Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-05 16:51
Hier een mooie vergelijking van het formaat van de Galaxy Nexus tov SGSII, Nexus One en Nexus S.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/10/galaxy-family.jpg

http://www.engadget.com/2...exus-one-and-nexus-s-mac/

Toch wel een erg groot verschil ten opzichte van de Nexus One (en mijn HTC Desire). Ik zie toch liever een iets kleinere telefoon. Nexus One size met 4 inch scherm bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:02

Freshnezz

Why so serious?

Paar uitgebreide filmpjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

mmedia schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:31:
Bij Nexus-lijn draait het imho niet om top-end hardware. Met de Nexus-lijn wil Google laten zien welke kant het op wil/gaat met Android en de daaraan "gekoppelde" hardware. Let wel: dit is dus niet alleen hardware dat toegedicht wordt aan de nieuwste topmodellen. De markt voor Android (4.0) is uiteraard breder dan dat. In dit licht bezien voldoet de Galaxy Nexus prima.
Geen top end hardware maar wel top end adviesprijs. Natuurlijk klopt de adviesprijs niet met de verkoopprijs
maar toch. Als adviesprijs bijvoorbeeld 500 euro is kan dat snel richting 400. Nu is het volgens NU.nl 650. Kan je nog een tijd wachten voordat het richting 400 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Mweh, voor 650 euro had ik ook wel meer verwacht. Ga nu eerder voor de 4S denk ik, omdat ik daarvan weet wat ik kan verwachten.

Moet wel zeggen dat 'ie er slick uitziet, stukken beter dan voorgaande toestellen in ieder geval.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Las Vegas schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:49:
Mweh, voor 650 euro had ik ook wel meer verwacht. Ga nu eerder voor de 4S denk ik, omdat ik daarvan weet wat ik kan verwachten.

Moet wel zeggen dat 'ie er slick uitziet, stukken beter dan voorgaande toestellen in ieder geval.
Blijft gissen uiteraard qua prijs, maar een prijs van €650 lijkt mij niet reëel. Eerder rond de €500. Bij mij weten was de Samsung Galaxy S2 ook rond die prijs bij introductie (goedkoopste aanbieder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:49
Wow 650 euro als adviesprijs...? Voor een telefoon waar ik niet echt van onder de indruk ben, spec technisch, is dat veel teveel geld. Zat vandaag zelf te denken aan tussen de 400-500, lijkt me realistischer voor deze telefoon. Jammer, zal nog wel even de uitvoerige tests afwachten, maar ik neig al naar een Galaxy S2 HD (als die werkelijk buiten Korea uitkomt) of S3.

[ Voor 14% gewijzigd door AppieNL op 19-10-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-06 14:28
mbroeders schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:28:
[...]

Ik kan het bericht niet meer terugvinden, maar een tijd geleden stond er een bericht van een Android/Google ontwikkelaar op Google+ over de 'bedroevende specificaties'. Waar het op neer kwam, de specificaties zijn meer dan voldoende. Ten eerste, er zit nu volledige hardware accelaratie in. De iphone is zo smooth vanwege de hardware acceleratie (zelfs met 'slechts' een single core processor). Ten tweede, beide cores zullen nu benut worden. Honeycomb bijvoorbeeld, was hier helemaal niet voor geoptimaliseerd. Vanwege deze aanpassingen hoeft het niet altijd groter en beter qua specificaties. Dus de specs vallen echt niet tegen, het is gewoon een top-end product! Ik weet zeker dat ik December mijn SGS2 de kast in gaat, ben nu al verkocht aan de Nexus :)
in het ics topic schreef iemand dit:
zit er nu wel of geen hardware acceleratie in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-05 14:06

oXygeN

oftewel oxje...

thve schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:57:

Klopt!

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Wat zit iedereen nou te zeuren over specs?
De CPU en GPU zijn gelijk aan, en misschien zelfs iets sneller dan de SGSII.
Het scherm is beter en er zit NFC in, alleen camera is iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:18
Klopt: wel of geen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
wat klopt? dat het er nog steeds niet in zit of nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
thve schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:57:
[...]
in het ics topic schreef iemand dit:
[...]
Wel hardware acceleratie: http://phandroid.com/2011...as-hardware-acceleration/

En wat betreft de mensen die blijven roepen dat de verkoopprijs €650 is. Wellicht verstandig om nadere berichtgeving hierover af te wachten. Tevens is het zo dat de prijsstelling bij deze toestellen veel minder strigent is dan bij Apple. Daar is adviesprijs immers gewoon verkoopprijs en die blijft over langere tijd vaak gewoon constant. Bij Androidtelefoons is een adviesprijs vaak meer een bovengrens dan iets anders.

[ Voor 42% gewijzigd door mmedia op 19-10-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:09
Met 2MP kun je all FUll-HD filmen, dus wat zit iedereen te zeiken? Moest er 100MPX camera in???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-05 14:45
The_Double schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:02:
Hoezo zou de camera minder zijn? Je moet niet alleen naar de Megapixels kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
The_Double schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:02:
SG2 is inmiddels een telefoon van een half jaar oud, andere telefoons hebben al 1.5ghz soc's en betere gpu's. Daarom zeur ik over de specs. Megapixels maakt niks uit zoals al eerder gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
is dat dan acceleratie doormiddel van de gpu, net zoals bij iphone en wp7?
dus dan zou android eindelijk even smooth worden als die 2 OSen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
thve schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:09:
[...]

Inderdaad! Met als voordeel dat nu eindelijk (zoals ik hierboven ook al schreef) dat beide cores goed benut gaan worden...

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
[...]

99 % procent zeker dat het wel zo is idd. Andy Rubin, topman van Android, heeft net een paar minuten gelden in een interview gezegd dat bijv facial uncloking door de gpu helemaal afgehandeld wordt :)
The Android phone is actually using the graphics chip on the phone, rather than the main processor to do the facial recognition, Rubin notes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
[...]

Wel jammer dat er op thisismynext.com gesproken wordt van:
As to overall performance, we saw a good deal of stutter in the Galaxy Nexus before us. Taps were not always recognized and there were occasional delays in performing an instruction, though in Google’s defense, it was a phone fully loaded with running tasks and the software is being continually improved and optimized (i.e. it’s not yet fully baked). That having been said, it unfortunately remains the case that Android isn’t as swift and responsive as iOS or Windows Phone (or even MeeGo Harmattan on the N9). Or at least it wasn’t on the demo phone we got a look at. The subtle, pervasive lag that has characterized the Android UI since it inception is still there, which is not a heartening thing to hear when you’re talking about a super-powered dual-core device like the Galaxy Nexus.
In andere hands-ons ben ik eerder berichten tegengekomen over snelle response. Tegenstrijdige berichten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 18:39
mmedia schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:20:
[...]

Wel jammer dat er op thisismynext.com gesproken wordt van:

[...]

In andere hands-ons ben ik eerder berichten tegengekomen over snelle response. Tegenstrijdige berichten dus.
In de verschillende hands-on video's kun je toch goed genoeg zien hoe het draait? Naar mijn mening vliegt de nexus overal heerlijk doorheen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Michaelg schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:22:
[...]
In de verschillende hands-on video's kun je toch goed genoeg zien hoe het draait? Naar mijn mening vliegt de nexus overal heerlijk doorheen.
Ik zeg ook dat de andere hands-ons melding maken van snelle response. Daarom vind ik de uitspraak op thisismynext.com nogal opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Michaelg schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:22:
[...]

True. Maar mijn S2 is net zo snel. Jammer dat de hardware versnelling niet ervoor zorgt dat het echt zoals iphone 4s smooth is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
mmedia schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:25:
[...]

Ik zeg ook dat de andere hands-ons melding maken van snelle response. Daarom vind ik de uitspraak op thisismynext.com nogal opvallend.
Fout model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuuf
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:01
http://thisismynext.com/2...alaxy-nexus-vs-iphone-4s/

Onderaan worden de foto's van de camera's vergeleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-05 14:06

oXygeN

oftewel oxje...

engadget zegt:
[Update: turns out our demo phone was a bit of an early build; we touched another model later in the day, and our response gripes were gone. Perfectly responsive. Hopefully that's the one that'll ship out.]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
oXygeN schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:12:
[...]

engadget zegt:
[Update: turns out our demo phone was a bit of an early build; we touched another model later in the day, and our response gripes were gone. Perfectly responsive. Hopefully that's the one that'll ship out.]
misschien staat daar op dat andere model android 4.0.1 al op?
http://www.androidworld.n...-begroet-door-een-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Over de adviesprijs: De SGS2 had ook een adviesprijs van €650. Maar op launchday was deze voor net onder de €500 te koop bij verschillende aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-05 21:02
alwaysleft schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:28:
[...]

True. Maar mijn S2 is net zo snel. Jammer dat de hardware versnelling niet ervoor zorgt dat het echt zoals iphone 4s smooth is.
Hoe kan je nu al weten hoe de iPhone 4S en de Galaxy Nexus het doen voor wat betreft smoothness? Heb je ze beide al in je handen gehad en uitvoerig getest?

Dit topic staat echt bol van de aannames, redelijk irritant 8)7 't Lijkt me een prachtig toestel, kan niet wachten totdat deze eens goed getest wordt tegen de laatste high-end telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwaysleft schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:28:
[...]

Jouw s2 had al hardware accel. Dus geen wonder dat het al smooth gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:38
Fly-guy schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:25:
[...]

Jouw s2 had al hardware accel. Dus geen wonder dat het al smooth gaat.
Uhm, weet je dat wel heel zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
partyondude schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:18:
[...]

Dit topic staat echt bol van de aannames, redelijk irritant 8)7 't Lijkt me een prachtig toestel, kan niet wachten totdat deze eens goed getest wordt tegen de laatste high-end telefoons.
+1000000

@Fly-guy: enkel browser heeft hardware acceleratie

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 18:39
418O2 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:30:
[...]

Uhm, weet je dat wel heel zeker?
Volgens mij heeft android 2.3 toch geen hardware acc? :S

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michaelg schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:35:
[...]

Volgens mij heeft android 2.3 toch geen hardware acc? :S
Klopt, maar touchwiz wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:07
Nog nergens gelezen, maar alle handson filmpjes die ik gezien heb draaien een userdebug build van android 4.0.1..dus de echte versie zal nog sneller zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 08:42
Ik ben er vrij zeker van dat dit mijn nieuwe toestel gaat worden. Ben ergens ook wel een klein beetje teleurgesteld in de specs, maar zoveel game ik toch niet op m'n telefoon en vooral het scherm lijkt me echt prachtig. Ik mag vanaf november verlengen dus ik hoop dat ie zo snel mogelijk komt!

Ben heel benieuwd naar de in depth reviews en benchmarks, die glbenchmarks die nu gepost zijn kunnen echt niet kloppen.
Luqq schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:56:
Nog nergens gelezen, maar alle handson filmpjes die ik gezien heb draaien een userdebug build van android 4.0.1..dus de echte versie zal nog sneller zijn :)
Dat zou wel tof zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
teleurgesteld in de specs? Het zijn gewoon de best mogelijke specs op dit moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:07
PC Magazine heeft trouwens een aantal interessante filmpjes geupload over bootsnelheid, en de eerste opstart van de Galaxy Nexus: YouTube: Kanaal van PCMagBENL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
418O2 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:00:
teleurgesteld in de specs? Het zijn gewoon de best mogelijke specs op dit moment...
voor de gpu was er denk ik echt wel een beter alternatief dan deze uit 2007, maar dan een beetje overgeclockt.
de gpu van de A5 is een heel stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 15:38
418O2 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:00:
8)7

Dat geloof jezelf? Kom op, dit is echt een teleurstelling. De Nexus line was bedoeld als een referentie voor het komende jaar. Op het scherm na, vallen de specs gewoon tegen. De SGS2 doet nauwelijks onder voor de GN. De keuze van de GPU is onbegrijpelijk en dat geldt ook voor de camera. Uiteraard zeggen MP's weinig maar 8MP camera's kom je al veelvuldig tegen in de huidige Android toestellen. De prijsstelling is helemaal bizar, €650 is de adviesprijs! De SGS2 is momenteel €425 en met een beetje mazzel zullen de ICS roms spoedig opduiken waardoor de keuze voor een GN nauwelijks te verantwoorden is. Nee echt, dit is totaal geen " Something Big" ja op het scherm en schermresolutie na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De camera is wel beter hoor. Een hoger aan MP zegt niets, sterker nog; het kan in het nadeel van de kwaliteit werken.

En de GPU wordt toch niet ten volste gebruikt toch in Android? Dat is ook gelijk het enige zwakke punt dan.

En de adviesprijs is gelijk aan de adviesprijs van de SGS2, dus dat zegt weinig.

Dus je overdrijft rijkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Again, zolang er geen reviews zijn van bijvoorbeeld de SGSII, iPhone 4S, de HTC Sensation en de SGN weten we helemaal niks. Specs zijn niet zaligmakend, dat is in het verleden met eender welk product ook wel vaker bewezen.

Een apparaat afknallen op alleen de onofficiële prijs en wat specsheets en plaatjes vind ik echt veel te kort door de bocht.

Kortom, wat catch22 zegt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door partyondude op 19-10-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-05 14:45
Als die gpu alleen een bottleneck voor het gamen is vind ik het niet erg. Ik game toch nooit op een telefoon, vind het nutteloos en het slurpt stroom. Daarom vind ik dat deze goede speccs heeft voor mij (huidige telefoon Desire Z) dus voor mij is het sowieso een vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Duitse hands-on. Geeft wel 'n aardig overzicht:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
misschien is de gpu toch helemaal niet zo slecht.
al kijk ik op wikipedia dan zie ik dat de gpu uit de iphone 4S op 88 mhz is geclockd.

de PowerVR SGX543MP2 gpu uit de iphone levert 7.2 GFLOPS @ 200 mhz
aangezien deze maar op 88 mhz is geclocked lijkt mij dat die dan 3.1 GFLOPS levert.

de SGX540 levert 3.2 GFLOPS @ 200 mhz en in de galaxy nexus zou deze ook nog overgeclockd (>200mhz) zijn.

dus dan zou deze gpu eigenlijk nog sneller zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 21:48

DarkSide

theres no place like ::1

Voor die gene die het nog niet gezien hebben een link naar de presentatie.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De specs zijn helemaal niet zo slecht. Het is gewoon high-end. Dat de Nexus-toestellen een referentie zouden zijn voor het komende jaar lijkt mij onzin, volgens mij wordt dat nergens beweerd. Nexus-toestellen kenmerken zich door high-endspecs en een Vanilla build van Android. Verder lijkt de formfactor me erg prettig (de Nexus S vond ik al fijn), dus dit toestel staat bovenaan mijn lijstje.

Het belangrijkste is natuurlijk ook de software. Ik heb liever een Galaxy Nexus, dan de Galaxy S II, alleen al vanwege het feit dat ik dan geen last heb van die Touchwiz-rommel, en daarnaast allerlei nieuwe features heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Precies, dat lijkt mij ook het grote voordeel bij dit toestel RoD. En je bent voor zover ik weet ook verzekerd om altijd als eerste de laatste Android upgrades te krijgen.

Trouwens, net de prijzen van de iPhone 4S gezien hier op de FP, dat zijn pas prijzen :X Maakt de keuze mogelijk een stuk eenvoudiger voor twijfelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Hands-on van Phandroid.com net online.
  • The hardware is great, but doesn’t have any killer features that blow the competition out of the water
  • The most significant changes are on the software side with Android 4.0 Ice Cream Sandwich
  • Overall I love the hardware, software, and combination, but I don’t think the hardware improvements were enough and in some ways felt the software features were too much.
Daarbij moet weer opgemerkt worden dat deze demomodellen nog niet de definitieve versies van Galaxy Nexus/ICS vormen (er vindt hoogstwaarschijnlijk dus nog finetuning plaats). Sommige demomodellen bleken ook minder te werken dan andere (waarschijnlijk andere build van ICS).

[ Voor 22% gewijzigd door mmedia op 19-10-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Sinds wnnr is een dual core cpu, hd scherm, FullHD filmen, NFC, teleurstellend? Wat verwachtte men, een dual core op 2Ghz met 2gb geheugen en een ultrasnelle GPU met 4 cores? -__-

De telefoons van tegenwoordig vliegen je om de oren, om de 2/3 maanden zijn er nieuwe modellen.
Van mij hoeft het allemaal niet zo snel te gaan.

Men moet niet vergeten dat de beleving het belangrijkste is.

Zelfs de iphone4 met single core loopt vloeiend ondanks zijn single core. Dit omdat de OS en hardware goed met elkaar 'syncen'.

De GPU van de GN is verre van langzaam plus hij loopt op een snellere kloksnelheid.

Ik denk wel dat Google het eindelijk voor elkaar heeft om het ook lekker vloeiend te laten lopen met ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
RoD schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:45:
De specs zijn helemaal niet zo slecht. Het is gewoon high-end.
De specs zijn relatief gezien niet slecht maar in vergelijking tot wat er nu te koop is, is dit wel teleurstellend.
Dat de Nexus-toestellen een referentie zouden zijn voor het komende jaar lijkt mij onzin, volgens mij wordt dat nergens beweerd. Nexus-toestellen kenmerken zich door high-endspecs en een Vanilla build van Android.
De reden waarom Google ooit is begonnen met de Nexus One is doordat de ontwikkeling van Android platform niet hard genoeg ging. Niet veel later namen de andere fabrikanten de specs over van de N1 en kwamen met gelijkwaardige toestellen op de proppen denk aan SE X10, HTC Desire bijvoorbeeld.
Het belangrijkste is natuurlijk ook de software. Ik heb liever een Galaxy Nexus, dan de Galaxy S II, alleen al vanwege het feit dat ik dan geen last heb van die Touchwiz-rommel, en daarnaast allerlei nieuwe features heb.
Ik heb het niet over Touchwiz-rommel maar over ICS roms van bijvoorbeeld Cyanogenmod. Als de Google de ASOP 4.0 vrij geeft zal er binnen niet al te lange tijd de eerste ICS custom roms voorbijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Miki schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:07:
[...]

De specs zijn relatief gezien niet slecht maar in vergelijking tot wat er nu te koop is, is dit wel teleurstellend.
De specs zijn ongeveer net zo goed als de Galaxy S II, die ook door Samsung is gemaakt, en nog niet zo lang uit is. Dit is nou eenmaal de hardware die fabrikanten momenteel tot hun beschikking hebben. Goed, de 5-megapixelcamera had wellicht opgekrikt kunnen worden, maar het schijnt dat de Galaxy Nexus erg goede foto's maakt.
De reden waarom Google ooit is begonnen met de Nexus One is doordat de ontwikkeling van Android platform niet hard genoeg ging. Niet veel later namen de andere fabrikanten de specs over van de N1 en kwamen met gelijkwaardige toestellen op de proppen denk aan SE X10, HTC Desire bijvoorbeeld.
Dan zijn ze daar in geslaagd, met de Nexus One :) Het klopt wel wat je zegt, in die tijd was de hardware bij Android-toestellen nog niet echt denderend. Nu wel. Fabrikanten gebruiken het snelste en het beste op het gebied van mobiele hardware. Nieuwere soc's, zoals de OMAP5, S4 Snapdragon en andere fancy dingen zijn er gewoon nog niet. Dualcore OMAP4 is zo ongeveer het beste wat je kan krijgen.
Ik heb het niet over Touchwiz-rommel maar over ICS roms van bijvoorbeeld Cyanogenmod. Als de Google de ASOP 4.0 vrij geeft zal er binnen niet al te lange tijd de eerste ICS custom roms voorbijkomen.
Klopt, maar de gemiddelde consument gaat natuurlijk niet aanrommelen met custom roms. Ik wel, overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of de Galaxy Nexus goede foto's maakt moeten we nog afwachten.
Ook ik had liever een 8 MP gezien. Dat is nu eenmaal de standaard.
Mits zelfde kwaliteit lens zal je als consument alleen maar baat bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 15-06 21:48

DarkSide

theres no place like ::1

Persoonlijk denk ik dat we 'teveel' verwachten.
Was ook teleurgesteld in de iPhone 4s. Dat hij geen groter scherm had. Hogere resolutie en meer van dat soort zaken. Maar hij is gewoon wel sneller en werkt in de basis gewoon erg prettig.

De GN is hetzelfde. De OMAP CPU's zijn zo slecht nog niet. En een DC op 1,2 presteerd best goed.
Als het OS nu beter met de GPU communiceert en beter geoptimaliseerd is voor 2 cores. Dan zal dat de user experiance goed doen.
Je kan het ook zo zien. Google zegt. Kijk met deze 'magere' specs draait een Android toestel met ICS soepel.
Willen jullie nieuwere, betere, snellere HW gebruiken. Ga vooral je gang. Het zal alleen maar beter draaien.

Vergeet niet dat bij Android je niet zo vast zit met specs als bij Apple. Totdat apple een nieuwe iPhone uitbrengt moet je het met die specs doen. Bij Android zijn fabrikanten vrij(er) om te gebruiken wat ze willen.

Een fabrikant hoeft straks alleen maar een Kal-el te implementeren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
BigF25 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:52:
Men moet niet vergeten dat de beleving het belangrijkste is.
Dit is ook eigenlijk de enige reden dat ik nog even de kat uit de boom kijk, want als ik bijvoorbeeld naar die Duitse hands-on video kijk, draait het wel lekker soepel. Wat me vooral opviel in dat filmpje is hoe snel je foto's achter elkaar kan maken (en hoe snel het toestel sowieso switched naar de camera modus). Gaat lekker vlot.

[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 19-10-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Moet die hardware er wel zijn he :)

Zijn er nog geen foto's die gemaakt zijn met een nexus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:45:
De specs zijn helemaal niet zo slecht. Het is gewoon high-end. Dat de Nexus-toestellen een referentie zouden zijn voor het komende jaar lijkt mij onzin, volgens mij wordt dat nergens beweerd. Nexus-toestellen kenmerken zich door high-endspecs en een Vanilla build van Android. Verder lijkt de formfactor me erg prettig (de Nexus S vond ik al fijn), dus dit toestel staat bovenaan mijn lijstje.

Ben ik het helemaal mee eens. Ik vind alleen de grafische chip een beetje tegenvallen, maar voor de rest kan de Galaxy Nexus zich meten met bijvoorbeeld de iPhone 4S. De Nexus S vond ik al een zeer mooi toestel, maar ik heb expres gewacht om nu de Galaxy Nexus te kopen.
Waar ik altijd erg enthousiast over ben is de Vanilla Android, dat is echt een groot voordeel. Naast dat je updates veel sneller kan krijgen dan normale Samsung toestellen vind ik het er ook nog eens supermooi uitzien. ICS ziet er weer een stuk gelikter uit dan Gingerbread. Ben dan ook zeer benieuwd naar de eerste benchmarks en natuurlijk de review van Tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
418O2 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:26:
Moet die hardware er wel zijn he :)

Zijn er nog geen foto's die gemaakt zijn met een nexus?
fuuf in "Google Galaxy Nexus"

direct linkje naar de site met foto's:

[ Voor 16% gewijzigd door AppieNL op 19-10-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 256386 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:14:
Of de Galaxy Nexus goede foto's maakt moeten we nog afwachten.
Ook ik had liever een 8 MP gezien. Dat is nu eenmaal de standaard.
Mits zelfde kwaliteit lens zal je als consument alleen maar baat bij hebben.
En wat voor baat heeft de consument? Meer ruis, met vervorming? Meer mp zorgt met en gelijk blijvend oppervlak vaker slechtere foto's dan betere.

De reden dat de iphone 4s betere foto's maakt dan de iphone 4 is totaal niet te wijten aan die 3mp extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:33:
[...]

En wat voor baat heeft de consument? Meer ruis, met vervorming? Meer mp zorgt met en gelijk blijvend oppervlak vaker slechtere foto's dan betere.

De reden dat de iphone 4s betere foto's maakt dan de iphone 4 is totaal niet te wijten aan die 3mp extra.
Nee, bij de iPhone is ook de hele camera verbeterd. Ik vind trouwens dat de foto's van de Galaxy Nexus er een stuk beter uitzien dan de 4S, of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ligt niet aan jou, ik dacht hetzelfde eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wel subjectief genomen hoor... Foto's zijn onscherper en donkerder.... Mmmmm, m'n conspiracy-radar gaat af ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We kunnen moeilijk afgaan op 1 of 2 simpele tests.
Ik heb op Youtube ook door de iPhone 4S goede en slechte gemaakte filmpjes gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 16:54

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

BtM909 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:39:
Wel subjectief genomen hoor... Foto's zijn onscherper en donkerder.... Mmmmm, m'n conspiracy-radar gaat af ;)
Bij mij ook. Met name bij het horloge geloof ik niet dat de IPhone zulke slechte foto's maakt.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:30

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Foto's vind ik ongeveer hetzelfde, maar *gloep*, wat een joekel zeg....denk niet dat dat em gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Specs zeggen niet alles, ik vind een Nexus S sneller aanvoelen dan een SGII, de Nexus S had trouwens ook al NFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vodafone begint vanaf november met de verkoop van de Galaxy Nexus in Nederland
Vodafone laat weten dat het vanaf november de Samsung Galaxy Nexus in haar assortiment zal gaan opnemen. De telco zal het toestel niet exclusief gaan verkopen.
Zo laat desgevraagd Vodafone woordvoerder Jan van der Aa aan All About Phones weten. Volgens van der Aa zal de Galaxy Nexus vanaf november al verkrijgbaar zijn bij Vodafone in Nederland. Samsung wist eerder nog in haar persbericht te melden dat het toestel vanaf december pas verkrijgbaar zal zijn. Daarnaast laat Vodafone ook weten dat het toestel niet exclusief door Vodafone verkocht zal gaan worden. Dit was nog wel het geval met de Nexus S die vorig jaar uitgebracht werd door Google.

Dat er geen exclusiviteit meer is kan te maken hebben met het feit dat Samsung zelf meer controle heeft gehad over de Galaxy Nexus. Zo is de naam van het toestel geen Google Nexus-smartphone maar die van Samsung. Samsung lijkt dan ook met haar eigen partners om tafel gezeten te hebben om het toestel breder in de markt te gaan verkopen.

De Samsung Galaxy Nexus heeft een adviesprijs van 649 euro mee gekregen van Samsung. Onduidelijk is nog of KPN en T-Mobile het toestel ook vanaf november gaan leveren. De Samsung Galaxy Nexus werd eerder op de dag bekend gemaakt door Google en Samsung. Samsung was niet bereikbaar voor commentaar over een eventuele release in november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Laatst online: 09-06 17:55
RoD schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:11:
[...]

De specs zijn ongeveer net zo goed als de Galaxy S II, die ook door Samsung is gemaakt, en nog niet zo lang uit is. Dit is nou eenmaal de hardware die fabrikanten momenteel tot hun beschikking hebben. Goed, de 5-megapixelcamera had wellicht opgekrikt kunnen worden, maar het schijnt dat de Galaxy Nexus erg goede foto's maakt.

[...]

Dan zijn ze daar in geslaagd, met de Nexus One :) Het klopt wel wat je zegt, in die tijd was de hardware bij Android-toestellen nog niet echt denderend. Nu wel. Fabrikanten gebruiken het snelste en het beste op het gebied van mobiele hardware. Nieuwere soc's, zoals de OMAP5, S4 Snapdragon en andere fancy dingen zijn er gewoon nog niet. Dualcore OMAP4 is zo ongeveer het beste wat je kan krijgen.
Aangezien de GN gemaakt is door Samsung, snap ik het wel dat mensen hadden verwacht dat ze de Exynos SoC en de 8MP camera van de GS II erin zouden stoppen.

Nergens in de presentatie noemen ze de naam van de SoC, dus de OMAP4 is alles behalve zeker. Voor de LTE-versie snap ik wel dat ze hebben gekozen voor de OMAP4. Maar de OMAP4 is, zeker in GPU benches als GLBenchmark, veel langzamer dan de huidige top (iPhone 4S / GS II).
Er is nog een mogelijkheid dat ze voor de GSM-versie de Exynos SoC gaan gebruiken uit de GS II (dat is namelijk ook een dual-core SoC op 1.2Ghz) , maar dat is nu wel onwaarschijnlijk.

De camera vind ik zelf onbegrijpelijk. Als ze willen concurreren met de iPhone 4S had die 8MP camera uit de GS II er gewoon in moeten zitten. Zeker voor normale consumenten (die geen online reviews lezen) is dat heel belangrijk.
Ik denk dat Samsung ervoor heeft gekozen om hierop kosten te besparen, aangezien dit geen smartphone gaat worden die ze massaal gaan verkopen. Daarnaast kunnen ze hiermee hun eigen Galaxy-lijn interessant houden.

De Galaxy Nexus 16GB is trouwens opgedoken bij Clove. De prijs (515 GBP incl. VAT) is op dit moment iets hoger dan de iPhone 4S 16GB (499 GBP). Het valt dus te verwachten dat de GN in Nederland dus ook ongeveer hetzelfde zal kosten als een vergelijkbare iPhone 4S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 16:54

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

l1m1t schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:57:
[...]

Aangezien de GN gemaakt is door Samsung, snap ik het wel dat mensen hadden verwacht dat ze de Exynos SoC en de 8MP camera van de GS II erin zouden stoppen.

Nergens in de presentatie noemen ze de naam van de SoC, dus de OMAP4 is alles behalve zeker. Voor de LTE-versie snap ik wel dat ze hebben gekozen voor de OMAP4. Maar de OMAP4 is, zeker in GPU benches als GLBenchmark, veel langzamer dan de huidige top (iPhone 4S / GS II).
Er is nog een mogelijkheid dat ze voor de GSM-versie de Exynos SoC gaan gebruiken uit de GS II (dat is namelijk ook een dual-core SoC op 1.2Ghz) , maar dat is nu wel onwaarschijnlijk.

De camera vind ik zelf onbegrijpelijk. Als ze willen concurreren met de iPhone 4S had die 8MP camera uit de GS II er gewoon in moeten zitten. Zeker voor normale consumenten (die geen online reviews lezen) is dat heel belangrijk.
Ik denk dat Samsung ervoor heeft gekozen om hierop kosten te besparen, aangezien dit geen smartphone gaat worden die ze massaal gaan verkopen. Daarnaast kunnen ze hiermee hun eigen Galaxy-lijn interessant houden.

De Galaxy Nexus 16GB is trouwens opgedoken bij Clove. De prijs (515 GBP) is op dit moment iets hoger dan de iPhone 4S 16GB (499 GBP). Het valt dus te verwachten dat de GN in Nederland dus ook ongeveer hetzelfde zal kosten als een vergelijkbare iPhone 4S.
Ik zie 429 pond staan op die site. Crap, de VAT. :/

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dus jij denkt dat het beter zou zijn als een slechtere camera in de GN zouden plaatsen, puur om de megapixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
418O2 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:59:
Dus jij denkt dat het beter zou zijn als een slechtere camera in de GN zouden plaatsen, puur om de megapixels?
Ik denk dat de normale consument megapixels belangrijk vindt en dat ze met een 8MP camera waarschijnllijk meer GN's zouden verkopen. Misschien heb ik wel ongelijk, time will tell... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Koetjeboe schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:49:
[...]

Foto's vind ik ongeveer hetzelfde, maar *gloep*, wat een joekel zeg....denk niet dat dat em gaat worden.
Voor Android maatstaven is dit een redelijke telefoon, hij is maar iets groter dan de GS2 en de Nexus S:
Stfnlln schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:33:
Hier een mooie vergelijking van het formaat van de Galaxy Nexus tov SGSII, Nexus One en Nexus S.

[afbeelding]

http://www.engadget.com/2...exus-one-and-nexus-s-mac/

[...]
De iPhone is ondertussen met z'n 3,5" scherm erg klein te noemen, high-end Android telefoons hebben tegenwoordig allemaal 4" of groter. Ik vind dat door de hardwarematige knoppen de 4,65" niet verschikkelijk groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

l1m1t schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:57:
[...]

De Exynos is Samsungs eigen soc, terwijl ICS gemaakt is met OMAP4 als referentiepunt. Het is wat gek om een OS op te bouwen op hardware die slechts door één fabrikant wordt gebruikt.
Nergens in de presentatie noemen ze de naam van de SoC, dus de OMAP4 is alles behalve zeker.
Het is al wel een aantal maal gezegd door Google-medewerkers. Ik las het net nog in het interview met Duarte over ICS op This Is My Next.
Voor de LTE-versie snap ik wel dat ze hebben gekozen voor de OMAP4. Maar de OMAP4 is, zeker in GPU benches als GLBenchmark, veel langzamer dan de huidige top (iPhone 4S / GS II).
De gpu lijkt inderdaad wel een stuk langzamer dan die in de 4S.
Ik oordeel pas over de camera als ik de reviews zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

laat maar 2 slow

[ Voor 90% gewijzigd door westergas op 19-10-2011 17:07 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
RoD schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:05:
[...]

De Exynos is Samsungs eigen soc, terwijl ICS gemaakt is met OMAP4 als referentiepunt. Het is wat gek om een OS op te bouwen op hardware die slechts door één fabrikant wordt gebruikt.
De Nexus S was gebaseerd op Samsung's eigen Hummingbird SoC, waarom had de GN dan niet gebaseerd kunnen worden gebaseerd op de Exynos?

De enige reden dat Samsung en Google zouden kiezen voor de OMAP4 is voor LTE support op de LTE-versie van de GN. Er is nog geen enkele Exynos-gebaseerde smartphone met LTE en het was waarschijnlijk sneller en goedkoper om de TI OMAP4 SoC te nemen dan de Exynos geschikt te maken voor LTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
  • Laatst online: 23-12-2021
Ziet er "Leuk" uit, maar vind het nog geen concurentie van de Galaxy S2 of Iphone 4s.
Het is WEER een net niet telefoon.

Galaxy S2 is super, maar resolutie is laag.
Nexus heeft wel een DPI die in de buurt komt van de Retina display, maar heeft een mindere camera.

Heb in Iphone 4s reviews gezien dat deze toch in gebruik net ietsjes sneller is dan de Galaxy S2 http://www.slashgear.com/iphone-4s-review-11187049/

Ik verwacht met de nieuwe Bells and whistles van ICS dat de 1.2 ghz het er niet sneller op maakt.
Consumenten verwachten toch juist betere specs?
Als we dan in reviews lezen dat de camera van de 4s ECHT beter is dan de rest en qua snelheid het niets uitmaakt, waarom zou je dan nog kiezen voor een Android high end telefoon?

Grappig ook dat men de 4 inch displays belangrijker vinden voor een "high end" toestel tov DPI.
Naja dat is natuurlijk subjectief.

Waarom zou je de Nexus kiezen boven de S2? (Behalve het design?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Mindere camera is niet zomaar te zeggen. Ik zou eerst de benchmarks afwachten.
De GN heeft bv. als belangrijk verschil met de GS2 dat er geen skin op zit, waardoor je updates veel sneller krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Vanilla Android? Wellicht betere cam? Groter scherm? Mooier design (smaak)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
Chris7 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:23:
Mindere camera is niet zomaar te zeggen. Ik zou eerst de benchmarks afwachten.
De GN heeft bv. als belangrijk verschil met de GS2 dat er geen skin op zit, waardoor je updates veel sneller krijgt.
Inderdaad, minder MP houdt niet in dat de camera slechter is, daarnaast, wie gebruikt er nou meer dan 2MP tegenwoordig? + Nikon heeft een hele lange tijd gebruik gemaakt van 12MP t.o.v. Canon met 16+. Nikon kwam altijd als scherper en met een betere ruisprestatie uit de bus.

Afwachten dus, door 5MP zou ik me niet laten afschrikken, Samsung kwaliteit (plastic) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 09:32
Uit een eerdere post in dit topic een paar vergelijkende foto's tussen de iPhone 4S en Galaxy Nexus. Ik vind de foto's die hier getoond worden van de Nexus beter dan die van de 4S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
Vanilla android dat is dan wel weer masterlijk.

En het kan een geniale zet zijn om juist MINDER pixels aan te bieden, om zo betere lichtopbrengst te creeeren op het sensortje? Dat zou wel wat ver gaan al met telefoon cameraatjes.

Reviews zullen het bewijzen, maar de 4s gooit hoge ogen met z'n 8MP camera. En reviewers be-amen dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
Als de 4S dan echt hoge ogen gooit met de 8MP camera kijk dan echt even op bovenstaande link, de foto's van de Galaxy Nexus lijken namelijk beter daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
Johanson16 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:29:
Als de 4S dan echt hoge ogen gooit met de 8MP camera kijk dan echt even op bovenstaande link, de foto's van de Galaxy Nexus lijken namelijk beter daar.
Ze zien er inderdaad beter uit, maar het valt mij op dat alle foto's van de GN dichterbij lijken te zijn genomen dan de iPhone 4S. Wellicht bewust gedaan...?

Ik zou nog even wachten tot er reviews online komen, dan kunnen we pas conclusies trekken over de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
Een 1080p sample video vanaf de Galaxy Nexus:

YouTube: Samsung Galaxy Nexus 1080p Sample Video

Wat mij in ieder geval opvalt bij de foto's en bovenstaand filmpje is dat de camera in ieder geval niet slecht te noemen lijkt zoals veel mensen deze proberen af te doen puur omdat deze 5MP is en dat de kleuren heel goed over lijken te komen.

[ Voor 41% gewijzigd door Johanson16 op 19-10-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
Helaas niet helemaal mee eens.
Er zit 1 moeilijke foto bij: Waar die kerel opstaat.

Bij de Nexus zie je dat alles achter het raam flets is. Bij de 4s zie je wel gewoon het landschap.
Dat wijst erop dat de 4s een hogere dynamic range heeft. Dat geeft al aan dat er betere techniek in de 4s zit.

De andere foto's zeggen mij niet zoveel, omdat het puur subjectief is. Een canon verwerkt JPEG's ook anders dan een panasonic. Het is persoonlijke smaak welke van de 2 je mooier vindt.
Johanson16 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:28:
Uit een eerdere post in dit topic een paar vergelijkende foto's tussen de iPhone 4S en Galaxy Nexus. Ik vind de foto's die hier getoond worden van de Nexus beter dan die van de 4S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

l1m1t schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:16:
[...]

De Nexus S was gebaseerd op Samsung's eigen Hummingbird SoC, waarom had de GN dan niet gebaseerd kunnen worden gebaseerd op de Exynos?

De enige reden dat Samsung en Google zouden kiezen voor de OMAP4 is voor LTE support op de LTE-versie van de GN. Er is nog geen enkele Exynos-gebaseerde smartphone met LTE en het was waarschijnlijk sneller en goedkoper om de TI OMAP4 SoC te nemen dan de Exynos geschikt te maken voor LTE.
Daar zou je best gelijk in kunnen hebben. In ieder geval is de OMAP4 een goede serie, dus ik vind niet dat ze daarmee de plank misslaan :)
Patvs schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:20:
Ziet er "Leuk" uit, maar vind het nog geen concurentie van de Galaxy S2 of Iphone 4s.
Het is WEER een net niet telefoon.

Galaxy S2 is super, maar resolutie is laag.
Nexus heeft wel een DPI die in de buurt komt van de Retina display, maar heeft een mindere camera.

Heb in Iphone 4s reviews gezien dat deze toch in gebruik net ietsjes sneller is dan de Galaxy S2 http://www.slashgear.com/iphone-4s-review-11187049/

Ik verwacht met de nieuwe Bells and whistles van ICS dat de 1.2 ghz het er niet sneller op maakt.
Consumenten verwachten toch juist betere specs?
Als we dan in reviews lezen dat de camera van de 4s ECHT beter is dan de rest en qua snelheid het niets uitmaakt, waarom zou je dan nog kiezen voor een Android high end telefoon?

Grappig ook dat men de 4 inch displays belangrijker vinden voor een "high end" toestel tov DPI.
Naja dat is natuurlijk subjectief.

De eerste indrukken laten toch zien dat de GN goede foto's maakt (los van hoe slecht de iPhone 4S daar is, dat begrijp ik ook niet echt). Prima voor snapshots. Als je echt fatsoenlijke foto's wilt moet je sowieso niet bij een telefoon zijn, bij geen enkele. Ik vind dit dus geen probleem.

Verder heeft ICS hardwareversnelling voor de gpu ingebouwd, en de browser zou beter moeten presteren. Oftewel, de software lijkt juist voor verbeteringen in de prestaties te zorgen. Daarnaast zijn er grafisch gezien niet zoveel toeters en bellen die de boel zouden kunnen vertragen, zo lijkt het althans.

Daarnaast zijn de resolutie, kale én nieuwe Android-versie voor mij grote pluspunten. De vorm vind ik ook mooi. Al met al dus genoeg reden om de GN te kopen boven de S2.

Hierbij ga ik er natuurlijk wel vanuit dat de boel net zo vlot werkt als wordt beloofd. Ik wacht uiteraard de reviews af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
Patvs schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:40:
Er zit 1 moeilijke foto bij: Waar die kerel opstaat.

Bij de Nexus zie je dat alles achter het raam flets is. Bij de 4s zie je wel gewoon het landschap.
Dat wijst erop dat de 4s een hogere dynamic range heeft. Dat geeft al aan dat er betere techniek in de 4s zit.

[...]
En bij de Nexus zie je weer dat het gezicht van die kerel mooi belicht is terwijl dat bij de 4s weer niet zo is. Wel met jou eens dat dit de enige moeilijke foto is die er tussen staat trouwens. Het blijft even wachten op de eerste degelijke reviews en comparisons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 16:20
Patvs schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:20:

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om die conclusie zelf te trekken?

- Vanilla ICS
- NFC
- Scherm grootte
- Geen hardware knoppen
- En zo kun je nog wel door gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Johanson16 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:42:
[...]

En bij de Nexus zie je weer dat het gezicht van die kerel mooi belicht is terwijl dat bij de 4s weer niet zo is. Wel met jou eens dat dit de enige moeilijke foto is die er tussen staat trouwens. Het blijft even wachten op de eerste degelijke reviews en comparisons.
Toch wel apart dat de rest van de iPhone 4S zo brak is daar. De mensen van This Is My Next zijn toch geen prutsers. Het blijft inderdaad wachten op de eerste degelijke reviews. Ik kan me ook niet voorstellen dat de GN zoveel beter is, als je bijvoorbeeld op de foto van het horloge af moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
Oh nice, dat wist ik niet. Cool dat ICS de gpu ook gebruikt. Is dat vanaf ICS?
IOS 5 heeft dat ook inderdaad.

Ben benieuwd naar de reviews helaas duurt het nog even, maar ik wacht ook met smart!
RoD schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:41:
[...]

Verder heeft ICS hardwareversnelling voor de gpu ingebouwd, en de browser zou beter moeten presteren. Oftewel, de software lijkt juist voor verbeteringen in de prestaties te zorgen. Daarnaast zijn er grafisch gezien niet zoveel toeters en bellen die de boel zouden kunnen vertragen, zo lijkt het althans.

Daarnaast zijn de resolutie, kale én nieuwe Android-versie voor mij grote pluspunten. De vorm vind ik ook mooi. Al met al dus genoeg reden om de GN te kopen boven de S2.

Hierbij ga ik er natuurlijk wel vanuit dat de boel net zo vlot werkt als wordt beloofd. Ik wacht uiteraard de reviews af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Patvs schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:45:
Dat is inderdaad vanaf ICS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:01
Patvs schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:45:

Ben benieuwd naar de reviews helaas duurt het nog even, maar ik wacht ook met smart!
[...]
iOS had dat al vanaf versie 1 (of 2) geloof ik. Daarom kon iOS ook al die fancy effecten gebruiken en tegelijkertijd zo snel zijn met beperkte hardware :).

Echter las ik dat je bij Android dan wel als ontwikkelaar de minSdkVersion (minimum Android versie) op 14 moet zetten, wat gelijk is aan ICS. Dit heeft dus als nadeel dat je app dan niet meer werkt op oudere versies van Android. Dus dit kan nog weleens een compatibiliteitsprobleem worden voor huidige apps.

Ja, eigenlijk hoort dit meer in het ICS topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
Ben een android noob, Pro iphone Fanboy, die de kleppen voor zijn ogen probeert te verwijderen.... Het is moeilijk =)

De galaxy S2 vind ik rommelig qua OS. Kan door de skin komen?
Android ziet er gewoon nog niet slick uit, hopelijk ICS wel.

Voorbeeld in de browser op de S2. Als je op de toets meer opties drukt. Krijg je full screen "IN YOUR FACE" een hele rits opties waar je doorheen moet scrollen. Dat voelt meer Windows Mobile 6 aan :)

maar ja veranding van spijs, doet eten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
matz schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:43:
[...]

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om die conclusie zelf te trekken?

- Vanilla ICS
- NFC
- Scherm grootte
- Geen hardware knoppen
- En zo kun je nog wel door gaan...
  • Vanilla ICS is zodra Google ASOP 4.0 vrij geeft op korte termijn op iedere andere Android phone the installeren. De custom rom community staat al in de startblokken. Is dan ook totaal geen plusplunt zeker niet voor de doelgroep die een Nexus toestel koopt.
  • NFC is leuk, maar is totaal niet mainstream. Er is nog erg weinig randapparatuur in omloop en ook instellingen(denk aan banken e.d.) die gebruik maken van deze techniek.
  • Scherm grootte, kun je over twisten. Ten tijde van de eerste iPhone was het hier op t.net dikke lol dat het scherm te groot was en dat Nokia's met de kleinere schermen beter hanteerbaar waren. Wat er in een korte tijd niet kan veranderen :>
  • Geen hardware knoppen, eindelijk. Dat Google ooit hardware knoppen heeft bedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

indien de verkoopprijs onder de 500 euro is zijn dit voor mij de pluspunten:
720p amoled scherm
Niet meer blijven wachten voor een update
dual core (OMAP4)
Meteen android 4.0 (concurrenten zullen er pas later mee komen)
4.65 inch scherm
Licht maar toch niet zo plastic als S2.
Achterkant heeft een honinggraatstructuur
Een mooi model

Nu nog de testen afwachten.

Waarom hebben ze geen stereo speakers erin verwerkt. Want ze presenteren de galaxy nexus als ideaal om met 16:9 mobiel film te kijken maar dan heb je maar 1 speaker.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 19-10-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

• Mwa, ondanks dat ik veel met custom roms knutsel, koop ik toch liever een toestel waar de software van mijn keuze al op staat.
• Maar dat kan volgend jaar al anders zijn :) het ziet er naar uit dat de techniek veel aandacht krijgt. Banken werken ook al aan een mobiel betalingssysteem voor Nederland.
• Inderdaad :P
• Zo gek vind ik het niet. Persoonlijk vind ik een aantal vaste, kleine hardwareknoppen prima werken. Op mijn Desire maak ik er altijd dankbaar gebruik van. Ze doen altijd precies wat je verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
RoD, heb jij enig idee wanneer er een review van tweakers uitkomt, of is dat echt nog te verg weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
RoD schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:10:
• Mwa, ondanks dat ik veel met custom roms knutsel, koop ik toch liever een toestel waar de software van mijn keuze al op staat.
• Maar dat kan volgend jaar al anders zijn :) het ziet er naar uit dat de techniek veel aandacht krijgt. Banken werken ook al aan een mobiel betalingssysteem voor Nederland.
• Inderdaad :P
• Zo gek vind ik het niet. Persoonlijk vind ik een aantal vaste, kleine hardwareknoppen prima werken. Op mijn Desire maak ik er altijd dankbaar gebruik van. Ze doen altijd precies wat je verwacht.
  • Is zeer persoonlijk al is het wel zo dat de huidige Google roms voor de Nexus One en S bedroevend slecht zijn. Dan heb ik het nog niet over de support die momteel Google biedt, die is er namelijk niet!
  • Het kan volgend jaar anders zijn, maar dan is er zeer waarschijnlijk ook wel weer een nieuwe Nexus te koop :)
  • Op mijn N1 vind ik de optische knoppen maar ondingen al heeft dat ook te maken met de slechte digitizer waardoor ik de backknop kan bedienen vanuit de linkerbovenhoek als de digitizer weer op hol geslagen is.
partyondude schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:16:
RoD, heb jij enig idee wanneer er een review van tweakers uitkomt, of is dat echt nog te verg weg?
Daar kijk ik ook wel naar uit, al hoop ik echt dat Tweakers wat geleerd heeft van de samenwerking met Samsung. Miki in "Wat wil jij weten over de Nexus S?" :+

[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 19-10-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

partyondude schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:16:
Zo snel mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Nederlandse preview Galaxy Nexus: http://www.allaboutphones...out+Phones+Nieuws+feed%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 22-07-2024
Anoniem: 256386 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:09:
Waarom hebben ze geen stereo speakers erin verwerkt. Want ze presenteren de galaxy nexus als ideaal om met 16:9 mobiel film te kijken maar dan heb je maar 1 speaker.
ow kom op! Jij gelooft ook echt dat je 'stereo' hoort als de 2 speakers 3 mm van elkaar verwijderd zijn?
en je gaat echt geen film kijken op je telefoon als je in je huiskamer bent, dan zet je hem mooi op groot scherm (met stereo installatie)

Als je in de trein (bijvoorbeeld) een film kijkt heb je toch altijd koptelefoon in. (en die is stereo)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Pagina: 1 ... 5 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.