iOS developer
Deed me denken aan deze dailyWTF: http://thedailywtf.com/Ar...Good-Enough-for-Paul.aspx
Als je ooit met Office com interops hebt gewerkt voel je ook echt zijn pijn...
Ah dacht dat er met YML een of ander fubar formaat werd bedoeld. Een google sessie leerde mij al snel dat YML ook voor YAML staatFiresphere schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:35:
[...]
YAML niet te interpreteren door een API?? Sinds wanneer niet? Zend bijvoorbeeld, heeft een prima YAML adapter.
Ah, uiteindelijk geslaagd dusRobIII schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:22:
[...]
Heb er vorige week één vergeven. Aan een Tweaker. Of ik z'n naam hier mag noemen laat ik aan hem. Per 1 Feb. begint 'ie bij ons (in Brabant dus). Is wel wat breder dan "alléén .Net", maar daar gaan we wel steeds meer naar toe.
Vooral dat gedoe met de blokhaken vond ik erg verwarrend toen ik er mee aan de slag moest.BikkelZ schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:19:
Ik vind Objective-C en iOS nog steeds echt wennen. Wel grappig als je weer al je YES HET WERKT momentjes voor de meest simpele dingen hebt. Blocks vond ik toch wel een beetje pittig. Wat ik wel enorm mis zijn generics en dat soort leuke dingen uit Csharp (sorry spaans keyboard doet moeilijk)
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Dat is nog maar de vraag; lang leve de proeftijd
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Nothing to see here!
Woorden per minuut (WPM) 73
Aanslagen 399 (367 | 32)
Correcte woorden 69
Onjuiste woorden 6
Voor een eerste keer (en zo vroeg op de ochtend met koude vingers) niet slecht al zeg ik het zelf.
Opzich wel, maar de oplossing kan wel een stukje beter ... brrr...Coca-Cola schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:42:
[...]
Deed me denken aan deze dailyWTF: http://thedailywtf.com/Ar...Good-Enough-for-Paul.aspx
Als je ooit met Office com interops hebt gewerkt voel je ook echt zijn pijn...
Rutix schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:15:
Happy birthday Firesphere. Wanneer krijgen we taart
?
Zo, taart
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
[ Voor 58% gewijzigd door Alex) op 06-11-2012 09:42 ]
We are shaping the future
Maar,had de grootte nut?Alex) schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:41:
Desk-downgrade gehad, bureau is de helft van de grootte van het vorige.
Perspective is everything
Gefeliciteerd!Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:45:
Gefeliciteerd Firesphere!

Mij ook!Sh4wn schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:58:
Gefeliciteerd! Al zal je mij blijer maken met Hertog-Jan taart
Loopt tegen 2100 parameters limiet aan..
hmm ok.. lets not do that
Ow btw, heb dat IE7 issue ding van laatst opgelost. Was uiteindelijk geen IE7 maar IE8 op WinXP. Niet dat het veel uitmaakte want het was nog steeds nergens te reproduceren dan alleen bij hem.
Wat gebeurde er: Stel je hebt de volgende url structuur:
- site/detailpagina
- site/detailpagina/hierpostiknaar (GET)
- site/detailpagina/hierpostiknaar (POST)
Dit zorgde in mijn site voor wat rare dingen aangezien dat gedeelte van de site een wizard achtige functionaliteit is waarbij ik t een en ander kwa voortgang bijhoud.

Jo! Dat ziet er best nog goed uit!Struikrover schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:00:
Nou vooruit dan, hier heb je gelijk een heel krat
[afbeelding]
[ Voor 57% gewijzigd door TheNephilim op 06-11-2012 10:12 ]
Ik heb nu een laptop en een tweede scherm op mijn bureau staan en voor mijn gevoel is het bureau nu al vol.SoaDmaggot schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:46:
[...]
Maar,had de grootte nut?
Perspective is everything
We are shaping the future
/me gaat wel alvast monitor kopen
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
Al enig idee welke monitor je gaat kopen?kenneth schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:23:
Mijn nieuwe Dell is verzonden en heeft een trackingnummer maar UPS herkent hem niet. Hopelijk gewoon wat vertraging tussen systemen en geen begin van een bezorgingsnachtmerrie ...
Hmm, gewoon een 21-23 inch 1920x1080 van redelijke kwaliteit en prijs bij de Media Markt. Zal wel LG of Philips worden. Ben er niet heel erg in thuis, heb ook niet echt zin om me erin te verdiepen: het is slechts voor het lichtere kantoor- en internetwerk. En development, natuurlijkVerwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:27:
[...]
Al enig idee welke monitor je gaat kopen?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Owh, ik moest heel lang wachten op 'Electronic Shipping Info Received'. Dat kan zo 3 dagen duren voordat er dan verder wat gebeurt.kenneth schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:23:
Mijn nieuwe Dell is verzonden en heeft een trackingnummer maar UPS herkent hem niet. Hopelijk gewoon wat vertraging tussen systemen en geen begin van een bezorgingsnachtmerrie ...
Die van mij ziet er ondertussen zo uit:

Ik vind dat het allemaal erg lang duurt hoor... 6-10 werkdagen geven ze op. Maar ze doen ook echt niks met je pakketje in het weekend XD
Het nadeel van Track & Trace is wanneer je dan je bestelling vervolgens dagen niet ziet 'bewegen'.TheNephilim schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:35:
[afbeelding]
Ik vind dat het allemaal erg lang duurt hoor... 6-10 werkdagen geven ze op. Maar ze doen ook echt niks met je pakketje in het weekend XD

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwartkenneth schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:34:
[...] het is slechts voor het lichtere kantoor- en internetwerk. En development, natuurlijk
Klopt, je gaat je gewoon zorgen makenOkkE schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:47:
[...]
Het nadeel van Track & Trace is wanneer je dan je bestelling vervolgens dagen niet ziet 'bewegen'.
[afbeelding]
Kan onderdeel zijn van inklaren bij de douaneOkkE schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:47:
[...]
Het nadeel van Track & Trace is wanneer je dan je bestelling vervolgens dagen niet ziet 'bewegen'.
[afbeelding]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Eigenlijk zou je dan eens een pakketje moeten versturen met daarin een GSM en versterker en luidspreker. Dan kan je gewoon bellen naar je pakketje en luid door het pakhuis omroepen: "Werk eens door luilakken!"OkkE schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:47:
[...]
[afbeelding]
Ziet er mooi uit! En slechts 100% boven het budget
Het trackingnummer wordt uitgegeven door de verzender en die mailt 'm meestal direct naar je. Maar het nummer zelf is pas daadwerkelijk bekend bij UPS op het moment dat ze het pakketje scannen bij het ophalen.kenneth schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:23:
Verwijderd
Die Ultrasharp-serie is nochtans echt de moeite. Ze hebben ook wel goedkopere alternatieven: http://tweakers.net/categ...qTYyNDMFCxtZgRRZQFUVVsLAAkenneth schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:00:
[...]
Ziet er mooi uit! En slechts 100% boven het budget
Gelukkig al vaker bestelt bij die webshop, komt altijd wel goed, maar inderdaad.TheNephilim schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:55:
[...]
Klopt, je gaat je gewoon zorgen maken
Best kans dat dat het is ja; hopelijk komt er geen invoerkosten meer boven op.BtM909 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:58:
[...]
Kan onderdeel zijn van inklaren bij de douane
lolOtherside1982 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:59:
[...]
Eigenlijk zou je dan eens een pakketje moeten versturen met daarin een GSM en versterker en luidspreker. Dan kan je gewoon bellen naar je pakketje en luid door het pakhuis omroepen: "Werk eens door luilakken!"
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Om nog maar even een Dev-bijdragen te leveren: Ik ben verliefd op KnockoutJS
Nu nog audio aan de praat krijgen. Het hoeft gelukkig niet cross-browser, is voor een experiment waarbij ik zelf mag bepalen welke browser er gebruikt wordt
[ Voor 62% gewijzigd door Struikrover op 06-11-2012 11:09 ]
Heb hem hier eens geopend, wat een geniaal boekAloys schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:49:
[...]
Inmiddels heb ik de iBook in mijn bezit, Daniel H. Steinberg is een erg vlotte e-mailer (paar stuks in een paar minuten). Hij gaf mij de volgende link -> https://itunes.apple.com/...elopment/id572052683?ls=1 die wel naar de Nederlandse store gaat (de rest bleef mij redirecten naar de US store).
Ik heb 'em beloofd dat ik de url even zou spammen (hij verdient er toch niets aan).
GateKeaper schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:57:
[...]
Voor de rest hanteer ik het principe, als ik ook maar enigzins het gevoel heb dat ik teveel werk doe, of dat iets makkelijker moet kunnen, dan wordt het tijd om op onderzoek uit te gaan.

Wat is deze: Which .NET languages besides C#, VB, and C++ have support for mobile devices such as Android or iOS?
Snap ik de vraag niet, of slaat het echt gewoon nergens op?I'm interested in developing Windows Phone and Windows 8 Metro apps, but I want my apps to be cross-platform. To that end, I'm looking for programming languages that work on top of the CLR, such as F#. Sadly, F# support for mobile devices is sorely lacking; The current solutions are "freemium" applications, and for some environments, support is missing altogether.
[ Voor 24% gewijzigd door CodeCaster op 06-11-2012 12:52 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Volgens mij slaat het nergens opCodeCaster schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:51:
Wat is deze: Which .NET languages besides C#, VB, and C++ have support for mobile devices such as Android or iOS?
[...]
Snap ik de vraag niet, of slaat het echt gewoon nergens op?
Maar misschien bedoeld ie dat die 'vertaaltooltjes' om van WP7/8 naar Android/iOS (en vice versa) te gaan niet werken met code die in F# geschreven is? Anders snap ik het ook niet helemaal
[ Voor 47% gewijzigd door BM op 06-11-2012 12:55 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Goh, hoe kwam Bonque ook alweer aan mijn e-mailadres? DOOR MIJN GEGEVENS OVER TE KOPEN VAN EEN RECRUITER.Recruiters willen je graag naar hen toe lokken, zodat zij met jouw cv aan de slag kunnen. Dit doen ze door het internet vol te plaatsen met vacatures waarvan niet duidelijk is om welke werkgever het gaat. Wanneer je eenmaal solliciteert blijkt deze vacature vaak niet (meer) te bestaan. Maar dan hebben ze jouw cv al binnengehaald.
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Volgens mij wil 'ie een app bouwen voor Windows Phone 8, maar wil 'ie ook dat deze app draait op Android en iOS. Dat kan, maar niet zonder tussenliggend framework (Xamarin bijvoorbeeld).BM schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:54:
[...]
Volgens mij slaat het nergens op
Maar misschien bedoeld ie dat die 'vertaaltooltjes' om van WP7/8 naar Android/iOS (en vice versa) te gaan niet werken met code die in F# geschreven is? Anders snap ik het ook niet helemaal
Ik snap alleen de link met F# niet. Hij denkt dat F# los staat van de CLR, en daarom op alle apparaten kan draaien.
Ik denk dat 'ie eerst maar gewoon Hello World moet bouwen.
Overigens is het niet zo dat iedere vacature zonder bedrijfsnaam een neppe is. Een bedrijf kan vaak kiezen of ze de vacature anoniem uitzetten of niet. Het voordeel van anoniem is namelijk dat kandidaten je niet direct benaderen. Je schakelt namelijk een recruiter of bureau in om je de selectie te besparen, je wilt dan niet dat ze je alsnog direct benaderen (vaak ben je dan de recruiter alsnog een fee schuldig)...Not Pingu schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:56:
Ik zie net een mailtje van dat klote-Bonque: "De risico's van het solliciteren via recruitmentbureaus"
[...]
Goh, hoe kwam Bonque ook alweer aan mijn e-mailadres? DOOR MIJN GEGEVENS OVER TE KOPEN VAN EEN RECRUITER.
Maar er zijn inderdaad recruiters die er dat soort praktijken op na houden, maar die heb je niet alleen in de ICT. Mijn vrouw heeft als Orthopedagoog ook op diverse van zulke nep-vacatures gesolliciteerd. Vervolgens heb je je CV over de schutting gegooid en blijkt dat de functie nooit heeft bestaan...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Het zijn juist de recruiters die dat niet willen. Als jij rechtstreeks bij een bedrijf zou solliciteren zouden ze geen geld voor je vangen..Gertjan. schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:00:
Overigens is het niet zo dat iedere vacature zonder bedrijfsnaam een neppe is. Een bedrijf kan vaak kiezen of ze de vacature anoniem uitzetten of niet. Het voordeel van anoniem is namelijk dat kandidaten je niet direct benaderen. Je schakelt namelijk een recruiter of bureau in om je de selectie te besparen, je wilt dan niet dat ze je alsnog direct benaderen (vaak ben je dan de recruiter alsnog een fee schuldig)...
https://niels.nu
Hangt erg van de recruiter af. Er zijn daar in principe goede afspraken over te makenHydra schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:07:
[...]
Het zijn juist de recruiters die dat niet willen. Als jij rechtstreeks bij een bedrijf zou solliciteren zouden ze geen geld voor je vangen.
Zelf heb ik ook altijd mijn bedenkingen bij "vage" vacatures en heb er dan ook voor gekozen om mijn vacature uit te laten zetten met details. Kandidaten die mij rechtstreeks benaderen verwijs ik door naar het werving en selectie bureau zodat zij ze kunnen screenen op de eisen die ik heb gesteld.
Of het moet iemand zijn die mij benadert waarvan ik zeker weet dat het niet komt door de activiteiten van de het bureau, daar is het een beetje zonde om de fee te moeten aftikken
Op die manier werken overigens wel meer bedrijven, ze verwijzen je bij een sollicitatie door naar het wervingsbureau omdat ze zelf geen resources en/of tijd hebben om de kandidaten te screenen. Dit heb ik al meerdere keren bij diverse mensen zien gebeuren (overigens ook niet-ICT gerelateerd).
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Waaaah!Priority Mail International Parcels
Customs Clearance
November 06, 2012, 9:10 am
NETHERLANDS
International Parcels

If so, waarom moeten jullie een eigen XML opbouwen om een RSS-feed te maken. In plaats van gewoon de RSS standaard te volgen?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nope, misschien een hint van je baas dat je op LinkedIn naar een nieuwe baan mag zoekenalienfruit schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:26:
Redirect tweakers.net bij jullie ook naar linkedin?
Tuurlijk. Elk HR bedrijf heeft weer z'n eigen 'target audience' en eigen wensen. Wij doen zaken met een groot aantal van de grotere bedrijven (als leverancier van hun software), en die werken volledig anders dan de kleinere. De kleinere clubs moeten het vooral hebben van het zoeken naar een specifiek mannetje en hun scheelt het enorm als ze je CV al in hun systeem hebben. Het probleem is vooral dat zulke kleinere bedrijfjes vaak een niche opgezocht hebben omdat de grote jongens de rest van de markt al hebben, en dan zit een recruiter die geen zak van IT weet dus maar te google-searchen naar "java" om een "java developer" te vinden. Dat die persoon begonnen is als java developer en nu projectmanager is, dat lezen ze vaak niet meer..Gertjan. schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:17:
Hangt erg van de recruiter af.
Maar die kleinere jongens willen dus niet dat je weet voor welk bedrijf je werkt. Als ik dat zou weten en dat bedrijf zelf zou bellen zou ik zo kunnen afspreken dat ik de helft van het bedrag dat ze een recruiter geven bij aanname zou willen hebben bijvoorbeeld. Gaat vak over meerdere maandsalarissen dus dat tikt hard aan.
Heb je het ze gevraagd?Firesphere schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:24:
Is er hier iemand die toevallig bij het Nederlands Uit Bureau werkt?
If so, waarom moeten jullie een eigen XML opbouwen om een RSS-feed te maken. In plaats van gewoon de RSS standaard te volgen?
[ Voor 12% gewijzigd door Hydra op 06-11-2012 13:29 ]
Ik zou er persoonlijk ook moeite mee hebben om te solliciteren bij een onbekend bedrijf en niet eens (zeker niet op de huidige markt in de ICT) op een "anonieme vacature" ingaan. Om te weten waar je (mogelijk) terecht komt vind ik persoonlijk erg prettig. Je kan dan net wat meer opzoeken / uitvinden over de cultuur binnen een bedrijf en nagaan of het wel bij je past.Hydra schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:28:
[...]
Tuurlijk. Elk HR bedrijf heeft weer z'n eigen 'target audience' en eigen wensen. Wij doen zaken met een groot aantal van de grotere bedrijven (als leverancier van hun software), en die werken volledig anders dan de kleinere. De kleinere clubs moeten het vooral hebben van het zoeken naar een specifiek mannetje en hun scheelt het enorm als ze je CV al in hun systeem hebben. Het probleem is vooral dat zulke kleinere bedrijfjes vaak een niche opgezocht hebben omdat de grote jongens de rest van de markt al hebben, en dan zit een recruiter die geen zak van IT weet dus maar te google-searchen naar "java" om een "java developer" te vinden. Dat die persoon begonnen is als java developer en nu projectmanager is, dat lezen ze vaak niet meer.
Maar die kleinere jongens willen dus niet dat je weet voor welk bedrijf je werkt. Als ik dat zou weten en dat bedrijf zelf zou bellen zou ik zo kunnen afspreken dat ik de helft van het bedrag dat ze een recruiter geven bij aanname zou willen hebben bijvoorbeeld. Gaat vak over meerdere maandsalarissen dus dat tikt hard aan.
[...]
Heb je het ze gevraagd?
Wanneer je echt moet (en het lastig is om aan een baan te komen) dan wordt het natuurlijk makkelijker om ook bij een "onbekend" bedrijf te solliciteren.
Daarin komt dat inderdaad aan bod jaCodeCaster schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:16:
Ah.Ik neem aan dat deze principes in degelijke boeken (zoals Haan in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2", Professional ASP.NET MVC 4) worden uitgelegd? Want wat ik in het gros van de tutorials en blogs kan lezen, kan ik zelf ook wel bedenken.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Hahaha, dat is dan wel een toffe baas om dat zo te regelen.Gertjan. schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:26:
[...]
Nope, misschien een hint van je baas dat je op LinkedIn naar een nieuwe baan mag zoeken
Je krijgt wel vrij rap te horen welk bedrijf het is hoor, ze zetten het alleen niet op de site en vertellen het liever pas als ze je CV hebben. Dan kunnen ze aantonen dat je via hen binnengekomen bent. Je gaat geen salarisonderhandelingen voeren met een kerel in een ninja-pak ofzojbdeiman schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:40:
Ik zou er persoonlijk ook moeite mee hebben om te solliciteren bij een onbekend bedrijf en niet eens (zeker niet op de huidige markt in de ICT) op een "anonieme vacature" ingaan. Om te weten waar je (mogelijk) terecht komt vind ik persoonlijk erg prettig. Je kan dan net wat meer opzoeken / uitvinden over de cultuur binnen een bedrijf en nagaan of het wel bij je past.
Wanneer je echt moet (en het lastig is om aan een baan te komen) dan wordt het natuurlijk makkelijker om ook bij een "onbekend" bedrijf te solliciteren.
Ik ben een beetje rond aan het kijken om een eerste van-de-grond-af-aan ASP.Net MVC testprojectje op te zetten om eens wat te gaan stoeien voordat ik aan een echt project ga beginnen. Als ORM wil ik gewoon entities of misschien toch LLBLGen gaan gebruiken, maar qua CMS kom ik er nog niet echt uit. Is er een manier waarop een "gebruiker" (niveau gemiddelde webmaster, maar waarschijnlijk ik zelf) via bijvoorbeeld spark-achtige templates met View-data aan de slag kan? Ik vond spark op zich goed genoeg werken maar volgens mij moet ik dan wel iedere keer een update doen en daar ben ik te lui efficient voor.
Ik vond het wel even wennen maar op zich merk je vanzelf wel dat je het goed doet zo gauw je autocomplete werkt. Wat vreemder is is dat je assignments weer niet via die methode kan doen. Ik merk dat ik vaak dingen zoals objecten in objecten eerst helemaal uit moet pakken in een regel en dan een assigment doe op de volgende regel, maar dat kan ook aan mijn gebrek aan inzicht liggen.Acid_Burn schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:45:
[...]
Vooral dat gedoe met de blokhaken vond ik erg verwarrend toen ik er mee aan de slag moest.
Het is gewoon barbaars. En die interface designer is best grappig maar als je vervolgens programmatisch met objecten die je er in geplaatst hebt aan de slag moet dan moet je weer allerlei rare dingen gaan doen zoals met die numerieke maar niet afgedwongen unieke tags....je gaat haast maar weer ALLES direct programmatisch aanmaken want dan heb je in ieder geval overal kant-en-klare pointers naar.Down schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:00:
Naast de syntactische verschillen vind ik XCode ook wel behoorlijk anders als je Visual Studio gewend bent
[ Voor 5% gewijzigd door BikkelZ op 06-11-2012 13:46 ]
iOS developer
Ik zou gewoon Entity Framework pakken. Ik weet dat LLBLGen gewoon EF kan targeten, maar wat is dan nog de toegevoegde waarde? Kijk eens naar T4 templating, dan heb je alles ook zelf in de handBikkelZ schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:44:
Als ORM wil ik gewoon entities of misschien toch LLBLGen gaan gebruiken
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Ik ben al ontslagen.Gertjan. schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:26:
Nope, misschien een hint van je baas dat je op LinkedIn naar een nieuwe baan mag zoeken
Dat probeerde ik net
Het is in ieder geval vrij goed gedocumenteerd. Dat heb ik ook wel eens anders meegemaakt.
We voeren momenteel verbeteringen uit ter ondersteuning van de nieuwe gecombineerde Macromedia- en Adobe-gemeenschap. In het kader hiervan willen wij u vragen u wachtwoord te wijzigen in een wachtwoord met 6-12 tekens.

Dan is het vast een signaal van de DNS-goden. Gij zult het licht vinden op LinkedIn
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Ben je wel op zoek naar werk? Welke regio, welk vakgebied?
ZwitserlandBtM909 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:13:
[...]
Ben je wel op zoek naar werk? Welke regio, welk vakgebied?
Mmmm, dekt de regeling voor reiskosten ook vliegtickets?
Vervelend als je teveel gedachten hebt... Naast mijn werkzaamheden ben ik nu bezig uit te zoeken hoe ik mijn eenmanszaak moet/kan overzetten naar een B.V. met werknemer(s). Maar damn, je zoekt jezelf helemaal de barsten. Ieder antwoord levert minimaal 5 nieuwe vragen op (zelfs als je advies vraagt van mensen die de kennis paraat hebben)... Daarnaast wil ik mijn bedrijfsnaam omzetten naar iets wat niet mijn achternaam is, maar alle leuke/interessante namen lijken allemaal al bezet te zijn

Dat soort dingen zorgt echt voor een hoop afleiding
Ik heb het een keer geprobeerd, maar ik kon er niet mee overweg. Dat zal denk ik voor de meeste ASP.NET developers gelden, omdat je veel te veel verwend wordt met Visual Studio, en al helemaal icm ReSharperErwin537 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:27:
Hebben jullie wel eens met WebMatrix gewerkt? Het ziet er erg netjes en compleet uit! Filmpje met introductie middenonder.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Hehe, ik wil komend jaar stoppen met mijn eenmanszaak in Nederland en een LLC (Limited Liability Company, Amerikaanse equivalent van een B.V.) op gaan zetten in de VS (vanuit Nederland). Dat brengt ook nog wel uitdagingen met zich mee.Gertjan. schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:25:
[...]
Vervelend als je teveel gedachten hebt... Naast mijn werkzaamheden ben ik nu bezig uit te zoeken hoe ik mijn eenmanszaak moet/kan overzetten naar een B.V. met werknemer(s). Maar damn, je zoekt jezelf helemaal de barsten. Ieder antwoord levert minimaal 5 nieuwe vragen op (zelfs als je advies vraagt van mensen die de kennis paraat hebben)... Daarnaast wil ik mijn bedrijfsnaam omzetten naar iets wat niet mijn achternaam is, maar alle leuke/interessante namen lijken allemaal al bezet te zijnDaarnaast nog: kantoor, verzekeringen, vernieuwing van apparaten, omzetten van contracten, etc, etc...
Bekend probleem. Uiteindelijk terecht gekomen op een woord wat niets betekend (niet bestaand woord) + werkzaamheid omschrijving..Gertjan. schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:25:
[...]
Daarnaast wil ik mijn bedrijfsnaam omzetten naar iets wat niet mijn achternaam is, maar alle leuke/interessante namen lijken allemaal al bezet te zijn
[ Voor 6% gewijzigd door GateKeaper op 06-11-2012 14:37 ]
Waarom?Avalaxy schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:36:
[...]
Hehe, ik wil komend jaar stoppen met mijn eenmanszaak in Nederland en een LLC (Limited Liability Company, Amerikaanse equivalent van een B.V.) op gaan zetten in de VS (vanuit Nederland). Dat brengt ook nog wel uitdagingen met zich meeBen nu aan het uitzoeken hoe dat allemaal werkt, elke staat heeft ook nog eens z'n eigen wetten, regels en belastingen
(al wordt het vrijwel zeker een Delaware company).
ik gok: waarom wil je een LLC opstarten? Wat zijn de voordelen t.o.v. de eenmanszaak die je nu al hebt?Avalaxy schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:38:
Waarom wat?
Dubbelpost

[ Voor 5% gewijzigd door Kayr op 06-11-2012 14:41 ]
Het probleem met Google nu: ik heb een handvol agenda's. Als ik uit een ándere agenda dan m'n primaire agenda een item versleep naar een andere dag, wordt het event eerst naar m'n primaire agenda gekopieerd. Daarna maakt 'ie daarvan een kopie in de juiste agenda, waarna 'ie in negen van de tien gevallen het item "vergeet" te verwijderen uit mijn primaire agenda. Soms zet 'ie er wel een streep doorheen, maar blijft het item staan.

Hetzelfde gebeurt als ik een item in mijn agenda bewerk en ín het edit-scherm verzet naar een andere agenda: dan heb ik er weer twee. Het grapje met items die beginnen met een maandafkorting ("Marco" -> "co", "Jansen" -> "sen") zit er ook nog steeds in.
[/software-rant-dat-mag-toch-ook]
[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 06-11-2012 14:46 ]
Dat dus!GateKeaper schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:39:
Waarom een LLC ipv B.V. of Nederlandse eenmanszaak.
[ Voor 45% gewijzigd door Devilly op 06-11-2012 14:42 ]
Los daarvan eisen bijvoorbeeld payment providers dat je in de VS geregistreerd bent (en een social security number hebt). Het is dan overigens ook makkelijker om een VISA te krijgen en je kunt makkelijker investeerders aantrekken.
En waarom een LLC? Een C-corporation is duurder en veel complexer, en een sole proprietorship kan niet zonder in de VS te wonen.
[ Voor 20% gewijzigd door Avalaxy op 06-11-2012 14:50 ]
Helder. Klinkt als een uitdaging. ben wel benieuwd wat voor dienst je bedoeldAvalaxy schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:48:
@GateKeeper, Kayr, Devilly: ik ga mij met een nieuwe dienst volledig op de VS markt richten (als in: exclusief de VS). De mensen daar zijn anders. Amerikanen hebben veel meer vertrouwen in een bedrijf dat gevestigd is in de VS dan in buitenlandse bedrijven. In hun ogen is het ook een stukje 'Amerikaanse kwaliteit'.
Los daarvan eisen bijvoorbeeld payment providers dat je in de VS geregistreerd bent (en een social security number hebt). Het is dan overigens ook makkelijker om een VISA te krijgen en je kunt makkelijker investeerders aantrekken.
En waarom een LLC? Een C-corporation is duurder en veel complexer, en een sole proprietorship kan niet zonder in de VS te wonen.
Voor zover ik weer is Bonque zelfs van een recruiterNot Pingu schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:56:
Ik zie net een mailtje van dat klote-Bonque: "De risico's van het solliciteren via recruitmentbureaus"
[...]
Goh, hoe kwam Bonque ook alweer aan mijn e-mailadres? DOOR MIJN GEGEVENS OVER TE KOPEN VAN EEN RECRUITER.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Ik mis nog meer antwoorden ;); schiet me ff een DM anders
Nice, alleen "Serialiteit van verzoeken verminderen" betekend juist dat ik meer afzonderlijke requests moet doen? Terwijl "Afbeeldingen combineren in CSS-sprites" precies 180 graden de andere kant wil
Nou lijkt me de Neerlandse vertaling ook niet 100%, maar vreemd is het in ieder geval wel
Minder requests bedoelen ze met het eerste regeltje commentaar. Minder requests achter elkaar uitvoeren (of waar mogelijk is een aantal asynchroon met AJAX).TheNephilim schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:25:
The page ... got an overall PageSpeed Score of 93 (out of 100).
Nice, alleen "Serialiteit van verzoeken verminderen" betekendt juist dat ik meer afzonderlijke requests moet doen? Terwijl "Afbeeldingen combineren in CSS-sprites" precies 180 graden de andere kant wil
Nou lijkt me de Neerlandse vertaling ook niet 100%, maar vreemd is het in ieder geval wel
Ik vond Bonque best een Quont naamkwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:58:
[...]
Voor zover ik weer is Bonque zelfs van een recruiter
iOS developer
Woorden per minuut (WPM) 106
Aanslagen 534 (529 | 5)
Correcte woorden 105
Onjuiste woorden 1
Dat, of verdelen over verschillende hostnames zodat er parallel en dus meer tegelijkertijd gedownload kan worden.Sh4wn schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:28:
Minder requests achter elkaar uitvoeren (of waar mogelijk is een aantal asynchroon met AJAX).
De kunst is om een balans te vinden tussen o.a. requests/downloads en lookups. Meten is weten, en van die PageSpeed-achtige adviezen zou ik me niet al teveel aantrekken.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.