Patriot schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:44:
[...]
Ben je nu gewoon zo'n aansteller, of ga je dan echt bijna over je nek?
Ik snap het klagen over roken wel, maar ik heb nog nooit iemand meegemaakt die stond te kokhalzen toen ze bij iemand binnen kwamen die thuis rookte. Ik heb er zelf ook lang niet zoveel last van. Ik ga niet in het rookhok staan, maar verder heb ik er niet zoveel moeite mee als er bijv. in mijn buurt gerookt wordt.
Om ergens niet tegen te kunnen hoef je geen aansteller te zijn hoor. Sommige mensen zijn gewoon wat gevoeliger.
Hoe dan ook, ik snap de discussie ook niet. Iemand zegt: "Bah, wat een stinklucht van die mensen in de trein net zeg!" en direct vliegen er discussies op van mensen die zeggen "JA IDD!!one1oneone!" of "Nee, je miept, valt best mee, niet zeiken, je bent een aansteller, je kan er niet van over je nek gaan.... etc"
Ik vind de geur van sigaretten en rook niet storend. Of iig... Niet heel storend, het is net zoals een radio die ergens speelt, dat vind ik ook een "aanwezigheid" maar niet dat ik er echt last van heb (houd van rust en stilte

)
Maar ik kan best begrijpen dat sommige mensen er gevoelig voor zijn, of wanneer ze een zwakke maag (kom op, zo noem je het ook als mensen over hun nek gaan van de geur van geslachte dieren enzo) hebben er last van kunnen hebben en misschien zelfs zo ver kunnen gaan als over hun nek gaan.
Ben wel van mening dat als mensen gaan schelden op rokers of rook ofzo, ze te ver gaan. Het is iets wat mensen hobbymatig of verslavingsmatig (of gewoon vanuit gewoonte) doen.
Mensen die gamen kunnen ook lastig zijn, bijvoorbeeld door hun geluid te hard te hebben staan of door mensen op 't internet uit te schelden (terwijl jij net zelf een potje aan't spelen bent).
Live and let live is een goeie regeling en zouden we allemaal maar eens moeten doen