[T.net 7] Ultimate css competition

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 22:28

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
Geachte redactie,

Met de launch zijn is er aardig wat kritiek gekomen op de nieuwe look en feel van T.net 7. Ik heb nog nooit zo veel costum CSS gedeeld en gemaakt zien worden als tijdens het scrollen over GoT gedurdende het afgelopen uur. En bijna alles gebeurde zelfs buiten de topics die daar normaal eigenlijk voor bedoeld zijn.

Misschien is het een goed idee om van dit kritiekpunt juist een pluspunt te maken: schrijf een wedstrijd uit om de beste CSS/layout voor T.net te maken! >:)

Kennelijk is er al genoeg motivatie om dit te doen zonder een wedstrijd element, maar dit zorgt er wel voor dat de beste versie mooi kunnen worden verzameld, gebruikers zijn blij dat er naar hun geluisterd wordt en heb je misschien wel de eerste crowdsourced website layout? (kan t.net weer lekker in het nieuws komen en terug gaan naar de "door gebruikers voor gebruikers" roots waar het al een tijdje van af lijkt te zijn gestapt).

Veel plezier er mee, als dit topic toch in LD hoort verplaats 'm dan maar lekker ;).

Edit:
Ondertussen is hij er: Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic

[ Voor 4% gewijzigd door Electrowolf op 21-10-2012 15:16 . Reden: Hij is er! ]

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik vind dit een erg leuk idee! We nodigen je dan ook van harte uit een topic te starten en daar users uit te nodigen hun custom css te plaatsen met een screenshot erbij. Als jij dan na een bepaalde tijd een polletje wil houden zodat users kunnen bepalen wat ze de leukste vinden, dan ga ik hier op zoek naar een leuke prijs voor die tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:42
Ik ben nu druk bezig met het bekijken van alle custom css die gebruikers hebben gemaakt. Eens kijken of daar goede input in zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
We zullen eens kijken wat we kunnen doen. Wat zou de meest gepaste plek zijn om een dergelijke wedstrijd topic op te starten, waar het ook meteen de gewenste aandacht krijgt? * Electrowolf is niet echt bekend met het starten van dergelijke evenementen op GoT ;).

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Dit lijkt me erg leuk! Ik was sowieso al van plan om een zelf een css te schrijven. (niet om T7, maar omdat ik dat gewoon leuk vind :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Zou het niet kunnen in Webdesign, Markup & Clientside Scripting

Met misschien een extra linkje vanuit LA en SG of zo?

Net even overlegd met Electrowolf op irc, we gaan vanavond even een leuke TS in elkaar zetten, input/tips tot die tijd is zeer welkom.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik zou in ieder geval in de voorwaarden zetten dat alle functionaliteit van T7 in de nieuwe css moet zitten. Voor de rest, vrijheid maakt ruimte voor creativiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
Is het mogelijk om hier ook nog wat aandacht voor te krijgen op de FP? Het zou bv mogelijk zijn om als "prijs" de top n op te nemen in een post op de FP zodat mensen ook nog een soort van erkenning krijgen voor hun werk en er wat extra motivatie is om tot het uiterste te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:04

GieltjE

Niks te zien...

Ben zouzo voorstander van het aanbieden van meerdere standaard thema's, op die manier kun je veel mensen tevreden houden zonder al teveel moeite (denk ik).

Kan zelf helaas niet overweg met css maar wil wel iedereen succes wensen.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-07 11:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

Dit is echt een heel goed idee, ik zeg mannen en vrouwen barst maar los!
Zelf doe ik niet mee want helaas reikt mijn kennis niet zo ver op dit vlak ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Misschien rare vraag, maar kan de CSS van v6 niet beschikbaar worden gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-07 12:44
Ik vind het een uitstekend idee. Mijn wensenlijstje voor een super CSS zou zijn

1] Meerdere nieuwsitems + forumposts + recente reviews etc op 1 pagina
2] minder witregels.
3] beter gebruik maken van de breedte van een grote monitor (24'' / 30'')
4] alvast de bovenste alinea's van artikelen kunnen lezen ipv alleen maar het nieuwsicoontje + onderwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-07 09:36
Znorkus schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:06:

2] minder witregels.
4] alvast de bovenste alinea's van artikelen kunnen lezen ipv alleen maar het nieuwsicoontje + onderwerp
klinkt inderdaad goed. aanpassen op resolutie, niet in een extreme mate oid. maar er is zo veel ruimte beschikbaar, probeer dan in ieder geval de 'frame' scrollbalken eruit te laten zoals in de pricewach/v/a

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:16

F.West98

Alweer 16 jaar hier

En mijn topic dan?
Ik ben al druk bezig met een kleinere versie + donker theme + responsive design

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Zullen we dit topic even bewaren om gewoon de competition te bespreken en andere topics om de daadwerkelijke CSS te bespreken?

Danku :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Znorkus schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:06:

2] minder witregels.
Die wensen gaan wel iets verder dan met css mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Ten eerste raad ik het sterk af om meerdere css's te laten kiezen door gebruikers, want daarmee snijden jullie jezelf heel erg in de vingers als jullie later dingen willen aanpassen en plotseling blijkt dat daar weer 2/5 stylesheets door stuk gaan of zo.

Ten tweede zal een dergelijke competitie waarschijnlijk heel andere resultaten opleven dan de huisstijl van tweakers.net (e.g. donkere thema's) en het is waarschijnlijk geen goed idee om die huisstijl los te laten. (Ondanks dat iets in de richting van een gecrowdsourced ontwikkel process een goed idee zou kunnen zijn).

En als laatste nog een vraag; wat is de meest correcte manier om suggesties te doen met betrekking op de nieuwe tweakers layout? Persoonlijk werk ik als web developer inc. het ontwikkelen van UI's en volgens mij is er wel wat kritiek en advies dat ik zou kunnen geven.

Edit: (Excuses voor het stellen van die laatste vraag hier, ondanks dat ik heel veel tijd doorbreng op tweakers.net, moet ik zeggen dat ik niet gek ben op het forum hier. )

[ Voor 9% gewijzigd door David Mulder op 19-10-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

GreatSlovakia schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:01:
Ten eerste raad ik het sterk af om meerdere css's te laten kiezen door gebruikers, want daarmee snijden jullie jezelf heel erg in de vingers als jullie later dingen willen aanpassen en plotseling blijkt dat daar weer 2/5 stylesheets door stuk gaan of zo.
Dat is bekend bij de devvers, vanuit vroegâh waren er aardig wat templates beschikbaar. Het idee is dan ook om niet een aparte template te krijgen, maar gewoon de kunsten van wat CSS kan doen te laten tonen vanuit de community.
Ten tweede zal een dergelijke competitie waarschijnlijk heel andere resultaten opleven dan de huisstijl van tweakers.net (e.g. donkere thema's) en het is waarschijnlijk geen goed idee om die huisstijl los te laten. (Ondanks dat iets in de richting van een gecrowdsourced ontwikkel process een goed idee zou kunnen zijn).
Dat geeft niets, het zal ook geen nieuwe huisstijl hoeven zijn, het is wel leuk om iedereen hun eigen kunsten te laten showcasen in een apart topic en de beste een prijsje te geven. Het gaat ook niet om wie er wint, maar om wat men kan laten zien.
En als laatste nog een vraag; wat is de meest correcte manier om suggesties te doen met betrekking op de nieuwe tweakers layout? Persoonlijk werk ik als web developer inc. het ontwikkelen van UI's en volgens mij is er wel wat kritiek en advies dat ik zou kunnen geven.
Het subforum "lieve devvers" al ontdekt? Daarnaast lopen er wat topics in Lieve adjes, maar daar gaat dit topic dan weer expliciet niet over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
Ook een note: het is niet iets officieels vanuit T.net, alleen vanuit de community. Er kunnen dus niet echt "rechten" worden ontleent aan het eventueel winnen van een dergelijke wedstrijd naast het kunnen pronken met een mooi stukje werke ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seapip
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 21:36
Ik ben al bezig met het maken van een "stretch" css, dit betekent dat de volle breedte wordt gebruikt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:16

F.West98

Alweer 16 jaar hier

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:43

Matis

Rubber Rocket

Mijn gist (work in progress) met daarin wat samenvoegingen en eigen inbreng.
https://gist.github.com/3920286

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hooglander1 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:24:
Zullen we dit topic even bewaren om gewoon de competition te bespreken en andere topics om de daadwerkelijke CSS te bespreken?

Danku :P
^^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Lijkt mij een goed idee. Mooie wedstrijd waarbij Tweakers.net wat aandacht er aan besteed en een leuke prijs beschikbaar stelt zoals een Tweakers.net t-shirt of mok, leuke prijs die waardering laat zien.
En dan gewoon de CSS publiceren van de top 3 en dan kunnen mensen die een custom CSS functie hebben die overnemen als ze daar zelf interesse in hebben. Hoef je niet officieel aan te bieden of te ondersteunen, gewoon de community een uitdaging geven en daar een erkenningsbeloning aan vast knopen. En dan kan de community eventueel zelf aan de slag gaan met die CSS templates en deze zelf gaan toepassen. Gewoon as-is zonder garanties.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
En na noeste arbeid op de vrijdagavond is er ook een mooi resultaat: Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Electrowolf schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:15:
En na noeste arbeid op de vrijdagavond is er ook een mooi resultaat: Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic
d:)b Hopelijk pakt Tweakers net leuk op en doen ze een grappige prijs :) CSS is niet mijn ding dus dan zijn wedstrijden als dit ideaal om toch iets leuks te vinden :D

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Laatst online: 17-07 01:30

TomONeill

How much is that doggie...

http://userstyles.org/sty...t-6-5-t-net-7-style-theme

Edit:
Grote update.

[ Voor 34% gewijzigd door TomONeill op 20-10-2012 23:49 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De deadline van 4 november is wel wat laat als je 't mij vraagt. De layout en design-issues spelen nú, veel mensen zijn nu bezig met en op zoek naar css. Het zou zomaar kunnen dat de "hype" over 2 weken dusdanig is afgezwakt dat het een stille dood sterft voor het echt begonnen is. Ik zou de deadline op uiterlijk maandag 29 oktober om 12.00 's middags zetten. Dan heeft eenieder nog steeds een volle week + een weekend.

Wel een prachtig initiatief trouwens :)

[ Voor 25% gewijzigd door Bundin op 20-10-2012 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-07 22:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bundin schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:02:
De deadline van 4 november is wel wat laat als je 't mij vraagt. De layout en design-issues spelen nú, veel mensen zijn nu bezig met en op zoek naar css. Het zou zomaar kunnen dat de "hype" over 2 weken dusdanig is afgezwakt dat het een stille dood sterft voor het echt begonnen is. Ik zou de deadline op uiterlijk maandag 29 oktober om 12.00 's middags zetten. Dan heeft eenieder nog steeds een volle week + een weekend.

Wel een prachtig initiatief trouwens :)
Jij hebt duidelijk niet de bedoeling van deze competitie voor ogen. Het gaat er niet om dat men een nieuw CSS schrijft om in gebruik te nemen, het gaat er om dat je laat zien wat je van T7 kan maken met CSS.

Waarom zou je maar 1 week de tijd geven? Sommige mensen hebben wel meer te doen dan 24/7 te CSS'en zoals jij. Tijd is schaars. Om een beetje degelijke kwaliteit te leveren, ben je al gauw een week bezig. Normale mensen werken ~40 uur in de week. Dat geeft niet erg veel tijd meer om hier mee bezig te zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:18
Leuk initiatief !
Succes voor allen die hieraan mee gaan doen :)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 16:32
Hero Of Time schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:11:
Jij hebt duidelijk niet de bedoeling van deze competitie voor ogen. Het gaat er niet om dat men een nieuw CSS schrijft om in gebruik te nemen, het gaat er om dat je laat zien wat je van T7 kan maken met CSS.
Dat is dan wel een gemiste kans.
Je zou hiermee juist heel mooi kunnen constateren waar je lezers behoefte aan hebben.
(mocht dat na 4000 reacties nog niet duidelijk zijn...)

En op het moment dat er een winnaar komt en 90% van de populatie vind die geweldig dan word die defacto nog steeds in gebruik genomen...
Het zou wel heel erg onverstandig zijn om daar als crew dan geen rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-07 22:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

mjtdevries schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:17:
[...]

Dat is dan wel een gemiste kans.
Je zou hiermee juist heel mooi kunnen constateren waar je lezers behoefte aan hebben.
(mocht dat na 4000 reacties nog niet duidelijk zijn...)

En op het moment dat er een winnaar komt en 90% van de populatie vind die geweldig dan word die defacto nog steeds in gebruik genomen...
Het zou wel heel erg onverstandig zijn om daar als crew dan geen rekening mee te houden.
Wil jij liever een site met 90% random mensen die alleen maar afgaan op uiterlijk, of heb je liever 10% harde kern die je site veelvuldig gebruiken? Zie het artikel plan: Een dag met Tweakers 7. Zegt genoeg.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Subtiel, maar al wel een verbetering.
Ik schrok me rot toen ik laatst op Tweakers.net kwam.
Wat een kale witte vlakte zeg. En ja, ik was juist helemaal gewend aan de vorige indeling van tweakers.net waarbij ik in 2 min. alle informatie tot me nam die ik interessant vond en die te zien was (jezus, dat doen we bij een krant toch ook? staat ook bomvol met informatie......).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Laatst online: 17-07 01:30

TomONeill

How much is that doggie...

Da_maniaC schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 10:43:
[...]

Subtiel, maar al wel een verbetering.
Ik schrok me rot toen ik laatst op Tweakers.net kwam.
Wat een kale witte vlakte zeg. En ja, ik was juist helemaal gewend aan de vorige indeling van tweakers.net waarbij ik in 2 min. alle informatie tot me nam die ik interessant vond en die te zien was (jezus, dat doen we bij een krant toch ook? staat ook bomvol met informatie......).
Dank je :)
Megamind schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:33:
Misschien rare vraag, maar kan de CSS van v6 niet beschikbaar worden gesteld?
Nee, dat kan helaas niet. Ze hebben heel veel containers andere namen gegeven enzo. Ik heb het ook al eens geprobeerd om de totale CSS van v6 er in te zetten, maar dat wordt m niet.

In the window.

Pagina: 1