De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 246 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.331 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Davio schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:52:
Ligt het nou aan mij of is dit enorm veel moeite voor iets wat een stuk simpeler had kunnen zijn? 8)7
Het ligt vooral aan jouw omschrijving, want het is in feite gewoon de little-endian representatie in hexadecimale notatie van de short. Je hele verhaal over nibbles is gewoon hoe je een byte omzet in twee hexadecimale karakters.

En standaard? Tja, de meeste mensen hier weten niet beter of een hash-functie zoals MD5 retourneert gewoon een hexadecimale string, terwijl het daadwerkelijke algoritme gewoon 128-bits binair resultaat heeft :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 21:09
douweegbertje schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:07:
[...]
ach wel leuk postje maar laten we even eerlijk zijn dat we over letterlijk elk framework zo'n rand blogje kunnen maken?
Elke framework heeft zijn voor en nadelen, en per gebruiker / doel / applicatie kan dit zelfs verschillen.

Om nu te noemen dat CI == Dood, mah dat is wel erg overdreven.

Uiteindelijk ben ik wel van mening dat CI als vanilla nog best kaal is, maar dit kan juist een voordeel zijn (voor o.a. mij) zodat ik mijn eigen dingen kan toevoegen.
Nouja, volgens mij heeft Phil Sturgeon best wel veel met CodeIgniter gewerkt en er zelf ook modules bij gemaakt, maar op een gegeven moment houdt het ook wel op wat je er mee kan uitbreiden, zoals hij ook in het blog daarvoor zet (http://philsturgeon.co.uk...nnot-do-without-a-rewrite). Tis dus denk ik ook niet zomaar een willekeurige 'rant' maar wel van iemand die er veel over nagedacht heeft..
Bovendien is het juist ook een reactie tegen een andere blog, die zegt dat CI dood is. Phil geeft juist aan dat het niet dood is, maar meer vast zit met zijn oude codebase:
This was the crux of my issue. It's impossible to say a framework is dead when it's the 3rd most watched PHP project on GitHub with 3-6 pull requests a day on average. Even insinuating it might be dead is ridiculous.

No. I understand what Shawn was trying to do. I think we both agree (as do many others) that CodeIgniter cannot progress without a rewrite, and that rewrite is unlikely for a number of reasons. That summary is based on many facts and I won't disagree with anybody who says CodeIgniter cannot progress much further.

[ Voor 26% gewijzigd door Barryvdh op 03-01-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
GoTCoast schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:45:
[...]
Sowieso jullie 2 alvast bedankt! Kijk er al enorm naar uit! (Vooral ook PHP installeren op de Mac is lastig)
Helemaal niet. Ga maar eens een kijkje nemen op http://php-osx.liip.ch/

Kwestie van het commando te copy-pasten, password te geven en een minuutje te wachten. Een database installeren is al even makkelijk met homebrew.

Het is misschien allemaal niet zo clean etc. als bij Linux, maar het werkt en is relatief simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
urk_forever schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:33:
Sinds vandaag aan het werk in VS2012, maar ik kan nog niet echt wennen aan het platte uiterlijk en de kleuren van VS2012. Net VS2010 weer even geopend, maar alles is veel herkenbaarder in VS2010. Doordat er wat contrast en verschil tussen elementen zit vallen ze meer op lijkt het wel.

Ook het pending changes venster is nog even wennen.
Gewoon ff een paar dagen mee werken, heb hem nu een paar maanden in gebruik en de Dark theme bevalt goed. ( terwijl ik in het begin hem vreselijk vond)... (alleen die caps uit zetten. (maar office 2013 zit ook vol met caps :( ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
eBoR schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:33:
[...]

Gewoon ff een paar dagen mee werken, heb hem nu een paar maanden in gebruik en de Dark theme bevalt goed. ( terwijl ik in het begin hem vreselijk vond)... (alleen die caps uit zetten. (maar office 2013 zit ook vol met caps :( ))
Anders kun je natuurlijk altijd nog theme extension installeren + http://vsip.codeplex.com/ ;). vsip gebruik ik persoonlijk niet want die extension maakt het al veel beter maar het is wel mogelijk :)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
.oisyn schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:13:
[...]

Het ligt vooral aan jouw omschrijving, want het is in feite gewoon de little-endian representatie in hexadecimale notatie van de short. Je hele verhaal over nibbles is gewoon hoe je een byte omzet in twee hexadecimale karakters.

En standaard? Tja, de meeste mensen hier weten niet beter of een hash-functie zoals MD5 retourneert gewoon een hexadecimale string, terwijl het daadwerkelijke algoritme gewoon 128-bits binair resultaat heeft :)
Oke, maar ik vraag me af: Waarom is er dan niet voor gekozen om de short naar binair om te zetten en dat door te sturen? In mijn geval zou je 30 dan als 0x001E door kunnen sturen en niet als 0x31, 0x45, 0x30, 0x30. Het zal niet het enige protocol zijn dat het zo doet, maar wat is er het praktisch nut van? Heeft het met delimiters te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyr0wl schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:31:
[...]

Helemaal niet. Ga maar eens een kijkje nemen op http://php-osx.liip.ch/

Kwestie van het commando te copy-pasten, password te geven en een minuutje te wachten. Een database installeren is al even makkelijk met homebrew.

Het is misschien allemaal niet zo clean etc. als bij Linux, maar het werkt en is relatief simpel.
Mac heeft standaard al php geïnstalleerd staan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Als ik zoek op "Security token doesn't match, possible CSRF attack." krijg ik alleen maar Silverstripe problemen, volgens mij is het wel een Silverstripe issue hoor
:F
Ja, als je een letterlijke foutmelding van een framework gaat zoeken, krijg je natuurlijk ook alleen resultaten van dat framework |:(

Dat betekend nog niet dat het probleem aan onze kant ligt |:(

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Davio schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:39:
[...]

Oke, maar ik vraag me af: Waarom is er dan niet voor gekozen om de short naar binair om te zetten en dat door te sturen?
Waarom vraag je dat aan mij, ik heb het niet ontworpen :P

Er kunnen best redenen zijn, zoals dat de data enigszins leesbaar moet zijn. Is het een textueel of een binair protocol?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:46:
[...]

Mac heeft standaard al php geïnstalleerd staan 8)
True. De versie die echter standaard met OS X komt loopt vaak een beetje achter en als je bijvoorbeeld met Symfony2 oid wilt gaan ontwikkelen mis je een paar belangrijke extensies.

Als je de versie van liip installeert, heb je gelijk alle extensies en kan je in de toekomst gemakkelijk updaten.

Je kan natuurlijk de nodige extensies manueel gaan compilen en laten inladen door de PHP die standaard met OS X komt maar anno 2013 beperk ik zulke taken liever tot het minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

-O- planning -O-

Loop nu al tegen "problemen" aan... Vraagt een klant hoeveel dagen ik beschikbaar heb, geef aan ongeveer 6 tot 8 dagen deze maand beschikbaar te hebben komtie doodleuk met de opmerking: "tja zo kunnen we geen meters maken" :'(

Leuk als je 3 klanten probeert te bedienen en ze het liefst willen dat je 5 dagen per week aan ze besteed....
En vaak willen ze maar 2 betalen :+

Erg fijn als je populair bent.... :'(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyr0wl schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:24:
[...]

True. De versie die echter standaard met OS X komt loopt vaak een beetje achter en als je bijvoorbeeld met Symfony2 oid wilt gaan ontwikkelen mis je een paar belangrijke extensies.

Als je de versie van liip installeert, heb je gelijk alle extensies en kan je in de toekomst gemakkelijk updaten.

Je kan natuurlijk de nodige extensies manueel gaan compilen en laten inladen door de PHP die standaard met OS X komt maar anno 2013 beperk ik zulke taken liever tot het minimum.
Klopt :) Ik compilde altijd zelf maar dat was redelijk veel gedoe altijd. Dan merk je wel dat mac toch niet helemaal hetzelfde werkt als linux :+

Daarnaast gaan de updates van apache+php+mysql ook mee in de updates van macosx, dat wil je ook niet(levert soms wat compatibility issues op) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Oh, moet die niet alleen in de description van je app, maar ook in een linkje in de settings-charm? O-) Maar m'n app is nu gepubliceerd, bedankt! Het duurt nog even voor 'ie erop staat...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:26:
-O- planning -O-

Loop nu al tegen "problemen" aan... Vraagt een klant hoeveel dagen ik beschikbaar heb, geef aan ongeveer 6 tot 8 dagen deze maand beschikbaar te hebben komtie doodleuk met de opmerking: "tja zo kunnen we geen meters maken" :'(

Leuk als je 3 klanten probeert te bedienen en ze het liefst willen dat je 5 dagen per week aan ze besteed....
En vaak willen ze maar 2 betalen :+

Erg fijn als je populair bent.... :'(
'Planning', eigenlijk de dooddoener voor alle creativiteit in sommige projecten. Heel erg nodig hoor, anders blijf je bezig met vanalles en nog wat en komt er geen eind aan.

Mensen hebben vaak geen idee hoeveel tijd er in webdevelopment zit. Om de hoek komen met de gekste wijzigingen en het dan raar vinden als er een uurtje voor factureert word.

---

Voor de mensen die verstand hebben van netwerkkabels: Lappkabel Cat6 een goede keuze? :+

Zit er al te lang mee te klooien en m'n vader wil dat ik die kabel zo snel mogelijk leg, z'n boortje zit nog in de vloer vast namelijk om te kabel mee omhoog te trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:26:
[...]

Daarnaast gaan de updates van apache+php+mysql ook mee in de updates van macosx, dat wil je ook niet(levert soms wat compatibility issues op) :P
Om deze reden wil ik dus op een VM PHP hebben draaien.
Werk nog veel met Drupal/Wordpress en ZendFramework, en om dat continue bij elkaar te hebben vind ik niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
GoTCoast schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:36:
[...]

Om deze reden wil ik dus op een VM PHP hebben draaien.
Werk nog veel met Drupal/Wordpress en ZendFramework, en om dat continue bij elkaar te hebben vind ik niet netjes.
Dan is vagrant een goeie optie. Zelf heb ik thuis een Ubuntu server draaien waar ik met jeOS VM's installeer. (werkt zowat volgens hetzelfde principe als vagrant, vind het alleen een beetje cleaner :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wéér gezeik met weeknummers en datums. HOE MOEILIJK IS HET NU??? :{

Af en toe denk ik dat ik de enige in de wereld ben die iso8601 snapt. Hoewel, Microsoft snapt het ook want die melden gewoon schaamteloos dat ze iso8601 niet volgen:
This does not map exactly to ISO 8601.
|:(

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:32:
[...]
'Planning', eigenlijk de dooddoener voor alle creativiteit in sommige projecten. Heel erg nodig hoor, anders blijf je bezig met vanalles en nog wat en komt er geen eind aan.
Normaal blijft dat verhaal een beetje verborgen voor de ontwikkelaar, maar als ondernemer is het een belangrijk iets om het wel te kunnen. E is geen vangnet in de vorm van de manager en je bent zelf verantwoordelijk om je klanten tevreden te houden. Vooral die tevredenheid is erg lastig vast te houden. Je bent namelijk bezig meerdere balletjes in de lucht te houden.

Vroeger had ik al snel zoiets van: "sorry, mijn baas maakt de planning, als het je niet bevalt regel je het daar maar...". Helaas werkt dat nu niet meer :+
Mensen hebben vaak geen idee hoeveel tijd er in webdevelopment zit. Om de hoek komen met de gekste wijzigingen en het dan raar vinden als er een uurtje voor factureert word.
:X so true.... Sowieso probeer ik mijzelf verre van webdevelopment te houden (iig website, apps is een ander verhaal). Sommige mensen zijn zo perfectionistisch en willen niet geloven dat iets gewoon niet kan. Die willen dat de site er op de meest absurde resoluties en verhoudingen perfect uitziet. :X En als het dan inderdaad X uur gekost heeft vinden ze het teveel :/ Die lezen ergens teksten als "voor 500 euris je website live" en willen dat een highend site voor het zelfde geld gemaakt wordt.

Daarnaast zijn ze vaak zo eigenwijs dat ze zelf niet in de CMS gaan friemelen maar verwachten dat jij iedere punt en komma voor ze recht gaat zetten (en jammeren als je aangeeft dat ze dat zelf moeten doen omdat anders de kosten exploderen)...
Ik stond er overigens verbaasd van dat je snel 40 uur verder bent voordat je een leuke site hebt staan, dan ben ik zelf niet eens bezig met het design geweest en heb ik gebouwd op een bestaand CMS (umbraco d:)b )

Ow ja, Extreme Testing (met de klant naast je de site tunen) is ook iets wat ik niet meer doe :/

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
https://github.com/munificent/vigil

Nice, een taal welke source-code maar verwijderd als het niet aan de Unit test voldoet :Y) .

[ Voor 7% gewijzigd door TJHeuvel op 03-01-2013 12:31 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Nice, ik voorzie een cascade effect waardoor je dus een zo goed als leeg project overhoud :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ActiveRecord implementeren: poging 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Acid_Burn schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:37:
Nice, ik voorzie een cascade effect waardoor je dus een zo goed als leeg project overhoud :P
:Y
Vigil deleted a function. Won't that cause the functions that call it to fail?
It would seem that those functions appear to be corrupted as well. Run Vigil again and it will take care of that for you. Several invocations may be required to fully excise all bugs from your code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

TJHeuvel schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:30:
https://github.com/munificent/vigil

Nice, een taal welke source-code maar verwijderd als het niet aan de Unit test voldoet :Y) .
briljant _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:15:
[...]

Normaal blijft dat verhaal een beetje verborgen voor de ontwikkelaar, maar als ondernemer is het een belangrijk iets om het wel te kunnen. E is geen vangnet in de vorm van de manager en je bent zelf verantwoordelijk om je klanten tevreden te houden. Vooral die tevredenheid is erg lastig vast te houden. Je bent namelijk bezig meerdere balletjes in de lucht te houden.

Vroeger had ik al snel zoiets van: "sorry, mijn baas maakt de planning, als het je niet bevalt regel je het daar maar...". Helaas werkt dat nu niet meer :+
Dat is waar, planning zelf regelen is natuurlijk meteen een verantwoordelijkheid op zichzelf. Zeker als je dingen doet die je nog niet eerder gemaakt hebt, is het soms maar afwachten wat er naar voren komt. Qua kosten voor de klant kun je dan nog schipperen, maar wat betreft planning zit je er alsnog aan vast.
[...]

:X so true.... Sowieso probeer ik mijzelf verre van webdevelopment te houden (iig website, apps is een ander verhaal). Sommige mensen zijn zo perfectionistisch en willen niet geloven dat iets gewoon niet kan. Die willen dat de site er op de meest absurde resoluties en verhoudingen perfect uitziet. :X En als het dan inderdaad X uur gekost heeft vinden ze het teveel :/ Die lezen ergens teksten als "voor 500 euris je website live" en willen dat een highend site voor het zelfde geld gemaakt wordt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog weinig klanten heb gezien, die over het '500 euries voor een complete website' hebben. De meesten zien wel in dat je dan alles zelf mag regelen en je een kant en klaar product voor je neus krijgt zonder enige vorm van ondersteuning. Elke vorm van maatwerk is dan niet mogelijk of gaat juist weer veel geld kosten.
Daarnaast zijn ze vaak zo eigenwijs dat ze zelf niet in de CMS gaan friemelen maar verwachten dat jij iedere punt en komma voor ze recht gaat zetten (en jammeren als je aangeeft dat ze dat zelf moeten doen omdat anders de kosten exploderen)...
Ik stond er overigens verbaasd van dat je snel 40 uur verder bent voordat je een leuke site hebt staan, dan ben ik zelf niet eens bezig met het design geweest en heb ik gebouwd op een bestaand CMS (umbraco d:)b )
Wordpress (waar ik mee werk) is toch wel erg makkelijk en na een uitleg kan de klant zich meestal wel redden. We proberen ook zoveel mogelijk aanpasbaar te maken, de ene keer lukt het wat netter dan de andere keer.
Ow ja, Extreme Testing (met de klant naast je de site tunen) is ook iets wat ik niet meer doe :/
Nee dat lijkt me sowieso geen pretje. Dan ben je 2x zolang bezig, hier gebeurt testen meestal met de vormgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

TheNephilim schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:05:

[...]

Nee dat lijkt me sowieso geen pretje. Dan ben je 2x zolang bezig, hier gebeurt testen meestal met de vormgever.
Heb er op zich wel aardige ervaringen mee (vanuit scrum), zeker in latere stadia van een project. Klant zit naast me (wel op eigen computer) en geeft direct issues/wijzigingen door die ik kan doorvoeren.

Als iets wat groter is/blijkt dan gaat het op de to-do-lijst, maar je weet dan wel exact wat de klant bedoelt en wat het probleem is. Vaak is het uitleggen en communiceren via mail/tools over dat soort issues namelijk meer werk dan het daadwerkelijk oplossen.

En voor de klant geeft het een enorm gevoel van inbreng. Die wordt meestal helemaal hyper over hoe nuttig die zich voelt :P

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 03-01-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:05:
Wordpress (waar ik mee werk) is toch wel erg makkelijk en na een uitleg kan de klant zich meestal wel redden. We proberen ook zoveel mogelijk aanpasbaar te maken, de ene keer lukt het wat netter dan de andere keer.
Umbraco is ook redelijk simpel, maar sommige mensen hebben liever dat je alles voor ze doet. Gelukkig greep een van haar collega's in en die gaf aan "we gaan gewoon lekker samen in Umbraco werken en laten de ontwikkelaar even met rust" :P

Ben zelf namelijk redelijk allergisch voor komma-n**ken in een website. Want dan ben je de teksten aan het fixen om vervolgens op verzoek de marges te veranderen waardoor de hele rotzooi weer ompleurt, nee dank je :'(

Maar zelfredzaamheid is lastig te vinden bij sommige klanten. Die willen dat je alles voor ze doet, ze willen google analytics, maar het liefst willen ze dat jij het voor ze in een Excel kiepert... Een mooie dooddoener is altijd: "Ja, dadelijk sloop ik iets, doe jij het maar, jij hebt er voor geleerd" :X

Ah ja, hoort erbij zullen we maar zeggen. Vind het lastig om nee te verkopen en daar maakt men dankbaar gebruik van... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

.Gertjan. schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:11:
[...]

Maar zelfredzaamheid is lastig te vinden bij sommige klanten. Die willen dat je alles voor ze doet, ze willen google analytics, maar het liefst willen ze dat jij het voor ze in een Excel kiepert... Een mooie dooddoener is altijd: "Ja, dadelijk sloop ik iets, doe jij het maar, jij hebt er voor geleerd" :X
Zet je gewoon de "stuur dagelijks overzichtje in PDF"-optie aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Wij doen geen teksten :D. We hebben snippets met lorum ipsum en een snippetid en de functioneel ontwerper van de klant moet zelf maar zorgen dat die goed komen. Hetzelfde met de resourcefiles, alle bugs die we terug kregen met "Ja deze tekst in dit error boxje is niet goed" -> Resourcefile issue kun je zelf aanpassen. :) easy as pie

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
Aarrgghh. Maak ik een type fout op mn vps in de firewall config. Kan ik er direct niet meet bij via rdp.
En strato zegt dat ze geen console kunnen overnemen. Zucht.......

Kan ik via recovery mn bestanden er gaan afplukken.

Ps iemand idee hoe je een windows 2k8 kan laten starten met firewall uit via een aanpassing van een bestand (kan wel bij bestanden maar verder niks )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Bosmonster schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:15:
[...]
Kan dat :$ Ga ik eens mee spelen dan :)
Bosmonster schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:08:
[...]
Heb er op zich wel aardige ervaringen mee (vanuit scrum), zeker in latere stadia van een project. Klant zit naast me (wel op eigen computer) en geeft direct issues/wijzigingen door die ik kan doorvoeren.
Voor een applicatie werkt dat meestal redelijk goed, maar dit betrof een website (inclusief punt en komma geschuif). Bij applicatie-ontwikkeling doe ik dit ook met enige regelmaat. Dan schuif ik aan bij de gebruiker of delen we het scherm.

Echter is niet iedere "partner" daar geschikt voor, sommige mensen zijn zo chaotisch dat het gewoon niet werkt. Dan kom je voor punt A, maar je gaat naar huis met nieuwe punten B t/m Z en hebt nog steeds geen uitsluitsel over A...

Software development zoveel leuker zijn zonder klagende gebruikers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
.Gertjan. schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:19:
[...]

[...]

Voor een applicatie werkt dat meestal redelijk goed, maar dit betrof een website (inclusief punt en komma geschuif). Bij applicatie-ontwikkeling doe ik dit ook met enige regelmaat. Dan schuif ik aan bij de gebruiker of delen we het scherm.

Echter is niet iedere "partner" daar geschikt voor, sommige mensen zijn zo chaotisch dat het gewoon niet werkt. Dan kom je voor punt A, maar je gaat naar huis met nieuwe punten B t/m Z en hebt nog steeds geen uitsluitsel over A...

Software development zoveel leuker zijn zonder klagende gebruikers :P
Maar zo te zien heb je er dus ook goede ervaringen mee ;) dus om dan meteen te zeggen DOE IK NIET MEER!!! Is ook wel een beetje kort door de bocht ;). Je kunt ook per project of per klant kijken of het werkt :)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bosmonster schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:15:
.Gertjan. schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:19:
Uitvinden hoe je het weer uit zet is lastiger. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

eBoR schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:18:
Aarrgghh. Maak ik een type fout op mn vps in de firewall config. Kan ik er direct niet meet bij via rdp.
En strato zegt dat ze geen console kunnen overnemen. Zucht.......

Kan ik via recovery mn bestanden er gaan afplukken.

Ps iemand idee hoe je een windows 2k8 kan laten starten met firewall uit via een aanpassing van een bestand (kan wel bij bestanden maar verder niks )
Moet je even het register aanpassen. :+ But seriously, je bent royaal genaaid. Als je wel programma's kunt starten kun je natuurlijk dit doen:

code:
1
netsh advfirewall set AllProfiles state off

Of je dat wilt, is een tweede natuurlijk.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:25:
[...]

Maar zo te zien heb je er dus ook goede ervaringen mee ;) dus om dan meteen te zeggen DOE IK NIET MEER!!! Is ook wel een beetje kort door de bocht ;). Je kunt ook per project of per klant kijken of het werkt :)
Oke, je hebt gelijk :+

Zo beter:
[ul]
• Voor Klant X ga ik niet meer Extreme Testing toepassen
• Extreme Testing voor websites is niet altijd even praktisch, voor applicaties is het prima

On a different note: damn mijn nieuwe laptop is snel... Dacht dat van een i3 naar een i7 niet veel zou uitmaken, maar de compiletijden zijn echt stukken korter. Ook scripts lopen 5x zo snel (niet mijn scripts trouwens maar een of andere opgelegde DAL generator troep ding)...

Nu scheelde de SSD in mijn vorige bak al redelijk, maar deze processor upgrade is zeker niet verkeerd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hey, deze kende ik nog niet: YouTube: Introduction to Data Highlighter

Blijkbaar een manier om aan te geven wat 'events' op je website zijn zodat Google ze op die manier kan includen in de zoekresultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
mhhh weer een stap verder. de mysql deamon .exe aangepast naar het script van korben... en ik heb weer een desktop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:53
.Gertjan. schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:15:
[...]

Oh, verschrikkelijk, echt zó herkenbaar. Ik had echt teveel klanten die dachten dat ik voor 500 euro maatwerk kon leveren omdat anderen ook voor 500 euro een site konden leveren (zo'n kant-en-klaar ding waar bijna niks op aangepast kon worden), en mensen die echt met shitloads aan wijzigingen kwamen en verwachtten dat ik dat gratis aan ging passen omdat zij vonden dat dat er ook gewoon bij hoorde :X Dat heeft meer dan eens een heftig conflict opgeleverd...

Ik ben nu per afgelopen 31 december gestopt met freelancen, wat een opluchting om niet meer met zulke figuren te maken te hebben zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:48:
Hey, deze kende ik nog niet: YouTube: Introduction to Data Highlighter

Blijkbaar een manier om aan te geven wat 'events' op je website zijn zodat Google ze op die manier kan includen in de zoekresultaten.
Dat is inderdaad verdomd handig! Nu vraag ik me wel af wat er gebeurd wanneer je de structuur van je website aanpast ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:54:
[...]

Dat is inderdaad verdomd handig! Nu vraag ik me wel af wat er gebeurd wanneer je de structuur van je website aanpast ...
Klopt, de pagina met activiteiten/evenementen moet ik nog aanpassen op de betreffende website. Dus ik laat het nog even voor wat het is, maar het ziet er goed uit!

Al is het jammer dat ze niet gewoon een 'structured document type' o.i.d. ervoor gebruiken net zoals je hebt voor bijv. breadcrumbs. Dat zal uiteindelijk voor meer dingen gaan gelden, handig als ze van die 'events' dan gewoon objecten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
kenneth schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:13:
Wéér gezeik met weeknummers en datums. HOE MOEILIJK IS HET NU??? :{

Af en toe denk ik dat ik de enige in de wereld ben die iso8601 snapt. Hoewel, Microsoft snapt het ook want die melden gewoon schaamteloos dat ze iso8601 niet volgen:

[...]

|:(
Ik ging laatst ook even de fout in, doordat ik in PHP weeknummers gebruikte (W) samen met het jaar (Y), maar dan krijg je dus vrolijk "week 52 2012, week 1 2012, week 2 2013", gelukkig is er wel een jaar dat wel ISO8601 is (o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ik vind nog steeds de reacties op de FP soms irritant lezen. >.> soms lijkt het net of er een reactie op een andere reactie is gepost maar dat blijkt dan op hetzelfde niveau te zitten als die reactie. Meh.

En lol ik kreeg net pas de cookie popup van tweakers O.o

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutix schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:40:
Ik vind nog steeds de reacties op de FP soms irritant lezen. >.> soms lijkt het net of er een reactie op een andere reactie is gepost maar dat blijkt dan op hetzelfde niveau te zitten als die reactie. Meh.

Dat probleem ondervind ik ook regelmatig. In Tweakers 6 was dit wat beter geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Dat blijft inderdaad af en toe behoordelijk irritant...
Die wordt dan ook vandaag uitgerold :) Of bedoel je niet de nieuwe?

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ram0n schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:41:
[...]

Dat blijft inderdaad af en toe behoordelijk irritant...

[...]

Die wordt dan ook vandaag uitgerold :)
Ja zag het net :P. Dacht meteen even bij plans kijken ;D

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:02
Davio schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:39:
Oke, maar ik vraag me af: Waarom is er dan niet voor gekozen om de short naar binair om te zetten en dat door te sturen? In mijn geval zou je 30 dan als 0x001E door kunnen sturen en niet als 0x31, 0x45, 0x30, 0x30. Het zal niet het enige protocol zijn dat het zo doet, maar wat is er het praktisch nut van? Heeft het met delimiters te maken?
Je ziet dit wel vaker bij textuele protocollen die een fixed length checksum nodig hebben ( NMEA comes to mind ). Waarom eigenlijk voor een textueel protocol wordt gekozen is dan weer een heel andere discussie.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
En wat een stelletje jankerds in die reactie op die cookie popup zeg. Jeeeemiiiiggg, ze vinden het nu prima maar als expliciet toestemming moeten geven opeens niet meer!? lol

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Oeps. 2 jaar1 CPU time down the drain omdat mijn simulatie dit deed:

C++:
1
2
3
4
5
bool mapbestaat = testofmapbestaat();
if (! mapbestaat ) {
   cout << "Map bestaat niet!"
}
// rest van simulatie

ipv, zeg,

C++:
1
2
3
4
5
6
if (! mapbestaat ) {
   exit(1);
}
// rest van simulatie

of

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
if (! mapbestaat ) {
    int retval = system((char *) (std::string("mkdir -p ") + foldername).c_str());
    if (retval == 0) {
        cout << "Created folder " << foldername << endl;
    } else {
        cout << "Folder creation failed with error " << retval << endl;
        exit(1);
    }
}
// rest van simulatie

wat ook geen schoonheidsprijs verdient, maar in ieder geval merk je het niet pas na twee weken dat er iets mis is...

1 OK, het is twee weken * 48 Opteron 6174 cores, maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
ValHallASW schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:59:
Oeps. 2 jaar1 CPU time down the drain omdat mijn simulatie dit deed:

C++:
1
2
3
4
5
if (! mapbestaat ) {
}
// rest van simulatie

ipv, zeg,

C++:
1
2
3
4
5
6
if (! mapbestaat ) {
   exit(1);
}
// rest van simulatie

of

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
if (! mapbestaat ) {
    int retval = system((char *) (std::string("mkdir -p ") + foldername).c_str());
    if (retval == 0) {
        cout << "Created folder " << foldername << endl;
    } else {
        cout << "Folder creation failed with error " << retval << endl;
        exit(1);
    }
}
// rest van simulatie

wat ook geen schoonheidsprijs verdient, maar in ieder geval merk je het niet pas na twee weken dat er iets mis is...

1 OK, het is twee weken * 48 Opteron 6174 cores, maar toch
Beetje dom ook dat je niet regelmatig checkt of het nog goed gaat ;). Vooral met zulke dingen check ik altijd even ietjes beter dan anders :)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Even flapteksten ophalen voor een boek..

Owh, laten we de ISBN, auteur en subtitel er ook maar in gooien. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

De hierarchie van de reacties is ver te zoeken inderdaad. Snap de vormgeving hierachter niet...

Hoop dat ze daar nog wat aan doen een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Barryvdh schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:13:
[...]

Nouja, volgens mij heeft Phil Sturgeon best wel veel met CodeIgniter gewerkt en er zelf ook modules bij gemaakt, maar op een gegeven moment houdt het ook wel op wat je er mee kan uitbreiden, zoals hij ook in het blog daarvoor zet (http://philsturgeon.co.uk...nnot-do-without-a-rewrite). Tis dus denk ik ook niet zomaar een willekeurige 'rant' maar wel van iemand die er veel over nagedacht heeft..
Bovendien is het juist ook een reactie tegen een andere blog, die zegt dat CI dood is. Phil geeft juist aan dat het niet dood is, maar meer vast zit met zijn oude codebase:

[...]
Gelukkig, iemand die het wel gelezen heeft ipv even snel overheen ge-scanned heeft :)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bosmonster schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:36:
[...]

De hierarchie van de reacties is ver te zoeken inderdaad. Snap de vormgeving hierachter niet...
Ik heb de logica erachter wel ontdekt, maar hij is totaal niet intuitief. Het komt voornamelijk omdat het lijntje dat aangeeft op welke post de reactie bedoeld is exact uitgelijnd is met de linkerrand van de post, ipv dat ie iets geïndent is (zoals je dat in Windows Explorer bijvoorbeeld ziet). En als de post dan een +2 of +3 score heeft dan is ie zelf nog eens geomlijnd wat de boel nog veel ingewikkelder maakt.

Neem bijvoorbeeld dit stukje
Afbeeldingslocatie: http://oisyn.nl/pics/tnetreactie.png

Door de omlijning van de +2 post van Nienix lijkt het net alsof NMe reageert op Woutoud, en Nienix zelf op de persoon boven Woutoud.

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 03-01-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

.oisyn schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:43:
Afbeeldingslocatie: http://oisyn.nl/pics/tnetreactie.png

Door de omlijning van de +2 post van Nienix lijkt het net alsof NMe reageert op Woutoud, en Nienix zelf op de persoon boven Woutoud.
Ik vind deze wel duidelijk, juist door het inspringen zie je wie waarop reageert. Dit snap ik juist niet:

Frontpage-reacties

Waarom is die tweede reactie links omlijnd? Omdat erop gereageerd is? Zeker als die tweede reactie al een reactie op een andere post was met daarboven en daaronder reacties waar al dan niet op gereageerd is, wordt dat helemaal een onnavolgbare lijntjeschaos.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 03-01-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ik vind dat voorbeeld van .oisyn ook niet in 1 opslag duidelijk hoor. Hij kaart precies aan wat het probleem is. (Ik had uberhaupt helemaal niet door dat dat lijntje echt de convo flow aangaf tot oisyn het zei :P)

Ik ben het ook met jou eens CodeCaster want dat probleem heb ik dus ook dat sommige dus wel en sommige niet een lijntje hebben >.>. Dit is toch een punt waar tweakers veel op kan verbeteren.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

CodeCaster schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 16:20:
[...]

Ik vind deze wel duidelijk, juist door het inspringen zie je wie waarop reageert. Dit snap ik juist niet:

[afbeelding]

Waarom is die tweede reactie links omlijnd? Omdat erop gereageerd is? Zeker als die tweede reactie al een reactie op een andere post was met daarboven en daaronder reacties waar al dan niet op gereageerd is, wordt dat helemaal een onnavolgbare lijntjeschaos.
Vooral die tweede inderdaad is waar ik het spoor bijster raak in de lijntjes en inspringingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarilo
  • Laatst online: 18-09 16:54
Het idee is volgens mij dat de lijntjes altijd naar de bovenkant van de reactie wijzen. De onderste comment in een lijst reactie heeft daarom nooit een lijntje aan de zijkant.

Zelfs als mijn aanname correct is blijft het natuurlijk een onnavolgbare chaos, zeker als je meerdere niveau's hebt.

Wat mij betreft kunnen ze het beste gewoon een platte lijst gebruiken. Codinghorror heeft net gepost over de verschikking van tree-based commenten, iets waar ik het wel mee eens ben. http://www.codinghorror.c...sions-flat-by-design.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Mooi artikel.

Op het forum is ook geen threading, van mij mogen ze het in z'n geheel bij de reacties ook wel weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik ben het niet eens met dat artikel. Het forum behoeft vaak ook geen threading, omdat je met z'n alleen discussiert over 1 onderwerp. Waar dat fout gaat zijn topics zoals deze, waar meerdere discussies door elkaar heen gaan lopen. Vaak wordt allesbehalve de minst heftige discussie dan gewoon ondergesneeuwd. Als je kijkt naar de typische discussies op de frontpage, dan zijn dat meestal meerdere die door elkaar lopen, en in dat opzicht is de threading weldegelijk relevant.

Waar het echter fout gaat is dat de threading plaatsvindt op basis van een reactie op een persoon, ipv een reactie op een discussie. Onderlinge discussies zouden gewoon flat moeten zijn. Twee personen die in een discussie continu op elkaar reageren zouden eigenlijk niet steeds verder genest moeten worden - het is een enkel flat topic.

That said, zo is het imho wel duidelijk (heb expres een reactie verplaatst om te laten zien hoe twee reacties op dezelfde post eruit zien)

Afbeeldingslocatie: http://oisyn.nl/pics/tnetreactie2.png

Let niet op de lelijke pijltjes, even snel bij elkaar gesleept :P

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 03-01-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:41

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:48:
[afbeelding]

Let niet op de lelijke pijltjes, even snel bij elkaar gesleept :P
Laten we daar nou net op letten... :Y)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
Lekker geld uitgeven :Y)

Een NAS gekocht, en nu mezelf ook nog tweaker abbo'tje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

Pff, ik moet een pagina voor ons verenigingsboekje in elkaar knutselen. Het papierformaat (van 1 pagina) heb ik opgemeten. Het is 243 x 345 mm (portrait), maar op Wikipedia: Paper size kan ik geen benaming van dat formaat vinden :/ Het boekje wordt bij een grote drukker gedrukt, dus ik verwacht een redelijk gangbare maat.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Matis schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 19:11:
Pff, ik moet een pagina voor ons verenigingsboekje in elkaar knutselen. Het papierformaat (van 1 pagina) heb ik opgemeten. Het is 243 x 345 mm (portrait), maar op Wikipedia: Paper size kan ik geen benaming van dat formaat vinden :/ Het boekje wordt bij een grote drukker gedrukt, dus ik verwacht een redelijk gangbare maat.
Met een beetje marge zou het op een EC4 envelop kunnen lijken. Die is namelijk ~240mm x ~340mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:12

StM

Is het geen B4 waarbij gesneden is? Die is namelijk 7 en 8 mm groter. En drukken ze eigenlijk wel op het eindformaat? Bij offset gaat het toch met hele grote vellen die ze gewoon op welke maat ze dan ook willen kunnen snijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Tip: voor .NET is EasyNetQ echt een te makkelijke manier om berichten te versturen met RabbitMQ! Ik ben er zeer tevreden over :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:36
Waarom moet MS nu weer net in VS2012 Database Diagrams eruit slopen en dat je daar SSDT voor moet installeren :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

De_Bastaard schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:27:
Waarom moet MS nu weer net in VS2012 Database Diagrams eruit slopen en dat je daar SSDT voor moet installeren :( :(
Is dat niet om het Entity Framework te pushen naar mensen?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Is dat zo? Ik heb VS 2012 Ultimate geinstalleerd, en daar zit als je verbinding maakt met een server wel zoiets in.

Moet wel zeggen dat ik die tool eigenlijk nooit gebruik :P, Code First ftw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nou, ik ben dus C# aan het leren d.m.v. het best aardige boek "Head First C#".

Eigenlijk gebaseerd om VS2010, maar ik dacht dat 2012 Professional ook wel zou voldoen. Blijkt dat de optie 'Database Diagram' er niet meer in zit en is vervangen door SSDT. Eerst eens kijken hoe dat nu weer werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

De_Bastaard schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:41:
Nou, ik ben dus C# aan het leren d.m.v. het best aardige boek "Head First C#".

Eigenlijk gebaseerd om VS2010, maar ik dacht dat 2012 Professional ook wel zou voldoen. Blijkt dat de optie 'Database Diagram' er niet meer in zit en is vervangen door SSDT. Eerst eens kijken hoe dat nu weer werkt :+
Gaan ze met LINQ to SQL aan de slag zeker? *huiver*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
(Nog) niet volgens mij ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@De_Bastaard: Introducing Microsoft SQL Server Developer Tools,Code-Named "Juneau": An Introduction to Doing Database Development in a Modern Way | Tech·Ed North America 2011 | Channel 9. :)

Office - Nu Bijwerken
Wáárop moet ik klikken? ;(

En wélke Office moet ik kopen? 2010? 2013? En dan helemaal overgaan op Windows 8? Of toch 365, al was het alleen maar om de (schamele) API eens te kunnen gebruiken? Of allemaal! :P

[ Voor 23% gewijzigd door CodeCaster op 03-01-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Bedankt voor de link, ik ga hem even kijken zometeen :-)

Heb het gevoel dat ik in elk geval met die SSDT de SQL Express moet gaan beheren en dan gewoon van VS daar naar connecten.

Edit,

Heb bovenstaand filmpje gekeken, maar er wordt nog altijd niets uitgelegd over het maken van een DB Diagram met SSDT.

Iemand van jullie dat toevallig al gedaan? Anders skip ik dit hoofdstuk wel even 8)7.

[ Voor 37% gewijzigd door De_Bastaard op 03-01-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Bosmonster schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:29:
Mooi artikel.

Op het forum is ook geen threading, van mij mogen ze het in z'n geheel bij de reacties ook wel weghalen.
Maar op het forum kun e makkelijk citeren met de naam van degene waar je op reageerde en zelfs een link naar z'n bericht. Bij de reacties op nieuwsberichten/reviews/etc kan dat niet. Je bent daar eigenlijk volledig van de layout* afhankelijk om een beetje een overzicht te hebben van wie op wie reageerde. Goed, je kunt er wel citeren, maar er wordt niet automatisch een link geplaatst en veel mensen doen toch iet de moeite te citeren waar ze op reageren.

*Een layout die, vind ik, te wensen over laat, zoals vooral het voorbeeld van CodeCaster laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom werkt dit niet?
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
template<class T, class U>
struct S
{
};

template<class... Args>
void Foo(const S<Args...> & s)
{
}

int main()
{
    S<int, float> s;
    Foo(s);
}

VC++11 (met november '12 CTP) zegt:
1>d:\c++\vs2012tests\test1\test1.cpp(7): error C2976: 'S' : too few template arguments
1>          d:\c++\vs2012tests\test1\test1.cpp(3) : see declaration of 'S'
1>d:\c++\vs2012tests\test1\test1.cpp(14): error C2664: 'void Foo<>(const S &)' : cannot convert parameter 1 from 'S<int,float>' to 'const S &'
1>          Reason: cannot convert from 'S<int,float>' to 'const S'
1>          No user-defined-conversion operator available that can perform this conversion, or the operator cannot be called'

Mag een template parameter pack niet matchen met een explicit template parameter list? Of is het de compiler die hier bugt? Ik zit 14.5.3 en 14.8.2 door te lezen maar ik kan zo snel niets vinden dat hier iets over zegt. Als ik de declaratie van S verander naar template<class... Args> struct S dan werkt het wel. Als ik de call van Foo wijzig in Foo<int, float>(s) dan verdwijnt de laatste error, maar niet de eerste.

.edit: gcc 4.6.3 compilet het ook niet.

.edit2: heb het maar gepost op comp.std.c++ :) (is een moderated group, link volgt nog)

[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 04-01-2013 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoTCoast schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:45:
[...]

Ik wil zoiets ook gaan implementeren, vooral omdat ik de laatste tijd meer & meer weer met RoR ga werken. En tussendoor JavaEE & Grails.
Daarom mijn vraag, zouden jullie mij iets meer informatie kunnen geven over jullie workflow (misschien zelfs een blogpost ofzo?)

Sowieso jullie 2 alvast bedankt! Kijk er al enorm naar uit! (Vooral ook PHP installeren op de Mac is lastig)
Als alles goed is, zou er morgenvroeg om half 9 (straks dus) een blogpost moeten verschijnen. Laat me weten wat je er van vind.

Ik ben toch langer bezig geweest als dat ik gedacht had. Ben rond 12 uur begonnen en ben nu pas klaar. Toch een 3-tal uur bezig geweest... Ik ben niet de beste blogger, maar ik zie wel in dat een blogpost schrijven waar ook effectief iets in staat, een tijdje in beslag neemt ... :p

Nu slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 00:22:
Mag een template parameter pack niet matchen met een explicit template parameter list? Of is het de compiler die hier bugt?
Dat zou dan wel een hoop van het nut van de feature wegnemen IMHO. Verder heb ik geen idee waarom het niet zou werken, maar daar heb ik wel vaker last van bij die "bugs" die jij altijd vindt :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:55
Om nog even in te haken op de threaded reacties discussie: Ik vind ook het voorbeeld dat codecaster geeft onduidelijk. Dat andere snap ik wel (hoewel ik die lijntjes eerst ook niet gezien had).
Maar naast dat het onduidelijk is, wordt het threading systeem door sommigen volgens mij ook erg misbruikt om hun reactie maar zo hoog mogelijk te krijgen door te reageren op de eerste reactie. Ik ben het er wel volledig mee eens dat threading gewoon handig is bij de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Vandaag spelen met NServiceBus. Merk dat ik toch echt ergens wat video'tjes moet gaan opduikelen, want volgens mij heb ik nog een verkeerde mindset voor dit framework...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Et viola: Rubinski's blog: Mijn workflow

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Deathraven gefeliciteerd met je verjaardag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Netjes gedaan, je bent al vrij goed bezig om op professionele wijze te developen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Met Pow hoef je niet zelf de webserver te starten; Pow start je server.
Om je dev logs te kunnen bekijken, gebruik je tail -f log/development.log

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 04-01-2013 09:22 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:55
Gefeliciteerd Deathraven!
Ik snap niet helemaal waarom je die Virtual machine gebruikt. Je hebt dan voor elk project een VM op je laptop staan? Wat maakt het uit dat er een aantal IDE's op je laptop staan? En projecten kan je toch gewoon allemaal gestructureerd ergens opslaan?

Het zal zijn dat ik nog niet zo professioneel werk, maar ik snap het voordeel niet: wanneer heb je er last van dat er iets op je laptop staat? En het lijkt me alleen omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Het theoretische voordeel is dat je geen conflicten heb met dev omgevingen en je het kan meenemen naar iedere devbak die je wilt.

[ Voor 26% gewijzigd door Gamebuster op 04-01-2013 09:28 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
En je kan dev omgevingen makkelijk migreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
En je kunt bijvoorbeeld verschillende versies van databases, JVM's etc makkelijker naast elkaar laten draaien (of eigenlijk juist niet). Da's wel handig als je meerdere projecten tegelijkertijd doet (of kortere projecten voor opdrachtgevers met bepaalde eisen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gefeliciteerd Deathraven! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Net dit over Laravel 4 gelezen, best interessant. Vooral Composer ben ik zeer enthousiast over, eindelijk word de PHP wereld wat volwassener :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
m19 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:59:
Net dit over Laravel 4 gelezen, best interessant. Vooral Composer ben ik zeer enthousiast over, eindelijk word de PHP wereld wat volwassener :-)
Yes, ik ben ook wel benieuwd naar Laravel4. Volgens Taylor is de code redelijk stable al, en is het nog vooral wachten op de docs (die hij nu aan het schrijven is). Ik heb nu een aantal projectjes gedaan met Laravel3, en dat werkt voorlopig nog erg fijn. En met Composer ondersteuning en meer leunen op Symfony2 wordt het alleen maar beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:02
.oisyn schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 00:22:
Waarom werkt dit niet?
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
struct S
{
};

template<class... Args>
void Foo(const S<Args...> & s)
{
}

int main()
{
    S<int, float> s;
    Foo(s);
}
S is toch geen variadic template? De declaratie van Foo gaat daar wel van uit op deze manier toch?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch blijf ik diehele DI-containers in php met anonymous functions erg lelijk vinden. Laatst ook gekeken naar Pimple, maar het trekt mij nog helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Euh, hebben er meer last van Alexa traffic rank balkjes onder Google's zoekresultaten, of gaat er hier iets mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Altijd leuk als je een formulier moet maken met dependent fields met Symfony2 en ze weten zelf nog niet hoe ze dit gaan oplossen / makkelijker kunnen maken.. https://github.com/symfony/symfony/issues/5807

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

farlane schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:19:
[...]

S is toch geen variadic template? De declaratie van Foo gaat daar wel van uit op deze manier toch?
Nee, voor de declaratie van een specifieke template instantie Foo moet de argument pack geexpand worden. Args... moet je, indien niet gebruikt als function parameter pack, gewoon lezen als Arg1, Arg2, ..., ArgN. Die expansie kan natuurlijk een invalid declaration opleveren, maar dat is nooit echt een probleem geweest gezien de SFINAE regels en het hele template metaprorgramming paradigma (zie enable_if) die daarop stoelt. Daarnaast is de compiler prima in staat parameter packs te matchen in andere situaties:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
template<class R, class... Args>
void Foo(R (*funcptr)(Args...))
{
}

int a();
void b(int, double);

int main()
{
    Foo(a);   // Foo<int>
    Foo(b);   // Foo<void, int, double>
}

En ook in dit geval klagen zowel VC++ als GCC niet:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
struct S { };

template<class... Args>
void Foo()
{
    S<Args...> s;
}

int main()
{
    Foo<int, float>();
    Foo<void, char>();
}

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 04-01-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Bedankt voor de felicitaties. Appelflappen voor iedereen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
D-Raven schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:55:
Bedankt voor de felicitaties. Appelflappen voor iedereen :+
Thanks, maar nu heb ik zin in een appelflap :(

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 02:53:
[...]

Als alles goed is, zou er morgenvroeg om half 9 (straks dus) een blogpost moeten verschijnen. Laat me weten wat je er van vind.

Ik ben toch langer bezig geweest als dat ik gedacht had. Ben rond 12 uur begonnen en ben nu pas klaar. Toch een 3-tal uur bezig geweest... Ik ben niet de beste blogger, maar ik zie wel in dat een blogpost schrijven waar ook effectief iets in staat, een tijdje in beslag neemt ... :p

Nu slapen.
Zo alvast bedankt!
Ik heb het gelezen, en al best wel veel van geleerd.

Ga waarschijnlijk hetzelfde implementeren, maar dan zonder .NET (Mac-gebruiker ;)); .NET development doe ik gewoon op Bootcamp.
Dus RoR(3 en 4 beta), een Node.JS server, PHP (Zend framework) en Wordpress & Drupal (zowel 7 als 8).
Nu nog even kijken welke databases, waarschijnlijk PostgreSQL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

:Z wanneer is het weer vakantie :X

Na 2 dagen werken kon ik vanochtend wederom maar met moeite uit bed komen :/ Dat sombere weer werkt echt niet mee aan je werklust...

Gisterenavond lekker aan het spelen geweest met wat design patterns. Uit een codereview bleek dat ik de scheiding van mijn lagen GUI/BLL/DAL nog beter kon waarborgen en zelfs de relatie tussen de DAL en BLL kon weghalen. Leek mij in eerste instantie een redelijke overkill (de reviewer deed grote projecten waar ik middelgrote projecten doe), maar nu ik er gisteren even een half uurtje mee aan het spelen ben geweest werkt het best lekker.

Het idee was dat ik nog vaker tegen een interface ging praten in plaats van tegen een daadwerkelijke implementatie. Het principe is mij bekend, maar vond het niet nodig om over door de code te gaan strooien met interfaces, daarnaast is een deel van mijn lagen static waardoor je niet met interfaces kunt werken (ooit een bewuste afweging geweest). Maar bij nader inzicht kan het in sommige situaties toch wel toegepast worden waar ik het nu heb laten liggen. Vooral in communicatie tussen de lagen is het beter om met interfaces te werken.

Ah well, nooit te oud om te leren toch :9 Overigens merkte ik dat ik de principes soms wel al onbewust toepas bij bijvoorbeeld de GUI en BLL koppeling (zeker als de BLL een service is), of dat ik het wel toepas maar niet overal. Zo'n review is dan handig om je weer even te wijzen op dat soort zaken en je bewust te maken :)

Ik merk sowieso dat ik nog steeds mijzelf verder ontwikkel (hahaha :+ ) en altijd verbeterpunten zie, zeker wanneer ik weer in oudere projecten werk B)

Waar ik in eerste instantie wel last van had was het feit dat wanneer de de BLL en DAL niet meer koppelt de DAL instantie moet worden meegegeven door de GUI (de GUI weet welke implementatie van de DAL de BLL moet gebruiken, je testen geven ook hun eigen implementatie mee (mock-objecten)). In eerste instantie verzette mijn brein zich redelijk heftig hiertegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

D-Raven schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 08:43:
Vandaag spelen met NServiceBus. Merk dat ik toch echt ergens wat video'tjes moet gaan opduikelen, want volgens mij heb ik nog een verkeerde mindset voor dit framework...
Framework? Het is toch gewoon een Messaging Bus voor Publish-Subscribe achtige taferelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

.Gertjan. schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:17:
Waar ik in eerste instantie wel last van had was het feit dat wanneer de de BLL en DAL niet meer koppelt de DAL instantie moet worden meegegeven door de GUI (de GUI weet welke implementatie van de DAL de BLL moet gebruiken, je testen geven ook hun eigen implementatie mee (mock-objecten)). In eerste instantie verzette mijn brein zich redelijk heftig hiertegen :+
De GUI moet zich daar niet mee bemoeien. In wat grotere projecten lijkt me dat een mooie taak voor een DI container.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Pagina: 1 ... 246 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.