Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02
Gonadan schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:49:
't Gaat toch over een objectief? :+

Maar ik dacht dat het patent gepubliceerd was, waaruit haal jij dan dat hij slechts aangevraagd is?
Het patent is wel degelijk gepubliceerd maar dat wil niet zeggen dat een objectief aangekondigd is. Het blijft dus een gerucht ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Da's waar, ik zie trouwens dat het al verplaatst is. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is geen aps-c lens, want de beeldhoogte is maar 13,66mm ipv 15mm.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:41:
Dit is geen aps-c lens, want de beeldhoogte is maar 13,66mm ipv 15mm.
13,66mm lijkt toch Canon zijn Image Height te zijn voor APS-C. Want ik zie veel meer patenten met die waarde. Plus dat de link naar Canon Rumors het over een EF-S 15-53mm f/2.8-4.0 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm, dat is toch heel vreemd, aangezien 24mm / 1,6 = 15mm. Maar goed, als dat zo bij meer EF-S lenzen staat gespecificeerd, dan zal het wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:44

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Universal Creations schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:45:
Hmmm, dat is toch heel vreemd, aangezien 24mm / 1,6 = 15mm. Maar goed, als dat zo bij meer EF-S lenzen staat gespecificeerd, dan zal het wel kloppen.
Canon smokkelt ook een beetje met sensor-sizes. 6D is bijv 23,9mm en 5D III is 24,0mm. Minimale verschillen maar toch :P

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Universal Creations schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:45:
Volgens wikipedia 22.2x14.8mm (cropfactor van 1.62x), dan kom je met 13.66 niet uit lijkt me.

Ik ben veel te moe hiervoor maar ... betekend dit niet dat ze dit óf voor mirrorless gaan maken of de sensor afstand veranderen in DSLR's?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, ja, maar 0,1mm is toch echt anders dan 1,34mm. Bovendien zijn de beeldcirkels van lenzen altijd ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Waarschijnlijk mis ik wat theorie maar waarom heb je dan toch zo vaak last van vignettering als de beeldcirkel ruim voldoende is? Of gaat het ze er om dat de constructie buiten beeld is en niet meer?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:07
Inderdaad, dat is eigenlijk ook geen vignettering maar lichtafval. Natuurlijk heb je minder last van lichtafval met een grotere lens, maar de vraag is of je dat wil, ik niet in ieder geval ;)

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Even verder graven leert mij dat je verschillende vormen van vignettering hebt.
• Mechanische vignettering: fysiek blokkeren van licht, zoals bij het stapelen van teveel filters. (of EF-S op EF)
• Optische vignettering: de standaardvariant vanwege lensconstructie.
• Natuurlijke en pixel(alleen digitaal) vignettering: vanwege de hoek waarin het licht de sensor raakt. Afstoppen helpt hier niet.
• Instagramachtige postprocessing.

Dus ik snap het nu wel. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik wist dat het met de zogenaamde DO technieken mogelijk moest zijn om een kortere telelens te maken, maar vond dit nog niet echt bijzonder duidelijk toegepast in de 400/4 DO. Maar als ik zo dit prototype van een 600/4 DO bekijk, scheelt het toch wel heel behoorlijk in lengte. Ik vraag me alleen af waarom er twee heel verschillende prototypes zouden staan, als ik die foto's bekijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
* Body topic lijst in OP is bijgewerkt :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier iemand een idee waarom Canon fotopapier aan deze kant van de plas zoveel duurder is dan aan de andere kant?

Net zoals andere tweakers in het recente verleden heb ik een Pixma Pro 100 fotoprinter onderweg uit de VS. Daar zit ook een pakje fotopapier van 50 vel Canon SG-201 Semi-gloss A3+ bij. Maar nu komt de grap.

Kijk je in de VS bijvoorbeeld bij B&H, dan kost zo'n pakje papier $38,67; voor 50 vel, of $28,99 op Amazon

Als je vervolgens in Nederland kijkt bij bijvoorbeeld Fotokonijnenberg, dan zie je €49,95 .... voor 20 vel. En dat is kennelijk een gangbare prijs hier, aangezien alles op de 50 euri zit hier.

:?

Lijkt me een beetje raar dat het laten overvliegen van 1 pakje fotopapier inclusief verzendkosten, BTW en douanekosten goedkoper is dan het hier in Nederland / Europa kopen? :X

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2016 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 06:10:
Lijkt me een beetje raar dat het laten overvliegen van 1 pakje fotopapier inclusief verzendkosten, BTW en douanekosten goedkoper is dan het hier in Nederland / Europa kopen? :X
Het is niet het enige product dat véél duurder is in Europa dan in de VS (of andere landen). Dat heet marktwerking :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Naja, marktwerking.....ooit een hamertje gekocht, zelfs incl de torenhoge verzendkosten, was importeren goedkoper:
VS/Canada: 26 dollar
UK: 46 pond
NL: 56 Euro

Overigens zijn veel andere zaken aan de andere kant van de plas dan weer duurder.

Overigens voor jouw geval, met een beetje zoeken kom je echt wel tot wat betere prijzen:
http://www.123inkt.nl/Can...86B026-i14746-t22701.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Get!em schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:47:
Overigens voor jouw geval, met een beetje zoeken kom je echt wel tot wat betere prijzen:
http://www.123inkt.nl/Can...86B026-i14746-t22701.html
Da's geen A3+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Misschien ben ik scheel, maar ik zie bij 123 en konijn toch echt hetzelfde plaatje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:59
Get!em schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:22:
Misschien ben ik scheel, maar ik zie bij 123 en konijn toch echt hetzelfde plaatje..
Zelfde plaatje, andere EAN code.. 123 inkt heeft verkeerde afbeelding erbij.
Nooit maar dan ook nooit op plaatjes afgaan bij shops. Altijd specs ;)

[ Voor 11% gewijzigd door CrashOverDrive op 06-01-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: 123inkt
Zojuist heb ik terugkoppeling ontvangen van mijn collega.
Het komt vaker voor dat artikelen in verschillende regio’s grote prijsverschillen hebben. Hoe het precies in elkaar zit weten ook niet helemaal.
Het kan zo zijn dat deze producten daar worden geproduceerd en daarom de prijzen lager liggen.
en
quote: 123inkt
Nogmaals kunnen wij het verschil niet verklaren.
Je zou zeggen dat zo'n prijsbeleid nogal indruist tegen Canon's bedrijfsfilosofie van "doen we ons uiterste best om milieuvriendelijke producten te ontwikkelen. Al onze producten zijn ontwikkeld met het oog op energiebesparing"

Als het per vliegtuig laten overvliegen van één pakje fotopapier goedkoper is voor de eindgebruiker... lijkt me niet goed voor het milieu. Als dat spul daadwerkelijk enkel in de VS gefabriceerd wordt, kunnen ze het gewoon per boot laten overkomen. Lijkt me dat ze dat met die printers ook doen. En dan kom je nooit aan zo'n prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 03:58:
Je zou zeggen dat zo'n prijsbeleid nogal indruist tegen Canon's bedrijfsfilosofie van "doen we ons uiterste best om milieuvriendelijke producten te ontwikkelen. Al onze producten zijn ontwikkeld met het oog op energiebesparing"
Zoals gezegd: dit is omdat er in EU gewoon al historisch teveel betaald wordt. Waarom de prijs halveren als je klanten gewoon zijn om het dubbele te betalen :+. Zie ook de prijzen van heel wat kledij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleding zit volgens mij nog extra douane heffing op. Printerpapier ... niet (?)

Daarnet 18 paar sokken voor 28 euro gekocht, vond het wel een prima deal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:59
De nieuwe 1D is aangekondigd :P

Afbeeldingslocatie: http://www.canonrumors.com/wp-content/uploads/2016/01/eos1dxmark2-728x403.jpg
The new EOS-1D X Mark II camera is nothing but legendary every step of the way. Building on a heritage of sophisticated innovation, the EOS-1D X Mark II is blazingly fast. Up to 14 fps*(up to 16 fps* in Live View mode) can be captured at a burst rate of up to 170 RAWs with a CFast™ card, and an improved 61-point AF system helps deliver clean, sharp images quickly, even in dim light. This remarkable speed means faster recording too: 4K video can be recorded at up to 60 fps with smooth AF and strikingly clear detail. Combined with superb low-light performance thanks to its powerful sensor and expandable ISO range, the EOS-1D X Mark II performs brilliantly, swiftly and stunningly no matter when or where the photographer is shooting. From the stadium, safari or studio to virtually everywhere in between, the EOS-1D X Mark II maintains and enhances all the hallmarks of what Canon has to offer, marking a new page in the legacy of the EOS series of cameras.

Fastest shooting EOS-1D, capable of up to 14 fps* full-resolution RAW or JPEG, and up to 16 fps* in Live View mode with new Dual DIGIC 6+ Image Processors.

Achieves a maximum burst rate of up to 170 RAWs in continuous shooting at up to 16 fps, and 4K movies using CFast™ cards in the new CFast 2.0™** slot.

Experience less noise in higher ISO images via a new 20.2 Megapixel full-frame CMOS sensor, with an ISO range of 100–51200; expansion to ISO 409600.

Improved AF performance through 61-point High Density Reticular AF II system with 41 cross-type points, improved center point focusing sensitivity to -3 EV and compatibility down to f/8***.

Accurate subject tracking for stills and video with new EOS Intelligent Tracking and Recognition AF with 360,000-pixel metering sensor.

4K video (4096 x 2160) up to 60 fps (59.94), with an 8.8-Megapixel still frame grab**** in camera. Full 1080p HD capture up to 120 fps for slow motion.

Dual Pixel CMOS AF & Movie Servo AF for high speed, high frame rate and continuous autofocus during video shooting.

View and control high quality stills and videos via the 3.2-inch touch panel LCD with 1.62 million dots.
Increased resolution and fine detail, with lens aberration correction and diffraction correction via new in-camera Digital Lens Optimizer technology.

Built-in GPS***** provides geotag information including auto time syncing with Universal Time Code via satellites.

The new optional Wireless File Transmitter WFT-E8A is compatible with IEEE 802.11ac/n/a/g/b, supporting both the 2.4 GHz and 5 GHz Wi-Fi® bands.

Durable and rugged magnesium alloy body with dust- and-weather resistance for demanding shooting situations.
HubbaHubba :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
En de volledige specificaties zijn hier te lezen: canonrumors.com/canon-eos-1d-x-mark-II-full-specifications.

Na de officiële introductie voor het publiek zal er ook een topic aangemaakt worden :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Had het al gezien, maar kan er niet echt warm of koud van worden. Te duur, te lomp.

Alle punten ook bruikbaar op f8, dat is best netjes (maar als ik het goed begrijp geen crosstype meer dan?). Maar dan weer die filenamen die nog steeds max 8 characters lijken te hebben, dat is toch wel behoorlijk DOS tijdperk.

Was er ook een topic voor de 1Dx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de specs een hele lijst met hoeveel punten. Maar als ik het goed lees blijven er 21 crosstype over bij F/8.0 en max. 41 crosstype punten in het geheel. Echter zoveel getallen en omschrijvingen dat niet echt te volgen is.

AF Points (Optical AF) Max. 61 points (Cross-type AF points: Max. 41 points)
61-point High Density Reticular AF II
(AF Points and AF Patterns) Number of AF Points (Max.)
Dual Cross-type AF Points at f/2.8 and f/5.6 = 5
Cross-type AF Points at f/4.0+f/5.6 = 20
Cross-type AF Points at f/5.6 = 21
Horizontal-line Sensitive AF Points at f/5.6 = 20
Focusing at f/8 = 61 (Cross-type AF Point: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Tja, het blijft gewoon een mooie upgrade van het werkpaard voor pro's die die dagelijks sport, nieuws en actie schieten in wisselende en vaak zware omstandigheden. Snelheid, degelijkheid en betrouwbaarheid staan voorop. Mooi ding, maar niks voor mij...

Lijkt me wel leuk om straks even uit te pluizen wat de verschillen zijn met de Nikon D5, gewoon voor de leuk. Ik denk dat de verschillen niet heel groot zullen zijn, afgezien van de bediening.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ISO 409600 _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Beetje gehandicapt inderdaad, de Nikon D5 doet ISO 3.280.000... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Zonder samples blijft het speculeren. Op papier ziet het er leuk uit inderdaad ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:42

Christiano007

Ich bin der champion

Komen er weer nieuwe cashback acties nu de winter acties voorbij zijn, of is daar geen info over?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is het echt officieel met de Canon EOS 1Dx mark II. Press release: http://www.canon.nl/about...canon_eos-1dx_markii.aspx

Nederlandse prijs nog niet gezien maar zal wel dicht tegen de €7000 aanzitten. In US $5999 body only en $6299 voor een premium kit (Daar zit een 64GB Sandisk CFast 2.0 kaartje en cardreader bij).

Product pagina: http://www.canon.nl/for_h...ital_slr/eos_1dx_mark_ii/
DPreview heeft hem al ff vast gehad: http://www.dpreview.com/a...-first-impressions-review

Afbeeldingslocatie: http://1.static.img-dpreview.com/files/p/TS600x450~sample_galleries/9233536181/6571880879.jpg

Afbeeldingslocatie: http://1.static.img-dpreview.com/files/p/TS600x450~sample_galleries/9233536181/8028981500.jpg

Afbeeldingslocatie: http://2.static.img-dpreview.com/files/p/TS600x450~sample_galleries/9233536181/6475433741.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Fiber schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:29:
Beetje gehandicapt inderdaad, de Nikon D5 doet ISO 3.280.000... :z
Een vergelijking met Nikon was wel het laatste waar ik op uit was. :')

Ik vind het gewoon lachwekkend tot welken waarde ze ISO laten boosten soms. Je moet een shot dan wel heel graag willen hebben. :P
Christiano007 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:17:
Komen er weer nieuwe cashback acties nu de winter acties voorbij zijn, of is daar geen info over?
Zit er niet gewoon een maandje tussen en dan komen ze weer met de zomerpromotie? :P

[ Voor 28% gewijzigd door Gonadan op 02-02-2016 08:28 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmedusa
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-04-2024
Oh, dat ziet er wel fantastisch uit van de D5, http://www.dpreview.com/forums/post/57201582
Nou, dan maar bij mijn eigen merk blijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 08:24:
[...]

Een vergelijking met Nikon was wel het laatste waar ik op uit was. :')

Ik vind het gewoon lachwekkend tot welken waarde ze ISO laten boosten soms. Je moet een shot dan wel heel graag willen hebben. :P

[...]

Zit er niet gewoon een maandje tussen en dan komen ze weer met de zomerpromotie? :P
Ook al is de kwaliteit op zon hoge ISO dramatisch, je moet de keuze aan de fotograaf laten. Het heeft geen enkele meerwaarde om vooraf restricties op te leggen. Je kan in de software zelf de ISO ranges nog begrenzen als je bang bent dat je ze per ongeluk selecteert.

Ik ben benieuwd of ze nu binnenkort ook met wat nieuwe f/4 DO lenzen komen. Op alle punten AF met een 2x extender is een behoorlijke stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gonadan schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 08:24:
[...]

[...]
Mwa, ik heb liever een goed scherp/onbewogen shot met hoge ISO, dan een onscherp/bewogen shot met lage ISO. Zeker in de situaties die je wilt vastleggen en slechts 1x voorkomen en niet op statief herhaald kunnen worden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een onbruikbaar shot blijft een onbruikbaar shot. Of dit nu door beweging of door ruis komt, maakt dan niet uit. Hoe bruikbaar iso400k met de 1DX2 is, moet nog blijken uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Rutje! schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:02:
Ook al is de kwaliteit op zon hoge ISO dramatisch, je moet de keuze aan de fotograaf laten. Het heeft geen enkele meerwaarde om vooraf restricties op te leggen. Je kan in de software zelf de ISO ranges nog begrenzen als je bang bent dat je ze per ongeluk selecteert.
Dat is waar, waarom de limiet lager leggen dan de technisch zinnige limiet van de camera. Bij andere modellen doen ze het om een klasse te kunnen definiëren, maar dat gaat hier niet op.
Get!em schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:50:
Mwa, ik heb liever een goed scherp/onbewogen shot met hoge ISO, dan een onscherp/bewogen shot met lage ISO. Zeker in de situaties die je wilt vastleggen en slechts 1x voorkomen en niet op statief herhaald kunnen worden. :)
Als je een paparazzo bent kan ik het mij wel voorstellen, maar wat UC al zegt, de vraag is wat er op 400K iso nog over blijft.

Op onze eigen camera's worden ISO's van het niveau dat je überhaupt in de buurt komt van de boost al vermeden. Hooguit in uitzondering. De camera moet dan wel een enorme stap in ruisprestaties maken wil die 400K een optie zijn die je vaak gebruikt.

Overigens moet je niet te zwaar tillen aan mijn initiële post hoor, ik vind het gewoon lollig om dergelijke ISO-waarden te zien, meer niet. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gonadan schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:59:
[...]

Overigens moet je niet te zwaar tillen aan mijn initiële post hoor, ik vind het gewoon lollig om dergelijke ISO-waarden te zien, meer niet. :)
Ik vind het ook lollig inderdaad. Tot voor kort zat ik nog met een camera die 3200 al over zijn bovengrens heen ging. :) :) En mn vriendin zit te klagen dat de hare niet hoger gaat dan 1600.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In dit filmpje zie ik dat ie een touchscreen heeft *O* :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-09 16:46
Ik ben vooral benieuwd naar de bruikbare iso waarden :) Mijn 70D begint me al teveel te ruisen boven de 800. Hoger gebruik ik alleen als het echt moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Universal Creations schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:31:
In dit filmpje zie ik dat ie een touchscreen heeft *O* :
[video]
Ik dacht dat jij dat niet boeiend vond? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:35:
[...]

Voor filmen met autofocus is dat ideaal. Ik vond het dan ook dom dat ze geen touchscreen in de 7D2 hadden gestopt.
Edit: en geen limiet met het schieten van 4k is ook wel mooi (en een sneer naar Nikon ;) ).

[ Voor 14% gewijzigd door Universal Creations op 02-02-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Verbaasd me trouwens dat de 1Dx2 nu weer dual pixel AF heeft gekregen. Nadat het verschenen was in de 70D werd gedacht dat het in alle bodies terecht zou komen, maar dat bleek dus totaal niet zo (zelfs niet in de M, waar het echt een voordeel zou zijn geweest). Ok, de 7D2, maar die heeft gewoon dezelfde sensor.

Ik had gedacht dat er productie problemen waren en dat Canon het daarom alleen op de 70D liet staan, maar nu toch weer een andere camera met DPAF. Aan de andere kant, als DPAF nog steeds lage yields zou geven in de fabs, zou dat wellicht voor een 1D niet zo'n probleem zijn, gezien de toch lage verkoopsaantallen daarvan.

Misschien dat ze zelfs nu van die antieke 500nm proces afgestapt zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door henkie196 op 02-02-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Gonadan schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:35:
[...]

Doet me denken aan een topic van 5 jaar geleden :) Royz in "De toekomst van fotografie"

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:31

mrc4nl

Procrastinatie expert

dit viel mij het meeste op aan de 1dxII: een heuse LAN poort :o

http://2.static.img-dprev...9233536181/6530585248.jpg

Misschien om het gebrek van wifi te compenseren :+

[ Voor 14% gewijzigd door mrc4nl op 02-02-2016 11:35 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmedusa
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-04-2024
Volgens deze site zijn ze ook geswitched naar on-sensor technologie
There is some interesting information about the new sensor, however, which has on-sensor analogue-to-digital conversion for a shorter circuit path, which in turn, Canon claims, means less heat and lower image noise - but specifically at the lower ISO sensitivities.
En dat is een grote stap vind ik.
http://www.pocket-lint.co...-the-fast-and-the-furious

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paulmedusa schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:38:
Volgens deze site zijn ze ook geswitched naar on-sensor technologie
There is some interesting information about the new sensor, however, which has on-sensor analogue-to-digital conversion for a shorter circuit path, which in turn, Canon claims, means less heat and lower image noise - but specifically at the lower ISO sensitivities.
En dat is een grote stap vind ik.
http://www.pocket-lint.co...-the-fast-and-the-furious
Ze moesten wel die overstap maken vanwege iedereen die zat te zeuren over het beperkte dynamisch bereik van Canon sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:34:

En USB 3.0

Nikon D810 heeft dat ook, maar is niet zo snel als losse cardreader :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:34:

Zijn voorganger was ook al voorzien van een LAN poort, dus dat is niet nieuw voor de 1Dx.

Wifi lijken ze over het algemeen toch nog via een adapter te doen. Zoals ik nu kan zien heeft dat ook zijn voordelen in bereik volgens mij waardoor je met een losse adapter tot 200m haalt en de ingebouwde methodes dat volgens mij niet redden en meer bedoelt zijn voor de korte afstand al kan ik daar geen specs van vinden.

Zo lijken ze het ook te doen bij Nikon. De D5 heeft ook geen Wifi. De D500 heeft wel Wifi gekregen maar er is nog steeds een "betere" WFT module te koop voor de D500 met andere mogelijkheden (FTP upload enzo) en zoals het lijkt een groter bereik tot 200 meter. Maar ook hier weer kan ik geen specs vinden over het bereik van de ingebouwde Wifi van de D500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Wifi schijnt er net als bij de Nikon D5 niet in te zitten omdat ingebouwde wifi toch niet zo goed is en niet hetzelfde kan als een professionele wifi add on unit.

En een netwerk poort is volgens mij al een tijdje standaard op dit soort pro camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Jammer dat hij maar 20 mpixel heeft. Dus zal ik voorlopig gewoon de 1DmkIII blijven gebruiken naast de 1DX. Filmen doe ik niet, dus zie weinig excuses om een upgrade te rechtvaardigen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Universal Creations schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:40:
Ze moesten wel die overstap maken vanwege iedereen die zat te zeuren over het beperkte dynamisch bereik van Canon sensoren.
Als je een toepassing had waarbij read noise van invloed was (astro, bv.), dan is Canon gewoon geen goede keus. Ze lopen (misschien liepen) daarin behoorlijk achter bij de concurrentie van Sony/Nikon.

En een beetje extra DR kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Wifi is op de gemiddelde camera dan ook alleen maar bedoeld om je telefoon als afstandbediening te gebruiken of een paar foto's eraf te halen. Opties voor serieuze netwerkkoppelingen zitten er wel in maar werken gewoon ruk, zit je weer met aanvullende software en ellende. Als dat met een adapter wel knap kan dan snap ik die keuze heel goed.
Universal Creations schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:36:
Edit: en geen limiet met het schieten van 4k is ook wel mooi (en een sneer naar Nikon ;) ).
Welk feit over Nikon mis ik dan nu even? :P:

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de Nikon D5 maar 3 minuten in 4K kan opnemen. De 1Dx2 heeft ook nog steeds een limiet maar die is 29m59s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Gonadan schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:35:
[...]

Welk feit over Nikon mis ik dan nu even? :P:
offtopic:
Dat 4k video is gelimiteerd tot 3 minuten... (En geen DCI is en een flinke erop factor gebruikt...)

http://www.dpreview.com/o...undaries-of-dslr?slide=14

Die limiet schijnt overigens weer omzeild te kunnen worden door de output rechtstreeks over hdmi te gooien...

http://www.dpreview.com/a...-on-with-nikon-d5?slide=8

Heeft de 1DX2 echt geen limiet op (4k) video...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Die limiet van een half uur is toch vanwege de productcategorie? Anders moet het een filmcamera genoemd worden waar weer extra kosten aan vast zitten?

offtopic:
3 minuten? srsly? :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:12
Gonadan schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:00:
Die limiet van een half uur is toch vanwege de productcategorie? Anders moet het een filmcamera genoemd worden waar weer extra kosten aan vast zitten?

offtopic:
3 minuten? srsly? :X
Klopt en wie neemt er nou een shot van 30min???? Dat zijn drie kaartjes van 64GB in 4K 60P.....

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Villean schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:43:
[...]

Klopt en wie neemt er nou een shot van 30min???? Dat zijn drie kaartjes van 64GB in 4K 60P.....
Voor registraties is dat wel handig natuurlijk (maar dat is dan doorgaans met 25 of 30fps). Maar hoe dan ook is 3min ook wel heel weinig. 10min is over het algemeen wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Wat dat betreft lijkt me hier hetzelfde argument gelden als bij de ISO, waarom zou je het überhaupt beperken? De 30 minuten is logisch, maar als het dan maar 3 minuten kan zal dat toch ergens door een technische beperking komen lijkt mij.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Het lijkt dus meer op een 1Dc2 dan een 1Dx2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:10
Zou het niet met hitteproblemen te maken hebben bij de nikon?

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

henkie196 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:13:
Nee, volgens mij niet. Daar missen net te veel speciale video features voor. Ik denk dat er gewoon weer een 1Dc2 of zo naast komt. Maar dit is gewoon een primair op 'stills' gerichte camera waar daarnaast ook prima een video mee te schieten is, maar geen speciaal op video gerichte dSRL...

http://www.dpreview.com/a...pressions-review?slide=13

[ Voor 11% gewijzigd door Fiber op 03-02-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
henkie196 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:13:
Behalve dat de 1Dc meer video opties heeft zoals Canon Log Gamma, schone HDMI output, super 35 crop modus en firmware tweaks speciaal voor video. Al is het verder een gepimpte 1D X want alles wat de 1D X kan, dat kan de 1Dc ook.

De 1Dc II wordt veel meer van verwacht qua video, al zal ongetwijfeld de 1D X II als basis genomen worden. Zou niet gek staan te kijken van een verdubbeling van de framerate, wellicht in combinatie met een wat efficiëntere codec ipv. motion jpeg.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Villean schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:43:
[...]

Ach, 4K via Youtube is ook lulkoek; door de compressie blijft er toch niks over van de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:44:
[...]

Ach, 4K via Youtube is ook lulkoek; door de compressie blijft er toch niks over van de kwaliteit.
Generatie "vlogger" much? Dit soort camera's koop je echt niet voor een youtube filmpje van een paar minuten :+

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:24:
Nee, volgens mij niet. Daar missen net te veel speciale video features voor. Ik denk dat er gewoon weer een 1Dc2 of zo naast komt. Maar dit is gewoon een primair op 'stills' gerichte camera waar daarnaast ook prima een video mee te schieten is, maar geen speciaal op video gerichte dSRL...

http://www.dpreview.com/a...pressions-review?slide=13
Het zou me verbazen als er een 1Dc2 zou komen. Tenzij ze die bij introductie al meteen dicht bij de prijs van de 1Dx2 plaatsen. Ik heb geen verkoopscijfers, maar voor de initiële prijs van een 1Dc(1) kon je volgens mij betere, echte video camera's kopen en het zou me sterk verbazen als de 1Dc ooit goed verkocht is.

Verder wel des Canon's om er zoveel mogelijk features uit te slopen die ze zonder moeite toe hadden kunnen voegen. Geen zebra of focus peaking is (buiten Canon) niet meer van deze tijd, zou ik denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

henkie196 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:50:
[...]

Verder wel des Canon's om er zoveel mogelijk features uit te slopen die ze zonder moeite toe hadden kunnen voegen. Geen zebra of focus peaking is (buiten Canon) niet meer van deze tijd, zou ik denken.
En daarom zal er echt wel weer een camera komen die dat wel kan. of dat een 1Dc2 wordt of iets anders blijft afwachten. Goedkoop wordt zoiets nooit bij Canon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Die camera's zijn er al, dat zijn de cinema camera's.

Focus peaking is natuurlijk wel een high end ding, niet tegenstaande het feit dat de gemiddelde mirrorless instapper dat ook al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ventieldopje schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:50:
[...]

Generatie "vlogger" much? Dit soort camera's koop je echt niet voor een youtube filmpje van een paar minuten :+
Ging me er even de hoeveelheid belabberde 4K content aan te stippen, dat er niet eens beter uitziet dan FHD van een BD schijfje.

Als je er wél lang mee wilt filmen, is een kaartje van 256 GB ook geen probleem lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Is al bekend hoe de 1Dx2 komt tot 4K of HD? Line pairs, crop, binning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
henkie196 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:47:
Geen idee, crop zal het wel niet zijn maar ik denk binning. Zal vast wel op EOSHD verschijnen ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henkie196 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:47:
In de video met B&H werd er gezegd dat ze daar geen uitspraak over konden doen bij 1080p, dus dan heb ik meteen een heel sterk vermoeden: line-skipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Line-skipping voor 1080p, dan lijkt crop voor 4K ook niet onaannemelijk. Niet dat mij het veel uit maakt, de 1Dx zal nooit een camera voor mij zijn, maar het is wel indicatief voor wat je kan verwachten voor de rest van de Canon camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:31

mrc4nl

Procrastinatie expert

henkie196 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 07:53:
Line-skipping voor 1080p, dan lijkt crop voor 4K ook niet onaannemelijk. Niet dat mij het veel uit maakt, de 1Dx zal nooit een camera voor mij zijn, maar het is wel indicatief voor wat je kan verwachten voor de rest van de Canon camera's.
Crop schijnt 1.25 te zijn voor 4k, aldus EOSHD.com

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Als ik het artikel op EOSHD even door blader, is de crop factor for 4K kennelijk 1.4x (de 1.25x is voor de 1Dc, omdat die minder MP heeft).

1080p is kennelijk geen line skipping, maar een vorm van interpolatie. Het zou beter moeten zijn dan de 5D3 1080p, maar die was kennelijk tamelijk slecht, dus dat zegt mij niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De specs van de Canon EOS 80D zijn gelekt. Geen idee of ze kloppen, lijkt in ieder geval een nieuwe sensor met DPAF en deze keer 24MP. Over iets meer dan een week zou deze aangekondigd moeten worden op de CP+ als ik me niet vergis. Zelfde met de EF-S 18-135mm USM hieronder.
Canon EOS 80D Specifications:
  • 24.2mp APS-C
  • Dual Pixel AF
  • 7fps Shooting in live view
  • 5fps in AIS
  • 45 AF Points ( All Crosstype)
  • ISO 100-16000
  • Anti-Flicker
  • 100% Viewfinder
  • 3″ Vari-Angle LCD
  • Touchscreen
  • FullHD at 60fps Video
  • Time-Lapse
  • HDR
  • Creative Filters
  • Wifi
  • NFC
  • Remote hooting with smartphone
Read more: http://www.canonrumors.co...ifications/#ixzz40JWJbhG5
Ook zijn er geruchten over een nieuwe EF-S 18-135mm alleen dit keer een USM variant. Waarbij optioneel een power zoom gekoppeld kan worden voor de filmers. Ben wel benieuwd achter het idee van deze lens. Want je zou voor film en APS-C toch eerder STM verwachten.

zie: http://www.canonrumors.co...ower-zoom-adaptor-images/

Afbeeldingslocatie: http://www.canonrumors.com/wp-content/uploads/2016/02/ef-s18-135usm_001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.canonrumors.com/wp-content/uploads/2016/02/canon_powerzoom_adapter_001.jpg

Ook iets van extra contactjes aan de onderkant voor de montage van die power zoom module volgens mij:
Afbeeldingslocatie: http://www.canonrumors.com/wp-content/uploads/2016/02/ef-s18-135usm_002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik had de specs voor de 80D ook al gezien, ja, ben benieuwd of deze 24MP hetzelfde presteert als de 24MP in de 750D/760D. Lijkt verder een iteratieve update, behalve misschien dat de 45 AF punten een nieuw AF systeem lijkt, dat zou wel opmerkelijk zijn, want nieuwe AF systemen in de xxxD of xxD series zijn wel een zeldzaamheid te noemen.

En het lijkt wel alsof ze achteruit zijn gegaan met de fps.

Niks waarvan ik nou denk dat ik m'n 60D zou moeten updaten, in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het een nieuwe sensor is hopelijk ook een on-sensor A/D-Converter waardoor Canon met zijn DR weer bij is. Bij de 1Dx2 lijkt de sensor een behoorlijke verbetering.

Qua AF willen ze waarschijnlijk een gat houden met de 7D2. Qua FPS viel me ook al op. 7fps in liveview wat waarschijnlijk zonder AF is? en dan 5fps met AF. Heb alleen geen idee wat ze met AIS bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Met dat Anti-Flicker systeem heeft Canon wel een unieke feature en een voorsprong op andere merken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nikon heeft inmiddels ook een camera aangekondigd met een soort gelijke Anti-flicker feature, de D500, al zou je het ook in de D5 verwachten maar is daar niet terug te vinden. Maar dan heb je het inderdaad wel gehad. Voor indoor schieten met kunstlicht echt perfect en scheelt een hoop werk in Post. Canon lijkt dat nu in al zijn modellen te introduceren. De 7D2 was de eerste maar de 5DS(r), 1Dx2, 750D, 760D en dan deze nieuwe 80D.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:24:
Als het een nieuwe sensor is hopelijk ook een on-sensor A/D-Converter waardoor Canon met zijn DR weer bij is. Bij de 1Dx2 lijkt de sensor een behoorlijke verbetering.

Qua AF willen ze waarschijnlijk een gat houden met de 7D2. Qua FPS viel me ook al op. 7fps in liveview wat waarschijnlijk zonder AF is? en dan 5fps met AF. Heb alleen geen idee wat ze met AIS bedoelen.
AIS = AI-Servo wellicht? Dus gewoon continue AF.

Ben benieuwd hoe de AF presteert, Canon had daar tot een paar jaar geleden steeds de meest basic variant van (1D-series uitgesloten), goed om te zien dat ze daar nu wat geavanceerdere modules inzetten :)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verrek AI-Servo dat zal hem wel zijn ja. Was de afkorting nog nooit ergens tegengekomen. Maar dat is dan wel een stap terug ten opzichte van de 70D want die doet 7fps met AI-Servo en deze nieuwe is terug gegaan naar 5fps met AI-Servo.

In liveview vraag ik me af of ze AF hebben. Dat is zelfde als bij de 1Dx welke 16fps in liveview doet maar dat is AF lock bij eerste frame als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-09 14:48
  • Veel beter AF systeem (45 cross-type punten vs. 9 cross-type punten)
  • Dual-Pixel AF on sensor (voor snelle focus in live-view en video)
  • 1080p video t/m 60fps (vs. 1080p t/m 30fps)
  • Hogere resolutie 24MP sensor, met waarschijnlijk betere high ISO en DR prestaties
  • Veel grotere buffer
  • 100% viewfinder coverage
  • Touchscreen
  • Wifi + NFC (plus remote shooting)
Het kan best zijn dat er voor jou geen reden is om up te graden, maar zijn wel degelijk redenen te bedenken waarom je up zou graden van een 60D naar een 80D. Zeker voor video zijn de hogere framerates, vlotte Dual-Pixel AF en het touchscreen geweldige toevoegingen. Ook voor sport is de snellere AF, de grotere buffer en het touchscreen erg handig. Tot slot zal de sensor verbeterd zijn, is de 100% coverage fijn en voegt het foto's overzetten met WiFi ook zeker een meerwaarde.

Natuurlijk is dit niet een enorme upgrade, maar voor de maatstaven van Canon is ie best groot :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:07:
Verrek AI-Servo dat zal hem wel zijn ja. Was de afkorting nog nooit ergens tegengekomen. Maar dat is dan wel een stap terug ten opzichte van de 70D want die doet 7fps met AI-Servo en deze nieuwe is terug gegaan naar 5fps met AI-Servo.

In liveview vraag ik me af of ze AF hebben. Dat is zelfde als bij de 1Dx welke 16fps in liveview doet maar dat is AF lock bij eerste frame als ik me niet vergis.
Niet alleen een stap terug van de 70D, maar ook van de 60D. Je zou bijna denken dat ze de fps omgedraaid hebben (7 fps voor AI-servo, 5 fps voor liveview). Geen AF met 7 fps tijdens liveview zou wel matig zijn, trouwens, er zijn genoeg mirrorless die dat beter doen, en zeker met DPAF zou je verwachten dat het mogelijk zou moeten zijn. Maar goed, zal wel duidelijker worden als de release echt er is.
Balance schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:41:
  • ...
Natuurlijk is dit niet een enorme upgrade, maar voor de maatstaven van Canon is ie best groot :P.
Er zijn inderdaad wel redenen te bedenken dat dit een aardige upgrade zou zijn vanaf een 60D. Misschien als ik over een paar jaar een tweedehands kan vinden voor een paar honderd euro, dat ik het ook zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
henkie196 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:59:
[...]

Niet alleen een stap terug van de 70D, maar ook van de 60D. Je zou bijna denken dat ze de fps omgedraaid hebben (7 fps voor AI-servo, 5 fps voor liveview). Geen AF met 7 fps tijdens liveview zou wel matig zijn, trouwens, er zijn genoeg mirrorless die dat beter doen, en zeker met DPAF zou je verwachten dat het mogelijk zou moeten zijn. Maar goed, zal wel duidelijker worden als de release echt er is.

[...]

Er zijn inderdaad wel redenen te bedenken dat dit een aardige upgrade zou zijn vanaf een 60D. Misschien als ik over een paar jaar een tweedehands kan vinden voor een paar honderd euro, dat ik het ook zo zie.
5fps met liveview en 7fps met AI-servo (volledige fps zoals altijd).

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ventieldopje schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:16:
5fps met liveview en 7fps met AI-servo (volledige fps zoals altijd).
Dat is wat je zou verwachten, maar niet wat in het gerucht is aangegeven. Volgens het gerucht is het dus andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Daarom is het ook een gerucht. Die kloppen niet altijd helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Als het gedeelte van het gerucht klopt dat de aankondiging over twee weken is, dan weten we het dan in ieder geval zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:28
Balance schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:41:
[...]
  • Veel beter AF systeem (45 cross-type punten vs. 9 cross-type punten)
  • Dual-Pixel AF on sensor (voor snelle focus in live-view en video)
  • 1080p video t/m 60fps (vs. 1080p t/m 30fps)
  • Hogere resolutie 24MP sensor, met waarschijnlijk betere high ISO en DR prestaties
  • Veel grotere buffer
  • 100% viewfinder coverage
  • Touchscreen
  • Wifi + NFC (plus remote shooting)
Het kan best zijn dat er voor jou geen reden is om up te graden, maar zijn wel degelijk redenen te bedenken waarom je up zou graden van een 60D naar een 80D. Zeker voor video zijn de hogere framerates, vlotte Dual-Pixel AF en het touchscreen geweldige toevoegingen. Ook voor sport is de snellere AF, de grotere buffer en het touchscreen erg handig. Tot slot zal de sensor verbeterd zijn, is de 100% coverage fijn en voegt het foto's overzetten met WiFi ook zeker een meerwaarde.

Precies waarom ik waarschijnlijk mijn 60D wel ga upgraden. De 60D heeft een max ISO van 6400, dat gaat naar 16000. Aangezien ik meer foto's maak op ISO 1600 dan 100 zal het voor mij wel een leuke verbetering zijn denk ik. Bij de 70D vond ik een upgrade nog niet echt de moeite waard, maar dit gaat toch wel een leuk sprongetje worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
jip_86 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:36:
[...]

Precies waarom ik waarschijnlijk mijn 60D wel ga upgraden. De 60D heeft een max ISO van 6400, dat gaat naar 16000. Aangezien ik meer foto's maak op ISO 1600 dan 100 zal het voor mij wel een leuke verbetering zijn denk ik. Bij de 70D vond ik een upgrade nog niet echt de moeite waard, maar dit gaat toch wel een leuk sprongetje worden :)
Typische consument. Het nummertje gaat omhoog, dan zal het ook wel beter zijn. 8)7 Het verschil met de 1D X Mark II was inderdaad behoorlijk maar het is maar de vraag of de 80D dit ook gaat hebben en of het verschil net zo groot zal zijn. Ook is het nog afwachten of de verbeteringen zullen liggen bij hoge ISO of alleen lage ISO.

Als de 80D een grote sprong voorwaarts is zal dit alweer een klap zijn voor de 7D II.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ventieldopje schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:05:
[...]

Typische consument. Het nummertje gaat omhoog, dan zal het ook wel beter zijn. 8)7 Het verschil met de 1D X Mark II was inderdaad behoorlijk maar het is maar de vraag of de 80D dit ook gaat hebben en of het verschil net zo groot zal zijn. Ook is het nog afwachten of de verbeteringen zullen liggen bij hoge ISO of alleen lage ISO.

Als de 80D een grote sprong voorwaarts is zal dit alweer een klap zijn voor de 7D II.
Ik mag toch hopen dat 2 generaties verder wel enige verbetering te bespeuren is of niet dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Allicht zal een 80D wel een verbetering zijn voor de hoge ISOs t.o.v. de 60D. Het kon ook nauwelijks slechter, dus zo ongeveer alles is dan al een verbetering.

Ik ben zelf meer geïnteresseerd in het lage ISO dynamische bereik, en of Canon daar nu weer een beetje mee gaat komen met de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
jip_86 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:16:
[...]

Ik mag toch hopen dat 2 generaties verder wel enige verbetering te bespeuren is of niet dan 8)7
Er zal wel enige verbetering zijn maar als je de veranderingen in de APS-C lijn (en trouwens ook FF) hebt gevolgd dan valt die ISO / DR verbetering aardig tegen elke keer, hooguit een stop onder bepaalde omstandigheden.

Nu de 1D X II uit is wil dat niet direct zeggen dat ze de zelfde technieken hier in hebben toegepast en dat het ook net zo veel effect zal hebben. Grote kans overigens dat je nog steeds ETTR moet schieten om het meeste er uit te halen.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-09 14:48
jip_86 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:16:
...
Verbeteringen zijn er zeker, alleen voor sommige gevallen is het een wereld van verschil en voor andere situaties maakt het helemaal niks uit. Je moet dus heel goed kijken of het voor jouw foto-/videografie een verschil gaat maken.

De kans ik ook goed aanwezig dat je die €1000 die de 80D gaat kosten beter aan nieuwe, betere lenzen kan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Balance schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:48:
[...]

Verbeteringen zijn er zeker, alleen voor sommige gevallen is het een wereld van verschil en voor andere situaties maakt het helemaal niks uit. Je moet dus heel goed kijken of het voor jouw foto-/videografie een verschil gaat maken.

De kans ik ook goed aanwezig dat je die €1000 die de 80D gaat kosten beter aan nieuwe, betere lenzen kan besteden.
Mja, zoomlenzen is niet bijzonder veel hoger in te krijgen met een Canon 17-55 F2.8 IS en 70-200 F2.8 L IS MK 2 Vandaar dat ik toch weer bij een body upgrade uit kwam ;)

[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 16-02-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:55:
[...]

Mja, zoomlenzen is niet bijzonder veel hoger in te krijgen met een Canon 17-55 F2.8 IS en 70-200 F2.8 L IS MK 2 Vandaar dat ik toch weer bij een body upgrade uit kwam ;)
pricewatch: Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM Art (Canon) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
henkie196 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:07:
[...]

Dat is wat je zou verwachten, maar niet wat in het gerucht is aangegeven. Volgens het gerucht is het dus andersom.
Ik weet niet of je dat zou verwachten. De nieuwe 1DX2 schiet ook sneller in liveview, 16 tegen 14 fps.

Wat er bij de 80D niet staat genoemd is een silent shutter mode, en dan zal het wel niet, wat jammer is. Want die waardeer ik enorm op m'n 7D2. Bij m'n vorige 400D maakte de spiegel zon herrie dat dieren na 1 keer afdrukken soms letterlijk op de vlucht sloegen, vooral bij herten en reeën.

De 1DX2 doet 5fps silent tegen 4fps voor de 7D2.

Edit:
Blijkbaar wel, 3fps silent voor de 80D, zie:
http://www.canonwatch.com...non-eos-80d-specs-leaked/

Staat daar nu echt 27 AF punten met f/8.0 en EV -3? Klinkt goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Rutje! op 16-02-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Rutje! schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:09:
[...]

Ik weet niet of je dat zou verwachten. De nieuwe 1DX2 schiet ook sneller in liveview, 16 tegen 14 fps.

Wat er bij de 80D niet staat genoemd is een silent shutter mode, en dan zal het wel niet, wat jammer is. Want die waardeer ik enorm op m'n 7D2. Bij m'n vorige 400D maakte de spiegel zon herrie dat dieren na 1 keer afdrukken soms letterlijk op de vlucht sloegen, vooral bij herten en reeën.

De 1DX2 doet 5fps silent tegen 4fps voor de 7D2.

Edit:
Blijkbaar wel, 3fps silent voor de 80D, zie:
http://www.canonwatch.com...non-eos-80d-specs-leaked/

Staat daar nu echt 27 AF punten met f/8.0 en EV -3? Klinkt goed.
Dat heeft te maken dat de spiegel niet sneller op en neer kan klappen, dat lijkt mij bij de 80D wel stug want dan zou het een stap terug zijn t.o.v. de 70D ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ventieldopje schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 01:01:
Dat heeft te maken dat de spiegel niet sneller op en neer kan klappen, dat lijkt mij bij de 80D wel stug want dan zou het een stap terug zijn t.o.v. de 70D ;)
En de 50D, meer op het niveau van de 750D/760D. Aan de andere kant, de 60D had ook lagere fps dan de 50D (en geen AFMA, en geen joystick, en...).

Maar op zich heeft Rutje wel een punt met dat een hogere fps in liveview niet zo ongewoon zou zijn.
Pagina: 1 ... 34 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om algemene Canonzaken te bespreken. Voor aankoopadviezen kun je de topics in dit forumdeel bekijken of zelf een topic openen.

Dit is dus geen adviestopic