[Alg] Centraal boekentopic - part II

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 140.169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:56
Aangezien het al een tijdje geleden is dat er hier nog een boekentopic langsgekomen is, en er ondertussen natuurlijk al een hele hoop nieuwe boeken op de markt zijn, open ik er maar eentje.

Het is de bedoeling dat hier een aantal goeie, aan te raden, must have, …. boeken de revu passeren, met een (korte) uitleg waarom je dat een goed boek vind. (Het moeten natuurlijk boeken zijn die met software ontwikkeling te maken hebben :) )
Aan de andere kant kan je misschien ook een ‘wish-list’maken (en dat is wat ik nu ga doen. :P)

Ik heb vandaag deze 2 boeken besteld:

Expert C# Business Objects
Uitgever: Apress
ISBN: 1590593448

en

Developing Application Frameworks in .NET
Uitgever: Apress
ISBN: 1590592883

Beide boeken kregen goeie reviews op Amazon, en die onderwerpen interesseren me wel. Zijn er hier nog mensen die deze boeken hebben, en zoja: wat vind/vond je ervan?

Verder staan deze boeken nog op m’n Wishlist:

.NET Framework Security

Writing Secure Code, 2nd Edition

Test Driven Development in .NET

The Timeless Way of Building

Applying UML and Patterns: An introduction to OO analysis and the Unified Process

Code Complete, 2nd edition

Als iemand deze boeken al heeft/gelezen heeft, laat dan eens weten wat je er van vind.

Als je zelf andere boeken hebt/gelezen hebt die echte aanraders zijn, post ze dan hier, en vermeld ook waarom ze aan te raden zijn.
Eigenlijk zou ik hier het liefst geen boeken zien die als doel hebben om een specifieke taal aan te leren, of die gericht zijn op mensen die willen leren programmeren.
Ik zou liever een topic zien waar boeken aan bod komen die bepaalde paradigma’s uit de doeken doen, die wat dieper ingaan op een bepaald ‘stuk’ wb software engineering, software-architecturen, etc..... Liever geen ‘teach yourself ... in 21 days’ en ‘.... for dummies’ dus. :)

[ Voor 21% gewijzigd door whoami op 09-07-2004 09:18 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik mis 'Coder to Developer'. Een boek dat je eerst moet lezen, en daarna de boeken over de detail onderwerpen.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Mastering Delphi 7 van Marco Cantú, ideaal naslagwerk. Bevat veel uitleg en voorbeelden, is niet duur en ook voor de beginnende Delphi-ers goed te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
EfBe schreef op 09 juli 2004 @ 09:16:
Ik mis 'Coder to Developer'. Een boek dat je eerst moet lezen, en daarna de boeken over de detail onderwerpen.
Ik heb dat boek onlangs (gisteren ofzo) in een MCP mailtje van Microsoft gezien, maar verder heb ik er nog niets van bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
AtleX schreef op 09 juli 2004 @ 09:20:
Mastering Delphi 7 van Marco Cantú, ideaal naslagwerk. Bevat veel uitleg en voorbeelden, is niet duur en ook voor de beginnende Delphi-ers goed te begrijpen.
whoami schreef op 09 juli 2004 @ 09:14:
Eigenlijk zou ik hier het liefst geen boeken zien die als doel hebben om een specifieke taal aan te leren, of die gericht zijn op mensen die willen leren programmeren.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:46
Applying UML and Patterns vond ik zelf een heel leerzaam boek. Het is eerder voor beginners die OO software willen leren ontwerpen en loopt dmv een praktijk case het hele proces door.

Het praktische van dir boek is dat het niet verdwaalt in allerlij theoretisch gezemel over exotische notaties van UML diagrammen, maar gewoon begint met de basis en gebruikt door het hele boek alleen de diagrammen en notaties die een normaal mens nodig zou kunnen hebben. :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

The Unified Modeling Language User Guide (ISBN: 0201571684) en The Unified Modeling Language Reference Manual (ISBN: 020130998X) van Rumbaugh/Booch stonden volgens mij ook nog niet in de faq? Ik vond ze wel pretig lezen, alhoewel ik er lang over gedaan heb om ze door te spitten. ;)

Ik vond dat goede boeken, vanwege de heldere uitleg van UML en gecombineerd zijn beide boeken een goed naslagwerk.

[ Voor 18% gewijzigd door RedRose op 09-07-2004 09:55 ]

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

farlane schreef op 09 juli 2004 @ 09:44:
Applying UML and Patterns vond ik zelf een heel leerzaam boek. Het is eerder voor beginners die OO software willen leren ontwerpen en loopt dmv een praktijk case het hele proces door.
Voor een gevorderde developer is het ook een aanrader imho. Je krijgt nu het totaal plaatje : UML, RUP, OO , Patterns.

Verder vind ik dit steengoeie boeken voor software development:
Wiley - Pattern-Oriented Software Architecture - a System of Patterns - Volume 1
Wiley - Pattern-Oriented Software Architecture - Patterns For Concurrent And Networked Objects, Volume 2

Dit zijn de boeken als je iets wilt leren over 'grotere' patterns. Dus patterns die je meer aan zult treffen bij software architecture, en niet zozeer patterns op lager nivo (design patterns).

Addison Wesley - Documenting Software Architectures
Ik vond het een erg verhelderend boek over hoe je software architectuur formeel moet beschrijven. UML is leuk, maar dat is in principe veel meer gemaakt voor low level problematiek (daarom is AUML: architectural UML ook in de maak.

Addison Wesley - Patterns of Enterprise Application Architecture
Ik neem aan dat de meeste dit boek wel kennen. Een perfect boek als je thuis wilt raken in de enterprise problematiek. Database koppelingen, domein modellen, gui` en webpagina`s.

Addison Wesley - Enterprise Integration Patterns - Designing, Building and Deploying Messaging Solutions
Samen met het boek hierboven is dat samen eigelijk 1 geheel. Dit boek gaat over asynchrone communicatie en dat is exact hetgene dat Patterns of Enterprise Application Architecture mist.

Addison Wesley - GOF - Design Patterns
Tja.. Wat moet ik hier nog bij vertellen. Als je oo kan maar je zit van: ojee.. waarom kan ik het niet beter? Lees dan dit boek. Dit boek is het begin en niet het einde :P

Addison Wesley - Software Fortresses Modeling Enterprise Architectures (niet geweldig, maar wel leerzaam)
In dit boek leer je te werken met message bases oplossingen. Het gaat niet zozeer om MOM (message oriented middleware). Maar meer om hoe je messages binnen een enkele service kan inzetten. Verder komt natuurlijk uitgebreid aan bod hoe je veilig systemen kan ontwikkelen (mbv messages). Het is alleen jammer dat de graphics een beetje kinderachtig en bij elkaar geraapt zijn).

Verder wil ik nog het boek refactoring to patterns hebben. Ik heb op dit moment een draft versie en die is erg leuk om te lezen. Veel beginnende programmeurs hebben het bekende probleem dat ze te weinig ontwerpen. Maar gevorderde programmeurs die komen in de periode dat ze gaan overdesignen (heb ik ook wel eens last van). Dit boek gaat daar op in.

En ik zit ook nog te wachten op deel 3 van Pattern-Oriented Software Architecture.

[edit]
Aangezien ik ook veel met ai-gerelateerde zaken bezig ben:
Prentice Hall - Artificial Intelligence - A Modern Approach (erugh informatief).
Dit boek is een erg goed boek waarin een redelijk breed gebied van de ai problematiek aan bod komt. Het is niet echt een boek die je trouwens even in bed kan lezen, daarvoor is het net iets te technisch.

Addison Wesley - Business Rules and Information Systems.
Wiley - Business Rules Applied - Building Better Systems Using the Business Rules Approach

Iedereen weet dat je je applicatie in meerdere lagen opzet, en denkt daarmee op de juiste manier de applicatie te hebben opgezet. Het probleem is dat bedrijfslogica nu versleuteld zit in de software en dus niet inzichtelijk en aanpasbaar is voor de mensen die hier iets over te zeggen hebben. Daarom moet typische bedrijfslogica niet in in het business/domein laag worden gezet, niet in de database, maar in externe ruleengines. Deze boeken gaan hier dus over. Ze zijn erg informatief maar het boek van Addison Wesley vind ik net ff wat lekkerder lezen.

Addison Wesley - Compilers Principles Techniques and Tools
Addison Wesley - Concepts of Programming Languages 5ed
Cambridge University Press - Modern Compiler Implementation in Java Second Edition

Zeer informatieve boeken als je met compilers,interpreters,parsers en talenbouw aan de slag moet. Wat ik erg jammer vind aan Modern Compiler Implementation is dat sommige onderwerpen niet aan bod komen zoals exception handling, modules en declaratief programmeren.

MIT Press - The Art of Prolog, Second Edition: Advanced Programming Techniques (Logic Programming)
Addison Wesley - Prolog Programming for Artificial Intelligence

Dit zijn gewoon de Prolog boeken. Het boek van Bratko leest iets makkelijker en er wordt een heel breed scala van onderwerpen behandeld. The Art of Prolog is iets minder breed, maar gaat veel dieper op de onderwerpen in. Trouwens niet alleen een handig boeken voor Prolog, maar ook over ai in het algemeen (voortal Bratko).

CRC Press - The Handbook of applied expertsystems
1e gedeelte van het boek gaat meer over de technieken achter expertsystemen en het 2e deel over de toepassingen. Het is wel een bonte verzameling hoofdstukken die door verschillende mensen zijn geschreven. Maar het is een van de weinig boeken die ik heb gezien waarin zoveel vermeld staat.

MIT Press - Warren’s Abstract Machine
Hoe bouw je een Prolog compiler :)

MIT Press - Multiagent Systems - A Modern Approach to Distributed Artificial Intelligence
De titel zegt het al :) Dit is gewoon het boek op het gebied van multiagent systems.

Manning - Jess in Action
Dit boek gaat over Jess: Java Expert System Shell. Aangezien ik veel met java en expertsystemen bezig ben wil ik natuurlijk ook goed zien wat de concurrent in huis heeft. Dit boek is goed geschreven, erg informatief en prettig te lezen (zoals de meeste boeken van Manning). Vanaf de echt technische problematiek (efficient toepassen van regels) tot aan toepassing in het bedrijfsleven. Echt een goed te lezen boek.

zo :)

[ Voor 81% gewijzigd door Alarmnummer op 09-07-2004 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60896

Ik kan het boek Code complete van harte aanbevelen aan elke programmeur die (semi) professioneel met programmeren bezig wil zijn. Hierboven staat een link naar de 2e editie, en ik heb zelf de eerste.
In het hele boek worden een groot aantal aspecten van het maken van programma's uit de doeken gedaan.
Van alle beschreven methoden (mbt requirements analysis, design, code construction, debugging, testen) wordt afgewegen wat de voor- en nadelen zijn, en al deze afwegingen worden ondersteud door onderzoek.

De opvolger van dit boek (Rapid Application Development) is meer gericht op het managen van software projecten. Het is daardoor wat minder toepasselijk voor een hobby programmeur, maar geeft je in een meer professionele situatie een hoop feitelijke onderbouwing als je weer eens met je baas een discussie hebt over project planning e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Had ik wel gezien, maar...: Ik moet beter leren lezen |:(

Het boek gaat ook voor een groot gedeelte over OOP, en dat is op veel talen toepasbaar. Ook zit er een gedeelte over het schrijven van nette code in, en worden er veel algemene tips gegeven.

Ik had dit beter al bij mijn eerste post kunnen zetten :P

[ Voor 6% gewijzigd door AtleX op 09-07-2004 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Game Programming Gems
ISBN: 1584500492

Game Programming Gems 2
ISBN: 1584500549

Game Programming Gems 3
ISBN: 1584502339

Game Programming Gems 4
ISBN: 1584502959

Computer Graphics: Principles and Practice
ISBN: 0201848406

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26183

Beide boeken van André Lamothe _/-\o_

Tricks of the Windows Game Programming Gurus (2nd Edition)
ISBN:0672323699
Tricks of the 3D Game Programming Gurus-Advanced 3D Graphics and Rasterization
ISBN: 0672318350

Eerste boek kopen als je de hoe's en waarom's van game programming wil kennen, waarbij ALLES aan bod komt (gaande van spritemovement over physics naar ai en zelfs een korte 3D intro).
Bijgeleverd op de cd komt dan ook nog eens een massa extra tutorials en ebooks omtrent specifieke onderwerpen die werden aangehaald in het boek.

Het tweede boek is van zelfde auteur maar wel enkele niveau's moeilijker. Laat je echter niet afschrikken door de 1600 pagina's. Juist omdat het er zoveel zijn kan andré je op een gezapig tempo doorheen de moeilijke 3Donderwerpen loodsen (intro 3D maths neemt bv al 100+ pagina's in).

Waarom zo enthousiast? Ik heb nog maar weinig game programming boeken gevonden die deze 2 boeken, zelfs maar gedeeltelijk, kunnen vervangen. André kent z'n ding en z'n vlotte, leuke schrijfwijze maakt het eens te aangenaam lezen.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 26183 op 09-07-2004 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

Als je maar 1 boek over SQL Server koopt, of uberhaupt 1 boek over SQL in het algemeen: Microsoft SQL Server 2000 Bible van Paul Nielsen, uit de Riley Bible reeks.

Vertelt niet alleen alles van A tot Z over T-SQL queries en stored procedure development, maar ook alles over de inner workings, hoe zet ik een zo performant mogelijke server op, welke filesystems moeten wat bevatten, hoe gaat SQL Server om met locking, waarin verschilt T-SQL van SQL-92, hoe gebruik/ontwerp ik OLAP, de XML-faciliteiten, clientside code etc. etc. etc.

Top boek, zolang je maar uit een paar tutorials of hands-on ervaring alvast wat basiskennis hebt d:)b

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Alarmnummer/Scorpion/lagge007: dit topic is niet bedoeld als opsomtopic, maar om te delen met elkaar waarom welke boeken goed zijn. In principe gaan we posts die alleen een boeknaam en ISBN noemen geven gewoon trashen, dus voeg aub wat beargumentering toe bij jullie posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

curry684 schreef op 09 juli 2004 @ 10:51:
Als je maar 1 boek over SQL Server koopt, of uberhaupt 1 boek over SQL in het algemeen: Microsoft SQL Server 2000 Bible van Paul Nielsen, uit de Riley Bible reeks.

Vertelt niet alleen alles van A tot Z over T-SQL queries en stored procedure development, maar ook alles over de inner workings, hoe zet ik een zo performant mogelijke server op, welke filesystems moeten wat bevatten, hoe gaat SQL Server om met locking, waarin verschilt T-SQL van SQL-92, hoe gebruik/ontwerp ik OLAP, de XML-faciliteiten, clientside code etc. etc. etc.

Top boek, zolang je maar uit een paar tutorials of hands-on ervaring alvast wat basiskennis hebt d:)b
Besteld. Genoeg hands-on ervaring met MS-SQL server 2000, maar nooit iets over achtergronden gelezen, behalve MSDN. :X Thanks!

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Heel leuk, al die verantwoorde boeken (ik heb er ook een aantal) maar behalve het Design spelen er ook zaken mee als de juiste keuze van je algorithmes en dergelijke. Heeft iemand suggesties voor boeken in die richting?

Ik heb zelf net besteld:
Applying UML and Patterns
Developing Application Frameworks in .Net

En voor de hobby:
GPU Gems: Programming Techniques, Tips, and Tricks for Real-time Graphics
AI Game Programming Wisdom deel I, deel II heb ik al
Games Programming: Gems 4 (deel 1, 2 en 3 heb ik al). Grappig is dat een hoop spelletjesalgorithmen in bepaalde vormen ook in 'dagelijks' gebruik handig zijn.

Al eerder heb ik ook een boekje over wiskunde en computer graphics bemachtigd:
Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics. Een niet al te moeilijk wiskunde boek wat zich bezig houdt met de wiskunde achter 3d graphics.

Verder verbaast het me dat in dit topic nog niet is genoemd:
Design patterns : elements of reusable object-oriented software, wat een leuke introductie is in design patterns, wat ze zijn en waar ze toepasbaar zijn. De patterns zijn vrij basic en veel gebruikt. Het boek richt zich niet op een bepaalde taal of omgeving.

Als ik thuis ben zal ik de rest van m'n boekenplank eens bekijken of er nog wat nuttigs tussen staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Anoniem: 37864 schreef op 09 juli 2004 @ 11:05:

Design patterns : elements of reusable object-oriented software, wat een leuke introductie is in design patterns, wat ze zijn en waar ze toepasbaar zijn. De patterns zijn vrij basic en veel gebruikt. Het boek richt zich niet op een bepaalde taal of omgeving.
Deze heb ik bewust niet vernoemd, omdat het boek toch al redelijk bekend is dacht ik.
Daarnaast kwam het ook al eens langs in het vorige boekentopic, en staat het -dacht ik- ook in de P&W FAQ.
Desalnittemen is dit idd best een goed boek.
Zeker in combinatie met 'Design Patterns Explained' is dit zeker een aanrader.

Pattern Hatching van Vlissides (een van de co-auteurs van het 'Design Patterns GOF' boek) schijnt trouwens ook een goed boek te zijn om naast het GoF boek te gebruiken.
Ik heb het echter zelf nog niet gelezen/in m'n handen gehad. Misschien is er hier iemand die dat boek wel gelezen heeft en z'n mening er eens over kan geven?
Als ik thuis ben zal ik de rest van m'n boekenplank eens bekijken of er nog wat nuttigs tussen staat :)
Dat zal ik ook doen. Curry's post ivm die SQL Server Bible deed me eraan denken dat ik ook een gelijkaardig boek heb ivm SQL Server wat de achterliggende architectuur, locking werking, etc... aanhaalt, en ook ingaat op de verschillende soorten SP's, triggers, Views, etc....
Voor zover ik me herinner is het niet hetzelfde boek als dat van curry...

[ Voor 22% gewijzigd door whoami op 09-07-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

patterns : elements of reusable object-oriented software
Dit boek is ook wel bekend als het GoF boek, en zie verder mijn post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak
  • Niet online
Ik heb hier op de plank staan

Akenine-Möller en Haines
Real-Time Rendering
ISBN 1568811829

Een boek waarin werkelijk alles staat wat met (vooral 3d) graphics te maken heeft. Presenteert spul ook nog eens op een wetenschappelijke manier. Helaas geen stukken code dus, maar wel een goed overzicht van de state of the art...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 26183 schreef op 09 juli 2004 @ 10:46:
Beide boeken van André Lamothe _/-\o_

Tricks of the Windows Game Programming Gurus (2nd Edition)
ISBN:0672323699
Tricks of the 3D Game Programming Gurus-Advanced 3D Graphics and Rasterization
ISBN: 0672318350
Je vergeet OpenGL Game Programming, ook van LaMothe (en Kevin Hawkins en Dave Astle). Een erg duidelijk boek over de geheimen van het programmeren in 3 dimensies, dat door veel mensen toch als een erg grote stap wordt ervaren. Dit boek maakt het begrijpelijk in normaal, vlot Engels. Ik heb het boek zelf niet helemaal uit gelezen, omdat mijn huidige laptopje blijkbaar niet zo happy is met OpenGL en dus continu vastloopt omdat ie te warm wordt in de testfase, maar de eerste 300 (van de bijna 1000) bladzijdes van het boek beloven veel over de rest. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 21:11

alienfruit

the alien you never expected

OpenGL Programming Bible
http://www.samspublishing.com/title/0672326019
Goed boek, alleen wat dik :) Heb het boek al een paar weken valt niet door heen te komen :)

SQL Server Security Distilled
Ik vind dit boek zelf wel interessant, het gaat alleen dus over het beveiligen van SQL Server, zoals SQL Injections, DTS, Encryption e.d.

Designing Software Product Lines with UML: From Use Cases to Pattern-based Software Architectures
http://www.awprofessional.com/title/0201775956

Paar weken terug gelezen, erg interessant boek als je wilt weten over het theoritische gebeuren :)

ASP.NET v. 2.0-The Beta Version
http://www.awprofessional.com/title/0321257278
Introductieboek over ASP.NET 2.0

Refactoring to Patterns
http://www.awprofessional.com/title/0321213351

Eergisteren gekregen, ik heb het snel doorgebladerd is volgens mij ook wel een goed boek. Zoals je wel begrijpt heb ik dit boek nog niet uit ;)

[ Voor 71% gewijzigd door alienfruit op 09-07-2004 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als er niet door heen te komen is, is het dan wel een goed boek?

Behalve een boel technische kennis moet een boek ook leesbaar zijn. Heel erg dik is geen bezwaar als een boek verder goed en duidelijk geschreven is en er is dan prima doorheen te komen. Bij bijvoorbeeld de game programming gems boeken zijn alle hoofdstukken door verschillende auteurs geschreven en daar is het verschil wel goed te merken; bepaalde hoofdstukken lezen makkelijk en door andere is niet heen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nee, ik bedoel om het aantal pagina's :)
Als je net zoals ik elke week wel een boek uit moet hebben, gaat het lezen zelf wel makkelijk af. Maar als je elke in slaap valt, dan schiet het niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Misschien niet helemaal de juiste plek maar goed.

Ik heb nu de twijfelachtige eer gekregen om de technische documentatie te maken van de software de we hebben geschreven. ( ja ik weet het hoort anders om :X ) Maar op dit moment hebben we alleen functionele documentatie.

Zijn er boeken over dit onderwerp? dus een howto write technical documentation for dummies :7

Zijn er mensen bekent met Safari ( online books )? http://safari.oreilly.com/

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

"Addison Wesley - Documenting Software Architectures" en kan volgens mij wel handig zijn hiervoor en mijn hierboven vermeldde "Designing Software Product Lines with UML: From Use Cases to Pattern-based Software Architectures".

Test Driven Development in .NET en Code Complete heb ik volgens mij dubbel, dus als je eens in de buurt van Den Bosch komt whoami :)

[ Voor 27% gewijzigd door alienfruit op 09-07-2004 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Onderstaande twee kan ik zeker aanraden

The Guru's Guide to Transact-SQ, Ken HendersonL
Een goed boek specifiek over de SQL syntax van SQL Server

Inside Microsoft SQL Server 2000, Kalen Delaney
Voor als je geintresseerd bent in de interne werking van SQL server. Goede informatie, gaat diep in op de interne werking.

Joe Celko's SQL Puzzles and Answers, Joe Celko
Dit boek leert je om op een andere manier tegen problemen aan te kijken. Bijvoorbeeld dat je als programmeur geneigd bent bepaalde zaken procedureel ipv setbased aan te pakken, dit boek probeert je een andere manier van denken te leren.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Allemaal developper boeken hier, dan zal ik nu maar eens snel een ander soort boek op de stapel smijten:

Artificial Intelligence: A modern approach (snd ed) Stuart Russell, Peter Norvig (ISBN 0-13-080302-2)

edit:
f****, alarmnummer had dit boek al in zijn lijstje staan

Dit is een introductie boek op het gebied van klassieke zoekalgoritmen, genetische algoritmen, neurale netwerken en planning. Dit is een introductieboek, verwacht er niet al te veel van. Maar als je met bovenstaande begrippen nog nooit gewerkt hebt, dan zou je eens dit boek kunnen lezen om te kijken of je ideëen uit dit boek kan gebruiken in je software pakket.

offtopic:
Als ik die lijst met must-have boeken lees, dan zie ik twee problemen:
1. Hoe ga je dat allemaal betalen? (tenzij je van het lezen van pdfjes houdt...)
2. Hoe vinden jullie die tijd om dat allemaal lezen en te verwerken? :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Infinitive op 09-07-2004 14:50 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
alienfruit schreef op 09 juli 2004 @ 14:18:
Test Driven Development in .NET en Code Complete heb ik volgens mij dubbel, dus als je eens in de buurt van Den Bosch komt whoami :)
Ik weet Den Bosch nog niet eens liggen. :o
Maareh, als je ze echt kwijt wilt, drop dan ff een mailtje ofzo. ;)

Het SQL Server boek waar ik het eerder over had, was trouwens [url="GridDetail.ScrollControlIntoView (GridDetail.cardView1.Columns[11]);"]SQL Server: The Complete Reference[/url].
Net zoals het boek dat curry voorstelde gaat dit boek in op de technische achtergronden mbt SQL Server, gaat het over Stored Procedures, Views, Performance, Triggers, etc...
Dit boek vind ik wel eerder een naslagwerk dan een echt leerboek dat je van begin tot einde uitleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Infinitive schreef op 09 juli 2004 @ 14:43:

offtopic:
1. Hoe ga je dat allemaal betalen? (tenzij je van het lezen van pdfjes houdt...)
offtopic:
Over punt 1: je moet gewoon selectief zijn.
Over punt 2: dat is wel eens een probleem ja. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25324

veel boeken die ik zie staan is net het niveau waar ik op begin maar ik ben pas aan de volgende boeken begonnen:

Extreme Programming Refactored: The Case Against XP
by Matt Stephens and Doug Rosenberg - ISBN:1590590961 - Apress © 2003

kan beste een stukje eruit quoten :)
It would be wrong of us to suggest that XP can’t possibly work, because reports of successful XP projects do surface every now and again. Even a stopped clock is right twice a day. So we’re not saying that XP can’t possibly work, because sometimes it does.....
Agile Project Management: How to Succeed in the Face of Changing Project Requirements
by Gary Chin ISBN:0814471765 - AMACOM © 2004 (229 pages)
dit boek geeft toch weer een andere kijk in Agile Project Management, waar andere boeken vergeten in te gaan op aspecten waar Agile PM niet toepasbaar is, doet deze dat wel, en gaat kort op veel dingen in.

Project Management Methodologies: Selecting, Implementing, and Supporting Methodologies and Processes for Projects
by Jason Charvat - ISBN:0471221783 - John Wiley & Sons © 2003 (264 pages)
om toch een leuk overzicht te krijgen van PM nadat je op school ermee overspoelt word is deze een hele goeie : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

offtopic:
1. Ik heb het geluk dat ik ze zonder te vragen toegestuurd krijg, krijg nagenoeg elke week wel nieuwe boeken (zucht). Wel leuk, maar het valt niet bij te houden qua lezen, toch eens zo'n cursus snellezen nemen (die van TellSell)
2. Dat is een probleem ja :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
P_de_B schreef op 09 juli 2004 @ 14:22:
Onderstaande twee kan ik zeker aanraden

The Guru's Guide to Transact-SQ, Ken HendersonL
Een goed boek specifiek over de SQL syntax van SQL Server

Inside Microsoft SQL Server 2000, Kalen Delaney
Voor als je geintresseerd bent in de interne werking van SQL server. Goede informatie, gaat diep in op de interne werking.

Joe Celko's SQL Puzzles and Answers, Joe Celko
Dit boek leert je om op een andere manier tegen problemen aan te kijken. Bijvoorbeeld dat je als programmeur geneigd bent bepaalde zaken procedureel ipv setbased aan te pakken, dit boek probeert je een andere manier van denken te leren.
Hehe, een boek over tellen is wellicht ook wel nuttig ;) :+

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
EfBe schreef op 09 juli 2004 @ 19:26:
[...]

Hehe, een boek over tellen is wellicht ook wel nuttig ;) :+
Grrr, ik had er eerst twee |:(

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Ik heb zelf net besteld:
Applying UML and Patterns
Erg goed boek naar mijn idee. Met name handig als je nog niet heel erg veel weet van Patterns & UML/OO/UP maar het is ook wel bruikbaar als naslagwerk. Het leest redelijk gemakkelijk, en er staan ook aardig wat voorbeelden in.

Ik ben alleen wel van mening dat wanneer je echt specifiek iets/veel meer over een onderwerp wilt weten (bijv. design patterns) je in zo'n geval beter voor een gespecialiseerd boek kunt kiezen. Maar dat ligt nogal voor de hand, verder zoals gezegd, een goed boek.

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Beginning Game Programming
ISBN: 0672326590

A friendly introduction to game programming on the Windows platform for
beginners. Readers will build several fully functional games as well as a
game engine to use in future development projects. A CD with the book
provides the tools, code, and graphics necessary to complete all exercises.
Zou dit nou een interessant boek zijn :) ?

Krijg zojuist ook een mailing van Sams over het volgende boek over PHP, misschien leuk voor de PHP fanaten onder ons :)
Zend PHP Certification Study Guide
Zend Technologies
ISBN: 0672327090
Price: $39.99
Page Count: 416

The first and only officially authorized book on the PHP Certification exam
developed by Zend Technologies, the commercial developer of PHP. This
concise, densely-packed book will get you up to speed quickly on the nature
of the exam's questions and what to expect on exam day with authoritative
content coming directly from those writing the exam.

[ Voor 36% gewijzigd door alienfruit op 09-07-2004 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxRide
  • Laatst online: 10-03 22:20

MaxxRide

Surf's up

Een soort van sitenote, er zijn natuurlijk ook veel diepgaande (wetenschappelijke) artikelen te vinden over de diverse onderwerpen. Het voordeel van het gebruiken van deze artikelen is dat deze vaak gratis ter download staan (de auteurs willen graag zo veel mogelijk worden gerefereerd) en dat ze vaak bepaalde problematiek adreseren die nog niet door anderen is opgelost.

Een groot nadeel is dat je vaak zoveel artikelen tegenkomt dat het moeilijk is het artikel te vinden dat jij net nodig hebt.

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Het probleem is ook vaak dat men over onderwerpen schrijven dat waar al zoveel overgeschreven is dat een iemand alleen marginele toevoeging heeft uiteindelijk. Op zulke activiteiten betrap ik vaak de drs. onder ons, die moeten eenmaal een x aantal artikelen hebben gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pling
  • Laatst online: 29-04 13:45

pling

Lekker Kepjoeteren

Programming .NET Components
By Juval Löwy
April 2003
ISBN: 0-596-00347-1

Met name de hoofdstukken over Events, Asynchronous Calls, Multithreading and concurrency management zitten goed in elkaar. Dit boek geeft je een goede .Net basis. Wellicht herken je dit: Je wordt dikwijls geconfronteerd met bepaalde technieken (Bijvoorbeeld Events, delegates, IDisposable), maar je weet niet precies hoe het in elkaar steekt, dit boek geeft je die basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pling schreef op 09 juli 2004 @ 23:39:
Events, Asynchronous Calls, Multithreading and concurrency management
... dat vind ik dan weer de makkelijkere onderwerpen (mijn werk is o.a. serversoftware en NT services) maar ik loop helemaal stuk op een normaal progseltje met een GUI voor een prive projectje... Over dat soort onderwerpen moet toch ook wel wat geschreven zijn? (Command management, user interface frameworks etc...) Iemand aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, maar dat is juist makkelijk GUI :) Meeste zit al standaard in .NET bij mijn weten (doe er niet zo heel veel mee atm :))

[ Voor 54% gewijzigd door alienfruit op 10-07-2004 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alienfruit schreef op 10 juli 2004 @ 00:33:
Ja, maar dat is juist makkelijk GUI :) Meeste zit al standaard in .NET bij mijn weten (doe er niet zo heel veel mee atm :))
Een GUI op het scherm krijgen is makkelijk. Er event handlers aan hangen is ook makkelijk, maar zorgen dat een applicatie met veel menu items, hotkeys en een aantal toolbars onderhoudbaar blijft is minder triviaal. Zelfs zo iets simpels als het disablen van een menu optie en daarmee ook zijn hotkey, zijn corresponderende knop op de toolbar(s) en knoppen op forms is al lastig... Ik ben nu bezig met een soort van command infrastructuur, maar ben er nog niet helemaal uit hoe ik e.e.a. aanpakken wil. Dit gaat wel offtopic hier, dus wellicht open ik daar in de toekomst nog wel eens een apart topic over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Eigenlijk is een goede GUI bouwen niet zo makkelijk. Dit wordt meestal verwaarloosd.
Om een goede GUI te bouwen (en of dat nu voor een windows- of een webapplicatie is), heb je andere skills nodig dan om goede code te schrijven.
Er bestaan trouwens wel degelijk richtlijnen om een goede UI te maken (aantal max. controls per form, hoe die controls moeten staan, etc...)
Een GUI zou eigenlijk door een designer moeten gemaakt worden, en die GUI zou dan moeten gebruikt worden door een programmeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Als afgestudeerd vormgever vind ik het ontwerpen van grafische interfaces een stuk makkelijker dan het ontwerpen van bepaalde software architecturen en/of frameworks, dat gaat me altijd wat minder makkelijk af :)

Misschien boek zoals:
Designing Visual Interfaces: Communication Oriented Techniques
wel interessant geschreven door Mullet en Sano, ISBN: 0-13-303389-9

[ Voor 28% gewijzigd door alienfruit op 10-07-2004 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxRide

MaxxRide

Surf's up

Design & use of Software Architectures - Adopting and evolving a product-line approach van J. Bosch is ook wel een leuk boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Weet iemand trouwens een goed boek over directx9? Het lieftst zo ingewikkeld mogelijk, weining tijd aan de basis dingetjes over 3d enzo, maar echt over dx9 gebruik. Wat alle flags precies doen, werken met shaders enzo, performance. Ik merk dat ik er een beetje uit begin te raken, niet goed bijgehouden. Bovendien heb ik altijd alleen maar met opengl gewerkt.

En een soort gelijk boek over opengl? Waar dus weining in staat over het standaard opengl (dus geen red book achtig iets), maar vooral in gaat op de moderne extensions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zoijar schreef op 11 juli 2004 @ 13:07:
En een soort gelijk boek over opengl? Waar dus weining in staat over het standaard opengl (dus geen red book achtig iets), maar vooral in gaat op de moderne extensions?
Als je wat meer ervaren bent met OpenGL zal het eerste deel wel gesneden koek voor je zijn, maar het boek is prima als referentie, en achterin staat genoeg over de meer geavanceerde dingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

whoami schreef op 10 juli 2004 @ 01:34:
Eigenlijk is een goede GUI bouwen niet zo makkelijk. Dit wordt meestal verwaarloosd.
Om een goede GUI te bouwen (en of dat nu voor een windows- of een webapplicatie is), heb je andere skills nodig dan om goede code te schrijven.
Er bestaan trouwens wel degelijk richtlijnen om een goede UI te maken (aantal max. controls per form, hoe die controls moeten staan, etc...)
Een GUI zou eigenlijk door een designer moeten gemaakt worden, en die GUI zou dan moeten gebruikt worden door een programmeur.
Eindelijk iemand die het ook inziet ;)

(Den Bosch is btw niet zo moeilijk te vinden hoor! gewoon de a2 volgen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

wasigh schreef op 11 juli 2004 @ 13:21:
Wij hadden zelfs een appart vak 'user interface design' op de vu.
NMe84 schreef op 11 juli 2004 @ 13:16:
Als je wat meer ervaren bent met OpenGL zal het eerste deel wel gesneden koek voor je zijn, maar het boek is prima als referentie, en achterin staat genoeg over de meer geavanceerde dingen. :)
Ik zal het eens opzoeken, thnx. Valt me trouwens op dat er zoveel slechte boeken worden uitgegeven...

[ Voor 51% gewijzigd door Zoijar op 11-07-2004 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Wie weet er een boek waarin allemaal van die ouwe 2d grafische technieken worden uitgelegd? Plasma`s, fire etc. Ik kan allemaal wel losse stukjes op het internet vinden, maar persoonlijk vind ik een boek een stuk handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Hier heb ik nog een lijstje met boeken die je goed kunt gebruiken tijdens het game developpen (wel allemaal engels): http://www.booksbytesandbeyond.com/books/COM012040.html

[ Voor 20% gewijzigd door eghie op 11-07-2004 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

wasigh schreef op 11 juli 2004 @ 13:21:
whoami is niet de enige. Ik denk dat elke programmeur die wat meer ervaren is je hetzelfde zal zeggen. Veel beginnende programmeurs hebben zoiets van "ik flans wel ff een GUI in mekaar, en daarna kan het echte werk beginnen". Dat terwijl een programma vaak helemaal niet beoordeeld wordt op wat het kan, maar meer op de manier hoe het werkt. Zo heb ik vaak zat iets voor iemand geschreven, die achteraf niet veel meer kon zeggen dan "het ziet er gelikt uit". Zonder te zien of het programma überhaupt wel deed wat het moest doen.

De laatste tijd steek ik steeds meer tijd in het maken van een GUI. Ik ga nog niet zo ver dat ik voor mijn dialogen STD's ga tekenen (ik ben en blijf lui :P), maar ik overweeg steeds meer dingen voor ik mijn UI maak, en vervolgens laat ik die eerst beooredelen door anderen voor ik überhaupt begin met programmeren. Scheelt later veel tijd.
Zoijar schreef op 11 juli 2004 @ 14:12:
Valt me trouwens op dat er zoveel slechte boeken worden uitgegeven...
Er zit een hoop geld in het uitgeven van boeken, dus Jan en Alleman schrijft maar een boek... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hoop geld? Je krijgt pas een hoop geld als schrijver als je boek goed verkoopt want die paar cent provisie schiet ook niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Infinitive schreef op 09 juli 2004 @ 14:43:
...

offtopic:
offtopic:
1. Je kunt die boeken ook gebruikt vinden, dat scheelt een hele boel. Je moet dan idd wat geduld hebben, maar vooral op amazon kan je veel leuke / mooie boeken vinden met flinke kortingen.
2. Heel veel boeken lees je niet compleet imho, maar vooral om bepaalde handige technieken en informatie. Geen tijdschrift in de trein, maar je pil van 1000+ p's :P
Laat ze maar denken dat je nerd bent B)

[ Voor 3% gewijzigd door AaroN op 11-07-2004 18:38 ]

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Alarmnummer schreef op 11 juli 2004 @ 15:07:
Wie weet er een boek waarin allemaal van die ouwe 2d grafische technieken worden uitgelegd? Plasma`s, fire etc. Ik kan allemaal wel losse stukjes op het internet vinden, maar persoonlijk vind ik een boek een stuk handiger.
Ik kan me niet echt een boek bedenken waar die technieken / effecten in staan maar voor Computer Graphics kan ik je deze aanraden:

Graphics Programming Black Book - Michael Abrash: #1576101746 / http://www.byte.com/abrash/ (free eBook)
Computer Graphics - Principles & Practice - Foley, van Dam, Feiner & Hughes: #0201848406

Voor een Bitmap Distortion / Bump Mapping / Fractal Zooming / Static texture mapping / Roto-Zooming / ...: http://www.flipcode.com/demomaking/, maar denk dat je die url wel kent en zoals je zelf ook al zei is er ook genoeg over te vinden op het internet.

[ Voor 9% gewijzigd door Scorpion op 12-07-2004 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 20:17
Ik heb Praktische UML 3de editie van Jos Warmer & Anneke Kleppe voor school... ik vroeg me af, is dat nou een goed boek?

ISBN: 90-430-0812-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Kent er iemand dit boek:

Enterprise Patterns and MDA

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook een leuke:
Fundamentals of database systems, Elmasri & Navathe

Dit boek gaat over databases. Het gaat in op de verschillende types databases, hoe data te modelleren en weer te geven, optimalisatiestrategieeen, locking, serializing van queries, ... en een heleboel algemene kennis van databases en de ideeen en algoritmes er achter. Verplicht leesvoer voor een ieder die zich hier een beetje in interesseert.

Algorithms, data structures and problem solving with C++

Ik heb een beetje gemengde gevoelens bij dit boek. Aan de ene kant bevat het een heleboel waardevolle algoritme en analysekennis, maar tevens is de voorbeeldcode die er bij zit niet erg spectaculair van kwaliteit en worden sommige dingen maar oppervlakkig behandeld. Dit is meer een boek wat ik zou willen 'lenen en lezen' in plaats van permanent in m'n boekenkast te hebben... (heb het toen gekocht omdat ik het 'nodig' had voor m'n studie). Er is ook een Java versie:
Data Structures and Problem Solving Using Java

En tot slot, voor mensen met slaapstoornissen: Theory and Practice of Compiler Writing. Veel wiskunde, geen code. Opzich wel interessante stof, maar naar mijn idee veel te droog geschreven. Niet door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ik heb hier een lijstje staan met een aantal boeken die ik heb gelezen. Zitten wel wat aardige bij.

edit:
verkeerde knopje...

[ Voor 34% gewijzigd door Zoijar op 15-07-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 20:23
Ik heb het boek C Unleashed in mijn boekenkast staan. Ooit eens op de HCC dagen gekocht en enkele hoofdstukken doorgenomen. Het leest best wel lekker weg, hier en daar wat subtiele humor erin enzo. Maar ben zelf nooit aan het programmeren in C, op wat embedded dingen na, en het is altijd bij die paar hoofdstukken gebleven. Er worden allerei basic enwat geavanceerdere algortimen (queues, binaire tree's, human language processing enzo) besproken en in ANSI C voorbeelden uitgelegd. Het is een dikke pil van 1200+ pagina's, maar ik heb het gekocht met de bedoelig om het als naslagwerk erbij te leggen en wat nieuwe dingen te leren. Alleen is er dan in mijn vrijetijd nog niet van gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Het boek DETEIL C# for Experienced Programmers is ook wel een goed, beetje rare opmaak maar verder leest het makkelijk weg. Mijn boekenlijst met boeken die ik dit jaar heb gelezen of nog mee bezig (stuk of 4-5) ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58296

Hier gaan we:

Thinking in Java - Bruce Eckel (vrij dik ;))
In 1100 pagina's kom je zowat alles van Java te weten.
Ik heb editie twee dus het is al vrij up-to-date (mja mijn versie is van 2000).

Using MS active directory
550 pagina's diepgaande uitleg over AD, stap per stap.
Ook DNS e.d. wordt goed behandeld. Ook links naar KB e.d.

Assembler programmeren - Wolfgang Link
eeuh ja de titel zegt het zelf al: puur assembler proggen. met cd'tje met extra oefeningen e.d.
Minpuntje: er wordt geen groot project aangepakt, dus doorheen heel het boek worden enkel korte progjes gemaakt (model small alleen maar).

Basiscursus C#: mja simpel, leest vlot... gewoon snelle introductie tot c#, wel beetje progkennis vereist.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

alienfruit schreef op 15 juli 2004 @ 23:45:
Het boek DETEIL C# for Experienced Programmers is ook wel een goed, beetje rare opmaak maar verder leest het makkelijk weg. Mijn boekenlijst met boeken die ik dit jaar heb gelezen of nog mee bezig (stuk of 4-5) ben.
Die Deitel serie heb ik ook inderdaad. Leest makkelijk weg en ik gebruik het eigenlijk meer als naslag dan als volledig te lezen boek. :) De opmaak vind ik juist prima, alhoewel er wel veel open deuren instaan (de 'Common Programming Errors' etc.)

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Laatst online: 25-09-2023
Anoniem: 58296 schreef op 16 juli 2004 @ 15:14:
Assembler programmeren - Wolfgang Link
...
Minpuntje: er wordt geen groot project aangepakt, dus doorheen heel het boek worden enkel korte progjes gemaakt (model small alleen maar).
Ik kan me ook niet voorstellen dat je nu nog een groot project in assembler zou willen schrijven :D

Kennis van assembler lijkt me ook niet zo heel erg van belang meer om te hebben als programmeur. Vooral niet met moderne ontwikkelplatvormen zoals .net en java...

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9930

Weten jullie misschien ook of er boekenhandels zijn waar ze veel van dit soort ICT boeken hebben en waar je ze niet via internet moet bestellen, maar gewoon een winkel waar ik eerst een aantal boeken kan bekijken voordat ik ze koop?

* Anoniem: 9930 kent wel die boekenhandels waarbij de naam eindigd met *) alleen lukt het me niet om uit te zoeken waar die allemaal zitten (ik ken alleen utrecht (broese) en arnhem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:29
Anoniem: 9930 schreef op 17 juli 2004 @ 10:29:
Weten jullie misschien ook of er boekenhandels zijn waar ze veel van dit soort ICT boeken hebben en waar je ze niet via internet moet bestellen, maar gewoon een winkel waar ik eerst een aantal boeken kan bekijken voordat ik ze koop?

* Anoniem: 9930 kent wel die boekenhandels waarbij de naam eindigd met *) alleen lukt het me niet om uit te zoeken waar die allemaal zitten (ik ken alleen utrecht (broese) en arnhem)
Gianotten waren die winkels (als het goed is) Daar hebben ze meestal wel wat liggen alleen ook niet echt de leuke boeken...althans niet zoveel dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

@[C]

Afbeeldingslocatie: http://www.xquis.com/_media/products/medium/110.jpgAfbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:ITW86hfOViwJ:khah1994.tripod.com/preschoolactivities/numbers/number2template.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xquis.com/_media/products/medium/110.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Alarmnummer op 17-07-2004 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9930

Welke winkel bedoel je nu precies alarmnummer? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:38

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Anoniem: 9930 schreef op 17 juli 2004 @ 13:20:
Welke winkel bedoel je nu precies alarmnummer? :p
Peer - to - Peer (P2P), gok ik :P

Maar voor zover ik weet levert die methodiek geen mooie, geprinte hardcopy varianten.. :P Laten we het daarom maar houden tot bespreking van de boeken; waar je ze vandaan kan halen en waar welke winkels zitten, is zelf wel te bedenken en hoort niet in Programming & Webscripting :)

[ Voor 4% gewijzigd door gorgi_19 op 17-07-2004 13:23 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Laatst online: 06-04 20:35

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

* Wacky heeft Visual C# .NET (programmeercursus deel 1)

Fijn boek om 't mee te leren, maar daarna quite useless :P

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21156

Hoewel het niet rechtstreeks thuis hoort in dit topic, doe ik het toch maar:

Ik ben op zoek naar boeken die handelen over grafen, algoritmen op grafen, .... met het oog op de ontwikkeling van een graph-library in java (ivm. afstudeerwerk voor univ.). Momenteel ben ik in het bezit van volgende boeken, wat betreft algoritmen en datastructuren:
Data Structures: From Arrays to Priority Queues (Wayne Amsbury)

Introduction to Algorithms (Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson and
Ronald Rivest)

Information Retrieval: Data Structures & Algorithms (by William B. Frakes
and Ricardo Baeza-Yates)

Fundamentals of Data Structures (Ellis Horowitz and Sartaj Sahni)

Reliable Data Structures in C (Thomas Plum)

Data Structures and Algorithms Analysis in C (Mark Allen Weiss)

Practical Data Structures in C++ (Bryan Flamig)

Data Structures, Algorithms and Program Style Using C (James F. Korsh
and Leonard J. Garrett)

Algorithms and Data Structures (Alfred V. Aho, Murray Hill, John E. Hopcroft
and Jeffrey D. Ullman)

Graph Theory and its Applications (Jonathan Gross and Jay Yellen)

Introduction to Algorithms, A Creative Approach (Udi Manber)
Heeft iemand van jullie ervaring met 1 van deze boeken? Ik ben van plan te beginnen met het laatste (tevens een erg oud boek, van 89 dacht ik 8)) , om een korte inleiding tot & schets over grafen te krijgen, om vervolgens te beginnen met het echte werk.

Andere tips (online resources, libraries, ...) zijn natuurlijk ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik hoop dat je dan een minder brak product gaat maken dan JGraph (jezus.. wat een hoop kutellende is dat zeg). Check trouwens:
Addison Wesley - Algorithms in Java - Part 5 - Graph Algorithms
alhoewel ik niet denk dat het veel uitmaakt of een Java boek pakt of niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Alarmnummer op 17-07-2004 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks voor de tip Alarmnummer.

Ik heb geen ervaring met JGraph (gelukkig maar zo te zien ;)), maar ik ben dus niet van plan een grafische tool (graphs, charts, ...) te maken (als ik goed zit doet JGraph dat vooral), maar een lib. om grafen voor te stellen & bewerkingen (algorimten, traversals, network flows, ...) hierop uit te voeren.

Ik zie ook dat jij veel bezig bent met design patterns. Ik ben op zoek naar een nieuw boek over design patterns, liefst voor java (hoewel design patterns niet rechtstreeks iets met een prog.taal te maken hebben) en met zoveel mogelijk praktische voorbeelden. Ik heb het GoF-boek doorgenomen, erg leuk boek, maar ik zou het nu wat praktischer & concreter willen aanpakken. Wat ik ook jammer vind aan de meeste design patterns boeken, is dat de meeste voorbeelden over GUI-code gaat, hetgeen mij niet rechtstreeks interesseert (meer nog, ik doe het nooit). Weet jij misschien zo'n (java, lekker veel voorbeelden, liefst geen GUI) boek? Iig bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 21156 op 20-07-2004 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Anoniem: 21156 schreef op 20 juli 2004 @ 15:25:
Thanks voor de tip Alarmnummer.
Ik zie ook dat jij veel bezig bent met design patterns. Ik ben op zoek naar een nieuw boek over design patterns, liefst voor java en met zoveel mogelijk praktische voorbeelden. Ik heb het GoF-boek doorgenomen, erg leuk boek, maar ik zou het nu wat praktischer & concreter willen aanpakken.
Design patterns explained en het gof boek zijn wel 'de' startboeken voor patterns. Boeken voor specifieke talen weet ik niet (tenminste welke goed zijn).
Wat ik ook jammer vind aan de meeste design patterns boeken, is dat de meeste voorbeelden over GUI-code gaat, hetgeen mij niet rechtstreeks interesseert (meer nog, ik doe het nooit).
was mij eerlijk gezegd niet opgevallen :) De patterns uit gof kan je voor een gedeelte wel toepassen bij gui ontwikkeling en een aantal voorbeelden gaan er ook over. Maar dat wil absoluut niet zeggen dat je ze niet in guiloze omgevingen kan inzetten. Voorbeeld hiervan zijn de flyweight, decorator. In het gof boek staan ze mooi met een gui voorbeeld, maar je kan ze perfect inzetten in gui loze omgevingen.

Check trouwens ook:
http://www.program-transformation.org/Tools/JJTraveler
Als je veel over structuren moet wandelen. Dan kan je de logica van de traversel gescheiden houden. Zoek ook even op visitors en visitor guide`s.

[ Voor 5% gewijzigd door Alarmnummer op 20-07-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alarmnummer schreef op 20 juli 2004 @ 15:30:Design patterns explained en het gof boek zijn wel 'de' startboeken voor patterns. Boeken voor specifieke talen weet ik niet (tenminste welke goed zijn).
Design patterns explained staat op mijn wish-list ;)
was mij eerlijk gezegd niet opgevallen :) De patterns uit gof kan je voor een gedeelte wel toepassen bij gui ontwikkeling en een aantal voorbeelden gaan er ook over. Maar dat wil absoluut niet zeggen dat je ze niet in guiloze omgevingen kan inzetten. Voorbeeld hiervan zijn de flyweight, decorator. In het gof boek staan ze mooi met een gui voorbeeld, maar je kan ze perfect inzetten in gui loze omgevingen.
Dat is het hem juist: de meeste patterns hebben niets met GUI's te maken, maar om 1 of andere reden worden veel patterns uitgelegd ahv. GUI-voorbeelden. Op zich niets verkeerd mee, maar ik vind het niet altijd duidelijk om in GUI-loze situaties hetzelfde pattern toe te passen. Ik ben nog maar een tijdje met design patterns bezig, dus snel ben ik er nog niet in, maar dat is maar een gevoel ;)
Check trouwens ook:
http://www.program-transformation.org/Tools/JJTraveler
Als je veel over structuren moet wandelen. Dan kan je de logica van de traversel gescheiden houden. Zoek ook even op visitors en visitor guide`s.
Thanks voor de tip! Voor traversals was ik al van plan het visitor-pattern, of een soortgelijke tactiek, toe te passen, dus dit komt zeker van pas.

Meer ontoptic: Voor zij die de standaard 'hier som ik alle php functies in zoveel mogelijk paginas op'-boeken beu zijn, een aanrader: http://www.amazon.co.uk/e...1_xgl/202-3996336-4369418. Ik heb het boek niet bij de hand, maar voor zover ik mij herriner waren zeker volgende topics interessant: unit testing, cachinig, database tuning, heel korte introductie tot design patterns & mvc, xml, introductie tot templates & smarty, en vooral: kiss; op 1 of andere manier straalt de auteur een sfeertje van 'hoe simpeler je het kan maken, hoe beter' uit. Persoonlijk vind ik dat veel PHP-programmeurs alles ofwel veel te moeilijk willen maken, ofwel te kortzichtig zijn. Dit boek leert je hoe het echt moet ;) Je moet echt wat van PHP kennen vooraleer je met dit boek begint. Als je wil leren PHP'en, is dit boek dus niet wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Anoniem: 21156 schreef op 20 juli 2004 @ 15:47:
[...]
Design patterns explained staat op mijn wish-list ;)
Als je gof al hebt is design patterns explained niet een echte aanwinst meer. Er worden dezelfde patterns in uitgelegd maar het leest net even wat prettiger. Verder kon ik me iets meer in de auteur verplaatsen, bv zijn verhaal over overdesign, en pattern oriented design (en dat dat dus niet de oplossing is).
Dat is het hem juist: de meeste patterns hebben niets met GUI's te maken, maar om 1 of andere reden worden veel patterns uitgelegd ahv. GUI-voorbeelden. Op zich niets verkeerd mee, maar ik vind het niet altijd duidelijk om in GUI-loze situaties hetzelfde pattern toe te passen. Ik ben nog maar een tijdje met design patterns bezig, dus snel ben ik er nog niet in, maar dat is maar een gevoel ;)
Ik ken de meeste patterns uit het gof boek wel (sommigen beteren dan anderen). Maar zo nu en dan zit ik bij een ontwerp... hmmm.. volgens mij heb ik dit probleem ook in gof gezien. Ff bladeren, en dan toepassen. En patterns zijn erg flexibel (zeker deze lowlevel design patterns), dus je kan ze in veel contexten toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58296

Infinitive schreef op 16 juli 2004 @ 15:22:
[...]

Ik kan me ook niet voorstellen dat je nu nog een groot project in assembler zou willen schrijven :D

Kennis van assembler lijkt me ook niet zo heel erg van belang meer om te hebben als programmeur. Vooral niet met moderne ontwikkelplatvormen zoals .net en java...
Ben ik ook niet van plan, maar kennis van de basis geeft je enkele voordelen bij het programmeren in hogere talen.
Bijvoorbeeld optimalisatie dmv. inline assembler in andere talen (check maar even de mozilla source).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik ben op dit moment : Better, Faster, Lighter Java aan het lezen. En dat gaat voornamelijk over allerlei logge oplossingen zoals ejb en wat het gevolg is van deze onnatuurlijke constructies. Hij geeft ook alternatieven zoals hibernate en het spring framework. Echt een aanrader voor mensen die het probleem willen oplossen, en niet de problemen van de oplossing willen oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door Alarmnummer op 22-07-2004 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alarmnummer schreef op 22 juli 2004 @ 20:19:
Echt een aanrader voor mensen die het probleem willen oplossen, en niet de problemen van de oplossing willen oplossen.
Mijn ervaring met J2EE is beperkt (heb me er slechts op een stage eens echt in verdiept), maar wat je zegt geldt eigenlijk voor de meeste applicatie frameworks wel. Zolang je een scenario hebt wat binnen de opzet van het framework past is het echt heel handig en snel om zo je app te bouwen, maar zodra je er ook maar iets naast zit is het meteen gezeur, ellende en een boel gehack om de boel enigszins voor elkaar te krijgen...

Gisteren is mijn bestelling bij amazon binnengekomen, dus binnenkort een korte beordeling van de volgende boekjes:

Items:
1 of: Applying UML and Patterns
(leek me wel handig... vooral omdat mijn UML skillz nog niet zijn wat ze zijn moeten)

1 of: GPU Gems: Programming Techniques, Tips, and Tricks for Real-time Graphics
(nu nog een dx9 videokaartje scoren B) )

1 of: The Inmates Are Running the Asylum: Why High-tech Products Drive Us Crazy and How to Restore the Sanity
(zag ik staan in de lokale boekwinkel en is een erg vermakelijk geschreven boekje)

1 of: About Face 2.0: The Essentials of Interaction Design
(op de gok. het krijgt goede reviews...)

1 of: AI Game Programming Wisdom
(dan is de collectie ook maar weer compleet)

1 of: Games Programming: Gems 4
(idem)

1 of: Developing Application Frameworks in .Net
(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
Ik heb de laatste tijd ook een aantal boeken aangeschaft

hier komt die:

Design Patterns Explained : A New Perspective on Object Oriented Design
Een boek voor beginners die meer van object orientatie en design pattern wil weten.

Design patterns (GOF):
Na het lezen van Design Patterns Explained. begreep ik beter de GOF patterns. Dit boek is een aanrader voor iedere OO programmeur.

Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and the Unified Process (2nd Edition)
Een erg handige boek over de iterative developement en de GRASP en GOF patterns. een must have

Refactoring:
Mensen die geintresseerd zijn in design patterns moeten zeker ook het boek van Fowler checken. Elke Refactoring method wordt uitgelegd met source. erg handig

Accelerated C++:
een boek voor beginners die snel c++ wil leren.

Modern C++ Design:
Ik heb dit boek nog niet gelezen. kan er dus vrij weinig over vertellen.

Effective C++:
Must read. De does en dont worden uitgelegd

More Effective C++:
zie effective c++. Verder worden er een aantal belangrijke technieken uitgelegd (design patterns)

Multi paradigm design for c++

momenteel ben ik geintresseerd in commonality & variablity analyse. Dit wordt in dit boek uitgelegd

De volgende boeken ben ik van plan aan te schaffen:
[b]UML Distilled[/n]
Ik weet aardig wat over UML. Ik heb gelezen dat dit een boek voor beginners is maar kan ook gebruikt worden als naslag werk

extreme programming explained

voor de mensen die geintresseerd zijn over GUI check GUI Bloopers. De do's en dont worden uitgelegd. Verder is de design pattern MFC goed te gebruiken bij het ontwikkelen van GUI's

Verder zoek ik boeken over testen. hiervoor heb ik
Testen volgens TMAP
Het hele proces wordt uitgelegd etc etc.

Maar het is niet precies wat ik zoek. Dus hopelijk weten jullie meer goede boeken over testen (het liefst uitgelegd aan de hand van voorbeelden).

[ Voor 21% gewijzigd door naruto op 24-07-2004 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Heeft er trouwens iemand al dit boek gelezen ofzo?
Writing Secure Code, en zoja, wat zijn je meningen ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Niet geheel ontopic, maar ik vraag me af hoeveel (en welke) boeken andere devvers lezen/doornemen per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hmm. Ik lees rond de 20-25boeken per een-twee maanden dus meer dan 130 boeken per jaar. Alleen niet allemaal programmeerboeken hoor, ook 2D/3D boeken zoals over photoshop, maya e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Per drie dagen één boek? Lijkt me sterk. ;) Lees je die boeken dan van begin tot eind of eerder als naslag? Hoe zit dat dan met de opname en het begrip van wat er wordt behandeld, of dit nou programmeertechnisch is of niet ?

Ik lees iig een aantal boeken tegelijkertijd, maar ik kan ook rustig een boek laten liggen als ik net een interessant stuk lees in één boek.

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ach, als boekrecensist leer je snel lezen :+
Moet zeggen dat ik nu wel wat achterloop, krijg deze week al 5-6 boeken en moet er nog 11 lezen :+ Vakantie :o

[ Voor 56% gewijzigd door alienfruit op 17-08-2004 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Weet iemand een goed algemeen boek over zoeken? En dan allerlei zoektechnieken, searchengines zoals google, maar ook andere technieken. En dan niet 1 boek dat volledig in de diepte gaat (en maar 1 onderwerp behandeld), maar het redelijk oppervlakkig houd.

[ Voor 19% gewijzigd door Alarmnummer op 17-08-2004 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22890

Alarmnummer schreef op 17 augustus 2004 @ 17:35:
Weet iemand een goed algemeen boek over zoeken? En dan allerlei zoektechnieken, searchengines zoals google, maar ook andere technieken. En dan niet 1 boek dat volledig in de diepte gaat (en maar 1 onderwerp behandeld), maar het redelijk oppervlakkig houd.
Misschien begrijp ik niet helemaal waar je op doelt, maar is dit: http://www.oreilly.com/catalog/googlehks/index.html wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Anoniem: 22890 schreef op 18 augustus 2004 @ 02:47:
[...]
Misschien begrijp ik niet helemaal waar je op doelt, maar is dit: http://www.oreilly.com/catalog/googlehks/index.html wat?
Het gaat mij echt meer om het zoeken. Hoe zoeken mensen. Hoe kan je efficient zoeken. Hoe zoekt een zoek machine. Hoe kan je adviserend zoeken. Ik/We zitten vaak met zoekproblemen en ik wil graag wat meer algemene kennis erover opdoen. Iedereen weet wel ongeveer wat zoeken is, maar misschien kan een goed boek me helpen om de ideeen wat meer te orderen (zodat ik niet zo lang hoef te zoeken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-05 16:58
Niet echt een handleiding maar wel veel originele ideeën waarop je de eigen ideeën kan reflecteren: http://www.searchengineyearbook.com/index.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

whoami schreef op 14 augustus 2004 @ 21:06:
Heeft er trouwens iemand al dit boek gelezen ofzo?
Writing Secure Code, en zoja, wat zijn je meningen ervan?
Ik heb 'm sinds kort thuis liggen en heb er globaal doorheen geneust en wat essentiele stukken doorgenomen, en dat vond ik zowel heel prettig lezen als heel nuttig. Ga ik dus nog uitlezen :)

Vooral het hoofdstuk "Sorry excuses we've heard for sloppy programming and why we don't believe them" vond ik erg stijlvol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxRide

MaxxRide

Surf's up

Ik heb net het boek
"Building Secure Software - How to Avoid SEcurity Problems the Right Way"
gekocht. Lag er voor de helft van de prijs, klinkt interessant ik ben benieuwd :)

Verder net Design Patterns Explained uit gelezen, ook erg interessant. Vandaag maar even Design Patterns van GOF besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Pinda schreef op 23 augustus 2004 @ 14:13:
Ik heb net het boek
Verder net Design Patterns Explained uit gelezen, ook erg interessant. Vandaag maar even Design Patterns van GOF besteld :)
In designpatterns explained staan dezelfde patterns als in GOF.

Misschien dat je deze dan meer kunt waarderen:
Pattern-Oriented Software Architecture, Volume 1: A System of Patterns

Worden redelijk wat patterns in behandeld maar dan meer op iets hoger nivo. Verder worden een aantal patterns van gof ook behandeld maar dan dieper (en ook alternatieven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Design Patterns explained vond ik ook een interessant boek. Er staan een aantal 'basisregels' in, die je toch echt helpen bij het definieren van een OO structuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alarmnummer schreef op 23 augustus 2004 @ 14:22:Software Architecture, Volume 1: A System of Patterns

Worden redelijk wat patterns in behandeld maar dan meer op iets hoger nivo.
Wat bedoel je met 'hoger niveau'? Ik ben al langer op zoek naar een tweede boek naast het GoF-boek, en ik zou het graag iets concreter, meer to-the-point hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
DiEana; design patterns explained is een goed boek voor jou denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

whoami schreef op 23 augustus 2004 @ 15:34:
DiEana; design patterns explained is een goed boek voor jou denk ik. ;)
Ik denk het ook ;) Ik ga hem bestellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9021

Ik ben voor mijn werk op zoek naar het volgende. Ik werk voornamelijk met PHP, maar door centralisatie en standaardisatie (we hebben een nieuwe IT manager) zal het binnenkort wel zover komen dat er in ASP gewerkt moet gaan worden.

Voor zover ik het in kan schatten heb ik behoorlijke grote kennis van PHP en basiskennis van JAVA. Aangezien de meeste applicaties richting een MVC framework terecht zullen komen, zal er een .NET taal gebruikt gaan worden denk ik zo.

Wat is de juiste literatuur die mij wegwijs kan maken in het hele .NET gebeuren? Ga er maar van uit dat ik beginner ben m.b.t. VB.NET/C#/ASP.NET :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Als je niet bekend bent met .NET zou ik als eerste beginnen met de algemene informatie over het framework, een goed hiervoor is: "Applied Microsoft .NET Framework Programming" (Jeff Richter) verder misschien een simpel boek over ASP.NET zoals. ASP.NET 1.1. Kickstart (Sams Publihsing) of

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 08:43

koli-man

Bartender!!!!

whoami schreef op 10 juli 2004 @ 01:34:
Human Computer Interaction
uitgever: PRENTICE HALL
ISBN: 0132398648

dit is in principe het boek waar ik de *kuch* wijsheid *kuch* vandaan haal voor het ontwikkelen van GUI's. Het gaat soms een beetje ver, want als je alles gaat opvolgen is het om gek van te worden. Maar een paar hoofdstukken raad ik zéér aan om ze te lezen en zeker op te volgen.

[ Voor 4% gewijzigd door koli-man op 08-09-2004 23:29 ]

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• alienfruit

alienfruit

Ik haal het uit: Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction (http://www.ID-book.com) en een boek van Sun Designing User interfaces. Beidde zijn goed.

[ Voor 9% gewijzigd door alienfruit op 09-09-2004 00:54 ]

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste