De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 237 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.355 views

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:06
Ben ik de enige die reaction GIFs strontvervelend vindt? Als ik ooit een site heb waarop random nobodies content kunnen plaatsen (waar ik sowieso al geen fan van ben) dan wordt iedereen die zoiets post direct gebanned. OC or GTFO.

(Aan reaction GIFs/image macros [nee, die dingen heten niet “memes”] op GitHub bugtrackers erger ik me ook altijd. Rot met die ongein op naar 4chan en laat volwassen mannen werken.)

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Lekker geslapen Soultaker? :)

Afbeeldingslocatie: http://replygif.net/i/803

[ Voor 45% gewijzigd door EddoH op 13-12-2012 11:46 ]

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
wat Soultaker zegt, slechte vooruitgang al die animated gifs, en die andere image replies. Zwaar irritant.

Driving a cadillac in a fool's parade.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tranen over m'n wangen :D :')

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Soultaker schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:41:
Ben ik de enige die reaction GIFs strontvervelend vindt? Als ik ooit een site heb waarop random nobodies content kunnen plaatsen (waar ik sowieso al geen fan van ben) dan wordt iedereen die zoiets post direct gebanned. OC or GTFO.

(Aan reaction GIFs/image macros [nee, die dingen heten niet “memes”] op GitHub bugtrackers erger ik me ook altijd. Rot met die ongein op naar 4chan en laat volwassen mannen werken.)
kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:20:
wat Soultaker zegt, slechte vooruitgang al die animated gifs, en die andere image replies. Zwaar irritant.
Jullie 2 doen me denken aan:

Afbeeldingslocatie: http://xaxor.com/wp-content/uploads/2012/10/Grumpy-cat1.jpg

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Die dingen an sich vind ik best grappig, zolang ze maar niet in serieuze topics worden gebruikt ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• .oisyn
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

^^^ dat.
Maar waar ik nog meer een hekel aan heb zijn serieuze zeikreacties in een niet-serieus topic. Dus. STFU. :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1KoMZxkXcjBZUq6plHPOR2YE/full.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 13-12-2012 12:54 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• azerty
  • Laatst online: 18:19
Wat dus in geval van die attempt tot deface dan wel gerechtvaardigd is, omdat dat niet serieus genomen kan worden

• Soultaker
  • Laatst online: 01:06
Als het dan toch in dit formaat moet, zie ik mezelf liever zo:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oNxE2RoA00SWc8v9CIITEyEm/full.gif

(Hee, een origineel plaatje in dit topic!)

[ Voor 6% gewijzigd door Soultaker op 13-12-2012 13:24 . Reden: plaatje iets teruggeschaald ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Worden vandaag de winnaars van de Sinterklaas prijzen bekend gemaakt? :D

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:21:
Ze zijn al bekend ;) Geloof niet dat ik jouw naam er tussen zag staan.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

TheNephilim schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:21:
reviews: Tweakers speelt voor Sinterklaas - De winnaars zijn bekend!

Alstu. Ik sta er helaas niet tussen :-(

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Owh dat heb ik dan even gemist! :o Helaas sta ik er inderdaad niet tussen :'(

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Leuk gemaakt, Supersteil's xmas webgame. Besturing via je mobiel. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

12-12-12 ... deed me denken aan zes jaar, zes maanden en zes dagen eerder:

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/knnth/pics/evilsvn.jpg

Stom toeval ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

FFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUU!
IE10 met je standaard aangevinkte "Ignore font sizes specified by website"!!!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:05

Haan

dotnetter

TheNephilim schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:55:
Owh dat heb ik dan even gemist! :o Helaas sta ik er inderdaad niet tussen :'(
Ik win ook nooit iets ;(

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik mag niet eens meedoen :(

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024

Nothing to see here!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:07:
(Hee, een origineel plaatje in dit topic!)
En bovendien niet grappig.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

OkkE schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:10:
Hey, daar gaat mn vriendin afstuderen :)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Bosmonster schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:32:
[...]

Nice! Hou het bedrijf een beetje in de gaten via Twitter, lijkt me erg leuk daar met ook veel interessante en uitdagende projecten. Ze maken iig mooie dingen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• D-Raven
* D-Raven heeft ook niks gewonnen

Helaas.
OkkE schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:10:
Werkt hier niet (winPhone 7)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

OkkE schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:37:
[...]

Nice! Hou het bedrijf een beetje in de gaten via Twitter, lijkt me erg leuk daar met ook veel interessante en uitdagende projecten. Ze maken iig mooie dingen.
Yeah, het is wel een van de toonaangevende bedrijven momenteel als het gaat om design.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

D-Raven schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:43:
* D-Raven heeft ook niks gewonnen

Helaas.

[...]

Werkt hier niet (winPhone 7)
Idd, WP 7.8 ook niet. Nou, heel "toonaangevend" hoor :+

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 13-12-2012 15:02 ]

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:49
Bezig met ASP.NET MVC i.c.m Razor leren: ARRGHHHHHH hoe de fuck werkt die model/controller zooi. Vergeef me voor vragen, maar heeft iemand een tutorial die dat goed uit legt?

Ik maak een model (met Entity etc) en genereer dan een controller. Dan moet ik de context etc. selecteren. Dan moet ik eerst m'n solution runnen voordat mijn Model er bij komt te staan terwijl dat bij de tutorial gast automatisch gaat. Zelfde geld voor de database. Als ik kijk in de database zijn de tabellen niet gegenereerd, terwijl dat bij hem automatisch gebeurd.

EDIT 2:
damn jullie reageren snel. Na uit frustratie op de verstuur knop gedrukt te hebben toch nog maar wat extra context er bij gezet.

[ Voor 62% gewijzigd door Erwin537 op 13-12-2012 15:32 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:34
Bosmonster schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:32:
[...]

Ik ken wel een paar mensen die daar hebben gewerkt, ze hebben de site van m'n oude stagebedrijf gebouwd (sound of data), lijkt me best een leuk bedrijf als je in de vormgevingshoek zit :)
Erwin537 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:27:
Bezig met ASP.NET MVC i.c.m Razor leren: ARRGHHHHHH hoe de fuck werkt die model/controller zooi. Vergeef me voor vragen, maar heeft iemand een tutorial die dat goed uit legt?
Koop een boek. Zo moeilijk is het allemaal niet.

http://www.amazon.com/Pro...onal-Apress/dp/1430242361

[ Voor 37% gewijzigd door Avalaxy op 13-12-2012 15:29 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Erwin537 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:27:
Wikipedia: Model–view–controller

Een View bevat data die door de user bekeken en eventueel bewerkt kan worden. Deze View, en updates op deze data, worden verwerkt door de Controller. Om de data in een georganiseerde manier heen en weer te sturen tussen View en Controller worden er Models gebruikt (en dus niet de ViewBag Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8yFdyxdJZFuelPzVuwSuJfNT/full.gif). In sommige gevallen is dit Model identiek aan je storage-model, dan ben je gelukkig. Zo niet: automapper en/of DAL.

#helpdesk #atyourservice

[ Voor 40% gewijzigd door CodeCaster op 13-12-2012 15:33 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Kijk eens op de asp.net site zou ik zeggen.

http://www.asp.net/mvc/tu.../cs/intro-to-aspnet-mvc-3

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Erwin537
Jullie reageren te snel, ik had geen tijd om te editten O-)
CodeCaster schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:29:
[...]

Wikipedia: Model–view–controller

Een View bevat data die door de user bekeken en eventueel bewerkt kan worden. Deze View, en updates op deze data, worden verwerkt door de Controller. Om de data in een georganiseerde manier heen en weer te sturen tussen View en Controller worden er Models gebruikt (en dus niet de ViewBag [afbeelding]). In sommige gevallen is dit Model identiek aan je storage-model, dan ben je gelukkig. Zo niet: automapper en/of DAL.

#helpdesk #atyourservice
Het MVC pattern begrijp ik wel :) De viewbag is echter wel nieuw voor me, maar als ik het zo tot nu toe zie is dit gewoon een soort set variablen die je vanaf de controller door geeft naar de View. Automapper en Dal zijn ook nog onbekend voor me, maar dat zal vanzelf komen als ik de basis werkende heb.
Stom eigenlijk dat ik daar niet begonnen ben, maar heb nu de MVC4 versie voor me en ga dat maar eens door lezen.

• Haan

Haan

dotnetter

Erwin537 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:50:
Jullie reageren te snel, ik had geen tijd om te editten O-)

[...]

Het MVC pattern begrijp ik wel :) De viewbag is echter wel nieuw voor me, maar als ik het zo tot nu toe zie is dit gewoon een soort set variablen die je vanaf de controller door geeft naar de View. Automapper en Dal zijn ook nog onbekend voor me, maar dat zal vanzelf komen als ik de basis werkende heb.

[...]

Stom eigenlijk dat ik daar niet begonnen ben, maar heb nu de MVC4 versie voor me en ga dat maar eens door lezen.
En daarna kan terecht in ASP.NET MVC en verschillende technieken / best practices. :)

• Avalaxy
CodeCaster schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:29:
[...]

In sommige gevallen is dit Model identiek aan je storage-model, dan ben je gelukkig. Zo niet: automapper en/of DAL.
Uhm, ALTIJD aparte models maken voor je views, niet te lui zijn om dat niet te doen. Als je dat niet doet ben je al snel vatbaar voor mass assignment. Of denk aan het veranderen van je model, en daar lekker tegenaan scaffolden. Kloppen heel je views ineens niet meer.

Los daarvan vind ik het er verschrikkelijk uitzien als er de ene keer een entity en de andere keer een viewmodel gereturned wordt, doe dat gewoon lekker consistent :P

[ Voor 12% gewijzigd door Avalaxy op 13-12-2012 15:54 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Maar waarom heet het dan MVC en niet MVMVC of MVVM!11!111one

Ik bedoel dus: alle MVC-tutorials doen het lijken alsof je Model je data- én viewmodel is, maar zodra je ook maar íets meer wil doen dan een CRUD voor TODO's heb je een separaat datamodel nodig. Of je moet dus zaken in de ViewBag gaan gooien, waardoor het een grote typeless teringzooi wordt.

[ Voor 72% gewijzigd door CodeCaster op 13-12-2012 16:13 ]

• Rutix
omdat het geen model-view-viewmodel is?

Nothing to see here!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sec gezien niet nee, want bij MVVM is je ViewModel stiekem een beetje een controller (althans: hij neemt de mapping van Model naar ViewModel op zich en zet commands vanuit de view om in CRUD-acties), terwijl bij MVC met een los datamodel je Controller verantwoordelijk is voor de commands en de mapping van (View)Model naar datamodel, al dan niet via een dataaccess/mapper-lijmlaag.

Het wordt er allemaal zo fantastisch veel duidelijker op met al die termen. ;)

Ik bedoelde alleen: het Model uit MVC is een ViewModel, maar ASP.NET MVC-tutorials gaan er voor het gemak altijd van uit dat dat Model óók je DataModel is, wat zeker niet zo hoeft te zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door CodeCaster op 13-12-2012 16:12 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
In MVC filter je alle "illegale" argumenten (d.m.v. blacklist of whitelist) om je te beschermen tegen mass assignment

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ja, jij. Maar die tutorials niet. Die exposen doodleuk een User-(Data)Model met een IsAdmin op false, of een GroupID van 2. Drie keer raden wat de gemiddelde tutorialcopypaster doet, en twee keer raden wat de gemiddelde hacker nieuwsgierige gebruiker doet.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 13-12-2012 16:10 ]

• Gamebuster
Daarom heb je in Ruby on Rails tegenwoordig standaard een lege whitelist en moet je alle legale argumenten altijd opnoemen of aangeven dat je geen whitelist wil gebruiken.

• Haan

Haan

dotnetter

Even voor mijn begrip: is Mass Assignment (kende de term niet) hetzelfde als over posting, of is er verschil tussen de twee?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zou zeggen dat "mass assignment" plaatsvindt door het Higgs veld.

:Y)

• D-Raven
Argh! allerlei vage build errors die ik niet kan verklaren..

Is het die fucking CLIENT PROFILE die aan staat!! :(

• Haan

Haan

dotnetter

.oisyn schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:28:
Ik zou zeggen dat "mass assignment" plaatsvindt door het Higgs veld.

:Y)
Ga jij eens even terug naar je Playstation :P

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Haan schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:25:
Even voor mijn begrip: is Mass Assignment (kende de term niet) hetzelfde als over posting, of is er verschil tussen de twee?
Voor zover ik kan zien wel, edit: wat meneer hieronder zegt. Overposting is het gebruikmaken van een mass-assignment-vulnerability.
a mass assignment vulnerability and then execute an over-posting attack
you can protect this by adding attr_accessible to your model and explicitly stating which properties can be updated via mass assignment

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 13-12-2012 16:33 ]

• Gamebuster
Haan schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:25:
Volgens mij:
Mass Assignment is een begrip dat staat voor het massaal toewijzen van attributes aan een model. Over Posting is het misbruiken van Mass Assignment door meer attributes te versturen dan dat er verwacht wordt, waardoor je mogelijk wijzigingen doorvoert die eigenlijk niet zouden moeten

• Avalaxy
Gamebuster schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:08:
In MVC filter je alle "illegale" argumenten (d.m.v. blacklist of whitelist) om je te beschermen tegen mass assignment
Kan ook, maar één keer een extra property toevoegen, je vergeet hem te whitelisten danwel blacklist en je zit al met een probleem.

Daarnaast is het in eigenlijk elke real-world applicatie zo dat je datamodel toch 90% van de tijd niet overeenkomt met wat je moet weergeven in je view, dus dan kun je net zo makkelijk gelijk voor alles gewoon een apart model maken, ben je van het probleem af.

Maar inderdaad, MVC is een hele slechte benaming. Bij een goed opgezette architectuur kun je in mijn ogen niet meer simpelweg spreken over een 'Model', want wat is je model dan nog? Soms zitten er wel 2 conversielagen tussen.

• Gamebuster
Daar heb je wel gelijk in.

Hier in een applicatie kwam een collega aan met een Presenter, wat eigenlijk ook een soort ViewModel lijkt.

http://broadcastingadam.com/2011/06/present_yourself/
http://blog.jayfields.com...ls-presenter-pattern.html

Het princiepe van ViewModels heb ik nooit echt onderzocht, maar ik lijk het onbewust toch redelijk vaak nodig gehad te hebben, of zelf toegepast te hebben. Met name met clientside code lijk ik veel met ViewModels te werken; voor complexe interactieve views maak ik meestal een javascript "class" dat lijkt op hetgene dat als ViewModel omschreven wordt.

[ Voor 40% gewijzigd door Gamebuster op 13-12-2012 16:40 ]

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Volgens mij is ViewModel de Microsoft interpretatie van het Presenter pattern :) Dus die zijn vrijwel hetzelfde.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Avalaxy
Ik noem ze persoonlijk maar ViewModels omdat ze zo worden genoemd in m'n boek, maar het wekt wel een beetje verwarring op met de ViewModels die je in een XAML-applicatie gebruikt, die toch wat anders doen dan de ViewModels in een MVC-applicatie.

Maar zo heeft iedereen op het internet er volgens mij z'n eigen benaming voor :P

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Eigenlijk heb je dus nodig:

View
ViewModel
Presenter / Mapper
Controller
DataAccess
DataModel

DMDACP/MVMV!

• Avalaxy
Service Layer anyone?!?!!/11!1noesss :P

• Gamebuster
wat is verschil tussen DataAccess en DataModel?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

armageddon_2k1 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:39:
Volgens mij is ViewModel de Microsoft interpretatie van het Presenter pattern :) Dus die zijn vrijwel hetzelfde.
Of MVP!
Avalaxy schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:42:
Service Layer anyone?!?!!/11!1noesss :P
Oh ja, die moet dan eigenlijk weer tussen de DataAccess en de DataModel. :P
Gamebuster schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:42:
wat is verschil tussen DataAccess en DataModel?
De DataAccess doet dienst als repository en bevat dus CRUD-operaties voor DataModels (zoeken op ID, updaten, enzovoorts).

[ Voor 84% gewijzigd door CodeCaster op 13-12-2012 16:45 ]

• Avalaxy
Data Access = repositories denk ik, Data Model = entities?
CodeCaster schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:43:
Oh ja, die moet dan eigenlijk weer tussen de DataAccess en de DataModel. :P
Nee tussen de controller en de data access :P

[ Voor 67% gewijzigd door Avalaxy op 13-12-2012 16:43 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Avalaxy schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:43:
Nee tussen de controller en de data access :P
Als je een dataservice hebt, heb je om die service te benaderen (en dus data op te vragen en op te slaan) een proxy nodig die eigenlijk op zichzelf weer een DataAccess-layer is.

In de service-implementatie heb je dan weer een DataModel (entities) en een model specifiek voor die service, eigenlijk een soort ViewModel. Daartussen moet dan weer een controller, of ... eh, wacht?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

HMS schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:43:
Jongens, allemaal veel te serieus weer.

In navolging van:

[...]

http://lifeofasoftwareengineer.tumblr.com
Ik heb 2 deadlines vandaag, en ik heb morgen vrij.
Nu moet ik overwerken! Jullie worden allemaal vriendelijk bedankt :'(

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:38
CodeCaster schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:48:
[...]

Als je een dataservice hebt, heb je om die service te benaderen (en dus data op te vragen en op te slaan) een proxy nodig die eigenlijk op zichzelf weer een DataAccess-layer is.

In de service-implementatie heb je dan weer een DataModel (entities) en een model specifiek voor die service, eigenlijk een soort ViewModel. Daartussen moet dan weer een controller, of ... eh, wacht?
Daar heb ik maar één ding op te zeggen:

code:
1
org.springframework.aop.framework.AbstractSingletonProxyFactoryBean

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

You want an abstract factory factory factory.
:+

Jeuj, m'n manual is af. Ik heb te veel getypt vandaag.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
#()*^)@#(^$@#$ :(

Het gaat hier al de hele dag, om de paar minuten: "!pleH" :X 8)7

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je hebt een DVD van Bert Visscher op staan?
[/spam]

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 13-12-2012 16:58 ]

• StM
  • Laatst online: 19:37

StM

Ik moet 13 marketing teksten schrijven van een half tot een heel a4tje stuk en het moet 1 jan af zijn. En weer is er een dag zo goed als niks uit gekomen...

Wat is teksten schrijven toch kutwerk.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
CodeCaster schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:58:
Je hebt een DVD van Bert Visscher op staan?
[/spam]
Nee, die kutreclame van die verzekeraar.... *!pleH*

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 13-12-2012 17:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51
When they announces in the meeting that i was the one responsible for a bug that crashed production servers.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/goyBm.gif

/me ik lag dubbel

let the past be the past.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RobIII schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:06:
Nee, die kutreclame van die verzekeraar.... *!pleH*
Ik vind 'm wel leuk anders :)

• Gamebuster
http://lifeofasoftwareeng...-rails-for-the-first-time :D
Rest post ook links, dan mag ik het ook

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
armageddon_2k1 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:39:
Vrijwel hetzelfde, maar niet helemaal. Voor MVP hebben ze ook wel frameworks in Silverlight en WPF hoor (en uiteraard ook voor MVPVM :P).

• Down
Ik stem persoonlijk voor Model-View-Singleton :+

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik ben voorraden, levertijden en hoge prijzen zat. Ik ga een e-reader kopen.

Ik verwachtte een enorm bos aan formaten en merken maar volgens mij valt het best mee. Als je Amazon & Kindle negeert kan alles .epub aan en dat is ook overal te koop. Ook zowat alle (IT-)boeken die ik zoek zijn te koop als ebook.

Sony, BeBook en Kobo lijken zo'n beetje dé merken te zijn dus ik kan het overzichtelijk houden, ik ben niet zo een researcher die na weken onderzoek een obscuur merk bij een Samoaanse webshop bestelt :P

Even de stad in, kijken of die dingen ook prettig werken.

edit:
Ah, ecosysteem lijkt ook bij e-readers het woord. Kobo it is, ik vind het wel best.

[ Voor 7% gewijzigd door kenneth op 13-12-2012 19:32 ]

• ZpAz
  • Laatst online: 21-09 15:23
En, zijn er ook mensen die mee gaan doen met de Mozilla Gameon challenge?

https://gameon.mozilla.org/

Hoofdprijs is een verzorgde reis van een week naar SF voor GDC en een videokaart.

Awarded to the best darned game we could find.
The Grand Prize: an all expense paid trip to San Francisco for GDC 2013!
Get the red carpet treatment! Roundtrip airfare, 7 nights of hotel accomodations in San Francisco, two all-access tickets to GDC 2013 -- which includes entry to the Indie Game Developer Conference -- and more
Dinner with EA's award-winning game developer Michael John
A tour of Mozilla's headquarters in Mountain View and lunch with the Mozilla games team
A Nvidia GeForce GTX690

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ZpAz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:21:

Hoofdprijs is een verzorgde reis van een week naar SF voor GDC en een videokaart.

[...]
Als ik tijd had, zou ik meedoen. Dit jaar niet dus :(

• ZpAz
Zow, maar eens wat software / services aangeschaft. Adobe Creative Cloud (Adobe Photoshop 6) en een betaald Github accountje.

Heb volgens mij nu nergens meer illegale software meer 8)

En klaar al weer met installatie.
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/LYtk/wooo_small.png

[ Voor 45% gewijzigd door ZpAz op 13-12-2012 21:42 ]

• Avalaxy
Gatver, Apple :r

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

• ZpAz
Nou, heb voor je een kleine verbetering aanpassing.... doorgevoerd.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/LZ3V/verbetercopy.png

• mwolting
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 11:58
ZpAz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:21:

[...]
Nice, ik ga een poging wagen denk ik.

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
ZpAz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:52:
Nou, heb voor je een kleine verbetering aanpassing.... doorgevoerd.

[afbeelding]
Gatver, Windows :r :+

Anyway, zat zelf ook te denken om zo'n betaalde account te fixen bij GitHub, leek me wel handig voor zo die paar projectjes die je niet meteen met de hele wereld wilt delen. Weet alleen niet of het die €5,- per maand wel waard zou zijn. Het is namelijk net zo makkelijk om zelf even iets gelijkaardig op te zetten met Gitlab.. Dan zit je natuurlijk wel weer met "onderhoud", updates die je moet installeren etc. om de boel goed draaiende te houden :9

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb zelf een VPS met Gitlab draaien. Voor alleen de repositories zou ik het niet doen, maar omdat ik op die VPS ook direct services kan draaien en software die ik schrijf die juist via het netwerk/internet moet communiceren is het wel top. Bovendien ben je dan stoer B) :P .

• ZpAz
mwolting schreef op donderdag 13 december 2012 @ 22:28:
[...]

Nice, ik ga een poging wagen denk ik.
Hier al een idee en een programming-partner die er ook wel wat in ziet. (prijs is voor twee personen :D )

Ik kan los deze vakantie. :9

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:40
Ik heb geen idee of deze hier al eens langs is gekomen, zo heel erg goed volg ik deze thread niet helaas. Maar ik vond hem toch het delen waard.

The joy of code: http://thejoysofcode.com/ :D

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• StM
  • Laatst online: 19:37

StM

Niet weer....

• Avalaxy
In het kort: ja :P

In het iets langer: ja WernerL.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat Windows 8-bootmenu is echt retarded. Ik weet dat je het kunt veranderen, maar wat is het nut van een bootmenu als tijdens het tonen daarvan praktisch het hele OS al is geladen?

Nu moet ik, als ik Windows 7 wil starten, wachten tot bijna heel Windows 8 is opgestart, Windows 7 aanklikken en dan wachten tot m'n hele pc weer is gereboot. 8)7 Natuurlijk is dat met een SSD alsnog een kwestie van luttele seconden (goed, een stuk of dertig alsnog, early adopter :')), maar gewoon. Waarom.

Op Old New Thing zal er over drie jaar vast wel in een blog worden uitgelegd waarom het zo is. :P

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 13-12-2012 23:30 ]

• Erwin537
CodeCaster schreef op donderdag 13 december 2012 @ 23:25:
Dat Windows 8-bootmenu is echt retarded. Ik weet dat je het kunt veranderen, maar wat is het nut van een bootmenu als tijdens het tonen daarvan praktisch het hele OS al is geladen?

Nu moet ik, als ik Windows 7 wil starten, wachten tot bijna heel Windows 8 is opgestart, Windows 7 aanklikken en dan wachten tot m'n hele pc weer is gereboot. 8)7 Natuurlijk is dat met een SSD alsnog een kwestie van luttele seconden (goed, een stuk of dertig alsnog, early adopter :')), maar gewoon. Waarom.

Op Old New Thing zal er over drie jaar vast wel in een blog worden uitgelegd waarom het zo is. :P
Hoe lang duurt het bij jou wel niet om Windows 8 op te starten dan? Bij mij is het echt een kwestie van enkele seconden. Ik was echt verbaasd over hoe snel het opstarte _/-\o_ .

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Voor ik in dat bootmenu ben, ben ik dus al snel een seconde of dertig verder. Als ik dan Windows 7 aanklik, is mijn totale boottijd ruim een minuut, een verdubbeling van wat het was. Ik heb al diverse tutorials gevolgd om de boottijd te verkorten, maar dat schaafde er echt maar een handvol seconden af, mijn SSD is gewoon niet zo snel en de chipset te oud.

[ Voor 33% gewijzigd door CodeCaster op 13-12-2012 23:43 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:21

Sebazzz

3dp

Als ik me niet vergis moet dat anders zijn als je UEFI hebt en je installeert Windows 8 op de UEFI partitie. In dat geval zouden veel services al door de firmware verzorgd worden en je wél een instant bootmenu hebben.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Oh ja, GPT. Ik had juist geen zin in een reinstall van Windows 7 (MBR -> GPT wist de schijfinhoud), en kon destijds zo snel niet vinden of mijn chipset UEFI ondersteunt en heb het toen maar opgegeven. :P

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 13-12-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Ik meen ergens gelezen te hebben dat het hele bootup proces qua menu's aangepakt is. Vroeger was een aantal keer F8 drukken genoeg, maar nu gaat het booten zo snel (SSD, snellere PC, aangepaste sequence) dat de bootup vertraagd zou moeten worden om voldoende tijd te geven om F8 te drukken. Nou zal dat deels een marketingverhaal zijn, maar er zit wel wat in. Ik heb al vaak genoeg achter een PC gezeten dat ik te laat was met F8. Kennelijk geldt dat ook voor multiboot opties.

/edit dit dus:
Hier meer http://blogs.msdn.com/b/b...dows-boot-experience.aspx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Pyr0wl schreef op donderdag 13 december 2012 @ 22:50:
[...]
Anyway, zat zelf ook te denken om zo'n betaalde account te fixen bij GitHub, leek me wel handig voor zo die paar projectjes die je niet meteen met de hele wereld wilt delen. Weet alleen niet of het die €5,- per maand wel waard zou zijn. Het is namelijk net zo makkelijk om zelf even iets gelijkaardig op te zetten met Gitlab.. Dan zit je natuurlijk wel weer met "onderhoud", updates die je moet installeren etc. om de boel goed draaiende te houden :9
Er zijn ook gratis alternatieven, zoals BitBucket. Als je vooral met visual studio/.NET werkt kun je ook naar http://tfs.visualstudio.com/ kijken voor gratis TFS repositories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Gitlab is leuk, gebruiken het hier ook met een team van 9 man, 200+ repo's maar het onderhoud is drama. Regelmatig na updates onderdelen die spontaan omvallen. Team dev's achter gitlab zijn imho soms iets te wispelturig. Features zoals groupen (teams in gitlab speak) worden maar door geschoven van milestone naar milestone. Maar het menu is nu voor de 4e keer al van een nieuwe CSS saus voorzien. Jammer, maar als ik nu een nieuwe keuze moest maken, weet ik niet 100% zeker of ik voor gitlab zou kiezen of toch een betaalde dienst als gitlab/bitbucket. Als ik alle uren optel die ik intussen in onderhoud heb moeten steken was ik denk ik goedkoper uitgeweest met een betaalde bitbucket.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Lol, krijg een mailtje van ons monitoring systeem:
Description: The directory D:\DATABASE\BACKUP\<naam> is over it's disk space quota. The quota is 25,0 MB but the directory is currently at 15.837,2 MB
Systeem draait al jaren, maar dit is voor het eerst dat ik er een melding van krijgt. Quotum maar even aanpassen. :+ Het is een in-house systeem trouwens, dus er zijn geen inkomsten misgelopen of zo.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

it's
its! :(

Maar, vage melding :P De backups zijn wel gemaakt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
  • Laatst online: 10-09 20:43
Wel te hopen met 15.837,2 MB xD. Zeker als de quota 25MB is.

[ Voor 3% gewijzigd door lauwsa op 14-12-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Laatst online: 06-01 17:22
Aloys schreef op donderdag 13 december 2012 @ 22:58:
Ik heb zelf een VPS met Gitlab draaien. Voor alleen de repositories zou ik het niet doen, maar omdat ik op die VPS ook direct services kan draaien en software die ik schrijf die juist via het netwerk/internet moet communiceren is het wel top. Bovendien ben je dan stoer B) :P .
Ben zelf nog stilletjes aan het rondkijken voor een degelijke VPS setup. Mag ik misschien vragen bij wie jij momenteel zit voor je VPS?
kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:31:
Gitlab is leuk, gebruiken het hier ook met een team van 9 man, 200+ repo's maar het onderhoud is drama. Regelmatig na updates onderdelen die spontaan omvallen. Team dev's achter gitlab zijn imho soms iets te wispelturig. Features zoals groupen (teams in gitlab speak) worden maar door geschoven van milestone naar milestone. Maar het menu is nu voor de 4e keer al van een nieuwe CSS saus voorzien. Jammer, maar als ik nu een nieuwe keuze moest maken, weet ik niet 100% zeker of ik voor gitlab zou kiezen of toch een betaalde dienst als gitlab/bitbucket. Als ik alle uren optel die ik intussen in onderhoud heb moeten steken was ik denk ik goedkoper uitgeweest met een betaalde bitbucket.
True words of wisdom. Heb het zelf een weekje draaiende gehad op de server thuis en in die week was er net een update gereleased. Lekker prutsen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dat Windows 8-bootmenu is echt retarded.
Heel Windows 8 is retarded :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Waar oooh waar is de link naar de .plans eigenlijk gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 22:50
Nu het toch over Git gaat, zijn er hier met ervaring met Gitosis of Gitolite? Puur voor het beheer van Git zelf, zonder de poespas van merge requests en issue etc. Daarvoor kunnen evt. ook andere systemen gebruikt worden (Gerrit bv. voor review en elke andere issue tracker met Git integratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
TheNephilim schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 09:40:
Waar oooh waar is de link naar de .plans eigenlijk gebleven?
Ik kan ook niet een snelle manier vinden om daar te komen dus ga ik altijd naar http://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword= en vink ik alleen .plans aan.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:57
Woy schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:21:
[...]

Ik mag niet eens meedoen :(
Jij krijgt een ultracool T.net kerstpakket, dus STFU. :)

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1 ... 237 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.