Ik viel eigenlijk over de witruimte tussen de vlakken die niet gelijk is. Maar Twitter voeten kan natuurlijk ook nietTheNephilim schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:55:
Dit design kreeg ik onlangs binnen, was er even voor gaan zitten om stramien te bepalen.
[afbeelding]
+1.. hoe snel je dan over zo'n spelfout heenleestalienfruit schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:16:
[...]
Ik viel eigenlijk over de witruimte tussen de vlakken die niet gelijk is. Maar Twitter voeten kan natuurlijk ook niet
Ik moest even glimlachen
Haha, ja dat krijg je met PDFjes uit InDesign hèalienfruit schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:16:
[...]
Ik viel eigenlijk over de witruimte tussen de vlakken die niet gelijk is. Maar Twitter voeten kan natuurlijk ook niet
Ze hebben ook niet nagedacht over de breedte van het geheel. Het menu is in het design 100% de breedte van het browser venster en de content daar een 20px (maak ik ervan) binnen. Willen ze dan het menu op 980px en content op 940px of het menu op 100% en de content op 980px?
Dus nu maar 980px - 940px gedaan, ik hoor nog wel wat de bedoeling is. Een menu uitrekken over de gehele breedte van het scherm is niet echt een mooi gezicht denk ik
Eigenlijk moet je zulke dingen natuurlijk bespreken voor je begint met 'bouwen'.
Overigens is de menu-balk gehele breedte niet lelijk. Zo lang je de menu-items maar binnen de 980px houdt.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dat klopt, maar het design komt via via bij ons terecht. Het moet een Wordpress thema worden. Ik moet nu een ruwe opzet maken voor ze om de maatvoering te kunnen bekijken. Aan de hand daarvan kunnen dan eventueel nog wijzigingen worden doorgevoerd om tot een definitief ontwerp te komen. Maar wat schuiven met de kaders zal niet veel grote wijzigingen met zich mee brengen.OkkE schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:33:
Eigenlijk moet je zulke dingen natuurlijk bespreken voor je begint met 'bouwen'.Overigens is de menu-balk gehele breedte niet lelijk. Zo lang je de menu-items maar binnen de 980px houdt.
Nou dat zou ik normaal ook zo goed, dus bijv een blauwe achtergrond helemaal over de breedte en dan menu items in het midden, binnen 980px; Echter heeft elk menu-item hier een andere kleur, beetje zo'n 3D effect. Daar kan ik niks mee over de hele breedte XD
Zie niet precies wat je bedoelt, maar het klinkt als een design dat uitermate geschikt is voor dtp, not so much voor het web. Wat heb ik dáár een hekel aan.TheNephilim schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:40:
[...]
Nou dat zou ik normaal ook zo goed, dus bijv een blauwe achtergrond helemaal over de breedte en dan menu items in het midden, binnen 980px; Echter heeft elk menu-item hier een andere kleur, beetje zo'n 3D effect. Daar kan ik niks mee over de hele breedte XD
Is het een ontwerp voor de nieuwe teletubbies site?TheNephilim schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:40:
[...]
...
Echter heeft elk menu-item hier een andere kleur, beetje zo'n 3D effect. Daar kan ik niks mee over de hele breedte XD
Patriot schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:42:
[...]
Zie niet precies wat je bedoelt, maar het klinkt als een design dat uitermate geschikt is voor dtp, not so much voor het web. Wat heb ik dáár een hekel aan.

Je ziet hier de menu-items (tekst gausiaans vervaagd) en links de rand van het ontwerp. Zoals je ziet, zit het menu tegen de rand van het ontwerp aan terwijl de tekst/logo/andere content/etc (niet te zien) 20px (bijv.) van de kant af staat.
Niet eensOtherside1982 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:47:
[...]
Is het een ontwerp voor de nieuwe teletubbies site?
[ Voor 13% gewijzigd door TheNephilim op 02-10-2012 11:52 ]
Dat is een design...? Alle kolommen en rijen staan schots en scheef en de margins er tussen zijn elke keer andersTheNephilim schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:55:
Dit design kreeg ik onlangs binnen, was er even voor gaan zitten om stramien te bepalen.
[afbeelding]
Twitter voeten?
Edit: oh, er was nog een pagina...
[ Voor 4% gewijzigd door Avalaxy op 02-10-2012 12:07 ]
Twittervoetens!
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Ja maar stel, jij krijgt een opdracht die je 2 weken kost, en je hebt nu nog een week ander werk staan, en je zegt dat je tot komende vrijdag bezig bent, dan maandag kan starten en het dan 2 weken later klaar is. Wat gebeurt er dan?alienfruit schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:54:
De actie in je derde zin gebeurd hier normaal gesproken, niet echt
https://niels.nu
Backbone vereist toch jQuery?YopY schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:36:
[...]
Ik zag het langskomen, eerste wat ik dacht was "En wat is het voordeel ten opzichte van Dart?".
Niet dat ik me er in verdiept heb verder, ik zit nog in klassiek JS bezig. (een niet-triviale client-side applicatie, overigens. Dart en Typescript impliceren dat grote applicaties niet mogelijk of moeilijk zijn in ouderwetse JS, maar ik ben het daar niet mee eens; als je het een beetje netjes structureert en je aan wat basisregels houdt kom je een heel eind. Backbone + RequireJS ftw)
Nope kan ook met Zepto.
"Backbone's only hard dependency is Underscore.js ( > 1.3.1). For RESTful persistence, history support via Backbone.Router and DOM manipulation with Backbone.View, include json2.js, and either jQuery ( > 1.4.2) or Zepto."
Het meest opvallende verschil is dat TypeScript veel meer lijkt op JavaScript. TypeScript is eigenlijk JavaScript + static typing. Dart heeft ook een heel framework, en een andere syntax.YopY schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:36:
[...]
Ik zag het langskomen, eerste wat ik dacht was "En wat is het voordeel ten opzichte van Dart?".
Niet dat ik me er in verdiept heb verder, ik zit nog in klassiek JS bezig. (een niet-triviale client-side applicatie, overigens. Dart en Typescript impliceren dat grote applicaties niet mogelijk of moeilijk zijn in ouderwetse JS, maar ik ben het daar niet mee eens; als je het een beetje netjes structureert en je aan wat basisregels houdt kom je een heel eind. Backbone + RequireJS ftw)
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Mja er worden ook classes en modules toegevoegd aan JS. Ik vind het idee van DART leuk, maar het gat is gewoon te groot.Korben schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:42:
[...]
Het meest opvallende verschil is dat TypeScript veel meer lijkt op JavaScript. TypeScript is eigenlijk JavaScript + static typing. Dart heeft ook een heel framework, en een andere syntax.
Dart lijkt dan weer wel het return type van functies te kunnen aangeven bij TypeScript lijkt deze functionaliteit te ontbreken.
Verder kijken dan mijn neus lang is... Stond niet op de frontpage, maar de playground laat heel duidelijk zien dat het wel ondersteund wordt. Gaaf hoor
throws: "Cannot convert 'number' to 'string'"
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
| //het "num" stukje dus num distanceTo(Point other) { var dx = x - other.x; var dy = y - other.y; return sqrt(dx * dx + dy * dy); } |
Verder kijken dan mijn neus lang is... Stond niet op de frontpage, maar de playground laat heel duidelijk zien dat het wel ondersteund wordt. Gaaf hoor
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| class Greeter { greeting: string; constructor (message: string) { this.greeting = message; } greet() : string { return 1; } } |
throws: "Cannot convert 'number' to 'string'"
[ Voor 44% gewijzigd door GateKeaper op 02-10-2012 13:50 ]
Volgens mij niet.GateKeaper schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:44:
Dart lijkt dan weer wel het return type van functies te kunnen aangeven bij TypeScript lijkt deze functionaliteit te ontbreken.
JavaScript:
1 2 3 4 5 6 //het "num" stukje dus num distanceTo(Point other) { var dx = x - other.x; var dy = y - other.y; return sqrt(dx * dx + dy * dy); }
TypeScript:
1
2
3
| function lol(): string{ return 1; } |
Dit geeft een compiler error.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Je hebt helemaal gelijk, my bad.
Kwam zojuist ook C# to JS tegen. Wel leuk dat het kan, maar de uiteindelijke js ziet er wat minder lekker uit.
http://jsil.org/try/
Kwam zojuist ook C# to JS tegen. Wel leuk dat het kan, maar de uiteindelijke js ziet er wat minder lekker uit.
http://jsil.org/try/
[ Voor 4% gewijzigd door GateKeaper op 02-10-2012 13:55 ]
Wij wel. Laatst was de installatie on site 1 week naar voren geschoven. Leuk, maar dat levert bij ons veel tijdsdruk op.Hydra schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:38:
Waar gaat dat mis dan? Wij hebben gewoon een goeie developmentmanager die de developers laat aangegeven hoeveel tijd iets kost en dan met die informatie in gaat plannen. Er zit nogal een verschil tussen een dag tijd en 2 weken. Wij hebben nooit sales ofzo die na zo'n datum gehoord te hebben nog ff gaat melden dat het 2 weken eerder komt ofzo.
Vorige week nog een leuke. Collega laat weten dat hij donderdagochtend de aangepast versie van product x gaat installeren bij een grote klant (het was dinsdag ochtend). Ik had zoiets van "huh, aangepaste versie :?". Collega: "Ja, met deze, deze en deze aanpassingen". Ik kreeg toen een aanpassingsrequest onder mijn neus.Deze was alleen ergens blijven steken in de organisatie
Dus ja, wie mocht er weer behoorlijk wat overuren draaien om het allemaal maar te fixen omdat het absoluut niet mogelijk was om die installatie een paar dagen later te doen..
Gelukkig was dit de 1e keer dat dit gebeurde
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Zo'n variant van:
- De deadline is 1 dec
- Wat moeten we maken?
- Dat hoor je 7 dec....
Of constant wijzigende specs
- De deadline is 1 dec
- Wat moeten we maken?
- Dat hoor je 7 dec....
Of constant wijzigende specs
[ Voor 16% gewijzigd door Hoogie2004 op 02-10-2012 14:09 ]
Inderdaad: dynamische specs
C#:
1
| dynamic functionalSpecs = new RandomDocument(); |
Juist daar horen de specs voor op de korte termijn duidelijk te zijn.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Pff wat een hoop geblaat zeg in nieuws: Microsoft komt met JavaScript-variant TypeScript
Mensen die niet snappen wat er in het artikel staat, maar direct moord en brand gaan schreeuwen
Mensen die niet snappen wat er in het artikel staat, maar direct moord en brand gaan schreeuwen
Kater? Eerst water, de rest komt later
Zo gaat het bijna altijd op de frontpage op een artikel over programmerenHaan schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:10:
Pff wat een hoop geblaat zeg in nieuws: Microsoft komt met JavaScript-variant TypeScript
Het is toch ook geen javascript "variant"...
Vond de XKCD reactie wel passend... http://xkcd.com/927/Haan schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:10:
Die slaat juist de plank volledig misKayr schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:14:
[...]
Vond de XKCD reactie wel passend... http://xkcd.com/927/
Kater? Eerst water, de rest komt later
Nja, niet helemaal, want de bedoeling van deze "standaard" is dat je hem naar de originele "standaard" compileert.Kayr schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:14:
[...]
Vond de XKCD reactie wel passend... http://xkcd.com/927/
Leer dan gewoon devven in de "standaard"Sh4wn schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:15:
[...]
Nja, niet helemaal, want de bedoeling van deze "standaard" is dat je hem naar de originele "standaard" compileert.
Ja klopt, "Javascript is beter want dat is 4 regels korter"Haan schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:10:
Waarom per se? Mij lijkt het bijzonder fijn om wat static typed features te hebben in Javascript. Classes op een normale manier definiëren. Interfaces, modules en nog een boel dingen die ik toch wel mis in de normale Javascript.
Voor grotere apps kan dit een stuk makkelijker een aantal standaard bugs eruit halen.
Ook mooi dat Microsoft dit onder een Apache 2.0 license uitbrengt.
Efficiency tellen in LOC
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
QFT.Sh4wn schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:12:
[...]
Zo gaat het bijna altijd op de frontpage op een artikel over programmeren
En chapeau voor de mensen die altijd weer de moeite nemen om mensen te verbeteren. Ik hou het bij -1'tjes uitdelen..
Ook alleen omdat de whitespace-lege regels zijn weggehaald in de gecompileerde versiejhuiting schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:18:
[...]
Ja klopt, "Javascript is beter want dat is 4 regels korter"
[ Voor 3% gewijzigd door Sh4wn op 02-10-2012 15:21 ]
Ja knullig trouwens, gewoon de whitespace laten staan in het artikel zou een boel nutteloze reacties schelen XDSh4wn schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:21:
[...]
Ook alleen omdat de whitespace-lege regels zijn weggehaald in de gecompileerde versie
Ja, want <insert favoriete taal> is ook compleet geen vooruitgang ten opzichte van pure machinecode... daar compileert uiteindelijk toch alles naartoe
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
En dan heb je twee weken later contact met de opdrachtgever / systeembeheerder / eindgebruiker en blijkt dat de wijzigingen nog niet zijn opgevallen of zelfs nog niet eens zijn bekeken. Of dat een nieuwe (maar totaal irrelevante) bug is ontdekt waardoor plots de nieuwe functionaliteit niet getest zou kunnen worden.Acid_Burn schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:07:
Dus ja, wie mocht er weer behoorlijk wat overuren draaien om het allemaal maar te fixen omdat het absoluut niet mogelijk was om die installatie een paar dagen later te doen..
Haan schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:10:
FTFY.Sh4wn schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:12:
Zo gaat het bijna altijd op de frontpage op een artikel over programmeren
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik doe het meestal precies andersom. Nutteloze reacties skip ik en berichten die ik de moeite waard vind geef ik een +1 / +2 / +3.D-Raven schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:20:
[...]
QFT.
En chapeau voor de mensen die altijd weer de moeite nemen om mensen te verbeteren. Ik hou het bij -1'tjes uitdelen..
Haha, dat komt wel voor inderdaad. Maar deze keer niet. Klant zat namelijk zelf bij de installatie/configuratie om de aanpassingen te bekijken.CodeCaster schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:29:
[...]
En dan heb je twee weken later contact met de opdrachtgever / systeembeheerder / eindgebruiker en blijkt dat de wijzigingen nog niet zijn opgevallen of zelfs nog niet eens zijn bekeken. Of dat een nieuwe (maar totaal irrelevante) bug is ontdekt waardoor plots de nieuwe functionaliteit niet getest zou kunnen worden.
ECMAScript 6, de versie waar alle gave Adobe suggesties van tafel werden geveegd
Zoals een built-in Flash renderer?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Waaah, waarschijnlijk dit weekend weer voor een dikke week naar Detroit. Warken met het zweet in de bilnaat met de hete adem van de klant in je nek... lekker heur
Een dikke week binnen een weekend? Ik weet Detroit binnen een andere tijdzone valt, maar hoe wil je dat voor elkaar spelen, dan?
Bedrijf verwittigen van een (bijna maand) verlopen ssl certificaat: al 5 keer doorverbonden.
Eindelijk een dame aan de telefoon die er wat aan wilt doen maar iedereen is al naar huis.
Dus degene hier die morgen een briefje op z'n bureau heeft liggen: ff fixen graag bvd.
Eindelijk een dame aan de telefoon die er wat aan wilt doen maar iedereen is al naar huis.
Dus degene hier die morgen een briefje op z'n bureau heeft liggen: ff fixen graag bvd.
- knip -
Ik zal hem doorschuiven ;-)Raymond P schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:52:
Bedrijf verwittigen van een (bijna maand) verlopen ssl certificaat: al 5 keer doorverbonden.
Je bedoelt hem verscheuren
Nothing to see here!
Eens zien, de komende twee weken ga ik elke avond besteden aan een schoolopdracht voor informatica. Daarna beginnen aan mijn nieuwe site.
Verwijderd
Ik denk dat de beste reden om TypeScript te gebruiken inheritance is. Kijk maar eens het voorbeeld in de playground: http://www.typescriptlang.org/Playground/
Ik kan me nog wel herrineren dat ik het ooit een keertje goed wilde implementeren bij een webapplicatie, maar het is nou niet bepaald iets waar ik veel plezier mee heb beleefd. Nu is het wel iets dat serieus het overwegen waard is.
van:
naar
Toch even wat beter leesbaarder.
Ik kan me nog wel herrineren dat ik het ooit een keertje goed wilde implementeren bij een webapplicatie, maar het is nou niet bepaald iets waar ik veel plezier mee heb beleefd. Nu is het wel iets dat serieus het overwegen waard is.
van:
TypeScript:
1
2
3
4
5
6
7
| class Snake extends Animal { constructor(name) { super(name); } move() { alert("Slithering..."); super.move(5); } } |
naar
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| var Snake = (function (_super) { __extends(Snake, _super); function Snake(name) { _super.call(this, name); } Snake.prototype.move = function () { alert("Slithering..."); _super.prototype.move.call(this, 5); }; return Snake; })(Animal); |
Toch even wat beter leesbaarder.
Ben bezig met die AI course die iemand hier laatst poste (ben even kwijt wie). Week 2 is begonnen: Uninformed search. aka BreathFirstSearch en DepthFirstSearch algoritmes..
Werkelijk waar, hoeveel moeilijke termen kun je verzinnen om iets simpels als bfs en dfs uit te leggen
Werkelijk waar, hoeveel moeilijke termen kun je verzinnen om iets simpels als bfs en dfs uit te leggen
Ik zet momenteel een project voort van een voorganger... Niet te geloven wat ik allemaal al gezien heb onder de motorkap! Bv. een tabel maak je dus zo:
Onbegrijpelijk hoe die man geld durft te vragen om zoiets op te leveren
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <div class="text"> <h3>kolom 1</h3> <h3>kolom 2</h3> <h3>kolom 3</h3> </div> <div class="list"> <ul> <li> <span>waarde 1</span> <span>waarde 2</span> <span>waarde 3</span> </li> </ul> </div> |
Dat krijg je als er op een gegeven moment allerlei mensen op internet beginnen te roepen dat tabellen evil zijn en dat je ze ten alle tijde moet ontlopenlupus9537 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:23:
Ik zet momenteel een project voort van een voorganger... Niet te geloven wat ik allemaal al gezien heb onder de motorkap! Bv. een tabel maak je dus zo:
[..]
Daar heeft ie zich dan goed aan gehouden!
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Verwijderd
Algoritmes waar je eerst naar adem moet zoeken.D-Raven schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:23:
Ben bezig met die AI course die iemand hier laatst poste (ben even kwijt wie). Week 2 is begonnen: Uninformed search. aka BreathFirstSearch en DepthFirstSearch algoritmes..
Al die termen komen later nog handig uit. Er bestaan verschrikkelijk veel zoekalgoritmes en wanneer je communiceert met mensen in het vakgebied kun je direct een klasse van algoritmes beschrijven. Heel AI zit trouwens vol met toffe namen van algoritmes
De termen bfs en dfs ken ik wel. Heb zelf een A* algoritme geïmplementeerd welke gebruik maakte van priority queue's. Maar bijvoorbeeld de term "Fringe", het is puur een conceptueel iets, in de realiteit zal het erop neer komen dat je dan over de stack praat (als je een recursieve implementatie maakt) of over een lijst paden.Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:00:
[...]
Algoritmes waar je eerst naar adem moet zoeken.
Al die termen komen later nog handig uit. Er bestaan verschrikkelijk veel zoekalgoritmes en wanneer je communiceert met mensen in het vakgebied kun je direct een klasse van algoritmes beschrijven. Heel AI zit trouwens vol met toffe namen van algoritmes
Ik heb dan zoiets van, noem het beestje dan gewoon bij zn naam. Maar wat dat betreft denk ik al te snel in implementaties
[ Voor 7% gewijzigd door D-Raven op 02-10-2012 21:05 ]
Verwijderd
Nu geef je zelf al een voorbeeld van het voordeel van een uitgebreide terminologie. Je zegt dat een fringe een stack of een lijst kan zijn (er zijn nog een andere mogelijkheden). Als je dan tegen iemand zegt, gebruik een fringe voor dat probleem dan leg je geen nutteloze restricties op en toch doet het wat je wil.D-Raven schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:04:
[...]
De termen bfs en dfs ken ik wel. Heb zelf een A* algoritme geïmplementeerd welke gebruik maakte van priority queue's. Maar bijvoorbeeld de term "Fringe", het is puur een conceptueel iets, in de realiteit zal het erop neer komen dat je dan over de stack praat (als je een recursieve implementatie maakt) of over een lijst paden.
Ik heb dan zoiets van, noem het beestje dan gewoon bij zn naam. Maar wat dat betreft denk ik al te snel in implementaties
Natuurlijk zou iemand het in vraag moeten stellen als er te veel restricties opgelegd worden, maar dat is een ander probleem.
Inderdaad, denken in implementatie is gevaarlijk. Zeker als je weet dat er veel van AI in (extreem) gespecialiseerde talen (CHR, problog, IDP, NuSMV, ...) geschreven wordt en dat niet elke datastructuur daarin eenvoudig en performant is. Het grappige is wel dat wanneer het performant moet gebeuren ze heel vaak teruggrijpen naar C en C++.D-Raven schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:04:
[...]
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2012 21:25 ]
Heh, eerste reviews van de pc onderdelen af. Had mezelf beloofd bijna alle onderdelen uitgebreid te doen, en ja, daar ga ik mezelf wel aan houden 
Deze namiddag paar CPU stress tests gedaan, temperatuur piekte op 65°. Niet slecht zou ik durven zeggen
Deze namiddag paar CPU stress tests gedaan, temperatuur piekte op 65°. Niet slecht zou ik durven zeggen
Ik kijk net even een filmpje over typescript van Microsoft. Halverwege valt mij toch iets op, koekje voor degene die het ook ziet
http://www.typescriptlang.org/#Download
Voor alle PHP lovers: nieuws: Client-side php moet mobiele applicaties mogelijk gaan maken
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Je bedoelt te allen tijde neem ik aan?Rhapsody schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:26:
[...]
Dat krijg je als er op een gegeven moment allerlei mensen op internet beginnen te roepen dat tabellen evil zijn en dat je ze ten alle tijde moet ontlopen
Daar heeft ie zich dan goed aan gehouden!
Dat klopt wel, en nou was fringe misschien ook niet zo'n goed voorbeeld.Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:17:
[...]
Nu geef je zelf al een voorbeeld van het voordeel van een uitgebreide terminologie. Je zegt dat een fringe een stack of een lijst kan zijn (er zijn nog een andere mogelijkheden). Als je dan tegen iemand zegt, gebruik een fringe voor dat probleem dan leg je geen nutteloze restricties op en toch doet het wat je wil.
Natuurlijk zou iemand het in vraag moeten stellen als er te veel restricties opgelegd worden, maar dat is een ander probleem.
Ik merk dat ik bij dit onderdeel tijdens de uitleg al snel aan de implementaties denk, maar dat komt meer omdat ik al ervaring in dit specifieke probleem gebied heb.[...]
Inderdaad, denken in implementatie is gevaarlijk. Zeker als je weet dat er veel van AI in (extreem) gespecialiseerde talen (CHR, problog, IDP, NuSMV, ...) geschreven wordt en dat niet elke datastructuur daarin eenvoudig en performant is. Het grappige is wel dat wanneer het performant moet gebeuren ze heel vaak teruggrijpen naar C en C++.
Heb vroeger wel eens wat in Prolog gemaakt, voor mn studie. Wat ik me daar nog van kon herinneren is dat toen ik ermee klaar was, mn hoofd zeer deed
Verwijderd
Problog, dat is probabilistische prologD-Raven schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:46:
[...]
Dat klopt wel, en nou was fringe misschien ook niet zo'n goed voorbeeld.
[...]
Ik merk dat ik bij dit onderdeel tijdens de uitleg al snel aan de implementaties denk, maar dat komt meer omdat ik al ervaring in dit specifieke probleem gebied heb.
Heb vroeger wel eens wat in Prolog gemaakt, voor mn studie. Wat ik me daar nog van kon herinneren is dat toen ik ermee klaar was, mn hoofd zeer deed![]()
Het is iets speciaals, maar het heeft wel zijn charmes
nieuws: Client-side php moet mobiele applicaties mogelijk gaan maken
Mijn handen jeukenMomenteel is php nog een zuiver(e) server-side scripttaal.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Helaas, verkeerde topicBtM909 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:32:
Voor alle PHP lovers
Arrrrrrrrghhhh!! Zit je letterlijk 2 uur te zoeken waarom je AutoMapper mapping niet werkt terwijl hij voorheen wel werkte, wordt het ineens magisch opgelost door de reference uit alle projecten in m'n solution te verwijderen en specifiek voor die projecten opnieuw binnen te hengelen (via NuGet).
Echt, ga iemand anders pesten
[ Voor 61% gewijzigd door Avalaxy op 03-10-2012 01:06 ]
Filmpje is veel te lang om even snel te kijken XD. Van het weekend zal ik eens kijken of ik er tijd voor heb.Aloys schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:59:
Ik kijk net even een filmpje over typescript van Microsoft. Halverwege valt mij toch iets op, koekje voor degene die het ook ziet
Nothing to see here!
Stond op me te wachten toen ik gister thuis kwam. Wat is gamen op 1080p epic.OkkE schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:03:
Als PostNL het pakketje dit keer niet weer kwijt raakt, dan heb ik vanmiddag eindelijk mijn nieuwe monitor.
Hulde. Dat zie ik mezelf niet snel doen.wsitedesign schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:37:
Heh, eerste reviews van de pc onderdelen af. Had mezelf beloofd bijna alle onderdelen uitgebreid te doen, en ja, daar ga ik mezelf wel aan houden
Ben wel van plan een review te schrijven over de monitor (en m'n WD TV Live), misschien nog de videokaart, that's it. Ben niet genoeg thuis in al die hardware om er meer over te zeggen dan "ben blij dat het goed werkt".
[ Voor 40% gewijzigd door OkkE op 03-10-2012 08:21 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Sommige onderdelen zijn ook maar gewone indicaties, maar cpu, mobo, ram, hdd,sdd,gpu,kast, cpu koeler kan wel iets gedetailleerder (naar mijn bescheiden mening toch)
Ah gelukkig! Een WiFi access point bij dealer, terwijl ik wacht op de kleine beurt van m'n auto. Kan ik me iig op GoT vertoeven
De dude gebruikt Google Chrome om iets te laten zien in een browser?Aloys schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:59:
Lijkt me wel grappig. PHP in je frontend en dan JS (nodejs) als backend
Waar gaat het heen met de wereld?
[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 03-10-2012 09:19 ]
Verwijderd
Ik vraag me af: Wordt php nog altijd serieus gekozen als taal bij het starten van een nieuw project? Dat lijkt me haast hetzelfde als kiezen voor vb6
JaVerwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:37:
[...]
Ik vraag me af: Wordt php nog altijd serieus gekozen als taal bij het starten van een nieuw project? Dat lijkt me haast hetzelfde als kiezen voor vb6
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:37:
Er zijn een boel mensen die niet anders kunnen/weten dan PHP en denken dat het een goede taal is (a moment of silence for our brothers in the PHP zone...), dus ja, er wordt nog steeds hardnekkig gekozen voor PHP voor green-field projecten. Ook in brown-field projecten trouwens.Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:37:
[...]
Och gut jongen, zit het diep?Korben schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:45:
[...]
Er zijn een boel mensen die niet anders kunnen/weten dan PHP en denken dat het een goede taal is (a moment of silence for our brothers in the PHP zone...), dus ja, er wordt nog steeds hardnekkig gekozen voor PHP voor green-field projecten. Ook in brown-field projecten trouwens.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ik heb als bijbaantje vroegah een CMS mogen onderhouden dat in PHP geschreven was door een student elektrotechniek, dat was z'n eerste projectje en meteen eentje die in productie ging. Bij mij zit het heel diep dus
Verwijderd
Ik heb al 6 jaar geen php meer aangeraakt. Dit artikel kan het veel beter uitleggen dan ik ooit zal snappen
http://me.veekun.com/blog...-a-fractal-of-bad-design/
(Een WTF ik me nog herinner en me eeuwig zal bijblijven: T_PAAMAYIM_NEKUDOTAYIM)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2012 10:07 ]
Ik heb als bijbaantje vroegah een CMS mogen onderhouden dat in ASP.NET geschreven was door een student biologie, dat was z'n eerste projectje en meteen eentje die in pruductie ging. Tot op de dag van vandaag heb ik er nog geen dag wakker van gelegen en ben ik verder gegaan met mijn leven.Hydra schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:04:
[...]
Ik heb als bijbaantje vroegah een CMS mogen onderhouden dat in PHP geschreven was door een student elektrotechniek, dat was z'n eerste projectje en meteen eentje die in productie ging. Bij mij zit het heel diep dus
Ik heb al 6 jaar geen C# aangeraakt. Het is een kuttaal omdat er niet eens lambdas in zitten. Lees: dit is fictief en lambdas zjin in C# 3.0 geintroduceerd, maar dat wist ik niet omdat ik het 6 jaar niet heb aangeraakt. Mijn kennis over een taal van 6 jaar oud zegt dus helemaal niks over de huidige staat van de taal.Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:04:
[...]
Ik heb al 6 jaar geen php meer aangeraakt. Dit artikel kan het veel beter uitleggen dan ik ooit zal snappen
http://me.veekun.com/blog...-a-fractal-of-bad-design/
[ Voor 33% gewijzigd door armageddon_2k1 op 03-10-2012 10:09 ]
Dat sowieso. Of alles naar Ruby on Rails want dat is helemaaaaaal hip!jip_86 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:07:
Dus het zit jou diep dat je niet met php mocht werken
Misschien moet ik niet happen, en is deze discussie al te vaak gevoerd, maar:Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:37:
[...]
Ja, PHP is een ranzige ongestructureerde taal. Het is meer een library van allemaal functies die door verschillende mensen zijn gemaakt en waar nooit over een groter geheel is nagedacht.
Ik ben zelf ook van een grote .NET applicatiebouwer naar een klein PHP webdev bedrijfje gegaan, en heb ook wel moeten wennen aan het gebrek aan structuur voor het opzetten van grotere projecten.
Maar als je grotere frameworks als Symfony, Yii, Code Ignitor, Zend Framework ofzo gaat gebruiken, denk ik dat het al een heel stuk beter wordt. En is het voor mij meer dan werkbaar.
Daarnaast heb je de voordelen dat de hosting voor PHP algemeen beschikbaar is, en kennen de meeste webdevelopers deze taal al, waardoor het ook minder tijd kost om een nieuwe ontwikkelaar een beetje "up to speed" te krijgen. In bedrijfsomgevingen is dat denk ik ook wel een pluspunt...
Heb zelf ook wel een beetje rond zitten kijken om eens een hobbyprojectje in Ruby ofzo te doen, maar het probleem is dat het dan ook weer een tijdje duurt voordat je doorhebt wat de goede frameworks zijn en hoe ze werken...
Denk gewoon dat PHP er op het juiste moment was, en dat ze daar nu nog steeds van profiteren.
Grappig dat iemand een geinige anekdote vertelt over een persoonlijke PHP frustraties je dan meteen op deze manier afgeserveert moet worden. Kennelijk zit het jou nogal diep dat veel mensen PHP een 2e rangs scripttaaltje vindenarmageddon_2k1 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:06:
Ik heb als bijbaantje vroegah een CMS mogen onderhouden dat in ASP.NET geschreven was door een student biologie, dat was z'n eerste projectje en meteen eentje die in pruductie ging. Tot op de dag van vandaag heb ik er nog geen dag wakker van gelegen en ben ik verder gegaan met mijn leven.
Nouja, da's natuurlijk geen voor of tegen van een taal, maar gewoon luiheid. Het heeft mij ook wel ff wat tijd gekost om Node.js een beetje onder de knie te krijgen (dat asynchrone duurde ff voordat ik echt doorhad hoe je je applicatie het beste in kunt richten) maar dat is juist ook leuk om nieuwe dingen te leren.Flard schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:09:
Heb zelf ook wel een beetje rond zitten kijken om eens een hobbyprojectje in Ruby ofzo te doen, maar het probleem is dat het dan ook weer een tijdje duurt voordat je doorhebt wat de goede frameworks zijn en hoe ze werken...
Absoluut. In die tijd was het veel beter en makkelijker dan de alternatieven (CGI en Asp met VBscript *shudder*).Denk gewoon dat PHP er op het juiste moment was, en dat ze daar nu nog steeds van profiteren.
[ Voor 40% gewijzigd door Hydra op 03-10-2012 10:16 ]
Verwijderd
Waarom denk je dat ik een artikel van 2012 post?armageddon_2k1 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:06:
[...]
Ik heb al 6 jaar geen C# aangeraakt. Het is een kuttaal omdat er niet eens lambdas in zitten. Lees: dit is fictief en lambdas zjin in C# 3.0 geintroduceerd, maar dat wist ik niet omdat ik het 6 jaar niet heb aangeraakt. Mijn kennis over een taal van 6 jaar oud zegt dus helemaal niks over de huidige staat van de taal.
Oh, ik heb nooit gezegd dat het een 1e-rangs scripttaal was. Dat maak jij ervanHydra schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:13:
[...]
Grappig dat iemand een geinige anekdote vertelt over een persoonlijke PHP frustraties je dan meteen op deze manier afgeserveert moet worden. Kennelijk zit het jou nogal diep dat veel mensen PHP een 2e rangs scripttaaltje vinden
Daarnaast zit het niet echt diep. Ik heb hele mooie en hele lelijke projecten in PHP gezien. Net als dat ik dat in C#, Java en Python gezien heb. Ik stoor me aan de oogkleppen van veel mensen hierover en de zogenaamde 'coolheid' om te zeiken op PHP. In mijn dagelijkse leven doe ik er gelukkig niks mee en hou ik me bezig met veel toffere dingen (lees MRI machines bouwen)
KloptVerwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:15:
[...]
Waarom denk je dat ik een artikel van 2012 post?
[ Voor 19% gewijzigd door armageddon_2k1 op 03-10-2012 10:28 ]
Euh, nee. FF beter lezen.armageddon_2k1 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:20:
Oh, ik heb nooit gezegd dat het een 1e-rangs scripttaal was. Dat maak jij ervan
Het punt is dat je serieus ingaat op gewoon een anekdote. Ik impliceer helemaal niet dat PHP daarom slecht is (Java had een paar van z'n hersenkronkels afgestraft misschien maar het grootste deel kon je ook prima in Java of .Net net zo fout doen). Ik zeg alleen dat ik een PHP trauma opgelopen heb daar.Ik geef slechts aan dat die ervaring ook voor ASP.NET op had kunnen gaan wat ik persoonlijk een stuk betere backbone vind voor web applicaties. Jouw argument snijdt dus geen hout omdat het niet aangeeft of een taal slecht is of niet, maar alleen maar aangeeft dat de gebruiker van die taal slecht is.
Werk je voor Philips? Heeft m'n vader voor gewerkt, ben als klein knullie wel een paar keer meegeweest met 'em toen hij die dingen ging installeren in ziekenhuizen. Hebben zelfs nog een oude uVax thuis gehadDaarnaast zit het niet echt diep. Ik heb hele mooie en hele lelijke projecten in PHP gezien. Net als dat ik dat in C#, Java en Python gezien heb. Ik stoor me aan de oogkleppen van veel mensen hierover en de zogenaamde 'coolheid' om te zeiken op PHP. In mijn dagelijkse leven doe ik er gelukkig niks mee en hou ik me bezig met veel toffere dingen (lees MRI machines bouwen)
Alsof PHP met iets vergeleken moet worden om te concluderen dat het een kuttaal isSoaDmaggot schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:01:
inb4 php vs X discussie.
Vervelende aap.oisyn schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:28:
[...]
Alsof PHP met iets vergeleken moet worden om te concluderen dat het een kuttaal is
Als jij mij toedicht dat het mij diep zou zitten dat anderen het een 2e rangs taal vinden, dan impliceer je toch dat ik het een 1e rangs taal vind? 'Zit het je diep dat mensen vinden dat Messi niet de beste voetballer is?' impliceert dat je denkt dat ik dat wel vind.
Klopt, Philips in Best. Ik kom uit het westen des lands, dus Philips heeft nooit echt een prominente rol gespeeld in mijn leven, maar nu ik hier woon valt het me op hoe fokking groot het bedrjif is en hoeveel impact het heeft gemaakt in de regio (en nog doet, samen met ASML).Werk je voor Philips? Heeft m'n vader voor gewerkt, ben als klein knullie wel een paar keer meegeweest met 'em toen hij die dingen ging installeren in ziekenhuizen. Hebben zelfs nog een oude uVax thuis gehadHad met 12 jaar VMS ervaring
[ Voor 30% gewijzigd door armageddon_2k1 op 03-10-2012 10:32 ]
Als we het over implicaties hebben dan kun je wel stellen dat de manier waarop je reageert weldegelijk impliceert dat jij denkt dat het een 1e rangs scripttaal is
Ik probeer Python te leren, daarnaast heb ik dan ook niet heel veel begrepen van OOP in PHP, dus nieuw is het hoe dan ook voor mij. Helaas heb ik niet zoveel tijd, maar met wat tips van tweaker Sh4wn maar eens begonnen met het framework Pyramid in Python.
Misschien nog eens een kijkje nemen in Django, maar dat is weer zo groot en uitgebreid, dat ik al snel door de bomen het bos niet meer zie.
Misschien nog eens een kijkje nemen in Django, maar dat is weer zo groot en uitgebreid, dat ik al snel door de bomen het bos niet meer zie.
Dan leidt je dat alleen maar af aan mijn toon en dat is onterecht, vooral omdat een geschreven tekst op internet vrij weinig informatie over de toon met zich meedraagt. Dan daag ik je uit om een zinssnede te pakken die dat duidelijk impliceert. Ik reageer alleen zo omdat ik de 'oogkleppen' mentaliteit niet zo goed trek en had zo toegepast kunnen worden bij gelijke opmerkingen over Python/Java/etc..oisyn schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:32:
Als we het over implicaties hebben dan kun je wel stellen dat de manier waarop je reageert weldegelijk impliceert dat jij denkt dat het een 1e rangs scripttaal is
[ Voor 16% gewijzigd door armageddon_2k1 op 03-10-2012 10:35 ]
Ja heb nu de colleges ook allemaal bekeken, en het is toch logisch dat je eerst met de abstracte concepten begint, en pas daarna kijkt naar de implementatie?D-Raven schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:23:
Er is niet 1 zinssnede maar alles bij elkaar opgeteld waardoor een persoon weleens zou kunnen denken dat jij weldegelijk vindt dat PHP fantastisch isarmageddon_2k1 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:33:
[...]
Dan leidt je dat alleen maar af aan mijn toon en dat is onterecht, vooral omdat een geschreven tekst op internet vrij weinig informatie over de toon met zich meedraagt. Dan daag ik je uit om een zinssnede te pakken die dat duidelijk impliceert.
Ja maar bij die talen zijn ze dan natuurlijk ook net zo goed terechtIk reageer alleen zo omdat ik de 'oogkleppen' mentaliteit niet zo goed trek en had zo toegepast kunnen worden bij gelijke opmerkingen over Python/Java/etc.
Nee hoor, ik geef alleen aan dat het overkomt alsof je je eraan ergert. Of dat nu is omdat je het een '1e rangs taal' vindt, dat je favoriete letter de "P" is of dat je aandelen Zend hebt, is me om het even.armageddon_2k1 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:31:
Als jij mij toedicht dat het mij diep zou zitten dat anderen het een 2e rangs taal vinden, dan impliceer je toch dat ik het een 1e rangs taal vind?
M'n vader heeft het hele "Opratie Centurion" enzo nog meegemaakt. Anyway; werk je vaak met de live systemen? Grote magneten zijn cool, beetje schroevendraaiers afvuren enzoKlopt, Philips in Best. Ik kom uit het westen des lands, dus Philips heeft nooit echt een prominente rol gespeeld in mijn leven, maar nu ik hier woon valt het me op hoe fokking groot het bedrjif is en hoeveel impact het heeft gemaakt in de regio (en nog doet, samen met ASML).
Ahhhh..... Zit al een week tegen een rare bug aan te hikken (jQuery UI Draggable + UI Touch Punch) op de iPad. Probleem bleek niet in mijn app te zitten, niet in touch punch, maar in de jQuery UI mouse handler.
Na ongeveer een dag debuggen een patch weten te schrijven voor jQuery UI en alles is opgelost. Pak van mn hart
Twijfel nog of ik de patch ga submitten, aangezien ik niet exact weet wat de gevolgen zijn voor de hele library, maar bij mij lost het de problemen op iig
Na ongeveer een dag debuggen een patch weten te schrijven voor jQuery UI en alles is opgelost. Pak van mn hart
Twijfel nog of ik de patch ga submitten, aangezien ik niet exact weet wat de gevolgen zijn voor de hele library, maar bij mij lost het de problemen op iig
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.