Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 194 ... 267 Laatste
Acties:
  • 998.062 views

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

hylke94 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:03:
Haha, er zit iemand op de fp te klooien. Het plaatje bij de review van de nieuwe PowerLinux-producten is soms gewijzigd in een afbeelding van Henk.
Volgens mij is dat het standaard plaatje geworden als er geen foto / plaatje bij staat.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-11 18:35
Maar er staat ook gewoon af en toe een Linuxplaatje.

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Lekker, mijn unit tests willen niet meer draaien door een bug in de Visual Studio testrunner :(
De bug staat al sinds 2010 open bij Microsoft met geen enkele werkbare workaround,

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
BtM909 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:45:
[...]

Volgens mij is dat het standaard plaatje geworden als er geen foto / plaatje bij staat.
Het wisselt inderdaad. Meestal staat er een passend plaatje bij, maar af en toe staat Henk er. Op compleet willeurige momenten lijkt t wel.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
TheNameless schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:58:
Lekker, mijn unit tests willen niet meer draaien door een bug in de Visual Studio testrunner :(
De bug staat al sinds 2010 open bij Microsoft met geen enkele werkbare workaround,
Welke bug?

Nothing to see here!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Evilbee schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:34:
Sinds ik mijn skills heb ingevuld op LinkedIn, word ik echt bestookt door headhunters en recruiters.

Gaan jullie in op ieder contact, of negeren jullie ze allemaal?
Gewoon lekker negeren, behalve als je daadwerkelijk op zoek bent naar wat anders.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Woy schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:36:
[...]

Gewoon lekker negeren, behalve als je daadwerkelijk op zoek bent naar wat anders.
Je moet je pas zorgen maken als je een tijdje geen telefoontjes meer krijgt. Dan is het tijd om je skillset te pimpen.

BTW wat is een goede tip om jezelf weer op het paard te hijsen als je al twee weken aan het aanmodderen bent met klotecode die je zat bent, alle motivatie om de opdracht af te maken inmiddels al is vertrokken en er nog veel werk over is? (Er is niet echt een deadline voor, ca eind november, maar dat is nog ver weg)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:27
ocf81 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:48:
[...]
BTW wat is een goede tip om jezelf weer op het paard te hijsen als je al twee weken aan het aanmodderen bent met klotecode die je zat bent, alle motivatie om de opdracht af te maken inmiddels al is vertrokken en er nog veel werk over is? (Er is niet echt een deadline voor, ca eind november, maar dat is nog ver weg)
Facebook/GoT/9gag blokkeren op je werk, en gewoon doorbikkelen ;)
Of gewoon wel een harde deadline stellen, dan kan je ergens naar toe werken. (Of wachten tot dat deadline nadert, zodat je wel gemotiveerd bent :P)

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-11 10:50

TheNephilim

Wtfuzzle

Bij mij is dat door bepaalde dingen even weer netjes op te zetten en zo nodig te herschrijven. Maar als de codebase bestaand is en weinig aanpasbaar is dat lastig natuurlijk XD

• Fisheke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 14:53
SVN down, Confluence down, JIRA down,...-> technisch werkloos :-(

Tijd om bij te lezen op tweakers!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:44
[...] BTW wat is een goede tip om jezelf weer op het paard te hijsen als je al twee weken aan het aanmodderen bent met klotecode die je zat bent, alle motivatie om de opdracht af te maken inmiddels al is vertrokken en er nog veel werk over is? (Er is niet echt een deadline voor, ca eind november, maar dat is nog ver weg)
Werk opdelen in stukjes taken van ongeveer een á twee uur. Dan lijstje maken, uit printen op A2 en ophangen. Bovenaan beginnen en doorstrepen als je het klaar hebt.
Eventueel 'milestones' met beloning. Bijv. iedere 5 dingen afgewerkt is een stuk taart ofzo :P

*edit* O en natuurlijk een super groot feest aan het eind :P

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 22-10-2012 13:56 ]

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Grmbl. Werk = Werk. Soms wil ik dat even vergeten als het kan, maar idd er is geen weg omheen. :)
Thnx voor de moral support though :>

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Mattijs.id
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:48
Caelorum schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:55:
[...]

Werk opdelen in stukjes taken van ongeveer een á twee uur. Dan lijstje maken, uit printen op A2 en ophangen. Bovenaan beginnen en doorstrepen als je het klaar hebt.
Eventueel 'milestones' met beloning. Bijv. iedere 5 dingen afgewerkt is een stuk taart ofzo :P

*edit* O en natuurlijk een super groot feest aan het eind :P
dus grofweg elke dag taart eten? _/-\o_

• Caelorum
Mattijs.id schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:06:
[...] dus grofweg elke dag taart eten? _/-\o_
Puntje (1/12e) van een gezonde taart ;)

• Mattijs.id
Caelorum schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:15:
[...]

Puntje (1/12e) van een gezonde taart ;)
Taart blijft taart =P

OT: Net 2.5 uur vast gezeten op php.ini foutje.
memory limit 256MB moet 256M zijn. 2.5 uur lang error 500 gehad >.< 't is geloof ik maandag >.<

[ Voor 28% gewijzigd door Mattijs.id op 22-10-2012 14:17 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:32

Hoogie2004

Whohooooo

Phuh, taart. Echte limburgse vlaai!

My iRacing profile | Strava

• Caelorum
Hoogie2004 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:16:
Phuh, taart. Echte limburgse vlaai!
Is ook taart wat mij betreft :P

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Caelorum schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:17:
[...]

Duidelijk geen zuiderling :)

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Caelorum schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:17:
[...]

Ipv taart als beloning maken we er gwn "lekkers" van, past beter in het volledige prentje, en zijn de Limburgers ook blij :D

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

*O* +1 happy limburger :+

• Caelorum
Wel geboren in Brabant bij Limburg in de buurt, maar snel genoeg weer weg gegaan om geen waanideeën te krijgen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 22-10-2012 14:31 ]

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:13
En men vraagt zich af waarom het stereotype beeld bij een 'nerd' (developer) altijd een dikke vent is?

Eigenlijk bestaan er twee typen stereotype nerds, maar in dit geval dus de vette gast die niet van achter zijn pc komt.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Over het algemeen zie ik de echte programmer nerd als een skinny iemand, niet dik XD

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 09:29

StM

Een programmeer nerd vergeet om te eten, beheerders zijn dik.

:p

• Erwin537
Voor zo ver ik weet bestaan er twee stereotypen:

1. De (meestal skinny) knullige mannetje met brilletje, aangekleed door zijn moeder en sociaal niet heel bekwaam. Vreemd gevoel voor humor en fan van starwars.

2. Dikke nerd, vieze nekbaard, haar everywhere, shirt/trui met vetvlekken en chips van de afgelopen week.

• cpf_
Erwin537 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:37:

1. De (meestal skinny) knullige mannetje met brilletje, aangekleed door zijn moeder en sociaal niet heel bekwaam. Vreemd gevoel voor humor en fan van starwars.

2. Dikke nerd, vieze nekbaard, haar everywhere, shirt/trui met vetvlekken en chips van de afgelopen week.
Een 1. hiero, alleen doet m'n moeder me kleren niet meer (I evolved!), vreemd gevoel voor humor: Hoe wist je dat? 8)

• Mattijs.id

Op aankleding en starwars na, kom ik redelijk overeen met nummer 1 =P Ik voldoe ... bijna... aan het stereotype! (so close!).

Vraag me overigens af hoeveel tweakers hier uit Brabant komen. ;o

[ Voor 6% gewijzigd door Mattijs.id op 22-10-2012 14:40 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:43

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

3. .oisyn

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ex sporter, nu geblesseerd en dus relatief normaal postuur. Hmm, niet echt stereotyp te noemen in die zin.
ik heb me net maar opgegeven voor een Arduino cursus voor 4 weken op maandagen als speelproject. (niet bedoeld als spam) Misschien helpt dat de lol er weer in te brengen door wat variatie en context te geven aan het echte werk.

[ Voor 56% gewijzigd door ocf81 op 22-10-2012 14:49 ]

© ocf81 1981-infinity

• Erwin537
Ik stelde het daarom ook ter discussie of mijn beeld van het stereotype klopt. Je kan tenslotte het stereotype niet achterhalen als je niet aan 'de menigte' vraagt wat het is, anders is het geen stereotype.

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Kijk, ons internet is weer terug. Vanaf 11 uur vanochtend hadden we geen internet meer, ach het is maandag.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• StM

StM

Hmm ik ben zeker grof motorisch niet al te handig, zeer lang maar wel een beetje te dik, heb meestal lenzen in, maar ben sociaal niet al te vaardig. Humor heb ik niet en geef mij maar startrek. Wel redelijk gespierd want ik heb altijd veel gesport maar ook ik ben gevloerd door blessures een aantal jaar terug en binnen 3 maanden 10-15 kg zwaarder geworden die je dan heel lastig nog kwijtraakt... (van 4-5x sporten in de week naar 0-1 max in 1x, maarja ik had weinig keus). Nu deze zomer een nieuwe sport opgepakt (kitesurfen) dus als het ff kan ben ik nu naar de kust.

Hmmm :P Ik vrees dat ik ook niet helemaal aan het stereotype voldoe.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Sh4wn schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:51:
Kijk, ons internet is weer terug. Vanaf 11 uur vanochtend hadden we geen internet meer, ach het is maandag.
Gelijk een grote toename in productiviteit of ging iedereen koffiedrinken? :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik heb een goddelijk figuur, kan de vrouwen niet van mij afslaan, 's avonds zit ik altijd bij vrienden of in de kroeg en heb thuis geen computer, laat staan Visual Studio.

8)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11 21:56

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik voldoe aan geen van beide. dus ik zet maar een nieuwe standaard:
Normaal postuur
Beetje versleten kleding
Eigen toetsenbord en muis
Eigen koffiemok
"2-dagen-baard"
O-)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

pedorus schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:56:
[...]

Gelijk een grote toename in productiviteit of ging iedereen koffiedrinken? :p
Allebij :P Nog nooit in zo'n korte tijd zoveel paragrafen geschreven van mijn verslag :+

• Mattijs.id
Apart...
code:
1
 (tried to allocate 45 bytes)
php scriptje.
phpinfo(); zegt dat ik een memory limiet van 512MB heb (dont ask.. )
zowel cli als apache versie van de ini hebben deze 512 ingesteld.

Weird.. >.>

Verwijderd

3 uit 4. Scherp gezien :P

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-11 12:15

Haan

dotnetter

Evilbee schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:34:
Sinds ik mijn skills heb ingevuld op LinkedIn, word ik echt bestookt door headhunters en recruiters.

Gaan jullie in op ieder contact, of negeren jullie ze allemaal?
Ik negeer het altijd gewoon. Het zijn ook altijd dezelfde personen die je proberen toe te voegen, met steeds het zelfde verhaal 'I'm impressed by your amazing skills, blah blah are you interested blah blah ' :')

Irritanter is het als ze naar kantoor bellen en je dan aan de telefoon proberen te krijgen met een of ander smoesje. De receptie krijgt soms een paar keer achter elkaar dezelfde persoon aan de lijn, die dan niet eens doorheeft dat ie naar het zelfde bedrijf belt :')

Tijd voor koffie! Ik zie VB in de lijst met actieve topics en vraag me af waarom Visual Basic een eigen forum heeft gekregen 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Haan op 22-10-2012 15:08 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-11 10:42
Een projectleider loopt mij te pushen om het Technisch Ontwerp af te maken. En dat terwijl ik diezelfde projectleider loopt te pushen om te zorgen dat ik een goedgekeurd Functioneel Ontwerp krijg zodat ik het Technisch Ontwerp kan maken. Leuk zo'n vicieuze cirkel.

LinkedIn - Collega worden?

• hylke94
Ze hebben in ieder geval het kopje Uitgelicht alvast verwijderd op de fp. Gaat de goede kant weer op.

[ Voor 4% gewijzigd door hylke94 op 22-10-2012 15:20 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Evilbee schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:19:
Een projectleider loopt mij te pushen om het Technisch Ontwerp af te maken. En dat terwijl ik diezelfde projectleider loopt te pushen om te zorgen dat ik een goedgekeurd Functioneel Ontwerp krijg zodat ik het Technisch Ontwerp kan maken. Leuk zo'n vicieuze cirkel.
Gewoon een DeadLockException gooien, wordt het vanzelf opgelost ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Mattijs.id
Woy schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:23:
[...]

Gewoon een DeadLockException gooien, wordt het vanzelf opgelost ;)
Wonder why its a stereotype =P

• Erwin537
Dat 'vreemde gevoel voor humor' heb ik nooit begrepen, maar dat komt misschien doordat ik op dat vlak er ook onder val.

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10 16:54
Ik denk even Cloud9 te testen. Blijkt het supertraag te zijn.
Problems?

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Met z'n 3en dezelfde fixes net iets anders in hetzelfde bestand verwerken. Heel leuk als je dat precies tegelijk probeert te committen en je dus na elkaar merge conflicts krijgt.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Evilbee schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:19:
da's goed klote van je PL. Hoe vaak heb je het hem al duidelijk gemaakt dat je aan het idlen bent omdat er starvation is opgetreden?
Ik zou gewoon andere openstaande klussen gaan doen nadat je de baas hebt duidelijk gemaakt dat jij er niks aan an doen. Hooguit een eerste schets maken. (Hoewel elk stuk werk dat straks over moet weer extra werk is natuurlijk)

© ocf81 1981-infinity

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:46

Acid_Burn

uhuh

Mattijs.id schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:05:
Apart...
code:
1
 (tried to allocate 45 bytes)
php scriptje.
phpinfo(); zegt dat ik een memory limiet van 512MB heb (dont ask.. )
zowel cli als apache versie van de ini hebben deze 512 ingesteld.

Weird.. >.>
Dan wil je scriptje dus 512MB+45bytes gebruiken... Iets in je script vreet dus al het geheugen nu gaat ie over de grens.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Mattijs.id
Acid_Burn schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:38:
[...]

Dan wil je scriptje dus 512MB+45bytes gebruiken... Iets in je script vreet dus al het geheugen nu gaat ie over de grens.
Is inmiddels opgelost. Geen flauw idee wat ik eraan heb gedaan, want meteen daarna ging xdebug over de zeik. =P Lekker bezig xP
Erwin537 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:29:
Dat 'vreemde gevoel voor humor' heb ik nooit begrepen, maar dat komt misschien doordat ik op dat vlak er ook onder val.
Ik bedoelde het ook even als 'buitenstaander'. Dus zeg maar jan modaal die zou langslopen. Die snapt niets van de DeadLock Exception :) = Raar gevoel voor humor.

[ Voor 32% gewijzigd door Mattijs.id op 22-10-2012 15:40 ]

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-11 10:42
ocf81 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:37:
[...]

da's goed klote van je PL. Hoe vaak heb je het hem al duidelijk gemaakt dat je aan het idlen bent omdat er starvation is opgetreden?
Ik zou gewoon andere openstaande klussen gaan doen nadat je de baas hebt duidelijk gemaakt dat jij er niks aan an doen. Hooguit een eerste schets maken. (Hoewel elk stuk werk dat straks over moet weer extra werk is natuurlijk)
De afgelopen week al een keer of 5 :). Maar de basis van het TO ligt er al, met onderandere de base-classes, globale architectuur, etc. Maar voordat dat ik aan specifieke details ga werken zoals user interfaces enzo, moet eerst dat FO af zijn...

LinkedIn - Collega worden?

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11 02:08

eagle00789

Est. November 2005

Tja. dan ben ik slechts nummer ½ of 1½ (kies maar wat je wilt)
Ik ben namelijk: "Dikke nerd, met brilletje, sociaal niet heel bekwaam (maar bekwamer dan een echt type 1 persoon), vreemd gevoel voor humor, fan van star* (wars/gate/trek), veel haar, maar wel netjes geschoren. :P >:)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Niet vooruit te branden vandaag.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Mattijs.id
Gaat de thread altijd zo snel als vandaag? of hebben we vandaag last van het maandag syndroom?

• StM

StM

In het weekend is het hier altijd dood maar doordeweeks gaat het meestal wel met een paar pagina's per dag ja.

• hylke94
StM schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:52:
In het weekend is het hier altijd dood maar doordeweeks gaat het meestal wel met een paar pagina's per dag ja.
En hoeveel berichten heb jij dan op één pagina staan?

• Alex)
  • Laatst online: 18-11 20:57
Heerlijk, SharePoint 2010 die lege pagina's en errors gooit...

We are shaping the future

• StM

StM

hylke94 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:56:
[...]

En hoeveel berichten heb jij dan op één pagina staan?
25. Volgens mij is dat de standaard?

• hylke94
StM schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:01:
[...]

Zou best kunnen, want bij mij staat hij ook op 25. Maar dan komen er inderdaad wel een paar pagina's per dag bij.

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
[...]

Dat klopt! d:)b

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:43

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

100 hier

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

25 is wel de default, maar ik heb er 500. Dat leest en zoekt wat makkelijker in de grotere topics

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

[...]

De default is 100. Sinds een jaartje ofzo. Daarvoor was het 25.

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:07
Ben ik de enige met 10 reacties per pagina? Voor een topic zoals dit vind ik het heel handig.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

LEDfan schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:08:
Ben ik de enige met 10 reacties per pagina? Voor een topic zoals dit vind ik het heel handig.
Dan zeker op /last klikken en de auto refresh aanzwengelen?

© ocf81 1981-infinity

• Mattijs.id
Zo. van 50 naar 100 per pagina nu. Is kijken hoe dat bevalt :)

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:07
ocf81 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:13:
[...]

Dan zeker op /last klikken en de auto refresh aanzwengelen?
Last functie gebruik ik niet. Mijn probleem is vooral om te zoeken waar ik in een pagina ben gebleven.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

ocf81 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:04:
25 is wel de default, maar ik heb er 500. Dat leest en zoekt wat makkelijker in de grotere topics
Ik heb er 50, dat houdt het ook nog doenlijk op mijn HTC Desire, een telefoon van toch alweer bijna drie jaar oud. Hij heeft het vooral moeilijk met topics met veel plaatjes of filmpjes. :P

Mooi stukje met een beetje achtergrondinformatie WinRT. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

LEDfan schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:14:
[...]

Last functie gebruik ik niet. Mijn probleem is vooral om te zoeken waar ik in een pagina ben gebleven.
Ik zoek meestal naar mijn laatste post (highlight optie staat aan bij mij) en dan weet ik meestal wel hoe ver ik nog naar beneden moet scrollen om te komen waar ik ongeveer was gebleven.
CodeCaster schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:20:
[...]

Ik heb er 50, dat houdt het ook nog doenlijk op mijn HTC Desire, een telefoon van toch alweer bijna drie jaar oud. Hij heeft het vooral moeilijk met topics met veel plaatjes of filmpjes. :P

Mooi stukje met een beetje achtergrondinformatie WinRT. :)
Mobiel doe ik niet aan fora, way too slow voor mijn comfort level. (ook bij 25, als ik niet inlog bijv.) En in de meeste gevallen ook wel te klein om praktisch te zijn op mijn HTC Desire HD.

Dat stukje op Ars is idd een must read voor iedereen die ooit linksom of rechtsom zijn tengels aan Windows moet branden. Ook een mooie geschiedenis van de Windows software stack die in de loop der tijden is ontstaan.

[ Voor 51% gewijzigd door ocf81 op 22-10-2012 16:45 ]

© ocf81 1981-infinity

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Jah echt maandag hoor... schiet allemaal niet heel erg op en nadenken over issues duurt veel te lang. Ik moet zeggen dat de koffie wel enigzins uitkomst biedt.

Maar eens gaan lezen over SEO met betrekking tot webwinkels.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Mattijs.id schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:38:

Ik bedoelde het ook even als 'buitenstaander'. Dus zeg maar jan modaal die zou langslopen. Die snapt niets van de DeadLock Exception :) = Raar gevoel voor humor.
Een boekhouder/marketeer/klompenmaker/automonteur die een flauwe verwijzing naar zijn vakgebied maakt snap ik ook niet maar dat maakt humor gerelateerd aan het vakgebied toch niet raar? Lijkt me eerder doodnormaal.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

kenneth schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:04:
[...]

Een boekhouder/marketeer/klompenmaker/automonteur die een flauwe verwijzing naar zijn vakgebied maakt snap ik ook niet maar dat maakt humor gerelateerd aan het vakgebied toch niet raar? Lijkt me eerder doodnormaal.
Ben wel erg benieuwd naar de vakgebied humor van een klompenmaker. Alleen de gedachte daaraan maakt me al vrolijk :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38

Rhapsody

In Metal We Trust

.Gertjan. schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:12:
[...]

Ben wel erg benieuwd naar de vakgebied humor van een klompenmaker. Alleen de gedachte daaraan maakt me al vrolijk :+
Nou breekt m'n klomp!

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-11 14:42
Ik denk dat dat juist geen humor is voor hen :P Eerder een nachtmerrie!

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
.Gertjan. schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:12:
[...]

Iets met (morning) wood? :/

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Iets met haakse hoekjesboren met handbediening :P

Op helpdesks worden heel wat grappen en grollen uitgehaald met de bellers, vaak zonder dat ze het écht doorhebben. Sowieso wordt je als je anders te lang idle bent meestal met wat opdrachten aan het werk gezet waarna je terug mag bellen. Als je dan tijdens het 1e gesprek al de aandacht trok is de kans groot dat wanneer de agent in een melige bui is hij zijn collega agents bij hem in de buurt al alert heeft gemaakt waardoor het een running joke wordt. Lachen-gieren-brullen voor de hele afdeling :)

© ocf81 1981-infinity

• Erwin537
TheNephilim schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:58:
Jah echt maandag hoor... schiet allemaal niet heel erg op en nadenken over issues duurt veel te lang. Ik moet zeggen dat de koffie wel enigzins uitkomst biedt.

Maar eens gaan lezen over SEO met betrekking tot webwinkels.
Sowieso kan je kijken naar microformats/rdf(a).

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Compile error. Wacht, waarom!?

Hmmm... hint:
C++:
1
#include <iostream.h

Fucking maandag ;w :F

[ Voor 12% gewijzigd door Firesphere op 22-10-2012 20:35 ]

Verwijderd

QTimer. Een handige manier om events te genereren op een vooral bepaalde interval.

C++:
1
2
3
4
    QTimer* eventTimer;
    QTime* start;
    unsigned lastTime;
    unsigned eventNo;

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
void MainWindow::on_pushButton_clicked()
{
    start = new QTime;

lastTime = 0;
    eventNo = 0;

eventTimer = new QTimer;
    eventTimer->setInterval(500);
    connect(eventTimer, SIGNAL(timeout()), this, SLOT(timer_event()));

start->start();
    eventTimer->start();
}

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
void MainWindow::timer_event()
{
    eventNo++;
    unsigned newTime = start->elapsed();

qDebug() << "event #" << eventNo
             << "time since last: " <<  newTime - lastTime
             << "total: " << newTime
             << "(should be " << eventNo * 500 << ")"
             << ", " << newTime - eventNo * 500 << "ms behind";

lastTime = newTime;
}

Resultaat:
code:
1
2
3
4
5
event # 1 time since last:  515 total:  515 (should be  500 ) ,  15 ms behind 
event # 2 time since last:  499 total:  1014 (should be  1000 ) ,  14 ms behind 
event # 3 time since last:  515 total:  1529 (should be  1500 ) ,  29 ms behind 
...
event # 100 time since last:  515 total:  50717 (should be  50000 ) ,  717 ms behind

Dus je timer loopt gegarrandeerd uit sync. Lekker dan. Op windows trouwens.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Da's niet processing-time die de boel scheef trekt?

Verwijderd

Nee.

En dan nog verwacht ik dat QTimer daar slim mee omgaat. Als de timer pas na 600ms gevuurd kan worden om wat voor reden dan ook verwacht ik dat het volgende timer event na 400ms komt. Zodat je gemiddeld nog steeds op 500ms delay uitkomt.

• CoolGamer
  • Laatst online: 19:13

CoolGamer

What is it? Dragons?

Het is gebruikeliijk om tenminste het opgegeven aantal seconden te wachten. Dus het event komt altijd iets later dan opgegeven. Zo werken, voor zover ik weet, de meeste timer implementaties. Zolang je niet op een real-time os werkt zal je met deze beperking moeten leven.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Nu je het zegt. In de documentatie staat inderdaad dat er minimaal de opgegeven tijd wordt gewacht.
Accuracy and Timer Resolution

Timers will never time out earlier than the specified timeout value and they are not guaranteed to time out at the exact value specified. In many situations, they may time out late by a period of time that depends on the accuracy of the system timers.
http://qt-project.org/doc/qt-4.8/qtimer.html

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2012 21:19 ]

• StM

StM

Idd en er zijn wel trucjes om er om heen te werken, maar als je een standaard timer gebruikt ben je nu eenmaal gebonden aan je OS timers die bv op Linux volgens mij nog steeds op 100 hz draaien (of is de 1000hz optie inmiddels de default?)

Je kan ook zelf het verschil bijhouden en je timer daarop steeds bijsturen.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11 21:17
Hebben hier mensen een DASKeyboard? Ik zit zelf ook te denken om er eentje aan te schaffen.
Alleen twijfelgeval: Silent of niet, Professional of Ultimate & waar te kopen?

Kan iemand mij verlichten met zijn/haar ervaringen?
Las paar weken/maanden terug iemand (volgens mij FireSphere?) over de DASKeyboard?

Zo, na veel gelezen te hebben, heb ik Das Keyboard Model S : Ultimate US Silent besteld.
Hopelijk voor het weekend binnen :D.

[ Voor 17% gewijzigd door Ryur op 22-10-2012 22:33 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-11 18:35
Sebazzz heeft er een.

• dev10
  • Laatst online: 18-11 15:31
GoTCoast schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:02:
Zo, na veel gelezen te hebben, heb ik Das Keyboard Model S : Ultimate US Silent besteld.
Waar heb je hem besteld en hebben ze toevallig ook een Mac versie op voorraad? Ik wil ook graag een Das Keyboard gaan aanschaffen, maar die dingen zijn zo lastig te verkrijgen in Nederland.

• StM

StM

Zucht wie heeft bedacht dat het een goed idee was om in Debian standaard Avahi (Linux zeroconf / autodiscovery daemon) mee te installeren, zelf al kies je voor het meest minimale profiel om te installeren.... En uiteraard zonder config optie in je resolv.conf of iets.

Het heeft me een aardige tijd denken gekost waarom ik lokaal toch altijd van die sloomheid had bij het inloggen via ssh terwijl nslookup wel altijd loeisnel was. Tot ik het nu zat was en maar eens met strace de sshd daemon ging debuggen en zag dat hij met avahi connecte en een lookup op mn lan ip deed.

Doe dat soort dingen lekker als je een desktop profiel installeert. Of maak het op zn minst op een logische plek configureerbaar.

:X

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11 21:17
dev10 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:43:
[...]

Waar heb je hem besteld en hebben ze toevallig ook een Mac versie op voorraad? Ik wil ook graag een Das Keyboard gaan aanschaffen, maar die dingen zijn zo lastig te verkrijgen in Nederland.
Ik heb hem hier: http://www.getdigital.de/...s_Keyboard_Model_S/lng/en besteld. Duitse webshop, maar door vrijheid van goederen is het net zo goed Nederlands. Ik betaal zelfs 2%-punt minder BTW ;).
Alleen geen Mac-versie, zelfs niet de losse Mac-plugs.
Want dat kan je ook doen, gewoon een DAS kopen, maar dan zelf de knoppen vervangen ;).

[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 23-10-2012 06:45 ]

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
GoTCoast schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 06:45:
[...]

Ik heb hem hier: http://www.getdigital.de/...s_Keyboard_Model_S/lng/en besteld. Duitse webshop, maar door vrijheid van goederen is het net zo goed Nederlands. Ik betaal zelfs 2%-punt minder BTW ;).
Alleen geen Mac-versie, zelfs niet de losse Mac-plugs.
Want dat kan je ook doen, gewoon een DAS kopen, maar dan zelf de knoppen vervangen ;).
Ohh die silent is de brown switch versie. Daar moet ik ook maar eens naar kijken dan :P zocht nog een goede brown switch keyboard.
dev10 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:43:
[...]

Als je graag een Mac versie wilt kun je beter voor de http://www.getdigital.de/...del_S_Professional/lng/en gaan die heeft namelijk een Mac versie :).

[ Voor 28% gewijzigd door Rutix op 23-10-2012 08:04 ]

Nothing to see here!

• cpf_
Vandaag grote nood aan onze testing ancients, maar 1 is in vakantie, de andere ziek.
#FML

Dan maar zelf wat knoeien...

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-10 12:28
Bij ons zijn er ook een paar collega's ziek, enkelen naar school of te wel het is hier best wel leeg.
Ben echt ook niet echt topfit, maar fit genoeg om achter een bureau te zitten tikken.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik ben ook niet 100% vandaag. Zweten, koud, pfff.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• hylke94
Is iedereen vandaag ziek ofzo...

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik niet maar mijn code wel :+

/me debugt verder

[ Voor 3% gewijzigd door kenneth op 23-10-2012 09:50 ]

• hylke94
kenneth schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:50:
Ik niet maar mijn code wel :+

/me debugt verder
Zolang er maar geen errors uit komen ;)

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13
Hmm, gister even wat bezig geweest met Knockout. Wat een superhandige manier om je javascript minimaal te houden. I'm lovin' it :)

• hylke94
Struikrover schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:03:
Hmm, gister even wat bezig geweest met Knockout. Wat een superhandige manier om je javascript minimaal te houden. I'm lovin' it :)
En Knockout verwijdert onnodige regels met code? Of zet hij alles gewoon in één regel?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GoTCoast schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:02:
Hebben hier mensen een DASKeyboard? Ik zit zelf ook te denken om er eentje aan te schaffen.
Alleen twijfelgeval: Silent of niet, Professional of Ultimate & waar te kopen?

Kan iemand mij verlichten met zijn/haar ervaringen?
Las paar weken/maanden terug iemand (volgens mij FireSphere?) over de DASKeyboard?

Nice! ^^ Uiteraard wel even hier je ervaring delen als je hem hebt :P Pics or it didn't happen... XD

Heb zelf geen Das Keyboard, maar wacht al wel met smart (sinds voor de zomervakantie) op een Max Keyboard Nighthawk X8. Deze moet geïmporteerd worden uit de US of A, dus als hij al op voorraad is dan duurt het nog zeker 2-4 weken.
Pagina: 1 ... 194 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.