Nothing to see here!
3400K.Rutix schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:25:
Op hoeveel hebben jullie F.lux voor de avond staan? bij mij staat die vaak op 4500k
Yep, hier ook. Nogal leeg.wsitedesign schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:22:
Gevonden!
spoiler:voor mij is hij wel nooit zichtbaar om een of andere reden
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ook 3400K.Mercatres schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:27:
[...]
3400K.
[...]
Yep, hier ook. Nogal leeg.
En ja, leeg.
Voor Mac heb ik hem altijd aanstaan, en daar zit ik zelfs overdags op 6000K. Vind toch iets prettiger werken
Oh my god, wat een verademing!Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:22:
Heb toevallig ook recentelijk F.lux geinstalleerd (En redshift op m'n Linux install) werkt heerlijk.
om een of andere reden wil f.lux maar 1 van mijn 2 schermen aansturen (fedora), redshift doet het wel perfect!
had ik dit maar een paar jaar geleden geweten
muchas gracias señor!
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
We are shaping the future
Dat bestaat al járen als <table/>mwolting schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:21:
Waarom kost het Chrome/Firefox zo veel tijd om CSS3 Grid Layout te implementeren? Het zit voor zover ik weet nog niet eens in de nightlies, terwijl uitgerekend Microsoft het al wel in IE10 heeft zitten...
Microsoft is inmiddels ook al meer dan drie jaar bezig met de basis van IE 10mwolting schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:21:
Waarom kost het Chrome/Firefox zo veel tijd om CSS3 Grid Layout te implementeren? Het zit voor zover ik weet nog niet eens in de nightlies, terwijl uitgerekend Microsoft het al wel in IE10 heeft zitten...
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Zijn er nog mensen met dit probleem? Nergens een aanspreekpunt hebben om te verifieren wat ik doe is zwaar irritant...
Everything is possible if you really want it.
Helaas, nog nooit mee gewerkt.Hobbles schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:22:
Waaaargh, ik word gek van OOA... Ben al de hele week aan het klooien om op basis van een beschrijving via een domeinmodel een sequence diagram op te stellen (analyse, geen design). Maar ik snap er hoe langer hoe minder van
Zijn er nog mensen met dit probleem? Nergens een aanspreekpunt hebben om te verifieren wat ik doe is zwaar irritant...
Een HashSet is net zo redundant als een HashMap..oisyn schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:31:
Het gebruik van een HashMap is dan sowieso wel handiger. Afgezien van de redundante opslag (de key staat zowel in de hashmap als in het object zelf als field) heb je bovenstaande aanpassing niet nodig, en bovendien kun je gewoon direct zoeken op een key (als dat van toepassing is) ipv een heel object te constucten.
Intern slaat de HashSet alle objecten op in een HashMap waarbij de key het ingevoerde object is en de value een Object is.
Waarom ik niet gelijk dacht aan een HashMap weet ik ook niet, zat nog teveel in mijn hoofd dat het een gesorteerde Set moet zijn, en die heeft geen directe key access. Dus zover ik nu denk heb ik een winnaar met een HashMap
Waarom XHTML 1.0 Transitional? Waarom niet HTML5?Martindo schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:35:
Vandaag bij informatica de sites van twee groepjes herschreven naar een valide XHTML 1.0 Transitional basis, uitgelegd hoe ze verder moeten werken en toen zelf een nieuwe database structuur opgezet.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Goed dat ze van dat verachtelijke MDI afstappen maar ze zijn er nog niet helemaal ...
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Gelukkig geen productie ofzo
We are shaping the future
Dat vroeg ik mij gisteren ook af, had 'm goed kunnen gebruiken! Komt IE10 ook naar Windows 7 toevallig?mwolting schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:21:
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
nieuws: Microsoft brengt half november preview van IE10 naar Windows 7Priet schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:46:
[...]
Dat vroeg ik mij gisteren ook af, had 'm goed kunnen gebruiken! Komt IE10 ook naar Windows 7 toevallig?
Ik zag al de berichten over f.lux, eens kijken wat dat doetVerwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:50:
Om de een of andere reden vind ik de nieuwe layout een pak beter hier thuis. Ik heb Flux geïnstalleerd en het wit komt dan iets minder hard aan. Heb net ook even naar het filmpje gekeken van het nieuwe Tweakers en eigenlijk ben ik best onder de indruk.
SupertoolTheNephilim schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:33:
[...]
Ik zag al de berichten over f.lux, eens kijken wat dat doet
Gebruik hem al heel erg lang, en is echt een verbetering voor de vermoeidheid van de ogen.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ey, die was gisteren nog stuk.Gertjan. schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:13:
Wow, mijn custom stylesheet werkt nu ook op het forum
Ik heb voornamelijk het top-menu ingekort qua hoogte. En op de FP wat witruimte weggehaald.
Alleen zo jammer dat hij niet werkt in combinatie met een gecalibreerde monitor. Dat zit elkaar in de wegHoogie2004 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:09:
[...]
Supertool
Gebruik hem al heel erg lang, en is echt een verbetering voor de vermoeidheid van de ogen.
Inderdaad, deze wordt al wel een beetje grootMartindo schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:22:
Heel rustig aan drijven naar de derde iteratie van de Coffee Corner
Even de witte bg veranderen.
Via Mijn Voorkeuren.Martindo schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:28:
Waar kan ik me Custom CSS nou toepassen![]()
Even de witte bg veranderen.
Je moet wel even in de Karmastore die optie 'kopen' met karma-punten voordat je hem kan aanzetten.

[ Voor 32% gewijzigd door Struikrover op 19-10-2012 11:33 ]
Ik ben blij met mijn kleine aanpassingHoogie2004 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:15:
[...]
Ey, die was gisteren nog stuk
Ik heb voornamelijk het top-menu ingekort qua hoogte. En op de FP wat witruimte weggehaald.
Daar wil ik ook ongeveer terug naartoe, behalve ook nog de tracker in het forum erbij.Struikrover schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:32:
Ik heb nu een superbreed forum met zwarte achtergrond. En de frontpage is ook weer deels donker hier
[afbeelding][afbeelding]
Euh, nee, ze hebben nog steeds MDI: Je kunt wel binnen excel de documenten naast elkaar zetten (en met een rechtermuisklik op de MDI-windows ze verticaal tilen). Er worden alleen twee items getoond op de taakbalk, da's wat anders. Dat kan je overigens wel uitzetten, maar of het daar duidelijker va wordt...kenneth schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:10:
Dat quasi-SDI van Excel blijft echt om te huilen. Twee documenten open: twee documenten op de taakbalk maar je kan ze met geen mogelijkheid naast elkaar op het scherm zetten. Moet je eerst Excel twee keer opstarten
Goed dat ze van dat verachtelijke MDI afstappen maar ze zijn er nog niet helemaal ...
[ Voor 18% gewijzigd door ValHallASW op 19-10-2012 12:02 ]
Zou je die css willen delen?Struikrover schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:32:
Ik heb nu een superbreed forum met zwarte achtergrond. En de frontpage is ook weer deels donker hier
[afbeelding][afbeelding]
En waar stel ik dat in godsnaam in? Ik heb het wel gekocht in de karmastore.
https://secure.tweakers.net/my.tnet/preferencessig69 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:07:
[...]
Zou je die css willen delen?
En waar stel ik dat in godsnaam in? Ik heb het wel gekocjt in de karmastore.
Bij Custom stylesheet vinkje aanvinken.
Thanks!Barryvdh schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:08:
[...]
https://secure.tweakers.net/my.tnet/preferences
Bij Custom stylesheet vinkje aanvinken.
Die wil ik wel delen. Er mankeert nog wel iets aan:sig69 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:07:
[...]
Zou je die css willen delen?
En waar stel ik dat in godsnaam in? Ik heb het wel gekocht in de karmastore.
De suggesties zoals producten rechts van het forum passen niet echt goed, die heb ik bovenaan gezet maar sommige suggesties borken de layout dus nog.
Ook gebruik ik een alternatieve manier om de CSS te stylen: een plugin voor de browser.
Styling voor de frontpage:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| #bottom div.hr { background-color: #313232; } #contentArea { background-color: #f5f5f5; padding-left: 30px; } #layout { background-color: #313232; } #menu, #search, #contentArea, #ticker p, #about { width: 1020px; } #menubar { width: 100%; } |
Styling voor alle subdomains:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
| #bottom div.hr { background-color: #313232 ; } #layout { background-color: #313232 ; } #menu, #search, #ticker p, #about { margin: 0 auto; max-width: 1000px; min-width: 800px; } #menubar { width: 100%; } #messages, .topic_actions { margin: 0 auto; overflow: hidden; width: 100%; } #rbEntitylist { display: none; } #sidebar { float: none; width: auto; } #tweakbase_relations { float: none; width: auto; } .pagecounter { margin: 10px 0 10px; } .trackerPopup { display: none; } code { padding: 0 ; width: 100% ; } div#contentArea { background-color: #fafafa; padding-left: 20px; padding-right: 20px; width: 75%; } div.info, div.message, div.faq, form.form1, form.form2, #folders, #myprofilecontainer, table.info { background-color: #00EEEE; background-image: -moz-linear-gradient(center top , #111111 0px, #EDEEEE 60px) ; border: 1px solid #DDDEDE; border-radius: 1px 1px 1px 1px; box-shadow: 0 0 0 1px rgba(255, 255, 255, 0.33) inset; } div.message div.ownpost { background-color: #ff0000 ; } div.message div.post div.messagecontent { font-size: 12px ; margin-left: 126px; margin-right: 50px; width: auto; } div.message, div.faq { line-height: 20px ; margin-bottom: 1px ; } div.messagecontent blockquote div.message-quote-div { border: 1px solid #DDDEDE ; border-radius: 1px 1px 1px 1px; margin: 2px 0; padding: 10px; } form dl dd textarea { width: 75%; } table[class*=highlight] { } |
EDIT: Lijkt erop dat meuktracker nu uit FP is
EDIT2: Oh nee toch niet. De downloads zijn gegroepeerd.
[ Voor 44% gewijzigd door Rutix op 19-10-2012 12:15 ]
Nothing to see here!
Thanks, heb je CSS ook gebruikt
Klopt, die automatische fullpage refresh is wegSh4wn schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:14:
Ligt het trouwens aan mij, of refreshed de FP ook niet meer automatisch?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Dat is zeker jammerCloud schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:23:
[...]
Klopt, die automatische fullpage refresh is wegZie crisp in "[FEAT] Geen automatische refresh".
Nothing to see here!
Ah kijk, dat is jammer. Hopen dat het binnenkort dynamisch gaat.Cloud schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:23:
[...]
Klopt, die automatische fullpage refresh is wegZie crisp in "[FEAT] Geen automatische refresh".
Dat bedoel ik met quasi. En als je twee documenten open hebt staan en met het rode kruisje Excel sluit, sluit hij niet Excel maar alleen het actieve document. Terwijl met een echte MdiContainer alle children ook gesloten zouden worden.ValHallASW schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:00:
[...]
Euh, nee, ze hebben nog steeds MDI: Je kunt wel binnen excel de documenten naast elkaar zetten (en met een rechtermuisklik op de MDI-windows ze verticaal tilen). Er worden alleen twee items getoond op de taakbalk, da's wat anders. Dat kan je overigens wel uitzetten, maar of het daar duidelijker va wordt...
Word werkt tegenwoordig wel helemaal(?) als SDI. Alleen dat Excel blijft het slechtste van twee werelden ...
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Als je die naar 60% doet, dan past de tracker er mooi langs.Struikrover schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:12:
[...]
Styling voor alle subdomains:
Cascading Stylesheet:
1 2 3 4 5 6 7 8 [...] div#contentArea { background-color: #fafafa; padding-left: 20px; padding-right: 20px; width: 75%; } [...]
Rare vogel in spe
Hmja. Je kunt dat gedrag wel uitzetten (hetzelfde 'toon meerdere documenten op de taakbalk'-vinkje), zodat het in ieder geval als een echte MDI-toepassing werkt. Maargoed, SDI > MDI! Nouja, behalve bij browsers dan (hoewel browsers natuurlijk ook quasi-MDI zijn: je kunt een document naar een los scherm uitbreken).kenneth schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:06:
[...]
Dat bedoel ik met quasi. En als je twee documenten open hebt staan en met het rode kruisje Excel sluit, sluit hij niet Excel maar alleen het actieve document. Terwijl met een echte MdiContainer alle children ook gesloten zouden worden.
Dat is toch totaal niet werkbaar... Of lees je echt continue van links naar rechts?Struikrover schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:32:
[afbeelding][afbeelding]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik zou aldoor de regels kwijtraken in grote lappen tekst.
Die is wel heel tof. Zou je die willen delen?Caelorum schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:33:
[...]
Ik ben blij met mijn kleine aanpassing
[afbeelding]
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Mijn kapper is gewoon binnenwandelen en wachten, daardoor ben ik dus al 4 weken naar de kapper aan het gaan, iedere keer stervensdrukTheNephilim schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:26:
Damn, ik moet nog met m'n fiets naar de fietsenmaker vandaag. Eigenlijk ook naar de kapper, maar die zat al vol vanmiddag
Alsnog mijn felicitaties!.oisyn schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:07:
Nog 10 punten!!! (maar door deze post waarschijnljik weer wat minder)
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Toevallig die oranje waar je voor 15 euro terecht kunt? Heb over het algemeen ook de pech dat ik moet zitten wachten (ooit 90 minuten gezeten, als ik dat wil ga ik wel naar de EftelingGeertJam schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:32:
[...]
Mijn kapper is gewoon binnenwandelen en wachten, daardoor ben ik dus al 4 weken naar de kapper aan het gaan, iedere keer stervensdruk
Maar goed, soms ben ik weer direct aan de beurt.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Neuj, daar begin ik niet aan. Gewoon afspraak maken, dat gezeur bij een overvolle wachtkamer of iets dergelijk ben ik wel zo zat. Vroeger als klein jongetje teveel tijd verspilt bij de kapperGeertJam schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:32:
[...]
Mijn kapper is gewoon binnenwandelen en wachten, daardoor ben ik dus al 4 weken naar de kapper aan het gaan, iedere keer stervensdruk
Probeert het eens uitBtM909 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:31:
[...]
Dat is toch totaal niet werkbaar... Of lees je echt continue van links naar rechts?
Bovendien kan ik de codeblokken nu beter zien
xPhantom schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:47:
[...]
Die is wel heel tof. Zou je die willen delen?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| .highlights tbody tr td { padding-top: 3px; padding-bottom: 3px; } #contentArea {padding-top: 0px; padding-bottom: 80px;} #fpaItems { margin-bottom: 0px; } #fpaItems .fpaItem { height: 150px; width: 150px; } #fpaItems .fpaItem div.imageContainer { width: 150px; height: 75px; } #fpaItems .fpaItem div.imageContainer img { width: 150px; height: 75px;} #fpaItems .fpaItem div.textContainer { padding-bottom: 0px; overflow: hidden; } #fpaItems .fpaItem div.textContainer:hover { padding-bottom: 0px; overflow: visible; } #fp_tabs_container { margin-bottom: 5px; } #trackerContent .trackeritem li { padding-bottom: 2px; padding-top: 2px; } .secondColumn { margin-top: -150px; } div.trackerPopup { margin-top: 22px; } #mainSearch { margin-left: 0px; margin-right: 0px; } #mainSearch.keywordSearch { width: 277px; margin-left: 12px; } #mainSearch.keywordSearch input.text { width: 220px; } #searchbar { height: 20px; background: #ffffff; } #search { float: left; width: 304px; } #true { display: none; } .mainSearchSuggest { z-index: 1000; } #header { margin-top: 5px; height: 32px; } .topBanner { /* DELETED */ } #top { border: 0px; } #bottom, #about { height: auto; } #about p { float: left; margin-top: 6px; margin-left: 12px;} #about p:first-child { margin-top: 6px; margin-left: 0px; } .secondColumn .fpItem { margin-top: 6px; margin-bottom: 6px; } #pricewatch { margin-top: 0px; } .pageTabs ul { margin-left: -5px; } .pageTabs li { margin-right: 5px; } .fpItem h2 { margin-bottom: 5px; } .fpItem table.highlights { margin-bottom: 8px; } div.forumList table.listing { margin-bottom: 6px; } table.listing td, table.listing th { padding-top: 4px; padding-bottom: 4px; } #messages .message { margin-bottom: 6px; } div.message div.messageheader, div.message div.post { padding-top: 6px; padding-bottom: 6px; } |
[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 19-10-2012 14:54 ]
Die oranje? que? Ga meestal bij die tegenover de Markzicht (bij de AH daar), zit geloof ik alleen in Uden.Gertjan. schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:37:
[...]
Toevallig die oranje waar je voor 15 euro terecht kunt? Heb over het algemeen ook de pech dat ik moet zitten wachten (ooit 90 minuten gezeten, als ik dat wil ga ik wel naar de Efteling). Maar vind het na 30 minuten ook zo zonde van de tijd om op te stappen. Toen besefte ik me pas dat de mensen die er zaten van een nieuw kleurtje moesten worden voorzien... Bij de meeste was dat zonde van het geld
Daarbij kost het me ook 2x een kwartier fietsen om langs te gaan, dan is het ook zonde om onverrichte zaken terug te keren...
Maar goed, soms ben ik weer direct aan de beurt.
das brainwash, die hebben wij ook...GeertJam schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:47:
[...]
Die oranje? que? Ga meestal bij die tegenover de Markzicht (bij de AH daar), zit geloof ik alleen in Uden
prima knippen voor 15 euro, alleen ff mazzel hebben met de wachttijd inderdaad....
Het klonk namelijk als Brainwash. Daar kun je soms ook een uur zitten voordat je aan de beurt bentGeertJam schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:47:
[...]
Die oranje? que? Ga meestal bij die tegenover de Markzicht (bij de AH daar), zit geloof ik alleen in Uden
Ah nee, die zit hier niet AFAIK. Ga meestal naar deze uit gemak, ze weten hoe ik het wil, dus gaan zitten en wachten maar. 1 keer Turkse kapper geprobeerd, nooit meer!.Gertjan. schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:48:
[...]
Het klonk namelijk als Brainwash. Daar kun je soms ook een uur zitten voordat je aan de beurt bent
Scheren ze je daar zeker alsof je een rol doner bent?GeertJam schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:50:
[...]
Ah nee, die zit hier niet AFAIK. Ga meestal naar deze uit gemak, ze weten hoe ik het wil, dus gaan zitten en wachten maar. 1 keer Turkse kapper geprobeerd, nooit meer!
Deze had blijkbaar nog een wachtkamer achter in de zaak, waar normaal alleen de werknemers komen. Dus stap je binnen, niemand zit te wachten dus je verwacht zo aan de beurt te zijn. Zit er achter nog 20 man met ieder 4 kinders...Gertjan. schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:51:
[...]
Scheren ze je daar zeker alsof je een rol doner bent?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Gelukkig zie je hierna wel scherper!wsitedesign schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:58:
Pff, c# les... Nog 32 minuten en dan weekend!
Blijkbaar was het wiel nog niet rond genoeg...
Hahaha prachtig!D-Raven schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:00:
Externe partij lukt met maar niet om een fatsoenlijke base64 encoded md5 hash deze kant op de sturen. Blijkt dat ze zelf de base64 encoding hebben geimplementeerd....
Maar waarom MD5 nog encoden met Base64? MD5 kun je toch op elke manier versturen? XD
// TODO wat als ...CodeCaster schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:58:
Aargh! Ontbrekende "specificaties". "Functie X moet ook parameter Y aankunnen", met tig side-effects. Ik heb vandaag meer "// TODO: Wat als ..." getikt dan code. Maandag maar weer overleggen.
Uh.
1
2
3
4
5
| class WatAls {
public void testWatAlsDitZoIs() {
assert(jouwStatement());
}
} |
Dan heb je meteen een antwoord, heb je zaken waarover je kan uitleggen, en kan je achteraf de test gaan groen maken
Wat-als in commentaar = pointless tbh...
Nu doe je de fatale aanname dat ik in testbare code aan het werk ben.cpf_ schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:01:
Wat-als in commentaar = pointless tbh...
Dat kwam ik een tijd geleden ook tegen in een commercieel product met betrekking tot CalDAV. Die kerel ging padden tot een veelvoud van drie karakters.D-Raven schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:00:
Externe partij lukt met maar niet om een fatsoenlijke base64 encoded md5 hash deze kant op de sturen. Blijkt dat ze zelf de base64 encoding hebben geimplementeerd....
[ Voor 65% gewijzigd door CodeCaster op 19-10-2012 15:10 ]
// TODO: testbaar makenCodeCaster schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:03:
[...]
Nu doe je de fatale aanname dat ik in testbare code aan het werk ben.
Momenteel word het gePOST via http. Maargoed, dit is volgens (hun: notabene) spec. Als ze t zo willen, kunnen ze t zo krijgen. Ze geloofde alleen niet dat hun base64 string niet goed wasTheNephilim schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:01:
[...]
Hahaha prachtig!
Maar waarom MD5 nog encoden met Base64? MD5 kun je toch op elke manier versturen? XD
Ik vraag me af en toe af hoe zulke developers uberhaupt afstuderen.... ik bedoel... welke gedachten kronkel moet je wel niet hebben om zelf base64 encoding te gaan programmeren...
Maar wat blijkt nu, ik had een substantiele fout gemaakt (wat tellertjes die niet werden gereset tussen iteraties). Dus ik dat fixen, convergeert het algo nog amper en werkt hij bij lange na niet zo goed als voorheen. De bug is dus nu een feature
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 19-10-2012 15:08 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Haha nice. Kan me herinneren dat je het hier eerder over gehad hebt. Hoe deel je het in? op basis van volgorde van benodigdheid? En is het iets wat "leert" als in, je start de app een paar keer op en hij leert vanzelf in welke volgorde de app resources inleest en zichzelf daarop aanpast?.oisyn schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:07:
Lol. Ik ben bezig met een algoritme dat de volgorde van resources op de game disc zo efficient mogelijk probeert in te delen. Het werkt op zich aardig, maar het convergeert naar een lokaal mininum. Dit heb ik opgelost door, als dat gebeurt, de boel gewoon wat door elkaar te husselen en daarna weer verder te gaan.
Maar wat blijkt nu, ik had een substantiele fout gemaakt (wat tellertjes die niet werden gereset tussen iteraties). Dus ik dat fixen, convergeert het algo nog amper en werkt hij bij lange na niet zo goed als voorheen. De bug is dus nu een feature
Pfft, dat is veel te veel informatie in de todo.
//TODO: Fix
That's better
Wie weet waar ik t over heb?
Als je die bedoelt voor Web Api, die zoek ik ookD-Raven schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:15:
Hmm ok een tijdje geleden zag ik ergens een link naar een project welke automagisch documentatie en test pagina's voor een webservice api kon genereren. Ik meen dat dat hier was. Ik kan alleen de naam van dat project (of de bookmark die ik volgens mij gemaakt had) niet meer vinden..
http://www.amazon.com/Wor...el-Feathers/dp/0131177052 ?CodeCaster schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:03:
[...]
Nu doe je de fatale aanname dat ik in testbare code aan het werk ben.
[...]
[...]
Dat kwam ik een tijd geleden ook tegen in een commercieel product met betrekking tot CalDAV. Die kerel ging padden tot een veelvoud van drie karakters.Zeker alleen getest met een string die in Base64 een veelvoud van twaalf karakters tot resultaat had...
*edit
Versta me natuurlijk niet verkeerd, de meeste mensen werken in projecten waar geen geteste (legacy) code aan vast hangt.
Het is een heuse boel om het op te kuisen.
Maar dat moet dan wel gebeuren, en niet aangeslingerd worden tot het een onmogelijke zaak is geworden (als dat al niet het geval is)...
[ Voor 21% gewijzigd door cpf_ op 19-10-2012 15:20 ]
We hebben een resource access log van een full playthrough van de game. Daaruit destilleer ik welke resources vaak tegelijk met elkaar gequeried worden (die wil je dus het liefst achter elkaar hebben staan). Vervolgens bepaal ik een volgorde, en dan doe ik een soort van (hele grove) simulatiestap mbv de log om te kijken hoeveel disc seeks er nodig zouden zijn met die volgorde en de situatie van de log.D-Raven schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:09:
[...]
Haha nice. Kan me herinneren dat je het hier eerder over gehad hebt. Hoe deel je het in? op basis van volgorde van benodigdheid? En is het iets wat "leert" als in, je start de app een paar keer op en hij leert vanzelf in welke volgorde de app resources inleest en zichzelf daarop aanpast?
De originele disc had 140.000 seeks volgens m'n simulatie. Na een kwartier runnen van mijn algoritme (unoptimized enzo) zijn er nog 27.000 over. Daarna wordt het wat geneuzel in de marge (record staat op dit moment op 26208, maar het is dan nog eens in de paar minuten dat ie een volgorde vindt die daadwerkelijk beter is dan de rest).
Nou alleen nog even kijken of deze volgorde in de praktijk ook echt goed uitpakt
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 19-10-2012 15:18 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Mjah ik kan me herinneren dat ze ook web api ondersteunden...Hoogie2004 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:16:
[...]
Als je die bedoelt voor Web Api, die zoek ik ook
Irritant, ik zie de UI nog voor me, maar ik kan maar niet op de naam komen.
Dus om jou te zieken moeten we voortaan de games achterstevoren spelen.oisyn schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:16:
[...]
We hebben een resource access log van een full playthrough van de game. Daaruit destilleer ik welke resources vaak tegelijk met elkaar gequeried worden (die wil je dus het liefst achter elkaar hebben staan). Vervolgens bepaal ik een volgorde, en dan doe ik een soort van (hele grove) simulatiestap mbv de log om te kijken hoeveel disc seeks er nodig zouden zijn met die volgorde en de situatie van de log.
De originele disc had 140.000 seeks. Na een kwartier runnen van mijn algoritme (unoptimized enzo) zijn er nog 27.000 over. Daarna is het wat geneuzel in de marge (record staat op dit moment op 26208).
Nou alleen nog even kijken of deze volgorde in de praktijk ook echt goed uitpakt
Zie de bug al voor me "Gebruikers klagen over extreme traagheid als ze het spel van achter naar voor proberen te spelen"
Swagger.Deathraven schreef op vrijdag 19 oktober 15:15
Hmm ok een tijdje geleden zag ik ergens een link naar een project welke automagisch documentatie en test pagina's voor een webservice api kon genereren. Ik meen dat dat hier was. Ik kan alleen de naam van dat project (of de bookmark die ik volgens mij gemaakt had) niet meer vinden..
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
We krijgen die logs van QA testers, niet van live gameplay.Gertjan. schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:18:
[...]
Dus om jou te zieken moeten we voortaan de games achterstevoren spelen
Zie de bug al voor me "Gebruikers klagen over extreme traagheid als ze het spel van achter naar voor proberen te spelen"
Was het maar legacy. Ik wil er niet te veel op ingaan, maar de coupling is enorm hoog. Een heleboel reflection-magie die heel veel aannames doet en zo.
Het punt is dat ik een uitbreiding moet maken, waarbij over uitzonderingen in de business-logica gewoon totaal niet is gesproken, waarvan ik dus tijdens het implementeren telkens nieuwe tegenkom. Dus in de TODO's staan nu bijvoorbeeld opmerkingen zoals "Kan dit wel voorkomen?", waarbij dat volgens de datastructuur wel kan, maar wellicht niet volgens de logica waarmee die structuur gevuld wordt.
[ Voor 51% gewijzigd door CodeCaster op 19-10-2012 15:26 ]
Kan ik jou ook in een handige mobile app verpakken?
Ik wens je alvast veel succes. Ansich moet er wel iets aan gedaan worden zou ik dan zeggen, en dat boek kan erbij helpen.CodeCaster schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:20:
[...]
Was het maar legacy. Ik wil er niet te veel op ingaan, maar de coupling is enorm hoog. Een heleboel reflection-magie die heel veel aannames doet en zo.
Legacy in het boek is dan ook maar een concept van code die untested en (volgens standaarden) fout is. De leeftijd van de code maakt niet zo boeiend veel uit ^.^
Haha grappig dat zoiets zo werk!.oisyn schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:16:
[...]
We hebben een resource access log van een full playthrough van de game. Daaruit destilleer ik welke resources vaak tegelijk met elkaar gequeried worden (die wil je dus het liefst achter elkaar hebben staan). Vervolgens bepaal ik een volgorde, en dan doe ik een soort van (hele grove) simulatiestap mbv de log om te kijken hoeveel disc seeks er nodig zouden zijn met die volgorde en de situatie van de log.
De originele disc had 140.000 seeks volgens m'n simulatie. Na een kwartier runnen van mijn algoritme (unoptimized enzo) zijn er nog 27.000 over. Daarna wordt het wat geneuzel in de marge (record staat op dit moment op 26208, maar het is dan nog eens in de paar minuten dat ie een volgorde vindt die daadwerkelijk beter is dan de rest).
De totale seektijd lijkt me relevanter, klopt dat?totaal aantal seeks is eigenlijk ook geen goede metric.
En hou je voor het positioneren van de data bijvoorbeeld ook rekening met de afstand tussen de tracks en de hoeveelheid data per track? Een seek naar een track of twee verderop lijkt me sneller dan een naar de andere kant van de disk.
Dank.cpf_ schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:22:
Ik wens je alvast veel succes. Ansich moet er wel iets aan gedaan worden zou ik dan zeggen, en dat boek kan erbij helpen.
De pest is een beetje dat ik van heel veel dingen (bijvoorbeeld unittesten en mocken in dit geval) best wel wát weet, maar gewoon te weinig ervaring heb om het goed toe te passen. Wat dat betreft zit ik echt te springen om een aantal collega's met meer ervaring dan ik, maar dat komt binnenkort wel goed.Legacy in het boek is dan ook maar een concept van code die untested en (volgens standaarden) fout is. De leeftijd van de code maakt niet zo boeiend veel uit ^.^
Ik verslind al honderden (web)pagina's per maand over diverse aspecten, programmeer in m'n vrije tijd ook genoeg (en ja, ook met dingen waar ik geen ervaring mee heb), maar juist het goed toepassen leer je zelden uit een boek of uit blogs. Of is dat in dit geval anders?
[ Voor 68% gewijzigd door CodeCaster op 19-10-2012 15:53 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.