De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 245 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.338 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Niet de eerste hoor couchpotato had ook zo'n deinstall bug waar zelfs alle directories in programfiles werden verwijderd xD.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Heerlijk zo'n vakantie :P Out of office aan (uiteraard wel meelezen, en indien nodig ingrijpen) en even niet code kloppen. :9

Kom ik eindelijk eens toe aan zaken die al behoorlijk lang op mijn lijstje staan...
[ul]
• Servers upgraden naar Server 2012
• Bepaalde troep visualiseren (alles stond op 1 fysieke machine: ISS, SQL, Domain, TFS, etc)
• Backup policy eens onder de loep nemen
• Extra beveiliging (nu TFS op zijn eigen machine staat kan ik een certificaat toekennen zodat TFS ook op HTTPS loopt)
• Nieuwe laptop gereed maken (heb nu 2x FULL HD op mijn bureau staan)
• Troep opruimen en archiveren

Heerlijk dat je dat kan doen zonder dat een klant of andere ontwikkelaar je in de nek zit te hijgen :+ Kan nu ook eindelijk mijn servers rebooten zonder dat er op skype geroepen wordt: "hee waar is die en die server heen" :)

En het is nog leerzaam ook, weet nu hoe ik zaken moet migreren en hoe je een beetje met Server 2012 uit de voeten kunt :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:08
Wauw, zostraks te maken gehad met de beruchte Crucial M4 bug: als je minstens 5184 uur power-on time op de SSD hebt staan, gaat ie spontaan ieder uur rebooten, met voor mij een BSOD tot gevolg.

Zo zie je maar, wat vaker firmware updates uitvoeren :P

Overigens had ik niet verwacht al zo veel power-on time te hebben: nu al 5417 uur, per boot staat m'n PC gemiddeld 10,1 uren aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Struikrover op 28-12-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Struikrover schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:52:
Wauw, zostraks te maken gehad met de beruchte Crucial M4 bug: als je minstens 5184 uur power-on time op de SSD hebt staan, gaat ie spontaan ieder uur rebooten, met voor mij een BSOD tot gevolg.

Zo zie je maar, wat vaker firmware updates uitvoeren :P
Moet je geen BSOD krijgen tijdens de firmware update :X

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Pizzalucht schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:04:
[...]

En opeens heeft FOK! een canvas sneeuwbanner :D

Lezen ze toevallig mee? :+
Tuurlijk lezen ze mee, maar hun implementatie heeft nog steeds wat bugjes :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

crisp schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 01:33:
[...]

Tuurlijk lezen ze mee, maar hun implementatie heeft nog steeds wat bugjes :P
toch is die van FoK mooier random. Echte sneeuw valt niet recht.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

F.West98 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 01:40:
[...]

toch is die van FoK mooier random. Echte sneeuw valt niet recht.
Onze sneeuw valt ook niet recht hoor ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:00

Pizzalucht

Snotneus.

crisp schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 02:17:
[...]

Onze sneeuw valt ook niet recht hoor ;)
Maar hier is er een begin- en eindpunt, de beweging tussen de twee punten is recht, dat is wat F.West98 bedoelt denk ik.

Op FOK! gaat een sneeuwvlokje heen en weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Pizzalucht schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:01:
[...] Op FOK! gaat een sneeuwvlokje heen en weer :+
Ik zal wel scheel zijn, maar ik zie geen sneeuw op fok... :|
Ah, en nu dus blijkbaar wel :S

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 29-12-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22

World Citizen

FreeReef.nl

Failed Failed Failed FAiLeD FAILED

YOUR CODE FAILED !!!!

:X is toe aan koffie....

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Vanavond maar weer eens een ouderwets zaterdagavondje coden met Laravel en BackboneJS. Al maanden geen serieus code meer getypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik dacht al dat ik gek werd. :X De Share-charm in m'n Windows 8-app werkte na wat testen met het cancellen ervan ineens helemaal niet meer, hij bleef maar hangen op iets van "Getting share info for {app}". Wat testjes later leek het niet aan mijn code te liggen en testte ik het eens vanuit een andere app.

Dat ging nog fouter: "Something went wrong with Share. Try again later". De oplossing: explorer.exe herstarten. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 29-12-2012 17:22 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 20:31
m19 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:24:
Vanavond maar weer eens een ouderwets zaterdagavondje coden met Laravel en BackboneJS. Al maanden geen serieus code meer getypt.
En werkt dat goed samen? Laravel4 of 3 nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 22:07
Pizzalucht schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:01:
[...]

Maar hier is er een begin- en eindpunt, de beweging tussen de twee punten is recht, dat is wat F.West98 bedoelt denk ik.

Op FOK! gaat een sneeuwvlokje heen en weer :+
Op Teakers ook hoor. Ik zie sneeuw duidelijk bochtjes maken :)

Aan de devs: Eigenlijk moet bij een hele hoop sneeuw het ineens gaan regenen, waardoor het geel wordt en het wat inzakt waar nog een 'hol' zit. Of er moet een NS trein / sneeuwschuiver alles wegschuiven :)
Je hebt tijd teveel, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Barryvdh schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:21:
[...]

En werkt dat goed samen? Laravel4 of 3 nog?
Ja werkt zeer goed samen, vooral als je restful controllers gebruikt wat in Laravel4 standaard is.
Ik heb deze course gevolgd en ben van plan straks met mijn eigen ding te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Laravel niet een enorm lelijk framework met een overgebruik van statics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

CodeCaster schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:20:
Ik dacht al dat ik gek werd. :X De Share-charm in m'n Windows 8-app werkte na wat testen met het cancellen ervan ineens helemaal niet meer, hij bleef maar hangen op iets van "Getting share info for {app}". Wat testjes later leek het niet aan mijn code te liggen en testte ik het eens vanuit een andere app.

Dat ging nog fouter: "Something went wrong with Share. Try again later". De oplossing: explorer.exe herstarten. 8)7
:+

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:55:
Laravel is voor mij persoonlijk een enorm fijn framework die inderdaad veel gebruik maakt van static functions, heb je ook gelijk het enigste punt waar sommige mensen negatief over zijn.

Voor mij maakt Laravel PHP weer leuk. inb4phphaters.

Na verschillende serieuze projecten in CodeIgniter en CakePHP wil ik nooit meer terug. Ik zou zeggen Google eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ja echt hoor.

En dan heb ik een .NET 4-library gebruikt die uiteraard weer verboden API's aanspreekt (waar ik pas met de App Certification Kit achterkwam :$), is er een debug-build (die je ook niet in je store-app mag gebruiken, moet release zijn) van die library voor Windows 8 beschikbaar, en dan ook alleen nog in DLL-vorm, waar de decompiler geen chocola van kan maken zodat ik 'm ook niet zelf als release kan compileren.

Tijd om te gamen. :w

[ Voor 25% gewijzigd door CodeCaster op 29-12-2012 21:04 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Al een tijdje hiermee bezig geweest en eindelijk af, versie twee van mijn tweakers mod :D

F.West98 in "[verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?'"

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:55:
Dat zie ik ook als groot nadeel. Er is niet nagedacht over testbaarheid van het framework. Dat, het feit dat er heel veel marketing prietpraat omheen zit en dat het voornamelijk door 1 programmeur die elke keer weer andere designprinciples erop na houdt wordt geschreven weerhoud mij ervan er serieus iets mee te gaan doen. Het is niet duidelijk hoe de continuiteit van het framework gaat zijn.

Ik kwam trouwens via via op Nette framework. Ik vind het erg van lef getuigen dat je over je framework zegt dat ie 'perfect security' heeft..... Dat is vragen om gehackt te worden :)

[ Voor 0% gewijzigd door armageddon_2k1 op 30-12-2012 10:20 . Reden: Typen op ipad sux ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

armageddon_2k1 schreef op zondag 30 december 2012 @ 10:19:
[...]

Dat zie ik ook als groot nadeel. Er is niet nagedacht over testbaarheid van het framework. Dat, het feit dat er heel veel marketing prietpraat omheen zit en dat het voornamelijk door 1 programmeur die elke keer weer andere designprinciples erop na houdt wordt geschreven weerhoud mij ervan er serieus iets mee te gaan doen. Het is niet duidelijk hoe de continuiteit van het framework gaat zijn.

Ik kwam trouwens via via op Nette framework. Ik vind het erg van lef getuigen dat je over je framework zegt dat ie 'perfect security' heeft..... Dat is vragen om gehackt te worden :)
Er bestaan gewoon wat frameworks (ik ken nette overigens niet) die een goede implementatie hebben om allerlei dingen standaard op te vangen. Dit werkt ook gewoon perfect.
Een voorbeeld is bijvoorbeeld CodeIgniter (dat ik dan wel weer ken), die volgens mij wel precies het zelfde doet als Nette.

Uiteindelijk zal het framework zelf perfect veilig zijn dan, het ligt dan meer aan de Applicatie of dit nu veilig is en niet hackbaar. Als je ontzettend slecht programmeert dan helpt het beste framework niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Sorry, maar ongeacht hoe groot het framework of wel doordacht het is. Je kán gewoon niet zeggen dat het framework perfect security heeft. Dat is gewoon een claim die je nooit waar kan maken én nogal wat verwachtingen schept. Dat het security heel serieus neemt is iets anders.

Bij Nette is het zo opgelost dat de developer er zo ver mogelijk weg van wordt gehouden en het framework al deze security issues probeert op te lossen. Dan werk je dus juist in de hand dat een developer compleet oblivious is mbt security waardoor die taak én verantwoordelijkheid dus voor 100% bij het framework komt te liggen. En zoals jij zegt "...dan helpt het beste framework niet meer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Qua PHP frameworks gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar Symfony 2 :) Vanaf 2 januari professioneel aan de slag met Symfony 2 met mijn nieuwe werk :D

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 20-09 19:45
Tot binnen een week. Mijn vlucht richting Praag vertrekt over een half uurtje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:00

Pizzalucht

Snotneus.

marcop23 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:52:
[...]

Op Teakers ook hoor. Ik zie sneeuw duidelijk bochtjes maken :)

Aan de devs: Eigenlijk moet bij een hele hoop sneeuw het ineens gaan regenen, waardoor het geel wordt en het wat inzakt waar nog een 'hol' zit. Of er moet een NS trein / sneeuwschuiver alles wegschuiven :)
Je hebt tijd teveel, toch?
Nee hoor... In de canvas versie in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
armageddon_2k1 schreef op zondag 30 december 2012 @ 10:19:
[...]

Over de continuïteit ben ik het wel mee eens, maar ik denk dat dat met Laravel4 wel beter wordt, aangezien er met de PSR-1/2 standaard iig wel een duidelijke lijn in zit met coding stijl, en meer leunen op standaard componenten met Composer (veel van Symfony2). (Maar hij claimt ook nergens dat hij long-time-support levert, al hoop ik dat het met Laravel4 wat stabieler wordt)

Wat betreft statics en testen, hij (Taylor Otwell) geeft zelf aan dat hij er wel veel over heeft nagedacht, en dat de core functionaliteit wel een static 'api' heeft, maar in de achtergrond niet static is, maar dmv een Facade gebruik maakt van dependancy injection in de IoC container, zodat het wel goed testbaar is. (Laravel3 gebruikt overigens wel statics, maar 4 volgens mij niet). Testability wordt ook als pluspunt gezien van Laravel4 en de code is zelf ook grotendeels gecoverd door tests. (Hier filmpje erover http://vimeo.com/53029232 )

Verder vind ik het wel een erg fijn framework tot nu toe, en maakt veel zaken een stuk simpeler. Andere frameworks doen dat vast ook, maar Laravel was gewoon simpel om mee te starten als eerste MVC framework, door goede tutorials/documentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ah, duidelijke uitleg, thanks. Ik zal eens kijken naar wat ie beschrijft.
Ik ben nu al een tijdje bezig met Symfony2 en alhoewel het een stijle leercurve heeft vind ik het echt fantastisch. Van voor tot achter is het helemaal compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

armageddon_2k1 schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:01:
Sorry, maar ongeacht hoe groot het framework of wel doordacht het is. Je kán gewoon niet zeggen dat het framework perfect security heeft. Dat is gewoon een claim die je nooit waar kan maken én nogal wat verwachtingen schept. Dat het security heel serieus neemt is iets anders.

Bij Nette is het zo opgelost dat de developer er zo ver mogelijk weg van wordt gehouden en het framework al deze security issues probeert op te lossen. Dan werk je dus juist in de hand dat een developer compleet oblivious is mbt security waardoor die taak én verantwoordelijkheid dus voor 100% bij het framework komt te liggen. En zoals jij zegt "...dan helpt het beste framework niet meer".
Ik vind persoonlijk dat je met bepaalde dingen, zoals XSS kan verwachten dat dit wel perfect is afgehandeld. Als je ook zou lezen waar ze die 'perfect security' op "geven", dan is dit best een reeël aanbod:
- XSS
- CSRF
- URL attack
- Session attacks

4 puntjes die in feite goed te beheren zijn, en niet te verpesten zijn als dev'r tenzij je misschien in de core gaat werken.

Ik denk dat de interpretatie nogal persoonlijk is.
Je kan het lezen van "gebruik ons framework, en je applicatie is 100% veilig", terwijl het bedoeld is als: "gebruik ons framework, wij bieden 100% veilige oplossingen voor de volgende dingen".

Als je het als laatste leest is dit te snappen en vrij logisch.

------------------------------------------------------------------------------

Overigens gebruik ik zelf CodeIgniter met HMVC.
Al mijn websites draaien op de zelfde CI map, hierin wordt afgehandeld welke modules, templates, configs en content gezien moet worden.
Mocht ik een domein erbij krijgen, dan voeg ik deze simpel weg toe als "domain pointer" en in mijn systeem. Ready to go.

[ Voor 11% gewijzigd door Douweegbertje op 30-12-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Verdorie! Net een stukje van m'n SD-slot van de Raspberry afgebroken. Nu zit de SD-kaart er niet meer stabiel in.
Gelukkig had ik nog een tweede liggen.

Stukje plastic is dus afgebroken dat de SD-kaart op z'n plaats drukt. Hopelijk werkt secondelijm hierop...

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:43
Duck tape ;), dat doet het het altijd goed O-). Heb sinds kort ook mijn 2de binnen. Staat nu 24/7 aan.. zonder er wat op. Maar daar komt nog verandering in. Die dingetjes zijn trouwens echt snel voor die prijs. Had ze veel trager verwacht.

[ Voor 90% gewijzigd door lauwsa op 31-12-2012 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Ik moet er nog altijd eentje kopen, :+. En dan uitzoeken wat ik ermee ga doen, :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Blegh, helemaal alleen hier op kantoor. Kinda boring.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-09 14:36
Firesphere schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:25:
Blegh, helemaal alleen hier op kantoor. Kinda boring.
Hier het zelfde. Zit vandaag helemaal alleen op de afdeling.
Maar gelukkig is het vandaag maar een halve dag.

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
Bij mij begint het leuk: door mijn rug gegaan en leverproblemen door alle medicatie.
Straks nog even naar ziekenhuis (Hengelo gelukkig, ben al blij dat ik niet naar Enschede moet) voor testen hoe erg mijn lever naar de mallemoren is.

Vrees dat ik toch maar eens een rolstoel moet bestellen voor op slechte dagen.

Vandaag dus maar even geen werk van mij :(

[ Voor 21% gewijzigd door Ryur op 31-12-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Zo! Laatste werkdag. Wel gek hoor. Telefoon ingeleverd, sleutels, etc. Nu ff wachten tot de lunch en daarna een afscheidsrondje. Wel jammer dat er zo weinig op kantoor zijn, maar met wat geluk zie ik die op de afscheidsborrel vrijdag.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:43
@Hydra gl ;). het lijkt me aan de ene kant wel fijn dat al je niet leuke werkzaamheden overgedragen kunnen worden. Als je die hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
lauwsa schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:49:
@Hydra gl ;). het lijkt me aan de ene kant wel fijn dat al je niet leuke werkzaamheden overgedragen kunnen worden. Als je die hebt natuurlijk.
Nouja. Het is overgedragen, of ze nu willen of niet ;) Vanaf morgen ben ik pleitos :) Sommige dingen ga ik missen, sommige dingen absoluut niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:00:
[...]

Nouja. Het is overgedragen, of ze nu willen of niet ;) Vanaf morgen ben ik pleitos :) Sommige dingen ga ik missen, sommige dingen absoluut niet :)
Succes op je nieuwe plek. Je blijft toch wel hier rondhangen he? :>

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:51

Haan

dotnetter

GoTCoast schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:27:
Bij mij begint het leuk: door mijn rug gegaan en leverproblemen door alle medicatie.
Straks nog even naar ziekenhuis (Hengelo gelukkig, ben al blij dat ik niet naar Enschede moet) voor testen hoe erg mijn lever naar de mallemoren is.

Vrees dat ik toch maar eens een rolstoel moet bestellen voor op slechte dagen.

Vandaag dus maar even geen werk van mij :(
Oei klinkt niet zo best!

Vriend van me zit ook al een jaar met herstellende lever na zware medicatie, hopelijk heb jij wat meer geluk!

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Firesphere schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:02:
Succes op je nieuwe plek. Je blijft toch wel hier rondhangen he? :>
Tuurlijk! Ben geen developer meer (ben straks sales :P) maar ik blijf het interessant vinden. En ga vast weer flink aanhobbyen. Heb voor m'n nieuwe werk een mac dus ga maar eens een duik in de wondere wereld van iOS development nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:48
Zo, vandaag (op de valreep) nog even mijn beoordelingsgesprek voor 2012 gehad.

Niets schokkend ten tafel gehad (zou ook niet echt kloppen als je zoiets niet ziet aankomen) en alle 'vakken' met een G van goed mogen invullen op een schaal van Onvoldoende, Matig, Voldoende, Goed en Excellent en een manager die uit principe nergens een E voor geeft. :+

Uiteraard ook mijn dingetjes op tafel mogen leggen en de reactie van mijn leidinggevende was gelijk aan de mijne naar hem. Geen schokkende zaken en we waren het dan ook al vrij snel over alles eens.

2013 gaat voor mij een jaar worden waarin ik een kleine sprong ga maken van development richting ICT project management. Omdat wij binnen ons bedrijf steeds meer uit gaan besteden en mijn manager niet alles meer kan beheren, zal ik hier een ondersteunende functie in gaan vullen. Uiteraard ga ik hier eerst de nodige trainingen en cursussen voor volgen, maar vanuit mijn opleiding heb ik al de nodige kennis meegekregen.
Heb hier echt enorme zin in! Heb (3 jaar geleden) bij mijn sollicitatie ook aangegeven dat ik met de jaren ook meer richting deze kant op wil gaan, dus nu gaat het dan ook eindelijk gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

YopY schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:22:
Ik moet er nog altijd eentje kopen, :+. En dan uitzoeken wat ik ermee ga doen, :p.
Dat is de goede volgorde idd. Hier logt er ook nog een stof te happen. :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:50
douweegbertje schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:36:
[...]

Ik vind persoonlijk dat je met bepaalde dingen, zoals XSS kan verwachten dat dit wel perfect is afgehandeld. Als je ook zou lezen waar ze die 'perfect security' op "geven", dan is dit best een reeël aanbod:
- XSS
- CSRF
- URL attack
- Session attacks

4 puntjes die in feite goed te beheren zijn, en niet te verpesten zijn als dev'r tenzij je misschien in de core gaat werken.
Ik heb toch ernstig mijn twijfels over hun XSS protection, aangezien ze zelf analyse doen waar je een PHP var gebruikt (attr, HTML of JS) en dan context aware escaping doen. Klinkt als een disaster waiting to happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:44:
[...]

Stuur maar op, ik weet wel een goed doel waar'ie iets nuttigs kan betekenen voor de samenleving O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 23:22
Wat is volgens jullie een goede maar vooral makkelijk te leren PHP framework?
Ik weet al wat van OOP af. Het MVC idee/principe snap ik nu ook wel. Maar wat is een framework wat makkelijk en snel te leren is?

Ik ga binnenkort aan een best uitgebreid project werken en ik wil dit in een Framework gaan doen.

Zelf heb ik al gekeken naar Zend, CakePHP, Yii en CodeIgniter. Nou lijkt CodeIgniter niet al te ingewikkeld, maar misschien weten jullie een ander Framework wat ik snel onder de knie kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:07

StM

Ik zou eens naar Symfony 2 kijken. Misschien niet de makkelijkste maar naar mijn mening 1 van de leidende frameworks momenteel :) Componenten er van worden in verschillende andere frameworks gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door StM op 31-12-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:44:
[...]

Haha, ik denk de meeste van die dingen. Ik heb er inderdaad ook een liggen, heb er alleen even Raspbmc opgezet, en verder nog nooit naar om gekeken ( Ik heb immers al 2 media centers :P )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Woy schreef op maandag 31 december 2012 @ 20:12:
[...]

Haha, ik denk de meeste van die dingen. Ik heb er inderdaad ook een liggen, heb er alleen even Raspbmc opgezet, en verder nog nooit naar om gekeken ( Ik heb immers al 2 media centers :P )
Een ligt hier in de kast (nog in de verpakking) en de ander hangt al maanden aan een ethernetkabel op zolder. Dat hangen mag je trouwens letterlijk nemen. Daarop draait Arch Linux met git, een irc bouncer en irssi (klein botje mee gemaakt :+ ). Na de examens maar eens iets doen met die tweede. Ik dacht misschien een soort van distributed system te maken al heb ik nu nog geen flauw idee wat en hoe maar lijkt me tof om zoiets eens te proberen en ervan te leren (iets prebuild of zelf iets simpel in elkaar flansen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

StM schreef op maandag 31 december 2012 @ 18:31:
Ik zou eens naar Symfony 2 kijken. Misschien niet de makkelijkste maar naar mijn mening 1 van de leidende frameworks momenteel :) Componenten er van worden in verschillende andere frameworks gebruikt.
Symfony 2 is inderdaad een van de grote jongens samen met Zend Framework 2. Ik heb eerst met Zend Framework 1 gewerkt maar heb dit toch al snel ingeruild voor Symfony 2 aangezien die gewoon veel flexibeler is! Zend Framework 2 zou hoop moeten bieden maar ik ben eigenlijk niet meer terug gegaan!

Voor de mensen die in de koude winter dagen zich vervelen
Ik heb met jQuery en CSS3 een Lightbox gebouwd, deze host ik op github en iedereen is welkom om zijn aanpassingen te doen en te testen!

Het is de bedoeling dat deze ook goed werkt op mobieltjes, CSS3 wordt nog lang niet overal ondersteunt en daarom komt er ook nog een fallback in naar jQuery animaties (of zelfs geen animaties). Graag zou ik dus mensen willen vragen om dit eens te testen op je mobieltje, ik beschik zelf alleen over een Nokia Lumia 800 :)

Zie de demo map op Github voor alles wat je nodig hebt! :)

https://github.com/mdeboer/jquery-fluidbox

Readme met verdere uitleg en animatie fallback komt nog!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:07

StM

Ik heb zo'n hekel aan GitHub projecten zonder screenshots of demo site als het een JS component is. Zoveel moeite is dat toch niet om ergens even een demo online te gooien. Volgens mij kan het tegenwoordig zelfs op GitHub zelf ;)

Als je naar iets specifieks op zoek bent wil je gewoon niet steeds al die projecten moeten clonen naar je PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:29
Gelukkig nieuwjaar devschuurders (en StM in het bijzonder)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Gelukkig nieuw jaar allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

StM schreef op maandag 31 december 2012 @ 20:51:
Ik heb zo'n hekel aan GitHub projecten zonder screenshots of demo site als het een JS component is. Zoveel moeite is dat toch niet om ergens even een demo online te gooien. Volgens mij kan het tegenwoordig zelfs op GitHub zelf ;)

Als je naar iets specifieks op zoek bent wil je gewoon niet steeds al die projecten moeten clonen naar je PC...
Ik heb een demo er bij gedaan, al vanaf het prille begin! ;) Demo staat nu ook online te bewonderen voor de mensen die niet willen clonen (of een zipje willen downloaden) om te koekeloeren:

http://mdeboer.github.com/jquery-fluidbox/ (als het goed is, zo niet ... fix ik dit morgen :+)

Readme met voorbeelden en opties is ook in de maak!

Gelukkig nieuwjaar iedereen! 8) ... En gefeliciteerd StM! *O*

[ Voor 22% gewijzigd door Ventieldopje op 01-01-2013 04:14 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Weg met 2012, welkom terug motivatie? O-)

Ow.. eneuhm, happy new year all!

@Ventieldopje, een demo.html in een demo map is nog steeds geen demo. Zelf forken om te zien wat hij doet is nog steeds een noodzakelijk kwaad. Verder zou ik zeggen, plaats hem vooral in [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV, ik denk dat je daar meer response krijgt.

[ Voor 80% gewijzigd door GateKeaper op 01-01-2013 04:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:49
Ventieldopje schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 03:02:
[...]

Ik heb een demo er bij gedaan, al vanaf het prille begin! ;) Demo staat nu ook online te bewonderen voor de mensen die niet willen clonen (of een zipje willen downloaden) om te koekeloeren:

http://mdeboer.github.com/jquery-fluidbox/ (als het goed is, zo niet ... fix ik dit morgen :+)

Readme met voorbeelden en opties is ook in de maak!

Gelukkig nieuwjaar iedereen! 8) ... En gefeliciteerd StM! *O*
Gelukkig nieuwjaar! Je lightbox werkt best oke op een iPhone 4et iOS 6.01... Alleen licht choppy maar dat kan liggen aan het feit dat ie al 2 jaar oud is :P
Ik zou een knopje om de lightbox te sluiten prefereren voor mobiel gebruik though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YopY schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:22:
Ik heb er vorige week ook eentje besteld. Ik ga hem vooral gebruiken als Git-server.

Hier kan je anders ook wel leuke ideetjes opdoen.
Peunage schreef op maandag 31 december 2012 @ 18:28:
Wat is volgens jullie een goede maar vooral makkelijk te leren PHP framework?
Ik weet al wat van OOP af. Het MVC idee/principe snap ik nu ook wel. Maar wat is een framework wat makkelijk en snel te leren is?

Ik ga binnenkort aan een best uitgebreid project werken en ik wil dit in een Framework gaan doen.

Zelf heb ik al gekeken naar Zend, CakePHP, Yii en CodeIgniter. Nou lijkt CodeIgniter niet al te ingewikkeld, maar misschien weten jullie een ander Framework wat ik snel onder de knie kan krijgen.
Ik heb vorig jaar even gespeeld met CodeIgniter en was daar zeer tevreden over. De leercurve is helemaal niet stijl en alles is mooi gedocumenteerd. Nu ben ik bezig met Zend Framework en Ruby On Rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
CodeIgniter heeft een hele makkelijke leercurve vond ik zelf, maar Symfony2 vind ik veel meer doordacht en uitbreidbaar. Wel een stuk lastiger echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Vaak is het een simpel project waar je aan begint (of simpel over denkt) en later blijk je complexere dingen nodig te hebben ... dan is een basis die aan het begin wat overkill lijkt nog niet eens zo gek om te hebben. Projecten die ik zelf schrijf baseer ik dan al vaak op Symfony 2, eenmaal geleerd is het een koud kunstje :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Ik vond Laravel dus wel makkelijk om te leren en nog steeds fijn werken. Ook op basis van Symfony2 componenten, dus wellicht dat dat de stap naar Symfony2 wat makkelijker maakt, als je meer flexibiliteit oid nodig hebt.
Ik wou eerst ook beginnen met Symfony2, maar vond het toch niet heel makkelijk om zomaar te starten. Wat tutorials gevolgd van Laravel en dat was meteen duidelijk.

CodeIgniter hoor ik steeds van dat het wat 'oud' is (php5.2 enzo), maar dat is misschien wat bevooroordeeld door de mensen die ik volg. (Zoals Phil Sturgeon bijvoorbeeld)

[ Voor 6% gewijzigd door Barryvdh op 01-01-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:43

Matis

Rubber Rocket

Ikzelf gebruik sinds een kleine twee jaar CodeIgniter en heb er tegenwoordig zelf veel helpers, libraries en models voor geschreven. Samen met de Doctrine-plugin werkt het echt fantastisch.
De documentatie is goed, het forum is levendig en ook de integratie van nieuwe versies is ook erg eenvoudig.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:06

RayNbow

Kirika <3

StM schreef op maandag 31 december 2012 @ 20:51:
Ik maak mezelf daar ook een beetje schuldig aan met een bepaald project dat ik op Github heb staan (moet eens flink gaan werken aan de documentatie). Er is geen live demo op dit moment, maar dat komt omdat m'n client-side JS component een back-end server nodig heeft. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Ik heb zelf ook veel met CodeIgniter gewerkt een compleet CMS erop geschreven, maar dat wordt nu niet meer gebruikt op misschien een enkele site na. Op een gegeven moment gebruikte ik Swiftmailer en Doctrine en daarom heb ik toen maar besloten om over te stappen naar Symfony 2.

Bij mijn werkgever draaien er momenteel nog iets van 100 sites op een CMS systeem gemaakt met CakePHP hier heb ik dus ook wel de nodige ervaring mee maar helaas was degene die het CMS gemaakt heeft zo slim om in de cake map dingen te gaan aanpassen, waardoor upgraden van 1.2.x naar 2.x niet meer mogelijk is.

Het ergste framework waar ik ooit mee heb gewerkt vond ik Zend Framework (oude versie) maar dat misschien ook kunnen komen door de omvang van het project.

btw: Iedereen nog een fijn nieuw jaar toegewenst!
StM gefeliciteerd met je verjaardag *O*

[ Voor 2% gewijzigd door Solopher op 01-01-2013 22:17 . Reden: StM feliciteren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solopher schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:16:
Ik heb zelf ook veel met CodeIgniter gewerkt een compleet CMS erop geschreven, maar dat wordt nu niet meer gebruikt op misschien een enkele site na. Op een gegeven moment gebruikte ik Swiftmailer en Doctrine en daarom heb ik toen maar besloten om over te stappen naar Symfony 2.

Bij mijn werkgever draaien er momenteel nog iets van 100 sites op een CMS systeem gemaakt met CakePHP hier heb ik dus ook wel de nodige ervaring mee maar helaas was degene die het CMS gemaakt heeft zo slim om in de cake map dingen te gaan aanpassen, waardoor upgraden van 1.2.x naar 2.x niet meer mogelijk is.

Het ergste framework waar ik ooit mee heb gewerkt vond ik Zend Framework (oude versie) maar dat misschien ook kunnen komen door de omvang van het project.

btw: Iedereen nog een fijn nieuw jaar toegewenst!
StM gefeliciteerd met je verjaardag *O*
Met Zend Framwork leren we nu ook werken op school. Tot nu toe nog niet echt iets spannends gezien, maar ik heb al her en der gelezen dat Zend een steile leercurve heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 13:50:
[...]

Ik heb er vorige week ook eentje besteld. Ik ga hem vooral gebruiken als Git-server.

Hier kan je anders ook wel leuke ideetjes opdoen.

[...]

Ik heb vorig jaar even gespeeld met CodeIgniter en was daar zeer tevreden over. De leercurve is helemaal niet stijl en alles is mooi gedocumenteerd. Nu ben ik bezig met Zend Framework en Ruby On Rails.
Je weet dat zowel zend framework 1 als codeigniter een beetje langzaam richting vergane glory gaan toch? Als je toch nieuwe dingen wilt leren zou ik persoonlijk kijken naar frameworks die in de basis op 5.3 gemaakt zijn. ZF2, Symfony2 of 5.4 en hoger dingen als Aura php :)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goedemorgen allen. Iedereen een beetje bijgekomen van de zuipfeestjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://25.media.tumblr.com/tumblr_md38qf3gfZ1rack1jo1_400.jpg

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

^^^^ with stupid, en dan heb ik zelfs nauwelijks gedronken......

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Vanochtend uit mn bed komen was een hele onderneming... en het ergste is...

morgen weer... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik ben wel een beetje bijgekomen van het zuipfeestje ( Was al om 4:30 thuis, dus dat viel wel mee ), maar nog niet helemaal van het vroege opstaan vanochtend omdat ik weer moet werken vandaag :(

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

De beste wensen voor het nieuwe jaar allemaal! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:34:
[...]

Je weet dat zowel zend framework 1 als codeigniter een beetje langzaam richting vergane glory gaan toch? Als je toch nieuwe dingen wilt leren zou ik persoonlijk kijken naar frameworks die in de basis op 5.3 gemaakt zijn. ZF2, Symfony2 of 5.4 en hoger dingen als Aura php :)
Dat weet ik ja. Daarom ben ik ook gestopt met CodeIgniter en ben ik begonnen met Ruby On Rails. Wat ZF betreft: dat wordt op school gegeven dus daar kan ik vrij weinig tot niets aan veranderen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Vandaag maar eens aan de slag gegaan met Vagrant (http://vagrantup.com). Erg fijne manier van werken ben ik achter gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Wat ben ik toch een achterlijke lul. Het is echt geheel teveel gevraagd dat het installeren van Visual Studio 2012 met .net 4.5 niet mijn pc reduceert tot een zielig hoopje stront welke ineens geen remote verbindingen naar sql server instanties meer kan maken, vanwege een of andere achterlijke winsock api call die ze nu maken in ado.net. :(

Nee het is echt teveel gevraagd dat het gewoon werkt..
Ow en de-installeren is ook niet aan te raden, gebruik de system restore point die er gemaakt is.

Voor de duidelijkheid het gaat dus om deze issue welke in de RC dus nog steeds optreed, het is dan ook meer een issue in .net 4.5 dan in VS2012.
https://connect.microsoft...-not-local-databases#tabs

[ Voor 25% gewijzigd door D-Raven op 02-01-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Woy schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:14:
[...]

Ik ben wel een beetje bijgekomen van het zuipfeestje ( Was al om 4:30 thuis, dus dat viel wel mee ), maar nog niet helemaal van het vroege opstaan vanochtend omdat ik weer moet werken vandaag :(
Mijn eerste "voornemen" is al gesneuveld... Ik wilde gewoon weer lekker rustig opstarten, dus een beetje klussen aan simpele projecten, maar vandaag ben ik pas om 13:00 uit bed gerold... Heb bijna het klokje rond geslapen :X

Wilde eigenlijk rond een uurtje of 8 opstaan (als mijn lichaam en geest dat ook wilde), maar toen ik om 7 uur wakker werd van de buurvrouw die de deur dichtsmeet draaide ik mij nog even om. Vervolgens om 8 uur zo ontzettend lusteloos wakker geworden dat ik maar ben blijven liggen.... :'(
Een vrouw die werkeloos/arbeidsongeschikt thuis zit werkt trouwens ook niet mee aan je werklust... :/

Nu toch maar eventjes aan de slag gegaan want ik weet dat als ik volgende week direct weer 40 uur tekeer ga dat ik binnen 3 weken weer instort... Rustig opbouwen dus...
Ik ben ook cold-turkey gestopt op 21 december, man.... dat heb ik geweten zeg... Wist niet dat ik er zo slecht aan toe was... Was niet te genieten en voelde mijzelf gewoon ontzettend brak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:00:
Vandaag maar eens aan de slag gegaan met Vagrant (http://vagrantup.com). Erg fijne manier van werken ben ik achter gekomen :)
Ziet er inderdaad niet slecht uit. Ik werk op een vergelijkbare manier: ik draai op mijn laptop een VM (VMWare Player) als server. Daarop connecteer ik met mijn Macbook via ssh.

Met Vagrant zal het opzetten van een VM waarschijnlijk wel een pak sneller gaan. Nu verlies ik redelijk wat tijd omdat ik voor elk nieuw project een lege VM maak en dan alle programma's daarop moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ik deed dat precies hetzelfde, alleen die workflow wordt nu uit handen gehaald. Ik configureer eerst een base machine in Virtualbox en package die vervolgens. Dan maak ik voor al mijn projecten een simpele Vagrantfile aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:10
Sinds vandaag aan het werk in VS2012, maar ik kan nog niet echt wennen aan het platte uiterlijk en de kleuren van VS2012. Net VS2010 weer even geopend, maar alles is veel herkenbaarder in VS2010. Doordat er wat contrast en verschil tussen elementen zit vallen ze meer op lijkt het wel.

Ook het pending changes venster is nog even wennen.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Even de VS2010 theme installeren en na een weekje heb je nergens meer last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Kan iemand me een plons water in't gezicht gooien?

Pleuris wat is't hier warm, waardoor ik me zo sloom als een slak voel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
armageddon_2k1 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:30:
Ik deed dat precies hetzelfde, alleen die workflow wordt nu uit handen gehaald. Ik configureer eerst een base machine in Virtualbox en package die vervolgens. Dan maak ik voor al mijn projecten een simpele Vagrantfile aan :)
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:29:
Ziet er inderdaad niet slecht uit. Ik werk op een vergelijkbare manier: ik draai op mijn laptop een VM (VMWare Player) als server. Daarop connecteer ik met mijn Macbook via ssh.

Met Vagrant zal het opzetten van een VM waarschijnlijk wel een pak sneller gaan. Nu verlies ik redelijk wat tijd omdat ik voor elk nieuw project een lege VM maak en dan alle programma's daarop moet installeren.
Ik wil zoiets ook gaan implementeren, vooral omdat ik de laatste tijd meer & meer weer met RoR ga werken. En tussendoor JavaEE & Grails.
Daarom mijn vraag, zouden jullie mij iets meer informatie kunnen geven over jullie workflow (misschien zelfs een blogpost ofzo?)
armageddon_2k1 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:48:
Ik ben slechts een hobbyist, dus of het terzake doet voor een professionele werkomgeving betwijfel ik. Ik wil wel al een tijdje een blogpost over het opzetten van een VM omgeving voor PHP5.3.x + MySql schrijven, i.c.m. phpStorm.
Momenteel is JavaEE/RoR & Grails ook prive voor mij hoor. Voor school soms JavaEE nog.
Mijn werk is iOS development.

Sowieso jullie 2 alvast bedankt! Kijk er al enorm naar uit! (Vooral ook PHP installeren op de Mac is lastig)

[ Voor 20% gewijzigd door Ryur op 02-01-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ik ben slechts een hobbyist, dus of het terzake doet voor een professionele werkomgeving betwijfel ik. Ik wil wel al een tijdje een blogpost over het opzetten van een VM omgeving voor PHP5.3.x + MySql schrijven, i.c.m. phpStorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoTCoast schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:45:
[...]

[...]

Ik wil zoiets ook gaan implementeren, vooral omdat ik de laatste tijd meer & meer weer met RoR ga werken. En tussendoor JavaEE & Grails.
Daarom mijn vraag, zouden jullie mij iets meer informatie kunnen geven over jullie workflow (misschien zelfs een blogpost ofzo?)
Zo gek veel spannends is er niet aan hoor, maar wanneer ik vanavond of morgen even wat tijd vrij heb zal ik er een kleine blogpost aan wijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

D-Raven schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:11:
Wat ben ik toch een achterlijke lul. Het is echt geheel teveel gevraagd dat het installeren van Visual Studio 2012 met .net 4.5 niet mijn pc reduceert tot een zielig hoopje stront welke ineens geen remote verbindingen naar sql server instanties meer kan maken, vanwege een of andere achterlijke winsock api call die ze nu maken in ado.net. :(

Nee het is echt teveel gevraagd dat het gewoon werkt..
Ow en de-installeren is ook niet aan te raden, gebruik de system restore point die er gemaakt is.

Voor de duidelijkheid het gaat dus om deze issue welke in de RC dus nog steeds optreed, het is dan ook meer een issue in .net 4.5 dan in VS2012.
https://connect.microsoft...-not-local-databases#tabs
'Welke in de RC nog steeds optreedt'... Waarom gebruik je een RC-versie? Bovendien is die issue closed, wordt veroorzaakt door externe library's.

Als je die issue leest, wordt het veroorzaakt door de één of andere crapware socket service provider, en niet door .NET zelf.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:13:
[...]

Mijn eerste "voornemen" is al gesneuveld... Ik wilde gewoon weer lekker rustig opstarten, dus een beetje klussen aan simpele projecten, maar vandaag ben ik pas om 13:00 uit bed gerold... Heb bijna het klokje rond geslapen :X
Haha, ik had vanochtend de wekker gezet, maar door de verhuizing (lees: stekker eruit) was de 'alarm-tijd' natuurlijk 0:00. Dus werd ik vanochtend om 10u wakker in plaats van kwart over 8 :+

---

Lol, heel netjes /pagina/2 in plaats van /page/2 word me helaas niet in dank afgenomen door Wordpress. <link rel="next" href="/page/2" /> gaat dan natuurlijk niet werken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Kan WP niet met vertaalde URLs overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Geen idee, het is een combinatie van Wordpress en de plugin Wordpress SEO (Yoast). Je kunt ook niet echt ergens aangeven dat je /page wil veranderen in /pagina. Daarnaast heb ik zelf de rewrite url's gemaakt, werkt allemaal prima, maar alleen even vinden waar ik dat kan aanpassen.

Nouja, even afwachten wat een support-ticket doet.

---

Vandaag maar gewoon wat kleine dingetjes links en rechts doen. Morgen weer aan het grote werk beginnen, heb der wel skik van! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:34:
[...]

ach wel leuk postje maar laten we even eerlijk zijn dat we over letterlijk elk framework zo'n rand blogje kunnen maken?
Elke framework heeft zijn voor en nadelen, en per gebruiker / doel / applicatie kan dit zelfs verschillen.

Om nu te noemen dat CI == Dood, mah dat is wel erg overdreven.

Uiteindelijk ben ik wel van mening dat CI als vanilla nog best kaal is, maar dit kan juist een voordeel zijn (voor o.a. mij) zodat ik mijn eigen dingen kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Korben schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:50:
[...]

'Welke in de RC nog steeds optreedt'... Waarom gebruik je een RC-versie? Bovendien is die issue closed, wordt veroorzaakt door externe library's.

Als je die issue leest, wordt het veroorzaakt door de één of andere crapware socket service provider, en niet door .NET zelf.
RC was een fout aan mijn kant, ik gebruik gewoon de laatste versie die ik dus vandaag heb gedownload van de MS website.

Maar dat het veroorzaakt wordt door externe library's heb ik een broertje dood aan. Hoeveel moeite is het om dit probleem in de readme van .Net 4.5 te vermelden? Vanuit een gebruikers ervaring slaat het toch helemaal nergens op dat ik een update installeer van het .Net 4.0 framework en vervolgens deze problemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Crasht Chrome bij jullie ook na een paar minuten kijken naar Channel 9 video's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nop. Na een 10-tal minuten gaat hij hier nog vlotjes verder.
Chrome 23.0.1271.101 op OS X 10.7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even iets meegeven voor de RoR developers onder ons: SQL Injection Vulnerability

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

23.0.1271.97m hier op Win7 x64 SP1.

Maar ik heb net VS 2012 geïnstalleerd en nu heb ik een ietwat andere player. Er zal wel een Silverlight update bijgezeten hebben. Misschien dat het nu beter werkt.

Maar /care, ik ben ze inmiddels gewoon in WMP aan het kijken, werkt een stuk fijner ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 01:19:
Nog even iets meegeven voor de RoR developers onder ons: SQL Injection Vulnerability
Ik zit uit te zoeken wat het precies doet.

Als ik het goed begrijp kan je als gebruiker dus een hash meegeven ipv een id waardoor die hash als options beschouwt wordt, waarbij je een scope of limiet kan opgeven?

Volgens mij kan het niet veel kwaad; ik zou niet weten hoe je dit echt effectief kan misbruiken, maar het lijkt me inderdaad geen gewenste functionaliteit :P

[ Voor 15% gewijzigd door Gamebuster op 03-01-2013 08:44 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
D-Raven schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:28:
[...]

RC was een fout aan mijn kant, ik gebruik gewoon de laatste versie die ik dus vandaag heb gedownload van de MS website.

Maar dat het veroorzaakt wordt door externe library's heb ik een broertje dood aan. Hoeveel moeite is het om dit probleem in de readme van .Net 4.5 te vermelden? Vanuit een gebruikers ervaring slaat het toch helemaal nergens op dat ik een update installeer van het .Net 4.0 framework en vervolgens deze problemen heb.
Welke readme? Ze hebben het toch gedocumenteerd in het issue? Een readme kan echt niet alle uitzondering situaties bevatten en dat is dit gewoon. Er staat op je pc/laptop 1 of ander crap programma die dus gewoon die calls blokkeert.

Er staat zelfs in het issue waarom dit helaas zo moest:
For the background, the existing synchronous API code path was modified in .NET Framework 4.5 to add asynchronous support in ADO.NET. Ideally it would have been better if the modification to the existing code path could be avoided, but to add asynchronous support the change on the existing code path was inevitable.
En ze zijn zelfs bereid om contact op te nemen met de companies waarvan die crap software is:
If removing non-IFS BSP/LSP solved your issue, it will be helpful for us if you can share the information of the non-IFS BSP/LSP. If you don’t have an issue giving the information to us, please send us an e-mail with the information to adonet45beta@microsoft.com. We will share the list with Windows networking team so that they can follow up with the provider companies to see if they can move toWindows Filtering Platform which is a new interface introduced in Windows Vista.

[ Voor 38% gewijzigd door Rutix op 03-01-2013 09:24 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Rutix schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:19:
[...]

Welke readme? Ze hebben het toch gedocumenteerd in het issue? Een readme kan echt niet alle uitzondering situaties bevatten en dat is dit gewoon. Er staat op je pc/laptop 1 of ander crap programma die dus gewoon die calls blokkeert.

Er staat zelfs in het issue waarom dit helaas zo moest:

[...]

En ze zijn zelfs bereid om contact op te nemen met de companies waarvan die crap software is:

[...]
Zie: http://www.microsoft.com/visualstudio/eng/downloads en scroll naar beneden. En ik heb ze al gemaild over o.a. de panda security software welke op mn (werk) pc stond, en voor de problemen zorgde, maar dit was al bekend schijnbaar.

Nogmaals als ze dan toch een readme neerzetten voor .Net 4.5 waarin in "bekende problemen" en andere dingen staan, had dan die issue omtrent ADO.Net er ook bij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Beste wensen allemaal! Mag dat nog op de 3e? Ik denk het wel.

Hoe dan ook, nu bezig met een heerlijk communicatieprotocol, durf het geen Slecht Programmeervoorbeeld te noemen, want erg bekend met dit soort low level programmeren ben ik ook niet. Misschien is dit wel de standaard! Het werkt als volgt:

Een integer (eigenlijk short) wordt eerst omgezet naar de overeenkomstige hexadecimale string (bijv. 30 -> "001E"). Deze hexadecimale string wordt vervolgens opgeknipt in een lo en een hi byte, dan hebben we dus respectievelijk "1E" en "00". Deze specifieke bytes worden dan verder opgeknipt in 2 nibbles, dus "1" en "E" voor de lo byte en "0" en "0" voor de hi byte. En deze nibbles worden omgezet naar hun ASCII-waarden, dus uiteindelijk komt er uit: 0x31, 0x45, 0x30, 0x30.

Ligt het nou aan mij of is dit enorm veel moeite voor iets wat een stuk simpeler had kunnen zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:55

Hoogie2004

Whohooooo

Nee, dat klinkt als de standaard :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Ach hij is nu nog steeds 4 bytes O-) lang

Mhh het is een short.....

[ Voor 26% gewijzigd door eBoR op 03-01-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Ik moet erbij zeggen dat ik hier op mijn laatste dag voor de kerstvakantie mee begonnen ben en toen briesend de deur uitliep met de tekst: "Dit protocol is gemaakt door een stel apen die stijf onder de coke zaten, ik kijk na de vakantie wel verder." :D
Pagina: 1 ... 245 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.