Ben er helemaal mee eens, een partial class gebruiken om SoC te bewerkstelligen?? really wie houd je nu voor de gek hierkenneth schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:17:
Wikipedia: Separation of concerns via partial classes in C#
Ik ben toch niet de enige die dit voorbeeld ranzig vind?Een class splitsen over meerdere bestanden maakt het nog geen SoC aangezien je nog steeds een class hebt die meerdere verantwoordelijkheden heeft.
Elke keer als ik over partial classes hoor, doet me denken aan een vraag op een ander forum. De thread ging ongeveer zo:
Q. Mijn programma is zo groot dat de compiler crasht met een out of memory exception, hij zegt dat het bestand te groot is. Ik heb nu 2,1 miljoen regels code in Form1.cs, hoe kan ik dit opsplitsen?
A. Gebruik partial classes om je Form1.cs op te splitsen. Dan geeft de compiler geen OOM exception meer.
Q. Mijn programma is zo groot dat de compiler crasht met een out of memory exception, hij zegt dat het bestand te groot is. Ik heb nu 2,1 miljoen regels code in Form1.cs, hoe kan ik dit opsplitsen?
A. Gebruik partial classes om je Form1.cs op te splitsen. Dan geeft de compiler geen OOM exception meer.
blufpoker.Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:17:
Hoe zijn dat soort mensen ooit aan een baan geraakt
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Prima antwoord als er aanstaande maandag voor de vragensteller waarschijnlijk weer een release de deur uit moet. En wellicht dat de vragensteller weer ingehuurd is nadat de oorspronkelijke "ontwerper" er toch niet helemaal zelf meer uit kwam.alwinuzz schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:13:
Elke keer als ik over partial classes hoor, doet me denken aan een vraag op een ander forum. De thread ging ongeveer zo:
iOS developer
Ben er zojuist achter gekomen dat het niet altijd even slim is om een package handmatig te compilen en te installeren op je Linux bak ipv het gewoon te installeren vanuit de repo's. Ding bleek niet zo stabiel te zijn als ik er van verwachtte
Eens kijken wat de versie uit de repository zegt 
Op zich wel jammer, zit ik mij bezig te houden met het schrijven van scriptjes om dit allemaal te automatiseren en nu kan ik ze niet gebruiken
Op zich wel jammer, zit ik mij bezig te houden met het schrijven van scriptjes om dit allemaal te automatiseren en nu kan ik ze niet gebruiken
PHP error reporting:
Wat is er nou nog meer allesomvattend dan alles?... includes all errors, not just E_ALL
Alles plus wat later is bedacht?
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Beetje flauwe quote, of je hebt de rest niet gelezen/begrepen...alwinuzz schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:22:
PHP error reporting:
[...]
Wat is er nou nog meer allesomvattend dan alles?
Volgens mij ben ik een smiley vergeten in vorige postMiyamoto schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:46:
[...]
Beetje flauwe quote, of je hebt de rest niet gelezen/begrepen...
D-Raven schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:32:
[...]
Ben er helemaal mee eens, een partial class gebruiken om SoC te bewerkstelligen?? really wie houd je nu voor de gek hier

Partial classes zijn wat mij betreft alleen handig bij code generatie waar je zelf aanvulligen aan een class kan maken. Zoals bij bijvoorbeeld WinForms. Verder ben je inderdaad alleen je probleem aan het maskeren en win je er verder niet echt wat mee.
Maarja het is dan ook maar een Wikipedia entry, dus dat moet je niet altijd even serieus nemen natuurlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 12-12-2012 08:48 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Blijkbaar gaat de kwaliteit op wikipedia wel achteruitWoy schreef op woensdag 12 december 2012 @ 08:45:
[...]
idd wat is dat nou voor stom iets.
Partial classes zijn wat mij betreft alleen handig bij code generatie waar je zelf aanvulligen aan een class kan maken. Zoals bij bijvoorbeeld WinForms. Verder ben je inderdaad alleen je probleem aan het maskeren en win je er verder niet echt wat mee.
Maarja het is dan ook maar een Wikipedia entry, dus dat moet je niet altijd even serieus nemen natuurlijk.

Nothing to see here!
Ik gebruikte partial classes wel eens in WinForms toen ik nog niet zo'n goede MVC-insteek had.
Wat dat betreft is WPF waarbij je zo'n beetje alles kunt databinden wel een heerlijkheid.
Wat dat betreft is WPF waarbij je zo'n beetje alles kunt databinden wel een heerlijkheid.
Wat houdt jullie tegen om een wel goed voorbeeld op Wikipedia te zetten als het dan toch zo slecht is? Volgens mij was dat de kracht van Wikipedia?
Ik vind het altijd jammer als mensen zo redeneren. Idem voor opensource software, vind je iets niet goed of je vind een bug, pas het dan aan of zeur er niet over. (oké, niet iedereen kan programmeren, maar in dit topic mag je dat toch verwachten)
Ik vind het altijd jammer als mensen zo redeneren. Idem voor opensource software, vind je iets niet goed of je vind een bug, pas het dan aan of zeur er niet over. (oké, niet iedereen kan programmeren, maar in dit topic mag je dat toch verwachten)
Ik gebruik partitial classes ook nog wel eens om een allesomvattende WCF service open te breken.
de ene partitial class implementeert contract IFoo en de ander IBar etc.
de ene partitial class implementeert contract IFoo en de ander IBar etc.
Lekker op de bank
Dat is nog niet eens zo slecht!D-Raven schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:32:
[...]
Ben er helemaal mee eens, een partial class gebruiken om SoC te bewerkstelligen?? really wie houd je nu voor de gek hier
Een cross-cutting aspect voegt wat functionaliteit aan je classes toe en het idee is dat je deze stukjes bij elkaar wilt plaatsen. Bij SoC heb je tenslotte geen focus op classes maar op aspecten. Met partial classes kan je dat bewerkstelligen zonder dat je daar code-weaving voor nodig hebt.
Overigens zul je de met partial-classes toegevoegde functionaliteit nog steeds aan moeten roepen. Die code hoeft zich alleen bezig te houden met de compositie van aspecten en niet meer met de functionaliteit van de aspecten.
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Met de BindingSource kun je dat niet oplossen volgens mij, die geeft alleen events nadat de positie gewijzigd wordt. Als je met een DataGridView werkt kun je het CellValidating event gebruiken om de actie te cancellen.Woy schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:02:
[...]
Ik ben met Winforms en een BindingSource aan het kloten, en ik wil eigenlijk de mogelijkheid om met een Confirm box nog te kunnen voorkomen dat het current item gewisseld word ( Om te voorkomen dat iemand per ongeluk dat discard )
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Voor de ASP.NET MVC mensen hier, een poster met de pipe-line in ASP.NET MVC:

Bron in fatsoenlijke kwaliteit (pdf): -> Klik op 'Download the poster'
http://www.red-gate.com/p...n=antsperformanceprofiler

Bron in fatsoenlijke kwaliteit (pdf): -> Klik op 'Download the poster'
http://www.red-gate.com/p...n=antsperformanceprofiler
[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-12-2012 09:59 ]
`Pyr0wl schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:19:
Ben er zojuist achter gekomen dat het niet altijd even slim is om een package handmatig te compilen en te installeren op je Linux bak ipv het gewoon te installeren vanuit de repo's. Ding bleek niet zo stabiel te zijn als ik er van verwachtteEens kijken wat de versie uit de repository zegt
Och, zelf compilen en installeren, nou dat ken ik wel. Je meeste dependancy op dependancy
Ik vind dat SoC tevens inhoud dat je dit onderdeel ook afzonderlijk kan testen. Met partial classes kan dit niet. Je hebt namelijk altijd dat het andere deeel van de class erbij moet betrekken.Infinitive schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:49:
[...]
Dat is nog niet eens zo slecht!
Een cross-cutting aspect voegt wat functionaliteit aan je classes toe en het idee is dat je deze stukjes bij elkaar wilt plaatsen. Bij SoC heb je tenslotte geen focus op classes maar op aspecten. Met partial classes kan je dat bewerkstelligen zonder dat je daar code-weaving voor nodig hebt.
Overigens zul je de met partial-classes toegevoegde functionaliteit nog steeds aan moeten roepen. Die code hoeft zich alleen bezig te houden met de compositie van aspecten en niet meer met de functionaliteit van de aspecten.
De Partial classes functionaliteit kan best handig zijn hoor, maar ik vind het te ver gaan om het puur SoC te noemen.
[ Voor 6% gewijzigd door D-Raven op 12-12-2012 10:24 ]
Ja daar was ik ook al achter, een hack die ik zou kunnen gebruiken is twee verschillende BindingSources met dezelfde achterliggende datasource waarbij de CurrentItemChanged van de een ook de CurrentItem van de ander aanpast. Echt blij ben ik er nog niet mee, maar geen zin en tijd om er langer mee bezig te zijn.MTWZZ schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:57:
[...]
Met de BindingSource kun je dat niet oplossen volgens mij, die geeft alleen events nadat de positie gewijzigd wordt. Als je met een DataGridView werkt kun je het CellValidating event gebruiken om de actie te cancellen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Zou dat in dat specifieke geval helpen? Partial classes worden toch gemerged voor het compileren?alwinuzz schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:13:
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Yup, die worden inderdaad gemerged.CodeCaster schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:35:
[...]
Zou dat in dat specifieke geval helpen? Partial classes worden toch gemerged voor het compileren?
MSDN: Partial Classes and Methods (C# Programming Guide)
[ Voor 25% gewijzigd door D-Raven op 12-12-2012 10:37 ]
Maar dan ligt dáár de discrepantie, niet het feit dat het wikipedia voorbeeld zo raar is. Separation of concerns is in beginsel vooral een mindset van de designer, dat zich uiteindelijk vertaalt naar een logische ordening van verschillende aspecten. Partial classes voldoen gewoon aan dat beeld.D-Raven schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:23:
[...]
Ik vind dat SoC tevens inhoud dat je dit onderdeel ook afzonderlijk kan testen.
De vraag is natuurlijk in welke fase van het compileren de OOM exception gegooid werd, en in welke fase ze gemerged worden. Wellicht zat de OOM in de parser.CodeCaster schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:35:
[...]
Zou dat in dat specifieke geval helpen? Partial classes worden toch gemerged voor het compileren?
[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2012 10:54 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Vanmiddag het laatste examen van dit trimester (jup, wij werken met trimesters ipv semesters).
Examen gaat over Servlets & JSP, Sockets, RMI en een hoop van die toestanden.
Wish me luck!
Examen gaat over Servlets & JSP, Sockets, RMI en een hoop van die toestanden.
Wish me luck!
"oraoledb.oracle.1 provider is not registered on the local machine"
grrr..... half internet afgezocht naar de vraag waarom mijn Oracle OleDB connectie het verdomd te werken. Nergens een sluitende oplossing te vinden.
grrr..... half internet afgezocht naar de vraag waarom mijn Oracle OleDB connectie het verdomd te werken. Nergens een sluitende oplossing te vinden.

Klopt, maar dat zal wel een "implementation detail" zijn, want de pagina die Deathraven linkt meldt ook alleen "all parts are combined when the application is compiled", wat niet echt inzicht biedt in de interne werking..oisyn schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:50:
De vraag is natuurlijk in welke fase van het compileren de OOM exception gegooid werd, en in welke fase ze gemerged worden. Wellicht zat de OOM in de parser.
Hmm, ASP.NET MVC is ook fijn... In sommige gevallen moet ik het Model in de MVC view aanpassen (met wat achterliggende code/logica). Dus heb ik een HtmlHelper extension method gemaakt die htmlHelper.ViewData.Model = ... doet. Wat blijkt? <pagina>.Model en <pagina>.ViewData.Model zijn anders dan <pagina>.Html.ViewData.Model
Even met JustDecompile naar gekeken. WebViewPage.get_Model doet (this.)ViewData.Model returnen, dus dat klopt. HtmlHelper krijgt als parameter de ViewDataDictionary van de WebViewPage (I think) maar maakt intern een nieuwe ViewDataDictionary aan, met daarin wel dezelfde waardes. Dus <pagina>.ViewData en <pagina>.Html.ViewData zijn gewoon twee verschillende ViewDataDictionary-s, die toevallig bij het aanmaken dezelfde waardes krijgen.
Gevolg, ik pas het Model op HtmlHelper.ViewData.Model aan, maar alle Html.Editors krijgen de verkeerde waarde
Daarnaast heb je ook nog de mogelijke gevolgen dat je in een extension method op HtmlHelper de ViewData aan het aanpassen bent maar deze dus niet ziet als je in de view gewoon ViewData gebruikt.
Gevolg, ik pas het Model op HtmlHelper.ViewData.Model aan, maar alle Html.Editors krijgen de verkeerde waarde
Euhmz, ik heb je verhaal niet echt geverifieerd ofzo. Maar je gaat je Model toch ook niet in je View aanpassen?!
Of het inderdaad die genoemde problemen levert weet ik niet (zal vast), maar waarom wil je dat in vredesnaam?!
Of het inderdaad die genoemde problemen levert weet ik niet (zal vast), maar waarom wil je dat in vredesnaam?!
Sowieso; gezeik altijd met oracle TNS names en whatnot. Buh.GateKeaper schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:22:
"oraoledb.oracle.1 provider is not registered on the local machine"
grrr..... half internet afgezocht naar de vraag waarom mijn Oracle OleDB connectie het verdomd te werken. Nergens een sluitende oplossing te vinden.![]()
https://niels.nu
Dat ik Model moet aanpassen is inderdaad misschien raar en klopt ook wel. Maar door de huidige opzet van de view is dat nodig (soms moet een null een new worden, zodat default values van de entity (wat ook meteen de "business entity" is, en niet puur viewmodel) ook in de view zichtbaar zijn). Daarnaast doet het probleem zich waarschijnlijk ook voor als je gewoon de ViewData aanpast (als zijnde de Dictionary waar je gewoon data in kunt opslaan die je voor view nodig hebt). En dat is iets wat AFAIK toch wel vaker voor komt.GateKeaper schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:33:
Euhmz, ik heb je verhaal niet echt geverifieerd ofzo. Maar je gaat je Model toch ook niet in je View aanpassen?!
RAGE!
Wat is xcopy toch een ongelofelijk k*tprogramma!
Waarom kopieert dat ellendig stuk software ook de txt2-extensie?
Edit; Ja, ik ben me bewust van de exclude-functie, maar ik weet niet wat voor extensies er allemaal mogelijk ooit gebruikt gaan worden, welke ik wil excluden.
C:\Users\Mathijs\Desktop\xcopytest>xcopy *.txt "New folder" C:New Text Document - Copy.txt C:New Text Document.txt C:New Text Document.txt2 3 File(s) copied

Edit; Ja, ik ben me bewust van de exclude-functie, maar ik weet niet wat voor extensies er allemaal mogelijk ooit gebruikt gaan worden, welke ik wil excluden.
[ Voor 23% gewijzigd door Matis op 12-12-2012 11:39 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Een null replacen door een new doe je toch in je Controller? model.User = user ?? new User(); ?RobertMe schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:37:
[...]
Dat ik Model moet aanpassen is inderdaad misschien raar en klopt ook wel. Maar door de huidige opzet van de view is dat nodig (soms moet een null een new worden, zodat default values van de entity (wat ook meteen de "business entity" is, en niet puur viewmodel) ook in de view zichtbaar zijn). Daarnaast doet het probleem zich waarschijnlijk ook voor als je gewoon de ViewData aanpast (als zijnde de Dictionary waar je gewoon data in kunt opslaan die je voor view nodig hebt). En dat is iets wat AFAIK toch wel vaker voor komt.
En nee, ViewData aanpassen in de view, komt AFAIK niet vaker voor. De View is er om te kijken, en niet om aan te passen. Wel gebruikt een gebruiker jouw View om data te POSTen. Die data (je nieuwe Model) verwerk je vervolgens in je Controller.
Dataverwerking hoort in geen geval in je view thuis. De enige vorm van inteligentie die in een View thuis hoort zijn if/else condities voor opmaak e.d.
TNS is al tijden niet meer echt nodigHydra schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:34:
[...]
Sowieso; gezeik altijd met oracle TNS names en whatnot. Buh.
Gewoon USER/PASS@SERVER:PORT/SERVICEORSID
Lekker op de bank
Waarom gebruik je dan ook XCOPY? Dat is een DOS-programma, en sinds Vista deprecated (hoewel je het er niet aan kunt zien). Robocopy is beter en doet het wél goed.Matis schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:38:
RAGE!
C:\Users\Mathijs\Desktop\xcopytest>xcopy *.txt "New folder" C:New Text Document - Copy.txt C:New Text Document.txt C:New Text Document.txt2 3 File(s) copied
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Omdat het handig is op z'n tijd? Of omdat er nog mensen op XP zitten die geen robocopy kent?
Complete nonsens. Of ga je beweren dat DOS ook NTFS security snapt en die mee kan kopiëren? Of vind je gewoon dat alle programma's die in het DOS tijdperk al bestonden DOS programma's zijn?Dat is een DOS-programma
[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2012 12:10 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Je kan ook gaan klooien met mingw en dan het linux cp commando gebruiken voor kopieren
http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
Feli
Bedankt, helaas heb ik geen taart met SQL queries erop maar gewoon een gele room kruimel vlaai. stond wel system.taart.room.kruimel op de doos
http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
Hoe gebruik je robocopy dan? Ook robocopy matcht de short named versie van die .txt2. Ik zag dat XXCOPY dit waarschijnlijk kan met de /NP switch. rsync doet het ook goed. Hoewel je het er over kan hebben of de short name matchen niet goed is natuurlijk
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Beetje gepikt van Bolletje. Die is echt geniaalZpAz schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:14:
[afbeelding]
Leuk, maar niet echt duidelijk, maar dat is imho het hele cookie beleid sowieso* niet.
* Jawel, goed geschreven, werd nogal vaak over gevallen.
(site is verder kut/flash, maar cookie-melding is wel heel grappig)
[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 12-12-2012 12:40 ]
Robocopy bestaat al sinds NT 4.0 (zat in de Windows Resource Kit), dus if (version < 6.0) { use_packaged_robocopy_version(); }. En klaarblijkelijk heeft XCOPY nogal z'n fouten, ondanks dat het al 26 jaar oud is..oisyn schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:03:
[...]
Omdat het handig is op z'n tijd? Of omdat er nog mensen op XP zitten die geen robocopy kent?
pedorus schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:14:
[...]
Hoe gebruik je robocopy dan? Ook robocopy matcht de short named versie van die .txt2. Ik zag dat XXCOPY dit waarschijnlijk kan met de /NP switch. rsync doet het ook goed. Hoewel je het er over kan hebben of de short name matchen niet goed is natuurlijk
code:
1
| robocopy . "New folder" *.txt |
Die kopieert (onder Windows 8, maar lijkt me niet dat dat uit maakt) niet de .txt2.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Het package dat ik zo had geinstalleerd was Netatalk 3. Op zich werkte het wel goed, alleen hield die er na 8 - 24u mee op , dan zit je daarTheNephilim schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:18:
[...]
`
Och, zelf compilen en installeren, nou dat ken ik wel. Je meeste dependancy op dependancy
Netatalk 2, de versie in de repo's, heeft hier blijkbaar geen last.. zal maar niet te vroeg juichen, though Zit nu een beetje te overwegen om het boeltje te vervangen door NFS
Dat is erg vreemd, want op mijn Win7 x64-machine van de zaak, kopieert hij ook de .txt2:Korben schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:00:
code:
1 robocopy . "New folder" *.txt
Die kopieert (onder Windows 8, maar lijkt me niet dat dat uit maakt) niet de .txt2.
C:\Users\Mathijs\Desktop\xcopytest>robocopy . "New folder" *.txt ------------------------------------------------------------------------------- ROBOCOPY :: Robust File Copy for Windows ------------------------------------------------------------------------------- Started : Wed Dec 12 13:16:20 2012 Source : C:\Users\Mathijs\Desktop\xcopytest\ Dest : C:\Users\Mathijs\Desktop\xcopytest\New folder\ Files : *.txt Options : /COPY:DAT /R:1000000 /W:30 ------------------------------------------------------------------------------ New Dir 3 C:\Users\Mathijs\Desktop\xcopytest\ 100% New File 0 New Text Document - Copy.txt 100% New File 0 New Text Document.txt 100% New File 0 New Text Document.txt2 ------------------------------------------------------------------------------ Total Copied Skipped Mismatch FAILED Extras Dirs : 1 1 0 0 0 0 Files : 3 3 0 0 0 0 Bytes : 0 0 0 0 0 0 Times : 0:00:00 0:00:00 0:00:00 0:00:00 Ended : Wed Dec 12 13:16:20 2012

Edit; Ik zie zojuist dat pedorus dat ook al zei
Je kent me
Het wordt nog veel gekker:
Wanneer ik de extensie van alle 3 de bestanden verklein naar .tt en .tt2 respectievelijk, en ik voer het volgende commando uit:
C:\Users\Mathijs\Desktop\xcopytest>robocopy . "New folder" *.tt ------------------------------------------------------------------------------- ROBOCOPY :: Robust File Copy for Windows ------------------------------------------------------------------------------- Started : Wed Dec 12 13:32:52 2012 Source : C:\Users\Mathijs\Desktop\xcopytest\ Dest : C:\Users\Mathijs\Desktop\xcopytest\New folder\ Files : *.tt Options : /COPY:DAT /R:1000000 /W:30 ------------------------------------------------------------------------------ New Dir 2 C:\Users\Mathijs\Desktop\xcopytest\ 100% New File 0 New Text Document - Copy.tt 100% New File 0 New Text Document.tt ------------------------------------------------------------------------------ Total Copied Skipped Mismatch FAILED Extras Dirs : 1 1 0 0 0 0 Files : 2 2 0 0 0 0 Bytes : 0 0 0 0 0 0 Times : 0:00:00 0:00:00 0:00:00 0:00:00 Ended : Wed Dec 12 13:32:52 2012
Dan gaat het wel "goed".

Da's toch logisch. Zoals pedorus zei wordt de txt2 extensie ook gematched omdat daarvoor een 8.3 shortname wordt gegenereerd met extensie .txt. Als je dus de test doet met extensies van 2 en 3 tekens lang loopt het goed omdat de extensie in zowel shortname als longname hetzelfde is.Matis schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:34:
[...]
Je kent me
Het wordt nog veel gekker:
Wanneer ik de extensie van alle 3 de bestanden verklein naar .tt en .tt2 respectievelijk, en ik voer het volgende commando uit:
C:\Users\Mathijs\Desktop\xcopytest>robocopy . "New folder" *.tt ------------------------------------------------------------------------------- ROBOCOPY :: Robust File Copy for Windows ------------------------------------------------------------------------------- Started : Wed Dec 12 13:32:52 2012 Source : C:\Users\Mathijs\Desktop\xcopytest\ Dest : C:\Users\Mathijs\Desktop\xcopytest\New folder\ Files : *.tt Options : /COPY:DAT /R:1000000 /W:30 ------------------------------------------------------------------------------ New Dir 2 C:\Users\Mathijs\Desktop\xcopytest\ 100% New File 0 New Text Document - Copy.tt 100% New File 0 New Text Document.tt ------------------------------------------------------------------------------ Total Copied Skipped Mismatch FAILED Extras Dirs : 1 1 0 0 0 0 Files : 2 2 0 0 0 0 Bytes : 0 0 0 0 0 0 Times : 0:00:00 0:00:00 0:00:00 0:00:00 Ended : Wed Dec 12 13:32:52 2012
Dan gaat het wel "goed".Windows
Lang leve backwards compatibility
@RobertMe: you're doing it wrong 
@mrmartijn: gefeliciteerd!
@mrmartijn: gefeliciteerd!
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ik heb het net opnieuw geprobeerd, en het gaat inderdaad ook niet goed onder Windows 8. Wat raar is, is dat PowerShell het wél goed doet. Als je daarentegen Directory.GetFiles() gebruikt, maakt die dezelfde fout.

Het gaat dus alleen fout bij 8.3 names, wat een compatibility feature is, dus er zal vast een mogelijkheid zijn om het uit te zetten... En jawel.
Het probleem is op te lossen door dit te doen:
code:
1
| fsutil 8dot3name set 1 |
Dat schakelt het aanmaken van 8.3 bestandsnamen uit op alle disk volumes in je systeem. Als je dan alle bestanden renamet, is het probleem opgelost.
[ Voor 18% gewijzigd door Korben op 12-12-2012 13:51 ]
Ja, maar zit pas standaard in Windows sinds Vista. Dus als XP gebruiker heb je 'm niet. En die "fout" (valt over te discussieren) bestaat pas vanaf de lange bestandsnamen. En zit bovendien dus ook in Robocopy.Korben schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:00:
[...]
Robocopy bestaat al sinds NT 4.0 (zat in de Windows Resource Kit), dus if (version < 6.0) { use_packaged_robocopy_version(); }. En klaarblijkelijk heeft XCOPY nogal z'n fouten, ondanks dat het al 26 jaar oud is.
"Probleem opgelost"Korben schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:50:
Dat schakelt het aanmaken van 8.3 bestandsnamen uit op alle disk volumes in je systeem. Als je dan alle bestanden renamet, is het probleem opgelost.

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2012 13:59 ]
Correction: did
De hele hele app. is dynamisch, daardoor dacht ik dat de gekozen oplossing het snelste/makkelijkste zou zijn, omdat ik niet wist welke objecten nieuw aangemaakt zouden moeten worden (viewModel.Person weet ik wel, viewModel.Person.Address weet ik niet, het is eigenlijk viewModel.Entity waar die Entity een generic is en ik dus zijn nested objecten niet ken). Niet zo lang daarna viel me in dat ik wel weet welke sub objecten er zijn (want die moet ik ook al verzamelen zodat ik weet welke data ik moet ophalen uit de datasource). Dus die gegevens gebruik ik nu ook om later voor al die properties weer na te gaan welke nog null zijn en dus dat ik het een nieuwe instance erin moet zetten.
Edit:
Wat natuurlijk niet wegneemt dat het gek is dat <page>.ViewData niet dezelfde instance is als <page>.Html.ViewData. Maar mijn originele probleem is nu dus opgelost (vanuit "code" dus, zonder zowel ViewData.Model als Html.ViewData.Model te setten ergens vanuit de View)
[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 12-12-2012 13:58 ]
Met 'packaged' bedoelde ik 'meegeleverd met je applicatie'..oisyn schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:51:
[...]
Ja, maar zit pas standaard in Windows sinds Vista. Dus als XP gebruiker heb je 'm niet. En die "fout" (valt over te discussieren) bestaat pas vanaf de lange bestandsnamen.
En ik vind het wel degelijk een 'fout'; ondanks de backwards compatibility is dit gewoon een voor gebruikers onverklaarbaar gedrag. Dit soort compatibility quirks zijn uit te leggen aan een developer, niet aan een gebruiker.
Anders gezegd kun je het zoals ik zei uitzetten, dus is de vraag eerder waarom het ffs nog standaard aan staat bij Windows-versies anno 2012? Zelfs bij Windows Server 2008 R2 staat het standaard aan.
Mijn punt was dat iets pas een bug is als het niet by design is. Je kunt het niet eens zijn met het design, maar dat is wat anders dan zeggen dat xcopy (en robocopy dus) iets fout doet.Korben schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:59:
En ik vind het wel degelijk een 'fout'
Ik zeg niet dat het een bug is, het is ongewenst gedrag (wat voor gebruikers vrijwel hetzelfde is). Een gedrag wat overigens in de Win32-API zit, niet alleen in robocopy of xcopy. Het is ook nog eens een inconsistent gedrag, want Explorer doet het wél goed. In een File Open dialog *.xls invoeren levert dan weer het 'foute' gedrag op..oisyn schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:00:
[...]
Mijn punt was dat iets pas een bug is als het niet by design is. Je kunt het niet eens zijn met het design, maar dat is wat anders dan zeggen dat xcopy (en robocopy dus) iets fout doet.
Mijn motivatie en concentratie laten me weer eens in de steek, van mij mag het wel einde werkdag/week zijn.
Dat het ongewenst gedrag is ben ik het overigens gewoon met je eens hoor. Maar volgens mij begon deze discussie met het niet moeten gebruiken van xcopy wegens een "fout" en omdat het een DOS programma is.
Tsja, die 16 bit code en dos-scriptjes moeten het natuurlijk wel blijven doen he. Wat je eigenlijk zou willen is dat exact hetzelfde commando iets anders doet afhankelijk van wat je wil. 
Heeft iemand dit al eens uitgeprobeerd? Het valt me op hoe vaak er nog tildes in het registry staan...Korben schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:50:
Het probleem is op te lossen door dit te doen:
code:
1 fsutil 8dot3name set 1
Good point, al die paden breken dan.
.edit: Als je de juiste parameters aan FindFirstFileEx() geeft, dan skipt ie de short filenames. Dus xcopy / robocopy is wel te patchen
.edit: Als je de juiste parameters aan FindFirstFileEx() geeft, dan skipt ie de short filenames. Dus xcopy / robocopy is wel te patchen
[ Voor 66% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2012 15:26 ]
Not quite, het schakelt het aanmaken van 8.3 names uit voor renames en nieuwe bestanden. Pas als je dit doet:.oisyn schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:21:
Good point, al die paden breken dan.
code:
1
| fsutil 8dot3name strip <path> |
... dan pas worden bestaande 8.3 names gestript. Je kunt ook een scan doen (fsutil 8dot3name scan) om te kijken welke (if any) registry keys dan verwijzen naar ongeldige 8.3 names.
Het zou me niet verbazen als nieuwe (de)installaties gaan breken nadat je dit hebt gedaan. Op het moment dat een installer een 8.3 naam genereert om in het register of een configuratiebestand te schrijven, dan lukt dit natuurlijk niet meer. Vandaar: iemand ervaringen?
@Korben: Uhm, het punt was toch dat je die dingen niet meer ging vinden? Dus ook dat je de oude short names verwijdert? Anders heb je alsnog niets aan jouw "oplossing".
[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2012 15:35 ]
Heb xcopy eens gerund met een API monitor, blijkbaar doet ie zelf de wildcard matching.oisyn schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:21:

En robocopy?.oisyn schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:40:
[...]
Heb xcopy eens gerund met een API monitor, blijkbaar doet ie zelf de wildcard matching
Defacen ("hacken"
) van een website doen we tegenwoordig gewoon middels een pull request. 
https://github.com/CoderDojo/CoderDojo-Kata/pull/1/files
Dat maakt het allemaal nog grappiger inderdaad.
[ Voor 39% gewijzigd door OkkE op 12-12-2012 16:18 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Inderdaad.
please run jslint on your code before submitting a pull request
The <center> tag is deprecated (not supported in html5 actually) -- you should probably use css here dawg
THE TAG IS DEPRECATED? O NOES
Blijkbaar klopte de info niet dat je het met FileFirstFileEx() kunt voorkomen, want robocopy past die al gewoon goed toe en vraagt niet naar 8.3 bestandsnamen. Maar toch matcht FFFE() ermee.
Oef, wanneer gaan ze die font-rendering eens aanpakken in Chrome Windows XP... het is echt verschrikkelijk bij sommige webfonts 
Edit: Dit doet Windows natuurlijk, waarom het ene font zo lelijk is en het andere gewoon mooi is me wel een raadsel.

Edit: Dit doet Windows natuurlijk, waarom het ene font zo lelijk is en het andere gewoon mooi is me wel een raadsel.
[ Voor 36% gewijzigd door TheNephilim op 12-12-2012 16:46 ]
Heb je een voorbeeld?
Eeeh, nou http://www.google.com/webfonts/specimen/PT+Sans ziet er prima uit, terwijl http://www.google.com/webfonts/specimen/Titillium+Web vreselijk kartelig is.
Uiteraard in Googles eigen voorbeeld pagina niet, maar gewoon in een website wel. Zal eens screens maken.
Uiteraard in Googles eigen voorbeeld pagina niet, maar gewoon in een website wel. Zal eens screens maken.
[ Voor 25% gewijzigd door TheNephilim op 12-12-2012 16:48 ]
Ligt aan de fonts zelf. Als de data er niet is kan Windows er ook niks mooiers van maken.TheNephilim schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:44:
Oef, wanneer gaan ze die font-rendering eens aanpakken in Chrome Windows XP... het is echt verschrikkelijk bij sommige webfonts
Hier een vergelijking van de fonts binnen dezelfde website (in ontwikkeling):

In de PSD die ik van de ontwerper krijg, is hij wel netjes gerendered.

In de PSD die ik van de ontwerper krijg, is hij wel netjes gerendered.
[ Voor 18% gewijzigd door TheNephilim op 12-12-2012 16:54 ]
Oh god, vooral als je het vergelijkt met hoe het in IE9 wordt gerenderd...TheNephilim schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:47:
Eeeh, nou http://www.google.com/webfonts/specimen/PT+Sans ziet er prima uit, terwijl http://www.google.com/webfonts/specimen/Titillium+Web vreselijk kartelig is.

Boven: Chrome, onder: IE10.

allebei lelijk trouwens
Nothing to see here!
Ziet eruit als slechte grid-fitting. Kan ook aan het font liggen trouwens.
Doet me trouwens denken aan die oude Java AWT screenshots in de docs die op Solaris zijn genomen - die hadden ook altijd zo'n überlelijk gekartelt font
Doet me trouwens denken aan die oude Java AWT screenshots in de docs die op Solaris zijn genomen - die hadden ook altijd zo'n überlelijk gekartelt font

[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2012 17:08 ]
Heb het al bij meerdere fonts gezien, veel kun je er niet aan doen. Bij sommige fonts hielp font-style: normal; (in Chrome), maar dat was het enige dat ik kon vinden.
Het verschilt per browser en per OS, maar het probleem komt in eerste instantie bij het font zelf weg.
Het verschilt per browser en per OS, maar het probleem komt in eerste instantie bij het font zelf weg.
Ik mag niet commenten... maar Inline javascript bovenin!OkkE schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:15:
Defacen ("hacken") van een website doen we tegenwoordig gewoon middels een pull request.
[...]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Bij de originele of bij de defacedeFiresphere schreef op woensdag 12 december 2012 @ 17:25:
[...]
Ik mag niet commenten... maar Inline javascript bovenin!
Nothing to see here!
Haha, awesomeOkkE schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:15:
Defacen ("hacken") van een website doen we tegenwoordig gewoon middels een pull request.
[...]
Waarom heeft die website geen RSS-Feed? Dat is tegenwoordig toch standaard?
When following the Hello World tutorial on a new framework
When they demand I repair the code made by a summer intern
When I suddenly realize I am refactoring code on the production server
When the CTO shouts us lunch to make up for the late night last week

De tagline van die site is ook genius:
For all those people who know what C is but can still remember what fun is
[ Voor 68% gewijzigd door RobIII op 13-12-2012 10:00 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
http://thejoysofcode.com/...nish-of-a-big-compilation

When I wait for the finish of a big compilation
When I wait for the finish of a big compilation

Mijn productiviteit!

When the client demands to speak to the project leader

When I am made head developer

Inderdaad, dag productiviteit.
Edit: Oh god, so many truths...
When I read a technical document written by marketing

Inderdaad, dag productiviteit.
Edit: Oh god, so many truths...
When I read a technical document written by marketing

[ Voor 36% gewijzigd door Korben op 13-12-2012 10:25 ]
WHEN I DEBUG LIKE A BOSS

Haha, idd
productiviteit.
Nou toch maar weer gewoon verder gaan met waar ik mee bezig was.

Haha, idd

Nou toch maar weer gewoon verder gaan met waar ik mee bezig was.
* ziet productiviteit het raam uit vliegen*
Ik zie wel meer het raam uit vliegenD-Raven schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:46:
* ziet productiviteit het raam uit vliegen*

http://thejoysofcode.com/...-read-regex-documentation
When I am forced to read regex documentation

Holy crap waarom maakt die site gebruik van cufon
Kan niet eens fatsoenlijk de tekst selecteren
When I am forced to read regex documentation

Holy crap waarom maakt die site gebruik van cufon

Ik heb alle 44 pagina's gehad, nu moet ik weer aan het werk
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.