“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik wil me wat meer gaan verdiepen in programmeren, maar dan het liefst wel zodanig dat ik er een diploma of wat certificering aan overhoud.
Op mijn werk doen ze nog alles in VB.NET, maar daar zijn al geen opleidingen meer in te vinden. Wat imho nog het meest in de buurt komt is dan C#.NET. Ook daar kan ik niet echt een 1 á 2 jarige opleiding voor vinden, maar wel certificeringen zoals MCSD.
Aangezien ik op het moment nog een redelijke noob ben op het gebied van programmeren, vraag ik me dus continu af of ik niet beter eerst een opleiding "inleiding tot programmeren" kan volgen bij NCOI en dan verder kijk, of dat ik beter een C# boek doorwerk en dan voor zo'n certificaat kan gaan?
Iemand pro-tips? :-)
Ja maar bestaande gebruikers die al ActiveSync hebben, mogen het dus wel blijven gebruiken, toch?Woy schreef op maandag 17 december 2012 @ 08:29:
[...]
Dat is eigenlijk wel stom. Doen ze net alsof voor de huidige gebruikers de bestaande diensten gratis blijven, gaan ze bepaalde features niet meer aanbieden.
Gelukkig gebruik ik dat niet, want ben eigenlijk wel erg tevreden gebruiker van Google Apps.
De antwoord op deze vraag is vooral hoeveel discipline jezelf hebt om je eigen aan te zetten tot het maken van programmeer opdrachten, gezien programmeren = doen. Als je het type bent van: "Och, dat boek raak ik over twee maanden weken wel weer aan, dan kan het volgen van een cursus (liefst een met verplichte opdrachten) je misschien houvast geven.De_Bastaard schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:04:
[...]
Aangezien ik op het moment nog een redelijke noob ben op het gebied van programmeren, vraag ik me dus continu af of ik niet beter eerst een opleiding "inleiding tot programmeren" kan volgen bij NCOI en dan verder kijk, of dat ik beter een C# boek doorwerk en dan voor zo'n certificaat kan gaan?
Iemand pro-tips? :-)
Nu heb ik zelf geen ervaring bij het NCOI, maar wat ik me herinner van "Introduction to programming in JAVA" op mijn studie was ik beter af geweest met alleen het boek en de verplichte opdrachten. De colleges waren op een dermate niveau dat de hoogleraar code begon te showen en elke statement doorliep... (Heb dan ook welgeteld een college gevolgd
Ik heb al een aantal keer geprobeerd om me er toe te zetten, maar om een of andere reden mis ik toch de discipline om er mee bezig te blijven en omdat ik het nog niet echt snap, haak(te) ik snel af.
De laatste tijd ben ik wat bezig geweest met die online tutorials van Codecademy (dit zijn dan wel weer Javascript opdrachten), maar het begint nu langzamerhand te komen. Het boek Head First C#.NET (en Java) heb ik al thuis liggen, maar misschien dat zo'n opleiding toch ook voor mezelf meer een stok achter de deur is.
Verwijderd
Maar even een mailtje eruit gooien

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2012 10:46 . Reden: typo ]
Je kan na 30 januari geen nieuwe apparaten meer aanmelden. Ik wilde rond die tijd gaan kijken voor een nieuwe telefoon, hoogstwaarschijnlijk WP8. Dan ben ik dus screwed als ik dat na 30 januari doe. En dan ga ik waarschijnlijk ook geheel overstappen op Microsoft - wat ik erg jammer vind daar de webmail client van Google ongeëvenaard is, maar het is niet anders.Barryvdh schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:46:
[...]
Ja maar bestaande gebruikers die al ActiveSync hebben, mogen het dus wel blijven gebruiken, toch?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zonde dat ze het op die manier aanpakken. Ik snap dat er geld verdiend moet worden, maar het is net even te duur (in de mij bekende situaties) om die 3-4 euro per maand per account neer te leggen..oisyn schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:51:
[...]
Je kan na 30 januari geen nieuwe apparaten meer aanmelden. Ik wilde rond die tijd gaan kijken voor een nieuwe telefoon, hoogstwaarschijnlijk WP8. Dan ben ik dus screwed als ik dat na 30 januari doe. En dan ga ik waarschijnlijk ook geheel overstappen op Microsoft - wat ik erg jammer vind daar de webmail client van Google ongeëvenaard is, maar het is niet anders.
Maar bij MS betaal je toch ongeveer hetzelfde? Dus waarom zou je dan nog over stappen?.oisyn schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:51:
[...]
Je kan na 30 januari geen nieuwe apparaten meer aanmelden. Ik wilde rond die tijd gaan kijken voor een nieuwe telefoon, hoogstwaarschijnlijk WP8. Dan ben ik dus screwed als ik dat na 30 januari doe. En dan ga ik waarschijnlijk ook geheel overstappen op Microsoft - wat ik erg jammer vind daar de webmail client van Google ongeëvenaard is, maar het is niet anders.
@De_Bastaard: Ik zou me in eerste instantie niet op een bepaalde taal richten, maar op programmeren in het algemeen. Meestal zal daar gewoon een taal gekozen zijn om de stof over te bregen ( Meestal zal dat C# of Java zijn, maar er zijn vast ook cursussen/opleidingen waar ze bijvoorbeeld C/C++ gebruiken ). De taal is uiteindelijk maar een Tool en een nieuwe taal in hetzelfde paradigma zal je redelijk vlot op moeten kunnen pakken als je gewoon de basis programmeerskills hebt.
[ Voor 29% gewijzigd door Woy op 17-12-2012 11:11 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Het belangrijkste is eigenlijk niet de programmeertaal, maar vooral basis en de concepten begrijpen. Je gaat namelijk toch ook niet een schroef indraaien met een hamer?De_Bastaard schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:27:
Dat is dan ook de hele gedachte voor mij om eventueel die opleiding te doen![]()
Ik heb al een aantal keer geprobeerd om me er toe te zetten, maar om een of andere reden mis ik toch de discipline om er mee bezig te blijven en omdat ik het nog niet echt snap, haak(te) ik snel af.
De laatste tijd ben ik wat bezig geweest met die online tutorials van Codecademy (dit zijn dan wel weer Javascript opdrachten), maar het begint nu langzamerhand te komen. Het boek Head First C#.NET (en Java) heb ik al thuis liggen, maar misschien dat zo'n opleiding toch ook voor mezelf meer een stok achter de deur is.
Ikzelf heb trouwens ongeveer deze lijst gevolgd tijdens mijn studie: http://www.dreamincode.ne...tter-at-programming-java/ Gezien JAVA en C# redelijk aan elkaar verwant zijn, kan je deze lijst ook toepassen op C#
Wat je ook kan doen is een eigen opdracht verzinnen (zo ben ik uiteindelijk in het programmeren gerold). Let alleen wel dat je een beetje realistisch bent. Nu al beginnen met multithreading program, terwijl je een simpele for-loop nog niet snapt is misschien niet het slimste om te doen
[ Voor 9% gewijzigd door Karaba op 17-12-2012 11:15 ]

Ik heb het niet over Office 365, maar gewoon over Live icm outlook.com. Da's gratis. De diensten zijn gewoon vergelijkbaar (mail, calendar, online storage, docs). Sterker nog, ik heb al gewoon een account, want die heb je nodig voor Xbox en Windows PhoneWoy schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:08:
[...]
Maar bij MS betaal je toch ongeveer hetzelfde? Dus waarom zou je dan nog over stappen?
[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 17-12-2012 12:11 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Begin met iets simpels en breidt dat telkens uit.De_Bastaard schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:24:
Dat is meestal mijn "probleem"Ik heb al tijden allerlei ideeen in mijn hoofd, maar door gebrek aan kennis haak ik dan weer af. Wat ik dan wil maken is stukken ingewikkelder dan waar je mee begint, en dan duurt het voor je gevoel weer té lang
Of begin bij Project Euler.
Daarom ook simpel(er) beginnen en langzaam uitbouwenDe_Bastaard schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:24:
Dat is meestal mijn "probleem"Ik heb al tijden allerlei ideeen in mijn hoofd, maar door gebrek aan kennis haak ik dan weer af. Wat ik dan wil maken is stukken ingewikkelder dan waar je mee begint, en dan duurt het voor je gevoel weer té lang
Een van mijn projecten was het berekenen van de "balanced field length" (Wikipedia: Balanced field takeoff). Het begon als een hardcoded aircraft met een console interface. Vervolgens werd er een GUI gebouwd en het vliegtuig parametrisch gemaakt. Uiteindelijk ben ik geëindigd met een Excel koppeling (was best gaaf, data naar Excel sturen en Excel automatisch laten plotten) Jammer dat ik het project geshelved heb though

Zolang of betere gezegd, zodra je de basis en de concepten snapt, speel er mee rond. Plan je software: wat moet het doen, hoe moet het doen en wat heb ik daarvoor nodig? Problemen opknippen in kleinere hapklare stukken is meestal de eerste stap voor dit soort projecten (divide and conquer)
[ Voor 26% gewijzigd door Gamebuster op 17-12-2012 13:49 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Voor IE is hij soms wel nodigGamebuster schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:47:
Mensen die !important gebruiken in hun CSS moeten ze dood martelen! een uitleg geven over Style Precedence in CSS.
Daarnaast kan het ook nuttig zijn bij verbose/lompe CSS-en van standaard-controls. Je kunt dan in 1 statement een aantal specifieke statements uit de meegeleverde CSS afschieten (in jquery-ui bijvoorbeeld).
Dus hoewel je gelijk hebt dat het niet mooi is, hoeven die developers niet direct gemarteld te worden
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Maar hier heb ik het pas ook weer moeten gebruiken, conflictje tussen Bootstrap en iets anders. Ik ben blij dat het iig bestaat
Pffft, dan moet je je control maar beter laten aansluiten op mijn software.StM schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:12:
Ik wil helemaal niet dat jij het uiterlijk van mijn control aan gaat zitten passen!
Inderdaad, want je wordt echt niet blij om in de CSS van het control zelf te klussen. Vaak is dat een minified versie die niet lekker leesbaar is en door handmatige aanpassingen verlies je ook de flexibiliteit van updates...Maar hier heb ik het pas ook weer moeten gebruiken, conflictje tussen Bootstrap en iets anders. Ik ben blij dat het iig bestaat
Dus hoewel het vaak misbruikt wordt is !important eigenlijk best important
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Denk gewoon goed je ids's en classes uit.
Audi A8 W12 6.0
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Aangezien Rails zelf zijn CSS/JS minified (en aan elkaar plakt tot 1 groot bestand), gebruik ik altijd de niet-minified versies in mijn project. Zo kan ik nog een beetje graven en aanpassen als ik dat wil.
Er is zelfs een, vooralsnog niet complete, lijst voor C#:Karaba schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:13:
[...]
Ikzelf heb trouwens ongeveer deze lijst gevolgd tijdens mijn studie: http://www.dreamincode.ne...tter-at-programming-java/ Gezien JAVA en C# redelijk aan elkaar verwant zijn, kan je deze lijst ook toepassen op C#
http://www.dreamincode.ne...s-new-to-c%23-start-here/
In een minified versie van Javascript/CSS graven is geen doen en ben je beperkt tot de documentatie van het project, of, in het geval van CSS, wat de inspector je vertelt.
[ Voor 26% gewijzigd door Gamebuster op 17-12-2012 14:31 ]
Het ging me om het ideeKips schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:27:
[...]
Er is zelfs een, vooralsnog niet complete, lijst voor C#:
http://www.dreamincode.ne...s-new-to-c%23-start-here/
Maar ik vind zelf de JAVA lijst iets uitgebreider qua uitleg en tutorials. Ook als je beter kijkt, dan zijn de onderwerpen over het algemeen in dezelfde volgorde / level. Logisch, want het is niet zo dat een data structuur voor JAVA opeens totaal anders is voor C# (of vice versa) Wat vooral tussen deze twee talen zal verschillen is de syntax en de aansturing van Windows gerelateerde componenten
Is zelf al een lange tijd niet meer actief op DIC
Heeft jouw editor geen formatter dan?Gamebuster schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:30:
Ik pas de bestanden ook niet aan, ik kijk alleen wat het doet zodat ik weet wat ik moet overschrijven
In een minified versie van Javascript/CSS graven is geen doen en ben je beperkt tot de documentatie van het project, of, in het geval van CSS, wat de inspector je vertelt.
Maar goed.. beter overschrijven dan aanpassen bij CSS, maar dat kan aardig lastig worden als er nogal overdreven gebruik gemaakt is van !important.. of van veel te specifieke CSS.
edit:
En bij die tracker heb je erg specifieke CSS nodig:
1
| body.trackerScroll.trackerRight.trackerVisible #tracker {} |
en dan moet je nog met !important gaan werken
[ Voor 39% gewijzigd door F.West98 op 17-12-2012 16:06 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Zeg, posten jullie eens niet zo dicht onder elkaar, ik hou je niet uit elkaar.

[ Voor 62% gewijzigd door CodeCaster op 17-12-2012 17:29 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Nope, de enige waarde die een komma zou kunnen bevatten is de prijs en die staat als 28.50 in de feed.CodeCaster schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:25:
Omdat je je decimals met komma opstuurt? Probeer eens een Bobby Tables?
Zeg, posten jullie eens niet zo dicht onder elkaar, ik hou je niet uit elkaar.
[afbeelding] [afbeelding]
Neuj, dan krijg ik denk ik ruzie met de klant als deze word afgesloten van de API
Sowieso is dit hele project een drama, je wil niet weten hoe de XML er uitziet die ik naar deze API moet sturen

ouchTheNephilim schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:22:
/order_v1.asp
iOS developer
Het laden van de homepage duurt 7 seconden bij ieder request.

We are shaping the future
Dat is om de accuraatheid van de data te garanderenAlex) schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:29:
Het laden van de homepage duurt 7 seconden bij ieder request.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Volgens de Network Inspector van Google Chrome hengelt mijn browser 3,84 MB binnen om dat te tonen, waarvan 3,23 MB aan (compressed) Javascript-files

[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 17-12-2012 21:46 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
De borderless layout is niet altijd een toevoeging lijkt me voor de usuability. Zeker als je software maakt die gewoon veel opties heeft. Met die kinderonderzettertegels helpt dat niet echt.
De vormgeving van het linkje bestond uit zwarte letters op witte tekst, geen underline, geen underline-on-hover, helemaal niks. Dat design is door heel SharePoint doorgetrokken: zwarte letters op witte tekst. Het is (voor mij) behoorlijk onduidelijk wat nu precies klikbaar is en welke gevolgen een klik heeft.
Hier een voorbeeld van een documentbibliotheek:
Voor mij is het niet duidelijk wat ik hier nu precies kan doen. Er is teveel witruimte en teveel dingen zitten verstopt achter puntjes, uitschuivende dingen in de ribbon en allerlei andere vage obscure popups.
Ik ben ook niet gecharmeerd van het taalgebruik. Teksten als "Please wait" zijn vervangen door "Working on it...", SharePoint spreekt over "We'll have to set up..." en zo zijn er nog veel meer plaatsen waar SharePoint ineens probeert de vlotte jongen uit te hangen. Voor een product als SharePoint, wat toch gericht is op de zakelijke markt, vind ik het taalgebruik een beetje misplaatst. Maar ook dat is een kwestie van smaak, denk ik...
[ Voor 18% gewijzigd door Alex) op 17-12-2012 23:28 ]
Maar misschien heeft dat stiekem ook te maken met het feit dat ik het als programmeur wel een fijne gedachte vind dat je zonder heel veel grafische skills toch iets moois in elkaar kan draaien
[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 18-12-2012 00:11 ]
Op een groter formaat (laptop, desktop) vind ik de minimalistische Metro-interface helemaal niet prettig meer werken: de informatiedichtheid is te laag (dat vind ik ook van T7) en er is veel te weinig onderscheid tussen content. Het minimalisme is op zo'n groot scherm doorgeslagen.
Hoe Windows 8/RT/Metro op een tablet werkt heb ik nog niet mogen ervaren. Ik heb die SharePoint-site op mijn iPad geprobeerd en daarvan was ik niet echt gecharmeerd, maar dat zal waarschijnlijk aan SharePoint liggen
Iemand ideetje?
Nothing to see here!
Omdat er de FormHeight de height van het form geeft en niet van het panel waarin je controls gehost worden? (Ik neem ten minste aan dat er nog een panel binnen het form gehost wordt, waar dan al je controls in vallen. Als zou er dan ook een eenvoudige manier moeten zijn om die op te vragenCarharttguy schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 00:58:
Ik vraag me op dit moment af waarom bij WinForms de formheight inclusief titelbalk is, maar de controls toch maar alligned worden vanaf de onderkant van die titelbalk.
Iemand ideetje?
[ Voor 18% gewijzigd door Woy op 18-12-2012 09:09 ]
Verwijderd
With ^^.oisyn schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 00:09:
Ik moet zeggen dat ik ook meer en meer fan begin te worden van die minimalistische Metro stijl van Microsoft.
Maar misschien heeft dat stiekem ook te maken met het feit dat ik het als programmeur wel een fijne gedachte vind dat je zonder heel veel grafische skills toch iets moois in elkaar kan draaien
Ik ben al van het begin fan van de minimalistische metro interface. Voor desktop pc's is het inderdaad niet ideaal maar ik denk dat dit de komende jaren nog wel gaat veranderen. Voor tablets en telefoons vind ik het er wel erg goed uitzien.
Ik ben op dit moment van je custom css afgestapt omdat die uitklapbare tracker de layout op mijn 1360px brede scherm verpest... Spijtig, want ik vond je mod erg mooi. Geef je een seintje (via blogpost of whatever) als je het werkend krijgt?F.West98 schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:05:
Bij Tnet Custom CSS is !important vaak nodig omdat framework.css later wordt ingeladen dan de customcss.dsp. En body kan niet veel specifieker
edit:
En bij die tracker heb je erg specifieke CSS nodig:
Cascading Stylesheet:
1 body.trackerScroll.trackerRight.trackerVisible #tracker {}
en dan moet je nog met !important gaan werken
Hier houden ze zich alleen niet aan hun eigen style guideAlex) schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:01:
Ik vind www.windowsazure.com een voorbeeld van een redelijk geslaagde toepassing van Metro. Het is kleurrijk, to the point, en niet overdreven
Metro in zn puurste vorm is alsof er een bak tekst op een witte pagina is leeg gestrooid. Interactie is ver te zoeken (letterlijk en figuurlijk..). Veel interactie is gewoon zwart op wit bijvoorbeeld, net als zo'n beetje 80% van de rest van de interface..
Ik vind het clean en an sich niet eens lelijk (minimalistisch), maar het is gewoon niet heel praktisch.
[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 18-12-2012 09:39 ]
Whut? Drop shadows? Schuine vlakken? Lijnen? Ik weet niet naar welke versie jij zit te kijken, maar ik zie geen van die dingen.Bosmonster schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:37:
[...]
Hier houden ze zich alleen niet aan hun eigen style guideDrop shadows, kapitalen, schuine vlakken, lijnen ipv vlakken.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Dropshadows: buitenkant siteKorben schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:41:
[...]
Whut? Drop shadows? Schuine vlakken? Lijnen? Ik weet niet naar welke versie jij zit te kijken, maar ik zie geen van die dingen.
Kapitalen: menu
Schuine vlakken: Ehm... hele header
Lijnen/dividers: Kijk jij wel naar dezelfde site vraag ik me af
Op Microsoft.com zie je dus hoe het wel hoort volgens het boekje.
[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 18-12-2012 09:43 ]
Je bedoelt zo?Bosmonster schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:42:
[...]
Op Microsoft.com zie je dus hoe het wel hoort volgens het boekje.

Of zo?

Los van de dropshadow doet microsoft.com dat dus allemaal ook.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Het ging om de style guide niet of andere websites van Microsoft wel of geen lijnen gebruiken.Korben schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:49:
[...]
Je bedoelt zo?
[afbeelding]
Of zo?
[afbeelding]
Nothing to see here!
Is dat niet windows.microsoft.com? In ieder geval niet microsoft.com.Korben schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:49:
Je bedoelt zo?
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Dit probleem bestaat natuurlijk al langer, maar het wordt denk ik een steeds groter probleem.@iA: "it’s no longer enough for me to be careful [with privacy]…now I have to ensure that every single person around me is" http://wilwheaton.net/2012/12/regarding-instagrams-new-tos/
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik denk dat er maar weinig bedrijven over de hele linie consistent zijn. Ook Apple is dat niet :-) Zie het verschil tussen Logic / Aperture bijvoorbeeld. Allebei de profi-range, maar compleet andere look 'n feel.Alex) schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:04:
Ach ja, is Microsoft ooit wel consistent geweest met hun user interface?
Het lijkt me met zo'n mega-bedrijf ook intens moeilijk om consistent te zijn over de hele linie. Er is vast een corporate-design afdeling, maar voor zo'n groot bedrijf zitten er dan ook allemaal eilandjes in zo'n afdeling.
[ Voor 17% gewijzigd door armageddon_2k1 op 18-12-2012 10:20 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Dat is weer een ander domein en duidelijk opgezet door een ander design team.Korben schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:49:
[...]
Je bedoelt zo?
[afbeelding]
Of zo?
[afbeelding]
Ik doelde voornamelijk op microsoft.com zelf. Maar inderdaad, MS staat niet bekend om hun consistente doorvoer van stijlen....
Volgens mij is bij Apple veel van die software ingekocht. Logic komt van Emagic en ze willen ook niet de hele user base voor het hoofd stoten door de look and feel om te gooienarmageddon_2k1 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:20:
[...]
Ik denk dat er maar weinig bedrijven over de hele linie consistent zijn. Ook Apple is dat niet :-) Zie het verschil tussen Logic / Aperture bijvoorbeeld. Allebei de profi-range, maar compleet andere look 'n feel.
Het lijkt me met zo'n mega-bedrijf ook intens moeilijk om consistent te zijn over de hele linie. Er is vast een corporate-design afdeling, maar voor zo'n groot bedrijf zitten er dan ook allemaal eilandjes in zo'n afdeling.
Aperture ziet er een stuk beter uit, maar dat is van Apple zelf.
[ Voor 40% gewijzigd door Bosmonster op 18-12-2012 10:23 ]
Toch zijn ze er een stuk beter in geworden gezien jullie allemaal aan het mierenneuken zijn over een lijntje hier of daar.Bosmonster schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:21:
[...]
Dat is weer een ander domein en duidelijk opgezet door een ander design team.
Ik doelde voornamelijk op microsoft.com zelf. Maar inderdaad, MS staat niet bekend om hun consistente doorvoer van stijlen....
[...]
Overigens vind ik nog steeds het beste voorbeeld van Metro de zune desktop software. Praktisch, mooi en overzichtelijk.
Jij vindt dat mierenneuken, maar het geeft juist aan dat het er niet beter op is geworden.Caelorum schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:41:
[...]
Toch zijn ze er een stuk beter in geworden gezien jullie allemaal aan het mierenneuken zijn over een lijntje hier of daar.
Snap het ook niet zo goed. Je definieert een style guide (metro) die bedrijfskritiek is in dit geval. En dan laat je blijkbaar een stel amateurs met leesproblemen je sites ontwerpen...
- Je al een jaar of tig niet meer "www.google.nl" hoeft in te tikken om te zoeken? Tik gewoon in je adresbalk (Alt+D) of druk op Ctrl+E om te zoeken.
- De caret (het dingetje dat beweegt als je typt | ) niet alleen verplaatsbaar is met de muis, maar ook met de pijltjestoetsen?
- Je de caret met Ctrl+pijltjestoetsen zelfs hele woorden kunt laten overslaan?
- Je met Alt+slepen een tekstblok over meerdere regels kunt selecteren?
- De pijltjestoetsen met Shift (en eventueel Ctrl) gebruikt kunnen worden om tekst te selecteren met het toetsenbord?
- Visual Studio zo'n beetje honderdduizend shortkeys heeft en dat vooral Ctrl+punt je bakken code tikken scheelt (interfaces implementeren, methodbodies laten genereren met returntype en parameters al gezet)?
Meekijken met collega's is vermoeiend. Muizen ook.
[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 18-12-2012 11:21 ]
Wist ze allemaal alCodeCaster schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:15:
Ik ga maar eens een cursusje efficiënt met PC's werken geven, in de vorm van een Wist Je Dat...
[...]
Ik ken ze allemaal maar ik betrap me er steeds vaak op dat ik ook eerst naar google.com ga hoorCodeCaster schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:15:
Ik ga maar eens een cursusje efficiënt met PC's werken geven, in de vorm van een Wist Je Dat...
*knip*
Meekijken met collega's is vermoeiend. Muizen ook.
Oh en ctrl+punt werkt hier niet
Nothing to see here!
F6CodeCaster schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:15:
Tik gewoon in je adresbalk (Alt+D)
Die F-toetsen liggen zo verrekte ver van mijn vingers, zeker als ik gewoon aan het typen ben.
Weer wat geleerd.

En dan ook zeker stug blijven doortikken als je browser na het intikken van de 'g' al de hele URL aanvult?Rutix schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:23:
[...]
Ik ken ze allemaal maar ik betrap me er steeds vaak op dat ik ook eerst naar google.com ga hoor.
Werkt niet? Ik bedoel dus: stel je hebt de volgende code getikt:Oh en ctrl+punt werkt hier niet
1
2
3
4
5
6
7
| void FooBarBaz() { var foo = new Foo(); var bar = new Bar(); Baz baz = GetBazFromFooBar(foo, bar) } |
Als je dan GetBazFromFooBar hebt getikt en Ctr+punt, Enter doet (Generate Method Stub), wordt deze methode gegenereerd:
1
2
3
4
| private Baz GetBazFromFooBar(Foo foo, Bar bar) { throw new NotImplementedException(); } |
Heerlijk.
En over de hoofdletters bij IntelliSense was hier ook al wel eens iets gepost geloof ik, maar bijvoorbeeld NotImplementedException kun je ook laten aanvullen door de hoofdletters in te tikken (NIE).
[ Voor 20% gewijzigd door CodeCaster op 18-12-2012 11:38 ]
TuurlijkCodeCaster schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:33:
[...]
Die F-toetsen liggen zo verrekte ver van mijn vingers, zeker als ik gewoon aan het typen ben.![]()
[...]
Weer wat geleerd.
[...]
En dan ook zeker stug blijven doortikken als je browser na het intikken van de 'g' al de hele URL aanvult?
Ik snap wat je bedoeltCodeCaster schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:33:
[...]
Werkt niet? Ik bedoel dus: stel je hebt de volgende code getikt:
C#:
1 2 3 4 5 6 7 void FooBarBaz() { var foo = new Foo(); var bar = new Bar(); Baz baz = GetBazFromFooBar(foo, bar) }
Als je dan GetBazFromFooBar hebt getikt en Ctr+punt, Enter doet (Generate Method Stub), wordt deze methode gegenereerd:
C#:
1 2 3 4 private Baz GetBazFromFooBar(Foo foo, Bar bar) { throw new NotImplementedException(); }
Heerlijk.
En over de hoofdletters bij IntelliSense was hier ook al wel eens iets gepost geloof ik, maar bijvoorbeeld NotImplementedException kun je ook laten aanvullen door de hoofdletters in te tikken (NIE).
Nothing to see here!
Die ken ik ook (sinds een tijdje). Scheelt echt bakken met tijd.CodeCaster schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:33:
[...]
Weet je wat pas bakken met tijd scheelt? Geen exceptions gooien,GateKeaper schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:29:
[...]
Die ken ik ook (sinds een tijdje). Scheelt echt bakken met tijd.
[ Voor 99% gewijzigd door Woy op 18-12-2012 13:30 ]
Dat noem je dan toch geen vrouwen meerGamebuster schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:43:
[...]
Je houdt wel van gespierde vrouwen dan he
Haha, ik moet plots denken aan die vrouw met de mannenarm, die hier een tijdje terug de revue passeerde: http://www.windowsstore.com/developers/windows

Maar volgens mij hebben klanten ook door dat wij volgende week dicht zitten, want de telefoon staat rood gloeiend met allerlei zaken die opeens nog doorgevoerd moeten worden.
Ik heb niet eens een idee wat het is ..OkkE schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:57:
Klant belt net dat z'n website "stuk is"...
[afbeelding]
wat doet het / zou het moeten doen?
Kater? Eerst water, de rest komt later
Als ik het me goed herinner is het tekst en opmaak recht uit word in een tekstvak gegooid om op de website te tonen.Haan schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:18:
[...]
Ik heb niet eens een idee wat het is ..
wat doet het / zou het moeten doen?
[ Voor 48% gewijzigd door Ealanrian op 18-12-2012 13:21 ]
Ik zie alleen een niet afgesloten tagOkkE schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:57:
Klant belt net dat z'n website "stuk is"...
[afbeelding]
Nothing to see here!

Of je stelt in dat die clean on paste moeten uitvoerenStM schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:24:
Dat is Word HTML en dat krijg je als je vanuit Word in een WYSIWYG editor als TinyMCE copy paste. Ik denk dat het de snelste manier is om je website te verneuken, zo brak is die HTML
Driving a cadillac in a fool's parade.
Mooi verhaal van Sencha die een HTML5 concept Facebook app maakte, welke sneller is dan de huidige hybrid app. HTML5 is gewoon klaar voor apps, geen discussie mogelijk.
Download gebeurt met FileZilla: Hij nadert de 100% en....101%....102%....
Hij stopt dus niet met downloaden. Even googelen bracht me bij deze hallicunante bugreport:
http://trac.filezilla-project.org/ticket/4672
Een report waarop al 3 jaar lang (!) een pingpongspelletje gespeeld wordt tussen rejected en reopened.
Het probleem? IIS6 heeft naar verluidt een crappy ftp server implementatie waardoor bovengenoemd probleem kan voorkomen. Andere FTP clients hebben hiervoor een eenvoudige workaround geimplementeerd die verifieert wanneer de file compleet is. Deze developer wil geen fix implementeren "omdat hij al aan de standaard voldoet en Microsoft dat ook maar moet doen".
Ja leuk, Microsoft heeft het probleem al lange tijd geleden gefixed, maar wanneer jij totaal geen controle hebt over de ftp server heb je daar niet echt een boodschap aan. Mij maak je niet wijs dat er geen enkele andere workaround in Filezilla zit voor niet-standaard situaties.
Wat was de uitdrukking nu ook weer? "Be strict when sending and tolerant when receiving". Je gebruikers vertellen dat ze hun IIS maar moeten updaten (terwijl dit in 95% van de gevallen eenvoudigweg onmogelijk is) is niet echt professioneel imo
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voordat de browser in wezen de shell van je OS kan vervangen.Flowmo schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:30:
http://www.sencha.com/blo...tbook-an-html5-love-story
Mooi verhaal van Sencha die een HTML5 concept Facebook app maakte, welke sneller is dan de huidige hybrid app. HTML5 is gewoon klaar voor apps, geen discussie mogelijk.
Vroeger was het nog wel eens vervelend dat Internet Explorer en explorer dezelfde code deelden, maar tegenwoordig kunnen browsers al zoveel via de nieuwe standaarden dat ze bijna als zelfstandig OS kunnen gaan functioneren.
Ik weet dat er ontwikkelingen zijn op dit gebied, maar vraag me af hoe lang het duurt voordat het seamless is. Dat je een website opent en geen idee hebt of je nu in je browser, je OS-shell of iets daartussenin zit.
Uiteraard krijg je dan weer een probleem met monopolies en dergelijke.
Dit inderdaad...StM schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:24:
Dat is Word HTML en dat krijg je als je vanuit Word in een WYSIWYG editor als TinyMCE copy paste. Ik denk dat het de snelste manier is om je website te verneuken, zo brak is die HTML
De klant heeft beschikking tot TinyMCE en heeft die (ook nog eens incomplete) MS Word "code" er direct in geplakt. Alleen de begint-tag van de <!--[if gte staat er, waar door alles er na (incl. rest van de website) als conditional comment gezien wordt.
Dat scheelt wel ja, hoewel ook dat niet altijd vlekkeloos werkt helaas. Beter is (imho) altijd alleen plain text kopieeren, maar niet elke klant denkt (of houdt zich) daar aan.kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:27:
[...]
Of je stelt in dat die clean on paste moeten uitvoeren
Juist wel. Een jaar geleden waren die opmerkingen niet eens gemaakt, maar hadden mensen dingen gezegd als "Die sites lijken ook echt totaal niet op elkaar he. Kunnen ze niet gewoon één stijl aanhangen?" of "Jezus, waarom is de ene site in het oranje en de andere in het blauw" of "WTF, waarom hebben ze hier comic sans gebruikt en daar times new roman" of nog leuker "Waarom is op deze site alles rond, maar daar alles vierkant". Het hele feit dat je daar niet meer over kan zeuren toont aan dat het dus wel beter is geworden.Bosmonster schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:07:
[...]
Jij vindt dat mierenneuken, maar het geeft juist aan dat het er niet beter op is geworden. [...]
En ja, mierenneuken in de zin dat je bovenstaande niet meer kan zeggen en dus op de kleine details moet gaan letten (die de meeste mensen niet zal opvallen).
Maar ik vond vooral het scrollen in die Fastbook app wel erg irritant. Geven ze ook aan, onderaan in het verhaal, dat ze die animatie van 3 naar 1.4s gemaakt hebben, maar ik vind de echte app fijner... Verder mooi verhaaltje wel.Flowmo schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:30:
http://www.sencha.com/blo...tbook-an-html5-love-story
Verder is dit natuurlijk voor nieuwe telefoons wel goed, maar het probleem ligt vooral op de oudere phones die wat langzamer zijn. Misschien dat facebook daarom zelf ook wat meer data verstuurt (brokken html), zodat oude telefoons het DOM minder hoeven te manipuleren.
snelle Barryvhd...
[ Voor 27% gewijzigd door GateKeaper op 18-12-2012 14:36 ]
Fantastische soap daar met een paar hele mooie quotes:boe2 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:36:
Een report waarop al 3 jaar lang (!) een pingpongspelletje gespeeld wordt tussen rejected en reopened.
Het probleem? IIS6 heeft naar verluidt een crappy ftp server implementatie waardoor bovengenoemd probleem kan voorkomen. Andere FTP clients hebben hiervoor een eenvoudige workaround geimplementeerd die verifieert wanneer de file compleet is. Deze developer wil geen fix implementeren "omdat hij al aan de standaard voldoet en Microsoft dat ook maar moet doen".....
Heerlijk die opbouwende kritiek van de developer op z'n verheven troon.Users like you are the reason there's still bad servers out there. I bet you didn't even bother telling your server administrator about his broken server.
It's oh so more easy to bitch all day against people like me who stand up against the bad in the world.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.