1
| //Many kittens died making this code work, DO NOT TOUCH IT! |
Je zou eigenlijk naar knockback moeten kijkenStruikrover schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:03:
Hmm, gister even wat bezig geweest met Knockout. Wat een superhandige manier om je javascript minimaal te houden. I'm lovin' it
Je hoort eigenlijk zelf wat inzet te tonenhylke94 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:07:
[...]
En Knockout verwijdert onnodige regels met code? Of zet hij alles gewoon in één regel?
[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 23-10-2012 10:27 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
lolD-Raven schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:13:
Comment in sourceode:
C#:
1//Many kittens died making this code work, DO NOT TOUCH IT!
Hier circuleert een killkitten.exe welke niets meer doet als een iisreset, en een geluidje afspelen van een shotgun en een kat
Ja, ik snap dat ik zelf ook wat moet doen. Dat had ik inmiddels ook al wel gedaan, maar misschien is het voor anderen makkelijker om meteen een beetje uitleg over het programma te gevenBtM909 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:16:
[...]
Je hoort eigenlijk zelf wat inzet te tonen, maar knockout is een MVVM pattern / library.
[ Voor 0% gewijzigd door BtM909 op 23-10-2012 10:27 ]
Haha. En hoe vaak per dag worden die geluiden dan afgespeeld? Of gebeurd dat random?Hoogie2004 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:16:
[...]
lol
Hier circuleert een killkitten.exe welke niets meer doet als een iisreset, en een geluidje afspelen van een shotgun en een kat
De afkorting staat voor Model-View-ViewModel ipv Model-View-ViewBtM909 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:16:
Je hoort eigenlijk zelf wat inzet te tonen, maar knockout is een MVVM pattern / library.
[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 23-10-2012 10:27 ]
Bij SharePoint development redelijk vaak, aangezien je op je devstation dan nog weleens dient te iisresetten i.v.m. dll's die vastgehouden worden en dergelijkehylke94 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:22:
[...]
Haha. En hoe vaak per dag worden die geluiden dan afgespeeld? Of gebeurd dat random?
Model-View-IeeuwModeljhuiting schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:23:
[...]
De afkorting staat voor Model-View-ViewModel ipv Model-View-View
Weet ikjhuiting schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:23:
[...]
De afkorting staat voor Model-View-ViewModel ipv Model-View-View

Maar blijkbaar wordt het stukje model niet meegekopieerd, terwijl het wel geselecteerd lijkt.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Daar twijfelde ik ook niet aan hoor, maar voor het geval iemand het even wil googelen en verkeerd uit komtBtM909 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:26:
[...]
Weet ikVoor het gemak heb ik het gekopieerd van de website:
Nee, want dan wordt het straks weer erg makkelijk om snel een vraag te stellen over iets wat je niet weet. De meest basale vraag die je stelt wordt direct beantwoord doordat je even googledhylke94 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:20:
[...]
Ja, ik snap dat ik zelf ook wat moet doen. Dat had ik inmiddels ook al wel gedaan, maar misschien is het voor anderen makkelijker om meteen een beetje uitleg over het programma te geven
Trouwens, wil je ook opletten dat je geen dubbelposts maakt binnen 24 uur. Als je als laatste hebt gereageerd kan je je laatste reactie wijzigen
Ok, dan doe ik het niet weerBtM909 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:29:
[...]
Nee, want dan wordt het straks weer erg makkelijk om snel een vraag te stellen over iets wat je niet weet. De meest basale vraag die je stelt wordt direct beantwoord doordat je even googled
Trouwens, wil je ook opletten dat je geen dubbelposts maakt binnen 24 uur. Als je als laatste hebt gereageerd kan je je laatste reactie wijzigen
Ooh ja, die had ik even gemist. Sorry, zal het de volgende keer weer in één post doen.
Wat is het voordeel dan ten opzichte van knockout? Of is het gewoon handig als je backbone gewend bent?BtM909 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:16:
[...]
Je zou eigenlijk naar knockback moeten kijken
Ik heb nog niet gekeken hoor, dus als het heel obvious op die website staat uitgelegd moet je dat maar zeggen
Wat is het voordeel dan ten opzichte van knockout? Of is het gewoon handig als je backbone gewend bent?Struikrover schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:32:
[...]
Wat is het voordeel dan ten opzichte van knockout? Of is het gewoon handig als je backbone gewend bent?
Ik heb nog niet gekeken hoor, dus als het heel obvious op die website staat uitgelegd moet je dat maar zeggen
Knockback is vooral interessant als je vanaf Backbone komt en niet graag dom-manipulaties wilt doen maar dat aan JQuery wilt overlaten.jhuiting schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:28:
[...]
Daar twijfelde ik ook niet aan hoor, maar voor het geval iemand het even wil googelen en verkeerd uit komtDat KnockBack project ziet er interessant uit, ga ik eens volgens op Github
Uiteraard zijn er ook voordelen als je vanaf Knockback afkomt, zie ook http://kmalakoff.github.com/knockback/#comparison_table
Trouwens, feli Struikrover
[ Voor 41% gewijzigd door BtM909 op 23-10-2012 15:39 ]
Ga ik doen, wss ook een review over schrijven denk ik.TheNephilim schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:09:
[...]
Nice! ^^ Uiteraard wel even hier je ervaring delen als je hem hebtPics or it didn't happen... XD
Enige nadeel voor jullie: ben bang dat mijn posts veel langer gaan worden omdat het zoveel beter typt!
Hopelijk voor het weekend binnen, maar heb er een hard hoofd in
@Dev10: als je de Ultimate versie hebt, maakt het niks uit of je de Macversie hebt of de Windowsversie. Bij de professional maakt het wel uit. Maar ik vind als je een DAS haalt dat het de Ultimate MOET zijn (ook mooi dat hij op voorraad is, itt de andere).
[ Voor 20% gewijzigd door Ryur op 23-10-2012 10:34 ]
Nice, ik ben zeer benieuwd. Jammer dat er in Nederland geen fatsoenlijke import shops zijn. Ik zou bijna zelf een webwinkel gaan beginnen met allerhande mechanische toetsenborden. Er is alleen geen cent te verdienen denk ik in die sector. En je moet voorraad hebben wil je sneller kunnen leveren, dat is de enige reden waarom mensen dan in Nederland bestellen en dat mag dan best voor een tientje meer.GoTCoast schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:33:
[...]
Ga ik doen, wss ook een review over schrijven denk ik.
Enige nadeel voor jullie: ben bang dat mijn posts veel langer gaan worden omdat het zoveel beter typt!
Hopelijk voor het weekend binnen, maar heb er een hard hoofd in. Gaat via DHL en die is nogal traag.
@Dev10: als je de Ultimate versie hebt, maakt het niks uit of je de Macversie hebt of de Windowsversie. Bij de professional maakt het wel uit. Maar ik vind als je een DAS haalt dat het de Ultimate MOET zijn (ook mooi dat hij op voorraad is, itt de andere).
---
Btw, stellen jullie per project (website, etc) kwaliteits eisen op of heb je daar een standaard 'checklist' voor?
Haha, geweldige taart!Struikrover schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:40:
[...]
Dankje. Neem een stukje nerd cake
[afbeelding]
Ik ben zelf een liefhebber van platte tobo's omdat ik dan mijn handen gewoon plat en recht kan houden, dus minder inspanning. Zeker als je lang moet typen is dat wel fijn.GoTCoast schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:33:
[...]
Ga ik doen, wss ook een review over schrijven denk ik.
Hopelijk voor het weekend binnen, maar heb er een hard hoofd in. Gaat via DHL en die is nogal traag.
Die DAS toetsenbord geeft mij een beetje een oldskool typewriter gevoel, dat je dus je handen omhoog aan het houden bent terwijl je je palm laat rusten. Hoe ervaar jij dat? Is dit een toetsenbord waar jij een hele dag op zou willen programmeren?
Korte vraag, maar zou niet misstaan als topic. Lijkt alsof het een discussiewaardig topic kan wordenTheNephilim schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:41:
Btw, stellen jullie per project (website, etc) kwaliteits eisen op of heb je daar een standaard 'checklist' voor?
Op school hebben wij 3 'oude' modellen DAS toetsenborden liggen, en ja, ik kan er hele dagen op werken.D-Raven schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:42:
[...]
Die DAS toetsenbord geeft mij een beetje een oldskool typewriter gevoel, dat je dus je handen omhoog aan het houden bent terwijl je je palm laat rusten. Hoe ervaar jij dat? Is dit een toetsenbord waar jij een hele dag op zou willen programmeren?
Ben heel benieuwd hoe het gaat met de nieuwe modellen. Ook al was het thuis altijd Apple toetsenborden, maar nu dus een DAS Keyboard.
Even een nieuw topic voor openen dus?BtM909 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:43:
[...]
Korte vraag, maar zou niet misstaan als topic. Lijkt alsof het een discussiewaardig topic kan worden
Dat viel mij ook meteen op bij vrijwel alle mechanische toetsenborden. Ze zijn een stuk hoger dan de meeste toetsenborden en hebben vaak geen polssteun. Bij die Nighthawk X8 zit dan wel een losse polssteun, maar ik weet nog eens niet wat ik daar van vind.D-Raven schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:42:
[...]
Ik ben zelf een liefhebber van platte tobo's omdat ik dan mijn handen gewoon plat en recht kan houden, dus minder inspanning. Zeker als je lang moet typen is dat wel fijn.
Maar... een polssteun kopen is zo'n probleem nog niet. Je kunt ze in alle soorten krijgen en zelfs van hout.
/me zoekt op de interwebs
Does a valid alternative exist to the DataGridView control?
[...]
why not use excel? its like datagridview, third party though, i use it and it works out like a charm..
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
kenneth schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:52:
Okay, ik ben DataGridView, DataGridViewComboBoxColumn en de hele meuk zat. Op zoek naar een third-party alternative.
[...]
Haha, briljant toch.kenneth schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:52:
* zoekt op de interwebs
'Does a valid alternative exist to the DataGridView control?
'why not use excel? its like datagridview, third party though, i use it and it works out like a charm..
Gefeliciteerd! ^^Struikrover schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:40:
[...]
Dankje. Neem een stukje nerd cake
[afbeelding]
Ik moet nu voor mijn stage Infragistics gebruiken, moet je wel een licentie voor betalen.kenneth schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:52:
Okay, ik ben DataGridView, DataGridViewComboBoxColumn en de hele meuk zat. Op zoek naar een third-party alternative.
[...]
Nu bezig met een chart, maar het is me nog maar onduidelijk hoe ik deze goed naar mijn wens aanpas.
Wij hebben een developer gehad die, om grafieken te tekenen in zijn applicatie, had bedacht dat je daarvoor het beste Excel icm met office automation kon gebruiken. Die applicatie is uiteindelijk als 'unrecoverable' afgeschreven.kenneth schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:52:
https://niels.nu
"I changed something in my web.config and it started to work!" JA WAT DAN????
</rant>
We are shaping the future
Bwahahahakenneth schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:52:
[...]
WinForms.kenneth schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:52:
Okay, ik ben DataGridView, DataGridViewComboBoxColumn en de hele meuk zat.
[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 23-10-2012 11:24 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
+1CodeCaster schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:23:
[...]
WinForms.Uitstervend beroep, toch zou ik graag met je willen ruilen. Ik kan maar niet wennen aan dat XAML.
Verwijderd
Wanneer ik wijzigingen moet aanbrengen in winforms applicaties voel ik me als een holbewoner die 2 stenen tegen elkaar aan het slaan is
Datagrids moeilijk?
1
| <DataGrid ItemsSource="{Binding Collection}" /> |
Moet er een combobox in?
1
| <DataGridComboBoxColumn ItemsSource="{Binding othercollection}" /> |
Have fun with winforms
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 11:36 ]
Echt super blij mee, kan ik gewoon snel een functioneel uiterlijk in elkaar flansen, kan er daarna iemand anders naar kijken om het te stylen.
Sowieso is het hele XAML gebeuren echt super mooi, al is het soms wel erg verbose.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Klopt, ik moet thuis nog eens aan de slag met een degelijk MVVM-framework zoals Caliburn Micro (codeplex).Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:32:
Jullie vinden XAML+MVVM niet slecht, jullie hebben er gewoon nooit mee leren werken
Dat kloptVerwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:32:
Codecaster en deathraven: Jullie vinden XAML+MVVM niet slecht, jullie hebben er gewoon nooit mee leren werken
Er staat hier ook nog steeds een cursus WPF/XAML in de planning. Ongeacht dat MS het graag een snelle dood wil laten sterven, its here to stay.
Gewoon doen! Scheelt je echt veel tijd en energie.CodeCaster schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:55:
[...]
Klopt, ik moet thuis nog eens aan de slag met een degelijk MVVM-framework zoals Caliburn Micro (codeplex).
Dit soort onderzoek zou meer gesubsideerd moeten worden door de werkgevers. Gewoon een x aantal uur per jaar zelfstudie, onder werktijd wel te verstaan.
Verwijderd
Zelfs geen speciale externe frameworks nodig. Standaard XAML voor het silverlight scenario in jouw link waarmee jij zoveel moeite had:CodeCaster schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:55:
[...]
Klopt, ik moet thuis nog eens aan de slag met een degelijk MVVM-framework zoals Caliburn Micro
1
2
| <ComboBox ItemsSource="{Binding Collection}" SelectedItem="{Binding SelectedItem}" /> <ComboBox ItemsSource="{Binding SelectedItem.SubCollection}" /> |
Niets delegates, events, eventargs, interfaces. Gewoon een extra property in je viewmodel om selecteditem bij te houden
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ik krijg dat! Er wordt zelfs van je verwacht dat je minstens 10 trainingsdagen per jaar opneemt.GateKeaper schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:01:
[...]
Dit soort onderzoek zou meer gesubsideerd moeten worden door de werkgevers. Gewoon een x aantal uur per jaar zelfstudie, onder werktijd wel te verstaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Alex) op 23-10-2012 12:08 ]
Het ging om een lijst die niet hard gekoppeld was. De bovenste ComboBox bevatte een object, wiens ID ik moest gebruiken om via een service de lijst voor dropdown 2 op te vragen. Ik kon dat object niet uitbreiden, omdat dat een gegenereerde databaseklasse was. Als ik dat toch deed (want ik heb die richting inderdaad ook geprobeerd), kon het object niet worden opgeslagen. En er waren geen [Ignorexxx]-attributen beschikbaar om dat te voorkomen. Ik mis dus echt het 'VM'-gedeelte uit MVVM.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:06:
[...]
Zelfs geen speciale externe frameworks nodig. Standaard XAML voor het silverlight scenario in jouw link waarmee jij zoveel moeite had:
XML:
1 2 <ComboBox ItemsSource="{Binding Collection}" SelectedItem="{Binding SelectedItem}" /> <ComboBox ItemsSource="{Binding SelectedItem.SubCollection}" />
Niets delegates, events, eventargs, interfaces. Gewoon een extra property in je viewmodel om selecteditem bij te houden
GateKeaper schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:05:
Kennisverbreding is goed voor de motivatie van de werknemer (tenzij tegen zijn zin in). Ook dingen die je niet direct kunt toepassen, kunnen dus toch je werk(sfeer) positief beïnvloeden.
[ Voor 30% gewijzigd door CodeCaster op 23-10-2012 12:13 ]
Die heb ik paar weken terug ook gekocht
@ BtM909: Knockback ziet er ook wel fancy uit. Zo moeilijk kiezen bij een nieuw project
Ehh, dat lukt me ook nog wel met WinForms hoorVerwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:32:
Datagrids moeilijk?
XML:
1 <DataGrid ItemsSource="{Binding Collection}" />
Moet er een combobox in?
XML:
1 <DataGridComboBoxColumn ItemsSource="{Binding othercollection}" />
Have fun with winforms
De problemen zitten hem hier in de uitbreidbaarheid en de brakke subclass (NRE
WPF/XAML/MVVM lijkt me heel mooi, het is helaas geen optie voor dit project. Ga ik in mijn vrije tijd wel mee aan de slag binnenkort, ben nu thuis vooral bezig met DI, MVP en ASP.NET MVC.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Wat blijkt nou? De NullReferenceException die diep uit de krochten van Microsoft.Office.SharePoint kwam en waar de eventlogs vol stonden met URLs naar services die errors zouden geven, bleken te komen door... een permissions-fout. Terwijl ik nota bene Domain Admin, Enterprise Admin en Farm Admin ben
Maar onze devserver wil niet meer starten, hij kan de kernel niet meer vinden die in de grub config staat.
Zo maar eens het serverhok in
Hihi, ik moet altijd zo lachen om jouw SharePoint rantsAlex) schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:21:
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH Klote-SharePoint
Wat blijkt nou? De NullReferenceException die diep uit de krochten van Microsoft.Office.SharePoint kwam en waar de eventlogs vol stonden met URLs naar services die errors zouden geven, bleken te komen door... een permissions-fout. Terwijl ik nota bene Domain Admin, Enterprise Admin en Farm Admin ben
Dankzij jouw posts doe ik er op mijn werk alles aan om te voorkomen dat ik iets met SharePoint te maken krijg
Kater? Eerst water, de rest komt later
Heb vrij weinig ervaring met Sharepoint, daarnaast doe ik weinig met .net, en de verhalen die ik in dit topic tegen ben gekomen hebben mij doen besluiten om het niet te gaan doen.
Binnenkort mijn baas ff lief aankijken of ik op een SP project mag komen
@CodeCaster: als er één MVVM framework is dat je snel oppakt is het inderdaad Caliburn.Micro, het werkt heerlijk. Ik kan me helemaal vinden in hun motto "convention over configuration" (mits te overriden).
--
Na het binnenhalen van 70-511 heb ik vanochtend ook 70-516 gehaald, was eigenlijk best makkelijk. Ging voornamelijk over Entity Framework en LINQ. Wel frappant dat je nu dus Linq to SQL hebt, Entity Framwork 4.0 en Entity Framework 4.1 waar het weer anders werkt
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Als je teveel moet gaan aanpassen / afschermen / weetikveel dan is het echt niet meer leuk en wordt SharePoint een beetje een draak van een product om mee te werken. SharePoint is een middel, geen doel, en daar gaat volgens mij het meeste mis.
GefeliciteerdDown schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:21:
Na het binnenhalen van 70-511 heb ik vanochtend ook 70-516 gehaald, was eigenlijk best makkelijk. Ging voornamelijk over Entity Framework en LINQ. Wel frappant dat je nu dus Linq to SQL hebt, Entity Framwork 4.0 en Entity Framework 4.1 waar het weer anders werkt
Tussen EF 4.0 en 4.1 zit toch niet zo extreem veel verschil? Ik heb in ieder geval nog geen grote verschillen gevonden. Overigens is EF 5.0 ook al uit
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dank. Alleen nog 70-513 even doen en dan MCPD. Gelukkig heb ik al best veel WCF kennis dus dat komt wel goed. Op zich valt het verschil tussen 4.0 en 4.1 wel mee, alleen hebben ze de DbContext geïntroduceerd wat weer een wrapper om ObjectContext is (die protected is).Woy schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:26:
[...]
Gefeliciteerd
Tussen EF 4.0 en 4.1 zit toch niet zo extreem veel verschil? Ik heb in ieder geval nog geen grote verschillen gevonden. Overigens is EF 5.0 ook al uit
Overigens hebben ze ook Entity Framework Power Tools. Kun je vanuit het context menu in je project code genereren voor een database, maar dan op de "code first" manier, dus met POCO's en de Fluent Api
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Verwijderd
Dat is net wat ik dacht maar ik wil later eigenlijk WEL voor Sharepoint gaan ontwikkelen. Nu, als developer alleen moet het redelijk tegenvallen maar volgens de teamleider zat het leukste van de job in het langsgaan bij de klant en de "business processen" omzetten in een programma als SharePoint.Haan schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:04:
[...]
Hihi, ik moet altijd zo lachen om jouw SharePoint rants![]()
Dankzij jouw posts doe ik er op mijn werk alles aan om te voorkomen dat ik iets met SharePoint te maken krijg
Ik wil dus later liever analyst worden dan puur developer en ik denk dat dit voor SharePoint een leuke uitdaging kan zijn.
Also: de "SharePoint"-sector is blijkbaar niet slecht betaald
Dat is ook onwijs leuk, maar dat moet voor ieder stuk software. Als je krampachtig iedere probleem in SharePoint gaat oplossen, word je daar niet vrolijk van. Iets met een probleem en een hamer.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:40:
het leukste van de job in het langsgaan bij de klant en de "business processen" omzetten
Dat ook. Je moet niet gaan SharePointen als je eigenlijk de kans van business analyst op wil. Dan kun je beter iets met Dynamics CRM gaan doen ofzo.CodeCaster schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:42:
[...]
Dat is ook onwijs leuk, maar dat moet voor ieder stuk software. Als je krampachtig iedere probleem in SharePoint gaat oplossen, word je daar niet vrolijk van. Iets met een probleem en een hamer.
[ Voor 107% gewijzigd door Alex) op 23-10-2012 15:01 ]
CRM? Business Analyst? CRM is maar 1 van de vele IT gebieden in een bedrijf, zelfde voor een intranet (Sharepoint bv). Kies een gebied wat je leuk vind en richt je daar op. Denk alleen wel in business processes en niet in IT producten.Alex) schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:46:
En het feit dat SharePoint gewoon een draak van een product is. En de resources die het vraagt zijn gewoon niet leuk meer, ik heb hier een Core i7 staan met 8 GB RAM, en nog gaat mijn VM als een slak.
[...]
Dat ook. Je moet niet gaan SharePointen als je eigenlijk de kans van business analyst op wil. Dan kun je beter iets met Dynamics CRM gaan doen ofzo.
Verwijderd
Valt wel mee... Ga gewoon voor wat je al gewend ben en ga alleen naar knockback als je backbone en JS templating (vanuit native _underscore of iets ala iCanHaz) wilt toevoegen.Struikrover schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:51:
W00t, zoveel felicitaties ;0. Liever had ik vandaag een beetje lopen devven dan bezoek krijgen en een tentamen maken. Allemaal zoveel stress.
@ BtM909: Knockback ziet er ook wel fancy uit. Zo moeilijk kiezen bij een nieuw project
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dat ja, ik kon zo snel ff niet meer op die naam komen (IDE). Bedankt. Nou kan ik weer verder zoeken.
edit: https://github.com/ajaxorg/cloud9#readme
[ Voor 60% gewijzigd door BtM909 op 23-10-2012 16:09 ]
1. 2. 3.
4. 5. 6.
was... echter moet het:
1. 3. 5.
2. 4. 6.
zijn!
Ik was wel weer eens toe aan een dergelijke braincracker!
---
De kapper al weer bezet, op vrijdag. Ik dacht nu eindelijk eens op tijd te zijn met reserveren
https://github.com/ajaxorg/cloud9/Hydra schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:08:
Cloud9 kun je niet op je eigen server zetten toch?
#edit
Blijkbaar was ik te laat hiermee ^.^
[ Voor 10% gewijzigd door cpf_ op 23-10-2012 16:22 ]
Ah, da's cool, dat wist ik niet.BtM909 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:08:
Volgens mij wel!
edit: https://github.com/ajaxorg/cloud9#readme
Hmmm, ik kan ze ook gewoon anders sorteren van te voren
Ik weet namelijk welke merken in het lijstje komen te staan en dat ik drie kolommen heb. Aan de andere kant, mocht er wat toegevoegd worden, klopt er geen hout meer van
Choose your weapon:TheNephilim schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:10:
[...]
was... echter moet het:
1. 3. 5.
2. 4. 6.
zijn!
[...]
a) :nth-child()
b) Javascript
c) "Pech voor ontwerper"
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik ben momenteel vaak niet thuis en mijn websites zijn nog in ontwikkeling. Ik heb het al regelamtig meegemaakt dat ik 's avonds de website update en de volgende dag op stage/werk erachter kom dat er een bug inzit. Ik wordt dan de hele dag platgemaild (error-report) en kan het eind van de middag/'s avond pas goed maken als ik weer thuis ben.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:16:
Waarom wil je eigenlijk een online IDE?
Dan hebben de bezoekers er dus de hele dag last van...
Want fixen doe je rechtstreeks op productie?hylke94 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:19:
Ik ben momenteel vaak niet thuis en mijn websites zijn nog in ontwikkeling. Ik heb het al regelamtig meegemaakt dat ik 's avonds de website update en de volgende dag op stage/werk erachter kom dat er een bug inzit. Ik wordt dan de hele dag platgemaild (error-report) en kan het eind van de middag/'s avond pas goed maken als ik weer thuis ben.
Dan hebben de bezoekers er dus de hele dag last van...
Verwijderd
Dat dacht ik dus ookHydra schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:21:
[...]
Want fixen doe je rechtstreeks op productie?
De kleinere fouten wel (verkeerde include e.d.). Grotere doe ik eerst local.Hydra schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:21:
[...]
Tuurlijk, remote debuggers zijn er toch niet voor niks?Hydra schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:21:
[...]
Verwijderd
Dat was maar een voorbeeld. Momenteel ben ik vooral bezig met de admin-onderdelen. Die zijn per gebruiker weer anders en soms vergeet ik wel eens om te testen met een bepaald testaccount (verschillende accounts om de verschillende 'soorten' users te testen). In productie kom je er dan achter dat het voor die ene gebruiker niet helemaal goed gaat en de rest dus wel.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:25:
En hoe komt het dat een pagina met een verkeerde include in je productie-omgeving terechtkomt? Dat lijkt me toch een error die opvalt wanneer je de website test?
Ik ga voor dropbox. Versie beheer, en 2 way sync.phex schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:28:
Bovendien als je live je bugs fixt hoe heb je dan je code gesynchroniseerd met de ontwikkelomgeving?
Tuurlijk, testen is voor watjesHydra schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:21:
[...]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
De bestanden die ik dan online aanpas (is dan meestal maar 1 of 2), download ik thuis weer en gaan de test-omgeving in. Dan ga ik van daaruit de workarounds op een nette manier invoeren.phex schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:28:
Bovendien als je live je bugs fixt hoe heb je dan je code gesynchroniseerd met de ontwikkelomgeving?
Firesphere schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:30:
[...]
Tuurlijk, testen is voor watjes slechte programmeurs.
Woord van 2012? Programateurs.Manuel schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:31:
[...]
Tuurlijk, testen is voor watjes slechte programmeurs.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.