Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 193 ... 267 Laatste
Acties:
  • 998.062 views

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Deathraven schreef op vrijdag 19 oktober 15:20
_/-\o_

Kan ik jou ook in een handige mobile app verpakken? :+
Je kan een app maken die je vraag als PM naar mijn GoT-profiel stuurt. Daarnaast moet je de lokale ontwikkelaars overhalen om een optie in GoT te bouwen die ervoor zorgt dat ik een e-mail krijg bij een nieuw privébericht. Als dat allemaal lukt, heb je contact met mij via een mobile app.

Voordat je er tijd in gaat stoppen: ik kan meer vragen niet dan wel beantwoorden. Wees dus gewaarschuwd.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

.Gertjan. schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:10:
[...]

Pfft, dat is veel te veel informatie in de todo.
//TODO: Fix
That's better :+
Eclipse ondersteunt uit zichzelf al de volgende tag, nog beter :)
code:
1
//FIXME

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
CodeCaster schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:38:

De pest is een beetje dat ik van heel veel dingen (bijvoorbeeld unittesten en mocken in dit geval) best wel wát weet, maar gewoon te weinig ervaring heb om het goed toe te passen. Wat dat betreft zit ik echt te springen om een aantal collega's met meer ervaring dan ik, maar dat komt binnenkort wel goed.

Ik verslind al honderden (web)pagina's per maand over diverse aspecten, programmeer in m'n vrije tijd ook genoeg (en ja, ook met dingen waar ik geen ervaring mee heb), maar juist het goed toepassen leer je zelden uit een boek. Of is dat in dit geval anders? :)
Ervaring is het beste leermiddel nog steeds, dus het helpt zeken en vast om even met je collega's erover te gaan :)
Aan de andere kant: Gewoon doen is ansich ook niet slecht... Maar ik heb geen kant-en-klaar antwoord op hoe je hoort verder te gaan vanuit die positie, ik zit nl. in hetzelfde schuitje: Ik ken al wel wat, maar nog kilometers ver in vergelijking met enkele van mijn collega's...

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
TheNephilim schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:27:
[...]

Haha grappig dat zoiets zo werk! :D Maar van 140k naar 27k is al een hele verbetering vind ik. Is het gewoon, zo weinig mogelijk, of moet je voldoen aan bijv. 10k?
Er zijn een tijd geleden een aantal artikelen over dit onderwerp verschenen mocht je het interessant vinden:

http://www.altdevblogaday...sual-io-slowdowns-part-1/
http://www.altdevblogaday...sual-io-slowdowns-part-2/
http://www.altdevblogaday...sual-io-slowdowns-part-3/

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:43

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CodeCaster schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:38:
[...]

De totale seektijd lijkt me relevanter, klopt dat?
Nog niet relevant genoeg, vanwege het verhaal dat ik net vertelde
En hou je voor het positioneren van de data bijvoorbeeld ook rekening met de afstand tussen de tracks en de hoeveelheid data per track? Een seek naar een track of twee verderop lijkt me sneller dan een naar de andere kant van de disk.
Dat niet alleen. Reads van de outer rim zijn sneller dan reads aan de binnenkant van de disc (op 360 iig). Daarnaast heb je nog layer switches, die nog veel duurder zijn (kost een paar frames)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Interessant om te lezen (zowel hier als die links) wat er allemaal komt kijken bij zulke optimalisatie. Het klinkt allemaal heel logisch en op 't eerste gezicht ook vrij simpel, maar doe 't maar eens. :o

Ik blijf maar bij web-development. :Y)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Mocht hij het niet interessant vinden, ben ik er tenminste nog die die artikelen gaat lezen. :) Bedankt, je hebt weer een deel van mijn tijd afgepakt. :P

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
OkkE schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:18:
Interessant om te lezen (zowel hier als die links) wat er allemaal komt kijken bij zulke optimalisatie. Het klinkt allemaal heel logisch en op 't eerste gezicht ook vrij simpel, maar doe 't maar eens. :o

Ik blijf maar bij web-development. :Y)
Weet je het zeker? Heb namelijk net een refactoring gedaan waarbij data asynchroon opgehaald kan worden (of niet), dus krijg je callbacks met callbacks en dat soort grapjes.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
 // soort van pseudo
function fetchData(callback) {
  if (this.data) {
    callback(this.data);
  } else {
    var data  = new SomeDataObject();
    data.fetch({
      success: function() {
        callback(data);
      }
    });
    this.data = data;
  }
}

// aanroep

fetchData(function(data) {
  console.log(data);
});

// kun je natuurlijk ook nesten
function doStuffWithSomething(something, callback) {
  fetchData(function(data) {
    something.data = data;
    callback(something);
  }
}

Oh ja, hier krijg je nog een race conditie als de functie tweemaal aangeroepen wordt terwijl de fetch nog bezig is. Ben er nog niet achter hoe je dit een beetje netjes kunt afvangen. Maar aan de andere kant, requests zijn redelijk goedkoop en het is non-blocking enzo, dus heel erg is het ook niet.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
.oisyn schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:02:
[...]

Nog niet relevant genoeg, vanwege het verhaal dat ik net vertelde

[...]

Dat niet alleen. Reads van de outer rim zijn sneller dan reads aan de binnenkant van de disc (op 360 iig). Daarnaast heb je nog layer switches, die nog veel duurder zijn (kost een paar frames)
Ben je nou eigenlijk een soort verkapt TSP aan het oplossen? :+

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soort van, maar bij lange na niet. Eentje waarbij je in stapjes meerdere steden aandoet, en je ook verplicht elke keer dezelfde route moet volgen langs die steden - je mag alleen steden overslaan. Bovendien hebben de steden geen vaste plek.

[ Voor 75% gewijzigd door .oisyn op 19-10-2012 16:53 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-11 10:50

TheNephilim

Wtfuzzle

Thanks! Word erg netjes uitgelegd! :o

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

:@ laten we op vrijdag middag een merge gaan doen. Kost vast niet al te veel moeite zodat het weekend lekker vroeg gevierd kan worden... Niet dus :'(

TFS besluit alle gewijzigde bestanden als Merge conflict te markeren zodat je ze allemaal met de hand mag nakijken. Daarnaast heeft een andere ontwikkelaar de volgorde in een aantal pagina's omgegooid waardoor de automerger vind dat ik het maar met de hand mag omzetten :'(

Verdorie... Het was niet de bedoeling de hele dag aan dit project te besteden. Even een bug fixen (bleek langer te duren dan gepland) en daarna snel mergen. Kunnen we tenminste nog even aandacht aan een andere klant besteden...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
LOL: [Openbaring] Superkrachten

Volgens mij hadden wij het hier niet zo lang geleden nog over :+

* D-Raven gaat maar 2 keer nadenken voordat hij semi rants gaat bijna posten :D

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 09:29

StM

Jammer, ik mag na al die jaren nog steeds niet in de HK :P Achja zo actief ben ik ook niet.

[ Voor 22% gewijzigd door StM op 19-10-2012 18:01 ]

• Waster
  • Laatst online: 14-04 17:49
Ik kwam vandaag dit artikel tegen die goed uitlegt wat de verschillen zijn tussen MVC, MVP, PAC, hoe ze zijn ontstaan, etc. Het lezen waard :)

http://aspiringcraftsman....application-architecture/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

StM schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:01:
Jammer, ik mag na al die jaren nog steeds niet in de HK :P Achja zo actief ben ik ook niet.
Mogen? Of nooit moeite gedaan om een aanvraag in te dienen? ;)

Forum FAQ #hkvoorwaarden

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• StM

StM

Hmm je hebt gelijk, je moest het aanvragen en alleen SG ging automatisch.

Naja de FP en dit topic zijn eigenlijk de enigste onderdelen die ik altijd (volledig) lees en soms spring ik op een topic op de FP waar ik veel vanaf weet.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je wilt niet weten wat er allemaal voorbijkomt in de HK :D

Overigens wil ik bij deze aangeven dat jij never en nooit een nickchange mag aanvragen naar StM909 :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• StM

StM

Wtf? :P Wat is StM909 nu weer? De enigste 909 die ik ken is een antieke drummachine.

*edit*: En de microscope zal je ook wel niet bedoelen :p

[ Voor 26% gewijzigd door StM op 19-10-2012 18:27 ]

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Misschien iets voor iedereen die niet van de layout/css op de fp houdt:
\[T.net 7] Ultimate css competition

Misschien moet ik ook maar een gokje wagen ;)

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
StM schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:14:
Wtf? :P Wat is StM909 nu weer? De enigste 909 die ik ken is een antieke drummachine.

*edit*: En de microscope zal je ook wel niet bedoelen :p
Kijk eens naar BtM zijn naam ;)

PS: gefeliciteerd met 256 posts/berichten.

• StM

StM

8)7 :F

* StM gaat zich in een hoekje zitten schamen.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
StM schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:15:
8)7 :F

* StM gaat zich in een hoekje zitten schamen.
Het is vrijdag dan mag je zulke fouten maken :+

Trouwens meh. Krijg nu soms dit van tweakers: http://i.imgur.com/QFx0y.png en dat vind ik toch niet erg netjes ;) misschien morgen maar eens een bug reportje maken :).

[ Voor 27% gewijzigd door Rutix op 19-10-2012 23:47 ]

Nothing to see here!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zijn er hier eigenlijk ook mensen die PGP/GPG gebruiken als authenticatie voor e-mail en dergelijke?

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Aloys schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:08:
Zijn er hier eigenlijk ook mensen die PGP/GPG gebruiken als authenticatie voor e-mail en dergelijke?
Vroeger toen ik paranoïde was en dacht dat mijn laptop elk moment gehackt kon worden eens naar gekeken, maar uiteindelijk laten varen.

Ik heb niet eens meer continu een virusscanner draaien.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik zal het ook zeker niet gebruiken om normale mailtjes te versturen of mijn gegevens te encrypten, maar als het af en toe eens nodig is om een mailtje veilig te versturen dan kan het nu :) . Het encrypten van gegevens vind ik ook erg gevaarlijk met het idee in je achterhoofd dat je de sigaar bent als je je passphrase of je private key kwijt raakt.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:34
Ik onderteken mijn emails ermee, maar versleutelen, nee.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

:S
Uitstelgedrag

Ik moet voor morgenavond 23:59 2 A4'tjes voor een opdracht afhebben, maar de opdracht is vaag en saai. Ik ben nu heel druk bezig met Custom CSS e.d. :P
Dan morgen maar.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Aloys schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:08:
Heb 't een behoorlijke tijd gebruikt, maar naarmate ik meer web interfaces (voornamelijk die van Zimbra) zonder ondersteuning dan desktop clients ging gebruiken ben ik ermee gestopt. Helaas.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Styxxy
  • Laatst online: 18-11 17:03
F.West98 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:14:
:S
Uitstelgedrag

Ik moet voor morgenavond 23:59 2 A4'tjes voor een opdracht afhebben, maar de opdracht is vaag en saai. Ik ben nu heel druk bezig met Custom CSS e.d. :P
Dan morgen maar.
Ik ken het probleem. En elke keer opnieuw vervloekte ik mezelf en zei dat ik er volgende keer (bij een nieuwe opdracht) sneller aan zou beginnen.

Didn't happen :+.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Styxxy schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:42:
[...]

Ik ken het probleem. En elke keer opnieuw vervloekte ik mezelf en zei dat ik er volgende keer (bij een nieuwe opdracht) sneller aan zou beginnen.

Ach het is een dom verslag voor het domste vak wat er is als je Technasium pakket hebt. ANW.
En dat verslag is een uiteenzetting van jouw fantasie van de ouderenzorg in 2050 in een betoog, met andere landen en statistieken als voorbeeld.
Hoeveel tegenstellingen in één zin :')

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
F.West98 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:44:
[...]

Ach het is een dom verslag voor het domste vak wat er is als je Technasium pakket hebt. ANW.
En dat verslag is een uiteenzetting van jouw fantasie van de ouderenzorg in 2050 in een betoog, met andere landen en statistieken als voorbeeld.
Hoeveel tegenstellingen in één zin :')
Perfect toch, over ieder deel van de vraagstelling kun je wel een en ander vinden. Ben je snel aan het aantal gevraagde pagina's :+

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11 21:17
Styxxy schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:42:
[...]

Ik ken het probleem.
Heb aanstaande vrijdag een deadline, maar in deze week werk ik 2 dagen fulltime. En ik loop nu echt tegen stomme fouten aan (bleg JavaScript).

Wordt vrees ik de herkansing, terwijl ik maximaal 1 fulltime week nodig heb :(.
Maar ff bij mijn SLB'er aan de mouw trekken of hij iets weet over mijn uitstelgedrag/motivatiegebrek.

Mijn motivatie op school is 0,0 om paar redenen:
  1. Ik zou vanaf afgelopen september op stage gaan, maar omdat ik NET 2 studiepunten (door persoonlijke omstandigheden!) tekort kwam, mag ik niet op stage.
  2. Omdat ik dus zo weinig te doen heb, heb ik hele vreemde roosters (lees elke dag 1,5 uur les midden op de dag).
  3. Ik op mijn werk veel meer heb geleerd in het halfjaartje dan in de 3 jaar op school.
  4. Op school van gebouw verhuisd, en we zijn zo achteruit gegaan, ga echt niet meer met plezier naar school.
Goed, zelfs dit bericht is een duidelijk voorbeeld van mijn SOG-activiteit ;).

F.West98: ik stuur je opmerkingen van de documenten later deze week op. Eerst wil ik vechten voor deadline ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Ryur op 21-10-2012 10:27 ]

• Mattijs.id
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:48
GoTCoast schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 10:26:
Ik op mijn werk veel meer heb geleerd in het halfjaartje dan in de 3 jaar op school.
Same. Misschien leuk om te weten dat je niet de enige bent :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-11 18:35
Zelfde hier hoor. Maar dan niet van werk maar van zelfstudie. Koop een goed boek, lees die goed door, en je weet al vele malen meer dan je ooit in een college leert.

• Mattijs.id
Is toch eigenlijk best wel diep triest =/

[edit] Wat is SOG activiteit? ;o

[ Voor 31% gewijzigd door Mattijs.id op 21-10-2012 14:03 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
StudieOntwijkendGedrag ;) Zo heb je ook WOG, hetzelfde maar dan met Werk ;)

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11 21:17
Mattijs.id schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:39:
Is toch eigenlijk best wel diep triest =/

[edit] Wat is SOG activiteit? ;o
SOG = Studie Ontwijkend Gedrag, met andere woorden: je doet echt alles om NIET met je studie bezig te zijn. Vooral klusjes wat je nooit anders zou doen; bureau opruimen, kamer stoffen, documenten organiseren enz ;)

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:34
Dat heb ik nu nog niet, wel uitstelgedrag :p

• Mattijs.id
Cartman! schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:17:
[...]

StudieOntwijkendGedrag ;) Zo heb je ook WOG, hetzelfde maar dan met Werk ;)
"Should have thought of that."

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:58

RayNbow

Kirika <3

Avalaxy schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:37:
Koop een goed boek, lees die goed door, en je weet al vele malen meer dan je ooit in een college leert.
Een college duurt doorgaans 45 minuten. Een goed boek doorlezen kost je meer dan 45 minuten. De vergelijking is mogelijkerwijs niet helemaal eerlijk. ;)

Maar nu we het toch over colleges hebben, hier is een recente column:
Wie oren heeft om te horen...

Er zijn op onze universiteit opvattingen waar bijna iedereen het met elkaar over eens is. Een van die opvattingen betreft de waarde van hoorcolleges. En die waarde is, weer volgens bijna iedereen, vrijwel nihil. Zo gaat het verhaal dat hoorcolleges niet activeren en hoorcolleges niet beklijven. Zo zou slechts minder dan 20% van de aangeboden informatie worden geconsumerd. De rest verdampt gewoon en dan nog niet eens tussen de studentenoren.

Ik heb genoeg redenen om aan te nemen dat dit verhaal alle kenmerken van een broodje aap heeft. Daarover misschien een volgende keer meer. Maar goed, stel nu eens dat het wel waar zou zijn en hoorcolleges zo inefficiënt zouden zijn als beweerd wordt. Zou het dan niet eens tijd worden dat we deze fossiele vormen van kennisoverdracht gaan afschaffen?

Ik vind van niet. Waarom? Ik denk dat er minstens drie redenen zijn te noemen om hoorcolleges te handhaven. Om erin te komen, eerst maar eens een heel egoïstische reden. Hoorcolleges geven is leuk! Het kan een docent een kick geven. Ik moet bekennen dat ik het geweldig vind om voor een zaal te staan. Het gevoel te hebben dat je een aantal mensen kunt meeslepen en hen daadwerkelijk iets hebt bijgebracht dat ze daarvoor nog niet wisten, dat is een magnifieke ervaring. Ook al zou dit maar voor 20% van de tijd gelden.

Een tweede, belangrijkere, reden is dat hoorcolleges dienen om verhalen te kunnen vertellen. Verhalen over je vak die blijven hangen. Ik herinner me nog heel goed dat mijn hoogleraar destijds een gloedvol betoog hield over informatica als een wel heel uitzonderlijk vakgebied. Een wetenschap die na haar geboorte een fantastisch instrumentarium had ontwikkeld en dit vervolgens gebruikt had om zichzelf te verminken! Dat instrumentarium werd namelijk gebruikt om aan te tonen dat de belangrijkste problemen in de informatica niet opgelost kunnen worden met computerprogramma's. Bovendien toonden informatici aan dat problemen die zij graag wilden oplossen vermoedelijk nooit efficiënt opgelost zouden kunnen worden. Kortom, zo stelde hij, informatica was een unieke wetenschap die al vanaf haar geboorte moest leren leven met zware handicaps die zij zelf veroorzaakt had.

Zo'n verhaal blijft hangen omdat het door een onverwachte analogie een compleet landschap onthult waarin afzonderelijke stukjes kennis onderdeel van één geheel lijken te vormen. Zulke verhalen kunnen je treffen als een bliksemflits, kunnen inslaan als een bom, zodat je het gevoel hebt in vijf minuten iets geleerd te hebben dat je anders dagen zou kosten. Wie had het hier ook al weer over inefficiëntie?

De derde en belangrijke reden waarom ik voor hoorcolleges pleit, is nauw verwant aan de vorige. Hoorcolleges zijn er niet louter om kennis over te dragen. Ik geloof veel meer dat ze dienen om motivatie over te dragen. Waarom is dat zo belangrijk? Geloof me, ook ik heb werkcolleges gehad, instructiecolleges bijgewoond en oefenopgaven gemaakt. En, natuurlijk, oefenen helpt. Sterker nog, voor de meeste vakken geldt: zonder oefenen kom je er niet. Maar niemand schijnt zich af te vragen waarom ik die oefeningen wilde maken, waarom ik überhaupt die ene stelling wilde begrijpen, of waarom ik nu die speciale methode wilde leren beheersen.

Wel, die motivatie kwam echt niet omdat me verteld werd dat het goed voor me was. Zo eenvoudig zitten u en ik ook weer niet in eklaar. Nee, het kwam omdat ik daarvoor iemand had zien optreden die zo gefascineerd was door zijn vak, die voor een zaal schijnbaar moeiteloos zulke ingewikkelde staaltjes van zijn kunnen ten beste gaf, dat de eerste en enige gedachte die in mij opkwam was: als zij/hij dat kan, dan wil ik dat ook kunnen! En dan wist ik vaak niet hoe gauw ik moest gaan oefenen. Ook had ik maar 20% begrepen van wat er verteld werd, ik was er voor 100% gemotiveerd.

Mijn stelling is dan ook dat iedereen die aan onze universiteit** wil leren, behoefte heeft aan mensen die laten zien dat ze gefascineerd zijn door hun vak en daarover fantastische verhalen kunnen vertellen. Dat vinden we nu eenmaal allemaal fascinerend. Dat motiveert. En dat laat ons oefenen. Daarom moeten hoorcolleges blijven bestaan. O zo.

--Prof.dr. C. Witteveen
(** TU Delft)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dat van die 20% geloof ik wel, je kunt prima 80% van de tijd de hoorcolleges skippen zonder echt iets te missen. Je moet alleen zien uit te vinden welke 80% dat is ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Tijdens mijn studie vond ik sommige vakken dusdanig ingewikkeld qua natuur-/wiskunde dat ik toch wel de hoorcolleges nodig had om stap voor stap door problemen heen te lopen. Dit zijn echter ook de enige colleges waar ik het nut van een hoorcollege van inzag. Ik vind de mogelijkheid om 1:1 met een begeleider/professor te kunnen praten over vraagstukken veel nuttiger dan een hoorcollege.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

Een 1:1 college kost de docent ook een factor 20 meer tijd. Ervan uitgaande dat er 20 personen aanwezig zijn.

En hoorcolleges nutteloos? Dat hangt er ook voor een groot deel vanaf of je gemotiveerd bezig bent en van de kwaliteit van de docent. Er zijn genoeg docenten die altijd gemotiveerd aan het vertellen zijn. Maar ook waarbij die factor totaal afwezig is.

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
Mattijs.id schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:18:
Same. Misschien leuk om te weten dat je niet de enige bent :)
Je leert ook pas echt autorijden als je je rijbewijs eenmaal hebt en zelfstandig aan de slag moet, maar dat betekent ook niet dat die autorijlessen niks waard waren.

Een studie geeft je gewoon een goeie theoretische basis, deze vul je tijdens je werk aan met praktische ervaring. En mijn ervaring is toch gewoon dat een hoop autodidacten een hoop missen gewoon simpelweg omdat niemand ze ooit verteld heeft dat iets op een slimmere manier op te lossen is.

Je professionele carriere is een continue leerproces. Ik heb afgelopen jaar ook dingen bijgeleerd waarvan ik ook liever gehad had dat m'n werkgever er eerst een cursus tegenaan gegooid had. Maarja, investeren in personeel kost te duur. :|
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:18:
En hoorcolleges nutteloos? Dat hangt er ook voor een groot deel vanaf of je gemotiveerd bezig bent en van de kwaliteit van de docent. Er zijn genoeg docenten die altijd gemotiveerd aan het vertellen zijn. Maar ook waarbij die factor totaal afwezig is.
Absoluut. Wij hadden hele goeie docenten (konden fantastische anekdotes vertellen) en anderen die niks deden dan een citaat voorlezen. Die laatste skipte op een gegeven moment ook iedereen. Bij de eerste categorie zaten de collegazalen iedere keer helemaal vol.

Hoorcolleges hebben nut als veel theorie overgedragen moet worden en de docent dat ook goed kan.

[ Voor 29% gewijzigd door Hydra op 21-10-2012 15:40 ]

https://niels.nu

Verwijderd

Hydra schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:38:
Maarja, investeren in personeel kost te duur. :|
Je werkgever had er inderdaad wel een cursus nederlands tegenaan kunnen gooien ;)

• Hydra
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:39:
Je werkgever had er inderdaad wel een cursus nederlands tegenaan kunnen gooien ;)
Was met opzet om de simplistische gedachtengang van m'n werkgever wat dit betreft weer te geven.

Verwijderd

Die had ik moeten zien...

• Hydra
Yup :)

Verwijderd

Avalaxy schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:37:
Zelfde hier hoor. Maar dan niet van werk maar van zelfstudie. Koop een goed boek, lees die goed door, en je weet al vele malen meer dan je ooit in een college leert.
Dit.
Ik heb soms (best vaak eigenlijk) het gevoel dat ik over bepaalde onderwerpen meer weet dan de lectoren zelf.

Verwijderd

offtopic:
Dubbelpost

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2012 18:36 ]

• Kirth
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 22:31
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 18:35:
[...]

Dit.
Ik heb soms (best vaak eigenlijk) het gevoel dat ik over bepaalde onderwerpen meer weet dan de lectoren zelf.
Ook met hun ge-"dat is niet belangrijk/dat moet je niet weten" schoppen ze bij mij ferm tegen de schenen. Ik begrijp natuurlijk perfect dat er eerst een ander onderwerp moet gezien/gekend zijn om er verder in op te gaan; maar bij ons studeer je dan af en je kent enkel de basis-van-de-basis van proggen.

• Waster
  • Laatst online: 14-04 17:49
RayNbow schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:37:
[...]

Een college duurt doorgaans 45 minuten. Een goed boek doorlezen kost je meer dan 45 minuten. De vergelijking is mogelijkerwijs niet helemaal eerlijk. ;)

Maar nu we het toch over colleges hebben, hier is een recente column:

[...]

(** TU Delft)
Uhm. Het is wel zo dat ik door een goed college te volgen tijd bespaar, omdat ik niet door de lastige stof in het boek hoef te worstelen. Al moet ik dan wel uitgeslapen in de college banken zitten en een goede docent voor de collegezaal hebben staan.

Maar die column is werkelijk 8)7 Wat een arrogante kwal.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wel grappig om te zien is de sterke correlatie tussen mensen die zeggen dat het college nutteloos is, en mensen die uiteindelijk het vak niet halen omdat ze te ver achter lopen en omdat ze er tijdens de opgaven niets van snappen.

Misschien dat de stelling klopt bij vakgebieden waar ik niks vanaf weet.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Rutix
Die column gaat wel even uit van een perfecte wereld waar er altijd een docent voor de klas staat die goed is en dus ook echt gefascineerd over zijn vak praat. Ik heb ook in hoorcolleges gezeten waar dat totaal niet het geval was en dan kloppen al die agurmenten van die gast niet meer :p.

Nothing to see here!

• Mattijs.id
bwerg schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:43:
Wel grappig om te zien is de sterke correlatie tussen mensen die zeggen dat het college nutteloos is, en mensen die uiteindelijk het vak niet halen omdat ze te ver achter lopen en omdat ze er tijdens de opgaven niets van snappen.

Misschien dat de stelling klopt bij vakgebieden waar ik niks vanaf weet.
Als je het vak wel haalt, wil niet zeggen dat het college nuttig was ;) (Of het betreffende vak wat dat betreft)

[ Voor 0% gewijzigd door Mattijs.id op 21-10-2012 22:10 . Reden: i accidentally a word ]

• Rutix
Ben ik nou gek trouwens of is de optie om in de een topic te zoeken weg? En als ik de Search bar bovenaan gebruik krijg ik alleen de topics terug en niet de post waarin de zoekterm voorkomt?

Nothing to see here!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:13

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ja, die optie is weg. Ik heb er al wel een topic over gezien, maar ik weet niet of ze het terug gaan brengen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Mattijs.id
Moet eigenlijk wat programmeren in drupal of nodejs... nu nog daadwerkelijk ideeen fabriceren.. o wat een luxe problemen heb ik toch weer =P

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mattijs.id schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:09:
[...]

Als je het vak wel haalt, wil niet zeggen dat het college nuttig was ;) (Of het betreffende vak wat dat betreft)
Ik trek ook geen conclusies, ik zeg alleen dat er een correlatie is. O-)
Rutix schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:41:
Ben ik nou gek trouwens of is de optie om in de een topic te zoeken weg?
Beiden, helaas.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:33
Ben ik nou gek trouwens of is de optie om in de een topic te zoeken weg? En als ik de Search bar bovenaan gebruik krijg ik alleen de topics terug en niet de post waarin de zoekterm voorkomt?
Iemand heeft er een fix voor geschreven (Ramon in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang"). Er zijn nog anderen die wat mooier zijn, maar ironisch genoeg moet je dan even de zoekfunctie gebruiken in het [verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?' topic :)

• Mattijs.id
bwerg schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 23:02:
[...]

Ik trek ook geen conclusies, ik zeg alleen dat er een correlatie is. O-)
Je insinueert die conclusies wel =P
---
Godv.....

kamernet.nl registratie:
Je inloggegevens zijn:

e-mail: mijn email
wachtwoord: wachtwoordinfuckingcleartext
Weten we ook weer dat we daar niks persoonlijks op moeten gaan zetten. |:(

[ Voor 33% gewijzigd door Mattijs.id op 21-10-2012 23:18 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Mattijs.id schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 23:09:
[...]

Je insinueert die conclusies wel =P
---
Godv.....

kamernet.nl registratie:

[...]

Of gewoon een keychain gebruiken :?

• Caelorum
Mattijs.id schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 23:09:
[...]
Ze kunnen dit ook best sturen en het alsnog fatsoenlijk in de database zetten. Het wordt pas echt vervelend als je je inloggegevens opvraagt en het precieze wachtwoord terug krijgt.

Verwijderd

Dat was me daarnet ook opgevallen. Ik hoop dat de search voor binnen een topic zo snel mogelijk terug komt want dat was een feature die ik toch best vaak gebruik.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Komt idd weer terug. Nog een klein beetje geduld (of liever gezegd: de diverse topics in LD en LA wat vaker lezen ;))

• Rutix
BtM909 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 01:22:
Komt idd weer terug. Nog een klein beetje geduld (of liever gezegd: de diverse topics in LD en LA wat vaker lezen ;))
:P Nu je het zegt het staat ook in de reply warning boxje van de Poll van tweakers v7

Nothing to see here!

• ValHallen
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Fijne capslock dag iedereen!

Valt me alleen wat tegen dat er geen to uppercase aanwezig is ;).

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

• hylke94
ValHallen schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:06:
Fijne capslock dag iedereen!

Valt me alleen wat tegen dat er geen to uppercase aanwezig is ;).
Is dat vandaag? Ik heb er nog niks of niemand over gezien/gehoord. En de ti uppercase heb ik ook nog niet gezien :P

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 09:07
[CODE=CSS]* {
TEXT_TRANSFORM: UPPERCASE;
}[/CODE=CSS]

[ Voor 25% gewijzigd door Geerrrt op 22-10-2012 09:16 ]

Eury#2434

• hylke94
GeertJam schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:16:
[CODE=CSS]* {
TEXT_TRANSFORM: UPPERCASE;
}[/CODE=CSS]
I know. Maar ik zit hier op stage en heb mijn css-tools hier natuurlijk niet geïnstalleerd ;p. thuis maar ff doen, denk ik.

• YopY
Moet ik vanavond even installeren op m'n site :+

btw, woei, d'r komt een gozert van Cloud9 een keer bij ons praten. Ik dacht dat er een van ons alhier daar ook voor werkte? Is mogelijk zelfs dezelfde, ene Tim Glaser.

overigens,

JavaScript:
1
document.getElementsByTagName('body')[0].style.textTransform = 'uppercase';

[ Voor 21% gewijzigd door YopY op 22-10-2012 09:26 ]

• ValHallen
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

hylke94 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:14:
[...]

Is dat vandaag? Ik heb er nog niks of niemand over gezien/gehoord. En de ti uppercase heb ik ook nog niet gezien :P
28 Juni en 22 Oktober. kan het mis hebben :P

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

• Devilly
  • Niet online
YopY schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:18:
btw, woei, d'r komt een gozert van Cloud9 een keer bij ons praten. Ik dacht dat er een van ons alhier daar ook voor werkte? Is mogelijk zelfs dezelfde, ene Tim Glaser.
Nope, dat is niet dezelfde. Dit is de gozer op GoT die daar werkt: creator1988. :)

• YopY
Juistem. iig, lijkt me wel interessant. Het is dat ik bij een bank zit en nogal beperkt ben qua technologiekeuze (of, waar de code staat), anders had ik het wel geprobeerd.

• Caelorum
hylke94 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:17:
[...]
I know. Maar ik zit hier op stage en heb mijn css-tools hier natuurlijk niet geïnstalleerd ;p. thuis maar ff doen, denk ik.
Zet dan Custom CSS aan hier dan heb je iig tweakers in capslock :)

• hylke94
Caelorum schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:50:
[...]

Zet dan Custom CSS aan hier dan heb je iig tweakers in capslock :)
Moet nog ff doorsparen/reageren. Ben nog niet zo lang actief bezig op het forum ;) . Maar zodra ik die 500 bij elkaar heb, gaat ie aan. Schiet al wel lekker op zie ik wel.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Stylish? O-)

We are shaping the future

• Hydra
YopY schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:40:
Juistem. iig, lijkt me wel interessant. Het is dat ik bij een bank zit en nogal beperkt ben qua technologiekeuze (of, waar de code staat), anders had ik het wel geprobeerd.
Ik vind het concept goed maar ik vond het erg omslachtig om 'gewoon ff' een project aan te maken. Maar dat was ook al weer een tijdje terug dus zou best kunnen dat het nu beter is.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
PowerShell, I love your select statement O+

We are shaping the future

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-10 12:28
DAMN WAAROM IS HET MAANDAG? EN WAAROM IS CAPSLOCKDAY TWEE KEER PER JAAR?

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EpDMM.jpg
Ook goedemorgen NS 8)7
Onwijs irritant, ze bieden niet eens een email adres aan. Het enige alternatief is om te bellen, maar ik heb echt geen zin om een half uur aan de lijn te hangen.

Freelance Unity3D developer

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Wachttijden vallen mee hoor bij de NS. Toevallig 3x moeten bellen de afgelopen weken en altijd direct (en goed) geholpen.

Viel me reuze mee.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

TJHeuvel schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:20:
[afbeelding]
Ook goedemorgen NS 8)7
Onwijs irritant, ze bieden niet eens een email adres aan. Het enige alternatief is om te bellen, maar ik heb echt geen zin om een half uur aan de lijn te hangen.
Wtf :+ Ik ga er vanuit dat Eva geen Nederlandse is ofzo :p

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

TheNephilim schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:22:
[...]

Wtf :+ Ik ga er vanuit dat Eva geen Nederlandse is ofzo :p
Dat is een computert. En totaal zinloos ding.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 22-10-2012 10:23 ]

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51
[afbeelding]
Ook goedemorgen NS 8)7
Twitter? Werkt ook wel aardig :)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Bosmonster schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:23:
[...]

Dat is een computert. En totaal zinloos ding.
Jah..., eigenlijk best logisch nu je het zegt :p

@oisyn: Wanneer mogen we een nieuwe versie van je GoT plugin verwachten? O-) Ik mis em :D

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ooit :P
Welke feature mis je vooral?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.oisyn schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:41:
Ooit :P
Welke feature mis je vooral?
Quote in Quick Reply! ^^ Het was ook handig dat je meerdere quote-quick's aan kon klikken trouwens, zo kun je snel reageren op meerdere berichten, zonder eerst alles moeten kopiëren of andere gekkigheid.

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
[afbeelding]
Ook goedemorgen NS 8)7
ns@mailuk.custhelp.com

Elke vraag of klacht daar naartoe mailen. Werkt prima.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TheNephilim schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:47:
[...]

Quote in Quick Reply! ^^ Het was ook handig dat je meerdere quote-quick's aan kon klikken trouwens, zo kun je snel reageren op meerdere berichten, zonder eerst alles moeten kopiëren of andere gekkigheid.
Ja die mis ik zelf ook het meest. Ik zal eens kijken of ik vanavond wat tijd kan vrijmaken. Wat ik ook wilde implementeren was een linkje terug naar de reactie die je zojuist gequote hebt. Want hij focust nu op de quickreply (wat je meestal ook wilt), maar dat is onhandig als je zoals je zegt op meerdere reacties wilt reageren.

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:37
Ik ben productief vandaag: eerste versie van een query: 2700ms voor 10 records, nu minder dan 15ms. Altijd leuk zo'n optimalisaties: 180 keer sneller *O*

• hylke94
Haha, er zit iemand op de fp te klooien. Het plaatje bij de review van de nieuwe PowerLinux-producten is soms gewijzigd in een afbeelding van Henk.

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-11 14:09
Haha, zie hem net ook, en hij staat in brand :p

• hylke94
Idd, kaarsjes op t hoofd. En zelfs op het Tweakers-logo brandt een vlammetje. ;p

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-11 10:42
Sinds ik mijn skills heb ingevuld op LinkedIn, word ik echt bestookt door headhunters en recruiters.

Gaan jullie in op ieder contact, of negeren jullie ze allemaal?

[ Voor 0% gewijzigd door Evilbee op 22-10-2012 13:04 . Reden: Het is nog maandagmorgen en maandagmiddag ]

LinkedIn - Collega worden?

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

ZaZ

Tweakers abonnee

Misschien gewoon soortgelijke spelfouten op je linkedin account zetten en dan neemt het misschien wat af.

Lekker op de bank

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Maak gewoon je profiel niet publiekelijk.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-11 18:35
Evilbee schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:34:
Sinds ik mijn skills heb ingevuld op LinkedIn, wordt ik echt bestookt door headhunters en recruiters.
Het is nog maandagmorgen
:P

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

ZaZ

Tweakers abonnee

Ja ja, hij is er bijna :*)

ik zit maar een beetje te plagen hoor

Lekker op de bank

Pagina: 1 ... 193 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.