De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 210 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.387 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:45
Rutix schreef op donderdag 08 november 2012 @ 08:20:
[...]

Voreg :P? Ik ben al een bijna een uur aan het werk hoor ;)
Wie zegt dat ik nu pas begonnen ben ;)
Erwin537 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 08:22:
Hoe zit het bij jullie werkomgeving met radio/muziek? Hebben ze daar ook de radio altijd op skyradio |:( of 538 staan? Af en toe irriteerd het me echt verschrikkelijk hoevaak je sommige nummers hoort. Hoe doen jullie dit? iedereen een headset? Of luisteren jullie alleen naar het gerammel van (DAS :P ) toetsenborden?
Hier is geen muziek, als je muziek wilt zet je maar een koptelefoon op :)

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hoe zit het bij jullie werkomgeving met radio/muziek? Hebben ze daar ook de radio altijd op skyradio |:( of 538 staan? Af en toe irriteerd het me echt verschrikkelijk hoevaak je sommige nummers hoort. Hoe doen jullie dit? iedereen een headset? Of luisteren jullie alleen naar het gerammel van (DAS :P ) toetsenborden?
Radio met schreeuwende dj's (Q-music, 538, enz) moet sowieso verboden worden onder het mom van geluidsoverlast.
Meestal hebben we Radio 6 (soul & jazz) opstaan en dat is niet altijd even leuk maar wel altijd te verdragen.

Headset is niet altijd een optie maar dan luister ik meestal Baroque around the clock of FunX Latin afhankelijk van of ik me moet concenteren op iets heel lastigs of dat ik lekker in de flow zit.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:43
Ik heb meestal de helft van de tijd oortjes in, iedereen heeft dat hier eigenlijk. Ik irriteer me er ook te vaak aan. Echt niet leuk meer die radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Dat is inderdaad een geweldige property. Nog vrij goed ondersteund ook.
Vroeger zaten we hier met z'n allen in één ruimte en stond er nog wel eens 3FM aan, verschrikkelijk. Tegenwoordig zit ik met twee andere op een kamer; heel af en toe een Spotify list aan (waar alleen nummers in staan die we allemaal wel kunnen aanhoren :)), verder alleen koptelefoons. Heerlijk. Ik heb namelijk een enorme hekel aan al de commerciële radiozenders.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

Hoe zit het bij jullie werkomgeving met radio/muziek?
Hier mag er geen muziek te horen zijn. Dus als je muziek wilt, dan gebruik je maar dopjes (wat ik dus ook doe).

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 07:53
Hier is ook geen muziek, de meeste hebben oordopjes bij de PC liggen. Ikzelf heb soms 1 oortje in, maar vaak ook helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit hier op een kamer met een "superieur" die al jaren zijn muziek over de speakers aan heeft staan. Oorspronkelijk was dat kink.fm voordat die de pijp uit ging. Genoodzaakt om dus mn doppen met eigen herrie in te doen maar dan heb ik ook nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:36
Acid_Burn schreef op donderdag 08 november 2012 @ 08:59:
[...]
Hier mag er geen muziek te horen zijn. Dus als je muziek wilt, dan gebruik je maar dopjes (wat ik dus ook doe).
Wij hebben de hele dag 3FM via de speakers aanstaan, anders is het vaak zo stil. (En als je andere muziek wil pak je maar oordopjes :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Is 3FM ook zo'n zender met dj's die net iets te hard praten en lachen en waar je ieder kwartier vijf jingles hoort of valt dat wel mee?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Barryvdh schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:49:
[...]

Wij hebben de hele dag 3FM via de speakers aanstaan, anders is het vaak zo stil. (En als je andere muziek wil pak je maar oordopjes :P)
Stille werkruimte vind ik eigenlijk juist heerlijk. Wil je toch muziek pak je maar een koptelefoon.
kenneth schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:50:
Is 3FM ook zo'n zender met dj's die net iets te hard praten en lachen en waar je ieder kwartier vijf jingles hoort of valt dat wel mee?
Ik vind van wel, maar kan zijn dat andere zenders nog erger zijn...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkkE schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:54:
[...]

Stille werkruimte vind ik eigenlijk juist heerlijk. Wil je toch muziek pak je maar een koptelefoon.

[...]

Ik vind van wel, maar kan zijn dat andere zenders nog erger zijn...
Ik vind stille werkruimtes ook beter maar met een koptelefoon opzitten lijkt mij ook zo asociaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Als ik me echt ergens op moet focussen vind ik herrie/muziek ook storend. Lijkt me dus nogal vervelend als je met een zooi mensen zit die continue muziek draaien.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 13:48
Ik zit hier de hele dag in mijn eigen kantoortje lekkere beats te pompen over een 2.1 setje :P. Soms zitten we met z'n tweeën en dan staat de radio gewoon zachtjes aan. Ik kan me ook prima concentreren met muziek, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Executing query...

Execution time: 00:10:42

Even een DB-backup van 40 GB restoren...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:51
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:56:
[...]

Ik vind stille werkruimtes ook beter maar met een koptelefoon opzitten lijkt mij ook zo asociaal...
Dat is het dus vaak. Ik wil wel sociaal zijn, dus dan doe ik liever één oortje in en de andere half (ik heb van die in-ears met oorhaakje). Zo blijf ik aanspreekbaar en luister ik lekker naar mijn eigen muziek. Maar met een radio die aan staat is dat weer onhandig, omdat je dan alsnog die herrie hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan hoor je inderdaad 2 soorten muziek door elkaar, is natuurlijk ook niet echt praktisch denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Hier staat 3FM op, geen probleem mee. Tegen de tijd dat Coen & Sander op de radio komen gaat Spotify aan en de oordopjes in :D

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Maar de Coen en Sander show is juist wel leuk :P

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:56:
[...]

Ik vind een koptelefoon opzetten niet perse asociaal. Wanneer je met meerdere mensen op een kamer zit is de kans erg klein dat je een zender/playlist/muziek kunt vinden waar je allemaal 40 uur per week naar wil luisteren.
Dan kan je kiezen om toch muziek aan te zetten, waardoor mensen zelf een koptelefoon op 'moeten' zetten (met muziek hard, om te overstemmen) of je zet geen muziek aan en mensen kunnen met koptelefoon zachtjes toch hun eigen muziek luisteren. Ik heb liever het laatste.

Aangezien we toch al niet allemaal in een ruimte zitten, wordt er vrij veel via chat gedaan, daarbij is een koptelefoon ook geen punt.

Uiteraard is het wel een soort van ongeschreven regel dat je niet 40 uur per week met je koptelefoon op zit. Maar soms zit je even met een lastig probleem of lukt het even niet zo goed, dan is het (vind ik) erg prettig om je te kunnen afsluiten met muziek.
Korben schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:16:
[...]

Meh. Er zijn weinig 3FM-dj's die het aanhoren waard zijn (sommige waar mijn oren spontaan van beginnen te bloeden, zoals Rob Stenders), en de muziek is ronduit waardeloos.
Agree. Overigens vind ik dat van alle Nederlandse radiozenders.

[ Voor 14% gewijzigd door OkkE op 08-11-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

DeluxZ schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:10:
Hier staat 3FM op, geen probleem mee. Tegen de tijd dat Coen & Sander op de radio komen gaat Spotify aan en de oordopjes in :D
Meh. Er zijn weinig 3FM-dj's die het aanhoren waard zijn (sommige waar mijn oren spontaan van beginnen te bloeden, zoals Rob Stenders), en de muziek is ronduit waardeloos.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
3FM muziek is top en Chiel in de morgen al helemaal. Die dance/trance rommel waar iedereen naar luistert gaan mijn oren van bloeden ;) Gelukkig verschillen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
Heerlijk om bij te werken: http://open.spotify.com/u...st/5ZCcxxX1Z8mnkbcDyydCqi :)

Anders gewoon lekker de radio aan. Maargoed, soms ook niet want ik maak zelf ook nog wel eens genoeg geluid... aldus collegae O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik moet ook geen radio, constant dezelfde muziek en het gelul tussendoor lijd me af. Nee ik heb gewoon m'n Sennheiser PC 350 headsetje op als ik keihard aan het dev'en ben.

---

Damn, nog steeds 'zaterdag 10 november' dat m'n toetsenbord pas komt... Waarom niet gewoon vandaag of morgen, PostNL heeft em al liggen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik moet een berg databases (20 stuks) restoren. Nu moet dit stuk voor stuk, wat een saaie tijdrovende handeling is (klik, klik, add database, kies databasenaam, OK, wachten...).

Dus heb ik even een scriptje geschreven dat SQL-commands genereert om die databases te restoren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Net ook even authenticatie-adapters toegevoegd aan onze auth library voor Foursquare, Instagram en (Mirosoft) Live. Adapters die ik al had: Facebook, Google+, LinkedIn, Hyves, Twitter, Soundcloud, OpenID, Username/password (Bcrypt/Scrypt/Pbkdf2).

Best handig om dat gewoon kant-en-klaar te hebben, gebeurt steeds vaker dat we hybride apps maken waar je met meerdere netwerken kunt registreren/inloggen en ze aan elkaar kunt knopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Zucht...

Klant heeft willekeurig dingen in de website lopen verwijderen. Of ik dat even z.s.m. wil herstellen. Onderwerp van de mail: "Klein probleempje". Nou.. maak er maar een huge probleem van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Wat is verwijderen? Inloggen op de FTP en allemaal shit weggooien? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik had laatst een 'SEO expert' op de mail...die was ingehuurd door een klant van ons om dingen te optimaliseren en was zo vrij geweest even in te loggen op FTP. Daar had hij de .htaccess overschreven met zijn eigen 'verbeterde' versie....site stuk. Had ie mij snel gemaild 's nachts (zonder klant in CC) of ik het even met spoed kon fixen voor hem. Oprotten...je hebt niks te zoeken op die server zonder overleg. Ik 's ochtends hersteld, klant gebeld met uitleg en nooit meer wat van die SEO-gast gehoord, doei :W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Nee, CMS werkt d.m.v. parent/child relations

code:
1
2
3
4
5
6
7
- HOME
   - Articles
      - Article 1
      - Article 2
   - About Us
   - Contact
  .....

Articles is hier bijvoorbeeld een overzichtspagina waarin je de samenvattingen / intro's van de verschillende atricles ziet die daar onder hangen. Elke pagina onder "Articles" is automatisch van het type "Article".

Natuurlijk hadden ze geen toegang tot die pagina, maar.. ze wouden niet beperkt worden in de mogelijkheden en moesten en zouden daar toegang tot hebben. Waar alle pagina's onder Articles enkel d.m.v. tinymce van html voorzien kunnen worden, kan deze pagina zelf van (php) logica worden voorzien.

Home hangt weer boven Articles, en heeft ook bepaalde logica. Nu is het het geval dat deze logica nu dus overhoop ligt. De secties zijn zeg maar kapot gemaakt en/of verwijderd, en alle artikels zijn "kwijt" (lees verwijderd).

Effectief wel hetzelfde idee als inloggen op FTP en "random shit weggooien". Aan de pagina's kunnen ook blocks (voor de sidebar / navigatie) gelinkt worden, en die zijn dus ook netjes (relationeel) verwijderd.

[ Voor 10% gewijzigd door GateKeaper op 08-11-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Pff, mensen die zelf in de logica van een website gaan kloten terwijl ze daar niks te zoeken hebben |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Cartman! schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:40:
Ik had laatst een 'SEO expert' op de mail...die was ingehuurd door een klant van ons om dingen te optimaliseren en was zo vrij geweest even in te loggen op FTP. Daar had hij de .htaccess overschreven met zijn eigen 'verbeterde' versie....site stuk. Had ie mij snel gemaild 's nachts (zonder klant in CC) of ik het even met spoed kon fixen voor hem. Oprotten...je hebt niks te zoeken op die server zonder overleg. Ik 's ochtends hersteld, klant gebeld met uitleg en nooit meer wat van die SEO-gast gehoord, doei :W
Sowieso, SEO achteraf werkt eigenlijk gewoon niet. Er moet tot op zekere hoogte al rekening mee gehouden zijn bij het ontwerp en het maken van het ontwerp. Het probleem is echter dat de meeste ontwerpers er geen rekening mee houden... dus moeten dingen achteraf best anders wil je SEO goed aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:45

alienfruit

the alien you never expected

Facebook :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
TheNephilim schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:45:
[...]

Sowieso, SEO achteraf werkt eigenlijk gewoon niet. Er moet tot op zekere hoogte al rekening mee gehouden zijn bij het ontwerp en het maken van het ontwerp. Het probleem is echter dat de meeste ontwerpers er geen rekening mee houden... dus moeten dingen achteraf best anders wil je SEO goed aanpakken.
Los van welke content je in een pagina zet valt dat toch wel mee? Friendly urls kan lastig worden bij complexe systemen, maar semantiek en schone html en css zijn in principe altijd nog toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Erwin537 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:51:
[...]

Los van welke content je in een pagina zet valt dat toch wel mee? Friendly urls kan lastig worden bij complexe systemen, maar semantiek en schone html en css zijn in principe altijd nog toe te passen.
Mwah, het kan altijd. Maar als je qua semantiek al dingen moet veranderen kost dat ontzettend veel tijd (en dus geld). HTML en CSS opschonen kan vaak zelfs beter in een later stadium (vind ik zelf), maar voor goede SEO moeten bepaalde keuzes al in het ontwerp zijn meegenomen.

De ontwerpen die ik hier veel binnen krijg maken bijvoorbeeld helemaal geen gebruik van subtitels (H2/H3) op pagina's. Uiteindelijk komt het er ook niet van omdat je soms het hele ontwerp moet gaan veranderen om dingen consistent door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Alles is al gemaakt met goede SEO als uitgangspunt want dat was een requirement voordat het project begon. Die site is al anderhalf jaar live dus ze zijn een beetje laat ook. Los van optimalisaties is goede content nog steeds het belangrijkste. Die SEO-'expert' stond zwaar voor lul ieder geval en ik was de held van de dag dat ik het hersteld had voor ze (.htaccess terugplaatsen vanuit svn... ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Lenovo verkoopt achttien maal zoveel smartphones in China als vorig jaar en het bedrijf staat op het punt de leider op de lucratieve Chinese markt te worden [...]
nieuws: Lenovo nadert Samsung in China met smartphone-marktaandeel

18 keer zoveel!!! Wat voor bonus voor de CEO moet dat wel niet geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Cartman! schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:56:
Alles is al gemaakt met goede SEO als uitgangspunt want dat was een requirement voordat het project begon. Die site is al anderhalf jaar live dus ze zijn een beetje laat ook. Los van optimalisaties is goede content nog steeds het belangrijkste. Die SEO-'expert' stond zwaar voor lul ieder geval en ik was de held van de dag dat ik het hersteld had voor ze (.htaccess terugplaatsen vanuit svn... ;) ).
Dat is helemaal waar. De tekst zorgt eigenlijk voor 60% van je SEO waarde. Alle andere andere aanpassingen zijn slechts de kers op de taart. Maar al die kleine aanpassingen samen wil nog wel eens schelen. Zo heb ik onlangs de website van de manege toch op de eerste pagina weten te krijgen bij een bepaalde zoekterm.

Daarnaast is het gewoon zaak om in Analytics te kijken waar je sterke en zwakke punten zitten qua zoekresultaten. Daar kun je dan prima op in spelen, het is een constant proces wil je het goed doen (wat betreft inhoud), niet iets wat je even zo zo doet als de website online gaat.

Haha, ja handig dan hè, SVN :P Ik snap sowieso niet dat ie zelf niet even CTRL+C gedaan heeft voordat hij met die .htaccess aan de gang ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Over ftp gesproken: Heb ooit het leuke voorgehad om de ftp client van eclipse even uit te proberen. Om een of andere reden was die op het geniale idee gekomen om even de rechten op 777 te zetten in de ftp home directory.

Resultaat was echter dat er beveiliging stond op de shared host welke ervoor zorgde dat als alles leesbaar was door iedereen in de home, er niets werd geserveerd. Heeft me toch even paniekerig zweten gekost om te vinden wat er gebeurd was.

Uiteindelijk kon de client zelf het niet eens meer oplossen! <3 voor de command-line ftp tool in linux. Sindsdien blijf ik mijlenver van de ftp client in eclipse weg. Nooit meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10 12:05
Wat een klote template parser in CodeIgniter. Ik heb een overzicht met functies waarbij ik een tabel bovenaan de pagina heb, en per functie nog een div met uitgebreide informatie erover.

Dit zorgt voor ongeveer de volgende code:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<table>
    {methods}
    <tr>
      <td>{name}</td>
      <td><button type="button" class="detailToggle" data-method-name="{name}">Details</button>
    </tr>
    {/methods}
</table>

<hr />

<div class="methodDetails">
    {methods}
    <div class="method-{name}">
      // Method details
    </div>
    {/methods}
</div>

Blijkt die kloteparser maar 1 keer per gesette variable (in dit geval dus de methods array), de template code te vervangen. Kun je dus meerdere keren door de template heen loopen waardoor het makkelijker word om gewoon zelf een loopje in je view te flikkeren

|:(

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het best gewoon helemaal geen FTP gebruiken. SFTP is een veel beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wat is Win8 cool O+

Echt compleet anders maar het werkt zo prettig!

Nog wel aan de instellingen sleutelen maar het bevalt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vind je zo veel beter in Win8 t.o.v Win7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
Ik zelf vind win 8 sneller aanvoelen, maar ik heb toch haie gezegd aangezien ik merkte dat ik langer over bepaalde acties deed. De nadelen zijn is dat je constant metro moet omzeilen, dit is goed te doen en het maakt me niet echt uit. Maar zeer irritant is wanneer je wat nodig hebt in het controle pannel. Die worden niet meer opgenomen in Windows search. Tenminste, bij mij was dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:14:
[...]

Je kunt het best gewoon helemaal geen FTP gebruiken. SFTP is een veel beter alternatief.
Hier ook altijd SFTP3 sessies met onze eigen servers, compressie aan en dan is het ook nog erg snel!

Helaas heeft vrijwel geen enkele hostingprovider de mogelijkheid om beveiligde FTP te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Cartman! schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:40:
Ik snap niet dat je 't 's ochtends pas hersteld hebt. Je was net zo goed "de held" geweest als je het meteen hersteld had. Sterker nog: bonuspunten dat je het niet tot de volgende ochtend laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Maar de real WTF is natuurlijk dat de code die op productie staat tegelijk blijkbaar ook de leidende bron is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Janoz schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:28:
Maar de real WTF is natuurlijk dat de code die op productie staat tegelijk blijkbaar ook de leidende bron is.
Ik vind het meer een opeenstapeling van WTFs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
lauwsa schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:25:
Ik zelf vind win 8 sneller aanvoelen, maar ik heb toch haie gezegd aangezien ik merkte dat ik langer over bepaalde acties deed. De nadelen zijn is dat je constant metro moet omzeilen, dit is goed te doen en het maakt me niet echt uit. Maar zeer irritant is wanneer je wat nodig hebt in het controle pannel. Die worden niet meer opgenomen in Windows search. Tenminste, bij mij was dat zo.
Wat ik een leuke tekortkoming vind is dat je niet terug lijkt te kunnen naar de zoekresultaten zoals dat in Windows 7 wel kan. Ik probeerde het gisteravond, maar toen ik in het Metro-style Control Panel niet had gevonden wat ik zocht kon ik nergens terug naar de search results :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Alex) schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:30:
[...]

Wat ik een leuke tekortkoming vind is dat je niet terug lijkt te kunnen naar de zoekresultaten zoals dat in Windows 7 wel kan. Ik probeerde het gisteravond, maar toen ik niet had gevonden wat ik zocht kon ik nergens terug naar de search results :/
Hoe bedoel je 'terug naar de search results'? Waar was je heen gegaan dan?
lauwsa schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:25:
Maar zeer irritant is wanneer je wat nodig hebt in het controle pannel. Die worden niet meer opgenomen in Windows search. Tenminste, bij mij was dat zo.
Dat was niet zo, je kon het alleen niet vinden. Win+F, typ iets om te zoeken en klik dan op 'Settings'.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Ik heb ooit ergens (hier of op Twitter) een 'vriendelijke' pagina-is-offline-want-eigenbaar-betaalt-niet pagina tegenkomen, iemand enige idee wat dat zou kunnen zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Barryvdh schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:33:
Ik heb ooit ergens (hier of op Twitter) een 'vriendelijke' pagina-is-offline-want-eigenbaar-betaalt-niet pagina tegenkomen, iemand enige idee wat dat zou kunnen zijn? :+
De eigenaar heeft niet betaalt, dus de site is (tijdelijk) offline gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Korben schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:33:
[...]

Hoe bedoel je 'terug naar de search results'? Waar was je heen gegaan dan?
Startscherm, beginnen met typen (ik zocht naar "Sound"), klikken op Settings, en dan één van de eerste opties. Daarbij kwam ik in het "Personalize"-scherm terecht, maar omdat ik daar niet kon vinden wat ik zocht (de systeemgeluiden aanpassen) wilde ik terug naar de zoekresultaten. In Windows 7 was dat een kwestie van op "Back" klikken, maar in Windows 8 lukte dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
hylke94 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:35:
[...]
De eigenaar heeft niet betaalt, dus de site is (tijdelijk) offline gehaald?
Die ja. Ik kan dat er natuurlijk gewoon neerzetten, maar ik had het idee dat als het iets 'algemener'/standaard was, dat het minder als een persoonlijke aanval overkomt. Ik wil alleen duidelijk maken dat er echt betaald moet worden, niet de eigenaar zwart maken (en ik hoef mijn eigen bedrijf er ook niet perse bij te betrekken..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Barryvdh schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:33:
Afbeeldingslocatie: http://melaclient.com/images/suspended_account.jpg

Ziet er wel strak uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Alex) schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:37:
[...]

Startscherm, beginnen met typen (ik zocht naar "Sound"), klikken op Settings, en dan één van de eerste opties. Daarbij kwam ik in het "Personalize"-scherm terecht, maar omdat ik daar niet kon vinden wat ik zocht (de systeemgeluiden aanpassen) wilde ik terug naar de zoekresultaten. In Windows 7 was dat een kwestie van op "Back" klikken, maar in Windows 8 lukte dat niet.
Nee, dat kan inderdaad niet. Aan de andere kant, zoeken is dermate snel dat dat niet echt een enorm issue is, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Barryvdh schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:38:
[...]

Die ja. Ik kan dat er natuurlijk gewoon neerzetten, maar ik had het idee dat als het iets 'algemener'/standaard was, dat het minder als een persoonlijke aanval overkomt. Ik wil alleen duidelijk maken dat er echt betaald moet worden, niet de eigenaar zwart maken (en ik hoef mijn eigen bedrijf er ook niet perse bij te betrekken..)
Als je iets algemener wilt, zet je er toch gewoon neer dat hij "suspended" is. Zonder opgaaf van reden.

Iets als:
Website suspended
This website had been suspended.
Please contact you account manager for assistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
Korben schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:39:
[...]

Nee, dat kan inderdaad niet. Aan de andere kant, zoeken is dermate snel dat dat niet echt een enorm issue is, imo.
Ik kom vaker van die "rare' dingen tegen. Daardoor voelt het gewoon niet af, en dat is heel iritant. Bijvoorbeeld een klok in een metro app?

[ Voor 5% gewijzigd door lauwsa op 08-11-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Korben schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:39:
[...]

Het is een "minor annoyance", zoals Windows 8 voor mij vol zit met minor annoyances :)

En w00t, database restore is klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:20
Hydra schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:28:
[...]

Ik snap niet dat je 't 's ochtends pas hersteld hebt. Je was net zo goed "de held" geweest als je het meteen hersteld had. Sterker nog: bonuspunten dat je het niet tot de volgende ochtend laat wachten.
Als die "SEO-expert" 's avonds aan het prutsen gaat en 's nachts mailt, dan is het toch logisch dat het pas 's ochtends hersteld wordt. Die mail heeft Cartman wellicht pas 's ochtends gelezen als hij begon met werken?

Ik vind dat je nu wel aan het overdrijven bent om je stelling van "sociale behulpzame developer" te pushen. Mij lijkt het toch normaal dat werk e-mail binnen de werkuren wordt bekeken en behandeld. Als er 's nachts e-mail toekomt lijkt het me nogal logisch dat die pas 's morgens wordt gelezen. Tenzij de klant een 24/7 support contract heeft, en zelfs dat zou niet gelden in dit geval: het was die klant zelf niet die de fout meldde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
Alex) schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:43:
[...]

Het is een "minor annoyance", zoals Windows 8 voor mij vol zit met minor annoyances :)

En w00t, database restore is klaar. :)
Ook leuk, Ik zit in een spel en ik wil naar mijn desktop, Windows toets.. metro.. escape... spel.. aha, ik moet Windows toets d gebruiken.

Ik moet over 10 minuten weg. Je bent leuk in metro bezig. Waar kan ik toch die tijd zien...

of je wilt een 2de notepad scherm openen, Windows toets + notepad + enter. aha hij switch naar mijn andere notepad scherm. Ik wil een nieuwe!

Even 2 dingen vergelijke in metro, aha. je kan amper meer multitaske. Oops..

Even op updates controleren, sneltoets voor dat scherm rechts, settings, Advanced settings, windows updates, cheak for updates. Aha, kan mischien sneller. Maar toch. Waarom zoon menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Otherside1982 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:44:
Als die "SEO-expert" 's avonds aan het prutsen gaat en 's nachts mailt, dan is het toch logisch dat het pas 's ochtends hersteld wordt. Die mail heeft Cartman wellicht pas 's ochtends gelezen als hij begon met werken?
Dart is niet hoe ik het interpreteerde maar als hij hem 's ochtends pas gelezen had dan is het logisch dat je het dan pas op kunt lossen.
Ik vind dat je nu wel aan het overdrijven bent om je stelling van "sociale behulpzame developer" te pushen. Mij lijkt het toch normaal dat werk e-mail binnen de werkuren wordt bekeken en behandeld. Als er 's nachts e-mail toekomt lijkt het me nogal logisch dat die pas 's morgens wordt gelezen. Tenzij de klant een 24/7 support contract heeft, en zelfs dat zou niet gelden in dit geval: het was die klant zelf niet de de fout meldde.
Dat is het punt niet. Ik zeg niet dat je perse 's nachts je mail moet lezen, ik dacht dat hij bedoelde dat hij hem wel gelezen had maar er niks mee gedaan had. Als ik 's avonds m'n mail check en iets dringends zie dan reageer ik ook gewoon. Net zoals ik op m'n werk wel eens op tweakers zit, doe ik thuis ook regelmatig werkgerelateerde dingen.

Ik bedoel echt niet dat je ook 's avonds elk wissewasje nog moet gaan regelen hoor, dat kan prima overdag. Maar als bij onze klanten een site eruit ligt kost ze dat elk uur erg veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Otherside1982 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:44:
[...]

Ik vind dat je nu wel aan het overdrijven bent om je stelling van "sociale behulpzame developer" te pushen. Mij lijkt het toch normaal dat werk e-mail binnen de werkuren wordt bekeken en behandeld. Als er 's nachts e-mail toekomt lijkt het me nogal logisch dat die pas 's morgens wordt gelezen. Tenzij de klant een 24/7 support contract heeft, en zelfs dat zou niet gelden in dit geval: het was die klant zelf niet die de fout meldde.
Ik zeg niet dat het moet, maar als het echt zo makkelijk was (enkel een .htaccess terugzetten), en de mail wel ook 's nachts direct gelezen was, dan was het natuurlijk wel super geweest als het ook direct opgepakt werd.

Zelf doe ik dat wel, als ik 's avonds laat of zelfs 's nachts een mail krijg die ik makkelijk kan beantwoorden of het probleem oplossen, dan pak ik dat op. Maar ik ben dan ook een een semi-workaholic, en verwacht dat zeker niet van een ander.

Hopen mag, verwachten niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
GateKeaper schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:50:
Zelf doe ik dat wel, als ik 's avonds laat of zelfs 's nachts een mail krijg die ik makkelijk kan beantwoorden of het probleem oplossen, dan pak ik dat op. Maar ik ben dan ook een een semi-workaholic, en verwacht dat zeker niet van een ander.
Ik vind dat dat niks te maken heeft met workaholic zijn hoor. Gewoon een kwestie van een professionele opstelling.
Je scoort er bovendien punten mee bij een klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Mwah, die klant had moeten overleggen wat betreft het SEO kereltje gebeuren. Jullie hebben de site immers gemaakt, die gozert heeft niks te zoeken in de bestanden. Dat hij aan de CMS kant aan de slag gaat is natuurlijk geen punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

Ik kijk wel uit om 's avonds mijn werk e-mail uit te lezen... als ik die mogelijk uberhaubt al had.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:14:
[...]

Agreed. Op geen van m'n eigen servers komt ftp op te staan. 't was echter een taakje welke moest gebeuren op een shared hosting site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
Alleen als de klant merkt dat de site er uit gelegen heeft is de impact wel groter, dus ze zullen dankbaarder zijn voor je reparatie. Zeker als je het meteen in de morge doet. Plaats je het bestand meteen in de avond terug, dan hoort de eigenaar hier minder van. Hun hebben nooit de site down gezien, dan zullen ze eerder denken “oke, het zal wel”. (Ik doel trouwens wel op een kleinere site die van iemand is zonder technische kennis.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Alex) schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:30:
toen ik in het Metro-style Control Panel niet had gevonden wat ik zocht kon ik nergens terug naar de search results :/
Daarvoor hoef je ook niet te zoeken. Korte handleiding windows 8: :p
  • Control panel open je door rechts te klikken op de pixel meest links onderaan de menubalk. In dit geavanceerde menu staat een linkje naar control panel.
  • Je kunt nog steeds typen om te zoeken nadat je winkey hebt aangeslagen, er is alleen geen standaard textvlakje zichtbaar. De metro interface vervangt dus gewoon het startmenu.
  • Afsluiten e.d. staat nu onder settings in het charms menu (winkey-c)
  • Afsluiten van een metro-app doe je door van bovenaan het scherm naar beneden te slepen met de muis/touchscreen (of alt-F4)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
pedorus schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:59:
[...]

• Control panel open je door rechts te klikken op de pixel meest links onderaan de menubalk. In dit geavanceerde menu staat een linkje naar control panel.
  • Je kunt nog steeds typen om te zoeken nadat je winkey hebt aangeslagen, er is alleen geen standaard textvlakje zichtbaar. De metro interface vervangt dus gewoon het startmenu.
  • Afsluiten van een metro-app doe je door van bovenaan het scherm naar beneden te slepen met de muis/touchscreen
Na 1 maand was ik al die muisacties zat. Ik ben toen over gegaan naar sneltoetsen, dat werkt echt 10x beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

lauwsa schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:01:
[...]

Na 1 maand was ik al die muisacties zat. Ik ben toen over gegaan naar sneltoetsen, dat werkt echt 10x beter.
Snelle leerder. :o O-)

Overigens.. tijdje terug Yuml.me ontdekt. Werkt wel leuk om schema's te maken voor even snel in een mail of voor blogs.

Afbeeldingslocatie: http://yuml.me/diagram/scruffy/class/%5BCompany%5D%3C%3E-1%3E%5BLocation%5D,%20%5BLocation%5D+-%3E%5BPoint%5D

[ Voor 36% gewijzigd door GateKeaper op 08-11-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
[...]

• Afsluiten van een metro-app doe je door van bovenaan het scherm naar beneden te slepen met de muis/touchscreen (of alt-F4)
Okay, en nu lees je mijn posts eens even, zodat je ziet dat ik het niet heb over het feit dat het standaard niet duidelijk is dát je kunt zoeken, maar dat ik aangeef dat je niet terug kunt naar de zoekresultaten vanuit het control panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
Oke, het zal wel al een stuk eerder geweest zijn. Maar na een tijd ben ik echt voor alles sneltoetsen gaan zoeken. Ik moet wel zeggen dat er zat op internet over staat. Hier bvb:
http://lifehacker.com/595...best-shortcuts-and-tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
lauwsa schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:56:
Alleen als de klant merkt dat de site er uit gelegen heeft is de impact wel groter, dus ze zullen dankbaarder zijn voor je reparatie. Zeker als je het meteen in de morge doet. Plaats je het bestand meteen in de avond terug, dan hoort de eigenaar hier minder van. Hun hebben nooit de site down gezien, dan zullen ze eerder denken “oke, het zal wel”. (Ik doel trouwens wel op een kleinere site die van iemand is zonder technische kennis.)
Sorry maar wat een onzin. Als ik een klant zou hebben die erachter zou komen dat ik wist dat de site down was, een simpele fix had, maar pas de volgende ochtend iets gedaan had, dan hadden we een probleem gehad.

Gewoon de boel fixen en een mail met een uitleg naar die klant sturen. Als jij zegt dat de site onbereikbaar was (en dat mailde die SEO expert ook dus dat mailtje include je dan even) dan gelooft een klant je echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
GateKeaper schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:50:
[...]

Ik zeg niet dat het moet, maar als het echt zo makkelijk was (enkel een .htaccess terugzetten), en de mail wel ook 's nachts direct gelezen was, dan was het natuurlijk wel super geweest als het ook direct opgepakt werd.

Mocht een belangrijke klant ervoor bellen dan is dat ook niet echt een probleem mits ik thuis gewhitelist ben op IP en ik de source bij de hand heb. In dit geval was de klant al niet zo belangrijk en is het ook nog eens stuk gemaakt door een derde partij waarvan wij niet afwisten. Die mail las ik inderdaad pas 's ochtends.

Laatst ben ik vrijwillig op zondagochtend ff naar kantoor gefietst om iets te fixen (wel een belangrijke klant), hoort erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Cartman! schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:06:
Die mail las ik inderdaad pas 's ochtends.
Dan had ik je verkeerd begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
Hydra schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:05:
[...]

Sorry maar wat een onzin. Als ik een klant zou hebben die erachter zou komen dat ik wist dat de site down was, een simpele fix had, maar pas de volgende ochtend iets gedaan had, dan hadden we een probleem gehad.

Gewoon de boel fixen en een mail met een uitleg naar die klant sturen. Als jij zegt dat de site onbereikbaar was (en dat mailde die SEO expert ook dus dat mailtje include je dan even) dan gelooft een klant je echt wel.
Ja oke, maar dat er van uit gaan dat de klant niet weet dat je het die avond al gezien had. Ik denk dat de klant het beter onthoud dat jij een groot probleem hebt verholpen dat niet door jou kwam. Maar aan de andere kant heb je idd wel gelijk. Het zecht idd ook evel over jou als jij midden in de nacht even een file terug wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:27
Erwin537 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:51:
[...]

Voor SEO een eigen .htaccess maken is fucked-up, omdat daarmee wel in de basis van het systeem rekening gehouden moet worden. De meeste SEO mensen die ik (vanuit voorgaand werk) ken zijn van die figuren die de markt nogal verpesten:
- Even snel een aantal populaire/ handige (maar vaak tijdelijke) verbeteringen doorvoeren, tonen dat de pagina vaker getoond wordt, cashen en nooit wat weer horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Hydra schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:08:
[...]
Dan had ik je verkeerd begrepen :)
Geen probleem hoor, ik voelde me niet aangevallen :)

Zo eens even de optie in de HttpClient inbouwen om SSL pinning te kunnen gebruiken, kan niet heel moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
De mail forwarden naar de klant 's avonds en erbij zeggen: Ik zie dat julie niet in de CC stonden. Het is nu gefixt. ;)

Opgelost. SEO expert staat voor lul, jij redt de dag en de klant weet dat het gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
Famous last words!

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
armageddon_2k1 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:11:
De mail forwarden naar de klant 's avonds en erbij zeggen: Ik zie dat julie niet in de CC stonden. Het is nu gefixt. ;)

Opgelost. SEO expert staat voor lul, jij redt de dag en de klant weet dat het gebeurd is.
Haha, eigenlijk ook best terecht in dit geval ;)

@Hydra
Ik wil trouwens niet zeggen dat het goed is om pas de volgende dag te reageren als je het al eerder gezien hebt. Ik wil alleen zeggen dat de de klant het beter zal herhineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:47
Vanmorgen heb ik in PHPStorm eens de VIM keybindings geactiveerd. Man, wat heb ik een spijt dat ik dat niet eerder gedaan heb. PHPStorm was m'n favoriete IDE al, maar nu helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:44
Heeft iemand hier ervaring met de content van Tekpub? Het ziet er best interessant uit, veel video's van Jon Skeet ook.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
lauwsa schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:16:
Ik wil trouwens niet zeggen dat het goed is om pas de volgende dag te reageren als je het al eerder gezien hebt. Ik wil alleen zeggen dat de de klant het beter zal herhineren.
Ja, en dat vind ik dus een kulreden. Als je ziet dat een klant z'n site down is fix je dat gewoon. Het is onprofessioneel om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:50

Hoogie2004

Whohooooo

[...]

Afsluiten gaat ook via winkey-i geloof ik.

En zoeken in control panel is winkey-w en dan typen (zoeken in settings / control panel) :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:20:
Wat vind je zo veel beter in Win8 t.o.v Win7?
Oef, de look & feel, de hele nieuwe interface. Strak, duidelijk, eenvoudig. Oogt vlot, of het ook vlotter is weet ik nog niet :) De Store, het Startscherm,de nieuwe Apps (Uitzending Gemist, NOS, YouTube+ enz) zien er mooi uit en werken prettig.

Nu mijn Win7-apps installeren, kijken of dat bevalt. Oh, en licenties overhevelen van die apps. Suffe klus :{
lauwsa schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:47:
Ik moet over 10 minuten weg. Je bent leuk in metro bezig. Waar kan ik toch die tijd zien...
Win-C
Even op updates controleren, sneltoets voor dat scherm rechts, settings, Advanced settings, windows updates, cheak for updates. Aha, kan mischien sneller. Maar toch. Waarom zoon menu?
Omdat je niet de hele dag door Windows zit te updaten. Dat mag best verder weggestopt zitten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
Hydra schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:46:
[...]

Ja, en dat vind ik dus een kulreden. Als je ziet dat een klant z'n site down is fix je dat gewoon. Het is onprofessioneel om te wachten.
Helemaal mee eens, maar ik wil niet zeggen dat het goed is om pas de volgende dag te reageren als je het al eerder gezien hebt. Ik wil alleen zeggen dat de de klant het beter zal herhineren en dus beter voor jou zou kunnen uitwerken (over lange termijn).
kenneth schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:50:
[...]

Oef, de look & feel, de hele nieuwe interface. Strak, duidelijk, eenvoudig. Oogt vlot, of het ook vlotter is weet ik nog niet :) De Store, het Startscherm,de nieuwe Apps (Uitzending Gemist, NOS, YouTube+ enz) zien er mooi uit en werken prettig.

Nu mijn Win7-apps installeren, kijken of dat bevalt. Oh, en licenties overhevelen van die apps. Suffe klus :{
[...]
Win-C

[...]

Omdat je niet de hele dag door Windows zit te updaten. Dat mag best verder weggestopt zitten, toch?
.
Thanks ;).

Dat was meer voor de alternative updates die niet automatisch plaats vinden. Als je wat nieuws in je pc stopt, of omdat je gewoon wilt weten als je al een update gekregen had ( die 1ste "service pack" van win 8 bvb).

Maar ik ben het er wel mee eens dat Windows 8 een goede kans bij de consument heeft. Ik heb het sinds dat hij op MSDN stond gebruikt. Of ja, nu sinds een halve week draai ik weer Windows 7. Ik wil gewoon nog even wachten totdat alles "stabieler" aanvoelt. Het voelt niet echt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Hydra schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:46:
[...]

Hangt er vanaf welke klant het is, een A-klant fix je direct maar een C-klant kun je best n paar uurtjes laten wachten. Helemaal als het een C-klant is, de fokop vanuit een ander komt en je hebt geen SLA vind ik het al netjes dat het first thing 's ochtends wordt opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

lauwsa schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:10:
[...]
Helemaal mee eens, maar ik wil niet zeggen dat het goed is om pas de volgende dag te reageren als je het al eerder gezien hebt. Ik wil alleen zeggen dat de de klant het beter zal herhineren en dus beter voor jou zou kunnen uitwerken (over lange termijn).
Ik zie niet in waarom dit het geval zou zijn. In beide gevallen zal de klant de mail pas 's ochtends in zijn postvak zien. Bij de één ziet hij dat er "net" een mail binnen komt, en bij de andere heeft hij die mail al als hij inlogt.

Hij hoeft inderdaad niet te zien dat je de mail 's nachts verstuurd hebt, maar dat kán hij wel zien. Als je het echt belangrijk vindt dat je er erkenning voor krijgt, kan je nog in de mail zetten dat de site door deze fout tussen "23:00 en 02:00" plat heeft gelegen. Zo zet je er gewoon netjes, maar verdekt, neer dat jij 's nachts bezig bent geweest.

Ik denk zelf dat de klant het juist beter zal herinneren als jij 's nachts direct zijn probleem oplost.

[ Voor 5% gewijzigd door GateKeaper op 08-11-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
Holy shit waarom vind ik dit nu pas :D http://codereview.stackexchange.com/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
ohhh die kende ik ook niet :D. Wat nice

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Even inhakende op de discussie over geluid op de werkvloer: Wat vinden jullie van collega's die spraakherkenningssoftware gebruiken tijdens hun werk?
In combinatie met programmers en the workplace wordt stackoverflow straks helemaal overbodig, alle onderwerpen zijn onderverdeeld in specefiekere sites.

[ Voor 54% gewijzigd door ocf81 op 08-11-2012 13:28 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
ocf81 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:26:
Even inhakende op de discussie over geluid op de werkvloer: Wat vinden jullie van collega's die spraakherkenningssoftware gebruiken tijdens hun werk?
Als in Siri/Google now om te pochen, of echt het aansturen van functies en schrijven van documenten?

Het lijkt mij zeer irritant als het met hoge regelmaat gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Het lijkt me allebei irritant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Erwin537 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:28:
[...]

Als in Siri/Google now om te pochen, of echt het aansturen van functies en schrijven van documenten?

Het lijkt mij zeer irritant als het met hoge regelmaat gebeurd.
Voor alle word documentjes enzo.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
ocf81 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:29:
[...]

Modbreak:Die taal hou je maar buiten GoT!

[ Voor 11% gewijzigd door BtM909 op 08-11-2012 14:52 ]

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
ocf81 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:29:
[...]

Mijn god, ik zou echt helemaal gek worden 8)7
Pagina: 1 ... 210 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.