De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 196 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.393 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 20:59

StM

GateKeaper schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:29:
[...]

Ik ga voor dropbox. Versie beheer, en 2 way sync. :+ O-)
Ik moet zeggen, ik heb dat pas opgezet voor een paar hele simpele websites bestaande uit een paar tekstpagina's en een CMS van wel 50 regels code en ik ben verbaasd hoe goed het eigenlijk werkt. Binnen een paar seconde zijn je wijzigingen gesynced.

Het zijn dan ook wel websites waarvan het niet boeit dat ze plat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GateKeaper schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:34:
[...]

Woord van 2012? Programateurs.
Ik stem voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 08:58
Toch zou ik iets van versiebeheer aanraden. Niet dat het alles oplost maar je tenminste bijhouden wat waar gewijzigd is.

Maar misschien moet je eerst een keer alles goed stukmaken voordat je er de waarde van ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

phex schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:37:
Toch zou ik iets van versiebeheer aanraden. Niet dat het alles oplost maar je tenminste bijhouden wat waar gewijzigd is.

Maar misschien moet je eerst een keer alles goed stukmaken voordat je er de waarde van ziet.
Trust me, er zijn mensen die zelfs version control stuk weten te maken ;w :F

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
hylke94 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:22:
De kleinere fouten wel (verkeerde include e.d.). Grotere doe ik eerst local.
Dat doe je ook maar totdat je daarbij een fout maakt en de productie DB wegknikkert. Wat kan er nu misgaan bij een simpele correctie in een update statement? ;)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Subversion? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Firesphere schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:38:
[...]

Trust me, er zijn mensen die zelfs version control stuk weten te maken ;w :F
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Alles is beter dan geen sourcecontrol. Behalve Visual SourceSafe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

CVS? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet mij daar ook nog eens mee bezig houden. Het probleem is dat ik geen zin heb om zelf een git-server op te zetten en dus op zoek ben naar een online git-tool (zoiets als GitHub dus). Het nadeel van GitHub is dat je gratis enkel opensource-projecten kan gebruiken...

Edit: Ik heb wel al eens via een gratis versie van
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:42:
Ik gebruik bitbucket voor mijn schoolprojectjes. Gratis tot 5 users, ook closed source.
Dan zal ik daar eens naar kijken.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Hydra schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:40:
[...]

Alles is beter dan geen sourcecontrol. Behalve Visual SourceSafe.
Eens, alleen ik had in oudere versie van subversion ook wel eens dat de repos spontaan overleed. Waarschijnlijk omdat elke folder zijn eigen data bijhield ipv de centrale data nu.

Was onmogelijk om te reverten, kon enkel een export maken en een nieuwe repos aanleggen. Weg revisies :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:41:
Ik moet mij daar ook nog eens mee bezig houden. Het probleem is dat ik geen zin heb om zelf een git-server op te zetten en dus op zoek ben naar een online git-tool (zoiets als GitHub dus). Het nadeel van GitHub is dat je gratis enkel opensource-projecten kan gebruiken...
Hint: BitBucket ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik bitbucket voor mijn schoolprojectjes. Gratis tot 5 users, ook closed source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik gebruik gewoon een SVN repository die op m'n Dropbox staat en dat werkt gewoon echt extreem simpel. Ik heb me nog niet verdiept in GIT (gewoon niet nodig gehad, ik programmeer niet zoveel meer tegenwoordig en op kantoor gebruiken we gewoon nog SVN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:32
Sourceforge.net ligt plat.......
EDIT: Eigenlijk ligt alles van Geeknet plat.
Nooit verwacht van sourceforge, en de laatste tijd was de site al behoorlijk traag. Hopelijk kommen er snel wat servers en of internet connectie bij.

[ Voor 75% gewijzigd door LEDfan op 23-10-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

phex schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:42:
[...]

Eens, alleen ik had in oudere versie van subversion ook wel eens dat de repos spontaan overleed. Waarschijnlijk omdat elke folder zijn eigen data bijhield ipv de centrale data nu.

Was onmogelijk om te reverten, kon enkel een export maken en een nieuwe repos aanleggen. Weg revisies :(
Wss ben je dan zonder het via de svn tool te doen gaan moven, renamen en dat soort ongein. Door dat .svn foldertje dat in iedere map zit kan je dan de meest vreselijke ellende krijgen ja. Gelukkig heeft git 1 centrale .git folder in de root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Github kun je als student ook 5 gratis private repos krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Waarschijnlijk online een bugfix gedaan;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
StM schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:43:
[...]

Wss ben je dan zonder het via de svn tool te doen gaan moven, renamen en dat soort ongein. Door dat .svn foldertje dat in iedere map zit kan je dan de meest vreselijke ellende krijgen ja. Gelukkig heeft git 1 centrale .git folder in de root.
Jup dat was ook het probleem. Nu kun je dat wel doen. Svn heeft ook sinds versie 1.6 (oid) een centrale svn folder.

Scheelt enorm als je een map van de ene repos naar een andere wilt moven. Kun je nu gewoon in je OS doen zonder dat beide repos dood gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Als student kan je bij Bitbucket trouwens ook onbeperkt private repo's krijgen (dat is sowieso ook al standaard, als niet student), maar als student kan je ook nog onbeperkt aantal gebruikers toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

phex schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:44:
[...]

Jup dat was ook het probleem. Nu kun je dat wel doen. Svn heeft ook sinds versie 1.6 (oid) een centrale svn folder.

Scheelt enorm als je een map van de ene repos naar een andere wilt moven. Kun je nu gewoon in je OS doen zonder dat beide repos dood gaan :)
Hmm ik zit nog steeds met die klote .svn mapjes en ik gebruik al een poosje weer svn 1.7. Is dat een losse instelling of moet je je repo's / server upgraden? SVN is hier eigenlijk enkel nog voor de legacy projecten want dit voorjaar zijn we naar git (Gitlab _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_) gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
StM schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:47:
[...]

Hmm ik zit nog steeds met die klote .svn mapjes en ik gebruik al een poosje weer svn 1.7. Is dat een losse instelling of moet je je repo's / server upgraden?
Volgens mij moet je de SVN server upgraden. Maar de client zelf doet de conversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

hylke94 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:13:
Is er ook iemand die ervaring heeft met ShiftEdit (http://shiftedit.net/)?
Ok nu is het klaar :)

Dit topic is primair bedoeld als uitlaatklep. Ik snap dat je relatief nieuw bent, maar het is niet de bedoeling om je losse vragen hier neer te plempen. Voor specifieke vragen (waar bovenstaande echt onder valt) kan je, na onderzoek op GoT en Google, een nieuw topic openen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

cpf_ schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:39:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Ik niet, collega. Ik mocht een halve dag spenderen aan alles weer terug te krijgen.

Hij vond het blijkbaar een goed idee om een live-versie naar lokaal te trekken. Over de development versie heen (waar wijzigingen in stonden), en daarbij ook "even" de complete svn-directories te overschrijven met lege waardes.

Om vervolgens alles in te checken.

Dat ging dus niet meer. Hele project was 1 groot conflict geworden. Opnieuw uitchecken lukte ook niet meer door allerlei vage conflicts.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpf_
Firesphere schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:06:
[...]

Ik niet, collega. Ik mocht een halve dag spenderen aan alles weer terug te krijgen.

Hij vond het blijkbaar een goed idee om een live-versie naar lokaal te trekken. Over de development versie heen (waar wijzigingen in stonden), en daarbij ook "even" de complete svn-directories te overschrijven met lege waardes.

Om vervolgens alles in te checken.

Dat ging dus niet meer. Hele project was 1 groot conflict geworden. Opnieuw uitchecken lukte ook niet meer door allerlei vage conflicts.
Klinkt fijn XD
Moet ik zelf ook eens uittesten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Wat dat betreft heeft .svn best wel een gebruiksaanwijzing ja. Als je die respecteert is er weinig mis mee, hoewel ik in het verleden ook leuke ellende ermee heb gehad. In svn kan je ook van onder linux/osx 2 files inchecken met dezelfde naam in verschillende casing (logisch). Als je die dan uitchecked onder windows is je lokale repo ook gewoon fucked. En zonder dat iemand vanaf een linux/osx client een nieuwe revisie commit zonder die files ga je het ook nooit meer werkend krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
:O Wij draaien hier nog op 1.6.12, echt een ramp!

xxxxxxxx@xxxxxxxx:/www/htdocs/xxxxxxxx/xxxxxxxx/app$ svn help
usage: svn <subcommand> [options] [args]
Subversion command-line client, version 1.6.12.

Beetje het probleem is dat de onze "systeembeheerder" niet wil updaten naar SVN 1.7 of naar Git omdat hij dan eerst een dist-upgrade moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:04
LEDfan schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:42:
Sourceforge.net ligt plat.......
EDIT: Eigenlijk ligt alles van Geeknet plat.
Nooit verwacht van sourceforge, en de laatste tijd was de site al behoorlijk traag. Hopelijk kommen er snel wat servers en of internet connectie bij.
Up! Zat er ongeveer een uur op te wachten omdat ik niets beters te doen had. Nu nog 10 minuten wachten op een download (gaat met 150 KB/s van server 2, de eerste deed 10 KB/s, dafuq?)

Edit: Nu staan er ineens veel meer mirrors. Eentje uit Duitsland doet hier in ieder geval > 2MB/s en is gewoon in 20 seconde klaar :) Voelde me al zo'n inbeller :P

[ Voor 13% gewijzigd door marcop23 op 23-10-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Solopher schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:10:
We geloven je zonder "svn help"-dump ook wel hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
marcop23 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:12:
[...]

Up! Zat er ongeveer een uur op te wachten omdat ik niets beters te doen had. Nu nog 10 minuten wachten op een download (gaat met 150 KB/s van server 2, de eerste deed 10 KB/s, dafuq?)
Ik zat ook te wachten tot ik iets kon downloaden. Dan maar een andere git viewer gedownload. Maar die heeft tijdens de installatie al 20 keer mijn root paswoord gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:32

Beetje het probleem is dat de onze "systeembeheerder" niet wil updaten naar SVN 1.7 of naar Git omdat hij dan eerst een dist-upgrade moet doen.
Je kan toch gerust je client al updaten naar 1.7? Dat heb ik ook gedaan, terwijl de server nog op 1.6.x draait. Zo heb ik toch al tenminste een aantal verbeteringen van 1.7. Je moet dan wel even een nieuwe checkout doen, want hij doet geen automatische upgrade van je working copy. Upgrade van de working copy is niet automatisch, maar manueel: gewoon even svn upgrade uitvoeren. Zie release notes van svn 1.7
@StM hieronder: dat had ik net zelf ook weer ontdekt. Mijn upgrade naar 1.7 is blijkbaar alweer lang geleden :)

[ Voor 11% gewijzigd door Otherside1982 op 23-10-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Zelfs dat hoeft niet:
Subversion 1.7 introduces substantial changes to the working copy format. In previous releases of Subversion, Subversion would automatically update the working copy to the new format when a write operation was performed. Subversion 1.7, however, will make this a manual step. Before using Subversion 1.7 with their working copies, users will be required to run a new command, svn upgrade to update the metadata to the new format. This command may take a while, and for some users, it may be more practical to simply checkout a new working copy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ah, op deze manier is MIT dus weer nummer 1 in de Dropbox spacerace: http://blog.burtonthird.com/?p=81

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:57
Hint: Je kan via je studentenemailadres een abbo krijgen van 5 prive projectjes op GH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Hmmmm.... de ps3 "eindelijk" gekraakt.. Nu maar hopen dat de cheaters weg blijven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Sh4wn schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:24:
Ah, op deze manier is MIT dus weer nummer 1 in de Dropbox spacerace: http://blog.burtonthird.com/?p=81

:')
Pff leuk schooltje, misschien moeten ze hun tijd in iets nuttigs besteden. Wel weer typisch haantjes gedrag van de Amerikanen :P Hoop dat ze gebanned worden voor het maken van fake email adressen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Gezien de oprichter van Dropbox op MIT heeft gezeten zal dat wel meevallen denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:40
Nog 18 pagina's te gaan voor de geboorte van de derde iteratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hoeveel pagina's is 1 iteratie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
801

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nog 208 te gaan man! Niks geen 18! (En waarom 801?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Oh, ik snap 'm al. De aatal pagina's ligt ook aan je voorkeuren. ;)

Nog 500 reacties te gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Martindo op 23-10-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:58

Kan nog leuker. ;)
Onze SVN server draait op 1.3 op Ubuntu (rest van de servers draaien Suse).
Onze (paar maanden oude) buildserver heeft versie 1.5. Alleen Hudson laat zich niet daar op instellen en werkt intern met de laatste (1.7 dus).
Had ik het lokaal leuk werkend om een release te doen met maven, lukt dat dus niet meer :/
(Hudson doet de initiele checkout, maven de checkin van de nieuwe versie, wat dus niet lukt)

Het verzoek "upgrade de client op onze buildserver" is nu een wijziging die ooit een keer opgepakt gaat worden.
En collega's ondervinden dat ook TortoiseSVN en Eclipse ook last kunnen hebben van "incompatibiliteit".

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Volgens mij heb ik een bug in m'n loadwarning systeem... met een load van 0.05 krijg ik een "ONOES" e-mail dat de load boven de 100% ligt (Ja, hij kan tot 200%)
*edit*
_O- _O- _O-
Het is de cronjob zelf, die op het moment van scannen een peak-load van exact 100% genereerd!

Hmmm, waarom eigenlijk, deed'ie eerder nooit. Nou ja, load-limit maar even aangepast naar 101%

[ Voor 40% gewijzigd door Firesphere op 23-10-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
SPee schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:58:
[...]

Kan nog leuker. ;)
Onze SVN server draait op 1.3 op Ubuntu (rest van de servers draaien Suse).
Onze (paar maanden oude) buildserver heeft versie 1.5. Alleen Hudson laat zich niet daar op instellen en werkt intern met de laatste (1.7 dus).
Had ik het lokaal leuk werkend om een release te doen met maven, lukt dat dus niet meer :/
(Hudson doet de initiele checkout, maven de checkin van de nieuwe versie, wat dus niet lukt)

Het verzoek "upgrade de client op onze buildserver" is nu een wijziging die ooit een keer opgepakt gaat worden.
En collega's ondervinden dat ook TortoiseSVN en Eclipse ook last kunnen hebben van "incompatibiliteit".
Argh, het kan dus nog trager haha :P.
Vind je ondertitel er eigenlijk wel bij passen: "let the past be the past." _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
GoTCoast schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:33:
[...]

Ga ik doen, wss ook een review over schrijven denk ik.
Enige nadeel voor jullie: ben bang dat mijn posts veel langer gaan worden omdat het zoveel beter typt!

Hopelijk voor het weekend binnen, maar heb er een hard hoofd in :(. Gaat via DHL en die is nogal traag.

@Dev10: als je de Ultimate versie hebt, maakt het niks uit of je de Macversie hebt of de Windowsversie. Bij de professional maakt het wel uit. Maar ik vind als je een DAS haalt dat het de Ultimate MOET zijn (ook mooi dat hij op voorraad is, itt de andere).
Late reactie waarom zou je een Ultimate kopen (behalve de voorraad dan ;))? Geen redenen is een beetje meh vooral omdat ik weinig verschil zie tussen professional en ultimate behalve dan dat de ultimate geen keys erop gedrukt heeft >.>

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Rutix schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:55:
[...]

Late reactie waarom zou je een Ultimate kopen (behalve de voorraad dan ;))? Geen redenen is een beetje meh vooral omdat ik weinig verschil zie tussen professional en ultimate behalve dan dat de ultimate geen keys erop gedrukt heeft >.>
Omdat ik juist niet snap waarom je een DASKeyboard koopt met letters erop?
De DASKeyboards zijn oorspronkelijk ontstaan juist omdat mensen toetsenborden zonder letters erop wilde hebben. Dan kan je sowieso beter een goedkoper ander mechanisch merk kopen (lees 30/40 euro minder).

Daarnaast (zoals ze op het werk zeggen: hou ik van SM O-) ) wil ik DVORAK proberen, en dat gaat makkelijk op een leeg toetsenbord met DVORAK papiertje ervoor/ernaast dan op een QWERTY DVORAK proberen te typen.
Rutix schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:02:
[...]

Zoals ? Er zijn bijna geen goedkope brown switches mechanische keyboards :). Ken wel andere zoals WASD (Ook duur omdat je het moet importeren), Filco (duurder dan DAS) dus tell me welke goedkope brown switch keyboard ik kan komen en ik deel je mening :P.
Ohja, de goedkopere die ik had gezien waren black switches. ;)
Maar toch, ik heb voor Ultimate gekozen, lang getwijfeld, maar ach; je bent een nerd of je bent het niet ( O-) )

[ Voor 24% gewijzigd door Ryur op 23-10-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
GoTCoast schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:00:
[...]

De DASKeyboards zijn oorspronkelijk ontstaan juist omdat mensen toetsenborden zonder letters erop wilde hebben. Dan kan je sowieso beter een goedkoper ander mechanisch merk kopen (lees 30/40 euro minder).

Daarnaast (zoals ze op het werk zeggen: hou ik van SM O-) ) wil ik DVORAK proberen, en dat gaat makkelijk op een leeg toetsenbord met DVORAK papiertje ervoor/ernaast dan op een QWERTY DVORAK proberen te typen.
Zoals ? Er zijn bijna geen goedkope brown switches mechanische keyboards :). Ken wel andere zoals WASD (Ook duur omdat je het moet importeren), Filco (duurder dan DAS) dus tell me welke goedkope brown switch keyboard ik kan komen en ik deel je mening :P.

Die Dvorak is een valide punt ;). Alleen gebruik ik geen drovak en is het dus per persoon verschillend :D

[ Voor 5% gewijzigd door Rutix op 23-10-2012 21:03 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

GoTCoast schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:00:
[...]

Dvorak typen O+
De lol om collega's te zien worstelen met "WTF is dit?": priceless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Firesphere schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:04:
[...]

Dvorak typen O+
Ik laat sowieso niet mijn collega's op mijn laptop typen ;).
Dat is een enorm autistisch trekje van mij, van mijn laptop moeten ze gewoon afblijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Interessant artikel van iemand die z'n Bluray speler reverse engineerde: http://www.trapbit.com/reports/blueray-blues-1.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Firesphere schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:04:
[...]

Dvorak typen O+
Ik ben Dvorak niet gewend (of is het gewent :P? te laat op de avond :+ ) en ook geen zin om te switchen tbh. Zie het nut er niet van in.
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:14:
Interessant artikel van iemand die z'n Bluray speler reverse engineerde: http://www.trapbit.com/reports/blueray-blues-1.pdf
/me Puts this on to read list
:) thanks morgen eens lezen

[ Voor 30% gewijzigd door Rutix op 23-10-2012 22:43 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Rutix schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:41:
[...]

gewend (of is het gewent :P? te laat op de avond :+ )
Ezelsbruggetje:
Ik wende eraan of ik wente eraan?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterKvG
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:59
gewendt natuurlijk!

- Somnox, 's werelds eerste slaaprobot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort mijn eerste mechanisch toetsenbord kopen maar heb nog geen idee het welke. Ik heb het liefst van al een blanco tenkeyless keyboard. Tot nu toe is er nog maar 1 kanshebber: de Filco Majestouch ninja al heeft die ook tekst op de zijkant van de toetsen en is deze ook nog altijd iets te groot (home, pageUp, ... en pijltjestoetsen toetsen heb ik niet nodig)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Martindo schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:14:
Oh, ik snap 'm al. De aatal pagina's ligt ook aan je voorkeuren. ;)

Nog 500 reacties te gaan.
Zullen we het topic niet laten verzanden in een aftelreeks... If so, dan betwijfel ik of de rebootsequence überhaupt gaat werken ;)

Misschien gaan we gewoon door, misschien gaan we wel (net zoals met kentekens) eerder een klap erop geven ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:33

CoolGamer

What is it? Dragons?

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:14:
Zeker een interessant artikel. Zeker om te zien dat dit project uiteindelijk langer dan een jaar geduurd heeft. Zo tijdrovend zou je het van te voren niet inschatten.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:56:
Tot nu toe is er nog maar 1 kanshebber: de Filco Majestouch ninja
Leopold heeft de tenkeyless Otaku met Red, Blue en Brown switches.
iets te groot (home, pageUp, ... en pijltjestoetsen toetsen heb ik niet nodig)
Als je Topre (hybride) switches geen probleem vindt, is hun blanco happy hacker keyboard ook een optie.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:56:
Ik ga binnenkort mijn eerste mechanisch toetsenbord kopen maar heb nog geen idee het welke. Ik heb het liefst van al een blanco tenkeyless keyboard. Tot nu toe is er nog maar 1 kanshebber: de Filco Majestouch ninja al heeft die ook tekst op de zijkant van de toetsen en is deze ook nog altijd iets te groot (home, pageUp, ... en pijltjestoetsen toetsen heb ik niet nodig)
Ik weet niet welke switches je zou willen maar je hebt ook nog de CM Storm QuickFire Rapid als tenkeyless keyboard. En als je groot vind kijk dan eens naar Noppoo Choc Mini :P. Maar misschien kunnen we de disucssie over mechanische toetsenborden beter voortzetten in Het grote mechanische toetsenborden topic

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Kan iemand me uitleggen wat het voordeel is van een 'mechanisch' toetsenbord en ook nog eens zonder labels? :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
armageddon_2k1 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:18:
Kan iemand me uitleggen wat het voordeel is van een 'mechanisch' toetsenbord en ook nog eens zonder labels? :)
Je kunt in principe sneller typen op een mechanische toetsenbord omdat je de keys niet helemaal hoeft in te drukken om de aanslag te laten registreren bij normale toetsenborden moet je dit wel.
Slijtage is ook een probleem bij gewone toetsenborden omdat het rubber membrane relatief snel slijt, hierdoor veranderd de "feeling" van het toetsenbord. Op een mechanisch toetsenbord heb je dit niet, feeling blijft altijd hetzelfde en het toetsenbord kan ook nog eens veel meer keyslagen aan dan een normale keyboard.
En voor sommige is de reden ook het geluid. Een mechanisch toetsenbord maakt over het meer geluid dan een gewoon toetsenbord (dit verschilt wel per switch en of je rings gebruikt of niet).

Over labels kan ik niet veel zeggen maar zoals gezegd is dit voor sommige handiger als ze een andere indeling gebruiken, bijvoorbeeld Dvorak.

TL;DR : Mechanisch toetsenbord gaat langer mee, typt lekkerder, feeling blijft hetzelfde .

[ Voor 4% gewijzigd door Rutix op 24-10-2012 08:49 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Het grote mechanische toetsenborden topic:
Voor de meeste mensen is het puur 'voor het gevoel'. Met non-mechanische toetsenborden moet je de toetsen tot de bodem indrukken, wat veel energie kost en uiteindelijk uitputting in je vingers, aangezien je tegen een solide stuk plastic aan drukt.

Mechanische key-switches zijn ervoor gemaakt om de toets te registreren vóórdat je de bodem raakt, dus je hoeft alleen maar genoeg kracht te zetten om de toets te initiëren, in plaats van geheel tot de bodem in te moeten drukken.

Er zijn natuurlijk ook een groot aantal verschillende mechanische key-switches, voor verschillende doeleindes en voorkeuren.Het is zelfs zo dat personen die mechanische toetsenborden hebben geprobeerd, nooit meer terug kunnen naar rubber dome toetsenborden, vanwege de zeer slechte 'feel'.
En de reden waarom ik geen labels wil is omdat ik ze toch niet nodig heb en ik een toetsenbord mooier vind zonder labels :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
StM schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:09:
Wat dat betreft heeft .svn best wel een gebruiksaanwijzing ja. Als je die respecteert is er weinig mis mee, hoewel ik in het verleden ook leuke ellende ermee heb gehad. In svn kan je ook van onder linux/osx 2 files inchecken met dezelfde naam in verschillende casing (logisch). Als je die dan uitchecked onder windows is je lokale repo ook gewoon fucked. En zonder dat iemand vanaf een linux/osx client een nieuwe revisie commit zonder die files ga je het ook nooit meer werkend krijgen.
Volgens mij kun je (ik werk met TortoiseSVN onder Windows) dmv de Repo-Browser daar je Casing/Naam aanpassen en dan opnieuw een Checkout doen

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Ook mooi is als je repos op een Windows server staan (met VisualSVN) en je een repo genaamd 'myRepo' aanmaakt en deze vervolgens uitcheckt als 'myrepo' (let op de casing).
Als je nu namelijk probeert te committen zal je constant de melding krijgen dat je niet genoeg rechten hebt om te committen. Updaten is dan weer geen probleem.

Heb toen best lang moeten zoeken aan de oorzaak :p

Misschien wel handige hack voor op een dev server, zou je toch niet vanuit moeten committen. Je zou natuurlijk ook gewoon andere rechten kunnen instellen maar dat is natuurlijk nooit zo cool als een hack.

[ Voor 12% gewijzigd door Soundless op 24-10-2012 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 21:07
StackOverflow op z'n best: gedownvote worden omdat ik het "var" keyword gebruik in een code voorbeeldje (van 3 regels). Ach, sommige mensen willen blijkbaar een heilige oorlog voeren tegen "var". :X

[ Voor 25% gewijzigd door Styxxy op 24-10-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

"var" is juist fantastisch (als we het over C# hebben neem ik aan). Ik denk gewoon dat sommige mensen niet snappen dat het alleen maar syntactic sugar is

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Styxxy schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:44:
StackOverflow op z'n best: gedownvote worden omdat ik het "var" keyword gebruik in een code voorbeeldje (van 3 regels). Ach, sommige mensen willen blijkbaar een heilige oorlog voeren tegen "var". :X
Je hebt altijd types die met (bijvoorbeeld) .Net 2.0 beginnen en alles wat daarna komt nieuwerwetse meuk vinden waar ze niet mee willen werken. Dat zijn de types die bij een grote integrator steeds meer op de bank zitten tot ze er na verloop van tijd uitgewerkt worden omdat ze volledig antiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Tegenwoordig gebruik ik eigenlijk altijd var, omdat ik duidelijke namen gebruik en omdat mijn IDE me toch wel vertelt welke properties erin zitten. Ik gebruik het dus ook bij method calls, LINQ-queries, enzovoorts :)

Maargoed, dat is een kwestie van smaak. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Alex) op 24-10-2012 10:03 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 19:29

alienfruit

the alien you never expected

http://stackoverflow.com/...or-toggling-a-bool-member

Hem gewoon downvoten wegens idiote variabele namen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
De volgende reactie:
We know the type of the objects here. No point using var.
vond ik opvallend. Is het niet zo dat je juist var gebruikt als je het type wel weet?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Even een heel klein vraagje die zo klein is dat ik het niet topicwaardig vind :p. Als dat wel zo is dan maak ik zo wel een topic.

Ik doe niet zoveel html maar als ik een input heb van typ radio. En een label met meerdere linebreaks. Zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vSfwP.png

Hoe zorg ik er dan netjes voor dat de radiobutton naast de test1 komt en niet naast de laatste linebreak?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
Ach dat wordt je gewoon. Iemand die ik ken had in een stukje javascript code } vergeten wat je er zo uit haalt via de console. Dat bleef op 0. Als ik dan wat .htaccess code plaats krijg ik -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Rutix schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:12:
Even een heel klein vraagje die zo klein is dat ik het niet topicwaardig is :p. Als dat wel zo is dan maak ik zo wel een topic.

Ik doe niet zoveel html maar als ik een input heb van typ radio. En een label met meerdere linebreaks. Zoals dit:
[afbeelding]

Hoe zorg ik er dan netjes voor dat de radiobutton naast de test1 komt en niet naast de laatste linebreak?
Misschien dat dit werkt?

Cascading Stylesheet:
1
2
3
label input[type=radio] {
  vertical-align: top
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Fz2Yz.png

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:49:
Volgens Het grote mechanische toetsenborden topic:

[...]

En de reden waarom ik geen labels wil is omdat ik ze toch niet nodig heb en ik een toetsenbord mooier vind zonder labels :p.
Helemaal niet of gewoon aan de voorkant van de toets?

Meer informatie over mechanische toetsenborden: http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide

@Rubinski: Hier ook iemand die een mech toetsenbord zonder de numpad wil: http://www.overclock.net/...board-without-the-num-pad

[ Voor 26% gewijzigd door TheNephilim op 24-10-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

FTFY. Ik kan amper interessante vragen vinden, of ze zijn al beantwoord. Eigenlijk net als hier op GoT eigenlijk. :+

Zijn argument getuigt wel van een totaal onbegrip van de reden van het bestaan van var:
-1 for var. We know the type of the objects here. No point using var.
Het keyword bestaat niet om te gebruiken wanneer je het type niet weet (bijvoorbeeld bij een functie-aanroep), maar om niet het type te hoeven specificeren omdat dat toch al inferred is...

[ Voor 43% gewijzigd door CodeCaster op 24-10-2012 10:30 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
CodeCaster schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:28:
Het keyword bestaat niet om te gebruiken wanneer je het type niet weet (bijvoorbeeld bij een functie-aanroep), maar om niet het type te hoeven specificeren omdat dat toch al inferred is...
Dat moet je niet aan ons maar aan die knakker gaan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Rutix schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:12:
Even een heel klein vraagje die zo klein is dat ik het niet topicwaardig vind :p. Als dat wel zo is dan maak ik zo wel een topic.
Niet topicwaardig omdat je dit met de meeste simpele google query al beantwoord krijgt ;) Je vraag neigt naar helpdesken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hydra schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:33:
[...]

Dat moet je niet aan ons maar aan die knakker gaan vertellen.
Ik ben vanaf nu gestopt met reageren op users met minder dan 1000 reputation. :+

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nice, ik bedenk me dat ik nog bezig was met het sorteren van:

1 2 3
4 5 6
7 8 9

naar

1 4 7
2 5 8
3 6 9

Misschien is opsplitsen in 3 ul's makkelijker dan opnieuw sorteren zodat de li's float: left;. :+

Nu ik zo in het lijstje kijk, is het niet eens gesorteerd op alfabetische volgorde, dus wat doe ik eigenlijk moeilijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
Beetje triest inderdaad. *gooit een upvote erbij*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

"You'll have to have ", have to have? Ik zou gaan voor "need to have". :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dit is zelfs hét voorbeeld waarbij je gewoon blind var kan toepassen - 2x het type moeten specificeren (variabele definitie en de new expressie) is nodeloos verbose.
GateKeaper schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:01:

"You'll have to have ", have to have? Ik zou gaan voor "need to have". :>
Niets mis met "have to have". En als je dan toch "need to have" gebruikt zou ik er gewoon "need" van maken :)

[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 24-10-2012 11:03 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

TheNephilim schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:51:
Nice, ik bedenk me dat ik nog bezig was met het sorteren van:

1 2 3
4 5 6
7 8 9

naar

1 4 7
2 5 8
3 6 9

Misschien is opsplitsen in 3 ul's makkelijker dan opnieuw sorteren zodat de li's float: left;. :+

Nu ik zo in het lijstje kijk, is het niet eens gesorteerd op alfabetische volgorde, dus wat doe ik eigenlijk moeilijk :p
Even quick en dirty, maar het is gelukt! :o

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
    $i=$first;
    $j=1;
    $r=1;
    $c=1;

$rows = ceil(count($newItems)/3);

foreach ($newItems AS $key => $newItem) {

echo $i;

if ($i == $first) {
            $newArray[$i] = array();
            $i = $i + $rows;
            $c++;
        } elseif ($c == 3) {
            $i = $first + $r;
            $r++;
            $c=1;
        } else {
            $i = $i + $rows;
            $c++;
        }

echo "<br />";
    }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
BtM909 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:34:
[...]

Niet topicwaardig omdat je dit met de meeste simpele google query al beantwoord krijgt ;) Je vraag neigt naar helpdesken :)
Ik zal niet teveel in discussie gaan want we hebben die al zo vaak gehad en het is zinloos over zoiets kleins. Maar ik heb hiervoor echt op google gezocht maar ik kon het niet vinden dus om meteen te zeggen "dit kun je vinden door de meeste simpele google query" is heel erg kort door de bocht want als het zo simpel was had ik het allang gevonden.
TheNameless schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:14:
[...]

Misschien dat dit werkt?

Cascading Stylesheet:
1
2
3
label input[type=radio] {
  vertical-align: top
}
Thanks maar dat werkte toch niet helemaal correct. (Misschien conflicteerd het met andere styles ofzo) Ik heb het probleem maar naar onze frontend mannetjes gestuurd mogen die het maar mooi oplossen :P.

[ Voor 26% gewijzigd door Rutix op 24-10-2012 11:10 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

TheNephilim schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:03:
[...]

Even quick en dirty, maar het is gelukt! :o

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
    $i=$first;
    $j=1;
    $r=1;
    $c=1;

$rows = ceil(count($newItems)/3);

foreach ($newItems AS $key => $newItem) {

echo $i;

if ($i == $first) {
            $newArray[$i] = array();
            $i = $i + $rows;
            $c++;
        } elseif ($c == 3) {
            $i = $first + $r;
            $r++;
            $c=1;
        } else {
            $i = $i + $rows;
            $c++;
        }

echo "<br />";
    }
uh, iets met column = n / rowcount en row = n % rowcount is toch een stuk makkelijker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 21:07
CodeCaster schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:38:
[...]
Ik ben vanaf nu gestopt met reageren op users met minder dan 1000 reputation. :+
Ach, ik was aan het wachten tot VS opgestart was en TFS laatste versie binnen had en first build of the day finished was :P (ja, dat duurt 7-8 minuten). Dan heb ik wel even tijd om op zo'n makkelijke vraag snel te antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Some men just want to see the world burn...
.
HTML:
1
2
3
4
5
<p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNoSpacing">
<span style="FONT-FAMILY: Tahoma; COLOR: #000000; FONT-SIZE: medium">
...
</span>
</p>

:X ;(

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

EddoH schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:12:
[...]

uh, iets met column = n / rowcount en row = n % rowcount is toch een stuk makkelijker? :)
Van wiskunde heb ik geen kaas gegeten helaas, maar ik zal eens zien wat die operators doen in mijn stukje code :+

$i % 2 was vroeger altijd om bij regels om en om de kleur te laten wisselen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 14:57
en bijgevolg is $i % 3 iets om iets om de 3 keer te laten gebeuren (nieuwe ul bv)

[ Voor 10% gewijzigd door Hipska op 24-10-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 19:46
OkkE schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:14:
.
HTML:
1
2
3
4
5
...
</span>
</p>

Tja, dat krijg je van tekst kopieren vanuit Word naar je online editor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkkE schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:14:
.
HTML:
1
2
3
4
5
...
</span>
</p>

Tiens, er staat nochtans geen Comic Sans MS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Rutix schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:08:
[...]

Ik zal niet teveel in discussie gaan want we hebben die al zo vaak gehad en het is zinloos over zoiets kleins. Maar ik heb hiervoor echt op google gezocht maar ik kon het niet vinden dus om meteen te zeggen "dit kun je vinden door de meeste simpele google query" is heel erg kort door de bocht want als het zo simpel was had ik het allang gevonden.

[...]

Thanks maar dat werkte toch niet helemaal correct. (Misschien conflicteerd het met andere styles ofzo) Ik heb het probleem maar naar onze frontend mannetjes gestuurd mogen die het maar mooi oplossen :P.
Ik zit ook vaak te klote met label's + input boxen. Ik twijfel steeds of de de input genest moet in de label, of gewoon er naast. Dat laatste is vaak wel makkelijker te stijlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een van de eerste pagina's in mijn Head First: Servlets & JSP:
This book is dedicated to whoever decided that the EL implicit object for a context param should be named initParam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:43
D-Raven schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:57:
[...]

Beetje triest inderdaad. *gooit een upvote erbij*
Welkom bij de club :p.

Styxxy, wil je er btw 2? Heb nog een ander account ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

[b]TheNameless schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:36:Ik zit ook vaak te klote met label's + input boxen. Ik twijfel steeds of de de input genest moet in de label, of gewoon er naast. Dat laatste is vaak wel makkelijker te stijlen
Ja, ik ben er ook nog niet uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpf_
alienfruit schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:47:
[...]

Ja, ik ben er ook nog niet uit....
Input hoort buiten de labels, maar wel linken via for="" en id="" -> Dit zorgt ervoor dat klikken op de label het input veld (waar het ook staat trouwens) getriggered wordt.

Ik zie ook niet in wrm (@thenameless) je een input _in_ een label zou willen steken? Voor zover ik weet accepteerd label ook alleen tekst, en tekst-gerelateerde elementen (denk <b> enzo :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 14:57
Volgens de standaard zou input niet binnen label horen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

cpf_ schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:00:
[...]

Input hoort buiten de labels, maar wel linken via for="" en id="" -> Dit zorgt ervoor dat klikken op de label het input veld (waar het ook staat trouwens) getriggered wordt.

Ik zie ook niet in wrm (@thenameless) je een input _in_ een label zou willen steken? Voor zover ik weet accepteerd label ook alleen tekst, en tekst-gerelateerde elementen (denk <b> enzo :P)
Dan hoef je geen id en for attributen te gebruiken.
Dus eigenlijk luiheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Aah, ja, maar je hebt ook het idee van <div><label><input></div> :+
Pagina: 1 ... 196 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.