De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 238 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.355 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
http://tweakers.net/plan is het makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ameesters
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-01-2022
Pyr0wl schreef op donderdag 13 december 2012 @ 22:50:
[...]

Gatver, Windows :r :+

Anyway, zat zelf ook te denken om zo'n betaalde account te fixen bij GitHub, leek me wel handig voor zo die paar projectjes die je niet meteen met de hele wereld wilt delen. Weet alleen niet of het die €5,- per maand wel waard zou zijn. Het is namelijk net zo makkelijk om zelf even iets gelijkaardig op te zetten met Gitlab.. Dan zit je natuurlijk wel weer met "onderhoud", updates die je moet installeren etc. om de boel goed draaiende te houden :9
Volgens mij wil je deze pagina even bekijken:
http://gitlabhq.com/support/

en dan vooral onder het kopje: "GitLab as a service"
in specifiek:"They offer free private repositories."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Dat is inderdaad makkelijker :P vind wel vervelend dat ik sommige dingen in de nieuwe layout bijna niet meer kan vinden :(.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Rutix schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 09:58:
[...]

Dat is inderdaad makkelijker :P vind wel vervelend dat ik sommige dingen in de nieuwe layout bijna niet meer kan vinden :(.
Klopt, heel raar dat er rechts onderin op de front page niet even een rijtje met dit soort linkjes kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Rutix schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 09:52:
[...]

Ik kan ook niet een snelle manier vinden om daar te komen dus ga ik altijd naar http://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword= en vink ik alleen .plans aan.
Als je dat tracker-ding links uitvouwt -> Instellingen, dan kun je Plan >0 zetten en dan zie je ze daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
ameesters schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 09:56:
[...]

Volgens mij wil je deze pagina even bekijken:
http://gitlabhq.com/support/

en dan vooral onder het kopje: "GitLab as a service"
in specifiek:"They offer free private repositories."
nu nog wel :)

http://blog.gitlab.com/pricing/

Maar ik zou persoonlijk in de huidige status van het gitlab project geen betaalde dienst bij ze afnemen. Als het je puur om gratis met een klein team gaat zou ik eerder naar bitbucket kijken. Zit toch een iets profesionelere partij achter (atlassian)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
whoami schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 09:54:
[...]

Jij krijgt een ultracool T.net kerstpakket, dus STFU. :)
Het word dit jaar een Nieuwjaarspakket heb ik begrepen dus ik moet nog even geduld hebben ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Zo daar zijn we weer! Onze DNS server deed nogal raar, T.net was niet bereikbaar vanaf mijn werk.
DNS server gerestart en we kunnen weer! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai gitlab nu ook lokaal. Werkt mijns inziens prima, ook de koppeling met LDAP is simpel te doen. Nu nog een goede manier vinden om alles te backuppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Thuiswerkdag. Helemaal naar de mallemoeren van het bedrijsfuitje van woensdag+donderdag. Het had echt alles wat erbij hoort. Van drank t/m spannende intriges. Ik geniet nog na van de kater en het hele avontuur. Muha.

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

De secretaresse durft je nu niet meer aan te kijken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Zoals velen bekend zit SharePoint vol met allerlei Javascript-functionaliteiten. Heerlijk dat het grootste deel vrolijk in de global namespace wordt gegooid en je je, als je custom code ontwikkelt, haast in een mijnenveld begeeft :X

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:23
Alex) schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:17:
Zoals velen bekend zit SharePoint vol met allerlei Javascript-functionaliteiten. Heerlijk dat het grootste deel vrolijk in de global namespace wordt gegooid en je je, als je custom code ontwikkelt, haast in een mijnenveld begeeft :X
Wat wil je, Microsoft heeft toch ook een stand-alone versie van Mijnenveger? Blijkbaar hebben ze dat spelletje ook ingebouwd in Sharepoint :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
EddoH schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:13:
De secretaresse durft je nu niet meer aan te kijken? :+
Mijn handen zijn schoon :D. Gezien de bedrijfscultuur en achtergrond van het bedrijf is alles dat zich voorgedaan heeft allemaal niet zo schokkend :). Ik wist echter niet dat 20 man het al zo bont konden maken.

[ Voor 8% gewijzigd door mbarie op 14-12-2012 11:33 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Laatst online: 06-01 17:22
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:42:
Ik draai gitlab nu ook lokaal. Werkt mijns inziens prima, ook de koppeling met LDAP is simpel te doen. Nu nog een goede manier vinden om alles te backuppen. :)
RSnapshot is nog wel een makkelijke manier, kan je gelijk een scriptje laten uitvoeren dat een backup maakt van je databank.

Thuis is het plan om GItlab (of aan variant daarvan) binnen een VM te draaien :p Moet ik gewoon de VM backuppen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyr0wl schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:42:
[...]

RSnapshot is nog wel een makkelijke manier, kan je gelijk een scriptje laten uitvoeren dat een backup maakt van je databank.

Thuis is het plan om GItlab (of aan variant daarvan) binnen een VM te draaien :p Moet ik gewoon de VM backuppen 8)
Dat is wel heel mooi ja. Ik wil het nu gelijk goed doen, normaal vergeet ik de stap om goede backups te fiksen(tot nu toe altijd goed gegaan 8)7 )

In een VM is ook wel makkelijk ja. Het is hier op het werk onze dev server, dus geen VM voor mij. Moet wel zeggen dat het erg goed werkt. Nu nog even een post-receive script instellen zodat de worktree automagisch naar apache wordt uitgecheckt :*)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
wow net een kapsalon gegeten maar nu zit ik zo vol dat ik gewoon slaperig word xD

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Woy schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:34:
[...]

Het word dit jaar een Nieuwjaarspakket heb ik begrepen dus ik moet nog even geduld hebben ;)
Dus nog cooler

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Rutix schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:37:
wow net een kapsalon gegeten maar nu zit ik zo vol dat ik gewoon slaperig word xD
Goh wat raar met 1800 kcal. Je lichaam zegt eigenlijk 'dude, doe normaal, je hebt veel te veel gegeten, ga jij maar ff lekker maffen'.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Rutix schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:37:
Ik heb net sperziebonen, friet en rib-eye steak gehad. Ook ik zit bijna te slapen :+

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:08
Ik heb net boterhammen met kaas en worst op, ik zit ook bijna te slapen!

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Korben schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:46:
[...]

Goh wat raar met 1800 kcal. Je lichaam zegt eigenlijk 'dude, doe normaal, je hebt veel te veel gegeten, ga jij maar ff lekker maffen'.
Normaal heb ik er nooit last van en we doen het toch bijna elke vrijdag :P
Alex) schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:51:
[...]

Ik heb net sperziebonen, friet en rib-eye steak gehad. Ook ik zit bijna te slapen :+
Ook lekker :+ vooral die rib-eye

[ Voor 26% gewijzigd door Rutix op 14-12-2012 13:55 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:46:
[...]

Daarbij komt dat de kapsalon waarschijnlijk het bijbehorende biertje mist... Kapsalon en bier :9

Mijn aderen protesteren, maar mijn eetlust zegt: FEED ME!!! :9

Ik vind het wel genoeg geweest voor deze week... Gisteren gaf mijn urenstaat al 44 uur aan voor deze week, dus vandaag kan de baas mijn rug op (hahaha eigenbaas :+ ) De hele week voor klanten aan het rennen geweest, iedereen wilde nog even een meeting doen, andere klant wilde mij even bij een intake met een stagair laten zitten... En rust? Tja dat doe je maar als je overspannen bent :o

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is vrijdag dus ik slaap sowieso 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:57:
Het is vrijdag dus ik slaap sowieso 8)
Ik heb vandaag een loonsverhoging van 8% gekregen, dus ik ben op zich wel vrij gemotiveerd. :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Net een mail gekregen: You've Been Invited to Play Ingress :) ben benieuwd!

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Allemaal leuke berichten hier :o Over eten, loonsverhoging en beta invites :P

Ik ben weer hard aan de slag met een API waarmee ik aan moet geven welke goederen er verzonden moeten worden. Helaas.... helaas hebben ze vergeten een 'debug mode' in te bouwen, dus moet ik persé praten tegen een werkend exemplaar :/

Het lijkt me toch handig dat je middels een variabele in de XML feed aan kan geven dat het testberichten zijn om te kijken of alles werkt, of niet dan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:08
TheNephilim schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:36:

Het lijkt me toch handig dat je middels een variabele in de XML feed aan kan geven dat het testberichten zijn om te kijken of alles werkt, of niet dan? 8)7
Nee hoor :+

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Elke andere manier is ook goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:31
TheNephilim schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:36:
Allemaal leuke berichten hier :o Over eten, loonsverhoging en beta invites :P

Ik ben weer hard aan de slag met een API waarmee ik aan moet geven welke goederen er verzonden moeten worden. Helaas.... helaas hebben ze vergeten een 'debug mode' in te bouwen, dus moet ik persé praten tegen een werkend exemplaar :/

Daar heb je toch een dev/test/qas server voor?

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Evilbee schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:43:
[...]

Daar heb je toch een dev/test/qas server voor?
In het kort, ik bouw voor een klant een webshop. Deze webshop betrekt artikeldata/etc allemaal extern via API's (xml). Winkelmandje en verzenden gaat via een API (xml) naar een andere partij die de producten verstuurt. Dus een virtuele dozenschuiver. Mijn klant raakt de producten niet aan, hij beheert alleen de webshop op het internet.

Dus ik praat nu tegen een externe API (xml), de webshop in aanbouw staat inderdaad op een ontwikkelserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korben schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:07:
[...]

Ik heb vandaag een loonsverhoging van 8% gekregen, dus ik ben op zich wel vrij gemotiveerd. :+
Mmm nice. Ik krijg meer uurtjes om te experimenteren. Niet meer loon maar wel net zo leuk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

15% loonsverhoging hier, plus bonus van 1.5 maandsalaris :)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ZaZ schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:10:
15% loonsverhoging hier, plus bonus van 1.5 maandsalaris :)
Goed voor elkaar :)

Ik heb vandaag wel mijn evaluatie gesprek gehad met "Zeer Goed" als uitkomst, maar wat dat voor mijn salaris betekend hoor ik waarschijnlijk pas in maart :'(

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:49
Woy schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:11:
[...]

Goed voor elkaar :)

Ik heb vandaag wel mijn evaluatie gesprek gehad met "Zeer Goed" als uitkomst, maar wat dat voor mijn salaris betekend hoor ik waarschijnlijk pas in maart :'(
Er moet natuurlijk eerst nog een fonds opgericht worden zodat ze je nieuwe maandsalaris kunnen betalen! :9

Ik als simpele stagiair doe helaas niet aan loonsverhogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:48
Erwin537 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:14:
[...]

Er moet natuurlijk eerst nog een fonds opgericht worden zodat ze je nieuwe maandsalaris kunnen betalen! :9

Ik als simpele stagiair doe helaas niet aan loonsverhogingen.
Waarschijnlijk als je dadelijk werkt hebt en je gaat van je stagevergoeding naar een echt salaris heb je je grootste stijging qua salaris ooit in je leven ;)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Puc van S. schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:19:
[...]

Waarschijnlijk als je dadelijk werkt hebt en je gaat van je stagevergoeding naar een echt salaris heb je je grootste stijging qua salaris ooit in je leven ;)
Goed punt! Kijk ik wel naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:15
Woy schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:11:
[...]

maar wat dat voor mijn salaris betekend betekent hoor ik waarschijnlijk pas in maart :'(
Waarschijnlijk een cursusje Nederlands :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Avalaxy schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:27:
[...]

Waarschijnlijk een cursusje Nederlands :P
Eerder een cursus "Even nalezen wat je getypt hebt" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ook een leuke cursus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
En anders kan ik de "Dyslexie" kaart nog spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Woy schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:30:
[...]

En anders kan ik de "Dyslexie" kaart nog spelen :P
Dat kan alleen als je dyslexie als disleksie spelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Of gewoon met een hoofdletter :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Erwin537 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:31:
[...]

Dat kan alleen als je dyslexie als disleksie spelt.
Viaduct bedoel je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
  • Laatst online: 10-09 20:43
Ik heb ook dyslexie, welkom bij de club :D. Wij moesten dat vroeger op ons proefwerk blaadje schijven als je dat had. Ik deed er 4 jaar over om het goed op te schrijven xD.

[ Voor 9% gewijzigd door lauwsa op 14-12-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Het valt me wel op dat de meeste mensen die dyslectisch zijn juist geen moeite hebben met het opschrijven van het woord 'dyslexie', :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Het valt me meer op dat er anno 2012 geen fatsoenlijke spellingscontrole is voor de Nederlandse taal ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Het valt mij meer op dat mensen de regeltjes van de basisschool niet eens meer kennen ;( Je vergeet toch ook niet hoe je je veters moet strikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
lauwsa schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:47:
Ik heb ook dyslexie, welkom bij de club :D. Wij moesten dat vroeger op ons proefwerk blaadje schijven als je dat had. Ik deed er 4 jaar over om het goed op te schrijven xD.
Ik heb helemaal niet zo'n zware vorm, zeker als ik nog eens goed aandachtig nalees wat ik schrijf en aandachtig lees is het niet echt een probleem. Bij ons kon je eventueel wel extra tijd krijgen voor examens, maar aangezien ik altijd al als een van de eerste klaar was had ik daar niet echt behoefte aan :+
YopY schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:51:
Het valt me wel op dat de meeste mensen die dyslectisch zijn juist geen moeite hebben met het opschrijven van het woord 'dyslexie', :+
Dat komt ook omdat het een vrij uitgesproken woord is. Verder haalt het nog wel uit wat voor type dyslexie je hebt. Ik heb zelf bijvoorbeeld vooral veel moeite met oe/ei/ij en dubbele letters ( zou bijvoorbeeld zo "dubelle" of "beok" schrijven als ik niet oplet )
Avalaxy schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:59:
Het valt mij meer op dat mensen de regeltjes van de basisschool niet eens meer kennen ;( Je vergeet toch ook niet hoe je je veters moet strikken?
Nee maar jij weet vast ook niet meer met welke regels je het strikken op de basisschool geleerd hebt. Het is gewoon een automatisme geworden.

Het is inderdaad wel stuitend hoe slecht sommige mensen de nederlandse taal machtig zijn, aan de andere kan is het ook irritant hoe erg sommige mensen op een forum als dit over kleine foutjes vallen. Voor officiele communicatie neem je wat meer tijd om het goed te doen, maar hier gaat het er vooral over dat de boodschap over komt.

[ Voor 25% gewijzigd door Woy op 14-12-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 18:18
En nog een voor de dyslexie club,
En iedereen die zegt dat je dyslexie goed spelt heeft meestal niet door dat die gene dat al heel vaak heeft moeten opschrijven en het onderhand wel weet :)
i/ie/ei/ij is erg lastig vooral bij woorden die je niet zo vaak hoort, schrijft en leest.

Ooit bij mijn eerste Java huiswerk een (spellings)fout gemaakt, we gebruikte textpad en dat heeft geen autocompletion. En dan de leraar zeggen dat je het boek moet gebruiken.. Las er dus compleet overheen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
Woy schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:00:
[...]

Ik heb helemaal niet zo'n zware vorm, zeker als ik nog eens goed aandachtig nalees wat ik schrijf en aandachtig lees is het niet echt een probleem. Bij ons kon je eventueel wel extra tijd krijgen voor examens, maar aangezien ik altijd al als een van de eerste klaar was had ik daar niet echt behoefte aan :+
Dan heb je nog geluk ;). Ik moet er echt heel veel moeite voor doen om iets goed te schijven. Ik moet echt er bij stil staan wat ik schrijf en dan gaat het meestal nog niet goed. Als ik bijvoorbeeld een brief schrijf dan moet ik hem altijd laten nakijken door iemand anders, anders staan er gewoon te veel fouten in. Niet alleen spelfouten maar ik schijf ook vaak woorden uit elkaar terwijl die aan elkaar geschreven moeten worden. Daar na heb ik ook het bekende “d-t” probleem.

Het ergste vind ik nog mijn zinsbouw, normaal gesproken corrigeert een ander zoon 10% van mijn zinnen. Deze worden meestal helemaal herschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Woy schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:00:
[...]
Het is inderdaad wel stuitend hoe slecht sommige mensen de nederlandse taal machtig zijn, aan de andere kan is het ook irritant hoe erg sommige mensen op een forum als dit over kleine foutjes vallen. Voor officiele communicatie neem je wat meer tijd om het goed te doen, maar hier gaat het er vooral over dat de boodschap over komt.
Het is irritant als mensen te lui zijn om fatsoenlijk Nederlands te spellen of denken dat het cool is (:?) om fout te spellen, zoals wanneer je dit soort dingen leest:
Zow met me vriendjuh naar de biozzz
Als je dat vaak genoeg leest, is het heel makkelijk de (onjuiste) generalisatie te vormen dat iedereen die spelfouten maakt gewoon lui of kansloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Ik kan af en toe wel wat spellings controle gebruiken in mijn XML comments binnen Visual Studio :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
Ik heb ooit een keer in Visual Studio spellingscontrole gezet, maar dat werkte naar mijn mening echt niet. Weet alleen niet meer wat er mis was. Denk dat het met te maken had met namen koppelen aan elkaar en dat hij erg veel woorden niet "kon". De kans is groot dat er nu addons zijn die wel goed functioneren. Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Eclipse had toch een tijdje spellingscontrole op comments standaard aan staan?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Avalaxy schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:59:
Integenstelling, ik heb onlangs een veel coolere manier geleerd om diezelfde knoop te leggen. In plaats van lusje beethouden en met de andere veter eromheen draaien, in beide handen een veter en die in een soepele beweging aan elkaar overgeven en meteen strak trekken. Tying laces like a boss :7

Ben eens gaan zoeken, blijkbaar heet het de Ian Knot :P
http://www.fieggen.com/shoelace/ianknot.htm

Maar ironisch genoeg strik ik nooit mijn eigen veters :X
lauwsa schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:47:
Ik heb last van hippopotomonstrosesquippedaliophobiaaAAAAAAAHHH!

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2012 16:39 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
Rutix schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:16:
Ik woensdag ook. Leuk dingetje, jammer dat 't vrij moeilijk is om out of the blue ergens te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

.oisyn schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:33:
[...]

Ben eens gaan zoeken, blijkbaar heet het de Ian Knot :P
http://www.fieggen.com/shoelace/ianknot.htm

Maar ironisch genoeg strik ik nooit mijn eigen veters :X
Lol. Je hebt ook nog een extra veilige versie: http://www.fieggen.com/shoelace/megaianknot.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ben bezig met het gebruik van een data-mining pakket gemaakt in Java. Allemaal prima, maar je moet dus een script schrijven voor de hele data-analyse (normalisatie, segregatie, evaluatie, bla bla bla). Dan staat er in de manual van dat scripttaaltje: "This is a language just like Apache Ant, where you can specify targets and variables and directly call Java classes in a scripting kind of way".

En inderdaad, je kan er precies dezelfde dingen, maar dan 10x minder intuitief of compleet. Waarom, in hemelsnaam, hebben ze ervoor gekozen om het wiel opnieuw uit te vinden en Apache Ant opnieuw te bouwen, maar dan veel slechter. Als je precies hetzelfde doel voor ogen heb importeer je toch die hele Ant library en definieer je zelf wat Ant Tasks. Het pakket is zelfs onder de Apache license uitgebracht, dus daar zit het probleem ook niet. Een beetje NIH syndroom denk ik.

/rant

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
:D Holy.... *BOOKMARKED*

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ah er staat een ani gif bij
Afbeeldingslocatie: http://www.fieggen.com/shoelace/IanKnot16.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Youtube also.

[ Voor 3% gewijzigd door GateKeaper op 14-12-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Puc van S. schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:19:
[...]

Nee hoor, die klapper komt als je eigen baas wordt :+

I'm not in it (of IT ;) ) for the money, maar het is verrekte handig :9

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Die ondertiteling maakt het wel af :') tick.. tick.. tick.. tick.. tick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nog een mooi voorbeeldje van "what has been seenheard cannot be unseenheard" :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/apBywQHIyzClxDC6aMQG9FiP/full.png *clickety, en zet je volume even wat lager...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D
spoiler:
WUBWUBWUBWUBWUBWUBWUBWUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://static.happyplace.com/assets/images/2012/04/4f90776a5c157.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Weer een freebie: Free ebook: Introducing Windows Server 2012 (RTM Edition) (Overigens niet echt een geweldig "boek", maar wie weet is er iemand blij mee :P )

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 14-12-2012 18:58 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Het is wel grappig om te zien dat Dyslexie veel minder ernstig lijkt in talen als Spaans en Duits waar spelling en klank heel consistent zijn en er weinig buitenlandse invloeden te vinden zijn in de taal. Engels is het ergste, daar wordt een woord als neither of data op twee of drie manieren uitgesproken nog onafhankelijk van de regio.
kenneth schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:18:Sony, BeBook en Kobo lijken zo'n beetje dé merken te zijn dus ik kan het overzichtelijk houden, ik ben niet zo een researcher die na weken onderzoek een obscuur merk bij een Samoaanse webshop bestelt :P

Even de stad in, kijken of die dingen ook prettig werken.

edit:
Ah, ecosysteem lijkt ook bij e-readers het woord. Kobo it is, ik vind het wel best.
Laatst een Sony met e-ink gehaald bij de MM, inclusief mapje met een lampje op een zwenkarm. Perfect.

[ Voor 23% gewijzigd door BikkelZ op 14-12-2012 20:37 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 20:47
Ja klopt, landen met een 'transparante taal' zoals Denemarken en Spanje hebben minder dyslectici dan in Groot-Brittannië. Het Engels heeft juist een waardeloze klank-teken koppeling. Er zijn bijvoorbeeld 7 of meer manieren om de ie-klank van spier op te schrijven in het Engels. En er is geen logica wanneer je nou welke ie moet schrijven.

Eigenlijk wel jammer dat zo'n moeilijke taal nu de wereldtaal is geworden. Maar liever Engels dan Chinees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
RobIII schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:56:
Weer een freebie: Free ebook: Introducing Windows Server 2012 (RTM Edition) (Overigens niet echt een geweldig "boek", maar wie weet is er iemand blij mee :P )
Ik had het gezien ja. Ik vind hem niet echt goed tbh maar dat komt misschien omdat hij voor mij een beetje useless is :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

BikkelZ schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:28:

Laatst een Sony met e-ink gehaald bij de MM, inclusief mapje met een lampje op een zwenkarm. Perfect.
Is de Kobo Touch geworden. Erg blij mee, nu ding volgooien met techbooks en een paar romans :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
WTF :?
Pushbericht krijgen met alleen de tekst: "Er zijn nieuwe voor uw telefoon vereiste instellingen geinstalleerd" of iets in die trant (damned, ik heb een screenshot overwogen maar 't niet gedaan). Van Vodafone I presume. Nergens iets van terug te vinden, geen afzender, geen "titlebar" oid en geen Ja/Nee keuze; alleen een OK. Geen uitleg over wat, waarom etc. En dat tussen 0:00 / 0:30. Vage meuk... morgen maar eens bellen met die gasten. (Iphone 4 btw)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
RobIII schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 00:44:
Pushbericht krijgen met alleen de tekst: "Er zijn nieuwe voor uw telefoon vereiste instellingen geinstalleerd" of iets in die trant (damned, ik heb een screenshot overwogen maar 't niet gedaan). Van Vodafone I presume. Nergens iets van terug te vinden, geen afzender, geen "titlebar" oid en geen Ja/Nee keuze; alleen een OK. Geen uitleg over wat, waarom etc. En dat tussen 0:00 / 0:30. Vage meuk... morgen maar eens bellen met die gasten.
Niks belangrijks waarschijnlijk, als je 500 euro administratie kosten overmaakt krijg je je prijs uitgekeerd. Standaard protocol om je identiteit te verifieren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Woy schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 00:48:
[...]

Niks belangrijks waarschijnlijk, als je 500 euro administratie kosten overmaakt krijg je je prijs uitgekeerd. Standaard protocol om je identiteit te verifieren :+
Waar kan ik mijn NAW kwijt en waar haal ik die prijs af? :~ :+
Moet ik mijn creditcard gegevens hier posten? Wil jij, of iemand hier, die even aan de juiste persoon doorgeven? Kthnxbye! _O_

Update: ze lijken 't zelf ook niet te weten :X |:(
@13MattNick Helaas is niet bekend wat deze update heeft verandert. ^TS
Ik verwacht eenzelfde reply op mijn tweet :+

On another (mildly related) note: morgen eens even gaan zitten om van de eerste 4 sec. audio hiervan mijn ringtone te maken. Lijkt me ge-ni-effin'-aal! _O_

[ Voor 52% gewijzigd door RobIII op 15-12-2012 00:59 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
RobIII schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 00:51:
[...]

Waar kan ik mijn NAW kwijt en waar haal ik die prijs af? :~ :+
Moet ik mijn creditcard gegevens hier posten? Wil jij, of iemand hier, die even aan de juiste persoon doorgeven? Kthnxbye! _O_
http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/6143

Daar kan je je creditcard nummer, vervaldatum en CVC code doorgeven, dan word alles geregeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Woy schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 00:59:
[...]

http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/6143

Daar kan je je creditcard nummer, vervaldatum en CVC code doorgeven, dan word alles geregeld :+
_O_ Thanks! Sent! :+

@Pushmessage: as expected: niks. Is 't zo moeilijk even een berichtje op je site te zetten? Je (VF dus) snapt toch dat mensen nieuwsgierig worden van zo'n pushbericht? Of om je personeel in te lichten? Een "heads up" bij je webcare neer te leggen? :N
En niet eens een linkje oid in 't push bericht en ook geen Ja/Nee keuze. Gewoon: "het is gedaan. basta. :w ".

Nu zijn wij tweakers nog enigszins tech-savvy maar ik krijg morgen telefoon van pa. Kun je gif op innemen. Niet eens een afzender in de PM; for all I know kwam die PM uit een infected app of van de buurman die loopt te hacken...
@13MattNick
@vodafoneNL misschien handig updates en info op jullie site te gaan vermelden. Wel zo transparant toch. Gefeli nog met de 4G freq.
@vodafoneNL
@13MattNick Dank je wel voor de tip. ^TS
|:(

Zo. En nu terug naar Looper :P Snap er de ballen van, maar nog ~30 minuten te gaan :Y)

[ Voor 76% gewijzigd door RobIII op 15-12-2012 01:17 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

RobIII schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 00:44:
Pushbericht krijgen met alleen de tekst: "Er zijn nieuwe voor uw telefoon vereiste instellingen geinstalleerd" of iets in die trant (damned, ik heb een screenshot overwogen maar 't niet gedaan). Van Vodafone I presume. Nergens iets van terug te vinden, geen afzender, geen "titlebar" oid en geen Ja/Nee keuze; alleen een OK. Geen uitleg over wat, waarom etc. En dat tussen 0:00 / 0:30. Vage meuk... morgen maar eens bellen met die gasten. (Iphone 4 btw)
Klopt, maar is niet zo spannend... er zijn wat updates geweest (bij Vodafone) waardoor ze nieuwe carrierinstellingen doorpushen. Als die "major" zijn, dan krijg je onderstaand scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.iphoneclub.nl/wp-content/uploads/2010/11/update-aanbieder.jpg?256baa

Bij bovenstaand voorbeeld is bijvoorbeeld eerder (door Vodafone) tethering (hotspot) als optie weggehaald ;) In principe heb je met de updates mogelijk aanpassingen gehad in bijv. je APN settings en die zijn verder niet zo spannend.

Ik krijg de melding ook (overigens wel met de optie om bij te werken) en doe dat gewoon altijd. Die melding komt niet van een app, maar is native vanuit je telefoon vanaf de provider aangeboden.

Hier toevallig nog twee meer mensen met 't "issue":
http://www.macfreak.nl/fo...e-aanbieder-instellingen/

Overigens heb je deze melding zeer waarschijnljk ook de eerste keer gehad met je iPhone (5??) toen je connecteerde aan iTunes; alleen dan in iTunes zelf ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 15-12-2012 01:21 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BtM909 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 01:18:
Klopt, maar is niet zo spannend... er zijn wat updates geweest (bij Vodafone) waardoor ze nieuwe carrierinstellingen doorpushen. Als die "major" zijn, dan krijg je onderstaand scherm:

[afbeelding]
Ja, maar die kreeg ik dus niet; de melding was van eenzelfde strekking maar anders en ik had geen keuze whatsoever.
Ik krijg de melding ook (overigens wel met de optie om bij te werken) en doe dat gewoon altijd.
Dat weet jij, dat weet/snap/vermoed ik. Maar hoe moet iemand als mijn pa dat weten/snappen? Al helemaal als er geen uitleg bij staat en zelfs een 'afzender' ontbreekt.
Die melding komt niet van een app, maar is native vanuit je telefoon vanaf de provider aangeboden.
Dat weet jij, dat weet/snap/vermoed ik. Maar voor 'tzelfde geld is er wél een app oid gaar waardoor iemand toegang tot mijn foon heeft gekregen. Een aankondiging/berichtje op de site/info over wat er veranderd is (en waarom) is toch maar een kleine moeite? Zie ook RobIII in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2"
Overigens heb je deze melding zeer waarschijnljk ook de eerste keer gehad met je iPhone (5??) toen je connecteerde aan iTunes; alleen dan in iTunes zelf ;)
iPhone 4, je quote 't zelf al ;) En inderdaad alleen bij aanschaf, maar dan zag ik wel 't scherm dat je nu post (of iets gelijkaardigs) en daarbij verwacht je dat dan (min-of-meer). Niet als je om 0:00/0:30 op de bank halfgaar een film ligt te kijken en out of the blue komt zo'n bericht.

Maar goed; terug ontopic :P

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben de hele dag bezig geweest met Python leren, eindresultaat van de dag: simpel PyGame programma waarmee je iets kunt tekenen en dan online kunt opslaan.

('t is nog heel erg faalend, maar ik ben beginner hé :p)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=n_CRICwiADo&feature=youtube_gdata_player]

De werking ervan is relatief simpel. Wou het zo simpel mogelijk houden dus de achtergrondkleur is altijd wit. Omdat het tekencanvas 800x600 was en omdat ik per pixel werk om dingen te versturen negeer ik gewoon de kleur wit, dat bespaart al wat post data. PHP ontvangt dan vervolgens alle pixels die niet wit zijn, met de x en y, en de kleur meegegeven. Vervolgens maakt PHP met behulp van GD een image en slaat die op in een bestand. PHP returnt de locatie van het bestand en python toont die dan weer op het scherm. Ben wel nog een beetje aan het kijken of er een betere manier bestaat dan gewoon puur pixel-data posten xD

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2012 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Nog iemand hier die de edX Foundation of Computer Graphics heeft gevolgd? Net de laatste scene van de Ray Tracer voltooid, duurde 7 uur en 43 min om te renderen. :P

Wil hierna nog refraction, multi sampling en interpolation implementeren, erg leuk zo'n ray tracer bouwen.

Erg tof dat edX, als al die courses zo goed zijn ga ik zeker veel volgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Michali op 16-12-2012 01:30 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Google is lekker bezig. Eerst stoppen ze met de gratis Google Apps, en straks stoppen ze ook met support voor Exchange ActiveSync :/

Als Google Apps + Windows Phone gebruiker word ik hier niet heel blij van. Microsoft kennende kan je een wachten tot je een ons weegt voor ze alternatieve protocollen gaan ondersteunen.

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 16-12-2012 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Laatst online: 21-09 16:52
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 23:50:
Ben de hele dag bezig geweest met Python leren, eindresultaat van de dag: simpel PyGame programma waarmee je iets kunt tekenen en dan online kunt opslaan.

...
Leuk beginnersproject! :) Waarom laat je Python niet gewoon een .jpg/png maken en die uploaden? Nu moet je voor elke feature die je in Python programmeert ook een feature in PHP programmeren. Beetje dubbel werk denk ik :) Daarnaast bestaat het gevaar dat Python en PHP dingen soms net iets anders tekenen waardoor de afbeeldingen niet identiek zijn. ;)

Maar goed, ik ga maar eens slapen. Morgen leren voor tentamen graph theory. Blegh.

[ Voor 0% gewijzigd door Gimmeabrake op 16-12-2012 11:25 . Reden: 3-uur-snachts-typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gerrymeistah schreef op zondag 16 december 2012 @ 03:04:
[...]

Leuk beginnersproject! :) Waarom laat je Python niet gewoon een .jpg/png maken en die uploaden? Nu moet je voor elke feature die je in Python programmeert ook een feature in PHP programmeren. Beetje dubbel werk denk ik :) Daarnaast bestaat de gevaar dat Python en PHP dingen soms net iets anders tekenen waardoor de afbeeldingen niet identiek zijn. ;)

Maar goed, ik ga maar eens slapen. Morgen leren voor tentamen graph theory. Blegh.
Zoiets lijkt me idd beter ja. Ik zou eens moeten kijken of er image libraries bestaan voor python..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik gebruik Python voor mijn quick'ndiry scriptjes en als ik iets gemerkt is is het wel dat er voor Python voor alles wel een werkbare library is :-)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:32
SciPy heeft volgens mij wel een goede image library. Is tevens een flink pakket, maar ook heel vaak heel handig om te hebben, net als numpy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 18:21

Sebazzz

3dp

.oisyn schreef op zondag 16 december 2012 @ 02:20:
Google is lekker bezig. Eerst stoppen ze met de gratis Google Apps, en straks stoppen ze ook met support voor Exchange ActiveSync :/

Als Google Apps + Windows Phone gebruiker word ik hier niet heel blij van. Microsoft kennende kan je een wachten tot je een ons weegt voor ze alternatieve protocollen gaan ondersteunen.
Ik wordt er als Windows 8 en Windows Phone gebruiker ook niet vrolijk van. Ik ga echt een overstap naar Outlook.com overwegen. Ik vind het alleen jammer dat ze de agenda webapp nog niet mooi geskinned hebben.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutix schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:16:
Ik heb ook een invite gekregen en er al even naar gespeeld maar aangezien hier in de buurt niet direct iets is, kan ik vrij weinig doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

quote: Microsoft
Hey, laten we gewoon geen Console Application-templates in Visual Studio Express 2012 stoppen!
Today, I’m happy to announce that we will add Visual Studio Express 2012 for Windows Desktop to the Visual Studio 2012 family.
*O*

Vier gig later... -O-

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 16:37
Ik heb nochtans wel de Console Application template(s) in VS2012 Express hoor :S .

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/50cde4e7a3824/50cde4e7a24a2-capture.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sebazzz schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:37:
[...]

Ik wordt er als Windows 8 en Windows Phone gebruiker ook niet vrolijk van. Ik ga echt een overstap naar Outlook.com overwegen. Ik vind het alleen jammer dat ze de agenda webapp nog niet mooi geskinned hebben.
Maar kun je outlook.com ook gebruiken als mailserver voor je domein? Want dat is de vpornaamste reden dat ik bij Google zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

.oisyn schreef op zondag 16 december 2012 @ 19:43:
[...]

Maar kun je outlook.com ook gebruiken als mailserver voor je domein? Want dat is de vpornaamste reden dat ik bij Google zit
In dat geval heb jij toch Google Apps en je nergens zorgen over te maken of zit ik er nu naast?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:29
.oisyn schreef op zondag 16 december 2012 @ 19:43:
[...]

http://www.labnol.org/int...k-on-custom-domain/24699/ zo the zien kan het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 18:03
Maar die Windows Live domains hebben dan weer geen IMAP :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:39
Barryvdh schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:26:
[...]

Wat is (tegenwoordig) het grote voordeel van IMAP?
Enige wat ik echt kan vinden is dat de mail op de server blijft staan.
Dit kun je in (onder andere) Outlook ook instellen bij een POP3 account, gewoon het vinkje uitzetten dat de mail van de server moet worden verwijderd. Kan zijn dat ik nog iets mis, maar kan zo snel geen andere dingen vinden.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Nou nee, dat is dus niet het enige voordeel van IMAP.

IMAP is twee richting synchronisatie, waar pop alleen een vorm is om mail te ontvangen. Denk aan folder structuren, maar ook het 'als gelezen markeren'. Ja, dat kan ook op 't moment dat je ophaalt met pop. Maar niet als je met meerdere clients leest.

Als ik de mail op mijn telefoon lees, wil ik hem op de laptop ook "als gelezen" zien staan. Met pop kan dat (voor zover ik weet) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sebazzz schreef op zondag 16 december 2012 @ 19:55:
[...]

In dat geval heb jij toch Google Apps en je nergens zorgen over te maken of zit ik er nu naast?
Ik heb Google Apps Free. ActiveSync blijft alleen (voor nieuwe apparaten) beschikbaar voor betaalde Google Apps accounts.
[...]

Dat is wel minder maar dan stap ik ook wel over naar Office Outlook op de desktop

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 16-12-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

[...]

Maar wel Exchange ActiveSync, en voor veel apparaten werkt dat ook :) Voor je desktop kan je Outlook.com gebruik of Office Outlook, voor Windows 8, Windows Phone 7+8, iPhone, en Android zit er support ingebakken en voor BlackBerry en Symbian is er vast ook wel een oplossing :)
.oisyn schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:21:
[...]

Ik heb Google Apps Free. ActiveSync blijft alleen (voor nieuwe apparaten) beschikbaar voor betaalde Google Apps accounts.
Ah, wist niet dat Google Apps ook een gratis versie had.

[ Voor 25% gewijzigd door Sebazzz op 16-12-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:09:
[...]

Ik heb ook een invite gekregen en er al even naar gespeeld maar aangezien hier in de buurt niet direct iets is, kan ik vrij weinig doen :p
Ja idd hier is ook weinig (heb er ook nog weinig mee gedaan daar niet van :P)

Nothing to see here!

Pagina: 1 ... 238 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.