© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Een collega die tegen zijn computer zit te praten ipv typen? Hell no. Die mag lekker in een andere kamer gaan zitten, of ik ga ergens anders zitten. Verschrikkelijk irritant.ocf81 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:26:
Even inhakende op de discussie over geluid op de werkvloer: Wat vinden jullie van collega's die spraakherkenningssoftware gebruiken tijdens hun werk?
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Maar ik neem aan dat je je scriptie ook niet bijzijn van andere heb geschreven? Iemand die continue tegen zijn computer zit te praten is vreselijk irritant. Ik vind het soms al irritant als ze hard zitten te bellen of een hevige discussie hebben.ocf81 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:33:
[...]
Zo zo, dat zijn ferme termen.
Ik ben zelf een fervent gebruiker van dat soort software. Ik heb er mijn hele scriptie mee geschreven en ik vindt het echt fijn om te gebruiken. Eenmaal goed getrained werkt het echt als een tierelier.
Mijn collega's hadden soms ook hun bedenkingen, maar na een tijdje waren ze er wel aan gewend geloof ik. Maar die luisterden liever naar de radio. (Ik dan weer niet)
Nothing to see here!
Als je in een ruimte met meerdere mensen aan het werk bent en iemand is constant aan het praten kan dit zeer afleiden
Iedereen wordt toch verschrikkelijk afgeleid door dat gepraat? Ik zelf kan conversaties e.d. zelden echt buiten sluiten. Ik luister altijd met één oor mee.ocf81 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:33:
[...]
Zo zo, dat zijn ferme termen.
Ik ben zelf een fervent gebruiker van dat soort software. Ik heb er mijn hele scriptie mee geschreven en ik vindt het echt fijn om te gebruiken. Eenmaal goed getrained werkt het echt als een tierelier.
Mijn collega's hadden soms ook hun bedenkingen, maar na een tijdje waren ze er wel aan gewend geloof ik. Maar die luisterden liever naar de radio. (Ik dan weer niet)
Daarnaast lijkt het me verschrikkelijk awkward.
Ik werd sowieso al gek van de radio en de continu pratende collegae, dus ik ben op een gegeven moment naar stillere plekken verkast idd, maar ik zou liever toch gewoon bij mijn bureau blijven zitten.Rutix schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:38:
[...]
Maar ik neem aan dat je je scriptie ook niet bijzijn van andere heb geschreven? Iemand die continue tegen zijn computer zit te praten is vreselijk irritant. Ik vind het soms al irritant als ze hard zitten te bellen of een hevige discussie hebben.
Kantoortuinen

Het gemiddelde telefoongesprek is minstens even gek om aan te horen.Erwin537 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:39:
[...]
Iedereen wordt toch verschrikkelijk afgeleid door dat gepraat? Ik zelf kan conversaties e.d. zelden echt buiten sluiten. Ik luister altijd met één oor mee.
Daarnaast lijkt het me verschrikkelijk awkward.
[ Voor 25% gewijzigd door ocf81 op 08-11-2012 13:43 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Ik zie't al helemaal voor me, hoe ik en m'n collega hier door elkaar zitten te praten... resultaat:GeertJam schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:39:
[...]
Als je in een ruimte met meerdere mensen aan het werk bent en iemand is constant aan het praten kan dit zeer afleiden
1
2
3
4
| class ExternalpublicPage extends function Page(){ Public static $dbarray() = array( 'foreach $array' => 'as $key' //HEY! HOU OP! ); |
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Bij mij zou het meer zijn:Firesphere schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:47:
[...]
Ik zie't al helemaal voor me, hoe ik en m'n collega hier door elkaar zitten te praten... resultaat:
PHP:
1 2 3 4 class ExternalpublicPage extends function Page(){ Public static $dbarray() = array( 'foreach $array' => 'as $key' //HEY! HOU OP! );
1
2
3
4
| class ExternalHEYWATDOEJE extends OHDITISLEUK!Page(){ Public static $TRALALALALALAALALA() = array( 'foreach $array' => 'as $key' //BWAHAHAHA NU MAG JE ALSNOG TYPUHHHH ); |
Code kloppen met de microfoon is wat lastiger. Er loopt wel een canadees project dat op sourceforge een semi zombie achtig leven leidt, maar het is nog niet echt praktisch. Maar zelfs dan: zet je mic zo gevoelig dat ie alleen jouw stem hoortFiresphere schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:47:
[...]
Ik zie't al helemaal voor me, hoe ik en m'n collega hier door elkaar zitten te praten... resultaat:
PHP:
1 2 3 4 class ExternalpublicPage extends function Page(){ Public static $dbarray() = array( 'foreach $array' => 'as $key' //HEY! HOU OP! );
Maar als je vergeet om je de mic uit te zetten voordat je antwoord geeft op een collega, dan komt dat verbatim in de tekst ja
© ocf81 1981-infinity
Als ik op play druk ofzo, gaat bij iedereen tegelijk iTunes aan ofzo, of volume omhoog-laag doen enzo.
Ze weten nog steeds niet dat je't gewoon uit kan zetten. En ik heel onschuldig zo heel af en toe regelmatig best wel vaak zeg maar even die Apple TV refreshen of een andere website laten zien ofzo
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
En Stack Overflow down?
[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 08-11-2012 14:04 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Erwin537 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:28:
[...]
Het lijkt mij zeer irritant als het met hoge regelmaat gebeurd gebeurt.
Sorry, dat moest even
Inderdaad. Hier is ook zo'n collega geweest die ze aan de spraakherkenning hadden gezet. Die hebben ze heel snel in een appart hokkie gezet.GeertJam schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:39:
[...]
Moet je met 3 man op een kantoortje zitten en dan allemaal met spraakherkenning bezig zijn. Dat wordt een leuk kippekot
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
© ocf81 1981-infinity
Dank u:) ik ben daar ontzettend slecht in en alleen met eindeloos verbeteren kom je er van af
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Doet me denken aan...ocf81 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:51:
[...]
Code kloppen met de microfoon is wat lastiger.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
We are shaping the future
Wanneer je machine niet is overgeclocked zou ik inderdaad eens naar je geheugen gaan kijken, of je CPU/mobo.Alex) schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:39:
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA, da's niet echt goed als je die 5x in een maand krijgt hè?
© ocf81 1981-infinity
Het betreft hier een virtuele omgeving (VMware ESXi 4.1) met een guest met Windows Server 2003 R2. De andere VM's hebben er geen last van voor zover ik kan nagaan, 't gaat alleen bij één specifieke VM inmiddels een maandje mis. Geen idee waar het aan kan liggen, er is niks veranderdocf81 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:40:
[...]
Wanneer je machine niet is overgeclocked zou ik inderdaad eens naar je geheugen gaan kijken, of je CPU/mobo.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Na je Mem, Cpu en Mobo heb je het meeste wel gehad he (op graka en hdd na)?ocf81 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:40:
[...]
Wanneer je machine niet is overgeclocked zou ik inderdaad eens naar je geheugen gaan kijken, of je CPU/mobo.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Zal wel een foutje zijn in het image dat je gebruikt.Alex) schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:42:
[...]
Het betreft hier een virtuele omgeving (VMware ESXi 4.1) met een guest met Windows Server 2003 R2. De andere VM's hebben er geen last van voor zover ik kan nagaan, 't gaat alleen bij één specifieke VM inmiddels een maandje mis. Geen idee waar het aan kan liggen, er is niks veranderd
Zoals iedereen wel weet is een page fault een probleem met danwel je MMU danwel je geheugen zelf. Heel misschien het OS. Het mobo verbindt die boel, dus daar kon het in een niet gevirtualiseerde omgeving ook aan liggen. Maar in een gevirtualiseerde omgeving lijkt het mij dat de software die voor de virtualisatie gebruikt wordt de schuldige is. Waarschijnlijk wordt het geheugen niet goed gemapped en probreert ie bij een gesimuleerde page miss hem van de diskcache te halen wat dan ook niet goed gaat ofzo (ik bedenk maar iets wat logisch lijkt, geen echt diepgaand verstand van, afgezien van wat er in modern operating systems beschreven staat)armageddon_2k1 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:44:
[...]
Na je Mem, Cpu en Mobo heb je het meeste wel gehad he (op graka en hdd na)?
[ Voor 51% gewijzigd door ocf81 op 08-11-2012 14:51 ]
© ocf81 1981-infinity
klopt het dat ik alles heb van Microsoft technieken voor web presentatie met:
- Silverlight
- ASP.NET Pages
- ASP.NET MVC
- ASP.NET Web Forms
- WPF met XBAP
Mocht dit toch echt uit den boze zijn, gelieve mij hierop te wijzen
Verwijderd
Ik heb die ook al vaak zien passeren. Wel niet in een VM en bij mij lag het aan het RAM geheugen.Alex) schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:39:
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA, da's niet echt goed als je die 5x in een maand krijgt hè?
Doe 't dan gewoon niet.Erwin537 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:55:
Ik ben een beetje bang om hier vragen te stellen, maar om een topic te openen vind ik ook weer zo overdreven.

Dit lijkt me juist een prima onderwerp voor een afzonderlijk (eigen) topic.
OkeGateKeaper schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:06:
[...]
Doe 't dan gewoon niet.![]()
![]()
Dit lijkt me juist een prima onderwerp voor een afzonderlijk (eigen) topic.
[ Voor 8% gewijzigd door Erwin537 op 08-11-2012 15:17 ]
Verwijderd
Is asp.net pages niet hetzelfde als asp.net webforms?Erwin537 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:55:
Ik ben een beetje bang om hier vragen te stellen, maar om een topic te openen vind ik ook weer zo overdreven.
klopt het dat ik alles heb van Microsoft technieken voor web presentatie met:Classic ASP laat ik weg omdat ik dat volgens mij gewoon niet moet willen.
- Silverlight
- ASP.NET Pages
- ASP.NET MVC
- ASP.NET Web Forms
- WPF met XBAP
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Hoe voel je dat? Pijntjes in de pols of?GeertJam schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:29:
Volgens mij begin ik last te krijgen van RSI, grr
"ASP.NET Web Forms is a part of the ASP.NET web application framework. It is one of the three different programming models you can use to create ASP.NET web applications, the others being ASP.NET MVC and ASP.NET Web Pages.".Gertjan. schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:31:
[...]
Is asp.net pages niet hetzelfde als asp.net webforms?
http://www.asp.net/web-forms/what-is-web-forms
Bij mij begon dat zo, maar dan met uitstraling tot aan mijn elleboog toe (zodanig dat ik s'nachts niet sliep).Hoe voel je dat? Pijntjes in de pols of?
Maar sinds ik naar een Wacom (met pen) en een Microsoft Natural Keyboard 4000 ben overgestapt heb ik gelukkig bijna nergens meer last van (zolang ik maar geen muis gebruik).
Ah, volgens mij zit jij nu schuin achter mijcyberjack77 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:48:
[...]
Bij mij begon dat zo, maar dan met uitstraling tot aan mijn elleboog toe (zodanig dat ik s'nachts niet sliep).
Maar sinds ik naar een Wacom (met pen) en een Microsoft Natural Keyboard 4000 ben overgestapt heb ik gelukkig bijna nergens meer last van (zolang ik maar geen muis gebruik).
haha, dat is het nadeel van nog niet zo lang ergens werken... al die namenGeertJam schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:54:
[...]
Ah, volgens mij zit jij nu schuin achter mij
Jammer alleen dat die site weinig aanvullende informatie geeft over het verschil. Een kleine zoekopdracht op google/SO levert mij het volgende op:Erwin537 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:35:
[...]
Hoe voel je dat? Pijntjes in de pols of?
[...]
"ASP.NET Web Forms is a part of the ASP.NET web application framework. It is one of the three different programming models you can use to create ASP.NET web applications, the others being ASP.NET MVC and ASP.NET Web Pages."
http://www.asp.net/web-forms/what-is-web-forms
http://stackoverflow.com/questions/6150743/asp-net-web-forms-and-asp-net-web-pages
Wat mij betreft gewoon hetzelfde, alleen gebruikt men geen .cs files en knal je het gewoon in de aspx. Vroeger was dat onderscheid volgens mij niet, dan waren het gewoon webforms...ASP.NET Web Pages is a brand new flavour that is targeted at smaller project and beginner devs (at least in my opinion). It is good for developing smaller projects with ~ 10 pages. Most of the logic is written in a single file per page in what I call "Basic PHP style". It uses the Razer syntax for injecting the serverside code.
Source: http://www.asp.net/web-pages
Ah well, weer wat geleerd. Zelf zie ik het niet als 2 verschillende technieken (enkel 2 verschillende opzetten vanuit de ontwikkelaar), maar als men het zegt zal het wel zo zijn.
* .Gertjan. gaat even wat "extra" technieken toevoegen aan zijn skill-matrix
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Staat er ineens iets als "Bleep: {0}" in je Debug window.
Een Wacom in plaats van een muis...cyberjack77 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:48:
[...]
Bij mij begon dat zo, maar dan met uitstraling tot aan mijn elleboog toe (zodanig dat ik s'nachts niet sliep).

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Komt vanzelf wel, denk ik zocyberjack77 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:05:
[...]
haha, dat is het nadeel van nog niet zo lang ergens werken... al die namen
Ik weet ook nog lang niet de namen van iedereen die hier rondloopt
Voor mij was niet de muis het probleem maar de manier waarop ik achter mijn bureau zat en de (te) lange periodes onafgebroken werken.Korben schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:05:
[...]
Een Wacom in plaats van een muis...Ik heb ook collega's die dat doen, maar naar mijn idee ga je dan gewoon niet correct met een muis om, of heb je geen fatsoenlijke muis.
Sinds mijn bureau en stoel beter in hoogte zijn afgesteld en ik elk uur even een paar minuten opsta/rondloop/iets-anders doe, heb ik ook geen last meer van RSI-achtige klachten.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
ASP.NET Web Api?Erwin537 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:55:
klopt het dat ik alles heb van Microsoft technieken voor web presentatie met:Classic ASP laat ik weg omdat ik dat volgens mij gewoon niet moet willen.
- Silverlight
- ASP.NET Pages
- ASP.NET MVC
- ASP.NET Web Forms
- WPF met XBAP
Wat vind je dan een fatsoenlijke muis?Korben schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:05:
Een Wacom in plaats van een muis...Ik heb ook collega's die dat doen, maar naar mijn idee ga je dan gewoon niet correct met een muis om, of heb je geen fatsoenlijke muis.
Ik heb er van de meest bekende merken toch een aantal muizen gehad, maar allemaal met het zelfde resultaat. De enige muis waarbij het enig sinds goed ging was de Microsoft 7000 muis (uit de desktop set). Deze is hoger dan een normale muis waardoor je hand meer in een natuurlijke houding ligt.
Door het gebruik van een pen houd ik mijn hand in een hele andere stand waardoor ik geen last meer van mijn pols of elleboog krijg.
Wat een onzin, de pen greep is zoals hierboven al gezegd veel natuurlijker, en ik heb echt geen idee hoe je een muis 'verkeerd' kan gebruiken. Daarnaast merk ik elke keer als ik wat langer met een muis werk, meteen meer klachten aan mijn pols dan met een Wacom.Korben schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:05:
[...]
Zonder mijn Wacom waren mijn polsen niet in mijn huidige relatief goede staat. Natuurlijk is het ook mogelijk om RSI te krijgen met een Wacom, maar dat gaat veel minder snel.
Sorry, maar in mijn ogen is dat onzin...Korben schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:05:
[...]
Bij een muis heb je nogal de neiging om je hand op je muis te laten rusten. Je hebt dan een volledig foute houding van je hand. Daar maakt het niet uit of je een muis van 2 tientjes of eentje van 100 euro hebt. De bolling die je maakt je hand en de boog vanaf je pols naar de muis is niet gezond. Als je muist heb je je pols vaak plat op je tafel liggen waardoor de bolling erg groot is. Daarnaast heb je de hele tijd je vingers gestrekt, dit is geen natuurlijke houding. Als ik "in rust" ben zijn mijn handen en vingers niet gestrekt, ze lange tijd gestrekt forceren is slecht. Het feit dat je geneigd bent om de muis redelijk ver weg te leggen (of deze over lange afstanden te bewegen) zorgt voor spanning in je arm-spieren.
Het is voor mij tegenwoordig ronduit pijnlijk om mijn handen/vingers lange tijd gestrekt te houden...
Met een wacom blijf je niet met je hand in die positie zitten. Sowieso wisselt je positie (en dus ook spierspanning) wanneer je met de pen beweegt omdat het bewegingen veelal vanuit de pols zijn. Je spieren blijven dus niet constant op spanning staan.
Het is inderdaad beroerd als je iets zit te lezen en je moet steeds je pen pakken, maar met een muis ben je geneigd je hand op de muis te houden (om bv te scrollen), met alle desastreuze gevolgen van dien.
Natuurlijk is het ook niet goed om uren met je pen te werken, in het verleden kreeg je dan "schrijfkramp" omdat ook die beweging niet natuurlijk is. Het is gewoon een beetje een bummer dat wij mensen niet gemaakt zijn voor de apparaten die we gebruiken. Gelukkig is men bezig steeds natuurlijkere apparaten te maken, het kan namelijk nogal een tijdje duren voordat de evolutie onze lichamelijke beperkingen heeft uitgevlakt
Ik ben geen dokter, maar dit is gebaseerd op mijn boerenverstand en ervaringen...
Totdat'ie stuk ging deed'ie het gewoon!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Soms mis ik het bedrijfsleven een beetje
Nog een reden om een junior aan te nemen, kan ik weer een beetje lachen om ICT bloopers
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Da's er eentje in het straatje van "Iets ligt altijd op de laatste plek waar je het zoekt". Duh, als je daarna doorzoekt ben je niet goed bezig.
Was er niet een String.IndexOf-implementatie die zich daar niet aan hield?
[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 08-11-2012 16:30 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik heb wel een collega voor je die ik liever kwijt dan rijk ben.Gertjan. schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:27:
![]()
Soms mis ik het bedrijfsleven een beetjeKan nu alleen nog maar lachen om mijn eigen fouten (of fouten van klanten)...
Nog een reden om een junior aan te nemen, kan ik weer een beetje lachen om ICT bloopers
https://niels.nu
En jij denkt dat ik daar dan wel vrolijk van word?Hydra schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:30:
[...]
Ik heb wel een collega voor je die ik liever kwijt dan rijk ben
Als je het leuk vindt mensen te ontslaan?.Gertjan. schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:34:
[...]
En jij denkt dat ik daar dan wel vrolijk van word?
Heb je meerdere cores/processoren toegewezen in de VM?Alex) schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:39:
Zelf had ik vergelijkbare fouten (iets anders) in VirtualBox en dat kwam door het alloceren van meerdere cores.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Is wel een leuk om een keer te doen natuurlijkHydra schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:35:
[...]
Als je het leuk vindt mensen te ontslaan?
Samen met de bedrijfsbeveiliging (die moet ik dan ook nog even inhuren) en een verhuisdoos binnen lopen en zeggen: "Sorry Henk, voor jou is er geen ruimte meer, ruim je even je tafeltje leeg"

American style
En daarna natuurlijk de beveiliging eruit werken, want tja wat heb je daar nu weer aan...
Nah, Ik wil toch wel graag duurzame relaties opbouwen met mijn personeel.
Dus sorry, misschien een andere keer
Nouja, no way dat ik ooit nog een keer voor hem 'in ga vallen' in het geval van vakantie.
Logitech G5, werk ik al jaren mee, nooit problemen met RSI-achtige symptomen. Het voordeel (in mijn ogen is dat je die muis kunt verzwaren met gewichten, wat ik dus ook altijd doe).cyberjack77 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:13:
[...]
Wat vind je dan een fatsoenlijke muis?
Ik heb er van de meest bekende merken toch een aantal muizen gehad, maar allemaal met het zelfde resultaat. De enige muis waarbij het enig sinds goed ging was de Microsoft 7000 muis (uit de desktop set).
Dan doe je het dus wellicht verkeerd. Mijn vingers zijn nooit gestrekt als ik de muis vast heb; mijn vingers zijn altijd een beetje gebogen, en de palm van m'n hand raakt de 'kont' van de muis aan, maar zweeft verder in de lucht. Ik gebruik m'n pols én m'n vingers om de muis te bewegen..Gertjan. schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:19:
[...]
Sorry, maar in mijn ogen is dat onzin...
Bij een muis heb je nogal de neiging om je hand op je muis te laten rusten. Je hebt dan een volledig foute houding van je hand. Daar maakt het niet uit of je een muis van 2 tientjes of eentje van 100 euro hebt.
Ik ben geen dokter, maar dit is gebaseerd op mijn boerenverstand en ervaringen...
Ik zeg niet dat mijn manier per se beter is, maar ik merk gewoon dat ik nooit last heb van RSI-achtige verschijnselen, ondanks dat ik toch best wel veel muis...
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Same here. Niet altijd een G5 overigens. Thuis heb ik wel een G5, op m'n werk een MX518 (geen gewichtjes en optisch ipv laser, maar precies dezelfde vorm). Voorgaande modellen zoals de MX510 heb ik ook heel lang gehad. Ik vind deze vorm echt ideaal. Je kan 'm ook makkelijk optillen door de inhammen aan de zijkant.Korben schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:48:
[...]
Logitech G5, werk ik al jaren mee, nooit problemen met RSI-achtige symptomen. Het voordeel (in mijn ogen is dat je die muis kunt verzwaren met gewichten, wat ik dus ook altijd doe).
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat jij geen RSI hebt kan ook een kwestie van geluk zijn...
Gewichten maken het muizen zwaarder en over het algemeen RSI gevoeliger.
Maar als iemand een muisarm krijgt betekent dat níet dat die persoon de muis verkeerd gebruikt.
Verkochten ze de G5 nog maar
G5 = G500?Avalaxy schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:58:
Logitech G5 (eigenlijk G7, maar die is identiek alleen draadloos) is ook de fijnste muis die ik ooit heb gehad. Ik zit nu met een MX518 omdat mijn G7 is gestolen (zonder de ontvanger en oplader), en die is ook superfijn, helaas werkt optisch minder goed dan laser.
Verkochten ze de G5 nog maarDie G9 is echt zwáár bagger (heb ik ook gehad).

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Voor die vraag kan je 't beste even zoeken hier op Tweakers, genoeg topics over geweest die een stuk beter antwoord geven dan een enkele reactie in dit topic.Jegorex schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:57:
Even een kort vraagje tussendoor, een vriendin wil beginnen met webdesign en zoekt een goed engelstalig boek voor beginners. Weet iemand een goed boek dat html/css/js behandeld?
Je kunt hem helemaal aanpassen aan de vorm van je hand
Nou alleen nog _goed_ doenTheNephilim schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:00:
Wat betreft muizen en ergonomie zou je zeggen dat deze heel goed moet scoren: pricewatch: Cyborg R.A.T. 9
Ik heb de R.A.T-7 geprobeerd, maar het verschil met de 9 is volgens mij alleen dat de 9 draadloos is.TheNephilim schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:00:
Wat betreft muizen en ergonomie zou je zeggen dat deze heel goed moet scoren: pricewatch: Cyborg R.A.T. 9
Toch vond ik die op de grootste stand nog aan de kleine kant. Maar goed, dat kan ook aan mijn handen liggen
Maar goed, kop koffie erbij en morgen maar eens kijken.
Ik werk nu met twee muizen, 1 Logitech G9X welke voornamelijk wordt gebruikt tijdens het gamen en een Microsoft Magic Mouse vanwege de gesture-support.
[ Voor 17% gewijzigd door Manuel op 08-11-2012 17:27 ]
Verwijderd
Verwijderd
Zo gek veel verschil is er toch niet?Avalaxy schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:39:
[...]
Hmm, die kende ik niet, maar ziet er wel anders uit. Rare knopjes.
Overigens heb ik vandaag thuis m'n Das Keyboard binnengekregen. Ik wil zo'n ding nog gaan bestellen voor op het werk, maar ik heb nu al wel door dat dat er eentje met Cherry MX Brown moet gaan worden. Wat een geluid komt er uit dat ding zeg. Echt een heel verschil met een membrane toetsenbord.
Wat ik vroeger deed was het scrollwiel afplakken zodat je niet kan scrollen, werkte best goed.
Of een kleine Wacom, dat is nog lekkerder
Nothing to see here!
Verwijderd
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
De "End" knop gebruiken van het toetsenbord?Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:05:
Ik heb muizen altijd al kut gevonden. Sensivity laag, sensivity hoog, mouse accelation aan, uit. Geef mij maar een wacom tablet of touchpad. Het enige kutte aan een tablet is dat scrollen zo moeizaam gaat. Ik wil gewoon in 1 zwiep naar de onderkant van een thread kunnen scrollen.
Verwijderd
Als iets met een touchpad beter gaat dan met pen is er duidelijk niet goed over nagedacht. De maximale pan/scrolsnelheid mag van mij wel een factor 10 hoger.
Al heb je dan weer het probleem dat je constant de onderste knop moet wisselen tussen pan/scroll en middle mouse buttom voor de paar applicaties die dat vereisen (blender, bijvoorbeeld).
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2012 19:10 ]
Heerlijk jaF.West98 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:06:
Ik heb hier de Performance MX, ook geweldig ding. [...]
Ik kan die pennen niet vasthouden anders had ik ook zo'n tablet.Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:05:
Ik heb muizen altijd al kut gevonden. Sensivity laag, sensivity hoog, mouse accelation aan, uit. Geef mij maar een wacom tablet of touchpad. Het enige kutte aan een tablet is dat scrollen zo moeizaam gaat. Ik wil gewoon in 1 zwiep naar de onderkant van een thread kunnen scrollen.
Nothing to see here!
En hij mag waarschijnlijk ook weer terug. De spatiebalk blijft iedere keer hangen als ik hem indruk. Daar gaat dus weer een week overheen, omdat hij terug mag naar Getdigital in Duitsland.dev10 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 18:54:
Overigens heb ik vandaag thuis m'n Das Keyboard binnengekregen.
Verwijderd
Bij de muizen (op werk is het altijd die standaard, goedkope, meegeleverde

Ik moet zeggen dat ik nu een heel stuk minder last heb, dan tijdens mijn HBO studie. Toen had ik speciaal een trackball gekocht om de last aan mijn pols te verminderen (en het werd er alleen maar erger door

Thuis heb ik gelukkig wel een ergonomische toetsenbord en muis.
Maar het typen en scrollen is hun een stuk minder.
let the past be the past.
hier een Logitech LS1, cheap and cheerful zogezegd. Begint nu na ca. 2,5 jaar intensief gebruik minder te worden.cyberjack77 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:13:
[...]
Wat vind je dan een fatsoenlijke muis?
Ik heb er van de meest bekende merken toch een aantal muizen gehad, maar allemaal met het zelfde resultaat. De enige muis waarbij het enig sinds goed ging was de Microsoft 7000 muis (uit de desktop set). Deze is hoger dan een normale muis waardoor je hand meer in een natuurlijke houding ligt.
Door het gebruik van een pen houd ik mijn hand in een hele andere stand waardoor ik geen last meer van mijn pols of elleboog krijg.
Wel vrij licht in verhouding tot andere muizen die hier voorbij komen, wat misschien handig kan zijn met RSI-achtige klachten. En houdt niet van glas en onregelmatige ondergronden.
Werkt wel duidelijk beter voor mij qua precisie en soepel kunnen klikken dan standaard meegeleverde muisjes
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
Wat Okke zegt, denk een topic als dit je misschien een stap verder kan helpen.Jegorex schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:57:
Even een kort vraagje tussendoor, een vriendin wil beginnen met webdesign en zoekt een goed engelstalig boek voor beginners. Weet iemand een goed boek dat html/css/js behandeld?
Kan uit eigen ervaring wel zeggen dat diverse boeken zoals "HTML en CSS de basis" (Andree Hollander) of een "HTML en CSS voor Dummies"-boek, mij redelijk op gang hebben geholpen. Dat was wel jaren terug
Vooral geschikt als diegene echt een beginner is, en er snel iets mee wil kunnen doen. Maar ben dan ook meer hobby-achtig er mee bezig, dus dan is het denk ik beter te kijken naar wat professionals zeggen en wat dus in diverse topics ongetwijfeld te vinden is, zoals Okke al aangaf.
edit: zie nu pas dat het gaat om een engelstalig boek, volgens mij is die er van beide genoemde boeken ook wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Bluepenguin op 08-11-2012 23:49 . Reden: zie achter 'edit:' ]
Ik vind HTML en CSS schrijven wel wat anders dan web design dat is meer web development . Over web design heb ik eigenlijk maar bar weinig fatsoenlijke boeken gezien. Kan ook zijn omdat ik er zelf niet echt naar heb gezochtBluepenguin schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:15:
[...] Wat Okke zegt, denk een topic als dit je misschien een stap verder kan helpen.
Kan uit eigen ervaring wel zeggen dat diverse boeken zoals "HTML en CSS de basis" (Andree Hollander) of een "HTML en CSS voor Dummies"-boek, mij redelijk op gang hebben geholpen. [...]
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 08-11-2012 22:14 ]
scherp opgemerktCaelorum schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:13:
[...]
Ik vind HTML en CSS schrijven wel wat anders dan web design dat is meer web development . Over web design heb ik eigenlijk maar bar weinig fatsoenlijke boeken gezien. Kan ook zijn omdat ik er zelf niet echt naar heb gezochtMaar dingen als de theorie van interface en interaction design kan je natuurlijk ook prima uit andere velden en deelvelden binnen de IT vinden.
Ik heb de Wacom Bamboo Pen & Touch, al gebruik ik eigenlijk alleen de pen functionaliteit. De touch features werken helaas nog niet zo soepel met Linux (al zijn ze er wel mee bezig).Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:48:
Dat gezegend hebbende. Welk type wacom tablet hebben jullie eigenlijk? Ik heb zelf de wacom bamboo CTH-460-NL. Maat het oppervlak slijt erg snel naar mijn mening..
Overigens blijkt dat ik wel een SAT nodig hebPrisonerOfPain schreef op donderdag 08 november 2012 @ 00:57:
[...]
Geen idee hoe 't werkt maar bieden SAT of recursive doubling geen soelaas?
Erg indrukwekkend!Avalaxy schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:33:
Iemand had het over voice recognition?
http://thenextweb.com/mic...translations/?fromcat=all
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
+1, heb ik thuis ook wat een topmuisD-Raven schreef op donderdag 08 november 2012 @ 18:51:
heb de logitech MX revolution. Heerlijk ding
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.