De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 199 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.391 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Vandaag wat problemen met classloaders, "loader constraint violation: loader (instance of org/jboss/web/tomcat/service/WebCtxLoader$ENCLoader) previously initiated loading for a different type with name <name>previously initiated loading for a different type with name"

Iemand tips om het te (proberen) oplossen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
jhuiting schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:24:
hoe dit alle vage problemen rond die class op zou lossen
Definieer vage problemen? Ik ken/zie ze niet?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:49

xiD

12345

Mn syntax hightlighting/auto complete van php files in JetBrains PhpStorm is gestopt, andere extensies gaan nog wel goed. Volgens mij omdat ik op een verkeerde toetsencombinatie drukte.

Iemand een idee hoe ik hem weer ik krijg? :|

[ Voor 3% gewijzigd door xiD op 26-10-2012 12:06 ]

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

xiD schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:59:
Mn syntax hightlighting/auto complete van php files in JetBrains PhpStorm is gestopt, andere extensies gaan nog wel goed. Volgens mij omdat ik op een verkeerde toetsencombinatie drukte.

Weet je zeker dat je niet per ongeluk met je file types hebt lopen klooien? Check het antwoord even op: http://stackoverflow.com/...-for-php-file-in-phpstorm (gevonden door even te zoeken op phpstorm syntax highlighting ;))

Ook geen update gehad (zag dat 1 RC weleens dit probleem heeft gehad)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
xiD schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:59:

Het kan ook zo zijn dat je een regel code hebt die je ide niet leuk vindt. Ik ben nu in visual studio bezig met aspx, maar als je daar een include inzet, doet de highlight het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:59
.Gertjan. schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:12:
[...]
Volgens mij kun je de boel redelijk "makkelijk" laten omschrijven naar een BV. Sinds oktober is daarnaast de regelgeving wat versoepeld wat BV's betreft. Ik ben dan inderdaad geen ZZP-er maar een ZMP-er ;)
Ik heb zelf precies hetzelfde als jij. Sinds een ruim halfjaar heb ik er iemand bij in dienst omdat het allemaal een beetje hard liep / loopt.

Je kunt overigens niet "makkelijk omschrijven" naar een BV. Een BV is een nieuwe rechtspersoon waarvoor bestuurders een beperkte aansprakelijkheid hebben. Om zakenrelaties van de BV enige zekerheden te verschaffen moet een BV verplicht jaarcijfers deponeren bij de KVK. Daarnaast moet je voor de oprichting een bepaald startkapitaal inversteren in de BV. Je wordt dan aandeelhouder en vziw kun je niet bij je eigen BV in dienst. Het is allemaal niet onoverkomelijk, maar het is een stuk meer dan een administratieve handeling.

Maar goed, dit is even uit het blote hoofd. De grap is eigenlijk dat je geen BV hoeft te worden. Je kunt als eenmanszaak gewoon personeel in dienst nemen. Daar hoef je weinig anders voor te doen dan je bij de belastingdienst aanmelden als werkgever. Vervolgens moet je maandelijks aangifte loonheffinge (laten) doen.

Een reden om (uiteindelijk) wel een BV te worden zijn de risico's. Een werknemer is een behoorlijk financieel risico. Als zij (of hij, wie weet ;)) ziek wordt, dan moet je loon wel doorbetalen. Als het bedrijf daar aan onderdoorgaat dan ben je als eenmanszaak persoonlijk aansprakelijk en ga je persoonlijk failliet. Dat zou je je huis kunnen kosten, etc. In geval van een BV gaat de BV failliet, je privebezittingen zijn dan veilig (zolang er geen wanbestuur wordt geconstateerd).
Dat is ook de reden dat de jaarcijfers van een BV openbaar moeten worden gemaakt. Als je zaken doet met een BV loop je in principe grotere risico's dan wanneer je zaken doet met een eenmanszaak. Met de jaarcijfers kun je zien wat de positie is van de BV waamee je zaken doet of gaat doen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003

xiD

12345

BtM909 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:09:
[...]

Weet je zeker dat je niet per ongeluk met je file types hebt lopen klooien? Check het antwoord even op: http://stackoverflow.com/...-for-php-file-in-phpstorm (gevonden door even te zoeken op phpstorm syntax highlighting ;))

Ook geen update gehad (zag dat 1 RC weleens dit probleem heeft gehad)
Thx

Oorzaak gevonden;

Ik maakte een nieuwe bestand aan en typte als extensie per ongeluk .oho ipv .php. Daarna heb ik de file gerenamed naar .php. Door de rename werd .php als Text File type gezien.

Wat een verademing die kleurtjes :D

[ Voor 56% gewijzigd door xiD op 26-10-2012 12:30 ]

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ja, je loopt voor. PHP7 gaat voortaan als OHO7 door het leven :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 13:20
Bijna weekend, nog 4u en 10 minuten :o
Helaas in die 4u en 10 minuten nog een vergadering. Hopelijk aansluitend een borrel, die heb ik nu al wel nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:07
T-MOB schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:27:
[...]

Ik heb zelf precies hetzelfde als jij. Sinds een ruim halfjaar heb ik er iemand bij in dienst omdat het allemaal een beetje hard liep / loopt.

Je kunt overigens niet "makkelijk omschrijven" naar een BV. Een BV is een nieuwe rechtspersoon waarvoor bestuurders een beperkte aansprakelijkheid hebben. Om zakenrelaties van de BV enige zekerheden te verschaffen moet een BV verplicht jaarcijfers deponeren bij de KVK. Daarnaast moet je voor de oprichting een bepaald startkapitaal inversteren in de BV. Je wordt dan aandeelhouder en vziw kun je niet bij je eigen BV in dienst. Het is allemaal niet onoverkomelijk, maar het is een stuk meer dan een administratieve handeling.

Maar goed, dit is even uit het blote hoofd. De grap is eigenlijk dat je geen BV hoeft te worden. Je kunt als eenmanszaak gewoon personeel in dienst nemen. Daar hoef je weinig anders voor te doen dan je bij de belastingdienst aanmelden als werkgever. Vervolgens moet je maandelijks aangifte loonheffinge (laten) doen.

Een reden om (uiteindelijk) wel een BV te worden zijn de risico's. Een werknemer is een behoorlijk financieel risico. Als zij (of hij, wie weet ;)) ziek wordt, dan moet je loon wel doorbetalen. Als het bedrijf daar aan onderdoorgaat dan ben je als eenmanszaak persoonlijk aansprakelijk en ga je persoonlijk failliet. Dat zou je je huis kunnen kosten, etc. In geval van een BV gaat de BV failliet, je privebezittingen zijn dan veilig (zolang er geen wanbestuur wordt geconstateerd).
Dat is ook de reden dat de jaarcijfers van een BV openbaar moeten worden gemaakt. Als je zaken doet met een BV loop je in principe grotere risico's dan wanneer je zaken doet met een eenmanszaak. Met de jaarcijfers kun je zien wat de positie is van de BV waamee je zaken doet of gaat doen.
En een BV is ook pas financieel voordelig vanaf ca. 80.000 a 150.000 euro per jaar winst (per persoon bij een VOF) (afhankelijk van of je alle winst uitbetaalt of niet), want je bent je zelfstandige ondernemers kortingen kwijt (zelfstandigenaftrek, evt startersaftrek en ik dacht ook je mkb winstvrijstelling, maar die weet ik niet zeker).
Tenminste, zoiets heb ik onthouden van wat onze adviseur zei :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 09:15
Barryvdh schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:01:
[...]
En een BV is ook pas financieel voordelig vanaf ca. 80.000 a 150.000 euro per jaar winst (per persoon bij een VOF) (afhankelijk van of je alle winst uitbetaalt of niet), want je bent je zelfstandige ondernemers kortingen kwijt (zelfstandigenaftrek, evt startersaftrek en ik dacht ook je mkb winstvrijstelling, maar die weet ik niet zeker).
Klopt, al heeft een BV natuurlijk wel weer andere voordelen qua aansprakelijkheid ed. Het is trouwens niet persé zo dat de VOF dan een BV wordt, je kan deze ook als werkmaatschappij gebruiken en er dan bv 2 beheer-bv's boven hangen (bij 2 personen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Mja klopt, maar volgens onze adviseur valt het uiteindelijk wel mee met je risico (als je iig voor aansprakelijkheid ed. verzekerd bent, goede voorwaarden hebt, en geen rare dingen doet), zeker in de webdevelopment omdat je meestal geen grote investeringen doet qua apparatuur. Alleen met je personeel, maar zolang je geen vaste contracten hebt lijkt me dat ook nog wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

[...]

80-150K per persoon WINST?

Ken weinig bedrijven die dat halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Per eigenaar dan dus he, niet personeel. Dus voor eenmanszaak 1, maar wij zijn bijvoorbeeld met zijn 3en eigenaar in een VOF. En in die winst zit uiteraard je eigen salaris.

[ Voor 5% gewijzigd door Barryvdh op 26-10-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

T-MOB schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:27:
[...]

Je kunt overigens niet "makkelijk omschrijven" naar een BV. Een BV is een nieuwe rechtspersoon waarvoor bestuurders een beperkte aansprakelijkheid hebben. Om zakenrelaties van de BV enige zekerheden te verschaffen moet een BV verplicht jaarcijfers deponeren bij de KVK.
De verplichting tot jaarcijfers gold volgens mij alleen voor grote bedrijven. Kleine bedrijven hebben, vanwege de wettelijke regels om de administratieve lasten te verzwaren, die plicht niet.

Overigens gaf de man van mijn financiele administratie zelf al aan gewoon jaarcijfers op te stellen omdat dat ook een goed overzicht gaf van mijn bedrijf (zelfs in de ZZP constructie was dat volgens hem nuttig en slechts een kleine investering).
Daarnaast moet je voor de oprichting een bepaald startkapitaal inversteren in de BV.
Sinds 1 oktober is dat verhaal niet meer van toepassing. Het startkapitaal is, voor zover ik begreep, niet meer verplicht.
Je wordt dan aandeelhouder en vziw kun je niet bij je eigen BV in dienst. Het is allemaal niet onoverkomelijk, maar het is een stuk meer dan een administratieve handeling.
Je kunt volgens mij wel gewoon "in dienst" bij je BV, de aandeelhouder (of dga) kan gewoon werknemer zijn.
Eens, maar ik wil absoluut niet met mijn prive vermogen daarin gaan zitten. Als het fout gaat en ik kan mijn personeel niet meer betalen ga ik dus echt niet mijn spaargeld/huis opofferen. Bij personeel wordt het risico gewoon een stuk groter en dat wil ik afdekken.
Een reden om (uiteindelijk) wel een BV te worden zijn de risico's. Een werknemer is een behoorlijk financieel risico. Als zij (of hij, wie weet ;)) ziek wordt, dan moet je loon wel doorbetalen. Als het bedrijf daar aan onderdoorgaat dan ben je als eenmanszaak persoonlijk aansprakelijk en ga je persoonlijk failliet.Dat zou je je huis kunnen kosten, etc. In geval van een BV gaat de BV failliet, je privebezittingen zijn dan veilig (zolang er geen wanbestuur wordt geconstateerd).
Wanbestuur is inderdaad een goed punt ;) Tegen ziekte van personeel kun je je verzekeren, als je dat niet doet en je hebt niet genoeg geld in je bedrijf om een tijdje uit te zitten kan dat toch wel tegen je werken. Maar goed, het risico dat je door teruglopende inkomsten en ziek personeel met je prive vermogen mag gaan bijlappen wil ik dus voorkomen.
Daar heb je een goed punt, maar een eenmanszaak kan ook redelijk snel leeg zijn hoor. Je kunt je bijvoorbeeld in een huwelijk de eenmanszaak buiten de gezamelijke boedel houden, dan dek je ook een hoop af. Dan heeft de zzp-er misschien een mooi huis, maar dat is niet van hem (en dus niet te plukken).
[...]

Dat heb je goed onthouden ;) Doe aftrekposten vallen weg. Maar je winst in je bv wordt wel weer tegen een lager tarief belast. Omslag punt zit inderdaad rond de 100 000 euro. Mijn kortingen vervallen toch over een tijdje (sinds 2010 heb ik al een eenmanszaak, maar profiteerde niet van alle kortingen). Ik zal dus mogelijk niet het optimale uit de constructies halen, maar ik heb graag wat geld over voor wat peace-of-mind. :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Lekker verhaal van iemand die zijn app in de Windows Store probeert te krijgen:
http://themissingbit.blog...nt-want-your-app-try.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
.Gertjan. schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:48:
Dat heb je goed onthouden ;) Doe aftrekposten vallen weg. Maar je winst in je bv wordt wel weer tegen een lager tarief belast. Omslag punt zit inderdaad rond de 100 000 euro. Mijn kortingen vervallen toch over een tijdje (sinds 2010 heb ik al een eenmanszaak, maar profiteerde niet van alle kortingen). Ik zal dus mogelijk niet het optimale uit de constructies halen, maar ik heb graag wat geld over voor wat peace-of-mind. :)
Alleen je startersaftrek is maar 3 jaar geldig (in de eerste 5 jaar dat je bedrijf bent), maar die is maar 2 a 3k, je ondernemersaftrek (van 8k?) en je winstvrijstelling blijven wel gewoon geldig en zijn een stuk meer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
Argh :s.

* (nieuwe?) collega voegt per ongeluk een .metadata directory toe aan git
* 'jah ik verwijder het wel ff'
* doet rm -r --cached *
* 'zal wel goed zijn' ; git commit, git push
* * YopY doet een pull
* ...alles weg. 4000+ commits / dik half jaar aan werk, poef.
* fffffffuuuuuuuuuu |:(

fixen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
git reset --hard HEAD^
git push --force
git filter-branch --index-filter 'git rm -r --cached --ignore-unmatch .metadata' HEAD~10..HEAD
echo ".metadata" >> .gitignore
git add .gitignore
git commit -m "fix all the things"
git push
nc -v miku.acm.uiuc.edu 23

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpf_
Dan blijf ik dit toch wel enorm handig vinden:

code:
1
zsh: sure you want to delete all the files in <directory> [yn]?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
cpf_ schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:37:
Dan blijf ik dit toch wel enorm handig vinden:

code:
1
zsh: sure you want to delete all the files in <directory> [yn]?
Ja, moet ik eens instellen. Maar hij gebruikte git in een CMD-shell, helaas :p.

edit: aaaaaaargh, iemand heeft die .metadata folder weer toegevoegd via een merge, en een ander heeft een feature branch zitten rebasen zodat een paar dagen aan commits nu allemaal als '20 minuten geleden' in de geschiedenis hangen, x). Is het vrijdag ofzo?

[ Voor 28% gewijzigd door YopY op 26-10-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 18:26
YopY schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:45:
[...]
Ja, moet ik eens instellen. Maar hij gebruikte git in een CMD-shell, helaas :p.

edit: aaaaaaargh, iemand heeft die .metadata folder weer toegevoegd via een merge, en een ander heeft een feature branch zitten rebasen zodat een paar dagen aan commits nu allemaal als '20 minuten geleden' in de geschiedenis hangen, x). Is het vrijdag ofzo?
Toch maar eens de .metadata toevoegen aan de .gitignore? :) En duidelijkere afspraken maken over je workflow? >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Sardaukar op 26-10-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik dacht altijd dat git zo geweldig was, schijnbaar is ook git verre van perfect :?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
kenneth schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:47:
Ik dacht altijd dat git zo geweldig was, schijnbaar is ook git verre van perfect :?
Elke source control is irritant als iemand er een zooitje ervan maakt :)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 13:48
Als je rm -r --cached doet dan gooi je de hele index van de repository weg. Als je dan daarna alles weer commit in een keer is je hele commit history natuurlijk weg. Dat heeft maar weinig te maken welk versiebeheer je gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 10:56
Rutix schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:50:
[...]

Idd. Meestal ligt het aan gebrekkige kennis bij de gebruikers ervan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Rutix schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:50:
[...]

Ik weet het maar met terugwerkende kracht je repo stukmaken (rebasen of wat het moge zijn)? Daar moet je met het verketterde Subversion nog heel veel moeite voor doen. En al die commando's om één foute commit terug te draaien?

Goed, ik word in het geheel niet gehinderd door ervaring met DVCS en daarmee experimenteren staat wel op maar niet bovenaan mijn lijst :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

kenneth schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:55:
[...]

Ik weet het maar met terugwerkende kracht je repo stukmaken (rebasen of wat het moge zijn)? Daar moet je met het verketterde Subversion nog heel veel moeite voor doen. En al die commando's om één foute commit terug te draaien?

Goed, ik word in het geheel niet gehinderd door ervaring met DVCS en daarmee experimenteren staat wel op maar niet bovenaan mijn lijst :)
Die commando's doen meer dan alleen een foute commit terug draaien.

git reset --hard HEAD^
git push --force
git filter-branch --index-filter 'git rm -r --cached --ignore-unmatch .metadata' HEAD~10..HEAD
echo ".metadata" >> .gitignore
git add .gitignore
git commit -m "fix all the things"
git push
nc -v miku.acm.uiuc.edu 23

1. Dit commando herstelt de vorige commit
2. Dit commando zet het op de centrale server
3. Verwijder de .metadata map in een aantal vorige commits
4. .metadata toevoegen aan .gitignore
5. .gitignore toevoegen aan de repository
6. Het toevoegen van .gitignore committen
7. De commit naar de centrale server sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Sh4wn schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:04:
[...]
4. .metadata toevoegen aan .gitignore
5. .gitignore toevoegen aan de repository
6. Het toevoegen van .gitignore committen
7. De commit naar de centrale server sturen
Hoe heeft er dan alsnog weer een .metadata kunnen worden gepushed? Je moet toch pullen voordat je kan pushen, waardoor de developer de nieuwste versie .gitignore ook in zijn bezit had?

Of wordt de .gitignore enkel tijdens het committen ingelezen, en niet tijdens het pushen? Dan zou het kunnen zijn dat hij hem lokaal al gecommit had en pas na de herstelwerkzaamheden de boel heeft gepusht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
GateKeaper schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:21:
[...]

Hoe heeft er dan alsnog weer een .metadata kunnen worden gepushed? Je moet toch pullen voordat je kan pushen, waardoor de developer de nieuwste versie .gitignore ook in zijn bezit had?

Of wordt de .gitignore enkel tijdens het committen ingelezen, en niet tijdens het pushen? Dan zou het kunnen zijn dat hij hem lokaal al gecommit had en pas na de herstelwerkzaamheden de boel heeft gepusht.
Misschien een koppige collega die .metadata weer uit de .gitignore verwijdert heeft? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ligt het trouwens aan mij, of zijn een deel van de dropdowns op "het nieuwe Tweakers" volstrekt ontoegankelijk voor het toetsenbord? Denk hierbij aan dropdowns zoals de keuze van de uitvoering van een product in de Pricewatch of de "Waar wil je zoeken?"-optie bovenaan een topic...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Alex) schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:31:
Ligt het trouwens aan mij, of zijn een deel van de dropdowns op "het nieuwe Tweakers" volstrekt ontoegankelijk voor het toetsenbord? Denk hierbij aan dropdowns zoals de keuze van de uitvoering van een product in de Pricewatch of de "Waar wil je zoeken?"-optie bovenaan een topic...
Ligt niet aan jou ik vond dat ookal :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:06
Ik weet het maar met terugwerkende kracht je repo stukmaken (rebasen of wat het moge zijn)? Daar moet je met het verketterde Subversion nog heel veel moeite voor doen.
Indien receive.denyNonFastforwards aan staat (de default), is het ook met het Git niet mogelijk. Er zijn echter nogal wat redenen waarom je die instelling uit zou willen zetten als je wat geavanceerder werkt doet, maar dat slaat terug als er tegelijkertijd ook mensen die er minder verstand van hebben mee zitten te werken.
En al die commando's om één foute commit terug te draaien?
In principe is het niet nodig, je kan ook gewoon 'git revert deadbeef' doen, wat ongeveer gelijk is aan 'svn merge -R X:X-1' (iirc). Dit verwijdert echter ook de troep uit de history.
Waarschijnlijk door een oudere commit met daarin nog de .metadata te mergen. Je moet er wat moeite voor doen (of geen idee hebben wat je doet), maar het is mogelijk.
De .gitignore wordt inderdaad alleen bij het comitten gelezen, maar dat maakt niet uit: hij zou in dit geval zijn lokale commit niet kunnen pushen zonder het opruimwerk van YopY te overschrijven, die dient hij eerst te mergen.

[ Voor 33% gewijzigd door hostname op 26-10-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Tijd om een extra laagje over Git te draaien? Ik draai GitLab icm met gitolite, hier kan ik andere developers de schrijftoegang tot bepaalde branches ontzeggen, dan moeten ze een merge-request doen. Altijd handig om te voorkomen dat ze iets slopen, naja hun eigen branches dan maar :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

JohnStaakke schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:50:
[...]

Idd. Meestal ligt het aan gebrekkige kennis bij de gebruikers ervan :X
Wat vaak wordt veroorzaakt door slechte, incomplete of achterhaalde informatie. Als er ruimte is voor ernstige vergissingen schiet in mijn ogen de techniek tekort. Als iets niet helemaal intuitief is ligt het niet altijd aan de gebruiker ;) soms wel, maar soms is de tool/techniek het probleem.

Hardcore gebruikers halen graag uit naar de 'noobs', maar als er veel 'noobs' zijn moet je je toch even achter de oren krabben. Als ik zie dat gebruikers regelmatig tegen problemen in mijn software aanlopen pas ik de software aan of verduidelijk bepaalde zaken. :)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 03-10 15:01
@Gertjan,

In tegenstelling tot popular belief is er nog steeds een startkapitaal nodig voor een BV. Het is niet zo dat de eisen van een BV. zijn vervangen; er is als het ware een nieuwe rechtsvorm bij gekomen: de flex-BV. De flex BV zit anders in elkaar dan een normale BV en is dus eigenlijk geen echte BV. Een flex-BV wordt zover ik begrepen heb eigenlijk speciaal voor jou 'op maat gemaakt' aan de hand van jouw eisen. Dit kan dus zijn dat je weinig startkapitaal in je onderneming hoeft te steken. Dit heeft echter wel consequenties: omdat externe partijen minder zeker zijn van jouw stabiliteit heb je een groter eigen risico, en zul je alsnog persoonlijk aansprakelijk zijn voor een hoop zaken. Zo zitten er nog meer haken en ogen aan.

Bron: dit vertelde de vrouw van de KVK mij bij een voorlichting. Ik zou je daar even goed later informeren over het verschil, de voordelen en de nadelen.

Overigens: wil je echt toe richting een bedrijfspand met meerdere mensen? Heb je echt een missie en visie, en onderscheidende factoren van de concurrentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

@avalaxy
Mmm, daar moet ik dan eens goed naar kijken. Een start kapitaal is geen probleem, en wil ik toch wel doen. Dit dekt de kosten voor de eerste maanden. Die investering wil ik gerust doen, ik ga ook eens rondvragen of dat fiscaal aantrekkelijk kan worden gedaan. Maar goed dat je het even aanhaalt, ik dacht dat flex en normale bvs gelijk waren.

Ik wil op korte termijn nog niet echt groot worden, de eerste paar jaar wil ik hooguit een man of 3 hebben, waarbij mijn doel is hen naar mijn niveau te krijgen en ze vervolgens als partner in het bedrijf te hebben (mits de situatie en de persoon dat toelaten). Vanuit daar kan ik eventueel doorgroeien. Mijn doel is zeker niet om honderden mensen in dienst te hebben. Ik wil duurzame relaties met mijn klanten en dat wil ik ook delen met eventueel personeel (persoonlijke benadering is belangrijk voor mijn klanten). Persoonlijk denk ik dat daar de kracht zit :)overigens is het wel de bedoeling om op termijn een klein kantoortje te huren, thuis zie ik niet zitten

Mijn unique selling point is, denk ik, de manier waarop ik met mijn klanten werk en de oplossingen die ik kan bieden. Ik zie mijzelf niet als "zware techneut", maar kan mijn klanten wel helpen met hun ICT wensen (op diverse vlakken). Mijn concept is denk ik vrij uniek en mijn manier van werken wordt ook geroemd door mijn klanten. :) Vanuit mijn klanten kan ik weer nieuwe uitdagingen vinden, daarnaast zijn een aantal projecten redelijk lang lopend.

Het blijft een gok, maar ik denk dat het wel een goede gok is :) Spannend is het sowieso :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Startkapitaal is, volgens de KvK, nog steeds verplicht bij een BV. Het bedrag is wel verlaagd naar het spraakmakende bedrag van 1 eurocent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
@Gertjan, succes :) Laat af en toe even horen (hier, of in het ondernemerstopic) hoe het gaat ;)

Je aanpak klinkt top overigens. Voor een zeer tevreden klant maakt het vaak al niet meer uit dat een ander andere unique selling points heeft.

[ Voor 43% gewijzigd door Avalaxy op 27-10-2012 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

@avalaxy
Thanks!
Ik zal zeker nog wel hier rondhangen. Hoewel mijn agenda explodeerd staat het vertrouwde got forum altijd open ;) de laatste tijd had ik echter niet de drang iets te posten :)

In het ondernemers topic zit ik ook geregeld te posten. Ik zal vast al ergens hebben laten vallen dat ik het erg gaaf vind.

Moet straks wel opletten dan mijn werknemer mij niet herkent op tweakers, of dat ik stukjes code in het slechte voorbeelden topic langs zie komen :+

Overigens, wat is posten via een telefoon toch crap af en toe... Die toetsenbordjes zijn niet gemaakt voor handen van het formaat kolenschop :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:00
.Gertjan. schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 01:11:
[...] Moet straks wel opletten dan mijn werknemer mij niet herkent op tweakers, of dat ik stukjes code in het slechte voorbeelden topic langs zie komen :+ [...]
Ik zou eerder bang zijn voor thedailywtf.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:59

Haan

dotnetter

Woei ik ben een website aan het maken in puur html/css/js :Y)
Dit om even wat te doen aan de draak van een website die nu in gebruik is, met frames en alle andere Web 1.0 meuk die je kan verzinnen :r

Menuutje op basis van jquery die pagina's in een content div laadt gaat best aardig moet ik zeggen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

.Gertjan. schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:59:
@avalaxy

Mijn unique selling point is, denk ik, de manier waarop ik met mijn klanten werk en de oplossingen die ik kan bieden. Ik zie mijzelf niet als "zware techneut", maar kan mijn klanten wel helpen met hun ICT wensen (op diverse vlakken). Mijn concept is denk ik vrij uniek en mijn manier van werken wordt ook geroemd door mijn klanten. :)
Mwoah dat is gewoon wat ze willen, het gemak van één mannetje dat altijd de telefoon opneemt en een oplossing heeft in menselijke taal.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BikkelZ schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:20:
[...]

Mwoah dat is gewoon wat ze willen, het gemak van één mannetje dat altijd de telefoon opneemt en een oplossing heeft in menselijke taal.
Ik las je opmerking eerst in een negatieve "tone of voice". Alsof ik een helpdesk-mannetje zou zijn ;)

Maar mijn klanten vinden het inderdaad fijn om een directe lijn te hebben. Daarnaast kunnen ze met al hun ICT zaken bij mij terecht. Ik zeg wel eens: "zodra er een stekker aan zit, kun je me bellen :+ ". Het directe contact zorgt voor een persoonlijke aanpak, daarnaast kan ik over het algemeen snel van dienst zijn (of in ieder geval de eerste behoefte opvullen). Bij al mijn klanten zit ik met regelmaat met de directeur aan tafel en komt het ook voor dat we gewoon met nieuwe techniekjes en software aan het spelen zijn :)

Onderling enthousiasme zorgt voor leuke en prettige banden :)

Edit: overigens maakt het feit "dat men iets wil" de aanpak niet minder "uniek"/goed. Mijn klanten komen over het algemeen van dienstverleners die er een gruwelijk zooi van hebben gemaakt. Nadat ik hun vertrouwen win blijven ze tevreden en gaan ze graag met mij in zee voor andere projecten. Daarnaast bevelen mijn klanten mij ook met enige regelmaat aan bij hun klanten. Dus ergens doe ik toch iets goed lijkt me ;)

[ Voor 18% gewijzigd door .Gertjan. op 27-10-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Haan schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:23:
Woei ik ben een website aan het maken in puur html/css/js :Y)
Dit om even wat te doen aan de draak van een website die nu in gebruik is, met frames en alle andere Web 1.0 meuk die je kan verzinnen :r

Menuutje op basis van jquery die pagina's in een content div laadt gaat best aardig moet ik zeggen.
Website maak je meestal met html/css/js he :P Of bedoel je geen plaatjes? Of geen jQuery maar vanilla JS?
En ook rekening gehouden met SEO voor het inladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
.Gertjan. schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:59:
@avalaxy
Mmm, daar moet ik dan eens goed naar kijken. Een start kapitaal is geen probleem, en wil ik toch wel doen. Dit dekt de kosten voor de eerste maanden. Die investering wil ik gerust doen, ik ga ook eens rondvragen of dat fiscaal aantrekkelijk kan worden gedaan. Maar goed dat je het even aanhaalt, ik dacht dat flex en normale bvs gelijk waren.

Ik wil op korte termijn nog niet echt groot worden, de eerste paar jaar wil ik hooguit een man of 3 hebben, waarbij mijn doel is hen naar mijn niveau te krijgen en ze vervolgens als partner in het bedrijf te hebben (mits de situatie en de persoon dat toelaten). Vanuit daar kan ik eventueel doorgroeien. Mijn doel is zeker niet om honderden mensen in dienst te hebben. Ik wil duurzame relaties met mijn klanten en dat wil ik ook delen met eventueel personeel (persoonlijke benadering is belangrijk voor mijn klanten). Persoonlijk denk ik dat daar de kracht zit :)overigens is het wel de bedoeling om op termijn een klein kantoortje te huren, thuis zie ik niet zitten

Mijn unique selling point is, denk ik, de manier waarop ik met mijn klanten werk en de oplossingen die ik kan bieden. Ik zie mijzelf niet als "zware techneut", maar kan mijn klanten wel helpen met hun ICT wensen (op diverse vlakken). Mijn concept is denk ik vrij uniek en mijn manier van werken wordt ook geroemd door mijn klanten. :) Vanuit mijn klanten kan ik weer nieuwe uitdagingen vinden, daarnaast zijn een aantal projecten redelijk lang lopend.

Het blijft een gok, maar ik denk dat het wel een goede gok is :) Spannend is het sowieso :)
http://www.kvk.nl/onderne...JyF29n3obMCFc6V3god00gAHA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Yay voor DST-bugs! *O*

Tweetdeck toont tweets die geplaatst zijn voor 3:00 zomertijd nu boven tweets die daarna gepost zijn. Een tweet van 2:58 zomertijd verschijnt boven een tweet van 2:03 wintertijd. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Barryvdh schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:17:
[...]

Website maak je meestal met html/css/js he :P Of bedoel je geen plaatjes? Of geen jQuery maar vanilla JS?
En ook rekening gehouden met SEO voor het inladen?
Ik bedoelde eigenlijk geen serverside scripting (ASP.NET, PHP etc.) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:18

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Alex) schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 02:09:
Yay voor DST-bugs! *O*

Tweetdeck toont tweets die geplaatst zijn voor 3:00 zomertijd nu boven tweets die daarna gepost zijn. Een tweet van 2:58 zomertijd verschijnt boven een tweet van 2:03 wintertijd. :')
Ik vroeg me ook al af in de Twitterclient. Is die 7u geleden nou wintertijd of zomertijd, en dan in het dubbele uur of in het uur ervoor *huh*

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe... ben de komende week druk bezig geweest met m'n framework. Hij is bijna af, natuurlijk moet k nog wat aanpassingen doen aan de bestanden want die zitten nu allemaal in 1 mapje (libs) maar goed...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1ECoT.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:53:
Hehe... ben de komende week druk bezig geweest met m'n framework. Hij is bijna af, natuurlijk moet k nog wat aanpassingen doen aan de bestanden want die zitten nu allemaal in 1 mapje (libs) maar goed...
[afbeelding]
that looks like sublime text :P. Maar waarom zelf een framework maken? Van php zijn er al zoveel frameworks :). Ik zal maar niet vragen waarom in php :P

BTW. Hebben jullie de laatste tijd ook zo'n last van scroll lag als je een youtube filmpje hebt in je firefox (embedded of op de website zelf maakt niet uit).

[ Voor 12% gewijzigd door Rutix op 28-10-2012 18:04 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutix schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:02:
[...]

that looks like sublime text :P. Maar waarom zelf een framework maken? Van php zijn er al zoveel frameworks :). Ik zal maar niet vragen waarom in php :P
Ja het is ook sublime text.. ben al jaren netbeans gewend maar dat ging net iets te traag in mijn ogen. En waarom zelf een framework maken? Tja.. de meeste frameworks zijn té uitgebreid in mijn ogen :P En ja php is idd wel een beetje mottig maar als je er goed gebruik van maakt is het nog goed.

(zie btw heel wat .NET-ters op dit forum.. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:53:
[afbeelding]
Volgens mij heb je Zend Framework niet zo goed begrepen als je alles uit losse mappen in 1 map gaat prakken. Als 20MB diskspace je probleem is dan heb je een verkeerde hostingpartij :+

edit: zou je ook sterk willen aanraden om al je php-files buiten je webroot te plaatsen en alles je index.php + assets erin te plaatsen.

[ Voor 11% gewijzigd door Cartman! op 28-10-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gezegd, is Zend Framework ook een _enorm_ log ding. Mooi, uitgebreid, goed gedocumenteerd, maar je requests gaan door minimaal 10 lagen classes voordat ze eindelijk bij je controller aankomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:43:
[...]

Volgens mij heb je Zend Framework niet zo goed begrepen als je alles uit losse mappen in 1 map gaat prakken. Als 20MB diskspace je probleem is dan heb je een verkeerde hostingpartij :+

edit: zou je ook sterk willen aanraden om al je php-files buiten je webroot te plaatsen en alles je index.php + assets erin te plaatsen.
Waarom begin je plots over ZF? :P
Ik zei toch dat er nog veel werk was aan de mappenstructuur/bestanden.. en ja.. libs/ zit nog in htdocs omdat xampp wat raar doet met bestanden buiten de webroot, dus als de site live staat komt daar verandering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Sublime :r

Ik snap echt de hele hype rondom die text editor niet, het werkt echt voor geen meter. Nieuw 'project' aanmaken? Oh, dan openen we gewoon een nieuw scherm. Eventjes HTML tikken? Tja, tags automatisch sluiten kunnen we niet meneer. Daar moet je plugins voor downloaden of weer allemaal macro's instellen. Stukje code compileren? Nee sorry, daar doen we niet aan. Debuggen? Wasda? Fatsoenlijke autocompletion die netjes aangeeft welke functies er allemaal zijn, wat ze doen en wat de parameters doen? Nope.

Het lijkt me echt een hel om wat voor serieus project dan ook te moeten ontwikkelen met Sublime. Vieze hipstereditor :r

Oh, en dan ben ik nog niet beginnen over dat allerlei simpele tekstbewerkingen niet eens mogelijk zijn, of echt met de meest onlogische shortcuts werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Avalaxy op 28-10-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:09:
Sublime :r

Ik snap echt de hele hype rondom die text editor niet, het werkt echt voor geen meter. Nieuw 'project' aanmaken? Oh, dan openen we gewoon een nieuw scherm. Eventjes HTML tikken? Tja, tags automatisch sluiten kunnen we niet meneer. Daar moet je plugins voor downloaden of weer allemaal macro's instellen. Stukje code compileren? Nee sorry, daar doen we niet aan. Debuggen? Wasda? Fatsoenlijke autocompletion die netjes aangeeft welke functies er allemaal zijn, wat ze doen en wat de parameters doen? Nope.

Het lijkt me echt een hel om wat voor serieus project dan ook te moeten ontwikkelen met Sublime. Vieze hipstereditor :r

Oh, en dan ben ik nog niet beginnen over dat allerlei simpele tekstbewerkingen niet eens mogelijk zijn, of echt met de meest onlogische shortcuts werken.
Dat dacht ik eerst ook, vooral dat laatste, maar eenmaal je 'project' (wat eigenlijk een folder is) is ingescand door Sublime kent hij je methods en functions. Waarom zou je PHP willen compileren / debuggen? Het is een beetje zoals Vim. Met gewoon customizatie (of hoe je het ook wilt noemen) is het nog een krachtige texteditor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nouja, de methods en dergelijken kent ie misschien wel, maar ik vind die autocompletion echt voor geen meter werken. PhpStorm werkt echt oneindig veel beter op dat gebied.

Wat me trouwens nog meer stoort dan alle bovengenoemde punten is het feit dat zoiets simpels als 'refactor' ontbreekt. Eventjes simpel een variabele overal in je code hernoemen kan niet eens |:(

Waarom doen mensen zichzelf dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:17:
Nouja, de methods en dergelijken kent ie misschien wel, maar ik vind die autocompletion echt voor geen meter werken. PhpStorm werkt echt oneindig veel beter op dat gebied.

Wat me trouwens nog meer stoort dan alle bovengenoemde punten is het feit dat zoiets simpels als 'refactor' ontbreekt. Eventjes simpel een variabele overal in je code hernoemen kan niet eens |:(

Het is dan ook een text editor en geen IDE zoals PhpStorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:53
Hmmmzz, vreemd. Heb een PHP script wat meerdere (vrij veel) requests stuurt via CURL naar een API. Roep het aan via de browser, heb er een log systeem aan hangen welke de resultaten in een log wegschrijft.

Maar als ik in de browser op 'stop' druk krijg ik na veel requests (laten we zeggen 100+) nog steeds log updates binnen. Het is alsof het script door blijft lopen ook al druk ik in de browser op 'stop'.

Of is dit default behaviour die me nooit is opgevallen? Normaal stopt Apache het PHP script toch als men op 'stop' drukt in de browser?

edit:
Het script wordt pas gestopt blijkbaar als er output naar de client verzonden moet worden en deze geen verbinding meer heeft, maar bij systeem output eigenlijk nooit wat. Enkel in een log file. Hmmz.

[ Voor 70% gewijzigd door ZpAz op 28-10-2012 20:29 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Met de stopknop in de browser zeg je alleen tegen je browser "Okay gast, stop maar met het binnenhalen van de content". Je zegt het niet tegen de webserver, die blijft gewoon doorgaan totdat alle output is verzonden of tot de execution time-out limit is bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:18

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Alex) schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:18:
Met de stopknop in de browser zeg je alleen tegen je browser "Okay gast, stop maar met het binnenhalen van de content". Je zegt het niet tegen de webserver, die blijft gewoon doorgaan totdat alle output is verzonden of tot de execution time-out limit is bereikt.
Oh :X
Dan heb ik mijn server best veel mishandeld met scripts die 5min duren (vraag niet hoe), en die ik dan opende, en na 10sec wegklikte :P

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:40
Windows 8 geïnstalleerd, het design van Tweakers 7.0 heeft toch wel een beetje wat weg van Win8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 20:45
Neehee, Tweakers was al lang in development. Windows 8 lijkt op Tweakers 7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:42
Of Femme was undercover bij Microsoft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 09:39

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Niet helemaal waar. Zoals ZpAz al zegt aborteert PHP de boel gewoon op het moment dat het probeert om iets door te zenden richting de client en er vervolgens achterkomt dat de verbinding is verbroken. Er is zelfs een functie om dat gedrag uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:09:
Tja.. de meeste frameworks zijn té uitgebreid in mijn ogen :P
Dus in plaats van die features gewoon niet te gebruiken bouw je een nieuw systeem dat lang niet zo goed getest en bewezen is? Je goed recht, hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dat is natuurlijk maar net afhankelijk hoe de webserver/afhandelend programma er mee omgaat. De verbinding wordt wel verbroken dus in feite kan de webserver prima besluiten om het afhandelen verder ook af te breken. Maar de meeste talen/frameworks zullen inderdaad gewoon doorgaan met het uitvoeren van het request.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Avalaxy schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:17:

Natuurlijk doet PhpStorm het voor PHP beter want het is een IDE voor php. Sublime Text is een text editor die heel erg te customizen is. Daarom is hij ook zo klein. Als ze voor elke taal waarvoor ze ook syntax hebben een autocomplete moesten gaan implementeren dan werd die groot en log ;). Mooie aan sublime text vind ik juist dat ik zelf alles kan customizen en dus helemaal zoals ik dat wil heb :). Dat gezegt gebruik ik meestal Visual Studio voor me dagelijks werk en sublime text echt alleen maar voor text of een heel klein beetje ruby ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10 12:05
Documentatiedag \o/

:(

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:24
Virtuele Machine inventarisatie dag :(

We hebben nu 54 virtuele machines draaien en ik mag gaan kijken hoeveel er uit/weg mogen. Waarschijnlijk blijven er 20 over :)

Oh jah, en nog even kijken welke software overal op staat...

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Papadag \0/

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 20:18
Fix-wat-je-vrijdag-hebt-gebroken-dag \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Zoek-uit-waarmee-je-vrijdag-bezig-was-dag? :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Daarvoor laat ik altijd een note-to-self achter. Vaak kan ik het niet eens achterhalen a.d.h.v. de tabs die ik open had staan of de projects die actief zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:22
Werk-aan-schoolprojecten-dag \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:02

alienfruit

the alien you never expected

Werk-aan-changed-Facebook-en-Google-APIs-dag :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpf_
SoaDmaggot schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:25:
Fix-wat-je-vrijdag-hebt-gebroken-dag \o/
Already done... Dag voorbij? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
cpf_ schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:44:
[...]

Already done... Dag voorbij? :*)
Tijd om te slopen wat je a.s. maandag mag fixen, I guess?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

alienfruit schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:40:
Werk-aan-changed-Facebook-en-Google-APIs-dag :|
... Ow shit, dan zal ik dat ook wel krijgen :/

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rare kalenders hier hoor... Die van mij zegt toch echt:
Maan-dag

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:26
Het is toch altijd maandag-plandag? Op maandag plan je hoe je de rest van de week wacht tot het weekend weer begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:22
Sommige mensen.....

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10 12:05
eten veel bananen?

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Maandag-"we gaan weer lekker verder met wat we vrijdag zo goed gedocumenteerd hebben"-dag!

@.Gertjan.: wat heb jíj nou weer voor avatar? :P

[ Voor 22% gewijzigd door CodeCaster op 29-10-2012 11:23 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
CodeCaster schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:23:
Ik had het nog geen eens door dat het .Gertjan was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

CodeCaster schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:23:
Maandag-"we gaan weer lekker verder met wat we vrijdag zo goed gedocumenteerd hebben"-dag!

Voor mij was het zondag: kies-een-andere-avatar-dag.

Maar ben nog steeds niet tevreden :-( Had er eentje uit de oude doos gehaald :P
Kwam op de frontpage zondag iemand tegen met mijn vorige avatar (Dug uit UP!).

Wel grappig dat het jullie opvalt :+

Edit: en hij is weer terug :) Vond hem zelf eigenlijk wel een van de leukste uit mijn avatars. :+

[ Voor 8% gewijzigd door .Gertjan. op 29-10-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:44
Hoe gaan jullie eigenlijk om met tijd investeren in het leren van nieuwe dingen? Ik heb een beetje het probleem dat ik van alles interessant vind, ik vind het dus best lastig om ergens de focus te leggen. Ter informatie: ik ben .NET'er en werk nu zo'n beetje 4 jaar als dusdanig. Binnen het .NET vakgebied ken ik de meest gangbare zaken aardig goed (WinForms, WPF, WCF, EF etc).

Op dit moment ben ik bezig om MCTS certificeringen te halen. Op zich niet enorm belangrijk, maar m'n baas betaalt en stimuleert het dus waarom niet. Wat betreft m'n eigen ontwikkeling had ik een grove driedeling in gedachten:
  • Verdieping van bestaande basics binnen .NET (dus nieuwe versies van EF, WCF, frameworks en patterns)
  • Een stukje nieuwe kennis opdoen binnen .NET (b.v. Azure, lijkt me interessant maar weet er weinig van)
  • Een stukje nieuwe kennis opdoen buiten .NET (b.v. html5, objectice-c etc)
Hoe gaan jullie om met het kennis opdoen en up-to-date houden?

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
GoTCoast schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:23:
[...]

Ik had het nog geen eens door dat het .Gertjan was ;)
Met :^..

@.Gertjan.: Ga's heel gauw terug naar je vorige avatar.

edit:
Al gedaan dus, braaf :>

[ Voor 10% gewijzigd door PeterSelie op 29-10-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Avalaxy schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:37:
@Gertjan,

In tegenstelling tot popular belief is er nog steeds een startkapitaal nodig voor een BV. Het is niet zo dat de eisen van een BV. zijn vervangen; er is als het ware een nieuwe rechtsvorm bij gekomen: de flex-BV. De flex BV zit anders in elkaar dan een normale BV en is dus eigenlijk geen echte BV. Een flex-BV wordt zover ik begrepen heb eigenlijk speciaal voor jou 'op maat gemaakt' aan de hand van jouw eisen. Dit kan dus zijn dat je weinig startkapitaal in je onderneming hoeft te steken. Dit heeft echter wel consequenties: omdat externe partijen minder zeker zijn van jouw stabiliteit heb je een groter eigen risico, en zul je alsnog persoonlijk aansprakelijk zijn voor een hoop zaken. Zo zitten er nog meer haken en ogen aan.

Bron: dit vertelde de vrouw van de KVK mij bij een voorlichting. Ik zou je daar even goed later informeren over het verschil, de voordelen en de nadelen.
De flex-BV is geen nieuwe rechtsvorm, het is (afaik) gewoon een term om de nieuwe wijzigingen aan te duiden.

Zie ook: http://www.kvk.nl/onderne...over-het-nieuwe-bv-recht/
Wat heb ik nog nodig voor de oprichting van een bv?

Voor het oprichten van een bv heeft u alleen nog een notariële akte van oprichting (met onder andere de statuten van de bv) nodig en moet u de bv in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel inschrijven. Daarnaast is nodig: een oprichter, minimaal 1 bestuurder en 1 aandeelhouder, en een startkapitaal van 1 eurocent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Nu online

StM

Down schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:31:
Hoe gaan jullie eigenlijk om met tijd investeren in het leren van nieuwe dingen? Ik heb een beetje het probleem dat ik van alles interessant vind, ik vind het dus best lastig om ergens de focus te leggen. Ter informatie: ik ben .NET'er en werk nu zo'n beetje 4 jaar als dusdanig. Binnen het .NET vakgebied ken ik de meest gangbare zaken aardig goed (WinForms, WPF, WCF, EF etc).

Op dit moment ben ik bezig om MCTS certificeringen te halen. Op zich niet enorm belangrijk, maar m'n baas betaalt en stimuleert het dus waarom niet. Wat betreft m'n eigen ontwikkeling had ik een grove driedeling in gedachten:
  • Verdieping van bestaande basics binnen .NET (dus nieuwe versies van EF, WCF, frameworks en patterns)
  • Een stukje nieuwe kennis opdoen binnen .NET (b.v. Azure, lijkt me interessant maar weet er weinig van)
Ik pak meestal een nieuw, klein (prototype) project waarin ik zoveel mogelijk uit mijn comfort zone ga. Tijd om echt te experimenteren heb ik vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hoe gaan jullie eigenlijk om met tijd investeren in het leren van nieuwe dingen? Ik heb een beetje het probleem dat ik van alles interessant vind, ik vind het dus best lastig om ergens de focus te leggen.
:P Ik heb een todo-lijst met dingen die ik nog wil onderzoeken. Ding bevat veel te veel punten en er komt meer bij dan dat eraf gaat :-( Als ik dan eindelijk een moment heb (wat zeldzaam is), heb ik geen flauw idee welk punt ik het interessantste vind en strandt mijn poging vaak.
Overigens niet alleen nieuwe talen, maar ook nieuwe software suites, libraries of opties uit tools (zo wil ik nog wat dieper duiken in TFS).

Daarnaast hebben veel zaken nog een redelijk stijle leercurve waardoor je behoorlijk wat tijd moet investeren. En dat is helaas bij mij (en waarschijnlijk bij veel anderen) erg zeldzaam.
Het nadeel van dingen leren zonder ze toe te passen is dat de kennis wegzakt. Ik heb "vroegah" al een paar keer naar jQuery gekeken, maar toen nooit toegepast. De kennis bleef niet "plakken", toen ik het daadwerkelijk ging toepassen begon het pas echt door te dringen en bleven zaken hangen.

Heb dat wel vaker gehad. MVC heb ik ook geregeld bestudeerd, maar in het begin nog nooit toe mogen/kunnen passen. Van de kennis die je dan opdoet blijft maar een heel klein stukje hangen. Beetje zonde van de tijd. Ook dingetjes als ruby, python en F# heb ik diverse keren bekeken, maar door het gebrek aan toepassing zakt de kennis erg snel weg. :'(

Je kunt dus pas technieken gaan leren als je ze echt gaat toepassen. Wil je HTML5 leren, maak een project wat je echt gaat uitbouwen en blijf niet alleen bij de boeken.

Kennis die je opdoet met doen is veel belangrijker dan het leren uit een boekje. :)

Vergis je overigens niet in de grootte van het .NET landschap, zelfs na een 7 jaar kom ik nog dingen tegen die nieuw zijn :+ Wat mij vaak helpt de kennis up-to-date te houden zijn de channel9 filmpjes die bij nieuwe releases worden vrijgegeven. Dat zijn vaak hands-on instructies van de nieuwe technieken. Zo heb ik wat leuke dingetjes over .NET 4.5 geleerd welke ik nu redelijk vaak gebruik. Parallel.ForEach() O+

Overigens kun je ook denken aan het ontwikkelen van jezelf als developer. Lees boeken over software architectuur en richt je niet puur op techniek. Lees je ook eens in op het vlak van patterns. Een aantal boeken die ik echt nuttig vond waren: Code Complete, Clean Code, Head First Design Patterns (vind die HF serie sowieso wel lekker weglezen). Vergeet namelijk niet dat je taal een tool is, maar het in de softwarewereld ook om je inzicht/manier van denken gaat. :) Ik durf zelfs te beweren dat je manier van denken belangrijker is dan je tool kennis, een tool kun je redelijk snel meester maken, maar als je niet kunt denken als een ontwikkelaar wordt het erg lastig om een goede ontwikkelaar te worden.
SoaDmaggot schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:31:
[...]

Met :^.. Ga's heel gauw terug naar je vorige Avatar!
Sorry :$ was even vergeten dat voor sommige tweakers verandering eng is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
.Gertjan. schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:45:

[...]

Sorry :$ was even vergeten dat voor sommige tweakers verandering eng is ;)
Ik ben nog amper over de layoutwijzigingen van T.net zelf heen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

SoaDmaggot schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:49:
[...]

Ik ben nog amper over de layoutwijzigingen van T.net zelf heen :'(

Sorry :$ Ik wil jullie natuurlijk niet tot het uiterste drijven door nog een wijziging er doorheen te drukken :+

Hier een kopje koffie om het goed te maken :P
Afbeeldingslocatie: http://www.sportnext.nl/images/uploads/koffie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Mijn maandagochtend is weer goed O+

[ Voor 255% gewijzigd door PeterSelie op 29-10-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Laatst online: 30-09 21:44
.Gertjan. schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:45:
Daarnaast hebben veel zaken nog een redelijk stijle leercurve waardoor je behoorlijk wat tijd moet investeren. En dat is helaas bij mij (en waarschijnlijk bij veel anderen) erg zeldzaam.
Zeer herkenbaar. Ik heb WPF en MVVM altijd erg boeiend gevonden, maar het is pas echt blijven plakken toen ik ook een heel project in die materie heb kunnen doen. Vooral i.c.m. met die stijle leercurve en weinig tijd.
Vergis je overigens niet in de grootte van het .NET landschap, zelfs na een 7 jaar kom ik nog dingen tegen die nieuw zijn :+ Wat mij vaak helpt de kennis up-to-date te houden zijn de channel9 filmpjes die bij nieuwe releases worden vrijgegeven. Dat zijn vaak hands-on instructies van de nieuwe technieken. Zo heb ik wat leuke dingetjes over .NET 4.5 geleerd welke ik nu redelijk vaak gebruik. Parallel.ForEach() O+
Channel 9 is inderdaad een goeie, die moet ik zo onderhand maar eens even gaan bookmarken.
Overigens kun je ook denken aan het ontwikkelen van jezelf als developer. Lees boeken over software architectuur en richt je niet puur op techniek. Lees je ook eens in op het vlak van patterns. Een aantal boeken die ik echt nuttig vond waren: Code Complete, Clean Code, Head First Design Patterns (vind die HF serie sowieso wel lekker weglezen). Vergeet namelijk niet dat je taal een tool is, maar het in de softwarewereld ook om je inzicht/manier van denken gaat. :) Ik durf zelfs te beweren dat je manier van denken belangrijker is dan je tool kennis, een tool kun je redelijk snel meester maken, maar als je niet kunt denken als een ontwikkelaar wordt het erg lastig om een goede ontwikkelaar te worden.
Manier van denken is zeker belangrijk, maar dat is voor mij ook onderhevig aan hetzelfde fenomeen van toepassen in de praktijk. Wel is het leuk om te zien dat steeds meer zaken onderdeel worden van het .NET framework (WPF en commands, MVVM en repository/unit of work in EF b.v.). Het HF boek ben ik inderdaad bekend mee en vind ik ook erg prettig weglezen (volgens mij zijn er minstens net zoveel mensen die het boek haten overigens :p). Op dit moment lees ik Fowler's Patterns of Enterprise Application Architecture.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Grr, ruzie met log4net. Het weigert pertinent om te gaan loggen. Log4net dll gemerged in mijn assembly, config is goed, 'everyone' full control op de juiste map, maar 't blijft niks doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

log4net.Config.XmlConfigurator.Configure();? Helpdeskert. :P
Choeso jei. :* Die andere mocht ook wel hoor, verandering is niet eng. Het moet alleen even in viervoud een maand van tevoren worden ingediend zodat we kunnen wennen.

[ Voor 69% gewijzigd door CodeCaster op 29-10-2012 12:00 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:22
Down schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:56:
[...]
mensen die het boek haten overigens :p). Op dit moment lees ik Fowler's Patterns of Enterprise Application Architecture.
Staat ook nog op m'n lijstje.
Goed/leuk boek, of valt het tegen?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

CodeCaster schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:59:
log4net.Config.XmlConfigurator.Configure();? Helpdeskert. :P
Ik vraag niks, ik plaats alleen een rant ;)
en die regel staat er uiteraard, ik ben geen n00b ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10

Ik heb een aantal MCTS certificaten. Maar als ik nieuwe certificaten ga halen is dat puur voor mn CV, ik vind de meerwaarde van een MCTS tegenover daadwerkelijk ervaring in iets hebben niet zo groot namelijk.

Onder de streep zijn frameworks niet het belangrijkste, algemene kennis over het vak software engineering is veel belangrijker imho. Ik lees dan ook veel boeken e.d. Ben momenteel bezig met een AI Course om daar wat kennis over op te doen (algoritmes e.d.)
Frameworks leer ik vanzelf wel kennen als ik er daadwerkelijk mee aan de slag ga voor projecten en dergelijke.
Het enigste wat ik doe is blogs e.d. in de gaten houden, en als ik iets nieuws zie dan gaat het mn lijstje in. Als ik een framework tegenkom wat ik nog niet ken, dan speel ik er even mee om een idee te krijgen. Maar vaak meer ook niet. Gewoonweg geen tijd voor.

Zo is EF een mooi voorbeeld. Ik heb mezelf door de examples gewerkt, ik lees blogs erover, en als ik een test apje moet maken in mvc bv, dan gebruik ik de standaard templates welke met EF werken.
Zou ik dan een klein projectje krijgen dan zou ik wellicht EF gaan gebruiken. Maar voor een serieus project gebruik ik voorlopig gewoon NHibernate met FluentNHibernate omdat ik dit gewoon veel beter ken.

En zo ga ik met alle frameworks om die ik nog niet echt "ken" (wat natuurlijk relatief is, want wanneer ken je een framework goed genoeg dat je er vertrouwen in hebt dat je hiermee een serieus project kunt afronden). Voor kleine projecten wil ik nog wel eens een risico nemen door iets te gebruiken wat ik niet door en door ken, maar voor grote projecten val ik altijd terug op mijn "default" toolbelt.

Op deze manier worden "nieuwe" frameworks vanzelf onderdeel van mijn "default" toolbelt.

Maargoed, het blijft natuurlijk tijd vreten. Ik denk dat ik per week met het lezen van artikelen en uitproberen van nieuwe dingen zo'n 6 uur kwijt ben. Daarnaast lees ik elke 2a3 maanden een boek uit.
Jan_V schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:00:
[...]

Staat ook nog op m'n lijstje.
Goed/leuk boek, of valt het tegen?
Redelijk droog boek. Vond het meer een naslag werk. Dus je leest het een keer door en daarna verdwijnt het de kast in :+

[ Voor 4% gewijzigd door D-Raven op 29-10-2012 12:07 ]

Pagina: 1 ... 199 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.