Ziet er interessant uit, ben ook vaak aan het klooien met verantwoordelijkheden per laag en hoe je het nu een beetje leuk kunt splitsen. Meestal komt er wel iets goeds uit, maar gaandeweg krijg je toch de twijfels over een bepaalde aanpak.Down schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:56:
Op dit moment lees ik Fowler's Patterns of Enterprise Application Architecture.
Boek eventjes bij amazon in het winkelwagentje gekieperd
Over het Head First boek moet ik zeggen dat het beter wegleest dan een boek dat we op de opleiding kregen. Maar dat boek schijnt "het standaard werk" te zijn voor design patterns (Het Gang-of-Four boek), maar ik vond het destijds echt een rot boek om doorheen te komen (kan ook zijn omdat het een NL vertaling was en omdat de kwaliteit van de het vak niet echt toppie was). Had daarnet bijna het Engelse boek besteld bij Amazon, maar besloot eens te kijken hoe het boek van de opleiding heette en zag dat het van dezelfde auteurs was (en ook hetzelfde boek)

Heb het boek later nog een keer gelezen (nadat ik wat ervaring had) en toen was het toch wat beter te lezen, maar niet zo lekker als de HF serie
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.