[Alg] Centraal boekentopic - part II

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste
Acties:
  • 140.658 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

whoami schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 22:14:
[...]
offtopic:
nofi hoor, maar dat ligt er toch wel vingerdik op... Die John en Amy heb je meer dan waarschijnlijk uit je duim gezogen, en dan nog 20$ vragen voor een boek waar ik me toch persoonlijk vragen bij stel over de kwaliteit EN het feit dat er tig tutorial-sites en ebooks te vinden zijn die gratis zijn..... Dat is gewoon sjacheren.
Waarschijnlijk is Amy bij zo`n modellen buro gehuurd die vaker vrouwen verhuurd als gezicht voor it bedrijven... ;) (of gewoon ergens van een site geript :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daventry
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04 10:00
Pulsher schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 19:31:
(e-)Boek van mezelf:

"Learning PHP Fast"

Goed boek om snel PHP te leren ;), ik denk wel dat het wat ingewikkeld is voor mensen die nog helemaal niet kunnen programmeren.
offtopic:
nofi, maar als het boek even geforceerd Engels is als je site, denk ik dat je het boek inderdaad al na twee dagen aan de kant legt, of je het nou hebt gelezen of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:14

Tomatoman

Fulltime prutser

tomatoman schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:25:
Nog nergens ben ik boeken tegengekomen over Delphi 2005. Ik zoek met name een uitgebreid naslagwerk (expert level) over
• gebruik van .NET in Delphi
• de nieuwe features van Delphi 2005
Weet iemand al wat meer over binnenkort verschijnende boeken?
Nog steeds niets gevonden. Heeft iemand al suggesties?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:32

Rhapsody

In Metal We Trust

whoami schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 22:14:
Design Patterns Explained, is een goed boek, maar ook niet echt een boek voor de beginnende OO'er....

Om te beginnen met OO, moet je toch eerst een beetje met de basics beginnen: wat is een class, wat is inheritance, wat zijn interfaces, hoe relateren die tov elkaar, wat is polymorphisme, etc....
De boeken die Alarmnummer aanhaalt zijn zeer goede boeken, maar dan moet je toch al wat basiskennis hebben, en al wat ervaring hebben met OO.
IMO openen die boeken een nieuw perspectief voor de programmeur die al bekend is met OO, maar zijn ze niet geschikt als 'leerboek voor een beginner in OO'.
Ik zou eerder boeken zoeken waarin de nadruk gelegd wordt op 'OO leren'. (An introduction to OO programming, etc...)
[...]
Volgens de schrijver van OO is het juist goed om meteen patterns erbij te pakken om OO te leren. Hij verwijst daarin ook naar diverse andere boeken.
tomatoman schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 23:09:
[...]
Staat hier niets tussen? Ik ben echter geen delphi-fanaat :)
http://www.amazon.com/exe...-form/104-2530203-7461503

[ Voor 16% gewijzigd door Rhapsody op 13-03-2005 00:11 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
ik zoek een goed boek over PHP en XML.

van PHP heb ik begrepen dat de PHP bible erg gped os. Voor XML schijnt learning XML erg goed te zijn.

Of raden jullie iets anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:38
Rhapsody schreef op zondag 13 maart 2005 @ 00:10:
[...]

Volgens de schrijver van OO is het juist goed om meteen patterns erbij te pakken om OO te leren. Hij verwijst daarin ook naar diverse andere boeken.
Dat misschien wel, maar die 2 boeken gaan dan -voor een beginner- te weinig in op de basis van OO vind ik.
Het zijn beide goeie boeken vind ik, maar niet voor een beginner. Ik vind dat Design Patterns explained een super boek is om wat dieper in te gaan op OO ontwerpen, en als je daarnaast nog het GoF boek liggen hebt, dan is het een super-combinatie.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:40

alienfruit

the alien you never expected

Delphi.NET Developer's Guide.Net for Delphi Programmers
verder is Marco Cantu bezig met het schrijven van een Mastering Delphi 2005 boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 26-06 00:23

ZaZ

Tweakers abonnee

laatste boek wat ik heb gelezen was "Programming Applications for Microsoft Windows"
van Jeffrey Richter.
een iets ouder maar wel goed boek moet ik zeggen. gaat lekker in op dingen zoals memory management en kernel objects etc.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

whoami schreef op zondag 13 maart 2005 @ 10:57:
[...]

Dat misschien wel, maar die 2 boeken gaan dan -voor een beginner- te weinig in op de basis van OO vind ik.
Het zijn beide goeie boeken vind ik, maar niet voor een beginner. Ik vind dat Design Patterns explained een super boek is om wat dieper in te gaan op OO ontwerpen, en als je daarnaast nog het GoF boek liggen hebt, dan is het een super-combinatie.
Opzich lijkt dat GoF boek me wel interessant. Wat biedt het voor extra's t.o.v. Design Patterns Explained?
Design Patterns Explained vind ik een erg goed boek, sluit ook perfect aan op mijn studie op dit moment. (krijg nu allemaal patterns voorgeschoteld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Rhapsody schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:03:
[...]

Opzich lijkt dat GoF boek me wel interessant. Wat biedt het voor extra's t.o.v. Design Patterns Explained?
Het GoF boek is eigenlijk meer een catalogus van bepaalde design patterns, en geeft uitleg omtrent die patterns: wanneer te gebruiken, voordelen, nadelen, etc...
Design patterns explained heeft meer achtergrond info over hoe je een OO ontwerp kunt maken, en hoe je design patterns daarin kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Ah, worden er veel patterns in behandeld?

Tis dat ik even moet sparen, maar ik denk dat dat boek wel aangeschaft gaat worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Een 22-tal patterns worden er in dat GoF boek besproken. Zeer interessant boek !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:14

Tomatoman

Fulltime prutser

alienfruit schreef op zondag 13 maart 2005 @ 11:42:
[...]

Delphi.NET Developer's Guide.Net for Delphi Programmers
verder is Marco Cantu bezig met het schrijven van een Mastering Delphi 2005 boek.
Dankjewel. De kritieken over de Delphi.NET Developer's Guide zijn niet onverdeeld positief. Bovendien staat er niets in over nieuwe features zoals ECO 2 en heb ik de Delphi 6 Developer's Guide al. Dan wacht ik liever nog even op het boek van Cantu. Maar dan moet hij wel een beetje opschieten. Het verbaast me zeer dat er nog steeds geen boeken over Delphi 2005 op de markt zijn, terwijl die versie al maanden op de markt is.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Het probleem is vooral dat de meeste uitgevers niet zo'n veel vertrouwen hebben in de Delphi-boeken, die werden nooit al in grote getallen verkocht, ook niet dit Delphi.NET boek. Geen uitgever, is vaak geen boek van de bekende schrijvers, of ze moeten het in eigen behere uitgeven.

Maar het boek van Jon Smitz is voorlopig nog niet klaar hoor, volgens mij is hij nog steeds even ver als hij in November was, verder wordt dit wel een leuk boek vindt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 09:20
Na jullie meningen/opmerkingen/ en na een nieuwe zoektocht, ben ik uit gekomen op deze boeken: Object-Oriented Programming by Peter Coad, Jill Nicola
An Introduction to Object-Oriented Programmingby Timothy Budd
OOP Demystified (Demystified)

Ze hebben aardige reviews op amazon, op de eerste na.
Weet iemand misschien wat meer over het eerste boek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02-2023
Ik heb het tweede boek "Introduction to OO programming". De schrijver legt alles wel goed uit en heeft ook een goede schrijfstijl. Het enige negatieve aan dat boek vind ik, is dat hij voorbeeldjes in een waaier van programmeertalen toont en dat vind ik nogal overbodig. 1 of 2 talen zouden toch voldoende zijn, maar geen 5, 6 of 7...

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Laatst online: 18:46

Duinkonijn

Huh?

Ik ben op zoek naar een boek over Visual basic scripting in combinatie met active directory , WIndows 2k* os.

Wil graag dingen leren die je voorheen als beheerder met batch deed.

wil OU / computer namen vergelijken.

commando`s als shutdown e.d.
drive letters koppelen e.d.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Laatst online: 26-06 21:04
Ik hou me vooral bezig met java programmeren maar nu moet ik een website gaan maken in PHP. Ik wil dit het liefst in php5 gaan doen ivm de verbeterde OO implementatie.

Weet iemand welk boek hier voor aan te raden is? Dus OO in php5

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

reskobon schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:06:
Ik hou me vooral bezig met java programmeren maar nu moet ik een website gaan maken in PHP. Ik wil dit het liefst in php5 gaan doen ivm de verbeterde OO implementatie.

Weet iemand welk boek hier voor aan te raden is? Dus OO in php5
Wrox heeft een nieuw boek over PHP5.0. Inhoudelijk weet ik er niets van, maar ik ken hun andere boeken wel. Als het php5.0 boek net zo goed is als hun andere boeken dan zit dat wel snor.

Professional PHP5 (Programmer to Programmer)

[ Voor 10% gewijzigd door Alarmnummer op 18-03-2005 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
:?
Ik dacht dat wrox al een tijdje failliet was ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

whoami schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:21:
:?
Ik dacht dat wrox al een tijdje failliet was ?
Overgenomen door Wiley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Laatst online: 26-06 21:04
Alarmnummer schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:14:
[...]

Wrox heeft een nieuw boek over PHP5.0. Inhoudelijk weet ik er niets van, maar ik ken hun andere boeken wel. Als het php5.0 boek net zo goed is als hun andere boeken dan zit dat wel snor.

Professional PHP5 (Programmer to Programmer)
Ziet er goed uit op het eerste gezicht, ik hoop dat ik hier wat aan heb. Wil ook nog Patterns Explained bestellen dus kan mooi tegelijk!

Nog een ander vraagje, ik ben bijna klaar met mijn studie en weet nog niet wat ik wil. Mag ik jou eens mailen?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

reskobon schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:31:
[...]
Nog een ander vraagje, ik ben bijna klaar met mijn studie en weet nog niet wat ik wil. Mag ik jou eens mailen?
Knock yourself out zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik heb maar weer eens een paar boeken bestelt.

Code Complete 2nd Edition
Beginning J2EE 1.4
Expert one-on-one J2EE without EJB

Ik zet wel weer wat neer als ik ze doorgelezen heb.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Michali schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:11:
Expert one-on-one J2EE without EJB
Deze zou ik vervangen door Pro Spring van APress als je meer over Spring wilt weten. Jouw boek gaat voor een extreem groot gedeelte over Spring, maar ook alles wat er mis is met de huidige J2EE tools/technieken. Pro Spring gaat voornamelijk over Spring zelf.. dik boek trouwens... 800 pagina`s en op het Spring forum zijn ze ook erg enthousiast.

[ Voor 53% gewijzigd door Alarmnummer op 21-03-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik wacht dat boek toch wel af, het gaat me niet puur om spring. Ik heb nog vrijwel niets met J2EE gedaan en deze twee boeken leken me wel goed om mee te beginnen. Uiteraard ga ik eerst met beginning J2EE beginnen, waarna ik die andere ga lezen. Dan zie ik het gelijk van meerdere kanten wat me wel zo fijn lijkt. Als ik echt met spring ga beginnen haal ik dat boek ook wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Michali op 21-03-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Michali schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:37:
Ik wacht dat boek toch wel af, het gaat me niet puur om spring. Ik heb nog vrijwel niets met J2EE gedaan en deze twee boeken leken me wel goed om mee te beginnen.
Om te begrijpen wat slecht is aan J2EE moet je het wel begrijpen. Voor een goed boek over J2EE zou ik dan kijken naar Expert One-on-One J2EE Design and Development (Programmer to Programmer) Het Expert One-on-One J2EE Development without EJB is het vervolg en samen vormen ze eigelijk 1 geheel. In het 1e deel geeft hij al kritiek op J2EE maar in de 2e deel zijn ze concreet geworden -> Spring platform.
Uiteraard ga ik eerst met beginning J2EE beginnen, waarna ik die andere ga lezen. Dan zie ik het gelijk van meerdere kanten wat me wel zo fijn lijkt. Als ik echt met spring ga beginnen haal ik dat boek ook wel.
Het without EJB boek gaat grotendeels over Spring.. vanaf hoofdstuk 5 is het alleen nog maar Spring.

[ Voor 17% gewijzigd door Alarmnummer op 21-03-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Die without EJB lijkt me toch wel interesant. Ook al kan ik er niet gelijk wat mee kan hij toch wel van pas komen wat later. Ik hou er wel van om een beetje te verkennen wat mogelijk is zonder dat ik direct helemaal door heb waarover het gaat. Zo weet ik ook wat ik moet aanschaffen om toch op dat punt te komen. Verder denk ik dat Beginning J2EE (die van appress trouwens, niet die van wrox) ook wel een goed begin punt is. Mischien haal ik die je aanbeveelt ook wel.

Ik zie trouwens net dat er ook een Beginning J2EE 5 is uitgekomen. 8)7 Deze stuur ik wel terug als ik hem heb om hem om te ruilen. Ik haal dan waarschijnlijk toch wel Expert one-on-one J2EE. Alhoewel, die is wel uit 2002, dan kan ik toch beter die J2EE 5 halen.

[ Voor 24% gewijzigd door Michali op 21-03-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
whoami, wat vond je trouwens van Domain-Driven design? Of ben je er nog niet aan begonnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Michali schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:39:
whoami, wat vond je trouwens van Domain-Driven design? Of ben je er nog niet aan begonnen :P
Ik ben er nog mee bezig.
Ik kan wel zeggen dat er soms nogal zware zinsstructuren gemaakt worden, wat het wel 'zwaar' maakt om zo 's avonds te lezen.
Op dit moment heb ik er echter nog niet zo bijzonder veel aan gehad, maar ik zit dan ook nog niet zo heel ver in dat boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Laatst online: 16-08-2020
ik zoek een cisco boek waar ik leer hoe je bijvoorbeeld een router , switch etc kan configureren. Er zijn zoveel cisco boeken te vinden ik weet alleen niet welke ik nodig heb. het liefst een boek met veel voorbeelden en minder theorie . misschien weten jullie er meer van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

questa schreef op zondag 06 februari 2005 @ 11:49:
Oke, ook maar weer een boek besteld. Na even weinig tijd voor lezen heb ik mezelf er nu weer toe gedwongen dit boek aan te schaffen.

[afbeelding]

Wel een erritant formaat voor in de boeken kast, hij is wat breeder dan de meeste boeken dus steekt een stuk uit, maar dat neem ik graag te koop toe. ;)

* eghie laat het weten hoe hij was zodra hij hem uit heeft!
Hey Questa, ik was eigenlijk benieuwd hoe je het boek vind. Ik wil me er namelijk ook een beetje meer in verdiepen. Vooral in het unit testing, aangezien ik er nog vrij weinig van snap. Aan de reacties van amazone te lezen, is het te doen, maar komt het op sommige punten tekort. Maar nu wil ik jouw mening wel eens horen.

Weet trouwens iemand nog een goed en duidelijk boek die erg ver gaat over C#. Ik bedoel dus niet alleen de basis, maar ook de wat moeilijkere dingen. Maar het boek moet een beetje duidelijk wezen en goed te lezen. Het is niet om de basis van C#.NET te leren, want ik ken al de basis, maar om de dingen die ik niet ken van C#.NET te leren en ik wou hem gebruiken als naslagwerk. Weet iemand een goed boek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

eghie schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 08:02:
[...]
Hey Questa, ik was eigenlijk benieuwd hoe je het boek vind. Ik wil me er namelijk ook een beetje meer in verdiepen. Vooral in het unit testing, aangezien ik er nog vrij weinig van snap. Aan de reacties van amazone te lezen, is het te doen, maar komt het op sommige punten tekort. Maar nu wil ik jouw mening wel eens horen.
Om de beginselen van unit testen onder de knie te krijgen ben je geen boek nodig trouwens. Er zijn (meer dan) genoeg tutorials over unit testing te vinden op het internet. Als je dat een beetje in de gaten hebt, ben je al een heel eind. Verder is het ook een stuk ervaring wat je op moet doen om je code testbaar te maken, om te kunnen testen, om effectief te kunnne testen en om te weten wanneer je niet meer hoeft te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Alarmnummer schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 08:06:
[...]
Verder is het ook een stuk ervaring wat je op moet doen om je code testbaar te maken
Eigenlijk mag dat geen probleem zijn, want in principe moet je eerst je tests schrijven, en dan pas je code. :P Dus, op die manier dwing je eigenlijk jezelf al om je code 'testbaar' te schrijven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

whoami schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 08:32:
[...]

Eigenlijk mag dat geen probleem zijn, want in principe moet je eerst je tests schrijven, en dan pas je code. :P Dus, op die manier dwing je eigenlijk jezelf al om je code 'testbaar' te schrijven. :P
Dat klinkt wel krom, je gaat eerst een test maken voor iets wat er nog niet is....
Volgens mij kun je het beter eerst goed ontwerpen, daarna de code schrijven en daarna de tests :-)
Maar heb niet echt heel veel ervaring met testscripts, op JUnit testing in JBuilder na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Rhapsody schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 08:49:
[...]

Dat klinkt wel krom, je gaat eerst een test maken voor iets wat er nog niet is....
Volgens mij kun je het beter eerst goed ontwerpen, daarna de code schrijven en daarna de tests :-)
Maar heb niet echt heel veel ervaring met testscripts, op JUnit testing in JBuilder na dan.
Test Driven Design: ontwerpen, test-cases schrijven, code schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik heb hier nog een goede beginners uitleg over TestDriven.NET (waaronder vooral unittesting). Hier zeggen ze ook dat je eerst je testcode moet schrijven. Dit is hem: http://www.developer.com/net/net/article.php/3453121

Ik ben tijdens mijn stage, programmeren in .NET, ook al dingen tegengekomen waarbij Test Driven Design toch echt wel voordelen heeft, aangezien het nog al vrij vaak voorkwam dat ik er nutteloze code erin ging zetten voor de veiligheid, maar wat achteraf niet nodig bleek te zijn.

Ook is het wat sneller met debuggen, aangezien je maar 1 keer een test voor hoeft te schrijven. Dus als je de code veranderd, omdat hij de test niet goed doorkwam, dat je dan niet opnieuw de waarden weer hoeft in te vullen om te testen.

Daarom ben ik er wel in geintresseerd in dat Test Driven programmeren. Unittesting is daarbij wel een basis, maar ik wil nog wel meer technieken leren op dit gebied. Vind het erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Rhapsody schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 08:49:
[...]
Je hebt gelijk dat je eerst moet ontwerpen. Maar deze techniek pas je op het allerlaagste nivo toe. Je weet dus welke methodes je moet hebben en nu moet je daar invulling aan geven. Unit testen is dan ideaal om de grenzen van zo`n functie te achterhalen. Dus dan kun je wat tests schrjiven en daarna code schrijven dat hier aan voldoet. Het is niet zo dat je meteen begint met unit testen :) Je code staat er in grote lijnen dan al. Mij is wel opgevallen dat deze techniek wel beter werkt voor bepaalde vormen van logica (zoals bedrijfs logica) maar voor andere stukken minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik was al een tijdje op zoek naar een boek over de nieuwe concurrency library van Java 5 en heb er eindelijk een gevonden waar ik zeer over te spreken ben: Java Threads (Java Series (O'Reilly & Associates))

Alhoewel het boek niet diep ingaat op de achterliggende gedachtes van concurrency control, krijg je wel een goed beeld van de nieuw features. In Concurrent Programming in Java(TM): Design Principles and Pattern (2nd Edition) worden helaas niet alle nieuwe features uit de library behandeld (alhoewel wel een groot aantal), dus vandaar dat ik op zoek was naar een aanvulling. Voor iedereen die 'Concurrency Programming in Java' al heeft (dit is wel een must have) en meer wil weten over nieuwe concurrency features, is 'Java Threads' een aanrader.

[ Voor 10% gewijzigd door Alarmnummer op 24-04-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 16:17
Alarmnummer schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:40:

Het without EJB boek gaat grotendeels over Spring.. vanaf hoofdstuk 5 is het alleen nog maar Spring.
Dit boek heb ik net aangeschaft samen met Head First Design Patterns van O'Reilly.
De tweede ben ik eerst aan het lezen en is echt een openbaring.
Duidelijke taal, goede voorbeelde, goede opbouw van het niveau. Helemaal niks op aan te merken.
Without EJB laat ik nog weten. Heb Expert one-to-one wel gelezen en die vond ik erg goed.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48738

Ik zoek nog steeds een goed boek over GUI programmeren in c++. De topics die hier op GoT over voorbijgekomen zijn eindigen allemaal in:"Leer eerst c/c++". maar goed...dat kan ik al. Evenals Java waarin ik normaal altijd visuele programma's schrijf.
Ik ben alleen erg gewend om m'n code zelf te schrijven en te compilen. Maar alle boeken die ik tegenkom over GUI ontwerp in c/c++ gaan over visual c++ of een andere irritante ide. Ik wil die ide's best gebruiken, maar ik wil het eerst op de niet 'sleur en pleur' methode kunnen. ik wil gewoon programmeren.

Ik zoek dus eigenlijk gewoon een boek over de win32 api, gericht op c++. Iemand die me daar aan kan helpen???...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Vandaag is op mijn werk Pro Spring binnengekomen. Ik zat er al een tijd op te wachten en heb hem mee naar huis genomen (aangezien ik bij ons toch de voornaamste Spring-pipo ben). Ik had al 1 sample hoofdstuk gelezen en vandaag door 'Transactions' gebladerd. Het boek ziet er goed uit en is op dit moment wel de meest uitgebruide Spring-manual. Er staan zelfs al een hele reeks met 1.2 zaken in (terwijl die nog niet eens uit is)

Verder ben ik dit weekend weer eens begonnen in: Enterprise Integration Patterns : Designing, Building, and Deploying Messaging Solutions. Vooral om nu eens met een threading bril naar messaging te kijken en met een messaging bril naar threading. Het is nog steeds een geweldig boek en moet eigelijk bij iedere zichzelf respecterende enterprise programmeur in de kast staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Alarmnummer op 02-05-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140111

Mijn reply is meer een verzoek,

Ik heb laatst op aan raden van een school een wiskunde boek aangeschaft om mijn wiskunde wat bij te spijkeren, wat ik ook zeker heel graag wil doen, ware het niet dat ik nu 0% begeleiding heb en het me toch veel moeite kost om door de stof te komen (niet echt een goede wiskunde knobbel).

Maar het grootste probleem is dat het instapniveau van het boek (voor iemand met mijn achtergrond) vrij hoog is; termen niet goed nader uitgelegd, geen uitwerkingen en meer achtergrond informatie bij opgaven.

Ik krijg zo een beetje het gevoel dat ik aan het dweilen ben met de kraan open en, nu komt mijn vraag:
Ik zoek een duidelijker boek met goede uitleg, ik kan het haast niet anders omschrijven dan wiskunde voor dummies, iets wat dus meer gefocussed is op zelfstudie (websites zijn ook welkom), maar het gaat me voornamelijk om goede uitleg en duidelijk uitgewerkte voorbeelden.
Ik kan opzich best goed leren dus een stijle leer-curve is geen probleem, zolang het maar goed uitgewerkt en beschreven is.

Ik hoop echt dat er wat uit komt, want op deze manier schiet het gewoon niet op, en ik ben toch heel gedreven om hier verder in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Je geeft je eigen antwoord al. <wiskunde onderdeel> voor Dummies. Kijk anders een om Amazon, dan heb je zo enkele goede boeken gevonden. De voor Dummies serie schijnt helemaal niet zo slecht te zijn, dus het is zeker een poging waard. Uiteraard wel even de reviews en inhouds opgave doornemen om zeker te zijn of het iets voor je is. Bovendien kosten ze een schijntje vergeleken bij de meeste boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Och welja zeg was gewoon een kwestie van even van nederlands naar engels over stappen,
heb gelijk Algebra for Dummies besteld om mee te beginnen, en de prijs viel inderdaad mee, 18 euro :)

Als er overigens nog mensen zijn met tips mbt websites dan hou ik me ook van harte aanbevolen

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 140111 op 02-05-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 12:27

xos

Waarom een boek, ik weet niet precies in welke hoek je informatie zoekt. Maar er zijn genoeg eerstejaars wiskunde dicaten te vinden op een universiteit voor niet teveel geld waarin voldoende informatie staat om je wiskunde te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Wiswijs van Fred Pach & Hans Wisbrun is speciaal voor dat doel geschreven (bijspijkeren van wiskunde)
http://winkel.bruna.nl/Bo...n/Wiskunde/9001683118.htm

Wellicht kun je dit combineren met begeleiding:
http://www.ou.nl/info-alg-sc-amsterdam/wiskunde.htm
(mischien even zoeken want ze geven ook cursussen in andere steden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom een boek, ik weet niet precies in welke hoek je informatie zoekt. Maar er zijn genoeg eerstejaars wiskunde dicaten te vinden op een universiteit voor niet teveel geld waarin voldoende informatie staat om je wiskunde te verbeteren.
Het hoeft ook niet perse een boek te zijn, maar ik denk dat op internet niet zulke uitgebreide resources te vinden zullen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Voor alle onze boekwurmen een quote van A!Press:
During the month of May, download an Apress eBook for 75% off the cover price at www.apress.com!

Yes, 75% off the cover price! For example, "Pro .NET Oracle Programming" by Mark A. Williams (ISBN: 1-59059-425-8) normally costs $59.99. With our eBookshop grand-opening special, receive it for only $14.99, and purchase all other eBooks at 50% off the cover price! Please use the following promtional coupon when placing an order
Misschien interessant... :)

[ Voor 53% gewijzigd door alienfruit op 03-05-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

To celebrate the huge success of Beginning PHP 5 and MySQL, we're delighted to be able to offer you W. Jason Gilmore's previous Apress title as an absolutely free ebook!
Misschien leuk om eens te downloaden (ook al ik het PHP4) (ook op www.apress.com)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 140111 op 04-05-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En voor de liefhebber:
http://mindview.net/Books/TICPP/ThinkingInCPP2e.html
2 C++ Boeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 26-06 20:58

GG85

.......

Ik ben op zoek naar een goed boek om met Borland C++ Builder te beginnen. De enige kennis die ik tot nu toe heb is wat Basic een een beetje Pascal.
Boek het liefst in het nederlands maar engel moet ook geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Vorige zomer heb ik van de zon genoten én van het volgende boek onder mijn neus:
Programming Windows with C# (Core Reference), Charles Petzold (ISBN: 0735613702).

Het boek is allereerst lekker geschreven en leest dus gemakkelijk door. Het is volledig, en je hebt niet het idee dat de 1200 pagina's maar met onzin zijn gevuld. Het boek is goed van voor naar achter te lezen, maar ook uitstekend als naslagwerk.
Ik vond dit boek zo fijn omdat het ontwikkelen van de GUI in .NET applicaties goed wordt uitgediept. Heldere uitleg van de controls, en hoe deze te gebruiken. Nee, niet in VS.NET, maar met de hand, zodat je weet hoe het in elkaar steekt. Zo weet je ook wat je doet.
Verder wordt aandacht besteed aan GDI+, en andere zaken die goed van te pas kunnen komen bij het maken van de GUI.

Het gaat dus voornamelijk over de GUI-mogelijkheden (vensters en de inhoud daarvan) die het .NET framework biedt, en hoe je deze kunt toepassen. Een aanrader als niet alleen de motor van je applicatie voor je belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199

jAnO! schreef op donderdag 09 december 2004 @ 12:31:
Head first Design Patterns is binnen!

Kan em niet neerleggen, wat een heerlijk boek. Absolute aanrader!
Misschien van de week wat meer feedback, maar nu heb ik het te druk met lezen ;-)
Ik heb dit boek ook een paar dagen, en het is inderdaad een geweldig boek.
Het behandeld alle veel gebruikte patterns zoals beschreven in het GoF boek, maar het word dusdanig uitgelegt dat je met veel minder vragen blijft zitten.
Het boek staat vol met plaatjes en tekeningetjes en het is geschreven in spreektaal. Als je het boek openslaat komt het misschien wat raar over, maar het leest erg prettig.
Zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Anoniem: 199 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 08:21:
[...]

Ik heb dit boek ook een paar dagen, en het is inderdaad een geweldig boek.
Het behandeld alle veel gebruikte patterns zoals beschreven in het GoF boek, maar het word dusdanig uitgelegt dat je met veel minder vragen blijft zitten.
Het boek staat vol met plaatjes en tekeningetjes en het is geschreven in spreektaal. Als je het boek openslaat komt het misschien wat raar over, maar het leest erg prettig.
Zeker een aanrader.
Design Patterns explained valt ook in deze categorie. Bij GoF zat ik ook nog wel eens zo van uhhh... (vooral die akelige bridge pattern). Bij Design Patterns Explained zie je goed hoe het in elkaar zit. GoF leest idd ook niet al te geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Alarmnummer schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 08:30:
[...]

Design Patterns explained valt ook in deze categorie. Bij GoF zat ik ook nog wel eens zo van uhhh... (vooral die akelige bridge pattern). Bij Design Patterns Explained zie je goed hoe het in elkaar zit. GoF leest idd ook niet al te geweldig.
GoF vond ik ook echt te droge kost. Design Pattern Explained heeft veel vragen weggewerkt, en leerde me ook nog eens goede OO princiepes aan. Echt een aanrader imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien wat handige tips voor mensen, zoals ik, die wiskunde niet onder de knie hebben en echt de basis nog eens door willen nemen:
* Algebra for Dummies; ISBN:0-7645-5325-9. Een niet al te dik met heldere uitleg over de algebra regels, covered de basis zoals algebra regels tot vierkantswortels etc. Verkrijgbaar bij www.bol.com voor een slordige 20 euro.

* Precalculus demystified; ISBN 0-07-143927-7; Een boek wat alle basis begrippen van calculus behandeld, handig als vervolg op het eerder genoemde boek. Biedt ook zeer heldere uitleg en heeft ook toetsen en een eindexamen om je kennis te testen. Gekocht bij Donner in Rotterdam voor 23 euro

Als je deze hebt gelezen is het misschien goed om (ik heb het boek op aanraden van Hogeschool Rotterdam gekocht) :
* Wiskunde voor het hoger onderwijs deel 0; ISBN 90-01-03336-9; te kopen om je kennis echt in de praktijk te brengen, ik dacht dat de prijs zo rond de 40 euro lag (had zelf een nieuw exemplaar op www.marktplaats.nl gekocht voor 25 euro). Ook de uitwerkingen zijn te krijgen voor een slordige 20 euro op www.bol.com, ISBN: 90-01-03337-7.

Zoals ik al vermeldde, dit zijn wel boeken die de basis behandelen dus voor mensen voor wie wiskunde al helemaal vanzelfsprekend is bieden deze boeken weinig interessants (misschien als naslag werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Laatst online: 23-01 14:47
Ik ben al een tijdje bezig met het leren van OpenGL en ben onlangs begonnen met het lezen van de online-versie van het officiële Programming Manual, beter bekend als het 'rode boek'.
Nu stamt deze eerste versie voor OpenGL 1.1 uit het jaar 1994 en is volgens de site niet echt meer up-to-date, er wordt dan ook aangeraden die meeste recente, vierde editie, te kopen.
(zie http://www.opengl.org/documentation/red_book_1.0/ , op deze site vind je ook een linkje naar de online versie )
Ik moet zeggen dat ik het een enorm fijn boek vind en ik het aanschaffen van de vierde editie overweeg.
Het boek is echter behoorlijk prijzig (meer dan 70 euri) en ik vroeg me af hoe veel er daadwerkelijk veranderd is. Is het echt de moeite waard om de recente versie te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29201

phaas schreef op zondag 15 mei 2005 @ 17:46:
Ik ben al een tijdje bezig met het leren van OpenGL en ben onlangs begonnen met het lezen van de online-versie van het officiële Programming Manual, beter bekend als het 'rode boek'.
..
Tis zowiezo al de moeite waard om t "real life" boek te kopen... Werkt imho stuk fijner...
Voor de "spannende dingen" zal het waarschijnlijk ook wel handig zijn om een recentere versie te hebben.... ik heb t boek ook nadat ik een stuk online versie had geprobeerd, maar t werkt een stuk fijner zo...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 29201 op 15-05-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een boek over php 5 programmeren:
http://www.phptr.com/prom...p?promo=1484&redir=1&rl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 10-06 12:27

xos

Na de vele positieve reacties op het boek "design patterns explained" heb ik besloten om het boek zelf ook te kopen. Alleen lijken er verschillende versie op de markt te zijn.

http://oas2000.proxis.be/...A018769&p_mi=BK0321247140
en
http://oas2000.proxis.be/...LS&mi=3517284&si=69945501

De paperback zou anders moeten zijn. Ik weet niet precies wat ze hiermee bedoelen maar het aantal pagina's verschilt aanzienlijk en zo ook de prijs iets. Misschien de druk aangezien de ene uit 2004 komt en de andere 3 jaar eerder.

Iemand een idee wat het verschil is en welke het handigste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Die van 2004 is de 2nd edition.

De 2nd edition heeft code-samples in C# en in Java, en bevat ook nog een extra hoofdstuk dacht ik.
Ik heb de 1st edition in boekformaat, en de 2nd ed in e-book formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Laatst online: 23-01 14:47
Om even verder te gaan over OpenGL, heeft iemand hier ervaring met 'OpenGL Game Programming' door Dave Astle?
Het gaat mainly over OpenGL en een stukje DirectX (vooral input en 2/3D audio).
Verder wordt een stuk wiskunde uitgelegd en komt collision detection uitgebreid aanbod, daarom zou ik dit boek toch de voorkeur geven ten nadele van het eerder genoemde Red Book van ARB/OpenGL.
Uiteraard is het boek geënt op het maken van een game(engine) hetgeen sommige delen voor mij dan weer iets minder relevant maakt.
Wat vind men van de kwaliteit e.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froggie
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Voor iedereen die serieus aan de slag wil met netwerk applicaties op een Unix platform is "Unix Network Programming" van Stevens echt een must have. Het boek lees lekker weg en gaat lekker de diepte in. Alle facetten om een robuste en veilige applicatie te maken komen aan bod.

Hoog op mijn verlanglijstje staat ook "Advanced Programming in the Unix Enviroment", eveneens van Stevens. Zodra de nieuwe uitgave verschijnt in September haal ik die ook in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Ik ben van plan om voor deze zomer nog een paar boeken in te kopen. Eigenlijk vooral om meer inzicht te verkrijgen in het Java domein en design patterns.

Nu vroeg ik me gelijkertijd af of er iemand tips heeft voor mij?
Ik ben een wel wat op de hoogte van de meest gangbare design patterns (session facade, factory, dao, singleton, ...) maar zou graag nog een dieper inzicht hebben gehad op deze en software architecturen in het algemeen feitelijk.

Zelf had ik gedacht aan:
* POSA 1, eventueel ook 2 of
* Head First Design Patterns

Maar er zijn vast nog wel boeken om vooral een beter inzicht te krijgen.
Eventueel zou ik nog het nieuwe SCWCD boek van Manning willen aankopen, maar dan eigenlijk vooral om te weten wat er zich precies in de weblayer afspeelt (ook een dieper inzicht op session management, requests, filters, listeners, jsp 2.0, ...)

Alle tips zijn natuurlijk welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

-FoX- schreef op maandag 23 mei 2005 @ 13:17:
Ik ben van plan om voor deze zomer nog een paar boeken in te kopen. Eigenlijk vooral om meer inzicht te verkrijgen in het Java domein en design patterns.

Nu vroeg ik me gelijkertijd af of er iemand tips heeft voor mij?
Enterprise Integration Patterns : Designing, Building, and Deploying Messaging Solutions
Concurrent Programming in Java(TM): Design Principles and Pattern (2nd Edition)

Dit zijn zware aanraders (en inhoudelijk passen ze ook prachtig bij elkaar)

en deze:
Java Threads 3 edition als je helemaal up to date wil worden met de nieuwe concurrency mogelijkheden van java. Dit boek is een perfecte aanvulling op concurrent programming in Java.
* POSA 1, eventueel ook 2 of
Posa 1 en 2 zijn ook erg fijn, maar minder snel toepasbaar voor de applicaties waar jij mee bezig bent denk ik. Als je moet kiezen zou ik voor de boeken die ik net heb neergezet gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Alarmnummer op 23-05-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Deze boeken heb wel voornamelijk betrekking tot messaging en concurrency, terwijl ik ondertussen ook een bredere kijk wil verkrijgen op het gebied van architectuur en oplossingsgericht denken. Ik zeg niet dat deze boeken niet interessant zijn, integendeel, maar is concurrency niet een té specifiek toepassingsdomein? Hetzelfde voor messaging?
en deze:
Java Threads 3 edition als je helemaal up to date wil worden met de nieuwe concurrency mogelijkheden van java. Dit boek is een perfecte aanvulling op concurrent programming in Java.
Threads heb ik altijd een leuk onderdeel gevonden om mee te werken.. maar ik heb er tot nu toe nog niet zoveel mee te maken gehad. Vind je dat ik mij hierin meer moet verdiepen?
Posa 1 en 2 zijn ook erg fijn, maar minder snel toepasbaar voor de applicaties waar jij mee bezig bent denk ik. Als je moet kiezen zou ik voor de boeken die ik net heb neergezet gaan.
Op welk soort applicaties is POSA dan wel van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

-FoX- schreef op maandag 23 mei 2005 @ 19:09:
[...]
Deze boeken heb wel voornamelijk betrekking tot messaging en concurrency, terwijl ik ondertussen ook een bredere kijk wil verkrijgen op het gebied van architectuur en oplossingsgericht denken. Ik zeg niet dat deze boeken niet interessant zijn, integendeel, maar is concurrency niet een té specifiek toepassingsdomein? Hetzelfde voor messaging?
Absoluut niet. Asynchrone communicatie is het onderschoven kindje. Veel patterns die je gebruikt, zijn vaak een 'post en forget' oplossing en dat kan je perfect doen met asynchrone communicatie. Asynchrone communicatie is de toekomst, zowel op laag nivo als tot in het allerhoogste nivo. Als je meer richting webservices ed gaat, dan neemt asynchrone communicatie net zo`n belangrijke als niet belangrijkere rol in dan synchrone communicatie. Asynchrone communicatie is dus f*cking belangrijk om te beheersen :)
Threads heb ik altijd een leuk onderdeel gevonden om mee te werken.. maar ik heb er tot nu toe nog niet zoveel mee te maken gehad. Vind je dat ik mij hierin meer moet verdiepen?
Yep.. goeie threadkennis is nooit weg en soms ben je het gewoon nodig.
Op welk soort applicaties is POSA dan wel van toepassing?
Posa is heel erg breed en vrij abstract. Jij bent meer met bedrijfsapplicaties aan de slag en vind ik POSA minder relevant. POSA is trouwens wel geschikt om een goed algemeen beeld te krijgen, maar ik zou op dit moment echt gaan voor de integration patterns/concurrency combo. Tenslotte ben je bij POSA ook een flinke portie concurrency kennis nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
Ik zoek eigenlijk nog een goed boek met betrekking tot het ontwerpen/designen van applicaties.
Ik heb nu zo'n beetje de OO principes wel door, maar ik vind het nog al lastig om te zien/bepalen wat wanneer te gebruiken (abstract classes, interfaces, overerving enz) en hoe de relaties te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Isengrim schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:00:
Ik zoek eigenlijk nog een goed boek met betrekking tot het ontwerpen/designen van applicaties.
Ik heb nu zo'n beetje de OO principes wel door, maar ik vind het nog al lastig om te zien/bepalen wat wanneer te gebruiken (abstract classes, interfaces, overerving enz) en hoe de relaties te leggen.
Dan kan ik je 2 boeken aanraden.

Design Patterns Explained
Applying UML & Patterns

Ik denk dat je dan al een heel eind bent en jezelf wel verder kunt helpen. Ik heb hier erg veel van geleerd in ieder geval. Zeker op het OO (design) vlak.

[ Voor 6% gewijzigd door Michali op 01-06-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
Michali schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:42:
[...]

Dan kan ik je 2 boeken aanraden.

Design Patterns Explained
Applying UML & Patterns

Ik denk dat je dan al een heel eind bent en jezelf wel verder kunt helpen. Ik heb hier erg veel van geleerd in ieder geval. Zeker op het OO (design) vlak.
Dankje, ziet er zeer interessant uit. B)

Andere suggesties zijn ook nog steeds welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Isengrim schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:00:
Head First Design patterns is ook erg goed. Uiteindelijk zijn patterns omschijvingen hoe je OO principes op de juiste manier kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:11
Aangezien ik me wil verdiepen in J2EE, ben ik op zoek naar 1 of meerdere goede boeken voor de J2EE beginner. Ik programmeer nu een jaartje of 5 in J2SE, dus wat dat betreft zit het wel redelijk goed.

Ik heb mijn oog laten vallen op het volgende boek:
Expert One-on-One J2EE Design and Development (Programmer to Programmer)

Als er mensen zijn die dit boek hebben gelezen, dan zou ik graag willen weten wat zij er van vonden en of dit een geschikt boek is voor de beginner.

edit:
Ik zie nu ook dat het een j2ee 1.3 boek is, dus dat gaat hem waarschijnlijk niet worden. Iemand een betere tip?

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenTheStig op 10-06-2005 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Anoniem: 199 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:15:
[...]
Head First Design patterns is ook erg goed. Uiteindelijk zijn patterns omschijvingen hoe je OO principes op de juiste manier kunt gebruiken.
Waarom vind je dit dan zo'n goed boek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Is er iemand die het boek "J2EE and beyond" van Art Taylor heeft gelezen? Het schijnt dat ze op de Hanzehogeschool hier les uit krijgen.

Afgelopen weekend heb ik het boek "J2EE Development without EJB" gekocht. Ik kneep hem al toen ik in het 2e hoofdstuk las dat dit boek voorkennis vereist, maar volgens Alarmnummer is het een aanrader, ook als je weinig J2EE kennis hebt. Dus ik ben heel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-FoX- schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:23:
[...]

Waarom vind je dit dan zo'n goed boek?
Design Patters zijn best lastig te begrijpen vanuit een boek, vooral omdat de implementatie van patterns zo verschillend kan zijn, en omdat het voor iemand die niet bekend is met DP de problemen die een pattern oplossen niet altijd duidelijk zijn.

In dat Head First boek wordt alles dusdanig uitgelegt dat het allemaal wat makkelijker te bevatten is.
Als je het GoF boek hebt bijvoorbeeld, heb je alle basis patters bij elkaar, maar het is helemaal niet duidelijk hoe je ze toe moet passen in je eigen ontwerpen (ondanks dat op zich wel alle benodigde informatie er bij staat).
In het Head First boek wordt er steeds begonnen met een gegeven probleem(pje) wat met een applicatie moet worden opgelost. Eerst wordt dit gedaan zonder DP's, wat meestal op een beperking uitloopt. Die beperking wordt dan opgelost door een DP te gebruiken.
Op die manier heb je ook meteen een beter beeld wanneer je een DP zelf kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik kwam gister op dit boek:

Holub on Patterns: Learning Design Patterns by Looking at Code

Erg goede recensies, dus ik denk dat ik hem binnenkort eens ga bestellen. Iemand hier die deze in zijn handen heeft gehad?

Ik heb gister trouwens 3 andere boeken bestelt:

Data Access Patterns: Database Interactions in Object-Oriented Applications
Enterprise Integration Patterns : Designing, Building, and Deploying Messaging Solutions
Pattern Hatching : Design Patterns Applied (Software Patterns Series)

Nog meer patterns dus :P Ik meld wel even wat ik er van vind als ik ze uit heb.

2 weken geleden had ik Code Complete uit, wat, zoals gezegd, een erg goed boek is. Gewoon verplichte kost voor iedere programmeur.

[ Voor 4% gewijzigd door Michali op 13-06-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Hmm, die eerste 'Data Access Patterns' lijkt mij wel interessant... ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
whoami schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:31:
Hmm, die eerste 'Data Access Patterns' lijkt mij wel interessant... ff kijken.
Volgens mij overlapt het wel een beetje met "Patterns of Enterprise Application Archicecture" (die ik al heb overigens (erg goed boek)), maar het gaat op bepaalde punten net even wat verder en ik hoop er ook wat meer inzicht in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Michali schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:30:
Ik kwam gister op dit boek:

Holub on Patterns: Learning Design Patterns by Looking at Code

Erg goede recensies, dus ik denk dat ik hem binnenkort eens ga bestellen. Iemand hier die deze in zijn handen heeft gehad?

Ik heb gister trouwens 3 andere boeken bestelt:

Data Access Patterns: Database Interactions in Object-Oriented Applications
Pattern Hatching : Design Patterns Applied (Software Patterns Series)

Nog meer patterns dus :P Ik meld wel even wat ik er van vind als ik ze uit heb.

2 weken geleden had ik Code Complete uit, wat, zoals gezegd, een erg goed boek is. Gewoon verplichte kost voor iedere programmeur.
Welk boek is dat van Code Complete?

Waar besteld iedereen meestal zijn boeken, op Amazon?
Heb er zelf geen ervaringen mee. Ik ga meestal naar de lokale boekenshop, maar daar hebben ze soms niet alles. Hoe is het bvb gesteld met de wachttijden op Amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
-FoX- schreef op maandag 13 juni 2005 @ 18:33:
[...]

Welk boek is dat van Code Complete?
Code Complete, Second Edition
Waar besteld iedereen meestal zijn boeken, op Amazon?
Heb er zelf geen ervaringen mee. Ik ga meestal naar de lokale boekenshop, maar daar hebben ze soms niet alles. Hoe is het bvb gesteld met de wachttijden op Amazon?
Het is vaak een stuk goedkoper dan in de boekenwinkel. Op amazon betaal ik gemiddeld zo'n 40 euro voor een boek terwijl ik er in de boekenwinkel zo'n 60 voor neerleg. Ik had gister bestelt, vandaag zijn ze verzonden en ik heb ze waarschijnlijk eind deze week binnen. Ik het er iig goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt me een zeer interessant boek, is het ook geschikt voor de wat minder ver gevorderde programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Ik ben er nog niet volledig uit welke boeken ik ga bestellen:

Web development
SCWCD Exam Study Kit Second Edition - Manning

Patterns & Architecture
Head First Design Patterns - O' Reilly

Design Patterns Explained - A. Wesley

Patterns of Enterprise Application Architecture - Addison Wesley - Martin Fowler

Refactoring to Patterns - Addison Wesley

Enterprise Integration Patterns : Designing, Building, and Deploying Messaging Solutions - A. Wesley

Overige
Java Threads - 3d edition - O' Reilly

Concurrent Programming - Dou Lea

Ik ben vooral op zoek naar een goed boek die me inzichten in software architectuur en design in het algemeen kan geven. Ik ben wel op de hoogte van verschillende patterns, gebruik ze dan ook, maar ik heb er nooit echt een volledig boek op nagelezen. (Wel veel artikels, en snippets uit boeken zoals GoF -> droog).

Het boek onder web development staat erbij omdat ik ook meer inzicht wil verkrijgen in het ontwikkelen van webapplicaties. Niet zozeer de core stuff, maar eerder de fijne dingen zoals session management, filters, listeners, ... waar/wanneer te gebruiken. Maar ik weet niet of dat boek van Manning hier wel geschikt voor is.

Overigens staat Threads er ook bij; ik heb wel een basiskennis van threads, maar een beetje meer in-depth kan nooit kwaad... wanneer wel :*) ?

De experts mogen mij helpen om de goede keuze te maken, want ik geraak er zo echt niet uit :)
En het is níet de bedoeling om ze allemaal te kopen en lezen :)

[ Voor 9% gewijzigd door -FoX- op 13-06-2005 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
-FoX- schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:40:

Patterns & Architecture
Head First Design Patterns - O' Reilly
Dit is sowieso een aanrader. Misschien wat kinderlijk maar enorm duidelijk.
Voordat ik aan dit boek begon had ik echt geen idee welke Patterns er waren.
Dit heeft een hoop duidelijk gemaakt en is voor mij echt ideaal om snel even na te kijken
hoe het ook al weer moest. En op Amazon helemaal niet duur imho.
Boktor schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:14:
Aangezien ik me wil verdiepen in J2EE, ben ik op zoek naar 1 of meerdere goede boeken voor de J2EE beginner. Ik programmeer nu een jaartje of 5 in J2SE, dus wat dat betreft zit het wel redelijk goed.

Ik heb mijn oog laten vallen op het volgende boek:
Expert One-on-One J2EE Design and Development (Programmer to Programmer)

Als er mensen zijn die dit boek hebben gelezen, dan zou ik graag willen weten wat zij er van vonden en of dit een geschikt boek is voor de beginner.

edit:
Ik zie nu ook dat het een j2ee 1.3 boek is, dus dat gaat hem waarschijnlijk niet worden. Iemand een betere tip?
Op technisch vlak is dit een echte topper. Ook de versie "without EJB" is erg goed.
Ik heb hem ook als beginner gelezen en vond hem toch een stapje te hoog.
Maar omdat ik nog niet in aanraking ben gekomen met andere boeken en omdat hij
overal goede recensies kreeg toch maar aangeschaft. Misschien dat ik er later meer mee doe.
Wie mij aan een goed beginnersboek voor J2EE kan helpen. Hou me aanbevolen.

[ Voor 51% gewijzigd door Bbfreak op 13-06-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
-FoX- schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:40:

Design Patterns Explained - A. Wesley

Patterns of Enterprise Application Architecture - Addison Wesley - Martin Fowler

Ik ben vooral op zoek naar een goed boek die me inzichten in software architectuur en design in het algemeen kan geven. Ik ben wel op de hoogte van verschillende patterns, gebruik ze dan ook, maar ik heb er nooit echt een volledig boek op nagelezen. (Wel veel artikels, en snippets uit boeken zoals GoF -> droog).
Ik heb zelf beide boeken hierboven en ik ben er erg tevreden over. De bovenste heet dan wel Design Patterns Explained, maar het gaat veel verder dan je denkt. Het gaat echt vanuit belangrijke OO princiepes richting bepaalde patterns, het laat je eigenlijk bijna bepaalde patterns zelf ontdekken, wat je veel (nodige) inzicht geeft. Ik heb er erg veel van geleerd iig.

De onderste is ook zeker een aanrader. Staat veel in over OR mapping/Data Access en web dev princiepes/patterns in het algemeen. Erg goed boek imo.

Van de rest weet ik het niet, dus dat moet je zelf beslissen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Bbfreak schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:14:

[...]

Op technisch vlak is dit een echte topper. Ook de versie "without EJB" is erg goed.
Ik heb hem ook als beginner gelezen en vond hem toch een stapje te hoog.
Maar omdat ik nog niet in aanraking ben gekomen met andere boeken en omdat hij
overal goede recensies kreeg toch maar aangeschaft. Misschien dat ik er later meer mee doe.
Wie mij aan een goed beginnersboek voor J2EE kan helpen. Hou me aanbevolen.
without EJB wordt ook al behoorlijk pittig, ik raak af en toe de draad kwijt als ze gaan vergelijken met session beans, stateless- en statefull beans. Ik heb geen praktijkervaring met ejb's, dus kan ze ook nog niet duidelijk plaatsen.

Over een goed beginnersboek gesproken, ik ben hier ook naar op zoek, en daarom quote ik mijzelf nog even:
Boktor schreef op maandag 13 juni 2005 @ 15:31:
Is er iemand die het boek "J2EE and beyond" van Art Taylor heeft gelezen? Het schijnt dat ze op de Hanzehogeschool hier les uit krijgen.
Ik ben erg benieuwd of dit een goed beginnersboek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
kickje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Ik ben net klaar met het boek Applying UML and Patterns. Een erg mooi boek wat erg makkelijk wegleest, tevens duidelijke voorbeelden.

Om nog dieper op de stof in te gaan, heb ik de volgende boeken besteld:
Writing Effective Use Cases
Domain-Driven Design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Domain Driven Design heb ik ook en ik ben er nog (altijd) aan bezig.
Het is best een interessant boek, maar het is wel redelijk 'droog' zal ik maar zeggen: vrijwel geen code-voorbeelden, veel theorie, veel patterns / practices maar 't is niet het boek dat je zeg maar ff bekijkt net voor het slapen gaan ofzo.
Ook niet echt voor de beginnende programmeur ofzo; eerder voor architecten.

[ Voor 12% gewijzigd door whoami op 15-06-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
Boktor schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:07:
Ik ben erg benieuwd of dit een goed beginnersboek is
Als beginnersboek werd ons op school bij het vak J2EE dit boek aangeraden. Ik heb hem niet gekocht maar de reviews zijn aardig positief.
Misschien zijn er mensen die het boek kennen en er meer over kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ben deze aan het lezen, misschien dat hij al is langsgekomen:

SQL Server 2000 Programming door Rob Vieira:
http://www.amazon.com/exe...-9528153-2160758?v=glance

Mijn mening: Uitstekend boek :)

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3652

Ik heb zojuist het volgende boek gekocht:

C++ primer - fouth edition van Sanley B. Lippman, Josée Lajoie en Barbara E. Moo
ISBN 0-201-72148-1

Voor de mensen die het boek kennen: kun je uit dit boek c++ leren als je (bijna) geen ervaring met die taal hebt? Of heb ik net 45 euro weggegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Anoniem: 3652 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:01:

Voor de mensen die het boek kennen: kun je uit dit boek c++ leren als je (bijna) geen ervaring met die taal hebt? Of heb ik net 45 euro weggegooid?
Normaal gezien vraagt men zich dit eerst af, en gaat men dan pas kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Weet iemand iets over het boek The OpenGL shading language (orange book) Ik wil het op zich wel kopen, maar ik vraag me af of er veel instaat dat ik nog niet weet. Ik heb de OpenGL 2.0 specificatie doorgelezen, en de GLSlang specificatie. Nou is de informatie daar lekker beknopt en snel door te lezen, maar er wordt vrijwel geen uitleg gegeven over wanneer je bepaalde technieken nou het best kan gebruiken. (voorbeeld: vertex buffer objecten kunnen bij het laden van data gebruik maken van een aantal vlaggen. Er wordt gesteld wat bedoeld wordt met de flags, maar niet wanneer je welke het best kan gebruiken) Staat er in dat opzicht veel geavanceerde info in die vorm in dit boek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25324

C++ primer - fouth edition van Sanley B. Lippman, Josée Lajoie en Barbara E. Moo
ISBN 0-201-72148-1

Het is een boek gericht op studenten die met C++ beginnen, dus ja : ) enige ervaring met programmeren kan overgens geen kwaad, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3652

whoami schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:04:
[...]

Normaal gezien vraagt men zich dit eerst af, en gaat men dan pas kopen...
Wie heeft ooit beweert dat ik normaal ben? ;)
Anoniem: 25324 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:26:
[...]

Het is een boek gericht op studenten die met C++ beginnen, dus ja : ) enige ervaring met programmeren kan overgens geen kwaad, maargoed.
Mooi zo. Ik heb overigens redelijk wat ervaring met Java. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113181

Hoi allemaal,

Ik wil binnenkort MCSE gaan volgen, maar ik ben op zoek naar boeken in het Nederlands. Weet iemand of er titels in het Nederlands bestaan? Dit doe ik omdat mijn Engels hartsikke slecht is.
Ik heb wel mijn Comptia A+ en Network in het Engels gedaan, en ik heb gemerkt dat ik in het Nederlands makkelijker leer. (alhoewel ik geen Nederlandse boeken tot nu toe ben tegengekomen).

Mocht er geen Nederlands bestaan, welke zouden jullie mij dan aan willen raden. Voor dummies, Sybex, Microsoft of een van de vele andere boeken van andere uitgevers B)

Alvast bedankt voor het antwoordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Hmm, dit is hier een programmeer-forum, dus gaat het hier ook over programmeer (related)-boeken en niet zo zeer over boeken ivm systeembeheer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak

ISBN 0-201-72148-1

Ik ken dat boek niet dus misschien zie je dit als een loze post maar ik heb op school
les gekregen uit: C++ From the Beginning met ISBN 0201721686.
Als ik het bij Amazon vind ik de prijs wat aan de hoge kant, veel meer als 45 euro iig :)
Weet alleen niet meer wat ik er toen voor betaald heb. Ze zijn nu bij de tweede uitgaven en
ik heb de eerste.

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste