Ik heb een Motorola Milestone met Android 2.1...
Bij de 'email' applicatie heb ik verschillende Gmail- / Hotmailaccounts toegevoegd.
Als ik een mailtje op een van die accounts krijg, krijg ik die rechtstreeks op m'n Milestone binnen.
Nu ben ik dus op zoek naar een manier om m'n mail van HogeSchool InHolland rechtstreeks te ontvangen.
Veel weet ik er niet vanaf, maar voor zover ik weet is het een 'exchange' iets...
Ik heb hier al op geGoogled, maar heb helaas geen antwoorden kunnen vinden, op Tweakers alleen dit:
Emailadress is m'n emailadres van de HogeSchool InHolland, net zoals m'n wachtwoord.
Dan kies ik voor Exchange en dan wordt er naar drie dingen gevraagd, die ook al ingevuld staan:
Maar wat moet ik daar nou invullen om het werkend te krijgen? Zodat mail direct op m'n telefoon binnenkomt?
Het antwoord van Zewatanejo ook getest.. maar het werkt niet..
Ik heb echt tig dingen geprobeerd (ook POP3 en IMAP) maar krijg telkens 'Unable to open connection to server'
Als iemand weet hoe ik de InHolland-mail op m'n Gmail-account kan laten ontvangen, is dat eventueel ook nog een optie...Maar hoe?
Bij de 'email' applicatie heb ik verschillende Gmail- / Hotmailaccounts toegevoegd.
Als ik een mailtje op een van die accounts krijg, krijg ik die rechtstreeks op m'n Milestone binnen.
Nu ben ik dus op zoek naar een manier om m'n mail van HogeSchool InHolland rechtstreeks te ontvangen.
Veel weet ik er niet vanaf, maar voor zover ik weet is het een 'exchange' iets...
Ik heb hier al op geGoogled, maar heb helaas geen antwoorden kunnen vinden, op Tweakers alleen dit:
Anoniem: 81768 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:39:
hoe werkt het met exchange eigenlijk? Ik wil webmail.inholland.nl syncen met mijn telefoon.
Dat is een outlook account. Dit is toch exchange? Maar hoe kan ik dit instellen op mijn milestone?
Wat moet ik bij domain en exchange server invullen.
Alles wat ik invul krijg ik Unable to open connection to server.
Onderstaand een overzicht van de info van mijn webmail.
Eigenaar van postvak: Mijn Naam [123456@student.INHOLLAND.nl]
Gebruikersagent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl; rv:1.9.2) Gecko/20100115 Firefox/3.6 (.NET CLR 3.5.30729)
Outlook Web Access-ervaring: Basic
Taal van gebruiker: Nederlands (Nederland)
Tijdzone van gebruiker: (GMT+01:00) Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, Wenen
Adres van Exchange-postvak: /o=Exchange/ou=Data Admin Group/cn=Recipients/cn=426553
Outlook Web Access-hostadres: https://webmail.inholland.nl/owa
Outlook Web Access-versie: 8.2.176.2
Outlook Web Access-hostnaam: webmail.inholland.nl
Naam van server voor clienttoegang: SR0473.intranet.inholland.nl
.NET Framework-versie van de Exchange-server voor clienttoegang: 2.0.50727.3603
Besturingssysteemversie van server voor clienttoegang: Microsoft Windows NT 6.0.6001 Service Pack 1
Taal van besturingssysteem van server voor clienttoegang: en-US
Versie van Microsoft Exchange-server voor clienttoegang: 8.2.176.0
Taal van server voor clienttoegang: en-US
Tijdzone van server voor clienttoegang: West-Europa (standaardtijd)
Platform van Microsoft Exchange-server voor clienttoegang: 64 bits
Naam van postvakserver: SR0484.intranet.inholland.nl
Microsoft Exchange-versie van postvakserver: 8.2.176.0
Andere Microsoft Exchange-serverrrollen die op dit moment zijn geïnstalleerd op de server voor clienttoegang:
Verificatietype voor deze Outlook Web Access-sessie: Basic
Openbare aanmelding: Ja
Ik ben hier ook even mee bezig geweest en ik maak dus een nieuwe emailaccount aan..Zewatanejo schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:53:
[...]
Vul onder corporate mail je email adres en wachtwoord in:
Vervolgens moet je volgens mij het volgende bij de server instellingen invullen.
code:
1 SR0473.intranet.inholland.nl
Als de exchange server gebruikt maakt van Activesync, dan gaat dit niet werken.
Je kunt dan wel gebruik maken van de app touchdown.
Emailadress is m'n emailadres van de HogeSchool InHolland, net zoals m'n wachtwoord.
Dan kies ik voor Exchange en dan wordt er naar drie dingen gevraagd, die ook al ingevuld staan:
code:
1
2
3
| Domain\Username: \123456 Wachtwoord: ******* Exchange Server: student.inholland.nl |
Maar wat moet ik daar nou invullen om het werkend te krijgen? Zodat mail direct op m'n telefoon binnenkomt?
Het antwoord van Zewatanejo ook getest.. maar het werkt niet..
Ik heb echt tig dingen geprobeerd (ook POP3 en IMAP) maar krijg telkens 'Unable to open connection to server'
Als iemand weet hoe ik de InHolland-mail op m'n Gmail-account kan laten ontvangen, is dat eventueel ook nog een optie...Maar hoe?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit