

Maar let op, das persoonlijk. Daarom zeg ik ook, volgend jaar zien we wel weer. Misschien voldoet Android dan wel aan mijn eisen.

No intention of flaming at all in here. Ik was serieus de overstap aan het overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
UltraSub schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:09:
[...]

Naja, een volle stop minder lichtsterk op een telefoon is veel. En gyroscopische stabilisatie zat er niet op. De iOS camera's kennende, beter kan het dan niet worden.

[...]
Omdat ik nog heel erg twijfelde welk eco-system voor mij persoonlijk zou voldoen. Het moet significant beter zijn dan iOS om me over te laten stappen. Ik heb hier al een volledig iOS ecosystem in huis. Heeft nogal wat impact als ik switch. De S2 deed het hem niet, (wel mooie specs, maar specs zeggen niet alles), en ik had gehoopt dat icecream Android een stuk beter zou maken. Meer consistent. Snappier. Niet zo'n "rommeltje". Ik wil niet tweaken, hoef niet alles te kunnen. Ding moet doen wat het moet doen, en moet dat goed en stabiel doen. Zonder gedonder. Laten we eerlijk zijn, iOS is daar sterk in.

Maar let op, das persoonlijk. Daarom zeg ik ook, volgend jaar zien we wel weer. Misschien voldoet Android dan wel aan mijn eisen.

No intention of flaming at all in here. Ik was serieus de overstap aan het overwegen!
Wie weet. Maar kom van Iphone 4 af en vindt de s2 een verademing. Daarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo ik ben ook weer is op Tweakers, vannacht de livefeed gekeken, daarna even geslapen en gewerkt... TS is ietwat gepimpt, niet veel, er is ook nog niet heel veel bekend en het komt in de loop der tijd wel weer denk ik zo.

De Galaxy Nexus is het geworden..
Ten eerste vind ik de naam best zonde, had de Nexus Prime liever gezien en ik vind het best jammer dat Samsung een grote vinger in de pap heeft gehad, blijkt dus qua naamgeving, evenals het grote Samsung logo
op de achterkant, zonde vind ik dat wel, niet zo clean als andere Google devices maarja it's just a name, period.

De CPU vind ik erg mooi, ding is snel zat, waarschijnlijk nog wat te OC'en dus daar zit het wel snor mee...
Wel vind ik het enigzins jammer dat er geen Exynos SOC van Samsung is gebruikt aangezien de benchmarks van die SOC's wel laten zien dat dat echt hele mooie hardware is. De keuze voor TI OMAP4 komt dan zeer waarschijnlijk omdat ICS daarvoor is geoptimaliseerd (vannacht van RoD gehoord op de IRC), naja klaar..

De GPU is dan ook automatisch geen Mali equivalent en tsjaa hij is ietwat outdated wel, altijd zonde..
maar op de vraag welke GPU er dan in de plaats voor had moeten komen, kan ik geen antwoord geven.
De nieuwe GPU van de Apple iPhone 4S is erg erg krachtig en deze PowerVR SGX 540 kan zich daar denk
niet mee meten.. Zelf ben ik wel van wat (mobiele) games dus ik wil toch graag goede GPU power, benchmarks will tell hoe hij in de Galaxy Nexus werkt samen met de 1,2GHz CPU, ben ik toch wel erg benieuwd naar...
Wat wel mooi is, is dat ICS eindelijk hardware-acceleratie ondersteuning bied. Begrijp er niet al te veel van, maar weet wel dat het de smoothness en look en feel van ICS / het toestel wat het heeft, beter laat zijn, top!

Het uiterlijk kan me enigzins bekoren.. Ben vandaag niet thuisgeweest dus heb nog geen first hands ons kunnen bekijken of kleine previews van het toestel.. Is het gemaakt van plastic, metaal, combinatie van deze materialen? De vormgeving vind ik wel clean, mooie achterkant (afgezien van het Samsung logo) Gelukkig ziet het er allemaal niet zo cheapass uit als de Samsung Galaxy S, Galaxy S2 en Galaxy Plus, dat vind ik echt lelijk.

Ik ben zelf ook erg benieuwd naar het scherm, de resolutie zal op en top zijn, 720P op 4,65" is de bom, dat geloof ik wel, maar zelf ben ik niet zo van AMOled en dergelijke.. Heb een OLED-schermpje op een van m'n huidige Androidevices en dat vind ik net aan gaan qua kleursaturation.. Samsungs van vrienden van me vind ik qua scherm echt ugly ass hell, maar dat zal ik wel zijn.. 98% van de mensen zweert bij (Super) AMOled.. Zodoende ben ik erg benieuwd naar hoe ik het persoonlijk zal ervaren, hopelijk valt dat allemaal wel mee..

Camera vind ik leuk, niks meer niks minder.. 5MP klinkt weinig, had wat mij betreft wel een leuke en evengoede 8MP camera mogen zijn, al is het maar om op de markt mee te hypen.. De 'zero-shutter lag' en 1080P film- mogelijkheden van de camera zijn wel leuk. De eerste is handig voor een snelle shot, de tweede mooi voor nu.

Gimmicks / features van deze Galaxy Nexus vind ik aan de ene kant leuk aan de andere kant interesseren ze me weinig.. Een unlockmethode met face-detection is leuk voor 1 keer en om te showen aan je vrienden and that's it denk ik persoonlijk. Een mobiele data-teller noem ik geen feature, dat noem ik onzin qua marketing aangezien daar tientallen (betere) losse apps voor te downloaden zijn. Een barometer gebruik ik niet, en 'beamen' via NFC van content, je locatie of een multimediabestand is ook leuk voor 1x.. Tevens hebben al m'n vrienden geen high-end Androidevices, dus zal ik met niemand kunnen beamen, want al hun HTC Desires, ZTE Blades en SE Arc's ondersteunen dat niet. Als de NFC chip wordt weggelaten in de EU versie vind ik dat dus ook wel best.
Een notificatie-LED vind ik wel een erg mooie gimmick, heb ik nu ook en ben ik aan gewend, gewoon top!

Minpunten die ik nu kan opnoemen zijn onder andere het ontbreken van een microSDHC slot, kom op zeg..
De vorige Google devices hadden het ook niet altijd, maar een geheugenkaartjesslot is altijd handig vind ik.
Zal het niet echt 1,2,3 gebruiken, gebruik nu 16GB en dat is mooi zat, maar met zo'n 720P schermpje en zo'n grootte van het scherm is het ook wel leuk om een paar 720P films mee te nemen en dan gaat het toch wel snel... Gelukkig is er dan wel weer 32GB mogelijk, maar wat moet ik dan met m'n huidige 16GB kaartje?

Tevens vind ik de 4,65" echt heeel groot.. Er wordt wel gezegd dat het allemaal wel meevalt en in vergelijking met de Samsung Galaxy S2 niet zo heel veel groter is, maar die vind ik ook al (te groot) dus dat kan voor mij ook als minpunt worden aangemerkt. Geef mij maar 3,7" - 4,0" met zulke specs, dat had ik echt mooi gevonden.

Voor de rest ben ik wel weer is in de running voor een nieuwe Android telefoon en dit zou hem kunnen worden, mits de grootte mij mee gaat vallen tijdens de eerste ervaringen in (bel)winkels als ik hem ga bekijken als die in deze winkels ligt.. 650 als adviesprijs vind ik vrij netjes, net zoals de iPhone 4S 16GB en iedereen weet wel dat de adviesprijs geen verkoopprijs is, dus een lagere prijs is altijd mooi meegenomen... Zo op het eerste gezicht zal het voor CLB geen Galaxy Nexus worden, maar het specspakket en de nieuwe software doen mij wel deugd en ik ben dan ook zeer benieuwd naar concurrentie van Motorola, SonyEricsson en HTC! Kom maar op jongens!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Camera vind ik leuk, niks meer niks minder.. 5MP klinkt weinig, had wat mij betreft wel een leuke en evengoede 8MP camera mogen zijn, al is het maar om op de markt mee te hypen.. De 'zero-shutter lag' en 1080P film- mogelijkheden van de camera zijn wel leuk. De eerste is handig voor een snelle shot, de tweede mooi voor nu.
Ik vind juist de zero shutter lag belangrijker dan de megapixels. Als ik mooie foto's wil maken met veel megapixels pak ik mijn DSLR wel. Een smartphonecamera is, puur mijn mening, voor snapshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Sterk punt RoD. Maar snapshots count, als je kleine kids heb. Erg handig als ze dan groot zat zijn om nog iets te kunnen croppen eventueel als compositie niet zo goed was. Dus ja, voor snapshots, absoluut mee eens. Maar je wil niet weten hoe vaak ik de iPhone pak om een foto van de kids te maken, terwijl de DSLR 6 meter verderop ligt. Waarom niet de DSLR pakken? Opstaan, daarmee het moment verknallen. Het gaat echt om niet meer dan 5-10 seconden vaak. Zero shutter lag en opstarttijd van de camera zijn inderdaad wel heel belangrijk. Hoop dat de 4S die ik heb besteld daar net zo goed in is als de Nexus (maar zal wel niet) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Wat ik het prettige van de SGS vind is dat micro SDHC slot. Recentelijk moest ik vanwege m'n studie een interview doen, voor het eerst de geluidsrecorder gebruikt die echt goed werkt trouwens. Opgeslagen op dat kaartje, weet ik zeker dat het veilig blijft.

Paar weken geleden mijn telefoon een update gegeven naar 2.3.5 via Odin, dus toestel helemaal leeg. Gelukkig staat alles op m'n kaartje, maar als je straks zo'n trucje uithaalt ben je dus gewoon de sjaak als ik het goed begrijp?

Of biedt een dergelijk high end toestel de mogelijkheid om direct zaken in the cloud op te slaan? Ga natuurlijk niet wekelijks een kabel aan m'n telefoon hangen om te back uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

partyondude schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:20:
Wat ik het prettige van de SGS vind is dat micro SDHC slot. Recentelijk moest ik vanwege m'n studie een interview doen, voor het eerst de geluidsrecorder gebruikt die echt goed werkt trouwens. Opgeslagen op dat kaartje, weet ik zeker dat het veilig blijft.

Paar weken geleden mijn telefoon een update gegeven naar 2.3.5 via Odin, dus toestel helemaal leeg. Gelukkig staat alles op m'n kaartje, maar als je straks zo'n trucje uithaalt ben je dus gewoon de sjaak als ik het goed begrijp?

Of biedt een dergelijk high end toestel de mogelijkheid om direct zaken in the cloud op te slaan? Ga natuurlijk niet wekelijks een kabel aan m'n telefoon hangen om te back uppen.
Volgens mij zijn er geen nieuwe clouddiensten bijgekomen. Maar je hebt natuurlijk nog altijd bestaande opties zoals Dropbox. Verder zou het zo kunnen zijn dat de GN over een interne sd-kaart beschikt, waarbij de ROM dus op een aparte geheugenchip staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Dropbox gebruik ik al, super handig inderdaad. t'Is natuurlijk geen moeite om dat steeds over te zetten, al klinkt de 2e optie die je beschrijft mij prettiger in de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoD schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:15:
Ik vind juist de zero shutter lag belangrijker dan de megapixels. Als ik mooie foto's wil maken met veel megapixels pak ik mijn DSLR wel. Een smartphonecamera is, puur mijn mening, voor snapshots.
Vind ik ook hoor, begrijp me niet verkeerd, maar voor de marketing had 8MP beter geweest, mij maakt het allemaal niks uit.. 3,2MP vind ik nog best voor snapshots en ziet er op de PC nog leuk uit dus 5MP is best.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:05
RoD schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:27:
Verder zou het zo kunnen zijn dat de GN over een interne sd-kaart beschikt, waarbij de ROM dus op een aparte geheugenchip staat.
Zoals bijv. de SGS en de SGS2 hebben. Deze 'interne' sd-kaart blijft bij bijna alle software handelingen ongemoeid. Ik had ook graag een externe mini-SDHC kaart gehad. Bij m'n SGS2 sloeg ik al m'n data op die externe kaart op, wat erg handig was toen die foon een frisse duik nam in de Middellandse zee (;w). De mini-SDHC kaart kwam keurig ongeschonden uit het water... Maar goed, verder zijn er leuke sync tooltjes als deze die SFTP ondersteunen naar je private servertje (die heeft elke tweaker toch? }:O )

[ Voor 5% gewijzigd door Radiodurans op 19-10-2011 21:42 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Ik zit met de emulator te spelen, en ik zie nog een paar interesante dingen in de settings:
Full system backups. Blijkbaar kan je je mobiel backupen naar je PC. Hier kan je ook een wachtwoord op zetten.
Force GPU rendering App die GPU acceleratie niet aan heeft, maar waar je het wel wilt hebben? je kan het forceren in het developer menu.
Limieten op achtergrond appsMax aantal achtergrond apps instellen, vanaf 0.
Grote letters Grote letters instellen voor slechtzienden.
support voor muizen Je kan muissnelheid instellen
Encryptie Telefoon encrypteren, geen idee hoe diep dit gaat.

Ik krijg ook steeds errors dat iets japans onverwacht gestopt is.

[ Voor 5% gewijzigd door The_Double op 19-10-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colors
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-07 08:46
De SGN heeft ook een led lampje als ik het zo bekijk in de video, (Zie 2.36 minuten), Ben benieuwd of hij ook werkt als je een gemiste oproep of een sms binnen krijgt. vind het zeker een pluspunt !!

LINK

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=V3q_KbaaLTo]

Verder echt een super telefoon :D
Edit: sorry als het al gemeld is

[ Voor 21% gewijzigd door Colors op 19-10-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Is al bekend en in dit topic langs gekomen, de SGN heeft een notification LED :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Ik merk nu ook dat als je een menu knop heb (zoals de emulator) worden menu knopjes in apps verborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
Kom deze net tegen, wordt ook in de video gezoomd hier.

[YouTube: http://youtu.be/b-Qnw7Y6EFE?hd=1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was ook al bekend, evenals het nemen van snapshots tijdens het filmen, dus gewoon stills, best tof ook =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
The_Double schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:55:
Ik merk nu ook dat als je een menu knop heb (zoals de emulator) worden menu knopjes in apps verborgen.
Heb jij er nu 1 in je handen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat hij de emulator in handen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenvaller die nieuwe Galaxy Nexus, of niet? Ik begrijp niet waarom ze er met zo'n groot HD scherm niet wat meer GPU kracht tegenaanknallen. Zo duur kan een competente GPU core toch niet zijn in je SoC design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10-2024
we weten nu wel dat ICS op wat oudere hardware kan draaien, de GPU is niet de nieuwste, dus misschien wel goed nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:52
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:00:
Tegenvaller die nieuwe Galaxy Nexus, of niet? Ik begrijp niet waarom ze er met zo'n groot HD scherm niet wat meer GPU kracht tegenaanknallen. Zo duur kan een competente GPU core toch niet zijn in je SoC design?
De vraag is natuurlijk hoeveel je hier in praktijk van gaat merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

silasje1 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:03:
we weten nu wel dat ICS op wat oudere hardware kan draaien, de GPU is niet de nieuwste, dus misschien wel goed nieuws?
Dat wisten we al doordat Google heeft gezegd dat elk apparaat dat 2.3 kan draaien, ook ICS kan draaien. En omdat er gpu-hardwareversnelling in zit, zal het waarschijnlijk nog soepeler draaien ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johanson16 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:58:
Kom deze net tegen, wordt ook in de video gezoomd hier.

[video]
Blijft in mijn ogen niet beter dan de iPhone 4S/Samsung S2. Het is een testmodel dus kan nog altijd beter.
Het scherm is wel erg mooi. Ben erg benieuwd hoe een HD(youtube) film er vanaf spat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:34
Met alle respect, hoe kan je nou op de basis van nu oordelen dat het niet snappie, en niet goed en stabiel is? Dit is in 2.3 al prima, mijn SGS2 is veel snappier dan mn iphone 4, ik vind hem veel fijner werken. Op stock rom nooit een vastloper gehad, dat zal ongetwijfeld wel kunnen, maar op iOS loopt ook weleens een app vast, zit ook weleens ergens iets wat ik niet handig vind. En dat rommeltje, tja je kan van je iOS home ook een rommeltje maken. Dan doe je dat toch niet als je dat niet wilt? Wil je geen widgets, dan niet. Dat heeft niks met tweaken te maken.

Die indruk heb ik niet, dan zou je toch op zn minst wachten totdat je het in je handen gehad hebt. Ik vind overigens de nieuwe features ook tegenvallen, maar de nieuwe features van iOS vallen ook tegen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:13

KL643

beeldaandemuur

Probeer het maar eens in het donker...zal dan een stuk minder werken. Ik heb het even op mijn iPhone4 gehad (jailbreak) maar dat ging snel vervelen. Een code werkt net zo snel...

Edit: Zat zelf ook te denken om eens over te stappen naar deze telefoon...ik vond de nieuwe iPhone4S ook niet veel nieuws toevoegen...en ben wel weer toe aan wat anders.

[ Voor 15% gewijzigd door KL643 op 19-10-2011 23:47 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
ph4ge schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:39:
[...]
Met alle respect, hoe kan je nou op de basis van nu oordelen dat het niet snappie, en niet goed en stabiel is? Dit is in 2.3 al prima, mijn SGS2 is veel snappier dan mn iphone 4, ik vind hem veel fijner werken. Op stock rom nooit een vastloper gehad, dat zal ongetwijfeld wel kunnen, maar op iOS loopt ook weleens een app vast, zit ook weleens ergens iets wat ik niet handig vind. En dat rommeltje, tja je kan van je iOS home ook een rommeltje maken. Dan doe je dat toch niet als je dat niet wilt? Wil je geen widgets, dan niet. Dat heeft niks met tweaken te maken.

[...]
Die indruk heb ik niet, dan zou je toch op zn minst wachten totdat je het in je handen gehad hebt. Ik vind overigens de nieuwe features ook tegenvallen, maar de nieuwe features van iOS vallen ook tegen.
Amen. Goede onderbouwde post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
Johanson16 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:38:
Een 1080p sample video vanaf de Galaxy Nexus:

YouTube: Samsung Galaxy Nexus 1080p Sample Video

Wat mij in ieder geval opvalt bij de foto's en bovenstaand filmpje is dat de camera in ieder geval niet slecht te noemen lijkt zoals veel mensen deze proberen af te doen puur omdat deze 5MP is en dat de kleuren heel goed over lijken te komen.
Kleuren en scherpte zien er goed uit! Wat ik wel wat minder vind is het 'fisheye' effect wat op lijkt te treden, of valt niemand anders dit op? Alsof er een bolling over het scherm loopt.

Is al bekend wanneer de Galaxy Nexus naar Nederland komt, en zo ja: levert Hi deze toestellen ook? De komende twee maanden kan ik mijn abonnement verlengen en deze telefoon lijkt me een zeer geschikte keuze! :*)

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lees de TS... December...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
-Tom schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:56:
[...]

Kleuren en scherpte zien er goed uit! Wat ik wel wat minder vind is het 'fisheye' effect wat op lijkt te treden, of valt niemand anders dit op? Alsof er een bolling over het scherm loopt.

Is al bekend wanneer de Galaxy Nexus naar Nederland komt, en zo ja: levert Hi deze toestellen ook? De komende twee maanden kan ik mijn abonnement verlengen en deze telefoon lijkt me een zeer geschikte keuze! :*)
November, uiterlijk december. Gok op de middenweg. Eind november ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodafone begint vanaf november met de verkoop van de Galaxy Nexus in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 16:00
Goed lovende preview! Ik moet zeggen dat ik een beetje gemengde gevoelens heb. Na het zien van de livefeed vannacht ben ik very excited, maar voor veel kritische opmerkingen in dit topic is ook wel weer wat te zeggen. Tot zover ben ik nog steeds om en wordt dit mijn volgende telefoon. Prijs en/of goede reviews zullen hier nog wel invloed op hebben, maar tot zover vind ik em super!!

zou je die dock er voor gratis bijkrijgen? :*)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Maardiweb schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 00:05:
[...]

Goed lovende preview! Ik moet zeggen dat ik een beetje gemengde gevoelens heb. Na het zien van de livefeed vannacht ben ik very excited, maar voor veel kritische opmerkingen in dit topic is ook wel weer wat te zeggen. Tot zover ben ik nog steeds om en wordt dit mijn volgende telefoon. Prijs en/of goede reviews zullen hier nog wel invloed op hebben, maar tot zover vind ik em super!!

zou je die dock er voor gratis bijkrijgen? :*)
Ga daar maar niet vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:34
waarom zou google een wereldwijde release van november doen, en wij 'm pas in december krijgen? :) denk dat de losse toestellen hier gewoon begin/half november zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Discussie over beschikbaarheid, levering en winkels mag, zoals gewoonlijk, in een daarvoor bestemd topic in Telecomproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 13:44
Ik ben erg benieuwd naar de browser 'ervaring'. Dan heb ik het over zoomen en scrollen. De galaxy s2 is in mijn ogen het eerste toestel (android) die volledig soepel en vloeiend scrollt....hoewel je niet volledige multitouch functies hebt. Je moet bijvoorbeeld eerst zoomen en daarna kun je scrollen. Maargoed daar heb ik me nooit aan gestoord. Ik hoop van harte dat het in ics net zo, of nog beter gaat werken. Iemand daar al een filmpje van gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red hot
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-07 22:22
Wat mij nog niet duidelijk is, kunnen apps full screen gaan? Dus dat ze ook de ruimte gebruiken waar de 3 knoppen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jups die buttons verdwijnen dan gewoon, bijvoorbeeld bij YouTube ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razhyell
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 12:26
De knoppen verdwijnen uit het zicht, maar je youtube filmpje neemt niet die ruimte in waar de knoppen staan. Volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje vaag inderdaad... want het zwart om de buttons is ook zwarter dan 't zwart op websites / foto's..
Op de FP heeft een nieuwsbericht gestaan dat de resolutie eigenlijk 1184x720 was ofzo.. Knoppen eraf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Laatst online: 04-07-2022
[...]

[...]

Met alle respect, blijf bij iOS. Je wilt niet tweaken, je bent geen "poweruser" en je zit al volledig in het iOS ecosysteem/gevangenis of hoe je het ook wilt noemen. :)
Ik snap zowieso niet waarom je iOS beter zou moeten vinden, geen flash terwijl je browst, Android speelt alle filmformaten af, geen gezeik met mp3s, datatransfer vanaf elke PC/apparaat, geen itunes etc. Hoe je ooit dit soort dingen heb weten op te geven is voor mij altijd een raadsel. Voor een casual gebruiker kan ik het nog begrijpen, maar als (semi-)techfan zijnde is het voor mij echt onbegrijpelijk, echt onbegrijpelijk.

Mijn 2 centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Ik vraag me af hoe de kwaliteit is van de speaker, als je bijv onder het bellen hem op de speaker zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:00:
De GPU is inderdaad al redelijk verouderd, maar de rest van de telefoon is high-end. Ik snap eigenlijk ook niet waarom ze niet een betere GPU er in hebben gestopt, maar als ik de filmpjes zo kijk werkt alles vloeiend, ik denk dat er ook veel van de dualcore CPU gebruik wordt gemaakt.

razhyell schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 01:01:
De knoppen verdwijnen uit het zicht, maar je youtube filmpje neemt niet die ruimte in waar de knoppen staan. Volgens mij.
Volgens mij ook niet, in Honeycomb verschijnen er dan 3 grijze puntjes met dezelfde functionaliteit. Het zou ook een beetje raar zijn, want dan kan je vanuit een filmpje niet meer met één klik terug naar je homescreen. En dat zal Google er niet opeens uit gehaald hebben.
Het voordeel van softwarematige knoppen is, denk ik, dat ze kunnen worden aangepast aan een nieuw theme in bijvoorbeeld Jelly Bean, en Google kan knoppen toevoegen. Bij hardwarematige knoppen heb je veel meer beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18

westergas

rikkie_pc

Chris7 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:33:
[...]
De GPU is inderdaad al redelijk verouderd, maar de rest van de telefoon is high-end. Ik snap eigenlijk ook niet waarom ze niet een betere GPU er in hebben gestopt, maar als ik de filmpjes zo kijk werkt alles vloeiend, ik denk dat er ook veel van de dualcore CPU gebruik wordt gemaakt.
[Advocaat van de duivel mode]
Kosten zo laag mogelijk houden? Accu-besparend?
ICS zelf heeft natuurlijk niets aan een snellere GPU, persoonlijk ben ik nog geen spellen tegen gekomen die ik op mijn Desire niet kan spelen. Natuurlijk zijn ze er wel maar ik ben niet zo'n mobile gamer. Af en toe Robo-defence vind ik leuk maar ik kan over het algemeen niet wennen aan de touchscreen controls.
De GPU van de GN zal toch behoorlijk sneller zijn dan de Desire.
[/advocaat van de duivel mode]

Ik als hardware friek baal gewoon enorm van deze GPU. Ik wil de absolute top en dit is gewoon zeer triest. Ik wil deze telefoon willen (snappie? ;) ) maar dit knaagt!

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 11-09 17:54
uhm, je wil de beste specs, maar je gebruikt het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:53:
Ik snap dat wel. Het is wel 650 euro waar wij het over hebben.
Maar zelf denk ik dat samsung dit onderhandelt heeft zodat de galaxy S3 op hardwarematig vlak geen concurrentie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
Zou dat het geval kunnen zijn? tjeeez.. dat maakt het nog triester eigenlijk.
Maar ik heb dat ook.. gevoelig voor groter/beter, terwijl ik weet dat het in de praktijk anders werkt.

offtopic.
Voeg me mij deze discussie. Dit kan weleens de vervanger van mijn Desire HD zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18

westergas

rikkie_pc

418O2 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:53:
Ik ben hardware-friek (freak) (zie boven) dus dat heeft niets met common sense te maken.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:02
Chris7 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:33:
[...]

[...]

Volgens mij ook niet, in Honeycomb verschijnen er dan 3 grijze puntjes met dezelfde functionaliteit. Het zou ook een beetje raar zijn, want dan kan je vanuit een filmpje niet meer met één klik terug naar je homescreen. En dat zal Google er niet opeens uit gehaald hebben.
Dit is wel het geval! Op het moment dat je een youtube filmpje bekijkt en het toestel in landscape modes hebt, wordt het filmpje getoond over het hele scherm ( je knoppen "verdwijnen" dan). Ik ga nog even op zoek naar een youtube filmpje waar dit in bevestigd wordt.

YouTube: Hands-on 2 Samsung Galaxy Nexus with Android 4.0 Hier is het goed te zien!

[ Voor 11% gewijzigd door Michaelg op 20-10-2011 10:58 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
Michaelg schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:52:
[...]

Dit is wel het geval! Op het moment dat je een youtube filmpje bekijkt en het toestel in landscape modes hebt, wordt het filmpje getoond over het hele scherm ( je knoppen "verdwijnen" dan). Ik ga nog even op zoek naar een youtube filmpje waar dit in bevestigd wordt.
Heb ik ook gezien inderdaad.

Over de GPU, zo simpel ligt het helaas niet, je kunt niet een andere GPU aan een CPU 'plakken' de OMAP4460 gebruikt gewoon de 540. Dit is op het moment ook gewoon de snelste OMAP4 die op dit moment beschikbaar is, dus in dat opzicht is echt niet all lost. Ik denk zelf dat het allemaal reuze meevalt. Mag ook precies in november verlengen dus de keuze is voor mij snel gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik in december *O* Al twijfel ik wel enorm of ik bij Hi wil blijven, maar dat is weer een andere discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
[...]

YouTube: Hands-on 2 Samsung Galaxy Nexus with Android 4.0 Hier is het goed te zien!
Indeed. Volgens mij heb ik ergens gelezen dan het deel onder de buttons (waar de notification led zit) ook touch gevoelig is, en dat je met een tikje op dat gebied de knopjes weer tevoorschijn kan toveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
lordMocro schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 01:40:
[...]

Met alle respect, blijf bij iOS. Je wilt niet tweaken, je bent geen "poweruser" en je zit al volledig in het iOS ecosysteem/gevangenis of hoe je het ook wilt noemen. :)
Ik snap zowieso niet waarom je iOS beter zou moeten vinden, geen flash terwijl je browst, Android speelt alle filmformaten af, geen gezeik met mp3s, datatransfer vanaf elke PC/apparaat, geen itunes etc. Hoe je ooit dit soort dingen heb weten op te geven is voor mij altijd een raadsel. Voor een casual gebruiker kan ik het nog begrijpen, maar als (semi-)techfan zijnde is het voor mij echt onbegrijpelijk, echt onbegrijpelijk.

Mijn 2 centen.
Dit slaat helemaal nergens op en stoort me mateloos, onderbouw dit soort stellingen eens voordat je zinloos gaat ranten.
  • Flash content afspelen is een leuke gimmick maar zorgt ook voor het traag laden van sites en de nodige beveiligingsupdates zijn ook al veelvuldig langsgekomen. Flash is echt alles behalve zaligmakend en met het gemeengoed worden van HTML5 steeds minder belangrijk.
  • Dat android alle filmformaten kan afspelen is leuk maar voordat je een film op je smartphone zet moet je deze toch eerst converten naar een acceptable grootte, tenminste ik doe dit wel om de grootte gunstig te beïnvloeden zodat ik meerdere films kan meenemen. Ditzelfde doe je ook voor iOS waarbij je dan ook nog even de fileformat moet aanpassen, bigdeal :O
  • Doordat Android zo belachelijk gefragmenteerd is, is er nauwelijks interessante randapparatuur te koop. Loop een willekeurige BCC/MM/enz. in en je wordt zowat overdonderd door allerei docks, versterkers, wekkerradio's die een iPod/iPhone aansluiting hebben. Enige alternatief wat je hebt voor Android toestellen is DLNA wat een enorme batterydrain functie heeft en geen enkele docking mogelijkheid bied.
  • Datatransfer? Ooit gehoord van cloudoplossingen, je kunt via Dropbox of iCloud prima je bestanden overzetten. Daarbij is iTunes echt niet zo vreselijk als het lijkt en zeker niet als je het vergelijk met de alternatieven die voor Android toestellen voorhanden zijn(ik zal dat gedrocht van Samsung maar niet noemen).
  • Is er eigenlijk een serieus iTunes alternatief voor het maken van backup's voor je telefoon? Titanium backup is prettig en datzelfde geldt ook door een backup te maken via je custom recovery maar zijn beide pas echt effectief als je roottoegang hebt en dat kan je garantie doen vervallen als "ze" moeilijk willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 10:30
is er al iets over bekend of er hdmi out of iets dergelijks op dit toestel zit?
zelf kon ik er niks over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
hij bedoelt dus dat hij geen tweaker is.. en dat hij diep in het ecosysteem van apple ... en hij wil dat vervangen door android... en dat kan wel.. maar als je zo diep in het apple ecosysteem zit.. kun je daar beter blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 11:35

cue

Euuuh zie ik het nou goed en zijn de afmetingen van dit toestel nou nog weer groter dan de Galaxy S2 en de sensation?

Mijn hemel dit past toch niet relaxed meer in je broekzak? Ben nog steeds erg tevreden over m'n HTC desire qua specs en vooral afmetingen maar als ik nu een nieuwe phone zou moeten kiezen ben ik bang dat ik als android gebruiker van het eerste uur zelfs de iphone als alternatief ga bekijken.

Erg weinig highend toestellen in een "normaal" formaat welke een mooi design hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owenray
  • Laatst online: 01-08 12:57
Miki schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:46:
[...]

Dit slaat helemaal nergens op en stoort me mateloos, onderbouw dit soort stellingen eens voordat je zinloos gaat ranten.
  • Flash content afspelen is een leuke gimmick maar zorgt ook voor het traag laden van sites en de nodige beveiligingsupdates zijn ook al veelvuldig langsgekomen. Flash is echt alles behalve zaligmakend en met het gemeengoed worden van HTML5 steeds minder belangrijk.
  • Dat android alle filmformaten kan afspelen is leuk maar voordat je een film op je smartphone zet moet je deze toch eerst converten naar een acceptable grootte, tenminste ik doe dit wel om de grootte gunstig te beïnvloeden zodat ik meerdere films kan meenemen. Ditzelfde doe je ook voor iOS waarbij je dan ook nog even de fileformat moet aanpassen, bigdeal :O
  • Doordat Android zo belachelijk gefragmenteerd is, is er nauwelijks interessante randapparatuur te koop. Loop een willekeurige BCC/MM/enz. in en je wordt zowat overdonderd door allerei docks, versterkers, wekkerradio's die een iPod/iPhone aansluiting hebben. Enige alternatief wat je hebt voor Android toestellen is DLNA wat een enorme batterydrain functie heeft en geen enkele docking mogelijkheid bied.
  • Datatransfer? Ooit gehoord van cloudoplossingen, je kunt via Dropbox of iCloud prima je bestanden overzetten. Daarbij is iTunes echt niet zo vreselijk als het lijkt en zeker niet als je het vergelijk met de alternatieven die voor Android toestellen voorhanden zijn(ik zal dat gedrocht van Samsung maar niet noemen).
  • Is er eigenlijk een serieus iTunes alternatief voor het maken van backup's voor je telefoon? Titanium backup is prettig en datzelfde geldt ook door een backup te maken via je custom recovery maar zijn beide pas echt effectief als je roottoegang hebt en dat kan je garantie doen vervallen als "ze" moeilijk willen doen.
* Ik zie html5 flash nog niet helemaal vervangen, mede door de gefragmenteerde codec support (misschien binnen nu en 4/5 jaar), daarnaast draai ik android+flash op me android tablet, en kun je, nadat de pagina geladen is, handmatig selecteren welke flash elementen je wilt activeren, hierdoor zorgt het voor geen vertraging tijdens laden enz.
* In de gemiddelde Android telefoon kun je een kaartje stoppen genaamd een "micro-sd kaart" je koopt tegenwoordig een 8 gig kaartje voor nog geen 10 euro, dus ruimte mag geen issue zijn
* Point taken
* Itunes is heerlijk voor mac gebruikers, maar verschrikkelijk voor de pc, en non-existent voor linux, hoe moet ik nu een iphone gebruiken als ik thuis linux draai? (denken aan: itunes library, contacts sync) en dropbox is dan geen waardige vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 11-09 17:54
Wanneer gaan mensen nu EINDELIJK eens snappen dat flash meer is dan videotjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owenray
Ik ben flash ontwikkelaar van beroep, dus ik snap het wel.. maar leg het maar eens uit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat doe jij, ik zet gewoon een aantal films op een apart sd kaartje en kan door dat kaartje te vervangen snel alle films zien die ik meegenomen heb.
Ik snap je punt niet. 99% van de docks, versterkers en wekkerradios zijn niets anders ddan dat met een aansluiting om je iphone rechtop te zetten. Ik heb hier ene goedkoop noname speakersetje waarin mijn desire ook rechtop kan, maar het geluid met de 3,5mm jack geregeld wordt. Andere uitgang, zelfde resultaat. Pluspunt is dat dat setje ook de ipod, blackberry en de laptop van mijn vriendin aankan, alsmede elke telefoon, van welk merk of OS dan ook, in de toekomst aankan. Wat is het nut van die (vaak dure) docks met een aparte aansluiting?
Tsja, en toen wilde ik bij mijn schoonvader nummers op zijn ipod zetten welke ik al bij mij thuis half gevuld had. "Wilt u deze ipod wissen en met deze nieuwe bibliotheek synchen?" Zucht.
En de cloud/dropbox is leuk, maar niet voor iemand die en een datalimiet heeft en vaak in het buitenland zit, niet altijd met gratis wifi.
Even aansluiten op een andere computer, al dan niet draadloos en zo je data overzetten is toch veel en veel simpeler dan daarvoor een apart programma te moeten gebruiken?
• Is er eigenlijk een serieus iTunes alternatief voor het maken van backup's voor je telefoon? Titanium backup is prettig en datzelfde geldt ook door een backup te maken via je custom recovery maar zijn beide pas echt effectief als je roottoegang hebt en dat kan je garantie doen vervallen als "ze" moeilijk willen doen. [/list]
Weet niet precies wat jij wilt opslaan, maar android 2.3.x (mogelijk de eerdere versies ook, maar ik heb alleen 2.3.5) slaan alle app gegevens, wachtwoorden, geïnstalleerde apps, voorkeuren, etc op op de google servers. Na een factory reset kun je alles weer zo krijgen als je had.

Maar goed, dat gaat ver offtopic....

Qua de nexus, ik vind 'm wel passen in de nexus lijn. Niet top of the line, maar daar is de nexus lijn ook nooit voor uitgevonden, maar wel ene degelijk toestel met wat nieuwigheden die me wel intrigeren, zoals het scherm, nfc beam, facelock en uiteraard ICS.

Begin volgend jaar maar eens kijken of dit 'm wordt of dat er dan mogelijk nog beter versies van een fabrikant beschikbaar zijn die de nexus voorbij streven. Ben meer gespitst op de google experience dan op pure specs, dus eventuele betere versies moeten wel heel veel beter zijn, anders komt de nexus rond die tijd wel in huis.. (moet ik wel aan de grootte wennen, toch een flinke stap van mijn desire. Maar na een middagje spelen met een galaxyS2 was ik ook al aan dat formaat gewend, dus dat laatste stukje kan er ook wel bij...)

Wordt een dure maand januari, een nieuwe telefoon en mogelijk de transformer2/prime.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Kunnen we weer ontopic? Discussies over het nut van Flash, of welk mobiel OS beter is, horen hier niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
owenray schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:58:
[...]

* Ik zie html5 flash nog niet helemaal vervangen, mede door de gefragmenteerde codec support (misschien binnen nu en 4/5 jaar), daarnaast draai ik android+flash op me android tablet, en kun je, nadat de pagina geladen is, handmatig selecteren welke flash elementen je wilt activeren, hierdoor zorgt het voor geen vertraging tijdens laden enz.
* In de gemiddelde Android telefoon kun je een kaartje stoppen genaamd een "micro-sd kaart" je koopt tegenwoordig een 8 gig kaartje voor nog geen 10 euro, dus ruimte mag geen issue zijn
* Point taken
* Itunes is heerlijk voor mac gebruikers, maar verschrikkelijk voor de pc, en non-existent voor linux, hoe moet ik nu een iphone gebruiken als ik thuis linux draai? (denken aan: itunes library, contacts sync) en dropbox is dan geen waardige vervanger.
Het was niet mijn bedoeling om hier een soort iOS vs Android uit te lokken en zeker niet omdat ik zelf ook een Nexus One bezit. Maar dat zinloos gerant zonder onderbouwing moest er gewoon even uit ;)

Ik denk ook niet dat Flash op korte termijn vervangen zal worden door HTML5 maar de ontwikkelingen gaan wel erg hard en je ziet dat veel web apps al gebruik van maken. Mede mogelijk gemaakt door Apple zelf om weg te kunnen blijven van de Appstore :)
Het klopt inderdaad dat itunes niet het fraaiste programma is voor de Windows omgeving maar goede alternatieven waarin integraal beheer mogelijk is, zijn er niet. Mogelijk dat Google Music een uitkomst biedt naast de Google apps maar op dit moment is er weinig tot niets wat een goed alternatief bied voor iTunes.

Edit: vanaf nu zal ik deze discussie staken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

• Flash content afspelen is een leuke gimmick maar zorgt ook voor het traag laden van sites en de nodige beveiligingsupdates zijn ook al veelvuldig langsgekomen. Flash is echt alles behalve zaligmakend en met het gemeengoed worden van HTML5 steeds minder belangrijk. .
gimmick? aangezien heel veel websites het nog steeds gebruiken is het verre van gimmick.
ik baal er dagelijks van dat m'n ipad geen flash ondersteunt, HTML5 is nog lang niet overal beschikbaar.
en liever traag dan helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owenray
dus ontopic:
Ik vind dat iedereen wel heel erg zijn mening paraat heeft over dit en dat.
Over de hardware: vergeet niet dat ICS en de hardware in 1 en hetzelfde gebouw ontwikkeld zijn, deze moeten dus naatloos op elkaar aansluiten. ze hebben daarbij er vast wel rekening mee gehouden of je favoriete game nogsteeds werkt.

wat betreft de camera, misschien mag de lens dan iets minder zijn.. maargoed, als ze van alles het uberbeste erin hadden gestopt dan was het een onbetaalbaar apparaat geworden. dus je moet bedenken. wat wil je liever, besparen op de camera lens, of op de kwaliteit van het display. (iphone/android)

Ik denk dat we overal het beste van willen omdat we in elk apparaat wel iets zien wat uber is. en dit willen we dan allemaal in 1 apparaat zien. nu, trek je portemonee maar.
Wist je dat de eerste kinect prototype 30 000 dollar koste? en dat ze die hebben gestript tot wat het nu is? dit is wat je moet doen als fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
[...]

Aha, dat wist ik niet. Is alleen maar mooi, want in landschapsmodus wil ik toch niet terug naar het homescreen, en zo wordt je hele 4,65" scherm wel benut. En met één tik op het scherm komen ze weer terug. Zeer mooi gedaan, ik dacht dat het onhandig was als de knoppen verdwenen, maar dat is niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Valt me op dat je door die knoppen ook mooi de 'zwartheid' van het HD Amoled scherm kan zien. Je ziet op de meeste foto's nauwelijks verschil tussen de bezel en de achtergrond van de knoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Laatst online: 18-11-2024
Een overzicht van benchmarks van GPU's Adreno-205 (Desire HD), PowerVR-SGX540 (Samsung Galaxy S) en Adreno-220 (HTC Sensation):

http://www.mobiletechworl...sung-galaxy-s/#more-24154

De PowerVR-SGX540 is echt aan vervanging toe!

Ik wacht wel tot er meerdere merken zijn die tenminste de Adreno-220 of die van Apple's A5 (PowerVR-SGX543?) willen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:55
DingieM schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:03:
Een overzicht van benchmarks van GPU's Adreno-205 (Desire HD), PowerVR-SGX540 (Samsung Galaxy S) en Adreno-220 (HTC Sensation):

http://www.mobiletechworl...sung-galaxy-s/#more-24154

De PowerVR-SGX540 is echt aan vervanging toe!

Ik wacht wel tot er meerdere merken zijn die tenminste de Adreno-220 of die van Apple's A5 (PowerVR-SGX543?) willen gebruiken...
Waarbij je voor het gemak even vergeet dat de SGX540 in de Galaxy Nexus op 384Mhz ipv 200Mhz is geclocked en dat hij daar in de test samen werkt met een 1Ghz single core ipv van een 1,2Ghz dualcore...

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:02
Hmmm. tweet van Arnoud:

arnoudwokke Hee psst, in welke benchmark staat Samsung Galaxy Nexus voor de HTC Titan en iPhone 4S? yfrog.com/j26dwnp #teaser #vanmiddagonline

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Laatst online: 18-11-2024
Wikipedia: PowerVR

Zal er een fabrikant zijn die de krachtige PowerVR-SGX543 multicore durft te gebruiken? Of de nieuwe 6 generatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
hubhib schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:11:
[...]

Waarbij je voor het gemak even vergeet dat de SGX540 in de Galaxy Nexus op 384Mhz ipv 200Mhz is geclocked en dat hij daar in de test samen werkt met een 1Ghz single core ipv van een 1,2Ghz dualcore...
Ach, er staan al zoveel aannames in dit topic, dan kan die er ook nog wel bij toch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja inderdaad zeg... Het blijft maar gaan en gaan en gaan.. Ik weet ook niet veel van hardware, GPU's,
snelheden en benchmarks, maar ik ga ook niet lukraak maar wat dingen dit topic in (proberen te) slingeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Laatst online: 28-08 13:54
Michaelg schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:14:
Hmmm. tweet van Arnoud:

arnoudwokke Hee psst, in welke benchmark staat Samsung Galaxy Nexus voor de HTC Titan en iPhone 4S? yfrog.com/j26dwnp #teaser #vanmiddagonline
Dus vanmiddag komt waarschijnlijk de preview/review van de NG op tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bowz3r
  • Laatst online: 17-05 23:16
disturbedmind schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:51:
[...]
zou idd mooi zijn, kan ik eindelijk precies gaan vergelijken met de Galaxy S2 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

disturbedmind schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:51:
[...]
Geen review, dat kan uiteraard niet zo snel na de aankondiging. En nee, ik heb ook geen voorspelling over wanneer er wel een review online komt. Maar zoals Arnoud al zegt kan je vanmiddag het eea lezen ;)

Edit: hier is ie dan reviews: Samsung Galaxy Nexus met Android 4.0

[ Voor 25% gewijzigd door RoD op 20-10-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Laatst online: 07-09 22:29
Nice! een kwalitatieve hands on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Laatst online: 04-07-2022
Goed om te lezen dat het niet lagt ondanks wat verscheidene tweakers geclaimd hebben. Ben echt heel benieuwd naar de h/w acceleration, vraag me af of het echt zo simpel te implementeren is op alle apparaten met ICS. Overigens geen idee hoe het in elkaar zit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
De eerste hands-on met een paar fatsoenlijke foto's zie ik van GSMArena komen, zit tevens een downloadbare sample video bij:

http://www.gsmarena.com/s...s_hands_on-review-663.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:58:
[...]

Geen review, dat kan uiteraard niet zo snel na de aankondiging. En nee, ik heb ook geen voorspelling over wanneer er wel een review online komt. Maar zoals Arnoud al zegt kan je vanmiddag het eea lezen ;)

Edit: hier is ie dan reviews: Samsung Galaxy Nexus met Android 4.0
Ziet er mooi uit. Wat betreft de browser heeft Google een hoop verbeterd. Nu de rest van de benchmarks nog ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die timelapse feature lijkt me echt tof om te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 21:01
cue schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:57:
Euuuh zie ik het nou goed en zijn de afmetingen van dit toestel nou nog weer groter dan de Galaxy S2 en de sensation?

Mijn hemel dit past toch niet relaxed meer in je broekzak? Ben nog steeds erg tevreden over m'n HTC desire qua specs en vooral afmetingen maar als ik nu een nieuwe phone zou moeten kiezen ben ik bang dat ik als android gebruiker van het eerste uur zelfs de iphone als alternatief ga bekijken.

Erg weinig highend toestellen in een "normaal" formaat welke een mooi design hebben.
Helemaal mee eens! Ik heb nu een Nexus One waar ik tevreden mee ben en deze heeft ook een mooi formaat. Van mij hoeft het scherm echt niet groter want als ik echt dingen wil lezen, doe ik dat wel op mijn Tablet of Computer. Tegenwoordig komen al die High End toestellen met van die gigantische schermen en dat wil je toch niet als consument???(blijkbaar wel want anders maken ze zulke telefoons niet;))
Pagina: 1 ... 6 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.