The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
http://martinfowler.com/articles/injection.html (en toch wel een van de boeken die een beetje developer op de plank geacht is te hebben staan
Driving a cadillac in a fool's parade.
Die ligt hier (redelijk ongelezen) naast mijkwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:10:
[...]
http://martinfowler.com/articles/injection.html (en toch wel een van de boeken die een beetje developer op de plank geacht is te hebben staan)
Zal mij er eens in gaan verdiepen. Dependency Injection komt mij wel bekend voor en heb het al enkele keren toegepast met een ander doel. Eens kijken in hoeverre ik dit kan toepassen in deze situatie.
De DB verbinding (inclusief de connectie parameters) moeten ergens vandaan komen, dat is eigenlijk het enige waar ik nog een beetje mee worstelde.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Normaal doe je:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| class Foo { public Foo(IDependency1 dependency1, IDependency2 dependency2) { _dependency1 = dependency1; _dependency2 = dependency2; } } // instantiate... var foo = new Foo(new MyD1Implementation(), new MyD2Implementation()); |
Dit is dependency injection. Er zijn echter frameworks die dat kunnen automatiseren, die worden DI frameworks / providers / containers genoemd. Dit kan op verschillende manieren, maar het komt er volgens mij op neer in dat de container bijhoudt dat bij de instantiëring van Foo de IDependency1 geïmplmenteerd wordt door MyD1Implementation enzovoorts.
Dat is tenminste wat ik ervan begrijp, het staat bij mij ook nog (al even
[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 04-01-2013 13:26 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik vind het boek van Mark Seemann op dit onderwerp enorm leerzaam en (vooral) verhelderend wat dit onderwerp betreft, lees de recensies op amazon.com maar..Gertjan. schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:16:
[...]
Die ligt hier (redelijk ongelezen) naast mij
Zal mij er eens in gaan verdiepen. Dependency Injection komt mij wel bekend voor en heb het al enkele keren toegepast met een ander doel. Eens kijken in hoeverre ik dit kan toepassen in deze situatie.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dat is wat ik nu al heb. Ik heb een container die als "placeholder" dient voor alle interface implementaties. Dus als ik een IDog en ICat heb zitten die in een container. Jou Foo erft in mijn voorbeeld van IFoo waarbij iedere "concrete" implementatie naast de implementaties van ICat en IDog ook nog een IFoo heeft die als container dient.CodeCaster schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:21:
[...]
Normaal doe je:
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 class Foo { public Foo(IDependency1 dependency1, IDependency2 dependency2) { _dependency1 = dependency1; _dependency2 = dependency2; } } // instantiate... var foo = new Foo(myD1Implementation, myD2Implementation);
Dit is dependency injection. Er zijn echter frameworks die dat kunnen automatiseren, die worden DI Frameworks of DI Containers genoemd. Dat is tenminste wat ik ervan begrijp, het staat bij mij ook nog (al even) op de leeslijst.
De lagen ontvangen een IFoo waarbij ze aan IFoo de ICat danwel IDog kunnen vragen. Probleem blijft echter dat de concrete implementaties ergens moeten worden aangemaakt en worden meegegeven. Dus als je 2 implementaties van IFoo hebt moet je ergens de knoop doorhakken welke je gaat gebruiken.
De GUI is imo redelijk "dom" aangezien deze alleen hoeft te weten welke concrete IFoo gemaakt moet worden en deze mee te geven (evt via een factory), de daadwerkelijke implementatie ligt uiteraard niet binnen de GUI.
Overigens zorgen dit soort dingen wel vaak voor het volgende effect als je er lang mee bezig gaat

Ik zie het als een framework om een messagebus bovenop MSMQ te realiseren.HMS schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:52:
[...]
Framework? Het is toch gewoon een Messaging Bus voor Publish-Subscribe achtige taferelen?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Het is de normaalste zaak van de wereld dat je een XML bestand met daarin een Base64 encoded zip krijgt, waar in de ZIP weer een XML bestand zitFiresphere schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:48:
Hoe gangbaar/hoe vaak hebben jullie meegemaakt dat een webkoppeling een zip-bestand aanlevert?
Dat ben ik dus helaas echt wel eens tegen gekomen
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Daar heb ik laatst ook over lopen ranten. Een aantal van mijn (vooral populaire) posts op m'n site zijn howto's etc.SKiLLa schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:53:
Of blog-posts die zo overduidelijk 1-op-1 gekopieerd zijn zonder bronvermelding en dan toch de credits incasseren
En dan zien dat een Franse site, die mijn oplossing 1-op-1 heeft gekopieerd, door google translate heeft gehaald, maar GEEN link terug plaatsen. That pisses me off.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Woy schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:50:
[...]
Het is de normaalste zaak van de wereld dat je een XML bestand met daarin een Base64 encoded zip krijgt, waar in de ZIP weer een XML bestand zit
Dat ben ik dus helaas echt wel eens tegen gekomen

Aha, op die manier. NServiceBus is volgens mij vrij goed gedocumenteerd, dus dat zou niet echt een probleem moeten zijnD-Raven schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:46:
[...]
Ik zie het als een framework om een messagebus bovenop MSMQ te realiseren.
Ik heb (gisteren toevallig) hetzelfde gedaan met EasyNetQ (high-level library voor RabbitMQ) over ASMQ.
Vooral het gebruik van EasyNetQ scheelde aanzienlijk ten opzichte van de low-level RabbitMQ.Client library.

Consistency en logica FTW!
Wat je nu hebt gemaakt is een 'service locator'; net als DI een oplossing voor het Dependency Inversion Principle. Het voordeel van DI tegenover service locator is dat je bij DI makkelijker kunt unit testen (omdat je dependencies in de constructor staan), en dat je weinig tot geen koppeling hebt met je IoC-framework..Gertjan. schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:33:
[...]
Dat is wat ik nu al heb. Ik heb een container die als "placeholder" dient voor alle interface implementaties. Dus als ik een IDog en ICat heb zitten die in een container. Jou Foo erft in mijn voorbeeld van IFoo waarbij iedere "concrete" implementatie naast de implementaties van ICat en IDog ook nog een IFoo heeft die als container dient.
Met DI configureer je aan het begin van je programma een 'container', waar je de concrete implementatie van elke interface aangeeft. Nog stricter gesproken, je definieert hoe een dependency moet worden geresolved.De lagen ontvangen een IFoo waarbij ze aan IFoo de ICat danwel IDog kunnen vragen. Probleem blijft echter dat de concrete implementaties ergens moeten worden aangemaakt en worden meegegeven. Dus als je 2 implementaties van IFoo hebt moet je ergens de knoop doorhakken welke je gaat gebruiken.
Een voorbeeld met Autofac:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
| static class Program { static void Main() { // implementaties registreren var builder = new ContainerBuilder(); // mogelijkheid 1: enkel types registreren en IoC depedencies laten uitzoeken builder.RegisterType<SqlFooReadService>().As<IFooReadService>(); // mogelijkheid 2: expliciet aangeven HOE een dependency moet worden geconstrueerd builder.Register(context => Application.CreateApplication(context.Resolve<IFooReadService>())).As<Application>(); // container opbouwen using (var container = builder.Build()) { // Program.Main is niet geïnteresseerd in de dependencies van Application, // dat is iets wat die class zelf maar moet aangeven var application = container.Resolve<Application>(); application.Execute(); } } } class Application { private readonly IFooReadService _fooReadService; private Application(IFooReadService fooReadService) { _fooReadService = fooReadService; } public void Execute() { var foo = _fooReadService.GetById(1); } public static Application CreateApplication(IFooReadService fooReadService) { // code om een Application te maken, bijvoorbeeld omdat de constructor private is... return new Application(fooReadService); } } interface IFooReadService // CQRS { Foo GetById(int id); } class SqlFooReadService: IFooReadService { public Foo GetById(int id) { // implementatie... } } |
Ook kan een DI container makkelijker dan bij een service locator scoping toepassen. Bijvoorbeeld single instance, of één instantie per HTTP-request, of per instantie van een window. Dat zijn dingen waar een concrete class zich niet mee bezig hoort te houden.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Een HTML5 App is natuurlijk lang niet zo snel als native code, maar zit daar nog veel prijsverschil in? Ben er zelf niet zo in thuis, het hele app gebeuren.
w00t, bijna weekend!
Zonder wat meer details is er natuurlijk vrij weinig over te zeggen, maar ik vind het niet klinken als een heel gek bedrag. Stel dat er iemand 2 weken mee bezig is, dan is het een uur tarief van onder de € 70,-TheNephilim schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:13:
Is € 5.500,- (excl. btw) veel voor een iPhone(xcode)/Android(Java) applicatie met push berichten, een aantal formulieren en wat informatiepagina's, exclusief design?
Een HTML5 App is natuurlijk lang niet zo snel als native code, maar zit daar nog veel prijsverschil in? Ben er zelf niet zo in thuis, het hele app gebeuren.
w00t, bijna weekend!Vanavond naar de Handsome Poets met wat vrienden en familie ^^
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Interessant
Vandaag weer de charme van brakke externe componenten mogen aanschouwen...Voor een product maken we gebruik van een DAL generator library, maar damn wat is dat ding crap zeg. Kreeg een melding van een klant dat iets niet werkte. Uiteraard niet reproduceerbaar op mijn omgeving en de basis-data op beide omgevingen lijkt ook overeen te komen.
Nou ja, dan gaan we de foutmelding wel even zoeken in de codebase (mogelijk dat een andere developer het heeft ingebouwd).... Nope, niet in de code.... Misschien in de database (SP/functions).... Nope niet in de database... Mmmmmm, waar komt het dan wel vandaan? Misschien uit dat pracht element? Ff naam van component en foutmelding in google, jep fout in de library... De library lijkt in sommige gevallen helemaal over de zeik te gaan met NULL's...
Maar ik heb momenteel ook een project waarin ik een Zip file met daarin een XML naar me toe gePOST krijg. Dit is gedaan om de payload van de xml kleiner te maken.
Zijn er al mensen die aan Google Now hebben gevraagd "What is a giraffe?"
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Een makkelijkere oplossing is dan wellicht om gewoon http compression te gebruikenD-Raven schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:38:
Maar ik heb momenteel ook een project waarin ik een Zip file met daarin een XML naar me toe gePOST krijg. Dit is gedaan om de payload van de xml kleiner te maken.
Niet beschikbaar aan de verzendende kant, (AFAIK, python code waar ik geen controle over heb)Woy schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:51:
[...]
Een makkelijkere oplossing is dan wellicht om gewoon http compression te gebruiken
Ja precies, nou dan is het prima. Ik kreeg de vraag van een klant die een App laat maken, het is veel geld, maar ik wist dat apps niet goedkoop zijn om te laten maken. Maar duidelijk zo, thanks! ^^Woy schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:20:
[...]
Zonder wat meer details is er natuurlijk vrij weinig over te zeggen, maar ik vind het niet klinken als een heel gek bedrag. Stel dat er iemand 2 weken mee bezig is, dan is het een uur tarief van onder de € 70,-
Haha, dat is natuurlijk wel leuk! Wat voor taak moet de Rasp. Pi gaan vervullen dan?Solopher schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:58:
Zojuist een Raspberry PI besteld voor op 't werk, mijn baas wil dat ik onderzoek ga doen.
Ah ok. Zou het hier misschien kunnen komen doordat het een reference betreft en dat daarom de template argumenten niet geevalueerd worden oid?
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Niks is goedkoop om te laten maken.TheNephilim schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:05:
het is veel geld, maar ik wist dat apps niet goedkoop zijn om te laten maken.
Een schilder kost tegenwoordig ook al 45 euro per uur, ik snap ook niet dat er developers zijn die zichzelf voor twee tientjes per uur wegzetten. Ga dan weer lekker voor een baas werken, als je zo wanhopig bent.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Dat snap ik, alleen heb ik geen idee hoeveel werk het is op een app te maken. Voor een halve rug kun je een beste website laten maken, een 'kleine' app voor hetzelfde geld vind ik nogal een verschil. Natuurlijk een vergelijking van niks, maar tochCodeCaster schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:09:
[...]
Niks is goedkoop om te laten maken. Een schilder kost tegenwoordig ook al 45 euro per uur, ik snap ook niet dat er developers zijn die zichzelf voor twee tientjes per uur wegzetten. Ga dan weer lekker voor een baas werken, als je zo wanhopig bent.

Verwijderd
Bedankt!JohnStaakke schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 09:14:
[...]
Netjes gedaan, je bent al vrij goed bezig om op professionele wijze te developen.
Op de VM zelf staan geen IDE's (behalve voor Visual Studio voor .NET). Voor webdevelopment heb ik Sublime Text 2 draaien op mijn Macbook. Deze Macbook laat ik dan via Transmit connecteren op de VM. Ik mount de files via SMTP SFTP (thanks ameesters) als schijf en kan ze dan op de Macbook openen in Sublime Text.Erwin537 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 09:23:
Gefeliciteerd Deathraven!
[...]
Ik snap niet helemaal waarom je die Virtual machine gebruikt. Je hebt dan voor elk project een VM op je laptop staan? Wat maakt het uit dat er een aantal IDE's op je laptop staan? En projecten kan je toch gewoon allemaal gestructureerd ergens opslaan?
Het zal zijn dat ik nog niet zo professioneel werk, maar ik snap het voordeel niet: wanneer heb je er last van dat er iets op je laptop staat? En het lijkt me alleen omslachtig.
Also:
enGamebuster schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 09:27:
Het theoretische voordeel is dat je geen conflicten heb met dev omgevingen en je het kan meenemen naar iedere devbak die je wilt.
enJohnStaakke schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 09:29:
En je kan dev omgevingen makkelijk migreren.
YopY schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 09:39:
En je kunt bijvoorbeeld verschillende versies van databases, JVM's etc makkelijker naast elkaar laten draaien (of eigenlijk juist niet). Da's wel handig als je meerdere projecten tegelijkertijd doet (of kortere projecten voor opdrachtgevers met bepaalde eisen).
Narrowcasting, heb al een heel systeem gemaakt alleen 't draait nu op lompere pc's en willen gaan kijken of het ook vloeiend op een pi draait.TheNephilim schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:05:
Haha, dat is natuurlijk wel leuk! Wat voor taak moet de Rasp. Pi gaan vervullen dan?
Voor die halve rug krijg je niet veel website hoorTheNephilim schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:27:
[...]
Dat snap ik, alleen heb ik geen idee hoeveel werk het is op een app te maken. Voor een halve rug kun je een beste website laten maken, een 'kleine' app voor hetzelfde geld vind ik nogal een verschil. Natuurlijk een vergelijking van niks, maar toch
Apps zijn nog gewoon handwerk waar veel uurtjes in gaan zitten
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Mounten via het Simple Mail Transfer Protocol? Dat is nieuw voor mij :-PVerwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:30:
[...]
Ik mount de files via SMTP als schijf en kan ze dan op de Macbook openen in Sublime Text.
[ Voor 63% gewijzigd door ameesters op 04-01-2013 15:35 ]
Hahaameesters schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:34:
[...]
Mounten via het Simple Mail Transfer Protocol? Dat is nieuw voor mij :-P
20 euro is al duur als ik de prijzen op sitedeals en consorten af en toe zieCodeCaster schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:09:
[...]
Niks is goedkoop om te laten maken.
Een schilder kost tegenwoordig ook al 45 euro per uur, ik snap ook niet dat er developers zijn die zichzelf voor twee tientjes per uur wegzetten. Ga dan weer lekker voor een baas werken, als je zo wanhopig bent.
5k bij een 1 pittertje die het interactie ontwerp, design en bouwen doet misschien. Maar bij een beetje buro gaan de prijzen toch al vrij vlotjes in de 10k+TheNephilim schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:27:
[...]
Dat snap ik, alleen heb ik geen idee hoeveel werk het is op een app te maken. Voor een halve rug kun je een beste website laten maken, een 'kleine' app voor hetzelfde geld vind ik nogal een verschil. Natuurlijk een vergelijking van niks, maar toch
[ Voor 37% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 04-01-2013 15:38 ]
Ik pleit dan ook voor een certificate of competence, daar zal een hoop bij wegvallenkwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:36:
[...]
20 euro is al duur als ik de prijzen op sitedeals en consorten af en toe zie
Verwijderd
FTFYameesters schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:34:
[...]
Mounten via het Simple Mail Transfer Protocol? Dat is nieuw voor mij :-P
Nuja, niet enkel voor jou alleen natuurlijk
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 15:38 ]
Ik vrees dat je latency toch wat te hoog gaat worden dan
Misschien moet je VPN-over-SMTP encapsuleren in een andere transport-laag, bijvoorbeeld IP/AC.StM schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:42:
Ik ben wel bekend met VPN's over HTTP of DNS maar nog niet over SMTP....
Ik vrees dat je latency toch wat te hoog gaat worden dan
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Standaard zou de library zo moeten werken:
1
2
3
4
5
6
| public void PublishEvent<T>(T @event) { channel.Publish<T>(@event); } // Elders channel.Subscribe<DomainEvent>(EventHandler.Handle); // Handle functie niet belangrijk. |
Maar nu kreeg ik events als System.Object uit de EventStore die ik gebruik:
1
2
3
4
| public void PublishEvent(Commit commit) { object @event = commit.Events[0]; channel.Publish(@event); // Werkt niet, want wordt op channel.Subscribe<object>() afgeleverd } |
De oplossing:
1
2
3
4
| public void PublishEvent(Commit commit) { object @event = commit.Events[0]; ((dynamic)channel).Publish((dynamic) @event); // Werkt wel, en wordt op channel.Subscribe<T>() afgeleverd } |
Dit vond ik vrij awesome
Inderdaad, mind blown.HMS schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:08:
Wow, mijn mind was even blown.
Standaard zou de library zo moeten werken:
C#:
1 2 3 4 5 6 public void PublishEvent<T>(T @event) { channel.Publish<T>(@event); } // Elders channel.Subscribe<DomainEvent>(EventHandler.Handle); // Handle functie niet belangrijk.
Maar nu kreeg ik events als System.Object uit de EventStore die ik gebruik:
C#:
1 2 3 4 public void PublishEvent(Commit commit) { object @event = commit.Events[0]; channel.Publish(@event); // Werkt niet, want wordt op channel.Subscribe<object>() afgeleverd }
De oplossing:
C#:
1 2 3 4 public void PublishEvent(Commit commit) { object @event = commit.Events[0]; ((dynamic)channel).Publish((dynamic) @event); // Werkt wel, en wordt op channel.Subscribe<T>() afgeleverd }
Dit vond ik vrij awesome
1
2
3
4
| public void PublishEvent(Commit commit) { dynamic @event = commit.Events[0]; ((dynamic) channel).Publish(@event); } |
Overigens, welke EventStore gebruik je? Ik zat er net over te lezen, en het klinkt als een cool principe om een keer te onderzoeken in een hobby-project.
[ Voor 6% gewijzigd door Korben op 04-01-2013 16:16 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
| public void PublishEvent(Commit commit) { using(dynamic channel = _bus.OpenPublishChannel()) { // Skip for loop dynamic @event = commit.Events[i]; channel.Publish(@event); } } |
Ik gebruik de EventStore van Jonathan Oliver (https://github.com/joliver/EventStore), maar er zijn natuurlijk meerdere beschikbaar:
https://github.com/Lokad/lokad-cqrs (Bevat meer dan alleen een event store, vrij uitgebreid CQRS project)
http://www.geteventstore.com/ (EventStore door Gregory Young, 'grondlegger' van Event Sourcing (zoals ik het begrepen heb
Het verschil tussen die van JOliver is dat die een EventStore boven op een andere storage implementatie doet, dus EventStore boven op SQL Server / MongoDB / RavenDB. En de andere twee implementatie voor een EventStore zijn op zichzelf (dus zonder onderliggende 3rd party database).
Ik ben er nog niet uit welke aanpak ik het beste vind
[ Voor 73% gewijzigd door HMS op 04-01-2013 16:30 ]
BtM909 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:47:
Maken ze dan bij Google toch stiekem gebruik van Siri?BtM909 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:47:
Feli Deathraven!
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Schijnt alleen te werken bij de Engelse vrouwelijke stem. Ik krijg alleen de mannelijke en die bugt niet
~edit:
Oh en LMAO: http://i.imgur.com/ztvjj.png
[ Voor 9% gewijzigd door HMS op 04-01-2013 17:00 ]
Op dit tijdstip gaat koffie niet meer helpen denk ik
Heb 2 lekkere productieve dagen voor een klant gehad dus vind dat ik er wel een einde aan mag maken voor deze week. Er staan nog wel wat issues in de bugtracker, maar daar heb ik absoluut geen zin meer in vandaag

Ik voel een patent aankomenKorben schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:51:
[...]
Misschien moet je VPN-over-SMTP encapsuleren in een andere transport-laag, bijvoorbeeld IP/AC.
Haha, nee heb een klein uurtje geleden nog een blikje Blue Bastard achterover gegooid, maar dat mag niet baten!.Gertjan. schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:12:
[...]
Op dit tijdstip gaat koffie niet meer helpen denk ikTijd voor wat sterkers, straks eens een lekker glaasje wijn inschenken
Heb 2 lekkere productieve dagen voor een klant gehad dus vind dat ik er wel een einde aan mag maken voor deze week. Er staan nog wel wat issues in de bugtracker, maar daar heb ik absoluut geen zin meer in vandaag
Nou het was even oppakken allemaal deze week, maar redelijk wat gedaan, al waren het veel kleine dingen. Vandaag de hele middag bezig geweest met een custom carousel

HMS schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:58:
[...]
Schijnt alleen te werken bij de Engelse vrouwelijke stem. Ik krijg alleen de mannelijke en die bugt niet
~edit:
Oh en LMAO: http://i.imgur.com/ztvjj.png
Maar welke taal heb je geselecteerd om de mannelijke stem te krijgen dan?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Proficiat met je verjaardag!D-Raven schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 08:43:
Vandaag spelen met NServiceBus. Merk dat ik toch echt ergens wat video'tjes moet gaan opduikelen, want volgens mij heb ik nog een verkeerde mindset voor dit framework...
NServicebus heeft zeer goede documentatie online --> http://support.nservicebus.com/
Moest je via de werkgever kunnen regelen om een training te doen http://nservicebus.com/Training.aspx , zeker doen dan. Heb deze vorig jaar ook kunnen gaan doen.
Ik denk Nederlands, hoewel mijn standaard taal op US-English staat. Zeer vreemdBtM909 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:21:
[...]
Maar welke taal heb je geselecteerd om de mannelijke stem te krijgen dan?
Er is al wel een deellijstje voor UK-domains: http://www.dave-thorp.me....ock-the-eu-cookie-popups/
Maar met de Nederlandse situatie gaat dit niet eens meer werken, bijv. tweakers geeft een aparte pagina zonder cookies terug zonder de oorspronkelijke content. Ik zoek dus denk ik meer automatische acceptatie, een soort basissetje cookies. Zou ook handig zijn als zowel cookies als wireless voorwaarden van gratis aanbieders automatisch geaccepteerd werden. Als niemand het maakt doe ik zelf over een jaartje ofzo maar eens een poging
Ook zo'n heerlijke Amerikaanse insteek in die nieuwe serie popups: "wettelijk verplicht"/it's the law.
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Moet je eens naar The Hacker News gaan. Dat is nog idioter dan de cookiewalls.pedorus schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:07:
Ben me nogal aan het ergeren aan al die cookie-popups tegenwoordig. Zit bijna te denken om een soort adblock voor cookie-popups te maken, enkel ik heb zelf wat te weinig tijd over.
Er is al wel een deellijstje voor UK-domains: http://www.dave-thorp.me....ock-the-eu-cookie-popups/
Maar met de Nederlandse situatie gaat dit niet eens meer werken, bijv. tweakers geeft een aparte pagina zonder cookies terug zonder de oorspronkelijke content. Ik zoek dus denk ik meer automatische acceptatie, een soort basissetje cookies. Zou ook handig zijn als zowel cookies als wireless voorwaarden van gratis aanbieders automatisch geaccepteerd werden. Als niemand het maakt doe ik zelf over een jaartje ofzo maar eens een poging
Ook zo'n heerlijke Amerikaanse insteek in die nieuwe serie popups: "wettelijk verplicht"/it's the law.
-niks-
Ik heb nog nooit een GUI gebruikt voor versioning, niet bij git, niet bij svn, etc.MLM schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:21:
Bij mijn nieuwe baan gebruikt men Perforce, wat is dat echt een fijne tool zeg. Lekkere integratie met VS ookHiervoor slechts TortoiseSVN gebruikt, dat valt echt in het niet. (Maar goed, de 1 is gratis, en de ander niet, dus dan mag je ook wel iets verwachten lijkt me).
Maar dat Perforce ziet er best geinig uit inderdaad.
Heb toch het idee dat de insteek meer is: Dan maar zo, als iedereen er straks schijtziek van begint te worden dan gaan ze vast genoeg klagen om de wet aangepast te krijgen.pedorus schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:07:
http://imessageforwindows.com/index.html
Is het te vertrouwen? Zou wel nice zijn als het kon
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Lol alles behalve. Open-source, maar source is nergens te bekennen. Downloadlink gaat naar een betaal download pagina...F.West98 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:39:
WTF. Kom ik ineens dit tegen:
Of als je verder kijkt dan je neus lang is:
http://www.scamadviser.co...eforwindows.com-safe.html
[ Voor 13% gewijzigd door Megamind op 05-01-2013 00:44 ]
Niet helemaal. SFTP en FTP via SSH zijn niet hetzelfde.GoTCoast schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:36:
SFTP (FTP via SSH dus)
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Ik zat er nog aan te denken om een HTTP header te introduceren: "X-Allow-All-Cookies" en dan browser plugins maken die die header meesturen. Maar dan moeten de cookie popus wel op die header controleren natuurlijkpedorus schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:07:
Ben me nogal aan het ergeren aan al die cookie-popups tegenwoordig. Zit bijna te denken om een soort adblock voor cookie-popups te maken, enkel ik heb zelf wat te weinig tijd over.
Waarschijnlijk is het daar nu ook te laat voor.
Op zich een goed innovatief idee, zorg dat het default aanstaat. Zorg dat de browser-fabrikanten het opnemen en default aanzetten en dat mensen het dan in de browser-opties uit kunnen zetten.Pizzalucht schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 01:30:
[...]
Ik zat er nog aan te denken om een HTTP header te introduceren: "X-Allow-All-Cookies" en dan browser plugins maken die die header meesturen. Maar dan moeten de cookie popus wel op die header controleren natuurlijk
Oh wacht,...
Helaas is het volgens mij alleen zo in de wet geregeld dat je zo'n header niet mag accepteren... (Je moet expliciet toestemming geven) Volgens mij had Arnoud al een keer zo'n oplossing behandeld op zn blog.Pizzalucht schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 01:30:
[...]
Ik zat er nog aan te denken om een HTTP header te introduceren: "X-Allow-All-Cookies" en dan browser plugins maken die die header meesturen. Maar dan moeten de cookie popus wel op die header controleren natuurlijk
Dat doe je dan toch ook als opt-in? Het mag dan alleen niet default aan staan ... vind die hele cookie madness maar onzinStM schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 02:25:
[...]
Helaas is het volgens mij alleen zo in de wet geregeld dat je zo'n header niet mag accepteren... (Je moet expliciet toestemming geven) Volgens mij had Arnoud al een keer zo'n oplossing behandeld op zn blog.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Atm een leuke paper (schoolopdracht...) aan het schrijven over oa closed vs open source licenties (In een bepaalde context, maar nu vooral het verschil aan het uitleggen. Alleen wel iets diepgaander als open source kan je de broncode van inzien
Nog geen link/antwoord?.oisyn schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:33:
Jezus wat duurt de moderatie voor comp.std.c++ lang.
Volgens mij is het zelfs voor juristen lastigStM schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 04:10:
Misschien heb ik het mezelf weer eens te lastig gemaakt
[ Voor 37% gewijzigd door farlane op 05-01-2013 11:50 ]
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Heb je al gezien waar hun downloadlink heen gaat? Dan is het bij voorbaat al "seems legit".F.West98 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:39:
WTF. Kom ik ineens dit tegen:
Maar mensen kiezen er toch zelf voor om zo'n plugin te installeren?StM schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 02:25:
[...]
Helaas is het volgens mij alleen zo in de wet geregeld dat je zo'n header niet mag accepteren... (Je moet expliciet toestemming geven) Volgens mij had Arnoud al een keer zo'n oplossing behandeld op zn blog.
Dus in feite geven ze toestemming.
Ik en VBA
Of VBA en Outlook.
Of ik en Outlook
Door één if verschil werkt de code OF wel OF niet. Echt, why!
Mijn post staat er nog niet eens
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nee,
MET de if werkt de code verderop niet (één regel niet, de MsgBox wel)
ZONDER de if werkt alles, inclusief die MsgBox en die rege
Je kunt wel dingen zeggen wat er wel of niet werkt, maar zonder sauscode is het vrij onduidelijk voor ons heF.West98 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:34:
[...]
Nee,
MET de if werkt de code verderop niet (één regel niet, de MsgBox wel)
ZONDER de if werkt alles, inclusief die MsgBox en die rege
Maar als ik je zo hoor, maak je denk ik geen goed gebruik van:
1
2
3
4
5
| If jestatement =1 Then je spul hier End If |
Gok dat je de End If vergeten bent dan oid.
www.maartendeboer.net
Zo'n idee heb ik ook een paar maanden terug gehad. Het probleem is dat veel bedrijven moeten 'gissen' naar de exacte cookie-wetgeving waarbij veel bedrijven het zekere voor het onzekere namen en ook netjes voor 1 januari 2013 hun websites hebben draaien met een cookie-dialoog.Pizzalucht schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 22:19:
[...]
Maar mensen kiezen er toch zelf voor om zo'n plugin te installeren?
Dus in feite geven ze toestemming.
Als er nu een standaard gemaakt kon worden (al dan niet expliciet aangegeven door de overheid), waar iedere website aan moet voldoen, dan was het voor iedereen een stuk gemakkelijker geweest. Ook het http-header idee zou dan technisch gezien meer draagvlak krijgen (mits toegestaan door de regelgeving van de overheid, maar die is hierin vrij vaag).
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Probeer het eens via.oisyn schreef op zondag 06 januari 2013 @ 23:29:
Irritant. Ik gebruikte weleens een usenet applicatie (voor text groepen), ik had best een fijne freeware app met een hoop functionaliteit. Ik weet de naam echer niet meer, en als je tegenwoordig zoekt op news readers dan kom je voornamelijk op sites die louter applicaties voor binaries aanprijzen
Wikipedia: List of Usenet newsreaders
of
Wikipedia: Comparison of Usenet newsreaders
?
Kunnen e-mail clients zoals Thunderbird niet ook gewoon voor nieuwsgroepen (text) gebruikt worden?.oisyn schreef op maandag 07 januari 2013 @ 00:28:
Daar stond ie niet tussen. Daarnaast zijn de meeste gewoon clients voor binary data. Maar ik ben er al achter, ik gebruikte MesNews.
www.maartendeboer.net
Kom er net achter dat ze (ISO C++) tegenwoordig gewoon hun eigen forum hebben.oisyn schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:56:
[...]
Mijn post staat er nog niet eens. Ik heb gepost via Google Groups, maar die slaat wat je stuurt ook nergens op dus ik heb het origineel ook niet meer. Doe het vanavond wel opnieuw met een newsreader.

Mijn vraag staat hier: https://groups.google.com...td-discussion/m7PUJ9jLuSo
Tevens heb ik mijn neus dermate diep in de standaard gestoken dat ik er eigenlijk wel zeker van ben dat het gewoon valid C++11 is
.edit: en WHAT THE FUCK, dit compilet dus gewoon wel:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| template<class T, class U> struct S { }; template<template<class...> class T, class... Args> void Foo(const T<Args...> & s) { } int main() { S<int, float> s; Foo(s); } |
S matcht dus blijkbaar wel een template<class...> class T

[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 07-01-2013 02:37 ]
Bedoel je toevallig Free Agent?.oisyn schreef op maandag 07 januari 2013 @ 01:18:
Zoveel clients kunnen het, mijn punt was dat ik de app zocht die ik in het verleden gebruikte omdat die fijne features had
Gebruikte ik vroeger ook veel (in mijn dial-up usenet tijd).
Never mind - ik zie dat je vroeger iets anders gebruikte. Tijd voor koffie
[ Voor 9% gewijzigd door Sardaukar op 07-01-2013 08:36 ]
Het was niet heel veel bijzonders, maar wel de zoveelste keer dat ik een nieuwere versie heb op de plek waar ik nou net niet zit. En met een uur reistijd is het niet dat je even heen en weer gaat om het toch nog even mee te pikken.
tijd voor een fatsoenlijke oplossing met een DVCS dusErwin537 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 08:45:
Fuck, thuis ben ik nog even aan een test projectje gaan werken. 's avonds geupload naar dropbox als .rar, maar blijkbaar was hij nog niet klaar met synchroniseren toen ik mijn computer afsloot (helaas niet opgelet).
Het was niet heel veel bijzonders, maar wel de zoveelste keer dat ik een nieuwere versie heb op de plek waar ik nou net niet zit. En met een uur reistijd is het niet dat je even heen en weer gaat om het toch nog even mee te pikken.
Erwin537 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 08:45:
[...] maar blijkbaar was hij nog niet klaar met synchroniseren toen ik mijn computer afsloot (helaas niet opgelet).
[...]
Echte tweakers zetten toch hun computer helemaal niet uit?kwaakvaak_v2 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 08:47:
[...]
tijd voor een fatsoenlijke oplossing met een DVCS dus
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Eigenlijk wel. Dat is ook wel één van de punten die ik echt wil gaan bekijken als ik klaar ben met mijn stage. Helaas hebben we het nooit op de opleiding gehad (en is het ook nooit echt aantrekkelijk geweest om het te gebruiken). Zelfs bij m'n stages werd het niet gebruikt. Bij m'n eerste stage was dat ook niet zo erg: daar was één webdeveloper en had geen belang bij versioning (los van die in zijn IDE).kwaakvaak_v2 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 08:47:
[...]
tijd voor een fatsoenlijke oplossing met een DVCS dus
Waar ik nu zit hebben ze het ook niet, maar hier is het redelijk triest. Heb al een paar keer aangeraden er naar te gaan kijken, maar ze willen het nu liever op een server handmatig met text-bestandjes doen.

Kater? Eerst water, de rest komt later
Vorige week al voorzichtig begonnen, maar deze week brand de ellende het werk echt los.Kips schreef op maandag 07 januari 2013 @ 08:39:
Weer aan 't werk!
Vandaag weer opstarten bij een van mijn grotere projecten. We gaan een nieuwe module opzetten, dus daar moeten we eerst het hele functionele verhaal voor aftikken en vervolgens moet alles in een planning worden gezet... En laat plannen nou net mijn grootste hobby zijn (not...)...
Mooie is dat ik al eens een "voor de vuist weg" planning heb gegeven en daar al op is afgedongen, daarnaast is de inzet qua uren verhoogd waardoor er nog meer druk is om het snel af te hebben...
Eens kijken of ik met MS project wat moois kan bakken. Complexiteit zit hem in het feit dat een aantal resources slechts een beperkt aantal uur per week besteden, en dat sommige resources een andere doorloop snelheid hebben. De planning is afgegeven op senior-uren, maar een junior doet er langer over (geen flauw idee hoeveel, maar in ieder geval langer). Daarnaast zal een junior een tijdsimpact hebben op de senior...
Pffffffft.... Ben ik blij dat ik nooit projectmanager ben geworden.
Helaas denken klanten nogal snel: hee, als jij er 40 uur over doet en ik zet 4 ontwikkelaars neer, dan duurt het maar 10 uur, right? Vaak denken ze ook dat wij nogal plug-and-play zijn, dat ze er gewoon "even" 3 ontwikkelaars bijprikken en dat deze direct 100% up-to-speed zijn... In sommige sectoren werkt dat redelijk, want daar zijn standaarden (bijvoorbeeld bij boekhouders), maar in onze sector is dat gewoon niet mogelijk...
Daarnaast heb je niet zo heel snel 3 nieuwe mensen erbij geprikt

Het gaat me een beetje boven de pet moet ik zeggen maar ik heb het gevoel dat je veranderingen er voor zorgen dat op een ander ( later ) moment de template expansies gedaan worden waardoor het wel goed gaat. Of zoiets..oisyn schreef op maandag 07 januari 2013 @ 02:21:
.edit: en WHAT THE FUCK, dit compilet dus gewoon wel:
C++:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 template<class T, class U> struct S { }; template<template<class...> class T, class... Args> void Foo(const T<Args...> & s) { } int main() { S<int, float> s; Foo(s); }
S matcht dus blijkbaar wel een template<class...> class T
Iig bedankt voor de pointer naar liveworkspaces.org, erg handig want ik was zelf gcc 4.7 aan het bouwen hiervoor maar dat ging niet echt lekker
[ Voor 5% gewijzigd door farlane op 07-01-2013 09:03 ]
Zat een aantal jaar terug met dezelfde weerstand; heb SVN gewoon doorgevoerd voor mezelf en inmiddels wordt het als vanzelfsprekend ervaren dat je het gebruikt. Voor de meesten en de rest weiger ik te helpen als ze niet hun prut in SVN hebben gezet.Erwin537 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 08:53:
Heb al een paar keer aangeraden er naar te gaan kijken, maar ze willen het nu liever op een server handmatig met text-bestandjes doen.
Het heeft indmiddels al heel wat voordelen opgeleverd, simpelweg het eenvoudig op meerde pc's/laptops werken, het samenwerken aan een project en het zoeken naar fouten die 'er de vorige keer nog niet in zaten' maakt deze tool voor mij het belangrijkst na de ontwikkelomgeving zelf.
On a sidenote
Halve nacht op de wc gezeten, en nu weer om het halve uur rennen. Lekker begin zo.
[ Voor 6% gewijzigd door farlane op 07-01-2013 09:10 ]
Het is ook lastig om als .NET'er interessante vacatures te vinden, zeker als je graag met de nieuwere dingen bezig bent.Gertjan. schreef op maandag 07 januari 2013 @ 08:55:
heb inmiddels ondervonden dat het verdomd moeilijk is om mensen te vinden in de .NET wereld.
[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-01-2013 09:14 ]
Van werken is er nog niet veel in huis gekomen. Ik was amper ingelogd op mijn pc of het brandalarm ging af om 8u10. Leuk zo in de koude buiten staan wachten zonder jas (die lag nog in mijn auto in de ondergrondse parking). Daarna terug naar binnen na de "geruststellende" boodschap: "We hebben de oorzaak van het brandalarm niet gevonden, jullie mogen terug naar binnen". Kwartiertje later opnieuw brandalarm en terug buiten in de kou staan wachten. Dan nog eens als we amper 3 minuten binnen zijn, maar dan heeft iemand het brandalarm onderbroken.
Terug starten na 2 weken vakantie is al niet gemakkelijk, maar zo wordt het wel moeilijk
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.