Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Omdat tutorials op internet kwalitatief nogal verschillen, zoek ik een degelijk introductieboek over PHP, liefst in combinatie met MySQL. Voor Java heb ik ooit Head First Java gebruikt. Is dat voor PHP / MySQL ook een degelijke serie, of raden jullie wat anders aan? Op Bol.com is zoveel te koop (met wisselende reviews) dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik lees graag jullie suggesties!
Groetjes,
Koen
Verder vermoed ik dat je het wilt gaan inzetten voor webdevelopment, dus waarschijnlijk is het verstandig om literatuur in de richting te zoeken.
Wellicht kun je iets meer info geven over je achtergrond en wat je zoekt / waarvoor je met PHP aan de slag wilt?
[ Voor 17% gewijzigd door Morrar op 18-10-2015 22:54 ]
Ik vraag dit vooral omdat ik een completere uitleg zoek dan internet biedt. Veel tutorials zijn bijvoorbeeld procedureel in plaats van object orientated, en dan twijfel ik wat ik moet gaan leren. Daarom leek een beginnersboek me eigenlijk nog niet zo verkeerd?
[ Voor 6% gewijzigd door kmsch op 18-10-2015 23:00 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Anoniem: 555806
[ Voor 89% gewijzigd door Woy op 21-10-2015 12:06 ]
Ik wil Java gaan leren en heb hiervoor een boek van de buurvrouw geleend:
Java de Basis geschreven door André Hollander
http://www.bol.com/nl/c/b...1336/index.html?lastId=26
De keuze voor een Nederlands boek is omdat ik dan echt goed begrijp wat ik doe en leer.
Mijn vraag, is dit boek een goede keus om de basis te leren of weten jullie nog een beter/overzichtelijker/vollediger Nederlandstalig boek om Java te leren?
http://www.madebydorine.nl/
Overigens zou ik dan een Head First boek aanraden, die zijn redelijk behapbaar geschreven.
[ Voor 10% gewijzigd door Kwistnix op 24-10-2015 13:31 ]
Voor het begrijpen van uitleg over basis principes van programmeren en OO begrippen kan ik me echter wel de voorkeur voor een nederlandstalig boek voorstellen, zeker als je engels van een nivo is dat je ingewikkelde teksten moeilijk te begrijpen vindt.
Veel succes met je programmeer avontuur
★ Lijkt joop.nl wel hier ★
Anoniem: 705114
Ik ga volgend jaar beginnen met HBO Informatica.
Ik heb vooral veel interesse in programmeertalen. Alleen weet ik helemaal niks af van PHP(Wel beetje van javascript)
Weet iemand een boek/tutorial waarin PHP vanaf 0 goed/makkelijk wordt uitgelegd aan een beginner die nog nooit geprogrammeerd heeft? Zo ja, kan iemand stukje over opbouw vertellen of ervaring?
Bedankt alvast.
GoGoWolves
En om je verder te helpen: de head first boeken (bv. Head First Java) zijn gericht op noobs.
[ Voor 27% gewijzigd door Avalaxy op 27-10-2015 23:48 ]
Bedankt voor je reactie, ik zal ook kijken naar java boek.Avalaxy schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:47:
Ik zou gewoon een echte programmeertaal leren, Java ofzo. Ik gok niet dat ze je tijdens je studie met PHP zullen laten werken.
En om je verder te helpen: de head first boeken (bv. Head First Java) zijn gericht op noobs.
PHP is niet voor mijn studie bedoeld maar voor mezelf.
Het is licht offtopic, maar ik weet van een aantal Hogescholen dat PHP wel langskomt.Avalaxy schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:47:
Ik zou gewoon een echte programmeertaal leren, Java ofzo. Ik gok niet dat ze je tijdens je studie met PHP zullen laten werken.
Klopt, ik kreeg het gelijk eerste semester op Windesheim. Elke ICT richting moest aan de PHP. Was erg blij toen dat voorbij was.Patriot schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 00:22:
[...]
Het is licht offtopic, maar ik weet van een aantal Hogescholen dat PHP wel langskomt.
Maar beste manier om te beginnen is codecademy. Begin met HTML bij codecademy daarna CSS en vervolgens PHP dan heb je een goed begin. Zo heb ik het in het eerste semester gedaan vanaf 0.
[ Voor 20% gewijzigd door Zenix op 28-10-2015 00:33 ]
Sterker nog, het kan zelfs een valkuil zijn: als je het eerste kwartaal zonder enige moeite doorloopt omdat je alles al weet, dan kunnen verdere kwartalen ontzettend tegenvallen omdat je ze onderschat.
Ik zou overigens de boeken skippen, en wat tutorials volgen. Codecademy wordt hierboven genoemd, daar ben ik het zeer mee eens. Begin eens met wat simpele formuliertjes, waarvan ingevulde tekst op pagina twee terecht kan. Probeer daarna later eens wat met inloggen te doen, sessies, cookies, verzin wat tofs
Uiteindelijk heb je meer aan het kunnen denken, en zoeken naar hoe je iets kan bouwen, dan daadwerkelijke PHP-kennis (of wat voor taal dan ook). Uiteindelijk is het ook puur de basis.
Als je eenmaal wat PHP hebt gedaan, kom je vanzelf eens uit bij databases en SQL. Hoewel niet echt een programmeertaal, komen databases altijd terug en ze zijn dan ook zeer nuttig om eens naar te kijken
Java/Android is een stuk moeilijker om in te komen als leek, maar aan de andere kant ook leuk en er zijn bovendien ontzettend veel begrijpbare tutorials van te vinden. Gezien je volgend jaar gaat beginnen, is Android misschien leuk om je in de zomer alvast in te verdiepen.
Zowel Hanzehogeschool Groningen en Windesheim Zwolle beginnen in het eerste kwartaal met PHP, en dit komt bij beide opleidingen in menig kwartaal terug (weliswaar in frameworks uiteindelijk, of gedeeltelijk als API-backend van een app, enzovoort) - maar PHP is op de scholen waar ik het van weet misschien wel de meest gebruikte taal...Avalaxy schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:47:
Ik gok niet dat ze je tijdens je studie met PHP zullen laten werken.
[ Voor 32% gewijzigd door Richh op 28-10-2015 00:42 ]
Bedankt voor het delen van je ervaring Rich,Richh schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 00:32:
Ik ben zelf begonnen aan HBO Informatica zonder échte programmeerkennis, en ben daar zonder veel moeite doorheen gekomen (althans, de eerste 3 jaar, ik ben nog onderweg). Dat ik vooraf niet al teveel kennis had, dat wordt je opzich allemaal wel geleerd. Je moet er vooral een beetje aanleg voor hebben.
Sterker nog, het kan zelfs een valkuil zijn: als je het eerste kwartaal zonder enige moeite doorloopt omdat je alles al weet, dan kunnen verdere kwartalen ontzettend tegenvallen omdat je ze onderschat.
Ik zou overigens de boeken skippen, en wat tutorials volgen. Codecademy wordt hierboven genoemd, daar ben ik het zeer mee eens. Begin eens met wat simpele formuliertjes, waarvan ingevulde tekst op pagina twee terecht kan. Probeer daarna later eens wat met inloggen te doen, sessies, cookies, verzin wat tofs![]()
Uiteindelijk heb je meer aan het kunnen denken, en zoeken naar hoe je iets kan bouwen, dan daadwerkelijke PHP-kennis (of wat voor taal dan ook). Uiteindelijk is het ook puur de basis.
Als je eenmaal wat PHP hebt gedaan, kom je vanzelf eens uit bij databases en SQL. Hoewel niet echt een programmeertaal, komen databases altijd terug en ze zijn dan ook zeer nuttig om eens naar te kijken
Java/Android is een stuk moeilijker om in te komen als leek, maar aan de andere kant ook leuk en er zijn bovendien ontzettend veel begrijpbare tutorials van te vinden. Gezien je volgend jaar gaat beginnen, is Android misschien leuk om je in de zomer alvast in te verdiepen.
[...]
Zowel Hanzehogeschool Groningen en Windesheim Zwolle beginnen in het eerste kwartaal met PHP, en dit komt bij beide opleidingen in menig kwartaal terug (weliswaar in frameworks uiteindelijk, of gedeeltelijk als API-backend van een app, enzovoort) - maar PHP is op de scholen waar ik het van weet misschien wel de meest gebruikte taal...
Ik zal proberen meer tutorials te volgen en simpele voorbeelden na te doen. Ik ben komende zomer zeker van plan om Java/Android in te gaan verdiepen.
Zullen we niet op bepaalde talen en technieken gaan afgeven zonder onderbouwing? En zelfs mét onderbouwing niet in een topic als dit?Avalaxy schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:47:
Ik zou gewoon een echte programmeertaal leren, Java ofzo.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
"If I had asked people what they wanted, they would have said: faster horses". Ik kan wel de vraag van OP beantwoorden, maar ik denk hem beter te kunnen helpen door hem een echte programmeertaal aan te smeren waar je niet wegkomt met allerlei vieze hacks waarvan je het alleen maar op een verkeerde manier aanleert. Maargoed, ik laat het hierbij.NMe schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 01:49:
[...]
Zullen we niet op bepaalde talen en technieken gaan afgeven zonder onderbouwing? En zelfs mét onderbouwing niet in een topic als dit?
Ik zou ook een naar PHP classes kijken na het inloggen en opslaan in de database. Heeft even geduurd maar er ging daarna een nieuwe wereld open.Richh schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 00:32:
Ik zou overigens de boeken skippen, en wat tutorials volgen. Codecademy wordt hierboven genoemd, daar ben ik het zeer mee eens. Begin eens met wat simpele formuliertjes, waarvan ingevulde tekst op pagina twee terecht kan. Probeer daarna later eens wat met inloggen te doen, sessies, cookies, verzin wat tofs![]()
Als je eenmaal wat PHP hebt gedaan, kom je vanzelf eens uit bij databases en SQL. Hoewel niet echt een programmeertaal, komen databases altijd terug en ze zijn dan ook zeer nuttig om eens naar te kijken.
👑
Duidelijke uitleg, stap voor stap leer je steeds weer iets erbij.
Maar zoals in de titel staat, het is wel een Basiscursus.
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Java leerden wij met behulp van BlueJ en daar ook het boek bij. (ISBN: 9043023892).
Om vanaf nul te leren vind ik het wel een geduldige en uitgebreide. Het boek is uit het Engels vertaald, dus de Engelse versie kopen is misschien wel slimmer!
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Ik heb tijdens mijn opleiding nooit geprogrammeerd en heb het mezelf (misschien wel verkeerd) aangeleerd en wil dingen nu gestructureerd op gaan zetten.
Dit is wel een aardig boek voor je: http://www.bookofbadarguments.com, en met name pagina 28Avalaxy schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:47:
(niet bedoeld om je aan te vallen hoor, ik vind het echt een geweldig boek!)
Ik ben zelf geen PHP ontwikkelaar, maar is het wellicht niet handiger om te kijken naar de bekende Open Source frameworks (webshops, forums, etc), om te kijken hoe zij dingen hebben opgezet? Ik zit net even te kijken hoe Laravel het doet, maar dat is precies de manier hoe ik het niet zou doen, maar dit zie je wel vaker bij CRUD frameworks. Rails, Django, Grails, etc doen allemaal hetzelfde out of the box: repositories bij repositories, services by services, en domeinen classes bij domain classes. Voor sommigen klinkt dit logisch, maar ik zou het vermijden als je kunt, en het opsplitsen per domein. Bijvoorbeeld een namespace, of hoe dat ook heet in PHP, voor customers, met daarin een customer, customerservice, en customerrepository.ge-flopt schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:23:
Weet iemand een goed boek waarin je leest hoe je een programma opzet? Ik script (programmeren wil ik het niet noemen) veel in PHP, Powershell en TSQL, maar mis met name hoe ik gestructureerd dingen kan opzetten. Dus van concept, naar ontwikkeling, naar oplevering.
Waarom? Zie daarvoor: http://videoswelove.org/, de video: "Software Architecture vs Code". Hij kan het beter uitleggen dan ik.
Dan moet je meer zoeken in de boeken die wat meer kijken naar het proces. Zelf ben ik altijd wel goed te spreken over "Code Complete 2". Dit boek bespreekt alle facetten rondom het ontwikkelen van software en hoe je je "gedraagt" als ontwikkelaar.ge-flopt schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:23:
Weet iemand een goed boek waarin je leest hoe je een programma opzet? Ik script (programmeren wil ik het niet noemen) veel in PHP, Powershell en TSQL, maar mis met name hoe ik gestructureerd dingen kan opzetten. Dus van concept, naar ontwikkeling, naar oplevering.
Ik heb tijdens mijn opleiding nooit geprogrammeerd en heb het mezelf (misschien wel verkeerd) aangeleerd en wil dingen nu gestructureerd op gaan zetten.
Dit is een boek dat ik over het algemeen meegeef (letterlijk) aan stagiairs en afstudeerders als ze bij ons komen afstuderen/stage lopen. Vooral om ze mee te geven dat er meer zaken zijn in IT dan enkel het rammen van code
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik heb al op verschillende plekken gekeken maar de meeste naslagwerken hebben geen cursus CD of iets dergelijks (en ik vind het echt 100 keer prettiger als het niet enkel naslagwerk is).
[ Voor 12% gewijzigd door Da_maniaC op 15-12-2015 15:30 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ik heb hier "Microsoft Visual C# Step By Step, 8th Edition" (John Sharp) liggen.Da_maniaC schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:29:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een compleet boek over C# waar ook een soort van cursus CD-ROM bij zit. Heeft iemand enig idee waar ik deze kan vinden?
Ik heb al op verschillende plekken gekeken maar de meeste naslagwerken hebben geen cursus CD of iets dergelijks (en ik vind het echt 100 keer prettiger als het niet enkel naslagwerk is).
Voor alle duidelijkheid:
De bestanden die bij het boek horen, vind je hier.Who should read this book
This book assumes that you are a developer who wants to learn the fundamentals of programming with C# by using Visual Studio 2015 and the .NET Framework version 4.6. By the time you complete this book, you will have a thorough understanding of C# and will have used it to build responsive and scalable applications that can run on the Windows 10 operating system.
Who should not read this book
This book is aimed at developers new to C# but not completely new to programming. As such, it concentrates primarily on the C# language. This book is not intended to provide detailed coverage of the multitude of technologies available for building enterprise-level applications for Windows, such as ADO.NET, ASP.NET, Windows Communication Foundation, or Windows Workflow Foundation. If you require more information on any of these items, you might consider reading some of the other titles available from Microsoft Press.
Kijk ook eens wat terug in dit topic.
Jaren geleden op de universiteit dit boek gehad: Computer Algorithms: Introduction to Design and Analysis (3rd edition) - door Sara Baase en Allen van Gelder. Het is een prima boek, maar de schrijfstijl en hoeveelheid formele taal moet je wel bevallen. Oefeningen hebben geen antwoorden
Dit jaar dit boek gehaald: Algorithms (4th edition) - door Robert Sedgewick en Kevin Wayne. Het is zeer goed geschreven, maar bevat nog steeds de formele bewijzen (mathematisch). Wat ik erg fijn vind is dat dit boek eerst de naieve implementatie toont en vervolgens deze optimaliseert naar de meest optimale oplossing. Elke sectie een heeft een Q&A, en ook hier hebben oefeningen geen/weinig antwoorden.
Beide boeken nemen Java om pseudocode te schrijven. Beide boeken gaan diep in op data abstractie, recusie, sorteren, zoeken, trees/graphs, strings, en andere gebieden. Ze hebben ook allebei veel voorbeelden en bewijzen.
Voor mij springt het boek van Algorithms van Sedgewick er wel boven uit omdat de lezer beter meeneemt in de zoektocht naar optimale oplossing
Not just an innocent bystander
Ik heb em deels gelezen, het is best een kluif gezien de droogheid. Het biedt je wel een kijkje in hoe een programmeertaal werkt en welke elementen er bij komen kijken. Ik vond het een inzichtvol boek, maar ik zou em niet aanraden als je nog niets van programmeren weet.begintmeta schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:19:
Weet iemand of 'Structure and Interpretation of Computer Programs' van Abelson en Sussman de moeite waard is voor iemand met interesse in (niet-professioneel) programmeren en eventueel ook lisp?
ISBN: 9780201633610
Toch wel een verplicht boek waar elke programmeur een kopie van moet hebben liggen
Iemand een idee waar ik deze alsnog kan vinden?
//edit
Dacht laat ik toch nog eens een poging wagen op de site. Stond een site in maar die redirecte naar een andere site. Maar als je daar zoekt op de titel van het boek kan je ze alsnog downloaden.
http://www.cengageptr.com/Topics/TitleDetail/1435455002
[ Voor 27% gewijzigd door Shinji op 08-04-2016 21:49 ]
Anoniem: 525104
er zijn zoveel gratis ebooks dat ik niet echt meer de bomen door het bos zie
Lang lang geleden,
Nu moet ik weer stroomdiagrammen gaan maken, alleen ik kom er niet meer uit en wil mijn kennis vernieuwen en ben op zoek naar een boek waar uitleg gegeven wordt hoe je een goed stroomdiagram maakt.
Heeft iemand nog een boek of weet een plek waar ik die kan bestellen?
Mocht iemand hem hebben mag ik hem voor een paar dagen lenen zodat ik er een kopietje van kan maken?
veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)
Ik zou dus graag eens een boek willen waar in het algemeen de uitleg staat van hoe tomcat werkt, maar ook graag de specifiekere dingen zoals certificaten installeren, SSL opzetten, ...
Waarom zou je niet gewoon de (best wel uitgebreide) documentatie lezen? Dat werkt naar mijn mening beter, voornamelijk omdat een boek specifiek over tomcat (naast verouderd) moeilijk vindbaar zou kunnen zijn omdat 't nogal specifiek is.spleethoven schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:16:
Ik zoek een boek over tomcat (v7 specifiek). Ikzelf ben nogal een leek op tomcat vlak, maar ga een webservice moeten opzetten.
Ik zou dus graag eens een boek willen waar in het algemeen de uitleg staat van hoe tomcat werkt, maar ook graag de specifiekere dingen zoals certificaten installeren, SSL opzetten, ...
Ik zoek een goed boek om met asp.NET te beginnen. Liefst in het Nederlands. Ik heb hier nu twee boeken namelijk asp.NET 4.0 de basis door Michiel van Otegem en Handboek asp.NET 4.0 door Jan Smits. Echter gaan deze boeken uit van Vistual Webdeveloper versie 2010. Deze versie kan ik nergens meer vinden (heb heel google al gehad en wil ik graag direct up2date zijn en heb Visual Studio 2015 Pro. Echter de knoppen etc zitten op andere plekken en printscreens uit de boeken komen niet overseen met Visual Studio 2015. Dus erg onhandig.
Dus alle tips voor een goed Nederlands bruikbaar boek zijn welkom. Of een juiste download link naar Visual web developer 2010 mag ook :-)
Thanks
Het is niet gratis, maar ik vind https://www.bol.com/nl/p/...rtaal-c/1001004006192021/ een goed boek. Ook zijn de quizvragen na ieder hoofdstuk een goede methode om te testen of je de stof beheert.Anoniem: 525104 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:55:
Iemand een goeie eBook voor C of C++ ?
Even een vraagje. Ik ben momenteel aan het leren om te programmeren in VBA, vooral gericht op excel. Ik snap de syntax prima en aangezien ik enige ervaring heb met python is die ontwikkeling niet heel moeilijk. Nu ben ik op zoek naar een goed boek waarin vooral de beschikbare functies ed getoond worden en (beknopt) uitgelegd zijn. Ik heb ooit voor Python een reference guide gekocht en dat was heerlijk werken, maar ik kan niet vinden of en welke er zijn voor VBA gericht op excel. Ik zoek dus niet echt een cursusboek (waar er tal van zijn)
Nu hoop ik dat hier mensen zijn die ervaring hebben met zo'n soort boek en iets aan kunnen raden.
MSDN: Excel VBA reference
En dan met name MSDN: Visual Basic language reference
Ook bv interessant:
MSDN: Object model (Excel VBA reference)
MSDN: Graph Visual Basic reference
MSDN: Office VBA Object library reference
Thnx voor de reactie en de links. De linkjes zijn inderdaad bij mij bekend en bevatten wel ongeveer wat ik zoek, maar ik ben groot fan van het gebruik van een goed boek. Noem me old school, maar ik vind het heerlijk om op die manier door de info te wandelen. Dus hoewel ik blij ben met je reactie blijf ik op zoek naar de boekvormdragon2 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:31:
Toen ik in een grijs verleden weleens wat deed met vba in word en excel had ik het meeste aan de help functie binnen office zelf. F1 stuurt je nu hierheen, is dat niet voldoende?
MSDN: Excel VBA reference
En dan met name MSDN: Visual Basic language reference
Ook bv interessant:
MSDN: Object model (Excel VBA reference)
MSDN: Graph Visual Basic reference
MSDN: Office VBA Object library reference
Ben onlangs gestart met een opleiding informatica avondschool.
Een hoofdvak is C# en ik ben een absolute beginner ter zake, geen voorgeschiedenis met welke codetaal dan ook.
Dusss...ik zoek een goed boek voor leken met de basis zo eenvoudig als mogelijk uitgelegd. Mag in het Engels, ik heb ondertussen ook wel door dat de beste boeken/meeste keuze in die taal te vinden is en dat hoeft ook geen probleem te zijn.
Ben al enkele pagina's teruggebladerd in dit topic en heb wel wat interessante zaken gevonden, maar ik kan niet echt kiezen en goedkoop zijn de boeken ook niet bepaald. Sowieso Amazon.co.uk, daar zijn ze toch nog wat/fors goedkoper dan pakweg een Bol.
Onze docent heeft ons Murach aanbevolen:
Murach's C# 2015
Deze lijkt me ook een heel interessant boek, zonder specifiek aanbevolen te zijn door de docent;
C# 6.0 in a nutshell: the definitive reference
En dan is dit ook weer een interessant boek...
The C# player's Guide
Ik zoek ook echt een 2015 boekversie omdat ik als beginner niet geconfronteerd wil worden met verschillen tussen oudere versies en de 2015 waarmee wij werken op school.
Bladerend door de inkijkversies en de reviews lezend...tja. Stuk voor stuk goede boeken, maar welke is nou het ideale boek voor een beginner die in de eerste plaats de taal moet leren beheersen.
Als er nog iemand tips kan/wil geven, shoot...anders ga ik me misschien toch maar gewoon storten op Murach.
Ook bekeken maar geschrapt wegens niet up to date, geschreven op versie 2013 en W8.1.Caelorum schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 02:54:
Head First C# is misschien ook nog wel aan te raden.
C# Yellow book
Het is gratis te downloaden inclusief alle source code, slides en labs die gebruikt worden door de University of Hull in Engeland.
[ Voor 5% gewijzigd door Mohius op 27-09-2016 11:32 ]
Wellicht even op Microsoft Virtual Academy kijken? Ben zelf al aantal jaren .NET developer, en gebruik dit nog regelmatig. Zie ook regelmatig beginner courses daar voorbij komen.Drwho1 schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:40:
Ik kom ook even aankloppen voor AA.
Ben onlangs gestart met een opleiding informatica avondschool.
Een hoofdvak is C# en ik ben een absolute beginner ter zake, geen voorgeschiedenis met welke codetaal dan ook.
Dusss...ik zoek een goed boek voor leken met de basis zo eenvoudig als mogelijk uitgelegd. Mag in het Engels, ik heb ondertussen ook wel door dat de beste boeken/meeste keuze in die taal te vinden is en dat hoeft ook geen probleem te zijn.
Ben al enkele pagina's teruggebladerd in dit topic en heb wel wat interessante zaken gevonden, maar ik kan niet echt kiezen en goedkoop zijn de boeken ook niet bepaald. Sowieso Amazon.co.uk, daar zijn ze toch nog wat/fors goedkoper dan pakweg een Bol.
Onze docent heeft ons Murach aanbevolen:
Murach's C# 2015
Deze lijkt me ook een heel interessant boek, zonder specifiek aanbevolen te zijn door de docent;
C# 6.0 in a nutshell: the definitive reference
En dan is dit ook weer een interessant boek...
The C# player's Guide
Ik zoek ook echt een 2015 boekversie omdat ik als beginner niet geconfronteerd wil worden met verschillen tussen oudere versies en de 2015 waarmee wij werken op school.
Bladerend door de inkijkversies en de reviews lezend...tja. Stuk voor stuk goede boeken, maar welke is nou het ideale boek voor een beginner die in de eerste plaats de taal moet leren beheersen.
Als er nog iemand tips kan/wil geven, shoot...anders ga ik me misschien toch maar gewoon storten op Murach.
Niet om lullig te doen hoor maar als je wil gaan programmeren is Engels kunnen wel echt een must. Ik zou daarom ook gewoon een engelstalig boek nemen dan kun je tenminste aan de termen wennen.Davy1982 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:58:
Help!!!!
Ik zoek een goed boek om met asp.NET te beginnen. Liefst in het Nederlands. Ik heb hier nu twee boeken namelijk asp.NET 4.0 de basis door Michiel van Otegem en Handboek asp.NET 4.0 door Jan Smits. Echter gaan deze boeken uit van Vistual Webdeveloper versie 2010. Deze versie kan ik nergens meer vinden (heb heel google al gehad en wil ik graag direct up2date zijn en heb Visual Studio 2015 Pro. Echter de knoppen etc zitten op andere plekken en printscreens uit de boeken komen niet overseen met Visual Studio 2015. Dus erg onhandig.
Dus alle tips voor een goed Nederlands bruikbaar boek zijn welkom. Of een juiste download link naar Visual web developer 2010 mag ook :-)
Thanks
Nothing to see here!
Ik zou graag een boek over C# willen kopen, nu leer ik vooral van filmpjes maar soms worden er dingen te sloom of niet goed uit gelegd of soms te snel en te moeilijk. Nu heb ik laatst het boek: Handboek Visual C# in huis gehaald maar ik vond dit geen fijn boek. Ik had het gevoel dat ze snel over elk onderwerp wouden gaan, en het meeste wist ik al. Ik probeer al een tijdje C# te leren en ik zou graag meer willen leren over bijvoorbeeld.
- Threading
- TCP/UDP
- Datastromen
- sync methodes
Alvast bedankt!
Overigens zou ik persoonlijk liever voor engels gaan omdat dit uiteindelijk bij programmeren de default taal is...
Bedankt voor je reactie, op dit moment zit ik nog op school en leer ik dus ook nog beter engels. Meestal kan ik de informatie wel uit een engels boek halen maar in het Nederlands gaat het wel vlotter en kan ik het beter onthouden.MicGlou schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:59:
https://www.bol.com/nl/s/...ll/sc/books_nl/index.html
Overigens zou ik persoonlijk liever voor engels gaan omdat dit uiteindelijk bij programmeren de default taal is...
Ik ken echter niet echt goede nederlandse C# boeken. Als je toch engels wilt proberen zou ik deze aanraden:Gingo schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:54:
[...]
Bedankt voor je reactie, op dit moment zit ik nog op school en leer ik dus ook nog beter engels. Meestal kan ik de informatie wel uit een engels boek halen maar in het Nederlands gaat het wel vlotter en kan ik het beter onthouden.
C# 6.0 in a nutshell
of
C# 6.0 and the .NET 4.6 Framework
Boeken over .NET Core ofzo zou ik nog even links laten liggen omdat er best wel veel verandering op dat gebied is.
Nothing to see here!
Maar nu wil ik toch eens een stapje verder met het maken van een C++ Windows Applicatie, Win32 C++ windows applicatie, en dan blijkt het toch lastiger te zijn om hier goede informatie voor te vinden als je net begint, of ik zoek niet goed, dat kan ook.
Zijn er mensen die misschien wat goede links of gratis ebooks weten waar ik kan beginnen om wat gewend te raken met het programmeren van Win32 C++ windows applicaties?
BvD.
712641

Ik ben op zoek naar literatuur en/of boeken over Software Engineering. Ik wil mij namelijk een beetje verdiepen in deze materie, maar heb geen idee welke bronnen hiervoor geschikt zijn. Er zijn natuurlijk veel boeken over dit onderwerp, maar ik hoop dat iemand mij in de goede richting kan sturen.
Wat ik zoek is richting het niveau van een master Software Engineering. Dus geen toegepaste boeken, want programmeren kan ik best. Maar ik wil graag iets meer leren over de methoden en aspecten van SE, zoals design patterns, software architectuur, enzovoorts. Het liefst zou ik één bron gebruiken die ik op mijn gemak kan doorlezen, dus een boek waarin de kernprincipes staan.
Anoniem: 343906
Is wel een poos geleden dat ik het heb gebruikt maar vond indertijd Harbison & Steele wel een erg goed overzicht geven van C. Is wel aan de oude kant ondertussen dus weet niet 1-2-3 hoe relevant het nu nog precies is. Wellicht kan iemand anders hier daarover zijn licht laten schijnen?Anoniem: 525104 schreef op zaterdag 2 juli 2016 @ 23:55:
Iemand een goeie eBook voor C of C++ ?
Kan me ook nog wel herinneren dat O'Reilly goede boeken publiceerde c.q. publiceert, ook wat betreft C/C++.
Zit alleen in dubio dat Swift 4 binnenkort uitkomt en niet echt weet of het verstandig is om nu dan te 'investeren' in literatuur. Wat vinden jullie?
De reden dat je geen reactie krijgt is denk ik omdat het onderwerp veel te breed is. Een onderwerp in SE is bijvoorbeeld model driven development. Alleen over dit onderwerp kun je enorm veel boeken krijgen.712641 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 14:51:
(Ik had dit topic helemaal niet gezien, want je verwacht niet dat het in dit subforum staat...)
Ik ben op zoek naar literatuur en/of boeken over Software Engineering. Ik wil mij namelijk een beetje verdiepen in deze materie, maar heb geen idee welke bronnen hiervoor geschikt zijn. Er zijn natuurlijk veel boeken over dit onderwerp, maar ik hoop dat iemand mij in de goede richting kan sturen.
Wat ik zoek is richting het niveau van een master Software Engineering. Dus geen toegepaste boeken, want programmeren kan ik best. Maar ik wil graag iets meer leren over de methoden en aspecten van SE, zoals design patterns, software architectuur, enzovoorts. Het liefst zou ik één bron gebruiken die ik op mijn gemak kan doorlezen, dus een boek waarin de kernprincipes staan.
http://hawvie.deviantart.com/
De meeste boeken die je digitaal koopt worden geupdate naar Swift 4. Overigens is het verschil tussen Swift 3 en 4 niet zo groot (tussen 1, 2 en 3 zit meer verschil). Je bent vast bekend met https://www.raywenderlich.com, ze verkopen ook boeken die wel van goede kwaliteit zijn. Dat geldt ook voor Big Nerd Ranch (https://www.bignerdranch.com/books/). Als je iets geavanceerder topics wilt, kun je ook op https://www.objc.io kijken.John schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:09:
Sinds een tijd ben ik bezig met het programmeren in Swift. Nu wil ik graag wat literatuur kopen om te lezen. Wil boeken in de richting van iOS development i.c.m. Swift. Weten jullie boeken?
Zit alleen in dubio dat Swift 4 binnenkort uitkomt en niet echt weet of het verstandig is om nu dan te 'investeren' in literatuur. Wat vinden jullie?
[ Voor 5% gewijzigd door ravenger op 03-08-2017 10:25 ]
Als je specifiek master Software Engineering niveau zoekt, kun je natuurlijk ook de curricula van diverse opleidingen checken voor literatuur712641 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 14:51:
(Ik had dit topic helemaal niet gezien, want je verwacht niet dat het in dit subforum staat...)
Beter laat dan nooit.712641 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 14:51:
Wij gebruikten voor de master heel weinig boeken, m.u.v. het boek "software architecture in practice" voor het vak Software Architecture. Voor de overige vakken kwam het vooral neer op lezen van slides, documenten opgesteld door de docenten (bijv. http://www.cs.vu.nl/~hans/publications/y2002/reqseng.pdf voor requirements engineering), en artikelen uit journals. (Naast uiteraard een hoop practica.)
Dat gezegd hebbende, een boek als Software Engineering door Ian Sommerville is heel breed. Voor design patterns is Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software van de 'Gang of Four' zo'n beetje de bijbel hierover.
Weet je dat zeker?"Dus geen toegepaste boeken, want programmeren kan ik best."
Anoniem: 964755
Binnenkort zou ik graag willen beginnen met het leren van webdesign. Veel van mijn vrienden begeven zich in het veld van webdesign en ze raadden mij vrijwel allemaal dit boek aan: "Webdesign voor beginners"
Link naar het boek op Bol: Webdesign voor beginners https://www.bol.com/nl/p/-/9200000017844967
Wat denken jullie ervan? Goed of slecht boek? Alvast bedankt voor jullie hulp!
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ik vind het er persoonlijk niet echt interessant uit zien. Ik zou eerder gewoon eens beginnen op Codecademy om te beginnen met HTML en CSS te leren, dit is gewoon gratis. Daarna kijken wat voor technieken je onder de knie wilt krijgen om de websites te maken die je wilt maken, er zijn verschillende technieken, talen en frameworks die je kan gebruiken. Daarnaast zijn er een heleboel websites met interessante courses, zoals bijvoorbeeld Udemy of Coursera, waar je die talen en dergelijke kan leren.Anoniem: 964755 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:54:
Hallo mensen van Tweakers,
Binnenkort zou ik graag willen beginnen met het leren van webdesign. Veel van mijn vrienden begeven zich in het veld van webdesign en ze raadden mij vrijwel allemaal dit boek aan: "Webdesign voor beginners"
Link naar het boek op Bol: Webdesign voor beginners https://www.bol.com/nl/p/-/9200000017844967
Wat denken jullie ervan? Goed of slecht boek? Alvast bedankt voor jullie hulp!
Het afgesproken bedrag is 25 euro, 5 euro meer doen ze waarschijnlijk niet moeilijk over.
[ Voor 3% gewijzigd door Carlos93 op 23-01-2018 21:50 ]
Kijk eens naar training als Agile Champion van Xebia. Certificering die je daar mee kunt doen is de Advance Agile Practitioner. Deze aantal jaar geleden gedaan. Deze training als waardevol ervaren.vortexnl1982 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:42:
Ben een ervaren scrum master maar ik wil wat meer richting Agile Coach gaan. Heb meerdere teams geleid en een waterval organisatie begeleid naar Agile Scrum.
Hebben jullie tips voor literatuur / blogs wat hier bij past ? Ik vind het moeilijk om echte boeken te vinden die hier verder in gaan. Ik ben zelf ook al aan het kijken naar een Scaling Agile Framework cursus (om een beetje een idee te krijgen wat ik wil).
Wil je als Agile Coach teams naar hoger niveau tillen of wil je ook focussen op de organisatie zelf? (Scaling en leader ship coaching) Kennis van SAFe, LeSS, Nexus, Spotify WoW etc......
Kijk tevens eens op Meetup.com
* NLscrum
* Agile Holland
* Coaching labs
en zo zijn er nog wel aantal. Bij deze meetups leer je mede vakidioten kennen en deel je kennis.
Zo aantal boeken die ik hier zo snel zie staan op de plank en wat aan heb gehad.
* Managment 3.0
* Imapact Mapping
* Toyota way
* Coaching Agile Teams
* The Coaching habits
* Start with why
* User Stories Applied
* Succeeding with Agile
* Waardevolle Agile Retrospectives
* Practices for Scaling Lean & Agile Development
* Scrum (Jeff Sutherland)
* Large-Scale Scrum
* Joy inc
* Lean six sigma green belt
* De lean startup
* Leren veranderen
* Doorbreek de cirkel
* Roos van Leary
Zo nog wel meer liggen.... je raakt nooit uitgelezen/geleerd als Agile Coach ;-)
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Ik hoor trouwens veel goede dingen over Postgresql dus als iemand wellicht een boek weet die daar specifiek op ingaat dan hoor ik het graag
Applying UML and Patterns, Graig Larman
Java
Programmeren in Java met BlueJ, David J Barnes en Michael Kolling
Java the good parts, Jim Waldo
Patterns of Enterprise Application Architecture, Martin Fowler
Clean Code, R.Martin
Databases en SQL
Relationele databases en SQL, L.Wiegerink, J.Bijpost en M. de Groot
SQL Server 2012 Bible, Jorgensen
Data, measurments and standards in SQL, J.Celko
T-SQL Querying, I.Ben-Gan, D.Sarka, A.Machanic en K.Farlee
SQL and Relational Theory, C.J.Date
Object Modeling with the OCL, T.Clark
Overige
Logical reasoning a first course, R.Nederpelt en F.Kamareddine
Applied Statistics and Probability for Engineers, D.C.Montgomery en G.C.Runger
InternettingisHard (gratis online HTML/CSS): https://internetingishard.com/
[ Voor 5% gewijzigd door Koffie32 op 30-06-2018 16:02 ]
edit:
Het behandelt wel dingen voor Windows 8 Store Apps. Ik heb zo geen idee of en hoe dat op Windows 10 is te gebruiken/maken (wat de overeenkomsten zijn met UWP). Ik maak die grafische dingen nooit. Op het werk werk ik met Xamarin Forms en thuis maak ik in C# alleen console applicaties.
[ Voor 47% gewijzigd door Daos op 06-07-2018 19:46 ]
Functional Programming in C#
Zat een beetje door de (code) voorbeelden te bladeren en werd toen steeds nieuwsgieriger
Als ik de concepten beter begrijp, kan ik alsnog F# gaan doen... Maar ik zocht een toegankelijkere manier om het in mijn huidige werk toe te passen en dit boek sluit daar aardig op aan volgens mij. Ben benieuwd
[update]
Paar weken verder. Het boek heeft mij behoorlijk geholpen veelgebruikte concepten van functioneel programmeren in grote lijnen te begrijpen en ik vind het dan ook een aanrader om het te lezen.
In de praktijk merk ik alleen wel dat ik al gauw geneigd ben om dan ook maar echt een "functional first" programmeertaal zoals F# te gaan gebruiken en in mijn C# projecten min of meer op oude voet door te gaan.
[ Voor 28% gewijzigd door Lethalis op 10-10-2018 15:52 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Wij hebben head first design patterns gebruikt bij mijn studie, vond het een fijn introductie boek._rb schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:34:
Wat vinden jullie van de Head First [...] boeken van O’Reilly?
Vreselijk late reactie, maar ik ben pas recentelijk weer begonnen met programmeren (toevallig ook Android op basis van Java).Douwe63 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:52:
Zat vandaag eens bij comcol.nl te speuren naar een Android boek maar daar is de keuze niet meer wat het ooit geweest is. Zijn er nog andere Nederlandse webshops met een aardige collectie computerboeken of zijn we tegenwoordig aangewezen op Amazon en Bol.com?
Al tijdens mijn studies vond ik het aanbod van boeken in Nederland zeer belabberd. Veel meer dan wat er op de HBO scholen werd gebruikt was er niet in aanbod.
Daarom ook dat ik voor dit soort boeken alleen maar Amazon US gebruik. En ik koop ook eigenlijk nooit nieuwe boeken, ze bieden namelijk perfecte gebruikte boeken aan voor een fractie van de prijs. Wel even goed opletten met verzending, niet alle 2de hands verzenden naar Europa of doen dat tegen absurde kosten.
Ik ben trouwens zelf nu bezig met Android Programming Guide van Big Nerd Ranch. Erg goed geschreven en zeer duidelijke uitleg. Ook best verslavend om mee bezig te zijn. Wel enige basiskennis van Java vereist, maar ik vrees dat dit bij alle Android boeken zo zal zijn.
Succes met het vinden van een boek!
Mijn eigen kennis zit wel goed denk ik (heb de laatste 8 jaar als java ontwikkelaar gewerkt), maar ik zou toch graag hebben dat mijn toekomstige leerlingen, naast mijn uitleg, op een goed boek kunnen terugvallen.
De leerstof handelt over ´web´: html, css, javascript en ´programmeren´: ik zou, gezien mijn ervaring, java als taal willen geven.
Op bol.com had ik de volgende boeken gezien:
- https://www.bol.com/nl/p/...8-pxK9g.1.10.ProductTitle - html en css
- https://www.bol.com/nl/p/...VHUw.1_6_7.8.ProductImage - Javascript en JQuery
- https://www.bol.com/nl/p/...fDJ9NLoQ.1.9.ProductTitle - Java
Hebben jullie misschien andere suggesties, of goede nederlandstalige boeken die je in je opleiding gekregen had?
https://www.bol.com/nl/p/...lINxUewsEttxoCzn0QAvD_BwEOljoner schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:16:
In september begin ik met lesgeven in een middelbare school, in de richting informaticabeheer. In België zijn dit de 2 laatste jaren van het middelbaar onderwijs (16 tot 18 jarigen) (ik denk dat dit in Nederland vergelijkbaar zou zijn met een mbo ict).
Mijn eigen kennis zit wel goed denk ik (heb de laatste 8 jaar als java ontwikkelaar gewerkt), maar ik zou toch graag hebben dat mijn toekomstige leerlingen, naast mijn uitleg, op een goed boek kunnen terugvallen.
De leerstof handelt over ´web´: html, css, javascript en ´programmeren´: ik zou, gezien mijn ervaring, java als taal willen geven.
Op bol.com had ik de volgende boeken gezien:Heeft er iemand ervaring met deze boeken?
- https://www.bol.com/nl/p/...8-pxK9g.1.10.ProductTitle - html en css
- https://www.bol.com/nl/p/...VHUw.1_6_7.8.ProductImage - Javascript en JQuery
- https://www.bol.com/nl/p/...fDJ9NLoQ.1.9.ProductTitle - Java
Hebben jullie misschien andere suggesties, of goede nederlandstalige boeken die je in je opleiding gekregen had?
Deze gebruikten wij tijdens onse eerstejaars html & css course, vond het boek erg fijn en er mooi uitzien.
Verder denk ik dat je misschien beter een wat recenter boek over JS kan nemen, er is met es6 erg veel verandert meen ik (ten goede).
[ Voor 3% gewijzigd door esv7 op 18-08-2019 22:51 ]
Heb wel beetje ervaring en had mijn oog hierop laten vallen -
DUCKETT
Maar deze is uitgesteld tot mei. Duurt mij te lang.
Maar vind de prijs van gemiddelde boeken rond de 50 euro best stevig, en dan wil ik wel iets goeds/leesbaar.
Mocht iemand iets hebben en er vanaf willen... PM is ook ok. (wel recent boek)
Ik ben nu veel bezig met Arduino's en esp microcontrollers, ben al een tijdje klaar met de beginner projecten (ledjes, servotje enz). Ik ben nu met een project bezig waarbij meerdere microcontrollers tegen 1 centrale controller kletsen, de centrale controller voert verschillende functies uit op basis van de ontvangen data zoals: scherm aansturen, verschillende relais en mosfets besturen en een aantal berekeningen uitvoeren. Nu is de code redelijk groot geworden en is het niet echt handig meer om alle functies in 1 file te hebben staan. Nu ben ik al een tijd bezig met het opbreken van mijn code in verschillende bestanden maar daar loop ik nu tegen een probleem aan. Iemand heeft mij geholpen met een opzetje/voorbeeldje om dit voor elkaar te krijgen dit probeer ik ook te gebruiken maar ik begrijp het niet echt en het werkt niet in alle gevallen. Bij deze is mijn vraag bestaat er een boek, leermodule, video-serie, etc, welke mij hierbij kan helpen. Wat ik veel tegenkom op het internet is of beginner cursussen/boeken of geavanceerde c boeken. niks daar tussen in.
Kortom weten jullie waar ik informatie kan vinden die mij verder kan helpen?
Alvast bedankt!
Fundamentals of Machine Learning for Predictive Data Analytics
Het boek is niet taalafhankelijk en vormt een mooie en begrijpelijke introductie tot enkele van de veel gebruikte algoritmen binnen machine learning en hoe deze hun werk doen.
An Introduction to Statistical Learning: with Applications in R (Springer Texts in Statistics)
Een mooie aanvulling op het vorige boek alleen is de R code soms wat rommelig.
Voor wat verdere verdieping in de statistiek:
Statistics for the Behavioral Sciences, International Edition
Zeer sterke en brede basis.
Discovering Statistics Using IBM SPSS
Dit boek van Andy Field is een aanvulling op het vorige boek en vult de nog gaten die er nog zijn met nog wat meer tests, assumpties, etc.
Op de HAN wordt voor het eerste leerjaar de website https://www.internetingishard.com/ gebruikt voor het HTML/CSS deel. Wat mij betreft aardig compleet voor een eerste introductie.esv7 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:48:
[...]
https://www.bol.com/nl/p/...lINxUewsEttxoCzn0QAvD_BwE
Deze gebruikten wij tijdens onse eerstejaars html & css course, vond het boek erg fijn en er mooi uitzien.
Verder denk ik dat je misschien beter een wat recenter boek over JS kan nemen, er is met es6 erg veel verandert meen ik (ten goede).
https://www.fanatical.com...he-programmer-free-bundle
(promotie mbt: International Day of the Programmer)
Learn Java 12 Programming
Language: English
Author: Nick Samoylov
Pages: 690
Expert Python Programming - Third EditionLearn Java 12 Programming
A comprehensive guide to getting started with Java and gain insights into major concepts such as object-oriented, functional, and reactive programming
Key Features
Strengthen your knowledge of important programming concepts and the latest features in Java
Explore core programming topics including GUI programming, concurrency, and error handling
Learn the idioms and best practices for writing high-quality Java code
Book Description
Java is one of the preferred languages among developers, used in everything right from smartphones, and game consoles to even supercomputers, and its new features simply add to the richness of the language. This book on Java programming begins by helping you learn how to install the Java Development Kit. You will then focus on understanding object-oriented programming (OOP), with exclusive insights into concepts like abstraction, encapsulation, inheritance, and polymorphism, which will help you when programming for real-world apps. Next, you'll cover fundamental programming structures of Java such as data structures and algorithms that will serve as the building blocks for your apps. You will also delve into core programming topics that will assist you with error handling, debugging, and testing your apps. As you progress, you'll move on to advanced topics such as Java libraries, database management, and network programming, which will hone your skills in building professional-grade apps.
Further on, you'll understand how to create a graphic user interface using JavaFX and learn to build scalable apps by taking advantage of reactive and functional programming.
By the end of this book, you'll not only be well versed with Java 10, 11, and 12, but also gain a perspective into the future of this language and software development in general.
What you will learn
Learn and apply object-oriented principles
Gain insights into data structures and understand how they are used in Java
Explore multithreaded, asynchronous, functional, and reactive programming
Add a user-friendly graphic interface to your application
Find out what streams are and how they can help in the data processing
Discover the importance of microservices and use them to make your apps robust and scalable
Explore Java design patterns and best practices to solve everyday problems
Learn techniques and idioms for writing high-quality Java code
Who this book is for
Students, software developers, or anyone looking to learn new skills or even a language will find this book useful. Although this book is for beginners, professional programmers can benefit from it too. Previous knowledge of Java or any programming language is not required.
Authors: Micha? JaworskiTarek Ziad�
Pages: 646
Beginning C++ Game Programming - Second EditionRefine your Python programming skills and build professional grade applications with this comprehensive guide
Key Features
Create manageable code that can run in various environments with different sets of dependencies
Implement effective Python data structures and algorithms to write optimized code
Discover the exciting new features of Python 3.7
Book Description
Python is a dynamic programming language that's used in a wide range of domains thanks to its simple yet powerful nature. Although writing Python code is easy, making it readable, reusable, and easy to maintain is challenging. Complete with best practices, useful tools, and standards implemented by professional Python developers, the third edition of Expert Python Programming will help you overcome this challenge.
The book will start by taking you through the new features in Python 3.7. You'll then learn the advanced components of Python syntax, in addition to understanding how to apply concepts of various programming paradigms, including object-oriented programming, functional programming, and event-driven programming. This book will also guide you through learning the best naming practices, writing your own distributable Python packages, and getting up to speed with automated ways of deploying your software on remote servers. You'll discover how to create useful Python extensions with C, C++, Cython, and CFFI. Furthermore, studying about code management tools, writing clear documentation, and exploring test-driven development will help you write clean code.
By the end of the book, you will have become an expert in writing efficient and maintainable Python code.
What you will learn
Explore modern ways of setting up repeatable and consistent development environments
Package Python code effectively for community and production use
Learn modern syntax elements of Python programming such as f-strings, enums, and lambda functions
Demystify metaprogramming in Python with metaclasses
Write concurrent code in Python
Extend Python with code written in different languages
Integrate Python with code written in different languages
Who this book is for
This book will appeal to you if you're a programmer looking to take your Python knowledge to the next level by writing efficient code and learning the latest features of version 3.7 and above.
Author: John Horton
Pages: 746
Get to grips with programming techniques and game development using C++ libraries and Visual Studio 2019
Key Features
Learn game development and C++ with a fun, example-driven approach
Build clones of popular games such as Timberman, Zombie Survival Shooter, a co-op puzzle platformer, and Space Invaders
Discover tips to expand your finished games by thinking critically, technically, and creatively
Book Description
The second edition of Beginning C++ Game Programming is updated and improved to include the latest features of Visual Studio 2019, SFML, and modern C++ programming techniques. With this book, you'll get a fun introduction to game programming by building five fully playable games of increasing complexity. You'll learn to build clones of popular games such as Timberman, Pong, a Zombie survival shooter, a coop puzzle platformer and Space Invaders.
The book starts by covering the basics of programming. You'll study key C++ topics, such as object-oriented programming (OOP) and C++ pointers, and get acquainted with the Standard Template Library (STL). The book helps you learn about collision detection techniques and game physics by building a Pong game. As you build games, you'll also learn exciting game programming concepts such as particle effects, directional sound (spatialization), OpenGL programmable shaders, spawning objects, and much more. Finally, you'll explore game design patterns to enhance your C++ game programming skills.
By the end of the book, you'll have gained the knowledge you need to build your own games with exciting features from scratch
What you will learn
Set up your game development project in Visual Studio 2019 and explore C++ libraries such as SFML
Explore C++ OOP by building a Pong game
Understand core game concepts such as game animation, game physics, collision detection, scorekeeping, and game sound
Use classes, inheritance, and references to spawn and control thousands of enemies and shoot rapid-fire machine guns
Add advanced features to your game using pointers, references, and the STL
Scale and reuse your game code by learning modern game programming design patterns
Who this book is for
This book is perfect for you if you have no C++ programming knowledge, you need a beginner-level refresher course, or you want to learn how to build games or just use games as an engaging way to learn C++. Whether you aspire to publish a game (perhaps on Steam) or just want to impress friends with your creations, you'll find this book useful.
In het kader van mijn zwakke punten aanpakken
Een quote uit het boek:
A user interface is intuitive when it has an appropriate combination of discoverability, understandability, affordance, predictability, efficiency, responsiveness, forgiveness, and explorability.
Om een beetje een idee te krijgen van waar de focus op ligt
[ Voor 82% gewijzigd door Lethalis op 21-05-2021 09:38 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 30-06-2021 09:43 ]
https://www.fanatical.com...rogrammer-bundle-giveaway
* Modern Python Cookbook - Second Edition
* Mastering Assembly Programming
* The PHP Workshop
Het is wel IT gerelateerd maar echt een goed boek.Nietdatikweet schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:36:
Hey medetweakers. Ik weet niet of ik het hier kan vragen maar zoek een goed boek die ik wil gaan lezen. Zoek geen IT gerelateerd boek, maar meer in boek die ik wul gaan lezrn ipv te gaan netflixen. Amusament of informatief dus. Mijn fafo genres in films zijn dramas, misdaad, thrillers en af een toe een goede sciencefictionfilm. Maar alles is welkom als ik maar goed leesvoer heb. Thx in advance!
If i only had more coffee...
[ Voor 93% gewijzigd door FixDeluxe op 19-10-2021 12:27 . Reden: mag verwijderd worden. ]
Head First - Design Patterns
Beetje 'whacky' boek, maar wel weer fijn om weer een beetje in de patterns te komen.
Adaptive Code via C#
Net als het patterns boek, bevat het veel aanknopingspunten ten aanzien van patronen en refactoring; en het leest wel makkelijk weg.
Ik heb het boek van de Gang of Four (Design Patterns) ook, maar ik vind dat meer een naslagwerk, dan een inspiratiebron
Ik ben op zoek naar advies omtrent het kopen van een boek over Java.
Mijn situatie is als volgt: ik ben een ervaren PHP ontwikkelaar en ben al een jaar of zeven bezig met Laravel. Ik heb echter besloten om voor een carrièreswitch te gaan en te starten als junior Java ontwikkelaar.
Ik ben dus op zoek naar boek dat voor mij geschikt is. Ik hoef niet te leren programmeren, maar ben wel onbekend met Java.
Al snel kwam ik uit op Head First Java uit 2022. Dit boek neemt echter aan dat je onbekend bent met programmeren. Dit boek is dus wellicht niet geschikt voor mij. Daarentegen heb ik dan weer niks aan een referentieboek.
Zouden jullie mij willen helpen met het maken van de juiste keuze? Wellicht is hier iemand die in dezelfde situatie heeft gezeten?
bijv. voor scratch/python