Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 191 ... 267 Laatste
Acties:
  • 998.067 views

Verwijderd

Huzzah, instellingen doen het nu

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:43

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lol, encoding fail
Met behulp van de notificaties kun je automatisch geᅵnformeerd worden over updates op Tweakers
Prutsers :+

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 18-10-2012 12:09 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:05

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik ga echt zsm wat custom css maken. Teveel wit. Te lelijke kleuren.
Wordt dan een black versie met responsive items

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hm, blijkbaar is mn scherm niet breed genoeg om de tracker te fixeren. Jammer, ik heb links en rechts toch echt meer dan teveel wit waar nog een tracker in past :(

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Mmm, met de nieuwe layout moet ik op mijn tablet eerst een stukje uitzoomen... De oude layout paste volgens mij goed op de Galaxy Tab 10.1, maar nu moet ik dus eerst een stukje uitzoomen...

Tjonge jonge, de nieuwe layout zadelt me dus op met een FirstWorldProblem :+

Ik zal zo maar eens aan de slag gaan met mijn werk :X Niet echt bevorderlijk om met een opdrachtgever lekker een avondje door te trekken om de release van een pakket te vieren :P Zeker als daarbij de wijn rijkelijk vloeit :9

HTTP Error 504 (Gateway Timeout): The gateway or proxy server timed out while waiting for a response from an upstream server.
:? Tweakers wat doe je.... :'( (en die melding verscheen binnen een seconde...)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 13:44

Spockz

Live and Let Live

De "Er zijn X nieuwe berichten" melding op het forum is ook stuk. :( Nu doet ie het weer. :P

En ik vind het jammer dat je niet meer direct vanuit de PW naar je wenslijst kan maar dat je éérst naar je profiel moet en dan naar wenslijst. Ook kan je niet direct een product vanuit het zoeken toevoegen aan een wenslijst maar moet je eerst naar de productpagina.

[ Voor 70% gewijzigd door Spockz op 18-10-2012 12:56 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-11 12:15

Haan

dotnetter

Welkom terug allemaal :W

Zijn de kleurtjes (van verschiillende hoofdgroepen) hier nou ook al verdwenen? :( Nu heb ik een kleurloze VS2012 én kleurloze GoT

[ Voor 73% gewijzigd door Haan op 18-10-2012 12:57 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Barryvdh schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:33:
Wel jammer dat de navigatiebalk niet fixed bovenin blijft staan, anders had je sneller updates gezien.
Fixed:

code:
1
2
3
4
5
#top {
position: fixed;
width: 100%;
z-index: 1000;
}

:Y)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Hebben ze net een paar weken die discovery reclames, zijn ze al weer outdated.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:54

alienfruit

the alien you never expected

secure.tweakers.net werkt niet :)
Error 109 (net::ERR_ADDRESS_UNREACHABLE): Unable to reach the server. :|

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:52
Inderdaad.

Er zijn zo wel nog dingetjes waar ik mij aan ga ergeren denk ik :p

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:58
alienfruit schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:13:
secure.tweakers.net werkt niet :)
Error 109 (net::ERR_ADDRESS_UNREACHABLE): Unable to reach the server. :|
Dit krijg ik op bijna iedere pagina op de frontpage. Ik kijk morgen of overmorgen wel of er nog nieuws is.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Mooi, erg mooi!

Is er ook ergens een bedanktopic? Ik zie alleen maar help-dit-werkt-kudt-topics :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
PrisonerOfPain schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:13:
Hebben ze net een paar weken die discovery reclames, zijn ze al weer outdated.
AFAIK gebruik(t)en die de tweakers 7 template al.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-11 19:32

Hoogie2004

Whohooooo

OkkE schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:56:
[...]

Fixed:

code:
1
2
3
4
5
#top {
position: fixed;
z-index: 1000;
}

:Y)
De header is echt veel te hoog om dit te doen.... Hij beslaat hier op mijn laptop flink wat ruimte :(

My iRacing profile | Strava

• azerty
Hmm,

Notice: Closing existing socket in /mnt/web/tweakers-7/inc/class/stomp/StompConnection.php on line 222

Notice: Closing existing socket in /mnt/web/tweakers-7/inc/class/stomp/StompConnection.php on line 222

Ook niet slecht xD

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-11 16:07
Waarom loopt de zwarte balk niet helemaal door? Je kan de tracker loskoppelen en dan lijnt ie met 1 kant uit maar dan heb je nog een enorm wit gat aan de ander kant. Zou wel nice zijn als de tracker meescrolt en dat je zelf blokken links en rechts kan plaatsen.

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
Heey, waar is Henk gebleven?? -O-

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Uhm, die bestaat al zo lang niet meer...

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
.oisyn schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:36:
Uhm, die bestaat al zo lang niet meer...
op tweakers 6 stond ie nog op de forum index, al dan niet licht grijs.

• OkkE

OkkE

Hoogie2004 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:29:
[...]

De header is echt veel te hoog om dit te doen.... Hij beslaat hier op mijn laptop flink wat ruimte :(
Wat een geklaag allemaal (vooral in reacties op de frontpage) over de witruimtes. Echte Tweakers zitten toch met minimaal een 1080p resolutie? :+

Ik vind meer witruimte juist positief. Hoewel misschien een oplossing als Gmail (hoeveelheid witruimte instelbaar) voor veel mensen wel een uitkomst was geweest. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• phex
Omdat in de oude tweakers je eigenlijk constant wel door kon klikken via de zijbalk. Nu staat er niks...

Tweakers gaf mij altijd het gevoel dat het een community site was met veel content. Nu lijkt het op een standaard wordpress blog...

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-11 16:27
Hoogie2004 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:29:
[...]

Je moet ook niet de header fixed maken, alleen de menubalk. Werkt bij mij prima nu :P

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-11 16:49
Is er al een custom css of chrome plugin voor de oude layout? :P

• P-Storm
  • Laatst online: 19-11 16:57
Pff, ben al een uur aan het zoeken wat het snelste methode is voor een snelle methode om een object te zoeken in een collectie in plaats van erover heen te itereren.

Momenteel gebruik ik een HashSet (java), maar zoals ik het nu doe en niet anders gevonden krijg is erover itereren en dan is het O(n), en krijg voor geen een mogelijk O(1). Enigste wat de collectie hoeft te doen is dat elke item uniek is, en dat er op een vaste field gezocht moet worden.

Misschien zie ik gewoon iets flink over het hoofd, maar kan aan mij liggen.
* P-Storm laat het even rusten, misschien zie ik het morgen wel.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-11 19:32

Hoogie2004

Whohooooo

Hoge header fixed :+
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#menubar{
    top: 0px !important;
}

#searchbar{
    margin-top: 0px !important;
    height: 40px !important;
}

#search {
    padding-top: 5px !important;
}

#edit: werkt niet op het forum, daar wordt die custom css niet toegepast ofzo...
Vind eigenlijk de nieuwe layout wel strak, alles lekker overzichtelijk en fris. Alleen die hoge header stoort me :)

[ Voor 34% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-10-2012 13:52 ]

My iRacing profile | Strava

• phex
De nieuwe site werkt overigens wel heel fijn op tablets en telefoon! props

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 20:50
P-Storm schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:45:
Pff, ben al een uur aan het zoeken wat het snelste methode is voor een snelle methode om een object te zoeken in een collectie in plaats van erover heen te itereren.

Momenteel gebruik ik een HashSet (java), maar zoals ik het nu doe en niet anders gevonden krijg is erover itereren en dan is het O(n), en krijg voor geen een mogelijk O(1). Enigste wat de collectie hoeft te doen is dat elke item uniek is, en dat er op een vaste field gezocht moet worden.

Een HashMap met het veld waar je op wilt zoeken als key?
.oisyn schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:31:
[...]
http://oisyn.nl/wolfjs
[...]

Doe ik ook. Afgezien van het muziekje is mijn versie gewoon HTML4.
Leuk projectje :) kan jij misschien naar leesmateriaal verwijzen wat de gebruikte methode(s) een beetje uitlegt?

[ Voor 18% gewijzigd door Zeebonk op 18-10-2012 13:57 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

code:
1
2
3
HashMap:
    get( Object key ) - returns the value associated with specified key in this hash map, or null if there is no value for this key
    put(K key, V value) - associates the specified value with the specified key in this map

Done!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Momenteel gebruik ik een HashSet (java), maar zoals ik het nu doe en niet anders gevonden krijg is erover itereren en dan is het O(n), en krijg voor geen een mogelijk O(1).
Hoe doe je het nu dan? Want een HashSet of HashMap is gewoon O(1) lookup.
Enigste wat de collectie hoeft te doen is dat elke item uniek is, en dat er op een vaste field gezocht moet worden.
Oh wacht, ik snap denk ik wat je bedoelt. Je hebt geen custom hash functie geïmplementeert die louter van dat ene field gebruik maakt? Ja, dan vindt je alleen objecten die exact overeenkomen ipv alleen die waarvan het field hetzelfde is.
Zeebonk schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:49:
Leuk projectje :) kan jij misschien naar leesmateriaal verwijzen wat de gebruikte methode(s) een beetje uitlegt?
Niet echt, dit heb ik gewoon uit mijn hoofd gedaan. Zoek maar op "wolfenstein raycasting" oid.

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 18-10-2012 14:16 ]

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 20:50
.oisyn schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:15:
Niet echt, dit heb ik gewoon uit mijn hoofd gedaan. Zoek maar op "wolfenstein raycasting" oid.
Had nog nooit van raycasting gehoord :)

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:15:
[...]

Hoe doe je het nu dan? Want een HashSet of HashMap is gewoon O(1) lookup.

[...]

Oh wacht, ik snap denk ik wat je bedoelt. Je hebt geen custom hash functie geïmplementeert die louter van dat ene field gebruik maakt? Ja, dan vindt je alleen objecten die exact overeenkomen ipv alleen die waarvan het field hetzelfde is.
Ach so, op die fiets.
Dan is het toch gewoon een kwestie van int hashCode() overriden in je class om een hash te maken alleen op de member die jij wilt?

edit: en as .oisyn said inderdaad Equals niet vergeten, zoals ik :+

[ Voor 5% gewijzigd door EddoH op 18-10-2012 14:36 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En niet vergeten Equals te overriden :)

Het is wel suf dat Java's HashSet (en HashMap) geen alternatieve hasher/comparator ondersteunen. Je wilt wellicht helemaal niet dat het default behaviour van je object wordt aangepast.

Het gebruik van een HashMap is dan sowieso wel handiger. Afgezien van de redundante opslag (de key staat zowel in de hashmap als in het object zelf als field) heb je bovenstaande aanpassing niet nodig, en bovendien kun je gewoon direct zoeken op een key (als dat van toepassing is) ipv een heel object te constucten.

[ Voor 86% gewijzigd door .oisyn op 18-10-2012 14:34 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Idd.
Mocht je dat wel willen kan je altijd nog de Map interface implementeren en een setComparator en setHasher methode toevoegen oid.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Lol een klant loopt hier tegen een sql error, omdat ze de maximale parameters in een querie overschreden hebben. ... ... ..

namelijk 2100 .... not sure if to lol or to cry :D :X :+

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
65 forums verborgen, toon index zonder forumfilter.
w00t! :D Wat een ruimte heb ik ineens op de indexpagina. In één woord vind ik dit geweldig!

Verwijderd

Ik vind de frontpage er heel leuk uitzien maar op het forum vind ik het er toch net iets té wit uit zien. Dat wordt wennen of een beetje met de custom css spelen.

• Barryvdh
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:12:
Ik vind de frontpage er heel leuk uitzien maar op het forum vind ik het er toch net iets té wit uit zien. Dat wordt wennen of een beetje met de custom css spelen.
Custom CSS werkt niet op het forum toch, of moet je dat ergens anders instellen?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EddoH schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:43:
Idd.
Mocht je dat wel willen kan je altijd nog de Map interface implementeren en een setComparator en setHasher methode toevoegen oid.
Maar dan ben je een hele eigen implementatie van een hashtable aan het maken 8)7

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
@FireSphere:
All natural and technological processes proceed in such a way that the availability of the remaining energy decreases.
Unsustainable? :*)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• azerty
Barryvdh schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:13:
[...]

Custom CSS werkt niet op het forum toch, of moet je dat ergens anders instellen?
Is vast wel te regelen met een extensie/plugin voor je browser (mijn eerste gedacht: greasemonkey scriptje dat een css injecteert)

Verwijderd

[...]

Klopt, niet aan gedacht.
wsitedesign schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:19:
[...]

Is vast wel te regelen met een extensie/plugin voor je browser (mijn eerste gedacht: greasemonkey scriptje dat een css injecteert)
Dat kan inderdaad maar dat is dan toch weer een pak minder handig. Ik open Tweakers op een resem aan devices en vind het handig als mijn custom layout direct veranderd wordt wanneer ik inlog, maar dit is dus helaas niet mogelijk op de manier die jij aanhaalt. Ik zou dan op elk device de nodige extensie moeten hebben en dat is niet echt haalbaar.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Brede topics:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
#messages {
    width: 980px;
}

.messagecontent {
    width: 826px;
}

.edit: nee da's niet genoeg, de tekst loopt dan nog niet door.
.edit2: zo klopt ie beter :)

Voor Chrome kan ik trouwens de extension Stylebot aanraden :)

[ Voor 81% gewijzigd door .oisyn op 18-10-2012 15:28 ]

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:20
Hier bezig met Tweakers71, een Safari extension voor Tweakers. Een paar kleine aanpassingen gaat ie krijgen. Zo wil ik het top-menu fixed in beeld houden als hij 'voorbij' een bepaald punt is gescrolled. Nu nog wat bugged though.

[ Voor 11% gewijzigd door ZpAz op 18-10-2012 15:24 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Verwijderd

[...]

Dat wordt volgende week trouwens gefixt. Hooray!
JoostBaksteen in "Geen customCSS op het forum"

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 15:25 ]

• OkkE

OkkE

Die feature is (o.a.) via de Karmastore te koop, correct? Misschien moet ik dat dan toch eens doen. :)

• Sh4wn
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:12:
Ik vind de frontpage en artikelen van de normale site juist veel te wit, vooral als je eenmaal wat meer naar beneden bent gescrolled.

Op het forum heb je tenminste nog die grijze blokken.

• Barryvdh
OkkE schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:27:
[...]

Die feature is (o.a.) via de Karmastore te koop, correct? Misschien moet ik dat dan toch eens doen. :)
Jup, is maar 500 punten voor een half jaar.

• OkkE

OkkE

Barryvdh schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:28:
[...]

Jup, is maar 500 punten voor een half jaar.
Koopje, inderdaad. :)

Verwijderd

OkkE schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:27:
[...]

Jazeker, ik kan het je alleen maar aanbevelen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Echt, die trend van het weergeven met relatieve tijden heb ik nooit begrepen. En ik baal ervan dat t.net dat nu ook doet. Wat kan mij het schelen dat een nieuwsartikel 3 uur geleden is geplaatst. Ik zie liever dat ie rond 12:40 is geplaatst.

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
.oisyn schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:22:
Brede topics:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
#messages {
    width: 980px;
}

.messagecontent {
    width: 826px;
}

.edit: nee da's niet genoeg, de tekst loopt dan nog niet door.
.edit2: zo klopt ie beter :)

Voor Chrome kan ik trouwens de extension Stylebot aanraden :)
Dat zijn pas mooie extensies. Kan ik ook goed gebruiken voor mijn websites. Om bijvoorbeeld ff te kijken hoe het lijkt met dit kleurtje of deze breedte. Bedankt :)

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 23:25
[code=css]
@-moz-document domain(gathering.tweakers.net) {
#contentArea {
margin-left: 19% !important;
padding-top: 60px !important;
width: 80% !important;
}
#message, #post, #messagecontent{
width: 100% !important;
}
div.message div.post div.messagecontent {
width: 85% !important;
}
#messages{
}
#menubar{
top: 0px !important;
}
#searchbar{
margin-top: 0px !important;
height: 40px !important;
}
#search {
padding-top: 5px !important;
}
#top{
position: fixed !important;
z-index: 1000 !important;
}
.popupContent {
padding-top: 70px !important;
}
.topic_actions{
}
#tweakbase_relations{
display: none !important;
}
}
[/code=css]

Dit zijn de instellingen die ik nu heb ingesteld. Waarom alles important is weet ik ook niet :P

Ps. Ik gebruik de tracker links (en een resolutie van 1920x1080) heb nog niet getest voor andere resoluties.

[ Voor 5% gewijzigd door Xato op 18-10-2012 15:51 ]

• Barryvdh
hylke94 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:39:
[...]
Dat zijn pas mooie extensies. Kan ik ook goed gebruiken voor mijn websites. Om bijvoorbeeld ff te kijken hoe het lijkt met dit kleurtje of deze breedte. Bedankt :)
Daarvoor kan je beter gewoon de Developer Tools gebruik (rechtermuisklik -> inspect element).

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Barryvdh schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:40:
[...]

Daarvoor kan je beter gewoon de Developer Tools gebruik (rechtermuisklik -> inspect element).
Heb ik ook wel. Dit was maar een voorbeeld. Ik kan nu ook google aanpassen. En ik kan de layout dan meteen opslaan.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Krijg beetje pijn in me hoofd van de nieuwe layout. Ook de grote witte balken aan de linker kanten vind ik wel erg groot :) en verspilling van ruimte imo.

[ Voor 10% gewijzigd door Rutix op 18-10-2012 15:51 ]

Nothing to see here!

Verwijderd

Rutix schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:51:
Krijg beetje pijn in me hoofd van de nieuwe layout. Ook de grote witte balken aan de linker kanten vind ik wel erg groot :) en verspilling van ruimte imo.
Inderdaad. Ik mis de fixed tracker eigenlijk wel. Dat was m.i. een mooie invulling van de witruimte aan de zijkanten.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:54

alienfruit

the alien you never expected

Waarom heeft de Nexus 7 niet "Trebuchet MS" voorgeïnstalleerd :|

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-11 20:57
Heb even de menu balk blij gemaakt, hij is nu niet meer zo klein:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
#menubar {
    margin: 0 auto;
    height: 32px;
    min-width: 980px;
    position: relative;
    top: 51px;
    background: url(../../g/if/v3/framework/framework_bg.png) repeat-x 0 -74px;
    background: -webkit-linear-gradient(#262828,#1C1E1E) 0 0;
    background: -moz-linear-gradient(#262828,#1C1E1E) 0 0;
    background: linear-gradient(#262828,#1C1E1E) 0 0;
    background-color: #212323;
    border-top: 1px solid #1C1E1E;
    border-bottom: 1px solid #1C1E1E;
    border-radius: 1px;
    -webkit-box-shadow: 0 0 0 1px rgba(255, 255, 255, .15),0 -10px 15px rgba(255, 180, 38, .12);
    box-shadow: 0 0 0 1px rgba(255, 255, 255, .15),0 -10px 
}

Veel beter :D.
( width: 90%; naar width: 100%; xD )

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-11 21:13
Ik denk dat het ook wel een kwestie van wennen is. Het is allemaal nog even zoeken. Waar ik me nu nog wel aan stoor is de frontpage, het nieuws staat allemaal onder elkaar (ja logisch, maar ik bedoel dat ook alles door elkaar staat: reviews, nieuws, downloads..).

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-11 20:57
Dat is inderdaad ook wennen ja, de downloads vind ik nog eigelijk het "ergste" dat die er door heen staan. Was zo gewend om dat mooie overzicht te hebben rechts onderin.

Al moet ik zeggen dat het nieuws kopje echt goed geworden is.

[ Voor 37% gewijzigd door lauwsa op 18-10-2012 16:02 ]

Verwijderd

Dat vond ik ook al zo vreemd. Die downloads mogen er wat mij betreft ook gewoon uit.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:17:
[...]

Maar dan ben je een hele eigen implementatie van een hashtable aan het maken 8)7
Ja! is toch veel leuker! ;)

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-11 21:13
Sowieso zou het denk ik fijn zijn als het icoontje ervoor iets duidelijker wordt. Op dit moment zijn het als je snel kijkt allemaal grijze bolletjes.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:20
En klaar alweer.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/KFwG/top_small.png
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/KGES/bijna_top_small.png
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/KFaY/halverwege_small.png

Voor de Safari users die het ook willen gebruiken: Tweakers71.safariextz

edit: De plaatjes-embed grootte is kleiner geworden?

edit: hmm, het breekt de tracker.

[ Voor 11% gewijzigd door ZpAz op 18-10-2012 16:33 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:53:
[...]

Inderdaad. Ik mis de fixed tracker eigenlijk wel. Dat was m.i. een mooie invulling van de witruimte aan de zijkanten.
Als je browser venster breed genoeg is dan verschijnt bij de tracker de optie "fixeer rechts". Als hij rechts staat verschijnt de optie "fixeer links".

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Creepy schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:23:
[...]

Als je browser venster breed genoeg is dan verschijnt bij de tracker de optie "fixeer rechts". Als hij rechts staat verschijnt de optie "fixeer links".
Ik zie de optie nergens staan. Ben wel op een pc aan het werk met een resolutie van 1280*1024. Ik zal straks thuis eens kijken.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:33
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:26:
[...]
Ik zie de optie nergens staan. Ben wel op een pc aan het werk met een resolutie van 1280*1024. Ik zal straks thuis eens kijken.
minimum breedte was iets van 1550px. Daaronder wordt die niet getoond.
Al klopt dat ook weer niet helemaal. Het is gewoon een kwestie van de pagina zoomen totdat je die optie ziet. Jammer genoeg zoomt de tekst ook zo leuk mee waardoor het op een klein scherm vrij snel onleesbaar wordt.

Zelfs voor mij op mijn 22" 1680x1050 scherm is het praktisch onleesbaar zonder bril. Iets waar ik met Tweakers V6 geen last van had :(
En met bril op naar al dit wit kijken is echt pijnlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 18-10-2012 16:30 ]

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Xato schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:39:
[...]

Dit zijn de instellingen die ik nu heb ingesteld. Waarom alles important is weet ik ook niet :P

Ps. Ik gebruik de tracker links (en een resolutie van 1920x1080) heb nog niet getest voor andere resoluties.
Yes dit werkt wel lekker, thanks!

[ Voor 52% gewijzigd door Sh4wn op 18-10-2012 16:34 ]

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Feest! 2000 commits! *O*

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9itLZ.jpg

In zeven jaar :X Gelukkig is het sinds twee jaar verplicht.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pff, wij zitten op 673.000 :P

.edit: da's niet helemaal eerlijk trouwens, dat zijn perforce changelists. Niet elke changelist wordt ook daadwerkelijk gecommit. Als ik even snel kijk, van de laatste 80 changelists zijn er 40 gecommit. Dus da's ongeveer 337.000 commits dan in totaal :P

[ Voor 84% gewijzigd door .oisyn op 18-10-2012 16:42 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

En nu als de wiedeweerga aan de CSS

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:25
.oisyn schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:38:
Echt, die trend van het weergeven met relatieve tijden heb ik nooit begrepen. En ik baal ervan dat t.net dat nu ook doet. Wat kan mij het schelen dat een nieuwsartikel 3 uur geleden is geplaatst. Ik zie liever dat ie rond 12:40 is geplaatst.
Ben ik blij dat ik niet de enige ben! Wat een gedoe.

• OkkE

OkkE

Ik ben er nog niet over uit.

In sommige gevallen vind ik relatieve tijden wel fijn, bijvoorbeeld dat iets "5 minuten geleden" was, of iets "gisteren". In andere gevallen vind ik het juist fijner om direct te zien dat iets om 12:00 was in plaats van dat zelf te moeten 'berekenen'.

Op de Tweakers frontpage hoeft het voor mij niet, maar stoor me er ook niet echt aan. :)

[ Voor 13% gewijzigd door OkkE op 18-10-2012 16:59 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar:
1. Waarom zou je het ooit moeten berekenen? Ik wil weten wanneer iets is geplaatst, niet hoe lang geleden.
2. De tijden voor een artikel functioneerde in mijn hoofd altijd een beetje als herkenningspunt, een beetje zoals een avatar bij een user. Soms check ik een artikel meerdere keren per dag (over het algemeen als ik participeer in een discussie). Waar hij in de lijst stond is een eerste indicatie, daarna kijk ik meestal naar tijd. Herkennen op tijd gaat een stuk sneller dan herkennen op titel in zo'n grote brei tekst. Maar dat kan dus nu niet meer, want die tijden veranderen steeds 8)7

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hmm, 5828 commits hier, nog even te gaan om .oisyn in te halen :P

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Nou net toevallig dat we ook een grens doorbroken hadden: r210000 volgens svn log -l 1 :)

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Balen dat het Tweakers logo nu ook op het forum naar de echte frontpage gaat ipv de forum index.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

LEDfan schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:48:
[...]

Ben ik blij dat ik niet de enige ben! Wat een gedoe.
Waar zie je die relatieve tijden dan?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

CodeCaster schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:13:
[...]

Op de frontpage bij nieuws.

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:25
CodeCaster schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:13:
[...]

Ik bedoelde niet alleen op de frontpage maar ook bij twitter en dergelijke. Het beste vind ik een tijd en dan een hoover met hoelang geleden. Of omgekeerd. (Dat doen ze ook bij twitter)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sh4wn schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:14:
[...]

Op de frontpage bij nieuws.
Mwah, echt alleen op de frontpage. In de tracker zie je wel tijden. Ik kom toch nooit op de frontpage. :+ Maar ik vind het ook wel een apart principe ja. Zeker als de resolutie exponentieel verlompt. "About 1 year ago", WTF? Is dat tien maanden, vijftien maanden, of twaalf maanden en drie dagen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 13:44

Spockz

Live and Let Live

Volgens mij wordt de custom stylesheet ook niet op het forum toegepast, is dat een bug of een feature?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Rutix
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:53:
[...]

Thuis valt het gelukkig mee omdat me browser daar maar niet fullscreen is en dan past tweakers er precies op :).

Nothing to see here!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 11:15
Wat leuk dat heel veel mensen niet echt tevreden zijn met het nieuwe design, terwijl ik er juist wél tevreden mee ben. Lekker simpel, ziet er goed uit. Een lagere content per inch vind ik zelf fijner. Het is alleen even wennen.

Vandaag bij informatica de sites van twee groepjes herschreven naar een valide XHTML 1.0 Transitional basis, uitgelegd hoe ze verder moeten werken en toen zelf een nieuwe database structuur opgezet. Ik de vakantie gelukkig wat meer tijd voor mijn eigen site die wat leuke php elementjes bevat (reactiesysteem met een verificatie-afbeelding, een paar applicaties). Me klasgenoten staan met 'Wow' gezicht te kijken als ik een scriptje schrijf voor het genereren van een PNG met een random string. :P

Ze hebben nog niet eens gezien hoe de rest van de code eruit ziet. Maar ja, als ze niet eens een normale HTML site kunnen maken, begrijp ik dat ook wel. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Martindo op 18-10-2012 18:36 ]

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:36
Ja, ik vind de nieuwe website ook retetof. Alleen mis ik wel wat breedte. Heb nu zelf ingesteld dat het forum op mijn desktop lekker breed is :)
Oh, en de achtergrond net een paar tinten minder wit gemaakt :D
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/n1HCMm5ldL5gQkmgWKnnufuG/medium.png

[ Voor 9% gewijzigd door Struikrover op 18-10-2012 18:42 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Spockz schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:40:
Volgens mij wordt de custom stylesheet ook niet op het forum toegepast, is dat een bug of een feature?
bug, volgende week verholpen. Zie ook Lieve Devvers

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Het is wel even wennen ja. Ik heb nu zelfs op m'n telefoon nog witruimte rechts op het forum.. De index past wel precies

Roomba E5 te koop

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Die is er nog wel :P ;)
D-Raven schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:05:
Lol een klant loopt hier tegen een sql error, omdat ze de maximale parameters in een querie overschreden hebben. ... ... ..

namelijk 2100 .... not sure if to lol or to cry :D :X :+
Ik voel een DailyWTF artikel aankomen :D

[ Voor 50% gewijzigd door BtM909 op 18-10-2012 19:27 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Om de een of andere reden vind ik de nieuwe layout een pak beter hier thuis. Ik heb Flux geïnstalleerd en het wit komt dan iets minder hard aan. Heb net ook even naar het filmpje gekeken van het nieuwe Tweakers en eigenlijk ben ik best onder de indruk.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-11 11:30
Het ziet er inderdaad allemaal wel heel erg netjes uit. Ik vind het alleen jammer dat ik eerst moet scrollen alvorens ik een duidelijk nieuwsoverzicht krijg.

RTFM!

• azerty
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:50:
Om de een of andere reden vind ik de nieuwe layout een pak beter hier thuis. Ik heb Flux geïnstalleerd en het wit komt dan iets minder hard aan. Heb net ook even naar het filmpje gekeken van het nieuwe Tweakers en eigenlijk ben ik best onder de indruk.
Ah, nog een Flux gebruiker :)

Staat hier al een jaartje of 2-3 geïnstalleerd, en mijn ogen hebben het zich nog niet beklaagd 8)

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

wsitedesign schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:59:
[...]

Ah, nog een Flux gebruiker :)

Staat hier al een jaartje of 2-3 geïnstalleerd, en mijn ogen hebben het zich nog niet beklaagd 8)
d:)b Heb hem er vandaag ook maar weer eens op gezet. Toen ik vroeger nog wel eens vroeg begon had ik het ooit geïnstalleerd na een tip van iemand op GoT. Sindsdien een hoop "plezier" gehad van het programma. Er was ook wel iedere dag iemand die zei: "goh, wat ziet jouw scherm er raar uit...". Maar als je ze dan uitlegde wat Flux deed waren ze eigenlijk allemaal wel nieuwsgierig en onder de indruk :)

Helaas bij mijn nieuwe install helemaal vergeten erop te zetten :'(

Maar goed, we hebben hem weer. Het is even wennen als je de eerste keer de nacht-modus ziet, maar na een paar minuten valt het niet meer op :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.Gertjan. schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:56:
[...]

d:)b Heb hem er vandaag ook maar weer eens op gezet. Toen ik vroeger nog wel eens vroeg begon had ik het ooit geïnstalleerd na een tip van iemand op GoT. Sindsdien een hoop "plezier" gehad van het programma. Er was ook wel iedere dag iemand die zei: "goh, wat ziet jouw scherm er raar uit...". Maar als je ze dan uitlegde wat Flux deed waren ze eigenlijk allemaal wel nieuwsgierig en onder de indruk :)

Helaas bij mijn nieuwe install helemaal vergeten erop te zetten :'(

Maar goed, we hebben hem weer. Het is even wennen als je de eerste keer de nacht-modus ziet, maar na een paar minuten valt het niet meer op :)
Haha, ik had een tijd geleden een dev-avondje met iemand en die zei: Jezus wat is mijn scherm blauw :P Toen ik hem liet zien wat het verschil was van m'n avond / nachtscherm naar het gewone "blauwe", heeft hij f.lux meteen geïnstalleerd :D

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-11 20:36

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Waar? :o Zeef zei ook al in het abbo forum dat henk ergens verstopt was op de forum index maar heb henk nog steeds niet gevonden,hint? :>

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Komop, je bent Devschuurder of je bent het niet!

BTF!!!! >:)

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:31
F.lux \o/
Hoeveel late uren dat ding al niet heeft gezien :)

• Rutix
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:50:
Ja inderdaad. Flux + niet volledig browser scherm = chille layout. Als ik fullscreen browser scherm doe heb ik te grote witte balken aan allebei de kanten :p

Nothing to see here!

Verwijderd

Heb toevallig ook recentelijk F.lux geinstalleerd (En redshift op m'n Linux install) werkt heerlijk.

• azerty
Gevonden!

spoiler:
voor mij is hij wel nooit zichtbaar om een of andere reden
Pagina: 1 ... 191 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.