[Alg] Centraal boekentopic - part II

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 140.430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik zoek een goed boek over het ontwerpen van business objects\logic.

Het gaat me dus niet zozeer om de lagen erom heen, maar puur om het ontwerpen van de 'domain' layer.

Anoniem: 32938

Expert C# Business Objects
Uitgever: Apress
ISBN: 1590593448

Dit boek zag ik laatst bij donner staan, gaf me een goede indruk dus misschien dat je er iets aan hebt.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00
Ik heb dat boek een maand geleden gekocht en 'k ben het momenteel aan het lezen.
Ik weet niet of dat hetgene is wat Alarmnummer echt naar op zoek is.

In dat boek (van Rockford Lhotka) wordt er een framework gemaakt voor Business Objects. Dat framework zorgt ervoor dat de Business Objects die je maakt (en die dus dat framework gebruiken) n-level undo functionaliteit hebben, support voor Validation Rules, etc....
Ik denk ook dat de Data Access layer min of meer in de Business Objects zal zitten: voor zover ik weet, zal ieder BO een Create / Fetch / Update method hebben die je dan aanroept. Die statements worden dan doorgegeven naar een remoted 'DataPortal'.
't Is best wel een interessant boek, maar ik weet niet of dat hetgeen is waar Alarmnummer naar opzoek is. (Trouwens, ik geloof dat hij dat boek al heeft. :P )

https://fgheysels.github.io/

Anoniem: 32938

ik ben nu patterns of enterprise application architecture aan het lezen en vind dat ook een aardig boek. Maar hier worden alle layers besproken maar veel verwijzingen naar andere literatuur. Van het weekend ga ik maar eens naar O/R mappers kijken. Ik heb geen idee hoe ze werken. Of er gratis alternatieven zijn etc...

Maar ik vind dat C# expert objects boek ook aardig interessant. Zet ik dus bovenaan mijn lijstje :)

offtopic:
een cursusje nederlands kan ik ook wel weer eens gebruiken

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 32938 op 09-09-2004 12:07 ]

Anoniem: 111538

Ik wil me graag eens verdiepen in de wereld van Visual C++.Net.

Daarom vroeg ik me af welk boek ik het beste aan kan schaffen. Ik zelf had het volgende in gedachte:

http://www.nl.bol.com/is-...&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1

Maar misschien weet iemand me te vertellen dat er een veel beter boek te koop is.
Het liefst heb ik een nederlands boek, maar engels vind ik ook goed.

Welk boek bevelen jullie mij aan, en vooral ook waarom.

Alvast bedankt

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 15:56
Ik ben op het moment bezig met 'Accelerated C++'. Goed boek als je al wat C en PHP voorkennis hebt. Helaas zit ik echt krap bij tijd, maar tot nu toe een tevreden lezer.

zeroxcool.net - curity.eu

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 22:06
Anoniem: 111538 schreef op 15 september 2004 @ 17:35:
Ik wil me graag eens verdiepen in de wereld van Visual C++.Net.
Het beste boek bestaat niet.

Heb je al geen/enige/veel ervaring met andere programeer talen, zoals C of C++, Java? De meeste boeken zijn in het Engels, zo nu en dan zit er een Nederlandse tussen maar je meer keuze uit Engels-talige boeken. Wil je een beginners-boek of kun je die fase al overslaan?

Zo zijn er nog veel meer vragen die je kunnen helpen om een bepaald boek, cq categorien aan boeken, aan te schaffen.

[ Voor 18% gewijzigd door Sybr_E-N op 15-09-2004 19:03 ]

Anoniem: 111538

Ik kan best wel goed PHP en heb er ook, voor zover mogelijk in php5, OOP geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84120

Ik liep vandaag bij ons door de stad (helmond), en zach dat een boekhandel een totale uitverkoop had. Dus ik denk, even kijken. Ik vond een boek dat mijn aandacht trok. Dat was Hacker Protected van Juul Mulder (Sybex Nederland, 2000).

Dat boek was eerste druk, ISBN 90-419-0826-9, en koste 12 euro 50. Het leek me een interresant boek, omdat er een deel was over het beveiligen van Windows en van Unixnetwerken en een deel over 'veiliger' programeren, een vrij algemeen boek dus. Maar, aangezien ik niet veel tijd had, en ik op internet maar twee links kon vinden bij google (http://www.google.nl/sear...22hacker+protected%22&lr=) wil ik dus vragen of iemand het boek kent, en of het nu (vier jaar na druk) nog waard is dat boek aan te schaffen.

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 16:18
Ik heb nu dus het boek "Professional C#, 3rd Edition" besteld. Lijkt me goed boek, maar wat ik me nu afvraag: waarom is de 2nd Edition dúúrder dan de 3rd? 8)7 Ik las wel op Amazon dat in deel 3 de index eruit gelaten is ofzo, maar dat die ook weer online te vinden is.

edit:

Implicitiet bedoelde ik: weet iemand waarom editie 3 goedkoper is? Is deze dan ook slechter? Of is het gewoon een kwestie dat editie 2 niet meer leverbaar is ofzo?

Staat trouwens op de site ook een Appendix D: C# for C++ Developers. En verder hoofdstuk 1 online, wat een goede introductie tot .NET is en de samenhang van C# daarbij.

[ Voor 13% gewijzigd door riezebosch op 30-09-2004 10:20 ]

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Anoniem: 26306

Wat ik erg belangrijk vind bij zulke boeken:
Gaat de auteur ervanuit dat je bijvoorbeeld Visual Studio .NET 2003 gebruikt, of worden er pure code voorbeelden gegeven, en niet door drag&drop samengesteld gedoe?

Ik heb de laatste tijd wat tijd besteed aan het proberen het framework een beetje onder de knie te krijgen, maar van sommige artikelen, tutorials en voorbeelden moest ik bijna huilen omdat het niet eens echt over .NET ging, maar meer over hoe je iets in elkaar kunt slepen met VS.

Ik bedoel: als je als auteur voorbeelden gaat geven waarvoor je wel eerst met VS een paar handelingen moet verrichten, dan ga je een beetje kort door de bocht. Dat staat wat mij betreft compleet los van de taal en het framework.

Kan iemand me vertellen of bovengenoemde boeken het ook op die manier doen?

• whoami
Anoniem: 26306 schreef op 29 september 2004 @ 20:11:
Gaat de auteur ervanuit dat je bijvoorbeeld Visual Studio .NET 2003 gebruikt, of worden er pure code voorbeelden gegeven, en niet door drag&drop samengesteld gedoe?
Ik heb de eerste versie van dat boek, en in de eerste hoofdstukken wordt er ingegaan op .NET en de taal C# zelf. Dit dus alles zonder dat er een IDE aan te pas komt.
In verdere hoofdstukken wordt er ingegaan op remoting, webforms, winforms, security, .... en wordt er wel VS.NET gebruikt dacht ik, maar daar wordt niet zoveel aandacht aan besteed. De nadruk ligt echt op de code.

• Rolgordijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06-2022
Anoniem: 26306 schreef op 29 september 2004 @ 20:11:
Persoonlijk vind ik Essential .NET, Volume I: The Common Language Runtime een goed boek. Het beperkt zich puur tot the CLR en gaat dus niet in op IDE's of iets dergelijks. De schrijfstijl valt te omschrijven als zakelijk, hierdoor leest het boek minder prettig dan bijvoorbeeld een O'Reilly boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01-2019
Ik ben op zoek naar een boek over designpatterns en dan het liefst gericht op het .NET Framework/C#, nu zag ik dit boek bij Addison - Wesley:

Design Patterns in C#
By Steven John Metsker
ISBN: 0321126971

http://www.awprofessional.com/bookstore/browse.asp?st=41922

Heeft iemand dit boek al eens gelezen? En is het dan waard om dit boek te kopen?
Ik zag ook dit boek:

C# Design Patterns: A Tutorial

Maar als ik de titel moet geloven dan ben ik bang dat het niet erg diep op de materie in gaat. Wat denken jullie er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ik snap niet dat, als men een boek wil over design patterns (architectuur) dat men dan belang hecht aan de taal die men gebruikt om de patronen te illustreren.
Het is toch vooral de gedachtengang die je moet begrijpen en die je zelf moet leren om onder de knie te krijgen. Of de voorbeeldjes die men in dat boek dan aanhaalt in C#, Java, C++ of een andere OO taal geschreven zijn, doet er IMHO niet veel toe.
Meestal staan er ook wel UML diagrammen in, waar je IMO veel meer aan hebt, dan aan de code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

AquilaDus schreef op 01 oktober 2004 @ 14:31:
Ik ben op zoek naar een boek over designpatterns en dan het liefst gericht op het .NET Framework/C#, nu zag ik dit boek bij Addison - Wesley:
Ik zou niet zozeer voor een algemeen design patterns boek gaan voor een boek in een specifieke taal, maar eerder voor een goed boek: het GoF boek.. of design patterns explained.

Voor specifieke patterns voor het .NET platform zou ik denk ik toch voor een ander boek gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Het GoF boek is een goed boek, maar ik zie het eerder als een naslag-werk dan als een echt leerboek.
Als je echt iets wilt leren ivm design patterns, en beter wilt begrijpen hoe men ertoe komt, dan ben je imo beter af met het Design Patterns Explained boek.
Het beste is natuurlijk als je ze alletwee hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
whoami schreef op 01 oktober 2004 @ 14:41:
Het GoF boek is een goed boek, maar ik zie het eerder als een naslag-werk dan als een echt leerboek.
Als je echt iets wilt leren ivm design patterns, en beter wilt begrijpen hoe men ertoe komt, dan ben je imo beter af met het Design Patterns Explained boek.
Het beste is natuurlijk als je ze alletwee hebt. :)
Bedoel je dit boek:

Design Patterns Explained: A New Perspective on Object-Oriented Design, 2nd Edition
By Alan Shalloway, James Trott.

http://www.awprofessional.com/title/0321247140

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ja. Ik vind het een goed boek, maar het bevat (voor zover ik me herinner) geen code voorbeelden in C#. (Wel in Java of C++, welke van de twee het is weet ik niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
En is dit dan het GoF boek waar jullie naar verwezen:

Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software
By Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides.

http://www.awprofessional.com/title/0201633612

Ik zie wel dat dit boek al 10 jaar oud is. Of is dit boek zo tijdloos dat het nu nog steeds goed bruikbaar is als naslagwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
AquilaDus schreef op 01 oktober 2004 @ 14:52:

Ik zie wel dat dit boek al 10 jaar oud is. Of is dit boek zo tijdloos dat het nu nog steeds goed bruikbaar is als naslagwerk?
Wat zegt leeftijd als de basisprincipes nog hetzelfde gebleven zijn?
Het is hèt boek op gebied van design patterns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

AquilaDus schreef op 01 oktober 2004 @ 14:52:
in 9 van de 10 design patterns boeken staan dezelfde patterns in als in dat boek.

[ Voor 29% gewijzigd door Alarmnummer op 01-10-2004 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
Ah oke, bedankt voor de informatie. Dan denk ik dat ik eens ga kijken wat er in de eerste editie van Design Patterns Explained staat en dan denk ik dat ik de 2e editie bestel die er over 2/3 weken aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
O ik lees net het volgende over dat boek:

Using dozens of new C# and updated Java examples

Dus dat is dan toch mooi meegenomen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolgordijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06-2022
AquilaDus schreef op 01 oktober 2004 @ 14:31:
Design Patterns in C#
By Steven John Metsker
ISBN: 0321126971

http://www.awprofessional.com/bookstore/browse.asp?st=41922

Heeft iemand dit boek al eens gelezen? En is het dan waard om dit boek te kopen?
Ik heb hem gelezen en vond het een erg zwak boek. Zijn vuurwerkfabriek voorbeelden zijn nogal kinderachtig en moeten echt binnen de context van het pattern worden gewrongen.

Je kan beter het GOF boek kopen, en als je dat boek al hebt is Design Patterns in C# je geld zeker niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowinG
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:55
Ik was van plan om
Aplying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and the Unified Process
te kopen totdat ik ontdekte dat ik best wel even kon wachten.
Op 22 oktober komt editie 3 uit:
Applying UML and Patterns : An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development (3rd Edition) :D

Niet toevallig een recencist geweest die em al in handen heeft gehad? (
alienfruit toevallig? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 23:56

alienfruit

the alien you never expected

Nee, sorry moet momenteel te veel boeken die ik nog moet lezen :+ Du heb men vriendelijk gevraagd of ze willen stoppen met het sturen van boeken :) In combinatie met het technisch recenseren van een A!Press boek en een Plone gerelateerd boek, is het toch wat te druk :(

[ Voor 30% gewijzigd door alienfruit op 12-10-2004 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Een boek dat ik aan m'n wishlist toevoeg:
Software factories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

[edit]
Reply op een heel oud bericht.. heeft geen zin dus.

[ Voor 84% gewijzigd door Alarmnummer op 12-10-2004 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
Pattern-Oriented Software Architecture Volume 1: A System Of Patterns

ISBN: 0-471-95869-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

FallenAngel666 schreef op 12 oktober 2004 @ 19:05:
Pattern-Oriented Software Architecture Volume 1: A System Of Patterns

ISBN: 0-471-95869-7
Deel 3 is trouwens net verschenen:
Pattern-Oriented Software Architecture, Patterns for Resource Management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
*kick*
Heeft er hier iemand het boek 'Software factories' (voor linkje, zie m'n post hierboven), en wat vind / vond je ervan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017

RSD

Ok, ik ben op zoek naar een goed j2me games boek. Ik heb er al een aantal gezien, maar om teleurstelling te voorkomen zou ik graag jullie mening willen weten. Het boek moet ook MIDP 2.0 dekken als het kan wat betreft connectivity.

Zelf vond ik:

http://www.computerboek.n...762400151181&ReferrerID=4

en op donner:

http://www.donner.nl/doma...00000539_2_10000000001792

Iemand misschien een tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 21:27

pjvandesande

GC.Collect(head);

Deze beviel mij wel:
J2ME - Game Programming van Martin Wells

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met J2ME, maar deze is een leuk begin. Het had van mij wel iets hoger nivo gemogen, kwa design patterns etc. Zeker omdat het J2ME een wat anderen aanpak vereist soms.

Dit boek begint echt bij 0, als je wat meer ervaring hebt zou ik kiezen voor een anderen boek. Ik zoek zelf ook nog naar een wat dieper boek om het zo maar te zeggen.
Maar nogmaals, als je wilt beginnen met J2ME, is dit een leuk begin. Zeker omdat deze ook over de IDE praat etc.

[ Voor 76% gewijzigd door pjvandesande op 15-11-2004 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Hmm... ik weet niet hoe handig zo`n j2me gameboek nou is. De midp2.0 game api bestaat maar uit een paar lullige classes en een javadoc voldoet daar redelijk. Ik zou persoonlijk mijn geld uitgeven aan een goed algemeen game programming boek en/of een goed algemeen j2me boek.

[ Voor 7% gewijzigd door Alarmnummer op 15-11-2004 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:37
Jason Lam heeft op zijn website een boek over j2me en gaming gereleased dat je gratis kan downloaden.
Het boek is nog niet helemaal af en gaat ook meer over hoe je een game opzet en dat uitwerkt ipv hoe je echt mooie GUI's in mekaar zet.
Maar al met al toch misschien even de moeite waard om te bekijken...

Hier vind je meer info over zijn boek: http://www.jasonlam604.com/books.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik heb dat boek ook doorgelezen en dat boek heeft alles behalve nivo. Leuk als introductie, maar verder geen klap waard.

[ Voor 27% gewijzigd door Alarmnummer op 15-11-2004 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017

RSD

Dus een algemeen j2me boek is beter...

Welke is er geod dan.. bij donner had ik bijv een boek ook over j2me.. daar was gewoon wat source code afgedrukt en meer niet... volgens mij is dat niks dus.. en ik wil graag een boek, zodat ik in de trein wat te lezen heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

RSD schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:25:
Dus een algemeen j2me boek is beter...

Welke is er geod dan.. bij donner had ik bijv een boek ook over j2me.. daar was gewoon wat source code afgedrukt en meer niet... volgens mij is dat niks dus.. en ik wil graag een boek, zodat ik in de trein wat te lezen heb..
Ik zou dan even bij AMAZON kijken en een boek uitzoeken die (het liefst) veel reviews heeft en goeie cijfers (veel sterren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73593

Ik ben niet de beste boekrecensent, maar ik ben gisteren met "Applicaties ontwikkelen in LINUX" ("Developing Linux Applications with GTK+ and GDK") van Eric Harlow aan de slag gegaan. De paar uur dat ik er door heb gebladerd waren dus verspilde tijd.

Die man, die toevallig een Bachelor of Science degree aan de universiteit van Delaware heeft, kan _niet_ programmeren. En ja, dat hoor je uit mijn mond. char[] casten naar char *, 0 casten naar char (en andere compleet nutteloze of juist foute casts), dingen als 'variabele = variabele + 1', onlogische en/of omslachtige oplossingen voor (wiskundige) problemen, magic numbers, inconsistentie in commentaar (het meeste commentaar heeft ook weinig te maken met wat de code doet), karakters met karakterarrays vergelijken, voorbeeldjes die niet compilen, voorbeeldjes die niet werken (ik zal als ik thuis ben deze post eens editen met een functie die ik tegen ben gekomen om trailing zero's te verwijderen van een floating point-getal in een string), kortom: niet kopen.

Een van de voorbeeldjes die ik had overgetypt en gecompileerd (na uren compiler errors wegwerken :P), was een rekenmachine. Er moesten zo'n 12 knoppen in komen en aan alles was gedacht. Resultaat: een venster met 3 knoppen ('7', '8' en '/') en een label. De rekenmachinelogica zelf was ook om te huilen.

Ik ben nu door http://developer.gnome.org/doc/GGAD/ggad.html aan het lezen, en die stoomcursus GTK+ deed me meer goed dan dat hele boek.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 73593 op 15-11-2004 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-05 17:00
Anoniem: 73593 schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:22:
Ik ben niet de beste boekrecensent, maar ik ben gisteren met "Applicaties ontwikkelen in LINUX" ("Developing Linux Applications with GTK+ and GDK") van Eric Harlow aan de slag gegaan. De paar uur dat ik er door heb gebladerd waren dus verspilde tijd.

Die man, die toevallig een Bachelor of Science degree aan de universiteit van Delaware heeft, kan _niet_ programmeren. En ja, dat hoor je uit mijn mond. char[] casten naar char *, 0 casten naar char (en andere compleet nutteloze of juist foute casts), dingen als 'variabele = variabele + 1', onlogische en/of omslachtige oplossingen voor (wiskundige) problemen, magic numbers, inconsistentie in commentaar (het meeste commentaar heeft ook weinig te maken met wat de code doet), karakters met karakterarrays vergelijken, voorbeeldjes die niet compilen, voorbeeldjes die niet werken (ik zal als ik thuis ben deze post eens editen met een functie die ik tegen ben gekomen om trailing zero's te verwijderen van een floating point-getal in een string), kortom: niet kopen.

Een van de voorbeeldjes die ik had overgetypt en gecompileerd (na uren compiler errors wegwerken :P), was een rekenmachine. Er moesten zo'n 12 knoppen in komen en aan alles was gedacht. Resultaat: een venster met 3 knoppen ('7', '8' en '/') en een label. De rekenmachinelogica zelf was ook om te huilen.

Ik ben nu door http://developer.gnome.org/doc/GGAD/ggad.html aan het lezen, en die stoomcursus GTK+ deed me meer goed dan dat hele boek.
Dan kun je denk ik beter http://www.amazon.co.uk/e...1_xgl/026-8098586-2519602 kopen. Het boek wat jij noemt (GGAD) is verouderd en bedoeld voor GTK 1. Het boek wat ik noem is (ik heb het niet zelf gelezen) vrij goed en uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Martin, hoe weet jij nu of een boek goed is als je het zelf nog niet gelezen hebt?
Je kan je wel baseren op reviews etc, maar dat wil nog niet zeggen dat jij dat een goed / uitgebreid boek gaat vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Alarmnummer schreef op maandag 15 november 2004 @ 10:04:
Hmm... ik weet niet hoe handig zo`n j2me gameboek nou is. De midp2.0 game api bestaat maar uit een paar lullige classes en een javadoc voldoet daar redelijk. Ik zou persoonlijk mijn geld uitgeven aan een goed algemeen game programming boek en/of een goed algemeen j2me boek.
Het boek, vind ik jammer, is echt gericht op beginners. Maar ik heb er nu 1 gelezen, omdat ik deze toevallig voor een prikkie kon meenemen, maar als je halverwegen begint is het nog best intressant.

Er word vooral veel aandacht besteet aan je design voor een GSM, dus weinig CPU en weinig geheugen. Opzich wel intressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-05 17:00
whoami schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:02:
Martin, hoe weet jij nu of een boek goed is als je het zelf nog niet gelezen hebt?
Je kan je wel baseren op reviews etc, maar dat wil nog niet zeggen dat jij dat een goed / uitgebreid boek gaat vinden...
Ok, ik weet het niet zeker, maar ik heb de inhoudsopgave bekeken en stukjes gelezen uit het boek. De onderwerpen die worden behandeld zijn zeer divers en dus is het een uitgebreid boek. De stukjes die ik heb gelezen waren ook van goede kwaliteit. Het zou kunnen dat de rest een stuk minder van kwaliteit is, maar dat is niet aannemelijk. Aangezien er verder weinig boeken zijn die GTK+/Gnome behandelen, en er op diverse weblogs van open-source developers positief over is geschreven leek het me handig dit te adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jAnO!
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 13:12

jAnO!

lalalavanillevla

Zo even wat persoonlijk boekennieuws:

Gisteren besteld op Amazon:
Head first design patterns,
Bates Sierra Freeman Freeman
ISBN: 0596007124

Net nieuw en heeft goede reviews. Vooral op mijn favo javasite javaranch, maar dat is ook niet zo verwonderlijk aangezien de auteurs daar ook rondhangen ;)
Wil het boek hebben ter aanvulling van het GOF boek, wat veel te droog is naar mijn smaak.

Verdere recente aankopen:
(Ik heb oktober in India gezeten, dus schrik niet)

Java Extreme Programming Cookbook, Burke & Coyner, O'Reilly
Java Performance Tuning, Sharizi , O'Reilly
Java 1.5 Tiger A Developer's Notebook, McLaughin & Flanagan, O'Reilly
Ant The Definitive Guide , Tilly & Burke, O'Reilly
SQL Pocket Guide, Gennick, O'Reilly
Learning UML, Alhir, O'Reilly
Java Cookbook SE, Darwin, O'Reilly

Bij elkaar denk ik nog geen 50 E :P

When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

jAnO! schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:33:
Net nieuw en heeft goede reviews. Vooral op mijn favo javasite javaranch, maar dat is ook niet zo verwonderlijk aangezien de auteurs daar ook rondhangen ;)
Wil het boek hebben ter aanvulling van het GOF boek, wat veel te droog is naar mijn smaak.
Ik vind gof ook een beetje droog en vind design patterns explained een hele leuke aanvulling erop. Nagenoeg dezelfde patterns worden erin behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36849

Ik heb dit boek gekocht: Holub on Patterns en ben er nu in aan het lezen. De GoF patronen worden er in besproken adhv "real world" code. Die aanpak spreekt me wel aan. Amazon link

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 36849 op 23-11-2004 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:19

Tomatoman

Fulltime prutser

Nog nergens ben ik boeken tegengekomen over Delphi 2005. Ik zoek met name een uitgebreid naslagwerk (expert level) over
• gebruik van .NET in Delphi
• de nieuwe features van Delphi 2005
Weet iemand al wat meer over binnenkort verschijnende boeken?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik ben een beetje aan het twijfelen welk boek ik moet kopen. Ik heb Applying UML & Patterns gelezen, hierna ben ik erg nieuwsgierig geworden naar Design Patterns en deze heb ik daardoor ook aangeschaft. Zoals hier ook gezegd wordt is hij erg droog en moeilijk terug te koppelen naar eigen problemen met programmeren. Nu zoek ik een boek dat deze barriere een beetje doorbreekt en me helpt om beter te kunnen zien waar ik patterns zoal kan toepassen en wat de kracht ervan is.

Ik zie hier aanbevelingen naar Design Patterns Explained, ik lees ook veel goede reviews op amazon alleen schrikt de eerste review me een beetje af. Daarin wordt verteld dat je design patterns zelf beter kunt lezen en dat het 2de hoofdstuk hiervan al meer waard is dan dit hele boek. In hoeverre is dit waar en is dit boek verder wel echt wat ik zoek?

Verder zag ik nog Pattern-Oriented Software Architecture, Volume 1: A System of Patterns. Hier ook goede reviews over, maar hij is wel gelijk 2x zo duur als de vorige en ik weet niet zo zeker of dit nou wel een logische volgende stap is en wat ik zoek.

Wat zal ik eens kiezen?

[ Voor 5% gewijzigd door Michali op 24-11-2004 11:46 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Michali schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:45:
Ik zie hier aanbevelingen naar Design Patterns Explained, ik lees ook veel goede reviews op amazon alleen schrikt de eerste review me een beetje af. Daarin wordt verteld dat je design patterns zelf beter kunt lezen en dat het 2de hoofdstuk hiervan al meer waard is dan dit hele boek. In hoeverre is dit waar en is dit boek verder wel echt wat ik zoek?
Ik heb ze beide en vanuit praktisch oogpunt is design patterns explained echt 100x keer prettig om te lezen en zeker geen miskoop. Dus als je begint met design patterns (en zelfs al ben je al wat meer gevorderd) dit boek is goed.

Ik vind het vooral prachtig dat de auteur volledig begint te ontwerpen vanuit patterns. Iedere pattern schept de context waarin de volgende pattern toegepast kan worden. Hij geeft zelf daarna ook toe dat dit geen prettige oplossing is doordat er altijd een vaag maar wel extreem belangrijk gebied is dat niet door patterns opgevuld kan worden.
Verder zag ik nog Pattern-Oriented Software Architecture, Volume 1: A System of Patterns. Hier ook goede reviews over, maar hij is wel gelijk 2x zo duur als de vorige en ik weet niet zo zeker of dit nou wel een logische volgende stap is en wat ik zoek.
met POSA zit je op een veel hoger nivo met patterns te werken. Als je nog maar net begint met patterns dan is dit misschien niet de beste aankoop. Maar naarmate je meer ervaring krijgt (+ je meer geinteresseerd ben in architectuur in grote lijnen) dan is dit een boek die uiteindelijk naast bed moet komen te liggen.

POSA gaat trouwens erg diep in op patterns, leest erg prettig (prettiger dan GOF) en er komen ook erg veel alternatieven aan bod.

Je zou ook nog eens kunnen kijken naar Patterns of Enterprise Application Architecture.

[ Voor 14% gewijzigd door Alarmnummer op 24-11-2004 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
POSA klinkt wel als een interessant boek.
Volgens de site van 'het computerwinkeltje' hebben ze daar echter volume 1 niet, maar wel vol2 en vol3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Alarmnummer schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:34:

met POSA zit je op een veel hoger nivo met patterns te werken. Als je nog maar net begint met patterns dan is dit misschien niet de beste aankoop.
Ik vind het juist een ideaal boek om mee te starten. Duidelijke tekstuele uitleg aangevuld met diverse UML diagrammen en voorbeeld code (c++ geloof ik). Het belangrijkste vind ik dat de samenhang tussen de patronen centraal staat.
Op zichzelf staande patronen leren is leuk, maar als je ziet hoe ze samenwerken krijg je m.i. een beter inzicht in de toepassing er van (zie het schema helemaal achterin het boek). Dat vind ik zelf, als beginner, erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Alarmnummer schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:34:
[...]

Ik heb ze beide en vanuit praktisch oogpunt is design patterns explained echt 100x keer prettig om te lezen en zeker geen miskoop. Dus als je begint met design patterns (en zelfs al ben je al wat meer gevorderd) dit boek is goed.

Ik vind het vooral prachtig dat de auteur volledig begint te ontwerpen vanuit patterns. Iedere pattern schept de context waarin de volgende pattern toegepast kan worden. Hij geeft zelf daarna ook toe dat dit geen prettige oplossing is doordat er altijd een vaag maar wel extreem belangrijk gebied is dat niet door patterns opgevuld kan worden.

[...]

met POSA zit je op een veel hoger nivo met patterns te werken. Als je nog maar net begint met patterns dan is dit misschien niet de beste aankoop. Maar naarmate je meer ervaring krijgt (+ je meer geinteresseerd ben in architectuur in grote lijnen) dan is dit een boek die uiteindelijk naast bed moet komen te liggen.

POSA gaat trouwens erg diep in op patterns, leest erg prettig (prettiger dan GOF) en er komen ook erg veel alternatieven aan bod.

Je zou ook nog eens kunnen kijken naar Patterns of Enterprise Application Architecture.
Bedankt, helemaal duidelijk zo. Ik heb inmiddels Design Patterns Explained besteld.

Ook heb ik Patterns of Enterprise Application Architecture bekeken en ook besteld, vooral ook omdat er een erg goed stuk over O/R mapping in staat (zoals ik heb gelezen), hier ben ik ook veel mee bezig namelijk laatste tijd. Verder ligt het ook wel in de richting die ik zoek, dus ook bruikbaar.

POSA laat ik nog even voor wat het is, die bestel ik wel als ik hier wat verder mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jAnO!

jAnO!

lalalavanillevla

Michali schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:10:
[...]

Bedankt, helemaal duidelijk zo. Ik heb inmiddels Design Patterns Explained besteld.

Ook heb ik Patterns of Enterprise Application Architecture bekeken en ook besteld, vooral ook omdat er een erg goed stuk over O/R mapping in staat (zoals ik heb gelezen), hier ben ik ook veel mee bezig namelijk laatste tijd. Verder ligt het ook wel in de richting die ik zoek, dus ook bruikbaar.

POSA laat ik nog even voor wat het is, die bestel ik wel als ik hier wat verder mee ben.
Ik hoop dat ik deze snel binnen heb:
http://www.amazon.com/exe...-4113602?v=glance&s=books

De reviews worden met de dag positiever. Ik zal mijn bevindingen dan ook zsm hier posten.

When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ziet er ook goed uit. Ben benieuwd wat je er over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 22:20

MaxxRide

Surf's up

POSA heeft trouwens imo een andere insteek dan design patterns. POSA richt zich op architecturen waar patterns zich richt op class niveau, een implementatie van een architectuur.

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jAnO!

jAnO!

lalalavanillevla

Head first Design Patterns is binnen!

Kan em niet neerleggen, wat een heerlijk boek. Absolute aanrader!
Misschien van de week wat meer feedback, maar nu heb ik het te druk met lezen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Alarmnummer schreef op dinsdag 17 augustus 2004 @ 17:35:
Weet iemand een goed algemeen boek over zoeken? En dan allerlei zoektechnieken, searchengines zoals google, maar ook andere technieken. En dan niet 1 boek dat volledig in de diepte gaat (en maar 1 onderwerp behandeld), maar het redelijk oppervlakkig houd.
Mining the Web: Analysis of Hypertext and Semi Structured Data

Precies wat ik zoek. Echt een geweldig boek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik heb Design Patterns Explained inmiddels bijna uit. Ik vind het een erg helder en duidelijke introductie voor design patterns. Precies de stof die je nodig hebt om goed met patterns verder te kunnen. Legt de concepten van OO en de gedachten en inzichten achter Design Patterns erg goed uit. Het laat je vooral op een wat hoger niveau nadenken en zorgt dat je niet zo direct op de voorbeelden ingaat, maar meer naar het idee kijkt. Aanrader dus.

Ook uit Patterns of Enterprice Application Architecture heb ik heel wat bruikbare stof gehaald. Ik heb inmiddels al een aardig o-r mapping framework opgebouwd (precies genoeg voor mijn eisen). Geeft ook goede voorbeelden voor alternatieven als je niet zo veel kracht nodig hebt, maar snel in in elkaar moet zetten. Ook worden deze allen vergeleken zodat je hier zelf een goede keus uit kan maken. Ben er nog niet helemaal doorheen, het is ook niet echt een boek dat je van begin tot eind leest (zoals het boek wat ik hierboven noemde). Ook zeker een aanrader als je serieus met OO begint en tegen database problemen aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Een studieboek van mij uit het voorgaande cursusjaar:

Titel: Data Structures and Algorithms in Java
Auteur: Robert Lafore
ISBN: 0672324539

Erg handig als je niet erg thuis bent in de verschillende datastructuren.
Wat zijn de voor- en nadelen van een bepaalde datastructuur, welke datastructuur moet je in een bepaalde situatie kiezen etc. Ook wordt er aandacht besteed aan verschillende algorithmen van simpel (bubblesort, selectionsort, insertionsort etc.) tot complex (shellsort, quicksort, radixsort etc.). Verder komen zaken als iteratoren en recursie ook uitvoerig aan bod.

Zelf vind ik het een erg compleet (mag ook wel in een kleine 800 pagina's) en duidelijk boek. Overigens is dit boek niet specifiek op Java gericht, alleen de voobeeld code is allemaal Java. Het richt zich dus niet specifiek op de datastructuren uit het collections framework van Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 13:48

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb een korte vraag: Ik heb een 2 1/2 jaar geleden geprogrammeerd in Visual C++ voor een half jaar (stage). Daarvoor heb ik de HIO gedaan, hier heb ik c++-builder gehad (daarvoor natuurlijk gewoon C programmeren).

Ik wil m'n Visual C++ kennis weer wat bijwerken en veel bijleren natuurlijk, zodat ik goed daarmee aan de slag kan.

Ik zoek geen discussie over of Visual of Borland beter is, of dat ik een goed C++ boek moet kopen, ik wil het echt specifiek over Visual hebben, aangezien ik hierin verder moet in de toekomst.

Ik wil me de volgende boeken halen:

- "Teach Yourself Visual C++ 6 in 21 Days" van Davis Chapman;
- "De programmeertaal C++" van Stroustrup.

Dit ga ik natuurlijk ook als referentie materiaal gebruiken, maar eerst is de bedoeling het door te lezen.

Wat ik zo met de search hier heb gevonden, wordt ''in 21 days" veel aangeraden en de ander is gewoon de bijbel :) (die zal ik dus zeker kopen, behalve als iemand een goede reden heeft om het niet te doen). Ik neem van deze laatste de Nederlandse versie, is dit een goede vertaling t.o.v. de Engelse? Ik kan wel Engels, maar Nederlands leest toch weer net wat makkelijker.

Alvast erg bedankt voor jullie reacties!

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Ik heb de nederlandse versie hiervan en die bevalt me prima.
Zeker wel een aanrader.

Maar het is idd niet gericht op een compiler dus als je je VCkennis wilt ophalen zul je er een ander boek bij moeten kopen. Die "in 21 days" ken ik niet dus kan er niet over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 09:55

igmar

ISO20022

Boy schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 10:27:
Ik wil me de volgende boeken halen:

- "Teach Yourself Visual C++ 6 in 21 Days" van Davis Chapman;
Stroustrup is een aanrader, daar worden behalve de basic OO zaken ook de wat meer geavanceerdere C++ zaken in behandeld. Erg fijn boek, vooral als de parate kennis wat is weggezakt.

Het andere boek kan ik weinig over zeggen, maar ik zou het zelf niet halen als het alleen is om C++ kennis op te doen : Daar is het eerste boek in ruime mate toereikend voor. Visual Studio en de huidige daar op lijkende pakketten wijzen zichzelf wel als het gaat om GUI's bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

igmar schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 10:44:
[...]

Stroustrup is een aanrader, daar worden behalve de basic OO zaken ook de wat meer geavanceerdere C++ zaken in behandeld. Erg fijn boek, vooral als de parate kennis wat is weggezakt.

Het andere boek kan ik weinig over zeggen, maar ik zou het zelf niet halen als het alleen is om C++ kennis op te doen : Daar is het eerste boek in ruime mate toereikend voor. Visual Studio en de huidige daar op lijkende pakketten wijzen zichzelf wel als het gaat om GUI's bouwen.
Ok, Stroustrup it is iig :)

maar dat andere, dat is echt om het Visual gedeelte duidelijk te leren kennen, ik wil niet 'zomaar wat beginnen en dan met een met wat leren', ik wil weten wat ik doe, weten hoe Visual werkt...het gaat erom dat als je erin programeert, je alleen goed wordt als je weet wat het doet, dan alleen weten hoe je het moet doen...naar mijn idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Is er iemand bekend met dit boek:
refactoring to patterns
En zoja, wat vond je ervan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

whoami schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 15:40:
Is er iemand bekend met dit boek:
refactoring to patterns
En zoja, wat vond je ervan ?
Stukje uit gelezen. Leuk boek voor de mensen die een handje hebben van overdesign. Alleen jammer dat hij begint met een slecht voorbeeld.

voor de java mensen onder ons:
hij wil in een combobox een speciale toString hebben voor de elementen. Zijn oplossing is dan een vrij gecompliceerde (een decorator). Zijn collega zegt: rag er maar een wrapper object met alleen een goeie toString (en equals). En Alarmnummer zegt: pas dan die Renderer aan van die JCombobox, daar is dat ding helemaal voor gemaakt.

(de toString van het object zelf kon niet aangepast worden).

[ Voor 9% gewijzigd door Alarmnummer op 28-12-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 14-04 17:27
Teach yourself VC++6 is natuurlijk niet zo'n verstandig boek, want VC++6 is End Of Life, uitverkocht, voltooid verleden tijd, etcetera. Microsoft is inmiddels aan de beta's van 8 bezig, en VC7.0 / 7.1 (aka .NET 2005, en 2002/2003 ) zijn de gangbare versies. In het bijzonder staat MFC op de tocht, terwijl dat 7 jaar geleden nog modern was (toen VC6 uitkwam).

Wat bedoel je overigens, "aangezien ik hiermee in de toekomst verder moet"?

Ik zou je adviseren om toch voor de Engelse versie te gaan, juist omdat je meer wil gaan doen. Alle boeken op medium en gevorderd nivo zijn in het Engels (Scott Meyers, Herb Sutter).

http://www.accu.org/bookr...ws/0sb/beginner_s_c__.htm

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

MSalters schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 17:48:
Teach yourself VC++6 is natuurlijk niet zo'n verstandig boek, want VC++6 is End Of Life, uitverkocht, voltooid verleden tijd, etcetera. Microsoft is inmiddels aan de beta's van 8 bezig, en VC7.0 / 7.1 (aka .NET 2005, en 2002/2003 ) zijn de gangbare versies. In het bijzonder staat MFC op de tocht, terwijl dat 7 jaar geleden nog modern was (toen VC6 uitkwam).

Wat bedoel je overigens, "aangezien ik hiermee in de toekomst verder moet"?

Ik zou je adviseren om toch voor de Engelse versie te gaan, juist omdat je meer wil gaan doen. Alle boeken op medium en gevorderd nivo zijn in het Engels (Scott Meyers, Herb Sutter).

http://www.accu.org/bookr...ws/0sb/beginner_s_c__.htm
Nou, ik ga hiermee verder aangezien ik bij een bedrijf ga werken (zoals de meeste bedrijven) welke programmeerd in Visual, niet Borland. Ik zal sowieso meer talen erbij gaan leren daar, maar ik wil gewoon mijn kennis qua Visual op een voldoende pijl hebben wanneer ik begin. Wat adviseer jij mij dan, welk boek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Boy: maar die bedrijven werken hoogstwaarschijnlijk wel met VS 7(.1), niet met VS 6

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

.oisyn schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:34:
Boy: maar die bedrijven werken hoogstwaarschijnlijk wel met VS 7(.1), niet met VS 6
Ja, ok, maar ik heb geen boek gezien wat om Visual C++ 7 gaat, alleen om 6. En dan nog, als je 6 kent, zoveel verschillende kan 7 ook weer niet zijn, alleen meerdere opties en het zal niet zo moeilijk zijn om deze dingen er weer bij te leren / leren kennen..of zie ik dat verkeerd?

edit:

Trouwens, ik heb de twee boeken vanmiddag besteld. Ik had niet verwacht nog reacties te krijgen en moet het zo snel mogelijk gaan bijspijkeren aangezien ik binnenkort begin...

[ Voor 17% gewijzigd door Boy op 29-12-2004 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

of zie ik dat verkeerd?
Ja, een hoop dingen in de IDE zijn compleet omgegooid, zoals bijvoorbeeld het omgaan met projecten en solutions e.d. :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Hmm, dat is dan minder. Ken jij dan wel een boek wat daar verder op ingaat? Maar als ik VS6 leer met dat boek, zal er vast een boek zijn dat de nieuwe dingen uitlegd en het dus wel zin heeft om de oude te kennen...misschien sowieso interessant om de oude omgeving ook te kennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ken jij dan wel een boek wat daar verder op ingaat?
Kom op, je kunt ook een beetje zoeken natuurlijk
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/browse/-/3967

[ Voor 50% gewijzigd door .oisyn op 29-12-2004 17:56 ]

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ik bedoelde dus verder ingaat op VC++ 7 en de IDE, 'gewone' C++ boeken vind ik wel en .NET is niet hetgene wat ik (nog) zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
ik ben al een tijdje op zoek naar een goed boek over algoritmes (design and analyzing). Ik heb het volgende kunnen vinden:

- Introduction to Algorithms, Second Edition
by Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, Clifford Stein
schijnt een must have te zijn. Geschikt als leer- en naslag werk maar wel erg technisch.

- Introduction to the Design and Analysis of Algorithms
by Anany V. Levitin
de auteur beschrijft een aantal technieken om een algoritme te kunnen ontwerpen etc.

graag zal ik willen weten of deze twee boeken aanraders zijn:)

en verder zal ik graag willen weten of het volgende boek een aanrader is:

-Programming Game AI by Example with CDROM
Matt Buckland

-------------------------------------------------------------------------------
Voor de rest een aanvulling wat ik eerder heb gepost:

- effective java (boch)
net als effective c++ van meyers een must read. Heb hem nog niet helemaal uit maar de auteur richt zich vooral op API programming, misschien voor sommige een nadeel.

- writing effective use case (cockburn):
een erg goed boek over hoe je een use case moet schrijven, hoe je de juiste use case kan vinden, reminders, vaak voorkomende problemen etc. handig bij analyse en het achterhalen van requirements

- test driven development by example (beck):
tja wat moet ik nou zeggen van dit boek? om eerlijk te zijn vind ik dit boek niet compleet, de auteur laat wel zien hoe je moet testen etc maar er wordt weinig uitgelegd hoe junit werkt (test frame dat gebruikt wordt). ook vind ik jammer dat bij het tweede voorbeeld die de auteur gebruikt in een andere programmeer taal wordt beschreven.

- uml distilled 3e editie (fowler)
aanrader en naar mijn mening het beste boek om uml te leren.

voor de rest heb ik het volgende boeken besteld, hopelijk geen teleurstellingen:):
- junit in action
- the design patterns java workbook
- the pragmatic programm (wat is het verschil met code complete????)
- Pragmatic Version Control with CVS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik wil in het nieuwe jaar toch eens serieus met Java gaan beginnen. Nu zoek ik een goed boek om mee te starten, alleen ben ik bang dat het veel te makkelijk is en niet echt wat ik zoek.

Ik zoek geen boek dat de eerste drie hoofdstukken gaat uitleggen wat een variabel is en hoe een loopje werkt etc. Wat ik het liefste wil is een boek dat vrij snel door de syntax stijl heen loopt zonder al te veel bij de functie stil te blijven staan. Daarna moet het toch snel al op de libs aankomen etc. Dus een boek voor een programmeur die met Java wil beginnen :)

Ik heb al een beetje ervaring met Java, maar ik wil toch een boek gaan aanschaffen om het goed te leren. Kan iemand eentje aanraden?

Zelf zat ik aan deze te denken:

Java 2, The Complete Reference, Fifth Edition

of deze:

Java 2, A Beginner's Guide

Het eerste boek is een stuk groter. Het tweede boek heeft echter ook goede reviews.

[ Voor 32% gewijzigd door Michali op 05-01-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:55
Ik heb het boek (Data Structures and Algorithms in Java -- Robert Lafore), wat ook al in een post hierboven beschreven staat in huis -- voor mijn opleiding.
Is het verstandig om het GOF boek in huis te halen of is het boek hierboven voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ik ken het boek van LaFore niet ('t is wel een goeie auteur), maar ik weet dus niet of zaken zoals design patterns ed erin behandeld worden.

Het GoF boek is eigenlijk bijna verplicht voor iedereen die met OO bezig is, echter, het is nogal moeilijk om door te bijten. (IMO is het eerder een naslagwerk). Als je geinteresseerd bent in design patterns, dan denk ik dat 'Design Patterns Explained' een betere start is (het is toegankelijker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Op aanraden van wat reviews op Amazon is het toch deze geworden. Ik heb hem gister binnen gekregen en ik ben nu al tevreden. Het is precies wat ik zocht eigelijk. Geen programmeer tutorial, gewoon een gedetaileerde reference met goede voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ik heb net dit boek binnen;

Afbeeldingslocatie: http://domaindrivendesign.org/book/cover_medium.jpg

Ik begin er zo snel mogelijk aan, en laat dan wel ff weten wat ik er van vond. :P

* whoami heeft nog een paar boeken op z'n verlanglijstje staan...

[ Voor 14% gewijzigd door whoami op 05-02-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
whoami schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 15:39:
Ik heb net dit boek binnen;

[afbeelding]

Ik begin er zo snel mogelijk aan, en laat dan wel ff weten wat ik er van vond. :P

* whoami heeft nog een paar boeken op z'n verlanglijstje staan...
Ziet er goed uit idd. Die ga ik binnenkort ook mischien bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Wanneer ben je jarig whoami en waar woon je dan <g> Ook erg handig om te weten.......

[ Voor 53% gewijzigd door alienfruit op 05-02-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Oke, ook maar weer een boek besteld. Na even weinig tijd voor lezen heb ik mezelf er nu weer toe gedwongen dit boek aan te schaffen.

Afbeeldingslocatie: http://g.bookpool.com/covers/484/0735619484_500.gif

Wel een erritant formaat voor in de boeken kast, hij is wat breeder dan de meeste boeken dus steekt een stuk uit, maar dat neem ik graag te koop toe. ;)

* pjvandesande laat het weten hoe hij was zodra hij hem uit heeft!

[ Voor 17% gewijzigd door pjvandesande op 06-02-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95352

Ik zoek een boek om C++ te leren. Ik heb zeer weinig(en roestige) programmeer ervaring.
Ik heb de search functie al gebruikt, maar de meeste boeken die ik daar zag leken me wat gedateerd(Ik heb geen flauw idee hoe tijdsgevoelig deze boeken zijn).
Ik heb geen probleem met ingewikkelde dingen maar ik vind het wel prettig als het nut van dingen uitgelegd wordt en het boek 'volledig' is op het gedeelte wat besproken wordt.

bvb

jewan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Blijkbaar wilt whoami niet een gratis boek uit zijn Wish List als hij jarig is, helaas pindakaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
alienfruit schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 20:43:
Blijkbaar wilt whoami niet een gratis boek uit zijn Wish List als hij jarig is, helaas pindakaas :)
Ik verjaar niet meer. :+
Maar als je perse een boek kwijt wilt....

[ Voor 9% gewijzigd door whoami op 13-02-2005 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124228

Ben nu serieus met VB.NET bezig, het boek dat ik iedereen hierover kan aanbevelen is:
Programming Microsoft Visual Basic.NET 2003

Het is niet voor beginners, het boet gaat best diep op de materie in en is daardoor een goed boek voor VB 6 programmeurs die over willen stappen. Het is een dik boek (1440 pagina's) en het is in het engels, volgens mij bestaat er geen Nederlandse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:39

Rhapsody

In Metal We Trust

Anoniem: 124228 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:34:
Ben nu serieus met VB.NET bezig, het boek dat ik iedereen hierover kan aanbevelen is:
Programming Microsoft Visual Basic.NET 2003

Het is niet voor beginners, het boet gaat best diep op de materie in en is daardoor een goed boek voor VB 6 programmeurs die over willen stappen. Het is een dik boek (1440 pagina's) en het is in het engels, volgens mij bestaat er geen Nederlandse versie.
Bedoel je deze?

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Anoniem: 124228

Ja, ik had het ISBN nummer erbij moeten zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
Ik wil mij meer gaan verdiepen in GUI development. kennen jullie misschien boeken die een must have zijn op dit gebied (het liefst in java waar ook de model view controller principe wordt uitgelegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199

Ik heb van de week het boek "Professional Java JDK 5 edition" gekocht.
Erg goed boek. Het boek behandeld de nieuwe features uit jdk 1.5, een aantal design patterns die veel binnen java worden gebruikt en verder gaat het boek over diverse onderwerpen zoals NIO, persistance RMI etc.
Ze gaan niet heel diep op elk onderwerp in, maar genoeg om ergens mee te beginnen en zien waar dingen handig voor kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
Nou ja heb weer een aantal boeken aangeschaft en doorgelezen:

code complete second edition:
wat kan ik er over zeggen? echt alles staat erin van class design tot testen. alles wat je over software ontwikkeling wilt weten staat in deze boek. alles wordt helder uitgelegd. en het is nog leesbaar ook:).

Requirement (zelfde serie als die van code complete):
nog niet veel gelezen. dus kan er vrij weinig over zeggen. maar het is in iedergeval erg leesbaar :)

introduction to algorithm:
een baksteen van een boek. erg technisch allemaal. uitleg van elke algorithme is voldoende tot goed. ik moet wel zeggen dat de pseudo code wat beter kan. door die pseudo code moet ik ook aandere bronnen gebruiken om het beter te kunnen gebruiken. maar ig duidelijke uitleg over de algorithmes.

How to solve it: modern heuristics:
heb de eerste paar hoofdstukken gelezen. De auteur gebruikt 3 voorbeelden in zijn hele boek. Door gebruik te maken van puzzels leert de auteur de lezers problemen op te lossen op een heel andere manier. Er wordt voornamelijk algoritmes besprokken voor optimalisatie.

Programming game AI by Example:
echt een super boek. Erg veel voorbeelden + source code (werkende) van de voorbeelden. De AI die in besproken worden worden duidelijk uitgelegd. naast AI wordt er ook algoritmes behandeld die relevant zijn voor game programming als de dijkstra algoritme. Ook wordt er design patterns behandeld (slechts een enkele).

mijn volgende aanschaf:
Swing --> wil toch meer weten over GUI programming. of dit een goede keus is weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-05 21:54
b schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 01:06:
Nou ja heb weer een aantal boeken aangeschaft en doorgelezen:

introduction to algorithm:
een baksteen van een boek. erg technisch allemaal. uitleg van elke algorithme is voldoende tot goed. ik moet wel zeggen dat de pseudo code wat beter kan. door die pseudo code moet ik ook aandere bronnen gebruiken om het beter te kunnen gebruiken. maar ig duidelijke uitleg over de algorithmes.
Erg uitgebreid boek idd. Wij gebruiken het op school en het schijnt echt een goed boek te zijn :)
Nee ik weet wel een beetje waar het over gaat.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:25
Ik ben van plan om mij te gaan verdiepen in het OO verhaal.
Nou ben ik opzoek naar (een aatal) boek(en) waarin het hele OO verhaal wordt uitgelegd.
Ik ben zelf al wat opzoek geweest naar boeken, maar er zij zoveel dat ik niet echt weet wat ik moet nemen.
Een boek wat aardig goed wordt aangeschreven is: Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and the Unified Process (2nd Edition)

Ik heb nog geen ervaring in het hele OO verhaal, dus ik zoek een boek waarin alles goed wordt uitgelegd. Is het boek wat ik noemde een goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:39

Rhapsody

In Metal We Trust

Dat boek is zeker een goede keuze. Heb het hier ook. (gebruikt voor school) en bevat heel veel duidelijke voorbeelden. Het hele boek heeft 1 casus als uitgangspunt, leest dfus erg prettig.
edit: Maar, zoals Alarmnummer hieronder zegt, tis wel meer voor eht begrijpen van UML. (had je post ff verkeerd gelezen :$)

Ik heb 'Design Patterns Explained 2nd edition' tijdje terug gekocht, en ben halverwege. Erg duidelijk boek. Goede voorbeelden, en een hele duidelijke uitleg. Ook een aanrader.

[ Voor 17% gewijzigd door Rhapsody op 12-03-2005 19:52 ]

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Isengrim schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 19:24:
Ik ben van plan om mij te gaan verdiepen in het OO verhaal.
Nou ben ik opzoek naar (een aatal) boek(en) waarin het hele OO verhaal wordt uitgelegd.
Ik ben zelf al wat opzoek geweest naar boeken, maar er zij zoveel dat ik niet echt weet wat ik moet nemen.
Een boek wat aardig goed wordt aangeschreven is: Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and the Unified Process (2nd Edition)

Ik heb nog geen ervaring in het hele OO verhaal, dus ik zoek een boek waarin alles goed wordt uitgelegd. Is het boek wat ik noemde een goede keuze?
Slecht boek om oo technieken onder de knie te krijgen (de nadruk ligt meer op RUP en UML en het hele ontwikkel proces, dan op oo technieken). Het GoF boek of Design Patterns Explained zijn betere boeken om mee aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
(e-)Boek van mezelf:

"Learning PHP Fast"
Afbeeldingslocatie: http://learningphpfast.com/pictures/tn_cover3.jpg
http://www.LearningPHPFast.com/

Goed boek om snel PHP te leren ;), ik denk wel dat het wat ingewikkeld is voor mensen die nog helemaal niet kunnen programmeren.

[ Voor 18% gewijzigd door kunnen op 12-03-2005 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 19:58
Dat is een grapje, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Alarmnummer schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 19:31:
[...]

Slecht boek om oo technieken onder de knie te krijgen (de nadruk ligt meer op RUP en UML en het hele ontwikkel proces, dan op oo technieken). Het GoF boek of Design Patterns Explained zijn betere boeken om mee aan de slag te gaan.
Het GoF boek is een goed boek, maar 't is nu niet echt het boek dat je wilt als je wilt beginnen met OO, of OO wilt leren.
Design Patterns Explained, is een goed boek, maar ook niet echt een boek voor de beginnende OO'er....

Om te beginnen met OO, moet je toch eerst een beetje met de basics beginnen: wat is een class, wat is inheritance, wat zijn interfaces, hoe relateren die tov elkaar, wat is polymorphisme, etc....
De boeken die Alarmnummer aanhaalt zijn zeer goede boeken, maar dan moet je toch al wat basiskennis hebben, en al wat ervaring hebben met OO.
IMO openen die boeken een nieuw perspectief voor de programmeur die al bekend is met OO, maar zijn ze niet geschikt als 'leerboek voor een beginner in OO'.
Ik zou eerder boeken zoeken waarin de nadruk gelegd wordt op 'OO leren'. (An introduction to OO programming, etc...)
Pulsher schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 19:31:
(e-)Boek van mezelf:

"Learning PHP Fast"
[afbeelding]
http://www.LearningPHPFast.com/

Goed boek om snel PHP te leren ;), ik denk wel dat het wat ingewikkeld is voor mensen die nog helemaal niet kunnen programmeren.
:D :D
offtopic:
nofi hoor, maar dat ligt er toch wel vingerdik op... Die John en Amy heb je meer dan waarschijnlijk uit je duim gezogen, en dan nog 20$ vragen voor een boek waar ik me toch persoonlijk vragen bij stel over de kwaliteit EN het feit dat er tig tutorial-sites en ebooks te vinden zijn die gratis zijn..... Dat is gewoon sjacheren.

[ Voor 55% gewijzigd door whoami op 12-03-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

whoami schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 22:14:
[...]

Het GoF boek is een goed boek, maar 't is nu niet echt het boek dat je wilt als je wilt beginnen met OO, of OO wilt leren.
Design Patterns Explained, is een goed boek, maar ook niet echt een boek voor de beginnende OO'er....
Hmm tja.. dat weet ik niet.. Wat versta jij onder een beginnende oo`er.. iemand die net programmeren leert, of iemand die de standaard dingetjes een beetje kan maar nu wat meer diepgang zoekt.

[ Voor 3% gewijzigd door Alarmnummer op 12-03-2005 22:31 ]

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste