Op het werk gebruik ik een MTE-450A en thuis heb ik een Bamboo Pen&Touch.Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:48:
Dat gezegend hebbende. Welk type wacom tablet hebben jullie eigenlijk? Ik heb zelf de wacom bamboo CTH-460-NL. Maat het oppervlak slijt erg snel naar mijn mening..
Vinden jullie dit nou aardig gevraagd?Omdat XXX live gaat op 1 december, heeft [projectmanager] je nodig als backup wanneer iets fout gaat met je code die tijdens deze laatste maand hebt geschreven. Verduidelijk direkt en tijdig met [projectmanager] hoe hij jouw presentie als fallback verwacht tijdens de lancering van het project.
Ben benieuwd hoe dat hier gaat lopen als ons project binnenkort live moet gaan (voor eind van het jaar)
alienfruit schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:11:
[...]
Vinden jullie dit nou aardig gevraagd?

Dat je om support vraagt tijdens een live gang is wel oke, maar dat mag inderdaad wel op een nettere manier. Daarnaast is niet alleen de ontwikkelaar verantwoordelijk, in principe moet een product zodanig zijn getest en moet er een goed deployment plan zijn voordat het überhaupt ter spraken mag komen dat het live gaat. Als dat allemaal goed zit zou je support rol als het goed is nihil moeten zijn (maar is het wel netjes als je inderdaad beschikbaar zou kunnen zijn).
Maar ja, sommige mensen (zoals de afzender van dat bericht) scoren niet hoog op people-skills...

Is dat de baas waar je weg ging/gaat?
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Inderdaad, dit is imho not the way to go. Hier hebben we zoiets niet: We hebben goede testing cycles, en verantwoordelijkheid voor support tijdens deploys ligt helemaal niet bij de devver..Gertjan. schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:25:
[...]
er wordt in ieder geval niet getoond dat er veel vertrouwen in jouw code is... Daarnaast is het natuurlijk makkelijk om de problemen bij de ontwikkelaar neer te leggen als het fout gaat.
Dat je om support vraagt tijdens een live gang is wel oke, maar dat mag inderdaad wel op een nettere manier. Daarnaast is niet alleen de ontwikkelaar verantwoordelijk, in principe moet een product zodanig zijn getest en moet er een goed deployment plan zijn voordat het überhaupt ter spraken mag komen dat het live gaat. Als dat allemaal goed zit zou je support rol als het goed is nihil moeten zijn (maar is het wel netjes als je inderdaad beschikbaar zou kunnen zijn).
Maar ja, sommige mensen (zoals de afzender van dat bericht) scoren niet hoog op people-skills...
Is dat de baas waar je weg ging/gaat?
Veel succes ermee alienfrut...

Ik zie überhaupt geen vraagalienfruit schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:11:
[...]

Kater? Eerst water, de rest komt later
Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat voor product en wat voor organisatie je hebt. Ik ben op dit moment ook bezig met een in bedrijfs stelling van een product en ben daarvoor ook standby. In principe hoef ik niet veel te doen, maar aangezien het allemaal nogal tijd kritisch is ( Je kan een meldkamer van de brandweer van een chemisch complex moeilijk even een dag offline halen ), is het wel fijn dat er bij calamiteiten iemand is die zeer goede kennis van het systeem heeft zodat snel te schakelen is.cpf_ schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:34:
[...]
Inderdaad, dit is imho not the way to go. Hier hebben we zoiets niet: We hebben goede testing cycles, en verantwoordelijkheid voor support tijdens deploys ligt helemaal niet bij de devver.
Maar dat soort dingen kunnen natuurlijk wel gewoon normaal overlegd worden, motiveert ook wat meer om in het geval van calamiteiten net even dat stukje harder te lopen
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Nee. Als ik dat van een collega zou krijgen zou ik 'em face to face vragen het iets vriendelijker te vragen. Sommige mensen hebben echt geen idee dat een bericht dat ze in hun hoofd hebben als tekst heel anders over kan komen.alienfruit schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:11:
Sowieso vind ik dat als je iemand iets vraagt wat niet leuk voor die persoon is (neem aan dat je stand-by staan in 't weekend niet voor je lol doet) dat gewoon op een manier moet doen waaruit wat waardering blijkt.
Oh, en ik vind het gewoon slecht nederlands. Klinkt als een MBOer (sorry) die probeert over te komen als een WOer
[ Voor 9% gewijzigd door Hydra op 09-11-2012 09:42 ]
https://niels.nu
Nou ja, ik vind het zelf als ontwikkelaar altijd wel fijn om de intentie uit te spreken tijdens een deploy beschikbaar te zijn. Er kan zich altijd een situatie voordoen waardoor iets niet werkt. De deployer kan dat dan helemaal gaan uitzoeken, maar soms heeft een ontwikkelaar sneller een oplossing.cpf_ schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:34:
[...]
Inderdaad, dit is imho not the way to go. Hier hebben we zoiets niet: We hebben goede testing cycles, en verantwoordelijkheid voor support tijdens deploys ligt helemaal niet bij de devver.
Zo ontdekte ik pas dat de een deploy van een .NET 4.5 applicatie op een schone omgeving toch bepaalde stappen nodig heeft afhankelijk van de volgorde van installatie van IIS en .NET. Dit zijn wel dingetjes die kunnen ontbreken in een deploy handleiding. Meeste deployers hebben er wel verstand van, maar het is fijn als ze wat backing hebben. Zeker omdat bepaalde tools/pakketten echt waardeloze foutmeldingen geven, als ontwikkelaar heb je dat soort dingen vaak wel eens gezien (of weet je waar je moet zoeken).
Als ik weet dat er een deploy plaats vindt of dat er bijvoorbeeld een belangrijke demo is probeer ik daar rekening mee te houden. Bij de demo zorg ik dat de omgeving niet meer aangeraakt wordt en bij een deploy geef ik aan dat ik bereikbaar ben voor vragen (en vraag ik ze om de deploy over het algemeen te doen als ik bereikbaar ben, het hoeft geen werkdag voor die klant te zijn, maar als ik bereikbaar kan zijn heeft dat de voorkeur). Dat is een stukje extra service die klanten graag zien, ik heb pas 1 keer gehad dat iemand een beroep op mij deed tijdens een deploy.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

[ Voor 42% gewijzigd door Alex) op 09-11-2012 09:43 ]
We are shaping the future
Bij ons is het ook gewoon af en toe bittere noodzaak. Ik ben regelmatig standby maar ik heb de software niet geschreven. Als de poep de ventilator raakt dan moet ik die developer ook kunnen bellen omdat ik er zelf niet uit ga komen.Woy schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:39:
Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat voor product en wat voor organisatie je hebt.
(Google Translate, DE-NL)
[ Voor 19% gewijzigd door alienfruit op 09-11-2012 09:50 ]
ik zie een leuke aanleiding om een offerte te geven voor wat jij moet kosten om als extern adviseur beschibaar te zijnalienfruit schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:49:
Let wel, dat 30 november dus mijn laatste werkdag is...
Dat over google translate had je er ook wel ff bij mogen zeggen, en ook dat het een duitser is. Het gaat er daar sowieso nogal wat meer autoritair aan toe.alienfruit schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:49:
Let wel, dat 30 november dus mijn laatste werkdag is...
(Google Translate, DE-NL)
Uit de mouw: uurtarief 50-100 per uur, op weekenden 200%.alienfruit schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:52:
Ghehe. Ik zou niet eens weten wat de normale uurtarieven zijn voor zulke standbye activiteiten.

#edit: met ^^ -> 200 euro per uur standby want het is weekend
[ Voor 28% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-11-2012 09:56 ]
Nou, ik zou nog ff een dagje cashen hoor.Hoogie2004 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:56:
Tja, als 30 november mijn laatste dag was, dan veel plezier op 1 december jongens
[ Voor 38% gewijzigd door alienfruit op 09-11-2012 10:00 ]
Ja, het is je tarief voor stand-by staan.alienfruit schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:59:
Ja, maar als je niks hoeft te doen dan reken de uren ook, neem ik aan?
Jazeker, standby is standby, daarvoor reken je het bedrag.alienfruit schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:59:
Ja, maar als je niks hoeft te doen dan reken de uren ook, neem ik aan?

[b]Confirm[/b] Removing 'databasenaam' will [i]permananetly[/] delete the SQL database, [i]permananetly[/] deleting all content stored within it. Use Dismount-SPContentDatabase if you do not want to delete the SQL database. [Y] Yes [A] Yes to All [N] No [L] No to All [S] Suspend [?] Help (default is "Y"):
We are shaping the future
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
aspnet_regiis.exe -i?.Gertjan. schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:42:
[...]
Zo ontdekte ik pas dat de een deploy van een .NET 4.5 applicatie op een schone omgeving toch bepaalde stappen nodig heeft afhankelijk van de volgorde van installatie van IIS en .NET. Dit zijn wel dingetjes die kunnen ontbreken in een deploy handleiding. Meeste deployers hebben er wel verstand van, maar het is fijn als ze wat backing hebben. Zeker omdat bepaalde tools/pakketten echt waardeloze foutmeldingen geven, als ontwikkelaar heb je dat soort dingen vaak wel eens gezien (of weet je waar je moet zoeken).
Je krijgt inderdaad een fantastische foutmelding als je dat niet doet.
[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 09-11-2012 10:07 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ads door Google
Dating Single Moeder
Single Mama's zoeken hier contact voor vriendschap of Relatie.
www.Alleenstaande-Mamas.be
Of ze zijn gepersonaliseerdOtherside1982 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:10:
Google's idee van relevante ads voor dit topic zit er een klein beetje naast vandaag:![]()
[...]
Ziet er ongelooflijk gaaf uit, maar de deadline is 10 december al; dat ga ik niet halen vermoedelijk. Maar ik weet dat hier nog wat meer AI enthousiastelingen rondhangen, dus delen moest
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Gewoon een reactie sturen alsalienfruit schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:18:
Ach, we zullen wel zien. Hoe ze het precies willen aanpakken. Ik vond het zelf klinken als een mededeling ipv. dat ze aardig vragen. Verder weet ik niet eens of ik alle vakantiedagen op kan maken. Eerst eens afwachten of die worden uitbetaalt.
Zij willen nog iets bij jou voor elkaar krijgen, niet andersom, dus mogen ze ook wat meer moeite doen om het vriendelijk te vragen.Per 30-11-2012 ben ik niet meer werkzaam voor "bedrijf x". Ik heb nog X uren verlof tegoed, mits deze uitbetaald kunnen worden ben ik bereid deze niet op te nemen. Mocht dit niet mogelijk zijn zal ik op ( 30-11-2012 - X vakantiedagen ) mijn laatste werkdag hebben.
In principe ben ik dan ook niet beschikbaar om op 1-12-2012 standby te staan aangezien ik dan niet meer in dienst ben. Mocht dit toch wenselijk zijn kan ik een voorstel doen over hoe we die beschikbaarheid financieel afhandelen.
Met Vriendelijke Groet,
alienfruit
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dat ziet er inderdaad vet uit, jammer dat het al zo snel afgelopen isCloud schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:21:
Iemand deze al gezien? http://aisandbox.com/
Ziet er ongelooflijk gaaf uit, maar de deadline is 10 december al; dat ga ik niet halen vermoedelijk. Maar ik weet dat hier nog wat meer AI enthousiastelingen rondhangen, dus delen moest
Helemaal mee eens. Zij maken nu van het feit dat jij vertrekt jouw probleem, terwijl dat voor de 100% hun eigen probleem is.Woy schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:24:
[...]
Gewoon een reactie sturen als
[...]
Zij willen nog iets bij jou voor elkaar krijgen, niet andersom, dus mogen ze ook wat meer moeite doen om het vriendelijk te vragen.
AI Challenge zou ik niet snel iets van verwachten; zij hebben intern nogal grote organisatorische problemen. Ik had graag ook weer zo'n challenge gedaan maar ik zie het niet snel gebeuren. Vandaar dat ze mijn interesse wekte; helaas wel met snelle deadline dusSh4wn schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:33:
[...]
Dat ziet er inderdaad vet uit, jammer dat het al zo snel afgelopen isHad graag mijn nieuwe kennis beetje toegepast (en op http://aichallenge.org lijkt vooralsnog ook weinig te gebeuren).

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
(streep door wat niet van toepassing is)alienfruit schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:26:
Woy, precies dat vind ik ook...
Mogelijk mag je contractueel zelfs niet meer voor je vorige bedrijf klaarstaan, omdat je bijvoorbeeld aansluitend bij een andere firma werkt en voor nevenactiviteiten (nog) geen toestemming hebt.
Sterker nog, wellicht staat in je oude contract zelfs dat je na beindiging ervan geen toegang meer hebt tot alle documenten en code van je oude baan. Mogelijk kan je zelfs in de problemen komen als je naderhand nog wijzigingen maakt die toevalligerwijs fout aflopen, wat in een stresssituatie zoals bij live gaan wat waarschijnlijker is. Het is dan makkelijk om te zeggen dat je met opzet zaken in de soep liet lopen.
Los daarvan is het ook de verantwoordelijkheid van de leiding om ervoor te zorgen dat je werk tijdig aan iemand anders overgedragen is. In Duitsland is het normaal dat je de laatste twee weken van je aanstelling je vakantiedagen opmaakt om je op je nieuwe baan voor te bereiden. In de proeftijd van je volgende baan mag je in theorie nog geen vakantiedagen opmaken, en als je dan ook nog moet verhuizen dan heb je het e.a. aan dagen nodig om je administratie op orde te krijgen.
Als het vriendelijk gevraagd zou zijn, dan zou ik persoonlijk naderhand nog wel mondelinge ondersteuning geven aan een collega die mijn werk overgenomen zou hebben en met nog wat vragen zit.
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Nou, klopt. Ik heb in het verleden (ander bedrijf) tonnen aan standby gehad bij deploys, en zelf deploys gedaan (als devver) Dus ik ken het verhaal wel, en er is natuurlijk geen probleem mee..Gertjan. schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:42:
[...]
Nou ja, ik vind het zelf als ontwikkelaar altijd wel fijn om de intentie uit te spreken tijdens een deploy beschikbaar te zijn. Er kan zich altijd een situatie voordoen waardoor iets niet werkt. De deployer kan dat dan helemaal gaan uitzoeken, maar soms heeft een ontwikkelaar sneller een oplossing.
Als ik weet dat er een deploy plaats vindt of dat er bijvoorbeeld een belangrijke demo is probeer ik daar rekening mee te houden. Bij de demo zorg ik dat de omgeving niet meer aangeraakt wordt en bij een deploy geef ik aan dat ik bereikbaar ben voor vragen (en vraag ik ze om de deploy over het algemeen te doen als ik bereikbaar ben, het hoeft geen werkdag voor die klant te zijn, maar als ik bereikbaar kan zijn heeft dat de voorkeur). Dat is een stukje extra service die klanten graag zien, ik heb pas 1 keer gehad dat iemand een beroep op mij deed tijdens een deploy.
Waar (imho) wel een probleem mee is is dat iets niet voldoende getest zou zijn. De nadruk op mijn opmerking zat hem in het testing gebeuren voor mij. Goed getest zorgt voor vertrouwen en kleinere kans op issues.
Neemt niet weg dat je als devver niet zomaar nee mag zeggen op standby staan voor iets waar je zelf een beetje verantwoordelijkheid op wilt nemen. Sterker: Het zou moeten worden aangemoedigd.
Echter is het bij ons net het gebeuren dat er zo min mogelijk op devvers wordt gerekend. In de zin dat we wel de applicatie bouwen enzo, maar eens gebouwd is het "out of our hands"
Ik streef hier dan ook al sinds mijn aankomen hier voor een betere communicatie tussen "OPS" en "DEV" (For the record: Ik werk hier vanaf 1 dec 1 jaar) Voorlopig heeft het nog niet zot veel opgeleverd, maar er is wel verbetering geboekt.
Dat is vrij logisch als je het HTTP protocol erbij paktMartindo schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:27:
Blijkbaar kan ik geen headergegevens versturen nadat ik in php iets heb geëcho't.
Vind je dat niet logisch dan?Martindo schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:27:
Blijkbaar kan ik geen headergegevens versturen nadat ik in php iets heb geëcho't.
Overigens staat het ook in de php manual.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Klinkt logisch. Anders doe je bijvoorbeeld dit:Martindo schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:27:
1
2
3
4
| // Hoi ik ga tekst outputten echo "Hallo wereld"; // Hmm, ik ga toch maar een afbeelding outputten: // Image stuff |
Dan snapt je browser der niks meer van!
Ik moet toch echt eens het HTTP-protocol bekijken.
Ik begin er voor te vrezen, ik heb diezelfde ad nu op een andere pagina (binnen programming forum) net ook gezien.
Blijkbaar weet Google iets dat ik zelf nog moet ontdekken
Je hebt gewoon te veel op MILF gezochtOtherside1982 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:36:
[...]
Ik begin er voor te vrezen, ik heb diezelfde ad nu op een andere pagina (binnen programming forum) net ook gezien.
Blijkbaar weet Google iets dat ik zelf nog moet ontdekken
RFC uitprinten en van het weekend even lezenMartindo schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:32:
Op die manier is het inderdaad logisch!
Ik moet toch echt eens het HTTP-protocol bekijken.
Dan kan prima, snapt de browser niets van de content, en gaat 'ie gokken wat de image-data voorstelt in tekst. Hij snapt wel het onderliggende HTTP-bericht.GeertJam schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:31:
[...]
Klinkt logisch. Anders doe je bijvoorbeeld dit:
PHP:
1 2 3 4 // Hoi ik ga tekst outputten echo "Hallo wereld"; // Hmm, ik ga toch maar een afbeelding outputten: // Image stuff
Dan snapt je browser der niks meer van!
Waarom je geen headers na data mag versturen, is omdat een HTTP-bericht is gedefiniëerd als:
1
2
3
4
| Request-Line / Status-Line Header(s) Body |
Als je dus al een stukje body hebt uitgevoerd (echo "Hello world"), kán de server geen headers meer versturen (het versturen is immers one-way, non-seekable, de pakketjes zijn al op de lijn gezet). Als 'ie dat toch zou proberen, zou de header-data door de ontvangende partij gewoon als behorend bij de body worden geïnterpreteerd worden, en dus geen effect hebben (je zou, afhankelijk van de voorgaande uitvoer, de headertekst bijvoorbeeld op een webpagina kunnen zien staan). PHP voorkomt dit laatste door de warning te gooien en de header niet te versturen. Zie ook dit antwoord op SO.
Er zijn legio uitzonderingen die te maken hebben met de werking van TCP, output buffering en content chunking, maar bovenstaand verhaal legt in grove lijnen uit waarom het in bijna alle gevallen niet kan.
[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 09-11-2012 12:11 ]
Message: Argument 3 passed to userHasRole() must be an instance of boolean, boolean given
Go home PHP, you're drunk!
Een var_dump van de variabele geeft overigens: boolean false
[ Voor 19% gewijzigd door Matis op 09-11-2012 12:06 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Type hints can not be used with scalar types
boolean
Graag een voorbeeld waarom nietHydra schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:13:
Ben er zojuist achtergekomen dat die collega waar ik gister al over zat te klagen echt nooit en te nimmer nog bij Java code in de buurt gelaten zou moeten worden...
dat maakt toch nieuwsgierig !?Hydra schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:13:
Ben er zojuist achtergekomen dat die collega waar ik gister al over zat te klagen echt nooit en te nimmer nog bij Java code in de buurt gelaten zou moeten worden...
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
Niet een bot voorhouden en niet geven he!Hydra schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:13:

Vertel.
API docs: "To set a default value, address the 'setValue' function"
* Firesphere doet braaf object->setValue($ID);
* Firesphere bekijkt het resultaat
FFFFFFFUUUUUUUUUUUUUU

[ Voor 23% gewijzigd door Firesphere op 09-11-2012 12:19 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nou, het begint er al mee dat de naamgeving van methoden en variabelen een teringzooi is. UpperCase, camelCase, met_een_underscore_ertussen, alles wordt doormekaar gebruikt. Daarnaast is mijn vermoeden waarom die calls zo lang duren ook juist: hij heeft gewoon een enorm domme fout gemaakt waardoor het zoeken extreem inefficient wordt. Iedere fatsoenlijke developer voelt aan z'n water dat dat niet de beste manier zou zijn.
Gelukkig is die code alleen gecompiled bij de klant terechtgekomen. God forbid dat de ze source krijgen...
[ Voor 8% gewijzigd door Hydra op 09-11-2012 12:44 ]
pfoe, onhandig als collega.Hydra schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:43:
[...]
Nou, het begint er al mee dat de naamgeving van methoden en variabelen een teringzooi is. UpperCase, camelCase, met_een_underscore_ertussen, alles wordt doormekaar gebruikt. Daarnaast is mijn vermoeden waarom die calls zo lang duren ook juist: hij heeft gewoon een enorm domme fout gemaakt waardoor het zoeken extreem inefficient wordt. Iedere fatsoenlijke developer voelt aan z'n water dat dat niet de beste manier zou zijn.
Gelukkig is die code alleen gecompiled bij de klant terechtgekomen. God forbid dat de ze source krijgen...
succes, en laat anders af en toe nog eens mooi voorbeeld zien
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Dat is het zelfde als een lijstje met configuratie settings in een array zetten en die data alleen kunnen benaderen via een index. Collega van mij had nog nooit van een struct gehoord...Acid_Burn schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:15:
Achja, ik zie ook wel eens oude source waar nietszeggende variabele namen worden gebruikt. Het hele alfabet als variabelen gebruiken en dan moet je maar uitzoeken welke variabele waarvoor bedoeld is en welk type het dan heeft.
Oee leuk leuk, maar geen tijdCloud schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:21:
Iemand deze al gezien? http://aisandbox.com/
Kan allicht altijd de starter pack bekijken....

Ik had bijna bij Alex stage gelopen, alleen is het allemaal net wat anders gegaan.
Klinkt goed, vooral omdat de contest eergisteren is begonnen, zou wel een heel kort contest zijn dan. Ook is Linux ondersteuning nu nog niet beschikbaar (pas de 16eCloud schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:30:
Toevallig via Reddit 'in contact' gekomen met de man achter AiGameDev.com en hij zegt de mogelijkheden voor een iets ruimere deadline te onderzoeken. Evenals het door laten lopen van de servers, als de deadline verstreken is (voor de hobbyisten). Sowieso zijn ze van plan meer van dit soort contests te organiseren, als er genoeg animo voor is. Ik hoop het
Verwijderd
Ik heb het mijne ook besteld. Ik hoop dat het in de loop van volgende week of binnen 2 weken aankomt. Wachten op een pakketje is niet fijn.TheNephilim schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:32:
Ik wil m'n nieuwe toetsenbord... het is elke dag weer een teleurstelling, kijkend op mijnpakket.postnl.nl
Nee zeker niet... het treurigste is dat het verzenden vanuit de US of A sneller ging dan hier in Nederland. Douane was ook zo geregeld, PostNL heeft alleen besloten om hem in te plannen op zaterdag. Echter bezorgen ze hier op het bedrijventerrein dan niet dus krijg ik hem maandag of dinsdag pas. Ben ik helemaal niet zo blij mee, want hij gaat voor zaterdag vast gewoon mee in de bus en word er dus weer veel te veel gegooid met dat dure dingVerwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:01:
[...]
Ik heb het mijne ook besteld. Ik hoop dat het in de loop van volgende week of binnen 2 weken aankomt. Wachten op een pakketje is niet fijn.
Dinsdag heb ik al gebeld en kreeg ik een Track&Trace code, waarom dan pas zaterdag bezorgen?
Misschien eens verdiepen in het HTTP protocol(zoals meerdere malen aangegeven), en daarna even google naar output buffering? Alleen als het echt nodig is danMartindo schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:27:
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik heb die van mij ongeveer een week of twee echt gebruikt. Daarna toch weer overgestapt op Dongle van KPN. De nieuwste Dongle van KNP werkt veel beter dan de vorige dongles.Gamebuster schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:17:
Ik wacht op mijn MiFi.![]()
Dit weekend reviewtje schrijven. Gewoon, omdat het kan.
De MiFi viel mij vooral tegen doordat de accu te snel leeg is naar mijn zin. De accu indicatie is onbetrouwbaar. Daarnaast vond ik de behuizing niet van heel mooi materiaal (zeker niet voor het geld) en levert het mij niet genoeg meerwaarde op. Jammer van de aankoop wel.
Edit: NVM! ik heb een andere MiFi: http://www.mifieurope.com...obile_Hotspot-pid191.html
[ Voor 8% gewijzigd door orf op 09-11-2012 14:23 . Reden: Niet goed gelezen... ]
Bovendien haat ik de software die erbij zit. Ik wil gewoon plug 'n play zonder vage tools ofzo.
[ Voor 33% gewijzigd door Gamebuster op 09-11-2012 14:24 ]
Het zou mij niets verbazen als ze het expres doen, omdat ik de eerste keer niet tevreden was met de reparatie. Het gaat alleen om het scherm waar een barst in zat. Hadden ze het vervangen door een scherm met een stuk of 8 hele kleine krasjes.
Verzekering wilt gewoon niet dat ik nog een keer ga zeuren.
(had nooit verzekering moeten afsluiten)
Jarenlang is IE een hel omdat ze standaarden slechts half volgden. Gaan ze nu ineens het braafste jongetje van de klas spelen en strict de <p><form>formelements</form></p> niet accepteren! (No blocklevel element in paragraph)
FFUUUU naar mezelf.
Unset een ID wil niet op array. PHP unset dan de key, niet de value

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Huh? Wat bedoel je?Firesphere schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:36:
Unset een ID wil niet op array. PHP unset dan de key, niet de value
Staat gewoon in de manual, dus hoort het zo. Dat is PHP's variant op 'da's logisch toch?' Als ze een bug vinden zetten ze dat in de manual i.p.v. de bug fixen.The unset() function allows removing keys from an array. Be aware that the array will not be reindexed. If a true "remove and shift" behavior is desired, the array can be reindexed using the array_values() function.
1
2
| $arr = array(0 => 2, 1=>4, 2=>9); unset($arr(2)); |
Dat zal de 9 unsetten.
In plaats van de 0, die ik dus weg wil hebben.
Klopt, maar dat maakt het nog niet altijd logisch, aangezien als het om 0 => 'string' gaat, unset('string'); wel werkt.MBV schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:51:
[...]
Staat gewoon in de manual, dus hoort het zo. Dat is PHP's variant op 'da's logisch toch?' Als ze een bug vinden zetten ze dat in de manual i.p.v. de bug fixen.
Klopt wel, maar inconsistent. Is trouwens niet alleen PHP die dat doet.
[ Voor 46% gewijzigd door Firesphere op 09-11-2012 14:57 ]
Duh. Je unset $arr[2]. $arr[2] verwijst naar de waarde 9. Jouw manier is compleet tegen-intuitief.Firesphere schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:56:
[...]
PHP:
1 2 $arr = array(0 => 2, 1=>4, 2=>9); unset($arr(2));
Dat zal de 9 unsetten.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
$arr[2] bedoel je denk ik.Firesphere schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:56:
[...]
PHP:
1 2 $arr = array(0 => 2, 1=>4, 2=>9); unset($arr(2));
Dat zal de 9 unsetten.
Lijkt me logisch toch?
Ten eerste is de value niet uniek. Ten tweede wordt gedrag ook niet vertoont op een variabele. Je unset de variabele naam, niet de value ervan. Je moet eerst de key opzoeken met array_search.
Dat gaat geen enkele fatsoenlijke browser pikken hoor.. Zou ook niet weten waarom je dat soort rommel zou willen produceren.Firesphere schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:36:
EF YOU IE9!
Jarenlang is IE een hel omdat ze standaarden slechts half volgden. Gaan ze nu ineens het braafste jongetje van de klas spelen en strict de <p><form>formelements</form></p> niet accepteren! (No blocklevel element in paragraph)
Dit is ongeveer het zelfde als <p><p></p></p>, aangezien form en p gelijksoortige elementen zijn.
Andere rant: FU Fireworks.. vast leuk voor designers, maar echt een hel voor front-end om in te werken... Uiteindelijk zit ik maar onderdeeltjes naar Photoshop de copy-pasten...
[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 09-11-2012 15:04 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
In Chrome en Firefox en Safari en Opera werkt het wel.Bosmonster schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:02:
[...]
Dat gaat geen enkele fatsoenlijke browser pikken hoor.. Zou ook niet weten waarom je dat soort rommel zou willen produceren.
Dit is ongeveer het zelfde als <p><p></p></p>, aangezien form en p gelijksoortige elementen zijn.
Andere rant: FU Fireworks.. vast leuk voor designers, maar echt een hel voor front-end om in te werken... Uiteindelijk zit ik maar onderdeeltjes naar Photoshop de copy-pasten...
En't is gegenereerde html vanuit een wysiwyg (don't ask), dus daar wordt altijd zo'n P omheen gegooit. Ik weet dat't niet mag, maar alle browsers behalve IE9+ pakken het dus gewoon.
Is het ookorf schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:59:
[...]
$arr[2] bedoel je denk ik.
Lijkt me logisch toch?![]()
Ten eerste is de value niet uniek. Ten tweede wordt gedrag ook niet vertoont op een variabele. Je unset de variabele naam, niet de value ervan. Je moet eerst de key opzoeken met array_search.
Vandaar dat ik die FU aan mezelf richt
Alleen omdat ik ook net een serie strings had unset, wat dus wel gewoon goed gaat, had ik er totaal niet bij stil gestaan.
En dan ben je een paar uur aan het zoeken dus.
Ik snap het nog steeds niet. Hoe is het unsetten van een string in een array anders?Firesphere schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:08:
Alleen omdat ik ook net een serie strings had unset, wat dus wel gewoon goed gaat, had ik er totaal niet bij stil gestaan.
En dan ben je een paar uur aan het zoeken dus.
Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.
Omdat ik bij de ID'tjes dus even dom genoeg aannam, dat "ow, ik heb het ID" in plaats van de value, die't dus eigenlijk was. Nogmaals, FU aan mezelf dat ik even een vrijdagmiddagmoment had en dus niet snapte waarom mijn "ID" niet unset werd.orf schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:11:
[...]
Ik snap het nog steeds niet. Hoe is het unsetten van een string in een array anders?
Nee Fireworks is de webdesign tool van Adobe. En daar istie goed geschikt voor (op veel vlakken een stuk beter dan Photoshop, wat natuurlijk geen webdesigntool is), maar er is niet echt gekeken naar hoe front-end developers hier weer assets uit kunnen produceren. Wat er is is gefocust op slicen, wat niemand doet natuurlijk.DeluxZ schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:07:
Fireworks is als InDesign gebruiken om een website in te ontwerpen
[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 09-11-2012 15:20 ]
Groter compliment kan ik me niet voorstellen
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Dat klinkt wel goed, wat voor software is het? Ik neem aan iets van data-analyse?D-Raven schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:23:
Een klant van ons heeft een miljoenen deal binnen gesleept dankzij software die wij (ik) geschreven hebben.
Groter compliment kan ik me niet voorstellen
Hier zijn de mensen verdeeld. Sommigen werken in Fireworks, anderen in Photoshop.DeluxZ schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:24:
Hier designen ze gewoon alle websites in PhotoshopDesigners hier hebben een hekel aan Fireworks
Ik snap de beweegredenen van Fireworks heel goed (bestanden zijn veeeel kleiner, hele sites in enkele PNG's, veel meer gebaseerd op states en herbruikbaarheid van componenten en meer tools om interactie te designen/weer te geven). Alles kan ook in Photoshop, maar een stuk omslachtiger of minder overzichtelijk (allemaal handwerk).
Maar goed.. de tijd die zij winnen zijn de front-enders weer extra kwijt...
Omdat dat in grotere projecten met grotere teams (en veel verschillende disciplines) ook onhaalbare kaart is denk ik.OkkE schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:28:
Ik zie nog steeds wel voordeel aan ontwerpen in de browser, maar volgens mij gebeurd dat hier in Nederland nog vrij weinig / helemaal niet. Bij ons gebeurt het ook (nog) niet, maar ik denk dat het wel heel handig is dat de klant direct zijn website ziet zoals die 'voor hem' wordt: denk bijv. aan webfonts die anders worden weergegeven of hoe Responsive Design in praktijk werkt.
[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 09-11-2012 15:31 ]
Designer waar ik voornamelijk mee werk in prive projecten doet tegenwoordig exclusief in browser designen en levert HTML + CSS's aan.OkkE schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:28:
Ik zie nog steeds wel voordeel aan ontwerpen in de browser, maar volgens mij gebeurd dat hier in Nederland nog vrij weinig / helemaal niet. Bij ons gebeurt het ook (nog) niet, maar ik denk dat het wel heel handig is dat de klant direct zijn website ziet zoals die 'voor hem' wordt: denk bijv. aan webfonts die anders worden weergegeven of hoe Responsive Design in praktijk werkt.
Wel fijn; zit je niet met het issue dat het mogelijk niet eens kan in de browser.
[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 09-11-2012 15:32 ]
Dan heb je een designer die ook kan front-enden en ik zie in een bedrijf liever specialisten dan generalisten.Gamebuster schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:31:
[...]
Designer waar ik voornamelijk mee werk in prive projecten doet tegenwoordig exclusief in browser designen en levert HTML + CSS's aan.
Wel fijn; zit je niet met het issue dat het mogelijk niet eens kan in de browser.
Het is software waarmee zij een van hun kernprocessen grotendeels hebben kunnen automatiseren. Hierdoor kunnen ze met dezelfde mensen ineens veel meer werk aan.Sh4wn schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:25:
[...]
Dat klinkt wel goed, wat voor software is het? Ik neem aan iets van data-analyse?
Zijn er eigenlijk ook ORM's die overweg kunnen met classes die alleen via een geparametriseerde constructor geinstantieerd kunnen worden?
[ Voor 0% gewijzigd door Sardaukar op 09-11-2012 15:42 . Reden: typo ]
Ik denk ook niet dat het op korte termijn een veel gebruikte methode zal worden. Zal zeker ook niet voor elk bedrijf een optie zijn, maar ik zie er wel voordeel in. Juist in de grote (content heavy) websites; waar het niet zo zeer op het grafische aankomt maar information architecture.Bosmonster schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:30:
[...]
Omdat dat in grotere projecten met grotere teams (en veel verschillende disciplines) ook onhaalbare kaart is denk ik.
.
Hoeveel van bijvoorbeeld gathering.tweakers.net is er niet met HTML/CSS te maken? Voor hoeveel van dit ontwerp is iets als Photoshop noodzakelijk?Erwin537 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:36:
Hoe ontwerp je in een browser dan? Je zal toch op een gegeven moment de grafische elementen moeten maken...
Daar heb je gelijk in, maar ik neem aan dat er dan wel eerst een wireframe/mockup gemaakt wordt. Je zal toch eerst een ruw beeld op 'papier' moeten zetten.OkkE schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:42:
[...]
Hoeveel van bijvoorbeeld gathering.tweakers.net is er niet met HTML/CSS te maken? Voor hoeveel van dit ontwerp is iets als Photoshop noodzakelijk?
Welke taal?Sardaukar schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:42:
Hmmm, een immutable POCO in combinatie met een ORM gaat niet echt lekker werken.
Zijn er eigenlijk ook ORM's die overweg kunnen met classes die alleen via een geparametriseerde constructor geinstantieerd kunnen worden?
Voor mockup lijkt http://www.balsamiq.com/ me wel coolErwin537 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:45:
[...]
Daar heb je gelijk in, maar ik neem aan dat er dan wel eerst een wireframe/mockup gemaakt wordt. Je zal toch eerst een ruw beeld op 'papier' moeten zetten.
[ Voor 32% gewijzigd door alwinuzz op 09-11-2012 15:47 ]
Uiteraard kan je niet zomaar uit het niets beginnen met HTML/CSS, maar je begint toch ook niet zomaar uit het niets in Photoshop (als het goed is)?Erwin537 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:45:
[...]
Daar heb je gelijk in, maar ik neem aan dat er dan wel eerst een wireframe/mockup gemaakt wordt. Je zal toch eerst een ruw beeld op 'papier' moeten zetten.
Ik zie zelf een voordeel van HTML/CSS aan de klant laten zien in plaats van een JPG; waarom dan niet de hele Photoshop stap overslaan*?
*) Bedoel niet perse helemaal geen Photoshop gebruiken, maar als we even GoT als voorbeeld blijven gebruiken, daar voor is vrij weinig Photoshop nodig; ik denk dat GoT beter tot zijn recht komt direct in de browser dan via een JPG. En het zal sneller zijn ook, verwacht ik.
Plus: HTML/CSS aanpassen kan (in principe) altijd en overal. Je hebt niet altijd Photoshop bij de hand.
[ Voor 26% gewijzigd door OkkE op 09-11-2012 15:51 ]
Mwah, het ontwikkelen van een werkende website en dan aanpassingen doen lijkt me in de ontwerp fase dan wel weer vrij duur. Aan de andere kant sla je inderdaad de Photoshop stap over en dat scheelt ook een boel tijd.OkkE schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:48:
[...]
Uiteraard kan je niet zomaar uit het niets beginnen met HTML/CSS, maar je begint toch ook niet zomaar uit het niets in Photoshop (als het goed is)?
Ik zie zelf een voordeel van HTML/CSS aan de klant laten zien in plaats van een JPG; waarom dan niet de hele Photoshop stap overslaan?
Je zult alleen wel fatsoenlijke mockups/concepts moeten gaan maken die ook erg volledig zijn. Even wat tekenen qua plaatsing lijkt me niet genoeg.
Ik zie ook een groot nadeel: aanpassingen kosten veel meer tijd.OkkE schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:48:
[...]
Uiteraard kan je niet zomaar uit het niets beginnen met HTML/CSS, maar je begint toch ook niet zomaar uit het niets in Photoshop (als het goed is)?
Ik zie zelf een voordeel van HTML/CSS aan de klant laten zien in plaats van een JPG; waarom dan niet de hele Photoshop stap overslaan?
Ander nadeel van generalisten: ze ontwerpen/ontwikkelen voornamelijk in hun eigen voordeel (of ze nu willen of niet). Echt vooruitstrevend design (juist die grenzen opzoeken van wat wel en niet kan, zonder beperking door kennis) zul je niet snel zien.
Het is juist een voordeel dat een designer niks weet van techniek, maar alles van design. Het is juist een uitdaging als designers komen met dingen waarvan je als developer zoiets hebt van "*krabbel op hoofd* hoe gaan we dat nu weer fixen"
Ik zie dus meer in een nauwe samenwerking tussen de disciplines, bijvoorbeeld middels scrum.
[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 09-11-2012 15:52 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.