Ik ga vanavond aan homework 4 beginnen (goddank voor extra tijdD-Raven schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:25:
[...]
Speaking of which, hoe doe jij het met die bellman vergelijkingen. Ik vind tot nu toe de praktijk opdrachten makkelijker dan de theoretische huiswerk opgaven.
Hahah same here, ik heb van t weekeind de practica afgerond (mis nog een punt maar, fuck it). En heb eergisteren de door de lectures heen gewerkt, gisteren voor t eerst naar de theorie huiswerk gekeken.. de eerste 2 opdrachten zijn...... kut...Sh4wn schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:54:
[...]
Ik ga vanavond aan homework 4 beginnen (goddank voor extra tijd). Ik loop af en toe een beetje achter
Dat gezegd, lag ik gisterenavond in mn bed, en toen schoot ineens de oplossing door mn hoofd, waardoor ik er weer bijna uit ging om er wederom mee aan de slag te gaan

De eerste 2 opdrachten zijn echt belachelijk
Vannacht een codenacht gehouden in Nara... moest nog een demo fixen voor vandaag.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Mijn Kindle Paperwhite wordt heel de tijd uitgesteld
Wat zijn de klachten waardoor je uiteindelijk actie hebt ondernomen? Zelf heb ik met vlagen last van redelijke pijnscheuten in mijn pols en een continu vermoeid gevoel in mijn armen en handen.pdebie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:44:
[...]
Dank je. Het is zeer lastig inderdaad. Gelukkig heb ik niet de constante pijn er van, maar komt het met vlagen.
Het is te genezen uiteindelijk. Er zijn 3 methoden: brace, injecties met ontstekingsremmers (cortison) en opereren. Optie 2 wordt echter steeds minder gedaan, omdat uit de praktijk blijkt dat men na enkele maanden vaak de klachten weer terug krijgt.
Het daadwerkelijk krijgen van carpaaltunnel of RSI lijkt me dus echt redelijk klote

Beetje afhankelijk van de kwaliteit/opzet van de PDF. Grote boeken (dus met grote paginas) zijn soms lastig te lezen op het 6" scherm. Reflowen is soms een optie, maar soms verprutst dat ook de layout een beetje. Je kunt altijd het scherm een kwartslag kantelen, dan deelt hij iedere pagina in 2 stukken. Dat werkt best redelijk, echter bij datamodellen en stukken code komt dat niet altijd even goed uit de verf. Sommige technische PDF's zijn goed te doen, maar voor een aantal heb ik al teruggegrepen naar mijn tablet (10.1" is net iets prettiger bij de grote boeken).lauwsa schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:43:
[...]
Kan je daar trouwens een beetje PDF's mee lezen?
Bij de iRiver vervallen bij PDF in "native" mode redelijk wat functionaliteiten, je kunt dan de lettergrootte niet meer veranderen, maar dat kan wel weer als je laat reflowen. Hoewel de kwaliteit van de reader (redelijk stevig, ik ben redelijk lomp met dat ding en hij leeft nog) en de hoge resolutie van het scherm erg prettig zijn is de firmware echt ontzettend slecht te noemen.Google gebruikte deze reader in Amerika voor hun eigen bookstore, maar helaas heeft dat geen betere support vanuit iRiver opgeleverd Hij is niet instabiel, maar je kunt bepaalde zaken gewoon niet instellen (zoals marges) en op een gegeven moment zijn zelfs zaken uit de firmware gehaald (het wijzigen van de screensaver). De sources zijn openbaar dus misschien dat er ooit leuke custom firmware komt
Het liefst zou ik een wat grotere reader hebben, maar die zijn redelijk prijzig. Er was een grotere Kindle maar die was meteen honderden euro's duurder.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik heb momenteel ook klachten in mijn hand en schouder. Maar ik denk dat het voornamelijk door de stress komt. Het is namelijk best wel typisch dat het precies twee maanden geleden begonnen is. Net toen ik ontslagen was
Maar goed, mijn hand is nooit meer hetzelfde geworden sinds ik ooit eens er in gesneden heb.

Pffff, werk sinds vandaag thuis, en ben al de hele ochtend bezig om mijn remote development bak goed ingericht te krijgen. Was helaas niet zo simpel als 'solution uit tfs halen en gaan'.
En updates voor visual studio duren laaaaaaaaaaaaaaaaang
En updates voor visual studio duren laaaaaaaaaaaaaaaaang
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hoezo mechanisch toetsenbord? 
http://shop.usbtypewriter.com/
---
w00t, er moet veel te veel gedaan worden deze week!
Nog 2 websites afmaken, waarvan er aan één eigenlijk nog bij nul begonnen moet worden. Daarnaast allerlei kleine pruzzel dingetjes tussendoor die meer tijd opslokken dan ze nodig hebben.
Nu wachten tot het uploaden van Wordpress klaar is!
http://shop.usbtypewriter.com/
---
w00t, er moet veel te veel gedaan worden deze week!
Nu wachten tot het uploaden van Wordpress klaar is!
Koffie!
Pfff.. heb er echt weer zin in vandaag.
Heeft .Gertjan. met z'n succesvolle onderneming niet wat tips voor mij om aan klanten te komen? Ben echt klaar met werken voor de baas.
Pfff.. heb er echt weer zin in vandaag.

Heeft .Gertjan. met z'n succesvolle onderneming niet wat tips voor mij om aan klanten te komen? Ben echt klaar met werken voor de baas.
Fp is alweer een stuk beter geworden met de kleurtjes en tijden. Super!
Ja ik zit ook te denken om ZZPer te worden, leuk naast mijn studie. Al helemaal bedrijfsplan enz, maar ben bang om echt de stap te nemen.GateKeaper schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:18:
Ben bang dat ik niet genoeg klanten krijg/klanten proberen te krijgen.
Stress is inderdaad een grote boosdoener. Op momenten van stress of zware werkdruk heb ik er ook meer last van.alienfruit schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:44:
Ik heb momenteel ook klachten in mijn hand en schouder. Maar ik denk dat het voornamelijk door de stress komt. Het is namelijk best wel typisch dat het precies twee maanden geleden begonnen is. Net toen ik ontslagen wasMaar goed, mijn hand is nooit meer hetzelfde geworden sinds ik ooit eens er in gesneden heb.
On a different note: ik heb vandaag helemaal nergens zin in
Misschien maar eens tijd investeren in het uitzoeken van de nieuwe rechtsstructuur van het bedrijf en de hele handel die daar bij komt kijken. Wil dat "hoofdpijn dossier" ook eens afsluiten, kost best wat energie. Gelukkig heeft mijn voornaamste klant ingestemd met een nieuwe aanpak en aangegeven mij te begeleiden in de transitie (heerlijke klanten
Maar nu de blaadjes vallen, valt ook mijn motivatie naar beneden...

En anders gaat straks lekker de PS3 aan voor een game of blu-ray
On a different different note: Wil een nieuwe laptop, maar damn wat lastig om een goede uit te zoeken. Ik wil een niet al te grote laptop maar wel met een lekkere resolutie, 1366 is echt bagger
Daarnaast zit er vaak weer niet genoeg geheugen of geen SSD in. Daar is wel mee te leven aangezien ik die zelf kan vervangen, maar toch blijft het jammer...
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Het begon een paar maand geleden met fitness dat ik wat last van mijn linker schouder kreeg bij het bankdrukken. Maar, zo eigenwijs als ik ben, dat gaat wel weer over als ik iets rustiger aan doe..Gertjan. schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:18:
[...]
Wat zijn de klachten waardoor je uiteindelijk actie hebt ondernomen? Zelf heb ik met vlagen last van redelijke pijnscheuten in mijn pols en een continu vermoeid gevoel in mijn armen en handen.
Het daadwerkelijk krijgen van carpaaltunnel of RSI lijkt me dus echt redelijk kloteSterkte...
Dat ging het dus niet en ik begon ook klachten in mijn polsen en vingers te krijgen. Vingers voelden koud aan en koste me moeite om ze te strekken. Verder had ik een constant zeurend gevoel in mijn pols en vingers alsof ze heel stijf waren.
Maar weer, zo eigenwijs als ik ben, dat gaat wel over als ik rustiger aan doe.
Vervolgens werd ik een aantal weken terug 's nachts wakker met een doof gevoel in mijn hand. Vergelijkbaar met je voet die slaapt en dan er op gaan staan. Niet die tintelingen, maar wel dat dove gevoel alsof je voet mist. Dat 2 nachten achter elkaar gehad en toen besloten naar de huisarts te gaan.
Die heeft me doorverwezen naar de fysiotherapeut en die concludeerde CTS (Carpaal Tunnel Syndroom) of in ieder geval mijn pezen die opgezet waren, waardoor mijn zenuwen bekneld raken wat dus de pijn veroorzaakt.
Het fitnessen (bankdrukken vooral) gaf druk op mijn pezen en zenuwen in mijn hand, doordat daar de stang (met regelmatig gewicht tussen de 70~90kg) op ligt. De zenuw loopt vanaf je vingers, door je pols en onderarm en vervolgens over je schouder naar je nek. De pijn in mijn schouder lijkt dan ook het doorstralen te zijn van de pijn in mijn hand/pols.
Vanaf nu dus minder eigenwijs en heb stappen ondernomen.
Microsoft natural ergonomic keyboard 4000 aangeschaft voor zowel thuis als op het werk.
Betere bureaustoel voor prive aangeschaft.
Fitness even laten voor wat het is en alleen cardio ipv zware gewichten.
Mijn fysio en ergo therapeuten verwachten dat ik nog wel wat maandjes zoet ben hiermee.
Gelukkig vallen de pijnscheuten mee, maar het constante zeurende gevoel is zwaar irritant.
foto's van mijn brace:

[ Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 30-10-2012 11:57 ]
Ik zou eens op bto.eu kijken, daar staan hele dikke laptops voor redelijk schappelijke prijzen.Gertjan. schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:40:
On a different different note: Wil een nieuwe laptop, maar damn wat lastig om een goede uit te zoeken. Ik wil een niet al te grote laptop maar wel met een lekkere resolutie, 1366 is echt baggerMaar die dingen zijn bijna niet te vinden. De meeste hebben die rot resolutie of zijn meteen 17". De laptops die het wel hebben zijn redelijk duur of wat oudere modellen (geen touch enzo, wat ik wel grappig vind voor W8).
Daarnaast zit er vaak weer niet genoeg geheugen of geen SSD in. Daar is wel mee te leven aangezien ik die zelf kan vervangen, maar toch blijft het jammer...
Dat klinkt echt niet best, sterke er mee. Mijn broer had ook een keer te zwaar getilt, gaat er warschijnlijk de rest van zijn leven last van hebben. Hoe zo iets kleins zoveel impact kan hebben op je levelpdebie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:52:
[...]
Het begon een paar maand geleden met fitness dat ik wat last van mijn linker schouder kreeg bij het bankdrukken. Maar, zo eigenwijs als ik ben, dat gaat wel weer over als ik iets rustiger aan doe.
-Knip-
[ Voor 5% gewijzigd door lauwsa op 30-10-2012 11:58 ]
Ik heb ook een muisarm gehad (tenniselleboog aldus de huisarts) en was ook best naar. Dankzij een goede manueeltherapeut ben ik er weer bovenop gekomen. Ik heb zelden meer last van m'n pols en soms nog wat van m'n schouder (na zwaar sporten). Sterkte ermee!
Naast je studie maakt het toch niet uit? Ik ben ook als bijbaantje naast mijn studie begonnen, de kosten voor KvK en belastingdienst etc zijn bijna niets, of moet je veel investeren in apparatuur/software nog?GoTCoast schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:32:
[...]
Ja ik zit ook te denken om ZZPer te worden, leuk naast mijn studie. Al helemaal bedrijfsplan enz, maar ben bang om echt de stap te nemen.
Anders kan je het gewoon proberen en zien hoe het loopt, het ergste is dat je tijd verliest (maar wel dingen leert ervan)
Voordeel van naast je studie beginnen is dat je mooi rustig kan beginnen, omdat je er niet van hoeft te leven. Als je van een full-time baan afkomt moet je wel wat spaargeld hebben om het rustig op te bouwen.
En als het opbouwen niet van de grond komt, weet je dat je misschien beter ermee kan stoppen na je studie
Ik ben begonnen tijdens mijn studie, nu ook nog tijdens mij studie als bij verdiensten. In de zomervakantie een best mooi project gedaan en het is een stuk makkelijker om nu te investeren en risico's te nemen. Je moet wel heel goed plannen heb ik gemerkt.
Ik hoef weinig (meer) te investeren, heb al veel geinvesteerd. Heb het ook nodig voor mijn studie.Barryvdh schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:13:
[...]
Naast je studie maakt het toch niet uit? Ik ben ook als bijbaantje naast mijn studie begonnen, de kosten voor KvK en belastingdienst etc zijn bijna niets, of moet je veel investeren in apparatuur/software nog?
Anders kan je het gewoon proberen en zien hoe het loopt, het ergste is dat je tijd verliest (maar wel dingen leert ervan)
Maar ben vooral bang om geen klanten te halen.
Uit ervaring weet ik dat het soms lastig is om klanten te krijgen. Mijn eerste klant was een opdracht die via het instituut werd aangeboden, daarna is het heel veel via via geweest en heel druk bezig met netwerken.GoTCoast schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:51:
[...]
Ik hoef weinig (meer) te investeren, heb al veel geinvesteerd. Heb het ook nodig voor mijn studie.
@GoTCost & GateKeaper: Ik zoek nog personeel
Met kans op doorgroei naar directie niveau 

Gewoon zorgen dat je opvalt en dat mensen graag met je samen werken. Maar het beginnen vanuit niets en dan iets opbouwen is verdomd lastig. Beter beetje bijklussen met nevenwerkzaamheden en dan uiteindelijk zekerheden opbouwen en dan de stap maken
Tijdje geleden overigens een recruiter op zijn vingers getikt die in een mail naar mensen durfde te beweren dat ZZP super fijn was om snel geld te verdienen. Je verdient met minder werk, meer geld
Daar werd ik wel een beetje boos van. Dat schept een totaal verkeerd beeld van ZZP-ers, niet iedereen doet het voor het geld. Ik doe het zelf vooral voor de afwisseling en zelfstandigheid (hoezo om 6 uur opstaan
), die kan een baas mij niet echt bieden. Door dit soort acties gaan mensen ZZP-ers als geldwolven zien, beetje jammer....
Je moet daarnaast ook berekenen hoeveel werk je echt nodig hebt om rond te komen. Ik kan momenteel makkelijk rondkomen op mijn hoofdproject als het zou moeten. Alles wat ik extra verdien is mooi meegenomen en zie ik als spaarpotje
Ik ben redelijk bescheiden, met mijn oude salaris kon ik makkelijk rondkomen en hoefde ik nooit meer op de centjes te letten (ik had geen extreem uitgaven patroon). Sparen ging lekker, dus hoefde niet te klagen. Ik heb die leefstijl nog steeds en houd dus best veel geld over
Hoezo ben je klaar met werken voor de baas? De beste methode is netwerken en klein beginnen. Ik ben in 2010 begonnen met 1 klantje voor een paar uur (was een codereview) en eind 2011 kreeg ik via iemand een connectie in een bedrijf welke mij de zekerheid kon bieden voor langere termijn.GateKeaper schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:18:
Koffie!![]()
Pfff.. heb er echt weer zin in vandaag.![]()
Gewoon zorgen dat je opvalt en dat mensen graag met je samen werken. Maar het beginnen vanuit niets en dan iets opbouwen is verdomd lastig. Beter beetje bijklussen met nevenwerkzaamheden en dan uiteindelijk zekerheden opbouwen en dan de stap maken
Tijdje geleden overigens een recruiter op zijn vingers getikt die in een mail naar mensen durfde te beweren dat ZZP super fijn was om snel geld te verdienen. Je verdient met minder werk, meer geld

In de ICT is je investering en risico redelijk klein. Dus je loopt redelijk weinig risico. Faal je, dan kun je nog in loondienst gaan (die wetenschap maakte het voor mij ook lekker). Afhankelijk van je klanten kun je redelijk snel die klanten als springplank gebruiken naar nieuwe opdrachten en projecten. Daarnaast zul je vaak klein beginnen bij klanten maar zullen in sommige gevallen de opdrachten zich opstapelenGoTCoast schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:32:
[...]
Ja ik zit ook te denken om ZZPer te worden, leuk naast mijn studie. Al helemaal bedrijfsplan enz, maar ben bang om echt de stap te nemen.
Je moet daarnaast ook berekenen hoeveel werk je echt nodig hebt om rond te komen. Ik kan momenteel makkelijk rondkomen op mijn hoofdproject als het zou moeten. Alles wat ik extra verdien is mooi meegenomen en zie ik als spaarpotje
Ik ben redelijk bescheiden, met mijn oude salaris kon ik makkelijk rondkomen en hoefde ik nooit meer op de centjes te letten (ik had geen extreem uitgaven patroon). Sparen ging lekker, dus hoefde niet te klagen. Ik heb die leefstijl nog steeds en houd dus best veel geld over
Ben je ook op zoek naar een CEO?.Gertjan. schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:55:
@GoTCost & GateKeaper: Ik zoek nog personeelMet kans op doorgroei naar directie niveau
Chief Entertainment Officer
Is de hele week thuiswerken een optie?.Gertjan. schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:55:
@GoTCost & GateKeaper: Ik zoek nog personeelMet kans op doorgroei naar directie niveau
Ik ga me een beetje naar Brabant begeven.
Als je met niks begint moet je er op rekenen dat je na 2 jaar genoeg werk hebt om niet dood te gaan en dat je toch wel een jaar of 4 nodig hebt om echt een leuk inkomen er uit te halen. Ideal dus om vanuit je studie er mee te starten 
Vergeet niet dat je vooral de succesverhalen hoort maar dat er best veel ZZP'ers tot de werkende armen behoren.
Vergeet niet dat je vooral de succesverhalen hoort maar dat er best veel ZZP'ers tot de werkende armen behoren.
[ Voor 19% gewijzigd door StM op 30-10-2012 13:06 ]
Soms kan een KvK gelegenheid daar wel interessant voor zijn, om wat te praten / netwerken met anderen. Vraagt wel dat je een beetje 'brutaal' bent, en dat moet je liggen, maar het kan wel werken.GoTCoast schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:51:
[...]
Ik hoef weinig (meer) te investeren, heb al veel geinvesteerd. Heb het ook nodig voor mijn studie.
Ook al is het in eerste instantie iets kleins dat iemand vraagt, het kan uitgroeien tot een goede zakelijke relatie met steeds grotere opdrachten
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
Zuiden / Noorden, ver weg... Niet echt een optie, tenzij je noordelijkere opdrachtgevers vind.Gertjan. schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:55:
[...]
Hoezo ben je klaar met werken voor de baas?
Werken voor de baas haal ik geen voldoening meer uit. Ben naast dat ik fulltime in loondienst draai, ook zzp'er, maar heb nog niet voldoende zekerheid om uit loondienst te stappen.
Ik merk gewoon dat ik veel meer voldoening haal uit de werkzaamheden die ik voor mijzelf onderneem. Tevens is die 9-17 mentaliteit niet mijn ding. Het werkdag volmaken (om het volmaken) is wat mij irriteert, ik vind het belangrijker dat het werk gedaan wordt. Of dat dan om 1500 uur is, of om 2100 uur (wel je deadline halen ofcourse), en of dat nu thuis is of op kantoor, tjah, lekker belangrijk. En al dat projectnummer gezeik, nieuwe dingetjes leren? Nee hoor, geen ruimte voor!
Laat mij dan maar mijn eigen baas zijn, ben ik nu ook 40 tot 50% van mijn normale werkweektijd, maar een dubbele werkweek draaien houd ik niet eeuwig uit. Time to grow dus. Ik heb wel wat bestaande opdrachtgevers die kleine klusjes voor mij hebben. En die zijn ook altijd tevreden, maar het vinden van nieuwe klanten / opdrachten... daar ligt voor mij de uitdaging.
Zo heb ik al wat op offerti rond zitten kijken. Maar die opdrachtomschrijvingen daar zijn behoorlijk belabberd, en je moet 9 euro betalen per uitgebrachte offerte. Klinkt niet veel, maar wel voor opdrachtomschrijvingen die eigenlijk al aangeven dat de opdrachtgever geen budget heeft, en ook niet zeker weet of hij de opdracht wel aan iemand verstrekt.
Devilly schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:00:
[...]
Ben je ook op zoek naar een CEO?
Chief Entertainment Officer![]()
Ik kan wel een huiselijke sfeer scheppen op kantoor? Kom ik in mijn badjas en pantoffels naar kantoorSoaDmaggot schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:03:
[...]
Is de hele week thuiswerken een optie?
Ik ga me een beetje naar Brabant begeven.
Ben zelf fan van thuiswerken (beetje onzin om nu een kantoor te hebben voor welgeteld 1 persoon), maar zie ook wel de voordelen van een kantoortje. Mijn huis is iets te klein voor een aparte kantoorruimte met personeel, dus wordt het uiteindelijk wel een gehuurd kantoortje. Maar als personeel aangeeft thuis te willen werken zie ik daar zelf geen probleem. Ik zit zelden op klantlocaties, dus of je nu remote voor een klant werkt vanuit kantoor of thuis boeit me niet zo.
Met skype en andere tools is die afstand vaak te overbruggen.
Overigens is onderling contact soms wel handig (zie ik ook bij klanten), maar iemand 40 uur per week op kantoor opsluiten geloof ik niet zo in
Wat is een leuk inkomen? Met een redelijk tarief en een redelijke bezetting kom je wel lekker rond (met +/- 60 euro en 50% bezetting scoor je wel een leuk bedrag lijkt me). Het is maar net wat je wilt gaan verdienen. Als je geen topsalaris bij de baas had hoef je dat ook niet in je bedrijf te verdienen lijkt me.StM schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:05:
Als je met niks begint moet je er op rekenen dat je na 2 jaar genoeg werk hebt om niet dood te gaan en dat je toch wel een jaar of 4 nodig hebt om echt een leuk inkomen er uit te halen. Ideal dus om vanuit je studie er mee te starten
Ik denk niet dat er veel ICT-ZZP-ers tot de werkende armen behoren. In onze sector valt in loon dienst nog genoeg brood te verdienen, dus in geval van "nood" kun je altijd nog voor een baas gaan werken. Van het werving en selectie bureau wat ik heb ingeschakeld heb ik gehoord dat van de 10 uitstaande vacatures er vaak maar 2 vervuld kunnen worden. Goede mensen beginnen weer schaars te worden...Vergeet niet dat je vooral de succesverhalen hoort maar dat er best veel ZZP'ers tot de werkende armen behoren.
De arme ZZP-ers bevinden zich, volgens mij, vooral in de bouw (waar volgens mij sowieso weinig te halen is) en is in sommige gevallen ook te wijten aan de persoon zelf (niet in alle gevallen!). Sommige mensen leven naar hun netto inkomen en vergeten bijvoorbeeld geld apart te zetten of vergeten even dat de fiscus ook nog langskomt met de collectebus.
Ik had het er een tijdje geleden over met mijn financiele man, die kende toch genoeg bedrijven die toen hij ze aangaf dat ze de BTW moesten betalen kwamen met de mededeling: "ow dat geld mocht ik niet houden?

Ik heb me een tijdje geleden ook verbaasd over het feit dat er gemeenten zijn die ZZP-ers op de armoedegrens tegemoet willen komen door verlaging van de belasting. Sorry, maar op een gegeven moment moet je toch stoppen met het trekken aan een dood paard...

Sterkte pdebie. Maar hoe zit met typen dan? Gaat dat nog wel?
40-50k? Het probleem is dat je ook moet leren ondernemen. Ook ik heb in het begin de fouten gemaakt die ik bij een aantal na 5 jaar nog steeds om mij heen ziet. Te laag uurtarief, veel te optimistische tijdsinschattingen bij fixed prijs projecten en grove kortingen geven om maar werk te hebben..Gertjan. schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:30:
Wat is een leuk inkomen? Met een redelijk tarief en een redelijke bezetting kom je wel lekker rond (met +/- 60 euro en 50% bezetting scoor je wel een leuk bedrag lijkt me). Het is maar net wat je wilt gaan verdienen. Als je geen topsalaris bij de baas had hoef je dat ook niet in je bedrijf te verdienen lijkt me.
Een deel kan je geleerd hebben als je vanuit loondienst komt, of als je naast je werk al begint. Maar dat je enkele jaren gewoon nodig hebt om echt op gang te komen is denk voor de meesten niet onrealistisch zeker als je vanuit een studie start.
Ik ben trouwens na 3 jaar nog steeds slecht in het verwerven van opdrachten, ondanks dat ik inmiddels een grote Nederlandse verzekeraar als klant heb en in onderhandeling ben over een pilot projectje van xx.xxx en in potentie xxx.xxx. Dus als iemand nog werk over heeft
Dank je Martindo.
Typen gaat op zich nog prima. Merk wel dat het gedurende de werkdag wel moeizamer gaat. Met voldoende pauzes tussendoor (wat iedere bureaumedewerker moet doen) is het goed te doen.
Ben ook zeer tevreden met het nieuwe toetsenbord (Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000). Merk echt verschil in mijn polsen. Al sla ik nu nog wel eens een letter mis, omdat ik mezelf aangeleerd had de letter B met de rechter wijsvinger te doen, terwijl het officieel met links hoort.
Gelukkig ook zijn ze op mijn werk heel schappelijk wat deze situatie betreft. Aanschaf nieuw toetsenbord werd zonder blikken of blozen gedaan en afspraken met de fysio- en ergotherapeut zijn altijd prima (in overleg) te maken.
Dat is wel anders dan een vriend van me had met zijn RSI. Die mocht enkel in eigen tijd een afspraak met de fysio maken van zijn werkgever. Snap best dat het als bedrijf zijnde niet altijd lekker uitkomt als je medewerkers naar een dergelijke afspraak moeten, maar in goed overleg zou het toch wel moeten lukken lijkt me.
Typen gaat op zich nog prima. Merk wel dat het gedurende de werkdag wel moeizamer gaat. Met voldoende pauzes tussendoor (wat iedere bureaumedewerker moet doen) is het goed te doen.
Ben ook zeer tevreden met het nieuwe toetsenbord (Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000). Merk echt verschil in mijn polsen. Al sla ik nu nog wel eens een letter mis, omdat ik mezelf aangeleerd had de letter B met de rechter wijsvinger te doen, terwijl het officieel met links hoort.
Gelukkig ook zijn ze op mijn werk heel schappelijk wat deze situatie betreft. Aanschaf nieuw toetsenbord werd zonder blikken of blozen gedaan en afspraken met de fysio- en ergotherapeut zijn altijd prima (in overleg) te maken.
Dat is wel anders dan een vriend van me had met zijn RSI. Die mocht enkel in eigen tijd een afspraak met de fysio maken van zijn werkgever. Snap best dat het als bedrijf zijnde niet altijd lekker uitkomt als je medewerkers naar een dergelijke afspraak moeten, maar in goed overleg zou het toch wel moeten lukken lijkt me.
Helemaal mee eens, en wat te denken van de motivatie bij je medewerker? Het is vaak een kwestie van geven en nemen. Als je als baas alleen maar probeert te nemen dan wordt het niet wat. Ze mogen wel verwachten dat het in overleg gebeurt en indien goed mogelijk door bijv. 1 vrije (mid-)dag per week het zoveel mogelijk buiten werktijd gebeurt. Zit je fulltime op kantoor dan is het sowieso lastig om een afspraak te maken met de fysio die op kantoortijden werkt. (niet allemaal, maar er zijn er genoeg)pdebie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:45:
Dank je Martindo.
Iemand enig idee wat een dubbele * betekent in O(N**3)? Ik heb het zelf nog nooit gezien....
Is dat niet een notatie voor machtsverheffen?alienfruit schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:01:
Iemand enig idee wat een dubbele * betekent in O(N**3)? Ik heb het zelf nog nooit gezien....
Zonder context is het wat moeilijk om te raden wat het is maar misschien gaat het over Big O notation?alienfruit schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:01:
In Python wel inderdaadOtherside1982 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:05:
[...]
Is dat niet een notatie voor machtsverheffen?
Ik ga ook voor machtsverheffen. In een aantal talen gebruiken ze die notatie daarvoor.
En Ruby
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Aah, ja, het gaat hier om een Big-O notatie. Interessant. Ik kende die notatie niet voor machtsverheffen
Daar moet je inderdaad mee opletten, want een werknemer met wrok over dat punt kan best wel eens erg vervelend worden. In dat geval zou ik zelf eens kijken of ik een deel van de kosten/verantwoordelijkheid bij de werkgever neer kan leggen. Meeste werkgevers hebben hun zaken niet op orde wat betreft Arbo eisen (leenbakker stoeltje van 3 tientjes, standaard toestsenbordjes en muizen) en weigeren extra te investeren.jbdeiman schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:52:
[...]
Helemaal mee eens, en wat te denken van de motivatie bij je medewerker?
Als je vervolgens bij klachten de werknemer niet tegemoet wenst te komen bij het herstel van "letsel" dan kun je de bal terug verwachten...
Eens, maar het ging om het "kunnen eten" met 40~50K (en lage uitgaven) kun je een redelijk dikke boterham eten hoorStM schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:44:
[...]
40-50k? Het probleem is dat je ook moet leren ondernemen. Ook ik heb in het begin de fouten gemaakt die ik bij een aantal na 5 jaar nog steeds om mij heen ziet. Te laag uurtarief, veel te optimistische tijdsinschattingen bij fixed prijs projecten en grove kortingen geven om maar werk te hebben.
Om je zaak goed en duurzaam te kunnen runnen kost je inderdaad tijd. Daarnaast duurt het ook even voor je door hebt waar je blij en enthousiast van wordt (dat heb ik in 7 jaar loondienst mogen uitvinden). Pas als je weet waar je roeping ligt kun je ook sneller opdrachten werven, enthousiasme is bij veel bedrijven ook vaak een doorslaggevende factor bij het aannemen van een ZZP-er.Een deel kan je geleerd hebben als je vanuit loondienst komt, of als je naast je werk al begint. Maar dat je enkele jaren gewoon nodig hebt om echt op gang te komen is denk voor de meesten niet onrealistisch zeker als je vanuit een studie start.
Ik ben ook geen ster daarin, maar heb het nu ook gelukkig nog niet nodig. Uit de 5 projecten die ik momenteel op de rol heb staan komt genoeg (zelfs teveel) werk. Maar het is wel kicken om grote opdrachten binnen te halen. Dat zijn wel de dingen die erg gaaf zijnIk ben trouwens na 3 jaar nog steeds slecht in het verwerven van opdrachten, ondanks dat ik inmiddels een grote Nederlandse verzekeraar als klant heb en in onderhandeling ben over een pilot projectje van xx.xxx en in potentie xxx.xxx. Dus als iemand nog werk over heeft
Zeker de eerste facturen zijn erg tof om te sturen. Mijn eerste factuurtje van 500 euro, dat was toen kei veel geld, daarna volgden al snel de eerste facturen in de duizenden euro's en inmiddels zitten we op bedragen van tienduizenden euro's

Interessant om te lezen!.Gertjan. schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:22:
[...]
Daar moet je inderdaad mee opletten, want een werknemer met wrok over dat punt kan best wel eens erg vervelend worden. In dat geval zou ik zelf eens kijken of ik een deel van de kosten/verantwoordelijkheid bij de werkgever neer kan leggen. Meeste werkgevers hebben hun zaken niet op orde wat betreft Arbo eisen (leenbakker stoeltje van 3 tientjes, standaard toestsenbordjes en muizen) en weigeren extra te investeren.
Als je vervolgens bij klachten de werknemer niet tegemoet wenst te komen bij het herstel van "letsel" dan kun je de bal terug verwachten...
[...]
Eens, maar het ging om het "kunnen eten" met 40~50K (en lage uitgaven) kun je een redelijk dikke boterham eten hoor
[...]
Om je zaak goed en duurzaam te kunnen runnen kost je inderdaad tijd. Daarnaast duurt het ook even voor je door hebt waar je blij en enthousiast van wordt (dat heb ik in 7 jaar loondienst mogen uitvinden). Pas als je weet waar je roeping ligt kun je ook sneller opdrachten werven, enthousiasme is bij veel bedrijven ook vaak een doorslaggevende factor bij het aannemen van een ZZP-er.
[...]
Ik ben ook geen ster daarin, maar heb het nu ook gelukkig nog niet nodig. Uit de 5 projecten die ik momenteel op de rol heb staan komt genoeg (zelfs teveel) werk. Maar het is wel kicken om grote opdrachten binnen te halen. Dat zijn wel de dingen die erg gaaf zijn
Zeker de eerste facturen zijn erg tof om te sturen. Mijn eerste factuurtje van 500 euro, dat was toen kei veel geld, daarna volgden al snel de eerste facturen in de duizenden euro's en inmiddels zitten we op bedragen van tienduizenden euro'seigenlijk meer:
(langlopende projecten, maar door die verlengde zekerheid die klanten willen lopen bedragen erg snel op). Aangezien je nu op lange termijn moet plannen ga je op een gegeven moment wennen aan die bedragen... Zeker als er straks iemand bij komt gaan de inkomsten omhoog, maar ook weer de uitgaven, personeel kost tienduizenden euro's per jaar.
Maar wat maak je eigenlijk, bedrijfsspecifieke webapplicaties?
*roar*!
* D-Raven sluit een issue zet een issue op fixex
10 minuten later wordt de issue weer gereopened...
Ja euh.... hallo? Is de fix al gedeployed dan? Neejjjj.. waarom reopen je die issues dan?!?!?! (gaat weer een stuk of 20+ issues opnieuw sluiten)
* D-Raven sluit een issue zet een issue op fixex
10 minuten later wordt de issue weer gereopened...
Ja euh.... hallo? Is de fix al gedeployed dan? Neejjjj.. waarom reopen je die issues dan?!?!?! (gaat weer een stuk of 20+ issues opnieuw sluiten)
[ Voor 5% gewijzigd door D-Raven op 30-10-2012 14:51 ]
Een issue is toch pas gesloten als hij als gefixt bevonden is? Hoe kan 'ie dan gesloten zijn voor de deploy?
Wat betreft het RSI verhaal: je werkgever is gewoon verantwoordelijk voor een goeie werkplek. Ik weet niet precies wat je rechten zijn kwa fysio maar het zou me niks verbazen dat als het werkgerelateerde klachten zijn je tijdens werktijd naar de fysio moet kunnen.
Wat betreft het RSI verhaal: je werkgever is gewoon verantwoordelijk voor een goeie werkplek. Ik weet niet precies wat je rechten zijn kwa fysio maar het zou me niks verbazen dat als het werkgerelateerde klachten zijn je tijdens werktijd naar de fysio moet kunnen.
[ Voor 55% gewijzigd door Hydra op 30-10-2012 14:30 ]
https://niels.nu
Ik weet heel goed waar ik blij van word, nu nog opdrachten vinden waarin dat expliciet wordt genoemd..Gertjan. schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:22:
Om je zaak goed en duurzaam te kunnen runnen kost je inderdaad tijd. Daarnaast duurt het ook even voor je door hebt waar je blij en enthousiast van wordt (dat heb ik in 7 jaar loondienst mogen uitvinden). Pas als je weet waar je roeping ligt kun je ook sneller opdrachten werven, enthousiasme is bij veel bedrijven ook vaak een doorslaggevende factor bij het aannemen van een ZZP-er.
Moet je niet altijd gewoon "beginnen met wat je kunt krijgen"?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Van alles en nog wat eigenlijk. Het zijn vooral bedrijven die een tool willen laten ontwikkelen voor hun bedrijsvoering (ze hebben ICT niet als core-business). Veel van mijn klanten adviseren bedrijven en gebruiken daar tools voor. Soms is dat een tool enkel voor intern gebruik, maar soms zijn het tools welke zij weer inzetten bij hun klanten. Ze hebben meestal een prachtig concept/idee, maar geen ICT team om dat te verwezenlijken. Daarnaast is het te duur om een groot team met ontwikkelaars voor zo'n project in te huren bij een grote consultancy toko. Mijn klanten zitten voornamelijk in het MKB en hebben 1 tot 30 personeelsleden in dienst, vaak is een ICT afdeling dan niet interessant. Daarnaast hebben veel van mijn klanten graag een directe lijn en zijn ze in het verleden teleur door hun oude ICT dienstverleners (ik moet het ook echt hebben van referenties).TheNephilim schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:23:
[...]
Interessant om te lezen!
Maar wat maak je eigenlijk, bedrijfsspecifieke webapplicaties?
Daar kom ik in beeld, ik ga met de klant aan de slag om zijn wens/droom te verwezenlijken. Door de directe aanpak kunnen we snel schakelen en blijven de kosten onder controle. Daarnaast functioneer ik als algemeen aanspreekpunt voor diverse ICT vraagstukken (dus ook cloud en hosting).
Eigenlijk ben ik een soort all-in-one in-house oplossing (patent pending
Hehe hier ook, hoewel ik meer in de web en app hoek zit en redelijk veel klanten uit de muziekwereld heb. Maar als een hostingprovider wat verprutst ben ik degene die ze bellen of ik het aub wil regelen. En ik ben ook op vrijwel ieder moment van de dag bereikbaar, iets wat ze ook altijd heel erg kunnen waarderen. Bellen om 23:00? Geen probleem, ik help je gewoon..Gertjan. schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:37:
Eigenlijk ben ik een soort all-in-one in-house oplossing (patent pending). Door de directe communicatie is het ook heel gaaf om te doen, ik zit bij de projecten redelijk diep in de materie waardoor ik in diverse sectoren ook domain-kennis op kan doen. Dat maakt het steeds uitdagend. Daarnaast zijn de projecten steeds wisselend, soms is het een simpele website, maar ook import/export bussen of complexe rekenmodules komen langs
Erg afwisselend.
Ik pik deze er even uit. Je moet erg goed opletten met werving en selectiebureaus. Ik heb erg slechte ervaringen met ze en vind de complete beroepsgroep op z'n zachtst gezegd niet heel prettig. Werven kun je veel beter in je eigen netwerk doen. Dat werkt echt het beste..Gertjan. schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:30:
[...]
[...]Van het werving en selectie bureau wat ik heb ingeschakeld heb ik gehoord dat van de 10 uitstaande vacatures er vaak maar 2 vervuld kunnen worden. Goede mensen beginnen weer schaars te worden...
Misschien kunnen een aantal dingen beter in een ondernermers-topic in WI. Best een interessante discussie en ik kan er ook best over mee praten.
Soms wordt dat niet expliciet genoemd maar moet je dat tussen de regels lezen. Vaak zal een klant je eerst "testen" met een simpele doch urgente vraag. De opdracht die je zoekt is er misschien niet direct, maar op termijn komt hij misschien wel. Tijdens je kennismakingsgesprek kom je daar vaak genoeg achterCodeCaster schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:29:
[...]
Ik weet heel goed waar ik blij van word, nu nog opdrachten vinden waarin dat expliciet wordt genoemd.
Ja en nee. Als je puur doet wat je kunt krijgen kun je net zo goed in loondienst blijven. Sowieso zijn de opdrachten die je kunt krijgen vaak (maar niet echt zoekt) niet al te goed betaald of niet echt motiverend. Als ik 40 uur per week zou moeten vullen met opdrachten die me niet aan zouden staan zou ik denk ik redelijk snel opbranden.Moet je niet altijd gewoon "beginnen met wat je kunt krijgen"?
Tuurlijk zit er wel eens wat minder leuk werk tussen, maar over het algemeen doe ik alleen dingen die ik leuk vind. Als ik alles zou doen wat ik kon krijgen zou ik 20 man moeten aannemen
Ik doe dan eigenlijk ook geen eenmalige opdrachten. Meestal zit ik bij klanten met een blijvende vraag/wens, hierdoor komen er diverse opdrachten voorbij, sommige leuk, sommige minder leuk. Klanten zijn vaak eenkennig, als ze aan je gewend zijn blijven ze je vragen (dat merkte ik al als consultant in loondienst). Dit soort relaties moet je koesteren, daar komt het mooiste uit voort
Ik geloof daarom ook niet zo in opdrachten via recruiters, dat is vaak x maanden binnen en dan weer verdwijnen. Zo sta ik er zelf niet in. Ik maak graag deel uit van het team van de klant en behandel de klant ook zo (en klanten mij gelukkig ook).
Ja, dat soort in-house oplossingen heb ik ook gemaakt als ZZPer. Erg leuk en je kan leuke facturen sturen. Vooral als je het op licentie basis doet.
[ Voor 3% gewijzigd door alienfruit op 30-10-2012 14:47 ]
Gelukkig is dit op mijn werk allemaal goed geregeld. Monitor te laag? Even overleg en er wordt een monitor standaard geregeld. Evenals mijn toetsenbord zoals vermeld. Niks anders dan lof hierover voor mijn werkgeverHydra schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:28:
Werk erbij als parttime zzp lijkt me ook wel interessant. Binnenkort maar eens in verdiepen. Altijd leuk om in de avond uurtjes wat extra te verdienen.
I know, een van de recruiters die ik in eerste instantie ingeschakeld had heeft er een gruwelijke zooi van gemaakt. Destijds zocht ik samen met een klant naar een inhouse ontwikkelaar voor hem, maar de recruiter begon vervelend te doen tegen mijn klant, tot op verwijten/beledigingen toe.orf schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:44:
[...]
Ik pik deze er even uit. Je moet erg goed opletten met werving en selectiebureaus. Ik heb erg slechte ervaringen met ze en vind de complete beroepsgroep op z'n zachtst gezegd niet heel prettig.
Het bureau wat ik nu heb ingeschakeld heeft bij een van mijn klanten ooit bemiddeld voor een functie (naar tevredenheid) en heeft een redelijk goede naam. Ik weet dat er een hoop kaf tussen het koren zit, maar er zijn ook goede bureaus. Bij dit bureau heb ik een goed gevoel vanwege hun aanpak en de manier waarop we elkaar benaderden. Het zegt al veel dat ze uberhaubt in gesprek gaan met een eenmanszaakje
Mijn netwerk is helaas niet te betalenWerven kun je veel beter in je eigen netwerk doen. Dat werkt echt het beste.
Gaaf? Hoe ben je begonnen als ik mag vragen? Ben je in je eentje begonnen en inmiddels opgebouwd tot 26 man?Misschien kunnen een aantal dingen beter in een ondernermers-topic in WI. Best een interessante discussie en ik kan er ook best over mee praten (inmiddels 26 medewerkers binnen bedrijf)
Je hebt gelijk, was een typo, dus heb er nu een andere typo voor in de plaats gezetHydra schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:28:
Een issue is toch pas gesloten als hij als gefixt bevonden is? Hoe kan 'ie dan gesloten zijn voor de deploy?
Als je nu die werkzaamheden vooral zelf doet, dan kun je er beter een dure, maar zware kracht op zetten. Als er één regel is waar ik een heel sterk geloof in heb is het "hire the right people". Je kunt beter wat minder marge (of in het begin weinig tot geen marge) pakken, maar vooral investeren en opbouwen..Gertjan. schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:51:
[...]
Mijn netwerk is helaas niet te betalenDat zijn mensen met iets teveel ervaring voor wat ik zoek. Ik heb het geprobeerd, maar helaas is daar weinig uit gekomen. De mensen die ik ken werken in loondienst en zitten met relatie/wervingsbeding of hebben geen netwerk met juniors. Die optie valt dus af helaas
Ik ben in 2006 ingestapt. Met z'n 2-en zijn we eigenaar. Toen ik instapte waren er twee werknemers. In het begin groeide dat niet heel hard; omslagpunt lag ergens in 2009-2010, vanaf toen zijn we erg hard gaan groeien.Gaaf? Hoe ben je begonnen als ik mag vragen? Ben je in je eentje begonnen en inmiddels opgebouwd tot 26 man?
Superflexibel bedrijf dit.
Ik vraag voor de +/- 3de dag in een jaar tijd een thuiswerkdag aan, krijg ik als antwoord: Nee, kan niet, thuiswerken moet tot een minimum beperkt worden.
Erg motiverende houding...
Ik vraag voor de +/- 3de dag in een jaar tijd een thuiswerkdag aan, krijg ik als antwoord: Nee, kan niet, thuiswerken moet tot een minimum beperkt worden.
Hoi collega!Soundless schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:23:
'Oops' wil ik het niet noemen. Erg vind ik het niet hoor
Ik ben wel benieuwd WIE het is...
Ik werk zelf het liefst op kantoor, maar als bijv een van mijn kinderen ziek is ofzo dan heb je niet echt een keuze. Het is dan ook gewoon een mededeling van mijn kant "ik werk verder thuis"Soundless schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:23:
Nooit een probleem gelukkig, maar hoe zou dat dan gaan bij jouw werkgever?
Lekker op de bank
Leuk, twee oud-klasgenoten van me werken bij je.orf schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:02:
Ik ben in 2006 ingestapt. Met z'n 2-en zijn we eigenaar. Toen ik instapte waren er twee werknemers. In het begin groeide dat niet heel hard; omslagpunt lag ergens in 2009-2010, vanaf toen zijn we erg hard gaan groeien.
Leve het nieuwe werken, of zo?Soundless schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:23:
Was ene geintje hoor. Ik bedoel dat het er bij ons ook zo aan toegaat. Van het nieuwe werken zijn ze hier niet. Wel jammer, ik werk thuis vaak efficienter dan op kantoor.Soundless schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:32:
'Oops' wil ik het niet noemen. Erg vind ik het niet hoor
Ik ben wel benieuwd WIE het is...
Verwijderd
Het gaat hier weer zo snel de laatste dagen. Het hele weekend niet thuis geweest en dan zie ik nu ineens weer 10 extra pagina's (die ik uiteraard allemaal doorlees)
Weer een hoop interessante boeken tegengekomen voor op mijn wenslijstje. Dat de feestdagen maar snel daar zijn!
Weer een hoop interessante boeken tegengekomen voor op mijn wenslijstje. Dat de feestdagen maar snel daar zijn!
Helemaal mee eens, we hebben onze zoektocht ook de afgelopen periode aangepast. We zochten eerst een junior, maar nu liggen de eisen meer richting een medior (of erg goede junior) met ervaring. Je hebt gelijk met "hire the right people", maar de right person is op dit moment geen senior op mijn niveau. Het punt is dat ik momenteel "te duur" ben voor bepaalde klussen, een andere senior is dat dus ook. Daarnaast is het denk ik in mijn constructie erg lastig om een senior binnen te halen en te houden. Een andere reden om niet in mijn netwerk te kijken is omdat deze seniors een voor mij redelijk onbekende ontwikkeling hebben doorgemaakt de laatste jaren. Daarnaast weet ik niet of ik het zou trekken om met oud medestudenten samen te werken. Mijn bedrijf is gebouwd op mijn expertise en je loopt het risico dat een senior aan boord zorgt voor het "twee kapiteins op 1 schip" probleem (sommige zullen namelijk ook toe zijn aan een zzp-stap), deze mensen zijn dan erg lastig als "werknemer" te plaatsen in je bedrijf (een junior is dan iets makkelijker omdat je onder andere vanwege een leeftijdsverschil makkelijker zijn leidinggevende kan zijn en hij daar minder problemen mee kan hebben). Iemand die naast mij opereert moet ik kunnen vertrouwen, nog meer dan iemand "onder" mij. Ik heb iemand een aanbod gedaan voor een "partner" rol, maar die heeft helaas vanwege omstandigheden verstek moeten laten gaan.orf schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:02:
Als je nu die werkzaamheden vooral zelf doet, dan kun je er beter een dure, maar zware kracht op zetten. Als er één regel is waar ik een heel sterk geloof in heb is het "hire the right people". Je kunt beter wat minder marge (of in het begin weinig tot geen marge) pakken, maar vooral investeren en opbouwen.
Verder zitten er nog enkele andere motivaties achter waarom ik niet op seniors uit mijn netwerk jaag. Op basis van een aantal overwegingen is een medior voor ons momenteel het meest geschikt. Deze kunnen we nog enigszins vormen (mijn bedijfsvisie is anders dan een groot deel van de concurrentie). Het is allemaal een kwestie van vertrouwen, en dat is redelijk lastig. Overigens zie ik ook veel voordelen in het werven van vers bloed, dat kan onder andere een uitbreiding van mijn netwerk zijn. Daarnaast heb ik altijd genoten van kennisdeling met juniors, dus ik kan ook mijn genot uit dat deel halen.
Inhuur middels een ZZP constructie is een no-go wat mij betreft (en ook wat betreft een van mijn klanten met wiens "backing" ik deze stap neem). We willen investeren in een duurzame kennis opbouw binnen het bedrijf en dat is met een zzp-er erg lastig.
Overigens is vanwege de kleinschaligheid van mijn bedrijf, maar ook mijn klanten het niet te doen om zelf via een wervingscampagne mensen binnen te halen. Daarom hebben we een bureau ingeschakeld welke wij denken te kunnen vertrouwen. Ik heb er een goed gevoel bij en dat is ook belangrijk
Als er 'echt iets'* is dan kan het wel. Maar je kan hier niet zomaar 'ik ga thuiswerken' zeggen en dan de volgende dag niet op komen dagen. Je moet echt een aanvraag indienen en het moet dan besproken worden met x en y en z en...ZaZ schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:33:
[...]
Ik werk zelf het liefst op kantoor, maar als bijv een van mijn kinderen ziek is ofzo dan heb je niet echt een keuze. Het is dan ook gewoon een mededeling van mijn kant "ik werk verder thuis"
Nooit een probleem gelukkig, maar hoe zou dat dan gaan bij jouw werkgever?
* Dat wordt wss niet als 'echt iets' beschouwd en ik moet het dan waarschijnlijk maar op een andere manier oplossen.
Idd, ik ben het ook wel een beetje zat hier eerlijk gezegd. Dagen voelen als jaren
Ah ok. Ik weet van een aantal collega's dat ze 'wel eens' op tweakers komen maar een regelmatige gebruiker kende ik nog niet dus was ik wel een beetje verbaasdHydra schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:35:
[...]
Was ene geintje hoor. Ik bedoel dat het er bij ons ook zo aan toegaat. Van het nieuwe werken zijn ze hier niet. Wel jammer, ik werk thuis vaak efficienter dan op kantoor.
Edit:
is de FP trouwens naar de klote of lijkt dat maar zo? Search knop onder input veld, geen vaste tracker meer op 1600x1200 (ja dat is echt mijn max res. En niet eens native, dat is 1280x1024)
[ Voor 6% gewijzigd door Soundless op 30-10-2012 15:47 ]
Twee hele goede medewerkers.CodeCaster schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:34:
Leuk, twee oud-klasgenoten van me werken bij je.
Ikzelf heb niet zo'n moeite met meerdere kapiteins, bij ons telt het argument vooral. Zowel mijn compagnon en ik houden ons niet in als we ergens iets van vinden. Van medewerkers neem ik ook graag iets aan..Gertjan. schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:38:
Een andere reden om niet in mijn netwerk te kijken is omdat deze seniors een voor mij redelijk onbekende ontwikkeling hebben doorgemaakt de laatste jaren. Daarnaast weet ik niet of ik het zou trekken om met oud medestudenten samen te werken. Mijn bedrijf is gebouwd op mijn expertise en je loopt het risico dat een senior aan boord zorgt voor het "twee kapiteins op 1 schip" probleem (sommige zullen namelijk ook toe zijn aan een zzp-stap), deze mensen zijn dan erg lastig als "werknemer" te plaatsen in je bedrijf (een junior is dan iets makkelijker omdat je onder andere vanwege een leeftijdsverschil makkelijker zijn leidinggevende kan zijn en hij daar minder problemen mee kan hebben). Iemand die naast mij opereert moet ik kunnen vertrouwen, nog meer dan iemand "onder" mij. Ik heb iemand een aanbod gedaan voor een "partner" rol, maar die heeft helaas vanwege omstandigheden verstek moeten laten gaan.
Leeftijdsverschil had ik in het begin wel wat problemen mee. Voor mij telde het best mee als iemand ouder is (ikzelf was 25 toen ik instapte). Nu telt dat helemaal niet meer mee. Ik heb veel medewerkers die ouder zijn dan ik.
Partnering is inderdaad ook goed. Met z'n tweeën een derde persoon in loondienst aannemen is een wat kleinere stap dan alleen een werknemer aannemen.
Wij werken helemaal niet met zzp-ers. Ik wil kennis graag binnen het bedrijf opbouwen en zie veel meer in duurzame relaties.Inhuur middels een ZZP constructie is een no-go wat mij betreft (en ook wat betreft een van mijn klanten met wiens "backing" ik deze stap neem). We willen investeren in een duurzame kennis opbouw binnen het bedrijf en dat is met een zzp-er erg lastig.
We hebben nooit echt wervingscampagnes gedaan. Zoals alles gaat via via goed. Ik ben nu bezig met een Hoge School om een convenant op te stellen. Ook daar verwacht ik het één en ander van. Via stages werknemers aannemen heeft bij ons altijd goed gewerkt.Overigens is vanwege de kleinschaligheid van mijn bedrijf, maar ook mijn klanten het niet te doen om zelf via een wervingscampagne mensen binnen te halen. Daarom hebben we een bureau ingeschakeld welke wij denken te kunnen vertrouwen. Ik heb er een goed gevoel bij en dat is ook belangrijk
Binnen een team is meerdere kapiteins niet altijd een probleem. Leiden en laten leiden, maar binnen een nieuw bedrijf wil je dat niet op "directie niveau" hebben. De capaciteitsuitbreiding die ik nu zoek is om werk te verzetten en niet primair om een partnership aan te gaan. Op termijn kan dat groeien, maar voor nu is het vooral werk-capaciteit. Binnen projecten/opdrachten geen probleem met een extra kapitein (fijn zelfs, scheelt mij dat ik niet steeds moet leiden), maar binnen de organisatie is dat niet de bedoeling.orf schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:55:
Ikzelf heb niet zo'n moeite met meerdere kapiteins, bij ons telt het argument vooral. Zowel mijn compagnon en ik houden ons niet in als we ergens iets van vinden. Van medewerkers neem ik ook graag iets aan.
Dat is eigenlijk wat ik bedoelde. Ik zit niet te wachten op iemand die probeert "de baas" te spelen binnen de organisatie. De klantrelaties en banden met deze klanten heb ik zorgvuldig opgebouwd (net als een deel kapitiaal en intellectueel eigendom), daar wil ik iemand deel van maken, maar ik wil het niet "delen" (als je begrijp welk onderscheid ik daar maak). Mocht iemand het tot partner schoppen dan heb ik daar geen probleem mee (je kiest er dan bewust voor iemand die rol te geven), maar als ik een personeelslid aanneem dan zit ik daar niet (direct) op te wachten.
Met mijn 28 jaar zit ik net op die omslag fase denk ik. Ik weet niet of ik het trek om iemand binnen te halen die ouder is. Zeker omdat ik zelf nogal jong van geest ben vrees ik dat dat in een kleine setting met 2 man niet echt geweldig gaat werken. Heb je inderdaad meerdere mensen dan is dat probleem kleiner. Heb in het verleden ook juniors getraind die ouder waren (ben zelf een vroege leerling en snel afgestudeerd) en dat was geen probleem omdat ik een kennis voorsprong had. Ik ben alleen nog niet helemaal zeker van mijn autoritaire seniority (niet dat ik als dictator rond ga lopen hoor). Maar dat is denk ik een negatief beeld wat ik van mijzelf heb.Leeftijdsverschil had ik in het begin wel wat problemen mee. Voor mij telde het best mee als iemand ouder is (ikzelf was 25 toen ik instapte). Nu telt dat helemaal niet meer mee. Ik heb veel medewerkers die ouder zijn dan ik.
Het volgende personeelslid aannemen zal denk ik ook voor minder problemen zorgen. Het is nu nieuw en spannend (gaat toch om een engagement die je aangaat en om flinke bedragen). Aangezien ik nu nog geen partner heb moet ik het in mijn uppie doen.Partnering is inderdaad ook goed. Met z'n tweeën een derde persoon in loondienst aannemen is een wat kleinere stap dan alleen een werknemer aannemen.
Stond bij ons ook op de planning, maar als een-pitter kost dat gewoon veel te veel tijd. Die tijd zou ten koste gaan van de projecten bij klanten. Een investering is niet erg, maar in de huidige setup zagen we daar gewoon teveel bezwaren.Via stages werknemers aannemen heeft bij ons altijd goed gewerkt.
Op termijn ga ik zeker die optie nogmaals bekijken.
Moet wel zeggen dat ik het erg leuk vind om hier over te "sparren"/praten met mensen. Mijn enthousiasme groeit naar mate ik er meer over praat en van anderen verhalen hoor
Blijkbaar kwam dit omdat ik was ingezoomd op de siteSoundless schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:41:
[...]
Edit:
is de FP trouwens naar de klote of lijkt dat maar zo? Search knop onder input veld, geen vaste tracker meer op 1600x1200 (ja dat is echt mijn max res. En niet eens native, dat is 1280x1024)

* D-Raven vond dat de naam Orf al bekend voorkwam.
Toen zag ik Swis staan en dacht: owjaa die gast van de Tinymce skin
. Heb m destijds redelijk pijnloos kunnen toepassen in een project.
De source view doet af en toe vaag, maar dit is meer een tinymce issue dan iets van de skin. Zowiezo, hoe langer ik met tinymce werk hoe meer ik ervan overtuigd word dat wysiwic editors het gewoon niet zijn..
Maarja, om je klanten (lees net-geen-computer-analfabeten) nu markdown oid te gaan laten leren
Toen zag ik Swis staan en dacht: owjaa die gast van de Tinymce skin
De source view doet af en toe vaag, maar dit is meer een tinymce issue dan iets van de skin. Zowiezo, hoe langer ik met tinymce werk hoe meer ik ervan overtuigd word dat wysiwic editors het gewoon niet zijn..
Maarja, om je klanten (lees net-geen-computer-analfabeten) nu markdown oid te gaan laten leren

[ Voor 43% gewijzigd door D-Raven op 30-10-2012 16:17 ]
Nadeel is dat dat de laatste tijd vooral gaat over VAR verklaringen volgens mij... Dit stukje zou eigenlijk afgesplitst moeten worden naar iets wat specifieker is, een soort "het grootsche startup topic"
Ik vind 't interessant om te lezen
Zo even tussen alle ondernemingsdriften door; (bijv.) Facebook icon met hover, waarom zie ik zo vaak dat de afbeelding die weergegeven word bij hover nog geladen moet worden?
Dat zet je toch bij elkaar in één sprite zodat je bij het hoveren niet eerst niks te zien krijgt, alvorens de hover versie verschijnt...
Dat zet je toch bij elkaar in één sprite zodat je bij het hoveren niet eerst niks te zien krijgt, alvorens de hover versie verschijnt...
Ik vind het best maar zoals al gezegd het ondernemerstopic gaat soms ook over saai belastinggeneuzel en ik vind het vooral interessant te zien hoe je die stap naar ondernemersschap maakt.Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:17:
Ik ook hoor. Maar kunnen we dat ook niet in een apart topic?
Ik ook. Maar niet als ik techdingetjes wil lezen
Daar lijkt me dan iets mis te gaan. Als het alleen over saai belastingsgeneuzel gaat moet dat in een belastingen- en administratietopic, toch?Hydra schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:24:
[...]
Ik vind het best maar zoals al gezegd het ondernemerstopic gaat soms ook over saai belastinggeneuzel en ik vind het vooral interessant te zien hoe je die stap naar ondernemersschap maakt.
Dat is mooi, werkgevers die gewoon geen probleem maken van dergelijke afspraken.pdebie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:45:
Dank je Martindo.
[...]
Bij mij op me werk (Dekamarkt) wordt er totaal geen probleem van gemaakt, ik moet 10 november naar open dag HvA. Mijn werktijd op die dag werd meteen doorgestreept en ik had meteen vrij.pdebie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:45:Dat is wel anders dan een vriend van me had met zijn RSI. Die mocht enkel in eigen tijd een afspraak met de fysio maken van zijn werkgever. Snap best dat het als bedrijf zijnde niet altijd lekker uitkomt als je medewerkers naar een dergelijke afspraak moeten, maar in goed overleg zou het toch wel moeten lukken lijkt me.
Moet je dat aanvragen? Ik ga gewoon thuiswerken. En als ik het nuttig acht stuur ik wat mensen een mailtje met dat feitSoundless schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:23:
Werkte dat hier zo maar. Management heeft een paar slechte ervaringen met thuiswerkers (2 sales lui die hier niet meer werken, eentje maakte afspraken die er niet waren en de andere was wel thuis aan het werk maar dan gewoon in de tuin) en heeft toen besloten er geen fan van te zijn.Bosmonster schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:27:
Moet je dat aanvragen? Ik ga gewoon thuiswerken. En als ik het nuttig acht stuur ik wat mensen een mailtje met dat feit
Leuk dat je de skin gebruikt. Ik ben helaas niet zo'n ster in het actief supporten van een open source project als dat. Zeker omdat we 'm zelf aangepast in ons CMS gebruiken is het lastig om dat makkelijk weer terug te laten lopen naar een open source versie.D-Raven schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:15:
* D-Raven vond dat de naam Orf al bekend voorkwam.
Toen zag ik Swis staan en dacht: owjaa die gast van de Tinymce skin. Heb m destijds redelijk pijnloos kunnen toepassen in een project.
Ik blijf het bizar vinden dat bijna alle WYSIWYG editors zo lelijk en zo'n Windows 2000 look hebben. De ribbon is er inmiddels al weer meer dan 5 jaar. (als je op Word wilt lijken)
Ik ben ook niet zo'n fan van thuiswerkers. Met SCRUM in teams vind ik het ook lastig. Hoe doe je stand-up, hoe pak je een post-it van het bord om aan een user story/task te werken, hoe heb je snel even overleg. Het liefst heb ik dat iedereen gewoon lekker fulltime aanwezig is. Hoef ik ook niet na te denken of iemand er is.Hydra schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:35:
[...]
Werkte dat hier zo maar. Management heeft een paar slechte ervaringen met thuiswerkers (2 sales lui die hier niet meer werken, eentje maakte afspraken die er niet waren en de andere was wel thuis aan het werk maar dan gewoon in de tuin) en heeft toen besloten er geen fan van te zijn.
Verwijderd
Als ik me niet vergis mag je die ribbon niet zomaar gebruiken. Microsoft heeft daar bepaalde rechten op waarvoor je een licentie moet afnemen indien je ze wil gebruiken. Dat was toch een aantal jaar geleden zo toen ik een ribbon nodig had voor een project en ik dat ging opzoeken. Ik weet niet hoe het nu nog zit...orf schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:53:
[...]
Leuk dat je de skin gebruikt. Ik ben helaas niet zo'n ster in het actief supporten van een open source project als dat. Zeker omdat we 'm zelf aangepast in ons CMS gebruiken is het lastig om dat makkelijk weer terug te laten lopen naar een open source versie.
Ik blijf het bizar vinden dat bijna alle WYSIWYG editors zo lelijk en zo'n Windows 2000 look hebben. De ribbon is er inmiddels al weer meer dan 5 jaar. (als je op Word wilt lijken)
[...]
Het is al weer twee jaar geleden dat ik die interface gemaakt heb. Toen schreef ik daar dit over:Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:58:
[...]Als ik me niet vergis mag je die ribbon niet zomaar gebruiken. Microsoft heeft daar bepaalde rechten op waarvoor je een licentie moet afnemen indien je ze wil gebruiken. Dat was toch een aantal jaar geleden zo toen ik een ribbon nodig had voor een project en ik dat ging opzoeken. Ik weet niet hoe het nu nog zit...
Ik weet niet precies hoe het zit met copyright op de ribbon. Natuurlijk is de toolbar die je nu in alle editors ziet ook een kopie van Word. Een aantal gebruiken zelfs een Office 2003 skin.
Microsoft heeft de ribbon niet uitgevonden. In 1999 gebruikte de Lotus eSuite al een ribbon die weinig afwijkt van de ribbon van Office. Hier iets meer info over de ribbon en prior-art: Wikipedia Ribbon computing.
Als meer en meer applicaties gebruik gaan maken van de ribbon en het ook een Microsoft guideline is voor Windows applicaties dan denk ik dat een webapplicatie niet een enorm probleem is. Maar garanties heb ik natuurlijk niet.
Eens!orf schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:53:
[...]
Ik ben ook niet zo'n fan van thuiswerkers. Met SCRUM in teams vind ik het ook lastig. Hoe doe je stand-up, hoe pak je een post-it van het bord om aan een user story/task te werken, hoe heb je snel even overleg. Het liefst heb ik dat iedereen gewoon lekker fulltime aanwezig is. Hoef ik ook niet na te denken of iemand er is.
Thuiswerken is echter niet meer weg te denken uit deze tijd, dus is het beste om de faciliteiten zo goed mogelijk te hebben.
Roundtable voor inbellen tijdens een standup, Lync voor meetings, TFS/iets anders waar stories en zo in worden opgeslagen, etc.
Bij ons is dit allemaal super geregeld! Helaas is het bij de klanten vaak niet zo geavanceerd, of zijn ze ook tegen thuiswerken, waardoor we niet altijd gebruik kunnen maken van al die faciliteiten die door de werkgever wel beschikbaar worden gesteld.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Een stand-up... stories??
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Verwijderd
God, wat zijn het toch een enorme faalhazen bij Ben. Ik zit er al een paar jaar met een sim-only abbonementje en wilde nu een abbonementje met een Galaxy Y erbij. Dus ik dat aanvragen via het internet, uiteraard nummerbehoud aangevraagd (Ben stond er gewoon bij als provider, is nu wel gefixed). Krijg ik een mailtje dat mij vertelt dat het nummerbehoud is mislukt omdat ze geen nummers van zichzelf over kunnen zetten!
Als ik bij een andere provider had gezeten was het geen probleem geweest, maar nu is het niet mogelijk.
Blijkbaar hebben ze wel een poging gedaan ofzo, want inmiddels kan ik ook niet meer inloggen met mijn oude nummer. Ze zeiden ook dat ik er verstandig aan doe om 'het nieuwe wachtwoord over te typen, want met copy pasten wordt nog wel een fout gemaakt'...
/me raget en verliest

Blijkbaar hebben ze wel een poging gedaan ofzo, want inmiddels kan ik ook niet meer inloggen met mijn oude nummer. Ze zeiden ook dat ik er verstandig aan doe om 'het nieuwe wachtwoord over te typen, want met copy pasten wordt nog wel een fout gemaakt'...
/me raget en verliest
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 21:11 . Reden: typo ]
Aww. Overzetten naar dezelfde provider die niet gaat? dat is inderdaad erg -_-
Ik heb uiteindelijk ook maar een Python scriptje geschreven om de eerste twee op te lossen, ik had wel twee pogingen nodig om door te hebben dat de hele MDP wijzigt als je op 'Reset' drukt (dus het hele tabel met alle T(s, a, s') en R(s, a, s') waardes erin), en niet alleen de V_k(s) waardenD-Raven schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:00:
[...]
Hahah same here, ik heb van t weekeind de practica afgerond (mis nog een punt maar, fuck it). En heb eergisteren de door de lectures heen gewerkt, gisteren voor t eerst naar de theorie huiswerk gekeken.. de eerste 2 opdrachten zijn...... kut...
Dat gezegd, lag ik gisterenavond in mn bed, en toen schoot ineens de oplossing door mn hoofd, waardoor ik er weer bijna uit ging om er wederom mee aan de slag te gaan.. niet goed voor mn nachtrust
...
De eerste 2 opdrachten zijn echt belachelijksommige mensen hebben gewoon een applicatie geschreven om m op te lossen
. Ik ga het denk ik bij excel houden, zoveel tijd wil ik er nou ook weer niet aan kwijt zijn
Jij al helemaal klaar met H4?
Dat suggereert dat jij nog niet klaar bent. Hup jij, terug werken jij!!
PS: de navigatie op jouw website doet het niet geheel goed, pagina 3 enzo werken niet.
En het is weer woensdag, meneer Zaagmans komt weer langs!
Vanochtend al een mailtje gekregen van dropbox met een vreselijke melding
Vanochtend al een mailtje gekregen van dropbox met een vreselijke melding
Jammer dat ik via school nog steeds maar 3GB extra heb en nog veel te ver van de 8 af zit. Maar heb ruimte zat. Het enige jammere aan dat mailtje is dat ik hoopte dat het een melding was dat mijn telefoon weer terug gestuurd wordt van de reperateur.Hi Erwin,
We wanted to let you know the extra Dropbox space that you got with your HTC phone is expiring soon. Your account will return to 35 GB of space on November 8, 2012.
Ja gisterenavond nog even snel afgemaakt.Sh4wn schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:54:
[...]
Ik heb uiteindelijk ook maar een Python scriptje geschreven om de eerste twee op te lossen, ik had wel twee pogingen nodig om door te hebben dat de hele MDP wijzigt als je op 'Reset' drukt (dus het hele tabel met alle T(s, a, s') en R(s, a, s') waardes erin), en niet alleen de V_k(s) waarden
Jij al helemaal klaar met H4?
Uiteindelijk zijn de eerste 2 opdrachten vrij eenvoudig. Ik had alleen het probleem dat met het uitvoeren van expectimax ik het gemiddelde van s! nam, terwijl ik de som moest nemen. duh..
Maar het was vrij eenvoudig toen ik eenmaal realiseerde dat ik voor V*k gewoon de gegeven waarde moest gebruiken.
Tabelletje overtikken in excel, voor iedere S icm de T en R de waarde berekenen, en je bent er. Voor opdracht 2 was het een kwestie van de waardes copy pasten en er kwam al meteen het juiste antwoord uit
Ik snap ook niet waarom ik het doe hè: Idempotence of HTTP PUT and DELETE. Wat een zinloze discussie. Heeft er hier nog iemand input op?
Wtf die reactie van jou... had je tijd teveel ofzoCodeCaster schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:05:
Ik snap ook niet waarom ik het doe hè: Idempotence of HTTP PUT and DELETE. Wat een zinloze discussie. Heeft er hier nog iemand input op?

Mijn input: Just agree to disagree and move on. Het is nu verzand in een discussie over wie wat zij en op wat voor manier. Zodra je daar bent aanbeland zijn er alleen maar verliezers.
Of moet ik een afbeelding posten over discussies op het internet to get the point across
Grotendeels quotes uit de RFC hoor.D-Raven schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:14:
[...]
Wtf die reactie van jou... had je tijd teveel ofzo
Zo ver was ik nu ook inderdaad.Mijn input: Just agree to disagree and move on. Het is nu verzand in een discussie over wie wat zij en op wat voor manier. Zodra je daar bent aanbeland zijn er alleen maar verliezers.
HTTP is een ranzig k*tprotocol?CodeCaster schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:05:
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Hmm, systeem backup negeert de .git map.
Ik ga nu een standup in vanaf thuis, via lync calls. Werkt prima. Onze roemeense collegas doen het elke keer. Ik vind het iig prettig dat ik niet een dag vrij hoef op te offeren als ik een keer thuis moet zijn voor iets.orf schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:53:
[...]
Ik ben ook niet zo'n fan van thuiswerkers. Met SCRUM in teams vind ik het ook lastig. Hoe doe je stand-up, hoe pak je een post-it van het bord om aan een user story/task te werken, hoe heb je snel even overleg. Het liefst heb ik dat iedereen gewoon lekker fulltime aanwezig is. Hoef ik ook niet na te denken of iemand er is.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Het is wel fijn als je in een bedrijf werkt die daar flexibel mee om kan gaan.Grijze Vos schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:32:
[...]
Ik ga nu een standup in vanaf thuis, via lync calls. Werkt prima. Onze roemeense collegas doen het elke keer. Ik vind het iig prettig dat ik niet een dag vrij hoef op te offeren als ik een keer thuis moet zijn voor iets.
Wat betreft het bijhouden wie wat aan het doen is, dat kan ook prima met issue trackers als JIRA oid. Vereist een iets andere wijze van werken, granted. Maar uiteindelijk werkt het beter dan post its imho.
Ik vind echt niets beter werken dan post-its. Met een bord kan iedereen in het bedrijf in één oogopslag zien hoe een project er voor staat. De accountmanager ziet het, ik (als technisch directeur) zie het, hoofd productie ziet het, etc. In een softwarepakket is dat echt niet zo overzichtelijk te maken. Zelfs met grote schermen (55") is het niet inzichtelijk. Nu gebeurt de stand-up voor het bord en gaat het over de juiste dingen. Als het met een computerscherm gedaan wordt, dan gaan vooral developers veel te snel even naar de interface of code kijken.D-Raven schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:35:
Maar uiteindelijk werkt het beter dan post its imho.
Lekker back to basic als technisch bureau met papier werken.
http://www.ibood.com/nl/n...toelen_duik_er_lekker_in/
Hmm, misschien is het weer eens tijd om elke week uit te gaan kijken naar een blad op de deurmat. Iemand ervaring met die 'technische' bladen, is het puur consumenten- / lekenspul?
Hmm, misschien is het weer eens tijd om elke week uit te gaan kijken naar een blad op de deurmat. Iemand ervaring met die 'technische' bladen, is het puur consumenten- / lekenspul?
Het probleem met bladen is dat ze het nauwelijks meer rendabel kunnen krijgen dus is er veel vulling met artikelen die van zusterbladen of gewoon van het internet geplukt zijn. Creatief jatten is veel efficienter dan zelf een review doen enzo.
Een blad is "lekker voor op de bank" maar m.i. moet je niet verwachten dat je dingen leest die je niet op 't internet had kunnen vinden.
Een blad is "lekker voor op de bank" maar m.i. moet je niet verwachten dat je dingen leest die je niet op 't internet had kunnen vinden.
Dat is ook precies de insteek. Voor de minuutjes op de bank na het thuiskomen, op de wc, whatnot. Ik verwacht geen schatten aan informatie, maar ben nu ook niet echt op zoek naar een huis-tuin-en-keuken blad.
edit:
Dan neem ik wel een abonnement op de Donald Duck
Dan neem ik wel een abonnement op de Donald Duck
[ Voor 14% gewijzigd door PeterSelie op 31-10-2012 09:48 ]
28 SharePoint-solutions (.wsp) deployen... dat doen we lekker met PowerShell 
* Alex) aait Get-SPSolution, % en Install-SPSolution

* Alex) aait Get-SPSolution, % en Install-SPSolution
We are shaping the future
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.