Zo ik ben ook weer is op Tweakers, vannacht de livefeed gekeken, daarna even geslapen en gewerkt... TS is ietwat gepimpt, niet veel, er is ook nog niet heel veel bekend en het komt in de loop der tijd wel weer denk ik zo.
De Galaxy Nexus is het geworden..
Ten eerste vind ik de naam best zonde, had de Nexus Prime liever gezien en ik vind het best jammer dat Samsung een grote vinger in de pap heeft gehad, blijkt dus qua naamgeving, evenals het grote Samsung logo
op de achterkant, zonde vind ik dat wel, niet zo clean als andere Google devices maarja it's just a name, period.
De CPU vind ik erg mooi, ding is snel zat, waarschijnlijk nog wat te OC'en dus daar zit het wel snor mee...
Wel vind ik het enigzins jammer dat er geen Exynos SOC van Samsung is gebruikt aangezien de benchmarks van die SOC's wel laten zien dat dat echt hele mooie hardware is. De keuze voor TI OMAP4 komt dan zeer waarschijnlijk omdat ICS daarvoor is geoptimaliseerd (vannacht van RoD gehoord op de IRC), naja klaar..
De GPU is dan ook automatisch geen Mali equivalent en tsjaa hij is ietwat outdated wel, altijd zonde..
maar op de vraag welke GPU er dan in de plaats voor had moeten komen, kan ik geen antwoord geven.
De nieuwe GPU van de Apple iPhone 4S is erg erg krachtig en deze PowerVR SGX 540 kan zich daar denk
niet mee meten.. Zelf ben ik wel van wat (mobiele) games dus ik wil toch graag goede GPU power, benchmarks will tell hoe hij in de Galaxy Nexus werkt samen met de 1,2GHz CPU, ben ik toch wel erg benieuwd naar...
Wat wel mooi is, is dat ICS eindelijk hardware-acceleratie ondersteuning bied. Begrijp er niet al te veel van, maar weet wel dat het de smoothness en look en feel van ICS / het toestel wat het heeft, beter laat zijn, top!
Het uiterlijk kan me enigzins bekoren.. Ben vandaag niet thuisgeweest dus heb nog geen first hands ons kunnen bekijken of kleine previews van het toestel.. Is het gemaakt van plastic, metaal, combinatie van deze materialen? De vormgeving vind ik wel clean, mooie achterkant (afgezien van het Samsung logo) Gelukkig ziet het er allemaal niet zo cheapass uit als de Samsung Galaxy S, Galaxy S2 en Galaxy Plus, dat vind ik echt lelijk.
Ik ben zelf ook erg benieuwd naar het scherm, de resolutie zal op en top zijn, 720P op 4,65" is de bom, dat geloof ik wel, maar zelf ben ik niet zo van AMOled en dergelijke.. Heb een OLED-schermpje op een van m'n huidige Androidevices en dat vind ik net aan gaan qua kleursaturation.. Samsungs van vrienden van me vind ik qua scherm echt ugly ass hell, maar dat zal ik wel zijn.. 98% van de mensen zweert bij (Super) AMOled.. Zodoende ben ik erg benieuwd naar hoe ik het persoonlijk zal ervaren, hopelijk valt dat allemaal wel mee..
Camera vind ik leuk, niks meer niks minder.. 5MP klinkt weinig, had wat mij betreft wel een leuke en evengoede 8MP camera mogen zijn, al is het maar om op de markt mee te hypen.. De 'zero-shutter lag' en 1080P film- mogelijkheden van de camera zijn wel leuk. De eerste is handig voor een snelle shot, de tweede mooi voor nu.
Gimmicks / features van deze Galaxy Nexus vind ik aan de ene kant leuk aan de andere kant interesseren ze me weinig.. Een unlockmethode met face-detection is leuk voor 1 keer en om te showen aan je vrienden and that's it denk ik persoonlijk. Een mobiele data-teller noem ik geen feature, dat noem ik onzin qua marketing aangezien daar tientallen (betere) losse apps voor te downloaden zijn. Een barometer gebruik ik niet, en 'beamen' via NFC van content, je locatie of een multimediabestand is ook leuk voor 1x.. Tevens hebben al m'n vrienden geen high-end Androidevices, dus zal ik met niemand kunnen beamen, want al hun HTC Desires, ZTE Blades en SE Arc's ondersteunen dat niet. Als de NFC chip wordt weggelaten in de EU versie vind ik dat dus ook wel best.
Een notificatie-LED vind ik wel een erg mooie gimmick, heb ik nu ook en ben ik aan gewend, gewoon top!
Minpunten die ik nu kan opnoemen zijn onder andere het ontbreken van een microSDHC slot, kom op zeg..
De vorige Google devices hadden het ook niet altijd, maar een geheugenkaartjesslot is altijd handig vind ik.
Zal het niet echt 1,2,3 gebruiken, gebruik nu 16GB en dat is mooi zat, maar met zo'n 720P schermpje en zo'n grootte van het scherm is het ook wel leuk om een paar 720P films mee te nemen en dan gaat het toch wel snel... Gelukkig is er dan wel weer 32GB mogelijk, maar wat moet ik dan met m'n huidige 16GB kaartje?
Tevens vind ik de 4,65" echt heeel groot.. Er wordt wel gezegd dat het allemaal wel meevalt en in vergelijking met de Samsung Galaxy S2 niet zo heel veel groter is, maar die vind ik ook al (te groot) dus dat kan voor mij ook als minpunt worden aangemerkt. Geef mij maar 3,7" - 4,0" met zulke specs, dat had ik echt mooi gevonden.
Voor de rest ben ik wel weer is in de running voor een nieuwe Android telefoon en dit zou hem kunnen worden, mits de grootte mij mee gaat vallen tijdens de eerste ervaringen in (bel)winkels als ik hem ga bekijken als die in deze winkels ligt.. 650 als adviesprijs vind ik vrij netjes, net zoals de iPhone 4S 16GB en iedereen weet wel dat de adviesprijs geen verkoopprijs is, dus een lagere prijs is altijd mooi meegenomen... Zo op het eerste gezicht zal het voor CLB geen Galaxy Nexus worden, maar het specspakket en de nieuwe software doen mij wel deugd en ik ben dan ook zeer benieuwd naar concurrentie van Motorola, SonyEricsson en HTC! Kom maar op jongens!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit