Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Dit is overigens geen standaard 2.3.X optie, dit komt vanuit Cyanogen Mod, sommige merken zoals Samsung en HTC hebben dit in de launcher zitten ).
Android heeft nu zelf een quick settings widget, anders kun je ff zoeken op de market op quick settings, of settings widget, deze hebben wat meer opties en configureerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:42

yok

Horen jullie trouwens ook een zacht bliepje ná het bliepje van 'touch geluiden'? Een soort van plopje?

[ Voor 12% gewijzigd door yok op 08-12-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:01
Ja, maar ben er nog niet helemaal uit wat het is. Lijkt wel of dat bliepje te horen is bij het openen of sluiten van een programma.

Voor de notificatie led heb ik nu missed call reminder https://market.android.co...zc2VkQ2FsbFJlbWluZGVyIl0.

Maar hier mis ik toch nog wel wat dingen zoals het instellen van mail en whatsapp. Deze werken out of the box natuurlijk wel, maar gaan me echt te langzaam.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Kan er mij iemand een link sturen naar een handleiding van Galaxy Nexus?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 11:52
Als je een App gebruikt waarbij de optie knop als software knop gebruikt en dan de telefoon vergrendeld terwijl de app open staat dan kan je de telefoon ontgrendelen als je op de opties knop drukt.
Deze blijft namelijk in beeld staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:23:
Goedemorgen,

Kan er mij iemand een link sturen naar een handleiding van Galaxy Nexus?
Alvast bedankt!
Pffff.

[ Voor 35% gewijzigd door yok op 08-12-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubrillion schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:23:
Als je een App gebruikt waarbij de optie knop als software knop gebruikt en dan de telefoon vergrendeld terwijl de app open staat dan kan je de telefoon ontgrendelen als je op de opties knop drukt.
Deze blijft namelijk in beeld staan
Bijvoorbeeld bij Nu.nl, maar dat gaat alleen als je de vergrendeling op 'vegen' hebt staan volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
Zo, eindelijk mag ik mee reageren in dit topic, hij is binnen! Mooi ding, zelfs naast mijn SGS2. En eindelijk AOSP! Vanavond meteen maar eens unlocken, gaan meer mensen dat doen?

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:31:
[...]

Bijvoorbeeld bij Nu.nl, maar dat gaat alleen als je de vergrendeling op 'vegen' hebt staan volgens mij ;)
Ja klopt, maar vind het toch wel gek.
Niet storend ofz.
Zal er vast en zeker wel uit gehaald worden.

Gebruikt iemand de Face Unlock eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
mbroeders schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:32:
Zo, eindelijk mag ik mee reageren in dit topic, hij is binnen! Mooi ding, zelfs naast mijn SGS2. En eindelijk AOSP! Vanavond meteen maar eens unlocken, gaan meer mensen dat doen?
Voordelen ? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:04
Overklokken van de CPU naar normale snelheid, 1.4GHz. Ook nog wat tweaks waardoor hij wat sneller wordt. Meer informatie op XDA.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:21
mbroeders schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:32:
Unlocken altijd, je kan hem toch zo weer locken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Haha, too short to tell. Voor mij is pure AOSP eigenlijk de grootste reden om dit toestel aan te schaffen. Dat maakt de aanschaf al meer dan waard. De rest moet nog ervaren worden ;)

-edit- oeps, je bedoelde unlocken. Voor mij zou dat backuppen zijn. Overclocken niet, maar alles goed kunnen backuppen met TB wel.

[ Voor 17% gewijzigd door mbroeders op 08-12-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Joost1991 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:34:
[...]

Overklokken van de CPU naar normale snelheid, 1.4GHz. Ook nog wat tweaks waardoor hij wat sneller wordt. Meer informatie op XDA.
Ik wacht denk wel op Cyanogen 9.
Daar ben ik toch wel heel benieuwd naar.
Dat is volgens mij de meest gebruikte ROM op de Nexus serie.
Dan kan je toch ook overclocken naar 1.4 / 1.5 ?
Zou de GPU ook meeklokken zoals sommige op XDA beweren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Heeft iemand ook een beetje lag wanneer je het menu verlaat door op de hometoets te drukken? Voor de rest ben ik super tevreden met de nexus. Zeker wanneer je van een bada telefoon komt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:53

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:20:
Is hij het waard om te kopen voorde 500 euro?
Ik heb al een android telefoon die dankzij mijn root acces nog prima functioneert (desire), voor mij is ie net te duur. Ik kijk de kat uit de boom en wacht tot ik hem rond de 450 kan kopen of totdat er iets anders (leukers?) te krijgen is.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:52
westergas schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:41:
[...]

Ik heb al een android telefoon die dankzij mijn root acces nog prima functioneert (desire), voor mij is ie net te duur. Ik kijk de kat uit de boom en wacht tot ik hem rond de 450 kan kopen of totdat er iets anders (leukers?) te krijgen is.
Ik zat in precies dezelfde situatie, maar toen ik de mogelijkheid had om 'm voor 470 te kopen was de keuze snel gemaakt :D

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:53

westergas

rikkie_pc

Laguna schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:44:
Ik zat in precies dezelfde situatie, maar toen ik de mogelijkheid had om 'm voor 470 te kopen was de keuze snel gemaakt :D
470 is net leuk, daar zou ik hem denk ik wel voor halen. Had je een mazzeltje of zijn er nog meer te krijgen?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:33
ik heb dat met best veel programma's eigenlijk. Zo werkt sygic niet, ING app inderdaad maar ook enhanced email en Wordfeufhelper crashen continue.
ex87 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:27:
[...]

Heb ik ook ja, ik kan me rekening niet aanmelden. Misschien moeten we dat even melden bij ING..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
westergas schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:53:
[...]

470 is net leuk, daar zou ik hem denk ik wel voor halen. Had je een mazzeltje of zijn er nog meer te krijgen?
Bij TPH was er een optie voor 15% studentenkorting, maar die is inmiddels weggehaald. Ik had het eergisteren in het Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic gepost, toch nog aardig wat mensen gebruik van kunnen maken geloof ik en waarschijnlijk gelijk de reden dat ze het hebben weggehaald.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
arene schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:00:
ik heb dat met best veel programma's eigenlijk. Zo werkt sygic niet, ING app inderdaad maar ook enhanced email en Wordfeufhelper crashen continue.

[...]
Ik heb Sygic ook geprobeerd.
Ze zijn er wel mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Ik was al qua vormgeving en gebruik bekend met Honeycomb op mijn tablet, en verder gebruik ik nu alweer bijna een jaar of twee Android vanaf 2.1 eclair, daarna vrij snel geroot en altijd vanilla android gedraaid ( dit was voor mij ook de reden om te rooten )

Ik kom nu van een HTC Desire af, en ik moet zeggen wat erg wennen is is toch de grote van de telefoon, maar dit went wel erg snel.

Scherm vind ik echt super, fijne resolutie en in tegenstelling tot wat andere melden echt wel scherp, maar wel minder helder als gedacht.

De combinatie van GN met ICS levert gewoon een erg snappy telefoon op, geen lag kunnen bemerken.
Voor mijn gevoel voelt hij qua gewicht ook minder lomp als de desire, maar in gewicht zijn ze toch exact hetzelfde... dit heeft vast te maken met de grote en dikte waardoor je verwacht dat het zwaarder is.

ICS, er zitten behoorlijk veel zaken anders, de gewenning door je vinger op het scherm te houden om een widget te plaatsen, gaat nog met regelmaat fout, omdat je dit via de app / widget drawer doet ;)
Jammer dat vanuit google zelf de launcher niet meedraait zoals in honeycomb, maar missen doe ik het niet daar ik het op een telefoon nooit had, eerder een gemiste kans.

Wat ik wel eigenaardig vind en wat ook in het tweakers review wordt gezegd is dat menu knoppen nogal eens op verschillende plekken zitten.
Soms in de app zelf onderaan, soms bovenaan en soms in het navigatie stukje... dat went ook wel omdat je weet waar je naar zoekt ( drie puntjes ) maar hopelijk wordt dit rechtgetrokken en wordt dit uniformer.
Sommige apps merk je idd dat de uitlijning niet helemaal jofel is omdat het nog niet voor ICS is geoptimaliseerd.

Goede functie is dat je het notificatie menu naar beneden kunt schuiven als je telefoon gelocked is, en dat je vanuit het notificatie scherm snel naar settings kunt is meer dan goed! en maakt quick settings zoals uit CM releases overbodig.

Batterij kan ik nog niet heel veel over melden ( en naar mate je een keer of tien hebt opgeladen wordt het nog beter ), maar als ik kijk naar de grote van het scherm, de resolutie etc. valt het mij niet tegen!

Later meer, nu eerst even werken en pielen met spanning tree problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
GrandPuba schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:06:
Ik was al qua vormgeving en gebruik bekend met Honeycomb op mijn tablet, en verder gebruik ik nu alweer bijna een jaar of twee Android vanaf 2.1 eclair, daarna vrij snel geroot en altijd vanilla android gedraaid ( dit was voor mij ook de reden om te rooten )

Later meer, nu eerst even werken en pielen met spanning tree problemen.
Laat ik na een dag ook maar even vertellen wat ik vind van de Galaxy Nexus.

Ik kwam van een stock Incredible S.
Eerste wat ik merkte..... Wauw wat is deze telefoon snel.
Apps open, installeren, alles is zo gebeurt.
Heb alleen het noodzakelijke gedownload.
Begin helemaal overnieuw en niet weer drie versies Angry bird.

Android 4.0 is alles wat ik miste aan 2.3
Het notificatiescherm kunnen open in je lockscreen.
Muziek stoppen en afspelen in je lockscreen.
Snel apps ''afsluiten''.
Internet browser is echt retesnel.
Ook een aanrader is om de ''snelle opties'' aan te zetten in de browser.
Dan kan je met je duim vanaf de zijkant van het scherm snel naar
je taps en opties. Hierdoor heeft je browser een volledig scherm.
Heel erg tevreden met Android 4.0 en teveel om op te noemen

Ik vind de bouwkwaliteit goed.
Plastic, maar niet goedkoop.
Ik heb geen grote handen en moet nog wel wennen aan de grootte.
Ook dit valt mee als je hem even in je handen hebt gehad.
Notificatieled vind ik zelf erg gaaf. Helemaal verstopt en deze blijft gelukkig
wel doorknipperen. Bij mij HTC stopte deze na een minuut. Hierdoor kan
ik me telefoon helemaal stil zetten en op me bureau leggen. Zodra ik wat binnen krijg
zie je dat vanzelf.

Scherm vind ik prachtig.
Ik heb hem wel van automatische helderheid afgehaald.
Anders reageert hij wat ''overdreven'' en vind hem snel te donker
Gister even een animatiefilm op YouTube gekeken met de HQ aan.
Je weet niet wat je ziet.
Het is niet zo dat ik heel de dag Twitter, Facebook of internet dus
een volle dag moet hij wel halen op een volle batterij.
De batterij doet het overigens goed, ook al kan je daar nog weinig over vertellen.

Camera vind ik goed genoeg.
De enige fotos die ik schiet zijn om even snel iets over
WhatsApp te sturen, dus de kwaliteit gaat toch altijd achteruit.
Hij schiet in ieder geval de foto's snel.

Ik was in het begin erg bang voor de GPU.
Ook toen ik de review las op Tweakers en de benchmarks zag.
Deze zat ook in de Galaxy S en Nexus S, maar werkt tot op heden goed.
Het schijnt doordat de OMAP 4460 nog niet stabiel liep op 1,5Ghz dat
de GPU ook meegeklokt is naar ''1,2Ghz''.
Dit word vast en zeker nog wel verholpen in CM of iets dergelijks.

Vind het tegenvallen dat er UMS in zit.
Hierdoor heb ik tot op heden nog geen bestanden
van 2GB kunnen overzetten.
Wil graag een 720p testen.
Ook las ik dat door MTP je carkit soms niet werkt en je niet via
je autoradio muziek kan afspelen.
Werkt gelukkig allemaal wel, want anders had dit wel eens een dealbreaker kunnen zijn.
Luister altijd muziek in de auto via me telefoon.

Tot op heden heel erg tevreden met me Nexus.
Boven verwachtingen eigenlijk.
Nu Sygic Navigatie nog werkend krijgen en iets
vinden om MTP te omzeilen en ik ben een blij mens.

Ik zou hem wel aanraden bij mensen die twijfelen.
Zodra je het scherm hebt gezien en er even mee gespeeld hebt ben
je verkocht _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Dubrillion op 08-12-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Remus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:31
ex87 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:15:
Over de mensen die zich zorgde maken over die paar posts over een update hierboven, ik heb net mijn Nexus even onderzocht en ->

ro.build.fingerprint=google/yakju/maguro:4.0.1/ITL41F/228551:user/release-keys

Ik heb dus gewoon de Google versie. Als je dit zelf wil testen -> SDK installeren en:

adb shell cat /system/build.prop

Dan zoeken naar de fingerprint regel.
thanks, heb ook de google versie
je kan ook via een file manager (astro ofzo) naar de folder gaan en die file met een doc viewer openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:25
Handige app voor de notification led. Misschien al langs gekomen, maar zag net een aantal tweakers discussiëren over notificaties.

LightFlow

*Edit: zie net dat dit ook een pagina hiervoor gepost is.

[ Voor 8% gewijzigd door MrLeeeet op 08-12-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Mocht je overigens altijd een desktop versie willen zien van websites.
Tik in je browser about:debug vervolgens kun je de agent instellen op desktop ( en andere settings ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Het is sowieso de moeite waard om Opera Mobile te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTom1990
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 10:30
Na een dagje ermee gespeeld te hebben mijn eerste indrukken:
- Toestel is licht, maar toch goed in elkaar
- Alles draait héél soepel
- Scherm is perfect
- Scherm is prachtig
- Vind het toestel in het echt mooier, dan op de foto's

Ik ben er nu al verliefd op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrandPuba schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:06:

Goede functie is dat je het notificatie menu naar beneden kunt schuiven als je telefoon gelocked is, en dat je vanuit het notificatie scherm snel naar settings kunt is meer dan goed! en maakt quick settings zoals uit CM releases overbodig.
heb de mijne via pin beveiligd en kan niet in het lockscreen de notificatie balk openen, iemand enig idee waarom niet ?? zou idd heeeeel fijn zijn !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-06 10:11
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:02:
[...]

heb de mijne via pin beveiligd en kan niet in het lockscreen de notificatie balk openen, iemand enig idee waarom niet ?? zou idd heeeeel fijn zijn !!
Omdat daar prive-dingen in kunnen staan. Precies de reden dat je een PIN gebruikt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just my 2 cents inderdaad...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:04
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:02:
[...]

Dan zou je dus, terwijl je scherm is beveiligd, toch nog informatie kunnen zien. Denk niet dat dat hoort.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joost1991 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:04:
[...]

Dan zou je dus, terwijl je scherm is beveiligd, toch nog informatie kunnen zien. Denk niet dat dat hoort.
mmm ook wel wat voor te zeggen maar zou wel handig zijn ;) kan niet anders ivm sync met exchange mailserver helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij zijn er wel wat oplossingen (maar of dat op ICS werkt, dat zal dan wel weer niet)
Check: InHolland-mail direct op Android device & http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=655649

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lupus83
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-01 10:47
De_Remus schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:27:
[...]

thanks, heb ook de google versie
je kan ook via een file manager (astro ofzo) naar de folder gaan en die file met een doc viewer openen
@ De_Remus: Welke folder moet je dat inzien om je versie te checken dan? Maak me een beetje zorgen na het lezen van de thread op xda omtrent de samsung build, veel onduidelijkheid of je wel of niet OTA updates krijgt, ben zelf niet zo'n held in het backuppen van images e.d.
Desalniettemin heb ik zin in mijn GN, verwacht hem zo met de post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Hoe is jullie GPS-ontvangst? Ik heb soms enorm snel een lock, soms wacht ik wel eens een paar minuten en krijg ik geen lock (ook op dezelfde locatie). Had hier met mijn Nexus S ook wel eens last van, misschien iets van Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een makkelijke manier gevonden voor het importeren van contactpersonen? En nog belangrijker eigenlijk; kalenderitems?

Heb nu een N900 waar alles op staat, maar hij doet moeilijk met de .vcf bestanden op de GN. Wil voorkomen om alles handmatig te doen O_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Google-account heb je al of niet? Anders aanmaken, .vcf-daarin importeren, dan staan ze alvast in je Google Account... Dan nog syncen met de GN? (misschien werkt dat niet, heb daar half iets over gelezen, maar volg deze thread niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:10:
Volgens mij zijn er wel wat oplossingen (maar of dat op ICS werkt, dat zal dan wel weer niet)
Check: InHolland-mail direct op Android device & http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=655649
Bedankt zal er eens naar kijken want vind het wel irritant steeds weer die pin in te moeten geven idd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Remus
lupus83 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:11:
[...]

@ De_Remus: Welke folder moet je dat inzien om je versie te checken dan? Maak me een beetje zorgen na het lezen van de thread op xda omtrent de samsung build, veel onduidelijkheid of je wel of niet OTA updates krijgt, ben zelf niet zo'n held in het backuppen van images e.d.
Desalniettemin heb ik zin in mijn GN, verwacht hem zo met de post :)
/system
daar staat die build.prop file die kan je openen met de document viewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
De_Remus schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:22:
[...]

/system
Ik kan het bestand vinden met Astro, maar niet openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Remus
Dubrillion schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:25:
[...]

Ik kan het bestand vinden met Astro, maar niet openen
lang op duwen, open as text en dan
document viewer dacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:08:
[...]
mmm ook wel wat voor te zeggen maar zou wel handig zijn ;) kan niet anders ivm sync met exchange mailserver helaas....
was voor mij altijd de reden om een gehackte email.apk te gebruiken, en dan een pattern lock voor het opstarten van de mail ap. (MIUI optie). Heb nu ICS draaien op mijn HD2 en deze heeft een nieuwe (verbeterde) email.apk. Daarom maar eens iets anders geprobeerd: touchdown, met deze app config je exchange helemaal binnen de app ipv via android accounts. Je hebt dan dus ook binnen de app de exchange policy, en niet system wide. kortom, ik heb nu mijn gewone lockscreen met notification drawer en al mijn exchange mail, kalender en contacts achter een enkele app met pinlock.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
De_Remus schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:31:
[...]

lang op duwen, open as text en dan
document viewer dacht
Yep en dan even zoeken naar dat stukje tekst wat ik had gepost. Daar moet dus google staan en niet samsung.
Voor zover ik weet zijn er geen NL devices die geen Google build hebben, dus maak je geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware4live
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 13:21
Ik twijfel of ik mijn bestelling bij GSMeasy ga annuleren aangezien de meeste reviews uitwijzen dat de hardware van deze telefoon zwaar tegen valt (cpu, gpu ,geen micro SD, slechte camera,) dit had ik niet verwacht van het vlaggenschip van google en zeker niet voor die prijs. Als je dit toestel koopt dan moet je dat puur doen om exclusief 2 maanden IC 4.0 te hebben en voor het grote scherm voor de rest is deze telefoon zijn prijs niet waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
hardware4live schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:46:
Ik twijfel of ik mijn bestelling bij GSMeasy ga annuleren aangezien de meeste reviews uitwijzen dat de hardware van deze telefoon zwaar tegen valt (cpu, gpu ,geen micro SD, slechte camera,) dit had ik niet verwacht van het vlaggenschip van google en zeker niet voor die prijs. Als je dit toestel koopt dan moet je dat puur doen om exclusief 2 maanden IC 4.0 te hebben en voor het grote scherm voor de rest is deze telefoon zijn prijs niet waard
Nee, je koopt hem voor de snelle updates, en de vanilla Android ervaring. Ik weet niet welke reviews jij leest maar de gene die ik heb gelezen hebben het over het beste Android toestel tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware4live schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:46:
want? toen je je bestelling plaatste waren de specs nog niet bekend???
Verder past de hardware "gewoon" bij een high end toestel, en stijgt er inderdaad niet bovenuit. (niet qua specs, maar ook niet qua prijs... alles normaal voor een high end toestel zoals de note, razr, s2, sensation etc. niks meer, niks minder)

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 08-12-2011 13:57 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware4live
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 13:21
@ex87
Dit kan principe op bijna elk huidig toestel met custom roms

@Prulleman
Deze toestellen die jij noemt hebben een betere camera zijn goedkoper en hebben een optie voor een micro SSD. en in het geval van de S2 heeft gewoon betere performance dan de GN en is gemiddeld 150 euro goedkoper

[ Voor 6% gewijzigd door hardware4live op 08-12-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en de nexus heeft een mooier / groter / beter scherm, betere software ondersteuning. (had je beide al genoemd, weet ik)
Het gaat er dus om wat voor jouw persoonlijk zwaarder weegt.

Als je een camera niet belangrijk vind en 16GB genoeg, is er weinig reden om de nexus niet te kiezen. Vind je dit wel belangrijk... dan kan je inderdaad beter verder kijken.
Dat de nexus duurder is, is geen eerlijke vergelijking. De andere toestellen hebben allemaal al hun na intro prijsdaling gehad, de nexus moet deze nog krijgen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ik m'n zakelijke email kan instellen?
Hij vraagt bij mij om en clientcertificaat en probeert deze van de "external storage" te downloaden.. maar die heeft de GN helemaal niet..

zonder beveiliging (SSL) geeft hij het volgende bericht;

Is Niet voltooid

U heeft een onjuist serveradres getypt of de server vereist een protocolversie die niet door E-mail wordt ondersteund.

Bij het instellen va een SSL verbinding en het aanvinken van "alle certificaten accepteren" geeft hij aan dat mijn gebruikersnaam/wachtwoord niet klopt (die klopt dus wel...)

iemand enig idee?

Ik hoef bovendien geen "domein" in te vullen wat ik bij m'n oude telefoon wel moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:54
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:20:
Iemand enig idee hoe ik m'n zakelijke email kan instellen?
Hij vraagt bij mij om en clientcertificaat en probeert deze van de "external storage" te downloaden.. maar die heeft de GN helemaal niet..

zonder beveiliging (SSL) geeft hij het volgende bericht;

Is Niet voltooid

U heeft een onjuist serveradres getypt of de server vereist een protocolversie die niet door E-mail wordt ondersteund.

Bij het instellen va een SSL verbinding en het aanvinken van "alle certificaten accepteren" geeft hij aan dat mijn gebruikersnaam/wachtwoord niet klopt (die klopt dus wel...)

iemand enig idee?

Ik hoef bovendien geen "domein" in te vullen wat ik bij m'n oude telefoon wel moest.
Het is misschien wel even handig om erbij te vermelden om wat voor type e-mail dienst het hier gaat? (Bijv. Imap, google, exchange, notes etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, gaat om Exchange ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lupus83
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-01 10:47
De_Remus schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:22:
[...]

/system
Net gecheckt, idd de google versie yakju etc. etc. Kom maar op met die updates 8)

Heerlijke foon, voelt veel minder buggy als de sgs2 met 2.3.6. Staat hardware acceleration trouwens standaard aan? Is er überhaupt een mogelijkheid om dat aan of uit te zetten? Heb wel de optie in instellingen gezien om hwaccel. af te dwingen bij apps, maar die vink maar even niet aan i.v.m. evt. crashen van bepaalde apps. Gauw weer verder spelen!

Edit: Net ff 1080p mkv's gestreamd m.b.v. Bubbleupnp en Diceplayer, totaal geen lag! Werkt helemaal perfect. Inderdaad de "beste android handset verkrijgbaar"! Heerlijk beeldscherm.

[ Voor 12% gewijzigd door lupus83 op 08-12-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gpslock duurt wel erg lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eerste keer, of ook daarna? binnen/buiten?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Zit je bij Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

binnen, 2e keer ook en ja ik zit bij vodafone
maar bij m'n N900 had ik binnen 10s een lock, maakte niet uit of ik nu binnen of buiten was.

overigens kan ik bij mijn lockscreen niet de notificationbar naar beneden doen.. is dit een instelling?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:27:
maar bij m'n N900 had ik binnen 10s een lock, maakte niet uit of ik nu binnen of buiten was.

overigens kan ik bij mijn lockscreen niet de notificationbar naar beneden doen.. is dit een instelling?
Heb er ook vaak last van. Denk dat het iets te maken heeft met Vodafone. Soms heel snel een lock, veel vaker gewoon geen. Binnen of buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:27:

Heb je een pattern/pin? Dan werkt het nl. niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Ik zit ook bij Vodafone, maar tot nu elke keer een lock binnen enkele seconden. Zowel binnen als buiten.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:31:
[...]

Heb je een pattern/pin? Dan werkt het nl. niet.
dat is 't hem dus.. niet erg nuttig dus. ga er niet vanuit dat iemand z'n telefoon instelt zonder vergrendeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Slaapje schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:34:
Ik zit ook bij Vodafone, maar tot nu elke keer een lock binnen enkele seconden. Zowel binnen als buiten.
Ben net een paar keer naar het raam gelopen en de GPS fix had ik weer binnen paar seconden. Erg vreemd allemaal :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:37:
[...]

dat is 't hem dus.. niet erg nuttig dus. ga er niet vanuit dat iemand z'n telefoon instelt zonder vergrendeling..
Ik denk dat je geen idee hebt hoe hoog het percentage is die inderdaad zonder beveiliging rondloopt.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:37:
[...]

waarom zou je je toestel beveiligen als alles nog via de notification drawer te zien is.
logisch dat deze functie alleen werkt zonder beveiliging

[ Voor 46% gewijzigd door Prulleman op 08-12-2011 15:53 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over beveiliging gesproken, ik heb het toestel met Face Unlock proberen te ontgrendelen via een foto's en het lukte inderdaad. Hij is wel nauwkeurig, daar kan ik niet omheen, maarja wel zo lek als een mandje op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:18
ik heb een vraag met betrekking tot de agenda.

Wanneer ik de Galaxy Nexus gebruik, en daaraan is mijn gmail account gekoppeld worden al mijn contacten en mail netjes gesynchroniseerd, mar wanneer ik de agenda wil gebruiken zegt de telefoon dat ik mij eerst moet aanmelden.

Dit is al gedaan op mijn telefoon.
Ik kan me nog een keer aanmelden maar dan krijg ik de melding dat ik al ben aangemeld.

Op deze manier kan ik niet de agenda gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? ik ben het nergens anders tegen gekomen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook enig idee hoe je automatisch foto's kan aanwijzen aan je contacten? Bijv. via facebook o.i.d.?
Ik geloof dat die optie bij android bestaat.. Maar hoe.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:54
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:10:
Heeft iemand ook enig idee hoe je automatisch foto's kan aanwijzen aan je contacten? Bijv. via facebook o.i.d.?
Ik geloof dat die optie bij android bestaat.. Maar hoe.. :P
volgensmij doet een facebook app dat zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Nee dit werkt niet meer in ICS

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naNs
  • Laatst online: 08-09 15:23
nvm, fixed

[ Voor 127% gewijzigd door naNs op 08-12-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yok schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:47:
[...]

Ben net een paar keer naar het raam gelopen en de GPS fix had ik weer binnen paar seconden. Erg vreemd allemaal :-)
Een GPS fix heeft te maken met de sterkte van het GPS signaal (binnen/buiten/dubbelglas) en hoe lang het geleden is dat je je laatste fix had (dan moet-ie extra zoeken).
het heeft niets te maken met je provider. probeer maar eens een fix te krijgen zonder je SIM-kaart, werkt gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:04
Ik snap niet waarom mensen klagen over de specs. Wedden dat in de praktijk de GN sneller is dan alle toestellen met android die er nu zijn, zelfs nog misschien de iphone. En dat allemaal om 1 reden: optimalisatie!

Alle apps die google en heel veel developers maken, worden voor de Nexus serie gemaakt. Je hebt dus veel betere ondersteuning, minder kans op crashes, minder kans op performance problemen, etc.

Ik heb op m'n Nexus S nog nooit gehad dat een app niet werkte. Terwijl je heel veel mensen ziet klagen dat vanalles niet werkt, allemaal met van die gare HTC's of zelfs samsung S2's. Maarja, als je liever een toestel hebt dat op papier sneller is maar in de praktijk waardeloos werkt, your choice ;)

Je zou de Nexus serie kunnen vergelijken met de iphone: de software is voor de hardware gemaakt, en dat merk je gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
nuveo schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:05:
Hmm. Toestel net binnen, en na een paar minuten spelen ontdek ik dit, iets dat tussen het scherm en het frame steekt ter hoogte van de power knop. Iemand anders dit gezien? :|

[afbeelding]
Nog een paar uurtjes verder bleek dat door deze fout de nexus zichzelf ook steeds uitzette, iedere keer als ik 'm na een tijdje uit m'n broekzak haalde was ie uit, inderdaad een productiefoutje van/bij de powerknop dus. Gelukkig goeie service van coolblue en kon ik 'm meteen komen omruilen voor een nieuwe telefoon, die wel helemaal in orde is :) Apart trouwens, bij de 1e telefoon moest de volume fix nog toegepast worden, bij de 2e zat 'ie er out of the box al in..

Eerste indrukken zijn erg goed! Al die heisa over de camera moet je je niet al te veel aantrekken als je gewoon af en toe leuke foto's wil maken als je onderweg bent. Daarvoor is de kwaliteit prima, en een foto maken gaat inderdaad retesnel :)

Enige minpuntjes van ICS tot nu toe zijn (al eerder genoemd) dat de automatic brightness nét iets aan de donkere kant is, hopelijk wordt dat met de volgende update nog eens instelbaar. En ik snap niet dat er nog steeds geen ingebouwde task app+widget is die synct met je google tasks lijst.. die tasks unit is geïntegreerd in de webapp van gmail én google calendar, maar dan geen android versie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Laatst online: 14:47
nuveo schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:43:
[...]

Nog een paar uurtjes verder bleek dat door deze fout de nexus zichzelf ook steeds uitzette, iedere keer als ik 'm na een tijdje uit m'n broekzak haalde was ie uit, inderdaad een productiefoutje van/bij de powerknop dus. Gelukkig goeie service van coolblue en kon ik 'm meteen komen omruilen voor een nieuwe telefoon, die wel helemaal in orde is :) Apart trouwens, bij de 1e telefoon moest de volume fix nog toegepast worden, bij de 2e zat 'ie er out of the box al in..

Eerste indrukken zijn erg goed! Al die heisa over de camera moet je je niet al te veel aantrekken als je gewoon af en toe leuke foto's wil maken als je onderweg bent. Daarvoor is de kwaliteit prima, en een foto maken gaat inderdaad retesnel :)

Enige minpuntjes van ICS tot nu toe zijn (al eerder genoemd) dat de automatic brightness nét iets aan de donkere kant is, hopelijk wordt dat met de volgende update nog eens instelbaar. En ik snap niet dat er nog steeds geen ingebouwde task app+widget is die synct met je google tasks lijst.. die tasks unit is geïntegreerd in de webapp van gmail én google calendar, maar dan geen android versie :/
Automatic brightness komt vast een update voor uit, en anders word het waarschijnlijk wel weer met CM mogelijk om dit aan te passen onder cyanogen settings.

Verder installeer GTask eens, erg mooie widget/app die met je tasklist synchroniseert, kan het nog niet testen omdat ik de telefoon nog niet ontvangen heb, maar op mijn HD2 werkt het super..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 09:24
kanem0chi schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:07:
ik heb een vraag met betrekking tot de agenda.

Wanneer ik de Galaxy Nexus gebruik, en daaraan is mijn gmail account gekoppeld worden al mijn contacten en mail netjes gesynchroniseerd, mar wanneer ik de agenda wil gebruiken zegt de telefoon dat ik mij eerst moet aanmelden.

Dit is al gedaan op mijn telefoon.
Ik kan me nog een keer aanmelden maar dan krijg ik de melding dat ik al ben aangemeld.

Op deze manier kan ik niet de agenda gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? ik ben het nergens anders tegen gekomen?

Alvast bedankt!
zelfde probleem hier.. zal wel een foutje zijn nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
incomer schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:45:
[...]
Verder installeer GTask eens, erg mooie widget/app die met je tasklist synchroniseert, kan het nog niet testen omdat ik de telefoon nog niet ontvangen heb, maar op mijn HD2 werkt het super..
Gtask is inderdaad prima, maar wel óf ads óf 4 euro.. ik vind het zo'n basic functionaliteit dat het ondertussen wel eens onderdeel van Android zelf mag zijn :)

Oh, de Nexus Torch app lijkt nog niet te werken (zaklamp via de flitser LED). Is er al een andere app die wel werkt?

Edit: ook jammer dat de google apps zelf geen support hebben voor verschillende kleurtjes van de notification LED.

[ Voor 9% gewijzigd door nuveo op 08-12-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Niet bij iedereen, want hier werkt de agenda gewoon goed. Verder snap ik ook echt niet dat er geen standaard integratie is voor tasks. Astrid werkt ook echt bagger in ICS, dus maar even wachten.

Er zijn veel apps die nog niet werken, zullen in de aankomende weken wel een update krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Slaapje op 08-12-2011 16:54 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
El_V schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:46:
[...]

zelfde probleem hier.. zal wel een foutje zijn nog?
Weird, hier staat de agenda in één keer goed. Google account ingevoerd tijdens de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:04
Ik gebruik Any.Do voor taken, weet niet hoe de sync daarvan precies gaat, maar ziet er wel prima uit op ICS eigenlijk :)

Heeft er al iemand een idee hoe je toch een t9 toetsenbord kan gebruiken? Moet ik dan een ander toetsenbord installeren oid? Heb nog niet zoveel ervaring met android :o

Verder is de batterij wel ff wennen. Vanmorgen vroeg opgestaan en toen met een bijna volle batterij gestart (hij ging voor het slapen al van de lader af) en die was om 16u zo dood als een pier! Zal hopelijk nog wel wat verbeteren. Heb nu ook vrij veel push dingen aanstaan. Ik neem aan dat als ik toch WhatsApp push aan heb staan, dat emailpush er dan ook nog wel bijkan toch? Zal qua batterijverbruik niet veel schelen lijkt mij?

Verder echt superduper tevreden met deze mooie telefoon :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Maardiweb schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:10:
Ik gebruik Any.Do voor taken, weet niet hoe de sync daarvan precies gaat, maar ziet er wel prima uit op ICS eigenlijk :)

Heeft er al iemand een idee hoe je toch een t9 toetsenbord kan gebruiken? Moet ik dan een ander toetsenbord installeren oid? Heb nog niet zoveel ervaring met android :o

Verder is de batterij wel ff wennen. Vanmorgen vroeg opgestaan en toen met een bijna volle batterij gestart (hij ging voor het slapen al van de lader af) en die was om 16u zo dood als een pier! Zal hopelijk nog wel wat verbeteren. Heb nu ook vrij veel push dingen aanstaan. Ik neem aan dat als ik toch WhatsApp push aan heb staan, dat emailpush er dan ook nog wel bijkan toch? Zal qua batterijverbruik niet veel schelen lijkt mij?

Verder echt superduper tevreden met deze mooie telefoon :)
Iedereen die zo miept over de batterij van de telefoon: in de eerste dagen ben je toch altijd veel meer met de telefoon aan het spelen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
nuveo schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:57:
[...]

Weird, hier staat de agenda in één keer goed. Google account ingevoerd tijdens de installatie.
zo heb ik het ook gedaan ja maar bij de agenda pakt hij hem niet (precies zoals hiervoor omschreven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
El_V schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:27:
[...]

zo heb ik het ook gedaan ja maar bij de agenda pakt hij hem niet (precies zoals hiervoor omschreven)
Probeer je account eens te verwijderen en opnieuw toe te voegen kijken of dat helpt? anders nog eens een factory reset.
Lukt dat niet voeg je account eens toe op een wifi netwerk, wellicht is er nogal wat te syncen waardoor het via 3g / H niet helemaal wil vlotten en hierdoor stopt.
Ik heb twee google accounts gekoppeld, zakelijk ( google apps premium )en prive ( google apps gratis ), beide agenda's doen het prima met alles erop en eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
F1xxer schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:34:
Ik snap niet waarom mensen klagen over de specs. Wedden dat in de praktijk de GN sneller is dan alle toestellen met android die er nu zijn, zelfs nog misschien de iphone. En dat allemaal om 1 reden: optimalisatie!

Alle apps die google en heel veel developers maken, worden voor de Nexus serie gemaakt. Je hebt dus veel betere ondersteuning, minder kans op crashes, minder kans op performance problemen, etc.

Ik heb op m'n Nexus S nog nooit gehad dat een app niet werkte. Terwijl je heel veel mensen ziet klagen dat vanalles niet werkt, allemaal met van die gare HTC's of zelfs samsung S2's. Maarja, als je liever een toestel hebt dat op papier sneller is maar in de praktijk waardeloos werkt, your choice ;)

Je zou de Nexus serie kunnen vergelijken met de iphone: de software is voor de hardware gemaakt, en dat merk je gewoon.
Ben ik het helemaal mee eens. Daarom ga ik ook voor een Nexus en niet voor een Galaxy S-variant. Ik heb expres de Nexus S overgeslagen omdat ik betere specs verwachtte. Omdat ze nu toch niet het beste van het beste zijn ga ik niet nog langer wachten! De specs zeggen ook niet alles, in de review noemt T.net het de beste Android-telefoon van het moment. Dat terwijl de Galaxy S II HD over het algemeen toch betere specs heeft.
En de ondersteuning is met Vanilla Android veel langer (met een dualcore heb je over 2 jaar sowieso nog steeds de meest recente Android). Geef mij maar een Galaxy Nexus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me eindelijk gelukt om m'n agenda te synchroniseren. Enige minpuntje is, is dat ik 3 verschillende kalenders had; 1 voor prive, 1 voor sport en 1 voor verjaardagen. Allen een andere kleur. Ik heb ze nu dus wel in m'n GN agenda staan. Maar ze zijn allemaal rood.

Is er een manier om de verschillende agenda's kleuren te geven?
Bij de synchronisatie hebben ze namelijk wel allemaal een andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 18:53:
Het is me eindelijk gelukt om m'n agenda te synchroniseren. Enige minpuntje is, is dat ik 3 verschillende kalenders had; 1 voor prive, 1 voor sport en 1 voor verjaardagen. Allen een andere kleur. Ik heb ze nu dus wel in m'n GN agenda staan. Maar ze zijn allemaal rood.

Is er een manier om de verschillende agenda's kleuren te geven?
Bij de synchronisatie hebben ze namelijk wel allemaal een andere kleur.
Weird, hier werkt het nog hetzelfde als op m'n oude N1: allemaal een verschillende kleur, en wel dezelfde kleur als je 'm in de web versie van google calendar hebt gegeven. Probeer daar eens wat heen en weer te veranderen en een nieuwe sync te doen?

[ Voor 5% gewijzigd door nuveo op 08-12-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
kent iemand trouwens een handig programmatje om je contacten goed in te delen? zit nu namelijk met sim-nummers, twitter mensen, gmail contacts.. gevolg dus dat heel veel mensen er 3x in staan (06, twitter en mail). sommige staan goed maar heel veel niet.

of moet ik dit allemaal handmatig gaan doen? liefst via de pc want dat is denk ik wel wat sneller :)

wordt nog wat als straks facebook erbij komt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt in de contact app aangeven welke contacten(groepen) je wilt weergeven, en welke je wilt verbergen

EDIT:
agenda items zijn inmiddels goed qua kleuren. Was een fout in de app van m'n N900

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Laatst online: 05-02-2023
ik heb zojuist mijn galaxy nexus binnen gekregen... en mijn eerste reactie was.. "ajjajaj dat scherm valt wel tegen!" het is zeer goed te zien dat er pen-tile techniek gebruikt is.. ik kan de pixels makkenlijk tellen.. en de helderheid valt ook tegen... nu kom ik van een iphone 4... en die is gewoon velen malen scherper en helderder...

jammer... maar... verder wel prachtige kleuren... en zeer goede zwartwaarden... gigantiesch groot scherm :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wolfjerolfje op 08-12-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Even een vraag.
Hoe krijg ik mijn contacten van mijn Iphone naar de Nexus toe?
Het enige wat ik kon vinden was het gebruik maken van mobile me, maar dat is nu niet meer mogelijk.
Opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bron schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:20:
Even een vraag.
Hoe krijg ik mijn contacten van mijn Iphone naar de Nexus toe?
Het enige wat ik kon vinden was het gebruik maken van mobile me, maar dat is nu niet meer mogelijk.
Opties?
ik heb ze geexporteerd naar m'n computer en 1 voor 1 geimporteerd in een nieuw gmail account. Daarna mijn account gesynchroniseerd met m'n GN.

Ik had gelukkig maar iets van 150 contacten. Hoop dat jij d'r niet meer hebt. Is ontzettend vervelend werk omdat het per contact 3 stappen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Wolfjerolfje schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:17:
ik heb zojuist mijn galaxy nexus binnen gekregen... en mijn eerste reactie was.. "ajjajaj dat scherm valt wel tegen!" het is zeer goed te zien dat er pen-tile techniek gebruikt is.. ik kan de pixels makkenlijk tellen.. en de helderheid valt ook tegen... nu kom ik van een iphone 4... en die is gewoon velen malen scherper en helderder...

jammer... maar... verder wel prachtige kleuren... en zeer goede zwartwaarden... gigantiesch groot scherm :)
Het is ook niet de bedoeling dat je met een vergrootglas naar het scherm zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Laatst online: 05-02-2023
Laguna schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:41:
[...]

Het is ook niet de bedoeling dat je met een vergrootglas naar het scherm zit te kijken.
dat doe ik niet...serieus ik verbaas me dat ik er nog niemand over gehoord heb...

edit: maar misschien heb ik heeeeeel goede ogen :P dat kan ook :D

[ Voor 10% gewijzigd door Wolfjerolfje op 08-12-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
mij valt het niet echt op. wat me meer opvalt is hoe klein het lettertype kan zijn en hoe goed ik het dan nog kan lezen. en mooi groot scherm met mooie kleuren :)

maarja ik kom dan ook van een n97 af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar ziet gij pixels man, scherm is zalig gewoon
ik zoek nu nog een goede app om die led notificatie goed te kunnen instellen...
die lightflow werkt namelijk niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat probleem met lightflow heb ik ook. al vind ik de standaard notificatieled wel redelijk werken. Hij had wellicht in een iets sneller tempo kunnen knipperen, maar je ziet het toch wel uit je ooghoeken als je iets gemist hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Wolfjerolfje schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:53:
[...]
dat doe ik niet...serieus ik verbaas me dat ik er nog niemand over gehoord heb...

edit: maar misschien heb ik heeeeeel goede ogen :P dat kan ook :D
Je hebt wel een beetje gelijk hoor, denk ik. Voor pixels moet je echt goed kijken, en ik vind het scherm ook wel ietsje beter dan mijn SGS2, maar het is zo enorm geprezen in de media dat het eigenlijk ook niet anders kon dan een beetje tegenvallen. Voor mij dan, verder klaag ik niet! Vind het echt een toptoestel. Moet trouwens zeggen dat ik echt verbaasd ben over de batterij, die lijkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:18:
dat probleem met lightflow heb ik ook. al vind ik de standaard notificatieled wel redelijk werken. Hij had wellicht in een iets sneller tempo kunnen knipperen, maar je ziet het toch wel uit je ooghoeken als je iets gemist hebt.
Lightflow vroeg bij mij rootaccess dus ik vermoed dat je gn geroot moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:45
Ik was van plan om ook de Nexus aan te schaffen ipv mijn SGS2, maar nadat ik hem even in mijn handen heb gehad...hem toch weer mooi teruggezet. Hij is zijn meerprijs mijns inziens niet waard.
Scherm is super......en dat was het. Camera is minder dan de SGS2, hij oogt dikker dan de SGS2, en ik vond de plastic achterzijde echt niet mooi en ik vraag me ook af hoe hij zich houdt na een paar maanden gebruik.

Dus dat wordt toch afwachten op ICS op de SGS2.

Overigens lag er een Motorola RAZR naast de Nexus.....die oogt toch wel echt heel erg strak en goed afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sgs2 > nexus is onderdaad niet echt een upgrade... maar als ik zou moeten kiezen tussen die 2 zou het toch zeker de nexus worden. De razr heeft wat mij betreft teveel problemen met het scherm. Dat vind ik persoonlijk belangrijker dan de camera.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik heb mijn Galaxy Nexus sinds vanochtend. Ik hoor vaak verschillende dingen over het opladen van de accu aan het begin. Het schijnt dat bepaalde gevallen slecht zijn voor de accu, of is dat bij deze geen probleem? Moet ik bijvoorbeeld de eerste keer de batterij helemaal leeg laten lopen? En pas daarna weer opladen?
Pagina: 1 ... 16 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.