[Alg] Centraal boekentopic - part II

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:
  • 141.360 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
b schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 01:00:
[...]

Lijk me inderdaad een zeer interessante boek.Waar bestellen jullie je boeken vooral? Bij comcol kost dit boek rond de 70 euro. Helaas heb ik geen credit card dus kan ik niet via amazon bestellen :(
Ik heb hem zelf bij Amazon besteld. Met een credit card idd.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Laatst online: 11-09 18:51
Sorry, dat ik weer een post maak, maar ik weet niet wat ik moet doen:

Ik had het volgende boek gezien:\http://www.wrox.com/WileyCDA/WroxTitle/productCd-0764557599.html
dat is de professional c#, third edition

Maar ze hebben dus ook dit boek:
http://www.wrox.com/Wiley...productCd-0764575341.html
dat is de professional c# 2005 editie

Wat is het verstandigste om te kopen? de laatste of de eerste?

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik zou zeker gaan voor de 2005 versie. Lijkt me gewoon hetzelfde boek, maar dat geupdate en met toevoegingen voor de nieuwste .NET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:15
Volgens mij beperkt de Professional C# zich tot .NET 1.1 - zonder generics dus. De C# 2005 editie gaat over .NET 2.0 (/Visual Sutdio 2005) en bevat extra hoofdstukken over Generics en Threading zo te zien.

Tenzij je specifiek voor .NET 1.0/1.1 wil ontwikkelen, zou ik dus gewoon de meest recente editie (C# 2005) kopen, zeker aangezien die niet duurder is dan de oude editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Mij ook :)
heeft iemand daar ervaring mee?
Ehm.. hij glimt leuk op de boekenplank ;)
(Ik heb Applying UML and Patterns nog niet uit.)

Michali: is Agile Software Development ook (nog) aan te raden als je het gevoel hebt dat je over de redelijk ingeburgerde kanten van agile development (zoals het iteratief ontwikkelen en unit testing) al wel effe genoeg gelezen hebt? Het lijkt me aan de ene kant een heel interessant boek, maar aan de andere kant vrees ik dat het voor mij slechts herhaling zal blijken van wat ik inmiddels elders al (bijna uit)gelezen heb. Weet je bijvoorbeeld of het echt verder gaat over agile development en / of praktischer is dan Applying UML and Patterns?

[ Voor 3% gewijzigd door Gwaihir op 17-01-2006 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Het is iig niet direct vergelijkbaar met Applying UML and Patterns.

Het sterkste punt van het boek is dat het je een aantal code smells geeft, een aantal fundamentele princiepes voor goed design, een set design patterns en de agile manier van werken (inclusief een beetje testen, refactoren etc.) en laat zien hoe je dat samen komt in een process. Het is heel erg verhelderend. Het klinkt allemaal zo logisch en programmeren lijkt ineens zo makkelijk. Alsof dit boek echt uitlegt waar het om gaat. Dat heb ik nog nooit bij een ander boek gehad.

Het is verder voor mij erg moeilijk te bepalen hoe goed dit boek aansluit bij jouw huidige niveau. Zelf heb ik bijvoorbeeld niet zo veel over iteratief design gelezen. Applying UML and Patterns wel, maar dat is echt een academisch boek te noemen vergeleken bij Agile Software Development. Uit veel boeken is het vrij lastig ervaring en bruikbare informatie te halen, en echt te leren, maar hierbij is dat geen probleem geweest.

Het beste uit het boek is dat de gewoon beginnen met ontwerpen aan de hand van de eisen, en constant het eigen ontwerp blijven verbeteren aan de hand van de code smells, daarbij de princiepes als richting gebruikend en eventueel een design pattern als dat van toepassing is. Alles wordt dan ondersteund met een test, maar ook echt op de manier waarop ze dat graag in een project terug zouden zien. De code wordt dan ook niet te veel besproken, ze laten de uitleg vaak gewoon aan de code zelf over, wat ik erg goed vind. De princiepes worden verder niet alleen op class niveau toegepast, maar ook op package niveau, dat ben ik nog niet eerder tegengekomen. Het is niet echt een goedkoop boek, maar je zult er niet door teleurgesteld zijn.

Als de termen als Open-Closed en Single Responsibility princiepe je weinig of niets zeggen, dan zou ik er zeker voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:41

xos

Ik ben opzoek naar een boek waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe een dal wordt opgezet. Via de search vind ik wel een hele lading topics die over dit onderwerp gaan met vrij specifieke vragen maar niet echt iets algemeens. Ik ga binnenkort op vakantie en vind dit gewoon leuke leesstof voor s'avonds. Dus ik ben opzoek naar een boek dit het opzetten van een DAL stap voor stap bespreekt. Eventueel aan de hand van een casus.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

xos schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:36:
Ik ben opzoek naar een boek waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe een dal wordt opgezet. Via de search vind ik wel een hele lading topics die over dit onderwerp gaan met vrij specifieke vragen maar niet echt iets algemeens. Ik ga binnenkort op vakantie en vind dit gewoon leuke leesstof voor s'avonds. Dus ik ben opzoek naar een boek dit het opzetten van een DAL stap voor stap bespreekt. Eventueel aan de hand van een casus.

Alvast bedankt.
Je zou eens kunnen kijken naar Patterns of Enterprise Application Architecture. Hierin staat heel wat uitgelegd over layers, oa de DAL. En zowel inhoudelijk als aan de buitenkant (handig als je een OR-mapper gebruikt om de meeste problematiek voor je op te lossen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12:41

xos

Bedankt voor je reactie, als OR-mapper wilde ik graag hibernate gebruiken, dus dat zit wel goed als ik de positieve verhalen op dit forum hoor. Verder vertrouw ik jouw reputatie wel dat dit een aan te raden boek is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ik zoek een goed boek over de wetenschap van kleur en menselijk zien. Voornamelijk iets dat wiskundig/technisch ingaat op aspecten zoals gamma correctie, waargenomen intensiteiten, kleur systemen, kleur correctie, een workflow van digitale foto cameras, naar computer monitoren (CRT+LCD) en projectoren, en eventueel printers met ICC profiles ed.

Deze tutorial hier is erg goed, maar helaas niet echt technisch genoeg naar mijn zin... http://www.handprint.com/HP/WCL/wcolor.html . Ik zoek meer iets dat dichter bij de digitale image processing kant zit. Ik wil namelijk bepaalde kleur en gamma correcties op monitoren en projectoren uitvoeren, maar ik zoek wat meer informatie over hoe een gebruiker bepaalde dingen nou precies waarneemt.

Heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik ben op zoek naar een goed SQL boek. Niet voor beginners enzo, dus geen select, delete, enzovoort maar meer over triggers en stored procedures. Ik maak vooral gebruik van MySQL en sinds versie 5 worden triggers en stored procedures ondersteund.

Alsook zoek ik een uitgebreid VB.Net boek (wederom niet voor beginners), liefst één dat ingaat op versie 2005. En als laatste een goed boek over C# en ASP.Net 2.0 :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hacku schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:56:
Ik ben op zoek naar een goed SQL boek. Niet voor beginners enzo, dus geen select, delete, enzovoort maar meer over triggers en stored procedures. Ik maak vooral gebruik van MySQL en sinds versie 5 worden triggers en stored procedures ondersteund.
Ik kwam toevallig laatst dit boek tegen:
Relationele databases en SQL / druk 2
ISBN: 9039522219
Website: http://www.relsql.nl/
Te koop bij bol.com, bruna, computer collectief, etcetera.
Of het een goed boek is weet ik niet want ik heb hem zelf niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Salvatron op 26-01-2006 23:48 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Hacku schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:56:

Alsook zoek ik een uitgebreid VB.Net boek (wederom niet voor beginners), liefst één dat ingaat op versie 2005. En als laatste een goed boek over C# en ASP.Net 2.0 :p
Als je echt iets meer over databases wilt weten, dus ook _hoe_ ze werken, dan raad ik "Fundamentals of database systems. Elmasri, Navathe" aan. Als je dat boek helemaal leest en begrijpt kan je met elke database werken daarna. Maar het is geen simpel boek... gaat ook in op modelering en de theoretische normaal vormen etc.

(imo is het belangrijk om te weten hoe iets intern ongeveer werkt, op die manier zal je ook begrijpen waarom bepaalde queries traag zijn of niet kunnen, en wat voor modellen goed te representeren zijn. Met meer dan 1000 paginas theorie is dit een ideaal boek, lees ook even de amazon reviews, die kloppen wel aardig)

[ Voor 15% gewijzigd door Zoijar op 27-01-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
Ik heb net dit boek uit:

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/0321246756.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

Interessant boek voor iedereen die zich met frameworks bezig houdt, maar het bevat ook nuttige tips voor iemand die zich daar niet mee bezig houdt.
Als je FxCop gebruikt, zal je bepaalde/de meeste 'guidelines' wel kennen, maar toch heeft het toch iets extra.
Het boek is eigenlijk niet echt in 'boek-vorm', maar het komt eerder bij mij over als een 'werkdocument'. Er staan commentaren in van Jeffrey Richter, Rico Mariani, etc... bij bepaalde guidelines, die zeker interessant zijn.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Is dat ook interessant als je niet met .NET werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Michali schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:51:
Is dat ook interessant als je niet met .NET werkt?
Hmm, minder in ieder geval; het gaat wel redelijk specifiek over .NET.

Btw, heb jij dit boek : klik

[ Voor 41% gewijzigd door whoami op 27-01-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47
whoami schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:33:
Ik heb net dit boek uit:

Interessant boek voor iedereen die zich met frameworks bezig houdt, maar het bevat ook nuttige tips voor iemand die zich daar niet mee bezig houdt.
Als je FxCop gebruikt, zal je bepaalde/de meeste 'guidelines' wel kennen, maar toch heeft het toch iets extra.
Het boek is eigenlijk niet echt in 'boek-vorm', maar het komt eerder bij mij over als een 'werkdocument'. Er staan commentaren in van Jeffrey Richter, Rico Mariani, etc... bij bepaalde guidelines, die zeker interessant zijn.
Dat klinkt als een zeer interessant boek. Na het weekend even overleggen met de overige collega's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
whoami schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:55:
[...]

Hmm, minder in ieder geval; het gaat wel redelijk specifiek over .NET.

Btw, heb jij dit boek : klik
Nee, die heb ik niet. Volgens mij is ie nog niets eens uit :P (May 26, 2006)

Ik heb deze. Lijkt een beetje op hetzelde boek, alleen dan geupdate met C# code en specifieke zaken.

[ Voor 5% gewijzigd door Michali op 28-01-2006 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Die heb ik ook. :)
Maar hij 's nog niet open geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Laatst online: 11-09 18:51
afgelopen woensdat [url=http://www.wrox.com/Wiley...productCd-0764575341.html]dit[/url boek binnengekregen, professionel c# 2005 van wrox, en ik moet zeggen, ik ben er heel erg tevreden mee! Super duidelijke uitleg, het was het geld meer dan waard,. imo.

whoami,

is dat boek wat jij net uit hebt, framework design guidelines, iets voor mensen die bijna klaar zijn met hun studie informatica?

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurad3r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 08:10
bacterie schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:46:
[...]

Ik kwam toevallig laatst dit boek tegen:
Relationele databases en SQL / druk 2
ISBN: 9039522219
Website: http://www.relsql.nl/
Te koop bij bol.com, bruna, computer collectief, etcetera.
Of het een goed boek is weet ik niet want ik heb hem zelf niet.
In dit boek wordt niet echt diep ingegaan op alles, meer een boek voor kennismaking met sql.
Het boek gaat sowieso over Interbase en niet over mySql.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 13:57

pjvandesande

GC.Collect(head);

Intressant boek, maar als je gewoon FxCop gebruikt zie ik het nut niet in van dit boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
questa schreef op maandag 30 januari 2006 @ 11:14:
[...]

Intressant boek, maar als je gewoon FxCop gebruikt zie ik het nut niet in van dit boek.
Mja...
Het heeft wel wat extra's; er zijn toch bepaalde dingen die ik niet wist, en er worden ook dingen behandeld waarvoor er geen fxcop rule is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
Michali schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 08:08:
Het is iig niet direct vergelijkbaar met Applying UML and Patterns.

Het sterkste punt van het boek is dat het je een aantal code smells geeft, een aantal fundamentele princiepes voor goed design, een set design patterns en de agile manier van werken (inclusief een beetje testen, refactoren etc.) en laat zien hoe je dat samen komt in een process. Het is heel erg verhelderend. Het klinkt allemaal zo logisch en programmeren lijkt ineens zo makkelijk. Alsof dit boek echt uitlegt waar het om gaat. Dat heb ik nog nooit bij een ander boek gehad.

Het is verder voor mij erg moeilijk te bepalen hoe goed dit boek aansluit bij jouw huidige niveau. Zelf heb ik bijvoorbeeld niet zo veel over iteratief design gelezen. Applying UML and Patterns wel, maar dat is echt een academisch boek te noemen vergeleken bij Agile Software Development. Uit veel boeken is het vrij lastig ervaring en bruikbare informatie te halen, en echt te leren, maar hierbij is dat geen probleem geweest.

Het beste uit het boek is dat de gewoon beginnen met ontwerpen aan de hand van de eisen, en constant het eigen ontwerp blijven verbeteren aan de hand van de code smells, daarbij de princiepes als richting gebruikend en eventueel een design pattern als dat van toepassing is. Alles wordt dan ondersteund met een test, maar ook echt op de manier waarop ze dat graag in een project terug zouden zien. De code wordt dan ook niet te veel besproken, ze laten de uitleg vaak gewoon aan de code zelf over, wat ik erg goed vind. De princiepes worden verder niet alleen op class niveau toegepast, maar ook op package niveau, dat ben ik nog niet eerder tegengekomen. Het is niet echt een goedkoop boek, maar je zult er niet door teleurgesteld zijn.

Als de termen als Open-Closed en Single Responsibility princiepe je weinig of niets zeggen, dan zou ik er zeker voor gaan.
je hebt me overtuigd. ik heb hem ook maar besteld. 60 - 70 euro is een hoop duiten maar is denk ik wel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Ik heb sams How to teach yourself c++ in 21 days, hoewel ik het boek nog niet uitheb vind ik heb wel een goede start met c++. Oja: hier een linkje naar amazon: http://www.amazon.com/gp/...ng=UTF8&v=glance&n=283155
Het zal waarschijnlijk ook wel een goed naslagwerk zijn als je eenmaal op weg bent met c++. Tot waar ik nu ben word er volledig gefocust op het eigenlijke programmeren en niet op de interface (alles word dus in een console uitgevoerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
Ives schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:11:
Ik heb sams How to teach yourself c++ in 21 days, hoewel ik het boek nog niet uitheb vind ik heb wel een goede start met c++. Oja: hier een linkje naar amazon: http://www.amazon.com/gp/...ng=UTF8&v=glance&n=283155
Het zal waarschijnlijk ook wel een goed naslagwerk zijn als je eenmaal op weg bent met c++. Tot waar ik nu ben word er volledig gefocust op het eigenlijke programmeren en niet op de interface (alles word dus in een console uitgevoerd).
heb hem ook. persoonlijk raad ik "aan de slag met C++" van Gertjan Laan aan. Echt een aanrader. weinig bullshit maar echt nuttige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is volgens jullie het beste boek over RUP?

Ik heb een aantal boeken gevonden:

Systeemontwikkeling met RUP - Lijkt me niet echt super

Applying UML and Patterns - Niet specifiek over RUP, maar wel erg uitgebreid over UML

The Rational Unified Process Made Easy

The Rational Unified Process: An Introduction

Adopting the Rational Unified Process: Success with the RUP

Misschien hebben jullie aanraders qua goede boeken over RUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
b schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 00:15:
heb hem ook. persoonlijk raad ik "aan de slag met C++" van Gertjan Laan aan. Echt een aanrader. weinig bullshit maar echt nuttige informatie
Dit boek heb ik ook gelezen .. 6 jaar geleden ofzo ;) Wellicht is er een nieuwe editie, maar als dit nog steeds hetzelfde boek is als toen dan is het denk ik ondertussen een beetje achterhaald en zijn er betere boeken te vinden. Het boek op zich is verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:12:
Wat is volgens jullie het beste boek over RUP?

Ik heb een aantal boeken gevonden:

Systeemontwikkeling met RUP - Lijkt me niet echt super

Applying UML and Patterns - Niet specifiek over RUP, maar wel erg uitgebreid over UML

The Rational Unified Process Made Easy

The Rational Unified Process: An Introduction

Adopting the Rational Unified Process: Success with the RUP

Misschien hebben jullie aanraders qua goede boeken over RUP.
Heb zelf het volgende over RUP:
- Applying UML and Patterns - Niet specifiek over RUP, maar wel erg uitgebreid over UML
- The Rational Unified Process Made Easy
- The Rational Unified Process: An Introduction

Applying UML and Patterns verteld je niet alles over RUP maar wel voldoende. Dit boek is echt een aanrader want het laat je zien hoe je RUP toepast.

The RUP Made Easy is ook een aanrader. Dit boek verteld je niet alleen alles (wat je hoort te weten over RUP) maar is geeft ook tips hoe je bepaalde zaken aan moet pakken zoals het opstellen van een planning etc etc.

The RUP an introduction verteld je veel over de 9 disciplines van RUP. Dit is een handige aanvulling als je Made easy heb gelezen (voor als je meer wilt weten). Persoonlijk denk ik dat je dit niet eens nodig heb.
Orphix schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:11:
[...]

Dit boek heb ik ook gelezen .. 6 jaar geleden ofzo ;) Wellicht is er een nieuwe editie, maar als dit nog steeds hetzelfde boek is als toen dan is het denk ik ondertussen een beetje achterhaald en zijn er betere boeken te vinden. Het boek op zich is verder prima.
Zelf heb ik de 4de editie (volgens mij is dit nog steeds de nieuwste editie). Het verteld je de basic dingen maar niet de geadvanceerde onderwerpen. Als je een beginner bent is het boek van Gertjan Laan zeker een aanrader. Maar Accelerated C++ van koenig is naar mijn mening een betere keuze. Het leest erg lekker en is erg praktisch. (nog minder bullshit als die van Gertjan).

voor de geadvanceerde onderwerpen raad ik Modern C++ van Alexandrescu aan (oa over design patterns etc).

Voor de rest heb ik vandaag twee boeken binnen gekregen, namelijk:
- Agile Software Development
- Enterprise Integration Patterns

Agile Software Development:+ punten- leest erg makkelijk in vergelijking met Applying UML;
- Veel source code (wel in verschillende talen);
- Een overview over Agile Software Development (voornamelijk XP);
- Belangrijke principes voor het ontwikkelen van software (Agile Software Development gerelateerd);
- Gebruik maken van een aantal case studie voor het laten zien hoe het werkt
- Design patterns en Refactoring

- punten
- Relatief weinig informatie in vergelijking met Applying UML (Zo lees ik weinig over de XP faseringen terwijl bij Applying UML de verschillende faseringen worden uitgelegd (ook in de case studie)).
- Weinig over de verschillende refactoringen (geadvanceerde)
- Verteld wel de belangrijkste principes van de verschillende Agile Software Development maar ik zie het weinig terug komen in de verschillende case studies zoals het continu integreren (had gehoopt dat ze zouden laten zien hoe zij het doen).

Maar ja moet nog een hoop lezen voordat ik daadwerkelijk kan oordelen. Maar van wat ik nu zie ben ik ervan overtuigd dat Applying UML beter is dan Agile Software Development. Het verteld je namelijk meer over de ontwikkel process (in dit geval Rational Unified Process), Patterns en andere belangrijke informatie.layering, meer over software architecture, UML (van hoe je een domain model en een technische ontwerp samen kan stellen enzo). Kortom Applying UML is beter dan Agile Software Development (Maar das mijn mening). Wat ik persoonlijk wel beter vind is de manier waarop de schrijver van Agile Software Development de verschillende case studies uitwerken (zoals hoofdstuk 6). Dit hoofdstuk kan je wel beschouwen als een soort interview. je kan echt precies volgen hoe ze een bepaalde applicatie hebben ontwikkeld (bowling applicatie).

Enterprise Integration Patterns
Nog niet zoveel gelezen maar mijn eerste indruk is dat het wel vrij theoretisch is (in vergelijking met Enterprise pattern van Martin Fowler die toch meer voorbeelden bevatten)). Ik kan er nog vrijweinig overzeggen.

[ Voor 54% gewijzigd door naruto op 03-02-2006 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 23:34
Zoijar schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:43:
Ik zoek een goed boek over de wetenschap van kleur en menselijk zien. Voornamelijk iets dat wiskundig/technisch ingaat op aspecten zoals gamma correctie, waargenomen intensiteiten, kleur systemen, kleur correctie, een workflow van digitale foto cameras, naar computer monitoren (CRT+LCD) en projectoren, en eventueel printers met ICC profiles ed.

Deze tutorial hier is erg goed, maar helaas niet echt technisch genoeg naar mijn zin... http://www.handprint.com/HP/WCL/wcolor.html . Ik zoek meer iets dat dichter bij de digitale image processing kant zit. Ik wil namelijk bepaalde kleur en gamma correcties op monitoren en projectoren uitvoeren, maar ik zoek wat meer informatie over hoe een gebruiker bepaalde dingen nou precies waarneemt.

Heeft iemand een suggestie?
Ik was net in een online boekenwinkel aan het rondkijken en ik kwam deze boeken tegen:
"Color science: concepts and methods"
http://www.hcw.be/hcwcs/p.asp?p=F7536&m=

"Color vision and colimetry"
http://www.hcw.be/hcwcs/p.asp?p=F9437&m=

[ Voor 6% gewijzigd door Feyd-Rautha op 03-02-2006 10:09 ]

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Voor alle mensen in omgeving Rotterdam. In de Ahoy is vandaag en dit weekend een boekenbeurs. Ze hebben heel veel boeken zeer goedkoop, ook veel computerboeken. Echt een aanrader. En met goedkoop bedoel 10-25% van de normale prijs.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Rapid C# Windows Development. Een boek dat ingaat op OR mappers, en in het bijzonder LLBLGen. Zeer duidelijk, een goede introductie in het OR mappers principe, en in het bijzonder LLBGen. Ook voor gevorderde gebruikers zeker de moeite waard. Eenvoudige uitleg voor op het oog ingewikkelde dingen.

Ook in een PDF versie te koop voor slechts $8,75

[ Voor 7% gewijzigd door P_de_B op 27-02-2006 22:58 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:35
ik ben zelf nog even aan het twijfelen tussen deze twee boeken over Ajax:

Professional AJAX
en deze
AJAX in action

Op Slashdot krijgt de laatste een goeie review, die van Wrox heb ik nog niet gezien daar maar die is best nieuw dus dat zou de reden kunnen zijn.

Iemand ervaring met deze (twee) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik heb de 2de, ben er nog mee bezig. Voor zover ik kan zeggen had ik er iets meer van verwacht. Ik merk wel dat AJAX nog echt een nieuwe manier van werken is en dat het nog niet echt effectief wordt toegepast (ook door mijzelf). Ze komen wel met allerei wazige implemenaties, maar ik heb het gevoel dat mijn eigen manier van werken beter is, dus schiet ik er niet zo veel mee op. Misschien dat ik verder in het boek nog leuke ideeen tegen kom. Ik moet wel zeggen dat ik er al veel mee doe, maar als je nog geen ervaring met AJAX hebt dan is het wel een geschikt boek.

Verder heb ik ook Professional Javascript for Web Developers, die vind ik persoonlijk een stuk beter. Gaat niet echt in op AJAX in het geheel, maar bespreekt de relevante technieken wel. Als je met AJAX bezig gaat dan zou ik dit boek er zeker ook bij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
misschien dat het boek van Wrox (Professional AJAX) beter ingaat op het gebruik etc van Ajax?
Die van Wrox is redelijk nieuw maar over het algemeen zijn ze wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik denk het ja. De schrijver van JS for web devvers heeft er ook aan meegewerkt. Dit boek heb ik in een winkel even doorgebladerd en die zag er ook wel veel belovend uit. Ik denk dat ik die ook ga halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Michali op 21-03-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
die Ajax Patterns ziet er ook wel goed uit ja. Ik denk dat ik voor die van Wrox ga voor Ajax en die van JS voor web devvers erbij neem. Heb ik daar tenminste ook nog eens een goed boek over :) Tenzij er een beter JS boek is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Een collega van mij heeft Hibernate Quickly (isbn: 1932394419) gelezen en was er vrij positief over. Ik heb het ook even globaal doorgekeken en het oogt als een vrij gemakkelijke en beknopte inleiding op Hibernate. Ik heb er verder amper ervaring mee en wilde het boek ook kopen.

Daarnaast is Sun Certified Programmer & Developer for Java 2 Study Guide (isbn: 0072226846) volgens mij nog niet genoemd. Het is ook een handig boek voor mensen die niet per-sé willen certificeren, want het gaat heel diep in op de belangrijkste details van Java. Bovendien ben je zo door de dik 800 pagina's heen, want het is op een leuke manier geschreven.

Ik heb nu Mastering JavaServer Faces (isbn: 0471462071) bijna uit. Ook wel een leuk boek, behalve dat ze in de eerste drie hoofdstukken nogal doordrammen over de event-flow van het framework. :) De andere negen zijn wel handig en gaan zowel op een theoretische en praktische manier erop in.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Ook Systeemontwikkeling met J2EE: Een pragmatische handleiding (isbn: 9039523894) is een handig boek om snel kennis te maken met enkele meestgebruikte tools, patterns, best practices, etc. op J2EE gebied. Het is al wat ouder, maar zo goed alles is nog actueel en bruikbaar voor iedereen die met J2EE wil beginnen (en verdwaalt in het grote bos met frameworks :) )

Pas op mijn werk hebben we een boekpresentatie gehad van het boek: RUP op Maat (http://www.rupopmaat.nl/, isbn weet ik niet) wat door enkele collega's geschreven is. De auteurs klonken erg enthausiast en het verhaal klonk ook erg goed. Het boek is er NU nog niet, maar dat duurt nog maar een paar dagen. Het boek en de beschreven werkwijze richten zich op kleine tot (middel)grote professionele projecten en is bedoeld voor mensen die RUP te groot/complex/tijdrovend vinden.

edit:

Ik heb het boek net bij de receptie mogen ophalen. Op het eerste gezicht oogt het goed, met alles gedetailleerd uitgewerkt en templates van de verschillende documenten/schema's.

[ Voor 11% gewijzigd door JKVA op 30-03-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
TheRebell schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 00:02:
ik ben zelf nog even aan het twijfelen tussen deze twee boeken over Ajax:

Professional AJAX
en deze
AJAX in action

Op Slashdot krijgt de laatste een goeie review, die van Wrox heb ik nog niet gezien daar maar die is best nieuw dus dat zou de reden kunnen zijn.

Iemand ervaring met deze (twee) ?
Welke heb je nou gekozen? Indien de eerste, bevalt 'ie je? Die heb ik namelijk ook op het oog.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Naar aanleiding van de goede commentaren over Code Complete heb ik het boek zelf aangeschaft en inmiddels uitgelezen.

Ik zit momenteel in het eerste jaar van m'n Informatica opleiding aan de universiteit van Leuven en veel concepten uit dit boek hebben mijn denken en werken - vermoedelijk - positief beïnvloed.

Dankzij het boek ging er voor mij een nieuwe wereld open. Als onervaren programmeur was ik bijvoorbeeld enorm verbaasd over de tijd die in het debuggen kruipt (tot 50% van de totale tijd). Het boek heeft me weten te stimuleren om meer - veel meer - te lezen over de aspecten van het bouwen van software die buiten het eigenlijke programmeren staan (Ik was initieel al van plan om een Master Software Engineering te doen, Code Complete heeft deze interesse alleen maar aangewakkerd).

Ik heb dan ook meteen Software Project Survival Guide door Steve McConnell en Facts and Fallacies of Software Engineering door Robert Glass, aangeschaft.

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

JKVA schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:03:
Een collega van mij heeft Hibernate Quickly (isbn: 1932394419) gelezen en was er vrij positief over. Ik heb het ook even globaal doorgekeken en het oogt als een vrij gemakkelijke en beknopte inleiding op Hibernate. Ik heb er verder amper ervaring mee en wilde het boek ook kopen.
Hibernate Quickly heb ik nog niet bekeken (ligt wel op kantoor), maar Hibernate in Action wordt over het algemeen gezien als het beste Hibernate boek (en die mening deel ik ook).

[edit]
Ik heb Hibernate Quickly even bekeken maar vind het wel een redelijk dik naad boek. Belangrijke onderdelen komen niet/nauwelijks aan bod (object identiteit, transactie problematiek) en er is te veel geneuzel over de integratie met Spring. Hibernate in Action is echt een stuk beter dan Hibernate Quickly. En hij begint ook met een 'transactie per operation' aanpak en dat is alleen iets dat amateurs gebruiken (en hij gaat later niet goed in over hoe het dus wel moet)

[ Voor 34% gewijzigd door Alarmnummer op 25-04-2006 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Alarmnummer schreef op donderdag 20 april 2006 @ 08:42:
[...]
Hibernate Quickly heb ik nog niet bekeken (ligt wel op kantoor), maar Hibernate in Action wordt over het algemeen gezien als het beste Hibernate boek (en die mening deel ik ook).
Hehe, dat is mooi, want die ben ik toevallig nu aan het lezen. Die collega zei wel dat Hibernate Quickly beter was om mee te beginnen, maar die was niet meer op voorraad, dus kreeg ik Hibernate in Action mee. Achteraf hoorde ik ook van anderen dat dat een beter boek is.

Over een maandje volgt mijn mening over het boek hier als ik er nog iets bijzonders over te melden heb, maar ik denk het eerlijk gezegd niet. (heb al genoeg gehoord :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Hibernate Quickly heb ik eens vluchtig doorgenomen en vond het boek maar niets. Concepten worden slecht of onvolledig uitgelegd.. en dat is wel essentieel als je Hibernate goed wil begrijpen.

Ook Hibernate in Action heb ik gelezen. Dit vond ik wel een goed boek, maar heb sommige stukken toch meermaals moeten (her)lezen; vaak wel omdat ik er een tijd weer niet mee bezig was geweest. Ik heb ook gehoord dat er een Hibernate in Action SE aan zou komen, maar de laatste tijd is het hier weer verdacht stil rond. Weet iemand of deze nog gepubliceerd zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Voor C# 2.0:
CLR via C# Second Edition
http://www.microsoft.com/MSPress/books/6522.asp

Goed in-depth boek over de wat duistere zijden van de CLR zoals threading, GC etc

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Sinds kort hou ik me uit pure nieuwschierigheid bezig met JSP/Servlets, waar ik voorheen het werk deed met J# icm ASP.net (2). Het eerste wat me meteen opviel was dat ik niet meteen meer de beschikking had tot standaard taglib entiteiten die verantwoordelijk zijn voor controls als inputboxes en de interactie met code-behind etc... Waarschijnlijk zal dit wel bestaan, maar zie ik door alle bomen het bos even niet meer en het blijft onverkend terrein ;). Na een kleine tip, kwam ik al gauw uit bij Tapestry en Java Server Faces, waarbij laatstgenoemde qua beschrijving me het meest doet denken aan hetgeen dat ik al gewend bent vanuit ASP.net.
Aangezien ik geen algemeen boeken topic kan vinden in /14, vroeg ik me dus af of er hier JSP/Sevlet experts zijn die me op de goede weg kunnen helpen wat betreft boeken omtrent good practice ;) In het bijzonder aanraders voor goede boeken omtrent JSF zijn meer dan welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

prototype schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:51:
...
Aangezien ik geen algemeen boeken topic kan vinden in /14, vroeg ik me dus af of er hier JSP/Sevlet experts zijn die me op de goede weg kunnen helpen wat betreft boeken omtrent good practice ;) In het bijzonder aanraders voor goede boeken omtrent JSF zijn meer dan welkom :)
Mastering JavaServer Faces
Uitgever: Wiley
ISBN: 0471462071

Ik heb het boek gelezen en vind het een goed boek. Het is geschreven door echte JSF guru's. In het begin draven ze lang door over lifecycle, maar dit is ook zeer belangrijk besef je achteraf. (ik kwam er tenminste pas achteraf achter :))

Het maken van custom componenten mocht echter iets beter, maar hier kan ik zelfs op internet weinig goede bronnen voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Iemand ervaring met CLR via C# van Jeffrey Richter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

whoami schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:17:
Iemand ervaring met CLR via C# van Jeffrey Richter ?
Het is een 2nd edition van Applied Microsoft .NET Programming, vrijwel alles is herschreven in deze versie. Best leuk boek moet ik zeggen, maar als je Applied Microsoft .NET Programming al hebt gelezen zou ik het niet aanraden.

Dit boek is integenstelling tot de meeste anderen boeken gericht op de CLR ipv een .NET taal zelf. Het beschrijft wat CLR is en wat het doet. Een paar punten:
  • Hoe exceptions behandeld worden
  • Clasificatie en organisatie van data
  • Wat Meta data inhoud en hoe het gelezen word runtime
  • Hoe C# Source Code geconverteerd word naar IL, stored, managed en uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Tja, ik vraag het maar omdat ik een bon heb die me 40% korting geeft op dat boek... Alleen, ik wil eerst wel ff weten of ik er wat aan zou hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

JKVA schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:19:
[...]

Mastering JavaServer Faces
Uitgever: Wiley
ISBN: 0471462071

Ik heb het boek gelezen en vind het een goed boek. Het is geschreven door echte JSF guru's. In het begin draven ze lang door over lifecycle, maar dit is ook zeer belangrijk besef je achteraf. (ik kwam er tenminste pas achteraf achter :))

Het maken van custom componenten mocht echter iets beter, maar hier kan ik zelfs op internet weinig goede bronnen voor vinden.
Many thanks :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 23:34
whoami schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:27:
Tja, ik vraag het maar omdat ik een bon heb die me 40% korting geeft op dat boek... Alleen, ik wil eerst wel ff weten of ik er wat aan zou hebben. :+
Dat je veel aan het boek zult hebben, dat weet ik niet. Maar het is toch altijd eens boeiend en interessant om dat allemaal eens te weten.

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Feyd-Rautha schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 09:00:
[...]

Dat je veel aan het boek zult hebben, dat weet ik niet. Maar het is toch altijd eens boeiend en interessant om dat allemaal eens te weten.
Eensch, als je niks van CLR weet of hoe .NET nou in elkaar steekt. Dan is het een must-have maar er zijn veel resources die je aan deze informatie kunnen helpen.
whoami schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:27:
Voor mij was het niet echt een must-have, veel over CLR is online ook wel te vinden en komt in het MSDN Magazine ook regelmatig voorbij. De RSS feed van het CLR team gooit ook nog is wat leuke informatie, dus voor mij was dit niet echt een meerwaarden. Maargoed, hij heeft mij helemaal niks gekost vandaar dat ik hem heb gelezen.

Wat wel intresant kan zijn is het Multi-Threading verhaal, daar staat een leuk stuk over in. Maar .NET Multithreading van Alan L. Dennis verteld je veel meer en meer punten waar je echt iets aan hebt.
Mocht je het boek willen lezen voor preformance winst, wat ik me niet kan voorstellen maargoed, dan kun je beter Effective C# lezen van Bill Wagner.

[ Voor 19% gewijzigd door pjvandesande op 06-05-2006 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Ik kwam vandaag dit boek tegen: Design Patterns in Java. Ik heb reeds design patterns explained gelezen (van dezelfde uitgever) en vond dit boek wel goed. Ik had er misschien wel meer van verwacht, maar vond het wel een leuk geschreven boek.

Nu weet ik niet of DP in Java hier een toevoeging op is. Op het eerste zicht lijkt het wel zo, maar als je wat verder kijkt, lijkt het eerder toegespitst op beginners en gaat het alle concepten nog eens uitleggen. Of hoe interpreteer jij dit boek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerEielts
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-05-2024
Ik ben een beginnend/half gevorderd .VB ontwikkelaar, maar wil graag meer weten. Er is zo ontieglijk veel mogelijk, dat ik soms de bomen door het bos niet meer zie. Nu zit ik wat te broeden op namespaces en wat er allemaal mee gedaan kan worden. Is er een goed boek aan te raden, dat weliswaar diep, maar toch voor een "leek" te begrijpen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
VB ?
Of VB.NET ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Namespaces komen voor de .Net variant niet voor in VB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
PrisonerOfPain schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:31:
[...]

Namespaces komen voor de .Net variant niet voor in VB.
Vandaar dat ik het vroeg. :) Aangezien hij het over namespaces en VB heeft; en VB.NET toch helemaal iets anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40
Ik ben op zoek naar wat meer informatie over de implementatie van een informatie systeem. Zijn daar methodes of goede boeken over?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Pff, dat is wel een zeer algemene vraag. Kun je iets specifieker zijn? Wat zoek je? GUI, architectuur, data modelleren, performance, patterns, OO... Al die zaken komen kijken bij het maken van informatiesystemen en zijn allemaal complex en uitgebreid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vakantieman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 00:13
Ik heb op mijn opleiding JAVA geleerd doormiddel van dit boek:

En dan is er … Java
ISBN: 9039516901
http://www.comcol.nl/detail/46841.htm

Nu ben ik klaar met mijn opleiding en ga ik bij een bedrijf werken waar gebruikt wordt gemaakt van JSP. Ik twijfel nu welk boek ik eventueel kan kopen om mijn kennis van JSP te vergroten. Op school adviseerde zij mij de O'Reilly serie, maar deze hebben alleen een boek uit 2004. Redelijk verouderd naar mijn idee. Ik kwam wel dit boek tegen:

Title: Servlets and JSP the J2EE Web Tier
Published: 2003 Addison Wesely
Pages: 740
ISBN: 0321136497

De opzet van dit boek spreekt mij aan. Opzich zou er iets meer tijd worden besteed aan het design patterns gedeelte. En dan de implementatie van het model 2. Verder het voorbeeld aan het eind is echt goed.

Nu is mijn vraag:

Is er een boek wat ongeveer deze opzet heeft en van deze tijd is?
En waar kopen jullie jullie boeken? Amazon,Computerboek,Bol....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Manning - SCWCD behandelt eigenlijk alle Servlet/JSP gerelateerde delen en is overigens een studie boek voor het webcomponent certificaat van Sun.

Dit boek adviseer ik je alleen als je de puur technische kennis op wil doen en niet zozeer als je een goed leesboek wilt, waar je gedachtengang gevormd wordt. In het tweede geval heb ik niet zo direct een goed alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Dat SCWCD boek is een rotboek. Bomvol tabellen om uit je hoofd te leren en zelfs lastig als je je programmer certificaat al hebt en een redelijke servlet/jsp ervaring. Alleen gebruiken als je al Servlet/JSP expert bent om de laatste paar details te leren kennen die je nog niet gebruikt hebt. Naar mijn idee absoluut geen goed boek om mee te beginnen, maar dat zei -FoX- al een beetje. Ik zeg het nog even iets duidelijker, absoluut niet doen.

Hmm, boeken om WEL te kopen...

Misschien Java Servlet Programming van O'Reilly. Oogt goed, redelijke indeling, in dik 400 pagina's kun je alles ongeveer wel volgens mij.
Van dezelfde uitgever: JavaServer Pages. Oogt ook wel redelijk compleet. Lichte overlap met de vorige, vooral in het begin. Daarna staan er wel een aantal dingen die me tegenstaan, zoals database access vanuit JSP, want dat is een slechte programmeerstijl, maar goed, dan sla je dat hoofdstuk eventueel gewoon over.

Ik heb overigens over het algemeen goede ervaringen met O'Reilly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vakantieman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 00:13
Ik kwam op de website van O'Reilly dit boek tegen:

Title: Head First Servlets and JSP
Subtitle: Passing the Sun Certified Web Component Developer Exam
First Edition: August 2004
Series: Head First
ISBN: 0-596-00540-7
Pages: 886
http://www.oreilly.com/catalog/headservletsjsp/#rr

Iemand bekend met dit boek?

Waar kopen jullie de boeken? Amazon of toch computerboek.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

De Head First reeks had ik even over het hoofd gezien en lijkt me wel een goede start te zijn. De boeken zijn prettig om te lezen (lijkt eerst misschien wat kinderachtig), maar zijn vanuit een psychologisch standpunt ontwikkeld om zoveel mogelijk eruit te kunnen onthouden. Lijkt me verder een ideaal boek te zijn om mee te starten.

Verder moet je misschien ook eens kijken naar de pocket references van O'Reilly. Hier heb ik zelf het JSP en Struts pocket boekje van, en ik moet zeggen dat er wel voldoende info staat om een goed beeld te kunnen vormen. Het is overigens de ideale reference. Het voordeel ervan is dat ze erg klein zijn en niet teveel bloat bevatten. Leuk om snel ergens een goed beeld over te krijgen.

Ikzelf ga meestal naar de boekenboer bij mij in de buurt, maar vaak hebben ze zelf de boeken niet op voorraad en moeten die dus besteld worden, wat wel een tijdje kan duren soms.
Op Amazon heb ik ook wel eens boeken besteld, maar je moet er dan wel op letten dat er achteraf nog douane kosten (voor het importeren) bij komen kijken. Dus die kosten moet je er ook bijtellen. Er zijn op Amazon ook verschillende formules, die vooral qua levertermijn de doorslag kunnen geven. Natuurlijk hangt hier ook het bijhorende prijskaartje aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag, welk boek kunnen jullie mij adviseren om ASP.NET te leren?

Ik ben een echte nooby, weet alleen iets van XHTML en CSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:55:
Goedendag, welk boek kunnen jullie mij adviseren om ASP.NET te leren?

Ik ben een echte nooby, weet alleen iets van XHTML en CSS.
Beginning ASP.NET 2.0 in C# 2005 (Apress) en Beginning ASP.NET 2.0 with C# (Wrox) zijn allebei aardige titels voor nieuwkomers!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, zal eens even kijken waar ik één van die exemplaren kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
Ik kwam via de blog van Paul Gielens het volgende boek tegen Applying Domain-Driven Design and Patterns : With Examples in C# and .NET (Hardcover), geschreven door Jimmy Nilsson.

Zijn er al mensen die dit boek op het oog hebben? Het lijkt mij een zeer interresant boek om door te nemen, ook omdat de code samples in het boek in C# zijn, en ik ook Martin Fowler (Patterns of Enterprise Application Architecture) en Eric Evans (Domain-Driven Design) boeken door het genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Dat boek staat op m'n verlanglijstje; 2 weken geleden gemeld aan m'n favo-winkel dat ze me mogen laten weten van zodra ze het boek binnen hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sybr_E-N schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:26:
Ik kwam via de blog van Paul Gielens het volgende boek tegen Applying Domain-Driven Design and Patterns : With Examples in C# and .NET (Hardcover), geschreven door Jimmy Nilsson.

Zijn er al mensen die dit boek op het oog hebben? Het lijkt mij een zeer interresant boek om door te nemen, ook omdat de code samples in het boek in C# zijn, en ik ook Martin Fowler (Patterns of Enterprise Application Architecture) en Eric Evans (Domain-Driven Design) boeken door het genomen.
Deze heb ik een een weekje geleden ook al besteld (nog niet binnen helaas). Ik ben benieuwd hoe Evans' methodiek in de .NET praktijk wordt ingevuld, want ik ben er zelf al aardig wat haken en ogen in tegengekomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 17:13:
[...]

Deze heb ik een een weekje geleden ook al besteld (nog niet binnen helaas). Ik ben benieuwd hoe Evans' methodiek in de .NET praktijk wordt ingevuld, want ik ben er zelf al aardig wat haken en ogen in tegengekomen.
Ik ook, vandaar dat ik 'm ook besteld heb.
Iig, ik ben momenteel zelf bezig met het schrijven van een artikel / quickstart over DDD op m'n weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
Ik heb het boek van Evens ook voor het grootste gedeelte gelezen, in ieder geval de eerste helft. Maar heb nooit de kans gezien om het in het echt toe te passen. Kreeg een soort van "en hoe nu verder?"-gevoel. Het boek is nog maar net een paar dagen te verkrijgen, dus ik wacht nog even met het bestellen ervan.

Hoe blijven jullie eigenlijk op de hoogte van alle nieuwe boeken? Dit boek kwam ik toevalligerwijs tegen op een weblog. Maar ik heb niet dagelijks de tijd om al die weblogs en websites bijlangs te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Het lijkt me dat dat boek dan alleen ingaat op het technische deel. Maar als ik het goed begrijp, is de helft van Evans techniek het creeren van het model, samen met domein experts, en het onderhouden van de kennis ervan in het hele team.

Zelf pas ik dat nog niet zo toe, maar ik werk wel veel met repositories, aggregates en factories etc, precies zoals in DDD wordt uitgelegd. Wat ik nog niet zo veel tegenkom, althans, wat ik zelf moeilijk vind om te herkennen, zijn value objects met methods met halve of volledige closure. (Die een object van eigen type als parameter verwachten, en een nieuw object van eigen type als return waarde hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoami schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 19:39:
[...]

Ik ook, vandaar dat ik 'm ook besteld heb.
Iig, ik ben momenteel zelf bezig met het schrijven van een artikel / quickstart over DDD op m'n weblog
Nou, ik heb 'm vanmorgen uit de brievenbus mogen halen. Eerste indruk: ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Heeft iemand soms ervaring met deze boeken?

Afbeeldingslocatie: http://www.apress.com/ApressCorporate/supplement/1/10131/bcm.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.apress.com/ApressCorporate/supplement/1/10134/bcm.gif

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:48:
[...]

Nou, ik heb 'm vanmorgen uit de brievenbus mogen halen. Eerste indruk: ziet er goed uit!
lijk me inderdaad ook erg interessant. Het boek van evans is niet echt makkelijk te lezen vind ik zelf dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 11-09 23:32

JaQ

Na een week lang performance problemen debuggen kan ik iedere programmeur die zijn data in een oracle database opslaat van harte Cost-Based Oracle Fundamentals van Jonathan Lewis aanraden (isbn 1-59059-636-6).

Het gaat misschien wat te diep op de core van een RDBMS en cost based optimizing in, maar het is zeker de moeite waard (en scheelt een arme DBA zoals ik nachten slaap ;) )

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:27:
[...]

lijk me inderdaad ook erg interessant. Het boek van evans is niet echt makkelijk te lezen vind ik zelf dus ben benieuwd.
Heb 'm (ADDDP) bijna cover-to-cover gelezen (alleen de appendices nog niet gezien) en ik ben er eigenlijk niet zo blij mee, want:
  • Ik heb het gevoel dat Nilsson erg aan de oppervlakte blijft; veel termen uit Evans boek komen te kort of niet voorbij en complexiteit valt vaak ver te zoeken.
  • Wanneer er wel complexiteit aan bod komt wordt de invulling daarvan over het algemeen "als oefening aan de lezer zelf overgelaten".
  • Verder ben ik persoonlijk nog niet zo overtuigd van bepaalde aspecten uit het hele extreme programming paradigma. Wat bijvoorbeeld design up-front betreft; ik zit meer tussen de NDUF en BDUF groepen in (McConnel noemt dat ENUF -- enough design up front :+). Unit tests vind ik best wat hebben, maar zo fanatiek als zij TDD toepassen zie ik dat mezelf nog niet doen.
Natuurlijk heeft het boek wmb ook positieve kanten; zo wordt tussen de regels door wel duidelijk dat aggregates voor veel problemen een elegante oplossing vormen. Het meest interessant om te lezen vond ik eigenlijk nog de stukjes aan het einde van het boek over onder meer SOA, AOP, Spring.NET (/picocontainer/nanocontainer). Ben eigenlijk wel dusdanig geinteresseerd geraakt in de diverse functionaliteiten van Spring.NET dat ik er graag meer over wil lezen, vandaar de volgende vraag:

Wat zijn goede boeken om vertrouwd te raken met de mogelijkheden van Spring(.NET) (IoC, Aspects)? Somebody? (Alarmnummer? ;))

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:21:
[...]

Heb 'm (ADDDP) bijna cover-to-cover gelezen (alleen de appendixes nog niet gezien)
De appendices zijn ook interessant (met een artikel van ondergetekende ;))
en ik ben er eigenlijk niet zo blij mee, want:
  • Ik heb het gevoel dat Nilsson erg aan de oppervlakte blijft; veel termen uit Evans boek komen te kort of niet voorbij en complexiteit valt vaak ver te zoeken.
  • Wanneer er wel complexiteit aan bod komt wordt de invulling daarvan over het algemeen "als oefening aan de lezer zelf overgelaten".
  • Verder ben ik persoonlijk nog niet zo overtuigd van bepaalde aspecten uit het hele extreme programming paradigma. Wat bijvoorbeeld design up-front betreft; ik zit meer tussen de NDUF en BDUF groepen in (McConnel noemt dat ENUF -- enough design up front :+). Unit tests vind ik best wat hebben, maar zo fanatiek als zij TDD toepassen zie ik dat mezelf nog niet doen.
Natuurlijk heeft het boek wmb ook positieve kanten; zo wordt tussen de regels door wel duidelijk dat aggregates voor veel problemen een elegante oplossing vormen. Het meest interessant om te lezen vond ik eigenlijk nog de stukjes aan het einde van het boek over onder meer SOA, AOP, Spring.NET (/picocontainer/nanocontainer).
Je kunt Jimmy gewoon mailen hoor, hij vindt het altijd geweldig feedback te krijgen, dus ik zou dit zeker aan hem doorgeven, ookal heb je kritiek.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:58:
De appendices zijn ook interessant (met een artikel van ondergetekende ;))
Die heb ik ondertussen ook doorgenomen; goed onderbouwd verhaal en leuk om te lezen! :)
[...]

Je kunt Jimmy gewoon mailen hoor, hij vindt het altijd geweldig feedback te krijgen, dus ik zou dit zeker aan hem doorgeven, ook al heb je kritiek.
Okee, dat zal ik eens doen. Misschien klink ik trouwens wat kritischer dan bedoeld hierboven; ik had alleen gehoopt dat het allemaal wat dieper zou gaan (en dat terwijl ik mezelf echt niet als expert developer o.i.d. zie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:05:
[...]
Die heb ik ondertussen ook doorgenomen; goed onderbouwd verhaal en leuk om te lezen! :)
Dank je! :)
[...]
Okee, dat zal ik eens doen. Misschien klink ik trouwens wat kritischer dan bedoeld hierboven; ik had alleen gehoopt dat het allemaal wat dieper zou gaan (en dat terwijl ik mezelf echt niet als expert developer o.i.d. zie).
Geeft niks, ik weet dat hij iedere feedback van zn lezers zeer op prijs stelt. Jimmy.Nilsson AT jnsk DOT se ;)

Het kan trouwens zijn dat dit een van mn laatste postings is hier op GoT, daar Tweakers.NET BV me gebanned heeft op tweakers.net ivm het feit dat ik ads block met adblock. Dus mocht Tweakers.NET BV me ook hier bannen, tabee.

[ Voor 17% gewijzigd door EfBe op 05-06-2006 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:21:
[...]
Het kan trouwens zijn dat dit een van mn laatste postings is hier op GoT, daar Tweakers.NET BV me gebanned heeft op tweakers.net ivm het feit dat ik ads block met adblock. Dus mocht Tweakers.NET BV me ook hier bannen, tabee.
Misschien is de internet-brede (jaja, wat is er nou niet mogelijk met byte-code injection) O/R-Guru-Blocker(tm) van Versant eindelijk geactiveerd, zodat ze hun marketing-BS ongebreideld kunnen verspreiden... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:18:
[...]

Misschien is de O/R-Guru-Blocker(tm) van Versant eindelijk geactiveerd, zodat ze hun marketing-BS ongebreideld kunnen verspreiden... ;)
LOL :D. Ja versant zijn lieverds inderdaad...

Sorry voor het hijacken, back on topic! :)
en bij deze: vinden jullie Practical .NET 2.0 and C#2 ook niet veel te ingewikkeld geschreven en helemaal niet een boek wat je een beginner aan zou raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier het boek "Enterprise Patterns and MDA" vam Jim Arlow & Ila Neustadt gelezen en er een mening over klaarliggen? :)

edit: en wat is een goed boek om goed vertrouwd te raken met de Spring(.NET) materie?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Weet iemand nog een leuk APress boek om te kopen? Ik heb nog wat boekenbonnen van die gasten rondslingeren :>

Oh ja, het boek ".NET 2.0 for Delphi Programmers" is overigens eindelijk beschikbaar voor het grote publiek :)

[ Voor 35% gewijzigd door alienfruit op 13-06-2006 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:21:
[...]
Wat zijn goede boeken om vertrouwd te raken met de mogelijkheden van Spring(.NET) (IoC, Aspects)? Somebody? (Alarmnummer? ;))
AspectJ in Action vond ik een heel aardig boek.
En verder is mijn favoriet voor Spring "Pro Spring"

Op fowler zijn blog staat een stuk over DI en IOC. Dit komt oa in het boek PEAA II te staan, maar het zal nog wel een tijdje duren voordat die uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Alarmnummer schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:35:
[...]

Op fowler zijn blog staat een stuk over DI en IOC. Dit komt oa in het boek PEAA II te staan, maar het zal nog wel een tijdje duren voordat die uit is.
Wat vind je van Spring in Action? Ik heb Hibernate in Action bijna helemaal uit en wil nu aan Spring beginnen. Ik ben n00b op het gebied van Spring. Ken alleen een beetje het concept en snap IOC en zo ook wel. Is dat boek dan een goeie keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:48:
[...]

Sedert gisteren heb ik 'm ook binnen (Applying DDD & patterns dus).
Nog geen tijd gehad om er ook daadwerkelijk in te beginnen lezen.
(Behalve dan de 'praises for this book' sectie, met een stukje van Paul Gielens en EfBe :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

:) Over twaalf weken maar eens zien of ik nog bedankt wordt in ".net for delphi programmers" boek wordt verstuurd uit Amerika en het duurt 8-12 weken om hier te komen, vast per schildpad ofzo ;) De mensjes bij APress! zijn namelijk heel aardig.

[ Voor 15% gewijzigd door alienfruit op 15-06-2006 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik heb me eigenlijk nooit heel erg in algorithmen verdiept en wil dat toch eens doen. Introduction to Algorithm schijnt wel vrij droge kost te zijn en niet echt geschikt voor zelfstudie. Nu kwam ik ook op dit boek:

Beginning Algorithms

Dat lijkt me wel wat, iemand die deze gelezen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

JKVA schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:05:
[...]
Wat vind je van Spring in Action? I
Het is een heel aardig boek maar ik vind geen boek in de buurt komen van Pro Spring. Maar er zijn ook mensen (die ook erg gevorderd zijn) die dit boek prefereren. Dus tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alarmnummer schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:35:
[...]
Pro Spring had ik reeds besteld aangezien ik er positieve dingen over had gelezen op dit forum. Wanneer ik die heb gelezen kan ik maar beter een heuse spring-master zijn (wat een pil). ;)

Zal eens kijken naar AspectJ in Action, bedankt voor de pointer.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michali schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:35:
Ik heb me eigenlijk nooit heel erg in algorithmen verdiept en wil dat toch eens doen. Introduction to Algorithm schijnt wel vrij droge kost te zijn en niet echt geschikt voor zelfstudie. Nu kwam ik ook op dit boek:

Beginning Algorithms

Dat lijkt me wel wat, iemand die deze gelezen heeft?
Over het volgende boek heb ik wel goede dingen gehoord: Algorithm Design (Jon Kleinberg, Éva Tardos)

Deze gaat voorzover ik dat zo kan beoordelen wel dieper dan bovenstaand boek van Wrox. Alleen de prijs is behoorlijk aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:00:
[...]

Pro Spring had ik reeds besteld aangezien ik er positieve dingen over had gelezen op dit forum. Wanneer ik die heb gelezen kan ik maar beter een heuse spring-master zijn (wat een pil). ;)

Ach, de dikte maakt me niet zo veel uit, als het maar gemakkelijk leest, is het zo uit.

Bedankt. Ik ga hem meteen aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:00:
[...]
De auteur van dit boek is trouwens net consultant geworden voor interface21 :)

http://www.theserverside.com/news/thread.tss?thread_id=40984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Ik wilde ook wel weer eens wat development-related boeken lezen. De programmeertaal die ik vooral gebruik is C# (voor zover dat relevant is).

Nu zat ik te denken aan deze:

- Design Patterns Explained: A New Perspective on Object-Oriented Design (2nd edition)
- Design Patterns: Elements Of Reusable Object-Oriented Software (GoF)
- Applying Domain-Driven Design and Patterns: With Examples in C# and .Net
- Code Complete (2nd edition)

Wat vinden jullie hiervan? Uit eerdere reacties maak ik op dat het 1e en 2e boek erg goed zijn (tweede boek meer naslag). Ik twijfel vooral nog over dat derde en vierde boek, voegen die echt wat toe volgens jullie?

En wat is een goed boek over n-tier development? Ik heb er zelf al wel een paar gevonden, maar ik vind het lastig om te kiezen... Of word dit ook in bovenstaande boeken behandeld? Ik zoek vooral een praktisch boek met wat code-voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Het 4de boek beschouw ik bijna als verplichte kost. Neem die maar gewoon sowieso. Het 2de boek is vrij droog, misschien kun je je geld dan beter aan een ander boek besteden. Agile Software Development: Patterns, Practices and Principles (oid) bijvoorbeeld, die legt de design patterns ook erg goed uit, beter dan Design Patterns zelf imo. Het 1ste boek is ook zeker aan te raden. Het 3de ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Van die 4 boeken heb ik alleen de laatste niet (en van de eerste heb ik de 1st edition).

Het eerste boek is zeker een aanrader. Het kan je kijk op OO development helemaal veranderen (in positieve zin).
Het 2de boek is misschien wat zwaarder, en idd misschien meer als naslagwerk bedoeld, maar toch ook een must have vind ik.
Het 3de boek, dat heb ik nog niet uit. (Ben er nog maar pas in begonnen). Ik interesseer me momenteel zeer in DDD en unit-testing. Ik heb ook het DDD boek van Evans, wat alleszins zwaardere kost is dan Applying DDD omdat het eerste boek gewoon heel wat abstracter is. Ik heb echter redelijk hoge verwachtingen van het boek van Nillson.
Of applying DDD voor jou wat toevoegt, weet ik niet, aangezien ik je interesse niet ken, en ook niet weet in welke richting van Software ontwikkeling je zit.

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste