[Alg] Centraal boekentopic - part II

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:
  • 140.668 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Een gratis boek

A Functional Pattern System for Object-Oriented Design

Het gaat over de toepassing van technieken uit functionele talen binnen object georienteerde talen. Ik heb het boek nog niet bekeken, dus ga me niet lopen aanklagen als het niets is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199

Deze week ook weer een leuk boek gelezen, Spring in Action.
Het boek gaat (dat raad je nooit) over Spring.
Voor degenen die Spring niet kennen, Spring is een Java framework wat Inversion of Control gebruikt om loosely coupled te kunnen programmeren.
Er staan al wat topics op GoT over dit onderwerp overigens.

Het boek leest makkelijk weg en laat in hoog tempo alle onderdelen van Spring zien. Na het lezen van het boek kon ik redelijk goed uit de voeten met Spring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Anoniem: 199 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:11:
Deze week ook weer een leuk boek gelezen, Spring in Action.
Het boek gaat (dat raad je nooit) over Spring.
Voor degenen die Spring niet kennen, Spring is een Java framework wat Inversion of Control gebruikt om loosely coupled te kunnen programmeren.
Er staan al wat topics op GoT over dit onderwerp overigens.

Het boek leest makkelijk weg en laat in hoog tempo alle onderdelen van Spring zien. Na het lezen van het boek kon ik redelijk goed uit de voeten met Spring.
Ik heb Spring in Action en Pro Spring. Ik vind Pro Spring toch echt een stuk beter en informatiever (maarja... wat wil je dan ook met 800 blz). Als alternatief op Pro Spring kun je eventueel ook kijken naar "Professional Java Development with the Spring Framework" van Wrox. Dit boek heb ik nog niet (ff de baas lastig vallen :P ) maar alle bekenden mensen van het Spring-team maken er deel van uit. Pro Spring is erg praktisch en een uitstekende ref manual.. maar ik denk dat het laatste boek veel meer de diepte in gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Alarmnummer op 04-08-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199

Lijkt me ook een intressant boek. Dat in Action boek is meer een inleiding vind ik.
Je leest het redelijk makkelijk door en kent dan de basis dingen, maar erg diep gaat het inderdaad niet overal op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
Build your own asp.net website using c# & VB.net - Zak Ruvalcaba
Heb de meeste hoofdstukken inmiddels al gelezen. Ik moet zeggen zeker mijn centen waard voor het aanschaffen van dit boek. Ik ben nieuw op het gebied van website (server side) en in .NET (ASP.NET en C#). Je leert hoe je websites ontwikkeld in asp.net en C#. alle source codes die te vinden zijn in het boek werken ook echt en zijn volledig (een werkende intranet site met formulieren to shopcart). naast de vele voorbeelden ben ik ook te spreken over de uitleg. geen theoretische shit zoals bij de meeste boeken maar echt recht voor je raap wordt er uitgelegd wat het is.

enterprise application pattern - martin fowler
er staan veel informatie in. alles wat hij uitleg is redelijkbegrijpbaar alleen jammer dat sommige voorbeelden slecht zijn. zo zal ik meer willen weten over de data mapper etc etc. maar ondanks de voorbeelden moet ik zeggen dat dit zeker een must have is.

test driven development in .NET
een stuk uitgebreider / gedetaileerder dan het boek van kent beck. het enigste verschil is de refactoring gedeelte wat overigens wel handig is.

Domain driven design - eric evans
Ik moest ff schrikken van de schrijf wijze van deze auteur. Er staan erveel informatie in. zeker een plus punt maar ik moet zeggen erg theoretisch allemaal. dit betekent voor mij dus een erg moeilijk boek om te lezen, voor al in de avond voor het slapen of zo. maar kan nog niet een goed oordeel vormen over dit boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 21:31
Anoniem: 113181 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:04:
Hoi allemaal,

Ik wil binnenkort MCSE gaan volgen, maar ik ben op zoek naar boeken in het Nederlands. Weet iemand of er titels in het Nederlands bestaan? Dit doe ik omdat mijn Engels hartsikke slecht is.
Fluitketel, mag ik je 1 ding aanraden? Ga gewoon eerst eens Engels leren. Tenzij je die MCSE alleen voor je eigen lol wilt doen zul je profesioneel niet ver komen in de informatica wereld zonder kennis van het Engels. In elke vacature (zowel systeembeheer als programmeur, etc) wordt die kennis zowieso al gevraagd (heck, zelfs de cassieres in mijn woonplaats dienen goed Engels te kunnen spreken!). Tevens zul je ook in je baan telkens met het Engels geconfronteerd worden, zelfs als je in een 100% nederlandse omgevering werkt (denk alleen maar aan support mensen mailen/bellen, fora lezen, securtiy bulletins volgen, etc).

Maak het je zelf niet telkens makkelijk door aan je eigen zwakte toe te geven en (weer) een Nederlands boek te kiezen. Geef je op voor die cursus Engels (in elke buurthuis te vinden) en doe het volgend jaar (als je genoeg Engelse kennis hebt) gewoon in het Engels.

Suc6! :)

[ Voor 5% gewijzigd door flowerp op 07-08-2005 10:21 ]

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 16:17
Beste mensen,

Ik wil voor mijn werk graag ervaring opdoen met java en web services.
Nu zijn hier op Amazon (te)veel boeken over te vinden.
Nu hoop ik dat jullie mij er 1 aan kunnen raden?
Ik zie door de bomen het bos niet zo meer.

[edit]
Een van de dingen die ik graag in zou zien is uitleg over Apache Axis.

[ Voor 15% gewijzigd door Bbfreak op 19-08-2005 11:09 ]

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Bbfreak schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:34:
Beste mensen,

Ik wil voor mijn werk graag ervaring opdoen met java en web services.
Nu zijn hier op Amazon (te)veel boeken over te vinden.
Nu hoop ik dat jullie mij er 1 aan kunnen raden?
Ik zie door de bomen het bos niet zo meer.

[edit]
Een van de dingen die ik graag in zou zien is uitleg over Apache Axis.
APress heeft een heel aardig boek over patterns en webservices en hierin staat ook hele stukken over Axis uitgelegd. Ik kan zo snel niet even op de titel komen, maar het boek is er wel (en goed te lezen). Als je het niet kunt vinden, zal ik eens kijken of ik er achter kan komen.

[edit]
Je hebt geluk:
Web Services Patterns: Java Edition (Paperback)

Waarschuwing trouwens:
mijn ervaringen met Axis zijn niet echt geweldig. De documentatie is zo zo.. mailing listen zijn ook niet altijd even nuttig, foutmeldingen zo nu en dan zwaar onvoldoende. Axis is een typisch Java project die gewoon net iets mist om goed te zijn..

[ Voor 91% gewijzigd door Alarmnummer op 29-08-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik ga binnenkort met een klus aan de slag waarbij schaalbaarheid een belangrijke rol gaat spelen (het zal op een geclusterde omgeving gaan draaien). Wie weet een goed boek over de ins en outs van J2EE scalability/high availability/failover/loadbalancing? (Met EJB gaat we niets doen)

[ Voor 127% gewijzigd door Alarmnummer op 29-08-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
Alarmnummer schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:50:
[...]

Waarschuwing trouwens:
mijn ervaringen met Axis zijn niet echt geweldig. De documentatie is zo zo.. mailing listen zijn ook niet altijd even nuttig, foutmeldingen zo nu en dan zwaar onvoldoende. Axis is een typisch Java project die gewoon net iets mist om goed te zijn..
Bedankt. Ik ga even naar het boek kijken.
Deze waarschuwing moet ik helaas negeren :D We moeten met web-services werken
die gemaakt zijn voor Axis. Axis heeft goede support bij het bedrijf en support is een heilige koe.
Geen support == niet gebruiken.
Alarmnummer schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:55:
Ik ga binnenkort met een klus aan de slag waarbij schaalbaarheid een belangrijke rol gaat spelen (het zal op een geclusterde omgeving gaan draaien). Wie weet een goed boek over de ins en outs van J2EE scalability/high availability/failover/loadbalancing? (Met EJB gaat we niets doen)
Ik heb zo het idee dat:
J2EE Dev Without EJB niet genoemd hoeft te worden maar doe het toch maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

[b][message=24076968,noline]Bbfreak schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ Ik heb zo het idee dat:
J2EE Dev Without EJB niet genoemd hoeft te worden maar doe het toch maar :)
Die hoeft idd niet genoemd te worden. Ik ken het boek en het gaat niet over schaalbaarheid ed. Ik ben dus op zoek naar een boek over schaalbaarheids problematiek en alles dat daarbij hoort en niet naar een boek over Spring (want daar gaat dat boek tenslotte over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Binnnekort (nouja.. begin volgend jaar) komt er ook weer een concurrency boek uit voor java, met grote namen zoals Joshua Bloch (ontwerper van de betere api`s bij sun zoals het Collection Framework en auteur van Effective Java) en Doug Lea (ontwerper van de concurrency library van java 5 en auteur van Concurrent Programming in Java(TM): Design Principles and Patterns).

Het boek heet Java Concurrency in Practice

Aangezien ik vrij veel met concurrency control bezig ben, gaat deze ook zeker aangeschaft worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Alarmnummer op 06-09-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:04
Alarmnummer schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:55:
Ik zou dan zeker even IBM WebSphere V5.1 Performance, Scalability, and High Availability WebSphere Handbook Series (http://www.redbooks.ibm.com/abstracts/sg246198.html?Open) doorbladeren.

Zelf (nog) niet gelezen, maar qua titel zit het bijna helemaal goed :) (vooral als je dan de EJB en de WebSphere specifieke dingen door-page-downt...), en hij is nog gratis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:05
Wat vond je van dit boek ?

Kent er iemand dit boek, en zoja, wat vond je ervan :

Object Oriented modelling for DB applications

[ Voor 4% gewijzigd door whoami op 07-09-2005 19:45 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik vond het wel een goed boek. Staan best goede concepten in, al had ik soms zo mijn bedenkingen bij de implementatie ervan. Toch uitgeprobeerd en het bevalt me wel. De cache patterns heb ik nog niet allemaal gehad. Maar ik las wel patterns over het cachen van database records. Dat vond ik wel een beetje vreemd. De methode in patterns of enterprise app. architecture, waarbij gehele domein objecten worden opgeslagen in een zogenaamde object map, vind ik persoonlijk beter en begrijpelijker. Vooral concepten als "Selection Factory", "Update Factory", en "Domein Object Assembler" vond ik erg bruikbaar. Ik heb het wel op mijn eigen manier geinterpreteerd, maar dat is volgens mij ook precies de bedoeling bij patterns.

Ik heb Pattern Hatching: Design Patterns Applied ook bijna uit. Klein boekje, maar erg interessant en leerzaam om te lezen. Zeker als je geinteresseerd bent is design patterns, dan is het zeker aan te raden om ook deze te lezen. De schrijfstijl is ook uniek, ik ben het iig nog nooit zo tegen gekomen. Leest erg prettig weg.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Michali schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:16:
[...]

"Domein Object Assembler" vond ik erg bruikbaar. Ik heb het wel op mijn eigen manier geinterpreteerd, maar dat is volgens mij ook precies de bedoeling bij patterns.
En dat brengt me meteen naar m'n nieuwe topic
[rml][ DDD] Domein object populaten vanuit Repository[/rml]

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 12:27

xos

Ik heb de opdracht gekregen om binnenkort een systeem te gaan ontwikkelen waarin verschillende rapporten moeten worden gegenereerd. Nu heb ik niet echt ervaring met dit geheel, een zoektocht op internet leerde mij dat een handige manier is om een rapport in xml formaat te genereren en mbv xslt op te maken. Nu heb ik toestemming gekregen om een boek aan te schaffen waarin deze onderwerpen aan bod komen. Iemand ervaring met een dergelijk boek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:04
Oreilly's Learning XSLT (voor het aanleren) en Kay's XSLT 2.0 3rd ed. (extreem goed naslagwerk, alleen niet geschikt om van voor tot achter door te lezen) voor XSLT.

Oreilly's XSL-FO voor XSL-FO (een van de weinige boeken die over XSL-FO tegen ben gekomen). Hier ga ik wel vanuit dat je XSL-FO gaat gebruiken? Wat dan ook erg belangrijk is is om je XSL-FO processor goed te bestuderen. De praktijk komt niet helemaal overeen met de standaard...

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Is iemand bekend met het boek PHP 5 Objects, Patterns and Practice van Matt Zandstra?

De tag line beloofd precies wat ik op dit moment zoek, doch op Slashdot is men er (in de reacties) vrij lauw over: http://books.slashdot.org.../16/0434205&tid=169&tid=6.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb het boek zelf niet gelezen, maar de review ziet er goed uit en de negatieve comments op Slashdot lijken voornamelijk afkomstig van de standaard PHP-bashers die je overal hebt rondlopen. Ik zie er dan ook weinig tot geen onderbouwde negatieve reacties. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Michali
Op Amazon zijn ze er ook wel positief over. Het zal dus wel goed zitten. Je moet alleen even kijken of het aansluit op je huidige niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Michali schreef op donderdag 15 september 2005 @ 08:07:
Je moet alleen even kijken of het aansluit op je huidige niveau.
Dat hoop ik wel ja. Het helpt me hopelijk de brug slaan tussen de theorie van OO en goede patterns en de praktijk van PHP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 21:22

Falcon10

Hit it i would !

Heb al even de search gebruikt op dit draadje, maar kom enkel bij Algebra voor Dummies etc.

Ik ben van plan om te starten met programmeren in C++.
Ik zoek dus een boek dat begrijpelijk en opbouwend het hoe en wat van C++ uitlegt.
Ik dacht aan de reeks "xx voor dummies", in dit geval dus C++ voor dummies.
Heeft iemand ervaring met dit boek of de xx voor dummies reeks ? Zijn deze boeken goed om de eerste stappen te doen in een bepaalde programmeertaal ?
Bedoeling is dat ik achteraf toch nog een deftig C++ boek aanschaf, maar moest het tegenvallen, dan is het niet dat ik eventjes 100 Euro voor een boek heb neergeteld wat ik nooit meer gebruik ofzo.

Alvast bedankt.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
Falcon10 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:27:
Heb al even de search gebruikt op dit draadje, maar kom enkel bij Algebra voor Dummies etc.

Ik ben van plan om te starten met programmeren in C++.
Ik zoek dus een boek dat begrijpelijk en opbouwend het hoe en wat van C++ uitlegt.
Ik dacht aan de reeks "xx voor dummies", in dit geval dus C++ voor dummies.
Heeft iemand ervaring met dit boek of de xx voor dummies reeks ? Zijn deze boeken goed om de eerste stappen te doen in een bepaalde programmeertaal ?
Bedoeling is dat ik achteraf toch nog een deftig C++ boek aanschaf, maar moest het tegenvallen, dan is het niet dat ik eventjes 100 Euro voor een boek heb neergeteld wat ik nooit meer gebruik ofzo.

Alvast bedankt.
Ik heb zelf mijn C++ uit het volgende boek: C++ from the Beginning.
Ik vond het een goed en duidelijk boek. Goede samples. Al met al een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:53
Er zijn sowieso twee vragen die je je moet stellen:
• Wil ik een gedrukt boek, of is een online tutorial ook goed? Leren programmeren doe je door het veel te doen; niet door een boek van kaft tot kaft door te lezen. Dat neemt niet weg dat het nuttig is om een boek te lezen waarin alle belangrijke aspecten onder de loep genomen worden, maar online resources (bijvoorbeeld API documentatie) zijn ook heel bruikbaar. Het voordeel van een boek is wel dat het meestal vollediger is dan een tutorial op internet.
• Wil ik iets Nederlandstaligs of volstaat Engelstalig ook? Heel veel terminologie zal in het Engels zijn en als je dingen op internet wil opzoeken zullen die ook in het Engels zijn. Een Nederlands boek lijkt misschien handiger, maar het is mogelijk dat je je van andere programmeurs vervreemd doordat je jezelf terminologie aanleert die anderen niet gebruiken. Verder doen uit het Engels vertaalde boeken vaak onder voor de originele versies in kwaliteit, door een gebrekkige woordkeuze. (De vertaler is meestal geen programmeur en/of technisch schrijver.)

In ieder geval bepalen deze keuzes welk materiaal er ueberhaupt beschikbaar is.

[ Voor 4% gewijzigd door Soultaker op 06-10-2005 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Ok ik heb het ganze topic doorgebladerd. En ik zie erg vaak Design Patterns van GOF terugkomen. Echter kan ik dit boek niet vinden tussen de bomen van alle design patterns boeken. heeft iemand een ISBN voor me?

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Laatst online: 25-06 21:03
seamus21 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:35:
Ok ik heb het ganze topic doorgebladerd. En ik zie erg vaak Design Patterns van GOF terugkomen. Echter kan ik dit boek niet vinden tussen de bomen van alle design patterns boeken. heeft iemand een ISBN voor me?
Design Patterns : elements of reusable object-oriente software
Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides
0-201-63361-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Ok als deze het is in ieder geval bedankt. Deze stond echter al op mijn lijstje. Waar komt dat GOF vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
seamus21 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:35:
Design Patterns, Elements of Reusable Software

hmm, smallband is niet leuk :(

GoF staat voor Gang of Four; een verwijzing naar de 4 auteurs v/h boek.

[ Voor 11% gewijzigd door whoami op 16-10-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 15:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

seamus21 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:40:
Ok als deze het is in ieder geval bedankt. Deze stond echter al op mijn lijstje. Waar komt dat GOF vandaan?
GOF = Gang of Four, een verwijzing naar de 4 auteurs.
edit:

* gorgi_19 zwaait naar whoami, wees eens niet so snel :w

[ Voor 12% gewijzigd door gorgi_19 op 16-10-2005 16:42 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Ok dat zijn snelle reacties. Tot zover is dit mijn lijstje:

Head First Design Patterns
ISBN: 0596007124

Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software
ISBN: 0201633612

Design Patterns Explained : A New Perspective on Object-Oriented Design (2nd)
ISBN: 0321247140

Code Complete (2nd)
ISBN: 0735619670

Ik heb gelezen dat die head first wel een aanrader is om eerst door te nemen als je nog niet veel met design patterns gedaan hebt. Dus die laat ik er wel instaan. Mijn vraag is zijn alle design pattern boeken die verders in dit lijstje staan dan handig of kan ik er misschien een uitlaten. Misschien Design Patterns Explained?

[ Voor 65% gewijzigd door seamus21 op 16-10-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik kan je Design Patterns Explained zeker aanraden. Het gaat naast Design Patterns ook goed in op algemene OO princiepes. Het legt Design Patterns niet zomaar uit, maar laat je ze echt als het ware zelf ontdekken. Head First heb ik niet gelezen, dus daar kan ik niet over oordelen. De andere 2 zijn ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Ik moet toch mijn nieuwe geheugenkaart van mijn digicam testen. Foto huidige computerboeken:

Afbeeldingslocatie: http://img331.imageshack.us/img331/6629/boekensm5wu.gif(eventueel grotere versie beschikbaar)

Zoals jullie zien best wel wat taalgerichte boeken. Ik wil hier dus in ieder geval bovenstaand lijstje (zie een post terug) aan toevoegen. Ik zoek het dus iets abstracters en daarnaast gewoon boeken waarvan misschien gezegt wordt 'verplichte programmeurs kost' of iets in die trend.

Tevens ben ik zeker van de partij op de HCC (grote boekenstand met die netten eromheen). Voor een mooi koopje echt van alles te vinden!

[ Voor 15% gewijzigd door seamus21 op 16-10-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

offtopic:
[quote]seamus21 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:42:
Ik zoek het dus iets abstracters en daarnaast gewoon boeken waarvan misschien gezegt wordt 'verplichte programmeurs kost' of iets in die trend.[/quote]
Ik zie K&R C nergens staan :+

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-06 12:12

pjvandesande

GC.Collect(head);

seamus21 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:42:Ik zoek het dus iets abstracters en daarnaast gewoon boeken waarvan misschien gezegt wordt 'verplichte programmeurs kost' of iets in die trend.
De eerste post is gemaakt door EfBe, waar hij Coder to Developer aanraad van Mike Gunderloy. Verder heb ik deze eigelijk niet meer zien terugkomen, maar vind ik toch ook echt een aanrader.

De titel zegt het eigelijk al, het maakt je van een Coder een Developer. Hij legt uit wat hoe je goede software schrijft, welke tools je daarbij moet gebruiken, waar een programma aan moet voldoen, wat je zou moeten loggen, waarom er meer Assert's gebruikt moeten worden etc...

Ook voor ervaren developers kan dit nog steeds verhelderend zijn. Al is het even geleden dat ik hem heb gelezen, ik pak hem nog geregeld even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Ok ik zal dat boek eens opzoeken. Ok heb even mijn boekenlijstje bij Bol en bij Amazon in een wagentje gemieterd.

BOL: €190
Amazon: $136 (ongeveer €113)

Vet irritant is dat je bij Amazon alleen met creditcard of check kan betalen. Ik ken verders alleen BOL waar ik gewoon op rembours kan bestellen. Maar het prijsverschil is gewoon €77. Zijne r nog meer sites die misschien goedkoper kan waar ik via rembours kan bestellen. Desnoods paypal of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Code Complete heb je al in je lijstje staan zie ik, dat is imo ook echt een aanrader en bijna 'verplichte kost'. Als je veel met enterprise problematiek bezig bent dan is Patterns of Enterprise Application Architecture ook erg verhelderend. Dan mischien nog Refactoring, waar ook wel veel goed princiepes worden behandeld. Applying UML & Patterns is ook wel waard om naar te kijken overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door Michali op 16-10-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Laatst online: 20-05 21:31
seamus21 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:42:
Ik moet toch mijn nieuwe geheugenkaart van mijn digicam testen. Foto huidige computerboeken:
Zoals jullie zien best wel wat taalgerichte boeken.
Alleen je eigen talenkennis wil nog niet helemaal lukken he!? Ik zie meer dan 50% nederlandse boeken ertussen. Tssss.... :+

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

seamus21 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:58:
Ok ik zal dat boek eens opzoeken. Ok heb even mijn boekenlijstje bij Bol en bij Amazon in een wagentje gemieterd.

BOL: €190
Amazon: $136 (ongeveer €113)

Vet irritant is dat je bij Amazon alleen met creditcard of check kan betalen. Ik ken verders alleen BOL waar ik gewoon op rembours kan bestellen. Maar het prijsverschil is gewoon €77. Zijne r nog meer sites die misschien goedkoper kan waar ik via rembours kan bestellen. Desnoods paypal of iets dergelijks?
Laatste keer dat ik bij Amazon bestelde hadden ze het bij de douane blijkbaar door en kreeg ik doodleuk een rekening nagestuurd voor invoerheffing en BTW. Scheelt dan ineens een stuk minder, zeker als je er 3 weken op moet wachten :X

Proxis is btw in mijn ervaring cheaper dan BOL.

[ Voor 5% gewijzigd door curry684 op 17-10-2005 00:09 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
flowerp schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 23:51:
[...]
Alleen je eigen talenkennis wil nog niet helemaal lukken he!? Ik zie meer dan 50% nederlandse boeken ertussen. Tssss.... :+
Dat er wat nederlandse boeken tussen zitten is toevallig. Ik kan best goed engels. En heb ook geen problemen engelse boeken door te nemen. Ik prefereer zelfs engelse computerboeken boven de nederlandse.

De meeste boeken stammen nog uit de tijd dat ik ze in Utrecht (broese) kocht en ze daar meestal alleen de nederlandse verkopen. Tegenwoordig bestel ik ze bij BOL ( duur :( ) of wacht tot de HCC.

Ik zal die proxis ook eens bekijken qua prijs en beschikbaarheid. Misschien toch nog even wachten wat er op de HCC te vinden is :)

[ Voor 10% gewijzigd door seamus21 op 17-10-2005 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:56

alienfruit

the alien you never expected

Zoals jullie zien best wel wat taalgerichte boeken. Ik wil hier dus in ieder geval bovenstaand lijstje (zie een post terug) aan toevoegen. Ik zoek het dus iets abstracters en daarnaast gewoon boeken waarvan misschien gezegt wordt 'verplichte programmeurs kost' of iets in die trend.
Tjonguh, wat weinig boeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

seamus21 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:58:
Vet irritant is dat je bij Amazon alleen met creditcard of check kan betalen.
Ik vind creditcard juist een groot voordeel, geen gezeur met betalingen en vaak goedkoper dan onder rembours.

Buiten Amazon heb ik ooit wat besteld bij computer collectief, leveren wel iets sneller dan amazon. Bij amazon moet ik geregeld zo'n 3 tot 8 weken wachten op me pakketje en dan komen de boeken ook vaak nog is appart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Ok de kogel is door de kerk. Na een prijsvergelijking , zie hieronder, heb ik deze boeken bij Amazon .co.uk besteld. Alle prijzen behalve de prijs waar ik het gekocht heb is ex. verzend- en 'andere meuk' kosten :D

BOL -> €190

Computercollectief -> €183

Proxis -> €180

Amazon -> €113

Amazon (UK) -> €139 excl. (P&P €12 en VAT €9) totaal €160

Waarom daar? Zoals je ziet is de niet amazon richting duurder dus die vallen zo ie zo af. Echter heb je bij de gewone Amazon nog te maken met duane. Bij controle komt daar dus 19% bij + administratiekosten die tussen de €15 en €25 liggen. Zou uitkomen op ongeveer €150. Daarnaast moet je ongeveer 3-6 weken wachten op je boeken.

Echter zit die UK Amazon in de EU. Dus zit je niet met dat duane verhaal. Als ik de automatische mail mag geloven zou ik alle boeken binnen 2 weken in huis moeten hebben.

Ik ben zeer benieuwd alvast bedankt voor alle reacties. En als hier nog meer 'hot' boeken de revu gaan passeren dan zal ik ook daar zeker naar kijken. :) :)

[ Voor 10% gewijzigd door seamus21 op 18-10-2005 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik heb pas 2 keer bij bestellingen met de duane douane te maken gehad (van de +- 8 keer). Ik bestel altijd in de VS.

edit:
:P

[ Voor 12% gewijzigd door whoami op 18-10-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Michali schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:50:
Ik heb pas 2 keer bij bestellingen met de duane te maken gehad (van de +- 8 keer). Ik bestel altijd in de VS.
Van de 26 bestelingen nog nooit last gehad, alleen ik bestel alles eigelijk appart. Dus nooit meer dan 2a3 boeken tegelijk want ik bestel toch wel elke 8 weken. Kwa kosten scheeld het vaak niet veel, of je moet echt bij Amazon-Amazon bestellen en niet bij een reseller op Amazon, dan kunnen verzend kosten nog wat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Het was idd alleen een keer bij 4 cd's en een keer bij 4 boeken. De rest was minder en heb ik geen problemen bij gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Michali op 18-10-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Ok dat is iets voor in mijn achterhoofd. Als ikd e volgende keer weer wat boeken bestaal (begin met een paar dan) dan bestel ik ze ook in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3652

Ik heb op aanraden van dit topic het boek "Refactoring Improving the Design of Existing Code" van (onder andere) Martin Fowler door gelezen. Ik dacht dat ik wist wat refactoring was, nu weet ik dat ik er nog lang niet genoeg van weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Laatst online: 25-06 23:37

jvdb1975

tsja.........

Aangezien er in het topic staat [ALG] Centraal boekentopic,
ISBN 0060934794
Papillion van Henri Charriere.

Echt een aanrader :D
Modbreak:Dit is hier de huiskamer niet, dus hou het ff ontopic

[ Voor 21% gewijzigd door whoami op 19-10-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Allemaal boeken op kosten van de baas bestellen of voor je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Laatst online: 25-06 21:03
jvdb1975 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:19:
Aangezien er in het topic staat [ALG] Centraal boekentopic,
ISBN 0060934794
Papillion van Henri Charriere.

Echt een aanrader :D
offtopic:
Lees even de topicstart: (Het moeten natuurlijk boeken zijn die met software ontwikkeling te maken hebben :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

alienfruit schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:26:
Ik bestel ze eigelijk altijd op me eigen koste, dit omdat ook al ik hier weg ga ik de boeken mee wil kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3652

alienfruit schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:26:
Op kosten van de baas natuurlijk. Als ik hier weg ga, en het boek heeft (voor mij) nog steeds zijn waarde, dan koop ik het alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik bestel ze eigelijk altijd op me eigen koste, dit omdat ook al ik hier weg ga ik de boeken mee wil kunnen nemen.
Aha, omdat ik las dat je elke acht weken een x aantal boeken koopt. Het lijkt mij dan toch nog een dure hobbie te worden :) Maar goed ik heb zoals ook stappels boeken, ben eigenlijk een nieuwe Billy halen omdat er nu een stapel naast mijn boekenkasten begint te vormen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

alienfruit schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:17:
[...]

Aha, omdat ik las dat je elke acht weken een x aantal boeken koopt. Het lijkt mij dan toch nog een dure hobbie te worden :) Maar goed ik heb zoals ook stappels boeken, ben eigenlijk een nieuwe Billy halen omdat er nu een stapel naast mijn boekenkasten begint te vormen :)
Ja, is een dure hobbie, maargoed ik ben ook een informatie monster zoals vele hier. Het is het geld ook niet altijd waard, maargoed de vrouw heeft liever dat ik het aan boeken besteed dan aan anderen rotzooi. :)

Jij hebt ook alles zelf gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik heb veel boeken gekregen en gekocht, maar ik ben ook een boekenwurm. Ik heb alleen de laatste tijd het probleem dat ik zo snel in slaap val tijdens het lezen :(:(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik heb zelf ook veel gekocht. Stuk of 30 boeken denk ik, als het niet meer is, gaat idd best wat geld inzitten, maar ik heb er nooit spijt van gehad. Aan nuttige informatie wil ik best wel wat geld besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Jaja, ik heb gister 3 van de 4 bestelde boeken binnengekregen. Ik ga eerst beginnen met Head First Design Patterns. Ik ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

seamus21 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:00:
Ik ga eerst beginnen met Head First Design Patterns. Ik ben erg benieuwd :)
Ik heb er nu al te vaak aan gedacht om die te bestellen, alleen heb ik het idee dat het weer een ala Design Patterns Explained boek is, hoewel deze wel ontzettend goed is.

Iets specifiekeren boeken vind ik eigelijk duidelijker, zoals eentje die al veel is langs geweest hier Patterns of Enterprise Application Architecture.

Heeft iemand toevallig al Data Access Patterns: Database Interactions in Object-Oriented Applications gelezen?

[ Voor 16% gewijzigd door pjvandesande op 27-10-2005 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

seamus21 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:04:
Ok de kogel is door de kerk. Na een prijsvergelijking , zie hieronder, heb ik deze boeken bij Amazon .co.uk besteld. Alle prijzen behalve de prijs waar ik het gekocht heb is ex. verzend- en 'andere meuk' kosten :D

BOL -> €190

Computercollectief -> €183

Proxis -> €180

Amazon -> €113

Amazon (UK) -> €139 excl. (P&P €12 en VAT €9) totaal €160
Moet je voor de grap bv even hier zoeken op 'design patterns'. 1000 Rs is 18 euro ;) Design Patterns ligt er bv voor 375Rs = 7 euro! Morgen ga ik weer naar india, hoop dat ik nog wat leuks kan meenemen :) (zijn wel paperbacks, maar ach, het gaat om de inhoud niet de kaft)

[ Voor 11% gewijzigd door Zoijar op 27-10-2005 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Zeker, ik heb er ook een stukje over geschreven.

Zo denk ik er nog wel over. Staan goede concepten in, maar soms wel lastig om goed om te zetten naar een goede implementatie. De code voorbeelden in het boek helpen daar ook niet altijd goed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
seamus21 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:00:
Jaja, ik heb gister 3 van de 4 bestelde boeken binnengekregen. Ik ga eerst beginnen met Head First Design Patterns. Ik ben erg benieuwd :)
Ik vond het een super boek! Nog geen betere introductie tot Design Patterns gelezen.

- Heldere tekst.
- Goede examples
- Zet je aan tot nadenken

[ Voor 9% gewijzigd door Bbfreak op 27-10-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Bbfreak schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:59:
[...]

Ik vond het een super boek! Nog geen betere introductie tot Design Patterns gelezen.

- Heldere tekst.
- Goede examples
- Zet je aan tot nadenken
Ook beter dan Design Patterns Explained? Of verschilt het niet zo veel? (heb namelijk nog van niemand gehoord welke beter is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Michali schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:46:
[...]

Zeker, ik heb er ook een stukje over geschreven.

Zo denk ik er nog wel over. Staan goede concepten in, maar soms wel lastig om goed om te zetten naar een goede implementatie. De code voorbeelden in het boek helpen daar ook niet altijd goed bij.
Oke, ook maar in de WishList gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeromeB
  • Laatst online: 23-06 09:51

JeromeB

woei

Ik ben op zoek naar boeken over 2D Computer Graphics.

Ik wil graag leren hoe
- ik figuren (ellipses, arcs, lijnen, veelhoeken, etc) kan plotten en inkleuren (ook gradients).
- ik rasterplaatjes kan transformeren (rotaties, dilaties, etc).
- ik schaduweffecten, filtertechnieken en transparantie kan toepassen.

Het internet bevat veel antwoorden op die vragen, maar het is makkelijker om die informatie uit een boek te halen. Er zijn echter weinig boeken die zich specifiek op 2D Graphics richten. De meeste boeken die dit onderwerp behandelen combineren dat met informatie over 3D graphics, game-design of specifieke API's. Daar ben ik niet in geïnteresseerd.

Ik hoop dat jullie een paar goede boeken kennen.

PC load letter? What the fuck does that mean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
In Computer Graphics van Hearn and Baker staat wel veel over 2D. Inderdaad ook wel 3D, maar meestal zijn 2D en 3D geval toch wel vaak sterk gerelateerd. En aangezien 2D makkelijker is, worden zaken vaak eerst voor het 2D geval uitgelegd.

[ Voor 14% gewijzigd door Bluestorm op 02-11-2005 18:08 ]

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53628

Zijn er mensen die dit boek kennen?

dit =
http://www.amazon.com/exe...-7346274-5277629?v=glance

Het lijkt mij een zeer leerzaam boek en alles op het internet opzoeken (lees ook: de onzinnige informatie eruit vissen) kost veel tijd. Het Internet is daarentegen wel weer een goede informatiebron om het plaatje van bepaalde onderwerpen te verbreden.

Enfin, is het boek zijn geld waard?

edit:
Of zijn er andere gelijkwaardige boeken die jullie kunnen aanbevelen?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 53628 op 02-11-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 53628 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:25:
edit:
Ik ken het boek waar je zelf naar linkt persoonlijk niet. Ik heb hier wel Introduction to the Design and Analysis of Algorithms in de kast staan, en daar ben ik wel over te spreken. Goed, helder boek. Duidelijke voorbeelden. En een niet al te saai taalgebruik, dat helpt ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02-2023
Anoniem: 53628 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:25:
Zijn er mensen die dit boek kennen?

dit =
http://www.amazon.com/exe...-7346274-5277629?v=glance

Het lijkt mij een zeer leerzaam boek en alles op het internet opzoeken (lees ook: de onzinnige informatie eruit vissen) kost veel tijd. Het Internet is daarentegen wel weer een goede informatiebron om het plaatje van bepaalde onderwerpen te verbreden.

Enfin, is het boek zijn geld waard?

edit:
Dit is zeker een leerzaam boek waarin heel wat algorithmen goed in uitgelegd worden. Volgens mij is het ook zijn geld waard.
Het boek telt 1200 pagina's.

[ Voor 3% gewijzigd door Feyd-Rautha op 02-11-2005 21:51 ]

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
Michali schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:01:
[...]

Ook beter dan Design Patterns Explained? Of verschilt het niet zo veel? (heb namelijk nog van niemand gehoord welke beter is)
Dat boek heb ik niet gelezen. Mocht je nog niet veel van DP weten is HFDP iig een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
-NMe- schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:31:
[...]

Ik ken het boek waar je zelf naar linkt persoonlijk niet. Ik heb hier wel Introduction to the Design and Analysis of Algorithms in de kast staan, en daar ben ik wel over te spreken. Goed, helder boek. Duidelijke voorbeelden. En een niet al te saai taalgebruik, dat helpt ook. :)
daar ben ik dus niet mee eens. Het is echt een bak steen van een boek. niet normaal. Er staan heel veel algoritmes beschreven dat wel maar wel erg theoritisch allemaal. De voorbeelden zijn in pseudo code geschreven wat niet altijd even duidelijk is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feyd-Rautha
In het boek "introduction to algorithms" worden ook heel wat theoretische elementen van algorithmes beschreven, zoals O-notatie, loop-invarianten, ... . Als je algoritmen wilt bestuderen, kun je daar niet van aan uit denk ik.
Alle algoritmen worden ook in pseudo-code beschreven. De pseudo-code is weliswaar redelijk duidelijk. Ik vind het altijd een voordeel dat algoritmes in pseude-code beschreven worden, aangezien het dan toch taal-onafhankelijk is.

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, zo wordt het er niet makkelijker op ;) .
Het boek van -NME- heeft een iets solidere look (afgaande op de reacties en de ietwat summiere beschrijving van het boek). Daarnaast heeft het ook een iets betere beoordeling gekregen.

Ik kan niet goed opmaken welke voorbeeld algoritmen besproken worden door een minimale review. Het boek is volgens mij iets meer gericht op de gedachtengang achter het ontwerpen van de algoritmes, terwijl het door mij aangehaalde boek meer de genoemde algoritmen beschrijft.

Om even aan te geven waar ik vooral geïnteresseerd in ben is:
-Sorteren
-Hashing
-Geometrische algoritmen
-Matrix algoritmen

Mij lijkt Introduction to Algorithms, Second Edition iets beter geschikt voor me. Iemand die me nog weet over te halen een andere keus te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeromeB
  • Laatst online: 23-06 09:51

JeromeB

woei

Bluestorm schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:50:
In Computer Graphics van Hearn and Baker staat wel veel over 2D. Inderdaad ook wel 3D, maar meestal zijn 2D en 3D geval toch wel vaak sterk gerelateerd. En aangezien 2D makkelijker is, worden zaken vaak eerst voor het 2D geval uitgelegd.
Dat lijkt me niet het type boek waar ik naar opzoek ben. Ik wil specifiek boeken over 2D graphics. Dus geen 3D graphics en/of OpenGL. Toch bedankt voor de tip.

PC load letter? What the fuck does that mean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Feyd-Rautha schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:49:
Dit is zeker een leerzaam boek waarin heel wat algorithmen goed in uitgelegd worden. Volgens mij is het ook zijn geld waard.
Het boek telt 1200 pagina's.
Legt het boek ook uit hoe je zelf dergelijke algoritmes kan verzinnen? Als het dat niet doet, dan hebben beide boeken een ander doel. Introduction to the Design and Analysis of Algorithms toont aan de hand van bestaande algoritmes aan hoe je zelf efficiënte algoritmes kan maken.

Overigens, dat het boek pseudocode gebruikt in de voorbeelden vind ik juist een pre. Zo kan iedere programmeur het tenminste begrijpen, ongeacht de taal waarin hij gespecialiseerd is.

@Fate?: Welk boek je moet nemen is, als het boek dat jij gevonden hebt alleen algoritmes uitlegt, afhankelijk van wat je wil doen. Wil je gewoon wat bestaande algoritmes leren, dan zit je goed met het boek dat jij gevonden hebt. Wil je leren zelf zo'n algoritmes te verzinnen, dan zit je beter met het boek dat ik noemde. Echter, als beide boeken dezelfde insteek hebben, dan zullen ze waarschijnlijk inwisselbaar zijn. Iemand die Introduction to Algorithms heeft gelezen kan daar waarschijnlijk meer over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

JeromeB schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:31:
[...]

Dat lijkt me niet het type boek waar ik naar opzoek ben. Ik wil specifiek boeken over 2D graphics. Dus geen 3D graphics en/of OpenGL. Toch bedankt voor de tip.
Het is wel java maar het enige wat ik voor je kon vinden met nog een beetje goede recenties:
http://www.amazon.com/gp/...n=507846&s=books&v=glance

- en -

http://www.amazon.com/gp/...n=507846&s=books&v=glance

[ Voor 38% gewijzigd door pjvandesande op 03-11-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feyd-Rautha
Om even aan te geven waar ik vooral geïnteresseerd in ben is:
-Sorteren
-Hashing
-Matrix algoritmen
In het boek 'intro to algorithms' worden deze algoritmen vooral besproken. Ook datastructuren zoals 'red/black trees', 'heap', hash-tables, B-trees... worden ook uitvoerig besproken.
Qua matrix-algoritmen worden dan onder andere 'all-pairs shortest paths' algoritmen beschreven.

Voor geometrische algoritmen kun je dan toch beter het boek 'computational geometry' aanschaffen, denk ik. Alhoewel in 'intro to algoritmes' ook enkele geometrische algoritmen besproken worden zoals: line-segment intersections, convex-hulls berekenen en closest pair of points zoeken.

De algemene inhoudsopgave:
http://highered.mcgraw-hi...w0/table_of_contents.html

Het boek legt echter niet onmiddellijk uit hoe je best dergelijke algoritmes verzint.

[ Voor 16% gewijzigd door Feyd-Rautha op 03-11-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In eerste instantie is het (nog) niet mijn bedoeling zelf algoritmen van de grond af aan op te bouwen of varianten op de bekende te bouwen.

Eerst maar eens even hoe en waarom en mocht ik problemen hebben om iets andere situaties goed te vertalen naar een algoritme kan ik altijd nog Introduction to the Design and Analysis of Algorithms kopen.

Ik ga dus voor Introduction to Algorithms, Second Edition. Daar zal ik wel een aardige kluif aan hebben.

Bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Ok ik ben sinds 1 jaar fan van de boekencentrale op de HCC. Ook vandaag weer een hele berg gekocht voor in totaal €80. Alle Design patterns boeken in de stapel en Code complete 2 had ik al voor vandaag.
Het mini boekje rechtsboven is een Samba pocket reference.

Afbeeldingslocatie: http://img461.imageshack.us/img461/2796/boekenhccsmall7kq.png
als je er op klikt wordt ie groter :)

[ Voor 19% gewijzigd door seamus21 op 25-11-2005 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Die krijg ik binnen enkele dagen binnen samen met Domain Driven Design. Ik laat binnenkort wel even weten wat ik er van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik heb hem nu enkele dagen binnen en ben er wel goed over te spreken. Ik zit nu ongeveer op een kwart van het boek en heb al redelijk wat nieuwe inzichten gekregen. Dat komt ook wel omdat ik zelf nog niet heel erg bekend was met wat Agile, XP en Test-Driven Development nou inhield. Het is absoluut geen boek wat die methodologies puur de hemel in prijst, maar geeft hele specifiek aan wat de princiepes er achter zijn en geeft daarbij hele bruikbare tips.

Ook ben ik langs een hoofdstuk over refactoring gekomen waarin ze in een soort dialoog vorm het programmeren en ontwerp van een simpele applicatie laten zien. Het is (expres of niet) redelijk knullig gedaan, maar het doet je wel denken aan hoe je zelf bezig bent en geeft inzicht in hoe refactoring zelfs dan tot een behoorlijk net eindresultaat kan leiden.

Het gedeelte waar ik nu ben gaat over wat algemene OO princiepes, zoals het Dependency Inversion princiepe (abstracties moeten niet van details afhankelijk zijn, maar anders om), het Liskov Substition princiepe (wat inhoud dat een sub class altijd volledig inzetbaar moet kunnen zijn als super class, dus zonder de client code fouten te laten veroorzaken) en het Open-Closed princiepe (een class moet open zijn voor extensie, maar gesloten voor modificatie). Verder nog een paar.

Het gedeelte daarna beginnen ze met enkele case-studies waarbij veel design patterns en princiepes toegepast worden. Daar ben ik inmiddels nog niet aangekomen, maar voor zover ik in de contents kan zien en met een beetje doorbladeren ziet dat er ook erg goed uit. Als ik daar doorheen ben laat ik dat nog wel even weten.

Als ik het lees ben ik iig wel de hele tijd aan het reclecteren op mijn eigen werk. Ook heb ik al verschillende inzichten gekregen in wat ik beter zou kunnen doen (bijvoorbeeld waarom het zo belangrijk is om classes zo min mogelijk direct te koppelen). Als ik een stukje lees ben ik vaak tegelijker tijd aan het wegdromen over hoe ik het zelf aanpak en vergelijk het daarmee. Als ik zoiets heb met een technisch boek dan weet ik meestel wel dat het goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:20

Tomatoman

Fulltime prutser

seamus21 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:04:
[...] Daarnaast moet je ongeveer 3-6 weken wachten op je boeken.

Echter zit die UK Amazon in de EU. Dus zit je niet met dat duane verhaal. Als ik de automatische mail mag geloven zou ik alle boeken binnen 2 weken in huis moeten hebben.
Dan moet ik je toch teleurstellen. Als een boek bij Amazon.co.uk niet direct geleverd kan worden, moet het uit de VS komen. De leverancier? Jawel, Amazon.com :). De levertijd zal dan ook bij beide ongeveer gelijk zijn, tenzij je het boek per slow boat uit de VS laat komen.

Waar ik inmiddels wel achter ben is dat de meeste specialistische computerboeken bij Amazon.com een stuk goedkoper zijn dan in Nederland. Prijsverschillen van 30% zijn heel gewoon.

[edit]
Ik zie dat dit een beetje late reactie op seamus 21is. :o

[ Voor 19% gewijzigd door Tomatoman op 02-12-2005 12:49 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Laatst online: 27-06 21:23

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Ik las laatst dat er een nieuwe versie aan zat te komen van het "dragon boek" (Addison Wesley - Compilers Principles Techniques and Tools). Maar nu kan ik het niet meer vinden. Weet iemand hier meer van, of heb ik scheel gelezen en ging het over een heel ander boek?

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Nog even een update over Agile Software Development.

Ik heb hem nu bijna uit en ik ben er nog beter over te spreken dan eerst. Het is met afstand het meest practische boek dat ik heb en behandeld ook een behoorlijk aantal onderwerpen op een hele simpele en heldere manier, zonder onzin er omheen. Het presenteerd de zaken op een hele directe en duidelijke manier zonder het overmatig gebruik van tekst. Dat spreekt me ook erg aan.

Ik heb ook al stukken gelezen uit een andere boek die ik tegelijkertijd binnen heb gehad: Domain Driven Design, maar die haalt het qua praktisch zijn zeker niet bij dit boek. Ook wordt daar juist te veel overmatig tekst gebruikt. Sommige stukken waarvan ik het gevoel heb dat het veel korter kan worden helemaal uitgeschreven. Alsof echt geprobeerd is om zo veel mogelijk te schrijven over een bepaald onderwerp. Dat vind ik wel jammer.

Weer terug naar Agile Software Development: De design patterns worden bijvoorbeeld gepresenteerd in een vorm van een test en code die die test dan laat paseren. Alleen zaken die echt niet helder zijn worden verklaart en uitgelegd. Uiteraard wordt ook wel over de intentie gepraat en over voor en nadelen, op een erg verhelderende manier. Bij sommige stukken heb je wel zoiets van "wat is dit nou weer", maar dat wordt dan ook direct in het stuk erna uitgeled, en eventueel, als dat kan een oplossing die vreemde zaken weg werkt.

Alles wordt ook in context gebracht met princiepes eerder in het boek gegeven. Dat maakt ook dat ik princiepes als het Open-Closed en Dependency Inversion nu beter en goed begrijp (en dan bedoel ik echt begrijpen) en hoe het goed en effectief toe te passen. Je leert ook verder in het boek hoe deze princiepes (naast de andere gegeven) echt een basis vormen voor allerlei design princiepes en ook design patterns zelf ondersteunen. Dit alles wordt onder andere gedaan in enkele grote realistische case studies, maar ook in enkele kleinere voorbeelden.

Ook erg fijn is dat de princiepes en design patterns niet als 100% perfecte oplossingen worden gepresenteerd, en dat het breken van sommige princiepes af en toe nodig is, omdat het echte leven ook een rol speelt en alles nu eenmaal niet altijd perfect op elkaar aansluit en afstemt. Ook kwa design patterns die ik al had heb ik veel nieuwe inzichten gekregen. Vooral het gebruik van Composite en Proxy levert leuke en interessante dingen op.

Je zou dit boek kunnen zien als Design Patterns Explained, maar dan op een redelijk wat hoger niveau. Maar het is veel meer dan dat. Ik kan iedereen dit boek aanraden iig. Ik denk toch wel must-read voor iedere programmeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29173

In Visual Basic 6 kon ik altijd goed uit de voeten. Maar in .NET loop ik steeds tegen problemen, omdat je bijvoorbeeld geen globals meer kan aanmaken. Daarnaast wil ik wat verder met datasets etc dan beschreven staat in mijn Getting Started With Visual Basic .NET 2003 boek (dat hebk al uit).

Dus een boek voor iemand met een beetje ervaring waarin object georienteerd programeren aan bod komt en ook wat meer over ADO .NET te vinden is met datastructures etc. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Voor het eerst bij amazon.co.uk het boek Streamlined Object Modeling: Patterns, Rules, and Implementation.

Misschien dat de levering is wat sneller gaat dan bij amazon.com, kwa prijs scheelde het niet veel en de goedkoperen aanbieders bij amazon.com leverde weer is niet naar Nederland.
Anoniem: 29173 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:38:
In Visual Basic 6 kon ik altijd goed uit de voeten. Maar in .NET loop ik steeds tegen problemen, omdat je bijvoorbeeld geen globals meer kan aanmaken.
Singleton pattern of gewoon public static members, dat zijn globalen maar daar vroeg je niet om.

Het Step By Step boek is leuk om de basis onder de knie te krijgen. Je kunt al werken met datasets en de basis heeft Getting Started je al bijgebracht.

Ik zou met simpelen OO beginnen een goed boek om te beginnen is dan OOP with Microsoft® Visual Basic® .NET and Microsoft Visual C#™ .NET Step by Step. Een step by step boek die begint bij de basis.
Voor dataset kun je iets zoeken als ADO.NET step by step.

[ Voor 5% gewijzigd door pjvandesande op 21-12-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Laatst online: 08:21
Ik zit te denken aan iets van zulk soort boeken:

3D Game programming met DirectX 8.0 (Clayton Crooks)
http://www.computerboek.n...E=onnqbormqr&ReferrerID=1

Games programmeren in 24 uur (Michael Morrison)
http://www.computerboek.n...E=ibohqqmnqr&ReferrerID=1

Tricks of the 3D Game Programming Gurus (Andre Lamothe)
http://www.computerboek.n...E=qomicmbhgq&ReferrerID=1

Weet iemand of dit bullshit boekjes zijn of dat ze opzich wel nutting zijn, voor een beginnende Game programmer (Programmeren kan ik al wel ja ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Boek 1: misschien voor algemene info, maar als je al wat programmeerervaring hebt lijkt me het wel een (vooral achterhaald) bs-boekje

Boek 2: dit is een betere keuze, maar denk niet dat het "diep" genoeg gaat

Boek3: na even de inhoudsopgave bekeken te hebben denk ik dat dit wel is wat je wilt, het gaat veel meer in op de game engine dan om de dingen in de game erom heen

Morgen gaat ik even design patterns explained ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:34

Zoefff

❤ 

Een klein kickje :)

Ik ben op zoek naar een goed boek over Object Oriented Programming in PHP. De taal PHP heb ik redelijk onder de knie, maar wat betreft OOP tast ik nog redelijk in het duister. In veel boeken word volgens mij wel uitgelegd hóe het moet, maar niet wat het achterliggende idee is, en daar ben ik juist een beetje naar opzoek.

Het object georienteerd denken begrijp ik wel enigzins, maar ik vind het nog wel moeilijk om vanuit die gedachtengang een goede opzet te maken voor een website / applicatie, welke keuzes moet ik maken en waarom? Wat ik zoek is dus vooral ook een algemeen OOP boek, maar het liefst wel toegespitst op PHP aangezien dat de taal is waar ik het in zal gaan toepassen.

Een interessante leek me deze, heeft iemand daar ervaring mee? Of heeft iemand andere tips? Ik houd me aanbevolen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Zoefff schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 00:52:
Een interessante leek me deze, heeft iemand daar ervaring mee? Of heeft iemand andere tips? Ik houd me aanbevolen :)
Dat boek ben ik aan het lezen en het is best een aardig boek tot nu toe. Ik heb al wat ervaring met OO, dus ik weet niet hoe het boek leest als je geen tot weinig ervaring hebt, maar het legt wel wat dingen uit over welke OO ontwerpen goed zijn en welke slecht.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:05

RHE123

Edubits

RayNbow schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 01:35:
[...]

Dat boek ben ik aan het lezen en het is best een aardig boek tot nu toe. Ik heb al wat ervaring met OO, dus ik weet niet hoe het boek leest als je geen tot weinig ervaring hebt, maar het legt wel wat dingen uit over welke OO ontwerpen goed zijn en welke slecht.
Hier ben ik het mee eens, ook ik ben dit boek nu aan het lezen :) . In het boek worden verschillende patterns besproken waarbij ook eenvoudige en effectieve voorbeelden worden gegeven. Het boek is ook goed te lezen en niet te zwaar geschreven. Volgens mij is het boek ook geschikt als je nog nooit met OO programmeren gewerkt hebt, in principe word alles uitgelegd. Soms gaat het voor iemand niet nog 0 kennis heeft misschien wat snel, maar moet nog steeds te doen zijn!

Ik vindt het een erg nuttig boek, bij de Broese in Utrecht hebben ze hem in ieder geval in de winkel staan, dus kijk eens in je boekhandel en blader het boek nog even door en oordeel zelf :) !

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ik heb uiteindelijk ook maar ff dit boek besteld:

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/0135974445.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
@Zoeff: Je kunt ook gaan voor een boek die niet direct met PHP te maken heeft, maar meer algemeen met programmeer princiepes en OO. Het boek wat whoami hierboven laat zien is daar ook erg goed voor. Ik heb zelf geen enkel boek dat direct op PHP in gaat en mis het ook totaal niet.

@whoami: Die staat bij mij inmiddels wel hoog in het lijstje met boeken waar ik veel van heb geleerd. Imo een goede kandidaat voor in het lijstje met boeken die mijn manier van werken het meest beinvloed hebben. Ik denk ook wel het meest praktische boek dat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Laatst online: 07:07
Dag,

Ik wil misschien dit boek gaan aanschaffen:

http://www.wrox.com/Wiley...productCd-0764557599.html

Heeft iemand het, en zo ja(of nee ;)) hoe denken jullie erover?

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bintje schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:21:
Dag,

Ik wil misschien dit boek gaan aanschaffen:

http://www.wrox.com/Wiley...productCd-0764557599.html

Heeft iemand het, en zo ja(of nee ;)) hoe denken jullie erover?
Ik heb de eerste editie gelezen en vond het erg prettig. Zowiezo is de stijl van Wrox prettig. Het heeft een beetje 'programmeurs onder elkaar' mentaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ik heb ook de eerste editie; helemaal niet slecht.
Zowel om C# te leren en als naslagwerk te gebruiken imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
Michali schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 19:02:
[...]

Die krijg ik binnen enkele dagen binnen samen met Domain Driven Design. Ik laat binnenkort wel even weten wat ik er van vind.
Lijk me inderdaad een zeer interessante boek.Waar bestellen jullie je boeken vooral? Bij comcol kost dit boek rond de 70 euro. Helaas heb ik geen credit card dus kan ik niet via amazon bestellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-04 15:32

t-x-m

.NET Nerd

weet niet of hij al voorbij is gekomen, maargoed:
Ik heb vorige week het boek PHP 5 Superboek aangeschaft, echt een aanrader voor iemand die al iets verder is dan de eerste beginselen van php, en meer van het 'grote' werk wil weten B) !
Het is ontzettend duidelijk, wordt geschreven in de content van een 'groot' project, ik zou zeggen lees de beschrijving hier maar.
Persoonlijk vind ik dat je voor 29,90 ontzettend veel boek krijgt, helemaal goed dus ;)
Ik vind het wel een handig boek om op ideeën te komen, en hoe ik mijn programmeerwerk beter zou kunnen aanpakken. Maar dit boek is niet bepaald voor beginners. Er staan aardig wat dingen in vermeld waar achter het oor krabben wel van toepassing is.

Ook handig inderdaad, dat er een heel hoofdstuk in staat over UML, en dat je je plannen eerst goed moet uitstippelen, en hoe je dat dan wel zou moeten doen. Ook staan er hier en daar wat ethische tips. Ook geavanceerdere dingen als SOAP worden vrij uitgebreid besproken. In ieder geval met goede voorbeelden, die allemaal weer op elkaar aansluiten. Ook dingen als memory beheer en hoe plugins voor PHP werken wordt besproken.

En in tegenstelling tot 'PHP 5 voor beginners' wordt hier wel degelijk goed ingegaan op de nieuwigheidjes van PHP 5, en wat het verschil is ten opzichte van PHP 4.

Ik heb de beginnerboeken overgeslagen en dit als eerste boek gekocht, en is naar mijn mening een prima aanwinst. Ik had daarvoor ook al aardig wat ervaring met PHP, wat voor dit boek geen overbodige luxe is, want er komen aardig wat 'zakelijke' termen in voor.

[ Voor 45% gewijzigd door t-x-m op 13-01-2006 08:00 ]

GC.Collect();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
b schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 01:00:
[...]

Lijk me inderdaad een zeer interessante boek.Waar bestellen jullie je boeken vooral? Bij comcol kost dit boek rond de 70 euro. Helaas heb ik geen credit card dus kan ik niet via amazon bestellen :(
Op Proxis.be kost die ook 78 euro.
Ik heb 'm besteld bij Het Computerwinkeltje (www.hcw.be), waar ie 60 euro kost. Daar heb je wel verzendkosten, maar aangezien ik 'm zelf ga afhalen, heb ik dat dan weer niet.

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste