Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:29
Qua krassen heb ik nergens last van, nu een ruime 3 weken in gebruik en ben er zeker niet erg voorzichtig mee (leg hem vaak per ongeluk op zijn kop/stop in mijn zak waar mn sleutel zit of leg hem niet bepaald zacht op mijn bureau).

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Aghanim schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:38:
Morgen komt als het goed is mijn GN dus ik loop een klein beetje op de feiten vooruit, maar gisteren vroeg iemand of een topic voor custom ROM's voor de GN interessant zou zijn. Dit lijkt me zeer zeker interessant, omdat je dan de ROM-talk kunt scheiden van de GN-talk. Bijna iedere telefoon hier heeft een apart topic voor ROM/jailbreak etc. Ben ondertussen ook al aan het kijken voor een custom ROM, maar dat hangt er een beetje van af of er op de GN een Touchwiz interface van Samsung zit of dat het al echt kale ICS is.
That was me :)

Ik wil best zo'n topic starten, maar dat zal er dan niet mooi uitzien als de meeste van dat soort topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik ben zo te zien de enige met een kras! Ontstaan door de scherpe onderkant van een rits, zeer dom.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:29
Voor custom roms kan je beter op XDA of rootzwiki kijken, daar staan alle roms met hun eigen topic, up to date en overzichtelijk.
Zoveel verschillende roms zijn er trouwens nog niet.

Anyway, mocht er toch veel behoefte aan zijn, open een topic ;). Evt. ben ik wel bereid mee te helpen daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:30
Ook een klein krasje hier, maar op het zwarte vlak boven het scherm, je ziet het alleen als je hem in het licht houd, dus om nou te zeggen een merkbare kras, nee.

Ontstaan? Geen idee, hij zit altijd als enige in me zak en er zit geen zand oid in. Me Nexus S zat altijd ook in dezelfde zak, en daar zat na 9 maanden 1 mini krasje op. Ik verwacht de zelfde kwaliteit van dit ding.

Een ex collega van me heeft een dikke kras midden over zijn scherm, geen idee hoe het is gebeurd. Ik kijk over een paar weken wel hoe erg het is.. Het blijft een gebruiksvoorwerp voor mij, dus zo'n micro krasje op het scherm maakt niet zo extreem veel uit.. Maar het moet niet te gek worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat ondertussen na 3 weken gebruik ik als ik whatsapp of smsen afsluit met de homeknop het npg heel even duurt voordat het toetsenbord en het logo van het toetsenbord bovenin beeld verdwijnen. Heb zelfs al eens meegemaakt dat het toetsenbord in beeld bleef staan. Iemand hier ook last van of weet waar het soor komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:49:
Het valt me op dat ondertussen na 3 weken gebruik ik als ik whatsapp of smsen afsluit met de homeknop het npg heel even duurt voordat het toetsenbord en het logo van het toetsenbord bovenin beeld verdwijnen. Heb zelfs al eens meegemaakt dat het toetsenbord in beeld bleef staan. Iemand hier ook last van of weet waar het soor komt?
Al een keer opnieuw aangezet? Dat hielp bij mij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dion91 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:03:
Mijn scherm is nog krasvrij, terwijl ik hem inmiddels 2 weken in gebruik heb. Geen hoesje of iets dergelijks.
Same here. Geen bescherming, draag 'm in mijn broekzak. Nog niets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zijn er al mensen met een custom ROM op de GN? Ik heb namelijk de tutorial bekeken en dat wijkt niet erg af van andere toestellen, dus geen probleem. Echter, als ik iets nieuws uitvoer houd ik me expliciet aan de tutorial, aangezien deze succesvol zou moeten zijn. Nu is de tutorial erg duidelijk, maar onder het gedeelte FLASHING A ROM VIA CWM RECOVERY wordt nergens gesproken over een wipe.

Normaliter ga je naar recovery en doe je system, data en dalvik cache wipe om vervolgens de nieuwe ROM te flashen. Dit staat nu niet in de tutorial, vandaar de vraag of er toch gewhiped moet worden (lijkt me logisch) of dat je de ROM over de stock heen zet, wat me niet stabiel lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

Ik draai ARHD 2.1.2. Het is vaak verstandig eerst de ROM te kiezen en de instructies daar op te volgen.
Bij de instructies van de ROM die ik gebruik staat expliciet vermeld dat er gewiped moet worden als je van een andere ROM/stock afkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik ga ook voor ARHD denk ik. Daar staat inderdaad dat er gewhiped moet worden en dat is ook logisch. Viel me alleen op dat de XDA tutorial dat niet aan gaf. Just to be sure :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

Hier geen problemen met de FB-app, alleen als ik net in de zone slechteWIFI/gprs zit maar dat ligt niet aan FB.

Voor de mensen met ING onder ons, vandaag is de ICS update van de ING-app gereleased. works like a charm :)

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:12:
Ik ga ook voor ARHD denk ik. Daar staat inderdaad dat er gewhiped moet worden en dat is ook logisch. Viel me alleen op dat de XDA tutorial dat niet aan gaf. Just to be sure :)
Als je een nieuwe rom flashed moet je zeker full-wipen. Bij updates van een custom-rom vaak alleen maar dalvik-cache en cache. De dev geeft daar altijd wel een advies voor.

Zou zeker ook eens kijken naar deze AOSP/AOKP , in combinatie met deze kernel . Wat undervolten en je hebt een prima rom met een prima levensduur van de accu. Dat vooral met de rom-optie om in screenoff stand de verbinding automatisch naar 2G te laten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 21:15
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:34:
[...]

Als je een nieuwe rom flashed moet je zeker full-wipen. Bij updates van een custom-rom vaak alleen maar dalvik-cache en cache. De dev geeft daar altijd wel een advies voor.

Zou zeker ook eens kijken naar deze AOSP/AOKP , in combinatie met deze kernel . Wat undervolten en je hebt een prima rom met een prima levensduur van de accu. Dat vooral met de rom-optie om in screenoff stand de verbinding automatisch naar 2G te laten schakelen.
Voor je dat doet wel even een goede backup maken. Ik heb na het flashen van deze rom wat problemen met wegvallende verbinding (overigens ook op andere 4.03 roms)
ARHD en MCR deden het goed, maar die zitten nog op 4.02
Mijn Radio versie = XXKK6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
[...]

Ik weet niet of het in de huidige versie van Clockworkmod opgelost is, maar wipe all vanuit de recovery wiped ook je "SD-card".

Er is een scriptje van ARHD: Super wipe lite. Deze moet je "installeren" en dan worden je juiste gedeelten gewiped. Ik gebruik nu dit scriptje voor ik naar een andere rom ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

faizoel schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:04:
[...]

Ik weet niet of het in de huidige versie van Clockworkmod opgelost is, maar wipe all vanuit de recovery wiped ook je "SD-card".

Er is een scriptje van ARHD: Super wipe lite. Deze moet je "installeren" en dan worden je juiste gedeelten gewiped. Ik gebruik nu dit scriptje voor ik naar een andere rom ga.
Hoe je m full wiped is niet zo belangrijk. Rechtsom of linksom.

XXKK6 doet het prima met KPN. Geen drops.

Wipe alll, zit niet in in de recovery [v5.5.0.2], en wipe data/factory reset zal je 'sdcard' niet wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:30
[...]

Dat auto 2G switchen is allemaal leuk en aardig, maar stel: je unlockt het scherm omdat je: gebeld word, sms krijgt, etc. valt dan iedere keer even je verbinding weg? Niet dat het uitmaakt want in mijn regio is het bereik toch slechter dan postduiven verkeer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F1xxer schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:26:
[...]

Dat auto 2G switchen is allemaal leuk en aardig, maar stel: je unlockt het scherm omdat je: gebeld word, sms krijgt, etc. valt dan iedere keer even je verbinding weg? Niet dat het uitmaakt want in mijn regio is het bereik toch slechter dan postduiven verkeer..
Je 2G staat altijd aan. De switch naar 3G gaat gewoon snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:30
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:39:
[...]

Je 2G staat altijd aan. De switch naar 3G gaat gewoon snel.
Oke thx, dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Volgens mij is het inderdaad niet onverstandig om een CUSTOM ROM topic te maken voor de GN. Imo best onoverzichtelijk anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Jeroen04 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:47:
Volgens mij is het inderdaad niet onverstandig om een CUSTOM ROM topic te maken voor de GN. Imo best onoverzichtelijk anders!
Dat lijkt mij ook wel zo handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Graag! Heb de tel nu 44 minuten binnen en Nandroid is gemaakt. Nu twijfel tussen ARHD en Maguro Milestone 1. Moet dan nog wel even uitzoeken of ik eerst de Maguro of eerst de Kernel moet flashen. ARHD is meestal prima en degelijk, maar biedt weinig extra's.

Heerlijk om weer te flashen (toch een beetje gemist op mijn stock Galaxy S die ik leende van een vriend totdat de GN binnen was).

Edit: toch maar de Maguro genomen: lol @ bootanimation ;) Zodirect de bijbehorende Kernel flashen en dan alles instellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Aghanim op 28-12-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:48:
[...]

Dat lijkt mij ook wel zo handig :)
Lijkt mij wel wat voor jou.... >:)
Aghanim schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:51:
[...] de bijbehorende Kernel flashen en dan alles instellen.
Als je de leankernel flashed, neem dan wel de stable. Heb wel wat UV-settings voor je die stabiel is. Gebruik SetCPU en zet m interactive.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Heb de stable genomen ja, bedankt voor de info, wilde al gaan vragen welke undervolt settings aan te raden zijn :) Ga het zo instellen, nu eerst eens naar de GN kijken want na 5 min boot ben ik gaan rooten etc :)

Overigens wil ik best meewerken aan een custom ROM topic.

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 28-12-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:20:
Heb de stable genomen ja, bedankt voor de info, wilde al gaan vragen welke undervolt settings aan te raden zijn :) Ga het zo instellen, nu eerst eens naar de GN kijken want na 5 min boot ben ik gaan rooten etc :)

Overigens wil ik best meewerken aan een custom ROM topic.
Speel ze.. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2hf3l8k.png Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/35luohg.png

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2011 16:32 . Reden: screens resize ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Hou op met dat rooten etc, dat kietelt mijn Custom rom centrum in mijn brein. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Damnit. Ik ben al een paar dagen aan het twijfelen tussen de Galaxy Nexus en de ayePhone, met ondertussen een redelijke voorkeur naar de Nexus toe :P

Nu, net wat zitten lezen door wat threads op XDA en hier op T.net, blijkt dat de Nexus last heeft van een zogenaamde SoD (sleep/standby of death). Balen -___-

Misschien nog maar een maandje wachten, tot al die kinderziektes verholpen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:25

yok

Pyr0wl schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:48:
Damnit. Ik ben al een paar dagen aan het twijfelen tussen de Galaxy Nexus en de ayePhone, met ondertussen een redelijke voorkeur naar de Nexus toe :P

Nu, net wat zitten lezen door wat threads op XDA en hier op T.net, blijkt dat de Nexus last heeft van een zogenaamde SoD (sleep/standby of death). Balen -___-

Misschien nog maar een maandje wachten, tot al die kinderziektes verholpen zijn :P
Nog nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Thx! Zag net wel dat ik Setcpu moet kopen. Op zich geen probleem natuurlijk, maar moet dan nog even mijn cc activeren voordat ik kan undervolten. Ondertussen op de Maguro + Kernel na 3 uur nog 97% batterij (wel voornamelijk idle) dus dat is niet verkeerd. Ook fijn dat de Facebook sync met deze rom gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Kun je de stock rom rooten zonder de bootloader te unlocken? Ik zou nl graag even een titanium backup willen maken voordat ik begin met spelen met roms. :)

Wat is een goede, stabiele en snelle rom om mee te beginnen? Ik zie veel over AOKP en Revolution, maar er zijn er wel 100.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Ik ben de hele avond bezig geweest met een OP voor een custom rom topic. Ik ben eindelijk klaar...
Custom Rom topic

• tiies
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-09 23:48
Nu een ruime week de Galaxy Nexus in bezit, en tot nu toe erg tevreden over. Er is me alleen één (klein) ding opgevallen, en dat is dat als ik op de achterkant van de behuizing 'tik', het lijkt alsof er een onderdeeltje in de behuizing los zit en 'meetrilt'. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

• yok

yok

tiies schreef op donderdag 29 december 2011 @ 03:42:
Nu een ruime week de Galaxy Nexus in bezit, en tot nu toe erg tevreden over. Er is me alleen één (klein) ding opgevallen, en dat is dat als ik op de achterkant van de behuizing 'tik', het lijkt alsof er een onderdeeltje in de behuizing los zit en 'meetrilt'. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Weet niet precies wat het is, maar dat hebben heel veel mensen. Was ook al zo bij Nexus S (ook al Samsung).

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 21:09
Bij Vodafone besteld eergisteren-ochtend. Gister, ruim binnen 24 uur in huis. Netjes.

• Aghanim
  • Niet online
afterburn schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:51:
Kun je de stock rom rooten zonder de bootloader te unlocken? Ik zou nl graag even een titanium backup willen maken voordat ik begin met spelen met roms. :)

Wat is een goede, stabiele en snelle rom om mee te beginnen? Ik zie veel over AOKP en Revolution, maar er zijn er wel 100.
Nee dat kan niet. In het GN custom rom topic heb ik net een drietal filmpjes gelinkt over hoe de hele procedure uit te voeren. Je kunt wel een nandroid backup maken, maar dat kan pas als je CWM geinstalleerd hebt, en daar heb je root voor nodig. Persoonlijk, maar dat zal wel aan mij liggen, vind ik titanium backup niet prettig werken en kost mij het instellen van mijn tel minder dan een uur.

Ik draai overigens de Maguro ROM, telefoon nog geen dag oud dus batterij nog niet optimimaal en heb de tel gisteren om 21:00 met 100% + battery calibration van de lader gehaald. 's Avonds nog wat mee gespeeld en met 91% gaan slapen. Na 8 uur slaap nog 86 % over, dus in totaal 5% tijdens de nacht verbruikt. Nog niet helemaal blij mee, maar moet de batterij nog even optimaal in laten werken en undervolten.

Tot heden vind ik de batterij in elk geval zeker niet slecht als ik sommige verhalen lees van een lege batterij na 12 uur.

Wat me wel opvalt is dat ik na het gebruik van een aantal telefoons (3GS, Desire HD, Galaxy S, GN) moet stellen dat het Nederlandse woordenboek + auto correct op Android erg droevig is. Er worden de meest vreemde woorden gemaakt en regelmatig worden korte woorden aangevuld zonder dat ik dat wil. Het woord 'hard' kan dan zomaar 'hardenberg' worden bijvoorbeeld. Kan autocorrect etc. uit zetten, maar vind het toch wel prettig omdat ik nogal snel type. Op de 3GS was dat een stuk beter (heeft Apple toch nog een voordeel ;)).

[ Voor 41% gewijzigd door Aghanim op 29-12-2011 08:40 ]

• Jack Flushell
Wat mij opvalt bij mijn GN en voice-call:

Ik heb alles ingesteld op Nederlands, en hij zegt ook bij de voorbeelden dat ik 'Bel [Naam] ' moet zeggen, alleen dat doet hij absoluut niet. Ik moet persé 'Call [Naam]' zeggen. Zie ik iets over het hoofd? Lastig in de auto en vooral irritant omdat het volgens mij wel in het Nederlands moet werken... Iemand ervaringen of een idee?

• Aghanim
  • Niet online
Zijn er overigens mensen die een workaround hebben om niet steeds je pin in te hoeven voeren om je telefoon te unlocken bij een exchange e-mailaccount? De opties die op internet circuleren (APK van XDA, Lockpicker) werken helaas niet op ICS.

• Jack Flushell
Aghanim schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:11:
Zijn er overigens mensen die een workaround hebben om niet steeds je pin in te hoeven voeren om je telefoon te unlocken bij een exchange e-mailaccount? De opties die op internet circuleren (APK van XDA, Lockpicker) werken helaas niet op ICS.
Touchdown for Android.
30 dagen gratis, daarna 15 eu.

Daarbij hoef je alleen een code in te voeren bij opstarten van het programma zelf, niet van de telefoon.
Werkt prima.

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:37
enhanced email heeft dit out of the box. Email werkt sinds een paar dagen goed op ICS. MEt de agenda zijn ze nog bezig voorzover ik weet.

Maar Enhanced Email is volgens mij het beste emailpakket om exchangeservers zonder wachtwoord te ontsluiten. Nog even geduld dus als je de agendafunctie per se wil gebruiken.

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 23:40
Vandaag me eerste crash gehad met de Nexus (heb inmiddels een 2/3 weken), was aan het browsen en reageerde plots nergens meer op. Het beeld ging nog wel netjes op slaapstand na xx tijd.
Kon ook nergens een reactie mee krijgen en heb de batterij er maar uitgehaald.. Is geen mogelijkheid om dit anders te doen? Geen zin iig om elke keer die achterkant los te maken als die vast loopt.

Verder zit ik nog steeds op 4.0.1 (nog niet geroot oid, nog geen behoefte gehad) maar heb nog steeds geen OTA update ontvangen, ook al forceer ik een controle. Klopt het dat deze update ronde nog steeds bezig is? Geduldig wachten de oplossing?

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Update ronde is gestaakt volgens mij, hoor niemand meer die updates binnenkrijgt.

• Jack Flushell
Subslider schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:27:
Vandaag me eerste crash gehad met de Nexus (heb inmiddels een 2/3 weken), was aan het browsen en reageerde plots nergens meer op. Het beeld ging nog wel netjes op slaapstand na xx tijd.
Kon ook nergens een reactie mee krijgen en heb de batterij er maar uitgehaald.. Is geen mogelijkheid om dit anders te doen? Geen zin iig om elke keer die achterkant los te maken als die vast loopt.

Verder zit ik nog steeds op 4.0.1 (nog niet geroot oid, nog geen behoefte gehad) maar heb nog steeds geen OTA update ontvangen, ook al forceer ik een controle. Klopt het dat deze update ronde nog steeds bezig is? Geduldig wachten de oplossing?
Ik heb 1x een automatische reboot gehad, echte vastlopers nog niet. Android ICS is nog nieuw, ik zou geduld hebben.

Doe mij en vele anderen een lol en schrijf 'mijn' in plaats van 'me' als je 'mijn' bedoelt. Doet pijn aan mijn ogen

[edit] schaam, idd bedoelt met een t. Maar ik blijf 'me' ultiem walchelijk vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Jack Flushell op 29-12-2011 12:51 ]

• yok

yok

Jack Flushell schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:08:
[...]

Doe mij en vele anderen een lol en schrijf 'mijn' in plaats van 'me' als je 'mijn' bedoeld. Doet pijn aan mijn ogen
Ach joh, doe niet zo moeilijk. Schrijf jij dan ook bedoelt goed, met een T.

• The Deaken

The Deaken

Nexus

De policy van de exchangeserver veranderen O-) maar dan moet je daar wel toegang tot hebben. Een andere (werkende) optie kon ik niet vinden.

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00
The Deaken schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:24:
[...]

De policy van de exchangeserver veranderen O-) maar dan moet je daar wel toegang tot hebben. Een andere (werkende) optie kon ik niet vinden.
enhanched email heeft de optie om die policy te negeren. Is redelijk prijzig in de market, maar doet wel wat je wilt.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• The Deaken

The Deaken

Nexus

Maverick schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:44:
[...]

enhanched email heeft de optie om die policy te negeren. Is redelijk prijzig in de market, maar doet wel wat je wilt.
Maar zoals hierboven vermeld wordt ondersteunt deze niet de agenda-functie ;)

• afterburn

afterburn

No more...

Aghanim schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:33:
Ik draai overigens de Maguro ROM, telefoon nog geen dag oud dus batterij nog niet optimimaal en heb de tel gisteren om 21:00 met 100% + battery calibration van de lader gehaald. 's Avonds nog wat mee gespeeld en met 91% gaan slapen. Na 8 uur slaap nog 86 % over, dus in totaal 5% tijdens de nacht verbruikt. Nog niet helemaal blij mee, maar moet de batterij nog even optimaal in laten werken en undervolten.

Tot heden vind ik de batterij in elk geval zeker niet slecht als ik sommige verhalen lees van een lege batterij na 12 uur.
Nu, na een week of zo, haal ik ongeveer 4-4.5u screen-on time. Verbruik in stand-by is zo weinig dat het eigenlijk irrelevant is. Gewoon helemaal stock. Het enigste wat ik gedaan heb om accu te besparen is via Tasker WiFi uitzetten als ik niet thuis ben en weer aanzetten als daar weer ben (aan de hand van cell tower locatie). 3G staat altijd aan.

Wat ik wel gemerkt heb is dat als je de normale email app gebruikt (itt de gmail app) dat het verbruik een stuk hoger is, en met Exchange sync aan is het nog erger. Heb nu al mijn email via Google Apps lopen met sync aan, en dan is het verbruik gewoon erg goed.

Computer specs

• partyondude
Sowieso lijkt de accu mij helemaal niet slecht.

Mijn SGS presteerde echt niet beter en die heeft een kleiner scherm met een lagere resolutie, zwakkere cpu/gpu en overall bezien gewoon veel mindere prestaties.

• incomer
  • Laatst online: 15:17
Aghanim schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:33:
[...]

Nee dat kan niet. In het GN custom rom topic heb ik net een drietal filmpjes gelinkt over hoe de hele procedure uit te voeren. Je kunt wel een nandroid backup maken, maar dat kan pas als je CWM geinstalleerd hebt, en daar heb je root voor nodig. Persoonlijk, maar dat zal wel aan mij liggen, vind ik titanium backup niet prettig werken en kost mij het instellen van mijn tel minder dan een uur.

Wat me wel opvalt is dat ik na het gebruik van een aantal telefoons (3GS, Desire HD, Galaxy S, GN) moet stellen dat het Nederlandse woordenboek + auto correct op Android erg droevig is. Er worden de meest vreemde woorden gemaakt en regelmatig worden korte woorden aangevuld zonder dat ik dat wil. Het woord 'hard' kan dan zomaar 'hardenberg' worden bijvoorbeeld. Kan autocorrect etc. uit zetten, maar vind het toch wel prettig omdat ik nogal snel type. Op de 3GS was dat een stuk beter (heeft Apple toch nog een voordeel ;)).
Mooie van Android is dat er veel alternatieven zijn voor het toetsenbord, Swiftkey is hier 1 van en een echte aanrader, op het begin moet hij jou taal nog leren(kan hij ook al meteen vanuit je twitter/gmail/smsjes etc) maar dan kan hij gewoon voorspellen wat jij vaak achter elkaar zegt en zo jou helpen met typen!

Verwijderd

[...]Er is me alleen één (klein) ding opgevallen, en dat is dat als ik op de achterkant van de behuizing 'tik', het lijkt alsof er een onderdeeltje in de behuizing los zit en 'meetrilt'. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Lensje van de camera. Tik maar eens met je nagel in de buurt van de cameralens

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 12:38 ]

• afterburn

afterburn

No more...

incomer schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:27:
[...]

Mooie van Android is dat er veel alternatieven zijn voor het toetsenbord, Swiftkey is hier 1 van en een echte aanrader, op het begin moet hij jou taal nog leren(kan hij ook al meteen vanuit je twitter/gmail/smsjes etc) maar dan kan hij gewoon voorspellen wat jij vaak achter elkaar zegt en zo jou helpen met typen!
Dank u dank u dank u. Nu kan ik eindelijk zowel in het NL als in het EN typen zonder dat ik de godganselijke tijd aan het vechten ben met de autocorrect.

Computer specs

• Laguna
  • Nu online
Google mag wel eens opschieten met de update naar 4.0.3 (aangezien het erop lijkt dat de huidige toestellen met 4.0.1 geen OTA naar 4.0.2 krijgen). Net m'n 3de crash gehad, terwijl ik gewoon in de Market rond zat te neuzen en plots de tekst er vreemd uitzag (onscherp oid), waarna het touchscreen niet meer reageerde en niet lang erna het scherm zwart werd en het toestel nergens meer op reageert, vervolgens accu weer eruit moeten halen (ik ben benieuwd hoe lang die pootjes van het klepje dat volhouden zonder af te breken).
Hierna kreeg ik m'n GN eindelijk weer aan, maar er werd niet gevraagd naar m'n ontgrendel code voor m'n sim-kaart en dus ook geen service. Powerknop even wat langer ingedrukt en daar stond vliegtuigmodus op "aan", deze aangetikt, maar zonder resultaat nog steeds geen service en na weer de powerknop wat langer in te drukken, was de vliegtuigmodus uitgegrijsd, dus toestel maar uitgeschakeld en weer opnieuw ingeschakeld. Nu werd er eindelijk wel naar m'n ontgrendel code gevraagd en had ik weer bereik. Kort na het aanmelden bij m'n netwerk kreeg ik een uitnodiging van oxfunxolucero@aol.com bij Talk, terwijl ik Talk nooit gebruik.
Erg vreemd allemaal.

Overigens ook al een aantal keer de melding gehad dat het proces gapps gestopt is, alleen ben ik er nog niet achter wat voor effect dat heeft.
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:36:
[...]

Lensje van de camera. Tik maar eens met je nagel in de buurt van de cameralens
De autofocus om precies te zijn.
afterburn schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:17:
[...]

Dank u dank u dank u. Nu kan ik eindelijk zowel in het NL als in het EN typen zonder dat ik de godganselijke tijd aan het vechten ben met de autocorrect.
Dat kan met het standaard toetsenbord in ICS ook gewoon.

[ Voor 13% gewijzigd door Laguna op 29-12-2011 21:14 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Jack Flushell schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:18:
[...]

Touchdown for Android.
30 dagen gratis, daarna 15 eu.

Daarbij hoef je alleen een code in te voeren bij opstarten van het programma zelf, niet van de telefoon.
Werkt prima.
yes, top app, gebruik ik nu ook op mijn ICS HD2. Voorheen een tijdje de gehackte email apk gebruikt.. maar ja, de policy is er ook niet voor niets natuurlijk. Op MIUI had ik een pattern lock op de gehackte email apk gezet om toch een laagje ertussen te hebben. Maar touchdown is eigenlijk erg mooi. Alle werk rommel in 1 app, en de rest van je telefoon is gewoon voor jezelf ;)

Strava

• afterburn

afterburn

No more...

[b][message=37405414,noline]
Dat kan met het standaard toetsenbord in ICS ook gewoon.
Zie ik nu ook; alles zit wat dieper verstopt als ik gewend was met ios. Desalniettemin is dit keyboard imo beter en sneller dan standaard ics.

Computer specs

• Aghanim
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:26:
[...]

yes, top app, gebruik ik nu ook op mijn ICS HD2. Voorheen een tijdje de gehackte email apk gebruikt.. maar ja, de policy is er ook niet voor niets natuurlijk. Op MIUI had ik een pattern lock op de gehackte email apk gezet om toch een laagje ertussen te hebben. Maar touchdown is eigenlijk erg mooi. Alle werk rommel in 1 app, en de rest van je telefoon is gewoon voor jezelf ;)
Touchdown is inderdaad een super app! Werkt goed zo! Alleen jammer dat het 15€ kost om enkel van de exchange lock af te komen, qua functionaliteit vind ik de standaard e-mailclient namelijk prima. Heb die gehackte apk ook binnen, wellicht dat ik die probeer als de 30 dagen trial voorbij is.

Verwijderd

lol wa doen mensen toch allemaal met hunne gsm
als ik tik op den achterkant, wth

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:25
Vandaag helaas wel een groot minpunt opgemerkt. Wanneer ik een zwarte achtergrond heb en ik het multitask (recent apps) scherm tevoorschijn haal zie ik om de halve centimeter donkere horizontale lijnen. Lijk mij banding.

Ik word er in ieder geval helemaal gek van..

Ik gebruik altijd 100% brightness en zelfs daarmee valt het erg op. Quality control van niks.

• Revres
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:12
Ik heb ook een zwarte achtergrond maar die strepen zie ik bij mij niet terug.

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 12:54
edit:*was al ergens anders gepost*

[ Voor 96% gewijzigd door masterant op 30-12-2011 00:40 . Reden: dubbel ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
yok schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:25:
[...]

Weet niet precies wat het is, maar dat hebben heel veel mensen. Was ook al zo bij Nexus S (ook al Samsung).
Hebben bijna alle telefoons met een camera met zoom. Het schijnt dat dat de zoomlens is die "los" in de behuizing zit als je de camera niet gebruikt.

Als je de camera-app opent en heel ver weg zoomt, heb je het dan nog steeds?

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:02
418O2 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:37:
[...]

Hebben bijna alle telefoons met een camera met zoom. Het schijnt dat dat de zoomlens is die "los" in de behuizing zit als je de camera niet gebruikt.

Als je de camera-app opent en heel ver weg zoomt, heb je het dan nog steeds?
Dat is echt complete onzin. Bijna alle telefoons met zoom, hebben digitale zoom. Hier komt geen hardware aan te pas. Wat je hoort is de autofocus lens zoals al eerder is gemeld.

• MrLeeeet
Revres schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:34:
Ik heb ook een zwarte achtergrond maar die strepen zie ik bij mij niet terug.
Morgen ga ik eens langs de TPH om hem eens met een andere Nexus te vergelijken. Ik heb volgens mij weer een Nexus met een defect scherm..

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
tweakG5 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:39:
[...]

Dat is echt complete onzin. Bijna alle telefoons met zoom, hebben digitale zoom. Hier komt geen hardware aan te pas. Wat je hoort is de autofocus lens zoals al eerder is gemeld.
een autofocus lens zoomt toch feitelijk ook enigzins?

We bedoelen hetzelfde, ik formuleer het wellicht onjuist.

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 29-12-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 06:25
Mogguh allen,

Inmiddels ben ik bijna een week de trotse eigenaar van een Galaxy Nexus, wat een mooi ding..

!MAAR!

Na hem eens heel erg kritisch vergeleken te hebben met de galaxy s 2 van mn vriendin heb ik het idee dat de gui van de GN vloeiender kan...de galaxy s2 verslaat de nexus naar mijn idee op dit gebied gewoon.

Waarschijnlijk zal hem dan rootten + customrom met zoiets als dit
Zal ook best wel lukken.

Mijn vraag is eigenlijk; zijn jullie terughoudend bij het gebruiken van Bank-Apps (raadplegen/betalen) onder een custom rom?

[ Voor 16% gewijzigd door joey129 op 30-12-2011 08:51 . Reden: was niet klaar.......browser was het niet met me eens/zucht,,,, ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik persoonlijk wel, of dat terecht is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online
Voor wat betreft de Facebook sync optie, ik vind het wel erg slecht dat Google nu de gebruikers de dupe laat zijn bij hun conflict met Facebook, waardoor gebruikers momenteel zijn aangewezen op workarounds. Facebook is nou eenmaal veel groter dan Google+ en dat zie ik ook niet veranderen, om die reden moet het gewoon mogelijk zijn om die sync optie te gebruiken ipv workarounds.

Overigens waarom werkt auto-correct niet bij het opstellen van een post op GoT bij de GN?

[ Voor 10% gewijzigd door Laguna op 30-12-2011 09:48 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Het ligt niet aan Google hoor dat de sync optie niet werkt. Facebook vertikt het gewoon om de juiste API te gebruiken en daarom werkt het niet meer.

Dat is een fix aan de kant van Facebook en speelt al lang van voor Google+, het werkte ook niet op 2.3 (Nexus S). Het heeft alleen gewerkt in stock op de Nexus One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online
Het maakt verder niet uit aan wie het ligt, zolang de gebruiker er maar geen last van heeft.

Volgens mij zit er trouwens een bug in de browser die cpu cycles vreet, zo intensief is surfen niet maar de GN wordt wel altijd erg warm tijdens het surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Laguna schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:25:
Het maakt verder niet uit aan wie het ligt, zolang de gebruiker er maar geen last van heeft.
Eerst geef je Google de schuld door Google+ en nu maakt het niet meer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:18

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Het is een bekend en vervelend probleem , maar het heeft niets met de Nexus te maken en is hier dus offtopic ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Laatst online: 19-10-2022
janvanduschoten schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:40:
Het is een bekend en vervelend probleem , maar het heeft niets met de Nexus te maken en is hier dus offtopic ;)
Maar, het is wel via een kleine aanpassing in de source te fixen, dus wel beetje ontopic? ;) Er zijn in ieder geval verschillende roms met een fix voor wat ik weet en de aanpassing die je in de broncode kunt doen circuleert ook rond op het net. Ik heb zojuist de api zelf aangepast en ben nu wederom 4.0.3 aan het compileren en als het goed is moet Facebook sync het dan wel doen straks.

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hebben de ADW launcher gebruikers ook last van FC's de hele tijd? Steeds als ik een item wil resizen (edit) dan krijg ik een FC. Heel af en toe gaat het goed na een reboot, maar ben nu al een dag bezig met het groter maken van het Phoneusage icoontje:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/47487061/bat.png

Overigens ben ik erg tevreden over de batterij van de GN. Heb de tel pas 1x 100% opgeladen en het wordt nu ongeveer tijd voor de lader:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/47487061/home.png

Wat ik wel merk is dat er kleine stofdeeltjes aan de bovenkant van de tel tussen het randje komen. Erg irritant, was bij mijn DHD ook al het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
Aghanim schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:34:
[...]

Thx! Zag net wel dat ik Setcpu moet kopen. Op zich geen probleem natuurlijk, maar moet dan nog even mijn cc activeren voordat ik kan undervolten. Ondertussen op de Maguro + Kernel na 3 uur nog 97% batterij (wel voornamelijk idle) dus dat is niet verkeerd. Ook fijn dat de Facebook sync met deze rom gewoon werkt.
SetCPU is gratis te downloaden van het XDA forum thread, het is natuurlijk netjes om hem te kopen voor de developer, maar hier kan je hem vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrLeeeet schreef:
Vandaag helaas wel een groot minpunt opgemerkt.

Ik word er in ieder geval helemaal gek van..

Ik gebruik altijd 100% brightness en zelfs daarmee valt het erg op. Quality control van niks.

Ik heb volgens mij weer een Nexus met een defect scherm..
Een beetje nuance kan geen kwaad, lijkt me.
Tenzij je echt constant schuimbekkend en schreeuwend naar de recent-apps-lijst zit te staren op je derde Galaxy Nexus.

Dat je het een probleem vind geloof ik graag, maar dat daarmee de wereld vergaat... Denk het niet.
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
mbroeders schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:39:
[...]

Maar, het is wel via een kleine aanpassing in de source te fixen, dus wel beetje ontopic? ;) Er zijn in ieder geval verschillende roms met een fix voor wat ik weet en de aanpassing die je in de broncode kunt doen circuleert ook rond op het net. Ik heb zojuist de api zelf aangepast en ben nu wederom 4.0.3 aan het compileren en als het goed is moet Facebook sync het dan wel doen straks.
heb je ook last van dat de bluetooth niet aan of uit kan als je source zelf compiled?

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:18:
[...]

Een beetje nuance kan geen kwaad, lijkt me.
Tenzij je echt constant schuimbekkend en schreeuwend naar de recent-apps-lijst zit te staren op je derde Galaxy Nexus.

Dat je het een probleem vind geloof ik graag, maar dat daarmee de wereld vergaat... Denk het niet.
:>
Ok, vreemde reactie.

Waaruit maak jij op dat ik dit zo een groot probleem vind dat het voor mij lijkt of de wereld vergaat? Ik kaart alleen een scherm probleem aan waar meerdere Galaxy Nexus gebruikers last van hebben. Overigens verschijnt het probleem op elke donkere achtergrond ongeacht de helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
MrLeeeet schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:26:
[...]

Ok, vreemde reactie.

Waaruit maak jij op dat ik dit zo een groot probleem vind dat het voor mij lijkt of de wereld vergaat? Ik kaart alleen een scherm probleem aan waar meerdere Galaxy Nexus gebruikers last van hebben. Overigens verschijnt het probleem op elke donkere achtergrond ongeacht de helderheid.
Heeft voor zover ik weet met AMOLED te maken, en zal bij ieder scherm wel in meer of mindere mate voorkomen. Ik zie het op 100% brightness ook nog wel, vooral in de task switcher in de browser. Maargoed, ik stoor me er voor de rest niet aan dus ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrLeeeet schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:26:
[...]

Ok, vreemde reactie.

De reactie mag je vreemd vinden (zo was het ook bedoeld), maar heeft z'n doel wel bereikt ;)
Je nieuwe beschrijving van het probleem is een stuk duidelijker en genuanceerder.

Nu ben ik echter wel benieuwd hoe groot dit probleem is, ik heb er nog niemand anders over gehoord. Heb je een bron misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
@Woutoud, daar moet ik je gelijk in geven. O-)

In het XDA forum loopt al een topic hierover, klik. Helaas is het, zoals Rubu al aangaf, een veel voorkomend probleem bij amoled schermen. De één wat minder dan de ander. Ik heb helaas een slechte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het scherm zeer zeker niet slecht hoor. Zie amper vreemde dingen en met kleuren heb ik tot heden ook geen problemen. Volgens mij kijkt iedereen op XDA net zo lang naar het scherm tot er iets vreemds opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
Aghanim schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:47:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het scherm zeer zeker niet slecht hoor. Zie amper vreemde dingen en met kleuren heb ik tot heden ook geen problemen. Volgens mij kijkt iedereen op XDA net zo lang naar het scherm tot er iets vreemds opvalt.
Wou net zeggen, heb er zelf totaal geen last van, heb juist van meerdere mensen gehoord, huh hoe kan je scherm zo scherp zijn...

Blijkbaar heb ik dus een 'goede' versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Laatst online: 19-10-2022
xoror schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:23:
[...]
heb je ook last van dat de bluetooth niet aan of uit kan als je source zelf compiled?
Nee, geen problemen mee. Heb je de alle drivers goed geinstalleerd? Dus ook de extra proprietary drivers die je nog extra moet downloaden voordat je gaat compilen?

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online
Klopt het dat je auto-correct niet kan gebruiken in de stock browser? En ervaren meer mensen dat de CPU erg warm wordt bij het gebruik van de stock browser?

Vandaag merkte ik ook dat de Google zoekbalk weer plots veranderd was:

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/223/screenshot2011123011033.png

Hopelijk komt er snel een update om deze bugs eruit te halen.

EDIT: En zojuist crash nummer 4 gehad, ditmaal tijdens het gebruik van de WiFi hotspot functie en weer is de enige remedie het opnieuw plaatsen van de accu, waarna vervolgens het accu percentage van 73% voor de crash naar 56% na de crash is gedaald.. :|

[ Voor 23% gewijzigd door Laguna op 30-12-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
mbroeders schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 18:38:
[...]

Nee, geen problemen mee. Heb je de alle drivers goed geinstalleerd? Dus ook de extra proprietary drivers die je nog extra moet downloaden voordat je gaat compilen?
Ja die 2 tgz files, en de 2 .sh files uitgevoerd na uitpakken. apart ik zal wel kijken wat er fout gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door xoror op 30-12-2011 22:54 ]

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Laguna schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 18:49:
Klopt het dat je auto-correct niet kan gebruiken in de stock browser? En ervaren meer mensen dat de CPU erg warm wordt bij het gebruik van de stock browser?

Vandaag merkte ik ook dat de Google zoekbalk weer plots veranderd was:

[afbeelding]

Hopelijk komt er snel een update om deze bugs eruit te halen.

EDIT: En zojuist crash nummer 4 gehad, ditmaal tijdens het gebruik van de WiFi hotspot functie en weer is de enige remedie het opnieuw plaatsen van de accu, waarna vervolgens het accu percentage van 73% voor de crash naar 56% na de crash is gedaald.. :|
Klopt, met de stock keyboard werkt het inderdaad niet. Ik gebruik Perfect keyboard en dan werkt het wel.
Searchbar heb ik niet meer dus dat kan ik je niet vertellen. Maar dat je telefoon crashed is niet best. Je zou is een custom rom kunnen proberen, kijken of het dan nog zo is. Anders is er misschien iets mis met je toestel (misschien wordt het te warm?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online
DrNizeGuy schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:58:
[...]

Klopt, met de stock keyboard werkt het inderdaad niet. Ik gebruik Perfect keyboard en dan werkt het wel.
Searchbar heb ik niet meer dus dat kan ik je niet vertellen. Maar dat je telefoon crashed is niet best. Je zou is een custom rom kunnen proberen, kijken of het dan nog zo is. Anders is er misschien iets mis met je toestel (misschien wordt het te warm?).
Hopelijk wordt dat ook nog in een update meegenomen. Verder ben ik namelijk wel tevreden over het stock keyboard. Op de momenten dat het toestel crashte was het niet bijzonder warm (wat ik wel bij het gebruik van de stock browser merk), dus dat lijkt mij niet het geval. Ik zit nog op 4.0.1 zat nog te kijken om handmatig te upgraden naar 4.0.2, maar dat kan standaard niet zonder alles op je toestel kwijt te raken. Custom roms wacht ik nog even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Bij mij loopt de telefoon nog steeds vast bij het opladen als de telefoon uit staat (dus uitschakelen: lader erin: laadicoon en ... dood)...

Meer mensen die dit zien? Ik kom wel diverse USB-charge bugs tegen, maar daar lijkt dit niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online
wessel99 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:53:
Bij mij loopt de telefoon nog steeds vast bij het opladen als de telefoon uit staat (dus uitschakelen: lader erin: laadicoon en ... dood)...

Meer mensen die dit zien? Ik kom wel diverse USB-charge bugs tegen, maar daar lijkt dit niet op.
Toevallig was mijn toestel vanmorgen helemaal leeg en dus uit. Vervolgens op de oplader aangesloten en kreeg ik inderdaad het laad icoon te zien in het midden van het scherm, daar misschien zo'n 30 seconden naar gekeken, waarna ik het toestel weer had aangezet. Geen vastloper dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTom1990
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 10:30

1 enkele keer gehad, toen mijn telefoon voor het eerst helemaal leeg was. Uiteindelijk heb ik de batterij eruit gehaald voor +-30 min, de hele nacht aan de lader gehangen en niet meer naar gekeken. Daarna nooit meer het probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Hoe kan het dat mijn Galerij 137 MB op de voorgrond verbruikt heeft? Foto's automatisch naar Google+ uppen staat uit en uppen gaat sowieso alleen via WiFi.

Kreeg vandaag, 9 dagen na de aanschaf van dit toestel een sms'je van Hi dat ik nu al 350 MB van de 700 MB verbruikt heb en dat wekt mijn verbazing. Thuis en op m'n werk maak ik alleen maar gebruik van WiFi, heb eergisteren hooguit 3 minuten in de trein gebruik gemaakt van tethering, wat volgens de telefoon nog geen 1 MB gekost heeft.

Ik krijg van Hi zolang ik gebruik maak van dit abbo maandelijks 250 MB voor nop erbij, dus ik kan 950 MB p/m verstoken. Met mijn SGS die ik hiervoor had zat ik volgens de data counter zo rond de 350 MB p/m, de rest (> dan 1 GB p/m) gaat allemaal via WiFi.

Kortom, ik snap het even niet. Iemand enig idee hoe het komt dat die galerij zo hoog in het verbruik zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
partyondude schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:10:
Hoe kan het dat mijn Galerij 137 MB op de voorgrond verbruikt heeft? Foto's automatisch naar Google+ uppen staat uit en uppen gaat sowieso alleen via WiFi.
Heb je galleries op picasa staan? Die (kan) hij namelijk ook syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 23:17
Dit komt vrijwel zeker doordat de videospeler ook als gallerij word gerekend ( zelfde icoontje ook ). Als ik ziggotv kijk opent die stream ook met videospeler/gallerij. Nu gaat dat wel via WIFI maar denk dat je iets gestreamd heb kan dat kloppen?

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Dat zou inderdaad wel eens kunnen kloppen ja. Nou kijk ik zo goed als nooit videootjes maar heb dat een paar dagen terug wel gedaan en dat ging niet over WiFi.

Hoe kan er gecheckt worden of de galerij op Picassa staat? Kan dat zo niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy

Ik weet dat er een bug zat in de boot.img van ARHD's ROM maar daar is een fix voor.
Heb je dat met de stock rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koemleit
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-01 09:22
heb al 3x een vastloper gehad waarna ik de batterij moest verwijderen..
en 3x op totaal verschillende momenten..

ook kon hij 1x de camera niet vinden.. wat ook pas na een herstart verholpen was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Ik vind het persoonlijk meer een Android 4.0 vraag, echter zitten hier de meeste gebruikers die dit besturingsysteem gebruiken. Iemand enig idee of je de weergave van de bladwijzers van je browser op je Galaxy Nexus kan veranderen van screen naar een tekstlijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand wat voor mij kunnen checken? Zowel de standaard e-mail client als de Gmail client laten niet toe dat ik een bij de mail bijgevoegd .zip bestand kan downloaden. Ze komen met de melding dat het bestand schadelijk zou kunnen zijn en daarom niet opgehaald wordt. Iemand die dit herkent?

Eventueel een tip naar de oplossing voor dit 'probleem' is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
  • Laatst online: 12:44
hebben hier meer mensen last van gps problemen?
ik was afgelopen week in berlijn op vakantie.
en ik kreeg daar nog niet 1 satelliet gevonden.
gps fix lukte niet, nieuwe agps data gedownload. maar helemaal nix.
zelfs buiten de stad lukte het niet.

maar toen ik in nederland aankwam kreeg die opeens wel gps. meteen stuk of 10 satellieten.

weet iemand waar het probleem ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online
Klopt het dat er speling zit bij de backcover precies onder de camera/led (dus net boven de tekst "Google")? Ik kan daar namelijk de backcover een fractie naar beneden drukken.

Niet dat het een probleem is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:00:
Zou iemand wat voor mij kunnen checken? Zowel de standaard e-mail client als de Gmail client laten niet toe dat ik een bij de mail bijgevoegd .zip bestand kan downloaden. Ze komen met de melding dat het bestand schadelijk zou kunnen zijn en daarom niet opgehaald wordt. Iemand die dit herkent?

Eventueel een tip naar de oplossing voor dit 'probleem' is welkom.
Zit er niet toevallig een .exe file oid in je zip? of is het ook met een zip waarin foto/document zit?
Pagina: 1 ... 25 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.