Head First DP's heb ik zelf niet (en ook niet gelezen); DP explained echter wel, en ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dit -imho- een heel goed boek is (Ik heb de 1st edition). Het werkt echt verhelderend, en leert je om vanuit een ander oogpunt naar OO development te kijken. (Commonality / Variability analyse).
Het beschrijft ook op een goede manier (stap voor stap) de 'ontwikkeling' van een DP, waardoor je heel gauw bepaalde DP's beter snapt.
Allebei aanschaffen zou ik iig zeker niet doen, want ze zullen idd behoorlijk overlappend zijn.
Patterns of Enterprise Application Architecture heb ik ook, en kan ook best interessant zijn. Het behandeld de verschillende mogelijkheden voor je business-logic (transaction script, Domain layer, Table Module), en bespreekt ook een aantal dingen (concurrency, layering, .... ). Verder is het een catalogus van patterns die je kan gebruiken voor het oplossen van bepaalde problemen.
In programmeer dagelijks in C# / ASP.NET, maar ik wil meer inzicht krijgen in het ontwerpen en maken van een applicatie. Dus de grove architectuur, maar ook technieken en methoden die je toe kan passen op klasse nivo. Ik denk dat de boeken die hierboven staan daar bij aansluiten, en dat het boeken zijn die alleen de theorie behandelen zoals "Domain-Driven Design", maar ook boeken alles wat simpeler uitleggen en pratische code voorbeelden geven.
DDD is iets waar ik me atm een grote interesse in heb.

DDD - tackling complexity in the heart of software is een goed boek, maar het is niet te onderschatten. Redelijk zware turf zeg maar; vooral theoretisch en praktisch geen -of iig zeer weinig- code voorbeelden. Laat ons zeggen dat het geen boek is dat je gauw nog ff voor slapen gaan open doet.

Ik heb het boek nu al een goed jaar, ik heb er al veel in gelezen en uit geleerd, maar ik heb het nog niet uit. (Bepaalde hoofdstukken heb ik nog niet bekeken).
Dat andere boek 'Applying DDD and patterns' van Jimmy Nilson heb ik ook sinds kort. Ik heb nog maar de eerste 100 pagina's doorgenomen, en deze zijn eerder een introductie. DDD komt hier nog niet echt aan te pas. Echter, het is wel een inleiding op Test Driven Development enzo.
Ik weet niet of het de termen die in het boek van Evans behandeld worden, later ook zal uitleggen. Indien dit niet het geval is, dan denk ik dat het boek van Evans zeker verplichte kost is als je je in DDD wilt verdiepen. Ik denk wel dat het boek van Nillson veel 'lichter' zal zijn, en de boel ook makkelijker begrijpbaar / beheersbaar zal maken.
Ik denk dat de vergelijking met het GoF boek en DP explained hier in zal opgaan; ik denk dat 'Applying DDD' zich zal verhouden tot 'DDD: tackling complexity i/t heart of software', zoals 'DP explained' dat doet met het GoF boek.
Deze heb ik ook.
Het boek is zeker niet mis, en leuk om eens door te lezen. Zeker als je gebruik maakt van Fx Cop snap je ook de achterliggende redenen van de FxCop rules meer.
Er staan een paar interessante weetjes in.
Dat boek heb ik niet. In mei heb ik even getwijfeld om dit aan te kopen (via MS kon ik een mooie korting op het boek krijgen), maar ik heb dan maar beslist om het niet te doen; ik had het idee dat ik er niet zoveel zou uit bijleren.
Op mijn werk zijn we/ik bezig om te werken in Visual Studio 2005 en gebruik (willen) maken van zaken als Daily Buils, FxCop, unit testen en het opzetten van architectuur/code conventies, vast leggen van best practices, aan leggen van libraries, je code zo maken dat ze 'van de plant' kunnen worden gehaald enzo. Daarnaast vind ik dat ook gewoon interressant en om te weten hoe .NET (technisch) in elkaar steekt.
Mooi initiatief; dat zou op m'n werk eigenlijk ook mogen gebeuren.
[
Voor 4% gewijzigd door
whoami op 19-07-2006 13:51
]