De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 200 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.391 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Down schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:56:
Op dit moment lees ik Fowler's Patterns of Enterprise Application Architecture.
Ziet er interessant uit, ben ook vaak aan het klooien met verantwoordelijkheden per laag en hoe je het nu een beetje leuk kunt splitsen. Meestal komt er wel iets goeds uit, maar gaandeweg krijg je toch de twijfels over een bepaalde aanpak.

Boek eventjes bij amazon in het winkelwagentje gekieperd :+ Even de winst (en dus de belasting) drukken :+ Anders komen de boefjes van de overheid het halen :'(

Over het Head First boek moet ik zeggen dat het beter wegleest dan een boek dat we op de opleiding kregen. Maar dat boek schijnt "het standaard werk" te zijn voor design patterns (Het Gang-of-Four boek), maar ik vond het destijds echt een rot boek om doorheen te komen (kan ook zijn omdat het een NL vertaling was en omdat de kwaliteit van de het vak niet echt toppie was). Had daarnet bijna het Engelse boek besteld bij Amazon, maar besloot eens te kijken hoe het boek van de opleiding heette en zag dat het van dezelfde auteurs was (en ook hetzelfde boek) :+ Had dus bijna een duur foutje gemaakt :/

Heb het boek later nog een keer gelezen (nadat ik wat ervaring had) en toen was het toch wat beter te lezen, maar niet zo lekker als de HF serie :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

.Gertjan. schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:09:
[...]Even de winst (en dus de belasting) drukken :+ Anders komen de boefjes van de overheid het halen :'(
Kom op zeg.. zo komen we natuurlijk nooit uit die crisis. Betalen zult gij! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:44
Jan_V schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:00:
[...]

Staat ook nog op m'n lijstje.
Goed/leuk boek, of valt het tegen?
Af en toe is Fowler redelijk droog in z'n beschrijvingen, maar de beste man weet wel waar hij het over heeft (of die indruk wekt hij althans ;)). Best wel een goed boek wat mij betreft.
D-Raven schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:05:
[...]

Ik heb een aantal MCTS certificaten. Maar als ik nieuwe certificaten ga halen is dat puur voor mn CV, ik vind de meerwaarde van een MCTS tegenover daadwerkelijk ervaring in iets hebben niet zo groot namelijk.
Oh, zeker. Ik heb er echter nu tijd voor en het wordt betaald. Het gaat mij vooral om ervaring. Maar hey, als mijn CV ooit naast die van iemand anders komt te liggen met evenveel ervaring en een manager/recruiter laat bij gelijke geschiktheid certificeringen de doorslag geven, dan wil ik ze wel hebben :)

Overigens wat betreft EF, ik probeer daar ook wat meer te leren over T4 templates en code generation (POCO's en Fluent API O+), maar dat is ook weer een apart onderdeel wat de nodige energie kost..

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:26
Nu kan het aan mijn gebrekkige kennis van het OSI model liggen, maar volgens mij hebben ze hier het OSI model zo verstampt dat zij het in hun situatie kunnen toepassen voor de opbouw van hun applicatie. Het enige dat ik echter zie is gewoon MVC.

Als ik het meld krijg ik: nee, het is niet het MVC want de forms handelen click actions af (C#) en in MVC heb je actions. Verder maak je in MVC elk form apart (doen zij ook voor zover ik weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
Ik ben me momenteel aan het verdiepen in DCI, het vervolg op MVC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GateKeaper schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:11:
[...]

Kom op zeg.. zo komen we natuurlijk nooit uit die crisis. Betalen zult gij! })
Nou als ik zie wat de plannen zijn houd ik als zelfstandige echt mijn hart vast :'(
Inkomensafhankelijke zorgpremie, inkomensafhankelijk eigen risico, lastenverzwaring voor ondernemers, beperking hypotheekrente aftrek... :'( Plus de PvdA wilde erg graag de aftrekposten voor ZZP-ers gaan beperken

Ach zoals mijn vader wel eens zegt: "dubbel genaaid houdt beter :+ "

Wordt ik niet heel erg gelukkig van... Want als kleine zelfstandige pakken ze je zowel als ondernemer en als werknemer aan. Nu ben ik volgend jaar weer "loonslaaf" (als DGA in de BV) en kan ik wat dingen in de zaak laten staan. Wordt er sowieso een beetje moe van dat links nog wel eens wil roepen dat ZZP-er profiteurs zijn en allerlei belastingen/premies ontwijken... We betalen inderdaad minder premies, maar kunnen daardoor ook niet terugvallen op de staat als er iets mis gaat. Dus van iedere euro die we verdienen moeten we zelf ook een spaarpotje/zekerheid opbouwen. Niet iedere verdiende euro gaat op aan dure vakanties en auto's.

Daarnaast spek ik de staatskas in mijn ogen al genoeg ;)

Maar goed, het is de dev schuur en niet het politieke sm-hoekje :+

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 15:01
[...]

Staat ook nog op m'n lijstje.
Ik vond hem gortdroog (maar nog niet een kwart zo droog als Enterprise Integration Patterns). Desondanks natuurlijk wel klassiekers, een hoop informatie die je eigenlijk gewoon moet weten. Ik vind het echter wel een nadeel dat de meeste patterns eigenlijk helemaal niet zelf geïmplementeerd hoeven te worden. Ze leggen bijvoorbeeld zo'n beetje alle onderdelen van een ORM uit, alleen ga je die informatie toch niet gebruiken om zelf te implementeren: daar is het lang niet diepgaand genoeg voor. De meeste libraries zijn heel veel geavanceerder :)

Zelfde geldt een beetje voor Enterprise Integration Patterns: een hoop patterns zitten al in je API ingebakken waardoor je ze toch niet meer hoeft te implementeren. Je kunt beredeneren dat het nuttig is om te weten wat er onder water gebeurt, maar mij kan het weinig interesseren tbh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.Gertjan. schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:09:
[...]
Maar dat boek schijnt "het standaard werk" te zijn voor design patterns (Het Gang-of-Four boek), maar ik vond het destijds echt een rot boek om doorheen te komen (kan ook zijn omdat het een NL vertaling was en omdat de kwaliteit van de het vak niet echt toppie was).
Het GoF boek is IMHO ook niet echt een boek dat makkelijk van cover tot cover door te lezen is, maar meer een naslagwerk. Het Head First boek is er veel meer op gericht om het echt helemaal door te lezen.

Overigens zou ik nooit een nederlandse vertaling van dergelijke boeken willen hebben, je mist heel snel nuances. ( En sommige dingen zijn echt miserabel slecht vertaald :X )
Avalaxy schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:24:
[...]
Je kunt beredeneren dat het nuttig is om te weten wat er onder water gebeurt, maar mij kan het weinig interesseren tbh :P
Weten hoe dat soort dingen werkt bevordert wel je vermogen om te beoordelen of het de juiste aanpak is. Als simpel voorbeeld kan je kijken naar de verschillende collections, als je totaal niet weet hoe een ArrayList/Linked List/Tree/Dictionary in elkaar zit, is de kans een stuk groter dat je een verkeerde pakt voor je huidige probleem.

[ Voor 27% gewijzigd door Woy op 29-10-2012 12:31 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Avalaxy schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:24:
[...]
Ze leggen bijvoorbeeld zo'n beetje alle onderdelen van een ORM uit, alleen ga je die informatie toch niet gebruiken om zelf te implementeren: daar is het lang niet diepgaand genoeg voor. De meeste libraries zijn heel veel geavanceerder :)
Echte mannen schrijven hun eigen ORM. Het liefst in assembly. Niets lekkerder dan het wiel opnieuw uitvinden :+
Woy schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:26:
[...]

Het GoF boek is IMHO ook niet echt een boek dat makkelijk van cover tot cover door te lezen is, maar meer een naslagwerk. Het Head First boek is er veel meer op gericht om het echt helemaal door te lezen.
Daar kwam ik ook achter... We hebben tijdens de opleiding ook maar een heel klein deel behandeld. Later ben ik er weer eens aan begonnen, maar het blijft droge stof. Er staat mij bij dat de voorbeelden ook niet echt gingen leven voor mij. Terwijl HF het leuk houdt met hun eenden en pizza code
Overigens zou ik nooit een nederlandse vertaling van dergelijke boeken willen hebben, je mist heel snel nuances. ( En sommige dingen zijn echt miserabel slecht vertaald :X )
Helaas was het destijds (2001) normaal om Nederlandse vertalingen van boeken te gebruiken (werden ook voorgeschreven). Eigenlijk nooit echt bij stil gestaan, maar als ik nu naar mijn boekenkast kijk zie ik van mijn opleiding alleen maar Nederlandse boeken staan... Er zitten zelfs een aantal bij die neigen naar "[Iets] voor dummies"... :X

Gelukkig daarna nooit meer een Nederlands ICT-boek gekocht. Hoewel we weinig in het Engels deden is mijn kennis van het Engels goed dus kom ik er wel doorheen. Een ontwikkelaar zonder fatsoenlijk Engels heeft het denk ik erg zwaar :/

Trouwens er is nog een boekje wat ik erg boeiend vond. O'reilly heeft een aantal experts gevraagd om voor een serie "xx things every yy should know" een stukje te schrijven. Ik heb een tijdje geleden het boekje "97 things every programmer should know" gelezen en moet zeggen dat er wel goede stukjes tussen staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
97 Things Every Programmer Should Know
97 Things Every Software Architect Should Know

Liggen allebei (in PDF vorm) nog klaar om eens te lezen hier. Van wat ik er van geskimmed heb is 't wel leuk om eens op een druilerige zondagmiddag te lezen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 09:07
RobIII schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:48:

Liggen allebei (in PDF vorm) nog klaar om eens te lezen hier. Van wat ik er van geskimmed heb is 't wel leuk om eens op een druilerige zondagmiddag te lezen.
zijn die shareable? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

RobIII schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:48:

Vroeg me eerst af of het de moeite was om een PDF ergens te regelen, dacht dat die boekjes niet zo duur waren... Maar ze kosten toch al snel een euro of 20 ~ 25...

Heb de Programmer als "echt" boek, maar zit te twijfelen of de andere mij die 22 euro waard is. Heb deze denk ik in een opwelling gekocht :+ Vind het soms wel fijn om een boek te hebben om te lezen in bad of op het toilet :D Dat is met een laptop wat lastiger... Mijn ereader kan ik ook wel gebruiken, maar van veel rips wordt je zo droevig (vaak zijn het crappy pdf's)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik download niet uit illegale bronnen dus deze ben ik geheid een keer tegen gekomen met één of andere actie ofzo. Ik heb ze al een paar maanden liggen dus ik kan me, for the life of me, echt niet meer herinneren welke actie dat dan geweest is :X

Als je de titels, letterlijk, in Google mikt kom je ze echter ook tegen op slideshare e.d.

Daarbij heb ik ook wel een enorme berg boeken die ik gewoon regelmatig koop op beurzen e.d. voor een prikkie. Boeken die normaal voor 100+ euri over de toonbank gaan en dan voor een tientje te koop liggen (nieuw) omdat ze al wat ouder zijn of overstock ofzo. (Edit: woei; er is er komend weekend weer 1 in de buurt :D De's toevallig!)

Het laatste boek waar ik de volle mep voor heb betaald (en worth every penny) was Code Complete 2 een jaar of twee a drie terug.

[ Voor 70% gewijzigd door RobIII op 29-10-2012 13:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

RobIII schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:56:
[...]

Daarbij heb ik ook wel een enorme berg boeken die ik gewoon regelmatig koop op beurzen e.d. voor een prikkie. Boeken die normaal voor 100+ euri over de toonbank gaan en dan voor een tientje te koop liggen (nieuw) omdat ze al wat ouder zijn of overstock ofzo. (Edit: woei; er is er komend weekend weer 1 in de buurt :D De's toevallig!)
Dat deed ik alleen vroeger nog wel eens, maar tegenwoordig check ik graag eerst even de rating van een boek. Vroeger te vaak met troep teruggekomen vanaf de HCC beurs (dat is lekker old-school). :)

Wat trouwens ook helpt is de boeken niet in Nederland bestellen. De Nederlandse boekhandels durven absurde prijzen te vragen voor boeken. Bij Amazon.de of Amazon.co.uk kun je vaak dezelfde boeken een stuk goedkoper op de kop tikken en gratis toe laten sturen. Dat geldt niet alleen voor ICT boeken, maar ook leesboeken. Ik heb daar destijds voor een paar euro de volledige Dan Brown collectie op de kop getikt (pocket versies), waar je in Nederland per pocket (Engelstalig) 15 euro of meer moest betalen :/

Daarnaast geldt voor Nederlandse boeken een vastgestelde prijs waar niet van mag worden afgeweken. Daarom was het eigenlijk niet aantrekkelijk om bij Bol.com een boek te bestellen, want bij de boekhandel was het boek net zo duur en betaalde je soms geen verzendkosten (of je kon kosteloos afhalen).
Het laatste boek waar ik de volle mep voor heb betaald (en worth every penny) was Code Complete 2 een jaar of twee a drie terug.
Eens, dat boek is echt het geld waard :) Iedere junior waarmee ik gewerkt heb, heb ik dat boek in de maag gesplitst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 20:18
.Gertjan. schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:10:

[...]

Eens, dat boek is echt het geld waard :) Iedere junior waarmee ik gewerkt heb, heb ik dat boek in de maag gesplitst :P
Ik zoek nog steeds naar uitbreidingen voor mijn boekenkast, is het boek nog steeds actueel / op de praktijk toe te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
SoaDmaggot schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:11:
[...]

Ik zoek nog steeds naar uitbreidingen voor mijn boekenkast, is het boek nog steeds actueel / op de praktijk toe te passen?
Ja hoor. Dit is IMHO een van de "klassiekers" die niet snel uit de mode zal geraken.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 23:41
Dat boek is nog altijd enorm nuttig. Samen met Clean Code en Refactoring toch wel de bijbels in m'n boekenkast.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

SoaDmaggot schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:11:
[...]

Wat mij betreft wel. Het boek gaat namelijk niet enkel in op programmeerkwesties maar vooral de hele wereld er om heen. Er wordt wel stil gestaan bij het feit dat je geen troep van je code moet maken, maar ze gaan ook in op dingen om het ontwikkelen heen, zoals debugging, werken in teams, etc.

Ik heb het boek gelezen na een aantal jaartjes ervaring en heel veel dingen "wist" ik al, maar ik was me er nog niet bewust van dat ik ze "wist" (als je snapt wat ik bedoel). Ik voelde vaak aan dat iets op een bepaalde manier moest (of juist niet), maar kon niet verklaren waarom. Het boek legt je uit waarom iets op een bepaalde manier beter werkt. Ik heb het boek meerdere keren doorgenomen (eerste keer grondig gelezen, daarna oppervlakkig) en moet zeggen dat ik het zeker nog actueel vind.

Als je wilt leren hoe je "schone" code schrijft heb je meer aan Clean Code. Deze is gericht op Java, maar laat je wel zien wat er fout kan gaan en hoe je kunt voorkomen dat je de fout in gaat. Dat boek heb ik ook als prettig ervaren (hoewel ik redelijk veel zaken al wist).

Edit: wat hier boven staat dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:38

alienfruit

the alien you never expected

Hmm, OAuth ondersteunt geen redirect urls met GET parameters :| ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
.Gertjan. schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:21:
[...]

Wat mij betreft wel. Het boek gaat namelijk niet enkel in op programmeerkwesties maar vooral de hele wereld er om heen. Er wordt wel stil gestaan bij het feit dat je geen troep van je code moet maken, maar ze gaan ook in op dingen om het ontwikkelen heen, zoals debugging, werken in teams, etc.

Ik heb het boek gelezen na een aantal jaartjes ervaring en heel veel dingen "wist" ik al, maar ik was me er nog niet bewust van dat ik ze "wist" (als je snapt wat ik bedoel).
Kennis die je onbewust in de praktijk hebt opgepikt en onbewust toepast, waarschijnlijk? Vaak is het goed om dat nog eens terug te lezen en je bewust te worden van het feit dat je zoiets toepast in de praktijk. Dat geeft toch nét dat beetje meer bewustzijn en 'afwerking' in de uitvoering ervan.
Ik voelde vaak aan dat iets op een bepaalde manier moest (of juist niet), maar kon niet verklaren waarom. Het boek legt je uit waarom iets op een bepaalde manier beter werkt. Ik heb het boek meerdere keren doorgenomen (eerste keer grondig gelezen, daarna oppervlakkig) en moet zeggen dat ik het zeker nog actueel vind.

Als je wilt leren hoe je "schone" code schrijft heb je meer aan Clean Code. Deze is gericht op Java, maar laat je wel zien wat er fout kan gaan en hoe je kunt voorkomen dat je de fout in gaat. Dat boek heb ik ook als prettig ervaren (hoewel ik redelijk veel zaken al wist).

Edit: wat hier boven staat dus :+
Okay, Code Complete 2 gaat op de verlanglijst. Klinkt als een goede investering! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Binnenkort is het weer Sinterklaas, misschien dat ik ook wat van de goedkopere boeken op mijn lijstje kan zetten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

SoaDmaggot schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:45:
[...]
Kennis die je onbewust in de praktijk hebt opgepikt en onbewust toepast, waarschijnlijk? Vaak is het goed om dat nog eens terug te lezen en je bewust te worden van het feit dat je zoiets toepast in de praktijk. Dat geeft toch nét dat beetje meer bewustzijn en 'afwerking' in de uitvoering ervan.
Helemaal waar! Heb het waarschijnlijk door mijn nieuwsgierigheid ooit opgepikt (of bedacht) maar nooit aandacht aan besteed. Veel dingen waren vooral herkenning in het boek, maar dat stukje herkenning zorgde wel voor de bewustwording.

Daarnaast kun je met kennis uit een boek makkelijker iemand om zijn oren slaan. :P
Okay, Code Complete 2 gaat op de verlanglijst. Klinkt als een goede investering! :)
d:)b Hopelijk ben je na het lezen net zo enthousiast als wij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 13:13
Grr, bestanden worden niet automatisch uit het filesystem gelezen omdat de "date modified" om een of andere reden 2 uur in de toekomst ligt :( En "date created" is wel gewoon 2 minuten geleden.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 15:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Volgens mijn begeleider hier valt Database van de applicaties hier onder de physical layer van het OSI model, vervolgens is dat Data Link layer de facade die naar de database communiceert. Network, Transport en Session layer zijn de Business logic layer en application en presentation is de UI.

Ik vraag me echt af over welke OSI hij het heeft, want laag 1 is bij mij toch echt de fysieke connectie tussen apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Evilbee schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:01:
Grr, bestanden worden niet automatisch uit het filesystem gelezen omdat de "date modified" om een of andere reden 2 uur in de toekomst ligt :( En "date created" is wel gewoon 2 minuten geleden.
'Om een of andere reden' klinkt mij verdacht veel als een DST-faal ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
Cloud schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:07:
[...]

'Om een of andere reden' klinkt mij verdacht veel als een DST-faal ;)
Mij ook. Gelukkig maakt SAP/XI die bestanden aan, dus de leverancier is nu aan het kijken waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 13:48
Klok een uurtje vooruit gegaan in plaats van achteruit? Dan heb je precies je 2 uur tijdsverschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
.Gertjan. schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:58:
[...]

Helemaal waar! Heb het waarschijnlijk door mijn nieuwsgierigheid ooit opgepikt (of bedacht) maar nooit aandacht aan besteed. Veel dingen waren vooral herkenning in het boek, maar dat stukje herkenning zorgde wel voor de bewustwording.

Daarnaast kun je met kennis uit een boek makkelijker iemand om zijn oren slaan. :P
It is written, therefore it has to be true :Y)
[...]

d:)b Hopelijk ben je na het lezen net zo enthousiast als wij! :)
Ik laat het je weten!

Ik ben sinds kort trouwens bezig in 'search inside yourself', een afgeleide van een cursus die oa binnen Google is ontwikkelt. Ik ben helemaal niet van het zweverige maar verschillende reviews hebben me een maandje geleden toch overgehaald het boek aan te schaffen toen ik het tegen kwam. Net door de introductie en eerste twee hoofdstukken heen en nog geen spijt.

Ik draai nogal snel op de automatische piloot, daar schijnt dit boek nogal een goede 'remedie' tegen te zijn. Ik hoor van verschillende kanten dat het in veel aspecten in de praktijk erg veel toevoegd. Again: ik ben geen zweefteef, verre van zelfs, dus de komende weken moeten dan ook uitwijzen of het boek de verhalen waar maakt en zijn geld waard is, maar het begin bevalt me zo wel. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
[...]

(Edit: woei; er is er komend weekend weer 1 in de buurt :D De's toevallig!)
Maar eens kijken of ik ook die kant op kan, dit weekend.M'n vriendin is ook wel erg van de boeken en het geeft mij de kans om de nieuwe boekenkast te gaan vullen, zou weer een leuk dagje uit zijn :Y
Right, ik zit dat weekend op de wijnbeurs in Seclin, volgende keer beter.

edit:
Oops.. Dubbelpost.

[ Voor 10% gewijzigd door PeterSelie op 29-10-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:38

alienfruit

the alien you never expected

Ja heerlijk die boekenbeurs! Ik heb zoiets vergelijkbaars nog niet gevonden in Zwitserland :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:43
.Gertjan. schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:21:
[...]

-Knip-
Thanks, dat klinkt interesant. Ik zal hem binnenkort ook eens gaan lezen.

Clean Coding heb ik ook ooit gelezen, daar heb ik echt heel veel aan gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door lauwsa op 29-10-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 09:15
[...]
Typisch research boek om dingen op te zoeken, vrij droge kost om het door te spitten. Ligt hier op het bureau om af en toe wat op te zoeken, maar het is mij niet gelukt om het in het geheel in 1x uit te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Seriously. Ik snap dat array_filter een enkele array als parameter accepteert en array_map meerdere arrays accepteert, maar waarom draai je dan in godsnaam de array / callback parameters om?

Hanteer dan in beide gevallen de callback als eerste parameter, met daarachter een (of wanneer mogelijk meerdere) array(s) als parameter..

PHP, Y U NO LOGICAL?

[/rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Nu we het toch over boeken hebben, wat is een een goed boek om algoritmes te leren? In de zin van, hier heb je een probleembeschrijving, los het maar op. Boeken waarmee ik bijvoorbeeld goed mee zou kunnen doen in een Facebook Hacker Cup.

Ik heb bijvoorbeeld dit boek al ergens voorbij zien komen: http://www.bol.com/nl/p/i...orithms/1001004006828910/

Iemand ervaring mee?

Ik probeer als elektrotechnicus iets meer echte computer science dingen mee te pakken, aangezien ik meer die kant op wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Laatst online: 22-09 09:15
Sh4wn schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:58:
Iemand ervaring mee?

Ik probeer als elektrotechnicus iets meer echte computer science dingen mee te pakken, aangezien ik meer die kant op wil.
Heb dat boek ooit op de uni moeten gebruiken maar het is (voor mij iig) geen boek wat je voor je lol leest :> Volgens mij > 1000 pagina's, meer een naslagwerk voor een course dan echt een leesboek. Ik zou met iets eenvoudigers beginnen en dan later evt. zo'n naslagwerk kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

SoaDmaggot schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:13:
Ik ben sinds kort trouwens bezig in 'search inside yourself', een afgeleide van een cursus die oa binnen Google is ontwikkelt. Ik ben helemaal niet van het zweverige maar verschillende reviews hebben me een maandje geleden toch overgehaald het boek aan te schaffen toen ik het tegen kwam. Net door de introductie en eerste twee hoofdstukken heen en nog geen spijt.

Ik draai nogal snel op de automatische piloot, daar schijnt dit boek nogal een goede 'remedie' tegen te zijn. Ik hoor van verschillende kanten dat het in veel aspecten in de praktijk erg veel toevoegd. Again: ik ben geen zweefteef, verre van zelfs, dus de komende weken moeten dan ook uitwijzen of het boek de verhalen waar maakt en zijn geld waard is, maar het begin bevalt me zo wel. :Y
:D Ik heb een tijd geleden meegedraaid als deelnemer in een trainingsprogramma voor leidinggevenden. Maar daar zat ook een "persoonlijke" twist aan vast. Erg interessante kost. Hoewel het over "leiderschap" gaat leert het programma je helemaal niets over het leiden van een team zoals een management boek het doet, maar meer over team dynamiek en de kracht van leiden en geleid worden. Erg boeiende materie. Ben zelf sowieso iemand die nogal een drang heeft om zich in Psychologie te verdiepen dus team/groepsdynamiek spreekt me sowieso aan.

Het leuke is dat goede programma's zich richten op het ervaren van de theorie in plaats van gortdroge boekjes :)

Dingen die ik daar heb meegemaakt scoren soms redelijk hoog op de awkward schaal en zijn lastig te beschrijven zonder zweverig over te komen. Maar desondanks heeft het wel indruk gemaakt. Ik ben overigens ook nog steeds geen zweef teef :+

Heb hier inmiddels ook een aantal zeer interessante boeken op de plank staan over dat onderwerp. Een hele goede vond ik "Leadership and Self deception, Getting out of the box". Dat boekje leest lekker weg en laat je beseffen dat mensen vaak handelen met verkeerde beweegredenen (onbewust). Nadat ik dat boekje heb gelezen is het voor mij een stuk lastiger om boos te worden op bepaalde zaken.

Ook diverse boeken over motivatie en drijfveren hebben mijn boekenplank gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

jhuiting schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:00:
[...]

Heb dat boek ooit op de uni moeten gebruiken maar het is (voor mij iig) geen boek wat je voor je lol leest :> Volgens mij > 1000 pagina's, meer een naslagwerk voor een course dan echt een leesboek. Ik zou met iets eenvoudigers beginnen en dan later evt. zo'n naslagwerk kopen.
Ja die heeft wel 1300 pagina's :+

Dit boek ziet er opzich ook wel goed uit:
http://www.bol.com/nl/p/t...-manual/1001004006123953/

Edit: Ik denk dat ik eruit ben, deze gaat het worden:
http://www.bol.com/nl/p/algorithms/1001004009894723/

[ Voor 9% gewijzigd door Sh4wn op 29-10-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

woei; er is er komend weekend weer 1 in de buurt :D De's toevallig!
Kost me anderhalf uur en een tientje enkele reis... Ik heb nog wel een aantal boeken die ik zoek. Wat is het slagingspercentage? En wat als je zaterdag rond drieën arriveert? :+

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
.Gertjan. schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:04:
[...]

:D Ik heb een tijd geleden meegedraaid als deelnemer in een trainingsprogramma voor leidinggevenden. Maar daar zat ook een "persoonlijke" twist aan vast. Erg interessante kost. Hoewel het over "leiderschap" gaat leert het programma je helemaal niets over het leiden van een team zoals een management boek het doet, maar meer over team dynamiek en de kracht van leiden en geleid worden. Erg boeiende materie. Ben zelf sowieso iemand die nogal een drang heeft om zich in Psychologie te verdiepen dus team/groepsdynamiek spreekt me sowieso aan.

Het leuke is dat goede programma's zich richten op het ervaren van de theorie in plaats van gortdroge boekjes :)

Dingen die ik daar heb meegemaakt scoren soms redelijk hoog op de awkward schaal en zijn lastig te beschrijven zonder zweverig over te komen. Maar desondanks heeft het wel indruk gemaakt. Ik ben overigens ook nog steeds geen zweef teef :+
Herkenbaar, ik heb aardig wat moeite om 'droog' uit te leggen waar het boek uiteindelijk over draait zonder zweverig over te komen. Erg interessante materie en vaak ondergewaardeerd.
[small]Heb hier inmiddels ook een aantal zeer interessante boeken op de plank staan over dat onderwerp. Een hele goede vond ik "Leadership and Self deception, Getting out of the box". Dat boekje leest lekker weg en laat je beseffen dat mensen vaak handelen met verkeerde beweegredenen (onbewust). Nadat ik dat boekje heb gelezen is het voor mij een stuk lastiger om boos te worden op bepaalde zaken.
Mja, de moraal (of was 't `het` :P?) van search inside yourself is met een hele grote knipoog wereldvrede en inderdaad heel erg gericht op innerlijke rust en begrip. Ik ben sinds kort ook hard aan het neigen om de verzameling managementboeken uit te breiden, management valt eigenlijk al tijden in mijn interesse gebied. Ik zou graag voor mezelf beginnen, tijden al eigenlijk, maar er is altijd wel iets wat me daarvan weerhoudt. Momenteel is het een hypotheek als éénverdiener. Eerst maar eens wachten tot mijn vriendin haar master in Biology of Disease heeft afgerond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
compufreak88 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:21:
Ik ben me momenteel aan het verdiepen in DCI, het vervolg op MVC.
Cool, ik ook.Via het boek Lean Architecture. Erg interessant. Boek is alleen lastig om doorheen te ploegen, redelijk droog geschreven.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
Evilbee schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:01:
Het wordt nog leuker: Vannochtend was het verschil nog maar 1 uur. Ik ben benieuwd of ze wat vinden op de SAP/XI servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
Sh4wn schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:07:
[...]

Ja die heeft wel 1300 pagina's :+

Dit boek ziet er opzich ook wel goed uit:
http://www.bol.com/nl/p/t...-manual/1001004006123953/

Edit: Ik denk dat ik eruit ben, deze gaat het worden:
http://www.bol.com/nl/p/algorithms/1001004009894723/
Dat boek heeft goede revieuws, dus kan niet echt missen denk ik ;):
I found this book at a university book shop back when I was 14 years old and bought it to learn more about certain algorithms. The reason I bought it was because it looked like it would provide very concrete advice on how to achieve an implementation while not requiring more advanced mathematics than I knew at the time.

Now, many years later I have to say that I can't think of any algorithm book I've come across that manages to balance theory and concrete solutions so well; and I own quite a few books on algorithms. (Some might object to the fact that the book uses Pascal as the implementation language, but I think I've seen this book tailored for other languages too).

Also, for a general book on algorithms, Sedgewick managed to pick a very good mix of topics to cover. According to a friend of mine (whom happens to know Sedgewick personally), the book just represents a cross-section of what Sedgewick himself was interested in.

This book was very useful to me when I was a teenager starting to understand bread and butter algorithms, and it continues to be a good reference still to this day. I would recommend you buy this book if you need a good book on fundamental algorithms.

(Also, the typography is very sober and clean, and the illustrations to most of the problems are very clear)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Laatst online: 28-02 22:17
Erwin537 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:06:
Volgens mijn begeleider hier valt Database van de applicaties hier onder de physical layer van het OSI model, vervolgens is dat Data Link layer de facade die naar de database communiceert. Network, Transport en Session layer zijn de Business logic layer en application en presentation is de UI.

Ik vraag me echt af over welke OSI hij het heeft, want laag 1 is bij mij toch echt de fysieke connectie tussen apparaten.
Ben ik nou gek of ligt alles wat je hierboven beschrijft gewoon in de application layer?

Data link dat is super low level. IP is layer 3 ofzo, en TCP is layer 4.

(pff, lang geleden, netwerktheorie)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Grijze Vos schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:38:
[...]

Ben ik nou gek of ligt alles wat je hierboven beschrijft gewoon in de application layer?

Ik krijg een beetje het idee dat ze het OSI model op een applicatie aan het toepassen zijn :P.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

SoaDmaggot schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:24:
Mja, de moraal (of was 't `het` :P?) van search inside yourself is met een hele grote knipoog wereldvrede en inderdaad heel erg gericht op innerlijke rust en begrip.
Ah, dan is mindfulness vast ook wel iets waar je naar kunt kijken. Ik heb nu een boekje liggen met als titel "Buddha's brein", welke gaat over het vinden van rust en "vrede". Ik vind het allemaal prima zolang ik maar niet hoef te mediteren of andere rare standjes moet doen :+
Ik ben sinds kort ook hard aan het neigen om de verzameling managementboeken uit te breiden, management valt eigenlijk al tijden in mijn interesse gebied. Ik zou graag voor mezelf beginnen, tijden al eigenlijk, maar er is altijd wel iets wat me daarvan weerhoudt. Momenteel is het een hypotheek als éénverdiener. Eerst maar eens wachten tot mijn vriendin haar master in Biology of Disease heeft afgerond ;)
Ik heb het geluk dat mijn vrouw een studie in de richting psychologie heeft gedaan (orthopedagogiek) en hier dus een plank met psychologie boeken staat. Daarnaast hebben we ook een lidmaatschap op Psychologie Magazine, dus zo kom ik aan mijn wetenschappelijke trekken :)

Mijn vader is daarnaast erg geïnteresseerd in bedrijfspsychologie en coaching dus daar kan ik mijn boekjes over bedrijfspsychologie scoren :) Best interessant al die theorieën (Roos van Leary enzo). Nadeel is wel dat je mensen naar aanleiding van zo'n boek makkelijk in hokjes kunt proppen :+ (of hun gedrag goed praat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hm, fijn. Een aantal stsadm-commando's die onder SharePoint 2007 nog synchroon leken te gebeuren (zoals installsolution en retractsolution) lijken in SP2010 ineens asynchroon te gebeuren. Da's niet handig als je post build events hebt die daarop rekenen...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

alienfruit schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:40:
Werk-aan-changed-Facebook-en-Google-APIs-dag :|
NOES.... NOES.... NOES....

Dat wordt dus:
Fix-FB-login-nogmaals-en-daarna-documenteer-dag

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nog mensen uit Twente die zin hebben in meetup komende donderdag? (altijd 1e donderdag van de maand)
http://www.meetup.com/PHP/PHP-Twente/

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:32
Firesphere schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:15:
Nog mensen uit Twente die zin hebben in meetup komende donderdag? (altijd 1e donderdag van de maand)
http://www.meetup.com/PHP/PHP-Twente/
Staat in mijn agenda ;)
Firesphere schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:21:
[...]

Als je't niet kan vinden moet je me maar even een DM of reply sturen op twitter :P
Ik kijk even of ik kan komen, ligt aan de drukte donderdag.
Maar denk opzich wel dat ik het kan vinden, kom vaak op de CC ;).

[ Voor 37% gewijzigd door Ryur op 29-10-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Als je't niet kan vinden moet je me maar even een DM of reply sturen op twitter :P

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:05:
[...]
Waarom begin je plots over ZF? :P
Omdat je zo te zien aan de filenames enkele componenten gebruikt van ZF, het hele idee is juist dat je dit ook kan zonder dat je handmatig bestanden hoeft te copy/pasten. ZF is niks meer dan een zut PHP-files je met elkaar maar ook los kan gebruiken. Dat de files 25MB innemen betekent niet dat die allemaal worden geladen.
Ik zei toch dat er nog veel werk was aan de mappenstructuur/bestanden.. en ja.. libs/ zit nog in htdocs omdat xampp wat raar doet met bestanden buiten de webroot, dus als de site live staat komt daar verandering in.
Heeft niks met xampp te maken, ik doe dat al jaren op die manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wat werkt PHP me weer op mijn zenuwen. Situatie: mediawiki-extensie (uiteraard geen docs) die gebruik maakt van de MW-parser (weinig docs) die niet helemaal doet wat ik wil. Nou, prima, dan stap je even door de code om te zien wat er gebeurt.

Ja, euh. Of niet dus. Xdebug is echt een hel als je pdb/gdb gewend bent... moet ik écht heel Eclipse installeren om even simpel ergens doorheen te steppen? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggied97
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 09:33

eggied97

01000101

misschien een gekke vraag, is hier ook een 'voorstel topic' ?

of kan ik er direct inspringen?

student - progger - beunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
eggied97 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:09:
misschien een gekke vraag, is hier ook een 'voorstel topic' ?

of kan ik er direct inspringen?
Spring maar in, we leren je wel aan de hand van je posts kennen ;).
Ik heb mij ook niet fatsoenlijk voorgesteld, maar ik weet zo dat ze wel een profielschets van mij kunnen maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hier hetzelfde gebeurd ;)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idem.

Hallo,

Mijn naam is Rick en ik vind het fantastisch om met jullie allemaal koffie te drinken.

Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:03:
[...]

Idem.

Hallo,

Mijn naam is Rick en ik vind het fantastisch om met jullie allemaal koffie te drinken.

Zoiets?
Nou, hier momenteel geen koffie. Moet zo naar bed, morgen weer te vroeg op.
Moet naar een klant tever weg :(. Hopelijk werkt NS mee.
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:06:
Naar een klant met de trein... oef...
Ja, ben er zelf ook geen fan van. Maar dit is als bijbaantje, en ik heb OV-studentenkaart, dus het kost mijn baas verder niks. Daarnaast heb ik (nog) geen rijbewijs, mij net te duur, en te druk.
En de klant zit naast het station. Dus opzich, heb ik er geen hekel aan, lekker werken ondertussen. Mja, pas als het problemen heeft :(

[ Voor 39% gewijzigd door Ryur op 29-10-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoTCoast schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:04:
[...]

Nou, hier momenteel geen koffie. Moet zo naar bed, morgen weer te vroeg op.
Moet naar een klant tever weg :(. Hopelijk werkt NS mee.
Naar een klant met de trein... oef...
Hoop ook dat het meevalt met de treinen morgen, vroeg in de ochtend beginnen met usability testing op de productievloer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 09:40
Monster dan? :p

Ik hoop voor jou dat er geen probleem zal zijn morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
.Gertjan. schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:44:
[...]

Ah, dan is mindfulness vast ook wel iets waar je naar kunt kijken. Ik heb nu een boekje liggen met als titel "Buddha's brein", welke gaat over het vinden van rust en "vrede". Ik vind het allemaal prima zolang ik maar niet hoef te mediteren of andere rare standjes moet doen :+
Dat ^. Zolang het direct in de praktijk is toe te passen vind ik het tof, het zweverige (maar dat moge inmiddels duidelijk zijn :P) hoeft van mij niet zo. Mindfullness dat is inderdaad ook het buzwoord in search inside yourself.
[...]

Ik heb het geluk dat mijn vrouw een studie in de richting psychologie heeft gedaan (orthopedagogiek) en hier dus een plank met psychologie boeken staat. Daarnaast hebben we ook een lidmaatschap op Psychologie Magazine, dus zo kom ik aan mijn wetenschappelijke trekken :)

Mijn vader is daarnaast erg geïnteresseerd in bedrijfspsychologie en coaching dus daar kan ik mijn boekjes over bedrijfspsychologie scoren :) Best interessant al die theorieën (Roos van Leary enzo). Nadeel is wel dat je mensen naar aanleiding van zo'n boek makkelijk in hokjes kunt proppen :+ (of hun gedrag goed praat)
Psychologie Magazine gaat w.m.b. dan wat te ver, ik zoek het wel direct praktijkgericht of in ieder geval van toepassing op mijn dagelijks leven. Zo'n plank vol psychologische boeken is an sich wel tof, hier staat het allemaal vol met biomedische literatuur. Niet echt iets waar ik kaas van heb gegeten of wat binnen mijn kennis- of interessegebied valt..

Mocht je nog aanraders hebben: gooi ze maar deze kant op :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GoTCoast schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:47:
[...]

Spring maar in, we leren je wel aan de hand van je posts kennen ;).
Ik heb mij ook niet fatsoenlijk voorgesteld, maar ik weet zo dat ze wel een profielschets van mij kunnen maken!
GoTCoast? Nog nooit van gehoord :+ Ook nieuw hier? ;)

Zelf heb ik me ook nooit voorgesteld en ben ik maar gewoon gaan posten (terwijl mijn account tot dat moment al een tijdje puur om te lurken was). Als je maar lang genoeg volhoudt herkennen ze je vanzelf. Op een gegeven moment begin je tot het meubilair te behoren en begint het mensen op te vallen als je je usericon aanpast :+ Dat het mensen opviel zie ik als een compliment :*)

Wat ook vaak helpt is het "licht aan of uit doen" in de coffee corner. Je bent voor velen dan een van de eerste reacties waar ze de dag mee beginnen. Dan raken ze vertrouwd met je. Eigenlijk zijn programmeurs net huisdieren :+

Overigens, op 9GAG stond net een leuk plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/5715314_700b.jpg
Weer eens wat anders dan rubber-duck debugging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:26:
[...]

GoTCoast? Nog nooit van gehoord :+ Ook nieuw hier? ;)

Zelf heb ik me ook nooit voorgesteld en ben ik maar gewoon gaan posten (terwijl mijn account tot dat moment al een tijdje puur om te lurken was). Als je maar lang genoeg volhoudt herkennen ze je vanzelf. Op een gegeven moment begin je tot het meubilair te behoren en begint het mensen op te vallen als je je usericon aanpast :+ Dat het mensen opviel zie ik als een compliment :*)

Wat ook vaak helpt is het "licht aan of uit doen" in de coffee corner. Je bent voor velen dan een van de eerste reacties waar ze de dag mee beginnen. Dan raken ze vertrouwd met je. Eigenlijk zijn programmeurs net huisdieren :+

Overigens, op 9GAG stond net een leuk plaatje:
[afbeelding]
Weer eens wat anders dan rubber-duck debugging
I approve of banana...
Ik praat ook altijd tegen fruit :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 29-09 14:10
Ik rant altijd tegen mn toetsenbord :+ tenminste als mn collega vraagt "tegen wie heb je het" is mijn standaard reactie: "tegen mn toetsenbord, hij is het altijd met me eens, echt geweldig! :D"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Mja, ik lurk hier ook al tijden mee. Her en der een verloren post, maar niet echt regelmatig..
Mag ik me dan toch tot het meubilair rekenen, of ben ik ook onbekend? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Grijze Vos schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:38:
[...]

Precies. Daarom is het nogal irritant, zijn beeld van het OSI model klopt totaal niet en hij is te stug om toe te geven dat het zo niet werkt. Wat hij heeft is MVC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 23:25

Ghehe

400 pound hacker

Erwin537 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:57:
[...]

Precies. Daarom is het nogal irritant, zijn beeld van het OSI model klopt totaal niet en hij is te stug om toe te geven dat het zo niet werkt. Wat hij heeft is MVC.
Geef hem een boek van Computernetwerken (bijna elk boek bespreekt het OSI-model als je een basisboek neemt). :) Zoals hierboven al eens gezegd (ja ik ben een lurker >:) ), mensen vertrouwen meer boeken dan websites.

* Ghehe heeft trouwens een weekje geen les. 8)

Perfecte tijd dus om wat andere zooi, die al lang op de dat-moet-ik-nog-eens-doen-stapel ligt, te doen. Momenteel is dat een cursus op coursera over Compilers volgen. :P (Ok die is vrijdag pas op de stapel beland maar dat terzijde, ziet er gwn interessant uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Ghehe schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:07:
[...]
Perfecte tijd dus om wat andere zooi, die al lang op de dat-moet-ik-nog-eens-doen-stapel ligt, te doen. Momenteel is dat een cursus op coursera over Compilers volgen. :P (Ok die is vrijdag pas op de stapel beland maar dat terzijde, ziet er gwn interessant uit)
Die course wilde ik eerst ook doen, maar uiteindelijk toch voor AI gekozen :+ Met stage e.d. niet heel veel vrije tijd over helaas, en kan ze daardoor niet allebij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
Momenteel is dat een cursus op coursera over Compilers volgen. :P (Ok die is vrijdag pas op de stapel beland maar dat terzijde, ziet er gwn interessant uit)
Nvm t is al laat blijkbaar :/

[ Voor 13% gewijzigd door Ellos op 29-10-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 03-10 10:59
Ghehe schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:07:
[...]
Geef hem een boek van Computernetwerken (bijna elk boek bespreekt het OSI-model als je een basisboek neemt). :) Zoals hierboven al eens gezegd (ja ik ben een lurker >:) ), mensen vertrouwen meer boeken dan websites.
Boeken lezen wat prettiger hé :+ . (Ik ben zelf aan het overwegen om een Kindle te kopen, maar ben nog aan het twijfelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog6
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 08:57
Aangezien ik stiekem ook een lurker ben laat ik dan ook eens inspringen, hoi ik ben Sander en ik hou van koffie (en Hertog Jan) ;) En ja ik ben me er compleet van bewust dat het 5 voor 3 is (ben aan het blokken voor mijn tentamen databases wat over 5,5 uur gehouden word ;)
Styxxy schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:04:
[...]

Boeken lezen wat prettiger hé :+ . (Ik ben zelf aan het overwegen om een Kindle te kopen, maar ben nog aan het twijfelen.)
Ik zit zelf ook te denken om een Kindle aan te schaffen, is soms wel extreem handig (in mijn geval, ik ben student en boeken is soms best een aanslag op je rug inclusief nog eens een laptop er bij)

[ Voor 1% gewijzigd door Hertog6 op 30-10-2012 03:01 . Reden: typo ]

MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
ohhh noes teveel lurkers worden wakker!
/me kan daar niet tegen hoor!

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:44

Haan

dotnetter

goeiemorgen! Het zonnetje schijnt, ik zie de blauwe lucht door het raam van het kantoor, dus we gaan met frisse moed weer aan het werk :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
  • Laatst online: 02-05 17:51
Hier weinig zon. Het is nog erg bewolkt. Alhoewel, het lijkt wel langzaam wat op te klaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Hier ook volop zon. De automatische zonwering is zelfs al naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:27
(Edit: woei; er is er komend weekend weer 1 in de buurt :D De's toevallig!)
Kan wel een nieuw boek gebruiken nu het buiten weer zo koud is. Moet je voor een goed (programmeer-)boek de eerste dag er al vroeg bijzijn, of heb je op de laatste dag nog keuze genoeg?

En goedemorgen natuurlijk :-)
Afbeeldingslocatie: http://static.freepik.com/vrije-photo/koffie-boek-sessie_2451851.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
hylke94 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:11:
Hier ook volop zon. De automatische zonwering is zelfs al naar beneden.
Het sneeuwd hier :+

[ Voor 83% gewijzigd door lauwsa op 30-10-2012 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Sh4wn schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:09:
[...]

Die course wilde ik eerst ook doen, maar uiteindelijk toch voor AI gekozen :+ Met stage e.d. niet heel veel vrije tijd over helaas, en kan ze daardoor niet allebij doen.
Speaking of which, hoe doe jij het met die bellman vergelijkingen. Ik vind tot nu toe de praktijk opdrachten makkelijker dan de theoretische huiswerk opgaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:50
Blijkbaar sneeuwt het zelfs binnen, aangezien je de d en t op je toetsenbord niet meer uit elkaar kan houden :p

Goeiemorgen allemaal, veel nieuwe vloermatjes (sorry nieuwe posters, maar jullie beginnen onderaan de meubilair-ladder). Zelf ben ik al opgeklommen tot zetelpoot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
Otherside1982 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:28:
[...]

Blijkbaar sneeuwt het zelfs binnen, aangezien je de d en t op je toetsenbord niet meer uit elkaar kan houden :p
Daar heb ik een hele goede smoes voor ;), dyslectie. Maar in dit geval had het er alleen niet echt mee te maken O-) .
Otherside1982 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:28:
[...]
Goeiemorgen allemaal, veel nieuwe vloermatjes (sorry nieuwe posters, maar jullie beginnen onderaan de meubilair-ladder). Zelf ben ik al opgeklommen tot zetelpoot :+
Hoe lang heb je daar voor gedaan :O?

[ Voor 31% gewijzigd door lauwsa op 30-10-2012 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Hier is't druilerig en mistig, net als mijn nachtrust vannacht.. Geen oog dicht gedaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Hier alleen maar regen :(

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:46
hier hetzelfde. Geen oog dicht gedaan. Maar dat komt doordat ik maar niet kan wennen aan die brace voor m'n carpaal tunnel syndroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
TweakPino schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:16:
[...]

Kan wel een nieuw boek gebruiken nu het buiten weer zo koud is. Moet je voor een goed (programmeer-)boek de eerste dag er al vroeg bijzijn, of heb je op de laatste dag nog keuze genoeg?

En goedemorgen natuurlijk :-)
[afbeelding]
Ik moet eigenlijk geen fysieke boeken meer sinds ik mijn e-reader heb. Zijn er eigenlijk goed plekken waar je betaalbaar technologie e-books kunt kopen? Ben nog niet helemaal thuis in die markt ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:18
gadverdamme wat koud vanochtend op de fiets... tijd voor koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Het schiet niet op met het verkeer in Nederland. Gisteren 300+ km file en vandaag ook weer 270+
Reistijd = 150%

Het mag nu wel weer rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
TweakPino schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:16:
Ik ben nooit "vroeg" (als in: de eerste dag ofzo), maar ik zou 't ook niet op 't laatste half uur laten aan komen. Zaterdag(middag) is waarschijnlijk goed te doen.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Woy schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:45:
[...]

Ik moet eigenlijk geen fysieke boeken meer sinds ik mijn e-reader heb. Zijn er eigenlijk goed plekken waar je betaalbaar technologie e-books kunt kopen? Ben nog niet helemaal thuis in die markt ;)
Ik heb een kindle, Amazone whispernet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Soundless schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:08:
Het schiet niet op met het verkeer in Nederland. Gisteren 300+ km file en vandaag ook weer 270+
Reistijd = 150%

Het mag nu wel weer rustiger.
Gelukkig heb ik er deze week nog geen last van gehad, aangezien ik vroeg weg was, maar deze week moet ik ook 1 of 2 keer heen en weer van Utrecht naar Geleen, dus ik hoop dat het die dagen wat rustiger op de weg is :P
D-Raven schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:10:
[...]

Ik heb een kindle, Amazone whispernet _/-\o_
Ik heb zo'n Sony geval, dus dat zal vast weer niet compatible zijn met Amazon :+

[ Voor 21% gewijzigd door Woy op 30-10-2012 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
pdebie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:42:
hier hetzelfde. Geen oog dicht gedaan. Maar dat komt doordat ik maar niet kan wennen aan die brace voor m'n carpaal tunnel syndroom.
Nou, dat ding even opgezocht op wikipedia. Klinkt er lastig uit. Ik hoop daar nooit mee te maken te krijgen en wens je beterschap (Of volharding, ik heb geen idee of het geneesbaar is momenteel xD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10 12:05
Enorme hoofdpijn, oordopjes niet bij, this gun be a long day!
Woy schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:10:maar deze week moet ik ook 1 of 2 keer heen en weer van Utrecht naar Geleen, dus ik hoop dat het die dagen wat rustiger op de weg is :P
Momenteel iets drukker als normaal rond Geleen helaas :(

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Woy schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:10:
[...]

Gelukkig heb ik er deze week nog geen last van gehad, aangezien ik vroeg weg was, maar deze week moet ik ook 1 of 2 keer heen en weer van Utrecht naar Geleen, dus ik hoop dat het die dagen wat rustiger op de weg is :P

[...]

Ik heb zo'n Sony geval, dus dat zal vast weer niet compatible zijn met Amazon :+
Ik hoop dat ik vanavond eindelijk weer eens rustig naar huis kan rijden :P

Maar het verkeer is niet de enige minpunt van de dag:
nieuws: Microsoft presenteert Windows Phone 8
Ik had zoveel meer verwacht. Er is dus echt bijna geen reden om van wp7.x over te stappen naar wp8.

En de dag begint net...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 07:56:
ohhh noes teveel lurkers worden wakker!
/me kan daar niet tegen hoor!
En u bent? ;)
Hertog6 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 02:58:
Ik zit zelf ook te denken om een Kindle aan te schaffen, is soms wel extreem handig (in mijn geval, ik ben student en boeken is soms best een aanslag op je rug inclusief nog eens een laptop er bij)
Een ereader is zeker een goede aanschaf. Ik heb een iRiver Story HD (erg prettig met een highres scherm) en beschouw dat toch wel als een van mijn betere technologie aankopen van de afgelopen jaren (naast mijn SSD en Raspberry Pi). Qua gewicht maakt het niet meer uit of ik een dondald duckje of zware lectuur aan het lezen ben, de ereader wordt niet zwaarder. :)

Erg fijn als je last van je armen/handen hebt en een zwaar boek vasthouden een probleem kan vormen. Daarnaast zit je nooit meer te klooien met omgeslagen pagina's die terugklappen door de wind.

Enige nadeel van een Kindle zou zijn dat het lastiger is om bepaalde formaten (epubs) erop te krijgen. Deze moet je dan omzetten met een tooltje. 90% van de tijd gaat dat goed, maar sommige ebooks zijn zo slecht van kwaliteit dat het omzetten voor problemen kan zorgen. Afgezien daarvan vind ik de Kindle ook wel een gaaf apparaatje, als mijn iRiver overlijdt wordt mijn nieuwe reder een Kindle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Iemand die alleen bij jou altijd in de dodehoek zat :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:34:
[...]

Iemand die alleen bij jou altijd in de dodehoek zat :P
Ik zal dodehoekspiegels op mijn monitor laten plaatsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Het kan ook gewoon andersom ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.autorvpro.com/media/product-pics/50-genk3545-lg.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door PeterSelie op 30-10-2012 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Laatst online: 09-09 09:31
Goeiesmorgens. Welke dag is het ookalweer? Oja, Matlabdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
.Gertjan. schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:33:
[...]
Een ereader is zeker een goede aanschaf. Ik heb een iRiver Story HD (erg prettig met een highres scherm) en beschouw dat toch wel als een van mijn betere technologie aankopen van de afgelopen jaren (naast mijn SSD en Raspberry Pi). Qua gewicht maakt het niet meer uit of ik een dondald duckje of zware lectuur aan het lezen ben, de ereader wordt niet zwaarder. :)
Kan je daar trouwens een beetje PDF's mee lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:46
cpf_ schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:18:
[...]

Nou, dat ding even opgezocht op wikipedia. Klinkt er lastig uit. Ik hoop daar nooit mee te maken te krijgen en wens je beterschap (Of volharding, ik heb geen idee of het geneesbaar is momenteel xD)
Dank je. Het is zeer lastig inderdaad. Gelukkig heb ik niet de constante pijn er van, maar komt het met vlagen.
Het is te genezen uiteindelijk. Er zijn 3 methoden: brace, injecties met ontstekingsremmers (cortison) en opereren. Optie 2 wordt echter steeds minder gedaan, omdat uit de praktijk blijkt dat men na enkele maanden vaak de klachten weer terug krijgt.

Die brace zorgt dat mijn pols gefixeerd is en niet in rare kromme houdingen kan komen te liggen tijdens mijn slaap. Echter kan ik ook mijn vingers etc. niet bewegen in die brace, dus dat voelt ontzettend raar waardoor ik wakker blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Wtf, nu is het ineens 'mid November' voor er een nieuwe lading van de Nighthawk X8 binnen komt :/

Maar goed... geduld is een schone zaak! :p
Pagina: 1 ... 200 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.