Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 179 ... 267 Laatste
Acties:
  • 998.083 views

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:59

alienfruit

the alien you never expected

Mijn pa heeft nog gewerkt voor Philips in Eindhoven. Heeft de multimeter verbeterd ofzo :P

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Bosmonster schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:40:
Ahhhh..... Zit al een week tegen een rare bug aan te hikken (jQuery UI Draggable + UI Touch Punch) op de iPad. Probleem bleek niet in mijn app te zitten, niet in touch punch, maar in de jQuery UI mouse handler.

Na ongeveer een dag debuggen een patch weten te schrijven voor jQuery UI en alles is opgelost. Pak van mn hart :D

Twijfel nog of ik de patch ga submitten, aangezien ik niet exact weet wat de gevolgen zijn voor de hele library, maar bij mij lost het de problemen op iig :)
Je kunt altijd patch submitten. Hij word toch gereviewed en dan komt er vanzelf wel uit of het iets anders breekt of niet.

Nothing to see here!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
.oisyn schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:37:
[...]

Er is niet 1 zinssnede maar alles bij elkaar opgeteld waardoor een persoon weleens zou kunnen denken dat jij weldegelijk vindt dat PHP fantastisch is :). Ik zeg niet dat het zo is, alleen dat je mogelijk zo overkomt.
Dat is dan niet de bedoeling en is ook niet zo :) Maar dan vind ik het nog steeds treurig dat het blijkbaar heel veel over iemand zou zeggen als die PHP wel fantastisch vind en dat mensen daar zo'n sterk waarde-oordeel aan hechten over die persoon ook al zou ie goed werk afleveren. Dat vind ik een irritante mentaliteit, waar dan ook.
Ja maar bij die talen zijn ze dan natuurlijk ook net zo goed terecht >:)
Vieze vette troll die je bent :+
Hydra schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:39:
M'n vader heeft het hele "Opratie Centurion" enzo nog meegemaakt. Anyway; werk je vaak met de live systemen? Grote magneten zijn cool, beetje schroevendraaiers afvuren enzo :D
Ik neem aan dat je pa die operatie ook overleeft heeft? Ik merk dat het bij veel mensen nog erg diep zit. Ik werk af en toe met de live systemen, wat wel leuk is. Vooral even 3000l vloeibaar helium bijvullen. Voornamelijk op kantoor en af en toe volunteeren en een gratis full-body-scan krijgen :) Doordat het zo'n oude organisatie is merk ik wel heel veel weerstand tegen veranderingen en heel veel vooringenomen meningen. Dat is soms wel vervelend, maar met de jonge garde is daar wel tegenop te boksen. Vooral het wantrouwen in de top is soms stuitend. Ik heb het genoegen gehad direct met de CEO te kunnen discussieren en ik heb zelden zo'n scherpe en slimme man meegemaakt. Een duidelijk verschil met veel 'middellaag-managers'. Maarja, probeer dat die nay-sayers maar eens duidelijk te maken :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
armageddon_2k1 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:46:
Dat is dan niet de bedoeling en is ook niet zo :) Maar dan vind ik het nog steeds treurig dat het blijkbaar heel veel over iemand zou zeggen als die PHP wel fantastisch vind en dat mensen daar zo'n sterk waarde-oordeel aan hechten over die persoon ook al zou ie goed werk afleveren. Dat vind ik een irritante mentaliteit, waar dan ook.
Nouja, ik vind dat PHP an-sich gewoon, omdat het zo "organisch gegroeid' is, geen "fantastisch" platform genoemd kan worden puur en alleen omdat het enorm veel legacy meeneemt waar ze nooit vanaf gestapt zijn. Alleen al wat betreft naamgeving en het wel-of-niet-OO gebeuren is het gewoon een rommeltje.

Maar dat betekent niet dat een PHP programmeur zich dat persoonlijk aan moet trekken. Als er in een systeem ooit voor PHP gekozen is ga je dat niet 'ff' herschrijven naar Python ofzo, dat is gewoon te duur.
Ik neem aan dat je pa die operatie ook overleeft heeft? Ik merk dat het bij veel mensen nog erg diep zit. Ik werk af en toe met de live systemen, wat wel leuk is. Vooral even 3000l vloeibaar helium bijvullen. Voornamelijk op kantoor en af en toe volunteeren en een gratis full-body-scan krijgen :) Doordat het zo'n oude organisatie is merk ik wel heel veel weerstand tegen veranderingen en heel veel vooringenomen meningen. Dat is soms wel vervelend, maar met de jonge garde is daar wel tegenop te boksen. Vooral het wantrouwen in de top is soms stuitend. Ik heb het genoegen gehad direct met de CEO te kunnen discussieren en ik heb zelden zo'n scherpe en slimme man meegemaakt. Een duidelijk verschil met veel 'middellaag-managers'. Maarja, probeer dat die nay-sayers maar eens duidelijk te maken :)
Heb je wel eens zo'n noodstop meegemaakt waarbij ze dus in een keer al dat helium laten ontsnappen? Schijnt vrij heftig te zijn :)

En ja, hij heeft het overleefd. Bij PMS destijds ging er vooral veel volk uit dat overbodig was. Weinig techneuten, vooral ambtenaren. Er zaten daar gewoon echt een hoop mensen wiens werk overbodig was geraakt (door automatisering) die daar maar wat uit hun neus zaten te vreten. En natuurlijk managers van afdelingen waar dan opeens weinig meer te managen viel.

En dat ambtelijke heb je bij alle grote bedrijven wel vermoed ik. Philips lijkt me kwa techniek ook een erg leuk bedrijf, maar de grootte spreekt me persoonlijk niet aan. Werk zelf bij een klein bedrijf van ongeveer 35 man waarbij je bij eigenlijk iedereen binnen kan lopen als je een vraag hebt.

https://niels.nu

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Rutix schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:44:
[...]

Je kunt altijd patch submitten. Hij word toch gereviewed en dan komt er vanzelf wel uit of het iets anders breekt of niet.
Ow das wel goed om te weten :)

Eens kijken vanavond als ik wat tijd over heb. Las er namelijk al meerdere mensen over met soortgelijke problemen. Gebeurt steeds vaker dat mensen touch-support proberen toe te voegen aan jQuery UI.

• alienfruit

alienfruit

P3P policy maken is een kutklus :+

• armageddon_2k1
Hydra schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:52:
[...]

Nouja, ik vind dat PHP an-sich gewoon, omdat het zo "organisch gegroeid' is, geen "fantastisch" platform genoemd kan worden puur en alleen omdat het enorm veel legacy meeneemt waar ze nooit vanaf gestapt zijn. Alleen al wat betreft naamgeving en het wel-of-niet-OO gebeuren is het gewoon een rommeltje.

Maar dat betekent niet dat een PHP programmeur zich dat persoonlijk aan moet trekken. Als er in een systeem ooit voor PHP gekozen is ga je dat niet 'ff' herschrijven naar Python ofzo, dat is gewoon te duur.
Ben ik helemaal met je eens dat een programmeur dat zich niet persoonlijk aan moet trekken. Echter zijn er genoeg mensen die een waarde-oordeel over die programmeur hebben, ongeacht z'n merits, en dat is storend.
Heb je wel eens zo'n noodstop meegemaakt waarbij ze dus in een keer al dat helium laten ontsnappen? Schijnt vrij heftig te zijn :)
Een quench :) Als ik er bij ben dat dat gebeurt is er echt iets mis, want dan zou het wel eens aan mij kunnen liggen ;). Ik ben wel bij het herstellen van zo'n situatie geweest. Zoek maar eens filmpjes op over MR quenches op Youtube.

• Hydra
armageddon_2k1 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:56:
Ben ik helemaal met je eens dat een programmeur dat zich niet persoonlijk aan moet trekken. Echter zijn er genoeg mensen die een waarde-oordeel over die programmeur hebben, ongeacht z'n merits, en dat is storend.
Ik heb genoeg slecht PHP programmeerwerk gezien, maar net zogoed slecht Java of .Net programmeerwerk. Een slechte programmeer maakt het niet uit welke tool je 'em geeft ;)

Ik denk alleen wel dat er meer slechte PHP programmeurs zijn dan (bijvoorbeeld) slechte Java programmeurs simpelweg omdat veel 'amateurs' met PHP beginnen en dan ook nog eens al hun werk baseren op slechte voorbeeld op internet. Ik denk dat daar een beetje dat idee vandaan komt, terwijl je natuurlijk iemand die maar wat aanrotzooit met online tutorials niet te vergelijken is met iemand met een (goeie) opleiding die daarna als professional aan de slag gaat. Ik weet vrij zeker dat iemand met een gedegen opleiding en ervaring die dan in PHP gaat programmeren dat 'beter' doet dan iemand die maar wat in Java heeft zitten aanfrutten.
Een quench :) Als ik er bij ben dat dat gebeurt is er echt iets mis, want dan zou het wel eens aan mij kunnen liggen ;). Ik ben wel bij het herstellen van zo'n situatie geweest. Zoek maar eens filmpjes op over MR quenches op Youtube.
Ja dat, was ff de term vergeten. Weet ook nog goed al die mooie verhalen over palletwagens en schoonmaakkarretjes die dat ding in verdwenen omdat de schoonmaker gewoon de bordjes negeerde :)

• armageddon_2k1
Hydra schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:02:
[...]

Ik heb genoeg slecht PHP programmeerwerk gezien, maar net zogoed slecht Java of .Net programmeerwerk. Een slechte programmeer maakt het niet uit welke tool je 'em geeft ;)

Ik denk alleen wel dat er meer slechte PHP programmeurs zijn dan (bijvoorbeeld) slechte Java programmeurs simpelweg omdat veel 'amateurs' met PHP beginnen en dan ook nog eens al hun werk baseren op slechte voorbeeld op internet. Ik denk dat daar een beetje dat idee vandaan komt, terwijl je natuurlijk iemand die maar wat aanrotzooit met online tutorials niet te vergelijken is met iemand met een (goeie) opleiding die daarna als professional aan de slag gaat. Ik weet vrij zeker dat iemand met een gedegen opleiding en ervaring die dan in PHP gaat programmeren dat 'beter' doet dan iemand die maar wat in Java heeft zitten aanfrutten.
Juist, dat dus :)
Ja dat, was ff de term vergeten. Weet ook nog goed al die mooie verhalen over palletwagens en schoonmaakkarretjes die dat ding in verdwenen omdat de schoonmaker gewoon de bordjes negeerde :)
Ja, of een ziekenhuiswerknemer die een compressor wel veel herrie vind maken en hem maar uit zet. Paar uur later een quench. Mag je mooi 30.000 euro afrekenen.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:32

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[...]

Een beetje realistische PHP developer weet zelf ook precies wat er mis is met het platform, maar het is niet fijn als iemand doet alsof het een non-taal is die een zichzelf serieusnemend persoon niet zou gebruiken. Dat is namelijk meestal de toon die gezet wordt als mensen het platform afzeiken :+

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:57
Hydra schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:02:
[...]

Daar hoor ik een verstandig iemand :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bosmonster schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:40:
Ahhhh..... Zit al een week tegen een rare bug aan te hikken (jQuery UI Draggable + UI Touch Punch) op de iPad. Probleem bleek niet in mijn app te zitten, niet in touch punch, maar in de jQuery UI mouse handler.

Na ongeveer een dag debuggen een patch weten te schrijven voor jQuery UI en alles is opgelost. Pak van mn hart :D

Twijfel nog of ik de patch ga submitten, aangezien ik niet exact weet wat de gevolgen zijn voor de hele library, maar bij mij lost het de problemen op iig :)
Vind ik wel interessant om te weten wat het issue precies was :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Krijgt het forum trouwens ook een overhaul bij de nieuwe Tweakers eind oktober?

• Hydra
armageddon_2k1 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:09:
Ja, of een ziekenhuiswerknemer die een compressor wel veel herrie vind maken en hem maar uit zet. Paar uur later een quench. Mag je mooi 30.000 euro afrekenen.
Bedankt voor die youtube tip, ben weer een half uur verder :D Wel een indrukwekkende hoeveelheid helium die dan ontsnapt :D

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sh4wn schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:39:
Krijgt het forum trouwens ook een overhaul bij de nieuwe Tweakers eind oktober?
Jep. Alles verandert mee in dezelfde nieuwe stijl :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Hydra schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:39:
[...]

Bedankt voor die youtube tip, ben weer een half uur verder :D Wel een indrukwekkende hoeveelheid helium die dan ontsnapt :D
Dit is ook een interessant filmpje omtrent MRI-scanners. Lol hebben met een scanner die gaat worden gesloopt. Ding trekt een bureaustoel aan stukken.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 15:33

TheNephilim

Wtfuzzle

Cloud schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:46:
[...]

Nice, ben zeer benieuwd! ^^ Hopelijk vormen de verschillende onderdelen van tweakers.net dan meer een geheel.

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10 10:47
Hydra schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:39:
[...]

Een vriend van mij werkt op een MRI afdeling. Is daar ook een paar keer fout gegaan in het verleden. Maar er is ook niet zoveel voor nodig, als er een monteur met de MRI bezig is (met de magneten ofzo), en hij niest een keer goed, dan is dat blijkbaar al genoeg om een quench te veroorzaken :+

Wat komt omdat de samenstelling van het helium dan ineens zo verstoord wordt dat het razendsnel opwarmt.

Kon me herinneren dat het ook nog eens vrij lang duurt voordat zo'n MRI dan weer operationeel is (enkele dagen).

• .oisyn
  • Laatst online: 11:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cloud schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:46:
[...]

CHANGE IS BAD!!!!

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Hmm'kay

• Hydra
Korben schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:47:
Dit is ook een interessant filmpje omtrent MRI-scanners. Lol hebben met een scanner die gaat worden gesloopt. Ding trekt een bureaustoel aan stukken.
Waarom denk je dat ik een half uur verder ben ;)
D-Raven schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:51:
Kon me herinneren dat het ook nog eens vrij lang duurt voordat zo'n MRI dan weer operationeel is (enkele dagen).
Ja, dat helium is dan weg en moet weer aangevuld worden. Daarnaast moet de magneet weer op veld gebracht worden en moet getest worden of de spoelen enzo nog goed gealigned zijn.

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:49
Bedoel je nu dat ze de ALL-CAPS van VS2012 overgenomen hebben in de nieuwe layout? :P

Verwijderd

Ik blijf het jammer vinden dat de nieuwe layout slechts mobile-compatible gaat zijn maar dat er geen aparte mobile layout komt voor het forum.

Ik hoop nog steeds op een mobiel GoT zoals we dat kennen van http://got.ram.io

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2012 12:03 ]

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10 10:47
Hydra schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:55:
[...]

Ja, dat helium is dan weg en moet weer aangevuld worden. Daarnaast moet de magneet weer op veld gebracht worden en moet getest worden of de spoelen enzo nog goed gealigned zijn.
Dat inderdaad, alleen volgens mij was het grootste probleem dat Helium niet op de hoek van de straat gehaald kan worden, dat het echt enkele dagen duurt voordat dat geleverd is.

• Hydra
D-Raven schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:01:
Dat inderdaad, alleen volgens mij was het grootste probleem dat Helium niet op de hoek van de straat gehaald kan worden, dat het echt enkele dagen duurt voordat dat geleverd is.
Klopt. Duur goedje ook.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

En dat ambtelijke heb je bij alle grote bedrijven wel vermoed ik. Philips lijkt me kwa techniek ook een erg leuk bedrijf, maar de grootte spreekt me persoonlijk niet aan. Werk zelf bij een klein bedrijf van ongeveer 35 man waarbij je bij eigenlijk iedereen binnen kan lopen als je een vraag hebt.
Valt op zich wel mee hoor. Philips is (of iig was destijds) redelijk opgebouwd uit kleine eilandjes. Ik werkte destijds (als externe consultant) op een afdeling met +/- 15 man. Op strijp hadden we in een van de gebouwen een hele verdieping voor ons zelf en werd eigenlijk zo goed als alles door deze 15 mensen geregeld. Zowel de ICT delen van het project, maar ook operations en dergelijke. Ook een andere afdeling waar ik een tijdje aan uitgeleend was was op zo'n manier opgebouwd.

Je kon inderdaad niet zomaar binnenlopen, maar ik had niet het idee te werken in een bedrijf met duizenden mensen. Pas toen we naar de High Tech Campus verhuisden merkte ik wat meer van de grootschaligheid van Philips. Toen we nog op strijp zaten begin de grote leegloop van strijp waardoor het terrein steeds kleiner werd, maar ook steeds minder mensen aanwezig waren. De HTC was voor mij (en de rest van de afdeling) wel een shock, we waren gewend een klein clubje te zijn en te doen waar we zin in hadden, maar op de campus moesten we ons echt aanpassen aan een nieuwe werkwijze (omdat je daar ook gemixt zit met andere afdelingen, met zijn allen luidkeels meezingen met een liedje wordt dan niet altijd gewaardeerd :+ ).

Moet zeggen dat ik het best naar mijn zin heb gehad daar :)
Overigens zat ik niet op het medical of consumer-producten deel. Ik heb dus geen embedded systems geschreven. Wij waren een kleine dienstverlenende afdeling met een aantal software pakketten. Embedded/medical leek me ook wel boeiend, maar ik was meer een (web)applicatie ontwikkelaar, dan is de stap richting medical/embedded niet makkelijk te maken (+ ik was een externe consultant, dus moest werken waar de baas me plaatste)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:59

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:59:
Ik blijf het jammer vinden dat de nieuwe layout slechts mobile-compatible gaat zijn maar dat er geen aparte mobile layout komt voor het forum.

Ik hoop nog steeds op een mobiel GoT zoals we dat kennen van http://got.ram.io
Een aparte layout voor mobile devices gaat voor een site als Tweakers ook gewoon heel erg veel tijd kosten. Als die er nog bij zou moeten dan wordt het niet eind oktober 2012, maar eind juli 2013 ;)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat zou wel mooi zijn, want

CHANGE IS BAD!!!!

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En 't wordt denk ik alleen maar duurder. Ik heb hier geen audio, maar vorige week heb ik deze gekeken en als ik me goed herinner zitten we in 2020 of rond die koers zelfs mogelijk zonder helium :P

[edit]
Ah, geen audio nodig; rond 1:58 is 't ook gewoon te lezen :P

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 03-10-2012 12:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

MueR schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:32:
[...]

Een aparte layout voor mobile devices gaat voor een site als Tweakers ook gewoon heel erg veel tijd kosten. Als die er nog bij zou moeten dan wordt het niet eind oktober 2012, maar eind juli 2013 ;)
Daar geef ik je helemaal gelijk in. Jullie hebben al een app voor de pricewatch en de nieuwsartikels maar een mobiel GoT staat voor velen al lang op de wenslijst. Zoals ik al eerder aanhaalde heeft een medetweaker in zijn vrije tijd http://got.ram.io gemaakt, wat al een hele vooruitgang is.

Tweakers is dus al voor een deel mobiel (dankzij de app) maar een mobiel GoT zou toch enorm leuk zijn.

• Hydra
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:43:
Tweakers is dus al voor een deel mobiel (dankzij de app) maar een mobiel GoT zou toch enorm leuk zijn.
Ik vind op een tablet GoT prima te doen, alleen werken de spoiler-tags niet, en dat is echt enorm irritant. Lijkt me simpel te fixen ook.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
http://byfat.xxx/if-hemingway-wrote-javascript

beetje lame, maar

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
function theSeriesOfFIBONACCI(theSize) {

//a CALCKULATION in two acts.
  //employ'ng the humourous logick of JAVA-SCRIPTE

//Dramatis Personae
  var theResult; //an ARRAY to contain THE NUMBERS
  var theCounter; //a NUMBER, serv'nt to the FOR LOOP

//ACT I: in which a ZERO is added for INITIATION

//[ENTER: theResult]

//Upon the noble list bestow a zero
  var theResult = [0];

//ACT II: a LOOP in which the final TWO NUMBERS are QUEREED and SUMM'D

//[ENTER: theCounter]

//Commence at one and venture o'er the numbers
  for (theCounter = 1; theCounter < theSize; theCounter++) {
    //By divination set adjoining members
    theResult[theCounter] = (theResult[theCounter-1]||1) + theResult[Math.max(0, theCounter-2)];
  }

//'Tis done, and here's the answer.
  return theResult;

//[Exuent]
}

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sh4wn schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:12:
[...]

Zo gaat het bijna altijd op de frontpage op een artikel over programmeren :')
;(
...en is het mogelijk om data vanaf een server naar een client te pushen zonder dat de browser een request heeft gestuurd

Waar is dat handig voor? Kan het niet voor beveiligingsproblemen zorgen?

> Juist, naast dat het natuurlijk perfect is om reclames te pushen (en ook malware)..
:'(

I have no idea what I'm doing ... so I'll just post a troll.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 03-10-2012 13:35 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Yes lekker, het is weer zover :')

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha prachtig :P

Overigens; bij het pushen van gegevens van server naar client, moet de server wel weten waar die client is. Dus eenmalig verbinding maken is toch nog wel nodig?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:26

Haan

dotnetter

Maar met bijv. signalR kan je nu toch ook al push berichten sturen, of werkt dat stiekem toch anders? Bij de TechDays was er een sessie waarbij dit werd gedemonstreerd.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Hydra
Sh4wn schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:12:
Zo gaat het bijna altijd op de frontpage op een artikel over programmeren :')
Sowieso is de meest gehoorde comment op de FP de zin "Ik zie het nut er niet van". Nee, dat klopt, omdat je een nerd zonder enige visie bent en we als het aan jou zou liggen nog in het stenen MS-DOS tijdperk zouden zitten.
TheNephilim schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:40:
Haha prachtig :P

Overigens; bij het pushen van gegevens van server naar client, moet de server wel weten waar die client is. Dus eenmalig verbinding maken is toch nog wel nodig?
Tuurlijk. Ze zijn ook al tijden bezig met zaken als websockets enzo en dat is gewoon enorm handig voor zaken als browser-based games. Het is alleen nog geen standaard maar laat hopelijk niet te lang meer op zich wachten.

[ Voor 38% gewijzigd door Hydra op 03-10-2012 13:51 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@TheNephilim, Haan: SPDY, HTTP 2, WebSockets enzovoorts maken gebruik van een persistente TCP-connectie waarbij bidirectioneel verkeer mogelijk is. Dit in tegenstelling tot HTTP/1.1, waarbij verkeer standaard alleen vanaf de client geïnitieerd kan worden. B) Zo'n verbinding ontstaat, zoals die kerel op de frontpage denkt, echter niet automagisch. Er moet in eerste instantie nog altijd vanuit de browser een verzoek worden verstuurd.

Zie ook Wikipedia: Push technology. SignalR maakt gebruik van een verzameling technieken (WebSockets, long polling, enz), waarbij de gebruikte techniek afhangt van de functionaliteiten van browser en server:
SignalR uses a fallback mechanism to connect the browser to the server. After an initial negotiation request the following transports are tried in order until a successful connection can be made:

1. WebSockets (if the both the server and browser indicate they can support websockets)
2. Server Sent Events, aka EventSource (if the browser supports Server Sent Events, which is basically all browsers except Internet Explorer)
3. Forever Frame (for Internet Explorer only)
4. Ajax long polling
En ja, die presentatie daarvan op TechDays was mooi.

Hello, world!'; drop table users --

O-)

Eens kijken of ik ook nog eens wat nuttigs kan toevoegen aan dat HTTP 2. Eerst de mailinglijst maar eens joinen. :P

[ Voor 69% gewijzigd door CodeCaster op 03-10-2012 13:55 ]

• Hydra
CodeCaster schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:49:
Zie ook Wikipedia: Push technology. SignalR maakt gebruik van een verzameling technieken (WebSockets, long polling, enz), waarbij de gebruikte techniek afhangt van de functionaliteiten van browser en server.
Idd. Voor Node.js doet SocketIO hetzelfde (eventueel een fallback naar Flash sockets zelfs) en dat werkt op zich prima, maar een uniforme standaard zou ideaal zijn.

• MueR
  • Laatst online: 12:59

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:43:
Daar geef ik je helemaal gelijk in. Jullie hebben al een app voor de pricewatch en de nieuwsartikels maar een mobiel GoT staat voor velen al lang op de wenslijst.
Ik ben geen devver bij Tweakers he ;)
Zoals ik al eerder aanhaalde heeft een medetweaker in zijn vrije tijd http://got.ram.io gemaakt, wat al een hele vooruitgang is.
Die "mobile GoT" daar is offline ;) Evengoed was het alleen handig om te lezen, maar dat kan ik ook prima op de gewone versie. Daar kan ik tenminste ook meteen reageren. Ik ben zelf geen voorstander van apps, imho moet je dergelijke tijd gewoon in een fatsoenlijke mobiele versie stoppen, maar ik maak dan ook niet de keuzes bij Tweakers.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hihi, ik jaag als complete leek mijn fantastische webzijde door de validator van w3c en krijg gewoon een groene balk. Okay, de CSS in het html-document is niet heel netjes maar het is niet fout :P

Nou dat geeft hoop voor het komende vak clientside web development *O* Echt hoog tijd dat ik iets ga leren van CSS, JavaScript, jQuery (of kregen we nu Prototype), JSON en dat soort dingen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Leuk dit. Voor site is er een cron die artikelen op Twitter gooit, stuk of 30 verdeeld over verschillende accounts. Op een of andere manier is krijgt de server een flinke load zodra die uitgevoerd wordt, terwijl de cron niks bijzonders doet.

Even de httpd-service gestopt en cron gedraaid, niks aan het handje. Httpd aan, server bijna op z'n gat als de cron draait. :9

Viel me net op dat er opeens heel veel httpd-commands verschijnen in top zodra de cron draait/gedraaid heeft, volgens mij allemaal Twitter-botjes. Geef ik nou echt een commando tot een DDoS door de Twitter-cron? :+

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 11:15
Zo, naar een half uurtje werk bleek een simpel php script (inhoud van twee velden invoeren in een database) eindelijk te werken. Het probleem was, dat de twee waardes allebei strings waren en dus tussen quotes ook in de SQL-Query moeten. Dat was niet gedaan, alles ge-escapet en nu werkt het. Dat heeft mij een zak snoep en drie blikjes Cherry Coke opgelevert. :)

Het was het script van iemand anders.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Cherry Coke :r

• Rutix

Nothing to see here!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Hmm, ik dacht altijd dat een MSDN abbo duur was, maar Visual Studio Pro 2012 incl MSDN abbo voor € 1528,- het eerste jaar, en € 1.018,- voor volgende jaren, valt opzich wel mee toch?

• armageddon_2k1
Voor de zakelijke wereld is dat een 'schijntje'. :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-11 23:40

• mwolting
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 11:58

• Rutix
GateKeaper schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:26:
Hmm, ik dacht altijd dat een MSDN abbo duur was, maar Visual Studio Pro 2012 incl MSDN abbo voor € 1528,- het eerste jaar, en € 1.018,- voor volgende jaren, valt opzich wel mee toch?
Welke versie van MSDN heb je dan? Want je hebt meerdere versies natuurlijk. Ik weet namelijk dat die ultimate versions wel meer kosten dan 1000 per jaar :p

Nothing to see here!

• HMS
  • Laatst online: 17-11 00:33

HMS

Rutix schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:36:
[...]

Welke versie van MSDN heb je dan? Want je hebt meerdere versies natuurlijk. Ik weet namelijk dat die ultimate versions wel meer kosten dan 1000 per jaar :p
Professional :P

Ultimate kost ~17.000 voor het eerste jaar en daarna 5.500 per jaar. Best pittig ;)

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 22:22

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
:(

Devsense PHP tools dinges voor Visual Studio beviel eigenlijk best wel; voor 't PHP werk dat ik doe (voornamelijk C# normaliter) vond ik dat wel een fijne extensie om in VS2012 te hangen. In VS2010 gebruikte ik nog VS.php maar die heeft nogal wat nukken en daar wou ik dus vanaf en nu ik "compleet over" ben op VS2012 vond ik 't wel een mooi moment om een vervanger te zoeken/testen/kiezen/kopen.

Dus Robbie trekt de portomonnee Paypal en dokt netjes voor een licentie. Krijg ik die niet geactiveerd. Blijkt dat ik 't verkeerde tabje geselecteerd had (VS2010 i.p.v. VS2012) :(

Maar een mail gestuurd of ze m'n licentie willen omruilen/inwisselen/whatever; geen zin om 2x te lappen :(

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 03-10-2012 18:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Krijg je waarschijnlijk: Sorry, dat kan niet, maar je kunt wel de renew optie kiezen, zo bespaar je toch nog 10 dollar!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Patriot schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 18:47:
Krijg je waarschijnlijk: Sorry, dat kan niet, maar je kunt wel de renew optie kiezen, zo bespaar je toch nog 10 dollar!
Mwoa, we zullen zien. Ik zie in ieder geval op hun site dat die key 0 keer geactiveerd is dus dan kan dat niet heel problematisch zijn lijkt me om die weer in te trekken en een nieuwe voor in de plaats te sturen.

[edit]
:D ZO! Dat was snel! _O_
Hi Rob,

Thank you for contacting us. No problem at all, we’ve switched your license key to VS2012.

Give me know if there’s anything else I can help you with.

Kind Regards,
Mail verzonden om 18:39, antwoord om 18:42 :D _O_

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 03-10-2012 18:51 ]

Over mij

• Avalaxy
Maar wel alvast een boze post op de tweakerz schrijven :P

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Avalaxy schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 18:53:
Maar wel alvast een boze post op de tweakerz schrijven :P
Ik was boos op m'n eigen stommiteit / scheligheid, niet op hunnie ;) :>

Over mij

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-11 22:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

RobIII schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 18:49:
[...]

Mwoa, we zullen zien. Ik zie in ieder geval op hun site dat die key 0 keer geactiveerd is dus dan kan dat niet heel problematisch zijn lijkt me om die weer in te trekken en een nieuwe voor in de plaats te sturen.

[edit]
:D ZO! Dat was snel! _O_

[...]

Mail verzonden om 18:39, antwoord om 18:42 :D _O_
"Give me know"?? :X

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
From: Miloslav Beno, Czech Republic
I think that 'splains it :P :+

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 03-10-2012 18:57 ]

Over mij

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 11:15
Koffie werkt ook trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door Martindo op 03-10-2012 20:20 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Glaasje witte wijn :9

Vandaag eens een dagje niet ontwikkelen. Mooi een dagje vrij genomen (ZZP, ole, ole !! d:)b ) Mails stapelen zich wel op, maar daar heb ik een beetje lak aan. Sommige klanten nemen zelf ook ruim de tijd om te reageren op mijn vragen (soms meerdere weken), dus ben zelf een beetje klaar met direct reageren :P

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Vandaag een lekker refactordagje.

Was een geërfde klasse van 3000 regels met allemaal arrays van lengte 2 met voor dingetje 1 een waarde en dingetje 2. Toch maar eens het dingetje een aparte klasse gegeven.

• Avalaxy
Die Patriot houdt er wel een hoop verschillende meningen over Cherry Coke op na zo te zien :+

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Nou, ik voel me enigszins misbruikt door de heren van de koffiehoek ;(

• YopY
Davio schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 23:04:
Vandaag een lekker refactordagje.

Was een geërfde klasse van 3000 regels met allemaal arrays van lengte 2 met voor dingetje 1 een waarde en dingetje 2. Toch maar eens het dingetje een aparte klasse gegeven.
Map? :+. Refactoren vind ik leuk.

Verwijderd

Patriot schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 03:13:
Nou, ik voel me enigszins misbruikt door de heren van de koffiehoek ;(
Coffeecorner omdopen tot Caffeïnecorner?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2012 09:34 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:26

Haan

dotnetter

YopY schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:25:
[...]

Map? :+. Refactoren vind ik leuk.
Of Dictionary :+ . Maar het zal wel niet om Java of .NET gaan, anders mag de post regelrecht naar [alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 4 verplaatst worden >:)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• alienfruit

alienfruit

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hey, het is hier geen Twitter. Een beetje uitleg waarnaar je linkt lijkt me welkom. ;)

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het lijkt mij eerder omslachtig, want je kan maar je halve dev omgeving draaien. Wil je iets met de UI doen heb je interface builder nodig en de resulterende applicaties uitvoeren moet je ook op je mac doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Aloys op 04-10-2012 10:13 ]

• alienfruit

alienfruit

Ja, maar het is leuk dat je in dezelfde taal dus voor Windows, Android en OSX kan programmeren ;)

• YopY
alienfruit schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:14:
Ja, maar het is leuk dat je in dezelfde taal dus voor Windows, Android en OSX kan programmeren ;)
Maar dan krijg je weer het eeuwige "crossplatform"-probleem; lowest common denominator, performance, omgeving-specifieke UI en usability zaken, etc. Native FTW!11one

• alienfruit

alienfruit

Nee hoor, je programmeert in Oxygen en die spuugt middels LLVM gewoon de juiste bytecode uit zodat het werkt op de Mac/iPhone. Voor de UI deel kan je gewoon native programmeren maar de bedrijfslaag kan je gewoon mooi code delen met alle platforms. Hetzelfde geld voor Java en .NET. Oftewel je kan gewoon de native UI aanspreken.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

http://www.nu.nl/gezondhe...rkingen-dan-oppepper.html

Rusteloosheid en niet kunnen slapen? Nou daar heb ik echt geen last van als ik energy drink hoor :o Op de blikjes staat altijd dat er voor 2-3 kopjes koffie aan cafeïne in zit. Nou weet ik niet wat er in een kopje koffie zit, maar hoe komen ze daar bij 'minder dan één kop koffie'? :+

• Otherside1982
YopY schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:16:
[...]

Maar dan krijg je weer het eeuwige "crossplatform"-probleem; lowest common denominator, performance, omgeving-specifieke UI en usability zaken, etc. Native FTW!11one
Dat is juist het mooie aan oxygene. Business logica kan gewoon gedeeld zijn, maar het compileert naar .NET/Java/Dalvik/iOS/OSX, en is dus gewoon ook native! Voor iOS/OSX compileert het naar bytecode die gewoon native draait op de ObjC runtime. Je kan dus ook ARC gebruiken en alle native APIs aanroepen. Interfaces/GUIs worden volgens het platform gemaakt en dus heb je geen last van lowest common denominator.
Ik vind het best wel knap wat ze als klein bedrijf presteren. Nu draait oxygene for iOS/OSX nog in Visual Studio/Windows omdat ze die IDE het beste kennen, maar ze willen in de toekomst ook kijken om andere IDEs te gebruiken.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:01
OMG wat ranzig... Zit je lekker in de trein. Niets aan de hand. Stappen er van die 'coole' gasten in die net hebben zitten paffen. Wat een ranzige rooklucht. Snappen ze dan niet dat ze zo erg stinken dat mensen bijna over hun nek gaan?

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Caelorum schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:32:
OMG wat ranzig... Zit je lekker in de trein. Niets aan de hand. Stappen er van die 'coole' gasten in die net hebben zitten paffen. Wat een ranzige rooklucht. Snappen ze dan niet dat ze zo erg stinken dat mensen bijna over hun nek gaan?
Niet zo zeuren, zeg. Wees blij dat treinen rookvrij zijn. En zo erg stinken rokers nou ook weer niet.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

En zo erg stinken rokers nou ook weer niet.
Generalisatie op den top. Niet allemaal nee, en als "ze" in de buitenlucht hebben staan roken, valt het best wel mee. Maar man... ik heb collega's die rustig een kwartier in het rookhok staan te paffen / koffie drinken. Wél, als die terug komen, dan ruik je letterlijk op 5 meter afstand al waar ze vandaan komen.

• alienfruit

alienfruit

[b]Otherside1982 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:26:Dat is juist het mooie aan oxygene. Business logica kan gewoon gedeeld zijn, maar het compileert naar .NET/Java/Dalvik/iOS/OSX, en is dus gewoon ook native! Voor iOS/OSX compileert het naar bytecode die gewoon native draait op de ObjC runtime. Je kan dus ook ARC gebruiken en alle native APIs aanroepen. Interfaces/GUIs worden volgens het platform gemaakt en dus heb je geen last van lowest common denominator.
Ik vind het best wel knap wat ze als klein bedrijf presteren. Nu draait oxygene for iOS/OSX nog in Visual Studio/Windows omdat ze die IDE het beste kennen, maar ze willen in de toekomst ook kijken om andere IDEs te gebruiken.
Ja, zeker. Erg knap van Carlo en co. Het is gedeeltelijk een Nederlands produkt ;)

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Otherside1982 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:26:
[...]

Dat is juist het mooie aan oxygene. Business logica kan gewoon gedeeld zijn, maar het compileert naar .NET/Java/Dalvik/iOS/OSX, en is dus gewoon ook native! Voor iOS/OSX compileert het naar bytecode die gewoon native draait op de ObjC runtime. Je kan dus ook ARC gebruiken en alle native APIs aanroepen. Interfaces/GUIs worden volgens het platform gemaakt en dus heb je geen last van lowest common denominator.
Het bovenstaande is net wat er bedoeld werd met performance problemen. Niemand zegt dat het ene patroon even goed vertaald op alle platformen, en er dus per-platform andere patronen zouden moeten worden toegepast...
De fout is dat denken dat je 1x code kan schrijven dat overal evengoed werkt.
Weten dat het bepaalde nadelen heeft, en in gevallen waar die nadelen minder impact hebben, heeft dit wel een groot voordeel: Je hoeft maar 1x te ontwikkelen (En op ieder platform te testen, want dan doen we wel he!?)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

GateKeaper schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:43:
[...]

Generalisatie op den top. Niet allemaal nee, en als "ze" in de buitenlucht hebben staan roken, valt het best wel mee. Maar man... ik heb collega's die rustig een kwartier in het rookhok staan te paffen / koffie drinken. Wél, als die terug komen, dan ruik je letterlijk op 5 meter afstand al waar ze vandaan komen.
Of ze roken buiten, lopen de trap omhoog terug naar de werkplek en hijgen dan nog tien minuten rooklucht uit :r

Nee, helaas. Zo erg stinken rokers wel. Ik gun ieder zijn pleziertje ook al is het een ongezonde maar ik gun mezelf ook frisse lucht.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Knap hoor, 10 minuten lang op 1 longinhoud

• Otherside1982
Bosmonster schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:56:
Knap hoor, 10 minuten lang op 1 longinhoud
Knap hoor, als jij met 1 keer uitademen alle rook uit je longen krijgt. Dat kan je volgens mij 1 keer doen en dan klappen je longen toe. :+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, Dota 2 invite gekregen :+

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Woy schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:09:
Zo net mijn MCPD: Windows Azure gehaald, nog 2 te gaan. Eigenlijk vrij zinloze certificeringen, maar zowel mijn manager als klanten zitten er blijkbaar wel op te wachten :P
Zo de MCPD: Windows Developer is ook binnen, volgende week de Web Developer, en dan ben ik weer even klaar.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Otherside1982 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:58:
[...]

Knap hoor, als jij met 1 keer uitademen alle rook uit je longen krijgt. Dat kan je volgens mij 1 keer doen en dan klappen je longen toe. :+
Nee, maar die rook is er echt wel uit met een paar keer ademen.

Ja, de rooklucht blijft misschien even om je heen hangen, zelfs als je buiten rookt, maar die komt niet meer uit je longen.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Woy schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:07:
[...]

Zo de MCPD: Windows Developer is ook binnen, volgende week de Web Developer, en dan ben ik weer even klaar.
Dat gaat best snel, gewoon achtereenvolgende examens? Je hebt er in ieder geval niet veel moeite mee :+

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
TheNephilim schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:13:
[...]
Dat gaat best snel, gewoon achtereenvolgende examens? Je hebt er in ieder geval niet veel moeite mee :+
Inderdaad, heb nu in 7 weken, 6 examens gedaan ( Één week had ik geen tijd wegens een acceptatie test van de klant waar ik bij aanwezig moest zijn ;) ). Gewoon een avondje de stof doornemen en de volgende dag examen. Maar ik werk dan ook al zo'n beetje tien jaar met .NET, dus dat maakt het een stuk makkelijker, het is niet alsof ik nieuwe dingen aan het leren ben.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Bosmonster schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:13:
[...]

Ja, de rooklucht blijft misschien even om je heen hangen, zelfs als je buiten rookt, maar die komt niet meer uit je longen.
Niet enkel om je heen, dat kruipt ook gewoonweg in je kleren. Als ik hier een avond weg ga, ruik ik de volgende dag nog steeds die vieze rook in mijn kleren.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Bosmonster schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:13:
[...]

En dan stinkt het niet meer? Want dat was het punt ;)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Woy schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:19:
[...]

Inderdaad, heb nu in 7 weken, 6 examens gedaan ( Één week had ik geen tijd wegens een acceptatie test van de klant waar ik bij aanwezig moest zijn ;) ). Gewoon een avondje de stof doornemen en de volgende dag examen. Maar ik werk dan ook al zo'n beetje tien jaar met .NET, dus dat maakt het een stuk makkelijker, het is niet alsof ik nieuwe dingen aan het leren ben.
Owh dat schiet lekker op!

Nee precies, je hebt de kennis al in huis, maar om het officieel te maken nog even een papiertje halen. Dat is nog eens leuk examens maken :P

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:22:
[...]

Owh dat schiet lekker op!

Nee precies, je hebt de kennis al in huis, maar om het officieel te maken nog even een papiertje halen. Dat is nog eens leuk examens maken :P
Dat is ook de bedoeling van Microsoft. Hoewel veel detacheerders hun pas afgestudeerden naar dit soort trainingen stuurt staat Microsoft daar niet om te springen. Daarnaast vinden de opleidingsinstituten dat ook niet erg tof, hen wordt gevraagd de jongens te trainen de juiste antwoorden te geven en niet te leren programmeren.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:12

Hoogie2004

Whohooooo

MCPD gaat helaas volgens jaar met pensioen... Tot 31 juli 2013 kun je die examens nog maken.

Daarna wordt het MCSD volgens mij, voor o.a. Windows Store Apps en Web applications

My iRacing profile | Strava

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Nice :) Ik heb gister Borderlands II gekocht, ook wel een geinig spel. Kende het verder niet, dus gewoon puur op de gok, maar ik kan er wel een paar avondjes plezier uit halen. :D

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Nice! Afgelopen dagen wat live matches zitten kijken, wil ook erg graag een invite.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hoogie2004 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:28:
MCPD gaat helaas volgens jaar met pensioen... Tot 31 juli 2013 kun je die examens nog maken.

Daarna wordt het MCSD volgens mij, voor o.a. Windows Store Apps en Web applications
Ook daar zullen naar alle waarschijnlijkheid gewoon upgrade examens voor komen. De Azure MCPD blijft overigens gewoon bestaan, maar die verloopt nu sowieso na 2 jaar.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:12

Hoogie2004

Whohooooo

Woy schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:33:
[...]

Ook daar zullen naar alle waarschijnlijkheid gewoon upgrade examens voor komen. De Azure MCPD blijft overigens gewoon bestaan, maar die verloopt nu sowieso na 2 jaar.
Er zijn inderdaad upgrade examens, echter moet je daarvoor eerst de 4.0 variant van de MCPD hebben. Ik ben nu MCPD in 3.5, en ik moet dus 2 keer upgraden. Maarja, het zij zo :)

My iRacing profile | Strava

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:26:
[...]

Dat is ook de bedoeling van Microsoft. Hoewel veel detacheerders hun pas afgestudeerden naar dit soort trainingen stuurt staat Microsoft daar niet om te springen. Daarnaast vinden de opleidingsinstituten dat ook niet erg tof, hen wordt gevraagd de jongens te trainen de juiste antwoorden te geven en niet te leren programmeren.
Nee precies, het principe van veel certificaten is om het hebben van bepaalde ervaring op papier te krijgen. Microsoft is sowieso wel goed bezig met alle certificaten en dergelijke. Ook op school wel mee te maken gehad, helaas nooit de kans gehad om wat te halen. Alleen Cisco (deel)certificaten heb ik kunnen halen. Daar maak ik alleen helemaal geen gebruik van in m'n dagelijkse werk.
GateKeaper schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:29:
[...]

Nice :) Ik heb gister Borderlands II gekocht, ook wel een geinig spel. Kende het verder niet, dus gewoon puur op de gok, maar ik kan er wel een paar avondjes plezier uit halen. :D
Ah, heb geen ervaring met Borderlands, maar wie weet! Op het moment vooral druk met Guild Wars 2 en Battlefield 3. Guild Wars 2 spelen we nu met z'n 6'en geloof ik, lachen man (m'n vriendin, m'n zusje + haar vriendje, een vriendin uit vriendengroep en nog iemand)! Wel grappig, mensen die nooit gamen en het altijd 'afkeurden', toch Guild Wars 2 laten proberen, en dan vinden ze het ineens geweldig :+
OkkE schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:32:
[...]

Nice! Afgelopen dagen wat live matches zitten kijken, wil ook erg graag een invite.
Als ik em weg kon geven, dan kreeg je hem! :+ Zal thuis eens installeren, ben stiekem ook wel benieuwd hoor.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Wzxx4Dq8hehY5gMx1tlPjSuv/full.png

Dit is nieuw, voor mij altans! Wel makkelijk die rulers!

Ik dacht even dat ik in Photoshop aan de gang was, in plaats van in Chrome :+

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Of ik even wat aanpassingen kan doen aan een site waar ik nog nooit van gehoord heb..

SmartSite :')

Gelukkig heb ik IE via een VM, anders kan ik die rommel niet eens openen..
Pagina: 1 ... 179 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.