De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 197 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.393 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

cpf_ schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:00:
[...]
Ik zie ook niet in wrm (@thenameless) je een input _in_ een label zou willen steken? Voor zover ik weet accepteerd label ook alleen tekst, en tekst-gerelateerde elementen (denk <b> enzo :P)
Bij een checkbox vergroot je zo het klikgebied :)

*edit, maar dat kan natuurlijk ook door het for attribuut te gebruiken. :+ O-)

/me wist niet dat het for attribuut hier ook invloed op had. Heb de 'nest-checkbox-in-label-tip' ooit op de github pagina van Twitter Bootstrap gelezen dacht ik.

[ Voor 27% gewijzigd door GateKeaper op 24-10-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Daar kun je ook het for-attribuut voor gebruiken:
The caption can be associated with a specific form control, known as the label element's labeled control, either using for attribute, or by putting the form control inside the label element itself.

[ Voor 44% gewijzigd door CodeCaster op 24-10-2012 12:17 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-10 13:26
precies: http://jsfiddle.net/nCS8s/

Mijn excuus, ik kan niet met Fiddle omgaan, neem aan dat ik eerst op update moest klikken.

[ Voor 59% gewijzigd door Erwin537 op 24-10-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Het juiste linkje: http://jsfiddle.net/nCS8s/1/

:+

Meestal gebruik ik:

code:
1
2
3
4
<p>
<label for="blaat">Blaat</label>
<input id="blaat">
</p>

[ Voor 55% gewijzigd door Sh4wn op 24-10-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Hmm, blijkbaar heeft het for attribuut toch invloed op je selectie range. In dat geval vind ik het toch echt mooier om dan ieder control buiten de label te houden. In de <label> mag dan ook echt alleen de string met tekst staan die als label dient.

Er is gewoon simpelweg geen reden (meer) om de input in de label te plaatsen.

[ Voor 11% gewijzigd door GateKeaper op 24-10-2012 12:21 . Reden: code sample weggehaald ivm edit Sh4wn, hij gebruikte 't beste van de twee werelden. O-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hipska schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:01:
Volgens de standaard zou input niet binnen label horen te staan.
Ehm, welke standaard dan? http://www.whatwg.org/spe...ms.html#the-label-element

Sterker nog, embedden heeft de voorkeur vanuit semantiek, tenzij je om wat voor reden de elementen niet kan bij elkaar kan hebben in de source, dan en alleen dan gebruik je for :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
GateKeaper schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:21:
Hmm, blijkbaar heeft het for attribuut toch invloed op je selectie range. In dat geval vind ik het toch echt mooier om dan ieder control buiten de label te houden. In de <label> mag dan ook echt alleen de string met tekst staan die als label dient.

Er is gewoon simpelweg geen reden (meer) om de input in de label te plaatsen.

code:
1
2
3
4
<p>
<input id="blaat" />
</p>
't wordt pas echt cool als:

code:
1
2
3
4
<p>
<input id="blaat" style="display:none;" />
</p>

{Excuse the phun}

#edit
@BtM909
Das grappig, ik ken een leerkracht in een onbenoemde hoge school in gent (niet de hogent :P) die daar zeer mondige discussies over kan voeren XD (Niet alleen specifiek over dit soort dingen, maar over 't algemeen over wat _hij_ denkt dat correct is, in hoeverre dat ook zo is of niet boeit hem niet :D)

[ Voor 19% gewijzigd door cpf_ op 24-10-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
Argh. Heb een heel subtiele race conditie in mn code zitten die bij iedere verwerking slag welgeteld 1 keer voorkomt.
Voer ik de verwerking serieel uit dan klopt alles. Aka YES THOU HAS RACE CONDITION!

Grmbl. Ik vermoed dat het ergens in mijn monsterlijke linq-xml-parse statement zit. Zal wel ergens iets zijn met lazy evaluation van collecties zijn.

Maar wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Rutix schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:08:
[...]

Ik zal niet teveel in discussie gaan want we hebben die al zo vaak gehad en het is zinloos over zoiets kleins. Maar ik heb hiervoor echt op google gezocht maar ik kon het niet vinden dus om meteen te zeggen "dit kun je vinden door de meeste simpele google query" is heel erg kort door de bocht want als het zo simpel was had ik het allang gevonden.
Really :?

Misschien zijn mijn zoekskills meesterlijk :+ en kan me heel goed voorstellen dat je soms niet op (vak)jargon kan komen (wat het zoeken soms onmogelijk maakt), maar ik heb de steekwoorden van je post gewoon achter elkaar geplakt en CSS voor gezet: [google=CSS label and form element multiple line breaks vertical align]. Bij mij laten de eerste vier voorbeelden kant en klare (inclusief sommige met screen shots) voorbeelden zien die iig duidelijk maken hoe het zou kunnen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Overigens heeft Ayende wel een interesante post over hedendaagse implementaties van design patterns. Wellicht niet super spannend, maar voor mensen die maar net met IoC/DI aan het spelen zijn wellicht een eye-opener wat betreft de mogelijkheden.

http://ayende.com/blog/15...ash-filtered-dependencies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 08:58
TheNephilim schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:03:
[...]

Even quick en dirty, maar het is gelukt! :o
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
$cols = array_chunk($items, ceil(count($items) / $colCount));

foreach ($cols as $col) {
    ?>
    <ul>
        <?php
        foreach ($col as $item) {
            ?>
            <li><?=$item['title']?></li>
            <?php 
        } 
        ?>
    </ul>
    <?php  
}

Niet getest, maar is zoiets niet makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

alienfruit schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:11:
Aah, ja, maar je hebt ook het idee van <div><label><input></div> :+
Dat regelt m'n IDE wel gewoon, dat alles netjes afgesloten word :)
Ik heb hier al vaak genoeg vreemde rendering problemen gezien op het werk, wat te maken had met niet afgesloten elementen. Dat zal mij niet zo snel overkomen.

Tegenwoording doe ik input boxen in MVC gewoon vaak zo:
C#:
1
@this.RadioButton("foo").Checked(Model.Checked).LabelAfter("bar")

Lang leve MvcContrib!

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist m'n rijbewijs gehaald! *O*

Voor 3e keer examen, dus dan mag het ook wel een keer... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10 18:21
TheNameless schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:57:
[...]

Dat regelt m'n IDE wel gewoon, dat alles netjes afgesloten word :)
Ik heb hier al vaak genoeg vreemde rendering problemen gezien op het werk, wat te maken had met niet afgesloten elementen. Dat zal mij niet zo snel overkomen.

Tegenwoording doe ik input boxen in MVC gewoon vaak zo:
C#:
1
@this.RadioButton("foo").Checked(Model.Checked).LabelAfter("bar")

Lang leve MvcContrib!
MvcContrib is hartstikke dood. Ik heb nog een pull request open van november 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
Gefeliciteerd!

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Even een sidetrack:

Mocht ik een baan aangeboden krijgen via een detacheringsbureau, schiet ik mij zelf dan hard in mijn voet ivm arbeidsvoorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Waarom zou je je daarmee hard in je voet schieten?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Omdat ik misschien een beter contract had kunnen onderhandelen bij dat bedrijf waar naar ik gedatacheerd wordt.

Ik heb geen ervaring met detachering. Ben zo'n 4 jaar zelfstandig en daarvoor altijd in loondienst geweest.

Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ik ben van het detacheringsbureau overgestapt naar de opdrachtgever (overname in overleg). Moet zeggen dat ik het bij het detacheringsbureau financieel beter voor elkaar had. Bij de opdrachtgever is het gewoon makkelijker om tussen functies te "switchen" en binnen het bedrijf door te groeien.

Het is vooral afhankelijk van je contract bij de detacheerder. Gewoon 40 uur? Doorbetaald als je ziek bent? Wat als de opdracht stopt, zit je dan onbetaald thuis, of betalen ze door tot je een nieuwe opdracht toegewezen krijgt?

Als dat allemaal goed zit, zie ik niet in waarom niet via de detacheerder. Eneuhm, dubbel zoveel bedrijfsuitjes en borrels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:57
phex schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:07:
Omdat ik misschien een beter contract had kunnen onderhandelen bij dat bedrijf waar naar ik gedatacheerd wordt.

Ik heb geen ervaring met detachering. Ben zo'n 4 jaar zelfstandig en daarvoor altijd in loondienst geweest.

Voordeel van detacheerder is dat je een meerdere keukens kan kijken, dus sneller meer ervaring op kan doen. Hiermee lever je soms in qua salaris. Overige (secundaire) arbeidsvoorwaarden kunnen dat iets compenseren.

Voordeel van direct in dienst bij een bedrijf is vaak wel dat je een hoger startsalaris krijgt. Echter zit er dan vaak geen lease-auto, telefoon, etc. meer bij je functie. Plus het feit dat je dan 'maar' bij 1 bedrijf zit, dus minder variatie krijgt te zien.

Ieder voordeel heeft z'n nadeel.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Ik zit er meer mee in mijn maag dat ik dan gedetacheerd word als PHP dev. Zit daar nog wel toekomst in aangezien ik jullie hier voornamelijk over .NET hoor praten.

Wat de recruiter ook noemde is dat het leuk zou zijn als ik OOP kon. Natuurlijk kan ik dat maar dan heb ik gelijk de kriebels over het niveau van opdrachten die je voorgeschoteld gaat krijgen. (Spaghetti code / 1 index.php die alles doet)

Daarnaast melde hij dat de meeste PHP die hij kreeg prutsers waren, ja dat zei hij letterlijk :P

[ Voor 52% gewijzigd door phex op 24-10-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:35
PHP is zover ik kan zien nog steeds veel gevraagd maar dan vooral bij de "kleinere klanten" zover ik t kan zien. De multinationals kiezen vaak voor andere tools.

Maar mijns inziens is de taal minder relevant dan de algemene software ontwikkelingservaring die je hebt. Ik zou dan ook zo veel mogelijk algemene concepten leren als ik jou was en je minder vast pinnen op taal/platform an sich.

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ben zo'n 4 jaar zelfstandig en daarvoor altijd in loondienst geweest.
Als je 'm niet wilt antwoorden, niet doen hoor :)

Maareuhm, waarom na 4 jaar zelfstandigheid toch weer in loondienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:35
bat266 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:20:
PHP is zover ik kan zien nog steeds veel gevraagd maar dan vooral bij de "kleinere klanten" zover ik t kan zien. De multinationals kiezen vaak voor andere tools.

Maar mijns inziens is de taal minder relevant dan de algemene software ontwikkelingservaring die je hebt. Ik zou dan ook zo veel mogelijk algemene concepten leren als ik jou was en je minder vast pinnen op taal/platform an sich.
Mwa er zijn toch een behoorlijke bak grote sites / applicaties die op PHP draaien, heb het laatste jaar het idee dat PHP weer wat serieuzer 'mee doet' met de nieuwe language features en frameworks :)

Laatste ben ik het absoluut mee eens, als goede software engineer kom je altijd aan de bak dan moet de overstap van PHP naar .NET geen groot drama zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Omdat alle randwerkzaamheden mijn winst drukken, plus ik merk gewoon dat je als zelfstandige minder snel grote opdrachten krijgt bij bureau's. Daarnaast wil mijn vriendin graag samenwonen en krijg ik bij geen enkele bank wat geregeld qua hypotheek.

Het staat ook nog niet vast, maar het is wel een mogelijke route :)

Ik zou ook heel graag .NET of JAVA ontwikkeling doen, maar ik been reëel en met mijn huidige CV zit die kans er niet in. Of er moet op dit moment zo'n groot tekort zijn dat ze iedereen met potentie wel willen "omscholen".

[ Voor 26% gewijzigd door phex op 24-10-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:00
TheNephilim schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:23:
Van wiskunde heb ik geen kaas gegeten helaas, maar ik zal eens zien wat die operators doen in mijn stukje code :+
Leesvoer ;)
Wikipedia: Transpose
http://stackoverflow.com/...ys-in-php/3423692#3423692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
BtM909 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:26:
[...]

Really :?

Misschien zijn mijn zoekskills meesterlijk :+ en kan me heel goed voorstellen dat je soms niet op (vak)jargon kan komen (wat het zoeken soms onmogelijk maakt), maar ik heb de steekwoorden van je post gewoon achter elkaar geplakt en CSS voor gezet: [google=CSS label and form element multiple line breaks vertical align]. Bij mij laten de eerste vier voorbeelden kant en klare (inclusief sommige met screen shots) voorbeelden zien die iig duidelijk maken hoe het zou kunnen.
Ok op die keywords vind ik ze wel. Had wel gezocht maar op de een of andere manier denk ik niet de goede keywords gebruikt. Nouja maakt nu niet meer uit hij is terug bij de frontend jongens :) ben ook helemaal niet zo'n CSS / html dude :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra

Geen persoonlijke ervaring maar ik weet wel hoe het werkt: bedrijven kiezen voor een gedetacheerd mannetje gewoon om zelf niet met het 'gedoe' te zitten, het is over het algemeen duurder dan zelf iemand aannemen. Het is dus maar de vraag of ze je als vaste kracht zouden willen. Daarbij komt dat het verschil in kosten niet zomaar ff bij je loon opgeteld gaat worden, dat is maar net afhankelijk van hoe hard ze je nodig hebben.

Er zijn wel mensen die gedetacheerd zitten bij een bedrijf, zich daar onmisbaar maken, en dan overgenomen worden voor een mooi bedrag, maar dat is niet iets wat je zomaar gaat gebeuren zonder al een lange tijd bij een bedrijf te zitten, en in dat geval zou ik mezelf liever daar als ZZPer neerzetten. Ik ken bijvoorbeeld een IBMer die dat gedaan heeft: die heeft ontslag genomen bij IBM en is daar nu als ZZPer aan verbonden.
Rutix schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:36:
[...]

Ok op die keywords vind ik ze wel. Had wel gezocht maar op de een of andere manier denk ik niet de goede keywords gebruikt. Nouja maakt nu niet meer uit hij is terug bij de frontend jongens :) ben ook helemaal niet zo'n CSS / html dude :P
Persoonlijk heb ik meer "last" van de discussie tussen jullie dan je oorspronkelijke vraag. Als het niks voor mij is lees ik daar wel overheen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Hydra op 24-10-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Transpose :o ... dat moet je maar weten hè. Geen idee dat de methode zo heette, ik ga hier even naar kijken en als ik er dan nog niet uit kom ga ik even een topic openen. Ik zit namelijk met een niet gelijk aantal items per row.

Thanks! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

TheNephilim schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:40:
[...]

Transpose :o ... dat moet je maar weten hè. Geen idee dat de methode zo heette, ik ga hier even naar kijken en als ik er dan nog niet uit kom ga ik even een topic openen. Ik zit namelijk met een niet gelijk aantal items per row.

Thanks! ^^
Dat is een term uit de lineaire algebra, moet je ook maar net hebben gehad als vak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Transpose, dat is lang geleden. Ooit een keer gebruikt tijdens mn studie, en daarna nooooooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:50

alienfruit

the alien you never expected

webcache.googleusercontent.com is not allowed inside the our network! :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
alienfruit schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:48:
webcache.googleusercontent.com is not allowed inside the our network! :@
Vaker gezien, om ervoor te zorgen dat je sites desnoods via de cache van Google niet kan zien, als het via de proxy geblokkeerd wordt. Gezien ze het minder goed kunnen controleren blokkeren ze maar de hele Google cache. Althans volgens klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Toch maar even een topic aangemaakt voor het transpose gebeuren. Ik krijg het niet in m'n hoofd, terwijl de oplossing volgens mij zo dicht bij is :+

De week is al weer doormidden mensen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 03-10 10:59
lauwsa schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:46:
[...]
Welkom bij de club :p.

Styxxy, wil je er btw 2? Heb nog een ander account ergens.
Mag altijd :) :P maar ik ga er niet om hoeren :D hehe. Ach, die topic ga ik verder wel laten liggen, heb nog een probleem er opgelost, maar zijn nieuw probleem ga ik niet meer oplossen hoor. Zogezegd werkt het niet, maar dat ligt in zijn code, wat hij doet. (En veel moeite doet die ook niet bepaald.)

Dat laatste is ook iets dat mij opvalt, hoe weinig moeite mensen schijnbaar doen om iets opgelost te krijgen. Gaan ze direct bij de pakken zitten als ze een error krijgen. (Errors die op te lossen zijn door 2 seconden te zoeken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Beetje gefrustreerd met de trage email support van 4launch momenteel...
Bestelling geplaatst, maar krijg maar 1x/24u een antwoord precies?

Probleem is momenteel dat een usb hubje dat ik besteld had niet leverbaar was (overbestelling, zoeken op "usb hub" gaf maar 4-ofzo resultaten, maar er waren wel meer in de shop beschikbaar)
Stel ik gisteren voor een ander product in ruil te gebruiken, komen ze vandaag met een nog ander product af. Om niet teveel te moeten wachten toegestemd, mag ik waarschijnlijk weer tot morgen wachten eer het nu werkelijk besteld is ofzo?

Intussen wel betaald natuurlijk, altijd handig.

#FML ^.^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Styxxy schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:18:
[...]

Mag altijd :) :P maar ik ga er niet om hoeren :D hehe. Ach, die topic ga ik verder wel laten liggen, heb nog een probleem er opgelost, maar zijn nieuw probleem ga ik niet meer oplossen hoor. Zogezegd werkt het niet, maar dat ligt in zijn code, wat hij doet. (En veel moeite doet die ook niet bepaald.)

Dat laatste is ook iets dat mij opvalt, hoe weinig moeite mensen schijnbaar doen om iets opgelost te krijgen. Gaan ze direct bij de pakken zitten als ze een error krijgen. (Errors die op te lossen zijn door 2 seconden te zoeken.)
Blij dat ik ook niet meer op wmcity.nl kom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10 12:05
Sh4wn schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:46:
[...]

Blij dat ik ook niet meer op wmcity.nl kom :+
Dan noem je me toch ook een uiterste :+

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
GeertJam schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:48:
Dan noem je me toch ook een uiterste :+
Ik kende die hele site niet, mijn god wat een idioten daar. "Java is traag, je kunt beter PHP gebruiken". En je dan afvragen hoe PHP programmeurs aan een slechte naam komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:57
Oh wat fijn weer!
Collega 1 heeft enkele wijzigingen gedaan in de basisbestanden van Orchard om zo bepaalde (niet volgens wens functionerende) issues op te lossen.
Collega 2 heeft vervolgens een update gedaan van Orchard naar een nieuwe versie, de gehele TFS tree omgegooid naar hoe hij het handig vond.

Nu komt er iemand bij mij met de opmerking dat er bepaalde dingen niet meer werken zoals voorheen en of ik dat even kan herstellen. Helaas is dit lastiger dan het zou moeten zijn, aangezien heel TFS dus over de kop is gegaan, dus ook de HIstory.

Collega 1 kan ik niets kwalijk nemen, hooguit dat het niet zo handig is om de core bestanden van een CMS bij te werken. Maar ja, als het niet anders kan/niet beter weet. Collega 2 daarentegen...

Nu maar proberen om de gewijzigde bestanden terug zien te vinden en weer opnieuw aan te passen. En ik heb al zo'n hekel aan de TFS explorer van VS2012

[edit]
Oh ja, waarom de gehele .hg map in TFS opnemen? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Jan_V op 24-10-2012 16:13 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:43
Ai, veel s6 er mee. Klinkt als veel werk dat niet nodig zou moeten zijn. Maar communiceren ze bij jullie dan wel met elkaar als ze iets zoals dat gaan uitvoeren?
Hydra schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:12:
[...]

Ik kende die hele site niet, mijn god wat een idioten daar. "Java is traag, je kunt beter PHP gebruiken". En je dan afvragen hoe PHP programmeurs aan een slechte naam komen...
Neej neej, fout advies daar. Schaam jullie! Je kan dan beter naar assembly gaan. Meteen een eigen webserver maken en er speciaal een taal voor ontwikkelen. Das toch veel beter. Je kan er alles mee doen wat jij wilt. 8)7

[ Voor 63% gewijzigd door lauwsa op 24-10-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
lauwsa schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:24:
Neej neej, fout advies daar. Schaam jullie! Je kan dan beter naar assembly gaan. Meteen een eigen webserver maken en er speciaal een taal voor ontwikkelen. Das toch veel beter. Je kan er alles mee doen wat jij wilt. 8)7
Ik denk dat je het punt een beetje mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

lauwsa schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:24:

Euhmz.... :? Of je mist het punt van Hydra, of je reactie slaat kant noch wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

offtopic:
dupe

[ Voor 95% gewijzigd door GateKeaper op 24-10-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ccccccccombo! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Na een beetje leentjebuur gespeeld te hebben bij C... is het me dan toch gelukt: TheNephilim in "[PHP] Transpose" :+ Ik had nog nooit van 'non-square matrix transposition' gehoord :X

[ Voor 18% gewijzigd door TheNephilim op 24-10-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hebben ze de search weer aangezet ofzo? GoT is echt retetraag opeens en ik krijg regelmatig 503 errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Veel 503 errors weer vandaag (alhoewel veel, heb er nu 34 weer gehad).

Ah, de "Er zijn X nieuwe berichten" melding deed het ook niet meer.

[ Voor 36% gewijzigd door Sh4wn op 24-10-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hmm vandaag redelijk productief in eerste aanleg, maar telkens als ik enigzins op stoom ben wordt ik gestoord door mensen die dingen van mij willen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
ocf81 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:11:
Hmm vandaag redelijk productief in eerste aanleg, maar telkens als ik enigzins op stoom ben wordt ik gestoord door mensen die dingen van mij willen.
Heel herkenbaar, vandaag bij mij gelukkig wat minder.

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

E-mailing ziet er niet uit. Om kwart over 5 merkt de projectmanager het op.

Heb ik niks mee te maken, maar hij wilde het wel op mij afschuiven.
Mijn reactie:
Lieve {naam}
Ik heb de hele dag al buikpijn en diarree. Ik weet een prima oplossing als je mij hier de schuld van geeft
Heb m'n jas gepakt en ben weggegaan.

Ik kon ze nog horen lachen toen ik de deur achter me dichttrok.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik snap hem niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb (letterlijk) schijt aan zijn mening "and not afraid to use it".

Zal je waarschijnlijk bij moeten zijn geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door Firesphere op 24-10-2012 17:49 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:23
Firesphere schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:48:
[...]

Ook al vind ik het virtueel wel leuk. Ook al denk ik dat het NOG leuker was als je erbij was ;).
Vooral ook omdat ik het mij zo kan voorstellen (en dit verklaard die tweets van gisteravond? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Firesphere schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:48:
[...]

Klinkt gezellig bij jullie, wat een werksfeer zeg...

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TJHeuvel schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:11:
[...]

Klinkt gezellig bij jullie, wat een werksfeer zeg...
Is zeker gezellig bij ons hoor. It's a joke!
Wat is er mis met zeggen dat je er schijt aan hebt als iemand jou "beschuldigt" van iets fout te hebben gedaan, terwijl het overduidelijk iemand anders was?
Eventjes, ter indicatie van hoe de werksfeer bij ons is:
http://hierwasdatfeestje.nl
(Dat feestje duurde van 15:00 tot 3:00 :D )
GoTCoast schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:09:
[...]

Ook al vind ik het virtueel wel leuk. Ook al denk ik dat het NOG leuker was als je erbij was ;).
Vooral ook omdat ik het mij zo kan voorstellen (en dit verklaard die tweets van gisteravond? :P)
Welke, "gesprek" met Mischa?
Dus, dat je daar uit hebt onthouden hoe het er op m'n werk aan toe gaat, grappig.

[ Voor 17% gewijzigd door Firesphere op 24-10-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Firesphere schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:33:
Welke, "gesprek" met Mischa?
Dus, dat je daar uit hebt onthouden hoe het er op m'n werk aan toe gaat, grappig.
Nee ik bedoel die over "Overflow" :P En heb het niet zozeer over je werk, maar over de buikpijn/scheiterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

GoTCoast schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:35:
[...]

Nee ik bedoel die over "Overflow" :P En heb het niet zozeer over je werk, maar over de buikpijn/scheiterij.
_O- _O-
Die moest ik dus zelf eerst nog terugzoeken... :')

En ja, die was daar inderdaad aan gerelateerd :P Leuk soms, dat zinloze tweeten.

[ Voor 12% gewijzigd door Firesphere op 24-10-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Iedereen al gestemd op de poll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:40
Ik moest er even naar zoeken, maar standaard dus rechtsonder op de Frontpage... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net gestemd en ben eigenlijk toch verbaasd wat het resultaat betreft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 11:09
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:20:
[...]

Inline is het ook niet mooi, geeft een heel onrustig beeld achter de titels. Net als facebook onderin je reactie is een beter voorbeeld waar ik het wel vind passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
[...]

Verbaasd?

Nu weet je tenminste direct wanneer deze gepost is. Anders is de locatie van de tijd afhankelijk van de titel, wat naar mijn inzicht niet zo geweldig is.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 04-10 17:22
Ik wil het uur zien. Vind ik beter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
[...]

Had je verwacht dat meer mensen de relatieve tijd zouden willen zien? Aan de ene kant zou ik daar in kunnen komen, aangezien dat wel een beetje een trend is. Aan de andere kant hebben we het hier wel over Tweakers.

Persoonlijk ben ook ik voorstander van de absolute tijdweergave. Ik vind het gewoon fijn dat ik zulke details tot mijn beschikking heb, voor het geval ik ze ooit nodig mocht hebben of om welke reden dan ook zou willen gebruiken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook gekozen voor de absolute tijdweergave maar aangezien het een trend is (Facebook, Twitter en een hoop andere sites gebruiken het ook). Maar inderdaad, het gaat hier over Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
Ik heb .oisyn een paar keer gehoord over de goede ondersteuning van Visual Studio 2012 voor C++11, maar vervolgens lees ik iets als dit: The Sorry State of C++ Portability. Hoe zit het nu? Is Visual Studio inderdaad geweldig of laat het wat steekjes vallen? Ikzelf ben Java-programmeur en heb daarom weinig te maken met dat hele ecosysteem, maar ik ben toch wel benieuwd naar de meningen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Waarom kan je niet gewoon beide notaties in één keer weergeven. Op mijn scherm is er ruimte zat voor een combinatie van de twee.

BTW, ik heb problemen met het downloaden van CodePlex. Weet iemand of er ook mirrors zijn van de bestanden die daar gehost worden?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Devilly schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:00:
Ik heb .oisyn een paar keer gehoord over de goede ondersteuning van Visual Studio 2012 voor C++11, maar vervolgens lees ik iets als dit: The Sorry State of C++ Portability. Hoe zit het nu? Is Visual Studio inderdaad geweldig of laat het wat steekjes vallen? Ikzelf ben Java-programmeur en heb daarom weinig te maken met dat hele ecosysteem, maar ik ben toch wel benieuwd naar de meningen hierover.
Volgens mij heeft Visual Studio nog steeds de slechtste (van de 3 grote compilers) ondersteuning voor C++11. GCC en Clang zijn al veel verder.

Check verder dit tabel: http://wiki.apache.org/stdcxx/C%2B%2B0xCompilerSupport

Edit: Ah daar ging het hele artikel over :')

[ Voor 3% gewijzigd door Sh4wn op 25-10-2012 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

Vandaag zaten ze we weer aan mijn kop te zeuren of die app waar ik aan bezig ben alvast in de appstore geplaatst kon worden. Nee dus, ik ben nog niet klaar... of ik toch niet alvast wat af is er in kan zetten omdat dat beloofd is aan de klant. Tja die kan niet in onze appqueue kijken dus "what's the point?"

Ik wil helemaal geen "niet af" product in de store knallen. Tieft op, dan moet je maar geen onmogelijke dingen afspreken met belachelijke deadlines en dingen beloven waarvan je niet eens weet of het wel mogelijk is.

Het appje kan uiteindelijk ook veel minder dan ze initieel wilden omdat het gewoon op een bepaalde datum beschikbaar moet zijn (voor een event). Niet mijn probleem, dan hadden ze er eerder mee moeten komen.

[/rant]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 09:39

Patriot

Fulltime #whatpulsert

jip_86 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:23:
[...]

Inline is het ook niet mooi, geeft een heel onrustig beeld achter de titels. Net als facebook onderin je reactie is een beter voorbeeld waar ik het wel vind passen.
Custom CSS ftw }:O

Hier staan de relatieve tijden keurig netjes helemaal rechts naast de titel. Ziet er al een stuk beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
ocf81 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:49:
Waarom kan je niet gewoon beide notaties in één keer weergeven. Op mijn scherm is er ruimte zat voor een combinatie van de twee.

[...]
Yep. Mee eens. Of ze zetten beide in de code en laten er maar één zien. Dan kun je via custom css de andere tijds-notatie laten zien. Nou staat er maar één in de code en kun je de normale tijd lastig laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 10:56
Acid_Burn schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 00:01:
Vandaag zaten ze we weer aan mijn kop te zeuren of die app waar ik aan bezig ben alvast in de appstore geplaatst kon worden. Nee dus, ik ben nog niet klaar... of ik toch niet alvast wat af is er in kan zetten omdat dat beloofd is aan de klant. Tja die kan niet in onze appqueue kijken dus "what's the point?"

Ik wil helemaal geen "niet af" product in de store knallen. Tieft op, dan moet je maar geen onmogelijke dingen afspreken met belachelijke deadlines en dingen beloven waarvan je niet eens weet of het wel mogelijk is.

Het appje kan uiteindelijk ook veel minder dan ze initieel wilden omdat het gewoon op een bepaalde datum beschikbaar moet zijn (voor een event). Niet mijn probleem, dan hadden ze er eerder mee moeten komen.

[/rant]
Zooooooooooooo herkenbaar. Nee, ik ga geen halfproducten publishen, gaat heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Wat is jullie ervaring met stage lopen voor school vs. werken? Ben nu bezig met mijn tweede afstudeerstage (omdat de eerste mislukt was) en weer niet of ik dit nou echt leuk vindt.

Veranderd er veel als je werkt ten opzichte van school/stage situatie? Ik hoor vaak dat de druk van school tussen je oren weg is en je meer een plaats in het bedrijf hebt. Zelf heb ik dat vermoeden ook, maar vraag me af wat jullie ervaring hiermee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik heb wel geluk gehad dat ik goede stage plekken had, dus heb altijd wel het gevoel gehad een plek in het bedrijf te hebben. Verder is het natuurlijk zo dat je met stage druk van school hebt, maar met 'normaal' werk heb je ook vaak met druk te maken.

Denk dat het vooral aan ligt of je het werk of bedrijf leuk vindt. Je bericht doet vermoeden dat een of beide daarvan je niet ligt. Vind je het vooral werk niet leuk of is het geen leuk bedrijf?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vond mijn afstudeerstage ook niet zo heel leuk. Maar dat kwam voornamelijk door de omvang van het bedrijf / ontwikkelafdeling. Qua werk hoeft er niet heel veel verschil in te zitten, echter maakt de omgeving een heel erg groot verschil in de beleving.

Ik heb bij mijn stages bewust gekozen om 1 keer een kleiner bedrijf te nemen, en een groot bedrijf. De afstudeerstage was bij het grote bedrijf en dat beviel mij ook niet, kwestie van bikkelen en halen dat papiertje.

Door mijn andere stage wist ik dat een kleiner team mij beter beviel, en ik heb dan ook een baan gezocht bij een bedrijf met een relatief klein ontwikkelteam.

Wat vindt je nu niet / wel leuk aan je afstudeerstage, is dat het werk op zich, of gaat het meer om de omgeving / specifieke opdracht waar je nu mee zit?

#edit: zelfde vraag als degene hierboven dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-10-2012 09:25 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel nog maar 1 stage achter de rug maar dat was in het middelbaar en was maar gedurende 2 weken. Ik heb me echter wel goed geamuseerd. Het was een klein bedrijf met slechts 5 developers.

In maart vertrek ik terug op stage maar dit keer in een groot bedrijf (vestigingen over de hele wereld). Ik ben eens benieuwd hoe dit zal bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Denk dat het vooral te maken heeft met dat het mijn tweede afstudeerstage is. De eerste was mislukt en daar zit ik nogal mee. Nu mijn tweede stage (een klein bedrijf vergeleken met het vorige) is de omgeving op zich gezellig en leuk, maar zijn er af en toe wel aparte zaken. Daarnaast is mijn werk pc slecht ingericht. Er stonden 3 a 4 versies van visual studio op, alle versies van 3th party pakketten waar ze gebruik van maken etc. Dat conflicteerde in het begin, maar heb nu nog steeds het idee dat het niet zit zoals het hoort.

Het is gewoon gerant en gezeur en op zich vind ik het werk leuk, maar moet denk ik eerst met de taal en het pakket bekend raken. Ik zit hier dus niet echt tegen mijn zin (de sfeer is goed). Ik zit hier ook nog maar sinds begin oktober en had de eerste twee weken zoveel last van stress (faal angst dat het weer fout zou gaan?) dat ik niet fatsoenlijk kon eten etc. Maar nu heb ik het vertrouwen dat ik het met deze Stage ga halen.

Verder denk ik dat het bij mij daardoor wel een verschil zal zijn als ik eenmaal werk bij een bedrijf. Vandaar mijn vraag hoe de grote meesters hier dit ervaren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
@Erwin537 Het hangt heel erg van t bedrijf af. Ik heb mijn afstudeerstage bij een bedrijf gedaan waar ik uiteindelijk ook 3 jaar ben blijven werken. Het verschil tussen stage en in dienst treden was niet zo groot. Sterker nog, het enigste verschil was dat ik geen reflectieverslagen meer hoefde te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nice, de frontpage ziet er weer nice uit, met die lijst van het nieuws zo! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:14:
Interessant artikel van iemand die z'n Bluray speler reverse engineerde: http://www.trapbit.com/reports/blueray-blues-1.pdf
Haha, ik heb het doorgelezen, maar begreep er vrij weinig van. :/ Ik denk dat ik het maar bij mijn eigen disciplines houd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmm, bij t.net iemand een var_dump of print_r vergeten weg te halen?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0gq1JIetqMhRL6qAcuNirAXQ/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 19:48

RMX

Volgens mij is de kwaliteitscontrole ook aangepast haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
De frontpage is inderdaad een stuk beter zo.

Een klant van hier belde net op met de opmerking dat het logo op haar website gekopieerd kan worden. Dit wilde ze beveiligen (dus niet meer rechtsklikken, afbeelding kopieren of wat voor methode zij ook had gevonden). Het ergste is dat ze er hier nog even serieus een discussie over hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Erwin537 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:14:
De frontpage is inderdaad een stuk beter zo.

Een klant van hier belde net op met de opmerking dat het logo op haar website gekopieerd kan worden. Dit wilde ze beveiligen (dus niet meer rechtsklikken, afbeelding kopieren of wat voor methode zij ook had gevonden). Het ergste is dat ze er hier nog even serieus een discussie over hadden.
Och hou op, hier laatste een fotografe voor een website. Rechtermuisknop moest uit en selecteren moest ook niet meer kunnen... ik "Printscreen?" :+

Mensen zijn best naïef wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Devilly schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:57:
[...]

Haha, ik heb het doorgelezen, maar begreep er vrij weinig van. :/ Ik denk dat ik het maar bij mijn eigen disciplines houd. :9
In de eerste pagina's probeert hij een versleutelde firmware-binary, die je los kunt downloaden van de website van de maker, te ontsleutelen. Dat lukt niet, dus daarna heeft 'ie de debug console-poort uitgelezen, waar 'ie in ieder geval uit haalde dat er een Linux-variant op het ding draait.

Toen heeft 'ie de inhoud van de NAND-chip gedumpt, die niet versleuteld en dus gewoon leesbaar was. Daar is 'ie op zoek gegaan naar de code die de firmware-update initieert, die je vanuit het menu van de speler immers kunt starten.

Hij vond een HTTP-module, die gebruikt wordt om de firmware te downloaden. Uit de code die deze module aanspreekt kon hij halen hoe de (homebrew) encryptie van de firmware werkt (de firmware moet, na het downloaden, immers ontsleuteld worden) en kon hij dus zelf een firmware ontsleutelen, maar belangrijker: aanpassen en versleutelen.

Hij durfde dit alleen niet uit angst het apparaat te bricken, dus ging hij op zoek naar een exploit ín de firmware. Die kwam hij snel tegen: er werd uit het gedownloade firmwarebestand direct op de stack gelezen, zonder controles. Hierdoor kon hij, door het apparaat een aangepast firmwarebestand te laten downloaden (waarschijnlijk gewoon door te spelen met DNS in z'n router om zo het HTTP-verzoek lokaal af te vangen) en zo het returnadres aanpassen zodat zijn eigen code uitgevoerd kon worden.

Uiteindelijk heeft hij code laten uitvoeren die middels reeds op de machine aanwezige libraries een afbeelding downloadt en toont:

Tenminste, dit is ook totaal mijn werkgebied niet, maar dit is wat ik ervan begreep toen ik het gisteren las. :+

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 25-10-2012 10:28 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
En mijn DAS Toetsenbord is binnengekomen :D.
Sneller dan verwacht :D. Nu ff mee werken :D

Ja ik ben blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GoTCoast schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:27:

Ja ik ben blij!
Jaloooers! ^^ Pic's or it didn't happen! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
TheNephilim schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:38:
[...]

Jaloooers! ^^ Pic's or it didn't happen! O-)
Haha, die komen binnenkort met de review. Ben er nu al weg van, alleen best veel geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
GoTCoast schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:27:

Ja ik ben blij!
Welke had je ook weer besteld? Ik kan je eerdere berichten hierover helaas niet meer vinden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GoTCoast schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:39:
[...]

Haha, die komen binnenkort met de review. Ben er nu al weg van, alleen best veel geluid.
Awsome, ik ben benieuwd naar je review! :D

Ik ben nog steeds aan het wachten op de mijne. Dan moet hij nog besteld worden... Eigenlijk zou ik em na de zomervakantie krijgen als verjaardagscadeau van m'n vriendin :+

Heb je er een met Blue's of Browns? Die eerste maakt sowieso een boel lawaai heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Heh. Collega van me komt op kantoor met een BMW 3-series. Wij: watskebeurt? Is de auto van zijn vrouw, die werkt bij Accenture. Nu pesten wij hem ermee dat z'n vrouw meer verdient dan hij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Och, doet mijn vriendin ook, maar dat zie ik nou niet echt als nadeel ;) In tegendeel, het scheelt mij een boel geld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
GoTCoast schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:39:
[...]

Veel meer dan een normale toetsenbord? En bottom je out? Want toen ik een brown switch hoorde klonk die niet veel harder dan een normaal dell toetsenbord bijvoorbeeld en al helemaal niet als je niet bottomed out.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:48:
Heh. Collega van me komt op kantoor met een BMW 3-series. Wij: watskebeurt? Is de auto van zijn vrouw, die werkt bij Accenture. Nu pesten wij hem ermee dat z'n vrouw meer verdient dan hij :D
Woohoo, Accenture, het bedrijf waar ik stage ga doen dit jaar (y). Dat komt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
EddoH schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:51:
Och, doet mijn vriendin ook, maar dat zie ik nou niet echt als nadeel ;) In tegendeel, het scheelt mij een boel geld :D
M'n ex verdiende zo'n 1.5 keer mijn salaris (wat overigens prima is), dat was ook wel lekker (d'r salaris, zij wat minder). M'n vriendin zit in het onderwijs en daar verdien je bizar weinig.
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:52:
Woohoo, Accenture, het bedrijf waar ik stage ga doen dit jaar (y). Dat komt goed :)
Sowieso een goeie ervaring en van alle integrators waar wij projecten mee doen of gedaan hebben (IBM, Logica, Cap, etc.) vind ik ze de meest professionele. Maar ze hebben ook de hardste bedrijfscultuur heb ik het idee.

[ Voor 33% gewijzigd door Hydra op 25-10-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
hylke94 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:44:
[...]

Welke had je ook weer besteld? Ik kan je eerdere berichten hierover helaas niet meer vinden :-(
Ik heb de DAS Keyboard Ultimate US Silent besteld, en nu dus binnengekregen. Dit via een Duitse aanbieder (getdigital.be, schitterende site btw). Volgens de T&T van UPC zou het toetsenbord vanavond/eind van de middag pas aanmoeten komen, maar hij er nu dus al.
TheNephilim schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:44:
[...]

Awsome, ik ben benieuwd naar je review! :D

Heb je er een met Blue's of Browns? Die eerste maakt sowieso een boel lawaai heb ik begrepen.
Ik wil er eerst een paar typedagen bij meemaken voordat ik de review maak. Nu zit hij op mijn gamepc, en vanmiddag gaat hij over naar mijn developers-Mac.

Ook al is het de silent, vind ik nog steeds veel lawaai geven, ben benieuwd hoe erg de normale is ;). Of het de bruine/blauwe zijn, weet ik zo niet. Even gekeken, het zijn de bruine. Maar wat een lawaai!
Maar ben er nu al weg van! Enige nadeel vind ik dat de gladde zwarte cover van het toetsenbord zelf iets te besmettelijk is, zit nu al constant te vegen om het schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hydra schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:53:
[...]

M'n ex verdiende zo'n 1.5 keer mijn salaris (wat overigens prima is), dat was ook wel lekker (d'r salaris, zij wat minder). M'n vriendin zit in het onderwijs en daar verdien je bizar weinig.
Mijn vriendin zit ook in het onderwijs (HBO) en dat valt toch echt wel alles mee hoor (hoewel veel stijgen in loon natuurlijk niet echt mogelijk is).

..of ik verdien gewoon zo weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GoTCoast schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:53:
[...]

Ik heb de DAS Keyboard Ultimate US Silent besteld, en nu dus binnengekregen. Dit via een Duitse aanbieder (getdigital.be, schitterende site btw). Volgens de T&T van UPC zou het toetsenbord vanavond/eind van de middag pas aanmoeten komen, maar hij er nu dus al.

[...]

Ik wil er eerst een paar typedagen bij meemaken voordat ik de review maak. Nu zit hij op mijn gamepc, en vanmiddag gaat hij over naar mijn developers-Mac.

Ook al is het de silent, vind ik nog steeds veel lawaai geven, ben benieuwd hoe erg de normale is ;). Of het de bruine/blauwe zijn, weet ik zo niet.
Maar ben er nu al weg van! Enige nadeel vind ik dat de gladde zwarte cover van het toetsenbord zelf iets te besmettelijk is, zit nu al constant te vegen om het schoon te maken.
De Silent is voor zover ik weet met Brown switches. Maar inderdaad, eerst weekje typen, dan even dagje met normaal toetsenbord en dan review schrijven :+

Daarom heb ik er toch voor gekozen te wachten op de Nighthawk X8, dat glossy is niks voor mij XD

Maar gefeliciteerd met je mech toetsenbord, veel plezier ermee! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
GoTCoast schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:53:
[...]

[...]

Ook al is het de silent, vind ik nog steeds veel lawaai geven, ben benieuwd hoe erg de normale is ;). Of het de bruine/blauwe zijn, weet ik zo niet.
Nice, vanavond ook maar eens naar kijken. Ik kijk nu al uit naar je review. Als deze een beetje positief is, is hij binnenkort ook van mij ;)
Pagina: 1 ... 197 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.