Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb een Motorola Milestone met Android 2.1...
Bij de 'email' applicatie heb ik verschillende Gmail- / Hotmailaccounts toegevoegd.
Als ik een mailtje op een van die accounts krijg, krijg ik die rechtstreeks op m'n Milestone binnen.

Nu ben ik dus op zoek naar een manier om m'n mail van HogeSchool InHolland rechtstreeks te ontvangen.

Veel weet ik er niet vanaf, maar voor zover ik weet is het een 'exchange' iets...
Ik heb hier al op geGoogled, maar heb helaas geen antwoorden kunnen vinden, op Tweakers alleen dit:
Anoniem: 81768 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:39:
hoe werkt het met exchange eigenlijk? Ik wil webmail.inholland.nl syncen met mijn telefoon.
Dat is een outlook account. Dit is toch exchange? Maar hoe kan ik dit instellen op mijn milestone?
Wat moet ik bij domain en exchange server invullen.
Alles wat ik invul krijg ik Unable to open connection to server.

Onderstaand een overzicht van de info van mijn webmail.
Eigenaar van postvak: Mijn Naam [123456@student.INHOLLAND.nl]
Gebruikersagent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl; rv:1.9.2) Gecko/20100115 Firefox/3.6 (.NET CLR 3.5.30729)
Outlook Web Access-ervaring: Basic
Taal van gebruiker: Nederlands (Nederland)
Tijdzone van gebruiker: (GMT+01:00) Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, Wenen
Adres van Exchange-postvak: /o=Exchange/ou=Data Admin Group/cn=Recipients/cn=426553
Outlook Web Access-hostadres: https://webmail.inholland.nl/owa
Outlook Web Access-versie: 8.2.176.2
Outlook Web Access-hostnaam: webmail.inholland.nl
Naam van server voor clienttoegang: SR0473.intranet.inholland.nl
.NET Framework-versie van de Exchange-server voor clienttoegang: 2.0.50727.3603
Besturingssysteemversie van server voor clienttoegang: Microsoft Windows NT 6.0.6001 Service Pack 1
Taal van besturingssysteem van server voor clienttoegang: en-US
Versie van Microsoft Exchange-server voor clienttoegang: 8.2.176.0
Taal van server voor clienttoegang: en-US
Tijdzone van server voor clienttoegang: West-Europa (standaardtijd)
Platform van Microsoft Exchange-server voor clienttoegang: 64 bits
Naam van postvakserver: SR0484.intranet.inholland.nl
Microsoft Exchange-versie van postvakserver: 8.2.176.0
Andere Microsoft Exchange-serverrrollen die op dit moment zijn geïnstalleerd op de server voor clienttoegang:
Verificatietype voor deze Outlook Web Access-sessie: Basic
Openbare aanmelding: Ja
Zewatanejo schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:53:
[...]

Vul onder corporate mail je email adres en wachtwoord in:
Vervolgens moet je volgens mij het volgende bij de server instellingen invullen.
code:
1
SR0473.intranet.inholland.nl

Als de exchange server gebruikt maakt van Activesync, dan gaat dit niet werken.
Je kunt dan wel gebruik maken van de app touchdown.
Ik ben hier ook even mee bezig geweest en ik maak dus een nieuwe emailaccount aan..
Emailadress is m'n emailadres van de HogeSchool InHolland, net zoals m'n wachtwoord.

Dan kies ik voor Exchange en dan wordt er naar drie dingen gevraagd, die ook al ingevuld staan:
code:
1
2
3
Domain\Username:    \123456
Wachtwoord:         *******
Exchange Server:    student.inholland.nl

Maar wat moet ik daar nou invullen om het werkend te krijgen? Zodat mail direct op m'n telefoon binnenkomt?

Het antwoord van Zewatanejo ook getest.. maar het werkt niet..
Ik heb echt tig dingen geprobeerd (ook POP3 en IMAP) maar krijg telkens 'Unable to open connection to server'

Als iemand weet hoe ik de InHolland-mail op m'n Gmail-account kan laten ontvangen, is dat eventueel ook nog een optie...Maar hoe?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 13:04
Ik wil niet bijdehand klinken maar een diploma van inHolland is niets waard ik denk dat je deze gegevens beter bij de IT afdeling van je school kan halen. Bij mij hadden ze specifieke instellingen voor deze servers voor op exchange en ipod's en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
IT-afdeling van InHolland.. hmm neuhhoor wees gerust =)

Tevens is dit toch op elke device 't zelfde als je de gegevens / precieze instellingen maar weet?
Volgens mij zijn er genoeg WM'ers, Symbianners of iOS'ers die dit ook gewoon (simpel) gefixt hebben?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37

job

Exchange kan net zo goed beperkt zijn tot hun eigen netwerk. Als dat zo is krijg je het niet aan de praat.
Ik zou zeggen gebruik de imap instellingen, deze kan je als het goed is via je webmail gewoon opzoeken.

De it afdeling is trouwens toch echt de juiste plek om de juiste instellingen op te vragen.
En ik kan me voorstellen dat jij echt niet de enige bent die zijn email op zijn mobiel wil hebben, dus vraag het anders een studiegenoot. Als het kan met een iphone of blackberry kan het ook met je android.

[ Voor 53% gewijzigd door job op 17-10-2010 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

CLB schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:42:
IT-afdeling van InHolland.. hmm neuhhoor wees gerust =)

Tevens is dit toch op elke device 't zelfde als je de gegevens / precieze instellingen maar weet?
Volgens mij zijn er genoeg WM'ers, Symbianners of iOS'ers die dit ook gewoon (simpel) gefixt hebben?
Ja maar die instellingen zijn bekend bij Inholland. Daar kan je ze ook het best navragen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 12:45

ralfbosz

xm create bosz -c

Kun je die mail via webmail lezen vanaf thuis (gewoon met je browser dus), dan die gegevens invullen. Zo werkt het meestal met die clients op je telefoon.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37

job

Ik herinnerde me net dat thunderbird een database gebruikt voor email servers.
thunderbird komt met de volgende gegevens:
imap: inholland.nl port 143 starttls

Dat zou je nog eens uit kunnen proberen, ik weet niet of het echt waar is.
Ik heb zelf geen inholland adres dus ik kan het niet voor je testen.

[ Voor 34% gewijzigd door job op 17-10-2010 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

INHOLLAND doet geen externe e-mailtoegang behalve via OWA.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 17-10-2010 01:12 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
CyBeR schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 01:12:
INHOLLAND doet geen externe e-mailtoegang behalve via OWA.
Exchange ActiveSync wordt gewoon ondersteund. De enige instelling die je nodig hebt is de server: webmail.inholland.nl

Ik heb het al op een aantal devices van een aantal mensen ingesteld. Wel staat de password policy van de Exchange server ingesteld dus je moet verplicht een device password van minimaal 4 karakters hebben. 0000 is ook een allowed password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Wel staat de password policy van de Exchange server ingesteld dus je moet verplicht
een device password van minimaal 4 karakters hebben. 0000 is ook een allowed password.
Dat is wel nasty... Is dat op enige manier te omzeilen?
Is dit inmiddels wel te omzeilen? Ik ben weer bezig met m'n telefoon instellen (na een hard reset)
dus kan nu weer m'n InHollandmail instellen, maar dan moet ik weer aan dat wachtwoord natuurlijk...

Als dat nou wel kan zonder dan zou ik dat graag willen.. Misschien is er inmiddels een nieuwe app a la dat 'Lockpicker', maar dan niet alleen voor HTC Sense telefoons en wat ook gewoon werkt op Android 2.2?

[ Voor 63% gewijzigd door CLB op 23-03-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Trommelrem schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 09:20:
[...]

Exchange ActiveSync wordt gewoon ondersteund. De enige instelling die je nodig hebt is de server: webmail.inholland.nl
Wauw. Dat is een enorme ommezwaai in policy dan. Toen ik er studeerde kon dat echt allemaal absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
CyBeR schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:07:
[...]

Wauw. Dat is een enorme ommezwaai in policy dan. Toen ik er studeerde kon dat echt allemaal absoluut niet.
Klopt, vroeger kon dat ook niet. ActiveSync was echt geblokkeerd. Maargoed, ik denk dat er gewoon veel vraag naar is geweest. De IT van InHolland is namelijk zo slecht nog niet, zij denken na vanuit de eisen van de gebruiker. Dat vind je op andere hogescholen en universiteiten vaak niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Trommelrem schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:11:
[...]
De IT van InHolland is namelijk zo slecht nog niet, zij denken na vanuit de eisen van de gebruiker.
Daar merkte ik anders niets van ;) Het spul daar zit verdomd irritant in elkaar voor een Informatica-student. Veel beter geregeld is 't bij de UvA, IMO.

En volgens mij is die password-policy geen 'eis van de gebruiker' maar gewoon een voorbeeld van hoe irritant ze daar met IT omgaan. Ze doen qua IT alsof ze een multinationaal bedrijf zijn in plaats van een onderwijsinstelling.

En het gebrek aan IMAP, kan ik je vertellen, is ook niet vanuit de gebruiker bedacht. Die gebruikers willen dat namelijk allemaal zodat ze op hun laptop kunnen emailen zonder webmail. Sterker nog, die vinden dat belangrijker dan ActiveSync. Maar zie jij het? Ik ook niet.

[ Voor 41% gewijzigd door CyBeR op 17-10-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-06 21:26

mace

Sapere Aude

CLB schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:17:
Dat is wel nasty... Is dat op enige manier te omzeilen? Of anders met IMAP te omzeilen? Nogmaals dank!!
Als jij mail op je telefoon wilt dan zul je daar mee akkoord moeten gaan, dat is het idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 14:29
Trommelrem schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:11:
[...]

Klopt, vroeger kon dat ook niet. ActiveSync was echt geblokkeerd. Maargoed, ik denk dat er gewoon veel vraag naar is geweest. De IT van InHolland is namelijk zo slecht nog niet, zij denken na vanuit de eisen van de gebruiker. Dat vind je op andere hogescholen en universiteiten vaak niet terug.
Dat is toch wel heel lovend.
Vind een verplicht password policy namelijk niet heel gebruikersvriendelijk. We hebben het hier niet over een bedrijf met zwaar geheime bedrijfsgegevens, maar over een hogeschool. Waar is in godsnaam die password policy voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
thaan schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:14:
[...]

Dat is toch wel heel lovend.
Vind een verplicht password policy namelijk niet heel gebruikersvriendelijk. We hebben het hier niet over een bedrijf met zwaar geheime bedrijfsgegevens, maar over een hogeschool. Waar is in godsnaam die password policy voor nodig?
Want? IT voorkomt hiermee gewoon dat een gestolen telefoon nog meer ergernis veroorzaakt. Wil je e-mail op je telefoon dan zul je dus akkoord moeten gaan met de gebruiksvoorwaarden. Maar zoals ik al zei, de veiligste pincode ter wereld is ook toegestaan: 0000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Trommelrem schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:18:
[...]

Want? IT voorkomt hiermee gewoon dat een gestolen telefoon nog meer ergernis veroorzaakt.
En zoals ik al zei, bij een bedrijf is dat prima want dan gaat het om bedrijfsgegevens. Dit is een onderwijsinstelling. Of de gestolen telefoon ergernis veroorzaakt is IMO de verantwoordelijkheid van de student.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Trommelrem schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:18:
[...]

Want? IT voorkomt hiermee gewoon dat een gestolen telefoon nog meer ergernis veroorzaakt. Wil je e-mail op je telefoon dan zul je dus akkoord moeten gaan met de gebruiksvoorwaarden. Maar zoals ik al zei, de veiligste pincode ter wereld is ook toegestaan: 0000.
En waarom mag ik niet zelf kiezen of ik een password wil of niet? Ik vind het bloedirritant om elke keer een password in te moeten geven als ik mijn iPhone wil unlocken. Compleet wipen kan ik toch wel op afstand, dus ik snap niet waar de inHolland IT dan even 'gebruiksvriendelijk' wilt zijn door mij te verplichten een password in te stellen. Ik kan zelf beslissingen nemen, dat hoeven ze niet voor me te doen.

Even als sidenote, ik maak hier geen gebruik van. Ik vind het gewoon vervelend als mij verplicht wordt een password in te stellen ;)
CyBeR schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:22:
[...]

En zoals ik al zei, bij een bedrijf is dat prima want dan gaat het om bedrijfsgegevens. Dit is een onderwijsinstelling. Of de gestolen telefoon ergernis veroorzaakt is IMO de verantwoordelijkheid van de student.
Precies.

[ Voor 15% gewijzigd door thaan op 17-10-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Dat ben ik niet met je eens, IT heeft als taak om de bedrijfsgegevens veilig te houden, een exchange server heb je onder controle, OWA heb je onder controle, de telefoon van een student niet.

Daarom is het zaak dat als je de gegevens uit handen geeft door mobiele telefoons toe te staan email op te halen, dan moet je dat zoveel mogelijk zien te beveiligen. Zo'n password policy is dan logisch.

Je kan niet gaan cherry-picken welke gebruiker wel en niet gevoelige gegevens zou kunnen hebben, dus daarom moet iedereen voldoen aan die policy. Dát, of geen email op de telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

mace schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:26:
Dat ben ik niet met je eens, IT heeft als taak om de bedrijfsgegevens veilig te houden, een exchange server heb je onder controle, OWA heb je onder controle, de telefoon van een student niet.
Dit is een onderwijsinstelling. Die policy kun je imo prima toepassen op je medewerkers (docenten e.d.), maar niet op je studenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
mace schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:26:

Daarom is het zaak dat als je de gegevens uit handen geeft door mobiele telefoons toe te staan email op te halen, dan moet je dat zoveel mogelijk zien te beveiligen. Zo'n password policy is dan logisch.

Je kan niet gaan cherry-picken welke gebruiker wel en niet gevoelige gegevens zou kunnen hebben, dus daarom moet iedereen voldoen aan die policy. Dát, of geen email op de telefoon. :)
Je bent als IT wel extreem slecht bezig als er bedrijfsgegevens van een hogeschool op de telefoon van een student terecht komt.

Dan moet je niet het probleem doorschuiven naar de student in de vorm van een password policy, maar gewoon zorgen dat er alleen email, en geen bedrijfsgegevens bij de student terecht komen.

Voor zover ik weet, doen ze dat ook en kun je alleen bij je mail komen en geen gevoelige bedrijfsinfo. Dus waarom die password policy dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
mace schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:14:
Als jij mail op je telefoon wilt dan zul je daar mee akkoord moeten gaan, dat is het idee. :)
Toch kan ik altijd vragen of het te omzeilen is natuurlijk..
Een password op m'n telefoon, zodat ik 1 mail in de week kan ontvangen, tsjaa... toch liever niet.

Staat nu wel aan, maar als ik m'n telefoon 30 minuten niet gebruik moet ik een password invoeren, toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

CyBeR schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:37:
Dit is een onderwijsinstelling. Die policy kun je imo prima toepassen op je medewerkers (docenten e.d.), maar niet op je studenten.
Dan zou ik zeggen, jammer dan, gebruik maar webmail op je telefoon, geen activesync. :)
thaan schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:40:
Je bent als IT wel extreem slecht bezig als er bedrijfsgegevens van een hogeschool op de telefoon van een student terecht komt.

Dan moet je niet het probleem doorschuiven naar de student in de vorm van een password policy, maar gewoon zorgen dat er alleen email, en geen bedrijfsgegevens bij de student terecht komen.

Voor zover ik weet, doen ze dat ook en kun je alleen bij je mail komen en geen gevoelige bedrijfsinfo. Dus waarom die password policy dan nog?
Als dat zo is, dan is het nutteloos ja. In de praktijk is dat altijd anders.

Ik vraag me af hoe de vork werkelijk in de steel zit. Misschien is het wel een wettelijke verplichting voor scholen om hun email te beveiligen o.i.d?
CLB schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:50:
Toch kan ik altijd vragen of het te omzeilen is natuurlijk..
Een password op m'n telefoon, zodat ik 1 mail in de week kan ontvangen, tsjaa... toch liever niet.

Staat nu wel aan, maar als ik m'n telefoon 30 minuten niet gebruik moet ik een password invoeren, toch jammer.
Dan niet die ene email in de week. :P

Het is wel te omzeilen trouwens. Gebruikt jou telefoon een samsung-app voor de email of de standaard android variant? Ik heb namelijk op mijn eigen telefoon de standaard app geïnstalleerd omdat die van HTC niet met hotmail wilde werken. Echter negeert die standaard app de policy van de emailserver van mijn werk gewoon. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door mace op 17-10-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik begrijp eigenlijk niet waarom mensen geen password op hun telefoon hebben. Die dingen staan tegenwoordig bol van privacy gevoelige informatie en dat heb je dan gewoon in je zak zitten. Kan je zo verliezen of het apparaat kan gejat worden.

Het is maar net wat je prettig vind. En ik maar denken dat tweakers altijd zo gehecht waren aan hun privacy.

Mijn iPhone haalt ook mail op van INHolland maar ik had er al een wachtwoord op :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

mace schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:06:
[...]

Dan zou ik zeggen, jammer dan, gebruik maar webmail op je telefoon, geen activesync. :)
Ja, hallo. Draai de situatie even om anders. De IT is er voor studenten, niet andersom.
Ik vraag me af hoe de vork werkelijk in de steel zit. Misschien is het wel een wettelijke verplichting voor scholen om hun email te beveiligen o.i.d?
Natuurlijk is die er niet. Dit is gewoon een van de vele voorbeelden van hoe de IT van inholland compleet is doorgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
mace schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:06:
[...]

Als dat zo is, dan is het nutteloos ja. In de praktijk is dat altijd anders.
Wat is er in de praktijk anders? Studenten kunnen niet bij gevoelige info > geen password policy nodig. Die is er wel, waarom dan?
Glashelder schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:22:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom mensen geen password op hun telefoon hebben. Die dingen staan tegenwoordig bol van privacy gevoelige informatie en dat heb je dan gewoon in je zak zitten. Kan je zo verliezen of het apparaat kan gejat worden.

Het is maar net wat je prettig vind. En ik maar denken dat tweakers altijd zo gehecht waren aan hun privacy.

Mijn iPhone haalt ook mail op van INHolland maar ik had er al een wachtwoord op :)
Omdat Tweakers gewoon hun device op afstand wipen, of het wachtwoord van de Exchange account veranderen waardoor de gegevens op de device ook waardeloos worden. Heb je echt geen lokaal wachtwoord voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Werk inmiddels met dat verplichte password..
Kan er nog niet goed aan wennen en vond m'n patternlock nog wat hebben, dit is crap.
Maarja wel m'n InHolland-mail rechtstreekt op m'n Milestone wat ik wilde. Heb nog wel met IMAP gespeeld enzo, maar ik kreeg geen verbinding meer tot stand. Jammer dus, maar helaas. Zit er nu toch aan te denken om uit te vogelen hoe ik m'n InHolland-mail naar m'n Gmail-account toegestuurd krijg, lees ik 't wel via via...

Nogmaals dank voor de hulp =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Jammer dat je niet kan 'pasten' in de wachtwoordbox, dat had heel chill geweest..
Maar met m'n Motorola Milestone is een wachtwoord invoeren ook zo gepiept, vind het wel iets beter werken..

En hier deed ik het allemaal voor:
Email-inbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
CLB schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:48:
Werk inmiddels met dat verplichte password..
Als je een iPhone uit de gevangenis haalt dan kun je de password policy omzeilen met bepaalde apps. Wellicht is dit voor andere merken ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat is met android ook zeker mogelijk, ken een iemand die dat gedaan heeft :P Alleen geen idee of 't hier besproken mag worden. Het kan iig :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Why zou dat niet mogen...? Als je het wil delen graag natuurlijk...

EDIT: Inmiddels 'LockPicker' gevonden, maar werkt helaas alleen op HTC Sense toestellen...
De developer is wel een Nederlander (en zelfs een Tweaker) dus ik ga hem is even mailen hoe of wat *O*

[ Voor 69% gewijzigd door CLB op 21-10-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Tweaker / maker heeft nooit gereageerd, jammer...
Wel staat de password policy van de Exchange server ingesteld dus je moet verplicht
een device password van minimaal 4 karakters hebben. 0000 is ook een allowed password.
Dat is wel nasty... Is dat op enige manier te omzeilen?
Is dit inmiddels wel te omzeilen? Ik ben weer bezig met m'n telefoon instellen (na een hard reset)
dus kan nu weer m'n InHollandmail instellen, maar dan moet ik weer aan dat wachtwoord natuurlijk...

Als dat nou wel kan zonder dan zou ik dat graag willen.. Misschien is er inmiddels een nieuwe app a la dat 'Lockpicker', maar dan niet alleen voor HTC Sense telefoons en wat ook gewoon werkt op Android 2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 16:00
-

[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-06 14:17
Stevanov schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:15:
Ik heb het nu ook werkend op mijn Htc Legend, maar moest wel mijn hotmail exchange weg doen, want hij doet niet aan meerdere exchange accounts. Ligt dit aan de app? Of is dit een beperking vanuit android.
Jij hebt je hotmail account als exchange account? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
m.hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:48
zorg er wel voor dat als je dit soort zaken doet met een Exchange server waar je geen inzage hebt in het beheer i.c.m. een prive mobiel dat je zeker bent dat IT beheer het toestaat of wanneer je hier niet zeker van bent je een goede sync hebt voor je prive informatie.

Exchange heeft namelijk een remote wipe functie die wanneer gebruikt door de administrator van de Exchange server zonder pardon je telefoon reset naar factory defaults.Niet dat ik verwacht dat een admin deze functie snel zal gebruiken, maar de mogelijkheid is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
Hm, dan kom ik wel voorbij het setup menu, maar nadat ik m'n naam in moet voeren krijg ik alsnog 'failed to create account. Please try again later.'

[ Voor 30% gewijzigd door Polen op 27-03-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
-

[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Polen schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:21:
[...]

Hm, dan kom ik wel voorbij het setup menu, maar nadat ik m'n naam in moet voeren krijg ik alsnog 'failed to create account. Please try again later.'
Gebruik je de HTC mail app? Die werkte bij mij niet goed, ik heb ergens een apk opgesnord van de standaard android mail app en daarmee werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
-

[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Wil ik ook wel graag hebben voor mn meisje der HTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
mace schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:27:
[...]

Gebruik je de HTC mail app? Die werkte bij mij niet goed, ik heb ergens een apk opgesnord van de standaard android mail app en daarmee werkt het wel.
Ik gebruik nu Improved email. Die werkt iig perfect (ook multiple accounts, unread count widget), maar ik zal dit achter de hand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Kijk hier eens:
http://androidforums.com/...vanilla-2-2-mail-apk.html

Ik kan op mijn werk die 4shared link niet downloaden, maar volgens mij is die wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
-

[ Voor 182% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Is er inmiddels een app die ook werkt op non-HTC (Sense) phones die dit wachtwoord kan omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:15
Ook zo bij mijn school, ik schrok van alles wat ze eigenlijk kunnen. Zelfs het resetten van mijn telefoon zonder toestemming! Ik dacht ja da-hag, ik stel het wel in via IMAP, dan maar geen uitgaande mail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm toevallig ook InHolland? Uitgaande mail heb ik niet nodig dus hoe stel ik het dan in via IMAP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:32
CLB schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:22:
Hmm toevallig ook InHolland? Uitgaande mail heb ik niet nodig dus hoe stel ik het dan in via IMAP?
IMAP wordt niet ondersteund bij Inholland voor zover ik weet.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm jammer jammer dan...
Dan ben ik nog steeds in the run voor zo'n applicatie die het Exchange-screen disabled..
Via Google vind ik heel veel topics over hetzelfde onderwerp, waar 'LockPicker' wordt genoemd and that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:32
CLB schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:25:
Hmm jammer jammer dan...
Dan ben ik nog steeds in the run voor zo'n applicatie die het Exchange-screen disabled..
Als er meer studenten zijn die dit anders willen zien; stuur dan met zijn allen een e-mail naar de service desk. Niet geschoten is altijd mis.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hiermee kan je gewoon je eigen APK aanpassen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=655649

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob91
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-11-2020
Nadat ik een tijdje aan het zoeken ben geweest, heb ik het inmiddels werkend gekregen en wil op deze manier mijn oplossing delen, die het vooralsnog goed lijkt te werken, zowel inkomend als uitgaand en zonder password policy.

Wat ik heb gedaan is instellen als exchange account in k9-mail met als server webmail.inholland.nl en SSL ingeschakeld. K9-mail is een app met veel instellingen en bevalt beter dan de standaard email app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 09:32
Is er niet gewoon een mogelijkheid om de mails standaard door te sturen naar je GMail? Bij mij op school is dit een kwestie van inloggen op de online mailserver en een regel instellen. Uitgaande mail via dat adres daar doe ik niet aan (hoge uitzondering daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:15
Als IMAP al is uitgeschakeld dan mogen rules vast al helemaal niet.. hier werkt het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Beste oplossing is gewoon mijn link die hierboven staat, de APK zo hacken dat hij wel aangeeft een password ingesteld te hebben maar deze niet forceert of toepast. Zo werkt het nu al een tijdje prima met mijn telefoon. Enkel bij het updaten van de rom dit truukje even opnieuw uitvoeren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Inmiddels zijn we jaren verder en heb ik net weer is schoolmail op m'n telefoon aangezet...
En ik wist het al, moet opeens weer een beveiliging aanzetten (heb gekozen voor pin) is dit nog te omzeilen.

Ik gebruik inmiddels een HTC One X+ met het standaard mailprogramma van HTC, dus gehackte versies..?

Iemand een ander idee?

Pagina: 1