afterburn schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:51:
Kun je de stock rom rooten zonder de bootloader te unlocken? Ik zou nl graag even een titanium backup willen maken voordat ik begin met spelen met roms.
Wat is een goede, stabiele en snelle rom om mee te beginnen? Ik zie veel over AOKP en Revolution, maar er zijn er wel 100.
Nee dat kan niet. In het GN custom rom topic heb ik net een drietal filmpjes gelinkt over hoe de hele procedure uit te voeren. Je kunt wel een nandroid backup maken, maar dat kan pas als je CWM geinstalleerd hebt, en daar heb je root voor nodig. Persoonlijk, maar dat zal wel aan mij liggen, vind ik titanium backup niet prettig werken en kost mij het instellen van mijn tel minder dan een uur.
Ik draai overigens de Maguro ROM, telefoon nog geen dag oud dus batterij nog niet optimimaal en heb de tel gisteren om 21:00 met 100% + battery calibration van de lader gehaald. 's Avonds nog wat mee gespeeld en met 91% gaan slapen. Na 8 uur slaap nog 86 % over, dus in totaal 5% tijdens de nacht verbruikt. Nog niet helemaal blij mee, maar moet de batterij nog even optimaal in laten werken en undervolten.
Tot heden vind ik de batterij in elk geval zeker niet slecht als ik sommige verhalen lees van een lege batterij na 12 uur.
Wat me wel opvalt is dat ik na het gebruik van een aantal telefoons (3GS, Desire HD, Galaxy S, GN) moet stellen dat het Nederlandse woordenboek + auto correct op Android erg droevig is. Er worden de meest vreemde woorden gemaakt en regelmatig worden korte woorden aangevuld zonder dat ik dat wil. Het woord 'hard' kan dan zomaar 'hardenberg' worden bijvoorbeeld. Kan autocorrect etc. uit zetten, maar vind het toch wel prettig omdat ik nogal snel type. Op de 3GS was dat een stuk beter (heeft Apple toch nog een voordeel

).
[
Voor 41% gewijzigd door
Aghanim op 29-12-2011 08:40
]