De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 198 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.392 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 20:49
hylke94 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:57:
[...]

Nice, vanavond ook maar eens naar kijken. Ik kijk nu al uit naar je review. Als deze een beetje positief is, is hij binnenkort ook van mij ;)
Och, ik weet nu al dat hij positief is. Kan nu al niet meer zonder! :D
Ben bang dat ik het nog een keer ga uitgeven, want steeds het loshalen tussen mijn computers is irritant ;).
hylke94 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:03:
[...]
Haha, dan is een tweede wel makkelijk ja. Heb je misschien ook een linkje naar het product op die website? Dan moet ik er ook maar gewoon een aanschaffen voor mijn pc thuis. Gelukkig heb ik er maar één ;) .
Voor de professional (met labels erop dus:) http://www.getdigital.de/...del_S_Professional/lng/en
Voor de Ultimate (die ik heb): http://www.getdigital.de/...s_Keyboard_Model_S/lng/en

[ Voor 37% gewijzigd door Ryur op 25-10-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
GoTCoast schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:01:
[...]

Och, ik weet nu al dat hij positief is. Kan nu al niet meer zonder! :D
Ben bang dat ik het nog een keer ga uitgeven, want steeds het loshalen tussen mijn computers is irritant ;).
Haha, dan is een tweede wel makkelijk ja. Heb je misschien ook een linkje naar het product op die website? Dan moet ik er ook maar gewoon een aanschaffen voor mijn pc thuis. Gelukkig heb ik er maar één ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Ze zijn aardig aan het uitdunnen geweest bij Das Keyboard. De Model S Professional Silent is helemaal niet meer te krijgen... :o Das was juist een interessant toetsenbord (voor mij) met Brown switches.

http://www.daskeyboard.com/products/

[ Voor 9% gewijzigd door TheNephilim op 25-10-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
TheNephilim schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:15:
Ze zijn aardig aan het uitdunnen geweest bij Das Keyboard. De Model S Professional Silent is helemaal niet meer te krijgen... :o Das was juist een interessant toetsenbord (voor mij) met Brown switches.
Jawel hoor. Hij komt november weer op voorraad.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Rutix schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:16:
[...]

Jawel hoor. Hij komt november weer op voorraad.
Ik was net aan het kijken, hij heet nu de 'Professional - Tactile Soft' XD Linkje deed het namelijk niet meer en kon em zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Ik dacht dat ze het uitgelicht-blok op de fp hadden verwijderd. Nou staat hij er ineens weer met maarliefst één artikel erin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

hylke94 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:28:
Ik dacht dat ze het uitgelicht-blok op de fp hadden verwijderd. Nou staat hij er ineens weer met maarliefst één artikel erin...
Ja ik vind het ook niet zo nodig dat die er staat.

w00t, website voor preview opgeleverd precies zoals het de bedoeling was... vervolgens weer een hele lijst met extra's en aanpassingen :P Zo gaat het toch altijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
En hij is alweer weg (gelukkig) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 20:18
Jammeraar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydev
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 23:15
Goedemiddag devv'ers!
Ik kwam gisteren of eergisteren op het forum iemand tegen die postte dat Apple overhyped wordt op het forum, ik zit me de laatste paar dagen een beetje te verdiepen in JQuery, en ik maakte dus het volgende JQuery scriptje, wat ik via de Google Chrome plugin Tampermonkey (soort van Greasemonkey) 'injecteer' in de tweakers.net sourcecode:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
// ==UserScript==
// @name       Anti-apple
// @namespace  http://tweakers.net
// @version    0.1
// @description  Anti-apple
// @include      http*://tweakers.net/*
// @require      http://code.jquery.com/jquery-latest.min.js
// @copyright  2012 - LeroyDev.NL
$(document).ready(function() {
     $('#layout #contentArea .mainColumn #news .highlights .frontPageLink').each(function(){
    if ($(this).is(":contains('Apple')")) {
        $(this).parent().parent().hide(2000);
    }
     });
});
// ==/UserScript==

Zoals je waarschijnlijk wel kunt zien, verbergt dit scriptje nieuwsitems waarbij in de titel 'Apple' staat.
Als iemand een hekel heeft aan een bepaald merk of onderwerp, feel free to change and use it! :D
Het is misschien wel een beetje 'obvious', maar je moet in if ($(this).is(":contains('Apple')")) {
het woord 'Apple' veranderen als je een ander merk of onderwerp wilt laten verbergen.

[ Voor 7% gewijzigd door leroydev op 25-10-2012 12:51 . Reden: uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:49

Haan

dotnetter

Quote uit 'Professional ASP.NET MVC 3(en 4) die een regular expression voor e-mailvalidatie beschrijft:
To someone who isn't a developer (and even to some developers, too), the error message looks like someone sprinkled catnip on a keyboard before letting a litter of Norwegian Forest Cats run wild.
_O-

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
TheNephilim schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:21:
[...]

Ik was net aan het kijken, hij heet nu de 'Professional - Tactile Soft' XD Linkje deed het namelijk niet meer en kon em zo snel niet vinden.
Hoezo?
http://www.getdigital.de/...del_S_Professional/lng/en <-- daar heet die toch echt Professional silent.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Klopt, ik zat te kijken op de website van Das Keyboard zelf. Voorheen stond datzelfde keyboard onder de URL: www.daskeyboard.com/model-s-professional-silent/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Hmm.. ik ben nu beetje heel erg weg van mijn toetsenbord. Heb een tweede bestelling staan voor nog een exemplaar. Heb ik op mijn beide computers (Gamingcomputer/Windows & mijn developercomputer/Mac) een DAS Keyboard, wel gewoon weer hetzelfde. DAS Ultimate Silent US, die was ook nog op voorraad dus ;).

Arme creditcard :P.
TheNephilim schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:52:
[...]

Nice! ^^ Ik ben bang dat mijn bankrekening het niet toestaat om er ook een voor op het werk te bestellen. Daarnaast eerst maar eens afwachten hoe één exemplaar bevalt :p
Hmm.. ik neem die van mijn developerscomputer mee naar mijn werk. Dat is toch een MBP, dus dan neem ik toetsenbord maar heen & weer. Alleen ben bang dat mij op het werk wordt verboden om op een DAS toetsenbord te werken. Het maakt echt veel lawaai ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Ryur op 25-10-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GoTCoast schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:49:
Hmm.. ik ben nu beetje heel erg weg van mijn toetsenbord. Heb een tweede bestelling staan voor nog een exemplaar. Heb ik op mijn beide computers (Gamingcomputer/Windows & mijn developercomputer/Mac) een DAS Keyboard, wel gewoon weer hetzelfde. DAS Ultimate Silent US, die was ook nog op voorraad dus ;).

Nice! ^^ Ik ben bang dat mijn bankrekening het niet toestaat om er ook een voor op het werk te bestellen. Daarnaast eerst maar eens afwachten hoe één exemplaar bevalt :p

Gooien jullie alles wat eigenlijk bij de layout hoort in een background of beland er ook nog wel eens een img op plekken waar dat niet per se nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
GoTCoast schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:49:

[...]

Hmm.. ik neem die van mijn developerscomputer mee naar mijn werk. Dat is toch een MBP, dus dan neem ik toetsenbord maar heen & weer. Alleen ben bang dat mij op het werk wordt verboden om op een DAS toetsenbord te werken. Het maakt echt veel lawaai ;)
Je hebt mijn vraag nog niet beantwoord. Bottom je uit of niet? Want dat maakt echt een groot verschil kwa geluid. Toen ik een geluidsvergelijking had gehoord verschilde en niet bottomed out tik van een brown switch niet heel veel van een normale dell keyboard.

[ Voor 11% gewijzigd door Rutix op 25-10-2012 14:05 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Hydra schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:48:
Heh. Collega van me komt op kantoor met een BMW 3-series. Wij: watskebeurt?...
What's wrong with a 3 series? :7 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Rutix schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:03:
[...]

Je hebt mijn vraag nog niet beantwoord. Bottom je uit of niet? Want dat maakt echt een groot verschil kwa geluid. Toen ik een geluidsvergelijking had gehoord verschilde en niet bottomed out tik van een brown switch niet heel veel van een normale dell keyboard.
Hmm.. je vraag dan net gemist denk ik. Of net overheen gekeken, als hij gister gesteld was vind ik ook niet zo gek ;).
Maar soms, niet altijd. Ben het nog wel gewend om 'uit te bottom'-men (?), maar probeer het af te leren. En dan geeft het stuk minder geluid ja. Best wel werkbaar dan. Maar dat is gewenning nog; hiervoor altijd met een Apple toetsenbord gewerkt (zowel de bedraadde als de draadloze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:39
Denken jullie weleens na over de effecten van een enorme solar flare (waarvan het waarschijnlijk is dat deze ergens de komende jaren plaatst gaat vinden)? Dan zijn wij volgens mij allemaal flink onze baan kwijt.

Ik heb zelf nog geen maatregelen genomen, maar ik ben wel van plan om anti-ESDverpakkingen te kopen voor kleine electronica, en skills te leren waar ik ook brood mee kan verdienen als ik geen computer meer heb om voor te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 20:59

StM

Ik denk eerder dat er dan een nieuwe niet te voorziene bulk werk is om alles weer op orde te krijgen :) Onze maatschappij gaat echt niet meer functioneren zonder computers. Wel zal de development markt een zware tik krijgen aangezien men daar waarschijnlijk niet in zal investeren wegens de hoge kosten om alles weer op gang te krijgen.

Vergeet ook niet dat men juist om dit soort redenen de laatste jaren investeert in datacenters in oude bunkers. Veel zal kapot zijn maar de cruciale informatie is niet weg. Hooguit de websites van de lokale slager en de administratie van de kapper in zoverre die niet op papier staat.

[ Voor 29% gewijzigd door StM op 25-10-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07
Avalaxy schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:19:
Denken jullie weleens na over de effecten van een enorme solar flare (waarvan het waarschijnlijk is dat deze ergens de komende jaren plaatst gaat vinden)? Dan zijn wij volgens mij allemaal flink onze baan kwijt.

Ik heb zelf nog geen maatregelen genomen, maar ik ben wel van plan om anti-ESDverpakkingen te kopen voor kleine electronica, en skills te leren waar ik ook brood mee kan verdienen als ik geen computer meer heb om voor te programmeren.
Alsof alle technologie dan ineens wegvaagt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ik trek mijn berenvel dan wel aan en ga op vossenjacht.

Is dat écht een serieus bericht?

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
sky- schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:23:

Is dat écht een serieus bericht?
Ja, waarom niet?
Vinnienerd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:23:
[...]

Alsof alle technologie dan ineens wegvaagt :D
Volgens mij is het over het algemeen dan best wel stuk.

[ Voor 41% gewijzigd door Avalaxy op 25-10-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Ik vraag me trouwens wel sterk af of een esd verpakking een solar flare tegenhoud....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Denk het wel, het is in principe gewoon een kooi van faraday. Je zou daar ook hardware mee moeten kunnen beschermen tegen een EMP volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Rond de evenaar zal men aan de nachtzijde niet zo veel last hebben. Als het gebeurt is dat hopelijk wanneer wij allemaal slapen :*) Ja dat is jammer voor de rest, maar beter zij dan ik als er toch iemand moet zijn die de gifbeker moet drinken. Ik ga sowieso eens wat zuidelijker wonen over een paar jaar, dat heeft tegen die tijd wel meer voordelen denk ik zo. (tegen die tijd moeten de huizen in zuid spanje tegen een prikkie te koop staan denk ik)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-10 13:26
Hoe lang duurt het effect van zo'n solar flare? Want als dat gebeurt denk ik inderdaad dat alles weer werkend moet worden gemaakt. Dus zullen er heel veel ITers en Electrotechneuten nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teveel doomsday preppers gekeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Een paar uur geloof ik. Die dingen gaan met ca 0.001c door de ruimte, maar ze zijn best groot.

[ Voor 16% gewijzigd door ocf81 op 25-10-2012 15:50 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat het iets met dit artikel te maken heeft? nieuws: Boeing vernietigt elektronica met emp-raket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:43
Och, ik neem aan dat niet de hele wereld heer door getroffen wordt. Maar als dit plaats gaat vinden kan het ook betekenen dat er juist meer werk voor programmeurs komt ;). Meer naar de toekomst gekeken he.

[ Voor 21% gewijzigd door lauwsa op 25-10-2012 15:55 . Reden: Het is laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
Ach, de hele dag weer om een kampvuur zitten. Leuk toch?

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Ja, maar bij een solar flare dan op de schaal van een compleet continent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Die mensen daar zijn natuurlijk wel een beetje doorgeslagen, maar het idee er achter sta ik volledig achter (ik kijk het programma overigens nooit, heb het toevallig voor het eerst gezien, maar ik liep al veel langer met deze ideeën rond).

De kans dát er iets ernstigs gebeurt is gewoon aanwezig (financiële stelsel stort in, grote meteoriet stort ergens neer op aarde, grote coronal mass ejection, er barst een grote vulkaan uit (bv. yellowstone park), en dan heb ik het nog niet over politieke instabiliteit zoals in bv. Syrië, Libië of Egypte).

áls zoiets gebeurt (en die kans is gewoon aanwezig) dan overleef je het waarschijnlijk niet als je géén voorraden in huis hebt (en basiszaken zoals medkits, communicatieapparatuur, licht, etc.). De mensen die dat soort zaken wel hebben maken wel een kans het te overleven.

"Gaan jagen" is een heel leuk idee, maar:

1) Hoeveel van jullie KUNNEN jagen en hebben alle kennis in huis om een dier te villen, klaar te maken, etc.?
2) Denk je niet dat alle andere 7 miljard (rond die tijd misschien wel 10 miljard) mensen dat ook zullen gaan doen en alle dieren in bevolkte gebieden binnen een maand weg zijn?
O.a. ja :) Maar daar ben ik niet echt bang voor, ik ga meer uit van natuurrampen die geen onderscheid maken tussen military/civilian.

[ Voor 14% gewijzigd door Avalaxy op 25-10-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Als je je daar zorgen om maakt, kun je beter in een bunker gaan zitten de rest van je leven. Áls het gebeurt en ik overleef het niet heb ik toch een fijn leven gehad. :+

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:43
Idd, ben ik blij dat ik in een kleine stad woon, ik denk namelijk dat in grote steden allen dieren binnen een week wel uitgeroeit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
lauwsa schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:00:
Idd, ben ik blij dat ik in een kleine stad woon, ik denk namelijk dat in grote steden allen dieren binnen een week wel uitgeroeit zijn.
Tot ze een week later allemaal bij je op de stoep staan :P
DeluxZ schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:00:
Als je je daar zorgen om maakt, kun je beter in een bunker gaan zitten de rest van je leven. Áls het gebeurt en ik overleef het niet heb ik toch een fijn leven gehad. :+
Dat vind ik dus overdreven, maar als het hebben van een voedselvoorraad voor bv. een half jaar het verschil kan maken tussen een grote natuurramp overleven of hem niet overleven, waarom zou je het dan níét doen? Zoveel kost een stapel rijst en wat andere zaken zoals water nu ook weer niet.

Maar laten we even teruggaan naar de specifieke casus van een CME, dat is IT-gerelateerd, de rest niet zo :)

[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 25-10-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:50

alienfruit

the alien you never expected

Chrome :@

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
/* Chrome seems to cut of the background image for no good reason, a fix for this */
body.chrome .header_preview_all {
    display: inline-block;
    height: 16px;
}

offtopic:
Ben ik de enigste die op 'Reageren' klikt ipv. de 'Versturen' knop voor Quick Reply?

[ Voor 21% gewijzigd door alienfruit op 25-10-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Het is ook niet zo dat als je geen voorraad hebt je meteen ten dode bent opgeschreven. Je hebt bij de meeste ernstige gebeurtenissen altijd nog wel kans dat je ergens iets kan halen. Bij meer lokale dingen (een overstroming/aardbeving) is dat wat lastiger, maar dan zijn er genoeg plaatsen waar je heen kan op uit te wijken en zal hulp geboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Het kwartje kan 2 kanten op vallen:
  1. Alles vervangen en doorgaan op de oude leest
  2. Het schept de ruimte voor een complete reogranisatie van hoe wij IT gebruiken.
Alleen in dat laatste geval zal er daadwerkelijk een noemenswaardige extra hoeveelheid werk ontstaan.
Bij casus 1 wordt vooral de relevantie en daarmee de levensduur van de huidige grote spelers binnen de IT nog even gerekt omdat er dan gebruik gemaakt gaat worden van de huidige hardware- en softwaredesigns. Omdat een bijzonder grote CME niet lang genoeg van te voren te voorspellen is om er op in te spelen à la Y2K zal het ook niet van die toestanden opleveren voordat het gebeurt.

Wat betreft de voedselvoorziening. Die zal wel even verstoord worden, maar ik verwacht geen hongersnood in West Europa. Ik verwacht in het geval van een catastrofale CME een staat van beleg zal worden afgekondigd waarin voedsel wordt gerantsoeneerd. Omdat bepaalde infrastructuur gehard is (omdat deze ook tegen nucleaire oorlogsvoering bestand moet zijn) zal dat deel wel zal blijven bestaan. Dit kan dan als basis dienen voor de wederopbouw. Ik neem aan dat de overheden van de ontwikkelde landen nog wel zo snugger zijn dat ze dan voor de eerste paar jaar het een en ander aan regie op zich nemen. BTW, ploegen kan je altijd nog doen met een tank ;)

Wat betreft een noodpakket: Dat moety iedere burger natuurlijk wel hebben, Ik heb voor een paar weken aan ingeblikt eten, just in case.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:02:
[...]

Tot ze een week later allemaal bij je op de stoep staan :P

[...]

Dat vind ik dus overdreven, maar als het hebben van een voedselvoorraad voor bv. een half jaar het verschil kan maken tussen een grote natuurramp overleven of hem niet overleven, waarom zou je het dan níét doen? Zoveel kost een stapel rijst en wat andere zaken zoals water nu ook weer niet.

Maar laten we even teruggaan naar de specifieke casus van een CME, dat is IT-gerelateerd, de rest niet zo :)
Mocht je een grote ramp willen overleven heb je meer nodig dan alleen eten.
- Je moet een klein leger hebben(verdediging)
- Je moet egoïstisch zijn(alleen voor je eigen groep zorgen)
- Je moet een langetermijn plan hebben

Maarjah dan zit je al op het niveau doomsday preppers en dan heb je een kutleven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Als de nood echt aan de man komt kunnen wij binnen een half jaar tot jaar zelfvoorzienend zijn. Omdat we lui zijn, winkelen haten en graag keuze hebben is hier eigenlijk ook altijd wel voor een paar weken voedsel in huis (1x in de zoveel tijd inkopen bij bv de Makro, aardappels rechtstreeks bij de boer in een net van 30 kg etc).

En idd op het moment dat het mis gaat gaan hamsteren :) Leuk zal het dus niet zijn, overleven we het? Mwua ik heb er een betere hoop op dan de gemiddelde stadsmens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
StM schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:09:
Omdat we lui zijn, winkelen haten en graag keuze hebben is hier eigenlijk ook altijd wel voor een paar weken voedsel in huis (1x in de zoveel tijd inkopen bij bv de Makro, aardappels rechtstreeks bij de boer in een net van 30 kg etc).
Hoe doe je dat met groentes/fruit?

[ Voor 25% gewijzigd door Gamebuster op 25-10-2012 16:13 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:13:
[...]

Groente en fruit is overrated, hoe doe je het met drugs 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
[...]

In de context van een global meltdown (heh xD) is het gezond eten niet bepaald belangrijk denk ik, of tenminste niet top-prioriteit.
Aardappelen kunnen je best lang voorzien, en af en toe een beestje slachten en je bent sterk genoeg om wederopbouw te doen.
Niet vergeten dat we hier in europa iets dergelijks gewoon gedaan hebben: tijdens de WW's waren zelfs binnenparken van steden omgevormd tot landbouw grond. Waarom zou dat nu niet kunnen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Bloembolle ete jonguh! Zo hop de frituur in!

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Vroeger hebben ze ook gewoon bloembollen gegeten, kunnen wij ook. En als er weer aan herbevolking moet worden gedaan stel ik mijzelf beschikbaar als denkhengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Erwin537 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:18:
Vroeger hebben ze ook gewoon bloembollen gegeten, kunnen wij ook. En als er weer aan herbevolking moet worden gedaan stel ik mijzelf beschikbaar als denkhengst.
Precies. De paar mannen die over waren in Frankrijk na de 1e wereldoorlog hadden ook gouden tijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

[...]

Halen we 1 a 2x in de week gewoon in de winkel. Het is niet dat we dit bewust met een reden doen, maar dit is gewoon door de jaren er om allerlei redenen ingeslopen. En ik denk dat we daardoor wel onbewust een voorsprong hebben.

Binnen een jaar (afhankelijk van het moment dat de shit hits the fan) kunnen we groente zelf telen. Helaas is het niet vandaag poten en morgen oosten. Een paar fruit bomen hebben we ook nog staan, ook al zijn die al jaren niet geplukt op een incidenteel appeltje na van iemand die er langs loopt en trek heeft.

Vroegah heb ik voor de lol vaak genoeg eigen boontjes, sla, andijvie, komkommers etc geteeld :) Op 2m2 kan je al aardig wat boontjes telen bv. Het nadeel is alleen dat het schoonmaken en bijhouden gewoon gruwelijk veel werk is en financieel op dit moment het haast niks oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Het telen van groente en fruit is niet bepaald lastig natuurlijk. Je moet alleen wel de zaden beschikbaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpf_
Hydra schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:26:
Het telen van groente en fruit is niet bepaald lastig natuurlijk. Je moet alleen wel de zaden beschikbaar hebben.
Voorzien.
Wikipedia: Svalbard Global Seed Vault

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Maar ik zie net op wikipedia dat de kant op een catastrofale CME/solar flare wel bijzonder klein is, zo klein dat zorgen maken over de aanstaande financiële crisis veel zinvoller is.

Dus, heeft iedereen zijn hypotheek afbetaald, zijn salaris om laten zetten in een maandelijkse uitbetaling in baar goud en een shotgun onder zijn bed verstopt?

[ Voor 30% gewijzigd door ocf81 op 25-10-2012 16:32 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Hydra schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:26:
Het zaad dat in voer (bv kippenvoer -> mais, maar ook vogelvoer) zit is zelfs van voldoende kwaliteit om nog te ontkiemen. Toevallig dit jaar bewezen door onze buurman die het wel lollig vond om er een paar in de grond te duwen bij ons in een klein tuintje. En wij zoiets hadden van hoe the fuck daar opeens mais kon groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
GoTCoast schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:15:
[...]

Hmm.. je vraag dan net gemist denk ik. Of net overheen gekeken, als hij gister gesteld was vind ik ook niet zo gek ;).
Maar soms, niet altijd. Ben het nog wel gewend om 'uit te bottom'-men (?), maar probeer het af te leren. En dan geeft het stuk minder geluid ja. Best wel werkbaar dan. Maar dat is gewenning nog; hiervoor altijd met een Apple toetsenbord gewerkt (zowel de bedraadde als de draadloze).
Dan zou je voor je werk nog ringetjes kunnen kopen die bij het uit bottom-men (? :D) zorgen voor minder geluid ;). Maar mooi het is inderdaad een hele gewenning :P vind ik al toen ik ze ging uit proberen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
StM schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:31:
Het zaad dat in voer (bv kippenvoer -> mais, maar ook vogelvoer) zit is zelfs van voldoende kwaliteit om nog te ontkiemen. Toevallig dit jaar bewezen door onze buurman die het wel lollig vond om er een paar in de grond te duwen bij ons in een klein tuintje. En wij zoiets hadden van hoe the fuck daar opeens mais kon groeien.
Oh, in de buurt van het kippenhok dat we vroeger hadden kwam ook een hoop van dat soort spul op. Tenzij ze 'kapot' gemaakt zijn (malen, straling, koken) doen ze het nog prima hoor. Alleen ken ik geen vogelvoer waarin wortelzaad zit.
Ik wist niet dat jij daar werkte. Cool man!

[ Voor 17% gewijzigd door Hydra op 25-10-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Wat ik wilde zeggen dat zaden niet zo snel het probleem zijn, meer dat de meeste mensen niet de kennis hebben waar ze te krijgen en hoe er mee om te gaan. Ik vrees dat de meeste mensen wat er op komt eruit gooien als onkruid of er niks aan doen zodat wat je teelt overwoekerd wordt.

En tja, het zal wel eenzijdig eten worden vrees ik.

[ Voor 8% gewijzigd door StM op 25-10-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10 12:05
Iemand weet zijn wachtwoord van het CMS niet meer, of ik het even kon resetten?

Ik heb dus geen enkele gegevens meer aangezien dit een project van 4 jaar geleden is, Email met hostinggegevens heb ik dus ondertussen al lang niet meer.

Altijd leuk deze shit

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hoster vriendelijk vragen voor een reset van het masteraccount voor die site?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
ocf81 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:44:
Hoster vriendelijk vragen voor een reset van het masteraccount voor die site?
Ik ben niet de contactpersoon / domeinhouder, oftewel: Ik kan momenteel niks :)

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

GeertJam schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:46:
[...]

Klote voor je klant, maar wel een enorme kans om ff flink te upsellen ;) .

[ Voor 5% gewijzigd door ocf81 op 25-10-2012 16:48 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Daarom altijd (met medeweten en goedkeuring van de klant wat bij een CMS vaak toch geen enkel probleem is) een systeem account dat je er altijd in kan :) En een wachtwoord herstel functie zodat de klant het gewoon zelf kan doen in de meeste gevallen.

Bij de meeste websites die ik maak zou ik eerst een script moeten schrijven om überhaupt via de db het wachtwoord te kunnen veranderen...

[ Voor 8% gewijzigd door StM op 25-10-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GeertJam schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:46:
[...]

Klopt, ze doen bar weinig als je aangeeft de 'webdevver' te zijn. Nee klanten kunnen prima zelf mailen naar een hoster voor wachtwoorden.

Maar... zit er geen 'wachtwoord vergeten' optie in het CMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
Wachtwoord vergeten zit er wel in, maar natuurlijk: het email adres wat hij heeft gebruikt bestaat niet meer

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpf_
GeertJam schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:49:
Wachtwoord vergeten zit er wel in, maar natuurlijk: het email adres wat hij heeft gebruikt bestaat niet meer
Terug aanmaken? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
Ah, good old Filezilla met Sitemanagement, heb de FTP gegevens er nog instaan :)

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GeertJam schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:49:
Ah precies :P

Daarom raad ik mensen aan om nooit @ziggo.nl/@xs4all.nl/etc. adressen te gebruiken. Gmail/Hotmail/etc. blijven bestaan terwijl je nog wel eens wisselt van provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Aan de searchbar hier te zien wordt er lekker van alles op productie aangepast? :')

offtopic:
Of zou de CSS nog gecached zijn

Edit: Topic search is back!

[ Voor 11% gewijzigd door Sh4wn op 25-10-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:31
Zat te slaapdromen achter de PC, ik denk ik zet dat kopje thee even weg voordat het fout gaat...

Hup! Alles over mn bureau, mn broek, de vloer!
Ben nu wel gelijk wakker :'(

[ Voor 9% gewijzigd door alwinuzz op 25-10-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Wordt er eigenlijk nog wel eens wat met dat Expert panel gedaan? Kan ik mij daar nog voor aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh4wn schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:59:
Aan de searchbar hier te zien wordt er lekker van alles op productie aangepast? :')

offtopic:

Eindelijk! Man, wat heb ik dat gemist de laatste tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Sh4wn schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 17:31:
Wordt er eigenlijk nog wel eens wat met dat Expert panel gedaan? Kan ik mij daar nog voor aanmelden?
Ik dacht dat het expert panel iets was wat op uitnodiging ging. Iedereen vindt zichzelf een expert namelijk, en anderen hebben nog wel eens de neiging daar anders over te denken ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik me niet vergis is er een tijd geweest dat je jezelf als expert kon opgeven. Filenox is ook in bepaalde zaken "expert" terwijl hij op bepaalde zaken niet echt meer "ervaring" heeft dan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
Expert panel wordt voornamelijk gebruikt om bepaalde artikelen op Tweakers eerst langs het expert panel te laten gaan om daar hun input over te krijgen. Dit kunnen nieuws artikelen zijn, maar toch voornamelijk artikelen over bepaalde technologieen, als ze daar een in depth over doen ofzo.

Btw mooi stukje @CodeCaster

[ Voor 5% gewijzigd door D-Raven op 25-10-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Inderdaad, bedankt voor je uitleg CodeCaster! :) Het is me nu een stuk duidelijker dan eerst. Het lijkt me tof als je de skills hebt om zoiets te doen. Helaas is dat niet aan mij besteed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sh4wn schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 17:31:
Ja hoor. :)
.Gertjan. schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 17:40:
[...]
dacht dat het expert panel iets was wat op uitnodiging ging. Iedereen vindt zichzelf een expert namelijk, en anderen hebben nog wel eens de neiging daar anders over te denken ;)
Je kon en kunt je nog steeds aanmelden:
Vooralsnog hebben we geen geautomatiseerde manier om nieuwe experts te werven, maar als je echt heel graag tot een van de panels wil toetreden, dan kun je een aanvraag indienen via expertpanel@tweakers.net.
Oh, ik zie je reactie nu pas! Blijkbaar heeft de update van de site voor meer problemen gezorgd dan een annihilatie van het bezoekersaantal op de Tweakblogs, namelijk ook nog dat ik geen notificatie noch een e-mail krijg bij een reactie op m'n blog. :P

Die WS-Security (of überhaupt SOAP > 1.1) is inderdaad een drama met niet-WCF-clients. Ik moet nog een en ander testen met PHP en WS-*, maar ben al aardig op weg voor het vervolgblog dat over client-security gaat. :)
Devilly schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:18:
[...]

Inderdaad, bedankt voor je uitleg CodeCaster! :) Het is me nu een stuk duidelijker dan eerst. Het lijkt me tof als je de skills hebt om zoiets te doen. Helaas is dat niet aan mij besteed. :P
Deathraven had het over m'n blog, jij over deze reactie, maar uiteraard graag gedaan. :) Ik geloof dat ik hier en daar wel een steek laat vallen in de uitleg, ik hoor het graag als ik het mis heb. ;)

Ik las zojuist over SharpDX:
SharpDX is a free and active open-source project that is delivering a full-featured Managed DirectX API that includes support for Direct3D9 & Ex, Direct3D10, Direct3D10.1, Direct3D11, Direct3D11.1 (Win8 only), DirectCompute, Direct2D1, Direct2D1.1 (Win8 only), DirectWrite, WIC, D3DCompiler, DXGI, DXGI 1.1, DXGI 1.2 (Win8 only), DirectSound 8, XAudio2, XAPO, XACT3, X3DAudio, DirectInput 8, XInput and RawInput.

SharpDX supports all Windows OS and .NET Framework, including development for the latest Windows 8 Metro!
En nog aardig performant ook. Tijd om m'n RTS-engine weer van de plank te halen. :')
.oisyn schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:24:
Over tweakblogs gesproken, ik heb altijd nog het plan om een paar items te wijden aan quantum mechanica, quantum computing en quantum encryption. Want de onzin die je er soms in de reacties op de FP over leest :X
Lijkt me interessant! :)

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 26-10-2012 00:27 . Reden: M-m-monsterquote. ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Over tweakblogs gesproken, ik heb altijd nog het plan om een paar items te wijden aan quantum mechanica, quantum computing en quantum encryption. Want de onzin die je er soms in de reacties op de FP over leest :X

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Please do!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hurrr hurrr... uhm... Hear hear!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Erwin537 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:18:
En als er weer aan herbevolking moet worden gedaan stel ik mijzelf beschikbaar als denkhengst.
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/5ca7na.jpg

?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Laatst online: 03-09 23:24
Voor alle doomsday preppers hier, als er een ramp gebeurt ga dan naar een boer in de buurt. Hij zal waarschijnlijk snel zonder brandstof en elektriciteit voor zijn machines zitten en heeft veel mankracht nodig.
Ik heb er ook wel een paar keer over nagedacht, maar meestal komt het erop neer dat ik op de fiets naar mijn ouders ga die een akkerbouw bedrijf hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
CodeCaster schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:59:

Ik las zojuist over SharpDX:

[...]

En nog aardig performant ook. Tijd om m'n RTS-engine weer van de plank te halen. :')
Ja ben ook naar SharpDX overgestapt van SlimDX. De reden dat ik eerst nog niet op sharpdx zat was omdat docu nogal crap was maar nu is het goed te doen en het is net even sneller dan SlimDX :D
Sh4wn schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:59:

offtopic:

Where did they hide it XD?

[ Voor 22% gewijzigd door Rutix op 26-10-2012 08:21 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Kan je het zo vinden? >:)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XHK766r4PVWJhEYg9PkVgKXY/thumb.png
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Zo te zien heb jij ook nog niet page gereloaded ;). Je mist namelijk het dropdown menutje :P Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SyP74.png

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Rutix schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:39:
[...]

Zo te zien heb jij ook nog niet page gereloaded ;). Je mist namelijk het dropdown menutje :P [afbeelding]
Ik heb die dropdown niet, ook niet na herhaaldelijk refreshen ;( ik dacht dat die zoekbalk voor zoeken in topics was, maar dat is dus niet zo :P

edit:
uitloggen, browser herstarten en opnieuw inloggen did the trick

[ Voor 8% gewijzigd door Haan op 26-10-2012 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De zoeklocatiedropdown werkt niet op list_message, alleen op list_messages. Als je een topic vanaf een bookmark leest, of zoals ik uit je posthistory, heb je dus geen dropdown. Wordt aan gewerkt, geloof ik.

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 26-10-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Wat is de Apple Store online eigenlijk slecht, ze zijn nu dus aan het updaten maar dan is de hele store offline. Beetje jammer want ik wil de verzendstatus van mijn Apple bestelling bekijken. Hopelijk komt hij snel weer online, maar eigenlijk hoop ik dat mijn pakketje nog eerder gedropt wordt B-) .

Hij is weer online, heb een track 'n trace code van UPS helaas komen ze pas aan 't einde van de middag.

Nog maar eens een edit: Receptie belt net naar boven: Je pakketje is er _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Solopher op 26-10-2012 09:33 . Reden: Hij is weer online :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Laatst online: 30-09 21:44
CodeCaster schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:59:

Die WS-Security (of überhaupt SOAP > 1.1) is inderdaad een drama met niet-WCF-clients. Ik moet nog een en ander testen met PHP en WS-*, maar ben al aardig op weg voor het vervolgblog dat over client-security gaat. :)
Ik heb ooit voor een 3e partij een api moeten maken. Toen ben ik ook vol goede moed aan de slag gegaan met een wsHttpBinding met TransportWithMessageCredential. De 3e partij ontwikkelde echter met Magento en PHP en ze kregen het gewoon niet aan de praat. Uiteindelijk het hele WS* verhaal maar overboord gegooid :')

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb onlangs met een vriend ook wat PHP-frameworks geprobeerd om überhaupt een beetje validerende WSDL te laten genereren. Bleek lastig. NuSoap leek wel veelbelovend, voor de clientkant durf ik nog niks te beweren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:35
CodeCaster schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:10:
Ik heb onlangs met een vriend ook wat PHP-frameworks geprobeerd om überhaupt een beetje validerende WSDL te laten genereren. Bleek lastig. NuSoap leek wel veelbelovend, voor de clientkant durf ik nog niks te beweren. :P
Soap in PHP is gewoon k**, er zitten best wat bugs in en het is gewoon een drama om het te debuggen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

WCF ASP.NET web API *;

Overigens, als soap in php kut is, laat je je wcf toch gewoon json retourneren? :)

[ Voor 35% gewijzigd door GateKeaper op 26-10-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
RESTful services kun je ook prima maken met WCF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ondersteunt dat REST nu al eens een WSDL, en wordt dat ook breed gedragen door de beschikbare frameworks? Zolang ik geen client kan genereren neem ik het niet serieus, omdat iedere mafkees de standaard weer anders interpreteert en implementeert (http verbs, result codes), waarmee je jezelf met onnodig werk opzadelt.

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 26-10-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
CodeCaster schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:20:
Ondersteunt dat REST nu al eens een WSDL, en wordt dat ook breed gedragen door de beschikbare frameworks? Zolang ik geen client kan genereren neem ik het niet serieus, omdat iedere mafkees de standaard weer anders interpreteert en implementeert (http verbs, result codes).
WSDL? Tuurlijk, xsd.exe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
Ondersteunt dat REST nu al eens een WSDL, en wordt dat ook breed gedragen door de beschikbare frameworks? Zolang ik geen client kan genereren neem ik het niet serieus, omdat iedere mafkees de standaard weer anders interpreteert en implementeert (http verbs, result codes), waarmee je jezelf met onnodig werk opzadelt.
Ik heb WADL weleens voorbij zien komen, maar volgens mij is dat niet breed gedragen. Er is nog een nieuwer iets maar ik kan even niet op de naam komen (en Google ook niet :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GateKeaper schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:18:
WCF ASP.NET web API *;

Overigens, als soap in php kut is, laat je je wcf toch gewoon json retourneren? :)
En weer een item voor op de lijst met "te bestuderen zaken" :)

Hoewel ik me echt begin af te vragen of ik ooit toe ga komen om die lijst door te lopen. Het probleem is vaak dat het tijdens je probeer sessie lukt, maar als je het later nodig hebt je toch nog redelijk wat tijd moet besteden om je weer in te lezen. Ik ben dan ook als de dood dat een klant terug komt met een oud PHP project dat ik ooit heb geknutseld :X Zit daar eigenlijk als .netter, maar het was ze opgevallen dat ik ook PHP op mijn CV had staan, dus ik mocht een oude tool onderhouden van een partij die allang was vertrokken... :'( Als ik nu weer iets in PHP moet doen moet ik eerst mijn kennis onder een dikke laag stof vandaan halen :+

Tijdgebrek is momenteel mijn grootste probleem... Zoveel te doen, en zo weinig tijd. Als ik dan eindelijk al mijn klanten blij heb gemaakt heb ik vaak geen zin om te experimenteren. Zeker nu de dagen korter worden merk ik dat ik al moeite heb om 8 uur vol te maken voor mijn klanten...

Maar goed laten we het er op houden dat ik gewoon succesvol ben :P Inmiddels al in gesprek om een junior/medior ontwikkelaar in dienst te nemen. Een van mijn klanten heeft al een GO gegeven (inclusief toezegging hem/haar eventueel 40 uur per week in te zetten (tegen een vriendenprijsje)). Nu nog iemand vinden! :) Overigens hebben dat soort zaken ook wel impact op mijn energie levels.... :'( Komt zoveel op je af...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
.Gertjan. schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:48:
[...]
Maar goed laten we het er op houden dat ik gewoon succesvol ben :P Inmiddels al in gesprek om een junior/medior ontwikkelaar in dienst te nemen. Een van mijn klanten heeft al een GO gegeven (inclusief toezegging hem/haar eventueel 40 uur per week in te zetten (tegen een vriendenprijsje)). Nu nog iemand vinden! :) Overigens hebben dat soort zaken ook wel impact op mijn energie levels.... :'( Komt zoveel op je af...
Hoe zit het dan allemaal qua inschrijvingen bij KvK & alle 'shit' van de belastingdienst? Omdat jij dan geen ZZP-er bent meer?

Wel opzich leuk dat het zo goed loopt dat jij mensen moet aannemen, had jij dat aan het begin verwacht?

Offtopic: net wakker, daar gaat mijn development planning :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
Dat inderdaad. Het zijn eigenlijk niks meer dan een set aan conventies waar je jezelf aan kunt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GoTCoast schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:53:
[...]
Hoe zit het dan allemaal qua inschrijvingen bij KvK & alle 'shit' van de belastingdienst? Omdat jij dan geen ZZP-er bent meer?
Volgens mij kun je de boel redelijk "makkelijk" laten omschrijven naar een BV. Sinds oktober is daarnaast de regelgeving wat versoepeld wat BV's betreft. Ik ben dan inderdaad geen ZZP-er maar een ZMP-er ;)

Ik zal dan ook moeten gaan denken aan verzekeringen en administratie. Gelukkig heb ik mijn financiele administratie al uitbesteed en heeft hij al aangegeven om de loon administratie te doen als de tijd daar is.

Gelukkig is een van mijn klanten zelf erg enthousiast om mij te zien groeien en die wil mij op dit soort vlakken ook graag helpen. Zelf is hij een paar jaar geleden zijn bedrijf gestart en heeft ook een dergelijke groei meegemaakt. Hij steunt me ook met zekerheden en garanties (wat ook fijn is) :) Hij vindt het volgens mij ook wel gaaf dat ik zo snel groei :) Hij deed er 5 jaar over om van eenmanszaak naar een bedrijf met personeel te gaan, en ik maak die stap al binnen een jaar :P (sinds ik volledig zelfstandig ben)

Qua KvK en belastingdienst is het volgens mij alleen een kwestie van melden/inschrijven. Ik ga sowieso de boel pas in jan 2013 omzetten (anders krijg je een raar boekjaar), maar dat lijkt me niet echt een probleem. Heb er al eens wat dingen over opgezocht (afweging IB-ondernemer of BV) en het zag er niet uit als rocket-science :P

Ik treed straks in dienst bij mijn bedrijf en heb als het goed is ook niets meer te maken met VAR verklaringen en dat soort fratsen. :)

Er komt wel wat bij kijken, maar gelukkig kan ik terugvallen op wat mensen in mijn netwerk. Het is spannend, maar ook wel weer erg gaaf :*)
Wel opzich leuk dat het zo goed loopt dat jij mensen moet aannemen, had jij dat aan het begin verwacht?
Nope, er waren wel al een aantal mensen die mij wel een team ontwikkelaars zagen aansturen, maar zelf had ik dat idee nog niet helemaal toen ik mijn bedrijfje startte (hoewel ik altijd veel plezier heb beleefd aan stagiairs en juniors begeleiden).

Toen ik volledig zelfstandig ging (eerst een tijdje naast mijn werk gedaan) had ik ook nog niet het idee op korte termijn mensen aan te moeten nemen (maar zag het wel als een groeikans op termijn). Maar mijn klanten willen nu snel slagen maken (werk max 2 dagen per week voor een klant) en trekken dus een beetje aan mij om toch wat capaciteit uit te breiden. Zelf kan ik niet meer werk verzetten (bedien momenteel 3 a 4 klanten per week) dus is de enige optie iemand aannemen.

Dat heeft ook als voordeel dat ik "simpel" werk voor een lager tarief kan aanbieden. Het is een beetje lullig om text of style aanpassingen te moeten doen tegen een tarief van minimaal 75€ per uur. Daarnaast vind ik bepaald werk redelijk vervelend om te doen en trekt dat mijn motivatie een beetje omver.

Klanten hebben schijnbaar ook het vertrouwen dat ik er in zal slagen om een junior zodanig te begeleiden dat de kwaliteit van het werk gelijk blijft. 8)

Maar als iemand mij 3 jaar geleden had gezegd dat ik in oktober 2012 op zoek zou zijn naar personeel had ik hem keihard uitgelachen _O- Zelfs toen ik mijn eerste opdracht binnen had (enkele uurtjes per maand) moest ik glimlachen als iemand zei dat ze mij wel zagen doorbreken als zelfstandige en uiteindelijk met personeel... :+
Offtopic: net wakker, daar gaat mijn development planning :(
:D ken het probleem. Daarom heb ik vandaag toch maar een keertje de wekker gezet. Zeker na een aantal heftige dagen was het risico redelijk groot dat ik anders tot 11:00 in mijn bedje blijf liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
jhuiting schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:12:
[...]

Soap in PHP is gewoon k**, er zitten best wat bugs in en het is gewoon een drama om het te debuggen :'(
https://gist.github.com/2490351 :Y)
Drop-in replacement for PHP's SoapClient class supporting connect and response/transfer timeout
Voornaamste verschil is dat er timeouts ondersteund worden en dat je, als je wil, makkelijker kunt debuggen door in __doRequest wat data te dumpen of te rommelen.

Ik heb er al een zooi projecten i.c.m. WCF op gebouwd en kan niet echt zeggen dat ik tegen bugs aan loop (hooguit de usual "PHP rariteiten" :X ). En dat zou dus niet anders (moeten) zijn voor de "normale" SoapClient.

[ Voor 49% gewijzigd door RobIII op 26-10-2012 11:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
Die class extend toch de SoapClient, dus ik zie niet helemaal in hoe dit alle vage problemen rond die class op zou lossen :? Dit voegt alleen wat features mbt. timeouts toe. IMO zou je dan met een seperaat iets moeten beginnen zoals NuSoap/

[ Voor 6% gewijzigd door curvemod op 26-10-2012 11:24 ]

Pagina: 1 ... 198 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.