zat ik met 41 niet eens heel gek...Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:47:
Inderdaad, dat is de dame in kwestie. 48 jaar.
Hier 2 parttime secretaresses, en op een andere afdeling ook nog een aantal geloof ik, maar voor de rest iets van meer dan 30 gasten. Niet bijzonder goede verhouding dus
Dat is best handig, maar ik moet ook snel de nieuwste versie eens installeren. Ik werk nu op 7.0.1 namelijk XD Alleen die SVN weer opnieuw configureren heb ik niet zoveel zin in..Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:53:
[...]
Ik geloof dat je attributes zelf toe kan voegen voor auto-completion; weet alleen ff niet meer hoe
Verwijderd
Kan je je netbeans profile niet meenemen naar een nieuwe versie dan?TheNephilim schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:54:
[...]
Dat is best handig, maar ik moet ook snel de nieuwste versie eens installeren. Ik werk nu op 7.0.1 namelijk XD Alleen die SVN weer opnieuw configureren heb ik niet zoveel zin in..
Onzin? Er zit sowieso verschil tussen een cursus en een examen, maar toen ik mijn MCTS deed was de omschrijving van het examen iets in de vorm van dat je bewijst dat je kennis en ervaring hebt in het framework. Er werd ook aangeraden deze examens te doen na een kleine 5 jaar ervaring.Avalaxy schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:18:
[...]
Onzin, Microsoft biedt mij als student partner JUIST dit soort cursussen aan, ik mag er 3 volgen op hun kosten (met eventueel herexamen). In ieder geval de mensen die ik heb gesproken binnen Microsoft vinden juist dat er in het onderwijs te weinig aandacht aan wordt besteed.
Dus zo heel erg onzin is het ook weer niet
Overigens opvallend in de devschuur, het woord vrouw wordt genoemd en het is ineens druk met reacties
Mannen...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dat heeft ook wel wat. Ik ken een meid die dat ook doet en bovendien gepromoveerd psycholoog is, dus die heeft dan m'n voorkeur. Puur om naar te 'kijken' heMerethil schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:31:
Het IQ lukt niet. Daarvoor in de plaats rijdt ze ongeveer 120 op binnenweggetjes en 180 op de snelweg. Ook goed?
Vrouwen weten best hoe mannen werken hoor.Davio schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:37:
Zijn er dan echt helemaal geen vrouwen die dit lezen en denken: Wat een stel varkens!?
DamnVerwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:47:
Inderdaad, dat is de dame in kwestie. 48 jaar.
Het is ook ongezond om zo weinig mooie vrouwen om je heen te hebben. Dan dalen je standaarden te ergSh4wn schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:54:
Hier 2 parttime secretaresses, en op een andere afdeling ook nog een aantal geloof ik, maar voor de rest iets van meer dan 30 gasten. Niet bijzonder goede verhouding dus
https://niels.nu
En hoe oud was die toen die foto genomen werd?
[ Voor 2% gewijzigd door Hipska op 04-10-2012 15:06 . Reden: typo ]
Verwijderd
Goede vraag. Ik denk dat het een vrij recente foto is.Hipska schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:01:
En hou oud was die toen die foto genomen werd?
Die foto is niet ouder dan 3 jaar ieder geval. Ze ziet er nog erg goed uit voor haar leeftijdVerwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:03:
[...]
Goede vraag. Ik denk dat het een vrij recente foto is.
Nothing to see here!
Wellicht, jammer dat ze niet gewoon een update naar 7.1 bieden, automatisch XDVerwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:55:
[...]
Kan je je netbeans profile niet meenemen naar een nieuwe versie dan?
Nu eerst maar eens een bakkie koffie ophalen
Met cursus bedoel ik hetzelfde als jij, daar hoort namelijk een examen en dus certificering bij.Gertjan. schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:59:
[...]
Onzin? Er zit sowieso verschil tussen een cursus en een examen, maar toen ik mijn MCTS deed was de omschrijving van het examen iets in de vorm van dat je bewijst dat je kennis en ervaring hebt in het framework. Er werd ook aangeraden deze examens te doen na een kleine 5 jaar ervaring.
Aardig wat, denk ik zo. Normaal ziet ze er zo uit; ook leuk, maar toch wel een verschil.alwinuzz schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:38:
Hoeveel photoshop zou er gebruikt zijn?
Ik durf niet eens te raden hoeveel er aan haar lichaam veranderd is. Ter vergelijking, Britney spears wordt zo geshopt (dat is al een overbelichte studiefoto — niet de meest ongunstige situatie om in gefotografeerd te worden) en zij is pas 30! Ik denk dat die foto van Mary-Louise dus vooral een fantasie van de photoshopper is.
Even ongegeneerd m'n vreugde uiten:
ik word vader!
ik word vader!
Verwijderd
Gefeliciteerd!EddoH schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:24:
ik word vader!
Gefeliciteerd! Geniet ervan zolang het nog kan
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
cross-domain cookies werken niet in Safari op de ifoon
Gecondoleerd! Zeg maar doei tegen je nachtrust (en de seksEddoH schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:24:
ik word vader!
Yay! In het vooruitzicht: slapeloze nachten en poep-luiers.EddoH schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:24:
ik word vader!
Gefeliciteerd
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dank dank! Ik zal maar van de voorpret genieten dan....
ik word vader!
https://niels.nu
Gefeliciteerd man!!EddoH schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:24:
ik word vader!
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Gefeliciteerd! ^^EddoH schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:24:
ik word vader!
Van harte gefeliciteerd!EddoH schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:24:
ik word vader!
Gefeliciflapstaart
15u33: Baas: Otherside1982, pas je dat nog even aan?
16u26: Otherside1982: Baas, dat is aangepast
16u59: Baas: Otherside1982, sorry maar die ene aanpassing was verkeerd ik had me vergist. Pas je dat nog even terug aan?
Is dat nu wat ze noemen Agile?
Dat gaan dan over aanpassingen aan het datamodel (dus eigenlijk analyse) terwijl de toepassing al voor 99% klaar is. Testversie moest eigenlijk al een week of 2 klaar zijn, maar het datamodel wijzigt nog steeds.
16u59: Baas: Otherside1982, sorry maar die ene aanpassing was verkeerd ik had me vergist. Pas je dat nog even terug aan?
Dat gaan dan over aanpassingen aan het datamodel (dus eigenlijk analyse) terwijl de toepassing al voor 99% klaar is. Testversie moest eigenlijk al een week of 2 klaar zijn, maar het datamodel wijzigt nog steeds.
[ Voor 28% gewijzigd door Otherside1982 op 04-10-2012 17:06 ]
Proficiat!EddoH schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:24:
ik word vader!
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Zeker dat je bij safari alle koekjes accepteert? Niet alleen die van bezochte websites?alienfruit schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:28:
cross-domain cookies werken niet in Safari op de ifoon
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
The joys of version control systemsOtherside1982 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:05:
15u33: Baas: Otherside1982, pas je dat nog even aan?
Maakt niet uit, het staat standaard op alleen-van-bezochte-websites.Snake schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:13:
[...]
Zeker dat je bij safari alle koekjes accepteert? Niet alleen die van bezochte websites?
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Gelukkig zit het datamodel niet in version control, ik heb namelijk geen zin om XML documenten van 192120 lijnen te gaan reverse mergen of zo. Gewoon de verkeerd toegevoegde relatie verwijderd uit conceptueel model en generaten naar fysiek model en fysiek model naar SQL script generaten is makkelijker en sneller.
Uiteraard zit de code wel in version control.
Edit: net eventjes de XML documenten vergeleken na het verwijderen van die ene relatie: Conceptueel model toont 4211 wijzigingen, Fysiek model toont maar liefst 21180 (!) wijzigingen.
[ Voor 15% gewijzigd door Otherside1982 op 04-10-2012 17:47 ]
En ik vind dat mensen die niet inhoudelijk op een reactie in kunnen gaan toegeven dat de andere partij gelijk heeftBosmonster schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:51:
[...]
Ik vind dat mensen die niet roken er altijd verdomd veel verstand van hebben.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
ik word vader!
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
ik word vader!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Ben naast m'n normale werkzaamheden bezig met een iOS-projectje. Van de week crashte hij continu, na wat zoeken dacht ik de oplossing gevonden te hebben, maar daarvoor moest de halve app omgegooid worden. Dat gedaan, leek allemaal goed te werken tot ik 't laatste toevoegde… En ja hoor, zelfde probleem. 
Even snel een sample projectje in elkaar gegooid, zelfde probleem. Ik begin steeds meer te twijfelen of het niet gewoon een bug in iOS is...
Even snel een sample projectje in elkaar gegooid, zelfde probleem. Ik begin steeds meer te twijfelen of het niet gewoon een bug in iOS is...
CongratsEddoH schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:24:
ik word vader!
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nop, morgen.Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:12:
Nog meer mensen die een lange avond tegemoet gaan?
Deployment waar ook een ontwikkelaar (ik) aanwezig "moet" zijn.
Verwacht geen problemen bij uitrol door TAB en dus gratis eten en redelijk vroeg weer thuis
let the past be the past.
Kan je dat voortaan niet eerder zeggen? Bijv een dag of een week van te voren?Firesphere schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:45:
Zijn er nog tweakers die hier heen gaan?
http://www.meetup.com/PHP/PHP-Twente
Dan ga ik eens proberen om er te komen.
Elke eerste donderdag van de maandGoTCoast schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:07:
[...]
Kan je dat voortaan niet eerder zeggen? Bijv een dag of een week van te voren?
Dan ga ik eens proberen om er te komen.
In Movember is't bij Squal Media
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Hmm.. kijken of ik volgende maand dan kan. Zet het vast in mijn agenda.Firesphere schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:11:
[...]
Elke eerste donderdag van de maand
In Movember is't bij Squal MediaDa's tegenover TriMM
Als ik goed plan, kan ik misschien wel van ene borrel naar de andere gaan
ik word vader!
Dank allen! Voor iedereen beschuit met muisjes bij mij af te halen als het zover is
Leuk, sessies blijken dus makkelijker te zijn dan ik dacht.
Dat dus ^^ Maar toch ook nog gefeliciteerd hoor!GoTCoast schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:29:
[...] Gecondoleerd! Zeg maar doei tegen je nachtrust (en de seks)
Aangezien ik de aanstichter van het hele rokersverhaal was wil ik toch nog even afsluiten. Ik persoonlijk heb alleen maar last van de stank na afloop van het roken in combinatie met het bewegen, Dus auto of trein + ranzige rokerslucht zorgt er echt voor dat ik spontaan wagenziek wordt.
Overigens kan ik best in een groep met rokende mensen staan zonder er dus last van te hebben.
Als ik alle afdelingen mee tel hier, dan is 65-70% vrouwen hierKips schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:23:
wij hebben 1:3 denk ik als ik alle afdelingen meetel... weinig te klagen hier
Dat moet ik geregeld doen met Visual Studio. Om random redenen kan hij niet meer builden (zogezegd dat de referenties stuuk zijn) of dat de designers beginnen te nukken. Ach, close solution en heropenen en hoppa, goan.
[ Voor 37% gewijzigd door Styxxy op 04-10-2012 21:10 ]
Zo, de eerste "huiswerk" vragen van de AI course afgerond, geen grote problemen tegengekomen, en kan niet wachten om de theorie een beetje toe te passen (het eerste project gaat vanavond live). Net jammer dat ze in Berkeley 8 uur achterlopen
Hmm lekker, taart.Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:38:NSFW
Op Reddit kwam ik laatst deze dame tegen.
Diegene die kan raden hoe oud ze is krijgt een (virtueel) koekje.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Taa.... ow 
Je bent niet jarig.
OOOHHHH!!!! Die taart!
* Firesphere is melig
Je bent niet jarig.
OOOHHHH!!!! Die taart!
* Firesphere is melig
Da's dan wel lastig. Basically is de agenda standaard zo:GoTCoast schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:14:
[...]
Hmm.. kijken of ik volgende maand dan kan. Zet het vast in mijn agenda.
Als ik goed plan, kan ik misschien wel van ene borrel naar de andere gaan. (Heb ook op eerste donderdag v/d maand bij Topicus: Dikke van Dale in Deventer borrel).
7 uur: inloop
8 uur: presentatie(s) (Waaronder een korte intro van "bij welk bedrijf ben je nu op bezoek?")
9 uur: naborrel
11 uur: tief eens op, de host wil de boel afsluiten.
Altijd gezellig, leuk voor contacten, soms leer je wat, soms heel veel, nooit leer je niets.
Feli papa!EddoH schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:24:
ik word vader!
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Aan de slag met Lucene.NET icm (SQL) Azure
Iemand ervaring mee?
Beviel het?
Iemand ervaring mee?
Vandaag beginnen met een nieuw project.
Heb ik altijd een stuk meer zin in dan updates aan (hele) oude projecten, zoals ik afgelopen dagen heb gedaan.
Nog niet echt veel kunnen spelen, maar het zag er epic uit. * OkkE verhuist naar \[PC/MAC] Het grote Dota 2 topic
En wat lag er in mijn e-mail toen ik gister thuis kwam? Een DotA2 invite.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Kort vraagje tussendoor (als het uit de hand loopt open ik een topic
). Ik ben op zoek naar de naam van een software engineering / architectuur clubje die af en toe meetings organiseerd (midden van NL). Iemand enig idee? (En het is niet 'SA pressure cookers')
SDN misschien?jhuiting schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:36:
Kort vraagje tussendoor (als het uit de hand loopt open ik een topic). Ik ben op zoek naar de naam van een software engineering / architectuur clubje die af en toe meetings organiseerd (midden van NL). Iemand enig idee? (En het is niet 'SA pressure cookers')
http://www.sdn.nl/
Krijg daar geregeld mail van althans (vraag me niet waarom...), maar ben er nog nooit geweest.
Misschien Amis gevestigd in Nieuwegein?jhuiting schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:36:
Kort vraagje tussendoor (als het uit de hand loopt open ik een topic). Ik ben op zoek naar de naam van een software engineering / architectuur clubje die af en toe meetings organiseerd (midden van NL). Iemand enig idee? (En het is niet 'SA pressure cookers')
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
@hierboven, volgens mij was het echt een software engineer meeting gebeuren, dus niet taal afhankelijk
Maar de suggesties zijn wel interessant.
Tot ziens!OkkE schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:32:
Vandaag beginnen met een nieuw project.Heb ik altijd een stuk meer zin in dan updates aan (hele) oude projecten, zoals ik afgelopen dagen heb gedaan.
[...]
En wat lag er in mijn e-mail toen ik gister thuis kwam? Een DotA2 invite.Nog niet echt veel kunnen spelen, maar het zag er epic uit. * OkkE verhuist naar \[PC/MAC] Het grote Dota 2 topic
Zo KOFFIE!
Eerste project met Maven werken, ben benieuwd! Hoor er hele goede berichten over!
Eerste project met Maven werken, ben benieuwd! Hoor er hele goede berichten over!
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Vandaag de sprint afronden en daarna lekker weekendje weg met vrienden

jqGrid, compatibility mode
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Chill! Waar ga je heen?Archiebald schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:52:
Vandaag de sprint afronden en daarna lekker weekendje weg met vrienden
Zo'n stuk code mag ik nu uitbreiden. Vijfhonderd regels aan ongedocumenteerde reflection-magie die wat slimmer moet worden.
[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 05-10-2012 10:09 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Grappig.Avalaxy schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 02:21:
Aan de slag met Lucene.NET icm (SQL) Azure![]()
Iemand ervaring mee?Beviel het?
Gisteren zag ik net de volgende posts van Ayende voorbij komen in m'n feeds.
http://ayende.com/blog/158914/lucene-net-is-ugly
Met als vervolg post:
http://ayende.com/blog/158915/lucene-is-beautiful
[edit]
De posts nog niet gelezen
[ Voor 4% gewijzigd door Jan_V op 05-10-2012 10:06 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Dat heet "Stockholm Syndroom",GoTCoast schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:02:
Zo KOFFIE!
Gisteren mijn CV op de Nationale Vacaturebank gezet en vandaag al door meerdere recruiters benaderd.
Aangezien dit mijn 1e keer is dat ik zoiets doe, hoe serieus moet ik die mensen nemen? Moet ik er überhaupt mee in zee gaan?
Aangezien dit mijn 1e keer is dat ik zoiets doe, hoe serieus moet ik die mensen nemen? Moet ik er überhaupt mee in zee gaan?
Alwéér Magento...
Ik wil iets leuks doennnnn, niet magento begrijpen en misbruiken om misbaksels van webshops te maken die helemaal moeten voldoen aan de eisen van de klant waarbij ik geen standaardstijlen mag gebruiken...
Huilerdehuil.
Ik wil iets leuks doennnnn, niet magento begrijpen en misbruiken om misbaksels van webshops te maken die helemaal moeten voldoen aan de eisen van de klant waarbij ik geen standaardstijlen mag gebruiken...
Huilerdehuil.
Mijn ervaring: veel kaf onder het koren. Wees eerlijk, maar wees ook heel kritisch.Arite schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:12:
Gisteren mijn CV op de Nationale Vacaturebank gezet en vandaag al door meerdere recruiters benaderd.
Als men je benadert en niets tot weinig wil zeggen over een potentiële functie: niet mee in zee gaan. Ook wil men altijd dat je in eerste instantie langskomt. Ik deed dit alleen als de functie me heel erg aansprak en de recruiter telefonisch goed overkwam.
Succes!
Je hebt goede en slechte recruiters. Helaas vergallen de slechte het voor de goedeArite schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:12:
Vooral de groep recruiters die gewoon hondsbrutaal zijn verpesten het. Die presteren het zelfs om naar je werkgever te bellen "namens een klant" om je zo te spreken.
Zelfs nu ik ZZP-er ben (en dat ook gewoon op mijn linked-in heb staan), proberen sommige vacatureschuivers me ook nog junior rollen aan te bieden
Wat zoek je, als ik zo vrij mag zijn om te vragen?
zorg dat je zaken die voor jou een dealbreaker zouden kunnen zijn telefonisch al tackled... anders ga je net zo als ik een jaar geleden heel nederland zien voor 'sollicitatiegesprekken'
Ik vroeg me al af wat voor een recruiter het was, hij wist MVC en WPF verkeerd uit te spreken..Gertjan. schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:17:
[...]
Je hebt goede en slechte recruiters. Helaas vergallen de slechte het voor de goede
Vooral de groep recruiters die gewoon hondsbrutaal zijn verpesten het. Die presteren het zelfs om naar je werkgever te bellen "namens een klant" om je zo te spreken.
Zelfs nu ik ZZP-er ben (en dat ook gewoon op mijn linked-in heb staan), proberen sommige vacatureschuivers me ook nog junior rollen aan te bieden
Wat zoek je, als ik zo vrij mag zijn om te vragen?
Wat ik zoek is een .NET baan in het oosten van het land. Ben vooral geïnteresseerd in ASP.NET MVC.
Dat ben ik ook zeker niet van plan, wil van tevoren wel weten waar ik aan toe benKips schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:18:
zorg dat je zaken die voor jou een dealbreaker zouden kunnen zijn telefonisch al tackled... anders ga je net zo als ik een jaar geleden heel nederland zien voor 'sollicitatiegesprekken'
Bedankt voor de tips!jhuiting schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:19:
[...]
Dit toevallig pas ook gedaan en ik kan je de volgende tips geven:
-Kijk naar hoe serieus de recruiter is en wat deze van de vacature weet. Als hij deze alleen voor kan lezen en er niets van snapt meteen skippen
-In hoeverre is de recruiter in jou geintresserd, vraagt hij door? Als dit niet gebeurt dan zou ik het skippen, dan is het voor hem ook niet mogelijk om te bekijken of een vacature bij jou past
Succes
[ Voor 37% gewijzigd door Arite op 05-10-2012 10:20 ]
Dit toevallig pas ook gedaan en ik kan je de volgende tips geven:Arite schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:12:
-Kijk naar hoe serieus de recruiter is en wat deze van de vacature weet. Als hij deze alleen voor kan lezen en er niets van snapt meteen skippen
-In hoeverre is de recruiter in jou geintresserd, vraagt hij door? Als dit niet gebeurt dan zou ik het skippen, dan is het voor hem ook niet mogelijk om te bekijken of een vacature bij jou past
-Geef duidelijk aan wat jij belangrijk vind (dat was bij mij bijvoorbeeld flexibiliteit, en de mogelijkheid tot 32 uur werken)
Succes
[ Voor 7% gewijzigd door curvemod op 05-10-2012 10:20 ]
Recruiters.Arite schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:12:
[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 05-10-2012 10:27 ]
Krijg een melding van een klant: "We zien af en toe katten in onze intranet applicatie, maar we hebben geen idee waar het vandaan komt!!
"
* D-Raven
Kijkt in source..
"Well there's your problem!"
* D-Raven
code:
1
2
3
| @if(Model.ImageUrl == null) {
...http://placekitten.com/370/370
} |
Haha geniaalD-Raven schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:22:
Krijg een melding van een klant: "We zien af en toe katten in onze intranet applicatie, maar we hebben geen idee waar het vandaan komt!!"
* D-Raven![]()
Kijkt in source..
code:
1 2 3@if(Model.ImageUrl == null) { ...http://placekitten.com/370/370 }
![]()
![]()
Die heb ik ooit ook eens gebruikt als placeholder
Haha wat sterk, even de mensen wat opvrolijken met wat leuke kattenplaatjes
Mwa vind het niet zo professioneel eigenlijkSh4wn schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:28:
Haha wat sterk, even de mensen wat opvrolijken met wat leuke kattenplaatjes
Het is een intranet applicatie. In dit geval is het gedaan om aan te geven dat ze ergens configuratie missen. Er wordt dan een placeholder image gebruikt om ervoor te zorgen dat het ook meteen duidelijk is dat ze nog wat missen.jhuiting schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:29:
[...]
Mwa vind het niet zo professioneel eigenlijkScheelt misschien dat het ook niet echt mijn humor is
Dat daar dan een katten image voor gebruikt wordt... tjah wellicht was een specifieke placeholder voor dit scenario een beter idee geweest.. maar deze klant kennende is een verzoek voor deze afbeelding 10x gedaan, en daarna nog steeds niks ontvangen. dus
Heb even smakelijk zitten lachen hiero
Als de klant er ook om kan lachen zou ik het ook doen hoor ;-) Maar ik bedoelde eigenlijk meer dat ik de grap van die katten nooit zo begrijpD-Raven schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:32:
[...]
Heb even smakelijk zitten lachen hieroZe konden zelf de humor ervan ook wel inzien, toen ik voorstelde om het te vervangen met een relevante placeholder kwam al de opmerking: "neuh laat maar staan".
Ik moet zo nu en dan ook nog alerts uit sites slopen na oplevering. Dan wordt er weer een randgeval geraakt en besluit mijn code de gebruiker vriendelijk te begroeten.JohnStaakke schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:29:
Niet professioneel, wel grappig.
JavaScript:
1
| alert("Hoi!"); |
Ook "Hier ben ik" of "Dit zou nooit mogen gebeuren" komen langs
Best leuk als een klant je belt met de melding: "de site zegt dat iets niet zou mogen gebeuren, maar het gebeurt schijnbaar toch"
Rubber duck debugging heet dat.Gertjan. schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:41:
[...]
Best leuk als een klant je belt met de melding: "de site zegt dat iets niet zou mogen gebeuren, maar het gebeurt schijnbaar toch"
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik zal het aan mijn klanten doorgeven
@katten-discussie: het script zo aanpassen dat vrijdag na 17:00 inplaats van cats een pussy placeholder wordt gebruikt
Verwijderd
+1 voor dit idee..Gertjan. schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:51:
[...]
Ik zal het aan mijn klanten doorgeven
@katten-discussie: het script zo aanpassen dat vrijdag na 17:00 inplaats van cats een pussy placeholder wordt gebruikt
Twee dagen terug nog een discussie gehad over PHP hier (als proponent) en nu lees ik deze reactie op de Meuktracker bij een nieuwe release van PHP:
En dan denk ik... laat ook maar. Het is inderdaad ook geen wonder dat er zo'n slechte reputatie is van PHP developers....Wij zien de laatste tijd een toename in PHP ontwikkelwerk en PHP lijkt een serieuze concurrent te worden voor .NET en Java. Het gemak waarmee je snel iets kan maken icm met moderne technieken zoals classes, PDO, etc. het werkt gewoon allemaal erg goed tegenwoordig.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Oef, weer een leuk stukje HTML/CSS/JS gepriegel voor vandaag: een slider die de volledige breedte inneemt van de browser. Dus vanaf 1920x600 verkleinen voor lagere resoluties en omhoog voor hogere
ivm met dergelijken uitspraken kun je zulke reacties zo en zo al beter niet al te sirius nemen.
[ Voor 39% gewijzigd door CodeCaster op 05-10-2012 11:06 ]
CodeCaster schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:05:
[...]
ivm met dergelijken uitspraken kun je zulke reacties zo en zo al beter niet al te sirius nemen.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Zijn standaard scripts voor.TheNephilim schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:05:
Oef, weer een leuk stukje HTML/CSS/JS gepriegel voor vandaag: een slider die de volledige breedte inneemt van de browser. Dus vanaf 1920x600 verkleinen voor lagere resoluties en omhoog voor hogere
zo en zo?CodeCaster schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:05:
[...]
Meh, gadver. Hou op!
[ Voor 34% gewijzigd door PeterSelie op 05-10-2012 11:17 ]
"Ugh, ik heb gesproken!" aldus de designerOkkE schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:07:
[...]
Zijn standaard scripts voor.Maar volledige breedte, zelfs op zo'n resolutie? Daar zou ik nog eens goed over nadenken.
Mwah, we hebben al eerder met sliders op volledige breedte gewerkt. Alleen bij een lagere resolutie scherm, miste je dan links en rechts wat van de foto. Hier wilden ze echter dat de afbeeldingen in de slider resizen zodat ze in de breedte precies passen en daarmee de volledige afbeelding laten zien. Dan moet je dus ook in de hoogte gaan rekenen om te voorkomen dat de afbeelding uitrekt.
Standaard scripts, dat geloof ik, maar daar zit vast een slider bij in. Ik heb er al redelijk wat geprobeerd, maar http://www.slidesjs.com/ is lekker simpel en heel goed aanpasbaar.
Maar waarom geen volledige breedte eigenlijk als ik vragen mag? XD
Als dat het enige is dat opvalt...
Maar laten we er voor de verandering eens géén PHP-bash-vrijdag van maken!
Hm, een site die ik een maandje geleden ben begonnen te vullen met content (maar die nog geen AdSense of Analytics bevat en eigenlijk ook nog veel te weinig content om geïndexeerd te mogen worden) is ondertussen al wel zonder aangemeld te zijn terug te vinden in Google.
Komt dat door Chrome?
[ Voor 55% gewijzigd door CodeCaster op 05-10-2012 11:26 ]
Mja, ik snapte dat de rest intended pun was, just checking of dat bij zo en zo ook het geval wasCodeCaster schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:19:
[...]
Als dat het enige is dat opvalt...
Maar laten we er voor de verandering eens géén PHP-bash-vrijdag van maken!
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.