Niet de eerste hoor couchpotato had ook zo'n deinstall bug waar zelfs alle directories in programfiles werden verwijderd xD.
Nothing to see here!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Niet de eerste hoor couchpotato had ook zo'n deinstall bug waar zelfs alle directories in programfiles werden verwijderd xD.
Nothing to see here!
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
[ Voor 20% gewijzigd door Struikrover op 28-12-2012 22:53 ]
Moet je geen BSOD krijgen tijdens de firmware updateStruikrover schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:52:
Wauw, zostraks te maken gehad met de beruchte Crucial M4 bug: als je minstens 5184 uur power-on time op de SSD hebt staan, gaat ie spontaan ieder uur rebooten, met voor mij een BSOD tot gevolg.
Zo zie je maar, wat vaker firmware updates uitvoeren
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Tuurlijk lezen ze mee, maar hun implementatie heeft nog steeds wat bugjesPizzalucht schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:04:
[...]
En opeens heeft FOK! een canvas sneeuwbanner![]()
Lezen ze toevallig mee?
Intentionally left blank
toch is die van FoK mooier random. Echte sneeuw valt niet recht.crisp schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 01:33:
[...]
Tuurlijk lezen ze mee, maar hun implementatie heeft nog steeds wat bugjes
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Onze sneeuw valt ook niet recht hoorF.West98 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 01:40:
[...]
toch is die van FoK mooier random. Echte sneeuw valt niet recht.
Intentionally left blank
Maar hier is er een begin- en eindpunt, de beweging tussen de twee punten is recht, dat is wat F.West98 bedoelt denk ik.
Ik zal wel scheel zijn, maar ik zie geen sneeuw op fok...Pizzalucht schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:01:
[...] Op FOK! gaat een sneeuwvlokje heen en weer
[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 29-12-2012 12:05 ]
FreeReef.nl
[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 29-12-2012 17:22 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
En werkt dat goed samen? Laravel4 of 3 nog?m19 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:24:
Vanavond maar weer eens een ouderwets zaterdagavondje coden met Laravel en BackboneJS. Al maanden geen serieus code meer getypt.
Op Teakers ook hoor. Ik zie sneeuw duidelijk bochtjes makenPizzalucht schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:01:
[...]
Maar hier is er een begin- en eindpunt, de beweging tussen de twee punten is recht, dat is wat F.West98 bedoelt denk ik.
Op FOK! gaat een sneeuwvlokje heen en weer
Ja werkt zeer goed samen, vooral als je restful controllers gebruikt wat in Laravel4 standaard is.Barryvdh schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:21:
[...]
En werkt dat goed samen? Laravel4 of 3 nog?
CodeCaster schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:20:
Ik dacht al dat ik gek werd.De Share-charm in m'n Windows 8-app werkte na wat testen met het cancellen ervan ineens helemaal niet meer, hij bleef maar hangen op iets van "Getting share info for {app}". Wat testjes later leek het niet aan mijn code te liggen en testte ik het eens vanuit een andere app.
Dat ging nog fouter: "Something went wrong with Share. Try again later". De oplossing: explorer.exe herstarten.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Laravel is voor mij persoonlijk een enorm fijn framework die inderdaad veel gebruik maakt van static functions, heb je ook gelijk het enigste punt waar sommige mensen negatief over zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:55:
Is Laravel niet een enorm lelijk framework met een overgebruik van statics?
Ja echt hoor.
[ Voor 25% gewijzigd door CodeCaster op 29-12-2012 21:04 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Dat zie ik ook als groot nadeel. Er is niet nagedacht over testbaarheid van het framework. Dat, het feit dat er heel veel marketing prietpraat omheen zit en dat het voornamelijk door 1 programmeur die elke keer weer andere designprinciples erop na houdt wordt geschreven weerhoud mij ervan er serieus iets mee te gaan doen. Het is niet duidelijk hoe de continuiteit van het framework gaat zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:55:
Is Laravel niet een enorm lelijk framework met een overgebruik van statics?
[ Voor 0% gewijzigd door armageddon_2k1 op 30-12-2012 10:20 . Reden: Typen op ipad sux ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Er bestaan gewoon wat frameworks (ik ken nette overigens niet) die een goede implementatie hebben om allerlei dingen standaard op te vangen. Dit werkt ook gewoon perfect.armageddon_2k1 schreef op zondag 30 december 2012 @ 10:19:
[...]
Dat zie ik ook als groot nadeel. Er is niet nagedacht over testbaarheid van het framework. Dat, het feit dat er heel veel marketing prietpraat omheen zit en dat het voornamelijk door 1 programmeur die elke keer weer andere designprinciples erop na houdt wordt geschreven weerhoud mij ervan er serieus iets mee te gaan doen. Het is niet duidelijk hoe de continuiteit van het framework gaat zijn.
Ik kwam trouwens via via op Nette framework. Ik vind het erg van lef getuigen dat je over je framework zegt dat ie 'perfect security' heeft..... Dat is vragen om gehackt te worden
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Nee hoor... In de canvas versie in ieder geval niet.marcop23 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:52:
[...]
Op Teakers ook hoor. Ik zie sneeuw duidelijk bochtjes maken
Aan de devs: Eigenlijk moet bij een hele hoop sneeuw het ineens gaan regenen, waardoor het geel wordt en het wat inzakt waar nog een 'hol' zit. Of er moet een NS trein / sneeuwschuiver alles wegschuiven
Je hebt tijd teveel, toch?
Over de continuïteit ben ik het wel mee eens, maar ik denk dat dat met Laravel4 wel beter wordt, aangezien er met de PSR-1/2 standaard iig wel een duidelijke lijn in zit met coding stijl, en meer leunen op standaard componenten met Composer (veel van Symfony2). (Maar hij claimt ook nergens dat hij long-time-support levert, al hoop ik dat het met Laravel4 wat stabieler wordt)armageddon_2k1 schreef op zondag 30 december 2012 @ 10:19:
[...]
Dat zie ik ook als groot nadeel. Er is niet nagedacht over testbaarheid van het framework. Dat, het feit dat er heel veel marketing prietpraat omheen zit en dat het voornamelijk door 1 programmeur die elke keer weer andere designprinciples erop na houdt wordt geschreven weerhoud mij ervan er serieus iets mee te gaan doen. Het is niet duidelijk hoe de continuiteit van het framework gaat zijn.
Ik kwam trouwens via via op Nette framework. Ik vind het erg van lef getuigen dat je over je framework zegt dat ie 'perfect security' heeft..... Dat is vragen om gehackt te worden
Ik vind persoonlijk dat je met bepaalde dingen, zoals XSS kan verwachten dat dit wel perfect is afgehandeld. Als je ook zou lezen waar ze die 'perfect security' op "geven", dan is dit best een reeël aanbod:armageddon_2k1 schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:01:
Sorry, maar ongeacht hoe groot het framework of wel doordacht het is. Je kán gewoon niet zeggen dat het framework perfect security heeft. Dat is gewoon een claim die je nooit waar kan maken én nogal wat verwachtingen schept. Dat het security heel serieus neemt is iets anders.
Bij Nette is het zo opgelost dat de developer er zo ver mogelijk weg van wordt gehouden en het framework al deze security issues probeert op te lossen. Dan werk je dus juist in de hand dat een developer compleet oblivious is mbt security waardoor die taak én verantwoordelijkheid dus voor 100% bij het framework komt te liggen. En zoals jij zegt "...dan helpt het beste framework niet meer".
[ Voor 11% gewijzigd door Douweegbertje op 30-12-2012 19:40 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
[ Voor 90% gewijzigd door lauwsa op 31-12-2012 09:06 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Hier het zelfde. Zit vandaag helemaal alleen op de afdeling.Firesphere schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:25:
Blegh, helemaal alleen hier op kantoor. Kinda boring.
[ Voor 21% gewijzigd door Ryur op 31-12-2012 11:36 ]
https://niels.nu
Nouja. Het is overgedragen, of ze nu willen of nietlauwsa schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:49:
@Hydra gl. het lijkt me aan de ene kant wel fijn dat al je niet leuke werkzaamheden overgedragen kunnen worden. Als je die hebt natuurlijk.
Succes op je nieuwe plek. Je blijft toch wel hier rondhangen he?Hydra schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:00:
[...]
Nouja. Het is overgedragen, of ze nu willen of nietVanaf morgen ben ik pleitos
Sommige dingen ga ik missen, sommige dingen absoluut niet
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Oei klinkt niet zo best!GoTCoast schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:27:
Bij mij begint het leuk: door mijn rug gegaan en leverproblemen door alle medicatie.
Straks nog even naar ziekenhuis (Hengelo gelukkig, ben al blij dat ik niet naar Enschede moet) voor testen hoe erg mijn lever naar de mallemoren is.
Vrees dat ik toch maar eens een rolstoel moet bestellen voor op slechte dagen.
Vandaag dus maar even geen werk van mij
Kater? Eerst water, de rest komt later
Tuurlijk! Ben geen developer meer (ben straks salesFiresphere schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:02:
Succes op je nieuwe plek. Je blijft toch wel hier rondhangen he?
Dat is de goede volgorde idd. Hier logt er ook nog een stof te happen.YopY schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:22:
Ik moet er nog altijd eentje kopen,. En dan uitzoeken wat ik ermee ga doen,
.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik heb toch ernstig mijn twijfels over hun XSS protection, aangezien ze zelf analyse doen waar je een PHP var gebruikt (attr, HTML of JS) en dan context aware escaping doen. Klinkt als een disaster waiting to happen.douweegbertje schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:36:
[...]
Ik vind persoonlijk dat je met bepaalde dingen, zoals XSS kan verwachten dat dit wel perfect is afgehandeld. Als je ook zou lezen waar ze die 'perfect security' op "geven", dan is dit best een reeël aanbod:
- XSS
- CSRF
- URL attack
- Session attacks
4 puntjes die in feite goed te beheren zijn, en niet te verpesten zijn als dev'r tenzij je misschien in de core gaat werken.
Stuur maar op, ik weet wel een goed doel waar'ie iets nuttigs kan betekenen voor de samenleving.oisyn schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:44:
[...]
Dat is de goede volgorde idd. Hier logt er ook nog een stof te happen.
[ Voor 21% gewijzigd door StM op 31-12-2012 18:32 ]
Haha, ik denk de meeste van die dingen. Ik heb er inderdaad ook een liggen, heb er alleen even Raspbmc opgezet, en verder nog nooit naar om gekeken ( Ik heb immers al 2 media centers.oisyn schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:44:
[...]
Dat is de goede volgorde idd. Hier logt er ook nog een stof te happen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Een ligt hier in de kast (nog in de verpakking) en de ander hangt al maanden aan een ethernetkabel op zolder. Dat hangen mag je trouwens letterlijk nemen. Daarop draait Arch Linux met git, een irc bouncer en irssi (klein botje mee gemaaktWoy schreef op maandag 31 december 2012 @ 20:12:
[...]
Haha, ik denk de meeste van die dingen. Ik heb er inderdaad ook een liggen, heb er alleen even Raspbmc opgezet, en verder nog nooit naar om gekeken ( Ik heb immers al 2 media centers)
Symfony 2 is inderdaad een van de grote jongens samen met Zend Framework 2. Ik heb eerst met Zend Framework 1 gewerkt maar heb dit toch al snel ingeruild voor Symfony 2 aangezien die gewoon veel flexibeler is! Zend Framework 2 zou hoop moeten bieden maar ik ben eigenlijk niet meer terug gegaan!StM schreef op maandag 31 december 2012 @ 18:31:
Ik zou eens naar Symfony 2 kijken. Misschien niet de makkelijkste maar naar mijn mening 1 van de leidende frameworks momenteelComponenten er van worden in verschillende andere frameworks gebruikt.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Ik heb een demo er bij gedaan, al vanaf het prille begin!StM schreef op maandag 31 december 2012 @ 20:51:
Ik heb zo'n hekel aan GitHub projecten zonder screenshots of demo site als het een JS component is. Zoveel moeite is dat toch niet om ergens even een demo online te gooien. Volgens mij kan het tegenwoordig zelfs op GitHub zelf
Als je naar iets specifieks op zoek bent wil je gewoon niet steeds al die projecten moeten clonen naar je PC...
[ Voor 22% gewijzigd door Ventieldopje op 01-01-2013 04:14 ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
[ Voor 80% gewijzigd door GateKeaper op 01-01-2013 04:25 ]
Gelukkig nieuwjaar! Je lightbox werkt best oke op een iPhone 4et iOS 6.01... Alleen licht choppy maar dat kan liggen aan het feit dat ie al 2 jaar oud isVentieldopje schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 03:02:
[...]
Ik heb een demo er bij gedaan, al vanaf het prille begin!Demo staat nu ook online te bewonderen voor de mensen die niet willen clonen (of een zipje willen downloaden) om te koekeloeren:
http://mdeboer.github.com/jquery-fluidbox/ (als het goed is, zo niet ... fix ik dit morgen)
Readme met voorbeelden en opties is ook in de maak!
Gelukkig nieuwjaar iedereen!... En gefeliciteerd StM!
Verwijderd
Ik heb er vorige week ook eentje besteld. Ik ga hem vooral gebruiken als Git-server.YopY schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:22:
Ik moet er nog altijd eentje kopen,. En dan uitzoeken wat ik ermee ga doen,
.
Ik heb vorig jaar even gespeeld met CodeIgniter en was daar zeer tevreden over. De leercurve is helemaal niet stijl en alles is mooi gedocumenteerd. Nu ben ik bezig met Zend Framework en Ruby On Rails.Peunage schreef op maandag 31 december 2012 @ 18:28:
Wat is volgens jullie een goede maar vooral makkelijk te leren PHP framework?
Ik weet al wat van OOP af. Het MVC idee/principe snap ik nu ook wel. Maar wat is een framework wat makkelijk en snel te leren is?
Ik ga binnenkort aan een best uitgebreid project werken en ik wil dit in een Framework gaan doen.
Zelf heb ik al gekeken naar Zend, CakePHP, Yii en CodeIgniter. Nou lijkt CodeIgniter niet al te ingewikkeld, maar misschien weten jullie een ander Framework wat ik snel onder de knie kan krijgen.
www.maartendeboer.net
[ Voor 6% gewijzigd door Barryvdh op 01-01-2013 21:39 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik maak mezelf daar ook een beetje schuldig aan met een bepaald project dat ik op Github heb staan (moet eens flink gaan werken aan de documentatie). Er is geen live demo op dit moment, maar dat komt omdat m'n client-side JS component een back-end server nodig heeft.StM schreef op maandag 31 december 2012 @ 20:51:
Ik heb zo'n hekel aan GitHub projecten zonder screenshots of demo site als het een JS component is. Zoveel moeite is dat toch niet om ergens even een demo online te gooien. Volgens mij kan het tegenwoordig zelfs op GitHub zelf
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
[ Voor 2% gewijzigd door Solopher op 01-01-2013 22:17 . Reden: StM feliciteren ]
Verwijderd
Met Zend Framwork leren we nu ook werken op school. Tot nu toe nog niet echt iets spannends gezien, maar ik heb al her en der gelezen dat Zend een steile leercurve heeft.Solopher schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:16:
Ik heb zelf ook veel met CodeIgniter gewerkt een compleet CMS erop geschreven, maar dat wordt nu niet meer gebruikt op misschien een enkele site na. Op een gegeven moment gebruikte ik Swiftmailer en Doctrine en daarom heb ik toen maar besloten om over te stappen naar Symfony 2.
Bij mijn werkgever draaien er momenteel nog iets van 100 sites op een CMS systeem gemaakt met CakePHP hier heb ik dus ook wel de nodige ervaring mee maar helaas was degene die het CMS gemaakt heeft zo slim om in de cake map dingen te gaan aanpassen, waardoor upgraden van 1.2.x naar 2.x niet meer mogelijk is.
Het ergste framework waar ik ooit mee heb gewerkt vond ik Zend Framework (oude versie) maar dat misschien ook kunnen komen door de omvang van het project.
btw: Iedereen nog een fijn nieuw jaar toegewenst!
StM gefeliciteerd met je verjaardag
Je weet dat zowel zend framework 1 als codeigniter een beetje langzaam richting vergane glory gaan toch? Als je toch nieuwe dingen wilt leren zou ik persoonlijk kijken naar frameworks die in de basis op 5.3 gemaakt zijn. ZF2, Symfony2 of 5.4 en hoger dingen als Aura phpVerwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 13:50:
[...]
Ik heb er vorige week ook eentje besteld. Ik ga hem vooral gebruiken als Git-server.
Hier kan je anders ook wel leuke ideetjes opdoen.
[...]
Ik heb vorig jaar even gespeeld met CodeIgniter en was daar zeer tevreden over. De leercurve is helemaal niet stijl en alles is mooi gedocumenteerd. Nu ben ik bezig met Zend Framework en Ruby On Rails.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ik ben wel een beetje bijgekomen van het zuipfeestje ( Was al om 4:30 thuis, dus dat viel wel mee ), maar nog niet helemaal van het vroege opstaan vanochtend omdat ik weer moet werken vandaag
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
Dat weet ik ja. Daarom ben ik ook gestopt met CodeIgniter en ben ik begonnen met Ruby On Rails. Wat ZF betreft: dat wordt op school gegeven dus daar kan ik vrij weinig tot niets aan veranderen hekwaakvaak_v2 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:34:
[...]
Je weet dat zowel zend framework 1 als codeigniter een beetje langzaam richting vergane glory gaan toch? Als je toch nieuwe dingen wilt leren zou ik persoonlijk kijken naar frameworks die in de basis op 5.3 gemaakt zijn. ZF2, Symfony2 of 5.4 en hoger dingen als Aura php
[ Voor 25% gewijzigd door D-Raven op 02-01-2013 15:15 ]
Mijn eerste "voornemen" is al gesneuveld... Ik wilde gewoon weer lekker rustig opstarten, dus een beetje klussen aan simpele projecten, maar vandaag ben ik pas om 13:00 uit bed gerold... Heb bijna het klokje rond geslapenWoy schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:14:
[...]
Ik ben wel een beetje bijgekomen van het zuipfeestje ( Was al om 4:30 thuis, dus dat viel wel mee ), maar nog niet helemaal van het vroege opstaan vanochtend omdat ik weer moet werken vandaag
Verwijderd
Ziet er inderdaad niet slecht uit. Ik werk op een vergelijkbare manier: ik draai op mijn laptop een VM (VMWare Player) als server. Daarop connecteer ik met mijn Macbook via ssh.armageddon_2k1 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:00:
Vandaag maar eens aan de slag gegaan met Vagrant (http://vagrantup.com). Erg fijne manier van werken ben ik achter gekomen
Hail to the king baby!
armageddon_2k1 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:30:
Ik deed dat precies hetzelfde, alleen die workflow wordt nu uit handen gehaald. Ik configureer eerst een base machine in Virtualbox en package die vervolgens. Dan maak ik voor al mijn projecten een simpele Vagrantfile aan
Ik wil zoiets ook gaan implementeren, vooral omdat ik de laatste tijd meer & meer weer met RoR ga werken. En tussendoor JavaEE & Grails.Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:29:
Ziet er inderdaad niet slecht uit. Ik werk op een vergelijkbare manier: ik draai op mijn laptop een VM (VMWare Player) als server. Daarop connecteer ik met mijn Macbook via ssh.
Met Vagrant zal het opzetten van een VM waarschijnlijk wel een pak sneller gaan. Nu verlies ik redelijk wat tijd omdat ik voor elk nieuw project een lege VM maak en dan alle programma's daarop moet installeren.
Momenteel is JavaEE/RoR & Grails ook prive voor mij hoor. Voor school soms JavaEE nog.armageddon_2k1 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:48:
Ik ben slechts een hobbyist, dus of het terzake doet voor een professionele werkomgeving betwijfel ik. Ik wil wel al een tijdje een blogpost over het opzetten van een VM omgeving voor PHP5.3.x + MySql schrijven, i.c.m. phpStorm.
[ Voor 20% gewijzigd door Ryur op 02-01-2013 15:51 ]
Verwijderd
Zo gek veel spannends is er niet aan hoor, maar wanneer ik vanavond of morgen even wat tijd vrij heb zal ik er een kleine blogpost aan wijden.GoTCoast schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:45:
[...]
[...]
Ik wil zoiets ook gaan implementeren, vooral omdat ik de laatste tijd meer & meer weer met RoR ga werken. En tussendoor JavaEE & Grails.
Daarom mijn vraag, zouden jullie mij iets meer informatie kunnen geven over jullie workflow (misschien zelfs een blogpost ofzo?)
'Welke in de RC nog steeds optreedt'... Waarom gebruik je een RC-versie? Bovendien is die issue closed, wordt veroorzaakt door externe library's.D-Raven schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:11:
Wat ben ik toch een achterlijke lul. Het is echt geheel teveel gevraagd dat het installeren van Visual Studio 2012 met .net 4.5 niet mijn pc reduceert tot een zielig hoopje stront welke ineens geen remote verbindingen naar sql server instanties meer kan maken, vanwege een of andere achterlijke winsock api call die ze nu maken in ado.net.
Nee het is echt teveel gevraagd dat het gewoon werkt..
Ow en de-installeren is ook niet aan te raden, gebruik de system restore point die er gemaakt is.
Voor de duidelijkheid het gaat dus om deze issue welke in de RC dus nog steeds optreed, het is dan ook meer een issue in .net 4.5 dan in VS2012.
https://connect.microsoft...-not-local-databases#tabs
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Haha, ik had vanochtend de wekker gezet, maar door de verhuizing (lees: stekker eruit) was de 'alarm-tijd' natuurlijk 0:00. Dus werd ik vanochtend om 10u wakker in plaats van kwart over 8.Gertjan. schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:13:
[...]
Mijn eerste "voornemen" is al gesneuveld... Ik wilde gewoon weer lekker rustig opstarten, dus een beetje klussen aan simpele projecten, maar vandaag ben ik pas om 13:00 uit bed gerold... Heb bijna het klokje rond geslapen
ach wel leuk postje maar laten we even eerlijk zijn dat we over letterlijk elk framework zo'n rand blogje kunnen maken?kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:34:
[...]
Je weet dat zowel zend framework 1 als codeigniter een beetje langzaam richting vergane glory gaan toch? Als je toch nieuwe dingen wilt leren zou ik persoonlijk kijken naar frameworks die in de basis op 5.3 gemaakt zijn. ZF2, Symfony2 of 5.4 en hoger dingen als Aura php
RC was een fout aan mijn kant, ik gebruik gewoon de laatste versie die ik dus vandaag heb gedownload van de MS website.Korben schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:50:
[...]
'Welke in de RC nog steeds optreedt'... Waarom gebruik je een RC-versie? Bovendien is die issue closed, wordt veroorzaakt door externe library's.
Als je die issue leest, wordt het veroorzaakt door de één of andere crapware socket service provider, en niet door .NET zelf.
Verwijderd
Ik zit uit te zoeken wat het precies doet.Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 01:19:
Nog even iets meegeven voor de RoR developers onder ons: SQL Injection Vulnerability
[ Voor 15% gewijzigd door Gamebuster op 03-01-2013 08:44 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Welke readme? Ze hebben het toch gedocumenteerd in het issue? Een readme kan echt niet alle uitzondering situaties bevatten en dat is dit gewoon. Er staat op je pc/laptop 1 of ander crap programma die dus gewoon die calls blokkeert.D-Raven schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:28:
[...]
RC was een fout aan mijn kant, ik gebruik gewoon de laatste versie die ik dus vandaag heb gedownload van de MS website.
Maar dat het veroorzaakt wordt door externe library's heb ik een broertje dood aan. Hoeveel moeite is het om dit probleem in de readme van .Net 4.5 te vermelden? Vanuit een gebruikers ervaring slaat het toch helemaal nergens op dat ik een update installeer van het .Net 4.0 framework en vervolgens deze problemen heb.
En ze zijn zelfs bereid om contact op te nemen met de companies waarvan die crap software is:For the background, the existing synchronous API code path was modified in .NET Framework 4.5 to add asynchronous support in ADO.NET. Ideally it would have been better if the modification to the existing code path could be avoided, but to add asynchronous support the change on the existing code path was inevitable.
If removing non-IFS BSP/LSP solved your issue, it will be helpful for us if you can share the information of the non-IFS BSP/LSP. If you don’t have an issue giving the information to us, please send us an e-mail with the information to adonet45beta@microsoft.com. We will share the list with Windows networking team so that they can follow up with the provider companies to see if they can move toWindows Filtering Platform which is a new interface introduced in Windows Vista.
[ Voor 38% gewijzigd door Rutix op 03-01-2013 09:24 ]
Nothing to see here!
Zie: http://www.microsoft.com/visualstudio/eng/downloads en scroll naar beneden. En ik heb ze al gemaild over o.a. de panda security software welke op mn (werk) pc stond, en voor de problemen zorgde, maar dit was al bekend schijnbaar.Rutix schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:19:
[...]
Welke readme? Ze hebben het toch gedocumenteerd in het issue? Een readme kan echt niet alle uitzondering situaties bevatten en dat is dit gewoon. Er staat op je pc/laptop 1 of ander crap programma die dus gewoon die calls blokkeert.
Er staat zelfs in het issue waarom dit helaas zo moest:
[...]
En ze zijn zelfs bereid om contact op te nemen met de companies waarvan die crap software is:
[...]
[ Voor 26% gewijzigd door eBoR op 03-01-2013 09:58 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq