Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 190 ... 267 Laatste
Acties:
  • 998.068 views

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

The Pirate Bay verhuist naar de Cloud: http://torrentfreak.com/p...ecomes-raid-proof-121017/

Even puur technisch gezien zit dat allemaal nu toch echt wel heel netjes in elkaar; alles verspreid over landen, disk-less en encrypted.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Hmm een van onze klanten wil volledig overstappen naar TFS. Heb eigenlijk maar weinig ervaring met TFS, maar ik krijg gelijk flashbacks naar een ander "niet nader te benoemen versiebeheersysteem van MS". Tevens kan ik toch opvallend veel HATE posts over TFS vinden op het internet :X

Owja ze willen overstappen omdat ze denken dat ze met TFS de branching en merging problemen die ze nu met SVN hebben op te denken lossen... wat volgens mij.. kansloos is, maargoed.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:52
pedorus schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:24:
[...]

Snel, wie waarschuwt dion_b? ;)

Het lijkt erop dat deze plek toch geen karma oplevert, of hooguit met vertraging.
Snel ffe wat reviews van dion_b met 5 sterren beoordelen })

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-11 22:35
D-Raven schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:43:
Hmm een van onze klanten wil volledig overstappen naar TFS. Heb eigenlijk maar weinig ervaring met TFS, maar ik krijg gelijk flashbacks naar een ander "niet nader te benoemen versiebeheersysteem van MS". Tevens kan ik toch opvallend veel HATE posts over TFS vinden op het internet :X

Owja ze willen overstappen omdat ze denken dat ze met TFS de branching en merging problemen die ze nu met SVN hebben op te denken lossen... wat volgens mij.. kansloos is, maargoed.
En je hebt er een vendor lock in bij.

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Na Mathematica, kunnen we nu ook in Python XKCD style graphs maken, met behulp van Matplotlib.

Best wel hip, en ik ga het vast ooit nog wel ergens voor gebruiken :+

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
OkkE schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:40:
The Pirate Bay verhuist naar de Cloud: http://torrentfreak.com/p...ecomes-raid-proof-121017/

Even puur technisch gezien zit dat allemaal nu toch echt wel heel netjes in elkaar; alles verspreid over landen, disk-less en encrypted.
Proper staaltje, en hoe ze de load balancer en de transit router hebben gescheiden bevalt me ook wel :)

• D-Raven
creator1988 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:54:
[...]

En je hebt er een vendor lock in bij.
Ze gebruiken nu JIRA als bugtracker / release planning tool. Geen idee in hoeverre dit integreert met TFS als ALM tool.
Volgens mij is het sowieso voornamelijk het versiebeheer systeem waar het ze om gaat. "want dat integreert zo lekker in visual studio". Alsof ankhsvn niet goed genoeg is ofzo :S. Meeste problemen die ze met SVN hebben komt door hun eigen stupiditeit. Daar gaat TFS echt niks aan verbeteren.

Maar waar het mij meer om gaat is dat ik totaal niet zit te wachten op een systeem waarbij ik:
  • A: Online moet zijn om uberhaupt wijzigingen te kunnen maken in mn solution
  • B: Bestand wijzigen -> bestand locken in versiebeheer

[ Voor 11% gewijzigd door D-Raven op 17-10-2012 15:02 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 23:43

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bah wat is std::(tr1::)hash toch slecht gedesigned :/

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

D-Raven schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:01:
[...]

Ze gebruiken nu JIRA als bugtracker / release planning tool. Geen idee in hoeverre dit integreert met TFS als ALM tool.
Volgens mij is het sowieso voornamelijk het versiebeheer systeem waar het ze om gaat. "want dat integreert zo lekker in visual studio". Alsof ankhsvn niet goed genoeg is ofzo :S. Meeste problemen die ze met SVN hebben komt door hun eigen stupiditeit. Daar gaat TFS echt niks aan verbeteren.

Maar waar het mij meer om gaat is dat ik totaal niet zit te wachten op een systeem waarbij ik:
Als ze al JIRA gebruiken, waarom gebruiken ze dan geen mercurial icm met Bitbucket? Bitbucket is ook van Atlassian, dus dat integreert mooi met JIRA.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sh4wn schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:58:
Na Mathematica, kunnen we nu ook in Python XKCD style graphs maken, met behulp van Matplotlib.

Best wel hip, en ik ga het vast ooit nog wel ergens voor gebruiken :+
_o_ _o_ _o_

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Zucht, het installeren van een update voor SQL Server duurt laaaaaaang :O

We are shaping the future

• D-Raven
Sh4wn schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:03:
[...]

Als ze al JIRA gebruiken, waarom gebruiken ze dan geen mercurial icm met Bitbucket? Bitbucket is ook van Atlassian, dus dat integreert mooi met JIRA.
Daar hebben ze het wel eens over gehad meen ik (zit daar maar een paar dagen in de week). Maar volgens mij kwam t erop neer dat het te moeilijk is voor ze :P Aka, ze snappen geen zak van een DVCS en derhalve: <insert kutsmoesjes welke de reactie: "iiieuw ik moet iets nieuws leren" verhullen> :>

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
TFS is zo'n ramp. Ik werk er sinds kort mee en kan geen enkel goed punt bedenken. Het automatisch locken is inderdaad verreweg het vervelendste. Probeer eens een filebased database in je versiebeheer op te nemen voor test doeleinden. Je kan hem niet eens openen of hij checkt de database al uit |:(

• D-Raven
Waster schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:07:
TFS is zo'n ramp. Ik werk er sinds kort mee en kan geen enkel goed punt bedenken. Het automatisch locken is inderdaad verreweg het vervelendste. Probeer eens een filebased database in je versiebeheer op te nemen voor test doeleinden. Je kan hem niet eens openen of hij checkt de database al uit |:(
Kun je dat niet uitzetten ofzo?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waster schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:07:
Waarom zou je geen automatische locken (of checkout) willen? Vraag is of een filebased database wel in TFS hoort :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• D-Raven
BtM909 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:09:
[...]

Waarom zou je geen automatische locken (of checkout) willen? Vraag is of een filebased database wel in TFS hoort :)
Omdat als persoon X iets uitchecked en daarmee de file locked op de server, dan niemand anders wijzigingen in dat bestand kan maken totdat persoon X weer inchecked. Of je moet handmatig op de server gaan klooien.

Dit geintje heb ik al veel te vaak gehad met Visual SourceDestructionSystem. Nee dank je.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:07:
Nog 10 punten!!! (maar door deze post waarschijnljik weer wat minder :P)
Afbeeldingslocatie: http://6.mshcdn.com/wp-content/gallery/firework-gifs/3257821561_9ebb3c1794_o.gif

Afbeeldingslocatie: http://7.mshcdn.com/wp-content/gallery/firework-gifs/4398342945_d8ca0778d1_o.gif

Afbeeldingslocatie: http://9.mshcdn.com/wp-content/gallery/firework-gifs/1329157730_kids_reaction_to_fireworks.gif

Dat laatste plaatje :D :D :D

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 17-10-2012 15:16 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• creator1988
BtM909 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:09:
[...]

Waarom zou je geen automatische locken (of checkout) willen?
Omdat je niet door kantoor wil roepen 'wil iemand #^&$&@#^&@ uit console.js gaan', laat staan als je team in verschillende tijdzones zit. Waarom zouden meerdere mensen niet tegelijk een bestand aan moeten kunnen passen.

Wij zitten hier met git met een 'handen af van master' strategie en ik wil noooooit meer terug naar svn.

• Alex)
Je kunt gewoon shared checkouts hebben in TFS hoor. :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Er zijn wel uitzonderingen, soms zijn bestanden gewoon niet of moeilijk mergebaar, dan wil je niet dat meerdere mensen tegelijk aanpassingen gaan maken. Maar dan is een automatische checkout ook uit den boze.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

creator1988 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:19:
[...]

Omdat je niet door kantoor wil roepen 'wil iemand #^&$&@#^&@ uit console.js gaan', laat staan als je team in verschillende tijdzones zit. Waarom zouden meerdere mensen niet tegelijk een bestand aan moeten kunnen passen.
Ach, ik praat even met de MS pet op, want Source Safe had precies hetzelfde toch :+

Maar vziw kan je gewoon met non-exclusive (of hoe dat ook heet) checkouts werken?

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
creator1988 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:19:
[...]

Wij zitten hier met git met een 'handen af van master' strategie en ik wil noooooit meer terug naar svn.
Omdat dat rete-irritant is, vooral als je 'per ongeluk' hetzelfde stuk aanpast.

Bestaat er zoiets als smart-locking waarbij je op bepaalde niveaus binnen een bestand kunt locken? Bijvoorbeeld op klasse- of methodeniveau? If not ------> PATENT Davio, bring on the dollars!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Davio schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:23:
[...]

Omdat dat rete-irritant is, vooral als je 'per ongeluk' hetzelfde stuk aanpast.
1. Dat gebeurt zelden
2. Als het gebeurt, dan is een manual merge zo gedaan

• D-Raven
.oisyn schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:25:
[...]

1. Dat gebeurt zelden
Dat inderdaad. Ik doe liever wat simpele merges dan dat ik hele bestanden niet kan editen omdat iemands er in bezig is. Sowieso mocht het zo zijn dat iemand er hele grote wijzigingen in gaat doen dan deelt deze persoon dit meestal even mede, zovan: Blijf eraf want ik ben dat ding massaal aan het refactoren, morgen kun je er weer in oid. Werkt prima.

En zorgt over het algemeen voor een lagere bloeddruk :P

• Davio
.oisyn schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:25:
[...]

1. Dat gebeurt zelden
Ja, maar het ligt ook aan je collega's.

In veel bedrijven werken oudere collega's die je een uitbrander geven als je in "hun" bestand bezig bent. :X
En als je dan uit wilt leggen "Hey, we hebben SVN, het is juist de bedoeling dat we code kunnen delen en er samen aan kunnen werken", nou dan wens ik je er veel succes mee. Ik heb hier een collega die SVN alleen ziet als een soort archief voor zichzelf.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

D-Raven schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:43:
TFS >>>>>> VSS.

HATE posts vind ik trouwens ook over CVS, SVN en Git :)
Alsof ankhsvn niet goed genoeg is ofzo :S. Meeste problemen die ze met SVN hebben komt door hun eigen stupiditeit. Daar gaat TFS echt niks aan verbeteren.
Ankhsvn vond ik lang niet zo prettig werken als TFS. Maar tegen stupiditeit is inderdaad geen enkele source control tegen gewassen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Davio schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:29:
In veel bedrijven werken oudere collega's die je een uitbrander geven als je in "hun" bestand bezig bent. :X
En als je dan uit wilt leggen "Hey, we hebben SVN, het is juist de bedoeling dat we code kunnen delen en er samen aan kunnen werken", nou dan wens ik je er veel succes mee. Ik heb hier een collega die SVN alleen ziet als een soort archief voor zichzelf.
Hoe haakt dit in hemelsnaam in op de discussie van tegelijk hetzelfde bestand editen? Jij hebt het nu over mensen die überhaupt niet willen dat je hun bestand edit. Daar gaat een exclusive checkout echt niet tegen werken.

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 17-10-2012 15:40 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:40
Ik ben geen TFS admin maar als ik het werken met TFS vergelijk met dat van SVN dan kies ik echt zonder twijfel TFS. Wij draaien hier niet met locks. Het komt eigenlijk zelden voor dat daar problemen door ontstaan.
Als het fout gaat is het een collega die te lang wacht met inchecken of niet regelmatig get latest doet waardoor er om heen al te veel gewijzigd is.

• D-Raven
kenneth schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:39:
[...]
TFS >>>>>> VSS.

Dat klopt wel, maar als je geen ervaring hebt met TFS dan moet je ergens op af gaan. En een aantal punten die aangehaald worden in veel van die posts kan ik me goed bij aansluiten. Het enigste wat lastig inschatten is is of de issue die daar dan genoemd worden nog steeds een probleem zijn. Of dat ze anderzijds een non-issue zijn.

Vandaar dat ik hier pols :P
[...]
Ankhsvn vond ik lang niet zo prettig werken als TFS. Maar tegen stupiditeit is inderdaad geen enkele source control tegen gewassen.
In welk opzicht werkt TFS beter dan? Ik kan met ankhsvn zo'n beetje elke actie die ik in TortoiseSVN doe ook in VS doen. Mja ok repository browser heeft hij niet. Dat is het enige.

Nouja stupiditeit. Het is gewoon de manier waarop met branching e.d. wordt omgegaan. Daarnaast zitten er een aantal roeptoeters zovan "met TFS word alles beter". Nu interesseert me dat verder weinig, uiteindelijk ben ik toch maar "de externe". Maar het irriteert me wel, want ik weet dat ik het toch niet ga tegenhouden, ook al lost het niks op. Dus nu probeer ik wat meer details van TFS te achterhalen zodat ik wat beter voorbereid een constructieve (hopelijk) discussie in kan gaan.

• Ook al Bezet
  • Laatst online: 01-10 13:03
kenneth schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:39:
[...]
YouTube: Hitler uses git :D

• Davio
.oisyn schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:40:
[...]

Hoe haakt dit in hemelsnaam in op de discussie van tegelijk hetzelfde bestand editen? Jij hebt het nu over mensen die überhaupt niet willen dat je hun bestand edit. Daar gaat een exclusive checkout echt niet tegen werken.
Dat je wel iets kunt willen, maar dat er in de praktijk soms nog meer dingen spelen, naast technische problemen. :)

• Alex)
Ik heb bij een klant gezeten waar eerst SVN gebruikt werd, en waar later werd gemigreerd naar TFS. Dat was fijn O+

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:11

TheNephilim

Wtfuzzle

Voor sommige projecten kost Git opzetten meer tijd dan het project zelf (als we het toch over source control hebben).

Waar ik wel eens over na heb zitten denken om de basis van mijn projecten, als master, in Git te knallen en dan een branch1 te maken per project.

offtopic:
1 Branch toch? In ieder geval, een kopie van het origineel, waarmee je verder werkt.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jeej VC++ 2008 compiler bug (wegens per ongeluk verkeerde code, dat wel)

C++:
1
2
3
4
5
6
int foo = 3;
for(;;)
{
    std::cout << foo << std::endl;
    int foo = 4;
}

De compiler denkt dat foo op regel 4 verwijst naar de definitie op regel 5.

.edit: hmm nee in dit geisoleerde voorbeeld weer niet 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 17-10-2012 16:17 ]

• Barryvdh
  • Laatst online: 11:57
TheNephilim schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:15:
Voor sommige projecten kost Git opzetten meer tijd dan het project zelf (als we het toch over source control hebben).

Waar ik wel eens over na heb zitten denken om de basis van mijn projecten, als master, in Git te knallen en dan een branch1 te maken per project.

offtopic:
1 Branch toch? In ieder geval, een kopie van het origineel, waarmee je verder werkt.
Met een branch ga je toch verder in het huidige project, je zal eerder een clone moeten doen volgens mij.
Maar daar zit ik inderdaad ook over te denken (al zet nu DirectAdmin mijn boilerplate klaar direct, dus komt op hetzelfde neer).
En dan nog netjes met Composer alle dependencies laten downloaden/updaten, en dan is het helemaal up-to-date :)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Barryvdh schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:17:
[...]

Met een branch ga je toch verder in het huidige project, je zal eerder een clone moeten doen volgens mij.
Maar daar zit ik inderdaad ook over te denken (al zet nu DirectAdmin mijn boilerplate klaar direct, dus komt op hetzelfde neer).
En dan nog netjes met Composer alle dependencies laten downloaden/updaten, en dan is het helemaal up-to-date :)
Ja precies, clone zal het dan zijn. Ben niet zo thuis in de source control commands :+

Dependencies heb ik over het algemeen niet veel. Naast wat JS files voor Colorbox en Slidesjs is er meestal niet veel te doen. Eventueel is het natuurlijk wel mogelijk om bepaalde code in een apart ding te gooien, zodat het aanpassen van de code overal terecht komt.

Gezien ik thema's maak voor Wordpress zou die eigenlijk ook mee moeten komen, dan ben je helemaal klaar :o

• creator1988

offtopic:
Je kan ook het generieke stuk in een submodule gooien en die referencen vanuit elk project, dan heb je de basis los in een aparte repo en het klantspecifieke stuk in een andere.

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 21:32
Huh?

code:
1
git init

en klaar. Zie het probleem niet zo :)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:15:

C++:
1
2
3
4
5
6
int foo = 3;
for(;;)
{
    int foo = 4;
}

Zou dat niet sowieso een compiler error moeten geven omdat je foo dubbel gedeclareerd hebt?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• jip_86
  • Laatst online: 11:40
De C# 2010 compiler denkt ook dat je naar de foo erna verwijst --> "Can not use before declared". Als je hem er boven zet krijg je de dubbele declaratie melding.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:41:
[...]

Zou dat niet sowieso een compiler error moeten geven omdat je foo dubbel gedeclareerd hebt?
Nee, in C++ mag je in een inner scope gewoon een variabele definieren met een naam die al bestaat in de outer scope. Hij is zichtbaar vanaf het moment van definitie en verbergt dan de ander.

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:15:

C++:
1
2
3
4
5
6
int foo = 3;
for(;;)
{
    int foo = 4;
}

Bij mij (Qt 8.4.1) print hij altijd 3. Vreemd, maar aan de andere kant ook logisch.
Edit: Qt maakt natuurlijk geen compilers. Maar MinGW.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 19:57 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 18:33
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:48:
[...]

Bij mij (Qt 8.4.1) print hij altijd 3. Vreemd, maar aan de andere kant ook logisch.
Zo hoort het ook.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
[...]

Je zit wel aardig af te geven op collega's die (mischien ongefundeerd) over willen naar TFS, maar je doet zelf ook wat ongefundeerde aannames.
Hoeft niet
Hoeft niet. Ik heb met meer dan tien mensen aan een project gewerkt, en als je al iets moet mergen volstaat de automerge meestal. Als je met tien man hetzelfde bestand helemaal overhoop gaat gooien, tsja, dan vraag je er om.

Late reactie maar ik moest het ff kwijt :)

Roomba E5 te koop

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Sardaukar schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:30:
[...]

Huh?

code:
1
git init

en klaar. Zie het probleem niet zo :)
Denk dat hij meer bedoelt de remote repository ;). Daar moet je wel wat extra's voor doen om goed werkend te krijgen :)

Nothing to see here!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-11 00:33

HMS

Rutix schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:50:
[...]

Denk dat hij meer bedoelt de remote repository ;). Daar moet je wel wat extra's voor doen om goed werkend te krijgen :)
Gewoon GitLab gebruiken voor het managen van je remote repositories ;)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:37:
[...]

Nee, in C++ mag je in een inner scope gewoon een variabele definieren met een naam die al bestaat in de outer scope. Hij is zichtbaar vanaf het moment van definitie en verbergt dan de ander.
Ah, maar dat is natuurlijk nooit echt aan te raden, zeker niet als je halverwege de scope opeens een var her definieert :o

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Soultaker
  • Laatst online: 04:20
Rutix schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:50:
ssh HOSTNAME git init --bare PATH

... en dan lokaal (om er mee te werken):
git clone ssh://HOSTNAME/PATH

Enorm ingewikkeld, inderdaad :?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh dear, look at the time. Xcom is echt te verslavend :X

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Had jij geen verse kroost? Dan is nachtrust sowieso niet aanwezig en is het uit efficiencyoverwegingen beter om gewoon wakker te blijven en Xcom te blijven spelen :) . Of ligt dat stadium alweer achter je?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Soultaker schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 00:17:
[...]

ssh HOSTNAME git init --bare PATH

... en dan lokaal (om er mee te werken):
git clone ssh://HOSTNAME/PATH

Enorm ingewikkeld, inderdaad :?
Nouja to be honest wil je wel zoiets als gitolite hebben draaien voor beter multi-user support ;). Maar dan nog is het niet heel veel werk nee :)

Nothing to see here!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:07
Hij is online!

Op het eerste gezicht ziet hij er goed uit. Gaat alleen wel wennen worden.
Maar dit is het bewijs dat Java en PHP geen slechte talen zijn zolang je er mee kan werken. (Natuurlijk weet ik niet hoe de code eruitziet.)

[ Voor 88% gewijzigd door LEDfan op 18-10-2012 11:01 ]

• Jer0enZ
  • Laatst online: 08-04 09:27
en mooi...

• BM
  • Laatst online: 10:01

BM

Moderator Spielerij
Word ff wennen inderdaad, maar het ziet er weer lekker opgefrist uit :)

Nu ff rondkijken wat er allemaal veranderd is :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-10 16:10
Grappig dat dit het eerste actieve topic is ;)

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Mooie website inderdaad, van mij mogen de forumposts wel wat breder :+

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Lookin' good. Eerste indruk; ik vind 't erg netjes en overzichtelijk geworden.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Daar zijn we weer mensen! ^^ Het ziet er goed uit, hier en daar nog wat foutmeldingen, maar dat kan ook niet anders.

Eens even rondkijken! :o

• Solopher
  • Laatst online: 30-10 12:28
Zo, het is wel eventjes flink wennen :D

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Netjes zeker, maar de verticale ruimtes zijn wel een stuk groter geworden, waardoor je meer moet scrollen (naar mijn idee)

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Een mooie verbetering, soon maar even custom CSS nemen, de iets donkere kleuren naast de berichten was fijner naar mijn mening.. Maar goed, verder erg strak allemaal :)

Verwijderd

Noes, de oude layout voor het forum is niet meer beschikbaar. :( Nu moet ik eindelijk gaan wennen aan een nieuwe layout...

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Ja, ik vindt zo'n hele regel enkel voor de zoekbalk vindt ik net wat teveel van het goede.

[ Voor 3% gewijzigd door TJHeuvel op 18-10-2012 11:10 ]

Freelance Unity3D developer

Verwijderd

netjes ens trak, maar een donkere versie had leuk geweest. En ja die zoekbalk is wat te, maar aangezien veel mensen dat veel gebruiken

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:21

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik merk wel dat ik de MyReact knop mis. Die gebruik ik toch erg vaak, en nu is het wat omslachtiger. Maar al met al ziet het er super uit!

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-11 21:30

Bananenspin

Omdat het kan

Ik heb constant 4 meldingen! En al 4 error's tegengekomen maar goed we wachten het af, vind de site vooral heel erg licht waar ik zelf niet zo fan van ben maar hopelijk nog aan moet gaan wennen..

HOI.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Je kunt bij je profiel eindelijk zien wat de score voor bepaalde reacties was. Altijd handig om achteraf te kunnen zien.

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Ziet er goed uit. Wil soms niet helemaal goed laden, maar dat komt omdat iedereen tegelijk gaat kijken natuurlijk.

Ik zal vanmiddag eens ff rondkijken op de nieuwe site.

Verwijderd

Lekker bij mij timed heel my.tnet uit, dus notificaties enzo niet configureerbaar

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Dat hele lichte vind ik niet erg, al is het met mijn monitor niet echt heel mooi. Onderaan is het beeldscherm lichter dan bovenin enzo... TN paneeltje hè :+ Thuis maar eens goed kijken hoe het met de kleuren gesteld is!

Oops, Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Too many connections in /mnt/web/tweakers-7/inc/class/util/conn/StrictMysqlConnection.php on line 36

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-11 20:57
Hmm, die melding komt me bekent voor :P

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Docent: Wat is XSS?
Student: Da's zoals SQL Injection, maar dan met Javascript.

8)7

• PeterSelie
  • Laatst online: 29-10 16:10
Sh4wn schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:03:
Mooie website inderdaad, van mij mogen de forumposts wel wat breder :+
Tjah, er moet toch wel ruimte blijven voor de google adds ;)
Bv202 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:21:
Docent: Wat is XSS?
Student: Da's zoals SQL Injection, maar dan met Javascript.

8)7
Was de vraag van de leraar als gevolg van gebrek aan kennis van zijn kant of was de vraag gesteld aan de leerlingen als 'lesvraag'?

In het eerste geval: :'(

[ Voor 44% gewijzigd door PeterSelie op 18-10-2012 11:23 ]

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Mja release day he, dan is het altijd wat instabiel. Relax, haal nog wat koffie :Y)

Freelance Unity3D developer

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:08:
Noes, de oude layout voor het forum is niet meer beschikbaar. :( Nu moet ik eindelijk gaan wennen aan een nieuwe layout...
zoveel wit, zo fel :'(

• D-Raven
Teveel wit. My eyes...

Erg wennen, heb het idee dat ik meer opzoek ben naar dingen op de frontpage. Vond de tracker zelf juist erg handig. Verder maar eens wachten op een custom css'je en anders zelf iets maken. Wil namelijk mn page buttons terug ipv de linkjes. en ik denk dat ik de achtergrond maar eens _niet_ wit ga maken :+

Ben er nog niet over uit of de ik styling van de comments op de frontpage een verbetering vind.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 16:46

Acid_Burn

uhuh

Nieuwe layout ziet er wel goed uit. Alleen vreselijk irritant dat het niet gecentreerd is :|

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

On the positive side: Notificatie van nieuwe berichten is wel ERG handig :)

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:47

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb het gevoel dat alles meer naar beneden staat. Op de frontpage zie ik topnavigatie, reclame, grote plaatjes en voor het nieuws moet ik al scrollen :S

Ik zou het handig vinden om die tabs standaard in te klappen ofzo. Zelfde geld voor Myreact, de dingen waar het om gaat staan te ver naar beneden. Dit komt deels doordat ik nu op een iets beperkte verticale resolutie kijk, maar het is wel vervelend...

My iRacing profile | Strava

• BM

BM

Moderator Spielerij
D-Raven schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:27:
Vond de tracker zelf juist erg handig. Verder maar eens wachten op een custom css'je en anders zelf iets maken.
Dan zet je die weer aan? :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

TheNephilim schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:19:
Dat hele lichte vind ik niet erg, al is het met mijn monitor niet echt heel mooi. Onderaan is het beeldscherm lichter dan bovenin enzo... TN paneeltje hè :+ Thuis maar eens goed kijken hoe het met de kleuren gesteld is!

Oops, Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Too many connections in /mnt/web/tweakers-7/inc/class/util/conn/StrictMysqlConnection.php on line 36
Word een beetje triest van dat ze mysql_connect gebruiken in plaats van MySQLi of PDO

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

D-Raven schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:27:
Teveel wit. My eyes...

Erg wennen, heb het idee dat ik meer opzoek ben naar dingen op de frontpage. Vond de tracker zelf juist erg handig. Verder maar eens wachten op een custom css'je en anders zelf iets maken. Wil namelijk mn page buttons terug ipv de linkjes. en ik denk dat ik de achtergrond maar eens _niet_ wit ga maken :+

Ben er nog niet over uit of de ik styling van de comments op de frontpage een verbetering vind.
Ik vind de comments er ook niet duidelijker op geworden, soms niet helemaal goed te zien of dit nu een nieuwe thread is of niet.

Verwijderd

TheNephilim schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:19:

Beetje triest dat het mysql_connect is in plaats van MySQLi of PDO.

En horen we niet een generieke 500 te zien in plaats van de daadwerkelijke error message, debug nog aan staan denk xD

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 11:33 ]

• Barryvdh
  • Laatst online: 11:57
Wel jammer dat de navigatiebalk niet fixed bovenin blijft staan, anders had je sneller updates gezien.

• Alex)
Jemig, wat ziet deze site er ineens leeg uit :o

• D-Raven
BM schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:30:
[...]

Dan zet je die weer aan? :+
Zodra mn settings pagina niet timeout zal ik daar eens gaan neuzen :+
Sh4wn schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:31:
[...]

Ik vind de comments er ook niet duidelijker op geworden, soms niet helemaal goed te zien of dit nu een nieuwe thread is of niet.
Ja dat ook inderdaad, maar er is nog meer, kan er alleen nu even niet mn vinger op leggen.
Barryvdh schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:33:
Wel jammer dat de navigatiebalk niet fixed bovenin blijft staan, anders had je sneller updates gezien.
Misschien dat je dat in de settings aan kan zetten (hoop ik).

• BM

BM

Moderator Spielerij
D-Raven schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:35:
[...]

Zodra mn settings pagina niet timeout zal ik daar eens gaan neuzen :+
Tracker icoontje rechtboven in beeld ;) Doet het ook zonder naar je settings page te gaan :p

Xbox

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
SoaDmaggot schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:22:
[...]

Tjah, er moet toch wel ruimte blijven voor de google adds ;)

[...]

Was de vraag van de leraar als gevolg van gebrek aan kennis van zijn kant of was de vraag gesteld aan de leerlingen als 'lesvraag'?

In het eerste geval: :'(
Het was een lesvraag, maar de docent weet het duidelijk zelf ook niet echt goed :D

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

armageddon_2k1 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 07:42:
Had jij geen verse kroost? Dan is nachtrust sowieso niet aanwezig en is het uit efficiencyoverwegingen beter om gewoon wakker te blijven en Xcom te blijven spelen :) . Of ligt dat stadium alweer achter je?
Ze is al 7 maanden :). Ze slaapt nog niet helemaal door, en wordt natuurlijk nooit meer zoals vroeger, maar nachtrust heb ik in principe weer voldoende (afgezien van wat specifieke momenten, zoals tandjes die doorkomen enzo)

.edit: damnit nou moet ik mijn chrome extension weer updaten :/

.edit2: aargh waar moet je in hemelsnaam je forum-profiel (zoals signature) wijzigen :? 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 18-10-2012 11:45 ]

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Al die avatars van de personen die het laatst hebben gereageerd op een topic maken het wel een leuk geheel daar onderaan op de frontpage onder 'Uit de community' :D

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:38:
[...]
.edit2: aargh waar moet je in hemelsnaam je forum-profiel (zoals signature) wijzigen :? 8)7
Alt-Y == http://gathering.tweakers.net/forum/preferences

Nee, ik kon ook geen link vinden.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Daar kun je je signature niet aanpassen. Ik bedoelde http://gathering.tweakers.net/forum/edit_user, maar de link staat er wel, bij het wijzigen van profiel.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Teveel wit idd. Ik zit op een Dell 27" met 2560*1440 en een 3/4 van het scherm is gewoon wit.
Heb het idee dat ik met mijn kop voor een zonnehemel zit

Lekker op de bank

• Davio
ZaZ schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:47:
Teveel wit idd. Ik zit op een Dell 27" met 2560*1440 en een 3/4 van het scherm is gewoon wit.
Heb het idee dat ik met mijn kop voor een zonnehemel zit
Gewoon CTRL-+ drukken tot je scherm vol is. :)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:33
Grrr...
Tracker

Voor het eerst sinds 1999 is de tracker geen standaardonderdeel meer van de pagina's. Dat maakt de site een stuk rustiger. De tracker kan op afroep getoond worden en desgewenst op brede beeldschermen permanent links of rechts worden weergegeven. Het personaliseren van de tracker is nog gemakkelijker gemaakt.
Ik merk het... NOT!

*edit*
oh god.. dan moet ik dus gaan uitzoomen om die mogelijkheid te hebben. Maar dan is de tekst op deze site weer niet leesbaar. Waarom wordt er eigenlijk op tweakers gebruikgemaakt van pixels ipv em?

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 18-10-2012 11:57 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat ook nogal lomp is is dat de topiclijst-pagina's een stuk breder zijn dan de topics zelf 8)7

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

.oisyn schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:57:
Wat ook nogal lomp is is dat de topiclijst-pagina's een stuk breder zijn dan de topics zelf 8)7
Komt omdat er normaal rechtsbovenin ads zitten..

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja maar het is niet alsof er elders niet genoeg ruimte is voor die ads :/

• D-Raven
Ik mis de kleurtjes die aangeven in welk onderwerp een nieuws bericht valt.
Pagina: 1 ... 190 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.